Sýrie - zpět na článek

komentářů 240

  1. Vsichni trollici, jste celkem na omylu. Mi z toho Mrcasikova one-man-show polofasistickeho blabolu, kteremu rika „vyvazena analyza“ zilka nepraska.
    Mi je nejaky ocas Mrcas u prdele.
    Vcetne stadecka hykajicich oslu, kteri mu prizvukuji a kteri maji asi tak inteligenci fanouska Baniku, mavajiciho klubovou vlajkou.
    Jak uz jsem napsal vyse, jen indoktrinovany idiot s mozkem na Sorosovizi muze napsat o Rusku, ze to je regionalni velmoc a to je asi tak vse.
    Kazdopadne vam nepreju jednu vec, totiz, aby vam Rusko, do ktereho se tak radi obouvate, jednou jako „regionalni velmoc“ neposlala na vas kvartyr Iskandery, Kalibry, pripadne na vas neposlali strategicke bombardery s presne navadenou munici, coz jsou vsecko hracky, ktere maji uspesne nasazeny v Syrii a ve kterych postaci jenom vymenit konvencni hlavici za jadernou a je hotovo.
    Coz se pravda o ACR a jejich ambicich ukazovat laserovymi markery, kam maji jejich sefove z USA shazovat bomby, rict neda.
    Nase armada ma vubec bezva ambice. Charakterizoval bych je jako devky pate cenove, jejichz nepritel – Rusko, i kdyz vzhledem ke skluzu 30 let spise SSSR – je vyrobce vetsiny funkcnich zbranovych systemu, ktere maji nasi borci k dispozici, pokud nepocitam tech par ubozaku, co si honi ega v Afghanistanu a kteri maji k dispozici aspon neco jakz takz na urovni doby, na ukor vsech ostatnich.
    Prave od takoveho statu kritika Ruska coby „regionalni velmoci“ fakt sedi nejlip.

    1. Hele, umíte vy ruský švábové taky něco jinýho než jenom hrozit vražděním? Co kdybyste nás ohromili třeba vysokou ruskou životní úrovní, technickou vyspělostí, sofistikovanými výrobky nebo třeba kulturní vyspělostí?

  2. Jo. Ještě umějí nadávat do fašistů. Podle toho poznáš vymatlanýho rusáka na sto honů.

    1. Jo. Já pochopim, že je někdo amerikanofil, frankofil, anglofil nebo dokonce i germanofil nebo třeba italofil. Na všech těhle zemích se dá najít něco zajímavýho nebo obdivuhodnýho. Ale co kdy dalo světu tak úžasnýho Rusko? Jediný, čím si můžou honit triko je že jsou schopný trpět jako zvířata pro svojeho cara, vyrábět levně celkem slušný zbraně a hrozit že povražděj všchny co je nemaj rádi. Vždycky, když to v Čechách stálo za hovno, a že to v minulosti bylo celkem častý, tak tu byla jediná jistota, že v Rusku jsou na tom ještě hůř.
      A snášet útrapy? Můj pes vydrží věci, co by mě zabily. Chlastá z blátivejch kaluží, sežere kdejakej sajrajt, dokáže spát nahatej na mrazu, rozkouše hovězí kost a má takovýhle tesáky. Ale že bych ho za to obdivoval nebo že by ho to činilo mě nadřazeného? Leda prd.

      1. Nic neni černobílý. Ve skutečnosti Rusko neni jednolitý, kromě primitivů ta zem dala světu i výborný spisovatele, vědce, atd. Rusko je ve skutečnosti rozdvojený asi tak na dvacet osobností. Já mám Rusko rád, je to úžasnej kus světa a jejich odpor k implementaci západních nesmyslů v podstatě obdivuju, což ovšem neznamená, že budu tolerovat ten jejich zasranej imperialismus.

        Je potřeba zbořit mýty o Rusku a začít se dívat na věci reálně. Může se začít třeba mýtem o hladovějících mužikách, zlým carovi a z toho plynoucí nevyhnutelnosti bolševický revoluce.

        1. a tak jo, něco zajímavýho se tam najít dá. Já mám třeba docela rád ruský filmy. Teda až na ty jejich patetický sračky o druhý válce. Z toho už jsem vyrost.
          Se obávám, že asi jedinej důvod proč neradi implementují západní nesmysly je ten, že mají vlastní nesmysly, mnohem horší. Západ má sice svejch problémů dost a dost, ale furt je to tady oproti Rusku zlatý.
          Mimochodem, poměrně pikantní je, že když se podíváš na definici fašismu (ne nacismu), tak to do puntíku sedí na ten jejich současnej systém :) Autokracie, militarismus, nacionalismu, polostátní ekonomika …

          1. No, upřímně, nerad bych hloubal nad otázkou, kdo je svobodnější? Průměrnej Rus nebo průměrnej Čech? Možná ještě Čech. Průměrnej Rus nebo průměrnej Němec? Obávám se, že už Rus… Naše země je nasměrovaná jednoznačně do řitě, ta jejich? Nevím, možná ne.

            Západ mne odpuzuje tou snahou po sterilní dokonalosti. Stejně jako si rád hraju s iracionálníma ženskejma, podobně mi nevadí ruská mnohovrstevnost. A co mne vyloženě děsí, je to aktivistický a neomarxistický blbství, co vylejzá ze západních univerzit a už pomalu přebírá otěže. Tomu se nic ruskýho ani nepřiblíží a díky tomu tady bude zanedlouho nedejchatelno.

            Možná bych je měl paradoxně na seznamu zemí vhodnejch k emigraci, přes nepopiratelnou korupci a další mínusy, ovšem jeden mínus je ukrutnej průser. Ten jejich (ne)systém zdravotní (ne)péče. Přijde čas, kdy to bude důležitý…

            1. Západ se už v podstatě stal tím, čemu jsme se my troubové smáli v roce 1993 v kině u filmu Demolition Man. Vlastní zkurvenou karikaturou.

              1. a pritom je to porad ta nejbohatsi cast sveta s nejvyssi zivotni urovni. Zbytek sveta je furt o parnik pozadu.

                1. Nejbohatší? No, poslední generaci už není moc do smíchu, začínaj to tam mít podobně, jako tady za Zemanovo regulovanýho nájemnýho, jak se tu onehdá diskutovalo.

                  Někteří už začínaj mít problém utáhnout vůbec nájmy, jak jdou i při vyšších mzdách ceny nemovitostí nahoru. Co budou dělat až nebudou moct chodit do práce ani neřeší. A koupit nemovitost? Na to si jich stále víc nemůže sáhnout vůbec. Samozřejmě je tam stále víc různejch hipsterskejch mamlasů, co musej mít k životu hlavně barevný hadry a japko a vytváří iluzi, jak je všechno cajk a maj se sqěle. Těm zbývajícím normálním, co chtějí mít v rozumným věku rodinu, začíná ovšem pěkně týct do bot.

                  Porodnost táhnou přivandrovalci z Afriky a středního východu, akorát že ti se na rozdíl od třeba asiatů apod. v Americe tak nějak neintegrují do „národa“ ani v několikáté generaci, ale dál ještě naskakují už tak skomírajícím socialistickejm režimům na hrb. A kdo to nakonec všechno platí? Malej podnikatel, že…

                  1. hele, Behemote, vystrčil si někdy hlavu z Evropy, případně mimo turistický resorty? Asi ne, co? Pokud totiž pomineš těch pár ropnejch emirátů, tak mimo euroatlantickou civilizaci je to s životní úrovní, kvalitou života a bohatstvím dost tristní. Afrika je svrab a neštovice od Bosporu po Mys Dobré naděje, latinská Amerika na tom neni o moc líp. Slušně je na tom Turecko i když to vnitrozemí taky nic moc. V Rusku mimo pár velkejch měst je dost středověk, ale dejme tomu. Asie? jde nahoru, ale obrovský rozdíly mezi chudejma a bohatejma a i ve velkejch a významnejch městech je úroveň bydlení dost nízká. Asi by ses posral kdybys měl bydlet v něčem takovym v čem žijí obyvatelé třeba Bangkoku nebo Pekingu. nejdynamičtějc s rozvíjí Indie a Čína, ale furt tam jsou sociální nůžky rozevřený pomalu na 180 stupňů a máš tam rosdiny co žijou tak, že ten nejhorší nejchudší zasyflenej českej bezďák je proti nim král, protože si furt dokáže sehnat dost žrádla, chlastu a má možnost snadno dostupné kvalitní lékařské péče.
                    Fakt je ten, že i kdyby se teď euroatlantická civilizace přestala rozvíjet a bohatnout, tak bude trvat desetiletí, než nás zbytek světa začne alespň dohánět. Dost pravděpodobně nás nedoženou nikdy, pokud teda Soros neodpálí jeloustoun a nepřijde TEOTWAWKI.

                    1. Re:shane
                      27.2.2018 v 13:37

                      To celkem koresponduje se zkusenostma,ktere z cestovani po svete mam.Neprolezl jsem toho nejak extra moc,ale byl jsem na kazdem svetadilu aspon jednou a pokud jde o zivotni uroven, tak nam je tady fakt hovno zle.

                    2. Sysop: ale to, že v banánistánech žijou jak neandrtálci, přece není chyba našich lidí, když to tedy vztáhnu na ČR. Za to, co tu máme, naši předci dost krvavě zaplatili a rozhodně jim to nikdo nedaroval. Nevidím důvod, proč by si obyvatelé banánistánů nemohli projít podobným vývojem, odhodit oční klapky všelijakých středověkých náboženství a začít pracovat na sobě a následně i na zlepšení stavu svého okolí. Já se tedy vinen za jejich situaci fakt necítím.

                    3. Re:CzechDave
                      28.2.2018 v 21:03

                      Samozrejme.Krome toho,my jsme nebyli zadna kolonialni velmoc,takze ani nemusime mit vycitky svedomi.A kolektivni vina neplati,a to ani v EU.

                      Naopak si myslim,ze mnoho zasahu to techto predpotopnich kultur jeste vice vede k tomu,ze oni delaji uplny hovno na svoji racionalni evoluci.Ja osobne bych jim nedal ani vorla.Kdyz vorla dostanou,stejne ho bud rozkradou nebo pouziji ke svemu pomnozeni.

                      Jako uspech pro nas bude,pokud si doma udrzime alespon status quo.Zatim to spis vypada,ze podobne,jako hloupi indiani,prodavame pudu za barevna sklicka.

                    4. CzechDave 28.2.2018 v 21:03:
                      Tak zrovna českou kotlinu nepovažuji za místo vyloženě nehostinné. Nějaké nerostné suroviny máme, počasí není zrovna extrémní a jakkoliv nechci snižovat úsilí našich předků, tak startovní pozice nebyla nijak špatná. Ale naprostý souhlas, vinu za současný stav v Banánistánech také necítím.

                      Pro obyvatele Banánistánů mám připraveny příklady daleko průkaznější a zejména ten poslední vyvolává velmi bouřlivé reakce. Jde o Švýcarsko, Singapur, Jižní Koreu a Izrael.

                    5. Z místního pohledu sám přebývám na, eh, dost nízké úrovni bydlení, takže nevim, co tím chtěl maestro říct. Nebudu ale do kumbálu pořizovat rodinu, to je jaksi vo tom, žejo.

                      Každopádně to, že někde je ještě hůř neznamená, že je v pořádku, že to jde do prdele i tady. Takový argumenty používají většinou nejkokotštější socani…nemáte na víc?

                    6. tady jsme od prdele cely svetelny roky. I se sedmilovejma botama se ty prdele nedozijes. Maximalne kdyz si pomuzes treba chlastem, fetem, nebo dusevni chorobou tak se dostanes do svy osobni prdele light.
                      A tvoje neadekvatni bydleni? To je tvuj problem, kamo, ne nas.

                    7. …sedmimilovejma…

                    8. Co to má jako bejt?

                    9. Shane: Hele, trochu to moc dramatizujes. Opravdovych pekel je dost malo. Ano, chudych oblasti malo neni, ale lidi tam svoje zivoty zijou normalne. To, ze ty je pomerujes evropskymi meritky neznamena, ze trpi. Protoze jak sam rikas dle tvoji theorie chudoby, cloveku k zivotu staci to zradlo a kde se vyspat. Zbytek je subjektivni stupnice. Nebo chces rict, ze lide tisice let zpet jen trpeli a v pohode je to az ted v euroatlanticke civilizaci?

                  2. Většina lidí si ani nedovede představit, jak skvěle se tady na Západě máme a co to je mít opravdu existenční starosti. Že opravdový problém není, jestli budu někde makat za pár šupů a horko těžko platit nájem, nedejbože že si dělník nedokáže koupit 3+1 v Praze. Opravdovej problém je, abys dokázal vydělat dost peněz na to, abys neumřel hlady. Máme se tak, že by nám prasata v žitě mohly akorát slepě závidět.

                    1. A to je argument pro co? Jakoze v ramci spravedlnosti se tu mame vsichni chytit za ruce a za zpevu internacionaly jit radostne do stejne prdele, ve ktere je zbytek sveta? Dekuju, nechci…
                      Ze na tom nejsme tak spatne jako se maji jinde si uvedomuju. A byl bych rad, aby to tak i zustalo.

                    2. to je informace pro vsechny ty mrmlaly co furt drzkujou, jak strasne spatne se mame.

                    3. tak hlavne se mame asi stejne tak „dobre“ jako prasata chovana na porazku. Hele koukej Pasiku, jak venku chudaci divoka prasata, musi hrabat korinky, nahaneji je lovci, na mrazu, desti vetru, paraziti nemoce… zatimco my si tu chrtochtame v teple a smradecku a cekame na reznika…

                      Zit bez budoucnosti na dluh a v nevedomosti je mozna dobra strategie pro picuse jako shane a spol.
                      Nehlede na to, ze kuprikladu moje prace ma cenu cca $100.000 mesicne (neni zase tak velky problem vyjet si hospodarske vysledky projektu), ale ja za to dostanu mzdu 80.000 CZK, ze kterych mi po vsech odvodech dorazi na ucet jen torzo, abych az do duchodu zustal pekne chudy a nezlobil. A to muzu jeste mluvit o stesti, ze mam o neco vic, nez nejaky cigos zlodej srotu na davkach, kteremu vsecky nakoady plati socialka, z mojich dani.
                      Nekteri ani tolik „stesti“ nemaji.
                      O dekuji velevazena EU, akcionari, spravni rady a hlavy pomazane , uctivy sluzebnicek.

                    4. hele, jestli se necháváte takhle „dojit“, tak to nejste zas tak dobrej, bych řekla… ;-) proč nerozjedete projekt sám a čekáte až to udělá nějaký slabomyslný machr místo vás? rozjeďte to pěkně na svý triko a slízněte všechnu smetanu sám! teda samozřejmě ne všechnu – samo, že budete muset navalit něco státu a pak těm pašíkům, kteří budou pro vás makat… to by šlo ne? :-)

                    5. koukam, ze te povysili. Jeste minulej tejden si mlel o 50 000 euro. A najednou 100 000 dolacu. Kolik to bude za mesic? Milion liber?

                    6. Vaše práce má přesně takovou cenu, za kterou jste jí schopen prodat. Rozdíl mezi výsledkem projektu a Vaší prací mohou být další náklady (nemusí, třeba to děláte z domova, na vlastním počítači, na free software, sám to účtujete, komunikujete, zasmluvníte, atd.) a především marže toho, kdo tu práci prodává. Jasné jak facka.

                      Opakovně jsem viděl, jak se zaměstnanci dali na poskytování služeb přímo bez svého původního zaměstnavatele (či schwarzaře). Konkrétně si vzpomínám na zedníky, truhláře, účetní, malíře pokojů, prodavačku, květinářku, advokáty…

                    7. LWG: Na druhou stranu, přiznejme si, že švarc není ve většině případů „vyjednávání ceny“, ale daňová optimalizace, z které těží dodavatel i odběratel. Prostě dáš míň státu a zisk si rozdělí dodavatel a odběratel, náklady na pozici se nemění.

                    8. re: Starter

                      Bylo myšleno, že někdo měl pod sebou lidi na švarc a ty si našli přímou cestu k odběrateli. Prostě vypustili mezičlánek.

                    9. Rozdil mezi mnou a malirem pokoju je v tom, ze IT se dodava globalne, coz (prozatim) u manualnich delnasu zatim globalizace neumi, ale to je jen otazka casu, viz vsecka ta slavna automatizace, o ktere melou srackomety dnem i noci.
                      Bohuzel, pokud nechcu nadosmrti pristipkarit nejake ceske firemni weby za par korun, moc jinych moznosti nez nadnarodni korparna nezbyva.
                      Uz jsem to tu koneckoncu psal, jakym stylem funguji nadnarodni korparny v jednotlivych statech a jake platy maji – je to vicemene prumerna mzda dane zeme plus nejake fixni procento navic, ridici se centralni politikou te ktere korparny. Na cene odvedene prace vicemene nezalezi.

                      Takze ono okridlene „cena, za kterou jsem schopen prodat“ v prvni znamena vycestovat do zahranici, aby moji prumernou mzdu v CR nekurvily pokladni v Tescu makajici za 13 tisic Kc a druhak bych musel v zahranici najit nejakeho slusneho zamestnavatele, abych nemusel makat v korparne a nemel nad sebou korporatniho managera, ale byl placen na zaklade vysledku. Coz je ovsem trosku nesikovne a mimochodem je to take duvod, proc mi denne chodi deset nabidek prace v IT, i kdyz jsem naposledy mel profil u nejake agentury pred peti lety. Ajtaci za tyhle prachy vymrou a nebudou a tim to „neviditelna ruka trhu“ zase srovna. Ale tou dobou uz budu pravdepodobne pod drnem.

                    10. zrg1, nezlobte se, ale od prvního do posledního písmene je to přinejmenším váš osobní alibismus, ne-li přímo nesmysl! jestli opravdu UMÍTE, tak bez ohledu na korporáty, solidně zaplacenou práci seženete… dokonce aniž byste musel vytáhnout patu z vašeho doupěte. jestli UMÍTE, tak si vás rádi zaplatí, a na krátkodobých projektech klidně i přeplatí. budete při tom trochu padat na hubu, ale dala jsem to já, dává to spousta dalších mých ajťáckých kolegů.
                      btw agentury jsou dnes leda pro ty pokladní… ;-)

                    11. re: zgr1

                      Jako IT asi víte, že ve chvíli, kdy máte živnostňák a jste něco extra, tak si třeba nějaký velký podnik, co bere lidi zásadně přes dodavatele, řekne, že za Vás dá hodně a Vy pak máte možnost na dodavatele zatlačit, kolik procent z toho zůstane Vám. To mám z první linie a první ruky, jen to prostě chce být extra.

                      Podobně mi to bylo popsáno i u velkých právních kanceláří. I tam se jde prý tímto způsobem chytit lépe než průměr.

                    12. zrg1 28.2.2018 v 10:10
                      A je to tu zas :D
                      Pokud má vaše práce opravdu roční hodnotu USD 1,2 M, je jen vaše rozhodnutí, že pracujete za řádově méně a tam, kde jste. Můžete proti tomu protestovat, můžete s tím nesouhlasit, ale je to jen a jen ve vás. Příklady českých lidí, kteří udělali ve světě kariéru, aniž by tam museli znovu začínat z nuly, ty jsem vám sem dával. Pokud jste se tedy rozhodl zůstat v ČR za řádově menší peníze, je to vaše volba a zjevně vám to přináší větší hodnotu, než odejít za prací jinam.
                      BTW, 80 kKč (přesněji 70 kKč + dva další platy během roku + nový Mercedes GLA k tomu jako bonus), to byl loni na jaře nástupní plat v jednom startupu v Plzni. Nabízel to jeden nechvalně známý internetový vejtaha i absolventům, kteří zvládnou rozumně Javu (ono naše generace se při zahlédnutí jeho jména jen od srdce zasměje, takže nikoho zkušeného IMHO vzít ani nemůže).

                    13. Shane: Ja nevim, ale me je celkem jedno jak se maji opicky v africke dzungli. Pro me relevantni jak se mam ja. Myslis, ze si treba na vychodni ukrajine notujou jak se maj dobre, ze maj co zrat? Nebo kdyz ti obohatitel vojede 12ti letou dceru tak si reknes, „hele holka mame co zrat takze v pohode“? Nebo kdyz ti do tvyho baraku muze vlezt kdekdo? Jako fakt? To ses celkem nenarocnej. To se ti bude hodit:)

                    14. Drž hubu a žer ten karfiol! Co by za to daly děti v Africe. :))

                    15. „Baldricku, jak se ti podařilo najít tuřín za celých 400.000 liber??!?“
                      „Smlouval jsem…“

                  3. Ono je to v tom Nemecku najvypuklejšie asi v Bavorsku (je to Bundesrepublik ktorá má najvyššiu výkonnosť v rámci BRD+DDR) – nájomné v 3-izbáku s plochou okolo 75 m2 je aj s energiami okolo 1300 Eur/mesiac (prirátaj k tomu ešte cenu za internet či telku a poplatok za parkovacie miesto – ak je taká možnosť). Ročný lístok na MHD tam v strednom pásme stojí okolo 780 Eur a do roboty ideš kľudne aj 40 minút za normálnych okolností.
                    Niekde v nejakej tramtérii pri Poľských hraniciach to bude stým nájmom lepšie, ale zas je otázka koľko človek zarobí. Ale bol som pracovne v bývalej východnej časti a štátny zamestnanci (škola) sa netvárili, žeby trpeli hladom či spali pod mostom (skladba zamestnancov od mladých slobodných, cez čerstvých rodičov až po penzionistov).
                    Ale je pravda, že tie kobylky čo sa prisali na štátny cecok budú záťažou pre celé BRD+DDR. No ale už vlastne začali so šktrtaním príspevkov – vyrukovali, že skrešú prídavky na deti pre gastarbeitrov z východu podľa toho koľko je to v ich domovine (za predpokladu, že deti máš doma a ty chodíš len na týždňovky do BRD+DDR).

                    1. SatanOkkY 27.2.2018 v 13:51

                      Německo, to je stále velmi zajínavá země. Člověk by řekl, že po tolika letech se přístup lidí k životu vyrovná, ale ono prd.
                      Spolupracuji teď s jednou fabrikou (Braniborsko), co patří nadnárodního koncernu. A byť jde o továrnu, která se řídila závěry sjezdů SED a do r. 1990 se jmenovala po nějakém významném proletářském vůdci, tak dnes většina zaměstnanců tam dojíždí ze západní části Berlína, případně relokují zaměstnance z Porýní-Vestfálska. Místní ani 27 let po sjednocení prostě nejsou schopni pracovat za podmínek, za jakých tam pracuje třeba rodák z Hesenska, který vystudoval TU Dresden (takže i ty školy na to mají…).
                      Prostě socialismus se zaryl pod kůži velmi hluboko a obávám se, že u nás to je ještě hlouběji…

                    2. Tak ono si zober, že tu ten komunizmus šarapatil asi 40 rokov a to sú dajme tomu 2 generácie. Ja to vidím tak, že na nápravu toho pokriveného stavu bude treba minimálne dvojnásobok času (takže asi 80 rokov) aby už ozaj tí čo zažili výhody komunizmu a potom sa z nich stali v 89-tom demokrati už ozaj vykapali. Ale keďže sme sa nechali navliecť do tej „západnej Európy“ pod rúškom EU tak je tu riziko socializmu opäť markantné.

                    3. SatanOkkY:
                      Právě to mě děsí. Vždyť to Braniborsko mělo informace z první ruky, bez jakékoliv jazykové bariéry, a přesto – 27 let po sjednocení – tam jsou rozdíly tak markantní.

                    4. Hlavne k vyctu kladu nemeckych soudruhu z echt zapadniho Reichu nezapomen pripocist ty nadherne vzdusne zamky, ktere vybudoval jejich bankovni sektor, nechcu se opakovat, ale derivatova pozice Deutsche Bank v petinasobku HDP Nemecka a dvojnasobku cele Eurozony je takovy krizenec mezi Potemkinem a tikajici atomovou bombou.
                      A samozrejme, cela EU je diky Euru jen one man show Nemecka, ktera ho svou nasteroidovanou fake ekonomikou drzi nad vodou.
                      Neni to tu tak davno, co jsem tu daval desetiprocentni inflaci Turecka, schvalne, o kolik si myslite, ze je Turecka ekonomika horsi, nez ta Recka, Italska, Spanelska, Portugalska, Bulharska, Rumunska, Kyperska, Lotysska ….. , ale take Francouzska.

              2. Ještě mu trochu chybí, ale věřím, že to dožene, našlápnuto má slušně. Já doufám, že to nepůjde tak rychle, abysme nestačili zhebnout.

                1. lidi blbnou z rozezranosti. Jedna dve krize a zase bude chvili klid. Mame se az moc dobre. Trocha pokory by neuskodila.

              3. Jo, bohužel si DM vzali jako návod…

            2. svoboda je do znacny miry stav mysli. Navic mam pocit ze ta ruska svoboda je do znacny miry obycejna neschopnost a slendrian. Ze ani nejsou schopny efektivne vymahat vlastni zakony a narizeni. Ja bych do Ruska nesel. Ne kvuli tomu jejich bordelu, zaostalosti a mizerny zivotni urovni, ale kvuli tomu, ze ruska vrchnost vzdycky srala na zajmy jednotlivce. Maticka Rus nadevse, ale na lidi sral pes. Za druhy svetovy meli zapadni Spojenci na znamkach jmena, Nemci cisla a Rusove nemeli ani ty identifikacni znamky.

              1. Že je stát neschopnej vymáhat vlastní zákony? To přece zní jako rajská hudba, ne? Že se věrchuška o tebe nestará? No tím líp, ne? Postaráš se přeci nejlíp sám.

                Životní úroveň? To je přesně co? Plovoucí podlaha? Kašlu na ni, nejlíp je mi na chatě a ta je záměrně komfortu prostá. Chodí mne při práci okukovat srnky a strakapoudi ze dvou metrů, to je panečku paráda.

                Je mi jedno, co daj a jestli na psí známku. To je dokonale zbytečná starost.

                1. Ona je spíše obava, že tam, kde Západ pošle do každé domácnosti úředníka přes sčítání lidu, který si bude čárku za každou chladničku a televisi (což je hodně zlé), Matička Rus to řeší jinak, prostě to celé zahrne buldozery; a co před buldozerem uteče, to zavře do gulagu. Což je, přiznejme si na rovinu, kapku horší.

                  1. Tak Gulag (nakolik je mi známo), je už snad minulostí. Dneska si může člověk zaletět vrtulníkem na Kolymu a ještě o tom i vyprávět.

                    Samozřejmě riziko určitého zbuldozerování tam jistě hrozí, to ovšem tady taky. Jenom se to neděje tak otevřeně, nýbrž se to pokud možno hraje na zákonném podkladu. Chce to nebýt ve špatný čas na špatném místě, to je asi jediné, co se k tomu dá říct…

                    1. zatim. On je Putin co se tyce rizeni statu docela rozumnej chlapek a shovivavy car. Jenze staleti budovanou ruskou mentalitu nezmenis za par desitek let.

                    2. A co je to ta staletí budovaná ruská mentalita?

                      Kdybys Rusovi v roce 1917 nebo 1898 dal přečíst Souostroví, nebude ti věřit, že je něco takovýho možný…

                    3. Srani na zivoty jednotlivcu. To se tahne po staleti. Muzik byl bezcennej povl. Zapad se toho zbavil s osvicenstvim a humanismem, ale Rusko tim nikdy neproslo. A bolsevik tomu dal korunu. Jakztakz melo Rusko naslapnuto za poslednich caru, ale ani to nebyla zrovna selanka.

                    4. Nojo, osvícenství, humanismus, teď má teda volební hlas a může to naházet třeba … Babišovi. Nebo třeba … Hitlerovi. To jsme to teda ohromně vyhráli!

                    5. Arnold J Rimmer 27.2.2018 v 0:52
                      Nemyslím si, ten koncept už v Rusku byl znám. Třeba Solovecký klášter „hostil“ již Děkabristy a ani Uljanov nejel k Jeniseji na výlet a z vlastní vůle.
                      Že to soudruzi dovedli k „dokonalosti“, o tom žádná.

                    6. @icu Při vší úctě, mezi poměry v carském vězení (i kdyby to byla katorga) a bolševickými lágry je rozdíl ve vzdálenosti světelných let. Tohle zkrátka nelze srovnávat. Ani v kvantitě (desítky vs. miliony), ani v kvalitě.

                      To je jako byste srovnával Osvětim a Havlíčkovo utrpení v Brixenu.

                      Já si spíš myslim, že jako tzv. „ruská mentalita“ se spíš označuje „Homo sověticus“, což je ale relativně nedávná záležitost.

                    7. Arnold J Rimmer 1.3.2018 v 0:10
                      Tak muset si vybrat mezi gulagem a carským vězením, tak si to carské také vyberu ihned a budu se modlit, aby ta nabídka byla míněna vážně, o tom žádná. Spíš mi šlo o fakt, že úcta k životu a majetku jednotlivce je v Rusku historicky velmi nízká* a že tedy bolševici měli na čem stavět. A že to Souostroví v Rusku si mohli představit daleko lépe, než třeba v Rakousku (když už jste zmínil ten Brixen).

                      * Richard Pipes, Vlastnictví a svoboda. Doporučuji, kořeny „Homo sovieticus“ to popisuje velmi přesně.

                    8. icu: To neznám, díky, dal jsem si to na seznam.

                      Ale musím trvat na tom, že za Mikoláše II. se Rusko transformovalo v moderní konstituční monarchii, kde měl občan víceméně stejná práva, jako v okolním civilizovaném světě a že ten proces začal u reforem Alexandra II. Což má pochopitelně konsekvence i s tou „úctou k životu a majetku“.

                    9. AJ Rimmer:

                      Nepopírám, že od Alexandra II. se carové snažili Rusko reformovat a dost se jim to dařilo (konečně, i ten Solovecký klášter navrátili původnímu duchovnímu účelu). Problém je, že Alexandrové i Mikuláš II. měli velmi málo času, velkou zemi a také hodně lidí, kterým stará situace velmi vyhovovala. Že to pak bolševici všechno smetou na jednu hromadu, to si na konci 19. století nepřipouštěl vůbec nikdo.

                2. no, on je trochu problem ze ty zakony furt plati a na osobni pristup se vzdycky da najit cas a zdroje. A vymahatelnost prava nic moc. Jit proti ruskemu statu? Na tom shoreli jinsi machri nez nejakej Eso Rimmer.
                  A co tak slycham o ruske policii, tak proti ni je PCR a MP tlupa ohleduplnych Mirku Dusinu.
                  My tady furt nadavame na policejni a uredni buzeraci, justici a korupci, ale vetsina lidi ani netusi jak skvele se mame oproti vetsine sveta. Si nekdy precti neco treba o tom, jak to vypada, kdyz se clovek dostane do sparu justicniho systemu treba v Thajsku. A to jinak zeme, kde se predpisy taky kor moc plosne nevymahaj.

                  1. Mne tohle zas tak moc nepoděsí. Mam výbornou průpravu od komunistickejch policajtů. Dokonce 17.11.1989, když to ruplo, jsem se akorát vracel z fízlárny. Měl jsem na ten den předvolání…

            3. Rusko je nasměrované do riti stejně jako Německo, nebo ještě hůře: 20% populace jsou muslimové a přibývají, zatímco ne-muslimové houfně vymírají – a to jsou optimistické odhady. Ty muslimské a pesimistické říkají, že už je to 35%.

              Mají tam masově rozšířenou organizaci Hizb-e-Tahrír, stranu vítězství, která otevřeně usiluje o „zavedení Chalífátu nenásilnou mírovou cestou“ – čti: přes porodnost a demokratickou většinu.

              Rusko by mohlo přežít jako nemuslimské, kdyby se odřízlo od středoasijských republik a deportovalo nelegální migranty. Jenže ty, stejně jako Německo, potřebují pro levnou práci kapitáni průmyslu a oligarchové, takže to vesele zkorumpovali a dotáhli tam desítky milionů ilegálů. Takže problém nemá řešení a Rusko to může jen oddalovat tím, že se bude snažit držet armádu složenou výhradně z bílých Slovanů a nemuslimských mongoloidů coby „pacifikační sílu“.

              Ale dlouhodobě to prostě může skončit jako nejvíce hi-tech muslimská mocnost s nejlepšími zbraněmi co mají muslimové k dispozici a světově nejpokročilejším jaderným arzenálem (dokud USA nemodernizují ten svůj ze 70. let) – a co pak?

              (A ten neomarxismus na Západ pilně exportovali a sponzorovali právě Sověti, kteří Studenou válku jakože prohráli vojensky, ale drtivě vyhráli ideologicky.)

              1. Ja osobne si koupim popcorn, kybl Coly a budi sledovat,kdo ten zavod do totalni riti vyhraje drive.Jestli EU,nebo RF.Uprimne… nesazim ani na jednoho.Cerstve zpravy z obou stran,co mam,jsou skepticke asi tak stejne.

                1. Osobně se obávám, že česká kotlina nebude v tomto představení bezpečné hlediště, ale spíš velmi centrální scéna.

          2. Pro fanoušky Iron Maiden doporučuju grupu Ария:) A i z těch ruských filmů se dá přebrat. Zejména v 90. letech natočili na ruské poměry docela dobré komedie

          3. Fasismus je takova sakramentsky osemetna vec.Dnes je uz na Zemi jen malo statu,kde ho vlastne nenajdu v nejakem stadiu zakukleni.Ostatne oni Italove nebyli uplne blbi,kdyz to na pocatku Ducemu sezrali i s navijakem.Levicove myslenky se nefachcenkum vzdy dobre poslouchaly. A priznejme si, ze vetsina lidi na svete proste linych je. Rozdil mezi nimi uz pak je jen v inteligenci, pripadne vychcanosti.

            1. A taky ve schopnosti úspěšného boje, která se zrovna u Talošů pro mne nepochopitelným způsobem změnila od legií Říma (za 1-) po dvacáté století (za 5 s ostudou, dojem nakopnutého štěněte).
              Jak se to stalo?

              1. To by mne take zajimalo, na to vi odpoved spis nejaky fundovany histerik :-). Ja si jen tipnu, ze u Italu to bylo o vladarich. Po padu Rima to zrejme vzal vice do rukou Vatikan a podle toho to pak vypadalo a vypada. Ale to je jen moje spekulace.

                Dalsi moznosti muze byt motivace. Rim byl expansivni smerem do Evropy, potreboval vojska. Italie minuleho stoleti si sudlala nejake kolonie v Africe, kde stacilo par zlatych a ne milionova vojska.

        2. Stran nevyhnutelnosti bolševické revoluce nevím, ale mužik je… no, prostě, mužik je mužik. Hezkou ilustrací je třeba tady tohleto.

          1. To skoro vypadá jako kauza s hitlermarketem Český sen, což? https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesk%C3%BD_sen

            Asi takhle: Věrohodné zdroje se shodují v jednom. Ať bylo Rusko za cara jaké bylo, nikdy tam nikdo, ani nejubožejší mužik nehladověl. Hlad přišel až s bolševiky. A co se týká těch slavných petrohradských událostí, jež byly interpretovány jako hladové bouře – šlo o několikadenní výpadek v dodávce toho nejlevnějšího(!) chleba. Ani za války tam nebylo jídlo na příděl!

            1. to neznamena ze nebyl hlad. Opravdu pridelovej system tenkrat nebyl nikde, to je zalezitost az druhy svetovy, prave na zaklade zkusenosti z prvni. Za prvni valky byla dost velka bida, hlavne proto ze nemel kdo obdelavat pole. Nebyli lidi ani kone. Na vesnicich to jakztakz slo, ale ve mestech to stalo za hovno.

              1. v Čechách zaveden tuším 1915…

                1. … v Německu 1914; v Rusku, pravda, nejpozději, to jest, 1916. Ještě za cara, paměť-li mne příliš nešálí.

                  1. Ten z roku 1916 se netýkal všech komodit, ověřím přesně co v něm bylo, tuším hlavně textil.

                  2. Skutečně, od podzimu 1916 začal být ve velkých městech pociťován nedostatek potravin, což bylo dáno především kolapsem dopravního systému. V Petrohradě se od roku 1916 dokonce začaly tvořit fronty na chleba! :)

                    A jak to bylo pod pokličkou?

                    V letech 1915-1916 vesnice vzkvétaly. Mužici se koupali v penězích, které k nim přitékaly z nejrůznějších kanálů: ze zvýšených cen zemědělských výrobků, ze vysokých vládních kompenzací za rekvírovaný dobytek a koně, z příspěvků pro rodiny povolanců. „Sílený prachy“, jak je rolníci nazývali, pak ukládali do spořitelen, nebo je prostě schovávali v kastrolech. Prudce stoupla spotřeba vzácných a dříve nevídaných výrobků – kakaa, čokolády, kvalitních látek, gramofonů. ….

                    … V souvislosti s vymizením průmyslového zboží (válečná výroba pozn. ARJ) a vynikajícím finančním zajištěním, nebyli rolníci motivováni, aby jezdili s produkcí na trh. Raději stavěli nové sýpky a spekulovali na růst cen. To zhoršovalo potravinový deficit ve městech, takže carská vláda nakonec přijala 8. září 1916 zákon o trestní odpovědnosti za zvyšování cen potravin. Jenže představy o fungování volného trhu, jež zakořenily během předchozích dvopu desetiletí, stejně jako nutnost předložit v soudním řízení pádné důkazy, učinily zákon prakticky bezzubým. Tentýž osud potkal i další pokus, k němuž se vláda odhodlala v listopadu 1916, spočívající v nuceném odebírání rolníkům za pevné ceny. Mužik se kolem roku 1917 již zcela sžil s myšlenkou, že je svobodným ekonomickým subjektem, a nikomu nedovoloval rozhodovat o plodech své práce“ANDREJ ZUBOV a kol., Dějiny Ruska, Praha 2014, díl I., str 308.

                    Srovnejte prosím se situací třeba v našem mocnářství…

                  3. Tmatéž, str 347

                    Ve zprávě z 24.2.1917, pod níž je podepsán velitel petrohradského vojenského okruhu, generál Chabalo, se uvádělo, že chléb je ve městě v dostatečném množství a pokud není v některých obchodech k dostání, je to proto, že byl v nadměrném množství skoupen(!) na výrobu sucharů. Městské zásoby činily k 23. únoru půl milionu pudů (16,3kg) žitné a pšeničné mouky, což je množství, které při běžné spotřebě, bez dodatečných dodávek, stačilo na deset až dvanáct dnů. Navíc byl po celou dobu do města dovážen další chléb. Ministr zemědělství Rittich 25.února předstoupil před dumou s projevem, v němž poznamenal, že černý chléb se v některých částech města během dne vůbec nevyprodá a kupovat si starý chléb druhý den již nikdo nechce. O žádné podvýživě či dokonce hladu petrohradských dělníků nemohlo být v únoru 1917 řeči. Revoluční letáky rozšiřované v této době v Petrohradě bezostyšně lhaly, když hlásaly, že hlad klepe na každé okno….

                    … Kvalifikovaný dělník v petrohradské zbrojovce jen výjimečně dostával méně než 5 rublů na den, pomocný pak 3 ruble, přičemž libra černého chleba stála 5 kopějek, bílého 10 kopějek, hovězího masa 40 kopějek, vepřového 80, másla 50, přičemž všechny tyto výrobky byly v obchodech běžně k dostání…

              1. Doba Godunova mi nepřijde úplně relevantní, stran let 1891 – 1892 mám (možná chybně) zafixováno, že šlo o epidemii cholery (jež tam ostatně řádily ještě za Brežněva). Podívám se do knihovny, ale zítra, je to o patro níže, teď už mne donutí vstát sotvaco..

                1. (Nevstane, ani když je drážděn ;))

                  1. Obávám se, že ne. ;) (Před chvílí to zkoušel kocour, jat puzením po pořádné rvačce. Musil jsem ho taky zklamat.)

                2. Nevstane, ale ani nezapomene. ;)

                  Po konfrontaci se zdroji je nutné původní tvrzení poněkud opravit. Zdá se, že je nutné rozlišovat období před a po Stolypinovou agrární reformou v roce 1905, která nastartovala takový růst produkce, že Rusko vyváželo pšenici i v letech neúrody a pokud vezmeme za měrku produkci v USA, tak rok před válkou (1913) byla celková ruská produkce obilovin o 30% vyšší, než v (88500000t), v roce 1914 začalo předhánět USA v ukazatelích živočišné výroby. Podobné to bylo i s růstem průmyslové produkce (ale to je zas jiná pohádka).

                  Ten vývoj byl klopotný, počínaje rolnickou reformou Alexandra II, nicméně zakončení asi takovéto:

                  Do začátku světové války se Rusko stalo společností plnoprávných občanů. G.VERNADSKIJ, Russkaja istorija, Moskva 2001, s.244

                  (musím tedy opravit tvrzení „nikdy“ na správnější „začátek 20.stol.“, „od Stolypina do bolševika“, či něco podobného. Paměť je svině.

                  1. Za zdroje díky, nevěděl jsem.

                    Ale je vskutku příznačné, kterak z toho hned začátkem 30. let dokázal bolševik udělat jeden z nejhorších hladomorů vůbec. Yes, we can!

                    1. Ano, ti se opravdu vyznamenali.

                      Ta válka byla pro Rusko bez nadsázky tragédie, ze které se vzpamatovávalo téměř sto let. A vlastně se dá říct, že se vzpamatovává dodnes. Obzvlášť komicky pak působí novodobí Stalinovi epigoni, již mu připisují zásluhy za industrializaci Ruska. Nu ano, dostal tu zem na úroveň, kde už před třiceti lety byla. A těch třicet let okolního vývoje ráčejí mít kde? Ještě ke všemu se státem řízeným systémem otrocké práce a degradací občanů na úroveň nevolníků (vnitřní pasy).

                      Osobně doufám, že se ti komouši smaží navěky v pekle, čerti je tam píchají vidlema a pozorným okem sleduju ty nový. Žlutomodrý.

                    2. Já se snažím ten ksindl raději moc nesledovat, v zájmu soustavy trávicí i soustavy koronární :/

                    3. To já také, nicméně je potřeba mít přehled, abychom neskončili v nějaké pasti. Po kolikáté už!

                    4. V té, obávám se, už jsme dávno; úplně nejpozději od Lisabonu, ne-li již o pět let déle.

                    5. A ty přesuny národů…taky chuťovka. Dějiny Ruska po 1917 poznaly novy rozměr hrůzy. Existuje jenom jeden horší, totiž vydávat to za dobrý skutek. Jsou věci, že kterých by i šakali blili.

                    6. Kluci, dělám to nerad, ale je přece jen něco fascinujícího na té zemi kde zítra znamená včera nebo jak to vlastně hlásali.
                      1850 kolonizovali Sibiř.
                      1861 povolili mužikům uzdu.
                      1900 už tam dokončovali Transib.
                      1913 celkové HDP kousek za Německem, z vyprodukované oceli stavěli bitevní lodě a nebýt bolševika tak by odolávali Němcům i RU i Turkům ve válce klidně 5 let.
                      Úroveň roku 1913 dosáhli bolševici v průmyslové výrobě v roce 1926.
                      Přes hladomor v 30.letech zbrojili a vyráběli jak o život.
                      Taktikou nas mnogo a s pomocí Lend & Lease došli za 2 roky z Charkova do Berlína i když soupeř měl k dispozici průmysl a zdroje celé Evropy.
                      Po 45 letech produpali co za předcházejících 100 let územně získali a nyní opět mlsně pokukují a občas i drobně zaberou své blízké zahraničí.
                      A zdroje jsou.
                      Nejen na Sibiři.
                      Ale investovat zisky z jejich exploatace do oborů s vysokou přidanou hodnotou, to už se tak nedaří.

                    7. Co mam zpravy od Rusu, tak to tam v soucasnosti s domacim prumyslem zacina jit do prdele. Pripomina mi to devadesatky u nas, v hodne smerech. ‚vsechno presuneme do Ciny, nebo budeme aspon z Ciny nakupovat, protoze na tom vydelame‘. Kam to vede, my uz vime. Oni to asi budou vedet az nejaky to ‚zitra‘.

                      Na jedne strane buduji joint venture se zapadem, zejmena potravinarsky a zemedelsky prumysl a na strane druhe si domaci prumysl likviduji.

                    8. Na to jsem zrovna včera někde četl apologetiku:

                      „Češi umí vyrobit takovou a makovou hřídel za 50k. Číňané za 8k. Italové nám prodávají čínskou hřídel za 16k. To znamená že jsme nekonkurenceschopní ale budoucnost spočívá v tom, že v Číně hřídele za 8k nakoupíme a za 16k prodáme MY.“

                    9. V Cine uz jen tak by the way sanuje stat financni instituce „prilis velke, nez aby mohly padnout“ a prebira v nich nucenou spravu. Tentokrat krize natuty uderi jako prvni v Cine. Jejich ekonomika je jeden velky nesplatitelny fejk zalozeny na desetiprocentnich mezirocnich rustech HDP, kterych uz mistri Cinani nikdy nedosahnou. Aneb kdepak asi soudruzi udelali chybu. Spatne je, ze dopad bude globalni.
                      Rusko jako relativne sobestacna a uzavrena ekonomika se surovinovou a potravinovou zakladnou si bude jeste piskat.

                    10. Zajímavé. Proč myslíš, že krize dopadne tvrdě zrovna do Číny? Je to země, která má rozvinutý průmysl, tvrdě fakuje normy, nezajímá jí drahá environmentální politika (ve skutečnosti). Sama sobě je Čína trhem s obrovským potenciálem, kam se chce každej vesrat, takže i závislost Číny na exportu je diskutabilní. Možná přestanou bohatnout tak rychle, možná si tolik Číňanů nebude moci dovolit evropská auta, ale krize?
                      Leda by jim došly zdroje (ropa, ocel, uhlí) a lebensraum, jinak netuším, proč by se měla Čína obrátit v krizi.

                    11. zacina vaznout odbyt a naprojektovali si rust do budoucna linearne. zadny rust na limitovanych zdrojich ale nemuze pokracovat linearne donekonecna. sice maji jeste rezervy, jako treba rozvoj domaci spotreby, ale IMHO to vypadek exportu nepokryje, jakoze Zapad vazne prestava stihat kupovat cinske smejdy. Aspon podle hrubych dat se mi to tak jevi.

                      Mimochodem.
                      Je hrozne tezke dneska vubec ziskat nejaka hruba data.
                      Vsecko je tak predluzene, provazane a zkreslene, ze to je jako vesteni z kristalove koule. Faktem ovsem je, ze cinska vlada zacina regulovat giganticke spolecnosti a investice v zahranici. Predpokladam, ze aspon oni maji ta spravna a nezkreslena data k dispozici.

                    12. Z toho mi ale vyplývá, že krize by měla nejprve dopadnout na Západ, který nebude schopen ufinancovat lavinu čínských šmejdů a sekundárně pak na Čínu, která si bude muset vystačit trochu více sama se sebou. Tím pádem zbyde Číně o něco více zdrojů, které nebude muset draze kupovat. To by mělo Čínu zpomalit, to se ale predikuje dlouho. Krizi za tím pořád nevidím.
                      Čínská vláda regulovala velmi tvrdě vždycky, gigantické společnosti a investice zvlášť. Možná se o tom spíš více píše?

                    13. Pre Childeater 28.2.2018 v 10:41
                      Ak by sme porovnali krízu z 2008-he čo šarapatí v Európe ešte teoreticky dodnes tak by sa to dalo porovnať stým čo možno nastane v Číne – pokles spotreby (najvypuklejšie to bolo v automotive) a pokles rastu resp. začiatok recesie.
                      Bol som v Číne naposledy asi pred 5-timy rokmi (ja viem, je to riadna doba) pracovne, ale neviem si predstaviť čo by nastalo ak by im poklesol export dajme tomu o 33,333%. Hlavne teda vo veľkých mestách a priľahlých aglomeráciách, kde sú napr. ceny za nehnuteľnosti vyššie ako priemer vo východnej Európe a kde sú ľudia koncentrovaný kvôli lepším možnostiam v oveľa väčšom meradle ako to poznáme v Európe. Tam navznikali veľkomestá s miliónmi obyvateľov doslova v priebehu dvoch päťročníc a niekto tento boom zaplatiť musí a isto to nebude tých zopár milionárov, ktorý tam zbohatli vďaka neviem čomu. V Ázii je navyše ta stádovitosť obyvateľstva na úplne inej úrovni ako v Európe a každý jeden mladý človek sníva o tom, že sa bude mať dobre a nebude sa musieť vrátiť do tej tramtárie na opačnej strane Číny kde sa narodil.
                      Na vidieku v Číne som nebol tak neviem aký dopad by to tam mohlo mať, ale istotne to nebude také razantné ako vo veľkomestách.

                    14. navíc on ten čínskej vnitřní trh je sice velkej, ale poměrně chudej. V přepočtu na hlavu na tom Číňani moc dobře nejsou a výpadek západních trhů sami nahradit nedokážou.

                    15. Navíc, Číňani na svůj vnitřní trh valej už teď co můžou. Není tomu tak, že na vnitřní trh zůstává jen to, co se neprodá na Západ. Domácí spotřeba není limitovaná schopností něco vyrobit, ale schopností to koupit. A pokud vypadnou příjmy ze zahraničníhio obchodu, tak se logicky sníží schopnost domácího trhu nakupovat.

      2. Mmmm… shanel jsem elektrickej kolovratek. Pro manzelku. Hele, aby umel tak silnou prizi, jakou zena chce, plus aby mel proporcionalni nastaveni rychlosti, umel jet dlouhodobe v zatizeni a nestal ranec jako prumyslovej verk… problem. Docela velkej problem. Prosel jsem Evropu i USA, nakonec jsem ho koupil v Rusku. Cenove sakumprask i s dopravou za tri tacky a pritom umi vic, nez anglicka masinka za dvacku.

        Soused potreboval dobrou odstredivku na mliko. Taky lezel na Internetu jak dlouho a nic za rozumny prachy nesehnal. Pak koupil cosi v Nemecku na vystave a po roce odesla loziska. Sehnal jsem mu odstredivku s Ruska, stala ani ne tretinu, ma vetsi vykon, jede mu dva roky bez sebemensiho problemu.

        Rusove delaji hodne veci idiotensicher und bombenfest. Fakt jsou naradi, ktery proste umi dobre. Sice zabaleny do gazety, ale vyrobek je dobrej.

        1. To proto, že tam ještě nedošla tak daleko „specializace“ pod rouškou „ekonomiky služeb“, neboli:
          kmáne, neopovažuj se něco umět dělat rukama, to si nesmíš vyrobit sám, to si musíš koupit hotové od velkých firem.

          Na Západě by po takovém zboží buď nebyla poptávka (kolik žen dnes umí s kolovrátkem? Takže asi tak.) Nebo by to alespoň napálili chytří obchodníci – jak se říká o hobby soustruzích, „jejich účelem je vytáhnout doživotní úspory z kutilů, kteří nemají prázdnou tovární halu na odepsanou TOSku.

          1. Vyhoda Rusu je v tom, ze jsou fazove posunuti proti vychodoevropskym zemim, ktere se v tech srackach placaly o neco drive, nez oni (pocitam od roku ’92 dale). Takze Rus uz dneska rozlisuje, jestli nejakej verk je jeste Ruskej, nebo uz je to napul Cinan. Nez my jsme se toto naucili rozlisovat, tak uz cesky verky prestaly existovat a dneska si muzes vybrat mezi levnym a drahym Cinanem.

            Samozrejme zustava otazkou, zda jinak lini Rusi jsou schopni teto devizy nejak vyuzit. Obavam se, ze ne. Pokud Cinani udrzi trend, zvladnou i to Rusko. Jen jim to bude trvat dele, nez na zapade.

            Btw, pokud jde o ty kolovratky, tak je to s poptavkou presne naopak. Zatimco u nas uz s tim maloktera umi – proc by mela, kdyz prece skoro vsechno koupi – tak na zapade kolovratky porad frci, protoze tam uz zenske vedi, ze nektere veci proste bud nekoupi, nebo je koupi za brutalni ranec. Puvodne jsem si myslel, ze treba Anglicanky, nebo Nemky predou proste proto, ze je to bavi a nebo maji hovno co na praci. Paxem ale zjistil, ze je to mnohdy ryze ekonomick kalkul, ktery proste vychazi. Kdo chce neco vic, nez bezny svetr/cepici/salu/nakrcnik/…, tak ma problem ho proste koupit. Spotrebni ekonomika se samozrejme orientuje na masy. Ale docela dobre ziji zenske, ktere delaji nestandardni pletene vyrobky. Nastesti je tento typ manufaktury natolik citit praci, ze masy nelaka. Ale na zapade se stale delaji nove a nove veci prave pro domaci a malovyrobni zpracovani kdeceho.

            Moje zena to nema na xeft, to je jina story.

  3. Ačkoli je to v mainstreamu poměrně nečekané, myslím si, že včerejší Vodičkova analýza na iDnes je nezaujatá a objektivní. Ano, nejde nijak extra do hloubky, kde by ostatně autor musel spekulovat, ale pojmenovává i věci, které se dnes „v lepších médiích“ nahlas neříkají. Například i důvody, proč Damašek bombarduje Ghútu, zatímco obvykle se to odbude jen dostatečně vysokým odhadem obětí na straně „chudáků povstalců“, samozřejmě pokrytým odkazem na SOHR.
    https://zpravy.idnes.cz/analyza-syrie-valka-04b-/zahranicni.aspx?c=A180222_160606_zahranicni_jj

    1. Ano. S tímto soulasím, ale moc velkou na ději na WWIII to tedy nedává: Sýčkuje se o možnosti konfliktu mezi USA a Rusy, ale to je jen strašení ze zvyku. Zatím je vidět, že si dávají moc velký pozor, aby po sobě nešlapali. A když šlápnou, aby neopláceli. Jako všechny ostatní proxiny.

  4. Analýza na více než dvě tiskové strany od někoho, kdo si sem tam něco přečte a něco mu ulpí v hlavě…
    No, tak jo, no.

  5. „vyvážená analýza současné situace v Sýrii, nepodléhající konspiračnímu vidění“

    Pokud je „konspirační vidění“ podle obvyklé definice co neschválil Člověk v tísni, Evropské hodnoty a co mainstreamová média prohlásila za hoax – pak to nebude „vyvážená analýza“.

    I začal jsem číst a tušení se potvrdilo. Slovo VYVÁŽENÁ se nepovedlo zařadit jako obsah článku. Stejně tak se napovedlo, byť o trochu méně, slovo ANALÝZA. Spíše se jedná o výpisek z novin bez schopnosti složit si celek a složit si vůbec o co v Sýrii go. Matně mi to připomíná eseje neziskovek a bytokratickými sjetinami bez pochopení celku.

    Situace v Sýrii se dá dělit na dvě části. První skončila před pár měsíci, to byla snaha svrhnout Asáda. Druhá část začala právě nedávno, to je válka mocností, velmocí a států o vliv na Blízkém Východě i Sýrii. Tedy současná situace je dost jiný a dost s jinými hráči, motivacemi i dalšími – než byla ta první část. Ač jsou značné společné průniky.

    1. Mohl byste to rozvést? Zejména proto, že poslední dva řádky naznačují, že lecos víte, ale jste poměrně stručný, navíc toto stručné vyjádření samo o sobě v podstatě není v podstatném rozporu s článkem.

      1. O co, že ta „první fáze“ bylo samozřejmě zločinné spiknutí vedené snahou JúEsEj (teda, „Sašá“, mluvíme přeci rusky, protože kdo nemluví rusky, ten je hajzl placený Unií a neziskovkami – žádná třetí strana tu z principu být nemůže) o „režím dčejnž“, svržení nevinného Assada, rozparcelování Sýrie a ovládnutí jejích obrovských zásob ropy, kde Sašá „vytvořily“ Islámský stát a „shazovaly mu zbraně z letadel“ ((c) Solejmání).

        A „druhá fáze“ to, že to Sašá nevyšlo protože do hry vstoupilo hrdinné Rusko, zachránilo Assada a Syrský Lid, ukázalo tureckému psu kde je jeho místo (zřejmě tím, že s ním kolaboruje ostošest), znemožnilo americké zbraně nasazené saúdskými žoldáky v Jemenu, a zahnalo americké hnusáky na útěk = fáze souboje velmocí.

        Já si jej dávám ke zbytku „Team Sputnik“ k zrg1, kabrnakovi, ex-lex a Skretovi do ignoru. Kdybych se náhodou mýlil a vypadlo z něj něco rozumného, dej mi prosím vědět.

        1. Nevypadne. Pokusil jsem se ho vylákat z díry, ale zatím nic :-). Nejlepší je, že ten závěr víceméně nevyvrací Tvůj článek a zbytek je jen takový výkřik do písečné bouře.

          1. Na lákání z díry je web – kde se 4 hodiny mezi prací občasným zmáčknutím F5 pokusíte načíst diskuse – nevhodným nástrojem. Stejně tak je takový web běžící snad na děrných štítkách a dřevěném kuličkovém počítadle či čem nevhodný pro rozepisování se.

            Doporučuji autorovi ještě více článků ve stylu „jsem objektivní, protože nejsem konspirační“. To už je samo o sobě je markerem neobjektivity. Dnes je konspirační teorie například to, že imigranti v Itálii či Švédsku mají vysokou kriminalitu. Stejně tak je třeba konspirační teorií to, že Česká televize nepíše objektivně. To vše jsou vyvrácené hoaxy, jak vám snadno potvrdí každý Jakub Janda nebo třeba Mánert.

            Ta analýza podchytila možná tak desetinu skutečnosti. Co jí chybí jsou váhy závažnosti každého konfliktu a každé operace – ty s tím udělají divy. Dále tomu silně chybí historický kontext, který je vlastně příčinami i motivacemi asi 40 druhů konfliktů a proxy válek, které se tam dějí či děly.

            Jenomže pravdivý obraz by potřeboval i pravdivou historii, a pak už by to byly konspirace. :-) Kromě toho řada konfliktů trvá poněkud déle, než posledních pár roků.

            „Analýza“ především tvrdě nepochopila ani vlastnosti ani záměry ani síly jednotlivých stran. Navíc nese silné znaky despektu vůči Rusům, ale i vůči třeba Sýrii – tudíž se autorovi nepodařilo naplnit ani původní slib „nekritickému obdivu (či slepé nenávisti) k některému z hráčů“, z toho se stalo zcela prázdné tvrzení.

            Mám dojem, že si autor hraje na vojáčky nebo na zápas Sparta-Slávie. Chybí strategické a hlavně OBJEKTIVNÍ zhodnocení stylem padni komu padni – bez toho strašného nadržování některým stranám mimo realitu a bez toho strašného despektu k jiným stranám mimo realitu.

            Musela by se vzít věta po větě – a doplňovat tuny chybějícího konceptu. A některé věci vyházet.

            Zvláště úsměvné jsou závěrečné odstavce. Především všechny strany tak nějak kašlou na nějaké hodnoty, které sypete snad z humanitně teoretické politologické učebnice. Všechny strany jdou po svých zájmech, a zároveň zvažují, co si mohou dovolit. Sem tam dostanou šťouchanec od někoho jiného, že tudy tedy ne – zřetelně třeba relativně nedávno třeba Turecka od Ruska.

            Ergodan se mimochodem celých 15 let neorientoval směrem, který píšete, ale snažil se zapojit do EU a dokonce pro jejich hezké oči jen tak mir nichts dir nichts sestřelil Rusům letadlo. A čekal potlesk a podrbání za ouškem od Západu a západních představitelů. Ty jej namísto toho pokárali a Ergodan tak loni pochopil situaci: 1) Západ je slabý impotentní přizdisráč bez skutečné síly, zato hodně štěkající. 2) Honem šupito presto se omlouval Rusům a pochopit, kdo je tam alfa samec. Takže žádných 15 let směrování, hlanví rozhodnuté směru a hodnot Ergodan provedl loni. I právě tato událost dala Ergodanovi chápat Západ jako impotentního eunucha – a jinak by se čistky po puči vůbec loni v takovém rozsahu ani neodvážil. Krátce předtím si Ergodan vyzkoušel, zda Západ skutečně eunuch je – a šponoval cenu, za kterou nepošle imigranty do Evropy, a Evropa namísto skutečné velmoci u něho škemrala a už ani nevím, kolik miliard euro mu byli ochotni zaplatit a prosit přitom Ergodana na kolenou, jen aby tam proboha imigranty neposílal. Hrdá velmoc jako EU by prostě imigranty zatrhla a Turecku se vysmála do obličeje. Ergodan tedy jen dobře odhadl síly různých frakcí. — To jsem teď zkomentoval asi 2 věty z vaší „analýzy“ pro hodně naivní děti.

            Ze zúčastněných stran žádná není neviňátko, a žádná není Mirek Dušín. Hrají pro své zájmy a vliv. A přitom odhadují, kdo z ostatních je impotent a koho je naopak třeba se obávat.

            Rusko hraje poměrně klíčovou roli, na druhé straně tam v zásadě vůbec žádné zájmy nemá. Snaží se účastnit se toho co nejméně, a co nejméně u té války v Sýrii být. Jediný skutečný zájem, který Rusové mají je vyhodit „import demokracie“ na Blízký Východ z dua Izrael + USA. Rusko jednoduše hrálo stylem „ukážeme, že umíme kousnout“, kdybyste si chtěli něco začít (tedy opačnou roli, než EU Ergodanovi) a jinak nám nedělejte bordel kolem Ruska. A výslednou demonstraci pak využilo ke zvýšení odbytu jejich zbraňových systémů.

            Co tam také chybí je kontaminace zájmů v této oblasti i do mezinárodních organizací jako je OSN a dalších, kteří více méně dosti posvěcují zájmy některých stran – a rozhodně to není čisté.

            Copak asi může chtít Izrael? Nic menšího než slabé a rozbourané státy všude kolem něho. Scvrknout to na to málo, co jste v „analýze“ napsal je blábol. Ostatně už dnes Izrael neoprávněně okupuje Golanské výšiny, což je syrské území dokonce podle OSN. Takže si Rusko a Sýrie občas dělá šprýmy, že Izraeli nějaké to letadlo, ale daleko více rakety sestřelí nad Golanskými výšinami. Do českých médií se to dostane jako „sestřelení letadla nad Izraelem“, ale Izrael velice dobře ví, že Golanské výšiny nejsou jeho území, a Rusko se Sýrií si tak dělají kanadské džouky z Izraele. Nemá to zase jiný efekt, než především Izraeli ukázat, že umějí i kousnout, a že by se měl srovnat do latě jako jiní.

            V analýze chybí, že například USA má nelegálně, a dokonce proti mezinárodnímu právo v Sýrii základnu a nehodlá se pakovat. Sýrie a jeho právopravný prezident Asad, kterého tam nemáte rád, a vaše „objektivní analýza“ je tím dosti cinknutá, si pozval na pomoc Rusko a rsukou armádu, ale nechce tam vůbec mít americkou armádu.

            Atd. atd. atd.

            Ostatně sebechvála autora a jeho ostré útoky na každého v diskusi, kdo jen náznakem zkritizoval článek, a to často skrze útoky ad hominem – také hodně ukazují na slabou pozici článku a jeho „faktů“ a „objektivity“. Tak se ještě hodně autore plácejte do stehen, protože ta „analýza“ je poměrně dost špatná. Vypsat 10 % faktů z celku z toho „objektivní analýzu“ neudělá.

            1. Tož když jsou Golany syrské čí je Krym?
              Jo on Izrael zapomněl spáchat referendum…

            2. Hle, je tu další komik. Pravoplatný prezident, který zdědil vládu po svém otci, který se dostal k moci vojenským převratem.

            3. Rusove nemaji v Syrii svoje zajmy? Ale notak… ta trubka, co mela pres Syrii vest a zrejme nepovede, to jako nic?

              1. Rusko ma v Syrii spoustu zajmu, nejen vysachovat plynovod z Kaataru do Turecka, ale take obklicit a znicit tam teroristy, ktere najima Zapad za prachy Saudske Arabie a kteri by jinak sli drive nebo pozdeji delat binec na Kavkaz (koneckoncu ISIS je z velke casti tvoreno muslimaky z postsovetskych republik), take tam ma zajem otestovat zbrane v bojovych podminkach a pak je perfektne prodat (Turecku, Saudum, Cine … komukoliv).
                Dalsi zajem je podrzet sekularniho vudce Assada coby tradicniho spojence, nevim, jestli jste videli nejaky delsi rozhovor s Assadem, ale ten chlap je borec, ne, jako ta nase vylizana paka typu Babis nebo ta americka jako Trump a spol.
                Je paradne videt, ze to ma v hlave srovnane a ze je inteligentni clovek, vsak, je to taky vystudovany lekar.
                No a v neposledni rade maji Rusove zajem v ramci sve velmocenske politiky udrzet si leteckou zakladnu v latakii vcetne moznosti kotvit sve valecne lode v Tartusu, nebot jak znamo, Rusove maji slabou logistiku a narozdil od USA numi „projektovat sve zajmy“ na druhem konci zemekoule jen tak, lusknutim prstu. To je zase ten rozdil mezi utocnou doktrinou USA a obrannou doktrinou Ruska. Tim, ze si drzi military base v Syrii docela slusne projektuji svou sferu vlivu, cimz si jako male bezvyznamne plus sichruji krom Syrie jeste Armenii a dalsi citlive oblasti ve svem pohranici.
                Jinak velke diky Johnovi, rika v podstate totez co ja, ale ja narozdil od nej neumim pouzivat slusny slovnik v momente, kdy tu troluji vyhlaseni primitivni rusofobi s IQ IA.

            4. Bravo John, přesně. Jen si myslím, že hlavní a možná i jediný důvod proč se Rusko účastní toho mejdanu v Sýrii je zarazit USA laciný války bez bot na zemi a jasně jim ukázat, že vodsaď podsaď. Že doba kdy si mohli dělat co chtěli je fuč. Což Vladimír potvrdil ve včerejší zprávě o stavu Ruska, kde řekl, že doba kdy se jich nikdo na nic neptal právě skončila, od teď se s nimi budou muset bavit. Druhá polovina jeho projevu vůbec působila dost sebevědomě a spíš než zpráva o stavu Ruska to byl vzkaz ven, hlavně USA.

              1. Mýlíte se Vosisko.
                Bylo to určeno domácímu publiku.
                A samozřejmě lidem Vaší víry v božského Putina.
                Jsme nejlepší, máme strašné zbraně, kterými zničíme celý svět, kdyby někdo nechtěl Mír nebo se sral do blízkého zahraničí, jehož hloubku určujeme my.
                A taky zlepšíme život mužikům, tam máme ještě drobné rezervy.
                Co si Rusko počne, až to Putin za 30 let zabalí…

                1. Obávám se Dachsmeistere, že tady nejde o víru v nějakýho Putina. Jen mě baví, jak tu opět dochází k hrubému podcenění mužíka, jak většina z vás není schopna prolomit matici myšlení zakonzervovanou ve studené válce, jak se připravuje zákopová válka a on zas přijde nějaký blitzkrieg s kterým nikdo nepočítal. Jak nikdo z vás nevidí, že Rusku ušáci harašej zbraněma na jeho hranicích a hloubku mu chtěj určit oni. Prostě ojektivně se Vladimírovi musí přiznat a je úplně jedno zda ho někdo má rád nebo ne, že hraje velmi dobře vysokou hru s blbejma kartama. Věř mi, že bych byl mnohem raději, kdyby to takhle fikaně hrál úplně někdo jinej. Akorát nevím kdo by to měl být. USA, Německo, EU, Polsko, Britové… Nevím.

                  1. Co kdyby se ti vaši komedianti místo získávání vlivu v zahraničí a rozvracení okolních států začali zabývat zdravotnictvím? Průměrný věk dožití je v Rusku o deset let méně než u nás. Nebo alkoholismem? Nebo výstavbou infrastruktury? Nebo Sibiří, Evropa žádné kolonie už dávno nemá, to jsem docela zvědav, co budou rusáci dělat, až se přihlásí Čína, že chce zpět zabraná území?

                    1. Nevím, zkus třeba poslat dopis Putinovi:)

                    2. Já jsem v tomhle směru docela skeptický, ale zdejší ruská kolonie všechno ví, všemu rozumí, když se do toho obujou se stejným úsilím, jako když tady postují ty krávoviny, kdo ví? :-)

                2. Až to Putin zabalí? No pak se prostě porvou o moc Surkovisti a Duginisti a my se můžeme modlit, aby to vyhráli ti první.

              2. Vycházel bych z toho, že napřílad zkouška raket (a tuplem raket s jaderným pohonem) je de facto neutajitelná. Není jí třeba oznamovat v televizi, oznamuje se druhé straně předem, je-li zatlučena, vyvolá poplach a následně nótu.

                Základem je pak skutečnost, jakkoliv může mít jedna strana technologický náskok i v ZHN, tak na druhou stranu ZHN jsou vhodné na řešení minima aktuálních i budoucích problémů.

            5. Haha, další chudák, co si myslí, že rozumí mezinárodnímu právu a ví, komu podle mezinárodního práva patří Golany. Milý pane Johne, pletete se, jak stará Mašková, když plete svetr.

  6. Autor zcela ichtylsky pominul podstatu celého konfliktu v Sýrii a okolí. A tím bylo vytvořit zkušenou a dobře organizovanou islamistickou armádu se dvěma cíli: ISIS se po dobytí Damašku vrhne jednak směrem na sever (viz měkký podbřišek) kde zpustoší postsovětské republiky a vrhne se na samotné Rusko, a za druhé se vrhne na západ přes Turecko do Evropy, kde vytvoří Evropský chalifát (to se nepovedlo, tak ISIS musí pašovat do Německa v letadlech po stovkách).

    To se Rusákům samozřejmě nelíbilo, protože jim bylo jasné, že i když odrazí islamistický útok na svůj jižní „měkký podbřišek“, tak to nemusí stačit. Protože ISIS masivně posílený o zdroje a zázemí Evropského chalifátu, by jim dal opravdu pořádně zabrat, tak jak jim dal zabrat Napoleon posílený o celoevropské zdroje a o 200 let později Hitler rovněž posílený o celoevropské zdroje. Ty miliony mrtvých si rusové pochopitelně nechtějí zopakovat.

    Takže bojující strany jsou v podstatě dvě, zcela tradičně, protože jde (zjednodušeně) jen o vylepšený afghánský scénář: Tedy USA a Rusko. Ostatní jsou tajtrlíci, kteří se přidávají na stranu toho, kdo je podle jejich mdlého krátkozrakého rozumu pro ně zrovna výhodnější. Naposled na to doplatili Kurdové, kteří se snažili vyjebat s Rusy. A ti jim na to odpověděli: fajn, když jste takoví frajeři že nedodržujete dohody s velmocí která se vám pokouší zachránit vaši prdel, tak se s těmi ISISáky popasujte sami. Nejsme idioti, ani vláda USA, abychom riskovali životy našich vojáků kvůli nějakým podrazákům.

    Ale i tohle je trochu zjednodušený pohled, protože nezahrnuje Globálního prediktora, takže s tímto zjednodušením nevysvětlíme proč se do toho míchají Revoluční gardy, ani to, proč neslyšíme masivní vřískání proamerických mopslíků v OSN a ve všech médiích, že za to bombardování hodňoučkých miloučkých umírněných teroristů si Rusové zaslouží ještě horší sankce a harašení zbraněmi NATO u jejich hranic, ani to, proč Trump vesele s Putinem vyjednává a koordinuje některé věci (protože Trump je hráčem Globálního prediktora, proto mu jde po krku současná americká elita).

    1. Ta představa „zkušené a dobře organisované islamistické armády“ jak útočí na dvou směrech v rozsahu „Zpustošení postsovětských repbulik“ a současně prochází „přes Turecko do Evropy“, ta je míněná vážně? Nebo někým byla? Nic z toho, co ISIS vytvořil, se nepřiblížilo mírou vybavenosti, počtem, ani celkovým pojetím ničemu, co by reálně mohlo splnit cíle jen na jednom z těchto operačních směrů.

  7. LWG:
    ISIS nedokáže v současné době vypráskat žádná z lokálních mocností, uniklo vám, jakým způsobem tato „lokální bezvýznamná bojůvka“ rozdrtila (bez letectva!) syrskou profesionální armádu i iráckou armádu? Jak děsně dostaly přes držku kurdské i íránské milice? V současné době tuhle proxy armádu CIA dokázalo zastavit jen Rusko, a to vážně není lokální velmoc.

    Druhá věc kterou si neuvědomujete je, že směrem na západ přes servilní Erdoganistán by to nebyl žádný útok, ale procházka růžovou alejí. Zřejmě jste si nevšiml, že všechny evropské státní orgány jsou připravené na wilkommen politiku a že do vězení zavírají nikoliv znásilňovače a vrahy, ale bloggery co o těch vrazích píší. Evropské neomarxistické elity rozlezlé od soudnictví až po policii a parlament by islámskou invazi podporovaly na 100%, s tím se počítalo.

    Napřed použijte mozek, než se něco pokusíte napsat.

    1. No, já nemluvil o bezvýznamné bojůvce. Nicméně je obrovský rozdíl mezi tím šířit se na blízkém východě v prostoru svých věrných a dobývat např. Turecko. To je úplně jiný sport. Pochybuji o tom, že by Turci pustili ISIS. Společné náboženství neznamená (proboha!) společné cíle a snášenlivost.

      O tom, jak by dopadly evropské zdroje po okupaci ISIS si můžeme udělat jasný odhad – po jednorázovém vyčerpání by zdroje zanikly. Stejně jako pod bolševiky, atd.

      Mozek jsem použil, nicméně vycházím z jiné reality ne Vy. Což není nic nového.

  8. LWG:
    Jenže Erdogan byl domluvený, že ISIS přes Turecko pustí do Evropy. Vždyť je roky zásoboval ze svého území a za odměnu od ISIS kupovali jeho příbuzní ropu, na čemž královsky zbohatli (humanitární program „potraviny a zbraně za ropu“ he he). Jen ten puč proti němu, před kterým ho varovali Rusové, ho dost naštval, tak teď lavíruje mezi USA a Ruskem a neví komu dřív lézt do prdele.

    Když se ISIS dokázal roky solidně uživit uprostřed pouště, tak v blahobytné Evropě by to bylo nejmíň 10-15 let, a za tu dobu by už pořádně stačili zatopit Rusku, spolu s americkou armádou na jeho hranicích.

    A to že po vyčerpání zdrojů zanikne ISIS i celá evropa by tomu, kdo tohle všechno naplánoval (Globální prediktor) ani trochu nevadilo, pokud by mezi tím přestalo existovat i Rusko.
    Protože snížení světové populaco o >90% je jeho další plán. A ten plán by mu i vyšel, kdyby se mu šílení neoconi v USA neutrhli z řetězu a nezačali ohrožovat jeho samotného.
    A tak dochází k tragikomickým situacím, kdy se ruský prezident domlouvá s americkým prezidentem, jak udržet na uzdě vlastní pološílený establishment, který se snaží rozpoutat 3. světovou válku. A že vlastní politici a vysoce postavení úředníci jsou pro amerického prezidenta 10x nebezpečnější než hlava jeho nepřátelské velmoci.
    Zkrátka, dnes bez toho že vezmete na vědomí existenci Globálního prediktora jako toho co za oponou tahá za provázky, nelze vysvětlit žádnou důležitou mezinárodní politickou, vojenskou ani ekonomickou událost.

    1. Takhle nejak s pomoci Boha cirkev vysvetluje uplne vsechno. Pokud za globalniho prediktora bereme Bilderberg, tak ok. Ale jinak? Soros? Kdo ma byt ten ‚buh civilizace‘? Neni to spis tak, ze jednou tahne figurkama ten, jindy zase onen, podle toho, komu zrovna fouklo do plachet?

    2. „… Zkrátka, dnes bez toho že vezmete na vědomí existenci Globálního prediktora jako toho co za oponou tahá za provázky, nelze vysvětlit žádnou důležitou mezinárodní politickou, vojenskou ani ekonomickou událost. “

      a netrápí toho vašeho Globálního prcdiktora, že za chvíli bude jen Lokální? jestli mu tendleten Elon natahá lidi na Mars, tak bude mít trochu po žížalkách… nebo ne? jestli ho to třeba preventivně nenaprdne a nebude chtít toho lidstva vymlátit rovnou 103,6%?! ;-)

  9. Sysop:
    Bohužel ne. Platí že největší pes mrdá. A ten teprve ovládá ty lidi, kteří teprve ovládají patřičné figurky na světové scéně.
    I to je důvod, proč se udržel po celá staletí, protože všichni byli tak zaujatí hrou jeho figurek, že si nikdo nevšiml, že je ještě někdo výš nad nimi. Prostě se mu naprosto dokonale podařilo zamaskovat ty šňůrky které vedou k jeho loutkám. V tom je ta finta.

    Dokonce ani Zrg1 to neprokoukl, že nad americkými neocony stojí někdo ještě mocnější, kdo ovládá technologii moci a manipulaci s celými národy mnohem lépe než amíci, kteří vládnou jen díky zastrašování a hrubé síle.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017