Svět jako produkt na konci své životnosti - zpět na článek

Počet komentářů: 352

  1. ale je podstatně dražší, má vysoké nároky na kvalitu paliva, má poruchové mikroprocesorem řízené zapalování a katalyzátor
    Pro uživatele to jsou zcela nechtěné vlastnosti, (v lese je vám opravdu šumák, jestli spálíte deset litrů nebo devět a jestli z výfuku vychází permanentně mlha nespáleného oleje, anebo čas od času vypadávají připálené brikety.)
    Vzhledem k tomu, že většinu toho bordelu inhalujete, tak jsou velmi chtěné vlastnosti.

    1. Ale houbeles. Ve městě máte ovzduší horší celý den tak proč bych řešil takouvouhle prkotinu v lese…

      1. Ve městě máte ovzduší horší celý den
        V zemích východního bloku jistě ano…

        1. Bla bla bla, tady jste nezklamal. Kecy o východním bloku si strčte. 15 let zpět, SF Californie, tam by si chrochtali mít ovzduší jako v Šalingradu tou dobou. Vám prostě chybí srovnání. Rozdíly po Evropě jsou téměř neznatelné, pokud srovnáte třeba s Pekingem. A v číně jsou stále města, ze kterých by se posrala i Ostrava v dobách své „největší slávy“.

          1. . A v číně jsou stále města, ze kterých by se posrala i Ostrava v dobách své „největší slávy“.
            Vždycky mě fascinuje, jak se Čech z hlediska výkonů nejraději srovnává se Somálskem. Mzdy by naopak chtěl západní.

            Dlouhobě opět a znovu mě to utvrzuje o tom, že si Češi mohou za místní bordel sami. A že je Čech nasranej, že ho řadí do východního bloku je jenom dobře, protože pokud nezmění myšlení, tak tam bude patřit i v budoucnu. Nasranej může být jenom na sebe.

            1. No víte, já mám národovectví v paži. Takže tenhle šíp minul. Dal jsem Vám příklad, s nejzápadnějším západě západního města se stejným počtem obyvatel bylo ovzduší u nás lepší. Dále máte příklady od Pánka. Já rozhodně netvrdím, že u nás je ovzduší mnohem lepší než na západě. Jsou to jen příklady, ne obecné tvrzení. Jen si oprávněně myslím, že v průměru je stejné.
              Tak nějak podle Vašeho skuhrání na platy vidím, že nasranej jste akorát Vy sám. Já mám nemanažerskou Technickou pozici, okolo 100k/měsíc (to your face Pospeci, žádné IT). Ryze česká firma. Ale to je taky jedno (navíc mně jsou prachy u pr.., vystačil bych si v pohodě s 25k). Firmy jsou dobré nebo špatné. Je jedno kde sídlí nebo který státní příslušník ji vede. Takže možná přestat skuhrat a získat trochu rozhled by Vám neškodilo. Zatím jen trapně generalizujete.

              1. Takže možná přestat skuhrat a získat trochu rozhled by Vám neškodilo. Zatím jen trapně generalizujete.
                Vzhledem k pracovním zkušenostem si myslím, že v rámci Evropy generalizovat mohu.

                Já mám nemanažerskou Technickou pozici, okolo 100k/měsíc (to your face Pospeci, žádné IT). Ryze česká firma. Ale to je taky jedno (navíc mně jsou prachy u pr.., vystačil bych si v pohodě s 25k).
                Jsem rád, že alespoň někdo dostává v technickém oboru, která odpovídá západním zemím EU. S touto sumu jsou vám pak logicky peníze u pr..

                Dovolte mi drobné přátelské rýpnutí, zdůrazňuji přátelské. V mém technickém oboru jsou na tom studenti a absolventi finančně velice špatně. Můžete tedy stejně jako to udělali dva pracovnící na VŠ, kterou jsem absolvoval, začít přispívat podoporu udržení schopných lidí částkou 75k/měsíc, když vám samotnému stačí 25k:-)

                Ale jsem opravdu rád, že máte v ČR důstojnou mzdu.

                Tak nějak podle Vašeho skuhrání na platy vidím, že nasranej jste akorát Vy sám.
                Já chápu, že označení za zemi levné práce je nelichotivé. Buďte naprosto v klidu. Máme volný pracovní trh v EU a všichni včetně mé osoby si může daňovou rezidenturu zvoli naprosto svobodně.

      2. Já po většinu času hlasuji proti ekohovadinám, protože jsou to v drtivém procantu .. hovadiny bez vědeckého podkladu. Ale v tomto souhlasím s Martym. Ve vlastním lese při řezání těžko nechám nadýchat nezúčastněné, ale zrovna olejové výpary jsou dobrá mňamka. Jde spíše o toho, kdo s tím řeže. Mám starou Sachs Dolmarku, která maká už asi 20 let (měnil jsem jen kabel od svíčky). A jedinou její nectností je že se snažím řezat po větru. Olejové výpary metr od zdroje nejsou srovnatelné s městském ovzduším. Zvláště pokud kácíte třeba celé léto na zimu.

        1. Toho debila se ani neptám, protože to je známej místní kretin, ale ty mi řekni, co má jako nesmyslná poruchová píčovina společnýho s nějakejma olejovejma výparama? Nebudeš ty ňákej zase humanitní?

  2. ok, s tou pilkou to tak může být. které aftermarkety má smysl pořizovat?

  3. Když jsme tedy u těch přístrojů a nástrojů: poraďte nějaké dobré nářadí (šroubováky, kleště, klíče) a vrtačku. Ideálně česká, nebo alespoň evropská výroba.

    1. Hele, s klidným svědomím asi jenom Hilti…

    2. tak z vlastní zkušenosti mohu dát ocas na špalek za vercajk od značky Berner. štípačky vydržely pád ze 40m na beton, pouze se zarazily ty gumy, jinak neexistuje materiál, který by do nich při štípání čehokoliv udělal díru bo vryp. to samé platí u gola sady. bohužel taková pěkná brašna tohohle vercajku stojí 47 bez DPH.

      1. Nevim jak ted, ale mam pocit ze Berner byl jen prebalovac, na vyrobky jinych vyrobcu dali jen sve logo a pousteli to dal. Jen tedy ty vyrobky asi vybirali peclive, taky mam s vyrobky s nalepkou Berner dobre zkusenosti.

    3. Knipex – já jsem spokojený.

    4. Würth – teda ak ti nevadí, že kopec vecí im vyrábajú iný výrobcovia podľa Würth špecifikácii (námatkovo: Bohrhammer – vŕtacie kladivo aj do betónu – je vlastne modrý Bosch s nejakými drobnými zmenami; gola sada je Zebra, ale to neviem 4i je samostantý výrobca).
      Inak kliešte od Knipex, skrutkovače od Narex či Wiha, sekery Fiskars, ručné náradie Proxxon (majú aj malý sortiment „amerických“ náradí), inbusy od Wera, kompletné náraďové vozíky od Beta.

    5. Narex never more. Mel jsem starou aku Narexku, slapala jak vino, nez mi pred 10 lety spadla se strechy. Koupil jsem jinou, podobnou, kolecka zacaly chrastit uz po roce a po dalsim sla srat. Neumim si predstavit, ze bych v soucasnosti koupil COKOLI z teto znacky jeste do baraku.

    6. Ja jsem zacal pred casem nakupovat nejake naradi typu aku vrtacky, ted jsem koupil aku flexu, kupuju od Dewaltu a jsem spokojenej. Vse funguje, vykon dobrej, baterky dobry, nabiji to rychle, kdyz to spadne ze stafli na zem, tak se tomu nic nestalo jeste…obecne mi ta znacka prijde, jako ze delaji kvalitni veci. Neslysel jsem jeste od nikoho, ze by s tim byl nespokojeny.

      1. Aku náradie – DeWalt, modrý Bosch, Makita, Fein, Metabo (a isto som ešte kopu zabudol) – tu nemá človek veľmi kde chybu urobiť.

    7. Vonehdá sem koupil eletrikářský šroubováky v lídlu, 169 vočí. Je to naprosto totéž, tzn. stejná fabrika, jak slavnej echt dojčlandskej Wiha za 800 nebo kolik.

      1. A odvážil si sa urobiť im napäťový test? Aspoň tak na jednej fáze 230V AC?

  4. k té pile, před cca 5lety sem v Bauhausu koupil pilu Hecht, stála něco kolem 3500. používám červené olej Stihl . má jednoduché pajsl. porezala kvanta dřeva. žádná zkurvena elektronika. filtr lze jednoduše vyčistit. za ty roky si na sebe 10x vydělala. až dovrci, tak to snad někdo opraví. typ teď z hlavy nevím, ale pokud to někoho bude Echt zajímat, dopíši. Řezům zdar

    1. Nářadí od Hechtu vykazuje za svou cenu překvapivou trvanlivost. Koupil jsem kdesi v Normě bourací kladivo / příklepovku od Hechtu s přídavnou sadou sekacích dlát a velkoprůměrových vrtáků za nějakých 1500 korun, měli to tehdy ve výprodeji. Už jsem s tím vyboural omítku v půlce baráku, několik průrazů pro trubky do betonového panelu podlahy a provrtal několik metrových kamenných soklů a ono to pořád funguje. Za ty prachy to dosud udělalo hodně práce a vydělalo si to na sebe už několikrát.
      Je to zvláštní, ale pokud jsem potřeboval relativně odolné nářadí za pár korun, vždy jsem to našel v nepravděpodobných obchodech jako Norma nebo Lidl. Také v Normě jsem koupil za pár korun dvě sady lehkých skládacích výškově stavitelných podpěr (koz) s aretací výšky, používám je jako nohy pro mobilní ponk, když něco dělám venku nebo jako podstavce pro prkna coby lešení. Složené to zabere minimum místa, váží pár kilo, ale šikovné jsou hodně. Chce to mít kliku, ale pak se dají v těchle obchodech mezi konzervami a flaškami s pivem ulovit za pár korun pěkné věci.

      1. Ja mam Hecht zafixovany jako total cina shit a do baraku mi to nesmi.
        Mel jsem od nich sekacku, noze byly z tenouckeho materialu podobneho hovnu, rozvnat a brousit se do muzelo po kazdem tretim posekani zahrady.
        A to nebyl nejaky nejnizsi model, koupen podle jejich tabulky na webu, ze se s tim ma sekat 700m zahrada, nejaky stredni model s pojezdem.
        Papitovy vykon famozni, akorat se to na vysoke huste trave ve stinu pod stromy zaseklo a motor zdechl.

        Startovani stalo od pocatku zahovno, dryhy rok jsem to proste nenastartoval vubec. A po rozebrani jsem zsjitil, ze pers zimu v kulne tomu totalne zrezavel stervacnik, co zaroven zajistuje zapalovani. Milimetr tlusta rez. Ta sekacka nikdy nezmokla a byla v normalni kulne, max trochu vzdusne vlhkosti. Jinak v te kulne nezezavi nic, jedinou rez jsem v te kulne nasel na ostri majzliku, jinak naradi, kola, pily, vsecko ok.

        Pak jsem koupil AlKo s motorom Briggs-Stratton a tu vzdycky na jare nahodim po nacupovani karbecu na prvni zatah. Noze ma tezke a kovane, rovnat se nemusi vybec, nabrousit jednou na jare. Papirove o chlup nizsi vykon a nestalo se mi, ze by to zdechlo, protoze nepobrala vysokou travu.

        Ten Hecht by TOTALNI shit, ani dnesni shit cina neni tak otresna.

        1. Briggs-Stratton motory mají nedobrou pověst (podle mě oprávněnou), tedy samozřejmě, v porovnáním se soukromými značkami hobbyshopů je to samozřejmě dobré. k sekačce na domácí neprofesionální využití je z mainstreamu optimální motor Honda GCV 160 (170, 190).

          k výměře zahrady dle prospektu, čili na jak velkou zahradu je to určeno, se dá říci jediné – to znamená maximální výměra zahrady zcela rovinné sekané jednou týdně (to znamená naplněný koš z několika stovek metrů), 700 m2 jsou pak dvě volejbalová hřiště (s výběhy), doba sekání půl hodiny týdně (šířka záběru 40 cm, 3 km/hod). to prosím není střední model z českého pohledu, ale z americko/britsko/německého, kdy hlukové restrikce v obytných čtvrtích neumožňují sekání po večerech a po víkendech, a tak trávníky větší než jídelní stůl jsou zpravidla sekány hispánci/pakistánci/poláky ze zahradnických firem, kteří používají profesionální nářadí.

          1. U Hond GCV byva nekdy problem s karbecem, tou nepovedenou kopii Walbra. Pokud da clovek origo, pak ma klid. Jinak se i stane, ze co sezona, to novy membrany. Myslel jsem si, ze to dela Buresovo aditivum, ale postupne jsem zjistil, ze Cinan to Walbro obslehl nejak blbe. Co se ale Cinanovi povedlo, jsou na eBayi a Ali ty karbecy pro GCV, co umi benelin a nebo PB. Jako vychytavka pro centralu dobry. Dokonce maji i automaticky sytic, takze autostart ready.

            1. protože mé dvě sekačky sežerou ročně jen desetilitrovej kanystr, holt mám je 3/4 hektaru průměrného sklonu 18%, většina dvakrát ročně bubnovkou (před pěti lety ojetá, gcv 160), obytná tisícovka pětkrát ročně sekačkou (před 2 lety nová, gcv 170) a břeh potoka kosou, kupuji na základě babských rad nějakej ten premiovej benzín s milionem oktanů (vícenáklad asi 40 korun ročně), a žádný problém nenastává, a to prosím prasecky nechávám benzín v karburátorech přes zimu a akorát měním olej, když je po ruce pomocník, tak olej vylejvám, když ne, tak odsávám.

              1. Tak o tom zadna, ja do tech malejch ctyrtaktu davam Vervu100. Taky jsem driv par let jak kunda cistil rosol z trubicek karbecu.

      2. Z lidlu mám pokosovou pilu, hoblík, vrtací kladivo a aku-šroubovák. Se vším jsem v hoby režimu velice spokojený a to se dřevem dělám celkem často. Akorát šroubováku po 5ti letech oěšla baterka. Nedávno byl u nás chlapík montovat okna a vytáhl parkside vrtačku s pneumatickym příklepem, povídal že si to koupil narychlo z nouze protože se mu rozbila jeho profi vrtačka a už jí má pár let a pořád ne a ne se rozsypat. Takže za mě parkside dobrý.

      3. Sem bral vod lídlu tehdá vrtací 1,5 kW, nějakej Weber či co, ale teď tomu vodešla regulace votáček, de to jenom naplno. Se obávám že blbci mi vrátí prachy, už to vůbec nemají v nabídce…

        1. Mama raz kúpila príklepku (klasickú elektrickú) v Kauflande. Nejaký žltý šmejďák. Som to zlikvidoval za doobedie na asi 12-tich dierach – pri poslednej zadymila a bolo hotovo.

          1. Todle už se zaplatilo, žádnej velkej záhul, ale tak má to tříletou záruku.

            Pozitivní je, že zrovna tendle tejden mají v akci, takže na reklamaci výměnou zase budou! Kul :)

    2. Mam cinskeho Japonce v pistaciovem kabatku – Ryobi. Po osmi letech jsem menil loziska, obcas filtr. Jinak vsechno krasne pristupny, slape jak vino.

      1. Díky za tip. Kdysi jste tu na Ryobi hodil tip a já si pak od nich koupil aku vrtačku, protože jsem potřeboval něco, co by mi usnadnilo přebíjení – zkracování nábojnic (ty, u kterých je nějaká ta desetinka fuk – na přesnější věci mám ruční nástroj, ale kdo by se s tím drbal u devítek, pětačtyřicítek a dvadvatrojek), frézování úpravy a čištění lůžka zápalky atd. Je to už pár let a šlape jak hodinky. Neměnil jsem zatím nic.

        1. Ryobi puvodne je fabrika na fajnovou mechaniku. Tatik mel od nich neznicitelnej tiskarskej stroj. Ten, mimo jine, umel vypnout roztirani barevniku, takze kdyz clovek chtel, tisklo to treba uprostred cervenej pruh a po krajich zeleny, aniz by se barva smisila a aniz by to clovek musel resit rastrovanim. Druha takovahle masina je ve statni tiskarne cenin Praha. Prisli jednou takovi panove, moc se jim to libilo a odvezli to nekam na vychod…

          Kazdopadne dneska delaji kdeco, ale ve stredni tride si nemuzu stezovat.

        2. Nebrat, kurví se tomu akuny a origo jsou dražší jak kunda.

          1. Ešte že si to spomenul. Ty sa tu prezentuješ ako taký odborník cez baterky. Potreboval by som do starších Makita akumulátorových zariadení tie červené NiMH baterky o napätí 14,4V a 12V. Existujú k tmou nejaké rozumné náhrady, alebo musím brať originály?

            1. Eště sem neměl makitu s metalhydridama, nejsou moc proudový, na druhé straně sme brali na takový to domácí žvýkání jednu z posledních s kadmiofkama, na to jsou naprosto ideální. Tak nemyslíš totok?

  5. Za dobu co čtu dfense už tucetkrát zkrachovala Čína, tucetkrát se rozpadla EU a tucetkrát nás fízluje NWO. Netvrdím že uvedené hrozby neexistují,jen to trvá moc dlouho. Podle mě většině stávající systém moc vyhovuje a měnit se nebude v dohledné době deset let+. Tak ať se tu příští týden sejdeme! Ahoj vespolek.

    1. přesně tak, Šichtařová říká každej rok že EU už skončí a pořád nic, dokonce teď i se Salvinim zatočí, takže víme že takto dopadne i Okamura před volbama a čau, kolotoč pojede dál.

      babiš schválil 900 miliard od EU, tím stáváme věční vazalové a další německou spolkovou zemí a na věčné časy.

      Můžeme tak akorát dožít, i to bude problém.

      Jinak já jdu do důchodu někdy v 70 sáti, myslíte si že se toho dožiju? Tady soused umřel v 60 ti, takže se ani důchodu nedožil. LOL…

      1. Dobrý den. Akorát jsem nikdy nepochopil, čeho se lidé bojí, když se mluví o tom, že budeme další spolkovou zemí? Kulturní a jazykové asimilace se nebojím, byli jsme říšskou zemí 1000 let a vždycky jsme to zvládli. Pokud by to znamenalo že by každé krajské město bylo spojeno dálnicí a rychlodráhou, tak klidně! A co se týče ekozhovadilostí a migrantů, tak to se k nám přelévá automaticky už teď.

        1. Naposledy, když jsme byli spolkovou zemí, tak vznikly Lidice, Ležáky, pražská sekyrárna v Kobylisích, a konečné řešení české otázky s plány genocidy Čechů, děti buď poněmčit (norský model Barnevern) nebo vyvraždit, pár posledních přestěhovat na Sibiř. Ale pokud vám stačí rychlodráha a dálnice ke štěstí, i za cenu Gestapa a stovek tisíc mrtvých – i takoví lidé jsou mezi námi.

          Momentálně Němci zdatně pokračují ve vytváření chálífátu a Osmanské říše. To je reálnější scénář než ta rychlodráha a dálnice mezi kraskými městy.

          Německo už pár desetiletí pracuje na vysávání ekonomických kolonií, což je jeho ekonomický model.

          1. Děkuji za připomenutí. Na tuto kapitolu už jsem poněkud pozapomněl. Inu, je to nejspíše pravda. Ale já si myslím, že se součástí eurochalifátu staneme i tak, přece jen, je tu velká spousta lidí, kteří tuto eventualitu vyhodnocují jako čirou fantazii. Já už nevěřím na opakování druhoválečného scénáře, to je moc průhledné a out a navíc na to dnešní Němci nemají pajšl. Ale rozhodně nepochybuji, že by vybudovaná infrastruktura sloužila k rychlejšímu fyzickému transferu statků za Rozvaděč.

            1. Zaštíťuješ se tisíciletou historií, a zapomněl jsi na historii, která není stará ani sto let. To je argumentace – no raději nekomentovat.

              Ale ty milióny mrtvol způsobených Němci i novoněmci by za těch pár dálnic mezi krajskými městy stálo ne? Představ si třeba, že by ti vyvraždili děti a vnuky, a třeba znásilnili manželku. To je pro tebe dostatečně malá cena za to, že bys měl dálnice mezi pár městy, co říkáš?

              1. Meles sracky. Pridej si tam taky Turky, Svedy, Francouze, Polaky, Madary,… vsichni okolo nas jen koukaj, aby ti vosukali manzelku. Nedelaj nic jinyho.

                1. Tak můžeš jim to voplatit, ne? :D

                  1. Nektery Madarky, pokud nemaji cikanske koreny, jsou docela hezky baby.

                    1. Šak mám taky tušení, že nejvíc evropskejch pornokurev je poslední dobou vod nich.

                    2. Myslis, ze Cesky uz hrajou druhy housle? :-)

                    3. Jak se to veme, debilitou asi vedou vo vesmír, paprikášky už ale občas umí i trochu anglicky aniž by to znělo jak škrábat hřebíkem po valše.

                2. Jasně, že melu sračky, milý nacisto. Němci, který poslali Evropu do průseru x-krát jen za posledních 100 let – jejich kritika se nenosí.

                  Jo jo, zlatá 2. světová válka! Zlatý protektorát! Zlatý holokaust! Už je vaše nacistická dušička spokoejná?

                  Jo jo, zlaté pozvání miliónů muslimů Angelou Merkelou do Evropy! Už je vaše progermánská dušička spokojená?

                  Mimochodem, ani ti bolševici by v Československu nebyli, kdyby Němci nevyvolali skrze svého Hitlera 2. světovou válku. 40 let komunismu v Českslovensku je přímý důsledek 2. světové války.

                  Němci teď, aby se napakovali, zadlužují skrze EU celou Evropu.

                  Ale jo, proti gustu žádný dišputát.

                  1. Tak ty dluhy predevsim nasekali PIGS, ne Nemci. Ze si Nemci chteji zachranit svuj kejhak na ukor zbytku Evropy, je chyba Evropanu, ze jim to zerou.

                    Komunisty nam k moci neposlali Nemci, ale nasi vlastni ovcane v roce ’46, vime?

                    Nicmene, tvrdit, ze Nemci proste stale jsou naciste, je na urovni toho, co jsem napsal pred chvili. Pak proste musis uznat, ze Americane koukaji, jak pozabijet cernochy, Francouzi chteji tahnout na Moskvu a Svedove, az budou mit dost imigrantu, zase vyrazi na Prahu. Je to naprosto jasny.

                    Beznej Nemec je uplne stejnej curak, jako Cech, kterej voli treba Burese. Za sliby mastne huby to nekomu nahazi a pak se hrozne divi. Takze zkus uklidit na ceskem dvorku a pak koukej k sousedum. My ani zdaleka nejsme prvni republika, s tou nas nespojuje lautr nic. Ani ekonomicky, ani moralne.

                    1. Já nikomu neberu, že první myslí na sebe. Neberu to ani Němcům. Nicméně Češi by měli být alespoň natolik soudní, že by si měli být nebezpečí Němců dobře vědomi.

                      Němci stále jsou nacisté. Stačí se podívat, jak v rámci EU jednají s ČR, Polskem, Maďarskem a dalším. Nějak se pořád neumějí ve svém jednání změnit, a pořád si za vzor berou Mein kampf.

                      Mimochodem, když Angela Merkelová pozvala imigranty v miliónech do Evropy, porušila hned dvě mezinárodní smlouvy nejen v rámci EU. Byla to smlouva o ochraně hranic – tzv. Schngen. A smlouva o azylovém řízení, tzv. Dublin II. Opět nacistické chování – já jsem představitelka Třetí říše, tak si vyserte ostatní oko.

                      Běžněj Němec je větší čúrák než běžný Čech. Ten běžný Němec na příkaz od současného führera, ať je tím kdokoli, nebude pochybovat, a bude ho realizovat. Úcta k autoritám Němcům dovoluje nemyslet, a vykonat cokoli, co autorita přikáže. To běžný Čech dělat nebude.

                  2. Ta zasraná unie není nic víc, než další německý pokus o pangermánskou říši. Oni v sobě tan staletí trvající mindrák, že byli předurčení k vládnutí světu mají pořád, nikam nezmizel. Místo tanků a koncentráků teď mají kvóty, dotace a migranty. Ale jde o totéž jako vždycky. A zatím pokaždý to stálo milony mrtvých.

                    1. To nikomu neberu. Ale pindy o znasilnovani a pomalu koncentrakach jsou uplne nekde jinde.

                      Jako jo, v Cesku je to uuzasny, mame svoji svobodu, nikdo nam nic nelajnuje, sami si vladneme vyborne. Ted zrovna jsem se v bedne dozvedel, ze vlada hodla prosadit dan za uspech. Ma mne tedy zrejme mrzet, ze platim dane v Nemecku? Nemecka vlada mi prispeje na dopravu do prace, prispeje manzelce na dopravu do prace v Cesku, na dite mi da dve sta euro mesicne, stavebni material si muzu odecist z danoveho zakladu… a v Cesku by mi zvedli dane. To jsou veci, ktere maji vliv na mne a moji rodinu. Ne miliony mrtvych nekde v minulym stoleti, kdyz i my jsme si udelali tisice mrtvych sami diky komarum, kterym jsme sami dali moc.

                      My jsme si nikdy vladnout neumeli a neumime to ani dneska. Fer by bylo, uznat, ze Nemci umi ridit lip, ale ze my si od nich nechceme nechat vsechno nalajnovat. Namisto toho v tom litame zprava doleva a mame porad hovno.

                    2. Němci to neumí „řídit líp“. Němci umí lépe organizovat, jenže to je a vždy bylo zároveň jejich požehnání a prokletí.

                      Plusem je management ekonomiky – nedávno jsem s překvapením zjistil, že SRN „sociálně-tržní ekonomika“ vůbec neznamenala sociální stát, nýbrž podporu poctivého podnikání a boj proti monopolům. A že když dělali transformaci na tržní ekonomiku v bývalé NDR, brutálně vykostili podniky které měli šanci tak, že investovali do strojů a vyházeli všechny lemply a/nebo přebytečné zaměstnance, takže transformované fabriky dokázaly být konkurenceschopné i na západě. Zeiss, třeba.

                      Minusem je, že Němci jsou jako Vogoni ze Stopařova průvodce: jakmile začnou filosofovat, skončí to barbarskou hyperdestruktivní ideologií, která zničí půl vesmíru. Nietzscheho „vůle k moci“ -> nacismus. Marx -> komunismus. Marcuseho „eros a civilizace“ -> LGBTQgenderismus. Adornova „kritická teorie“ a „autoritativní osobnost“ -> cílená likvidace „patriarchální“ rodiny a „cokoli napravo od Linke je fašismus“, a CO2fake -> Klimatická Neutralita a Green New Deal.

                      A tyhle hyperdestruktivní šílenosti pak začnou prosazovat a všem vnucovat právě s tou šílenou organizovaností a efektivitou, jaká je jinak jejich plusem.

                      Nejlépe to vystihla Necyklopedie:

                      Asi nejtypičtější německé národní vlastnosti jsou disciplinovanost, nevšední konzumace hnusnýho „piva“ a masochismus. Němci nejprve během několik desetiletí s pracovním nasazením, které překonají snad jedině Japonci (také masochisté) nebo Čínani (masochisté+maoisté), vybudují nejúspěšnější hospodářství na světě, aby následovně rozpoutali nějakou válku ve které si všechno nechají zase rozstřískat přičemž jich pokaždé několik miliónů zahyne.

                      refrén: Přeživší zbytky národa začnou okamžitě znovu disciplinovaně budovat a s pracovním nasazením, které překonají snad jedině Japonci (také masochisté) nebo Číňani (masochisté+maoisté), vybudují nejúspěšnější hospodářství na světě, aby následovně rozpoutali další válku, ve které si všechno nechají zase rozstřískat přičemž jich dalších několik miliónů zahyne…. atd.

                      Jinak řečeno, jako Náckové původně plánovali, že untermensch Slovani budou mít zákaz vzdělání a čtení, aby se náhodou nebouřili, Němci bývali byli měli od Spojenců dostat analogickou medicínku: kategorický zákaz filosofování a vůbec politického a ideologického myšlení a psaní, na VŠ povolenou jen matematiku, strojařinu a ekonomiku. Jakmile totiž Němec začne myslet na něco jiného, dopadne to katastrofou pro celou Evropu.

                    3. Měla by se udělat revize celé moderní filozofie. Od dob infiltrace marxismu skrze frankfurtský institut se jaksi polovina modenrí filozofie stává levičáckým vymýváním mozků.

                      Jinak souhlasím s příspěvkem Jana Mrcasíka – je excelentní, a tak dobře bych to sám nikdy nenapsal.

                      Němci jsou roboti, ale nikdy by neměli být připuštěni k filozofování a ideám. To pak končí mořem krve a rozvratem celé Evropy.

                      Já si stejně myslím, že někdy historicky, do několika století – buď někdo bude muset Němce vyhladit, nebo Němci budou zdrojem genocid se stovkami miliónů mrtvých naprosto pravidelně a opakovaně. Možná se to povede Turkům a muslimům.

                    4. Re: Jan Mrcasik
                      8.8.2020 v 22:25

                      Hezke a vystizne. Jen mi prijde, ze jsou to dve ruzne veci a sice, ze jedno jsou schopnosti a druhe nezdrave sebevedomi. To prvni maji predevsim Nemci, zatimco to druhe maji krome Nemcu take Francouzi, Turci, Madari,… v podstate je skoda, ze Nemcu neni jako nas, nebo Rakusaku. To by bylo idealni.

                    5. Zrovna ti Nemci, Francouzi, Briti a Americani maj k tomu sebevědomí celkem oprávněný důvody, jde o schopny a uspesny národy co výraznou merou prispely k vybudování evropske civilizace. U těch ostatních je to, pravda, horsi.
                      Nejhorsi pak je, kdyz jsou o sve vyjimecnosti presvedceny neprilis úspěšne narody. U Madaru nebo Cechu je to ještě dobry, jsou moc maly, slaby a bezvyznamny na to aby tim uskodily jeste nekomu jinýmu nez sami sobe, ale u takovejch Turku nebo Rusu je to fakt pruser.

                    6. shane: Já nemůžu za vaše mindráky a komplexy méněcennosti. Češi ani Maďaři fakt nemůžou za posranej život shaneho.

                    7. Sysop: Jednou Němců bylo hodně v České republice, a dopadlo to Henleinem, a nedělalo to dobrotu. Nakonec řada států provedla odsun svých Němců – a to byla ta nejlepší věc, co se mohla udělat. Já jsem moc rád, že ty Němci byli po válce odsunuti. Nijak se neštítili přidat se k Hitlerovi v době, kdy už 5 let vraždil zcela nepokrytě své oponenty. Všichni Němci věděli, do čeho jdou.

                      Však ještě jednou přijde čas, kdy 99 % Čechů bude litovat svých příliš tolerantních názorů na Němce. Tak jako v době Mnichovské zrady 1938.

                    8. Jo jo, Němci to umí řídit líp. Akorát 2. světová válka, holokaust, genocidy, 70 miliónů mrtvol. Pozvání imigrantů, islamizace Evropy, rozesrání všeho co jde. Občanské války po polovině Evropy, tisíce no go zón, mrtví, pobodaní, znásilnění. Kritici zastrašovaní a vláčení po soudech.

                      Já si představuji pod termínem „Němci umějí řídit něco líp“ něco trochu kompetentnějšího než předvádí dodnes nacističtí Němci.

                      Navíc drsný tlak na ostatní země, které nechtějí zažít dobrodiní fanatických mudhaženínů ve svém státě.

                      Strčte si tyhle blbé kecy do prdele. Německé chyby nejsou nikdy malé.

                    9. Michas politiku i tam, kde zadna neni. V tom je tvuj problem. Pres stromy nevidis les. Je zajimave, ze tento nazor, ktery jsem predtim napsal, bez rozdilu sdili vsichni Cesi u nas ve fabrice, kteri bez rozdilu maji zkusenost s ceskymi zamestnavateli.

                    10. Sysop: Já si naopak myslím, že máš tunelové vidění.

                      To, že jste si všichni ve fabrice nasdíleli jeden názor, a možná spolu s uklízečkou Blážou odsouhlasili i na drbací terase, ještě neznamená, že spolu nesdílíte totální blábol úplně mimo mísu.

                      Němci blbnou na kvadrát, a to čím dál více. Rozhodně člověk musí být zaslepenec, aby to neviděl. A poslední, opravdu poslední, co bych si přál, je ty idiotiny, co zaváděj Němci u sebe, mít tady v ČR. Vy jste asi masochista, jinak to nevidím.

                      Já tu opravdu nechci chálífát, ani no go zóny (těch je v Německu plno), ani znásilňování přikrývané německou policií se zastrašováním obětí, ani podobné manýry, které si vámi zmiňovaným skvělým německým řízením vyrobili.

                      Islamizace Evropy je též vyrobeno skvělým německým řízením. A státy, které následovaly skvělé německé řízení.

                      Děkuji, ale Němce a jejich řízení si strčte do zadele.

              2. Na konci války se stala chyba.Že rusáci nevyhladili skopčáky do posledního kreténa.

                1. Chyba se i stala, ze spojenci nevyhladili bolseviky do posledniho kretena. Mozna by se pritom i Cesko vycistilo do posledniho kretena. Tyhle cistky jsou vzdycky fajn.

                  1. S tím souhlasím. K vyhlazení bolševiků by bylo potřeba nejdříve vyhladit Němce komplet jakožto autory celého marxismu. Tímto tedy souhlasím s Ko-za i Sysopem.

                    1. Nato, ze jsi autorem Oposmlouvy, Kuponove rozkradacky a dalsich echt ceskych prasaren, tak jsi celkem v klidu…

                    2. Řekl bych, že Adolf Hitler a Karel Marx mají za sebou tolik krve a zmařených životů – že Němce v tomto hned tak nikdo nepřekoná.

                    3. Stacilo by vyhladit rusaky, kdyz uz jsme u toho revansismu. Nebejt rusaku tak by byl marxismus jen jeden z mnoha podivnejch polozapomenutejch filosofickejch smeru.
                      Nemcu by byla skoda, ledacos dobryho a užitečnýho vynalezli.

                    4. Němci vynalezli likvidaci neárijské rasy, holokaust mnoha národů, vysoce efektivní vyvražďování, marxismus, konečné řešení české otázky, islamizaci Evropy, a řadu dalších věcí.

                      A nebýt toho Rusa, tak Češi ani nejsou.

                      Člověk musí být opravdu idiot, když si neuvědomuje, kolik zla nadělali Němci. Málokterý národ byl takové svině, a takové čistočiré koncentrované zlo, jako Němci třeba poslední 100 let.

  6. Já v tom ani tak nevidím úmyslné „vyhoršování“, jako spíš to, že výrobci neunesou, že vývoj jednotlivých produktů probíhá po S-křivce a donekonečna se snaží vylepšovat již nevylepšitelné :-)

    1. Napadlo by někoho jiného, kromě číňana, dát do obyčejného, byť plnitelného zapalovače cigaret, namísto klasického úderového piezoelementu, dva maličké LR články, pod tlačítko mikrospínač, k tomu vn měnič na jiskru a ještě LED na posvícení do klíčové dírky? Celé bych to ještě chápal do momentu, než jsem zjistil, že ty LR články po vybití prostě nejdou vyměnit, je tam vf svár a k elektronice se nelze dostat bez destrukce.
      To je výroba pro výrobu, hladová zeď, to prostě není normální.

      1. U spotrebniho zbozi jako je zapalovac ty LR clanky nejspis vydrzi roky pokud majitel nezabloudi nekde v katakombach. Za tu dobu ho ten zapalovac trikrat omrzi, nehledě na cenu a dostupnost tech mini LR baterií a konstrukcni komplikace s vyrobou otevíratelneho slotu na baterie.
        Ale zadny strach, nerozebiratelne a neopravitelne veci se delaly uz v dobach kdy byl svet jeste v poradku. Treba některé typy hodinkovych strojku vyrobené z plechu a natvrdo snytovane. A to slo o mnohem nákladnější vyrobek nez zapalovac za dvacku.

        1. Nýt odvrtáš.

          Jak budeš zapalovat zapalovač bez jiskry? Škrtneš sirkou, pustíš plyn a pak si ho zapálíš či? :o)

          1. Proc bych to delal? Cena opravy tech hodinek by prevysovala jejich pořizovací cenu. Pokud to byly nejaky mrdky v drahým plášti (taky se to delalo) tak proste nechám vyměnit celej strojek za novej, pokud to byly levny mrdky sakumprask, tak je vyhodim a koupim novy. Se zapalovacem za dvacku tu udelam stejne. Ty baterie by v maloobchode staly vic jak novej zapík.

          2. A přesně na tomhle vyrostl rejžák. Na vědomí toho, že rozežranej Evropan vůbec neřeší životnost, ať je měsíc nebo deset. Prostě až to řízeně přestane fungovat, tak s tím škrábne a jde si pro novej, protože mu to nestojí za to.
            Miliarda takových zapalovačů za dvacku..

            1. On je problem i se zapalovacem podstatne drazsim. U nas se doma valej vsude mozne vypotrebovany zapalovace za desitku. Zena jich spotrebuje vagon. Nasral jsem se, zasel do tabaku a rekl, ze chci fortelnej vetruvzdornej zapalovac tak okolo petikila, protoze to se mi pri te hromade malejch mrdek vyplati. Dostal jsem zapik za ctyristapade a sel. Fungoval uzasne, fofrplamen, vsechno zality sluncem. Za dva tydny se vysralo zapalovani. Nemel jsem chut to jit reklamovat, na ty prachy seru. Proste dalsi vomrdavka, i kdyz x-krat drazsi.

              Ja na doutniky mam Zippo. Benzinovej. Jo, nevadi mi benzinovy vypary u doutniku, horici benzin mi proste voni. Musim ale tu ludru plnit denne, at se pouziva, nebo ne. Proste ten benal vyprcha. Jestli je to omrdana kopie, nebo Zippo tak blbe tesni defaultne, to nevim.

              Nicmene si pamatuju, ze deda mel benzinak na ty gumovy benzinovy bombicky, rakouskej. Plnil ho jednou tejdne a nemel problem. Jak je to kurva mozny?

              Mimochodem, asi znate ten pribeh Cecha, co v sedesatkach vyrazil do Rakouska na nataceni Eurovize a kdyz si ho nahodou z publika vytahli, tak se ho konferencier zeptal, s cim ma spojene Rakousko. Na to on pohotove rekl, ze se zapalovaci. Kdyz 100x skrtne, tak to 100x chytne. Konferencier to chtel videt, tak typek tasil zapalovac a zacal. Poprve, podruhe, potreti… a jel. Uz nevim, k jakemu cislu se dostal, ale kdyz se z nataceni vracel, stopli ho na hranicich a vyrobce zapalovacu mu tam predal Medveda s tim, ze lepsi reklamu nemoh’ mit…

              1. To je právě ten průser, jak je každej línej. Pak prodávají hromadu mrdek všude, protože nikdo nende a vo tu palicu jim to nevotříská. Přitom je hroznej problém to hodit do kaslíku a dát to do reklamace dyž tam pojedeš příště vokolo, co? :D

                A víš, že existuje taková služba, celkem na hovno, ale občas to dokonce i funguje, řiká se tomu počta? :D

                1. To by člověk nedělal nic jiného než reklamoval. Protože sraček jsou všude tuny.

                  Současný kapitalismus je na výrobě sraček a vytváření dluhů založený. Bez toho by chcípl.

                  Jedna z největších pitomostí, mimochodem, je dát si poradit prodavačem(kou) co je kvalitní nebo dobré. To je nejzaručenější způsob, jak přijít ke sračce.

                  1. A tak co navrhnujes – rict trafikantce, ze chces totalni ausschuss a tim ji tak zaskocit, ze ti da supr zbozi?

                    1. Sysop: Navrhuji koupit si kvalitní zapalovač.

                      Také navrhuji všem nechodit do obchodu a formulovat své přání větou: Chci věc X za Y Kč. Toto přání ti trafikantka přesně vyplnila, a ty se teď na ní zlobíš. A ona přitom je jen excelentní obchodnicí.

                    2. Trafikantka nesplnila to X. Zivotnost toho kramu byla dokonce kratsi, nez bezne spotrebaky dvacetkrat levnejsi. Principialne by ten kram X mel fungovat alespon dva roky.

                    3. Sysop: Ne trafikantka ti prodala fortelnej větruvzdornej zapalovač v ceně cca 500 Kč, jak jsi požadoval. Ve tvých požadavcích nebylo, že má dlouho vydržet. Dostal jsi tedy nějaký fortelný zapalovač za cca 500 Kč.

                      Kvalitu si člověk musí pohlídat, když ji chce. To platí pro celém světě. Ale když je někdo furiant a jde po ceně, dostane co chtěl.

                      Když kamkoli do obchodu přijdeš, a řekneš chci za Y Kč – tak budeš na 99 % oholen nekvalitním smějdem. Protože obchod a obchodníci tak fungují co svět světem stojí.

                      Zdá se, že to německé řízení, co přebíráš – způsobuje neschopnost reálného nazírání na svět.

                  2. V kvalitním obchodě a kvalitní prodavač/obchodník ti samozřejmě poradí dobře a nezáleží na komoditě :) on chce, aby jsi se k němu vracel, takže tě samozřejmě nepodělá.

                    1. shifty: Já jsem myslel, že jsi dospělý chlap, a ne naivní třináctka, co naletí na lep každému podvodníkovi.

                    2. Živím se obchodem asi už 15 let. Není nic lepšího, než když se ti spokojený zákazník vrací, ale tak to ví každý, kdo si někdy musel sám vydělat… Meleš fakt sračky.

                    3. shifty: Vždycky když napíšeš totální hovadinu a debilovinu, nezapomeneš dodat, že druhá strana mele sračky.

                      Není nic lepšího, když se ti spokojený zákazník vrací. Ale to dá s větším ziskem dosáhnout oblbování zákazníka a prodáváním mu nekvalitních šmejdů s „příběhem“ a „emocionálním zážitkem“. Jak vidíš všude kolem tebe.

                      Jinak řečeno, shifty mele strašné sračky.

                    4. pokud se necháváš oblbovat tím, že ti někdo prodává leštěný prdy, tak jseš prostě a jenom blbej milej varle :)

                2. Zebych kvuliva ctyrem kilum sel na Postu? Fakt ne. Ja nevim, kde presne je ta moje hranice, aby mi to za to stalo. Ja nejsem nasranej, ze jsem vyhodil ctyri kola. Ja jsem nasranej, ze nemam solidni zapalovac, kterej se da koupit v malomeste na krame. Holt budu muset koupit neco v Nemecku, az si budu kupovat doutniky. Pritom ja bych rad ty penize nechal v Cesku, kdyby to za to stalo.

                  1. Šak tam sténě chodíš furt, to sou docela blbý výmluvy todleto :D

                    1. Nechodim tam furt, kokoti maj porad rousky.

                    2. Máte to ňáký rozbitý.

                      Každopádně příští tejden tam zrovna deš, že? Že? :D

                    3. Do kramu? Ne. Zejtra jsem si naordinoval homeoffice, v praci budu utery streda a pak zrejme zase homeoffice, ale to se rozhodnu az v tu stredu. Doutniky ted mam, ja je hulim spis prilezitostne.

              2. Sysop: Takže jsi řekl trafikantce, že chceš utratit větší peníze, a že jsi hejl. A ona jako obchodnice ti prodala zcela správně drahou věc horší kvality. Tu lepší kvalitu si nechává pro znalce, co by jí to hodili na hlavu.

                1. Ona tam nic lepsiho nemela. Jasne, ze na Netu bych sehnal neco lepsiho, ale chtel jsem to hned na miste.

                  1. Sysop: Když nutně musíš koupit tady a teď, i když ti nemají co prodat – tak jsi hejl. A po zásluze jsi byl oškubán.

                    Kdo nemá dostatek sebeovládání, aby odložil svou koupi alespoň o půl dne, toho není třeba litovat. Je třeba ho oškubat aspoň tisíckrát, aby se namísto instinkty „musím mít všechno hned teď“ naučil být sebeovládajícím se člověkem. Jak psal už Sigmund Freud – dospělost je schopnost odložit své slasti.

                    1. Evidentně sem do diskuze dorazil někdo opravdu chytrý, s nadhledem a rozumnými názory. Škoda jen, že to nikdo jinej nechápe.

              3. Sysop – Hele já mam zippo a jsem teda kuřák na baterky, vlastně kouřím tak jednou tejdně, když mam chuť si dát někde pár panáků a trošku si vodfrknout. A tejden mi ten úplně nejlevnější zippák vydrží v pohodě, když ho proleju zippo benálem tak, že to přes knot kape ven. Tak máš asi nějakej shit. To píšu jako v podstatě nekuřák, z 90% tim zapaluju lidem okolo :)

                1. Nj jenže člověku všude chčije benzín a smrdí jak pumpař.

                  Trochu pomáhá to dát do zip sáčku, ale stejně.

                  1. ? Naplním, votřu a zbytek vyprchá, nikde nic nesmrdí. To je blbost co píšeš. Když někomu zapaluješ, tak je benzín cítit, ale mě to voní.

                    1. Diky za info. Takze ten muj Zippo je nejakej shit. Ja jsem ho dostal, nekupoval. Mrknu na Net a objednam si nekde originalni original.

                    2. Pravej má vyražený nápisy jak dole, tak vevnitř. https://www.mojezapalovace.cz/blog/jak-poznat-originalni-zapalovac-zippo
                      Taky dost záleží na benzínu, protože ten zippo je takovej trošku mazlavej a tak rychle nevyprchává.

      2. To je určitě nějaké bezpečnostní opatření, aby si Číňan s tam obvyklou úrovní technického vzdělání nesvítil do nádrže plamínkem ale raději tou ledkou :D

        1. Vcera jsem hledal nejakou informaci stran ionizovanych tekutin a hledal rozumny postup na mereni nejakych parametru. Prohrabal jsem vagon ruznych univerzitnich knihoven. Nakonec jsem nasel vynikajici praci, kde autor pouzil velmi jednoduchy a logicky postup, cca 15x presnejsi, nez to nejlepsi, co jsem nasel jinde.

          Autor je cinan a bylo to na univerzite na Taiwanu.

          1. Přesně tak. Když potřebuji odborné věci, a ty hledám dost často, tak je lepší hledat v materiálech, kde autor má ruské nebo čínské jméno. Kvalita je o milión procent vyšší než jinde, a tyto dvě etnika stále ještě umějí myslet. Je to znát.

            1. Coz je ovsem totalni tragedie pro Evropu.

            2. Tak určitě, ostatně to vždy a ve všem za posledních 100 let byly ty pravé a nefalšované etalony chytrých hlav. Teda když tam vocaď radši všechny nezdrhly do tý hloupý ameriky. Jdi už doprdele ty zergu debilní…

              1. Shifty, děkujeme ti za idiotský příspěvek ad hominem, ty debile.

                1. Jdi si mlejt ty svý komoušský hovna někam na novinky ty kriple.

                  1. Já nemůžu za to, že shifty je debil. A když zjistí, že nemá pravdu, a je mimo mísu, tak píše něco jako „meleš hovna“ nebo „jdi si mlejt hovna na novinky“.

                    To je pak všem absolutně jasné, že shifty nemá argumenty, protože nemá pravdu. Kdyby měl pravdu, měl by čím argumentovat.

                    Takže meleš totální hovna shifty, pořád a stále. Netušil jsem, že jsi takový ubožák, co kromě ad hominem útoků vyčerpal své IQ.

                    1. Konal se od vzestupu komunismu odliv chytrých hlav na západ, nebo nekonal?

                    2. Cituji:
                      CarlVonSeattle 8.8.2020 v 19:11
                      „…autor má ruské nebo čínské jméno. Kvalita je o milión procent vyšší než jinde, a tyto dvě etnika…“

                      shifty 9.8.2020 v 10:23
                      „Konal se od vzestupu komunismu odliv chytrých hlav na západ, nebo nekonal?“

                      Shiftyho otázka se diskutovanoho tématu netýká nijak, lze jen odhadnout, proč ji použil. Vzhledem k tomu, že komunismus nebyl nikde na světě zaveden, nemohl se konat ani jeho vzestup.

                      Když jsem studoval podklady pro svou SVOČ a pak i diplomovou práci (biologie + chemie), fakt, že většina publikujících (těch zahrnutých v &kol.) má čínsky vypadající jméno, mě překvapil. Bylo to před plyšákem a publikující (vedoucí kolektivů) byli severní američané.

                      Podle zkušeností (ústní informace, bez statistických dat) současných přijímacích komisí na tuzemských vysokých školách (kamuflovaných slovem „universita“ v názvu) jsou v matematice, fyzice, chemii a biolologii nejlépe připraveni uchazeči z Číny, Indie, Mongolska a Ruska. Dalo by se to nazvat únikem chytrých hlav na západ, ale je většinou dočasný.

                    3. Nebyl zaveden, ale jeho myšlenky se násilně rvaly do praxe a ne každej to byl ochotnej snášet. Já nezpochybňuju, že je spousta chytrých hlav všude na světě a pokud se mýlím, nemám problém to uznat. Podklady na to vážně nemám.

      3. shane nepochopil.
        Ten klasický úderový piezoelement je přece mnohem levnější, méně náročný na výrobu a jednodušší je i mechanika a sestavení toho zapalovače.
        Jeden čas West, nebo tuším LuckyStrike rozdávaly plnicí zapalovače, kde byl klasický piezoelement a byla tam i výkonná bílá ledka, napájená ze dvou těch LR článků – které šly snadno vyměnit.
        Nevěřím, že dva celkem výkonné LR články, mikrospínač, kompletní měnič s vn trafem a výkonná bílá LED jsou výrobně levnější a jednodušší, než ten piezoelement.
        Hladová zeď, výroba pro výrobu. V druhém gardu ať to stojí, co to stojí, hlavně nasytit trh, zaujmout pozice a zlikvidovat konkurenční firmu, co ještě montuje pieza.

        1. Levnejsi asi bude. Nejspis ne o moc, protoze ty elektro dily seka nejaka fabrika po trilionech a používaji se vsude možne a nebude to zadna military grade kvalita. Ale nema svetylko. A za to svetylko si zakaznik rad trochu priplati, protoze takovyhle picovinky se chlapum libej a par kacek navic je nevytrhne. Kdyz tam nalepej nejakej svlikaci obrazek nebo neco podobnybo, tak klidně i bůra oproti beznymu jednorázovýmu zapalovaci.
          A pokud je to reklamni, tak tam se cena zas tolik resit nebude.
          Je dobry si uvedomit, ze za posledních 30+ let diky modernim automatickým linkam obrovsky vzrostla produkce cehokoliv a tim sla dolu kusova cena, protoze fixni náklady se zas tak nezmenily.
          Rozhodne zapomen, ze by cinsky stat nebo cinsky kapitalista dotoval vyrobu halirovejch zapalovacu, aby mel nejakej cinskej vidlak praci ve fabrice. Cina je všechno možny, jen ne socialni stat.

          1. Čínská pošta čínským státem dotovaná je… Čínská ocel je též dotovaná čínským státem… Tak proč ne ausgerechtnet čínská elektronika?

            Pokud dumpingem zlikviduje veškerou zahraniční konkurenci, vytvoří závislost sama na sobě a bude si moci zase ceny zvednout a ještě diktovat podmínky. Jako jsme to natvrdo viděli s rouškami.

            Normální monopolní chování. Akorát že v případě Číny se nejedná o monopolistu-soukromníka, ale o monopolistu-stát.

            1. Momentálně USA centrální banka dotuje Amazon. Amazon je taková drobná firmička, tuším odhadem něco přes 200 miliard dolarů ročního obratu. FED nakoupí dluhopisy Amazonu za několik miliard dolarů, a kápo Amazonu za to skoupí zpětně část akcií. Zvedne se cena, a kápo na tom pohádkově vydělá. Je to taková obří několikamiliardová dotace.

              Je zbytečné se navážet do Číny. Totéž se děje po celém světě, na Západě ještě mnohem více. Korporace si prostě přihrávají peníze do vlasntí kapsy, když mají moc srovnatelnou s vládou. Určitě mají své koně nejenom ve vládě a na mnoha institucích.

              Západ je předotován jako svině, rozhodně o několik řádů více než Čína.

            2. Jan Mrcasik 3.8.2020 v 13.20

              Tvrdím, že vaše první věta svědčí o celkovém nepochopení systému.
              Pokud vím, je čínský systém totalitní s převážně státním vlastnictvím výrobních prostředků a jak sám píšete, je tam cosi jako „monopolista-stát“.
              Cenotvorba, tvorba zisku a jeho zdanění či přímé odvedení s následným přerozdělením vylučuje používání pojmu „dotace“ ve smyslu, jak jste ho použil.
              Je možné srovnání se situací například v ČSSR, a to si jistě dokážete udělat sám.

          2. Přesně toto jsem měl na mysli. Najebat tam elektroniku za každou cenu. Řeknete si – blbej zapalovač, na kterém se fakticky nemá co posrat, ten piezák Vám vydrží kupříkladu i půlrok, když není plnicí.
            Ale neplnitelností a šikovně řízenou životností toho vn trafka, baterek či tlačítka, velice snadno dosáhnou toho, že to spolehlivě klekne už za měsíc. Už jsou na tohle úplní mistři.
            A kdo se pozastaví nad dvackou za zapalovač? Každej mávne rukou a škrábne s tím do koše.
            Jenže číňan tu dvacku už má v kešeni. A bude ji takto inkasovat pravidelně, měsíc co měsíc, nebo i dřív, pořád, dokud budete zapalovač potřebovat.
            A ten původní, ultrajednoduchý plnicí piezák, co vydržel půlrok i víc, ten už neseženete. Zlikvidoval ho podstřelenou /dotovanou/ cenou výrobce toho elektronického.
            Korunka ke korunce..chlup ke chlupu a je z toho tygr.
            Myslel jsem si, že tady není nutný psát takový samozřejmosti, jak funguje státem dotovaná čínská ekonomika.
            Ty roušky, respirátory a všecko to březnové lezení do kdejaké čínské prdele, byla jenom předehra.
            Jak si Západ číňana vychoval, tak ho máme. A bude to horší.

            1. Já mám dvoutryskové plynové zippo a jebe pes Čonga.

            2. To byl jasný vývoj kapitalismu a korporací. Tímto směrem by to šlo, i kdyby žádná Čína neexistovala.

              Ostatně viděl jsem mnoho zkurveného zboží v USA, Evropě, Asii i jinde jenom proto, že manažer chtěl prémie, a rozhodl se ušetřit 0,1 centu na kusu.

              Řízené zastarávání a ojebávání, což hodně zpropagoval kdysi veřejně Ford, není nic nového. Nedávno do předváděl několik let Intel ještě v procesorech, a možná předvádí dodnes. Náhrady pájení teplovodnou pastou, ztenčení základny procesoru, a desítky dalších ojebávek. Intel není zrovna moc čínská firma.

              1. Všechno to ojebané a zkurvené zboží se vyrábí v číně.

                1. To je tunelová slepota. To ojebané a zkurvené zboží se vyrání v Evropě, Asii, USA, Japonsku, všude.

                  Zkuste si přijít do evropské automobily třeba jako dodavatel páčky k volantu. Když se po určitém počtu cyklů sama neurve, tak vás s tím evropská automabilka pošle do prdele.

                  Ale je hezké pro ego svádět to na Čínu. Určitě to zažene evropské a americké mindráky ohledně kvality západního zboží. Cost cutting není řínský vynález. To je danajský dar Západu světu. První s tím přišlo USA, které plánovalo detailně procesy výroby, aby byly výrobě co nejmasovější a nejlevnější, a byli s tím konkurenceschopní. Až později celý svět přijal tento americký vynález jako požehnání.

                  Spíše byste se měl rozčilovat, že Čína opajcovala USA ve snižování kvality – a neplatí za tento vynález autorské poplatky nebo licenci na patent.

      4. tak mu poraďte ať přidá kondík a cívku, aby jsi nepotřeboval baterky, ale jedním zmáčknutím jsi nabil kondík a druhým zmáčknutím zapálil.

    2. Hlavni duvod, co znam prostredi korporatu, je byrokraticky.
      Mas vyvojove oddeleni, to ma budget, to musi vykazovat cinnost, ktera se pak zapise do kolonky v excelu, ktera se prezenuje managorstvu.
      A kdyz uz neni co vylepsovat, musi se zacit kurvit, to je proste.

      Delam v IT, libovolny system musi byt dneska pomoci architektury microservices, v kontejnerech a v cloudu.
      Super vec, o tom zadna, kdyz si budu stavet dalsi Google nebo Amazon, rozhodne volim toto.
      Tramcka je, kdyz se v tom matla interni udelatko nekde v bance, do ktereho leze dohromady 50 lidi, utahne to s prstem v nose a pri CPU load 2% stary Tomcat a napsat monolit aplikaci je MNOHEM snazsi nez selmostroj v Kubernetes.

      1. U nas je ted velky tema predpovidani udrzby. Komponenta ma mit procesor, kterej proste predvida, kdy to pujde srat. Nejde o proste pocitani hodin, ale mereni parametru. Vzhledem k tomu, ze cim dal tim vice vyrobku je dodavano v podstate leasingem, kde uzivatel plati cenu nejakeho koncoveho produktu, ktery dany stroj produkuje. Tim padem je v zajmu naseho odberatele (= dodavatele tohoto zarizeni koncovemu spotrebiteli), aby to fachcilo. Ze tojde ruzne zneuzit, to je jina.

        1. Taky jsem zažil. Do složitého, čistě mechanického zařízení, ale už dávno vychytaného a funkčního dali cosi s displejem a baterkami aby to hlídalo servisní intervaly. Myslel jsem, že jim to lidi hoděj na hlavu, ale oni to fakt kupovali a ještě si libovali, jak je to bezva vylepšení. Když se ukázalo, že je to jediná poruchová věc, tak tu elektroniku vymontovali a vyhodili a výrobce z toho tiše vycouval. Potěšilo mě, že blbost má v tomhle případě i zpátečku :-)

          1. Jo, panecku, tak z tohohle se nevycouva, to tak uz je a bude vic. Delaly se u nas nejaky senzory pro SKF. SKF dela loziska pro zaoceanske lode. Jak zacne lozisko mit nejakej chloupek jinej zvuk, elektronika to vyhodnoti a odhadne, kdy lozisko pujde srat. Rejdar si libuje, ze to stihli v doku a ne, ze se jim lod necekane vysrala uprostred oceanu. A tech prikladu je vic a vic. I nejruznejsi bezny masinky okolo nas uz to v sobe maji a budou mit. Ja osobne si o tom myslim svoje, ale ja jsem jen zamestnanec :-)

            1. Sysop 18:16
              Prediktivní údržba na základě sběru dat je pilíř Industry 4.0. Ale zrovna v tom Tebou popisovaným případě to může bejt i užitečný. Ostatně, teploty ložisek se měřily odpradávna, to nejni nic novýho… ;-)

              1. Vsak na netvrdim, ze je to nejaka meganovinka, jen rikam, ze proste dneska se to navesi do hezkeho kabatku, pripoji k tem internetum a hned je z toho zase stary dobry „hodte to do toho pocitace, at nam to spocita dojivost“.

              2. Možná tak v hlavách těch pár lidí, co do toho aspoň malinko vidí a mají k tomu furt eště nějakej praktickej přístup, ne?

                Nicméně to dopadne jako obvykle…:D

      2. Nemuzu vic souhlasit. Aktualne delam na projektu, kdy firma vzdala dalsi vyvoj dopraseneho monolitu a snazi se ho dohnat verze 2.0 postavena na microservices, v Kubernetes, s message queue… Jako rad si to napisu do CV a vyhoda je, ze aspon nekompiluju deset minut. Ale tim to tak zhruba konci – kdyby tenkrat vyvoj te puvodni verze neridily vopice, tak se nemusela dneska psat verze druha, kterou ridi jine vopice, ktere jeste nestilhy dokurvit nic natolik, aby je vykopli. Aaaale co, no :)

        1. A všichni mají práci, a o to jde. Software je dávno totálně zprasený svět.

  7. A co na to Dominika Myslivcová?

  8. Jeste jsem to necetl.
    Mam si nejdriv omotat hlavu alobalem?

    1. Rozhodně to pomůže.

    2. Ja bych doporučoval omotat alobalem i genitál. Jeden nikdy neví, třeba by mu chtěli měnit genetický kód.

    3. Ja som to dal do konca odstavca o tej motorovej píle a potom kde to preniesol na reálny svet som už nečítal – a dal som to bez alobalu a mokrej handry na hlave, ale je možné, ýe posledné 2 odstavce budú ozaj hard-core made by zrg1.

      1. Treba ten zrguv článek o havarii boeingu byl dobrej.
        Tenhle je klasicka zrgovina.

        1. Jak sa to hovorí? Aj slepé kura zrno nájde. To, že bol ten článok o Boeing-u v pohode je jedna vec. Iná vec (a pre mňa podstatnejšia) je jeho vypisovania / zasieranie v diskusiách kde f kuse predikuje pád systému, privoláva katastrofy atď. Už v množstve predpovedí o konci sveta predbehol aj jehovistov z rokov 90-tych.

    4. Není třeba, na to že to napsal Zerg to překvapivě není idiotsky-konspirační, jen se jedná variaci na starou ekonomickou teorii „meze ekonomického růstu se vždy řešily válkou=tvrdým restartem“. A ani to nepředkládá jako Posvátnou Pravdu, takže nic proti ničemu.

      Klidně by to mohlo dostat za 2 nebo za 3 (nehodnotil jsem). A to jsem prosím podle Zerga jeho arcinepřítel, Vůdce Baníkovců :D

      Proto ostatně tvrdím, že je zásadní rozdíl mezi Zergem v módu „diskutér“, kdy mluví o svých reálných životních zkušenostech jako Boxteru nebo pile, versus Zergem v módu „parazitický publicista“ kdy používá debaty jako „mikroblogovací platformu“ pro své konspirační teorie a vůbec nehodlá s nikým debatovat, jen umlčet každého kdo mu kritizuje „komentáře pro jeho desetitisíce neregistrovaných čtenářů“.

      1. Jo, skoro jako kdyby to psali dva lidi. I když já to po pár pivech taky vidím všechno černější.

        1. Vidět něco černě a chovat se jako úplně vymaštěnej konspirátor, to jsou dvě dost rozdílný věci řekl bych.
          Článek na dementa docela ujde, stejně jako ten o tom Boeingu, ale ke konci už je to zase inferno a hromada páchnoucí sebechvály.

      2. Jo, mimo těch sraček na konci celkem OK, akorát ty strašný hrubky, za dva se zavřenejma vočima.

  9. Hezké a bohužel pravdivé zamyšlení, jen malá oprava – většina si náklady odepisuje ze základu pro výpočet daně a ne z daní. Píši to jen pro to, že se tento nesmysl často objevuje i ve sdělovacích prostředcích a není to pravda. Z daně lze odečíst jen pár věcí (bonus na dítě, někdy manželku a snad nějaké úroky z hypoték ale dozajista ne movité věci).

    1. Úroky z hypoték se odečítají od základu daně, od daně si lze odečíst slevu na poplatníka, slevu na studenta, slevu na dítě, slevu na manželku, pokud příjem nepřesáhl 68 litrů za kalendářní rok (nepočítá se mateřská), mateřskou školku do výše minimální mzdy na jedno dítě (to by mne fakt zajímalo, jak zákonodárce přišel na korelaci minimální mzdy a slevy na dani, trochu se to podobá alimentům a řidičáku) a pak nějaké méně běžné věci jako invalidita. Naše zákony jsou příšerná prasečina a ty daňové nejsou žádnou výjimkou, takže se nedivím, že se v tom běžný občan neorientuje.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017