Sto let páchání dobra - zpět na článek

Počet komentářů: 139

  1. „doposud nikdy nedokázalo ideje osob zcela nehodných překroutit v ryzí dobro“ – A co někteří křesťané?

  2. Vy to Pane nechápete. Koukněte na to z pohledu pomsty a přežití. Lenin měl staršího bratra potížistu . Jednou domu tam vtrhla policie a došlo k šarvátce kdy byl zastřelen bratr Lenina. Před jeho očima. To byla podle mě zásadní motivace Lenina stát se nástrojem pomsty. Tento fakt o střelbě v domě jeho rodičů se v dokumentech často vypouští, proč asi?
    Druhá věc je přežití. Každá rasa chce přežít a intenzivně vnímá když v ulicích leží mrtvoly z hladu a umírající bez lékařského ošetření. Proto hledají víru jak z toho ven. V takové chvíli nastupuje školený revolucionář který ukáže viníka a cestu. Dá jim přesně to co potřebují. Z každého z vás zde by se stal soudruh v takové situaci všudepřítomné beznaděje. Touha k životu je silná motivace. Dnes se sociální nůžky (a vůdcové) dost hlídají aby kaše nepřetekla a ulice se nevzbouřila. Další metoda ladění mozků je intenzivní chválení současné ideologie (všimněte si jak demokracie chválí sama sebe), pomlouvání té ukončené (zlej Dolf a Stalda) a strašením zlem někde ve světě. Protože pořád platí, že jedna ideologie nahradí druhou. Když dojde na lámání chleba lidé chtěj přežít a vezmou cokoliv za své, to jim nelze vyčítat.. To že v době hojnosti se vymýšlej pičovinky v kavárnách jsou mimo a na něco si hrají to máte pravdu.

    1. Kolik těch mrtvých bratrů měl? Jeden byl popraven za účast na atentátu na cara. Odkdy je potížista synonymum pro vraha?

    2. hnidopich se ozval.

      Jinak se tyce brachy Lenina a radikalizace Lenina po jeho zatceni a poprave, jsou tam zajimave dva aspekty.
      Zaprve Sasha Uljanov byl pomateny intelektual, ktery nejradeji sbiral broucky, ovsem jaksi mu preskocilo a zradikalizoval se, kdyz kozaci a jejich gardy obklicily studenty a s tasenymi savlemi je nechali prochazet ulickou, kde je nasledne mlatili (nikoliv pendrekama, ale pazbou pusky) a zatykali ty, ktere povazovali za „vudce“.
      Podobnost se sametem a s euromajdanem v Kyjeve jiste ciste nahodna :p.
      Zadruhe, udajny vudce cele skupiny byl polak a dostal od cara milost za zahadnych okolnosti. Skoro by clovek rekl, ze to byl nastrceny agent :D.
      Podobnost s 11 zarim, Usamou bin Ladinem, bostonskym maratonem, charlie hebdo, utoky v Parizi a v Los Angeles opet zase ciste nahodna. :D

      Aneb blueprinty tajnych sluzeb jsou stare uz nekolik stoleti. Proc by je taky meli menit, kdyz funguji naprosto spolehlive a dokonale.
      Pro zajemce o celou problematiku existuje monografie, dostupna i ve forme ebook:
      Lenin’s Brother: The Origins of the October Revolution
      At si to vygoogli kazdy sam…

  3. Nebohý pan soudce. Poštval proti sobě košer multikulti mafii nepříjemně výstižnými výroky:
    „Každý pomocník z Afriky, který přijde Evropě na pomoc, obdrží dům, auto a kozatou blondýnu zdarma. Na cestu se se mnou vypravila manželka, starší syn HIV (Hladil Impalu Vidlemi) a mladší TBC (Ten, co Bacil Cvrčka).“
    a dorazil to zcela trefnou charakteristukou současné ombudsmanky:
    „její počínání potvrzuje, že učinit z marxisty ochránce lidských práv je stejně pošetilé, jako učinit z pyromana hlídače ve skladišti benzínu“

    Dotyční se rozhodli s ním hezky po bolševicku zatočit, bo si přece nenechají rozvrátit hentu demokracii nějakou zhůvěřilou svobodou slova!
    A milý soudce Zbránek dostal kárnou důtku. Odvolal se, ale lidový komisariát na Ústavním soudu to zamítl. Ministr pelikán (zcela nepřekvapivě z STBfertu) ho dokonce chtěl vyhodit.

    Tak si Zbránek musí sypat popel na hlavu a psát opravné články vyzdvihující židy, aby uchlácholil multikulti židovskou mafii, která má chapadla všude. Tohle mu opravdu nezávidím a držím mu palce, ať to ustojí.

  4. A zatimco se dfens nemuze shodnout na nesmrtelnosti chrousta, v Saudske Arabii zacala diky prohre NATO v Syrii nevidana vnitropoliticka krize, ktera ma pro nas ten vyznam, ze Saudi spolu s Izraelem do svych problemu hodlaji namocit pokud mozno co nejvice zemi NATO. Asi neni bez zajimavosti, ze monstr cviceni v Izraeli se ucastni i nasi katolicti bratri Polaci (kteri tak lezou USA do zadni casti tela, ze s krizem na korouhvi pujdou bojovat za Zida Netanjahua a musulmanskeho krale Abd Azize. )
    Tomu rikam globalizace jako remen. Kdyby to nebylo tak vazne a nehrozilo to jadernou konfrontaci s Iranem, rekl bych, ze to je primo groteska.

    https://www.youtube.com/watch?v=wgjBnpTLKgw

  5. zrg1:
    Je to trochu jinak. Srovnejte si jak se Benjamin Nemáhlavu choval před lety když přijel dát instrukce svým poníženým českým slouhům (určitě si vzpomenete na tu tiskovku kde byl Nečas a spol a měli všichni bláto v gatích, nečas posranej až za ušima jako kdyby mu na záda mířil UZI agent mosadu a jak Nemáhlavovi všichni poklonkovali a nakonec se sepsalo memorandum o Česko-izraelské spolupráci, kde byly vyjmenovány služební povinnosti gojů vůči národu vyvolenému formou jednostranně pro izrael výhodných podmínek).
    A teď si to srovnejte s letošní tiskovkou Viszegradské čtyřky, kam se Netanyahu nacpal (odkdy je Izrahell součástí viszegrádu?) a všem tam podlézal, zatímco dříve museli všichni podlézat jemu.

    A proč? Protože naše milé izraelské Netáhlo moc dobře ví, že izrael hodili přes palubu jak USA s Trumpem, tak západní evropa a že si svojí arogancí za těch 70 let vyrobil jen samé nepřátele po celé zeměkouli. A taky pomalu začínají tušit, že je Izrael určený k likvidaci, že je tam okolní arabové naženou do moře (bez vojenské ochrany USA).
    Unikly vám ty aféry s lidmi typu Weinstein, kteří najednou záhadně přestali být nedotknutelní?
    Izrael a židé jsou definitivně v háji, protože se jejich páníček rozhodl že je nechá utratit, což muslimové zajístí scela zdarma a s radostí.

    A Saudská arábie? Tady vám asi taky uniklo že 80letý saudský král letěl osobně do Moskvy líbat Putinovi nohy, protože na rozdíl od jeho mladších a dementnějších příbuzných tuší, že i saudové jsou určení k likvidaci spolu s izraelem jehož byli věrní spojenci, a snaží se té likvidaci zabránit (tady špinavou práci s radostí udělají ostatní kmeny v SA které saudové desítky let terorizovali). No a jako na potvoru přestal fungovat eskalátor na letišti a ten stařík to musel na ranvej sejít po svých a navíc dole ho čekal poměrně bezvýznamný představitel Ruska, rozhodně ne Putin ani Lavrov. Tomu se říká ruská lekce pokory :-P

    1. Ono to trochu pripomina rozpad SSSR. Tam se to taky diky neunosnym nakladum na zbrojeni, vycerpanim lidskych a prumyslovych zdroju nepovedenou valkou v Afghanistanu a nizke efektivite domaci ekonomiky rozesralo zevnitr, cimz se sovetske imperium ponorilo do chaosu a prislo o sve satelity.

      Ted se podivej na USA, uz 2008mem pri prvni financni krizi se jim to zacalo hospodarsky drolit, kvuli tomu, ze si blbecci odsourcovali veskerou vyrobu do Ciny, s vidinou zisku pro nadnarodni korparny. Tim se v USA zkurvil trh prace nasledkem cehoz se vyprofilovaly 2 naprosto neslucitelne vrstvy, bud dolarovi miliardari, kterym ty nadnarodni korparny vyrabejici v Cine patri, anebo plebs, ktery neni sehnat ani spatne placeny part time job cisnika anebo slouy u McDonalds anebo skladnika v Amazonu a tim neni schopny ani splatit najem a nedosahne ani na obamacare a zije beznadejne zadluzeny nekde v ghettu.
      Jinymi slovy Gates Bezos a Buffet maji vice penez, nez 40 procent nejchudsich obyvatel USA dohromady.
      https://www.theguardian.com/business/2017/nov/08/bill-gates-jeff-bezos-warren-buffett-wealthier-than-poorest-half-of-us

      No a samozrejme toto rozvrzeni sil vyvolava politickou nestabilitu, ktera vyustila v nezvoleni Clintonove, ktera je presne
      ten typ profesionalni washingtonske stetky, ktera spojuje zajmy miliardaru, zbrojni lobby, nadnarodnich korparen, centralnich bank, globalizace , priprchlencu a nesvepravnych netahel na davkach, na druhou stranu stoji proti zajmum americke stredni tridy. Ktera se proste nasrala a vyjadrila nespokojenost, prekvapive i se znacnou casti netahel a pobiracu davek. Zadni rusti spioni ackujici US volebni system, ale jejich vlastni nenazranost a kratkozrakost a ted se jim to pekne vymklo z ruky, jelikoz Trump je jen velkohuby sasek a na co sahne, to posere.

      To uz i slaboch Gorby byl efektivnejsi krizovy manazer, kteremu bylo jasne, ze to s USA projeli a tudiz se nebranil odtrzeni sovetskych satelitu a tlacil na seskrtani zbrojnich vydaju a hospodarske reformy.

      Trump si porad mysli, ze amerika je great nation s uzasnymi moznostmi a misto aby si dal studeny obklad a zacal pocitat, co s tim nesplatitelnym dluhem, tak jde z jednoho valecneho dobrodruzstvi do druheho a kazde samozrejme a nevyhnutelne projede, protoze US army je stavena na zrani penez, nikoliv na vyhravani valek, nedejboze proti rovnocennemu souperi, menluve o tom, ze US army je rozlezla po celem svete, zatimco Rusove maji Syrii i Ukrajinu i Koreu takrikajic za humnama, coz americke naklady jeste zdesetinasobuje.

      A ani Sorosovy neziskovky se bez obcasne vojenske pomoci americkych zoldaku neobejdou, protoze holt i ta milice na donbase ma tanky a raketomety a sem tam i nejake letadlo , proti cemuz namezdne think tanky sorosovych stetek zase tolik nezmuzou.

  6. „plebs, ktery neni sehnat ani spatne placeny part time job cisnika anebo slouy u McDonalds anebo skladnika v Amazonu a tim neni schopny ani splatit najem a nedosahne ani na obamacare a zije beznadejne zadluzeny nekde v ghettu“

    Ale no tak. Pokud ten plebs nechce žít v NY City, tak si jako poslední pingl vydělá za den 100USD a když je to šikovnej pingl, tak dvojnásobek, i víc. Víte, jako se pořád hledá v USA práce? Jdete kolem rozestavěného baráku nebo dobře zavedený hospody a zeptáte se, jestli pro vás mají práci. Maj, nebo ne. A za chvíli tu práci prostě máte a to placenou tak, že si můžete dovolit střechu nad hlavou a sežrat hamburgerů co hrdlo ráčí.

    Jen nesmíte bejt líná svině a zkusit to občas rukama. Na to v USA hodně slyšej. Kdo něco umí manuálně, nebo se aspoň něco naučit chce, uživí se v USA královsky.
    Mmch, nejenom v USA.

    1. Takže bych se uživil i jako automechanik – elév? ;-)

      1. Tak tím si buď zcela jist…ale to programování jednoúčelových strojů je taky slušně honorovaná činnost… :-)

        Jestli Tě tady nic nedrží, zajeď se tam podívat, aspoň na rozdíl od salónních teoretiků uvidíš neco na vlastní oči.

        1. „programování jednoúčelových strojů“… tim je mysleno vedeni manzelske poradna?

          1. LOL… Inak Childeater ma pravdu, programovanie NC/CNC strojov je aj v Kanade velmi slusne platene.

    2. Potvrzuji. Mám dost přátel, kteří to takhle podobně zkusili i na zélandu, v australii, na islandu, na maltě, v barceloně atd…zajímavé je, že většina lidí co opravdu cestují, opravdu žijí a opravdu pracovali pár let mimo čr, tak se sem rádi vrací a čechy mají víceméně rádi.
      Nejvíc jedovatých slin a urážení našeho národa se tak dočkáme od bezdětných it expertů typu zrg1, kteří sice v životě nevytáhli paty za hranice, ale vše znají nejlíp a hlavně je to tu děsně sere a musí se odjebat pryč. Proč to ale neudělají? Už asi chápu, že jim chybí ten komunismus, kdy to prostě nešlo.

      1. Divil bych se, kdyby zrg1 kdy vůbec překročil hranice ČR směrem DOVNITŘ. :-)

      2. Zkusit tam jen tak makat? Ale NOTAK, na co jste zapomněl? Buď mělo práci domluvenou předem…nebo měli práci domluvenou předem.

        Jen tak se do AU ani na NZ nikdo nedostane, mají podobně přísný imigrační kritéria jako tady. S ohledem na tom, že to tam začíná jít taky pěkně do prdele, tak poslední dobou frčí hlavně obdoba místního Švarc systému (a cizinec tak dělat nemůže, protože aby si koupil živnosťák, na to nemá, a dokud nemá aspoň trvalej pobyt, tak ho jinak nedostane). Takže zahraniční lidi, pokud to nejsou nějací jó specialisti, nebo Indové a jiní podobní cigáni (kteří oproti své domovině dělají za jakkoli malej bakšiš a pořád si žijí mnohem líp) se stávají nekonkurenceschopní. A níž si taky nemůžou dovolit jít, pokud chtějí bydlet jako lidi v trochu lepší čtvrti, protože ubytování je tam hrozný a ještě drahý. Cigánům je to jedno, proti chýši a misce rejže doma je i squat super bejvák.

        1. Teď to nejde, respektive je to vážně už těžký, ale před pár lety to ještě šlo. Znám opravdu hodně lidí, co tam odjeli s baťůžkem a turistickejma vízama na zéland a nakonec byli ještě v australii a za ušetřený peníze si pak dali hoodně dlouhou dovolenou ve vietnamu, v thajsku, nebo kde kdo chtěl. Třeba někde na ostrůvkách v tichomoří. Taky teda znám holku, co tam jela nepřipravená a neuměla pořádně anglicky(a neměla fake rezervaci na hotel, připravený výmluvy atd.)a strávila 3 dny v detenci na letišti a pak letěla zpátky. Dneska už si to australie nebo zeland hodně hlídaj, to je pravda. Ale rozhodně není nemožný tam získat pracovní víza. Nebo třeba do kanady. Island úplně na pohodu.

          1. Kolik je pár let zpátky? Není to nemožný, ovšem bez slušné pozice domluvené předem je to o hovně, a i tak to IMHO není žádná výhra.

            Samozřejmě jet tam na turistický nebo studijní víza, chvíli něco fejkovat a nadělat si prachy při pobytu na ubytovně jde, za to něco málo se dá ve jmenovaných zemích udělat slušná dovča, však kdo tam má sto babek je král. Ale to se dá i odsud bez toho se sebrat a na pár let zdekovat. Holt ne každej umí zpřetrhat všechny vazby a zdekovat se do prdele.

            Nicméně to pořád není žádný přesídlení do té země, ale jen takovej vejlet. Protože jakmile skončí vízum, tak se musej zbalit a odletět. Teda můžou zkusit zůstat, resp. i regulerně nestudovat a jen makat, akorát potom k deportaci přidaj ještě záznam v blacklistu a už se tam nikdy nepodívaj.

            1. Je to tak, že když chceš, tak se tam prostě dostaneš. Když chceš hledat problémy, ano jsou tam. Ty jsou ale vždycky, když někam jedeš na vlastní pěst. Jinak kámoška jela do australie na studijní víza a už má pracovní, po asi 3 letech. Problém je, že teď to tam změnili a tak to vypadá, že se do pár let bude muset vrátit. Bude donucena. To ale je pouze v australii, nevím jak teď přesně na zelandu.

            2. Po střední škole má tak pevný vazby jedině nějakej hodně nezodpovědnej debil, co si ušuká fakana s holou prdelí. Jinak si moc neumím představit, co by v tom bránilo. Ano, můžou být problémy v rodině, péče o někoho atd., ale to tak většina lidí po 20ce fakt nemá.

              1. Ono kazdy normalny clovek ma rodinne vazby a z vlastnej skusenosti mozem povedat ze zdvihnut sa a vypadnut nie je tak jednoduche ako by sa mohlo zdat. Ale clovek si casom zvykne.

                1. Ano, ale rodina, pokud za něco stojí, nikoho nezavrhne za to, že odjede na 1-3 roky makat a cestovat do ciziny. Na celý život, to je něco jiného, ale to jsme myslím neřešili…

                  1. Rodina ktora za nieco stoji neodvrhne ani toho kto odide nadobro. A napokon, aj ked clovek sa niekam pristahuje ako permanent resident ci dokonca ziska obcianstvo danej krajiny, vratit sa v pripade potreby da. Otazka je ci sa dotycny vratit chce. Ono po dlhsej dobe sa totiz navrat meni na imigraciu bez nutnosti povolenia.

                    1. Sám takovou zkušenost nemám, ale těch lidí znám opravdu hodně. I moje aktuální 5-ti letá přítulkyně pracovala mnohokrát ve francii, i tam studovala(správnej sommelier umí víno dělat i rukama, aspoň pak pochopí, jak těžká práce to je). Ale všichni co znám, se vrátili, nebo vracejí zpět do čr a mají to tu tak nějak rádi :) Vy jste v kanadě jak dlouho, smím-li se zeptat? A chcete tam už zůstat? No offense…

                    2. 16 rokov, 6 mesiacov a 26 dni :-) Nie, na Slovensko by som sa uz nevratil. Ono totiz veci ktore ma seru existuju aj tu aj na Slovensku a tie ktore ma seru na Slovensku povazujem za zavaznejsie. Navyse, ako som spomenul vyssie, slovensko sa za tych 16 rokov zmenilo a bola by to uz skor imigracia, nie navrat. Ale nemyslim ze tu zostanem natrvalo – cim dalej tym viac mi vadia zimy. Takze v zavislosti na zdravotnom stave – ono totiz obaja s manzelkou mame dost zavazne zdravotne problemy – uvazujeme nad starobou v nejakej karibskej krajine. Momentalni kandidati su Kostarika, Dominikanska Republika, Panama a Mexiko. Idealny by bol tzv. snowbird lifestyle, ten je vsak najdrahsia moznost. Uvidime ze ako budeme na tom financne a podla toho rozhodneme.

                    3. Hm tak to je jiná káva samozřejmě. To je pak jasné. Takhle dlouhodobé to samozřejmě neznám. Jinak ty zdravotní problémy jsou mrzuté. Tak doufám, že najdete něco, co bude ideální na prohřání kostí…

                    4. Re: Wildcat
                      10.11.2017 v 16:15

                      Covece,ja ti nevim.Karibik na dovolenou super.Ale byt tam porad,v te pradelne…?

                      Dole u jezer je ti taky zima? Mam kamarada u Detroitu a je docela spokojeny, zrovna vcera jsem s nim mluvil.

                    5. V pradelne? Tym myslis horuco a vlhko? To mi mimo domu nevadi a v dome to vyriesi klima. A ano, zima mi vadi aj pri velkych jazerach. Napokon, zijem na tom kusku zeme co je medzi Huronskym a Erijskym jazerom. Ono tu sice teploty nejdu az tak hlboko ako na severe, ale aj teraz mame -8 a par cm snehu. Dalsia neprijemnost je ze ked zima raz zacne, za toho boha nechce odist. V polovicke marca tu este bezne mame snehove burky a rozumne teploty nabiehaju az v druhej polovicke maja. A uz ked sme pri burkach, tak v lete zas mame celkom slusne hrmavice s obcasnym tornadom. No a ta vlhost, tu mame tiez. V lete sposobuje pocity podobne tym v Karibiku, v zime zas sposobuje to ze mraz, aj ked nie bohvieaky, priserne lezie do kosti.
                      V Kanade by mi najlepsie vyhovovala klima v prdelakovoch na juhovychode Britskej Kolumbie. Creston, Salmo, Castlegar, Nelson – to su miesta kde by som nedbal byvat (este by sa ich naslo viac). Teplo v lete, rozumne teploty v zime, nizka vlhkost, jar prichadza skoro, je to v horach, termalne kupaliska funguju cely rok. Este aj ta zima sa v horach lepsie znasa ako v 400 tisicovom meste na nizine. A je kratka. Kolkokrat sa mi uz stalo ze som odisiel z Londonu kde boli este vetvy na stromoch kompletne hole a dosiel som do Crestonu kde uz bolo vsetko zelene a ovocne stromy v sadoch kvitli o dusu. Na druhej strane, je to skutocny koniec sveta. Tie semiannualne navstevy navstevy u kardiologa a kardiochirurga co ma do konca zivota cakaju sa budu jednodussie robit z Cancunu ci Samany ako z Crestonu.

                    6. Re: Wildcat
                      10.11.2017 v 18:19

                      -8? No to cumim.Ja jsem na Sumave, v nejakych 800 metrech a je tu lehce nad nulou. Ty bys mel byt tak na urovni stredni Italie, ne? Nebo jsi v horach? Asi jsem si naivne myslel, ze na jihu Kanady je tepleji.

                      Kdyz jsem se poprv v zivote dostal do Karibiku, tak si pamatuju, jak jsem dostal po cuni, ledva jsem vylezl z letadla. Mam spis nizky tlak, takze by mi to nemelo vadit, presto tu kombinaci horka a velke vlhkosti vzduchu tak nejak nemusim. Na prohrati kosti dobry, ale pak zase supem domu. Ale jak rikam – je to hodne subjektivni. Moje zena ma take hypotenzi a Karibik miluje.

                      Jinak ty rozdily ve flore vidim i tady. Uplne staci sjet z tech nasich pidihor dolu do Klatov a tam uz stromy kvetou, kdyz my tu mame jeste snih. Letos jsme my meli jablka, dole nemeli nic, protoze jim vsechno vykvetlo pred kvetnovymi mraziky a pak zmrzlo. U nas to vykvetlo pozdeji a prezilo. A to jsme par desitek kilaku od sebe.

                    7. No, to je tym ze Ontario je v podstate zulova doska, sem-tam pokryta vodou. Hory co by stali za rec tu nemame, takze ked sa otoci vieto, tak zmeny pocasia su dramaticke. Inak mas pravdu, sme na 43 stupni severnej sirky. Napr. Florencia je na sever od nas. A sme na nizine, 251mnm. Ale profil severoamerickej pevniny nasmu pocasiu moc nepomaha… V podstate to vyzera tak ze ked je jet stream na sever od nas, tak mame teplo a ked je na juh, mame zimu. A ako bonus tu su tie dva metre snehu rocne…

                    8. Re: Wildcat
                      10.11.2017 v 15:59

                      Ani nemusis vypadnout z republiky. Staci se nekam dal odstehovat. Ja jsem z Brna odesel pred nejakymi 10 lety a kdyz jsem se tam zase podival, fura veci uz byla jinak. Prisel jsem do uplne jineho Brna. Kdyz tam clovek zije, ty drobne zmeny nepozoruje. Ale ja jsem najednou videl jeste vice ucpane Koliste, vsude zkurvene cyklostezky, totalne nahovno parkovani v centru, po sidlistich lezici fizlove (takovej ten hrbol pres vozovku), okolo lavicek pohazeny strikacky,… proste mesto, kde jsem zil 25 let najednou bylo uplne cizi, jiny.

                    9. Na Kolišti u úrazovky jsem včera stál v trojpruhu směrem k Muzejce a kokoti zprava z Bratislavské periodicky na zelenou odbočovali na Koliště a na naši zelenou v tom dvojstupu zase stáli v křižovatce, takže Koliště na několik červených nejelo vůbec. A to ještě nebyla špička. Žasnul jsem, že se tam na žádnou zelenou nenašel člověk s mozkem, kterej by tu křižovatku neucpal.

                    10. Re: XXE
                      10.11.2017 v 19:56

                      Muzes to srovnat treba s Gürtlem ve Vidni. Jenze hned najdes jeden rozdil: rakusak kdyz vidi, ze i kdyz ma zelenou, ale krizovatka pred nim je zamrdana, tak tam proste nevjede. Cech tam vjede, protoze von ma prece pyco zelenou a tak kurva prece muze jet. Dojede do prdele,akorat zustane viset v krizovatce.Kdyz se pak stane,ze od urazovky potrebuje vyjet sanitka,tak najednou neni kam uhnout.

                      Mimochodem na teto krizovatce je jeste jeden mistni folklor, ktery jsem zaznamenal nekolikrat a to zejmena ze strany fizlu, kteri na Koliste najizdeji z Bratislavske a odbocuji vlevo ke Zvonarce. Zasadne nedavaji prednost protijedoucim vozidlum a proste odboci do leveho pruhu bez ohledu na to, ze treba z Jezuitske najizdi doprava auto, ktere chce nasledne na Cejl, ergo ma duvod se radit do leveho pruhu.

                      Kdysi jsem casto jezdival do Zemanovy kavarny a pak pres Cejl jezdil zadem na Olomouckou. Naprosto pravidelne mi fizlove nedavali prednost a dokonce se mi i stalo, ze mne zastavili za zacali buzerovat ve stylu „mate se radit do vam blizsiho pruhu“, coz mi nemohli nasledne dolozit zakonem, cehoz jsem se dozadoval.

                      Fizlove a zakony, cemu by se clovek divil, ze…

                    11. ad Sysop: vlastně je ta křižovatka teď ve zvláštním režimu – Jezuitská totálně uzavřená, takže Bratislavská nemá komu dávat přednost a kokoti to do křižovatky sypou jak ovce na porážku.

                      ad metro: Ale to je klasika, prostě podzemní S-Bahn, vlak, co jede pod městem tunelem. To se v Brně plánuje tak od 70. let, takže se bude ještě dlouho plánovat dál :-)

                      To třeba nové vlakové nádraží se plánuje asi tak od roku 1930 a pořád se ještě nekoplo do země. Po roce 2000 už to vypadalo docela nadějně, tak jsme si se spolužáky při oslavě třicátin řekli, že čtyřicátiny oslavíme v nějaké hospodě na tom novém nádraží. Čtyřicátiny už dávno byly a nepostavilo se vůbec nic. Pár nových silnic a tunelů se postavilo a to nakonec pro můj komfort pohybu po městě znamená víc (i když teď už jsem z Brna poryč a vracím se jen zhruba jednou týdně).

                    12. Metro ve statlu? Sotva se jim podarilo, aby jim Starobrnenska nespadla nejakych 12 pater do zeme a uz hned metro? Na Porici se kymaceji baraky, protoze to vsechno stoji na nivach, ale metro. Jo, to rozhodne.

                      Nadrazi? No, parta okolo brnenskeho rathausu si ty pozemky na budouci nadrazi koupila za pusu, to je pravda, ale ono to bohuzel prosaklo mezi plebs a bylo okolo toho moc kecu, takze se musi chvilku pockat, az to bud utichne, nebo pametnici umrou.

          2. No, dostat pracovne viza do Kanady je tazke, pretoze v Kanade obdoba americkeho H1 viza neexistuje. Existuje tzv. agricultural worker program, ale je limitovany len na krajiny v Karibiku. Legalne sa do Kanady dojst cez niektory z imigracnych programov http://www.cic.gc.ca/english/immigrate/index.asp
            My (a drviva vacsina nasich znamych) sme do Kanady prisli cez program ktoremu dnes hovoria Express Entry (vtedy tomu hovorili skilled workers category)

            1. Kámoši to sháněli a zas tak strašně těžký to nebylo, co si pamatuju. Jedou tam po novém roce. Zase tak rok cca. Ale detaily už nevím, každopádně jsou to mladý lidi, co už mají za sebou zéland, australii, island. Dovolenou pak na havaji, thajsko, amerika. Ve 27 letech celkem slušný skóre. A zase tak moc toho neměli, když začínali…

              1. Tazke to nebolo, akurat to nejaky cas trvalo a stalo to nejake peniaze (dnes je to lacnejsie)

                1. To určitě ano.

              2. V roce ’91 jsem jel do Recka, tehdy jeste s CKM, respektive jsem si za 1800 Kcs zaplatil autobus tam a z5, pricemz z5 to jelo o 6 tydnu pozdeji. Jel jsem s kamaradem, ktery delal VS a v Recku se ve Volosu ozral s nejakymi namorniky a dospel k nazoru, ze si udela vejlet na lodi. Na katedru poslal oznameni o preruseni studia, nasedl na lod a byl pali.

                Vratil se za rok a pul. V podstate objel svet, od Ciny, pres Kanadu, NZ a ja uz nevim kam vsude. I si privezl domu upominkovy predmet – Japonku. Byl to uplne jiny clovek. Ale co mne zaujalo bylo, ze zustal v Cesku (tedy… nevidel jsem ho uz pravda 15 let), i s tou Japonkou. Rikal, ze vsude dobry, delal vsemozne prace od rybaren, pres zemedelstvi, v lese, proste kdeco. Poznal fury lidi.

                Ale jako „doma“ proste bral Cesko. Nejprve byl rad, ze z te prdele vypadl a pak by rad, ze se do te prdele zase vratil.

                Asi zalezi, jake ma kdo zkusenosti, prilezitosti a potreby.

                1. Ty poslední dvě věty naprosto souhlasí.

  7. zrg1:
    Trump je naopak špičkový krizový manažer, podle toho jak se mu daří likvidovat moc neoconů ve státě. Ty bláboly „make america great again“ musel plebsu nakecat jinak by ho nezvolili. Přitom každý svéprávný člověk vidí v jakých jsou USA sračkách a že současnou extrémní úroveň konzumu, která sežere 50% světových přírodních zdrojů, není ani omylem možné udržet.
    Podobně jako když Trump na veřejnosti vyhrožuje Putinovi ale pak s ním tajně spolupracuje, protože oba chtějí odstavit od moci psychopatické neocony, kteří chtějí za každou cenu vyvolat 3. světovou, což nechce nikdo komu v hlavě zbylo aspoň pár neuronů. Úloha Trumpa je ve skutečnosti stejná jako Gorbyho, tedy zařídit hladký a poklidný rozpad USA.

    Naprosto mi není jasné jak to zařídí poklidně, protože jakmile odstřihnete USA od ropy z perského zálivu, tak si obyvatelé USA se svými dvanáctiválci nebudou moct ani jít nakoupit jídlo do toho 20 mil vzdáleného supermarketu. A celá země jejíž infrastruktura je kriticky závislá na ropě, se promění v postapo dystopii jak z Mad Maxe nebo Hunger games. Prostě zombie apokalypsa, kde se všichni budou navzájem požírat kvůli poslední kapce benzínu.

    Ta podobnost mezi rozpadem SSSR a rozpadem USA je až zarážející. Rozdíl je v tom, že na rozkradení SSSR se podílel celý státní aparát až po toho nejmenšího úředníčka. Všichni se těšili, jakou za zničení vlastní země dostanou odměnu od svého amerického páníčka.
    V USA je to jinak, tam se na kompletním přesunu hospodářství do Číny a masivnímu zadlužení USA vůči Číně, podílela jen úzká elita miliardářů kteří věděli o co jde. Prostě čínská prosperita byla zbudovaná na úkor USA a jejích obyvatel. Zbytek řadových milionářů to jsou jen užiteční idioti kteří nechápou která bije a myslí si, že přesunout výrobu do Číny se jim hrozně moc vyplatí.

    To jsem zvědav, jak tohle Trump ošéfuje. Prostě musí vymyslet způsob jak kolaps USA podat američanům tak, aby se s tím smířili a vzali to jako nevyhnutelnou věc. Ale napřed musí zlikvidovat neocony a ty co touží po jaderné válce.
    Na druhou stranu, když vidím jak někteří idioti dodnes věří podobným blábolům Klause, který rozkradení a ekonomickou devastaci naší země dokázal vydávat za úspěšnou ekonomickou reformu a mafiánský kapitalizmus prodat lidem coby nejlepší státní zřízení, tak si říkám že s amíky to bude ještě jednodušší.

    1. V prvé řadě nikdo neměl dovolit, resp. měl zajistit, aby se vysloveně strategické technologie nedostaly těm rejžákům do pazourů. Průser se začal kumulovat v momentu, kdy rejžák dotyčné technologie sprostě opráskl/ukradl/whatever a začal podrážet mateřské americké firmě nohy neautorizovanou výrobou téhož, ale za polovinu či méně.
      Tohle prostě Amerika neměla dovolit, protože na kradených technologiích rejžák stojí a padá.

      1. Když jsem druhdy dělal SVOČ a posléze diplomovou práci, překvapilo mě, že jak velký podíl členů vědeckých teamů (měl jsem k dispozici literatutu z USA)činili Asiaté.
        Později jsem se dočetl, že čínští studenti a vědci v USA vykazují mimořádně vysoké procento v oboru návratu do rodné země.
        Řekl bych, že část technologií zase tak úplně kradená nebude.

        1. Sikmaci si take plati mozky ze zapadu, protoze ty penize na ne dnes uz maji. A diky Internetu ten mozek ani nemusi zvednout prdel z zit ve smradlave Cine.

          USA jsou za zenitem. Cina jde nahoru. Je to prirozeny evolucni proces. Hledat v tom priciny… neni to uz dneska jedno? Ted uz to USA nezachrani.

          My jsme na pomezi obou, takze jen zalezi, jaxe k tomu postavime. Cinsky svet tady asi nikdo nechce, zapadni svet upada (nemyslim moralne, ale vykonem). Prosazovat sankce na Rusaky, ktere nejvice skodi Evrope, je imho zase nase domaci debilita. USA to pomaha nas pribrzdit, ale ve finale se zritime i s nimi.

          Jen to nebude hned, to je jasne. 50 let? Mohlo by byt.

        2. Tak oni na tom asiati v USA nejsou úplně dobře. Celá ta snaha že „všechny rasy jsou si rovny“ se v USA celkem slušně obrací proti asiatům. Univerzity tam masivně bonifikují černochy, ti navíc mají často ještě bludišťáky za sportovní výkony (v čemž asiati pokulhávají), na druhou stranu asiati jsou prostě mozky, jenže potřebují dosáhnout lepších výsledků v přijímačkách než bílí, a výrazně lepších než černí aby se tam vůbec dostali. Tak se nelze divit, že než odkázat děti na to, že pokud nebudou géniové tak se na prestižní univerzitu nedostanou (zatím co černochovi v zásadě stačí hrát ragby a umět nacpat krychličku do díry na váleček), radši zdrhnou zpět do „rodné vlasti rodičů“

          1. sportovni stipendia muze dostat kazdej kdo se kvalifikuje. Tam nejde o nejakou pozitivni diskriminaci, ale ony ty univerzity maj z tech sportovnich tymu prachy a reklamu.

  8. servisdok:
    Zjednodušeně řečeno, to že se většina špičkových amerických technologií dostala do čínských rukou je asi taková „náhoda“ jako že se drtivá většina strategických českých podniků při privatizaci dostala do rukou bývalých estébáků a papalášů.
    Nejen že někdo dovolil aby se to stalo, on to dokonce udělal úmyslně. Co je to za CEO idioty s milionovým platem, kteří zruinují firmu tím že veškerý know-how předají Číňanům?

    Čína má kompletně nahradit vykradené a zadlužené USA i Evropu. Ono totiž udržet životní standardy průměrné americké rodinky znamená věst permanentní války o zdroje s celým zbytkem světa, jak se to děje posledních 20 let. To je zcela neudržitelné, protože za dalších 50 let by američani vyžrali celou zeměkouli. A zdaleka nejde jen o ropu.
    Číňan jak známo, má zcela jiné nároky v poměru tak 1:10 ve srovnání s amíkem, v chudších oblastech tak 1:50

    Takže Trump je něco jako konkurzní správce zkrachovalých USA, se kterými se v budoucnu už nepočítá. Stejně jako se zadluženou Evropou zaplavenou muslimy.
    To že si někteří tajtrlíci zatím ještě mohou hrát na husté petrolheady, než svoji káru budou nuceni vyměnit za osla, případně sami budou sloužit jako tažná síla pro nové muslimské pány evropy, na věci nic nemění.

    1. Co je to za idioty, co predaji know-how Cinanum? Kosile blizsi kabatu, co je na tom divneho. Pocatkem 90. let jeden soudruh z vyvoje v Zetoru si udelal vejlet do Ciny a vzal s sebou celkem trlustou rolicku lejster. A co by jeden nerekl, od te doby zacali cinsky DongFeng vyrabet motory, do kterych dodnes pasuji nektere Zetoracke dily.

      DongFeng udelal joint venture s Rendlem, postupne ovlada trh s mensimi a strednimi trachtory. Na ty velke taky dojde, to chce klid.

      Zetor je dnes rad, ze mu dari se vracet alespon na rusky trh. Ctvrt stoleti totalne fpici. Nejprve v 90kach kompletne opustili rusky trh, vsak je za to Lahva drbkal za ouskama (co na tom, ze pak na ten trh vlitl Kverneland, JonDeer, NewHolland… jaka to nahoda, ze vesmes firmy s majoritnim U.S. podilem), pak se v Zetoru dvakrat po sobe vymenilo vedeni, ktere sestavalo z lidi, kteri o strojarine a zemedelstvi nemeli sajn, ale byli MBA a nasekali neskutecne dluhy. Co slo prodat, prodalo se jako samostatne divize. Atd.

      A dneska se tam nekdo probudil a zacina delat Fenixe.

      1. Na východ se orientují od restrukturalizace, taky i na ten střední. Takže to dneska je tak dekádu zpátky…

      2. Nechápu tu fascinaci ruským trhem. Jejich výkonnost je srovnatelná třeba se Španělskem nebo Mexikem, na západ vyvážíme dvacetkrát víc.
        Je pravda, že za komančů to byl náš klíčový trh co se týče dodávek, ne už tolik co do placení. Putin nám nějaké dluhy poplatil, ale třeba za ocelárnu Krivoj Rog nám dluží dodnes.

        1. Nejde o zadnou fascinaci, ale prachy se daji scitat. Nase firma napriklad ma do Ruska 1/4 exportu, coz neni zanedbatelne. Neni to majoritni, ale je to poznat. A plati dobre. Kdyz je srovnam treba s Nemci, tak Nemci jsou neskutecni stouralove a breci po kazde sleve za cokoli, napriklad 3% sleva za uhradu faktury vcas apod. To nam Rusove fakt nedelaji. Domluvi se cena, termin dodani. Probehne dodani, probehne platba. Dokonce si troufam tvrdit, ze ze zemi byvale RVHP maji nejlepsi platebni moralku. Tragedie je Rumunsko, Madarsko. Polaci porad breci, ze je vsechno drahy.

          Jestlize Nemci maji v RF cca 4700 firem, tak asi vedi proc.

          A co se Zetoru tyce, tak pro ne je to posledni sance. Tam, kde kdysi kraloval Zetor (prevazne trhy RVHP), dneska dominuji Americane. A o tom byla rec.

        2. Skutečně „vyvážíme“ na Západ dvacetkrát více traktorů než do Ruska?
          Pokud si vzpomínám, tak Zetor měl problémy již před třiceti lety, kdyz přestal ny Západě být konkurenceschopný. Pořad o tom vysílala dokonce Československá televize.
          Je zajímavé, že když přijede delegace obchodní komory například z Kazachstánu, nejprve se ptají na možnost dodávek lehké zemědělské mechanizace.

          1. To je totiz klasika. Maly trachturky do 50 koni, sen kazdyho malozemedelce. Na to Zetor sere z vysoka. A tak se vozi japonske malotrachtory, dokonce i pidikombajny, Cinane se to postupne take uci delat… a kam to vede? No ze dneska trachtor, ktery ma 80 koni a uz celkem bezne natrhne prdel Zetorackym 77kam, je levnejsi z Ciny. Takze Zetor porad sni o nekolikasetkonovych trachtorech, ktere v Evrope ovlada NH a JD. Zetor byval levnejsi, jenze diky dotacim ma zemedelec u prdele, kolik za to vymazne a radeji si koupi zelenou, nebo modrou masinu s 250 konma.

            A Zetor se divi a divi a divi.

            Jak rikam – Rusko je pro ne posledni sance, pokud se fakt nechteji orientovat na jiny segment. Lidi by jim urvali ruce, ale to by ten trachturek s 30 konma musel byt za kilo pade v zakladu. A to by vedeni Zetoru nemelo na qartalni odmeny. To radeji nechaji fabriku krachnout.

            1. Tak až budeš mít takový motorky co dají 30 koní s ojro 48 bo který je poslední (protože jinak to nesmí vyrábět) aby byly za 150k…určitě ti utrhnou ruce.

              1. Kdyz se to muze dovazet, proc to nejde vyrabet? Cinani za chvili budou mit platy jako Cesi. Kdyz si vezmes, ze na 10 dovezenych trachturku mas hned dva na nahradni dily, plus doprava, vypapirovani,… on by za chvili az tak propastnej rozdil nebyl.

                A hlavne, kdyz Cinan bude za 150 a ceskej za 200, lidi vezmou ceskej.

                Jenze ono je lepsi delat trachtory za mega a doufat, ze to jeste chvili vydrzi…

  9. Vynikající!!! Vytesat do kamene a viditelně vezdít do vchodu každé školy, úřadu, nádraží. obchodního domu … Pravicový diktátor podobných rozměrů se dosud nedostavil. Bude to asi tím, že bolševici dříve a kryptobolševici dnes to mají dávno v merku a všude mají svoje prověřené lidi. Horší než nejhorší chátra. Za těch sto let to v hnusnosti a bestiálnosti dotáhli asi nejdál. A šíří se to dál, jako mor.

    1. To je obecne levice. Jedno, jestli bolsevik, nacista, nebo fasista ci jina levicacka verbez.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017