Stát z nás dělá nesvéprávné a závislé; braňme se! - zpět na článek

Počet komentářů: 261

  1. Demokracie je předstupeň totality. Podívej se na výsledek voleb. Většina lidí nechce demokracii, chtějí někoho, kdo je povede za ručičku.

    1. Coz ovsem znamena, ze demokracie neni predstupen, ale krok stranou nebo mezicas mezi totalitama

      1. +1

        Demokracie je prostě jen systém, jak měnit vlády pravidelně a nekravavě s cílem vnutit vládcům nějakou zpětnou vazbu, resp. strach z toho, že když budou na lidi příliš psi, půjdou od válu a od šušliků. Nic více, nic méně.

        To o čem se bavíme není demokracie jako systém, nýbrž povaha „lidových mas“. Zejména snadnost s níž jsou manipulovány, hysterie kterým podléhají, a stádnost s níž se chová jakýkoli dav.

        Výslednicí spojením druhého a prvního je, že pro šikovné vládce nebo rétory je poměrně snadné zblbnout masy aby je přesvědčil k instalaci totality či diktatury (čímž demokracie samozřejmě končí.)

        Jenže to není vina demokracie, nýbrž jaksi lidské povahy.

        1. hehe, keby to aspoň formálne bola demokracia (ktorá už podľa starých Grékov nemá zmysel bez voliča na aspoň minimálnom stupni informovanosti/vzdelanosti/vyspelosti/zodpovednosti/atď.)

          lenže po páde prehnitých monarchií Západ plynule prešiel do demogarchie, kedy ten ľud-démos, síce môže voliť keď to tak chce, ale kandidátov dodáva oligarchia (čo je inak možno lepšie než nejaké náhodné „robotnícke kádre“ potulných komunistov) – a to sme bohužiaľ po 89tom plne prebrali

          akurvát… aká oligarchia, taký systém – preto to v našich východných guberniách s boľševicko-eštébáckymi privatizačnými kriminálnymi oligarchiami tak aj vyzerá (čím nechcem povedať že trebárs západná EU zmagorená neomarxistickým náboženstvom je na tom nejako ideálne)

          1. Ale kdež. Do voleb kandiduje milion+1 kandidátů nezávislých. Třeba od Svobodných.

            Akorát že kdo není vidět (a nemá maskéry a profi PR poradce a profi PR kampaň), toho nikdo nevolí.

            Jenže to žádné není spiknutí zlých oligarchů, nýbrž opět vlastnost lidových mas – podléhání emocím (jak vypadá, jaký je to rétor).

            1. no a práve v tom spočíva základná bariéra Systému spoľahlivo odsúvajúca do zabudnutia každého kto nedostane dostatočné finančné krytie… áno, práve od tej „nespiknutej“ oligarchie

              tuposť voličskej masy je bohužiaľ konštanta už od tých Atén, a preto sa aj tá demokracia pravidelne zvrháva podľa sokratovského proroctva do starej známej demagógie

              1. Souhlas.

                Jenže lepší systém za těch 2000+ let pořád ještě nikdo nevymyslel a, dokud monarchisté nepřijdou s magickou pojistku kterak zajistit, aby osvícený absolutní monarcha zůstal vždy osvíceným, obávám se že ani nevymyslí.

                Co více, obávám se, že všechny pokusy to „napravit“ to jen zhorší. Viz např. USA: ve snaze „zabránit oligarchům“ působit na kandidáty zakázali velké sponzorské dary.
                Takže každý kandidát teď potřebuje ne 100 velkých, ale 100,000 menších dárců.
                Ve výsledku čehož se dominantní politickou silou stalo nikoli hodně oligarchů, ale málo „chlapíků s adresáři“, kteří mají kontakty na dárce…

                A američtí politici se stali předpos*anými a manipulovatelnými jakoukoli aktivistickou nátlakovou kampaní, protože tolik dárců se neshodne na ničem a kandidát nedy nesmí mít žádný pevný názor, protože by jím spolehlivě urazil polovinu svých mini-dárců.

  2. No, já teda nechci demokracii právě proto, že nechci být veden za ručičku.

    1. Neboj, az tu demokracii slavne odbourate, tak te v nastale totalite nikdo za rucicku vodit nebude. Nechces koupit Karlstejn? Dam ho levne. Nebo aspon Karluv most.

      1. K totalitě směřuje právě ta demokracie. A demokracie se buď zhroutí sama nebo ji „odbourá“ nějaká jiná …kracie. Liberálové (v původním smyslu toho slova) se jí chtějí jen vyhnout. Kdo o ni stojí, ať si ji má, ale nevnucuje ji druhým. Karlštejn si nech. Doufám, že za něj platíš daň z nemovitosti.

    2. Takže raději místo dobrovolného vodění za ručičku zvolíte násilné tahání za celé tělo?

      1. Dobrovolného?

    3. „No, já teda nechci demokracii právě proto, že nechci být veden za ručičku.“

      Jak to myslíte? Existuje mimo liberální demokracii jiný systém, který se snaží pro všechny občany nějak garantovat lidská práva a svobody? Pokud tím systémem, který vás nebude vodit za ruku, myslíte autokratický systém, kde vy budete součástí té vládnoucí elity, pak to smysl dává, ale jedná se o pár vyvolených.

      1. Nemyslím autokracii. O svobodném systému toho hodně napsal např. autor článku. Je to systém, který uznává negativní lidská práva (pozitivní pochopitelně ne).

  3. Urzo, uloha rodiny se od pocatku minule totality nijak nezmenila. Dite si odmala musi zvykat, ze neco jineho se rika ve skole a neco jineho je pak pravda.

    Takze deti nelze vychovavat tak, ze po prichodu ze skoly se jim pusti bedna. S detmi je dobre aspon zhruba profrcet, co bylo ve skole, narovnat to a pak teprve pripadne na nejaky omezeny cas pusti dalsi statni propagandu, aby se to pred spanim jeste zase stihlo narovnat.

    Tim se dite odmala ‚ockuje‘ a uci se, ze vsude okolo je statni svinstvo, na ktere si pak v zivote musi davat pozor.

    Nevidim na tom ani nic divneho, ani spatneho. Stat je forma obohacovani vybrane skupiny lidi a ovcan odmala musi byt vychovavan ta, aby v te dzungli nejen prezil, ale i dobre a klidne zil.

    1. jen bych poopravil, dítě se celý život očkuje aby pochopilo, že všude je SVINSTVO, obecně. Za to nemůže jen stát, to je důsledek, ne příčina. Lidi jsou od podstaty zlí, hodně zlí a zejména v postkomunistických východních zaostalých zemích. Od dětství, a to bylo ještě za komoušů, nám nejvíc zla nedělal stát ani komunisti, ale lidi, češi, zmrdi co ukradli co nebylo zabetonované, lháři, podvodníci, ignoranti, sousedi co dělali v domě bordel, zmrdi co vám ukopli zrcátko nebo jen tak propíchli pneumatiku, co vám otráví psa, protože proč ne ….

      A to ve škole taky děti nikdo nenaučí, to musí rodina.

      1. Pospec: připomněl jste mi jednoho spolužáka ze základy – kdysi dávno byla soutěž Tutovka. My jsme na to tehdy pochopitelně koukali a fandili lidem, aby vyhráli a cítili s nimi, když měli smůlu a šli domů bez peněz. Pak jsem potkal spolužáka a on nadšeně vykládal, jak to včera bylo super. Já na to, co bylo super, včera přece baba všechno prohrála…? A on no jasně, to bylo super, jak přišla o všechno, už to vypadalo, že se jí bude pořád dařit, krávě.

        To jsem pochopil, že jsme každý vychovaní diametrálně odlišně. Nenávist ke schopným nebo k těm, kteří mají štěstí, s tím se člověk nerodí. To musí mít doma závistivého rodiče s IQ 80 co nic moc neumí, takže má mizernou práci a nenávidí všechny úspěšné a přeje jim jen to nejhorší. Není možné, aby se to na dítěti neprojevilo.

        Socialismus tohle umně využívá a svým inherentním nastavením prohlubuje (což lze jako spoustu jiných věcí „vydojit“ těmi nahoře tak, aby to pro ně pracovalo – skrze bonzáctví, udávání, tleskání, když se utahují šrouby atd.).

        1. Ideálem jakékoliv formy totality (socialistické, současného EU režimu atp.) je něco jako Homolkovic rodina (ze slavné trilogie Ecce homo Homolka, Hogo fogo Homolka a Homolka a tobolka). Nepříliš inteligentní, neřešit nic, nehasit nic, co je nepálí, závidět a prodat i vlastní babičku, když to bude výhodné, občas někoho prásknout. Jak typické :).

          1. CzechDave: trilogii znám, ale vydržel jsem kdysi asi půlku toho jak byli někde na horách. Ač hlášku „to jsou panoramata“ občas použiji, druh humoru na kterém jsou Homolkovi vystavěni mi nic neříká. Nicméně souhlasím, že ideálem nikoliv totality, ale jakéhokoliv vládce je člověk dostatečně inteligentní na to, aby mohl makat kde vládce potřebuje a dostatečně debilní na to, aby mu to stačilo. Chléb a hry.

            1. Nikoli. Je potřeba více kast inteligence. Huxley to v Brave New World vystihl zcela exaktně. Včetně přesně té ideologie, která nyní prorůstá Západ (Huxley psal o sexuálních hrách ve školce? Dva roky zpět to Francouzi zkoušeli prosadit.)

              1. Jan Mrcasik: to s tím, co jsem napsal není ve sporu.

            2. To je ale škoda. Třeba scéna, v níž Homolka hodlá všem povinně nařídit pobyt v lese, protože je tam přece krásně, aby po něčím volání o pomoc rychle utekl a v následující scéně se rozplýval, že „doma je doma“, je pro současnou většinu Europy naprosto typická.
              Score by se až chtělo v duchu této trilogie napsat „nařídil bych sledovat Homolkovic buranství povinně“…

              1. Tuhle scénu mají v jedné písničce Wohnouti a popravdě – Homolka je prostě odpad české kinematografie – stejně jako Švejk.

                1. Homolkovi jsou prostě komedie, nic hlubokomyslného v nich není a ani být nemůže, navíc právě díky lehce buranskému humoru, nicméně je to prostě hodně lidem u nás blízké a jsou to komedie oblíbené. Mě to osobně nijak extra nebaví, je to dost dacanské řekl bych, ale odpadem bych to úplně nenazýval. Ani švýkoje ne :)

                2. Steklyho Svejk je mizerna adatace romanu, ale docela dobra komedie. Homolkovi me nikdy nebavili, ale jako sociologicka sonda urcityho typu lidi je to povedeny. Neco jako Slunce, seno…

                  1. Tak, jsou to mistrovský dokumenty. V tomhle je IMHO špičkový i Dědictví s Bolkem.

        2. Mě vždycky fascinovalo, jak jsou někteří jedinci schopni z duše nenávidět třeba vrcholového sportovce, kvůli tomu kolik si vydělává. A prostě není možný jim vysvětlil, že aby se někdo dostal tam, kde je třeba Ronaldo nebo byl Pavel Nedvěd je třeba proto docela dost uděalt. Obětovat tomu mládí a zábavu a makat. Protože profesionální fotbal je velká dřina, když chce dotyčnej obstát v tý obtovský konkurenci. Talent nestačí. Ale debil vidí mladýho kluka v lepším autě než má debil sám, s hezčí babou než má sám a tak nenávidí až za hrob toho “frajírka, co kope do míče a bere milióny. I když ten kopáč tu smlouvu nikde neukrad, ale byla mu nabídnuta klubem.
          Na druhou starnu ten samej debil uctívá pana Babiše jako spasitele, i když tento zmrd mu denně tahá z kapsy desátek z každého piva, které debil vypije a na dotacích rozkrade každej rok tolik, že si to vyhnout ani nedovede představit. Pan Babiš je totiž poctivý podnikatel a chce narovnat trh pomocí EET a kdo ho nemá rád je zloděj.

          1. Ko-za: u sportovců to ještě chápu, tam se některým méně inteligentním ale ne úplně debilním pletou argumenty o chudácích učitelích a doktorech. Takže rozumím tomu, že průměrný blbec s IQ někde kolem 90-100 prostě nedokáže pobrat, proč má meruna nebo hokejka víc peněz, když práce doktora je jaksi nepoměrně přínosnější. Co už ale nechápu ani u těchto lidí je nenávist k tomu doktorovi, když jede na soukromo a jezdí tím Porsche taky. To pak najednou není chudák doktor, ale hajzl, co obírá chudáky pacienty. Takový klasický doublethink. Že stejně nesnáší ředitele nebo majitele firmy, to je jasné.

            Neřeším teď blbce s IQ pod 90, kteří nepoberou nic a závist a nenávist jsou u nich čistě pudová záležitost, namířená dle výchovy a aktuálního sociálního okolí bez argumentačního základu (těm k nenávisti stačí jen to, že má jiný víc a že patří mezi šmejdy, kterým „by se mělo něco sebrat“).

          2. Hlavně, tidle debilové co na to furt čumí a řvou na televizi jak jí to nejde todle celý živí a financují. Skutečně by měli začít u sebe. Mě jsou všechny tydle (ai divadelní etc.) celer-brity úplně ukradený a mám svatej klid :)

      2. Ti komunisti byli taky lidi, Češi. To jen tak na doplneni. Obcas mam pocit, ze si lidi myslej, ze komunisti byli neco co sem prislo z Vesmiru.

        1. Tak tak. Socialismus byl jen rezim, ktery kurvam dal do ruky zakonnou moc. To se deje dal, jen se tomu nerika socialismus a tem kurvam komuniste.

        2. Nejblbější jsme byli my, když jsme si mysleli, že po tý naší „revoluci“ ti komunisti nějak vysublimujou, nebo co. Že se z nich mávnutím kouzelnýho proutku stanou hodní lidé, kteří budou ctít lidská práva, svobodu, rovnost, férovou hospodářskou soutěž… Takoví idioty by ani ve Vesmíru nepohledal…

          1. Integrale: není třeba se takhle mrskat. Lidská psychika prostě nějak funguje a tohle k ní patří. Jsme holt lidi, za to se přece nebudem omlouvat (i když na tom pár náboženství úspěšně profitovalo).

            Kolik Němců by podle Vás volilo Hitlera, kdyby věděli, že bude válka a v ní velká část z nich zařve? Na to je potřeba nezapomínat. Na to, že i něco jako Hitler bylo zvoleno demokraticky. Vedle toho jsou „naši“ komanči s Klémou v čele čajíček, počty mrtvých úplná sranda. Tím nechci v žádném případě zlehčovat minulou totalitu, jen ukázat, že lidi jsou schopní zvednout ruku i pro mnohem horší věci. Takže si tady sypat popel na hlavu, že Vám hned nebylo jasné, co se děje nemá cenu – dnes už Vám spousta věcí jasných je. Kouzlo spočívá v tom, že mezi lidmi je většina těch, kterým to nedochází a jejich podpora stačí k tomu, aby se věci staly. Ty, kterým je to jasné systém vyignoruje, případně vyeliminuje, v krajním případě fyzicky.

          2. To neni blbost, to je normalni naivita. Dost k tomu asi prispelo to stary cernobily deleni lidi vs komunisti. Komunisti nemeli kam zmizet, byli jedni z nas. A navic zejmena v tech 80. letech ne kazdej clen KSC byl komunista a ne kazdej komunista byl v KSC.

    2. Sysop: hlavně je logické, že ti nahoře vychovávají ty dole tak, aby mohli dál nerušeně vládnout. Vedle náboženské propagandy a vymývaní mozků doslova od porodu je tahle státní „výchova“ čajíček.

      Tedy to taky nevidím jako divné a jestli je to „špatné“, to je dost zajímavé filozofické téma (z pohledu etatisty je naopak špatné daně neplatit, dokonce jsou lidé, kteří neplacení vnímají jako „nemorální“, což mi přijde už úplně komické, ale ukazuje to relativitu toho, co je „špatné“).

      PS: na to, aby člověk v té džungli žil klidně je potřeba výchova jiným směrem – přežít a žít dobře lze s tím, co píšeš. Ale žít klidně není o vnějších vlivech, ale vnitřních. Tj. primárně je nutné pracovat na sobě, aby člověk dokázal svinstvo kolem sebe alespoň akceptovat (pro někoho je to snadné, pro někoho ne).

      1. Urcite. Pro klidny zivot nestaci mit doma minigun, ale umet se pres spoustu kurvaren mentalne prenest. Ale zejmena takovy cholerik to ma pak hodne tezke.

        1. Sysop: s tím cholerikem nesouhlasím. I ten totiž zcela jistě spoustu negativních věcí akceptuje (většina lidí co znám nijak neřeší, že někde v tramtárii se lidé mají výrazně hůř nebo tam rovnou umírají v bojích). Umět stejným způsobem akceptovat i to, co se děje tady je tedy primárně o práci sám na sobě a v tomto směru s Hippokratovou typologií temperamentu zase tolik nesouvisí. Dalo by se sice říct, že flegmatik to má jednodušší, ale „akceptace“ v rovině emocí je něco jiného než netečnost (akceptujeme vědomě, netečnost je nevědomá – tedy tak to chápu já, třeba je tu nějaký psycholog a vyvede mě z omylu).

          1. Zrovna ted jsem mluvil se sousedem, kterej je dost nestastnej z toho, ze moje zena (cholerik) poslala do prdele jednoho mistniho curaka (neumi se srovnat s faktem, ze curak je curak a ma potrebu mu to rict pekne od plic, kdyz je nasrana), pricemz jako jeden z argumentu pouzila neco, co ji o curakovi rekl soused, coz ji rekl jako dobre minenou radu. Kazdej normalni klidnej clovek by si to nechal pro sebe. Ona ale v argumentacni smrsti potrebovala (zbytecne) vytahnout trumfove eso. Tak ho vytahla.

            Curak ihned vedel, odkud to priletelo, takze na souseda vystartoval a celozivotni sousedsky vztah sel srat. A vypada to, ze na hodne dlouho. Zena mi na to rekla „nemel me curak nasrat“. To je fakt padny argument. Bohuzel toto neni poprve, podobne se nemohla smirit s bezpravim v zamestnani, apod. Zatimco flegmatik by se na to uplne vysral, melancholik to pricital vlastni neschopnosti a sangvinik nejspise v klidu premyslel, jak to vratit a kdy, tak choler vyleti jako cert z krabicky.

            Ne vzdy, ale tohle je jeden z mnoha prikladu. Mame v rodine jeste dalsi dva choleriky a vzdy je to stejny scenar.

            1. To s tim nesouvisi, cholerie je zpusob zvladani emoci ne to jestli akceptuje svet. Cholerik rychle vzplane (chytne na prvni naslapnuti), ale rychle se vybije. Sam jsem castecnej cholerus, a sice to obcas prinasi problemy v mezilidskych vztazich, ale co se tyce zvladani stresu a svetabolu, tak je to super. Zanadavam, zakurvuju a hned mam v sobe klid a mir. Nejhorsi to maj ty klidny tichy povahy co v sobe krivdy a prikori stradaj a kumulujou. Pak jednou vybuchnou a nejakou dobu se o nich hodne pise v novinach a mluvi v TV.

              1. +1

                Jen bych doplnil, že nemusí bouchnout navenek, ale častěji bouchnou vnitřně – to jsou ty různé infarkty ve 40 apod.

              2. To vim, jenze kdyz to ze sebe sype, tak ji huba zacne predbihat rozum. Pri snizeni verbalni kadence, coz ostatni tri emocionalni typy lepe rozkladaji v case, se mnohdy stihnou zastavit drive, nez vyblejou, co nemeli.

                Pravda, zena kdyz bouchne, tak behem deseti minut je dokonano. Nekdy vyrazne drive. To ja hodne snesu, ale az mne neco fakt vytoci, tak stihnu radit hodinu, i dele. Ale prijde mi, ze porad u toho stiham zapinat mozek, i kazde veci, co beru do ruky, premyslim, jestli fakt zrovna s tim chci mrdnout o zem. A na to, co komu rikam, si davam kurva majzla, protoze zpatky do huby uz to fakt nenacpu.

                Netvrdim, ze vsechny lidi lze rozskatulkovat do ctyr zakladnich typu. To asi fakt ne, takhle jednoduchy to neni.

                1. Tohle s temperamentem nesouvisi. Spis se schopnosti predvidat dusledky a kontrolovat sam sebe aspon do jiste miry.
                  Ja mam cholerii v povaze. Ne jako hlavni rys, ale nekde v rohu ciha a obcas vystrci ruzky.
                  Ale i kdyz vystartuju, tak se furt dokazu ovladat natolik, ze proste ty nejtezsi a nejhorsi kalibry nepouziju. I kdyz o nich v tu chvili vim. Ale zaroven si uvedomuju, ze kdybych ty veci vytah, tak tim ten vztah vazne poskodim nebo znicim. Ale taky je mozny, zr to se sebekontrolou vubec nesouvisi a ze to je tim ze jsem proste dobrak a nechci ublizovat lidem vic nez je nutny k dosazeni cile, takze vetsinou řádim jaksi neadresne.

                  1. (samozrejme zalezi na tom o koho jde. U lidi co mam rad se kontrolu vic nez s nejakym cizim debilem)

            2. Sysop: jak píše shane. I cholerik může dojít nirvány a že někdo neháže talíře neznamená, že je mu daná situace volná. Proto jsem psal o Hippokratovi, dělení na choleriky a ty ostatní není to stejné co emoční stav (tím nejpozitivnějším je zde nirvána, dle mého je pro rozumný život nutné alespoň odpuštění, lépe pak akceptace a ještě lépe porozumění. Nad něj už se dle mého moc lidí nedostane (něha, láska, blaženost, nirvána – to už je pomalu na zavření se do kláštera).

              Ani jeden z těch choleriků co máte „doma“ moc vysoko není a mají na čem pracovat:-) (to nemyslím nijak zle, není to žádná sranda a sám bych se nijak zázračně nehodnotil, pořád mě dost věcí dokáže vytočit i když s nimi nemůžu vůbec nic udělat).

              1. To mi pripomina, mel jsem kdysi kamaradku a ta vyrazne inklinovala k takovy ty klasicky italii – rev, talire na zemi a tak. A musim teda rict, ze kdyz jsem pristoupil na tuhle hru a bral to jako styl a ne vazne, tak to bylo svym zpusobem nesmirne osvezujici a ocistujici. Clovek se vyrval a byl spokojenej.

                1. Ideální je se vyštěkat, vyřvat navzájem a usmířit se pak přes postel. To sou emoce jako blázen a člověk má pak pocit, že z něj spadlo úplně všechno…samozřejmě ne vždycky a s každou to jde.
                  Já sem povahově asi jako ty, spíš vybouchnu, nebo se poštěkám a za 10 minut už sem v klidu a nic v sobě nenosím. V tom jsem v okolí spíš vyjímka, tak se taky musím snažit na sobě pracovat, protože to co beru jako obyčejnou přestřelku si prostě některý lidi berou hodně moc osobně a pak se tím trápí. To mě pak logicky sere, když mi na nich jinak záleží a šlo o nějakou píčovinu, jak už to tak bejvá, že …

                  1. Moje zena je extrovertni cholerik, takze italii mame naprosto klasickou, byt nevyvazenou (ja rvu malokdy). Takze nejprve neco rozflaka (sveho casu to byly moje notebooky, takze jeji uvedeni do nirvany me stalo ctvrt mega) a pak to konci brutalni ojizdeckou. Nicmene… trnu hruzou co nastane, az se mi nepostavi. Zatimco jeji huba ma stale stejny drajv, tak s tou potenci z moji strany to vecny nebude.

                    Pred dvaceti lety jsem dva roky chodil s nymfomankou a ta to mela postavene tak, ze proste dokud jsem ji neopichal, tak se nehla. Mohli jsme treba nekam jit presne na cas, ale dokud nebyl sex, tak se nehla. A to vyzadovala minimalne jednou, ale nejlepe tak dvakrat trikrat za den, klidne mne vzbudila ve tri v noci. Zpocatku to bylo super, byla to fakt pekna baba a ze sama nemela nikdy orgac mi bylo ze startu egal. Po roce uz mne to zacalo silne unavovat, po dvou letech mi dosel dech a rozesel jsem se s ni. Teto zpusob uvolnovani byl ponekud nestastnym.

                    1. Sysop: já myslel, kdovíjak nejsi podnikavej a tys prostě jen budoval firmy kvůli ženské, aby bylo z čeho platit rozmlácený hardware:-)

                    2. Re: fatdwi
                      23.4.2018 v 15:52

                      No, covece, asi pred 8 lety byla fakt ‚drahousek‘ :-/ Nakonec se to podarilo utlumit celkem necekanym zpusobem. Byl jsem zrovna v zahranici, zenu cosi vytocilo a vletela mi do laboratore. Tak jsem zavolal tchanovi, ze jestli zase nechce, abych ji jednu vrazil, az se vratim (jednou ode mne dostala trosku vetsi facku a tchan mel potrebu mi to rozmlouvat. Kdyz jsem mu popsal, za co to bylo, tak se divil, ze jsem byl tak mirnej), tak at se sebere, jede k nam domu a jde ji uklidnit. Bylo to ve dve v noci. Kdyz jsem se vratil za par dni domu, tak nikde ani pamatky po nejakem problemu. Co se asi delo, jsem zjistoval az postupne, kdyz jsem treba vzal suplik soucastkek SO8 a k memu podivu namisto IRF7413 tam byly IRF7416, protoze to slo blbe precist, apod. Mam takove tuseni, ze tchan s tchyni delali ordnunk cely den a prebirali to tam jak dve popelky, pricemz predpokladam, ze moje zena to celou dobu poslouchala. Od te doby uz nikdy nebyla moje laborator napadena a ja se o tom doma nebavim.

                    3. Sysope ty se doma koukám nenudíš :-) s nymfomankama to nejde, mimochodem. Fakt ne – tedy pokud člověk má i jiný záliby, než jenom šoustání(kolikrát bez požitku).

                    4. Měl jsem kdysi jalovici a ta se taky udělala hodně škod na majetku. Byla zkrátka moc divoká a nechtěla si dát říct.

                      Tak jsem ji jednoho dne picnul a moc jsme si všichni pochutnali.

                    5. Re: Arnold J Rimmer
                      23.4.2018 v 16:01

                      Tak to u nas mame opacny extrem. Pred chvili jsem se dozveedel, ze ta modra dvoumesicni angora zrejme bude mit srst uplne nahovno, protoze pri krizeni si vybrala to blbejsi z obou rodicu. Jenze na pekac nepujde, protoze je ze vsech karliku ta nejmilejsi, nejhodnejsi, nejvonavejsi a uz ma i jmeno. Evidentne nad tim ztracim kontrolu.

                    6. @Sysop No …. taky bych řek.

                    7. Sysop: nemůžeš ztratit něco, cos nikdy neměl:-) To co v této věci ztrácíš je iluze kontroly :-)

                    8. Re: fatdwi
                      23.4.2018 v 16:38

                      Vzdycky jsem tvrdil, ze kdo plati, ten rozhoduje. Ale zda se, ze reci se vedou a voda tece :-)

                    9. Sysop: domácnost není firma :-)

                    10. Re: fatdwi
                      23.4.2018 v 16:45

                      Laborator mam doma. Vyroba je jinde. Tim padem nejsem zavislej na tom, kde zrovna jsem. Kdysi jsem mel laborator ve firme, ale to nic neresilo. Jednak jsem prisel o kus pohodli, nejakou cast zivota jsem zbytecne travil dopravou a ve finale, kdyz se zena rozhodla, ze se ukoji atomizaci nejake moji veci, tak si vzdy neco nasla, od garaze, pres dilnu. Takze doma delam vyvoj. To je treba i duvod, proc jsem tady ruzne pres den. Ted tady neco resim na oscilu a na jednom PC mi jede tato diskuse. Cas neztracim, protoze tu praci si plynule delam behem dne, jak mi to vyhovuje.

                      Pred 30 lety jsem rikal, ze nechci mit praci doma. Ze doma ma mit clovek klid. Jenze casem jsem zjistil, ze doma klid stejne neni, porad se neco dela a naopak z prace kolikrat nemuzu odejit v X:00, protoze zakaznici jsou po celem svete a casovy posuv je svine.

                      Ted jsem si odskocil ven zkontrolovat, jaxe napousti bazen a zase si jdu delat svoje.

                      Proto to mam takto. Jen potomstvo s tim melo z pocatku problem, proc jsou mamka a tatka porad doma.

  4. ZRG1: Nějak se ti tví komunisti utrhli ze řetězu a davájí se do holpecu s ČSSD a Bábou.

  5. Děti rodičů, z nichž 1,9 milionu zvolilo STBáky a bolševiky, jsou ztracené, nedá se to zachránit. Sami rodičové si přejí být nesvéprávní a závislí.

    1. jak: oni už nesvépravní a závislí jsou. To, co si přejí je, aby takoví byli i všichni ostatní, aby jim ta koza chcípla taky. To je podstata socialismu.

      1. To je podstata ceskeho mysleni bez ohledu na rezim. To tu urcite bylo uz za prvobytne pospolne spolecnosti.

        1. Sysop: to bych neřekl – podstatou člověka je „zachování druhu“, to nutně neznamená, aby i sousedovi chcípla koza, dokonce je to často nežádoucí. Hlavně tedy v minulosti bylo, souseda uhynutá koza mohla znamenat, že ani já nemám co pít.

          Win-lose situace a ještě častěji lose-lose situace jsou doménou náboženství, kam socialismus patří (podstatě každého svinstva je potřeba věřit, protože jinak se s tím nelze ztotožnit, pokud člověk není vyloženě nemocný, což zas většina lidí není). Takže je potřeba věřit, že nějaký bůh a ježíš a neposkvrněné početí, bla bla stejně jako je potřeba věřit tomu, že nikdo nemá právo se mít lépe než jiný, protože jsme si všichni rovni. Když člověk v podobnou debilitu uvěří, pak už na tom lze stavět logické argumenty, něco jako v matematice. Nicméně bez víry v ten základ to nelze, protože nevěřím-li na podobné nesmysly, pak logicky nemohu ani podobnou ideologii zastávat a podporovat, protože nejsem ztotožněn ani s tím základem a ty „argumenty“, které dokáže vyplodit jakýkoliv věřící, ať už má bibli nebo rudou knížku mi prostě přijdou dementní a často zvrácené a zhůvěřilé.

          1. Ja nevim, poznal jsem po svete jen par lidi, ale exklusivne zavistive svine znam jen z Ceska a Svycarska. Pokud se nekdo dovolava Svycarskeho modelu, tak v tomto jsme ho dotahli a dokonce i prekonali.

            1. Sysop: a je to opravdu o závisti, nebo o touze po Dokonale Šedivě Normalizované Stejnosti, ze které nikdo nevyčnívá?

              Co jsem znal jednu emigrantku do švýcarska, vypadalo to spíše na to druhé. A v Česku mi také přijde, že to není o závisti, ale o touze po stejnosti. Proto také tolik nostalgického vzdychání po 70. letech.

              1. Ono to spolu asi souvisi. Plus to, ze srovnani boli. Mit hovno se snasi lip pri vedomi ze i ostatni maji hovno. Pak se to da svest na Ty nahore, kteri to hovno zavinili. Ale kdyz mas hovno a ostatni ne, to uz skoro vypada jako kdyz jsi neschopnej. A to boli. Jo, to boli.

              2. Jeden soused si tady koupil pred lety nakladac. Dvoutunovej. A druhej soused si loni koupil tritunovej. No, ted jsem videl toho prvniho souseda, ma uplne novej nakladac. Podle toho, jak vypadal, bude to pres tri tuny.

                Nezda se mi, ze by se honili za nejakou stejnosti, ba naopak. Dochcat dal a vejs.

                Kluci na strelnici mi rikali, ze byli na trapu kdesi u Plzne. Auta pod dva mice zadny, prumerna brokna mezipade a kilem, ale nasel se tam i expert, co mel broknu za ctyri kola dvacet s tim, ze mu Italove delali i pazbu presne na miru, byl se ve fabrice omerit. Az to prislo, taxi pak stejne nechal za tricet udelat novou u ceskeho puskare, protoze to jeste nebylo ono.

                Ciste pro zajimavost… byl tusim na peknem dvacatem sedmem miste. Samozrejme pred nim byli lidi i s celkem beznyma kozlama za tricet.

                V nas prdeli se kdysi delavala z jara taky trapovka pro verejnost a zacali tam jezdit podobni typci, co potrebovali mezi mistnima strejcema se ZHckama delat ramena. Taxe kluci domluvili a mila soutez se predelala na trap s ryze ruskyma broknama, protoze nejakyho Bajkala nebo TOZku ma taky kdekdo. A je klid a zabava v pohode.

                Nemalo lidi ma proste potrebu ukazovat, ze jsou neco vic. A kdyz nejsou, tak alespon zavidi tem, kteri momentalne (nebo furt) maji vic, nez oni.

                1. Sysop: tohle je hrozně zajímavé, já jsem to ve své sociální bublině nikdy nepozoroval. Samozřejmě já nejsem normální, ale mezi mými známými je to spíše tak, že se inspirujeme co by člověk mohl chtít a druhému to přejeme.

                  Ale to by byla jen tisící reiterace prehistorických debat mezi Coyotem a JJ/OC/coverem na téma zda každý musí závidět a snažit se vyšvihnout na druhého, protože je biologickou potřebou machrovat na dámy, nebo zda je toto jen naučené chování a spousta lidí je zvesela ignoruje.

                  Pokud se dobře pamatuji, k žádnému konsensu to nikdy nedošlo.

                2. Heh, podobně jako kdysi mí dva kolegové v mém prvním zaměstnání, ti spolu taky takhle soupeřili. Jeden si koupil nového favorita, druhý to musel trumfnout tehdy zbrusu novou feldou s dieselem. První si pak koupil chatu, druhý musel koupit celou usedlost. První vydělával X, druhý si k práci začal melouchařit a vydělal tak X + Y. A tak dále. Byla někdy sranda je pozorovat a poslouchat jejich debaty, jak se trumfovali tím, co už mají a co ještě chystají. Pak k nám na oddělení nastoupil nový kolega, ten měl passata a to byla konečná. První si koupil oktávku f plný palbě, druhý tehdy nově nabízeného jedničkového superba. Jestli neumřeli, tak tam takhle soupeří dodnes :D.
                  Ten druhý kolega byl navíc strašlivý závistivec. Když jsem si koupil svoje první auto na rozježdění a otloukání, obyčejného traboše, týden se mnou nemluvil, protože jsem odmítl odkoupit jeho skvělou škodovku stodvacku za přátelskou a kolegiální cenu, která byla asi tak dvojnásobná od toho, zač se ta auta pohybovala tehdy na trhu. Holt potřeboval cash pro tu feldu. Pak mi v práci nečekaně a za dost dramatických okolností zvedli plat asi o padesát procent, on se to dozvěděl a to pak mne ignoroval měsíc. Prý takový zobák a bere pomalu tolik co on, který tam je zaměstnaný už tolik let. Pak jsem se oklikou dozvěděl, že tenhle člověk byl až u ředitele orodovat za zvýšení svého platu, ředitel ho zdvořile poslal kamsi a on z toho pak týden nespal. Holt to jsou už takové povahy :).

      2. fatdwi: To jste se nějak spletl, podstata socialismu není aby sousedovi koza chcípla, ale aby mu byla vyvlastněna ve prospěch socialistického kolektivního vlastnictví a následně přerozdělena.

        1. jak: to mluvíte o něčem jiném. V původním příspěvku jste psal o voličích estébáka a o tom, že si přejí být nesvépráví a závislý. Tvrdím, že takoví již jsou a chtějí mít takové i ostatní.

          Chcíplou kozou jsem nemyslel býložravce. Měla to být metafora pro svobodu, vyjádřenou svéprávností a nezávislostí. Kterou voliči anofertu nemají a nejvíce ze všeho nenávidí ty, kteří se jí odmítají vzdát.

          Pokud by šlo o Capra aegagrus hircus, pak máte pravdu. Ale o tom já nepsal.

          1. fatdwi: Rozumím, ale nedomnívám se že takhle uvažuje volič anofertu. Ten uvažuje tak, že agent STB donutí parazity živnostníky s jejich hospodami a smíšenými zbožími platit daně, protože všetci kradnú a to je spíše v kategorii znárodnění kozy, nikoliv v kategorii smrt kozy.

      3. Ne Sysope, sám jste to napsal. Je to česká specialita a opravdu bez ohledu na režim.
        Češi různě vymrdávali se systémem za bolševika a budou se pokoušet s ním vymrdávat i za tohoto, těžko definovatelného režimu i za toho příštího, co přijde. Prostě česká a abych byl spravedlivý, tak i moravská a zčásti i slezská národní mentalita.
        U Slezanů je to ještě komplikovanější, tím zkřížením s Poláky. Čtyři roky jsem tam musel být a tak vím, že třeba prajzáci – no hanba blut.

  6. Urza je tady, zachraň se kdo můžeš!

    Kdyby nebyl potrefený selektivní slepotou a neutrpěl v nedávné době úspěch (financovaný bankstery), tak by mu bylo jasné, že je to naopak. Co jsem měl možnost shlédnout nějaké pořady ČT O „finanční gramotnosti“ a nebo jiné finanční rady, tak to bylo vždy šité na míru bankovním mafiím a těžce v neprospěch ovčana, kterému tam byl vymýván mozek.

    Ukažte mi jeden jediný televizní pořad, ve kterém se člověk dozví něco o systému částečných rezerv, ve kterém mají banky privilegium vyrábět virtuální peníze z ničeho. O úrocích a z nich vyplývající inflaci která devastuje celé národy, ani nemluvě.

    Jenže, koho chleba jíš, toho píseň zpívej. A tak se od Urzy, bohatě krmeného bankstery, pravdu nikdy nedozvíme. Jen hromadu lží, které mají maskovat skutečnou pravdu o bankách, jejich vlastnících a svinstvu, kterým zdevastovaly celý západní svět a velkou část toho třetího (jen pomocí úroků a dluhů).

    1. kaBrnak: Netřeba se rozčilovat, každý ví že ČT není nezávislá a nic zásadního odvysílat ani nemůže, důkaz zde:

      Česká televize má určený úhel pohledu. Má ho určen na základě doporučení­ Evropské komise, která povoluje veřejnoprávní­m médií­m fungovat z poplatků nebo z daní jenom za předpokladu, že budou prosazovat, obhajovat a dí­vat se na všechno z úhlu pohledu tradic evropského humanismu a kritického myšlení­.

    2. zrovna nedávno běžel takový pořad na Kinosvět. Ale mainstreamová stanice to teda zrovna nejni

    3. kaBrnaku, nikdo Vám nebrání napsat knihu a vydat ji tak, jak to udělal Urza. Nějak jsem si ale v té knize nevšiml, že by chválil současný státní bankovní systém (řekl bych, že přesně naopak), a zaplatit mu vydání knihy se dalo jen penězi, na které má monopol stát. Tak nevím, proč kritizujete?

    4. To jste si asi spletl osobu, protože tu pravdu o bankách říká Urza kudy chodí a to zhruba tak jak to popisujete.
      Takže když už máte potřebu na někoho kydat, najděte si aspoň téma na kterém se neshodnete :-)
      A na tu jeho knížku vybral ve startovači – pokud to tam poslali i banksteři, tak za své a anonymně.

    5. Já chápu, že má někdo jiný názor.
      Chápu také, když něco řeknu a někdo to pochopí trochu jinak.
      Když ale v knize věnuji celou kapitolu tomu, kde popisuji, jak je zrůdný ten systém součaného bankovnictví, kritizuji tam frakční rezervy, na dané téma napíši X článků na Internet a přednáším o tom, jak dementní musí být někdo, kdo mi vyčte pravý opak? To jako vážně jen aby seděla ta konspirační teorie, že mě platí „banksteři“ (nebo aby šlo použít to děsně cool slovo), tak se mi prostě podsune, že souhlasím s něčím, co kritizuji, protože jinak to nezapadá?
      https://www.youtube.com/watch?v=0HXMYm4k6w0

      1. :D :D Na KaBrnaka by se celkem hodilo kdysi dávno tady celkem hojně používané(pamětníci vědí)
        -> https://www.youtube.com/watch?v=48rz8udZBmQ

      2. Kdy zase budete mít tu dechberoucí přednášku na pátém nástupišti?

      3. Urzo, už byste si mohl zvyknout, že zerg nemá problém psát průhledné nepravdy, které se dvěma kliknutími nebo uplynutím dvou dní ukáží být naprostými fantasmagoriemi.

        Např. mně chtěl tuhle utřít, tak napsal, že můj minulý článek má hodnocení za 4. Tak jsem schválně zmařil pět vteřin svého času a podíval se – 2,54. Nebo ty jeho věčné krize a pořád odkládané WW3.

        Ne, není mu to blbý, k bashingu každého, kdo je podezřelý z nedostatečných antipatií k USA se usilovně snaží uplést bič i z onoho příslovečného exkrementu. A v Team Sputnik se navzájem přesvědčují o tom, že se jim to povedlo.

        Ale kupodivu vedle ukázal, že když se drží toho, o čem skutečně něco ví, dokáže napsat i zajímavý článek s fakty. Kdo ví, třeba se z něj nakonec na D-F stane normální člověk.

  7. jak:
    Můžu se zeptat, jak souvisí evropský humanizmus a kritické myšlení a okrádáním celých zemí nadnárodní banksterskou mafií?

    Doporučení je nezávazné, tím se nikdo nemusí řídit. Co je ale závazné, jsou ty různé pobyty novinářů v americe a jinde, placené Sorosem a dalšími americkými thinktanky. Česká televize jede přesně podle not amerického korporátního fašizmu. ČT lhala a oblbovala lidi dávno před Bruselí (brusel v tom tentokrát překvapivě nemá prsty). Už proto, že bylo třeba zamlčet pravdu o Havlovi a celém tom estébáckém sametovém podvodu.

  8. ja si jen predstavuju kdyby bylo vse posunuto o 50 let dopredu jak by komunisti zaprahli prohnilou zapadni kybernetiku do sluzeb jednotneho hospodarskeho planu a petiletek a jestli by to preci jen nejak lip nesefovali .. myslim ze ne, ze podstata je v cloveku a jeho svobode a ani burzoazni paveda zaprahnuta do sluzeb pokroku a zarnych zitrku by to nezvladla … na soucasnem stupni vyvoje IT.. kdovi jak by to bylo treba za 100 let s tou vsi umelou inteligenci … je to lakave si s takovymito predstavami zahravat aspon pro mne ale myslim ze problem je hluboko v podstate systemu a pilirich na kterych stal (48-89), i kdyz Cina ukazuje zvlastni mix kdy behem takrka jedne generace slezli ze stromu, stoupli na kola pak mopedy a dnes uz stredni trida jezdi v autech a brzy bude zit plne zapadni styl zivota …

    1. Čínští bolševici jsou prostě chytřejší a neuzavírají se západu. U nás ten socialismus také nějak fungoval a dokud je kam se dívat na ceny a technologie, tak to fungovat může. Kde by byla Čína bez výroby pro západ a kopírování technologií. Z toho mají jednak obrovský příjem a slušnou úsporu za vývoj čehokoliv, co se jim líbí a funguje to. K tomu více stádní a autority respektující mentalita asiatů a jde to.

      1. Panebože!

        1. Co se vám na tom nezdá? Dokud se mohl bolševik kouknout jak to vypadá na západě, šla tím trochu obejít nemožnost ekonomické kalkulace v centrálním plánování. Kdyby byl socík celoplanetární, tak se posere mnohem dřív.
          A tím „fungoval“ mám na mysli to, že v porovnání se západem to stálo za vyližprdel, ale v porovnání se zbytkem světa tu byl po ekonomické stránce ráj na zemi. Kus života jsem v tom prožil.

      2. Ada: kolikrát jste v Číně byl a jak dlouhou dobu?

        1. Osobně nikdy, stejně jako na Měsíci, přesto se rád dozvím jak to tam funguje a v čem se mýlím.

          1. Ada: nevím, co přesně myslíte tím „jde to“, ale z Vaší odpovědi Integralemu tuším, že naše představy o tom, co je to „jde to“ a „funguje to“ jsou nejspíš dost odlišné.

            Nicméně když o tom nic nevíte, nabízí se otázka, proč se k tomu vyjadřujete stylem jako kdybyste věděl. Bez ohledu na rozdílnost našich názoru na něco „fungujícího“ to tam „funguje“ stejně jako kdysi tady, tedy za dost strašidelných podmínek pro místní, za šílené korupce a děsivého životního prostředí, tedy souhrnně za cenu budování obrovského vnitřního dluhu, na kterém se napakuje pár exponentů režimu. Jistě, že v Číně je „pár“ dost vysoké číslo, ale z pohledu procent je to podobné jako tady, jen je jich o kus víc.

            Možná se jednou budeme divit, až to tam rupne jak před 10 lety v USA. Už před 5 (!!) lety jsem nechápal, jak strašná realitní bublina tam je – a není žádný důvod se domnívat, že je to lepší. Naopak neprůhledná ekonomika umožňuje za pochodu sanovat krachující (ne)bankovní instituce a pokud se někomu zdá, že je v Praze draze, měl by se podívat, v čem a za kolik se bydlí nejen v Pekingu nebo Šanghaji, ale i v dalších velkých městech.

            Ale chápu, že neznalému to takhle ze vzdálenosti 10000 km může připadat, že to funguje. To už ukázal zrg1, asi sledujete stejné weby. Pár týdnů, ideálně na výměnném pobytu v rodinách by Vás vyléčilo.

            1. Osobně jsem tam sice nebyl, ale od lidí co tam žijí a pracuji + dovolenkari nějaké info mám. (Sanghaj,Hong Kong, Tibet, Peking). Já vidím v Číně podobný vzestup jako měl kdysi svaz. Ze zaostale zemědělské země jaderná velmoc za cenu lidských obětí. Na periferií to asi nebude žádná selanka, ale před třiceti lety měli jen vodní buvoly a dneska je aspoň část země podobná západní civilizaci.

              1. ada: Ta charakteristika Ruska je taky k diskusi.
                Za cara sice Rusko nic než zemědělství neumělo, ale obilím zásobovali kdekoho, Ukrajině se přece říkalo obilnice Evropy. To je pak s podivem, že komunisti sice zvládli rakety a jádro, ale lidi jim tam hromadně umírali hladem. Myslím, že to byla Thatcherová, co řekla, že je to Horní Volta s raketami. Jaderná ano, ale velmoc ne. To je jen jejich představa.

      3. Integrale, Ada má naprostou pravdu. Jako elektronik to mohu jen potvrdit a mohl bych to i hodně květnatě rozvést, ale hodně lidem by to asi nic neříkalo.
        Omezím se proto na konstatování, že nejen kopírováním procesorů, ale právě i tou gigavýrobou doslovných sraček a hraček vydělal rejžák majlant a v podstatě to na tomhle stojí i padá.
        Jen díky majlantu z gigavýroby ultrašmejdu pro celý svět si může dneska rejžák dovolit skoupit kdeco, zavázat si ekonomicky téměř koho chce /včetně Ameriky/ a bohužel si může dovolit nakoupit i nejmodernější technologie, včetně kosmických a jaderných.
        Ale prvopočátek toho velkého skoku ekonomického tygra hledejte právě v poslušnosti Asiatů, ochotě dělat třeba i zadarmo, když je to třeba, či jen za jídlo a střechu pro zbytek rodiny. Takto neskutečně levná i poslušná pracovní síla jim umožnila doslova zaplavit svět – sice většinou bezcenným šmejdem, ale oni za něj získali velký kapitál právě proto, že toho šmejdu bylo tak moc. Protože i rejžáků je moc a hladových krků v rodině je tam ještě víc.

    2. Jo. Že dnes je centrálně plánovaná ekonomika možná a dobrá, protože jedinou slabinou komoušů byl nedostatek informací, ale dnes prý Big Data analytika s IoT a „Smart“ zařízeními „zná uživatele lépe než oni sami sebe“ – a tudíž je to možné a „správné“ centrálně řídit „pro blaho všech“, to se v IT managedementu hodně nosí. A mezi „smart“ jasánky.

  9. Je to boj s větrnými mlýny, ale za jistých okolností vzhledem k času může být i úspěšný. Tuším, že kolem roku 2003 (nepamatuji se předně) proběhla snaha v ČT do Studia kamarád zatáhnout politické okénko. Realizovala to tehdy nějaká mladá svazačka havlistických TN, jejíž jméno už jsem zapomněl, s odůvodněním, že děti nežijí mimo reálný svět a měly by mít ten správný politický přehled. Pravdou je, že těch protestů rodičů tehdy bylo tolik, že po 2 nebo 3 dílech byl tento politický projekt zastaven. Tehdy pro něj zjevně nebyla ještě ta správná doba.
    Takže přeji hodně úspěchů, výsledek pak ukáže, v jaké fázi fašizace společnosti se momentálně nacházíme.

    1. Protestů bude podle mě o dost méně. Jednak stále méně lidí (mladých – tzn těch s dětmi) má televizi. Spíš mají počítače, tablety, netflixy, appletv atd. A pak také spousta lidí přestala věřit na stížnosti a prostě na to serou a nechají to být zejména u instituce na odpis.

      1. Přesně tak. Zrovna v sobotu mi kamarád v hospodě říkal, že musí jít brzo domů aby až ho vzbudí děti byl použitelnej. Na dotaz proč jim nepustí Studio kamarád nebo co to vlastně momentálně vysílají mě nazval bláznem, děti chtějí koukat jen na youtube atd.

    2. Díky; myslím, že i kdyby to ČT zamítla, je pořád dobré, pokud se o tom bude alespoň mluvit.

    3. Nejsou ani zapotřebí Winstonové, speakwrity a další vymoženosti, o kterých se lidem koncem 40.let ani nezdálo – a historii si přepisujeme dobrovolně a sami.
      https://www.novinky.cz/domaci/470355-stat-nebude-platit-stavbu-pamatniku-romskeho-holokaustu-v-letech.html
      Naprosto běžně se už PÍŠE nikoli o ryze pracovním a převýchovném, ale přímo koncentračním či vyhlazovacím táboře, nepíše se aprávně o táboru, určeném převážně pro osoby práce se štítící a bez základních hygienických návyků – už se naprosto běžně píše o cikánském holocaustu, přestože žádný nebyl ani plánován, ani neproběhl a historie to zatím ještě pořád potvrzuje. Nikdo cigány všech evropských zemí po statisících a miliónech netrávil Cyklonem B, kysličníkem uhelnatým z výfuku, ani je po desítkách neproháněl komínem pecí. Nic takového neproběhlo a už dnes mají pisálkové strach napsat skutečný stav a pravdu. Od kohopak to mají nařízeno, takhle psát ???
      Likvidace cikánů jako podřadné rasy probíhala naprosto stejně, jako postupná likvidace například Slovanů.
      Židé jsou jiná liga, tam žádné pochybnosti o holocaustu nejsou ani nikdy nebyly.

      Ale je nutné už teď lidem a zvláště těm mladším a nejmladším vymývat mozky zkreslenými výrazy a skutečnostmi, jako koncentrační tábor místo pracovní tábor, namísto likvidace či převýchovy untermenschen se už běžně píše holocaust, který má přece úplně jinou definici.
      No a ty starý blbci, co si to ještě pamatujou správně, stejně za chvilku vychcípaj.
      Tímhle to začíná a děláme to my sami – Češi, resp. čeští pisálkové. Protože skutečný novinář s nějakou stavovskou ctí by se k něčemu podobnému nepropůjčil.

      1. servisdok: Na území protektorátu nebyl ani jeden vyhlazovací tábor, nacisti čechům nevěřili, stejně tak i v Letech nebyl vyhlazovací tábor, k této politováníhodné proceduře bylo osazenstvo exportováno jinam.

        Pisálkové tak mají nařízeno psát nepřímo od samotného Sorose, rozkaz zněl jasně a to vylikvidovat původní národní obyvatelstvo EU aby nic nepřekáželo budování Čtvrté říše a proto každý kopanec do Čechů dobrý.

      2. To je prece ta „pravda a laska“, co diky ni byli tuhle vyvrazdeni Srbove a vzniklo Kosovo. Je to zbran, jako kazda jina.

      3. Oni do Let sic v první vlně nahnali usedlé cikány živicí se řemesly, protože ty mohli sebrat nejsnáze, ale to byly „osoby štítící se práce“, žejo.

        Pane, jste trotl.

        1. ten idiot totiž smíchal různý fáze existence tábora. Tábor byl původně určený aby v něm získali pracovní návyky vězni před propuštěním. těch bylo pár stovek a cikánů tam byla jen hrstka. Jakmile se začaly stahovat mračna nad cikánama, tak do toho tábora nahnali několik tisíc cikánů i s rodinama, vesměs kočovníků. Což byl průser, protože tábor nebyl na takový množství kapacitně určený a měl nedostatečné lékařské a hygienické zázemí (nedostatek vody), takže vypukaly epidemie, na které zemřeli i nějací dozorce. Velitel tábora byl neschopný kariérista a problémy tutlal až mu těžce přerostly přes hlavu.
          Tábor nebyl součástí nacistických koncentračních táborů a jeho zřízení a správa byla čistě protektorátní záležitostí. Do romského holocaustu (i cikáni to měli mít spočítaný, nejen židé) se tábor dostal v v zásadě jen tak, že část cikánů nakonec převzali nacisté a odvezli do Osvětimi.

          1. Jinak za „cikánské éry“ rozhodně nešlo o žádný převýchovný tábor, ale o klasický internační tábor pro nepohodlné osoby. Převýchovný tábor to byl předtím a cikánů jím prošlo minimum, většinou bílí vandráci a netáhla.

      4. Pane Mrcasiku, Váš definitvní verdikt? Prostě trotl a hotovo?

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017