Slovo do pranice - zpět na článek

Počet komentářů: 390

  1. Chřipka má horší následky pro orgány než covid, aspoň tedy dle pitev, co se udělali a co dělal někdo, kdo tohle řeší už delší dobu. Viz. –

    https://video.aktualne.cz/dvtv/balik-pacienti-v-tezkem-stavu-maji-az-extremni-rozmery-lidi/r~6651d1a2f86211eab0f60cc47ab5f122/

    Nejde o to, co tam zní celou dobu jako nějaký názor(ale ani tam nemám nějaký mega problém), ale o to, jak dopadly pitvy a co se v nich našlo. Na to se zaměřte, děkuji.

    1. tvl pitvy se udělaly. sorry :(

      1. Odpovede UZIS-u (Ústav zdravotnických informací a statistiky České republiky ) na otázky o metode evid úmrtí :

        1. Jaká jsou kritéria pro to, aby zemřelý byl zařazen do shora uvedeného celkového počtu úmrtí
        v souvislosti s onemocněním COVID-19?

        Aktuálně jsou mezi zemřelé zahrnuty všechny osoby evidované v Informačním systému infekčních
        nemocí (ISIN) jako pozitivně testované na onemocnění COVID-19, u nichž evidujeme úmrtí.

        2. Jaká probíhá kontrola dat, jež jsou použity pro účely stanovení tohoto celkového počtu úmrtí (tedy,
        jaké kontrolní systémy jsou zavedeny pro to, aby v tomto počtu nebyli uváděni zemřelí, kteří nezemřeli
        přímo ani nepřímo v důsledku onemocnění COVID-19)?

        Viz. výše, kontrola není prováděna. Data s vyhodnocením příčiny smrti budou k dispozici v průběhu
        roku 2020.

        3. Můžete vyloučit, že v tomto počtu jsou uvedeni i lidé, kteří zemřeli z důvodu, který nespočívá
        v onemocnění COVID-19 (tj. lidé, kteří by zemřeli v danou dobu i bez onemocnění COVID-19)?

        Ne. Tyto osoby, pokud byly COVID-19 pozitivní, jsou zahrnuty.
        =============
        Z oficialneho dopisu Uradu !!!
        ==========
        Koho nepresvedčia ani tieto OFICIALNE definície, že štatistiky KLAMÚ, tak škoda diskutovať.

        1. Takže pokud covid-pozitivní umře třeba na autonehodu, nebo se nerozhlídne a rozmašíruje ho na přechodu tramvaj, tak ve statistikách máme další „oběť covidu“. Pěkné.

    2. Tak ona každá nemoc nechá nějaké změny na organismu a čím těžší nemoc tím horší změny. Hovořit o trvalých změnách u nemoci která je známá půl roku je poněkud předčasné.

      1. To jo, ale porovnat pitvy u těžkých chřipek a těžkých covidů klidně už můžeme. Balík tam o tom mluví ty plíce jsou u těžkýho chřipkaře zjizvený cca 2,5 hůř než u těžkýho coviďáka. Oboje post mortem. Na oboje tu letos umřeli nějací lidé, samozřejmě že na chřipku letos umřelo asi tak 10x víc lidí než na covid. Stejně jako tady každý den umírá spousta lidí na rakoviny a spoustu jinejch sraček, jen to teď tak nějak nefrčí.
        Osobně znám už bohužel 2 lidi, kterým zemřeli staří příbuzní jen proto, že se ně nedostalo včas a zákrok byl oddálen, kvůli možným covid pacientům. To mi přijde jako skoro to nejhorší, co bych nikomu nepřál, bohužel se obávám, že toho bude stále víc a víc. Covid náboženství totiž jen tak nepovolí.

        1. to ano. Já narážel na ty panický tvrzení jak je covid děsnej protože nechává trvalý následky. Takovejch lidí co umřou na cizí paniku bohužel ještě bude spousta.

        2. Jo, bohuzel taky mam v sirsi rodine jednu rakovinu prsu s bonusem zlateho streptokoka.

          Zpusobeno totalnim covidbordelem v nemocnici, kde se nic jinyho nez chripecka neresilo.

          Zato ma dotycna hned tri testy, ze nema covid…

          1. A pokud by dáma nedejbože zemřela, „Statistici“ jako Zerg ad. to budou prezentovat jako „důkaz“, že COVID je supersmrtící. Protože každý, kdo zemře v průběhu COVID epidemie, tzn. v letech 2019-2025, tím „zvyšuje křivku excess deaths“ a dokazuje, že s COVID umírá více lidí než bez COVIDu a tudíž je to strašlivý mor, který ospravedlňuje právě ta opatření, která řadu lidí zabila.

            1. Tenhle paradox je na tom fakt strašnej :/

          2. vasek : „Zpusobeno totalnim covidbordelem v nemocnici, kde se nic jinyho nez chripecka neresilo.“

            – ano, toto je typická obeť koronavíru. A obeť politikov.

          3. Zl. streptokoka chytil otec za normálního provozu.
            Tohle fakt na covid nehodíte, té desinfekce spíš bude po špitálech víc než jindy…

            1. Mno, samotny streptokok by nebyla zadna zvlastnost.
              Kdyz ale kvuli covidbordelu vypada pooperacni pece tak, ze po telefonu pacientka slysi, ze to je naprosto normalni, ze rana po operaci boli a ze rozhodne nema nikam jezdit, ze vsecko bude fajn, to az do doby, nez ta rana praskla a vyteklo pul litru pachnouciho hnisu…

              Neprikrasluju.

              Pacientka je zatim nastesti nazivu, lec postupuje velice neprijemne lecebne procedury, o kterych se nebudu rozepisovat, protoze u cteni Dfense mozna nekdo ji.

              1. Jo to je samozřejmě bordel, ta zanedbaná pooperační péče na vrub covidu jde. Ale toho zlatýho stafylokoka (domnívám se že jsme se oba sekli) si člověk jako dáreček ze špitálu občas donese i v normálních časech.
                Tatík skončil i s vytáhlou náhradou kolene, kam se ta svině stahovala s po vysazení antibiotik zase rozlezla …

        3. Jo, to je to, že jenom do počtu mrtvol už teď dělají ty opatření více škody než užitku.

          Bohužel se pak najde nějaký osel co tyhle úmrtí navíc vezme, prohlásí že to jsou nediagnostikovaná úmrtí na covid a lidi mu to sežerou i s navijákem.

          1. Příští týden vyjde obsáhlý článek, který do všech těchto nesprávných zneužití/nepochopení/znásilnění statistických dat, jakými se vyznačují koronahysterici, hlasitě kopne. Už ho mám sepsaný, teď prochází malým peer review :o)

            1. Už teď se těším. Dobrou :)

            2. Jan Mrcasik : “ Příští týden vyjde obsáhlý článek, který ….“

              – no jo, lenže akýkoľvek článok je bezmocný proti prevahe politikov, novinárov, ktorí z propagácie koronavíru získavajú politickú moc a lásku ovčanov.
              A akýkoľvek článok je bezmocný proti milionom debilných ovčanov, ktorí sú posraní strachom, pretože plne veria gaunerom politikom a TV propagande.
              Ja mám stiahnutých z webu aspoň 30 videí – diskusií, a aspoň 50 článkov, v ktorých špičkový odborníci dokazujú, že koronavírus je skoro neškodný. Takže – KTO CHCE, ten VIE FAKTY o relatívnej neškodnosti víru.

        4. Toto sú všeobecne známe FAKTY :
          „To jo, ale porovnat pitvy u těžkých chřipek a těžkých covidů klidně už můžeme. Balík tam o tom mluví ty plíce jsou u těžkýho chřipkaře zjizvený cca 2,5 hůř než u těžkýho coviďáka. Oboje post mortem. Na oboje tu letos umřeli nějací lidé, samozřejmě že na chřipku letos umřelo asi tak 10x víc lidí než na covid. Stejně jako tady každý den umírá spousta lidí na rakoviny a spoustu jinejch sraček, jen to teď tak nějak nefrčí.“

          – Ale, nakoľko tieto ZNÁME fakty všetci politici , novinári a „epidemiologovia“ absolutne ignorujú, tak je jasné, že oni VEDOME KLAMÚ a šíria demagogiu. A diskutovať sa nedá s nikým kto VEDOME KLAME. Akékoľvek diskusie s politikmi sú fraška. Politikov je možné odkopnúť iba ignorovaním volieb – pri ktorých získavajú moc. Pan autor článku sa hlási k libertarianom – mal by teda toto vedieť.

          1. Politici jsou všude v zajetí médií. Trump, Johnson, Babiš, ti všichni zkusili citovat ty odborníky, podle kterých není důvod k hysterii – a byli okamžitě mediálně ukřižováni coby masoví vrazi srovnatelní se Stalinem, a donuceni hodit tam zpátečku.

            COVID je z 99,98% stvořen on-line moderními médii. Média jej vytvořila, média jej zveličila, média jej zpropagovala, média vytvořila hysterii, média si vydupala karanténu a lockdown, média likvidují kohokoli kdo se opováží jim postavit, média nutí politiky jet represi, média řvou že „svět už nikdy nebude jako dřív“ a přišla revoluce.

            Jediné řešení je napálit médiím jejich vlastní medicínku, po které tak vztekle volají: najít pozitivní test na COVID u všech z velkých redakcí a kompletně celým studiím napálit brutální karanténu a lockdown na několik týdnů. Jedině to může média donutit hodit zpátečku a vyhrabat nás z krize.

            1. Zásadní myšlenka: média jsou unikátní tím, že mají naprosto opačnou zpětnou vazbu než zbytek světa – zatímco ekonomika na koronakarantény umírá, média mají pohádkové zisky tím vyšší, čím více lidí je zavřeno v karanténě. Média jsou jediný absolutní vítěz corony, který z ní čistě profituje.

              Jednak proto, že pokud se lidé bojí, více sledují média ve snaze najít „řešení“ nebo „bezpečí“.
              Jednak proto, že pokud jsou lidé zavření doma, násobně více čtou online noviny nebo si zapnou TV.
              Jednak proto, že média mají moc represi podporovat a tudíž se více lidí snaží do médií procpat aby si obhájili svoje.

              Protože média zároveň coronahysterii vytvořila, formují coronapolitiku a popravují každého, kdo se jejich narativu o nCOV-19 postaví, jedná se o nekonečnou pozitivní zpětnou vazbu. Média mají eminentní zájem na tom, aby coronakaranténa trvala navždy.

              Proto je jediné řešení změnit pravidla hry a podřídit média stejné negativní zpětné vazby „lockdown = ekonomické ztráty“, jaká platí pro zbytek ekonomiky. Nahnat redakce do domácích karantén, zavřít studia, popř. napálit médiím speciální „solidární daň“ kde čím více by ekonomika byla ve ztrátě z karanténních opatření, tím více by s nimi velká média musela být „solidární“ – to přece mají ráda, solidární daň i solidaritu s migranty propagovala.

              1. „Proto je jediné řešení změnit pravidla hry a podřídit média ………… Nahnat redakce do domácích karantén, zavřít studia, popř. napálit médiím speciální „solidární daň“ “

                -Toto sú také pubertálne reči k ničomu.
                – toto je efektné nadávanie na nesprávnom hrobe. Jediné SPRÁVNE a reálne je – chytiť pod krkom politikov.
                Nadávať na médiá je moc príjemné pre politikov na odputanie ich viny.

                1. Politici jsou jen slabí. Jediný politik který se dokázal vzepřít médiím byl Trump, a také nakonec nevydržel palbu ohledně nCOV.

                2. Ono je to teoreticky možné… Např. kdyby se někdo ucházel o práci technika v redakcích, důkladně je prolezl a se všemi pohovořil dél než 5 minut, dostal z toho depresi a tu zahnal chlastáním z jednoho brčka v Techtle Mechtle, a další den po vzbuzení by se vyděsil zda nechytl nCOV, nechal by se komerčně PCR otestovat a ono to jako na potvoru vyšlo pozitivní.

                  To by se dotyčný samozřejmě musel nahlásit hygieně… A pokud vím, do karanténky padají lidé se kterými se pozitivně testovaný setkal 10 dní před testem, a to bez ohledu na to kdy se reálně nakazil…

                  Já vím, to je také pubertální snění. Ale pěkné :o)

                3. Politiky nechytneš pod krkem jinak, než mediálně. Napochodovat v těsném šiku a s vidlemi do Strakovky už není nějakou dobu možné. Paradoxně, ještě za toho Husáka to bylo dost dobře možné, žádné ochranky neměli a nepotřebovali. Štrougal se s paní a dcerou procházel o Vánocích po nákupech po Praze a lidi se s ním zdravili.
                  V osmašedesátém šli komplet reformisti v čele prvomájového průvodu a nikdo se nepokusil jim zkřivit ani vlásek. Naopak – toho, kdo by se o to pokusil, by lidi sami umlátili.
                  Oni vědí, jak je „máme rádi“ a proto jsou obklopení všemožnými ochrankami a takový estébák už si ani nedovolí, jít někam položit věnec.
                  Nikdo jiný, než média politiky nepoloží. To jen média dnes mohou udělat resumé všech sviňáren dotyčného politika, sepsat je chronologicky, vyztužit důkazy.
                  A teď mi napište, které médium se k něčemu podobnému odhodlá, aniž by riskovalo totální odklon komerční inzerce, co ho živí? Internetový Slobodný vysielač, nebo jeho česká mutace?? Kosa Nostra?
                  iDnes, placené a ovládané největším dacanem v zemi? Lukačovič, co sleduje výhradně svoje, silně odlišné zájmy? Bakala?

                  1. „Politiky nechytneš pod krkem jinak, než mediálně“
                    – v čase predošlých boľševikov mali média MONOPOL.Dnes v dobe internetu žijú médiá iba vďaka debilným ovčanom, ktorí veria TV a nehľadajú na webe. Ja v TV neverím ani presný čas.

            2. Ano, souhlasím se vším vyjmenovaným, speciálně těmi médii. Ta přišla na to, že hysterií se dá velmi dobře zvednout sledovanost i prodej reklamy, takže to budou dělat do poslední chvíle, dokud to půjde a navzdory vládám, které si nedovolí jim to zakázat. Hned by začala řvát.

            3. „COVID je z 99,98% stvořen on-line moderními médii.“

              – Media majú priamy kontakt na ovčanov. Lenže – tie štátne buzerácie robia politici, a NEMOŽNO viniť média, pretože jedine politici reálne rozhodujú.
              Omluviť politikov poukázaním na médiá je absurdné.

              1. Omluviť politikov poukázaním na médiá je absurdné.

                Ha, ha, ha.
                Velice jednoduchy protipriklad. Ceska Zidovize a media jako LziDnes od unora jede ROUSKAmantru.
                Napriklad: kdyby Cinani meli rousky, nebylo by ve Wuhanu krematorium. Kdyby Babis sehnal rousky, nemeli bychom nemocne na COvid19. Lidi nedodrzuji rouskovani, proto mame nemocne. Rousky ve skolach, rousky na uradech, rousky v hypermarketech pomahaji snizovat onemocneni COVID19 atd, atd, atd.
                Jsou to LZI, LZI, LZI a zase LZI, jenze tisickrat opakovana LEZ se stava pravdou. To vedel uz Goebbels a vi to i lziva ZIdovize, stejne jako Lzidnes, vsak na to maji od Sorosa skoleni.

                A ted to zacne byt zajimave. Vystresovany duchodce, ktery svym starsim, naivnim, nekritickym a opotrebenym mozkem poklada televizi a lzidnes za zdroj informaci (mejme s nima slitovani, jsou to stari lide) nikoliv za zdroj dezinformaci, zacnou nosit rousky v domeni, ze je rousky chrani. Mladsi lide, kteri dilem na rousky serou, protoze jsou lini, protoze vi, ze televize lze a ze rousky nechrani pripadne ze je serou duchodci, se okamzite dostavaji do fightu s duchodcema, ktere se resi mimo jine na urovni politiky. Tim, ze Babis, ktery se zameruje na duchodce vyda opatreni, ze kdo nenosi rousku, dostane od policajtu pojeb, nebo dokonce pokutu.
                Toto opatreni JE VYNUCENE MEDII, protoze kdyby nedezinformovali a nevyplachli mozek duchodci, nemusel by Babis v honbe za duchodcovskymi volicskymi preferencemi tlacit na rousky. Jiste, Babis by mohl byt takovy king jako zrg a rict v mediich na plnou hubu, ze od unora vime, ze rousky jsou na picu a nic neresi a neni jedina studie, ktera by ukazala jejich ucinnost. To by bylo krasne a pravdive, zpusobilo by to, ze by se tisice duchodcu posralo u televize, polilo se cajem, nebo prekouslo lzicku s polivkou, ale v konecnem disledku by Babis prisel o duchodcovske hlasy, protoze by to hodili prvni strane, ktera by mela v programu pokuty a zaklekavani pro mladsi nenosice rousek.
                Protoze holt lidi jsou debili a hovada a nefunguji na principech logiky, viz tyto diskuse, vecne zasrane od banikovcu, ze kterych nevypadl za celou dobu jejich existence ani jeden logicky argument, a ani jeden konstruktivni post.

  2. Tohle ale nepsal pan domácí, jak je uvedeno v úvodu, že ne :-)

    1. Autor je na konci, jen to D-F zveřejnil pod svý, účtem, zdá se.

  3. Blahopřeji zastáncům svobody a demokracie k dosaženým výsledkům ve volbách, zejména k dosažení funkce hejtmana Královéhradeckého kraje brig. gen. Martinem Červíčkem.
    ODVAHA, DYNAMIKA A SÍLA opět prokázala, že není občanům lhostejná!

    Hué, huéé, huééé…!


    :O)))

    1. Senátor brig. gen. Martin Červíček, když už.
      Pro sponzory ODS (nepř. pan Ch a K) odvedl jako policista tolik, že mu nenáleží pouze trafika v senátu, ale už mu dali další a to souběžnou hejtmanskou.

  4. No a Vy vidíte nějakou jinou reálnou alternativu? Buď budou ve vládě Piráti nebo ANO. To je tak na 95%. Bartoš nebo Babiš je tak na 65%.

    1. Pardon patrilo jinam

    2. „Buď budou ve vládě Piráti nebo ANO“
      – moc by ma potešila koalícia „pirátov“ a ODS. To by bolo srandy kopec na každý deň.
      hmm…. a už čakám, kedy sa zaregistruje nejaká strana „vrahovia“ alebo strana „zločinci“ . Voliči by mali konečne dobrých politikov.

      1. Jo, taky se na to skoro těším. V Bruselu nafasujou od německejch Zelenejch úkoly a obratem je v Čechách realizují. No a pak teprve uvidíme jestli jsou větší idioti Koblihy nebo voliči demobloku.

      2. Na parlamentní úrovni Piráti zvažují koalu pouze se STAN – Piráti totiž nejsou „ideově vyprázdnění“ nýbrž ideologičtí progresivní levičáci a tudíž hledají ideologickou shodu, která je v plném rozsahu pouze se STAN a se Zelenými. S TOP09 si nerozumí ve svém komančském znárodňování ekonomiky, jakkoli kulturní revoluci chtějí dělat stejnou.

        ODS oficiálně zvažuje koalu s Lidovci a TOP09, protože Fiala je ve vleku bezpáteřních kteří chtějí poslechnout novináře s jejich „ODS se musí posunout doleva k voličům TOP“. Proti stojí konzervativní křídlo v čele se Skopčekem a Vondrou, ale muselo by udělat stranický puč aby zvrátilo cestu do pekel.

        1. No ale vladní koalice bez Babiše bude koalicí těchto koalic. Takže pokud nenastane nějaké výrazné politické zemětřesení, voliči Demobloku hlasují pro Piráty ve vládě.
          Jak moc chytrá je to volba ukáže budoucnost. Pro mě je to z deště pod okap, ale možná to bude super,třeba nafasuju za půl darma Teslu a nějakýmu buržoustovi zabaví činžák a všichni nafasujem zdarma 4+1

        2. To je prostě špatně, piráti jsou nebezpeční už tím svým zvráceným, neobolševickým uvažováním.
          Ale třeba se stane zázrak, dredař se nakazí a bude z karantény reportovat, že je to jen chřipečka a že se lidi nemusí bát. Část větru by tím z estébákových plachet sebral.

        3. „Piráti totiž nejsou „ideově vyprázdnění“ nýbrž ideologičtí progresivní levičáci “
          – keby som bol kevičák, tak sa urazím. „Piráti“ sú proste debili, a v marxizme nie je z ich „ideálov“ nič. Študoval som ho.

          ODS – sú proste prostitutky. Pochopili, že skutočne pravicová politika v dnešnom svete nemá u voličov šancu, a robia „pravicový komunizmus“ .

          1. ktosicelkominy: je dosti zásadní rozdíl mezi
            – marxismem (Marx+Engels),
            – marx-leninismem (Sorel+Lenin vs. Stalin),
            – kulturním marxismem (Adorno, Marcuse)

            Kterýpak z nich jste to studoval, že víte že u Pirátů není? ;-)

            1. marxismemus je iba (Marx+Engels),
              Lenin a Stalin je iba akási zmršená aplikácia.
              A „piráti“ sú iba magori a karieristi. Možno im nadávať do marxistov, ale je to iba NADÁVKA.

              1. ktosicelkoiny 6.10.2020 v 19:00

                Jenom k dokreslení, aneb jak uvozoval ukázky poesie Jiří Dědeček:“Nebojte se, jenom chvilku…“

                Uprostřed všech možných ismů
                Zvedl se jenom jediný
                Nesporný vavřín leninismu
                Ten který vyhrál dějiny

              2. ktosicelkominy: z historie ideologií 20. století tedy máte za 5. Tady je názorně vidět, jak je důležitý dějepis (Corono).

                Původní marxismus měl řadu závažných defektů, z nichž nejzávažnější byla katastrofická predikce vyřčená samotným Marxem, že postavení dělníků se s vývojem technologií musí neustále zhoršovat, až narazí kosa na kámen a dojde k revoluci.
                Klíčový postulát tedy zněl: třídní boj je základ a revoluce je automatická dějinná nevyhnutelnost.

                Jenže opak byl pravdou – životní úroveň dělnické třídy neustále stoupala a když kapitalistické státy zabily desítky milionů dělníků na bojištích 1. světové války a dělníci se přesto pořád nevzbouřili, i těm tupějším marxistům došlo, že takhle to fungovat nebude.

                I objevil se jistý Georges Sorel, který se nejprve vymezil proti myšlence tzv. „revolučního předvoje“ – tj. marxistických intelektuálů kteří dělníkům komunismus vnutí – jen aby se k němu obloukem vrátil, a k tomu přidal, že je potřeba vyvolat politické násilí ne(jen) proti stávající politické garnituře, ale proti nesouhlasícím masám = implicitně i dělnické a měšťanské třídě, protože to společně se symbolem sjednotí davy, vytvoří étos, stimuluje společenskou jednotu a poskytuje kladnou zpětnou vazbu hnutí. Na tom stavěli společně Mussolini s černokošiláči i Lenin/Trocký s koženokabátníky a to do té míry, že se dokonce Lenin s Mussolinim přetahovali o Sorelův pohřeb!
                Marx-leninismus tedy ve 20. letech přijal revoluční předvoj i politické násilí proti dělníkům, což bylo z hlediska ortodoxního marxismu úchylkové učení. Jak to vyšperkovali ještě dál teď není podstatné.

                Klíčovou změnou marx-leninismu tedy bylo, že dělnická třída je moc blbá na to, aby mohla dělat revoluci nebo si vládnout, takže revoluce i vláda patří nově Straně a z ní vzešlé vládě.

                Poté, co Lenin s Trockým z Ruska udělali SSSR a zavedli tuhý marx-leninismus tam jezdili na zkušenou západní intelektuálové obdivovat, jak to skvěle funguje. Jenže ti chytřejší si všímali, že ono to vlastně vůbec nefunguje – Rusy drží v náručí strany jen brutální teror, ale starší generace si neinternalizovaly revoluční hodnoty ale nejvyšší hodnotu pro ně mají ty reakční, tradiční – rodina, náboženství, národ.

                Takže se ve 30. letech odštěpilo další úchylkové učení, které vykostilo marxismus až na samotné jádro, tzn. třídní boj a revoluci, ale popřelo všechno Marxovo učení o kapitálu. Zatímco marxismus a marx-leninismus učil, že relevantní je pouze výrobní základna a nadstavba (=kultura) je výrobní základnou determinována, Gramsci, jeho inspirace Lukács ad. naopak začali postulovat, že klíčová je kultura, protože ta determinuje hodnoty lidí a tím i vztah k marxismu, třídnímu boji a výrobní základně. A že komunisté, chtějí-li se zmocnit západu, musí jej nejprve odkřesťanštit a ovládnout kulturu – obsadit vedoucí pozice ve filmu, školství, novinách, církvích atd.

                Klíčovou změnou kulturního marxismu tedy bylo, že je nutná naprostá destrukce euroatlantické=judeokřesťanskořímské kultury a její náhrada třídním bojem, protože pokud se takto změní kultura, masy dobrovolně a zcela samozřejmě udělají revoluci.

                Poslední dějství se pak odehrálo v 60. letech, kdy Herbert Marcuse pod vlivem Che Guevary a zároveň marx-leninistického učení o imperialismu vymyslel, že tou největší utlačovanou třídou jsou „Wretched of the Earth“, tj. všichni kterým kdy udělali bebí zlí bílí křesťanští anglosasové neboli W.A.S.P.ové – v čele s černochy (protože otroctví), latinos (protože imperialismus), muslimy (protože reconquista a gunboat diplomacy), homosexuály (protože křesťanství) atd. Že všechny tyhle menšiny jsou utlačované dodnes, protože sice už jim nikdo nic nedělá, jenže to nestačí, je nutné pozitivní diskriminací napravit historické křivdy, a k tomu je potřeba tardiční marxistický třídní boj s revolucí, kde bílí WASPové půjdou od válu a k moci se dostanou marxisté z univerzit a jejich Wretched of the Earth. A tomuhle se populárně říká neomarxismus nebo oficiálněji „frankfurtská škola“.

                Klíčovou změnou se stala Marcuseho esej z 1965 roku „Represivní tolerance“, která ve jménu „nastolení rovnosti“ požadovala „netoleranci jakýmkoli názorům přicházejícím zprava a toleranci pouzen ázorům přicházejícím zleva“ a to „i za cenu odepření základních občanských práv jako svobody slova, shromažďování a vyznání“, což se materializovalo jako Politická Korektnost.

                A potom, v 90. letech, se o marxismu a ideologiích zcela přestalo mluvit, jenže „Progresivní Levice“ (dříve si říkala genericky „liberálové“ ale dnes se stále výslovněji hlásí k „progresivismu“ jako opaku konzervatismu, který je prohlašován za „fašistický“ a vede se proti němu třídní boj) beze zbytku převzala veškerý program kulturních marxistů i neomarxistů aniž by tomu tak říkala. Namísto toho mluví dnešní progLeft politici jako Maláčová či Merkelová o „Frankfurtské škole“ a politické korektnosti, které jsou pro to ovšem synonyma.

                Suma sumárum, z původního marxismu se jako úchylkové učení odvodil marx-leninismus který ovládl Rusko; na selhání SSSR reagoval kulturní marxismus který opět vše lehce redefinoval a ovládl Západ; tam byl vylepšen o rasisticky-sexistické Wretched of the Earth a vyšperkoval se v neomarxismus, a poté upadl zdánlivě do zapomenutí ale stal se posvátnou kravou veškeré Progresivní levice. Z marxismu bylo osekáno lecos, ale ten nejdůležitější prazáklad – rozdělení společnosti na utlačující a utlačovanou třídu a učení o revoluci, kdy budou údajní utlačovatelé zotročeni aby byla nastolena „spravedlnost“ – zůstal a jen se mění cíl, tj. údajní „utlačovatelé“.

                Piráti jsou progresivně-levicová strana, a jako takoví automaticky přebrali 100% třídního boje, wretched of the earth, politické korektnosti v marcusovském pojetí a zbytku kulturMarx a neoMarx agendy od svých ideových předchůdců. Zřejmým důkazem je, že podporují neomezenou migraci do EU, podporují Istambulskou úmluvu uzákoňující genderovou ideologii, podporují kriminalizaci svobody slova a sami pirátští poslanci aktivně, veřejně a hrdě práskají na „hate speech“ = názory přicházející zprava, no a konečně jsou Piráti nezpochybnitelně a oddaně Zelení a přísahají na Dekarbonizační ideologii, což neni nic jiného než přerozdělení bohatství komunistického střihu a škály.

                1. Proto taky ta ta hysterie, když vyhrál Trump.Proto stojí za to volit lidi jako je on, nebo Zeman, Orbán, Kaczynski nebo Bolsonaro, přes všechny jejich chyby a vady.

                  1. :) jako trolit system ? Mno, on kdyz se system rozlobi, dokaze byt zly. Viz trolleni Brexitem. Pokud vim, tak UKcka maji nejhorsi reakci na COVID v Evrope. Nekdo se jim proste chtel pomstit.

                2. U mě za 1+. Přesně tak to funguje. Pokračování neomarxismu je na cestě. V lednu 2021 se to všichni dozvíme. Pandemie Covid-19 je u konce, teď přichází „Davos Global Economy Great Reset“. Zajímavé je, že mluvčí WEF vytvářejí „reset“ světové ekonomiky v souvislosti s koronavirem a následným kolapsem světové průmyslové ekonomiky. Na webových stránkách WEF se uvádí: „Existuje mnoho důvodů proč se snažit o Great Reset, ale nejnaléhavější je COVID-19. Takže Great Reset globální ekonomiky, plyne z krize Covid19 a „možností“, které poskytuje.“ Great Reset je v souladu s OSN dokumentem „Transformace našeho světa – Agenda pro udržitelný rozvoj do roku 2030„ což je „udržitelný svět“, který je definován jako svět s rovností příjmu, rovností pohlaví, vakcínami pro všechny v rámci WHO. Máme se na co těšit.

                3. „Původní marxismus měl řadu závažných defektů, z nichž nejzávažnější ……….“

                  – ale noóó…. Však ja som neobhajoval kvalitu marxizmu. Ja som iba poprel, že českí „piráti“ sú ideologickými marxistami.
                  Klasickí marxisti boli více-méne intelektuáli. „Piráti“ sú iba magori z vyššou absolvovanou školou, ale vzdelanie akosi žiadne.

                  1. Piráti jsou kulturní marxisti resp. frankfurtiáni. To je prostě fakt daný tím, že všechny jejich politické názory a program výslovně obsahují klíčové postuláty kulturního marxismu.

                    Vaše tvrzení, že nejsou (tradiční/původní) marxisté, je tedy sice pravdivé, leč naprosto mimoběžné s meritem věci.

  5. Prof. Flégra znám osobně a osobní výpady tady na webu proti němu jsou liché:
    1. Není virolog, ale parasitolog, jak bylo řečeno. Nicméně patří do kruhu polyhistorů PřF UK, kteří mají veliký přesah i do jiných oborů (evoluční biologie, zoologie, etologie), podobně jako Komárek, Volf a pod. Nepodceňoval bych jeho kompetenci, vzhledem k tomu, že s doktorama 1. LF pravidelně sedávají v Uteru, nebo Mrtvé rybě a vedou učené debaty…
    2. Flégra nelze podezírat ze snahy o zviditelnění se, nebo třískání nějakého sociálního kapitálu. Je to trochu mimoň, ale v pozitivním smyslu a v zásadě povznesený nad problémy každodennosti (kde nakoupím mléko a jak uškodit sousedovi…). Je schopen neobyčejně vtipných a ironických vpohledů do současné lidské společnosti, jak potvrdí každý, kdo četl jeho popularizační práce („Nemám čas číst odborné články, protože musím psát odborné články abych dostál grantovému rozpočtu…“). Mimochodem, ze jeho teorii zamrzlé a plastické evoluce by si dle mého názoru zasloužil Nobelovku…
    3. Co se týče jeho „doomsayingu“, tak vím zcela určitě, že Flégr statisticky modeloval možný vývoj koronaviru a to, co poskytl veřejnosti (byť nešťastnou formou) je odborně obhajitelné. Že vám v multirozměrné statistice nějaký ten agens asi chybí, je normální, je možné, že se v něčem mýlí. Ale jak ho znám, nikdy by netvrdil vyloženou volovinu, kterou nedokáže obhájit, na to je zase příčetný.

    1. Někdo, kdo má nulovou sociální empatii v době, kdy je polovina národa vystrašená, by neměl podle mě mít takovej mediální prostor. Veselá mysl, půl zdraví.

      1. běžíme závod o existenci lidstva. Jo, tím tomu dal korunu. Prostě se nechal unýst a dělal užitečnýho blba.

        1. neříkal on to v jiné souvislosti? Tedy v souvislosti s možným terorismem a nikoliv s covidem? Já ho moc nesleduji a v jediném rozhovoru, který jsem viděl celý mluvil dost jinak. Tak si říkám, jestli si zdejší bojovníci proti strawmanům taky nějakýho nepostavili.

          1. ne, s covidem. V Rozstřelu pro idnes. K terorismu se snad, probůh, nevyjadřoval. Koneckonců, terorismus existenci lidstva nijak neohrožuje.

            1. @shane
              no tak jsem to kvůli vám dotáhl až někam přes 22 minutu. Zcela zjevně se výraz “ závod o existenci lidstva“ netýkal covidu a doslova říká „damoklův meč tý pandemie, která nás vyhubí, nebude to tadle“ v čase 22 minut a něco.
              Takže chlapci, poslechl jsem si 1 celý a jednu půlku rozhovoru s Flédrem a zdá se, že si jste si toho svého strawmana vystavili opravdu důkladně.
              Jediný co asi ( možná zatím) přestřeluje, je to 1% mrtvých, který by ale s případným kolapsem zdravotnictví klidně mohlo nastat. BTW Italové a Angláni měli těch mrtvých 10%, takže je otázka, jestli ta „konspirátorka“ Peková nakonec ve světle poklesu % závažných komplikací nemá pravdu, když říká, že ten virus vyměkne sám od sebe.

              1. https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/rozstrel-koronavirus-tisice-nemoc-biolog-flegr.A200911_082921_domaci_vov

                Je to hned v tom popisku, doslovná citace co tam někde řekne.

                voluční biolog a parazitolog Jaroslav Flegr zveřejnil v srpnu na svém blogu předpověď dalšího vývoje pandemie v ČR a varoval před extrémním nárůstem nových případů koronaviru. V pátečním Rozstřelu svůj výhled aktualizoval. Říká, že musíme brzy očekávat až 4 tisíce nakažených denně a varuje: „Běžíme závod o existenci lidstva.“
                Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/rozstrel-koronavirus-tisice-nemoc-biolog-flegr.A200911_082921_domaci_vov

                Nevím, co si tady zase vymejšlíš za kokotiny. Flégr pak mluvil o 10 000 mrtvých. viz. tady – https://cnn.iprima.cz/porady/360deg-pavliny-wolfove/flegr-hrozi-tisice-az-desetitisice-mrtvych

                je to prostě jen užitečnej blbec, kterej měl svejch pár minut slávy a teď už po něm pesneštěkne, protože ty jeho prognózy jsou blbost a zbytečný strašení lidí. I kdyby tady bylo 100 000 mrtvých, tak tím, že budu lidi strašit, stresovat a psychicky zatěžovat to fakt nezlepším, chápeš to?

                1. @shifty
                  no tak znovu. Můj dotaz byl, jestli se to vyjádření o ohrožení existence lidstva týkalo covidu. Bylo mi řečeno, že ano. Tak jsem si ten rozhovor pustil a on tam naprosto jasně říká, že covid je parafrázuji „starej dobrák“ a že může přijít jinej virus, ten ze nezakecá a pak to bude závod o existenci lidstva. Ale vy halt budete trvat na svým, i když stačí nebejt línej a ten rozhovor si poslechnout.Že má spousta lidí problém pochopit psaný text to chápu, ale že i s mluveným slovem….
                  Tak nějak jsem marně doufal, že zdejší ozazenstvo dokáže rozlišit mezitím co se v rozhovoru skutečně říká a mezitím, co se z toho novináři snaží vytřískat za senzace.
                  Tak přestaňte blábolit a stejně jako já jsem dal o kousek výš přesnou citaci z rozhovoru, dejte sem i Vy přesnou Frégrovu citaci, kde tvrdí, že kvůli covidu se bojuje o existenci lidstva. ¨Pokud možno z dotyčného rozhovoru, abych zas nemusel poslouchat nějakej další, kterej si opět někdo přebájil dle svých potřeb.

                  1. monday jde opet na banikovce shiftyho s logikou. Zvlastni forma masochismu. :D

                    1. @zrg1
                      no svým způsobem máte pravdu, ovšem odpovězte si co je víc masochistické
                      1) víra v naději, že některý z oponentů dokáže přečíst a pochopit nějaký argument. (v tomto případě citaci z rozhovoru)a reagovat opět věcným argumentem
                      nebo
                      2) vědět naprosto přesně a jistě, že dotyčný baníkovec nic nepochopí a přesto sem znovu a znovu psát

                      Takže když už, tak jsme masochisti oba.

                    2. V souvislosti s terorismem to nebylo, bylo to v souvislosti s covidem, potažmo dalšími virovými onemocněními.

                    3. Jinými slovy závod o existenci lidstva se netýkal onemocnění covid 19, jak se tu snažíte usilovně vytvářet dojem.
                      Terorismus jsem zmínil pouze proto, že vím, že Flégr netvrdí, že by covid představoval pro lidstvo existenční hrozbu, takže to logicky musel říct v jiné souvislosti. A kdysi jsem ho napůl ucha o podobných hrozbách slyšel mluvit.
                      Takže ještě jednou, Flégr netvrdí, že díky covidu 19 běžíme závod o existenci lidstva.

      2. Mediální prostor poskytují média.

    2. Ostatně, i slovutný vědec se může zesrat strachy a začít panikařit.

    3. „Flégr statisticky modeloval možný vývoj koronaviru “

      – na toto je flégr možno odborník. Lenže VPLYV koronavíru NA ZDRAVIE ĽUDÍ musí hodnotiť LEKÁR. A nie najaký epidemiolog. A lekári tvrdia, že flégr je blbec.

      1. Velký kulový. „Agresivitu“ viru, rychlost mutace a smrtnost populace může modelovat každý, kdo má data. Ja třeba poznám hodně doktorů, kteří považují za čest posedět si s Flégrem na pivu. A nejsou to žádní obvoďáci z Horní Dolní.

        1. smrtnost populace je podľa OFICIALNYCH zdrojov v SK – MENŠIA ako v posledných 4 rokoch. Až o 9 %. Udáva štatistika priamo z vládnej agentury SK.
          Tie miliony mŕtvych sú iba v telke.
          No jo – FAKTY nikoho nezaujímajú, TV rozhoduje.

        2. „smrtnost populace může modelovat každý, kdo má data.“

          O stranu dalej som dal OFICIALNE DATA úmrtnosti v SK od VLÁDY SK. Z nich je jasné, že COVID prakticky nezabíja.
          COVID = 28
          OSTATNÉ bez COVID = 20 000 mrtvych za rovnaké obdobie 5 mesiacov.

    4. Vtip je v tom, kapře, že ze statistiky můžu vytvořit graf který bude strmě stoupat i graf který bude strmě klesat, a neprůstřelně si obhájím oboje. Jde jen o to, jak s tou statistikou pracuji a jaký výsledek chci dostat, resp. jaké mám premisy a hypotézy skrze které nahlížím na zpracovávaná data.

      Statistika je mor a téměř nikdy neříká to, co o ní lidi tvrdí. Jenže dnes se z ní stalo zaklínadlo kde každá lež je „pravdivá“ pokud je „prokázaná“ statistikou – co na tom, že statistika z principu nic prokázat NEMŮŽE protože to neumí, jelikož je to jen matematická metoda.

      Tohle přesně se pokusí vysvětlit ten velký článek o smrtelných statistických hříších příští víkend.

      1. Drobná zajímavost, podívejte se sami:
        Z webu KHS Zlín kompletně zmizela historie počtu nakažených, nemocných a úmrtí.
        Dnes ráno okolo 06:00 to tam ještě bylo.

      2. @Jan Mrcasík
        Nemůžu kvalifikovaně odpovědět, páč neznám data a model, kterýma disponuje Flégr. Taky netvrdím, že je neomylný. Ale útoky ad hominem typu „Flégr je blbec“ jsou prostě nízké a zásadně odmítám právě to, co Jste napsal: „jaký výsledek chci dostat“ – právě z toho Flégra skutečně nepodezírám.
        Zkuste na to pohlédnout i ze druhé strany: možná Flégrovi statisticky vyšel skutečný armageddon. Co teď? Mlčet, nemlčet? Pokud budu nemlčet, budu na webových diskusích za „mimoně“, pokud budu mlčet, budou vědcové pak označeni za „vyžírky, kteří to přeci měli vědět, když tloustnou z našich daní…“
        Premisy a hypotézy nemusíte apriori mít, pokud třeba zrovna jedete explorační analýzu a teprve si problém „ohmatáváte“. Taky si nemyslím nic o vtipech, protože stejná data a podobné metody vám nikdy nedají dva diametrálně rozdílné grafy. Nějakou rozumnou míru výpovědi statistika pochopitelně má.

        1. Heh, ke statistickym modelum.

          Al Gore prisel pred 14 lety s modelem, ktery predikoval oteplovaci doom a touhle dobou uz melo byt Nizozemi pod vodou.
          Znamy hokejkovy graf.
          Pak si nekdo dal praci a onen model nakrmil nahodnymi statistickymi daty typu „ruzovy sum“.
          Model z ruzoveho sumu opet vygeneroval hokejku a doom. Takze nobelova cena miru a vubec cela oteplovaci agenda byla zalozena na jednom generatoru hokejek…

          Podle magora Flegra „bojuje lidstvo o preziti“. Jasnacka, z viru co me osobne zpusobil jednodenni horecku, bolest hlavy a sracku… A me neteri vubec nic, mela tzv bezpriznakovy prubeh…

          1. @vasek
            Mám rád lidi, kteří reagují rádoby odborně, ale huba se v prdel obrací.
            Napsal jsem: ta samá data a jednotná metoda nemůžou rezultovat v rozdílné grafy
            Oponujete: rozdílná data (random a non-random) poskytli stejný graf
            To není relevantní diskuse a s mojí argumentací to nesouvisí.

            1. Mam rad lidi, co veri na samany v bilych plastich, co nas vsecky zachrani.

              Potkalo me to nestesti, ze jsem vystudoval Technickou kybernetiku u prof Marika a o Teorii systemu mam nejake matne tuseni.

              Jo, mas pravdu, ze stejna metoda pri stejnych datech generuje vzdy stejnou snusku picovin, pokud tedy mluvime o plne deterministickem systemu, coz covid plavue neni ani naznakem.
              To ale nema pranic spolecneho s realitou. Proto jsem ostatne prisel i se slavnym prikladem hokejky, co dokazala predikovat doom i z ruzoveho sumu.

              Pokud parazitolog Flegr dovede takto bozsky modelovat, doporucuju mu switchnout na predpovidani pocasi, bude z nej miliardar.

              Bylo by to na dlouhe povidani, jenom zkracene. Libovolny model stoji a pada s kvalitou vstupnich dat, klasika garbage in, garbage out.
              A to casto velice progresivne, chyba ve vstupu 1%, vysledek ulit o 1000%. Spousta parametru se neda zmerit nijak. Treba, kdyz sahnu na mastnou tyc v tramvaji po covidakovi, nakazim se s pravdepodobnosti 5% nebo 6%? A tak se pan Flegr zamyslel, porypal se v nose a nejake cislo do Matlaba napsal. A Matlaba pustil. A matlab rekl, ze covid konci zitra po obede. Tak nasal jine numero, matlab rekl, ze zitra vseci zdechnem. A smatranim po numerach se po vase podarilo doiterovat k pozadovanemu attention whore doom vysledku.

              Asi tak, libovolny model postaveny na stavajicich datech typu „tuseni stinu“, kde nemame ani radovou predstavu, kolik lidi je skutecne nakazanych, je zcela zakonite generator picovin a je uplne jedno, jakou picovinu predikuje.

              A to jsme jeste ani nezacali mluvit o stochastice, kdy veta pronesena vecer hereckou v Ordinaci v ruzove zahrade zmeni chovani radove desitek procent obyvatel…

              Souhrnem, libovolne modelovani v teto oblasti je vesteni z kurecich kosti. Flegr je bud uplne blbej, ze tohle nevi, nebo to naopak vi, a to je jeste horsi.

              1. @vasek
                v cukuletu:
                1. Flegr nenosi bily plast, ale svetriky
                2. kybernetika neni statistika
                3. tak ja jako i vy vime hovno a vstupnich datech
                4. radsi nemluvte o stochastice, tohle byla klasicka multidimenzionalni statistika a pokud vim, Flegr pouziva R, ne Matlab. Mimochodem je skvelym metodikem ve statistice, takze budu radeji verit jeho analyzam, nez vasemu radoby vtipne s nadhledem napsanemu slintu

              2. @vasek
                Flegr se nemusi switchovat na predpovidani pocasi, jako datovy analytik by se skvele uzivil i v Praze. Ale proste dela to, co jej bavi. Ale o vas mam obavu, jestli se uzivite, i kdyz jste „studoval u prof. Marika“, protoze napsat „Libovolny model stoji a pada s kvalitou vstupnich dat, klasika garbage in, garbage out“ je zcela jasny nesmysl. Krome toho, ze GIGO nesouvisi se statistikou, ale computer science, tak hned z kraje mne napada treba Bitbucket – system neovlivnitelny vstupnymi daty. To je z vaseho hajemstvi, z kybernetiky, tak si to aspon vygooglite, to snad svedete, kdyz uz jste „studoval u prof. Marika…“

                1. Vodotesny Kapr: Drakovu rovnici znáte? Protože to je naprosto přesně stejný případ, jako „analýzy“ Flégra s „tisíci mrtvých“ a „bojem o přežití lidstva“.

                  1. První 3 koeficienty v Drakově rovnici už umíme odhadnout celkem přesně, ale ty poslední 4 jsou se současnými znalostmi už dost věštění …

                  2. Neznal jsem, zkouknul jsem. Patrne narazite na problem modelovani s vice neznamymi koeficienty/atributy. Nevim, jak Flegr modeloval covid (opet opakuji, moje argumentace zacala obhajobou Flegra a jeho motivaci, ne obhajobou dat), ale asi nasledovne:
                    1. Kdyz urcita populace naroste a vyhne se evolucni pasti Modrovousu, tak mizi geneticky polymorfismus a druh je evolucne plasticky (to je zrovna faze, ktera je za nama, byla asi v zime, na jare), to umime modelovat
                    2. Lze predpokladat, ze vyuzije plasticity a dojde k vyraznym mutacim (to ja asi faze, kde jsme ted) – to umime modelovat
                    3. Problemem je, ze Homo Sapiens je prokazatelne ve zamrzle fazi evoluce a nebude schpen mutacim odpovidat na geneticke bazi, takze mu zustava jen vytvorit selekcni behavioralni tlak (prislusne chovani = rousky atd…) – to je predpokladany scenar a to, co tvrdi Flegr.
                    4. Mne to ani netesi, rousku taky nemam rad a leze mi to na nervy. Ale proc se navazet ad hominem do cloveka, ktery ma relevantny a zajimavy nazor.

                    1. Vodotěsný kapr: a tady máte brutální chybu. My totiž nepotřebujeme reagovat na genetické úrovni, my máme buněčnou imunitu. Tahle jediná chybka v předpokladech stačí k tomu, aby VEŠKERÉ modely Flégra na nich založené byly zcela a úplně znehodnoceny, absolutní odpad. Proto mu také nevycházejí ty „tisíce mrtvých“.

                      Viz spoluzakladatel české klinické imunologie Jaroslav Svoboda:

                      Pořád se mluví a píše o tom, kolik je tady nemocných. To ale není pravda. Lidé, co mají pozitivní test, jsou nakažení. Nikoli nemocní! Nemoc covid-19, kterou koronavirus způsobuje, se projeví jen u malé části lidí. To je potřeba rozlišovat. To politici ani média nedělají a tím lidi zbytečně straší. A ten počet infikovaných je daný počtem testů. To je evidentní. Počet skutečně vážně nemocných lidí, těch, kdo mají horší příznaky než u chřipky, kdy nemoc skočí z dýchacího na oběhové ústrojí, kdy už z toho může být skutečně průšvih, to je tak maximálně u pěti procent infikovaných. Na jaře jich bylo neporovnatelně víc.

                      Kolik to bylo na jaře?

                      Mluvilo se o tom, že až kolem patnácti dvaceti procent. To je obrovský rozdíl proti dnešku.

                      Čím to je?

                      V létě se zpočátku mluvilo o tom, že ten virus hodně mutuje. Většina genetických mutací je ale pro ten virus neutrální nebo ho oslabují.

                      Je dnes koronavirus méně nebezpečný než na jaře?

                      To bych jednoznačně řekl. Není to ale jen samotným virem, ale i vnímavostí populace na něj. Nepochybně se už vytvořila kolektivní buněčná imunita, představovaná především T lymfocyty. Na tento vývoj jsme ve společném článku s profesorem Pavlem Kolářem upozorňovali už na jaře. V populaci se zvýšila obranyschopnost proti tomuto viru. Buněčná imunita bohužel nezabrání tomu, že se virem infikují. Zabrání tomu, že se u nich rozvinou závažné příznaky. Z testu jim tedy vyjde, že jsou pozitivní, ale vůbec nejsou nemocní. Nemají žádné příznaky. Neporovnatelně se snížil počet těch skutečně těžce nemocných. Právě buněčná imunita totiž brání těžkým průběhům nemoci. Dokládají to studie z Pasteurova ústavu (významný institut základního výzkumu v biologii a lékařství se sídlem v Paříži, kde objevili mimo jiné původce nemoci AIDS – pozn. red.). Je to podobné jako u tuberkulózy. Očkování proti tuberkulóze nechránilo děti proti tomu, že se jí nakazí, ale proti jejím těžkým průběhům. Jako byl třeba zánět mozkových blan. Tady je to velmi analogické. Dnes víme, kteří lidé se dostanou do těžkého stadia nemoci covid-19, začne se jim hroutit výstelka cév, dojde k onomu cytokinovému orkánu, kdy se jejich vlastní imunita otočí proti nim. Zároveň se jim začne hroutit i nervový a hormonální systém, to jde pak všechno dohromady a je to opravdu nebezpečné.

                      Dá se předem přesně odhadnout, u koho přijde těžký průběh?

                      V dubnu, poté co jsme sepsali dopis jedenácti lékařů Univerzity Karlovy (varující před následky vládních opatření proti koronaviru – pozn. red.), jsme seděli u pana rektora Tomáše Zimy, tak jsme se přesně o tom bavili. Já se věnuji převážně autoimunitním a systémovým poruchám a tam se odehrává něco podobného. Také se tam vyplaví ty cytokiny. Jediná možnost, jak to u těžkých případů zastavit, je dát jednorázově velikou dávku kortikoidů. Na to mi ale tehdy všichni citovali tehdejší oficiální anglosaské stanovisko, že u nákazy SARS Cov-2 jsou velké dávky kortikoidů kontraindikované. Důvod, proč to tak je, nikdo, nevěděl. Ale prostě to někdo v Americe napsal. Jiný způsob, jak to ale v těžké fázi zastavit, prostě logicky není. Po čtyřech měsících přišla studie z Velké Británie, která ukázala, že vysoké dávky dexametazonu, což je kortikoid, ale také třeba prednisonu nebo medrolu, jsou skutečně jedinými nejúčinnějšími léky v těžké fázi nemoci Covid-19, které vůbec můžou zabrat. Od té chvíle, kdy to v Velké Británii, Francii, ale hlavně ve Spojených státech napsali, tak se to akceptuje a používá v léčbě na celém světě.

                      https://echoprime.cz/a/SjsKB/covid-ohrozuje-jen-ty-kdo-uz-jsou-vazne-nemocni

                    2. Ano, to, co popisuje Svoboda, je to „promorovani“ (kolektivni bunecna imunita). Potiz je v tom, ze covid je momentalne „soft“ a nepusobi vyrazne zdravotni potize u vetsiny lidi. Ale kdyz zacne mutovat do jinych kmenu? A prave to je jadro pudla – je rozsiren jiz globalne a lidi tak trochu na nej pecou („nebudu nosit rousku a chodim do prace“). Kdyz se objevi agresivnejsi mutace a zamerene na specificke vzorky populace (treba Asiaty po 30tce), je zadelano na problem. To je model spanelske chripky.
                      Zkusim to jinak. HIV, takto taky koronavirus, se stal velkym strasakem a smrtnost se odhadovala na 100% po propuknuti AIDS (nechme stranou, jestli je ten udaj pravdivy). To melo veliky dopad na chovani lidi – nakazeni byli striktne izolovani a nastal konec swingers parties bez kondomu. On si ten HIV vlastne sam podrizl vetev – byl agresivni a sve nositel zabijel a vzedmula se proti nem vlna ucinnych opatreni („sukejte jen manzelku, popripade sekretarku, ale ne negry v gay klubech“). Nebezpeci covidu spociva v tom, ze: 1) v uvodu nezpusobil velkou paniku typu totalni izolace 2) diky globalizaci, fotbalovym stadionum a specificnosti prenosu se rychle rozsiril. Tak a teraz ma naprosto idealni podminky na lokalni mutace…
                      Na geneticke urovni jsem myslel standardni vnitrodruhovou selekci. Jakoze hromada lidi chcipne, ale vysek populace to prekona a je zdravejsii/imunni (model stredovekeho moru, neb cholery). To neni mozne technicky (delka reprodukcniho cyklu), spolecensky („nechame je pochcipat?“), ani politicky. Tak se delaji nahradna reseni typu rousky a pod.

                2. Heh, jenom kratce, zde je debata pomerne zbytecna.

                  Je pekne ze Flegr pouziva R, mozna kdyby pouzival SciPy, byly by vysledky este vetsi prdel.

                  Garbage in, garbage out plati naprosro vsude, od statistiky po vareni parku. Z babisova parkun se jidlo udelat neda. Klasicky modus ponens, z nespravneho vychodiska nelze dedukovat spravny zaver.

                  Kvalita vstupnich dat je vseobecne znama, pocet nakazenych je funkci zavislou na poctu testu a kvalite prave pouzivanych testu, pricemz byly periody, kdy mely cinske testy chybovost v desitkach procent. Byly doby, kdy se testovali jenom lide s definovanymi priznaky, proti jsem k testum nesel ani ja, nesplnil ksem prepoklad 2 dny horecky, jinak jsem mel kompletni set symptomu. Ted je obdobi, kdy se testujou decka z karantennich trid. Covid pozitivni je moje neter, ktera nema jediny priznak, neni ji naprosto nic.
                  Moji sousedi, tata, tehotna mama, dcera. Tatikovi tyden hodne blbe, dcera ryma, mamka nic. Zasli na testy, tata a dcera negativni, maji beznou virozu. Mama ma covid. Zjisteno defacto omylem.

                  Jo a Bitbucket, to je prosim verzovaci system, obdoba Gitu. S Big data analyzou nema spolecneho naprosto nic.
                  A pokud je tvuj bitbucket neovlivnitelny vstupnimi daty, nech si adminem obnovit heslo…
                  Omg.

                  1. Jeste obecny podotek k problematice.

                    Zvladani covid nakazy je klasicky kyberneticky problem.
                    Nejprve je nutno poridit validni model, ktery je schopen predikovat vyvoj, at uz zalozeny statisticky ci na klasickem maticovem modelu Teorie systemu.
                    Na zaklade tohoto modelu se urci efektivni regulacni zasahy a zpetnovazebne se upravuji, to az do dosazeni cile, vymizeni covidu. Navic zde mame eticka omezeni, severokorejsky zpusob postrilet vsecky covid pozitivni je v Evrope nevhodny.

                    Prostredky pro tvorbu modelu jsou pomerne omezene.
                    Klasicke modelove matice jsou pouzitelne pouze pro trivialni ulohy typu pohybu ramene manipulatoru na vyrobni lince, toto resi klasicke analogove PID regulatory.

                    Cislicove regulatory jsou schopny zvladnout mirne slozitejsi ulohy a i vnest business logiku – typicky priklad je ECU dieseloveho motoru s vlozenou business logikou ofejkovani NOx testu.

                    Pak jsou metody statisticke, ktere castecne resi problem nealgoritmizovatelnosti casti resene problematiky (napr. semanticke rozpoznavani obrazu) a nemoznosti zjisteni urcitych typu vstupnich dat a do urcite miry i stochastiky. Prikladem jsou systemy strojoveho uceni, v supervized a unsupervized variante – podminkou pro ne je dostatecne mnozstvi validnich vstupnich dat potrebnych pro uceni.

                    Resultat, prvni 2 varianty jsou pro modelovani covid plague nedostatecne, jsou nespocitatelne.
                    Varianta statisticka je plne zavisla na kvalite vstupnich dat a na jejich mnozstvi.
                    Mame velice presne udaje o statisicich prechodech okluznich front a bourek, na zaklade techto dat je mozna predpoved pocasi s rozumnou validitou na cca 3 dny.
                    Mame naprosto chaoticke udaje o prave probihajici covid plague, na zaklade techto dat jest mozno odvodit lautr hovno.

                    Realita je prosta, predikovat covid nedokaze nikdo a nijak. To ale clanek v novinach neproda. Je nutno najit magora, ktery bude temne brucet „doom is coming“. A pokud ma vizaz sileneho vedce z bondovky, v nerd svetriku s picama, musi to byt prauda praudouci.

                    Apropos, Flegr ma vizaz Dr. Browna z Back to the future. Jesli ma v garazi DeLorean, mozna existuje zpusob, jak se dostal k realnym statickickym datum o mnoha covid plagues! Pak to mozna zacina davat smysl!

                    1. Ten 19 let stary zmateny C# example (kde ani deklarovany vypis konzole neodpovida uvednemu kodu), jak pracovat s binarnim streamem v .Net ma prosim dokazovat jakoze co?

                      Veru me nic nenapada, pro stream dat pro machine learning se nic takovyho nepouziva ani omylem, od toho jsou systemy jako je napr Apache Kafka ci Confluent Platform, coz je rozsirena komercni varianta Kafky se zakomponovanym Apache Avro a dalsimi dodatecnymi API
                      a udelatory.

                      Bitbucket je toto:
                      https://bitbucket.org/ – soucast DevOps/CI-CD stacku od Atlassianu.

                    2. Je to implementace bit bucket datove modelu, ne aplikace BitBucket, kybernetiku.
                      Chcete dalsi implementaci bitbucketu: https://en.wikipedia.org/wiki/Bit_bucket#/media/File:Univac_bit_bucket.JPG

                    3. bit bucket je model zpracovani dat, kde vubec nezalezi na povaze vstupnich dat. Tolik ke GIGO, nic vice, nic mene. A ten code nahore je jeho implementaci, ale to by nekdo s backgroundem prof. Marika mel okamzite videt i kdyby necetl komenty.

                    4. heh, to trolis, nebo ses ozralej?

                      Prvni odstavec tvyho wiki odkazu:
                      ————————
                      In computing jargon, the bit bucket (or byte bucket[2][3]) is where lost computerized data has gone, by any means; any data which does not end up where it is supposed to, being lost in transmission, a computer crash, or the like, is said to have gone to the bit bucket — that mysterious place on a computer where lost data goes, as in:

                      The errant byte, having failed the parity test, is unceremoniously dumped into the bit bucket, the computer’s wastepaper basket.

                      — Erik Sandberg-Diment, New York Times, 1985.[4]
                      Millions of dollars in time and research data gone into the bit-bucket?

                      — W. Paul Blase, The Washington Post, 1990.[5]
                      ——————————

                      Pravda, nejsem tak starej, abych znal tenhle UNIVAC zargon z doby druhy svetovy. V mym okoli se toto nazyva /dev/null, podle UNIX null device.

                      Skoda ze Flegr nepouzil tento „model zpracovani dat, kde vubec nezalezi na povaze vstupnich dat“ -> zahozeni do stoupy. Bohuzel z neho lezou sracky. Presmerovani flegrovych blabolu do /dev/null by ale opravdu pomohlo, to je velika pravda.

                    5. Ja jen reaguji na tvrzeni, ze GIGO vzdy plati. Neni tomu tak. Bitbucket, nebo /dev/null jsou extremnim prikladem, jiny je treba system konvergujici k vysoke entropii.

              3. Přesně!

        2. Velice zajímavé je i to, že nejbližší větší města /KM a ZL/ mají mít celkem 8 hospitalizovaných. Ale ani já, ani nikdo z mých známých, neví vůbec o nikom, kdo by byl byť pozitivní, nebo to snad prodělal.
          Mám vážné podezření, že nemocnice si plní lůžka – kvůli platbám těmi lidmi, kterým „něco málo je, ale mohlo by to být horší“, tak si je prostě nechají pár dní ve špitálech.
          Zítřejší zrušená zkouška sirén a uvedený důvod, je pak už úplně na palici. Nejsem si vůbec jistý, jestli větší „paniku“ nevyvolá absence poledního testu, než jeho realizace.
          Umím si totiž představit, že zvláště někteří lidičkové si řeknou „ježiši no vidíte, už i ty sirény odpojili!“ a protože jsou zavření doma se šmatláky, chutě to budou šířit dál.

          1. kdo by byl byť pozitivní, nebo to snad prodělal.

            Mozna klades spatne otazky.
            Kdyz se zeptas, prodelal jsi COVID19, kazdy ti rekne ne.
            Kdyz se zeptas, mel jsi letos obzvlast hnusnou chripku, u ktere te bolel cely clovek, byl jsi jak prastenej pytlem pres hlavu, sral jsi na hajzlu streva ven a byl jsi rsad, ze zijes, tak ti pulka lidi odpovi, ze rpesne tohle meli v breznu a druha pulka ti odpovi, ze to meli tedka, ani ne pred mesicem.

            Ano, tohle BYL nediagnostikovany COVID19, kteri ti lide prodelali s tzv. „mirnou“ a „bezpriznakovou“ formou, protoze jak vime, lide z byvaleho vychodniho bloku zpravidla nekoncivaji na JIPce s oboustrannym, tezkym zapalem plic.
            Zatimco lide z byvaleho zapadu tak koncivaji prevelice casto.

            1. Popisovanu nediagnostikovany covid je mirna forma.
              Bezpriznakova forma je, ze dotycnemu neni naprosto nic.
              To je pripad moji netere, byla na testech, protoze jeji trida byla v karantene, jinak ji nebylo naprosto nic.

          2. U nás v Prostějově je to to samé…

        3. Vodotesny Kapr: a uvědomujete si, že to „přání-otcem-statistiky“ zahrnuje nejen vědomé falšování, nýbrž i předsudky a bias?

          Tzn. pokud jsem patologický pesimista vyděšený z nCOV a psychologicky očekávám doom, jakákoli data nutně podvědomně interpretuji a nastavuji okrajové podmínky tak, aby se potvrdilo mé podvědomé očekávání a „statistický model prokázal“ že ano, mé pocity byly pravé, bude DOOM?

          1. @jan mrcasik
            1. Ano, vim ze i podvedomi a predsudky je silnym motivatorem a proto jsem svuj uvodni prispevek zameril na osobu Flegra, ne primo na data. Neni pesimista a prave jeho zivotni nadhled mi imponuje. Vite, je diametralne velky rozdil mezi nim a treba Konvickou, ktery vede udelal medvedi sluzbu svymi iracionalnimi vstupy a angazovanosti v politice. Opakuji, prave z tohoto Flegra skutecne nepodeziram.
            2. Inu, podvedome interpretuji… Existuji prece hladiny vyznamnosti a testovani hypotez. Ale tohle je zbytecna debata, kdyz ty data nezname/nemame. Nicmene pokud vim, tak prave laborka parazitologie na Vinicnej, kde Flegr pusobi, sekvenovala RNA covidu a nejake ty poznamky bokem na pul huby u piva jsou hodne zajimave. Nemuzu je napsat, pac by mne to asi nekdo z nich vytkl, ale nevaleji se v kabinetech a nenafukuji bubliny horkym vzduchem…

            1. Pravda, bubliny horkým vzduchem opravdu nenafukují. Nafukují represi, lockdown ekonomiky a rušení pozastavování těch nejzákladnějších ústavních práv ve jménu DOOMu.

              1. Ne, nenafukuji represi. Nevydavaji zakony a vyhlasky. Jsou pozadani o expertni nazor a ten podavaji formou doporuceni. Ze tady o spolecnosti a ekonomice rozhoduji jina nekompetentni hovada, preci neni Flegruv problem.

                1. Vodotesny Kapr: to je hezký alibismus. Expert je požádán o „odborný názor“, na jeho základě politik udělá lockdown, ale „to přece není expertův problém, on nic, on muzikant, jen řekl svůj názor“.

                  Z toho, co píšete se zdá, že jste doktor, je to tak? Těm je totiž tohle uvažování vlastní, pocit zodpovědnosti je u většiny nula. Resp. „já ho vyléčil“ je běžné, ale „já ho zabil“ ne – v takovém případě „selhala léčba“.

                  Pokud náhodou doktor nejste, pak to na věci nic nemění, tohle uvažování má spousta lidí. Jen u doktorů je (asi i pochopitelně) běžné. Jenže ono to ve spoustě jiných vůbec běžné není a nutnost přijmout a nezřídka i pocítit zodpovědnost je správné. Například když jste v práci požádán o analýzu, na základě které se dělají investice. Uděláte-li ji blbě, zjistíte, že výmluva „ale já jen dělal analýzu, rozhodoval šéf“ je často zkratka na pracák. Často i pro toho šéfa.

                  Jinými slovy, necítíte-li zodpovědnost za svá slova, bylo by lepší držet hubu. Místo toho pan Flégr spokojeně plácá nesmysly, protože vlastně proč ne, vždyť „on nic nerozhoduje“. Lehkovážnost s dramatickými následky pro nás všechny. A Vy to ještě obhajujete. Zajímavé.

                  1. 1. Flegr neplaca nesmysly.
                    2. Ma pravo byt znepokojeny a jelikoz je placeny z verejnych penez, mozna citi zodpovednost to zverejnit.
                    3. Nejsem doktor. Moje zena pracuje na PrF UK

                    1. Vodotesny Kapr:
                      ad 1) jak ty jeho panikářské nesmysly (jak tomu říkám já) nazýváte Vy a proč?
                      ad 2) to jistě. U doktora bych předpokládal, že bude zvažovat i vedlejší účinky. Zde je pan Flégr odhadl špatně a (i) kvůli tomu jsme v takových sračkách, že už soudruzi vymýšlí „opatření v rodinách“. (Zatím) dobrovolně.
                      ad 3) OK

                    2. 1. Odvazil bych se to nazvat expertni odhad zalozeny na modelovani dostupnych dat
                      2. Nevim, co odhadl spatne. Na rozdil od politiku a uredniku muze mit na haku a rict to, co si skutecne mysli. Zdrava spolecnost potrebuje vedecke mimone, na ktere shovivave kouka, tak jako mel kral na dvore vzdy saska, ktery rikal neprijemnou pravdu.
                      3. Moje zena sekvenovala RNA covidu.

    5. Přesvědčenej můžeš být vo čem chceš, ale pokud ten šáhlista nepočítal s možností, že se bude virus lidem píchat injekčně rovnou do srdce, tak je to naprostá sračka.

      V pár zemích, kde nedělali NIC, a jejichž zdravotní systém je ostatně i chudej a nic moc nezvládne, žádný desetitisíce mrtvejch nebyly, nejsou a nebudou. To se týká i bohatýho Švédska.

      I tady, jak si můžeš přečíst o kousek níž, v devětašedesátým na docela hnusnou chřipku žádný desítky tisíc mrtvejch nebyly. Takže ať si tam šudlal cokoli, věda se tomu říkat nedá a to co vyřvával v idiotboxu, ani se nedivím, že se na to Šmucler vysral a šel pryč. I když bejvaly doby, kdy by mokrým hadrem dostal přes držku ten magor a nepustili by ho do vysílání, než by se zklidnil.

  6. „dojde k růstu na 1000 nemocných za den v době,….“

    -1 . nemá zmysel diskutovať s niekým, kto nerozlišuje medzi NEMOCNÝM a medzi „nakazeným“
    -2. Podľa WHO je dnes nakazených min. 10% svetovej populácie, teda 600 milionov ľudí. A drvivá väčšina si to neuvedomuje. A všetci „mŕtvy na koronavírus“ zomreli „s koronavírom“ a na INÚ , smrteľnú NEMOC.

    Toto sú FAKTY z OFICIALNYCH zdrojov.
    Tieto dva body hovoria o všetkom, a riešia celý „problém“ – iba ako frašku politikov.
    A ja si myslím (podľa známych informácií o vírusoch) – že nakazených je VäČŠINA populácie.

    1. „A všetci „mŕtvy na koronavírus“ zomreli „s koronavírom“ a na INÚ , smrteľnú NEMOC.“

      Jako třeba na mozkovou mrtvici nebo plicni nedostatečnost? :))

      1. Priamo na webe MZČR je smernica pre lekárov, o definíci „smrť s koronavírom“ . JASNE prikazuje, že sa tam počíta KAŽDÉ ÚMRTIE, keď mrtvy mal v tele vírus, BEZ OHĽADU na to, či smrť spôsobil ten vírus !!!!! Takže fakticky aj samovraždy.
        Takto vzniká štatistika úmrtí.

        1. Udržujte paniku!

          1. mame 300 nemocnych na koronavirus s tezkym prubehem a pry to zahlcuje nemocnice. No teda. koukam do nejakych dat zpetne a italove meli tezkych prubehu kolem 10 tisic naraz a to to chytli naplno v dubnu. Ted je rijen a nase zdravotnictvi kolabuje kvuli trista pacosum s koronavirem, kteri potrebuji nemocnicni osetreni ? A to mam brat jako vtip, podnet pro testni oznameni anebo mam vyvesit z okna rousku, abych podporil Prymulu a priznivce totalniho uzavreni ceske ekonomiky v 2.0 ? Kvuli trista lidem v nemocnici ? Kurva pica boha jeho, tenhle stat fakt neni normalni.

  7. Tak Peková si za tím svým názorem evidentně stojí i nadále – https://www.reflex.cz/clanek/rozhovory/103250/sona-pekova-covid-do-vanoc-opravdu-zmizi-vyrazne-zeslabl-je-tu-silenstvi-potvrzuje-se-ze-neni-z-prirody.html

    Balík taky ukliďnuje – https://www.reflex.cz/clanek/prostor-x/103155/lekar-balik-covidem-se-tu-strasi-flegr-ale-spatne-pocita-jsme-za-vrcholem-nemocnice-to-zvladnou.html

    Tak snad nebude tak zle :) Upřímně už mě to celý šílenství kolem toho nebaví a otravuje. Kdyby lidi nepanikařili a s virózou zůstali doma, nic by se nejspíš už nedělo.

    1. Ale tihle lékaři jsou obvykle udupáni řvoucími panikáři.

    2. Peková: „Covid do Vánoc opravdu zmizí, výrazně zeslábl“
      Balík: „Koronavirus nezmutoval ani nezeslábl, průběh vidíme pořád stejný“

      Podle mě tipaří více méně všichni :)

      1. Tam jde o tu virovou nálož, v tomhle bych té Pekové věřil. Doufejme, vždyť už je to obludný a celej rok s tím skoro v prdeli…

        1. Ona má hlavně poznatky z každodenní praxe a to, jak popisuje, co se u nich děje si nikde nepřečetla, ale žije to. No jo jenže takoví lidé jsou obvykle buď uřváni nebo si řeknou, že jim to nestojí za to a z médií odejdou.

          1. To si myslím, že vedoucí lékař intenzivní péče VFN (linkovaný Martin Balík) má poznatky z praxe ještě o krok realističtější. Peková vidí jen to co se jí dostane do laborky.

            1. Já vim. Ona to tam konec konců sama říká. Že ona vidí ty lidi s obrovskou virovou náloží, kterým ale nic není a nemají žádný příznaky. A že kdyby pracovala někde na JIPu, tak by její pohled byl nejspíš jinej, než ten optimismus, kterej má teď.

      2. no pořád stejný není, když máme tak 2,5% hospitalizací z pozitivních a na jaře byl podíl mrtvých i hospitalizovných o dost vyšší.

        1. Pořád stejný to není, ale taky to není jak Peková tvrdila „druhá vlna nebude“. To je to na co jsem upozorňoval, že se neshodnou ani dva názory které shifty linkoval jako zastánce názoru – „buďme spíše v klidu“.

    3. Tak tohle beru jako damage control aby nemusela chodit kanalama.
      Co se tyce oslabovani viru je to dost sporny. Oproti jaru jsou totiz jiny podmínky, metodika a pocty testování.
      Podmínky – v breznu byli lidi oslabený po zime. V breznu se i normalne dost umira, spouste prestarlych a tezce nemocnych visi zivot na vlasku a staci nachlazeni a jdou. Slovaci mají porekadlo Marec, poberaj sa starec. Zatimco ted jsme na zacatku podzimu, odolni, silni a plni vitaminu po lete a slunicku a imunita funguje v plne sile.
      Metodika testování – na jare se testovali predevsim lide s příznaky kteri mohli prijit do styku s nakazenymi. Kasles a byls v Italii? Sup na test. Kašles a byls akorat v Kařízku? Vem si acylpyrin a nevotravuj. Dneska testujeme kdekoho at uz ma priznaky nebo ne, cimz nam obrovsky vyskocil pocet tech, co maji priznaky slabe nebo žádné a ktere by se za breznovych okolnosti nikdo netestoval.
      No a za treti, testujeme mnohem vic nez v breznu a dubnu a vic trasujeme, takze podchytime vic tech, co by v breznu pronikli sitem.
      Takze je dost dobre mozny ze virus je silnej furt stejně, akorat az ted s3 ukazuje ze neni tak silnej jak jsme si v breznu mysleli, kdyz jsne testovali prevazne tezsi případy a ty lehci nedetekovali.

  8. Flégr je chytrej, ale moc rád se poslouchá. Jeho vhled je spíš evoluční než virologický nebo epidemiologický. To, co říká o evoluční strategii toho viru, je pravda, to co říká o koinfekci různými kmeny, taky dává smysl, ale nevidí celý široký obraz, efekty opatření apod. Takže zapnout mozek a brát s patřičnou rezervou.

    Jinak mi článek mluví z duše. Spousta věcí mě štve, ale to, že doktoři na JIPech z toho začínej bejt unavený a počty pacientů se nevyvíjí zrovna hezky, je prostě pravda. Většina lidí podle mne nechápe, že cílem těch opatření není spasit svět před virem, ale přidusit nárůst tak, aby se z toho zdravotnictví nesesypalo. Pak na to totiž nedojedou jen ti se špatným průběhem, ale úplně všichni, kterým něco bude. Stačí se podívat na graf z New Yorku, kde to na jaře nezvládli a stoupla jim úmrtnost několikanásobně. Ne na Covid, ale na cokoli. O to tady jde. Jsme v situaci, kdy naivní populací prochází neznámá infekce. Není to chřipka. Ne kvůli tomu, že by to mělo až tak jiný příznaky, ale kvůli tomu, že tu není nikdo očkovanej ani nikdo, kdo jí měl loni a letos je ještě celkem odolnej. Proto to taky kosí doktory daleko víc než chřipka a to je další nezanejbatelnej problém.

    1. „spíš evoluční než virologický nebo epidemiologický“ – prominte, ale to je prazdna formulace. Viry podlehaji evoluci, dokonce v extremne zrychlene forme a Flegr je plne kompetentni s tim pracovat. No a ted prichazi ke slovu to epidemiologicke hledisko (jak se lidi maji chovat)
      Co Flegr rika a nerika:
      1. Nase chovani (rousky, setkavani, prskani a pod.) vytvari na populaci viru urcity selekcni tlak. Je nutne jej umernit zadouci smerem.
      2. Mozna neni dulezita kvantita (virove populace, populace nakazenych), ale kvalita, t.j. do jakych forem bude covid mutovat. Je libo velke mnozstvi „setrneho“ viru, nebo pocetne mala, ale „agresivnejsi“ populace? Jake formy mutaci lze ocekavat a jak tomu prizpusobit selekcni tlak (= chovani lidi?). Ta cast rozhovoru, kde mluvi o mladych lidech a spanelske chripce, je dle meho nejvystiznejsi.
      3. Flegr nerika, ze tento covid nas zahubi, ale rika, ze vetsina populaci zivocichu vyhynula epidemickou formou coz souvisi i se evolucne „zamrzlou“ fazi druhove evoluce . To je duvod k zamysleni…

      1. Začínáš bejt v obhajování neobhajitelnýho fakt trapnej. Dělal von někdy evoluce virů, nedělal, že? Takže je k tomu stejně nekompetentní, jako většina ostatních.

        Evoluční biologie primátů a obecně savců je asi docela to samý je to už ale trochu rozdíl proti třeba plazům. No ale viry jsou úplně jinej vesmír, množí a šíří se úplně jinak a vznikají stovky variant JENOM V JEDNOM HOSTITELI!!

        To co tady furt žvaníš je tvrzení na úrovni, že k člověku, kterej celej život staví stožáry vysokýho napětí, když začínal na rozvodnách, si může kdokoli dát spravit mobil a von s tím nebude mít problém. No asi leda pěkný hovno, v životě to neviděl!! Ale elektrikář to je, žejo.

        1. Evolucni modely jsou dostupne i pro populace viru. Staci je pak nakrmit daty a modelovat. To Flegr umi. Vy zrejme ne, tak bezte na stozar vysokeho napeti. Co v mem predeslem prispevku je neobhajitelne? Jen jsem vam, intelektualovi od pohledu, prelozil Flegrova tvrzeni do vesnickeho jazyka.

          1. Krmení modelu má opravdu hodně daleko od pochopení problematiky a tak nějak od čehokoli, čemu se dá říkat „výzkum“. S ohledem na to, že hlavně dodnes absolutně žádný modely, data, výsledky, NIC nepředložil, protože je jasný, že by se mu všichni vysmáli (stejně, jako ten hajzl v UK), tak je to akorát stejnej typ demagogické špíny, jako všichni ti kolem klimacírkve a dalších.

            Naprosto stejnej modus operandi – už i zcela veřejně odmítají poskytnout data (poté, co je na nich v předchozích případech vědecká komunita nějak vytáhla a pokaždý jim to rozšlapali jak hračky, že takový sračky a triviální nezvládnutí matematickýho aparátu, případně triviální chyby v datech, ještě neviděli), což je naprosto základním kamenem čehokoli, čemu se dá aspoň vzdáleně říkat VĚDA. Takže tady nelži vo tom, jakej to je vědec – pokud to vypadá jako uřvanej zmrd, jedná to jako uřvanej zmrd a žve to jako uřvanej zmrd, tak je to obvykle uřvanej zmrd.

            1. Popravde ten, model i vstupni data bych taky rad videl.

              Pokud ovsem vubec neco takoveho existuje…

              1. To spousta lidí, samozřejmě, a proto to taky nikdo nikdy neuvidí.

                Místo, aby vědecká obec řvala, že jsou to hajzlové, lháři, šmejdi a panikářští šarlatáni, a že dokud neukážou podklady, aby to po nich někdo další nezávisle zkontroloval, blábolí kraviny a nelze jim věřit ani nos mezi vočima, tak většina akorát šoupe nohama.

                A když se lidi aspoň z blízkejch oborů začnou ozývat, že na vlastní voči a vlastní statistický porovnání jim ty bláboly nesedí na realitu ani omylem, a naopak to plodí ohromný další problémy (včetně zdravotních a mrtvol), tak se na ně ještě snese shitstorm, že tomu nerozumí.

                No kurva, kde to sme?!

                1. Je zcela zásadní rozdíl mezi „vědcem“ a „uživatelem vědecké metody“.

                  „Vědec“ vytváří falsifikovatelné teorie dle Poppera, které lze nezávisle ověřit, a hlavně v prvé řadě přiznává a výslovně uvádí jak nejistotu, tak kritické přezkoumání vstupních dat.

                  Oproti tomu řada dnešních akademiků a 99% všech „datových analytiků“ a IT jsou prachsprostí uživatelé vědeckých či statistických metod, kteří však absolutně neumí (nebo nechtějí) korektně a kriticky zacházet s daty, protože jsou to v prvé řadě šarlatáni-obchodníci jejichž produktem je údajná „jistota“. Proto nepřiznají nejistotu a nepodrobí kritice vstupní data, přišli by o kšeft.

          2. Vodotěsný kapr: zaprvé, základní pravidlo modelování zní: všechny modely jsou špatné. Některé jsou užitečné.

            Zadruhé, počítají ty modely s reakcí imunitního systému? S buněčnou imunitou? Ano-li, pak jak? Na základě konstant? Jak byly určeny?

            99% modelování jsou šarlatánský odpad přesně na úrovni Drakovy rovnice, který byl povýšen na absolutní pravdu jen proto, že se jedná o modely počítačové či matematické a to jim dává aureolu Pravdy.

            1. Model je vždy jen aproximace reality.

              Když je dobrý model, tak je ta aproximace jen trochu nepřesná.

              A i když je špatný model, tak se do něj pořád většinou dají dosadit bulharské konstanty aby „to vyšlo“. Model, data a konstanty je nutno pak pochopitelně utajit, jinak tu habaďůru první aspoň trochu inteligentní člověk hned prokoukne.

            2. Model je normalni vedecky nastroj a vysledky to miva vesmes kvalitni.
              Trmacka je, ze zdaleka ne vsechno lze namodelovat.

              Treba modelace chemickych procesu, nebo mechanickych systemu, zaplavoveho uzemi, to vsecko dava velice slusne vysledky.

              Obecne se nedaj modelovat veci se silnou stochastickou slozkou a s nemeritelymi vstupnimi parametry. Coz je presne pripad covidu.
              Modelari covidu, co rikaj, ze za 4 tydny tady bude X mrtvol a Y nakazenych, jsou zkratka sarlatani.
              Slusnej vedec maximalne namodeluje, ze pokud (brutalni vycet okrajovych podminek) pak s pravdepodobnosti Z dojde k …

  9. Článek je výstavní strawman. Nemá smysl o něm vážně diskutovat.

    Tak tedy trochu vážně nevážně. Autor asi nebyl přítomen, když se zde probíraly fotony, že?
    Pak bych se taky mohl ptát, proč mi někdo vydechnuté viry, které jsem si si tadyhle odložil, krade do svých plic?

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017