Šikana národní kultury, žena není ženou? - zpět na článek

komentářů 433

Přidat komentář
  1. Maje v příbuzenstvu případ, o němž je tento článek, mohu autora počastovat pouze vševyjadřujícím přívlastkem: korunovaný blbe.

    1. A kdybyste tuhle paní neměl v příbuzenstvu, co byste si o autorovi pomyslel?

      1. Coby, nic… Ale když se jenykovo stará jmenuje Skočdopole, tak všichni, kteří se tomu diví, jsou blbové.

        1. No….tak je to Skočdpolová, skoro 200 po republice – ale ubývají :) Náhodou hezké příjmení, nesmál bych se mu, jako asi skoro žádnému.
          https://www.kdejsme.cz/prijmeni/Sko%C4%8Ddopolov%C3%A1/

          1. Češi měli odjakživa smysl pro humor, stačí se podívat do telefonního seznamu a odhadovat, co asi onen prapředek provedl. A to pomiňme zlomyslnosti matrikářů jako https://www.kdejsme.cz/prijmeni/Hajzl/hustota/

            Pro odlehčení: jde Simeon Waschwald po válce na matriku a chce si změnit příjmení. Aby nebylo tak snadno poznat, co jsem zač, po tom, co se stalo.

            A jak se chcete jmenovat?

            No jak asi, Šimon Pereles…

            1. Přijde cikán do porodnice podívat se na svého 5. synka a ptají se ho jak ho pojmenuje.
              „No pŘece Dežo, móre.“
              „Ale nemáte náhodou už doma čtyři Deža? Nechcete zkusit nějaké jiné jméno? Co se tak podívat do nějaké knížky pro inspiraci?“
              Cikán přemýšlí, kde vzít knížku když žádnou doma nemá, na polici jen naskládanou řadu autorádií.
              Pak dostane nápad a zamíří do místní knihovny, otevře první knížku co se mu líbí, taková pestrobarevná, málo písmen, hodně grafiky a začne ji studovat.
              Druhý den se vrátí do porodnice.
              „Tak co ,máte už vymyšlené nějaké zajímavé jméno pro synka?“
              Načež on vítězoslavně prohlásí:
              Mám! BANGLADEŽO !

              1. To jste pamětník – vtip pochází z počátku osmdesátých let, ale místo návštěvy knihovny(!) šel tehdy cikán kolem novinového stánku.
                I když, knihovna se mi líbí, dělá z prostého vtipu vtip tuplovaný.

            2. Jeden muj znamy to mel tak, ze deda se jmenoval Winkler, ale po valce se prehodil na Vinkler. Prej pak mel min problemu s uradama.

              1. Turkům taky „někdo“ velmi zásadně pomohl, když tomuto primitivnímu muslimskému národu dal tak silné knowhow, že málem zlikvidovali i tu habsburskou říši.
                To je neuvěřítelné jak lidi sežerou každou pitomost co se naučili v dějepisu nebo vyčetli z knih. Přitom je do očí bijící že to zcela odporuje logice a zdravému rozumu.
                Stejně tak z čingischánem. Zaostalí pasáci koní zázračně rozvrátí mnohem vyspělejší Čínu, Rusko a skoro i Evropu. To je tak absurdně nelogické…
                STejně jako to že během pár let se z totálně rozvráceného výmarského německa stala velmoc co přerovnala celou evropu.

                Vlastně jak Turky, tak Mongoly i Habsurky a nácky, nebo třeba Napoleóna někdo stvořil za určitým účelem. Jen ti Habsburkové měli poněkud konstruktivnější poslání než ti ostatní.

                1. To jsem dal pod špatný příspěvek. To patřilo Jihočechovi níže.

                2. Zaostalí barbaři rozvrátili mnohem vyspělejší Řím. Kdo je podle vás stvořil? Kdo jim v tom pomohl?

                  1. Jasna stopa Sorose :-)

                    1. Asi se hajzl převtěluje jako dalajlama.

                    2. No prave! Jeden by se radoval, ze dedek brzo zaklepe backorama… a vono prd, velebnosti. Nekde se nam vyloupne coby nemluvne! A hned zacne organizovat rozklad financi a imigranty.

                    3. Že se ale drží, dědek jeden plesnivá.
                      My jsme náhodou měli semináře toho jeho Open Society Fund na základce, šlo o obhajobu tržního hospodářství a hromadné výroby (dvě party montovaly propisky individuálně a kolektivně), a kam to po těch letech dospělo.

            3. Hajzl bude nejspíš počeštěné německé příjmení Heißel nebo dnes Heissel. Celkem běžné příjmení a dá se přeložit jako Horký.

              1. Vždycky jsem se domníval, že hajzl je zkomolenina z Häuserl čili domeček…
                Takže pan Hajzl by se měl nespíš přejmenovat na Chaloupka …

                1. Co se tyce zachoda jo. To prijmeni ale muze mit jiny kořeny. Existují i Hejzlar a podobna.

                  1. Na druhou stranu, ti Hajzlové se vyskytují pouze v jednom okrese, takže bych fakt spíš podezíral potměšilého matrikáře (vzpomeňte na Smerďakova z Bratří Karamazových). Ani bych se nedivil, kdyby to byla stará usazená cikánská rodina

  2. jo. hnedka jakto jako uzákoněj všechny hromadně vstanem a pudem si do matrik předělat přímení. a jako z matrik hnedka šup na plastiku a nechat se předělat na chlapy. ato všecko s požehnáním pirátů transgender aktivistů zahraničních megakorporací židozednářů iluminátů zrg1a a sorose by se jim podařilo jakoby narušit energii a vibrace národní hrdosti současný vohnoutokracie útokem na mluvnici 🤦 🤦 :D :D :D :D ;D ;D

  3. Souhlas s tím, že přechylování je (nejen) české specifikum. Zase ale, když se ženská chce třeba místo Píčová jmenovat Píča, její věc. Nicméně je vidět, že líp už je, protože zákonodárci nemají asi nic lepšího na práci.

    1. Stejně jako u excesivního tetování, aspoň člověk hned vidí, že má před sebou kus hovězího.

      1. Jistě, protože soudit lidi podle jména je přece správně konzervativní a prozíravé.

        1. No, přisoudit vysokou váhu interpretaci toho, co o sobě ve zpravidla první větě při představování prozradí nositel jména, mi nepřipadá nikterak krátkozraké ani nemoudré.
          Pořád to je objektivnější než samotný první dojem. Byť to asi často bude součástí prvního dojmu.

          Stejně tak, jako jsem si na základě mnoha osobních zkušeností udělal šablonovitý názor na ženy, které se představují dvěmi příjmeními – svým za svobodna a manželovým.

          1. Soudit podle jména je tedy dlouhozraké a moudré. OK, píšu si.

            1. Ale on je rozdíl mezi příjmením, za které nikdo nemůže, osobním (křestním?), za které mohou rodiče, a mezi respektem k rodné řeči.

              1. A když měl třeba někdo svatbu mimo kotlinku, to je panečku hajzlík, žejo.

                1. Tak ať si tam zůstane.

                  1. Proč? Protože jste zapšklý a zakyslý Jihočech?

                    1. When in Rome, do as the Romans do.

                    2. Kdo si svůj Řím zúží na jediný pahorek, zůstane i na něm hlupákem.

                    3. Latinsky se mluvilo na všech sedmi pahorcích, a nikde jsem se nedočetl, že by na Quirinalu měli jiné zvyky než na Palatinu.

                    4. Jihocech Honza: Jako vzor homogenity jste si vybral římskou říši, je tedy na Vás, abyste toto břemeno teď uzvedl. Ale s tím Vaším „When in Rome, do as the Romans do“ souhlasím. Jedním z důvodů pro založení římské říše bylo, že Římané nechtěli, aby jim vládl „tlustý Etrusk“. Asi jim tam bylo těsno, na těch pahorcích.

          2. Jména jsou důležitá; kdo si kdy vytvářel charaktery ve hrách, ten ví. Třeba voják v XCOM, Belgičan. Nějaké typické belgické jméno … Abubakar Mosambe, nickname Bubak. Když vidím „Black.Matrix“, představím si nerdku v latexu, jak čůrá.

        2. podotek: soudit lidi podle toho, co si sami svobodně zvolili že o sobě řeknou, je prozíravé, ano.

          Např. pokud se někdo představí „Čest! Jsem soudruh Vomáčka!„, dá se poměrně s jistotou usoudit, že je to buď kariéristický bezpáteřní mizera, nebo kapitální blb.

          Narozdíl od situace, kdy se člověk identického jména představí „Dobrý den, jsem pan Vomáčka“. To sice také může být blb, popř. mizera, ale neprozradí to na sebe tím, jak mluví.

          1. Dám vám hint: kdo sám sebe označí jako „pan“, je vždycky blb.

    2. Jo, to je taková ta klasická vohnoutí argumentace – neuděláme rychlou drobnost, protože před náma jsou přece mnohem důležitější věci a nemůžeme ztrácet ani vteřinu.

  4. A co to takhle nechat na lidech, ať se rozhodnou sami? Nic? Já vím, nic. Místo toho se bude blábolit o naprosto nesouvisejících tématech jako potravinová soběstačnost. Dle autora (a některých jazykovědců) by se nejspíš měla čeština zakonzervovat, aby se nám, pro všechno na světě, nevyvíjela a neměnila. Počítá autor do kulturního obsahu českého národa i udavačství?

    1. Asi nikdo nekritizuje vývoj jazyka a nikdo ho nechce konzervovat. Pokud ano, je to blb a hlavně to dosud nemělo zas takový vliv. Kdo dělal maturitu před 30 lety, udělal by jí z češtiny i dnes – resp. by nepropadl. Ale, Maxi, jak se popasujete s tímto: „Podle spoluautora novely Ondřeje Profanta z Pirátů ženy stávající stav šikanuje a dokonce je prý nutí ke lži.“
      Poznámka, cituji z článku, nemám čas ověřovat pravdivost ani autenticitu výroku. Pokud to nesouhlasí, nandejte mi to.

      To vám nevadí, jakými argumenty se to protlačuje? A jací zmrdi to protlačují?

      1. O Pirátech, stejně jako o těch jejich stupidních argumentech, si myslím své. ;-)

    2. Některé základní kameny, na nichž je zazyk postaven, je udržovat, konzervovat, chcete-li, vhodné.
      Přišel jsem právě ze zahrádky, jahody jsou ještě zelené. Ale zakrátko bude jejich chuť jahodová.
      Tolik k jazykovému prvku.

      Používání příjmení je relikt státního útlaku a vrchnostenské zvůle – v zemích Koruny české povinná příjmení zavedla Marie Teresie, proto je česká právní úprava jmen a příjmení nejpodobnější rakouské, slovenské a, jak jinak, německé. Problém je pouze v tom, že česká mluvnice se od německé liší a od slovenské také (příklad: referentka Vojáčeková).
      Sovětská okupace zde stopu nezanechala, dokonce ani ti pravdě nejoddanější badatelé z ÚSTR dosud nenašli požadavek na zápis příjmení azbukou.

      Snaha o likvidaci příjmení je pochopitelná, dokončí se tím osvobození národa zpod habsburského jha, jen je třeba nenechat se omezit pohlavím, bez ohledu na jeho číslo.

      1. To je nějaká divná okupace když nezanechá skoro žádnou kulturní stopu, ne?
        (na rozdíl od stovek amerikanizmů za 30 let hollywoodské kulturní okupace)
        To za habsburgů naše kultura téměř zanikla, a z jazyka se stala naprostá zprasenina lokajů a služek německého panstva.
        Nebýt nějakých všetečných jezuitů a znuděných pražáků z národního obrození kteří nevědouc roupama coby, jali se vykopávat češtinu z hrobu, tak dnes už žádná čeština není.

        Třeba angličtina je zkonstruovaná tak aby dokázal naučit jednoduché rozkazy britsko-amerického panstva, jakýkoliv čmoud commonwealthu i východoevropských amerických kolonií. Slouha musí umět poslouchat rozkazy pána. Ikdyž jazyková nekompatibilita se slovanskými jazyky je zcela zjevná. Potíže už dělala západní kulturní okupace římem a vatikánskou ideologií. Latinka je pro slovanské jazyky zcela nevhodná, tak se to muselo řešit krkolomnou diakritikou nebo spřežkami.

        1. Používání anglictiny je stejne jako uzivani nemciny nebo francouzstin sveho casu – prosta snaha o svetovost. Proto se rustina neprosadila, jazyk zaostalych okupantu nikdo dobrovolne neprijme. Zvlast kdyz se pise jinym pismem.

          1. Svůj názor byste si možná lehce upravil po procestování střední Asie. Například azbuka upravená pro turkické jazyky je vskutku roztomilá.

            1. Neupravil. Proc taky? Ve stredni Asii jsou i ti Rusove napred. Btw, nebyla to dobrejch sto let součást ruske rise?

          2. Taktak, kde jsou všechny perestrojky a chozrasčoty… Zůstal tak kolchoz a kulak.

            1. Tak on se neujal ani krásně český „keťas“ a namísto toho se používá trapný „spekulant“. Když dělá někdo totéž, co minulí padouši, halt se k tomu nechce hlásit alespoň moc okatě.

              1. Keťas je spojen s obdobím Rakouska-Uherska, stejně jako feldkurát. Ty pojmy se ujaly, jsou srozumitelné, jen vyhrazené určité době.

                1. Keťas byl oblíbený ještě po druhe svetove. Akorat keťaseni uz v podstate zaniklo, takze se to nepoužívá. Spekulant rozhodne neni synonymum pro keťase. Keťas je spis šmelinář. A keťas rozhodne neni ceske slovo, je to zkomolenina z nemeckeho Kettenhaendler.

                  1. Tak šmelinářů jsou kýble, jednou sem se byl podívat na exekuční dražbu. Ehm ehm :D

                  2. Pro další války bychom možná mohli zpopularizovat slovo „havekár“ :-)

                2. „keťas“ bylo nejoblíbenější slovíčko komunistů ihned po Vítězném Únoru. Keťas byl každý, kdo se opovážil chtít tržní ceny, nebo mít větší zásoby zboží.

                  Vůbec nejhorší poúnoroví „keťasové“ byli údajně obchodníci s látkami a koberci, o jejichž spektakulárním zabavování psal dobový tisk přesně stejně, jako o Hamáčkově znárodnění skladu roušek.

          3. Komouši to podělali. Nejen že tím vnucováním znechutili lidem všechny myšlenky jejich ideologie, ale znechutili nám i rusy a rusko samotné. A každý se toužil učit jazyk našich budoucích amerických okupantů, což tehdy nikdo netušil. A takový Shane to netuší dodnes.

            1. Jasneze se kazdej touzi naucit anglicky. Rustina je ti mimo exSSSR naprosto k hovnu a vzdycky byla. Uz za cara.

              1. Bývaly to s těmi jazyky veselejší časy. Třeba když Angláni rozprášili Skoty po posledním jakobitském povstání po impériu, říkalo se, že kdo zná zvučnou gaelštinu a hrubou angličtinu, ten se ve světš neztratí.

                A škoda, dvakrát škoda latiny.

                1. Co je na latině tak ekstra? Přirozené jazyk, zaplevelené vyjímkama a zbytečnostima. Slovesnéch časů jak ve francóštině, navíc skloňování podstatnéch men…
                  Esperanta je škoda.

                  1. Je celkem dobrá když se chceš učit rétorománský jazyky který z ní vycházejí, tedy Francouzštinu, Utalštinu, Španělštinu a Portugalštinu. A pak ji ještě potřebujou skladníci ve šroubárnách, aby si mohli číst Vergilia bez obav že to překladatel zkurvil.

              2. Tak zrovna u nas v praci se mi rustina sikne. Cca 15 % obratu dela export do Ruska. To neni zrovna malo. Podle mne, jako ctvrtej nebo patej jazyk, dobry.

                1. Ano. Rusko jsem zahrnul pod to exSSSR. Pokud obchodujes s Ruskem, rustinu vyuzijes.
                  A ano, čas od casu je mozne narazit i v jinych zemich na někoho s kým se domluvis rusky. Me se to treba podařilo v Číně. Jednou. Podobneho efektu bych patrne jednoho dne docilil i s esperantem. Ale i v ty Cine bych byl bez angličtiny totalne v prdeli. Teda ne ze by to s ni byla nejaka hitparada, ale dalo se to.

                  1. Konkretne muj problem s jazykama je tehdy, kdyz mi je nekdo cpe pod tlakem. Jako kluk jsem nenavidel dedu, kterej do mne hustil nemcinu (jo, mel recht, dneska se mi kurva sikne, ale v hlubokym totaci to deda nemoh’ tusit). Pak mne srali soudruzi s rustinou, ze ktere jsem musel maturovat a s Murzylkou si s chuti vytiral prdel na chate na latrine. A dneska decka nutej od treti tridy anglinu a obcas nekdo na mne nekde vybafne anglickoceskej mix, aby vypadal hodne svetove. To mne na tom sere. A uplne stejne by mne srala latina, nebo esperanto.

                    Pritom kdyz vidim, jak ucitelka angliny trpi, protoze 2/3 deti ve tride jsou potomci kucharek a tesaru, kteri jim doma nemaji jak pomoct ani se ctenim textu, tak uplne vidim moje mladi a husteni se zkurveny rustiny, kde moji rodice prece jen aspon meli sajn. Anglina s nemcinou prisly az na stredni a rozhodne si nemyslim, ze za ty ctyri jary se komunikacni zaklady A/N nedaly stihnout. Daly. A ve vysledku – kdo ten ci onen cizi jazyk fakt potrebuje, tak se ho v Cesku stejne poradne nenauci.

                    Tyhle moresy ponizovani rodneho jazyka tu byly vzdycky, i ve stredoveku kdo umel latinsky, byl neco vic. Cim vetsi blbec, tim vice slovni vaty a cizich slov pouziva. Chapu to. Ale sere mne to.

                    1. Kdo umel latinsky tak se domluvil se vzdělanci po celem křesťanském světě a patrne i části arabskeho. Kdo umel nemecky domluvil se od alsaska po ukrajinu a od baltu po jadran. Kdo umel jen cesky, domluvil se od Plzně po Nitru, baj voko. To neni ponizovani, to je holt otazka potreby. Sedlak co nevytah prdel z panství si s češtinou vystacil, feudal mel vzdycky nejakyho poskoka kterej umel mistni jazyk. Obchodnici, remeslnici, vzdelanci, ti uz potrebovali vic.

                    2. Benjamin Kuras má v jedné ze svých knih půvabný příběh o židovském námořníkovi z doby velkých objevů, který sloužil jako univerzální tlumočník ze Star Treku. Všude se domluvil, všechno zařídil. Ve skutečnosti to žádný velký polyglot nebyl, znal angličtinu, španělštinu, portugalštinu, latinu a hebrejštinu. Akorát v každém přístavu zašel do synagogy a vždycky tam našel někoho, kdo znal alespoň jeden z těchto jazyků a mohl mu tlumočit.

                      Babička byla ruštinářka (i když hlavní aprobaci měla češtinu+zeměpis), a vždycky litovala dvou věcí ve výuce jazyků – zrušení či významné omezení výuky latiny na středních školách (řečtinu považovala za snobismus a ztrátu času), a za druhé povinnou výuku ruštiny, která akorát všechny otravovala a mnozí špatnými výsledky v ruštině „odbojovali“.

                    3. Anglickýho obsahu je dneska tři prdele, filmů, seriálů, knížek, her, článků, všeho, řádově víc, než všeho ostatního (mnohdy i dohromady). Dyž si dneska hraju znova hry co sem začínal jako děcko a věděl piču, tak to občas není úplně úsměvný, si vzpomínat jak sem se snažil pochopit ty termity, dyž sem tomu začal kloudně rozumět až fakt na té střední, byť anglinu sem měl rok nebo dva už na základce. A doma taky neumí v tomdle nic, taky to byli vlastně řemeslníci, i když po letech samozřejmě i starší lidi pochytí nějaký slovíčka.

                      Jelikož dneska děcka šmatlají po displeji dřív, než umí chodit, tak angličtina klidně v první třídě, dyž už musí bejt ta stádní docházka, páč se s tím setkávají roky dřív, než je to někdo začne vůbec učit (pokud nemají zrovna bilinguální rodiče a neučí je to od plínek). Ostatně i přes to, jak se učí brzo, sou furt dneska výsledky po pěti a víc letech stádního vzdělávání mnohdy hodně tristní. Ale to je taky právě vo tom, jak se to ve stádním školství učí, že všude ve světě kolem sebe mají anglický výrazy a texty a nějak si to s tou stádní výukou nedokážou spojit. Jak byla vonehdá v bedně ta holka co umí v pubertě už asi 15 jazyků, tak celou slavnou teorii výuky jazyků, učebnice, gramatiky, spláchla do hajzlu, dyž řekla, že na to de úplně obráceně, nadrtí se pár desítek (stovku, nevim) základních slov a frází, poslouchá a pak prostě konzumuje a mluví, mluví, mluví, je jedno, že blbě.

                      Tady tě ve školství naučí nějakou tu slovní zásobu (a po troškách průběžně) a pak roky drtí gramatiku, musíš se to učit nazpaměť dobře, obsah se konzumuje v menšině (obrazovej akorát na gymplu, jinak trochu zvukovej, hlavně čtení) a mluví taky málo. A furt se zkouší z té zásoby a gramatiky. Prostě blbě.

                      Protože jakmile začneš konzumovat v tom jazyce obsah, seš navždy úplně jinde a pak to jde o vesmír jinam. I kdybys neuměl gramatiku a mluvil blbě, jak aspoň chápeš pojmy a umíš číst texty, tak seš za vodou…taky dyž mluvím po delším čase, tak zním jak čurák a vypadávají mi slova (byť lidi to obvykle hodnotili jako dost slušná řeč), než se po pár hodinách rozjedu, ale konzumuju pasivně denně, píšu a není problém v tom jazyku už leta myslet. Bohužel němčina mi nepřirostla a ruštinu sem měl moc krátce, takže s bídou občas někde přelouskám pár vět.

                    4. Vévoda z Wellingtonu měl zajímavou metodu – cizí jazyk se učil z evangelií, tedy z textu, který velmi dobře znal.

                    5. Jo, to je dobrá metoda. První německó knížku co sem čtl byla Religionsbüchlein für Kindern, eště tisklá švabachem. Fšecko známý příběhy, co mňe mojí babka vykládali dyš sem býl děcko…

                    6. Ono to tak v podstate fungovalo odjakživa. Kdyz šel tovarys vandrem, tak znal odbornou terminologii, která byla vesmes německá, par desitek slov a frází a zbytek pochytil cestou . Gramatiku neresil, Heideggera v originale by neprecet, ale aby se domluvil s mistrem nebo si s místníma poklabosil v hospode u piva mu to stacilo. Ono se rika ze stačí znat tak 300 slov, aby si se bezne domluvil o věcech denni potreby. 1000 slov uz prej stačí na běžnou konverzaci.

                    7. Jo, tak to bude i dneska. 1000 slov uz je hodne super slovni zasoba. Dneska jsem volal jednomu panovi do Bavor, dostal jsem na nej kontakt, ze jako jedinej jeste chova cistou rasu v Bavorsku. Angor, samozrejme. Behem prvni minuty jsem najednou zjistil, ze jsem fpici se slovickama, protoze proste angory neresim denne a deda nepotrebuje kecat o linearnim prutokomeru. Nakonec jsme to nejak dali dohromady, ale kua bych si naliskal, ze jsem se aspon na tech par slovicek (chybelo mi jich tak 5) nepodival, nez jsem mu volal. Proste clovek se sice domluvi, treba i obstojne, ale v zivote nepotrebuje nejak sirokou slovni zasobu.

                      Kdyz jsem mival jednani s Italama, bral jsem si prekladatelku. A ta, ac profesionalka, ktera v Italii navic 15 let zila, mne vzdy pozadala o seznam odpornych termitu, ktere by treba mohly byt potreba.

                      Obracene zase, muj bejvalej svara, neumi zadnou rec. Zadnou tak, aby to za rec stalo. Pritom pro nej nebyl problem se pul roku flakat v Australii. Pak batuzkaril nekolik mesicu v Chile. Do Rakouska jezdi na nakupy porad. Nemeckz neumi ani hovno, spanelsky mozna pet slov a to jeste si neni jestej, co je co. Presto se s kazdym domluvi. Porad jsem premyslel, kde k tomu prisel, nez… jsem videl jeho otce. Bejvalej automechanik, po prevratu kazdej rok Chorvatsko, doma hromada picovin, ktery ‚se muzou hodit‘, takze pul garaze jakejchsi umyvadel, pak ruzny, ale novy skrine, v rohu vana s vodou a v ni sumec,… neskutecnej typek, co kazdej mesic mel neco uplne jinyho v garazi, na zahrade, po baraku,… protoze porad nekde neco kupoval, prodaval, vymenoval… ten se domluvi vzdycky s kazdym rukama nohama a pritom jazyk neumi absolutne zadnej.

                      Umim si predstavit, ze takhle nejak to fungovalo ve stredoveku u beznejch lidi. Ostatne ‚Nemec‘ neni Nemec pro prdel, ale prave proto, ze cesky nerozumel, nereagoval, proste byl ‚nemej‘. Ale vzdycky se nejak domluvili.

                    8. Kdo měl někdy děti a učil je jazyk, tak celé tajemství je v tom, že děti se nebojí dělat chyby a mluví a mluví, dokud se to nenaučí. Kdybych měli 24/7 po ruse rodilého mluvčího, který by s námi mluvil, všechno s námi do omrzení opakoval, tak to zvládneme stejně jako ta batolata. Ale nejsme tak roztomilí, tak máme smůlu.

                    9. Tak samozrejme, zaklad je brebentit a mit rodileho korektora. Moje potomstvo aspon kouka na YT, takze aspon neco odposloucha. Nic moc, ale lepsi, jak dratem do oka.

                    10. Děti jsou v tohle úžasné. Mám rád irskou hudbu, třeba tohle:
                      https://www.youtube.com/watch?v=ckjZxD40JpQ
                      a najednou přistihnu dcerku, jak si prozpěvuje taa kraan ul dei…
                      Sice vůbec neví, že zpívá o jablůňce, ale foneticky to měla doce dobře :-)

                    11. To nemusí bét ani písnička v cizí řeči. Děckám se líbí Jožin z bažin. A jednó tak slyším potomka jak si spívá „živé oči mrtvého Jóžina gdo přivede…“ no foneticky dobrý, né?

                    12. Tak to by mně zajímalo jaké jazyk ste se naučíl sám vot sebe bez pod tlakem.
                      Tá angličtina = keří rodiče ju neumijó tak nélepčí příležitosť se učit zároveň s děckama.

              3. Údajně se docela dobře dá ruština užít ve Francii, kolikrát líp jak angličtina, aspoň sysop a spol. to tu párkrát psali.

                1. Tojo, s ruskejma naplaveninama nebo francouzskejma komunistama. Anglicky se prej jakztakz domluvit da, ale musis nejdriv zacit aspon trochu francouzsky.

                  1. Plus jeste možná s potomkama carskejch emigrantu. Po. Prvni valce jich tam utekla spousta a narozdil od CSR je po druhy valce nevyvrazdila NKVD.

                2. Jojo, parkrat jsem rustinu u zabozroutu uzil, vsechno to bylo v Provance. Stari i mladi, nenasel jsem v tom logiku. Ale je fakt, ze do Provance zrejme mohli Rusaci i zdrhat, prece jen je to pekny misto. Cert vi.

                  To v Recku to bylo jasne lozeny – starici, co pamatovali Adu, jeli nemcinu. Skolou povinna mladez jela anglictinu a vsechno mezi tim jen recky a jinak ani tuk.

      2. Jo, taky mam rad, kdyz mi prijde prvni mail ze zapadu bez krestniho a ja nevim, jestli je to zenska, nebo chlap, protoze z prijmeni to nelze poznat. Uz je na case, aby to bylo i Cechach, aspon se konecne prestaneme zenam dvorit, obcas si nekdo pres Internet aspon narazi partnera stejneho pohlavi, aniz by to tusil a svet bude hezky pestry a barevny. No… letos zena nezasela marjanu, tak to bude holt min barevnejsi. Asi se dam k Piratum, treba se tam neco fasuje, protoze matrose maj evidentne dost.

        Na jedne strane chapu, ze by mela byt kazdeho vec, jake chce jmeno a prijmeni. Ono uz dnes je videt, ktere dite ma debilni rodice. A urad by do toho nemel kecat. Ale argumenty, ktere jsem na Internetu nekdy prede dvema tydny cetl, mne dostavaly do kolen.

        Specialne Hovn@ kvituje s radosti, kdyz ulovi nejakou zpravarku, ktera ma neprechylene prijmeni, protoze to prispiva k vireni vody v novinarske zumpe a kde se keca, tam to blika a tam se inkasuje reklama. Chapu to a alespon mne to udrzuje v ostrazitosti nad takovym zdrojem.

        Pevne doufam, ze urady daji od diktatu prijmeni ruce pryc a mladi kluci budou mit hned dalsi parametr k premysleni, nez zasunou. Krome ohridleneho ‚podivej se, jak vypada jeji matka‘ jeste pribude ‚podivej se, jake ma ta koza prijmeni‘. Podle toho se hned pozna, co ma divcina v hlave.

        1. A tak já myslím, že s rostoucím kulturním obohacením budeme brzy řešit něco jiného:
          https://www.lidovky.cz/cestovani/po-stopach-unesco/po-stopach-unesco-extremni-cestovani-je-droga-jak-to-chodi-v-africe-a-jak-se-tam-muzi-chovaji-k-zena.A200521_105142_ln-po-stopach-unesco_ape

          Na redditu bylo jeden čas populární trollení „Islam is right about women“

        2. To je fakt, ale probojovat se k matce před svatbou byl někdy oříšek, bo ty chytřejší věděly, že by chlap mohl vytušit jak to u něj bude vypadat po svatbě a s děsem v očích prchnout.
          Já jsem za ty roky přišel na zásadní poznání: „Vůbec nazáleží na tom jak vypadá a co dělá tvoje potenciální nastávající, zato si pečlivě prostuduj její matku abys věděl do čeho skutečně jdeš.“
          Zatím se mi to vždy vyplatilo. Nakonec jsem u dotyčné našel v zárodku vždy to co bylo u její matky již zcela zjevné. S tím rozdílem že matka byla aspoň pracovitá, na rozdíl od té kozy líné její dcery. Vždy si z matky vzali to horší.
          Kdyby si řada mých známých před založením rodiny napřed vytáhla hlavu z prdele a koukli se střízlivě do čeho jdou, tak si mohli ušetřit všechny ty rozvody a tahanice o děti.

          1. Mam v Brne kamarada, kterej v ramci pruzkumu potencialni tchyne bojem tuto osukal. Nejakej cas to tak provozoval, nez na to prisla jeji dcera a bylo po… lasce.

            1. Mimochodem víte co jsou to smíšené pocity? Když se tvoje tchýně zabije ve tvém novém jaguaru….

            2. Přee člověk nebude rozbíjet cizí rodinu jen kvůli tomu že má chuť na sexuální zpestření, že? Co je doma to se počítá :)

              Poznal jsem případ, kde byla matka stejně šukézní a hezká jako její 20letá dcera. A upřímně, kdybych si musel vybrat, tak bych si asi spíš vybral tu matku.
              Dnes jsou ty dvacítky ještě o dost větší telata. Tam by si člověk vybral tu matku i kdyby byla o dost ošklivější než dcera, už jen z pudu sebezáchovy, pokud člověk není příznivcem drsného masochizmu.

          2. Myslel jsem, že bude vařit jako mama, a ona zatím chlastá jako tata.

            1. To bych uplne nezatracoval – malokdy mas to stesti jit na jedno s manzelkou a pritom si u toho rozumne pokecat. Kdyz to tak projedu v hlave, tak sukat se dalo skoro s kazdou, ale chlastat jen s vyjimkama.

        3. Na sázení marijány je lepší se vykašlat. To není moc cool ani Pirátské, protože to vyžaduje nějakou snahu a aktivitu, nedejbože dokonce fyzickou, nějaké to plánování a přemýšlení (což bolí) a ještě nepříjemně to zavání prací!
          Správný vyhulenec v pokročilém stavu rozpadu vůle a morálky to zásadně vysomruje od míň rozložených kamarádů, nebo to koupí od čonga za kapesné od rodičů.

          To byly ještě devadesáté roky, kdy každý vyhulenec pilně zahradničil aby měl matroš. Dneska by byla ideálem appka DámeŠpeka, kde by se jediným klikem napojil na svého dýlera a druhým objednal požadované množství. A pak by to na motorce dovezl „pizza kurýr“ až do bytu.

          Ty máš vůbec zvláštní nemoderní představy, že o to co člověk chce, by se měl zasadit nějakou vlastní aktivitou a podobně. S tím u mladých dnes už neuspěješ :-)))

          1. Tak ja v zadnem pripade ani nechci, aby muj styl zivota se stal nejak masovy. Boha hen to nie. Pokud delam neco, co malokdo, pak jsem mimo hledacek nasich uradu a celkove mam klid.

            Vcera jsem prehrobkoval brambory, vyvazoval rajsky, svozil seno. Zeleninu mam bez chemie, seno bez rezidui – at jsou karlici taky zdravi. Doma pestovana Marjana am treba min THC, ale zato zadnej chemickej bordel. Letos manzelka pikyrovala sazenice rajskejch do humusu, kterej ma jinak na Marjanu – hele, ty rajsky z toho byly uplne stajf. Takhle frcet jsem je jeste nevidel, az jsem zene rekl, at to uz priste nedela, cert vi, co v tom je. Loni kupovala jakousi spesl smes pro Marjanu a holt ji zbyla i na letosek.

            Ja chapu, ze ledacos jde koupit. Ale to, co si vypestuju ja, to bych shanel hodne tezko. Dneska chcije, zitra propleju cesnek a cibuli, vsechno je sice mensi, nez z kramu, ale zato vim, co zeru. Ve finale ty mlady, pokud si chteji koupit zdravy zradlo, tak budou sice setrit zada na poli, ale nechaji bud telo ve fabrice, nebo nervy v kancelari. Ja mam hlavu cistou a zada ve spojeni s mechanizaci zase tak nebolej.

        4. Dear Sir or Madam, jo, to bejvá masakr.

          No a nám zas prej ožilo jediný semínko, asi fakt rok napyču :D

          Je fakt, jak tu někdo psal, že ty se dvěma příjmeníma asi ne výhradně, ale v míře (výrazně) větší, než obvyklé, jsou vymatlaný krávy…je někdo, snad možná kromě ygňorka, kterej zase nepochopí merit věci, kdo má s těmahle zkušenost jinou?

      3. Chi, hned jsem si vzpomněl na Karla Maye a jak se jmenuješ? „Selim“. A jak dál? Jenom Selim! To já jsem hádží Halef Omar… (kdo si to ještě pamatuje celé?)

        1. No vidis. Ani nepotreboval rodnej list, vsechno mel ve jmenu padesat pokoleni zpatky. To neumi ani dnesni matrika…

          1. Kam se na ně hrabou Rusové či Skandinávci, ty to mají jen jednu generaci zpátky.

            1. Neucta k predkum, ja to rikam furt :-)

  5. Autor je….zvlastni clovek. Jak uz to tu s autorama casto byva.
    Mam k tomu clanku par veci: Autore, proc ti vadi, ze by se nekdo mohl jmenovat, jak sam uzna za vhodne? Prijde ti opravdu spravne narizovat lidem,jak se maji jmenovat? Co je proboha komu do toho? Osobne si myslim, ze je to kazdeho vec, on sam si nese svou kuzi na trh, pokud zvoli neco, co lidem okolo nej nepujde pres usta. Osobne znam pani, ta se jmenuje Petra Pěkný. Myslim si o ni sve, tedy ze je trosku ulitla, porotoze kdyby se jmenovala rekneme Pekna, tak by to bylo docela roztomile – ale tak je to jeji vec, trebas nechtela mit roztomile prijmeni a holt jsem vzdycky rikal, jak se sama pojmenovala.
    A za druhe: Autore, mozna to nevis, ale jazyk se neustale vyviji. To neni znamka toho, ze by snad iluminati se Sorosem chteli znicit cesky narod. To je proste normalni. Ze slov, ktere povazujeme za echt ceska, jich echt ceskych je prekvapive malo, zbytek pochazi z dalsich ruznych jazyku, casto z nemciny, pripadne jeste nekde z latiny, posledni dobou se hodne absorbuje anglictina… A je to tak „zdola“ – proste lide neco zacnou pouzivat a pak se to chytne a pak se to stane soucasti jazyka. Ostaatne, predpokladam, ze i ty posilas emaily, napriklad.

    1. Ano, Lojzo, jazyk se neustále vyvíjí. Někdy je vývoj dokonce usměrňován aplikací partikulárních zájmů, což jsi ve své úvaze abstrahoval.
      Případu, který článek popisuje, se před lety dotkl tuším pan Orwell, rozvádět snad netřeba.

      Příjmení označují příslušnost osoby k rodině. Pozorujeme-li v současné době v evropské kultuře rozpad rodiny, není česká jazyková ilustrace tohoto jevu překvapivá. Překvapivá je aktivní účast zákonodárců neschopných charakterizovat jev. Příjmené se s rozpadem rodiny stábvají zbytečnými, plně postačí čip s číslem, případě obsahujícím příslušnost k jednomu z padesáti čtyř pohlaví.

      Snaha zpomalit rozpad kultury je pochopitelná, nicméně jde o boj s větrnými mlýny. Nevzdat se bez boje ale do naší kultury také patřívalo. Nebo se opět mýlím?

      1. V evropské kultuře pozorujeme rozpad rodiny? Nereju, jen se ptám, protože si nejsem úplně jistý, že se skutečně něco takového děje. Viděl jsem Švédskou teorii lásky, ale neřekl bych, že celá Evropa je Švédsko.

        Žádný zákon žádnou kulturu neudrží, zákonem chráněná „kultura“ je kultura v uvozovkách, stejně jako zákonem vynucená „solidarita“. Beru křišťálovou kouli, leštím, leštím, koukám…Jo je to tam: 2025: Emma Smetana je pořád Smetana, Anča Nováková je pořád Nováková, sousedovic Helča si vzala toho bohatýho cizince, má v občance Helena Weber, ale teďko co má děti, tak to moc nefunguje – učitelky ve školce ji oslovují „pani Vébrová“, dětská dotorka jakbysmet, opravovat je nechce, nikdo jiný ji přijmením neoslovuje. Jestli se bude i za pět let říkat v televizi „Márgrit Tečrová“ a „Kim Kardašiánová“, to tam zatím nevidim.

        1. Pozorujeme, před lety (2008?)jsem k tématu napsal článeček s názvem Krize rodiny, nebudu se opakovat.
          Snad jen toto: domníváte se, že organizace jako Liga polských rodin vznikají bez příčiny, ačkoli leckomu jejich existence připadá zbytečná nebo směšná?
          Viditelné jsou vnější prvky rozkladu jako rozvody manželství, soužití nesezdaných párů.

          Máte pravdu v tom, že kultura se nedá udržet zákonem. V případě přechýlených příjmení se jedná o záležitost úřední – registraci občanů (opět připomenu zavedení povinných příjmení a přihodím zavedení katastru nemovitostí, abych dokázal, že nešlo o náhodu), uzákoněnou a v průběhu doby obohacenou národní specifikou, prvkem kultury. Je to příklad zákonné úpravy, kterou je třeba zrušit.

          Jinak: tvar „Tečrová“ se v tuzemských médiích skutečně používal a dlouho probíhala „diskuse“ o přechylování jmen sportovkyň (od „zvítězila Šouke Dajkstrová“ po „o prvenství soupeřila s Komanecií“), která skončila patem a hlasatel hlásá, jak mu cit velí (Venus Williams podává a Serena Williamsová returnuje, zatímco „sestry Williams opanovaly čtyřhru“ nepoužil, což je trochu divné, dosud tuším nikdo, ale mohu se mýlit).
          Za sebe nevěřím, že by za pět let došlo ke změně – demontáž jazyka a kultury bude pokračovat, brotha.

          1. No, ono se mi to zdá tak, že před sto lety táta přišel z hospody, starou podle nálady ošukal a/nebo zmlátil a takhle jim to spokojeně fungovalo až dokud ho konečně nevzal čert, kdežto dneska se každá fifina hned rozvádí. To pak může asi vypadat jako rozpad tradiční rodiny, což ale prakticky není. Míň dětí zřejmě je, ale to je dáno stoupáním životní úrovně a je to tak vždy a všude. Nejvíc se množej tam, kde jednak není mateřstvím co zmeškat, druhak jsou děti náhradou sociálního systému a předpokládá se, že jich hodně umře, tudíž se tvoří zásoba dokud to jde. I moje babička ještě byla z jánevim snad sedmi dětí, v chalupě kdesi v horách. Ona sama už ale žila úplně jinak, městsky, měla v 60. letech děti dvě. Je to rozpad nějakých tradic? Asi ne.

            Za trend rozpadu bych považoval masívní nárůst počtu lidí, kteří záměrně odmítají partnerství vedoucí k plození. Těch asi nepřibývá, určitě ne nějak divoce.

            1. Ona je to pestra mozaika, jako ‚rozpad tradicni rodiny‘ nemuzes vypichnout jednu jedinou vec. Neni to konkretne prechylovani. Neni to konkretne nechut mit deti. Neni to konkretne nechut se zenit. Ale troska k trosce.

              Dneska jsem cetl clanek, jak je to blby, ze stary lidi v ustavech nedostavaji adekvatni peci ve spojitosti s Wuchanskym virem. Jasne, nelze pausalizovat, ze lidi jsou svine a soupnou starika chcipnout do ustavu, hlavne ale, kdyz shrabnou byt, ten streli, cast zaplati ustavu a cast maji jako zaklad na hypo sveho domecku na zelenem. Ale jsou i taci. Take jsou v ustavech starici, kteri rodinu nemaji. Nekteri nemohli, nekteri nechteli. Zejmena generace mych deti bude presne ten model – naco si s harantama kazit karieru/figuru/zivot, kdyz na konci zivota bsechno buchnu a za ty love do nekde v ustavu doprdim… Troska k trosce.

              V tradicni rodine, pokud starik nema extremni zdravotni problem, tohle nebylo. Prilepil se vejminek a tam se starikovi dvakrat denne neslo jidlo, obcas se mu pomohlo sednout na zaprazi na slunicko a kolikrat se ve finale chodil otacet a umejvat, nez si ho vzala zubata. Rodina pak uzivala dal majetek, nez zase doslo na dalsi generaci.

              Dneska tohle prece nikdo nechce, chodit babe umejvat prdel, kdyz si na to muze nekoho zaplatit, ne? Pak ty narky na diskusich, ze je furt malo penez a jak se porad musi chodit do prace, nejlip chlap 16ky a zenska jde za kasu i v sobotu, protoze ma priplatky. Zijeme lepe a radostneji, nez pred 100 lety s temi vejminky?

              Takze ona je to ta troska k trosce. Tuhle nechce zenska delat Stumm Mädl, ona ma prece taky pravo na karieru a deti az v 35. Ne, v 36. Ne… 37… a slo by to jeste pozdejc? Tamhle zase nechce nikdo sdilet domacnost s rodici, vzdyt prece svoboda pyco, nenecham si do niceho kecat a nebudu prece pul zivota furt ukazovat, jak hrozne jsem vdecnej, kurva ne? A tak radeji lidi breci, jak musej splacet ty hrozny uvery za ten domek v satelitu a ted se klepou, aby neprisli o praci. Und so weiter und so fort. Jsou to drobne stripky, ktere skladaji tu mozaiku rozkladu tradicni rodiny. Mnohdy tezko ukazat na nekoho prstem a rict ‚ty to kurvis, voe‘. Lidi nechteji se podrizovat ani partnerum ve prospech rodiny, takze jak by pak mohli akceptovat ditat nejakeho zkurveneho statu, ktery jen bere…

              1. A tak jako každej asi jak si to vychoval, tak se to o něj pak (ne)stará, no. Před těmi sty lety nebyl ten vejminek kvůli tomu, že by byli ti lidé o tolik lepší než dnes, ale prostě jiná možnost dost dobře nebyla. Zas poslat mámu dožít do lesa, na to každej koule nemá, že.

                Obecně to ale myslím fungovalo všechno úplně jinak. Třeba „otec“, to byl někdo ale úplně jinej než dneska – před dvěma sty roky to byl kdosi, kdo skoro ani nevěděl jak se haranti jmenujou, dokud nedorostli do platné pomocné síly. S úplnou samozřejmostí jedl první otec, pak matka, děti úplně nakonec. Protože mrtvý dítě byla věc smutná ale celkem běžná, rodina která přišla o otce, to byl průser největší.

                Jak jsem to tu už psal – ještě moje babička byla z té „tradiční rodiny“ – dřelo se, neustále se jenom dřelo, měla spoustu sourozenců, z nichž ti nejstarší (ona nejmadší) už byli prakticky cizí lidé, případně si třeba i na nějaký čas vzali k sobě mladší dítě, aby se ulehčilo rodičům. Pár jich porůznu pomřelo. Hoky se povětšinou vdaly do měst a žily tak odlišně, že kdyby se tenkrát našel někdo, kdo by měl chuť se v padesátých letech zaobírat rozpadem tradičních hodnot, z tohohle by mu rupla žilka hnedle :) Tohle musel být obrovský skok, proti kterému to, že je dneska možná víc samoživitelek a bůhvíčeho ještě, je úplné nic.
                A ruku na srdce – kdo by měl chuť takhle dneska žít? Jo, hospodařit na samotě je jedna věc, ale reálně znát co je hlad a vědět, že když si nepomůžu sám, tak mi nepomůže nikdo, že doktor přijede nejdříve zítra odpoledním vlakem, to by bylo trošku jinačí kafčo. Mění se samozřejmě celý způsob života, to, že se s tím mění i fungování rodin, je samozřejmá věc. Není to žádné Sorosem ani Alláhem řízené ničení tej našej kultury, je to prostě vývoj.

                1. Bezpochyby. Kazdopadne ten vyvoj delame my, on neprobiha bez nas. Proto jsem psal, ze na vychod od nas jsou zpravidla ty rodinne hodnoty poskladane jinak – pochopitelne na ukor driny. O tom to je predevsim. Zapadni clovek chce uzivat a ma k tomu moznosti, pokud je neprosere. Vychodni clovek musi drit a jinou moznost casto nema.

                  1. Copak si Sysope nepamatuješ na školní četbu Výminkáři, Dědova mísa apod? On to už tehdy byl docela průser a „dědeček babička, ujídají chlebíčka“.
                    Jen teď jsem v morálním rozkladu ještě o něco pokročili.

                    Ale na druhou stranu, znám případy, kdy je dotyčným přes 55, jejich rodiččům 85, přičemž musí chodit do práce, kromě toho se starat o nemohoucí rodiče z vitální generace která se dožívá skoro stovky, a ještě přitom často pomáhají svým dětem kterým kapitalizmus háže klacky pod nohy kde to jde, musí chodit oba do práce od nevidím do nevidím protože hypo a někdo se o děti musí starat aby nerostly jak dříví v lese.

                    Nevšíml jsi si, že maminám s kočárky dnes konkurují 75leté stařenky co sotva lezou, ale mlatí musej makat, tak holt jde na procházku babi?
                    Pokud babi nesedí za kasou v tescu aby měla na nájem.

                    Naprosté šílenství tahleta společnost.

                    1. Model babickochuv vidim tady fprdelakove uplne bezne. A to jak behem roku, tak pres prazdniny. Tady je cca osm prijmeni, pricemz pres jakejkoli kopec je to stejny, takze pribuzenstvo jen tak daleko, jak to bylo na tancovacku. Zrovna v tejdnu mi typek privezl kamion dreva a pri tykacce se ukazalo, ze bydli za kopcem, jeho bracha je muj soused a tatik je ten, od kteryho jsem si rano pujcoval vozejk ob vesnici na opacnou stranu. Sousedova holka tahne na prazdniny k babce pres ty dve vesnice a je to. Doma, dokud zila tchyne, se sousedovi starala postupne o vsechny tri deti. Obracene zase bramborobrani u nich znamena, ze je najednou barak plnej asi tak ctyriceti lidi, kteri maji ruzne podobny xichty. Navzajem si ruzne pomahaj napric rodinama.

                      S tim ‚musej makat‘ to uplne takto nevidim. Nemusej, ale chtej. Protoze chtej tu hypo, chtej tu karu, chtej tu dovcu. Za minulyho totace mohli chtit, ale hovno mohli mit. Takze po praci domu, nebo na nejakou jinou schuzi. Az na taxikare, rezniky a autoopravare, na tom byli vsichni srovnatelne. Dneska lidi chteji vic, no tak holt se bud musej lip ucit, nebo pak vic drit. Ale nikdo je nenuti.

                      Ze se statu odevzdaji 2/3 prijmu, to uz je jina story. A s tim komari prisli taky, jen to udelali ve velkym, na zacatku, a okradli jen ty bohatsi. Takze v sociku, nebo kapiku, to fakt neni.

                    2. No já ti nevím.
                      Z Brna moji vrstevnící skoro všichni utekli (až na hezké spolužačky co sbalily podnikatele, primáře atd. s vilkou v Brně) protože tady prostě z platu nebylo možné pořídit bydlení.
                      I vysokoškoláci se rozutekli, protože poměr plat/nájem je tu čím dál horší.
                      Další vyjímkou jsou spolužáci z vedlejší třídy, co bydlí v Brně střídavě v bytě a v base, bo s jejich nízkým vzděláním není legální možnost jak uživit rodinu a byt v Brně.

                      Takže ne že chtějí ale musí makat. Třeba proto že si časem takhle našetří na skromný domek v prdeli za brnem. Nikdo nechce bylet v cizím aby byl jednoho dne vyhozen na ulici.

                      Kdo si nestihl vydělat(případně se vyhrabat kariérně dostatečně vysoko) v devadesátkách, ten měl smolíka. Pak už šla ekonomika do červených čísel, co se dalo rozkrást bylo rozkradeno a firmy houfně stahovaly svoje pobočky na centrály do Prahe.

                      A k těm výminkářům, ono je to kolikrát ze stejného důvodu sofiina volba: šoupnout staříky do domova a mít kde zahnízdit a nebo čekat s tím že děti nebudou, bo staříci mají tuhý kořínek a klimakterium přítelkyně zřejmě přijde dřív.

                      Prostě se nakumulovaly nepříznivé faktory: staří se (díky socializmu) dožívají vysokého věku, mladí zakládají rodiny pozdě a nakonec šílené ceny nemovitostí a tím pádem i bydlení.

                    3. Cena nemovitosti je dana nejen nabidkou, ale i poptavkou. Ze jsou ceny silene, je relativni. Zrejme stale je dost lidi, kteri jsou sileni a ty ceny akceptuji. A nerikej mi, ze kdyby tys prodaval ker v Brne, tak ho prodas pod beznou cenou jen proto, aby nebyla silena. Pokud ale ani po roce ten ker nebuchnes, no tak holt musis s cenou dolu. A nejsi vyjimka, tohle by postihlo vsechny. Takze tim je dana cena.

                      Ze na to jeden ma a druhej ne… inu, to tak snad bylo v trznim hospodarstvi vzdycky, ne? Treba tolik opevovana Tugendhatka, ve sve dobe v prepoctu na dnesni penize, vysla na 180 melounu. To taky nemel kazdej, aby vyplazl za barak. Tou dobou fura lidi na Stare Osade bydlela pomalu pod vlnakem. A bylo to nespravedlivy? Musi snad byt nejaka spravedlnost? Nemusi a nebylo.

                      Odvolavat se dneska na 90ky je uz spis nostalgie, nez argumentace. Lidi jsou smecka a cekat nejaka stejna pravidla, stejnou startovni caru, je proste naivita az idiocie. Kdo driv prijde, ten driv mele. Par vylozene svini se najde vsude, ale ti nejsou majorita. Vetsina totiz jen cumi a ceka, co kdo pro ne udela. Kdo naopak necumi a fofrem jedna, ten vyhrava.

                      Co mne treba docela prekvapilo na Bavoracich je, ze maj jeden stycnej bod se Zidama. Furt brecej, ale pritom doma prachy prehazjou vidlema, aby to vocpoda netlelo. Koukam, kolega ma novy faro. Cesi povetsinou bud to prejdou neutralne, nebo zacnou vyzdvihovat vyhody a tak. Bavorak kouka a zacne, jak tohle je na tom drahy, tamto je na tom drahy, ze nejsou okna na klicku je spis nahoda,… oni toto trefne nazyvaji „jaulen“. U Zidu je to primo sport.

                    4. Stejna startovni cara stejne nic neznamená. Hele, ja a moji spoluzaci a cela generacwd vubec jsme ji v podstate meli. Zakladka podle stejnejch osnov. Přijimacky na SŠ dva roky po plysaku, takze zadny kadrovani podle rodicu. Vetsina republiky mela jeste furt plus minus stejny hovno, takze zadny extraburty pro novou honoraci. Stredni skoly vesmes statni, soukromý v ty dobe teprve vznikaly. Na to abysme neco urvali v devadesatlach jsme byli jeste moc mladi.A stejne je tam po tech desetiletich rozptyl od socek a bezdaku az po tezky vatare s velkou karieru.
                      Rovny podminky jsou akorat mantra pro luzry co maj pocit ze za jejich zkurveny zivoty muzou jiny. Nejakou roli to hraje, ale malou.

                    5. Tak jasne, oba jsme pravicaci, proto to vidime. Jenze vetsina je levice a ta to proste videt nechce. Vinici jsou prece vsichni okolo a ti, co maj neco vic, jsou automaticky zlodeji.

                      Poznal jsem v zivote par vylozene svini… ale ty bych spocital na prstech jedne ruky. No, at nezeru, tak na obou rukou. Ale pritom jsem poznal par set lidi, kteri proste k prachum prisli uplne normalne: makat, jist stesti naproti a pokud se nic neposere, tak se mam proste jako lepsi prumer.

                      Naprosta vetsina lidi, kteri to prokaucovali, ktere ja znam, to stihli prave na te stredni skole. Ja osobne tomu davam nejvetsi vahu. Clovek uz neni uplne malej parchant, uz umi nektery zakladni veci rozlisovat a tak nejak uz si umi lajnovat, kolik do ceho je ochoten investovat casu a namahy. Prachy na stredni jeste nikdo poradne nema. Uz tam se profiluji flakaci, drici, myslitele, vykoristovatele… staci se jen podivat, jak kdo od koho ‚vobslehne DU‘, komu kdo co a jak proda nebo vymeni, jake kdo ma hodnoty… a v podstate tak to pak s nim jde s mensimi/vetsimi vykyvy celej zivot. Kdyz skrtnu extremy, kdy ma nekdo megakliku nebo megapech, tak ten stred jede v techto kolejich.

                      A jak pises – cim dal od te stredni to je, tim vic jsou ty nuzky otevreny, logicky.

                      Zaklade vseho je: neprosrat start. Neni nutny zrovna vyhrat, ale je nutny nebejt na vocase. Nez se vsichni rozkoukaj, uz jim je potreba ukazat koncovy svetla. A o tom to je predevsim. Mit naskok. Protoze ten se muze diky smule rychle prosrat. Ale kdyz ho nemam – z kola ven. Fura lidi jede nadoraz. Dalsi fura lidi, ledva vydela korunu, hned radosti dve utrati (jen co tech podnikatelu pamatuju, co zalozili s. r. o. a jeste s mokrym stemplem uz mazali pro prvni karu na lizu). I ted je to videt treba diky koronaci. Postihne nas to ekonomicky prakticky vsechny. Nekoho min, nekoho vic, nekdo mel pech, nekdo kliku, ale kdo jede na jistotu, musel mit aspon nejakou rezervu, aby ho dvoumesicni zavreni podnikani nezlomilo. Ted jeste prijde druhotna platebni neschopnost, to bude az do podzima zcela jiste. Prichazi leto a behem nej je platebni moralka v Cesku vzdy mizerna, protoze se vsichni vymlouvaj na dovoleny. K tomu koronac a mame hnedle ctyri mesice po splatnosti, jen to hvizda. Rychla vymahatelnost v nedohlednu.

                      Zkratka, ja rikam – 1/3 talent a um, 1/3 stesti, 1/3 drina. Porad vice, nez polovicni sance to ovlivnit sam u sebe.

                    6. Sysop
                      23.5.2020 v 16:16

                      Helejc ty fofre, co ta bedna? :o)

                2. Fakt se tolik změnilo, že pomocnou ruku člověk obvykle nenajde než na konci vlastní paže? Můžeš mít „kamarádů“ kolik chceš, to dycky přídou, že něco potřebují, nejlíp včera, jak něco potřebuješ ty, tak se zapiš na pořadník a možná příští tejden večer? Ve funkční rodině větší, než nukleární, máš dycky někoho při ruce.

          2. No pravda je, ze tradiční rodina, cili soužití tri az ctyr generaci spolu s dalsimi svobodnymi co ovdovelymi cleny a jejich dětmi uz je mrtva davno.
            Nukleární rodina, cili mama, tata a deti celkem funguje, akorat to troskota na tom, ze rozvod uz neni stigma.

            1. Nukleární rodina současnosti již nemlže být založena na původním, tedy majetkovém, principu.
              Je to příklad čisté dobrovolnosti. Vývoj neumím odhanout, ale odvozuji, že dojde k nějaké abstrakci sexu od výchovy a výživy potomstva.

              1. Sam nevim, co je dobre. Africkej model ‚kdyz mi tatik da veno, tak se snad vdam, jedno za koho‘ je jeden extrem a druhej pak ‚kdome kundy nemam nic, ale treba najdu milionare. A kdyz ne hned, tak napodruhy, napotreti,…‘.

                Fakt bych nikdy nechtel, aby decka musely hledat partnera podle toho, jakej ma majetek. Ale na druhou stranu, kdyz ma clovek na pocatku uplny hovno, tak ma pak kurva tezkej zivot.

                Ta doba blahobytu podle mne konci. Nevidim to jako Zrg1, ale ja jsem mel to stesti, ze jsem vyrustal v obdobi bez valek a vlastne celej zivot ziju v miru a jistym zpusobem v blahobytu. Mam co zrat, mam kde spat, v ramci racia si koupim, co chci. Moji prarodice dreli, o majetek a zivot bojovali. Moji rodice uz na tom byli lip, ja nejlip. Ale moje potomstvo uz to tak jednoduchy mit nebude. Ne, ze by byla nejaka valka se strilenim, to snad ne, ale ekonomicky se to sune tak nejak s kopce dolu. Jasne, nepadne to pozejtri, ale lip uz bylo.

                Takze ono zase muze byt tema, ze se clovek bude koukat, jestli partner krome hezke figury ma i neco, co bude mit i za tricet let. Nejen majetek, ale schopnosti a vnitrni bohatstvi, ktere pomuze rodine prezit, ne jen jemu samotnemu.

                Toto je treba jedna z veci, proc vidim Ancap jako utopii. Lidi obecne nejsou vetsinou zodpovedni a lehkomyslnost je jim vlastni. Nechci nikoho statem nutit, aby to ci ono musel a to ci ono nesmel, tyto veci ma ucit rodina. Ale je videt, ze jakmile je manzelstvi vlastne jen takovy ten papir, tak fura lidi na to sere. Pritom zrovna ten papir muze byt to posledni steblo, ktere vztah udrzi behem krize. Prakticky v kazdem vztahu prijde nejaka krize. A pokud v nem nejsou pouta, tak se to rozpadne. Pokud nejsou deti – ok, kazdeho volba. Ale pokud deti jsou, tak uz vyrustaji v modelu, kterej stoji za hovno a stejny model pak jednou povedou samy, protoze ‚je to normalni, nasi to tak taky meli‘. A to je podle mne skoda a chyba. Lidi neumeji zit samostatne, rodina je ta minimalni bunka, ktera by mela udrzovat vzajemnou pomoc.

                Valna vetsina bohatych lidi nezbohatla z niceho nic, vetsinou v tom figuruje rodinny majetek. Extremy neresim. Takze pokud clovek chce, aby jeho deti mely v zivote mene starosti, je vhodne je k peci o majetek a vztahu k nemu pritahnout. Ja jsem poznal v zivote hodne zenskych a rozhodne i mezi temi bohatymy byly fajn baby. Ne vzdy to musi lezt na mozek. I chuda, ale hezka, to muze mit v hlave vybrany. A zrovna funkcni rodina nastavajici je podle mne vetsi deviza, nez vkladni knizka, co nejde dovrit.

                1. Sysope, a nechceš přeci jen dát děti na nábožko? Ono se tam v zásadě učí totéž, jen s tím Pánbíčkem na pozadí.

    2. O autorovi…víš úplný hovno. Tak už to s tebou často bývá.
      Pokud chtěl autor vyjádřit určité znepokojení nad umělými, a ano, ono to je umělé, změnami stávajících zvyků, pak to učinil asi neuměle. Ale učinil a já s ním do určité míry souhlasím.
      Měl jsem kolegyni, která si nechala mužské příjmení, vzali se v Las Vegas (nebo New Yorku – už si nepamatuji) a super úlet. Proč ne. Já jí poznal až 8 let poté a neskutečně jí to sralo a to tak, že neskutečně, což mi několikrát sdělovala (kráva, sama to chtěla). Z jiných důvodů se rozvedla a nové příjmení již bylo …ová. Bodejď by ne, byla za chlapa v e-mailech, telefonátech, rozhovorech, pohovorech, jednání….. Každému jsem musel za ní vysvětlovat, že to je žena.
      Máš pravdu v tom, že každému je hovno po tom, jak se jmenuje. Buď si třeba Tomáš Jedno nebo Pinďa Málostál. Ale máme tady určité zvyky, naši kulturu, na všechno opravdu nepotřebujeme zákon. Pokud vím, stav je takový, že místně příslušný úřad může přijmout žádost na změnu jak jména, tak příjmení. Posuzuje oprávněnost (to je špatně), ale lze to zahladit soudem. Co já vnímám jako problém je, že někdo to vyžaduje jako automatické PRÁVO. Zase. Kurva, v zemích Koruny české je už nějaký pátek zvyk být ová, proč zas do toho někdo šťourá a dělá z toho problém (zase Piráti), když tu možnost to (ne)být už má? Ová to začíná, úlevami na daních pro buzny a LGBT to končí. Já vím, to zase překračuji hranici a je to extrém, ale zas tak nemožné to není.
      A ohledně slovní zásoby – zrovna ve středu jsem na Českém rozhlase 2 poslouchal pořad s paní z Ústavu pro jazyk český – odbornice na slovní zásobu. Zmínila, že je jazyk se opravdu vyvíjí a například amerikanismy vnímá jako novou součást, kterou její ústav neustále vyhodnocuje a zařazuje do seznamu. Proti tomu opravdu nikdo nic nemá, tedy já rozhodně ne.
      Mimochodem, docela zábavné mi přišlo, když se řešila výslovnost. Paní zmínila, že na slovo „smoothie“ vypátrala 18 různých výslovností od Čechů, od Aše k Nivnici.

      1. Kurva JAK může ZRUŠENÍ zákona měnit zvyky? Co je to za píčovinu? Vy se všichni z těch zákonů poserte, neumíte si bez policajta nad sebou ani utřít zadek, zdá se. Jestli nějakou kulturu musí chránit zákon, tak stojí za vyližprdel a má zaniknout, sestimsmiř. Mělo se zákonem chránit onikání, mohli jsme tu dodnes mít tu pravou NAŠI kulturu.

        Úlevy na daních pro buzny jsou kokotina, o které tady nikdo nemluví. Kdo je zatáhne do debaty o přechylování, toho už nejde dál brát vážně.

        1. Vážně nelze brát dementa, co napíše „Kurva JAK může ZRUŠENÍ zákona měnit zvyky? Co je to za píčovinu? Vy se všichni z těch zákonů poserte, neumíte si bez policajta nad sebou ani utřít zadek, zdá se.“ když reaguje na příspěvek „na všechno opravdu nepotřebujeme zákon“.

          O extrémním přirovnání ohledně buzen jsem se (záměrně) zmínil. Nepobrals, chápu.

          A o tomhle „Kurva JAK může ZRUŠENÍ zákona měnit zvyky?“ se hoooooooooooooooooooooooooooodně a dlouho zamysli a porovnej s realitou v tomto případě. Pokud je povinnost zrušena, stává se z ní právo.

          V tvém případě, bude tady hodně Míla Novák či Ela Říha – dej si na seznamce bacha, aby na tebe nevykoukl ptáček.

          1. To je asi důvod, proč mi přijdou ti urputní ochránci tradičních hodnot tak nějak… jiných. Já na seznamkách nějako nemám důvod působit. Což třeba zase nějak může souviset s tím, že nejsem frustrát, který potřebuje, aby za něj stát dohlížel na to, jak se kdo jmenuje.

            Buďte frajer a jděte za nějakou tou Říhou nebo Novákou a řekněte jim, že si nepřejete aby si tak říkaly. To by se vám asi zdálo divný, co? Takže je tu varianta 2, řešení hodné seznamkového alfasamce: hoďte do urny lísteček někomu, kdo jim to řekne za vás.

            Jestli bude hodně Novák a Říh je mi úplně putna, jsem zvyklý komunikovat s lidma, kde podle jména nerozeznám ani které je křestní a které příjmení, natož aby šlo rozeznat pohlaví. Světe div se, ono to nějak jde. Ten/ta, kdo se jmenuje Filé Novák se nediví, že ostatní nepoznají z podpisu její/jeho pohlaví.

          2. misaka: Bacha, to není seznamka. Vona fakt přijede a bude chtít prachy. A když nedáte, vykoune ptáček.

      2. Tomu se říká „kulturní válka“ a probíhá tady už nejmíň 30 let.
        Máme tu desítky let hollywoodské propagandy homosexualizmu, multikulti, feminizmu, „dog eat dog“ kapitalizmu, norem že rodina s matkou samoživitelkou je standard, naprostou sexuální uvolněnost, nezodpovědnost za důsledky vlastních činů, za všechno může ten druhý.
        Porovnejte tuhle hodnotovou morální rozbředlost s rakousko-uherskou či prvorepublikovou morálkou našich dědů a babiček.

        Výsledkem jsou už skoro 2 generace pro které je tenhle rozklad a marazmus normou a základem jejich hodnotového žebříčku. A podle toho to tu vypadá. Šmatlafony už jen dokonaly dílo zkázy a rozbředlosti, kdy mladí chcou mít všechno na jeden klik a nejsou schopní už vyvíjet nějakou volní aktivitu za dosažením vlastních cílů.

        Představte si jak by to tu vypadalo kdyby tu 30 let šířila místo hollywoodu kulturní diverzi Al Jazeera a hypotetický saudsko arabský Halal-wood. Místo filmů o buzerantech a feministkách filmy o poctivých muslimech co denně tlučou hlavou o kobereček, o poctivých muslimských ženách co poslouchají manžela jako pejsek a nemají žádné vlastní názory…
        To by se moderní dívky předháněly která si ušije neprodyšnější burku s co nejmenším tankovým průzorem (tak jak se teď blbky předhání v šití co nejblbějších neprodyšných roušek zmagořené pouhým měsícem intenzivní televizní masáže).
        A kdyby po 30 letech islámské propagandy přišlo do ČR půl mega muslimů tak by si toho lidi sotva všimli.

        Takže kulturní studená válka tu bezpochyby probíhá a z dlouhodobého hlediska může zcela pohřbít původní kulturu, v tom je nebezpečnější než konvenční válka, kde víme kdo je nepřítel a jaké má cíle.
        Naštěstí tu soudruzi z hollywoodu apod. měli o pár desítek let míň času na vtloukání kulturního marxizmu do hlav dětí i dospělých a poněkud to nevychytali s propagací islámu kdy proti němu na jednu stranu 19 let vedou válku a na druhou stranu nám ho cpou vrchem spodem.

        Průměrný obyvatel západu už z toho má zrosolovatělý mozek a nechà se přesvědčit o čemkoliv, u nás ho ještě lidi umí používat.
        Ale řekněte sami, jak dlouho bude trvat, než dfensova (naše) generace dospěje do škatulky „dědeček a babička ujídají chlebíčka“ a nikdo nás jako staré páprdy nebude brát vážně a budeme tu mít „kulturní revoluci“ líné šmatlafounové sorosovské generace?

        1. Hele, ty, kabrndo…

          1.) jseš nemocnej
          2.) strašně očividně ti chybí někdo na prcání, navíc bych i řek, že ti bude líp, až si přiznáš, ze to nutně nemusí být ženská
          3.) jseš ze všeho posranej až za ušima a ničí tě, že ostatní jsou v klidu, neděsí se židů, muslimů, buzen, američanů, nevim jak to máš s chemtrails, tuším ale

          1. Nevím proč to rozepisuješ na body, to je takovej píčus tady, no. Máme jich víc, třeba zrg1.
            Zjevně to nemá ženskou, úspěch, prachy nebo jánevímco, tak si to ventilují tady. kaBrnák je ještě specifický v tom, že by moc moc moc moc chtěl před ´89. On miloval tu dobu, dodneška jí obhajuje – asi se v ní měl dobře. Ale dneska se holt musí makat, ne kecat na schůzích.

            1. Náhodou, bejt mladej v osmdesátkách nemuselo bejt tak špatný. Ten režim mlel z posledního, to všichni věděli. Buzerace a strachu bylo taky dost, ale vyloženě lidožravej ten režim (jako v padesátých létech) už díky Husákovi taky nebyl. Dalo se cestovat, opatrně pomalu i podnikat, fungovala alternativní kultura…

              A o tom jak se makalo nebo nemakalo… Já se náhodou s těma dnešníma sedmdesátníkama potkávám a hodně z nich je sedřenejch.

        2. kaBrnak: Jak dlouho že bude trvat, než Vás jako starého páprdu nebudou brát vážně?

          1. Pro dnešní šmatlafounovou soros jugend generaci je už 40+ (medián tohoto webu, tipuju) naprostá fosílie, bo oni přece budou navždy mladí a krásní a kapesné od rodičů budou pobírat až do smrti.
            Ta hranice se, řekl bych, čím dál víc snižuje, jakožto i rozdíl mezi generacemi. Protože módní věci se dnes mění co 7 let, stejně jako symboly určité generace.

            1. Za prvé bych to nebral tak černě a za druhé, v tom rozsahu, v jakém máte pravdu, to je přeci dobře. Vedle takových hoven se budete cítit (a také relativně budete) mladší. Jinak kdybych měl určit „šmatlafounovou generaci“, bude to jednoznačně 50+.

              1. Já rozumím označení „generace něčeho“ obdobně jako třeba se říká století páry. Tedy smartfounová generace asi nebude v kategorii 50+, poněvadž nevyrůstali se smartfouny, které neexistovali. Jsou to v podstatě dneska už skoro lidé označovaní za Husákovy děti. V této věkové kategorii se v rozhodném věku kdy přirozeně vstřebáváte novinky se kolem nich nevyskytovalo spousta dalších vymožeností, jako jsou i počítače, mobily obecně, … a tedy jim tyto technologie nejsou tak vlastní jako generacím, které už těmito technologiemi obklopeni byly a jsou jim přirozené.
                Mám v tom chybu?

                1. Záleží, jestli to berete podle „generace, v jejímž mládí se to objevilo“, nebo podle „generace, kterou to nejvíc chytlo“. To první je jasné, proto se dívám na to druhé. A jsou to padesátníci a padesátnice, kteří matlají jak zběsilí, a dlužno dodat, že pěkné hovadiny. A potom jejich děti. To je spíš sociální než generační problém.

                  1. Aha, i tak to lze vidět.
                    Já to vnímám nejen že se to objevilo, ale také se to stalo masovým. Tedy se to pro dané ročníky stalo něco naprosto přirozeným(napříč populací/sociálními skupinami, atd.), poněvadž je to obklopovalo od dětství dále.
                    Já ještě v kategorii 55+ nejsem a příliš známých v této skupině nemám, ale nezdá se mi pravděpodobné že by lidi o půl generace starší tyto věci chytly víc než tu mou o kousek mladší, kde pozoruji spíše něco skoro jako až nechuť se tím promatlávat. Ale může to být jen mým okolím.. Každopádně pozoruji že čím nižší věk, tím víc opatlávačů displayů..

  6. No to je fakt strašná šikana národní kultury cive :D
    Asi ta národní kultura stojí celkem za hovno, když ji ohrožuje fakt, že se lidem dá *možnost* se nějaké nepodstatné pičoviny z té „kultury“ vzdát. Připomínáte mi jednoho myslitele s křivou hubou, který se tak strašně bojí že registrované buzny zničí tradiční rodinu, že sám už tři tradiční rodiny založil.
    Na fakt, tohle jsou zásadní věci, kdo nepřechyluje, nepije Plzeň, na Velikonoce nezmlátí starou, nezežere každou neděli na chalupě kilo vepřovýho a nemá na škodárně zrcátka ve šprcce z český vlajky, ten nám tu kurva tu našu kultůru uplně dojebává a já bych je všechny zavřel, chajsli, co nám tu maj co dělat bordel!

    Bych fakt blil z těhlectěch „konzervativců“.

    1. Jenom blijte, trénujte.
      Již jsem viděl v obchodě vepřový bok vyrobený s použitím skopového loje. Časem se vám budou dnes získané dovednosti hodit.

      1. Tak zrovna to zradlo jsi trefil. Jak je na necem napsano ‚tradicni…‘, je potreba se mit echt na pozoru. Podobne u ‚domaci…‘, ‚moravska…‘, nebo ‚babiccin…‘. Uplne nejlepsi je, kdyz se do ‚tradicnich‘ cukrovinek dava treba palmovy tuk. Palmy mame zrejme v Podyji.

        1. Zatím ne. Ale předpokládám že do 10 let by se v novomlýnském wádí pod pálavou nějaké pěstovat mohly. Možná dřív.

          1. To spis expandujou vinari, kteri konecne budou moct dosahnout te spravne cukernatosti bez prisypavani repneho extraktu.

        2. Hele, a z čeho se teda dělaly „tradičně“ třeba lázeňské oplatky?

          1. Netusim, ale tak se holt ztuzil nejakej domaci tuk, ne?

            1. Ztuzeny tuky a margarina jsou taky stara vesta. Uz za starého Rakóska…

        3. Tak zrovna třeba babiččiny mražený jídla docela ujdou. Není to samozřejmě tak dobrý, jako domácí, ale na to že je to z marketu (a cena je celkem fajn), celkem ujdou. Třeba knedlíky s uzeným, koule v rajské, plněný papriky, to se ti nechce dělat furt, ale dyž to v krámě mají a ujde to, proč si to občas nevzít, žejo.

          1. Už sem na to káp, ďábel je v detailu: není to baččino-cosi-hnůj, ale DOBROTY BABIČKY KLÁRY :o)

    2. No tak alespoň založil tři rodiny a má děcka. Takže se činí v duchu „zachovat rodinu“. Holt akorát trošku přepřáh nápřah, no. Ono taky asi žít s křivou hubou, co je na mladý (tata by mohl o letuškách povídat – je to jako přejít na červenou) nejni úplně lehký.
      Co jsem ale četl, nemohu potvrdit, je, že s bývalýma je v pohodě a stará se.
      Zbytek výblitku je generalizace, tou se tady asi hochu zabývat nebudu. Možná jenom bych řekl, že pro každou kulturu je zásadní si některé věci „chovat“. Nikoliv násilně, nejsme islám, ale přirozeně. Přístup langsam a všechno free a vlastně právo na jinakost kulturu spolehlivě…zdeformuje, ne-li zničí. Hlavně když jsou to nesmysly, přejaté na základě momentální popularity kdovíkde.

      1. To je právě znak toho, že nějaká kultura existuje – její členové ji DOBROVOLNĚ udržují. Tady se ale autor hroutí z toho, že se zruší nějaká povinnost něco dodržovat, považuje to už v nadpisu za „šikanu národní kultury“. A koneckonců nějako si nedovedu úplně představit jak vypadá konkrétně přístup „nikoliv násilně, ale zas ne langsam a free“. Bohužel to dost zní jako „nikod mi nebude nic přikazovat, nejsme islám, ale něco BY SE mělo dělat s těma krávama co chtěj bejt Novák“

        1. Právo v ČR vám umožní změnu jak jména, tak příjmení. Autor se pozastavuje nad tím, že zjevně někdo = Piráti, to považuje za samozřejmost a pokud tomu tak není, je to šikana žen. A tady bych se ho zastal – co to je za píčovinu, tedy ze strany Pirátů?
          A vy se můžete třeba zeblít za JZD, ale prostě naprostá většina žen tady je už nějaký čas ..ová. Dobrovolně to udržujeme, ale pak pak přijdou Piráti a bude to ZÁKON. Opakuji, stávající právní úprava nikoho ve změně či volbě jména NEOMEZUJE.
          Pochopils?

          1. Nemáte pravdu, v současné době musí zájemkyně o příjmení bez -ová o toto žádat na úřadě a uvést jeden z důvodů. Piráti (zřejmě oni, když to říkáte, já to nevim, obecně je moc nemusim) si zřejmě myslí, že úřadu je hovno po tom, jak se kdo chce jmenovat, že nejsme v nějakym Tatrmanstánu, kde o takové věci někdo musí žádat vrchnost. A já s nimi v tomto – spíše výjimečně – souhlasím. Až mi to přijde na Piráty nějak moc svobodomyslné, jinak je vidím jako klasické mladé utahovače.

            1. Mám pravdu, zjistěte si to. Prostě si dnes můžete zažádat o změnu jména i příjmení, ano, musíte uvést důvod a matrikářka to zamítne. Tak jí dáte k soudu a tam si to vyhrajete.
              Nebavíme se zrovna o moc frekventované záležitosti za celý život, nebo ano? Trocha úsilí k tomu patří, když něco chci.
              Piráti jsou – banda dementů. Nevědí co chtějí, ale nedají pokoj, dokud to nedostají, když to dostanou, pak pindají, že to je z masa a nedá se to hulit.

              1. Ano, jak říkám – Tatrmanstán, kde se poníženě žádá vrchnost o to, abych se mohl jmenovat jak chci. Když mi to zamítnou, tak „budem moset až do Zlina žádat o pomoc.“

              2. Proč by taková věc měla být v diskreci matriky?

          2. Ze strany Pirátů je to signifikantní – nevědí nic o problematice, ale chtějí být natolik zásadně proti, že jim přijde vhod libovolně imbecilní argument.

    3. Nenávistný židáček, nebo obyčejný zpitomělý šabesgoj?
      Tohle člověk co má všech pět pohromadě nemůže myslet vážně.

      1. Brilantní argumentace, střihám si kšandy a odcházím, máte ve všem pravdu, jen jsem to potřeboval takhle pořádně vysvětlit. Kriple :D

      2. V kritizovaném komentáři nic nenávistného nevidím, jde o pohrdání okázalými projevy jednoho druhu pseudovlastenectví.
        Dokáži to pochopit, nejsem Čech. Výhodou takového stavu je, že nemusím skákat.

        1. Ne každý má ygorkovo mentalitu JUDr.Macháčka z Černých baronů „my bysme se s nepřítelem už nějak domluvili“. Někdo si prostě za svojí a kulturnì identitou stojí a nemá chuť být korouhvičkou která se točí podle větru, hlavně že má dost žrádla ve žlabu a chlívek který mu jeho současný páníček milostivě zařídil (dočasně – než ho pošle na jatka)

          Češi jsou celou historii na hranici zániku, protože dají většinou přednost plnému panděru před vlastní kulturní identitou. A pak se strašně diví že jedou v dobytčáku na porážku a nechápou jak se to mohlo stát.

          1. Vy chcete naznačit, že si nestojím za svou kulturní identitou? Jak jste k takovému názoru dospěl?
            V dobytčáku na porážku, pokud mi něda nelhal, většinu nejeli Češi. Ani z Horních či Dolních Uher, Dánska nebo Holandska.

            1. Jakožto otitulovaný byste snad mohl pochopit metaforu s tím dobytčákem. Ale jako pracující dobytek a čeledíny nás tu pěstovali habsburgové přes 300 let.
              Nejlepší je když jste dobytek určený na porážku aniž to o sobě víte. V tom dobytčáku to už prokouknete. Tak se elity snaží těmto extrémním prostředkům předejít, aby měli stádečko relativně spokojeného a necukajícího se dobytka.

              A když se tak dívám na zdejší osazenstvo, tak se to elitám daří, bez ohledu na inteligenci dotyčných.

              1. Hele, ja jsem si v tydnu jeden vecer dal tu praci a koukal, jak to bylo za prvni republiky v Brne s bohatejma lidma. Ano, fura Nemcu, fura Zidu, ale i fura Cechu. A vychazeli spolu celkem dobre. Cech nebyl automaticky Untermensch. A neni ani dneska.

                Jo, ze najdes nemeckyho debila, co se bude Cechovi smat… tak to snad zazil kazdej z nas ve skolce, nebo skole, ze na nekoho neoblibenyho se muselo neco najit, i kdyby se mu aspon zkomolilo jmeno. Habsburkove samozrejme byli radi, ze na ne ma kdo makat a urcite by Cechum svoje majetky als Geschenk nedali, ale nedelam si iluse, ze kdyby Cesi historicky vladli na Germanskem uzemi, ze by snad Nemcum rozdavali zadara. Prachaty svine jsou svine bez ohledu na jazyk.

                1. Marie Terezie se nechala slyšet, že bez Čech by byla jen chudá kněžna.

                2. Češi, židé a Němci tu spolu tak skvěle vycházeli, že ti první si nakonec oddechli že ti druzí vyletěli komínem a že ti třetí byli odsunuti nebo proměneni v tatarák u stalingradu. Takže se s úlevou nastěhovali do jejich opuštěných vilek, které chtějí potomci těch druhých i třetích zase zpátky. Ačkoliv ti třetí ty druhé proháněli tím komínem. Holt pokud jde o prachy a majetky, tak se člověk spolčí klidně s úhlavním nepřítelem, bo jde o společnou věc. :-)))

                  Čech nebyl automaticky untermensch, ale upřímně, kolik sloužících, lokajů a podkoních bylo mezi židy a Němci a kolik milionářů a kapitánů průmyslu naopak mezi čechy. A vo tom to je.

                  S těmi Habsburgy je to Sysope o dost složitější. Málokdo se například zamyslí nad tím, proč nějací bezvýznamní šlechtičtí degeneráti z nějakého zapadákova, se prakticky přes noc staly pány střední evropy na 300 let a to v zemi která byla z celé oblasti prakticky nejzaostalejší.
                  To je totálně na hlavu postavené, a přitom si toho skoro nikdo nevšimne.
                  (hint: někdo o hodně mocnější jim v tom zásadně pomohl)

                  1. Ta nenavist, kterou jsi tady popsal, byla i mezi Cechy v 50. letech navzajem. Ona je totiz v lidech tak nejak bez prislusnosti k narodu, rekl bych. Nech treba Moravaky o hlade a uvidime, jak bude mezi nimi fungovat pratelstvi a solidarita. Staci si precist treba situaci pri krachu v Aergentine, oblehani Petrohradu, Kosovo, nebo Doneck. Ve finale ti drzi pohromade akorat vlastni rodina a par skutecnych pratel.

                  2. „někdo o hodně mocnější jim v tom zásadně pomohl“

                    Jako Turci, když zabili Ludvíka Jagellonského?

                    1. Turkům taky „někdo“ velmi zásadně pomohl, když tomuto primitivnímu muslimskému národu dal tak silné knowhow, že málem zlikvidovali i tu habsburskou říši.
                      To je neuvěřítelné jak lidi sežerou každou pitomost co se naučili v dějepisu nebo vyčetli z knih. Přitom je do očí bijící že to zcela odporuje logice a zdravému rozumu.
                      Stejně tak z čingischánem. Zaostalí pasáci koní zázračně rozvrátí mnohem vyspělejší Čínu, Rusko a skoro i Evropu. To je tak absurdně nelogické…
                      STejně jako to že během pár let se z totálně rozvráceného výmarského německa stala velmoc co přerovnala celou evropu.

                      Vlastně jak Turky, tak Mongoly i Habsurky a nácky, nebo třeba Napoleóna někdo stvořil za určitým účelem. Jen ti Habsburkové měli poněkud konstruktivnější poslání než ti ostatní.

                    2. Ja bych v tom tak obrovskou kospiraci nehledal. Nemecko dostalo dost prachy diky prodeji prumyslu, takze v podstate takove povalecna kurva, co se zacne po kouskach nabizet. Dalsi vec pak je, ze Nemci nejsou yrovna flakaci a kazdou marku dvakrat v ruce otocili, ney ji za neco dali. Ten jejich start Drang nach Osten byl zpocatku financne dost na vode.

                      Podle mne hodne velkou roli hraje i podcenovani nepritele. Prave ono „zaostali pasaci koz natrhli prdel Cine“ mas treba v modelu Afganistan. Ukaz mi, kdo tam nad tema kozomrdama vlastne vyhral. A ze tam byly nejaky zvucny jmena.

          2. Kdy to bylo, kdy Češi byli posíláni na jatka, či někam dobytčákem?

            1. Byl a možná ještě je to sen některých Moraváků. Obdoba slovenkého „Čecha do mecha s mech do Dunaja“.

              1. Moravak by maso z Cecha nezral. To uz radeji koninu.

          3. „Kulturní identita“ … odpůrci přejímají jazyk a pravidla hry svého nepřítele. Tak začíná porážka.

            1. No vždyť. Přejali jsme kapitalizmus, konzum, primitivní zábavu, život na dluh. Čeština zprasená amerikanizmy a na pravidla pravopisu defekuje pes.
              Ale jinak jsme zcela svobodná a demokratická země, až na to že tady čechům už skoro nic nepatří. Ani kritická ifrastruktura, ani podniky a průmysl.

              1. Svobodni nejsme a nikdy jsme nebyli, ale zastupitelskou demokracii tady mame. Se vsim vsudy. To bych nepopiral.

                Nase rec byla zprasena vzdycky, zrovna plotnacke hantec je toho dukazem. No, tak ted se tady prezene vlna amerikanismu, az to lidem zacne lizt krkem, tak prijde zase vlna jina, treba se budeme ucit stetcem malovat obrazky z cernejch car, kdo vi. A treba se neco z toho chyti, kdyz to bdue snadnejsi, nez ceske synonymum.

              2. Záleží, jak definujete „my“. Popatřím-li na naši rodinnou jednotku, nic z toho tam nevidím. Tedy kromě toho, že všichni budeme večeřet, ale předpokládám, že to jste za „konzum“ neoznačoval. To jasně ukazuje, že se těchto věcí vůbec nemusíte účastnit. Nikdo nemusí mít dluhy, a už vůbec ne na spotřebu.

                Svoji svobodu si určuje každý sám. Jakkoli to zní trapně a otřepaně, ten proces začíná a v podstatné míře se odehrává ve vlastní hlavě. Když to přeženu, i v malé vězeňské cele může stát nepokořená nezlomená osobnost a naopak i na trůně se může choulit ustrašená ovečka vláčená vůli těch okolo.

                Tím omezením svobody podle mě nazýváte prostý fakt, že ovládající zneužívají slabostí ovládaných.

  7. Ony už to některé blbky přechylují už dnes. Včetně 2 mých vrstevnic.
    Na druhou stranu, když nějaký zápaďák vidí za jménem -ova tak si hned představí nějakou náplavu z východu. Polští, rumunští, ukrajinští „ukradni co můžeš“ gastarbeitři nám nedělají po světě zrovna dobré jméno.
    Jinak jsou ale zápaďáci docela retardovaní aby hned poznali slovanské jméno.

    Ale, proč se takhle přizpůsobovat dementním zápaďákům, a nebýt hrdý na svoji slovanskou kulturu.

    1. Kdo ti brání bejt hrdej na tvoji slovanskou kulturu? Klidně buď, můžeš se třeba pro začátek naučit psát česky, nebo si vylep na Jawu českou vlaječku, nebo si prostě dělej co chceš. Jestli vidíš důvod k hrdosti na slovanství (já třeba ne), tak si ji proboha provozuj. Ale PROČ k tomu nutit zákonem kohokoliv jiného?

      1. On ti někdo snad zakazuje si vylepovat šesticípou hvězdu a všude mít nášivky IDF? Tak proč tady vyšiluješ?
        Jednou si ve slovanském národě, tak se s tím smiř, že je tu převaha slovanů a nikoliv židů a jejich poskoků-šabesgojů (s vyjímkou Prahy). Já bych se taky v izraeli nedožadoval práva na nošení uniformy SS na veřejných prostranstvích, pokud bych byl příznivec národního socializmu. Tady ti symboliku sionacizmu nikdo nezakazuje. Klidně si tu můžeš mávat s izraelskou vlajkou jak chceš.

        1. Nemám s židama nic společnýho, ale hlavně ten tvůj vejblitek nijak nezapadá do toho, o čem se tu dospělí bavili než jsi sem zas přišel trotlovat ty.

          1. Vysírat a trollit jsi tady začal ty a Misaka.
            Ale pravda, moje chyba, že jsem na ty nesmysly vůbec reagoval.

        2. Vylejt se jako váze dopoledne bývalo za slušných časů považováno za faux pas.
          Tedy u gentlemanů.

          1. váza

          2. Nebuď na sebe tak přísný, to se stane každému :-)))
            Pravda, mě naposledy když mi bylo cca 25 a dostali jsme při návštěvě Tater povinného ranního frťana borovičky.

            1. Zedniky jsem v 10 dopo vidal na tretim „jednom“ v hospode uz jako kluk.

              1. ..a pamatuješ si taky ty zprávy večer, jak chodilo SNB po putykách v sedm ráno a s kamerou ČST v zádech se ptalo, co tady děláte soudruhu? Vy jako pijete pivo?

                Jak řekl, že má po noční, šlo to na střih. A řekli to všichni, i ti alkáči, už věděli co mají říkat.

                Další kurvárna byla, když stavěli prázdný vejtřasky nebo tatry a ptali se, proč jezdí prázdnej, když národní hospodářství potřebuje efektivitu. Jak řekl, že mu to řekl ředitel nebo vedoucí a do toho jméno, tak to střihli. Bodejť by ne, zrovna odvezl řediteli písek na zahradu nebo bidety vedoucímu na chatu a vracel se.

        3. „Jednou si ve slovanském národě“ Není, Slovanů je tady opravdu pomálu.

          1. Geneticky ano, ale tady jde přeci o kultůru!
            Třeba Dfens je poměrně germanofilní, ale většina populace spíš germanofobní, slavjanofilní. Ukažte mi čecha, kterému český jazyk připadá horší než němčina. Ne že by takoví nebyli, ale jsou v naprosté menšině.
            Jakkoliv mi vadí ten všudepřítomný slovanský bordel a chaos, tak se do něj z návštěvy germánie s radostí vracím, bo se mi z toho jejich všudypřítomného anorganického ordnungu dělají osypky. Ten zkrátka není vlastní slovanské organické duši.

            1. Já bych řekl, že tady máme docela dobrý kompromis mezi germánským ordnungem a slovanskou anarchií…
              Stejně jako s alkoholem, chlastá se fest, ale ne tím destruktivním ruským způsobem.

            2. Slovanská kultura? Obščina, sobornosť? To fakt v tom Brně vyznáváte, jo? Tak to hergott s váma.

  8. Návrh: Co kdyby si každý ty „unikátní energie a vibrace“ řešil unikátně po svém?

  9. Pokud by někdo měl pocit že autor přehání, tak o stavu naší vyspělé západní kultury, potažmo celé západní civilizace docela nekompromisně vypovídají už jen nadpisy zpráv z novin, zvlášť na samotném západě, kde včera je už zítra. Zrovna jsem jeden takový krásný nadpis našel:
    „U Ahmeda našli hlavu 17-leté švédky“
    Krásně to vystihuje kam nás dovedla ideologická nadvláda kulturního marxizmu. A nějak si nemůžu vzpomenout kdy se něco takového dělu u migrantů z východu, zaostalých slovanů, podle některých diskutujících, že by někdo emigroval na západ aby tam řezal hlavy, notabene v ještě adolescentním věku.
    Upřímně řečeno, součástí takového vyspělého západu já být nechci. To už raději zpátky do zemljanek.

    1. Češi (anebo východní Slované) takové průsery mají taky, akorát my to vnímáke jako ostudu a selhání jednotlivce, zatímco čmoudům je to šumák, beztak si to bílá děvka zasloužila…

      Otázka za deset bludišťáků: kde a kdy vytvořili Češi někde v cizině Chánov, Luník IX, anebo obdobu banlieues?

    2. Čas od času některá lednička vydá své poklady. Někteří ledničky teprve objevují. To je ta cca petisetletá zaostalost. Však ono je taky jednou přestane bavit skladovat pinďoury v mrazáku a kebule v lednici, a rádi se ulenoší u korporátně nijaké kulturně marxistické konzumní zábavy. Proto se sem taky serou, že jo.

    3. Zrovna na tom dálným východě je pak co jim ze samohonky nebo jinýho fetu mrdlo a rozřezali si děcka, sourozence apod., taky dost. Určitě nejseš tak blbej, jak vypadáš, tak si to zvládneš najít, ne?

Napsat komentář

D-FENS © 2017
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!