Rouškový hejt - zpět na článek

Počet komentářů: 275

  1. Jakkoliv má dentista názory ohledně roušek souznějící a rozumné, s ostatními tématy to tak slavné není. Sleduji už nějaký čas na fb.

    1. Pokud me pamet neklame, tak v dobe, kdy mainstream musel zopakovat slovo rouska 10x v kazde vete, kdy DFENS sam psal clanky o neexistujici hrozbe , tak se maestro Prymula rouskama vubec nezabyval, protoze resil veci podstatne, tj. uzavreni hranic, zavedeni karanten pro COVIDIOTY s nutkavou potrebou odjet do Italie a sledovani socialnich kontaktu, testovani nakazenych a podchyceni rozjizdejici se epidemie.

      Myslim mam docela dobrou pamet. Nevim, co tehdy tvrdil DFENS o rouskach, ale timto mu gratuluji k prozreni, ze rousky jsou nahovno, coz jsem tvrdil uz zacatkem brezna a kazdy, kdo sledoval, jak se COVID19 vesele siri pres HEPA filtry na lodich vcetne Diamond Princess musel vedet, ze ten kus hadru je totalne napicu, kdyz se nejedna o kapenkovou infekci, ale aerosol, ktery projde pory v sebehustssi tkanine v desetistupech , drzice se za ruce, pri zpevu budovatelskych pisni, coz uniklo i mistnim vseznalym doktorum alla Challenger.

      Ale tyhle logicke nazory nikdy nezaznely v mainstreamu, dokonce dodnes, takze to neni nahoda ale je to zamer a je zbytecne se nad tim rozcilovat, ze kritici rousek jsou odstavovani lepsolidy z neziskovek. Koneckoncu ja to tady taky schytal od COvidiotu Mrcase a jeho banikovskych fanboys na diskusich, dokonce me tu kadrovali jako skodnou zver, ale ted uz jsou chytrolini zticha, kdyz se ukazalo, kdo mel od zacatku pravdu.

      P.S: nezapomente, ze jsem davno predikoval ekonomicky krach (realita), obcanskou valku (viz USA), hyperinflaci (uz globalne zacina) s tim souvisejici boom drahych kovu (take se splnilo) a nakonec nuklearni konfrontaci mezi velmocemi (na kterou to taky pekne zraje, akorat nevim, jestli bude postupna eskalace nejakych proxy valek ala Taiwan, Severni Korea, Iran, Syrie, Belorusko, Ukrajina, Turecko, Kasmir, Libye atd, anebo to Cinani s Rusama naferovku napali do Americanu bez nejakeho vetsiho srani).

  2. Je prvního září 2020,
    jako každý pracovní den čekám na vlak Pinďourlíný, abych svou tělesnou schránku přepravil o 30km dále, prostě jedu z města drahého kovu do města piva, kdy si vydělávám na chleba pro svou početnou všepožírající rodinu. Po zastavení vlaku a pročištění ušních bubínků, které si užily svou ranní dávku skřípání, nastupuji jako řádný občan v roušce do tichého oddílu.
    Usedám, z brašny od NB vytahuji burisony, sundávám si roušku a začínám konzumovat. Po dvaceti minutách velmi pomalého zahánění hladu nasazuji roušku a vystupuji z vlaku. Po rychlém sundání té ostudy se zas cítím jako člověk. Další kontakt se svou záclonovou rouškou budu mít až při návratu :-)

    Život je krásný, nemůžu si nechat ujít ty obličeje ortodoxních rouškařů.

    1. proč to švejkování? proč jim neříct nasrat? Ve vlaku to může řešit tak akorát průvodčí a když tam bude bez roušky 20% cestujících, tak se na to taky vysere.
      Ale poďme dál, dostanete pokutu, co to zkusit nechat probublat až k soudu? Tady mám asi hodně naivní představu, tak prosím o případnou korekci. Ale tyhle buzerační nařízení jsou na základě vyjímečného stavu, který je na základě pandemie. Pandemie má jasnou definici a ta není splněna. A ne že by jim to nevyšlo nějak těsně, podmínky nejsou splněny o 2 řády. To se u soudu nedá prohrát (hahaha), jasně jednotlivce si vychutnají, ale když by jich (nás) byli stovky/tisíce?

      Když se na to tak dívám, tak naše vláda vlastně provedla puč, za vydatného potlesku a podpory „demokratických“ médií a to si nesmíme nechat líbit.

      1. Sockou sem jel po velice dlouhé době tak dlouhou trasu, a hned asi 4× sem si potvrdil, proč tu sračku nepoužívám.

        Kdo vykládá, jak IAD není svobodná, tak je kokot, protože to je eště furt o vesmír jinde, než všechno ostatní.

        Takže ať si v socce všichni třeba naserou metr vysoko a pak to sjíždí na saních :D Poněkud víc mě mrdá buzerace v krámě, protože bez žrádla to moc nejde.

        1. Pro žrádlo do krámu ale nemusíš. Dá se to objednat, což je podle mě nejúčinnější způsob ochrany vůbec. Borec ti nechá tašku s nákupem před barákem, poodstoupí, ty si jí vezmeš a odneseš.
          Stejně tak není nutné jezdit sockou.

          Zkrátka dá se to skoro úplně bez roušky, ale něco to stojí. A s rouškou to zase stojí tu roušku no. Pro mě má třeba metro takové výhody, že i s hadrem přes xicht se vyplatí.

          1. Ne, už jen statisticky – nedá se to vobjednat. Vobčas se nad sebou zamysli, stává se z tebe poslední korporátní prahéžáckej kripl. A trvalo to jenom rok a něco, smutný.

            Vono totiž furt zhruba 90 % lidí bydlí ve zbytku republiky.

            1. Psal jsem, že ty nemusíš. A vono se to dá objednat i na vesnici, lidi mají telefony a používají řeč, tím se to dělá. Třeba můj děda na malém městě byl takhle zásobován snad 3 měsíce. To jídlo jsem mu vozil já.
              Krom toho nevím, jestli to tušíš, ale ohledně roušky se na tebe vztahuje vyjímka.

              1. Na vesnice ani maloměsta nic takovýho nejezdí.

                1. Přijedu kamkoli, kdykoli s přivezu cokoli. Stačí zaplatil.

                  1. To už mě vyjde levnějš si objednat paletu mouky a píct to doma, než abys mi vozil chleba, sorry jako. Nějaká soudnost?

                    1. Jak jsem psal na začátku: „Zkrátka dá se to skoro úplně bez roušky, ale něco to stojí.“
                      Babi třeba bývala domluvená se sousedem, že jim vozil občas nějaký balík mléka nebo tak. Závozy dělá třeba Červený kříž a co já vím. Ale dá se to i soukromě.

                    2. Mimochodem jeden z mých známých během lockdownu trávil čas tím, že aktivně vyhledával lidi, co potřebují nakoupit a sami nechtějí. Naplňovalo ho to.

                      Ale ne, nejde to, a já jsem zkurvenej korporátní pražák. Budu se muset podívat, co to znamená ten korporát, jak do toho zapadá česká firma se sedmdesáti (nebo vedle čtyřiceti) zaměstnancema.

                    3. Se na tu slavnou moravu plnou zmrdů a závistivejch šmejdů zajeď někdy podívat, je to taková zajímavá zem.

                      Zrovna teďko širší rodina zase řeší typickej problém, zmrdování vo majetek, a to eště ti dotyční, po kterejch se má dědit, furt žijou, a některejm potomkům není blbý se už teď vo to zmrdit. Klasicky ten kripl, co dělá úplně největší hovno, tak má největší hubu a všichni by mu měli všechno dát…

                      Možná se sousedama z jedné strany by se dalo domluvit, možná. Ta hvězda vedle se natlačila do zmrdivize dvakrát (nějaký to vaření nebo co), protože jedna vostuda jí před milionem diváků nestačila, trotlol, možná si ji tam i viděl. S tou se nedá domluvit ani aby si kurva něco dělala se zdí ze své strany, takže přes rozsáhlej zásah na naší straně to je sice lepší, ale rozhodně to nepomohlo 100% a furt je to vlhký. Ta určitě.

                      O barák pod ni se nastěhovali rejžáci, co tam chtěli dělat další pračku na prachy, akorát jedni žluťáci votevřeli vo 150 metrů níž a vo 500 výš je Penny, tak jim to nevyšlo. Je fakt, že ti za prachy udělají kde co, ale upřímně, s těma debilama má málokdo nervy jednat. Co dál?

                      Ty a nebylo by snazší prostě nevymejšlet stupidní kunďárny, aby si člověk moh jít normálně do krámu utratit svoje 5× zdaněný prachy za znova 2× zdaněný věci? Jo aha, minimálně třetina národa jsou od nátury svině nebo idioti, hm, njn. Neviděli poslední dobou někde nějakej jinej glóbus?

                    4. Tohle je všude stejný. V rodině jsou tyhle věci nejhorší.
                      Proto máme každej dvojí sociální síť. Já třeba vím, že když budu potřebovat dovézt nákup, tak ti zavolám, domluvíme se na ceně, a ty mi ho dovezeš. Když ne ty, tak nějakej jinej kontakt.
                      A jakože mě dneska svědí v nosí a bolí v krčíku, tak mě možná zavřou do karantény a budu to potřebovat :-D

                    5. sinuhet
                      27.8.2020 v 14:50

                      Ne, fakt ti seru na to, vozit ti chleba, na rohu máš žábu a kilometr máš lídla.

                      Rýmičky sem prodělal dvě, kdy sem si všiml, že mám občas ucpanej nos, a tak asi 15, kdy sem si nevšiml ničeho, vod té doby, co ta pakárna začla. Jednak se nikdo neptá mě, esli si hodlám dát rýmičku, nebo ne, a hlavně, tělo je prázdná schrána, která poslouchá mě, takže já se neptám prázdné schránky, esli si jako nechce dávat nějakou flákárnu.

                    6. Když oni mě do té žáby nepustí, budu muset být zavřený doma, tak nějak to je, ne?
                      Teda samozřejmě doma musí zůstat jen ta schránka, ale bez ní se nápuk nosí blbě.

                    7. Kdo tě tam nepustí?

                    8. Stát pod hrozbou násilí?

                    9. Ale pustí. Pokud jsi nebyl ve styku s někým diagnostikovaným, tak se tě nebudou obtěžovat ani testovat na COVID. Ergo nejsi v karanténě, ergo můžeš kam chceš.

                    10. Nejsem. Ale těším se, že budu. Jestli to teda někdy vyjde.
                      Všichni mi dají na 14 dní pokoj. Budu sedět doma na terase, kouřit a zkoumat, jak uvařit tu rýži, které mám doma pro případ nouze 5 kilo :-D

                    11. sinuhet
                      27.8.2020 v 15:06

                      nechňápu

                    12. Behemot 27.8.2020 v 15:24

                      „Jak důsledně bude stát kontrolovat dodržování karantény osob, kterým byla nařízena?
                      Klíčová je osobní zodpovědnost a dodržovat nařízení vlády a Ministerstva zdravotnictví, to znamená neopouštět karanténu v domácích podmínkách. Je důležité také zdůraznit, že karanténou chráníme nejen sebe, ale také své okolí a celou společnost. Nedodržení karantény může být postihováno také zpětně, a to až do výše 3 miliony Kč. Na dodržování kontrol spolupracuje s hygienickými stanicemi také Policie ČR.
                      Pokud jste v domácí karanténě, váš stav nevyžaduje přijetí do nemocnice. Je důležité dodržovat stanovené pokyny.

                      Co se děje při porušení karantény?
                      Za porušení nařízené karantény hrozí pokuta až tři miliony korun, přičemž její porušení může být postihováno i zpětně. Na dodržování karantény dohlíží stanice ve spolupráci s Policií ČR, ovšem jejich kapacity samozřejmě nejsou takové, aby každého, kdo je v karanténě, například denně kontrolovali. V prvé řadě se tak spoléhá na osobní zodpovědnost každého, protože dodržením karantény nechráníte jen sebe, ale především své blízké, své okolí a v konečném důsledku celou společnost.“

                      Zdroj: https://koronavirus.mzcr.cz/co-delat-kdyz-jsem-v-karantene/

                      (jeden dotaz na Google)

                    13. A sinuhet je ze tří mega tak vyděšený, že ještě rád bude kolaborovat. A pičovat jen spořádaně, doma, ale jinak šlapat brázdu a čumět dolů.
                      Za jiných podmínek by mi vás bylo líto.

                    14. Jo, z těch tří mega jsem vyděšený. Reálně jsem se těch městapáků bál, když mě málem zastřelili během nouzového stavu za přechod na červenou, a druhý den mě potkali bez roušky. To jsem se bál, co bude příště, až je potkám. Oni mě na té sedmičce už tak nemají moc rádi, co jsme se tak občas potkali a končívalo to příjezdem PČR, protože s těmihle kokoty se to fakt nedá.

                      Kolaborovat nebudu. Já se na tu karanténu těším, protože budu mít klid. I od své ženy. To, že mi to přijde jako nesmyslné a velmi škodlivé opatření, je jiná věc. Ale pokud mě do ní zavřou, nijak mi můj názor nepomůže.

                2. Behemot: chtělo by to zauktualizovat znalosti kam co jezdí a neházet argumenty starými rok, v „onlajnu“ se věci mění sakra rychle. Takže sice 90% lidí bydlí mimo Prahu, ale pokrytí jen rohliku.cz je 80% populace. Takže to není žádná „prahéžákovina“, ale zcela obyčejná realita, kterou jste jen neráčil vzít na vědomí.

                  1. To je ta firma, která pak nebrala objednávky pod palety nebo tisíce a i teď většinu objednávek zkurví?

                    Přičemž jak znám tady ty hipsterský hovna, bude to plný ajaxovejch sraček a v normálním prohlížeču to nebude fungovat, takže back-to-1.

                    1. Měl jsem od nich asi 20 objednávek, 3 z toho „zkurvili“.
                      Jednu věc neměli skladem, odečetli a dali nějakou kompenzaci v podobě tří mandarinek nebo tak něco.
                      Jednu věc rozbili, poslal jsem jim maila, druhý den přivezli novou.
                      Jednu věc přivezli dvakrát místo jednou, poslal jsem jim maila, nechali mi jí.

                      Ale jinak je to úplně nahovno.
                      Jo, je to drahý, asi o 10% dražší než Lidl. Ale má to úžasnou výhodu. Moje žena miluje nakupování a nakupuje hodiny a hodiny. Tak tři hodiny sedí u rohlíku a já to pak zaplatím. Win win.

                    2. Behemot: mohu pouze zopakovat, že argumentovat nějakou minulostí (o které já ani nevím, nepoužíval jsem to) je poněkud hloupé.

                      U nás byl rohlik tento týden, nezkurvil nic, tak nevím. Zkuste to taky a místo těch hipsterských hoven můžete taky zkusit psát ze zkušenosti.

                    3. No, ono nejde jen o to „zkurvit/nezkurvit“. Rohlík má u nás tragickou úspěšnost s kvalitou masa, protože buď přivezou maso s expirací „další den“, nebo maso s expirací za týden, které ale už další den smrdí – protože do toho celofánu se při převozu někde udělala mikroskopická dírka… Se zeleninou je to zrovna tak, spousta je další den nahnilá/naplesnivělá.

                      Prostě jsou věci, které chci před nákupem vidět. Nebo si třeba i vydolovat to maso tamhle vzadu které je, na rozdíl od ostatních, pořád ještě růžové, a s expirací za týden. Nebo prostě zajít půl kiláku k řezníkovi. Bohužel žena na to má jiný názor, a nějak ji netrápí že 30 % masa letí do koše.

                    4. Karkulka
                      27.8.2020 v 14:35

                      Co si myslíš, že je hlavní způsob jejich výděku? No samozřejmě, že když to nevidíš, tak ti tam naserou podřadnej krám (kterej by jinak nemohl jít na pult, ale muselo by se to prodat pod cenou a zpracovat jinak) za cenu vyšší jak pultovou ve velkejch řetězcích. Protože vozit ti nějaký balený cypoviny s marží 000nic a eště dopravou „v ceně“, na tom se vydělat nedá nic. Ale nakoupit šmejd co je hnusnej, končí tomu životnost a jinak obecně třetí až bůhví kolikátá jakost, a dávat to za cenu jedničky a dvojky, to je byznys.

                      Takže samozřejmě pokud je na výběr jakákoli jiná možnost, ani by mě nenapadlo takovej nesmysl používat. Myslim, že se bez těch kokotin obejdu do smrti.

                    5. Karkulka

                      objednávám od rohlíku dlouho a problém s masem jsem neměla ani jednou. Jediný problém byl, že jsem si musela hlídat, jakou má maso váhu, protože u přiložených foteček chybí legenda „zvětšeno pětkrát“. Takže jsem objednala podle fotky normální kus, ale přišel ždibeček. Ale to byla moje chyba, měla jsem si to hlídat.

                    6. Asi jiný region. Nebo horší metoda balení. Nebo horší kvalita masa. Nevím. Každopádně s těmi 30 % si srandu nedělám. Kdyby to maso smrdělo v den expirace, ještě bych nad tím mávl rukou. Když má expiraci za 5-6 dní a druhý den po dovozu/v den dovozu hned po rozbalení smrdí…

                    7. Docela hodně nedávno, nevim esli to někdo psal v diskusi, nebo mi to řikal…takový boty jako že místo dvou krabic piva dovezou dvě piva a eště mají kecy.

                      Mimo to fakt nejsu zvědavej, aby se mi v potravinách hrabal nějakej neandrtálec z východu, co se tou samou rukou přetím hrabal v prdeli s úplavicí.

                    8. Behemot

                      . . takový boty jako že místo dvou krabic piva dovezou dvě piva . . .

                      to je ovšem bota toho, kdo objednával, měl se podívat, jestli se objednávají kusy nebo krabice.

                    9. moussa
                      27.8.2020 v 15:25

                      Jasně, dotyčnej objedná dvě krabice, voni dovezou dvě lahve a je to jeho bota. Ty seš zase už v obvyklé kondici, co?

                    10. Behemot

                      je to jeho bota, protože u rohlíku se většinou objednávají kusy, takže pokud chce krabici, musí uvést počet kusů v krabici. Nedělá to jen rohlík, ale i jiní, například Z-market. Až si jednou od nich objednáš, tak to třeba pochopíš, možná.

                    11. moussa
                      27.8.2020 v 15:34

                      Ten 6pack je jeden kus, ale to by chtělo trochu všeobecnej rozhled, a ne jen autisticky bušit do myši.

                      Možná někdy vylez z baráku a zajeď do kšeftu, podívat se, jak se tam balí speciální sady piv :o)

                    12. Behemot

                      tak ještě jednou a pomalu. U rohlíku a nejen u něj, ale například i u Z-marketu je třeba objednávat kusy i v případě, že jsou v balení. Možná to nějak souvisí s tím, jak to mají evidované ve skladu. Nicméně děkuji vrchnímu za spoustu dobrých rad do života poskytnutých zcela zdarma, ale nemyslím, že by byly k něčemu.

                    13. moussa
                      27.8.2020 v 15:55

                      Nelze objednávat kusy v balení, protože to je BALENÍ a NEMÁ SE KURVA LÉZT DOVNITŘ. Takže očividně ještě samej lež a podvod, protože je-li na fotce balení a přitom prodávají něco úplně jinýho někde z palety, je to klamání spotřebitele.

                      Naštěstí jak řikám, nejsem takovej kripl, aby by mě vůbec jenom napadlo si připlácet za horší službu, aspoň teda dokud z toho banda kriminálníků co drží kormidlo neudělá koncentrák k nežití, takže si radši zajedu do Makra a tam si naberu co chci vod kusů přes krabice, bedny, basy, kartony až po bečky a palety a nebude mě nikdo odrbávat :o)

                    14. Behemot

                      Docela hodně nedávno, nevim esli to někdo psal v diskusi, nebo mi to říkal

                      když si stavíš budoucnost na tom, co ti kdo naplácá v diskuzi nebo per huba a vlastní zkušenost nemáš žádnou a ještě trpíš stihomamem, že tě kdekdo chce odrbat, tak je potom každá diskuze úplně zbytečná.

                    15. Sinuhet+fatdwi: a platíte toho Rohlika alespoň hotovostí, nebo se svou troškou radostně přidáváte na vlnu „disrupce“/likvidace maloobchodu a přechodu na výhradně digitální a bezhotovostní zářnou budoucnost? :-P

                    16. Kartou online. Protože přechod na digitální kredity je, pokud jste si nevšiml, v podstatě dokončen. Nemá smysl se tomu teď bránit, na to už je dávno pozdě.
                      Naštěstí jsou tu jiné digitální kredity, které akceptuje třeba Alza – a tam mají všechno, co se nedá koupit na Rohlíku.

                    17. Jan Mrcasik
                      27.8.2020 v 14:37

                      Že se vůbec ptáš. Samozřejmě, že tam mají registrovaný aji číslo šprcek a dotyčnej provozovatel vo nich ví naprosto všechno.

                    18. Ví toho daleko méně, než prodavačka v Žabce, kam chodím kupovat cigára či koláček.
                      Rohlík ví číslo karty, jméno, adresu, telefon. Bába v Žabce ví, kde pracuji, kdy chodím domů, jakou mám kdy náladu, že nesnáším roušky, nenosím u sebe moc hotovosti, mám rád takové ty hranaté syrečky, fialové tyčinky z chlaďáku od Milky, když si kupuju džus, tak je to multivitamín, pomeranč, jablko nebo višeň, kouřím iQos, nosím klobouky a spoustu dalších věcí. A jako bonus má moje otisky prstů a vlastně kdykoli může vidět mojí občanku, stačí si říct, až budu příště kupovat heety.
                      Úplně nemám pocit, že by to byl s tím Rohlíkem průšvih.

                    19. sinuhet: Rohlík ví to, co si kupuješ, lépe než ta prodavačka z Žabky a narozdíl od ní to nejenže ví, ale vede si o tom databázi a nejspíše to analyzuje a profiluje tě.

                      Daleko větší problém je ale ta samotná digitálnost a bezhotovostnost. To totiž znamená totální dohled, pokud se povede zrušit konkurenci/alternativu – což jsou „kamenné“ obchody kde se dá platit hotovostí.

                      Čím víc se cpe bezhotovostnost, tím víc přestávám platit kartou a platím hotovostí. Abych to vyrovnával a šel proti tlaku.

                      Klasik ostatně pravil, že existují dva druhy lidí – podle toho, jak reagují na tlak.
                      Svobodný člověk reaguje na neoprávněný tlak tím, že čím více se na něj tlačí, tím více tomu odporuje a jde hlavou proti zdi.
                      Oproti tomu člověk s mentalitou otroka čím více vnímá tlak, tím více ohýbá hřbet i když nemusí…

                    20. Jenže hotovost bude zrušená, smiřte se s tím. Je to tak nepraktická věc, že to převálcuje všechny tyhle důvody, se kterými samozřejmě plně souhlasím. Ale cestu, jak tomu zabránit, nevidím. Východisko vidím v Moneru, ne v hotovosti.
                      Na rohlíku nakupuje žena, takže znají její zvyky, já to jen platím :-D okay, to je trochu alibismus. Ale ta bába v žábě, pokud by byla kolaborantka, by na mě mohla získat tolik dat, až mě z toho mrazí.

                    21. Já docela chápu to vaše digitální svazácký nadšení, už skoro nepoužíváte hotovost, ale zkuste uvažovat reálně.
                      Ke zrušení hotovosti nedojde dotud, dokud v tomto státě bude existovat korupce.
                      Nebo si to představíme tak, že až budeme potřebovat uplatit nějakého zkurveného vlivného vysokého úředníka, tak přijdeme a „hele, jaký máte číslo účtu, pošlu vám tam nějaký kredity“? Odstraníme nejprve zkorumpovaný úředníky a politiky?
                      Tak jistě.

                    22. Zapomněl jste na to tradiční bububu:
                      „Umíte si představit, kolik bankovky přenášejí bacilů?“
                      A pro vlastní dokreslení vší té hrůzy, si můžete třeba představit, že vám v trafice vrátí bankovku, kterou chvíli předtím zaplatila svá cigára štětka z bordelu, prolezlého kapavkou a podobnými dobrotami. A možná…možná i syfilis!

                    23. @servisdok
                      Korupce bez hotovosti není žádný problém. Už teď jsem přesvědčen, že drtivá většina korupce s hotovostí nesouvisí.

                      A nějak jste přehlédl to, že jsem rozhodně pro zachování hotovosti přesně z těch důvodů, které zmiňujete. Ale jsem přesvědčený, že je to mlácení hlavou proti zdi. A to nějak praktikovat nepotřebuju. Proto to Monero.

                    24. @servisdok 27.8.20 15:39
                      Tak se podívej, jak se dělá korupce i bez hotovosti, třeba u Nečesanýho. Paní Nečesaná založí firmu, která okamžitě začne fakturovat miliony za poradenství firmám, které začnou okamžitě dodávat krajské nemocnici, kde je ředitel Nečesaný. A je to čistý, posvětil to i soud 2. stupně. Furt lepší, než se nechat chytit se sedmičkou v krabici.

                    25. sinuhet: v Rakousku už vážně přemýšleli o zakotvení práva na platby hotovosti do ústavy. To je jediná cesta.

                      Bezhotovost = totalita. Protože vznikne nějaká autorita, která má jednak absolutní přehled o všech finančních tocích a jednak může jakoukoli transakci vetovat, když se jí nelíbí. Totální dohled + totální kontrola = totální nesvoboda.

                      A to nemluvím o tom, že nerozlučně spojené je „negativní úročení“ a „daň z transakcí“ alias brutální krádež prostředků z účtů, že…

                      Ze státu, kde byla reálně nastolena bezhotovostní společnost, bych emigroval. Protože v tom se nedá žít a to už je skoro cokoli lepší.

                    26. Jan Mrcasík

                      já platím rohlíku v hotovosti, s výjimkou doby covidové, kdy logicky vyžadovali, jako ostatně všichni, platbu kartou. Pravda, databázi o tom, co většinou kupuji, mají, ale nijak mě nenervuje, že si mě profilují a analyzují podle toho, že kupuji ředkvičky, Merhautovu housku a Poděbradku citrus mix.

                    27. Jan Mrcasik: hotově. Běžně rohlik nepoužíváme, radši vidím, co kupuju. Ale bylo to překvapivě kvalitní (zelenina).

                    28. mousa+fatdwi: dojali jste mne, že až skoro slzím. Děkuji vám, přátelé. Hotovost ještě není ztracena :o)

                    29. No tak dneska mi dali do tašek jiný pivo, onehdy inzerovali hovězí z Namibie, přišlo český. Na moje stížnosti odpověděli, že když není na skladě Namibie, vykrývají to českým tažným skotem. Kupuji si tam jenom pivo, japonskou majonézu, která je ale z Koreje, ghí, jinak je to na pytel. Když se tam objeví něco nadějného jako třeba hamburger z wagyu, tak je to vosolený, nebo mořský ďas, tak to stáhnou z nabídky. Taky jsem se jich ptal na to, proč nepoužívají igelitky, pro který mám využití, ale nějaký papírový tašky, z nichž jedna se při otvírání rohlíkpointový lednice protrhla a pivo vypadlo na zem.

      2. Je potreba se na to podivat tak nejak politicky. Uz nekdo definoval, jake ma ta rouska mit vlastnosti? Ne? Chyba! Musi se stanovit Smernice eu. Plus nezapomenout, ze rouska nesmi byt cerna, aby nevznikaly nedorozumeni typu „tamta cerna huba“ apod.

        No a nasledne zridit kontrolni mobilni stanoviste, kde se budou nahodne parametry merit a pokutovat! Tak se na to musi. Nejak se ta dira v kase musi zacit zalepovat.

        1. Voni by mozna radi, ale pak by ty rousky musely byt k dispozici. Coz je pruser, protoze pres nekolikere ujisteni agenta Burese ty rousky bylo nutne sit doma. Ani nevim proc. A nepochybuju, ze kvalitni rousky oceni vic v nemocnici a oceni tam take, kdyz je verejnost nebude vykupovat :)

          1. Babiš mi dodnes dluží tu roušku ve schránce. Chápu, že se na mě mohlo zapomenout, měl bych se mu ozvat.

          2. Stačí si vybavit jarní tiskovky a vytahování červené mikiny, jak dokázal za tři dny utratit 1,5G.
            Estébáka a půl ministerstev na letišti, v FFP3 a naslouchajícímu PŠM rejžového velvysrance.
            V půli července se ukázalo, že z těch plně naložených X Ruslanů a X Boeingů není ve skladech ani hovno.
            Nikdo si ještě netroufl ani naznačit, kolik za ty předražený rejžový sračky vlastně utratili a kde na to vzali. Nikdo se estébáka neptá na jeho proklamovanou politickou zodpovědnost za to, že už na konci ledna nebylo ve skladech ani hovno, přestože jeho fackovací panák lhal jak červený pes, že je všeho dost.
            Krátká paměť je nám, Čechům opravdu vlastní, nebo je to ta pořád vysmívaná selektivní paměť?

            1. Pritom je to i sestrihany na youtube, jak si STB protireci porad za sebou. Ale je to marny, je to marny, je to kampan! :D

        2. Celé to už má dost dlouho parametry politické pandemie, jakkoli to parametry klasické „zdravotní“ pandemie nesplňuje ani omylem.
          A roušky? Se vším tím směšným cirkusem okolo? Jen test Čechů vládnoucí oligarchií, kolik si toho ještě nechají nasrat na hlavy. A že už toho tam je. Umocněný ještě tím, že v březnu a dubnu jste se bez něčeho na hubě nedostali ani do obchodu pro jídlo.
          Bylo nařízeno nosit něco fiktivního, co vláda nedokázala zajistit a mnoho lidí nedovedlo vyrobit – ale proč by to lidi měli sakra vyrábět? Nelétaly sem snad Ruslany, narvané desetimilióny roušek a s patřičnou publicitou?
          U pumpy na Vás okolotankující lepšolidi, ze dvou až tří metrů pokřikovali, že je nemáte smrtelně ohrožovat a šli říct pumpařce, ať si poznačí Vaši SPZ a zavolá na Vás fízly.

        3. Sysop: ona to podle vlády nemusí vůbec být rouška, stačí cokoli co zakryje ústa. Šála, šátek… Nebo motorkářská přilba-integrálka.

          Když byly povinné roušky v obchodech, dalo se pozorovat, že skoro každý kdo přijel na motorce nebo skútru šel v integrálce namísto aby si ji sundával a nasazoval roušku. Integrálka totiž dýchá a člověk se nazapaří jako rúškou. O světelná léta lepší řešení. Přitom požadavky to splňuje, neboť případné kapénky odvádí směrem dolů na nositele, nikoli před něj či do okolí.

          Akorát jezdit v nasazené integrálce MHD, to už by člověk vypadal trochu divně… Pokud by nebyl v bílém jako Stig z Topgearu.

          1. Maska na karneval je taky cajk? Driv kolem toho byly nejaky pindy, ze ridic ji nesmi mit na xichte protoze kamery… Takhle by se dalo argumentovat, ze mam promoreny auto, protoze jsem vzal nejakyho stopare a ten na xichte krome bradavic nemel nic.

      3. Doufám, že 1. září řekne nasrat významná část populace ve všech případech.

        Ono u nás je to takové pěkné. Postih za roušku je 0 – 3 000 000 Kč. Bylo to v tom právním rozboru, na který DF nedávno odkazoval. To se mi moc riskovat nechce.

        1. Kdo nechce riskovat, ten si udělá roušku ze záclonoviny… Vláda si ještě nedovolila vydat vyhlášku, z čeho musí roušky být.

          1. To je ale taková švejkovina, že bych se za to styděl. To to raději nebudu nosit vůbec s odvoláním na nějakou výjimku.

        2. A právě proto, bychom tuhle šaškárnu a buzeraci v jednom, měli hned 1.září vyfakovat. Co je to jiného?

      4. Tak je to celkem jednoduché, mám 5 dětí a jediné, co rozhodně nechci, je krmit právníka jen proto, abych si šel k soudu pro rozsudek. Nebo si snad myslíš, že se tam chodí pro spravedlnost? A už vůbec nechci krmit tenhle stát zbytečnýma pokutama :-)

        1. Tak moment. Svoboda slova odsud, ale ža pocud! Popírejte si, propagujte, ale šetření na právnících leží mimo tolerovatelnou oblast :-)

          1. To nemá se svobodou slova co dělat :-) To je jen o tom, jakou moc má nad jednotlivcem stát. Stát – to je vždy o moci výkonné. Moc výkonnou nakonec vykonává člověk. TJ. stát s tebou má problém, pošle své lidi. Pokud cestou lidé zmizí, pošle stát další. Ve výsledku je to spor jednoho člověka proti u nás cca 10mil. To není zas tak moc přesila, ale doprdele, kam to mám pohřbít :-)

            1. 1:10 mega platí jen tehdy, pokud by důchodce stát nahnal do Statstrurmu a děti ze školek do Burešjungen, v reálu je přesila sotva 1:4 :-)

              1. 1:4 milionům

      5. „Nejsem právník, ale“?

  3. Když jsem Šmuculínka slyšel říkat, jak se viry ve vlhké roušce rozmnožují, tak bych prosil, aby vrátil svůj diplom.
    Viry se množí syntézou nikoli dělením. Pane dochtore.

  4. Me by zajimalo ciste technicky, co bych si mel nasadit, abych chranil sebe pred takovymhle virem. (odpoved typu alobalovou cepici neberu) Myslim tim neco, co by se dalo v beznem zivote nosit, ale skytalo ochranu. Takze cely oblek typu pytel na telo se zipem vzadu ne. Treba plynove masky od armady. Chrani to proti plynum ale chrani to proti virum? Nebo treba z pracovnich pomucek celooblicejova maska s FFP3 filtrem? A jako doplnek latexove rukavicky?

    1. Opýtaj sa zrg1 priamo – ten sa podľa jeho prehlásení pripravil 100% zodpovedne na túto (a isto aj na ďalšie) krízu.

    2. Ano, většina celoobličejovejch masek, nejen armádních, ale ai civilních, s uhlíkovým filtrem, proti kapénkám a virům funguje dlouhodobě s velice dobrou úspěšností. Něco asi proleze dycky, ale množství limitně se blížící nule minimálně v tomto případě není žádnej problém.

      1. Pořád tomu nevěřím.
        Určitě je to lepší jak nic, ale hlavní výhoda uhlíkového filtru je v jeho chemické reaktivnosti (na velké ploše), která viry vůbec nezajímá. A zároveň nejsou dost jemné na to, aby virus zachytili významně lépe než záclona.

        1. Můžeš mi vysvětlit tu „chemickou reaktivnost“, nebos jenom ve škole chrápal?

          1. Behemot 27.8.2020 v 13:28

            Pan sinuhet ve škole nechrápal a nepropásl tedy šanci dovědět se, že uhlíkový filtr je výrobcem v závislosti na předpokládaném použití potažen reaktantem. Zdříml si jen na chvilečku, ve které se hovořilo o adsorbci.

            1. Do konstrukce úplně nevidím, nicméně ze schémat, co jsem měl možnost vidět, jsem vyrozuměl, že většinou je reaktant separátní vrstva filtru.

              Výjimky jsou například filtry k záchytu oxidu uhelnatýho, tam reaktant tvoří větší část filtru.

              1. Jen drobné doplnění popisující aplikaci reaktantu:
                Filtry z aktivního uhlí adsorbují odéry, plyny a páry. Vstupní suroviny jsou zuhelnatěny (při vysoké teplotě se odstraní těkavé organické látky ze substrátu). Poté je substrát zahříván v páře a výstupem je hmota s velkým vnitřním povrchem. Její impregnací speciálními chemickými látkami, například stříbrem, mědí, molybdentrietylendiaminem… se zvyšuje protichemická účinnost.
                Fitrační vrstva aktivního uhlí se často používá společně s HEPA filtrem.
                Kysličník titaničitý používaný k „likvidaci“ CO se používá na vláknitých substrátech tvořících samostatnou vrstvu fitru.

                Poznámka:
                Reaktant tvoří vždy menší část filtru, větší část filtru tvoří nosič reaktantu.
                Pokud znáte filtr, jehož reaktant tvoří větší část filtru, poskytněte prosím odkaz, rád si rozšířím přehled.

                1. Nastudujte si, obchodní název hopkalit.

                  1. Proč?
                    Na nutnost doplnit v případě potřeby lícnicový filtr OM hopkalitovou vložkou nás upozornil školitel v první lekci OPZHN v Pisárkách.
                    Vaší ctěné pozornosti doporučuji větu: „Samostatná vrstva hopkalitu je zabezpečena mechanickým filtrem a vrstvou aktivního uhlí, které pohlcuje další škodlivé látky z ovzduší.“
                    Dále by nebylo dobré pouštět ze zřetele skutečnost, že hopkalit je katalyzátor, tedy látka, která do chemické reakce sice vstupuje, ale reakcí se nemění, zatímco reaktant je látka, která vstupuje do chemické reakce a mění se na produkt reakce.

                    Co tam máte dál?

            2. Když jsem chodil do školy, tak jsem ještě tehdy nechrápal, to je fakt.
              Tak jste mi to dali sežrat, já se holt jdu schovat do díry.

        2. Vzhledem k tomu, že principem činnosti uhlíkového filtru v diskutovaném oboru je adsorpce, je možné, že záclona může mít podobnou účinnost v závislosti na vhodně zvoleném materiálu a náboji.
          Nebo jsem tehdy soudružku učitelku pochopil špatně?

        3. sinuhet: viry se z většiny neumí přenášet vzduchem samy a filtry spoléhají na to, že zachytí ty částečky kterých se viry drží – a s nimi logicky i ten virus samotný.

          Proto např. vodní filtry mohou slibovat, že odfiltrují 99,999% bakterií i 99,9% virů – protože pouze 0,1% virů se drží něčeho tak malého, že to filtrem proklouzne.

      2. Aha prima. Jsem se prave koukal na popisy uhlikovych filtru a vsude tam je, ze nejake plyny, toxiny, radioaktivni prach, ale nikde prave neuvadeji viry v aerosolu. Ale dava to smysl. Ted jen otazka jestli mi to stoji za oholeni plnovousu. Zatim myslim, ze ne. :D

        1. Holit se netřeba. I stará ČSLA M10 funguje bez oholení – tedy nakolik člověk svěří svůj život (v případě BPO) „polnímu testu těsnosti masky“ spočívajícímu v tom, že si ucpete nádechové otvory a zkusíte se nadechnout.

          1. Bez oholeni funguji asi vsechny masky, s vyjimkou vousu typu Krakonoš nebo ZZ Top. Armady totiz tak nejak předpokládají ze mohou nastat situace kdy vojaci nebudou mit po nejakou dobu moznost se holit.

    3. Bryle, filtr a naucit se umejvat si ruce. Jako ne ze by toho pred pul rokem nebylo vsude 3 prdele(myslim tu informaci)

      1. Tehdy bylo informací, že člověk vlastně sehnal jakoukoli informaci, co chtěl. A vůbec nevadilo, že si vzájemně naprosto protiřečí.
        Hlavně za všechno mohla Čína, protože po třech měsících nedala žádné informace. Dneska to tu máme půl roku a informace máme jaké? Pořád stejně žádné.

        1. japato? vime, ze je to prenasene kapenkove. vime, jak velkej virus je. a vime, jak se proti tomu branit – zabranit kapenkam v pristupu k ocim, nosu a ustum. Oci chrani brejle, usta a nos chrani ten filtr. Sekundarne obrana xichtu zabranuje, aby se clovek priblizoval nemytyma rukama do okoli ust a nosu. Jak si myt ruce je na netu uz roky.

          A tohle je od pocatku zname.Kdyz vynecham 5g silenstvi a jine picoviny, tak na tomhle se shodli vsichni. Na cem se meli problem shodnout bylo, jak na to staty a svet obecne ma reagovat :)

          1. deacon: to je nějaký fake news, ne? Přenáší se to přece aerosolem, v luftě to lítá na věky, jediná správná reakce je zalézt do bunkru (s alobalem na hlavě je to pak ještě bezpečnější).

            1. Tohle neklapne. Malovat čerty na zeď už dávno nefunguje, fešného myslivce už taky léta nikdo neviděl.
              Je třeba pořídit buď výkonnější čarodějnice, nebo se zaměřit na dostupnější duchy. Takhle to povede akorát k regnutí trollů, co se sem doposud regnout neodvažovali.

              1. servisdok: nepochybuju o tom, že zerg na něčem zásadním maká.

          2. Zpočátku se tvrdilo, že se to šíří z rukou, dokud to není na plicích.
            Jinak jo, tahle fyzika kapének je jasná od počátku, ale to je taky tak to jediné, na čem se dá shodnout. Stačí k tomu přidat roušky a už se nikdo neshodneme.

  5. Zda se, ze jit nahy, ale s rouskou, neni tak trestne, jako obracene.

    1. Tak můžeš si vzít bederní roušku, ať se to hezky doplňuje.

  6. Roušky.
    Na rouškách není apriori nic špatnýho, chrání – a ne že ne. Ostatně, na sál je dochtoři taky nosej a dobře vědí proč. U spousty vidláků roušky zamezily těžení holubů z nosu a jejich nátěr na madla košíků supermarketů, což je v mnohém doslova revoluce.
    Problém je ve zpolitizování rouškového tématu, to je vše.
    Jinak je rouška kámoš.

    1. Rouška je kámoš a ty seš kretén, holt každej má něco :o)

    2. Co má operační sál, jednorázové sterilní roušky a aseptické prostředí, společného s ulicí, s obchody a opakovaným použitím?
      Co má společného sterilní chirurgická rouška s kusem hadru z galanterky, co hlavně musí ladit panákovi ke kapesníčku kvádra?
      Co má společného NUTNOST chirurgů, chránit otevřené tkáně operovaného, s POVINNOSTÍ nosit JAKÝKOLIV kus hadru na hubě?
      Dovedete to někdo prosím vysvětlit?

    3. Ty vole, dej si na hlavu prezervatív.

    4. Od začátku nosím 3 roušky, nějak náhodně je prohazuji, myl jsem je jednou, hned v prvním týdnu, od té doby na to kašlu. Každý den dvě hodiny v metru, a brzy to budu zase muset nosit úplně všude. To je panečku semeniště. Ale dokud to nesmrdí, neroste na tom mech, tak je to putna. Alespoň mi to zesiluje imunitu.

      V Asii se roušky nosí zejména kvůli smogu. Což je úplně jiný charakter problému. A ano, rouška sebere kapénkám kinetickou energii, takže nedoletí tak daleko, ale to musí být čerstvá, aby to k něčemu bylo. Jakmile navlhne, tuhle funkci ztrácí. Z tohohle pohledu se mi líbí štíty, ty podle mě mají i smysl.

      1. sinuhet: v Asii se kvůli smogu nenosí, to je záležitost Číny. V Koreji nebo JP se nosí když je člověk nemocný a leze mezi lidi.

        1. Čína již není v Asii?
          Jinak: Například Japonsko si svá protismogové rouškové období prodělalo na přelomu šedesátých a sedmdesátých let. Technicko ekonomický pokrok má holt své fáze a mezi jednotlivými státy je patrný posun těchto fází. Nic víc.

  7. Článek za 1, přesto si stále myslím, že rouška ty okolo chrání, stejně jako v té Koreji. Ale její zpolitizování ve mě vyvolává úplně stejné myšlenky a odpor, i vůči těm, kteří je teď nosí. Přitom se nabízí otázka – jsou to vážně jenom kreténi, nebo jsou alespoň někteří z nich normální lidi, kteří to nosí jako v té Asii, protože jsou např. nachlazení a konečně dělají něco proto, aby to hned každý nechytl?

    Tj. já zcela rozumím té emocionální reakci, kterou mám stejnou, ale ještě jsem kvůli tomu nepřestal používat mozek. Naopak dřívější bezohlednost s roznášením všeho po kanclu se podařilo docela slušně zkrotit a i ti „dříči, bez kterých se firma neobejde ani minutu“ jsou najednou OK s tím být pár dnů na home office místo aby lehla půlka oddělení jako dřív.

    S vaničkou bych prostě nevyléval celé dítě, i když se o to ta parta nahoře všemožně snaží.

    1. Já jsem to takhle nosil. Když jsem chytil jakýsi kašlíček, tak jsem nosil na veřejnosti roušku dokud mi praktický lékař neřekl, že „tam nic nemám“.

      1. Jan Mrcasik: já u nás takového člověka nikdy neviděl, takže to Vás šlechtí. Teď se ale vinou covidiotů opticky stanete jedním z nich, bohužel. To je to dítě, co bych nerad vylil, abyste se na to do budoucna ve snaze nebýt ke covidiotům řazen nevykašlal.

        1. To jsme si nerozuměli, takto nosím roušku nyní, od doby co ji mám, i za cenu toho že opticky splynu s rouškolaboranty.

          Před covídkem jsem žádnou roušku doma neměl a tudíž jsem prostě jen nekašlal přímo do vzduchu…

          1. Jan Mrcasik: z „já jsem to takhle nosil“ jsem vyrozuměl, že už před chřipkou. Ale i když to myslíte až teď, tak sdělení se nemění – pořád to dává smysl. Pokud by to lidem zůstalo, bylo by to fajn. Jen ten sociální tlak že kdo nosí roušku je rouškolaborant a kovidiot může vést k tomu, že se na to zase vykašlou.

            1. takze vychodoevropska spolecenska klasika

            2. Protože velká část obyvatelstva po krátkém čase zjistila, že to není žádná smrtelná ebola, co kosí lidi po desítkách v baráku. A protože to vláda chaotickým, netransparentním a laicko-amatérským přístupem naprosto zazdila.
              Když k tomu přidáme řádné přifouknutí novinářskou klikou, silně podezřelé nákupy/zásobování předraženými ochrannými pomůckami, tak z tohoto mixu prostě vznikl klasický Kocourkov, který nikdo normální nemůže brát vážně.

          2. A bude to tak dobře, protože z původně snad dobře myšleného opatření, se stala naprostá fraška. A z její větší části nebezpečný nástroj buzerace obyvatelstva.

          3. No já nevím – zkoušet splynout s kolaboranty – je to dobrý nápad?

            1. Mně jsou kolaboranti a móda ukradení.

              Existují lidé, kteří se považují za rebely a proto vždy nosí jiný účes/oblek/boty/cokoli, než je zrovna v módě. Akorát jim nedochází, že tím otročí módě úplně stejně, jako ti co ji poslouchají – protože tak jako tak mění oblečení/účes/boty kvůli módě a nikoli kvůli sobě.

              Já nosím to, co chci, bez ohledu na módu a bez ohledu na to, zda je to zrovna „in“ nebo „out“. Oblečení, boty… I roušku.

      2. Přesně z toho zdroje pocházely všechny 3 moje roušky na začátku.
        Až budu nemocný a budu potřebovat pomoc nebo mě bude někdo chtít navštívit, abych si vzal hadr přes kašlající xicht a nenakazil ho.
        Jenže 3 jednorázové roušky se ukázalo jako vážně malé množství.

  8. Sice nesouhlasim s tim co pise d-fens o efektivte masek a nejakejch kapsach nebo co. Ale rozhodne souhlasim s tim, ze aktualne zavadet povinne noseni je hruza. Bohuzel, na jare to smysl davalo, jakkoliv to nerad priznavam, tak davalo, spolecnost nebyla schopna ty masky akceptovat a na lidi co je nosili se divali blbe, hlavne to teda bylo temi desinformaci, ze si hodne lidi myslelo, ze kdo nosi masku je zavirovanej.
    Na jare bylo obdobi, kdy se hodne lidi stitilo, to me nevadilo, ale dost jich i utocilo, ale tak to proste patri k lokalni spolecnosti.
    Tedka uz me to prijde vyrazne lepsi, kdo chce nosi, kdo nechce nenosi a minimum lidi na lidi co masku nosi utoci, stale se bohuzel najdou, ale opet, takova je proste mistni spolecnost, lepsi to nebude a je to kazdeho volba tady zit.

    1. … takze narizene noseni neuznavam, ale opet, nebylo to narizene, kdyby vetsinova spolecnost nechtela byt takto sikanovana – jsem presvedcen, ze tak to proste je a kdo si myslim opak nema pravdu

      1. Hlavne to narizeni stoji za vylizprdel, bud at to delaj poradne, nebo to nedelaj vubec.
        Rousky vsude, krome volneho prostoru!
        Tak teda ne, jenom v MHD a na uradech a v obchodech, kde o to bude zajem. Typico what? Takze v poloprazdnem vlaku je povinna a v precpane fronte v obchodnaku ne? S tim at jdou do prdele a radsi to nechaji dobrovolny vsude.

        1. Zatím to je vobráceně, v narvanejch vlacích, tramvajích a jinejch sockách je to OK, zato v podzemce, tam vyklízejí ty mrtvoly rovnou nakladačema.

          1. To je obecně známo, že Covid miluje tmu. To se z těch opatření dá dovodit celkem snadno.
            Proto se musí zavírat hospody, divadelní představení a v metru se musí nosit roušky.

        2. V našem obchoďáku, koloniále nebo třeba na poště, mají na zemi „namalované“ čáry a gramotný člověk si u nich může přečíst, co znamenají. V

          1. Já sem gramotnej a doteď sem význam těch čmáranic nepochopil, dělám něco blbě?

            1. Nejspíš jo, vono je to na nich totiž napsáno.

              Ve finále jde o to, aby se vlk nažral. Protože krám, kterej by čáry neměl, by byl prakticky aktivním rozsévačem covidu, a to by nebyla asi moc dobrá reklama.
              Že se na to sralo třeba i v Praze na letišti, kam nás natlačili při pasové kontrole do fronty tak, že jsem mohl při stání pokrčit obě nohy současně a při tom nespadnout, je takový detail.

              1. Co že tam je napsaný? Já sem viděl nějaký čárky a náhodný čísla. To je nějaká hra?

    2. Problem je, ze princip te ochrany spociva v tom, ze lidi chrchlaj pres rousku, nikoliv do dlane. Nbeo, v poslednich letech i casteji, to proste jen tak vychrchlaj do prostoru a ostatni se poserte. Pac se to siri kapenkove, tak rousky maji zabranit tem kapenkam se sirit. Bohuzel tato mesidz se nejak ztratila.

      1. Že někdo nevěděl, co je kapénka, někdy v březnu, budiž.

        Že to neví v srpnu a vo to úderněji blábolí v diskusi, to už není ani smutný, to už je fakt depresivní.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017