Půjčil jsem si kolo - zpět na článek

Počet komentářů: 273

  1. Zkoušel jsem jezdit po Praze do práce(z Jižáku do Košíř a z Modřan do Libně), ale nechal jsem toho.
    Podél vody to bylo ráno super, ale večer k nepoužití pro davy Rusáků. Jediné použitelné bylo branické údolí, krčák atd. Pokud se nedá celá trasa realizovat někde v zeleni, je to ráno o Darwinovu cenu na silnici nebo o nervy na chodníku. Přes centrum zvítězilo metro, po okrájích pak auto a kolo si nechávám do přírody.

    1. Jezdíval jsem ze Strahova do Dejvic, a nebylo to tak špatný – do setkání s tramvajovou kolejnicí. Jinak i nejblbější auto je furt o nekonečně levlů lepší než kolo (na kterém promoknete, promrznete…).

  2. To tady bude hejt, vychvalovat kolo na DF. :)
    A autor at se stydi, ze Stromovky na Letnu v podstate zadny kopec neni. :D Jinak strasny jsou psi a deti – kdyz jsou nehybni, tak je to super, problem je, ze vlivem radosti/uleku/cehokoliv jineho dokazou libovolne a necekane zmenit smer i rychlost pohybu.

    1. Tak určitě by se dal zakázat pohyb psů/dětí po městě. Společnost je tak netečná, že by to snad i prošlo.

      1. Vtipny. :)
        Ona je jako obvykle pravda nekde mezi – jsou cyklisti co mezi lidma vyslovene prasi. A jsou lidi co deti/psi vubec nekontrolujou – coz je mi sumak pokud jsou na chodniku, ale je to dost problem na „smisenych“ plochach – klasicky nektere cyklostezky, Stromovka apod.

  3. Mám taky bajk a je moc prima, protože jsem si ho legálně( mám papír od výrobce) vytunil 2T motorem z nějakého čínského křoviňáku. Nelegálně jsem pouze vyjmul restrikční záslepku z karbce a moje cyklistika dostala úplně jiný rozměr. Babetistu v integrálce dám teď kdykoliv s prstem v nose a vítr mi fouká do zbytku vlasů. Další nespornou výhodou je, že to krásně modře hulí a dělá úžasnej kravál a znechává značnou ekologickou stopu, ale je to stále to milované a vnucované kolo. Jen mě na tom nebaví jezdit, neboť tu u nás nemáme žádný tý nízkoemisní zóny a ani normální cyklostezky natož vinařský, kde bych s tím veluciperem a s jedničkou na žíle mohl slušným cyklistům znepříjemňovat život.

    1. Dojeďte to ukázat na Den mobility :D

      1. Mám přesně toto :-) https://www.ctyrkolky-atv.cz/motorove-kity-motokola/11611-motorovy-kit-na-motokolo-43cc-2-takt-pridavny-motor-na-kolo-dvoutaktni.html
        Přemýšlel jsem o tom loni přivést to na den mobility, ale mám kufr tak na dvě basy piva. Uvidíme kudy povede letošní trasa.

        1. Moh bych letos vzít dodáfkopopelnici, už to bude vyvařený, tak by to aspoň nemělo vypadat jak pěst na voko. Esli jste někde od Phy, tak by asi nebyl problém vzít.

          1. Když ukecám kámoše, tak by vzal Warťase v kombajnu a tam by se to vešlo.

    2. Premyslel jsem o necem podobnem, ale prijde mi silene dat na ram kola motor. Jak se na tom jezdi? Vzdyt‘ prece na „pitome“ Babette (ci Fichtlu, nebo dokonce u Simsona-kde je odpruzeny i motor) je uplne jina predni vidlice i zadek, srovnani bezneho kola a „maleho motocyklu“ mi prijde jako srovnat konsky povoz s autem. Oboji ma sice neco do sebe, ale jak bych kone nenahradil spalovakem, tak ani auto bych nechtel mit tazene parem koni.

      Nerikam, ze by neslo postavit kolo, ktere by predcilo technicky treba i Jawici/CZtu, ale stoji to opravdu za to ?!? A navesit motor na „obycejne“ kolo mi prijde jako odlozena sebevrazda. Hlavne kdyz slycham ty prihody jak se nekomu za jizdy na kole zlomila nejaka zasadni konstrukcni cast, apod.

      PS: Mam nekolik Babett a jezdim na nich za pekneho pocasi radsi nez autem a radsi i nez treba na Simsonovi.

    3. Když kolo s motorem, tak jedině Ducati, poctivý italský čtyřtakt…. See Ducati Cucciolo.

    4. Tohle mne fascinuje. Cyklisti co nemají ŘP, neumí pravidla provozu (řada z nich se tím ještě chlubí) a mají pocit panství nad světem si předělávají kola na mini-motocykly bez SPZ, řada z nich naprosto ignoruje takové „znamení o změně směru“, a všechno je to „legit“.

      (Nemluvím nutně o předřečníku, spíše obecně co vidím.)

      1. Presne. Bez ridicaku, espezetek, technickych, skryteho dohledu… a jak pekne to panecku funguje!

        1. Ne vždy. Znám rusáka, který se chlubí že jezdí na kole aniž by znal dopravní předpisy a „žertem“ vyzývá, aby za ním nikdo nejezdil do křižovatek protože neumí dávat přednost, ha ha ha.

          Cyklisté v tomhle často hřeší na to, že stihnou o fouz zastavit nebo spíše že „on to ten řidič vyřeší“ (na úkor sebe, samozřejmě).

          Jenže dobrý řidič jezdí naopak tak, aby byl schopen alespoň většinu času krýt chyby druhých. Ne je vytvářet.

          1. Kdy přesně se při získávání řidičáku stane, že se z člověka stane dobrý řidič?:
            „dobrý řidič jezdí naopak tak, aby byl schopen alespoň většinu času krýt chyby druhých. Ne je vytvářet.“

            Mám pocit, že oprávnění, kontroly, regulace a buzerace na to nemají vliv. Ať budou sebetvrdší, zdravý rozum v lidech tímhle neprobudíte.

            1. Dovolím si to otočit: podle mých zkušeností ještě zdravý rozum v řidičích přetrvává, navzdory buzeraci a kontrolám. Zaplaťpánbu za to.

              1. Snad máte pravdu.

                Třeba ta nehoda ve Studénce, kde řidič zůstal trčet na přejezdu, a neprorazil závoru, je podle mě jasný důkaz přeregulovanosti, kdy řidič pro samá pravidla a tresty přišel o zdravý rozum. Zcela dokážu pochopit, že prorazit závoru už pro něj bylo moc. Za to musí totiž být flastr jaxfiň, zvlášť pro polského řidiče kamionu, co živí osm hladových krků.

              2. Občas, když to jede. Dnes při uzavření Blanky jsem viděl inferno….jak nervy praskaly, myšky narůstaly, vrchol byl asi střet yaríska se skříňovou dodávkou na rohu Střelničné a od Proseka…frajer to tam poslal úplně naprudko, bez řešení váhových a jiných rozdílů, přímo přede mnou. Umím si představit, že normálně by to neudělal a nelitoval tak, jak dneska s tunou dodávky chlebíčků uprostřed auta. I když….jedu zpátky odpoledne z práce a na běžné trase magistrály mne minimálně tři bezmozci sejmuli, což se mi normálně nestává, jezdím defenzivně – postraumatická debilita??

            2. Nestane. Ale staně se z něj alespoň řidič který ví, že
              – na křižovatkách se dává přednost zprava pokud není signalizováno jinak takým kosočtvercem;
              – pokud vidí trojúhelník postavený na špičku nebo osmiúhelník, dá přednost těm co mu křižují cestu;
              – pokud odbočuje na křižovatce nebo náhle mění směr či rychlost, dá znamení o směru jízdy;
              – pokud přejíždí z pruhu do pruhu, nemůže ohrozit ty co v něm jedou (a dá znamení o směru jízdy)

              Cyklisti tohle notoricky neví a nedělají a jak jsem psal, vím o lidech, kteří jsou na to hrdí. To jsou skutečná prasata, která ohrožují ostatní minimálně tím, že je zatáhnou do úplně zbytečné nehody – a protože za nehodu s následkem zranění je řiodičák v čistírně a likvidační pokuta, sorry že na podobná cykloprasata bohorovně ignorující ta nejzákladnější pravidla chování na silnici nemám rád.

              1. A co to má přesně společnýho se sekačkovým motorkem na kole?

                1. Že debil, který nic ze základních pravidel pozemního provozu nezná, se díky němu může řítit do křižovatek rychlostí ne 30-40, ale 50-90 km/h. Což dává ostatním méně času na reakci a z jakékoli kolize automaticky dělá „nehodu s vážnou újmou na zdraví“.

                  1. a to ještě 30-40 (km/h) je rychlost, kterou dosahuje málokterý cyklista jinde než v prudkých sjezdech. většina cyklistů se pohybuje (po rovině) cestovní rychlostí okolo dvacítky, přes třicítku jede stěží 10% cyklistů. ono je šlapání ve srovnání s tisknutím páčky/šlapáním na pedál poněkud namáhavé.
                    elektrokolisti pak v dopravním proudu cyklistů představují zdroj chaosu a nevyzpytatelnosti, nemusí totiž s energií tolik hospodařit, a tak jezdí energeticky značně neúsporně (zastavují v nejnižším bodě údolnicového oblouku, zpomalují během sjezdu, zrychlují ve stoupání apod.), a jsou celkově nečitelní i pro cyklistu za volantem.

                    1. Tak. Nemluvě o tom, že hovado na vytuněném elektrokole je už schopné vážně zranit/zabít i motorkáře, kterému nedá přednost.

                    2. Hovado je hovadem, ať už má elektrokolo, šroubovák, nebo Airbus. A čím víc se bude regulovat, tím víc bude hovad.

                      Nedávno jsem dvanáctileté holce půjčil svoje auto, ať si pojezdí po poli. Její rodiče se teda trochu divili, ale mně to divné nepřišlo. Naučil jsem jí zabrzdit a praštit se hlavou o volant s tím, že zbytek si zvládne natrénovat sama. A taky že jo, do stromu kupodivu nenabourala, do rybníka taky nespadla, a trochu teda zorala louku a popálila spojku. Ale počínala si při tom zcela bezpečně. Víte proč?

                      Protože neměla papír, že umí řídit. Nikdo jí neřekl „Tak, a teď jsi řidič“. Takže si musela dávat setsakra pozor.

                      Mně v autoškole tehdy všechno ukázali, vysvětlili, nechali si ukázat rozjezd, zaparkování, a pak se zeptali, co udělám, když do silnice vletí míč, a už jsem dostal samolepku „řidič“. A když jsem přišel za známými, jestli by mě mohl naučit řídit, že už teda na silnici smím, a teď se chci naučit neumřít, tak se mi vysmáli, že řidičák už přece mám.

                    3. Dvě body, proč je to nesrovnatelné.

                      1)
                      Je velký rozdíl mezi „naučit se bezpečně ovládat vozidlo“ a „dokázat se bezpečně zapojit do provozu“. Na to druhé člověk musí umět předvídat, co udělají ostatní aby s nimi nekolidoval, a to vyžaduje dvě věci: zkušenost – a znalost pravidel kterými se řídí ostatní.

                      2)
                      Je velký rozdíl mezi děckem, které dostane – na svou velikost a dušičku – velký a výkonný stroj a má k němu úctu, a mezi „dospělým“ arogantním pitomcem, který se považuje za střed vesmíru a nemá úctu k nikomu a k ničemu, jenže ostatní jaxi ze zákona mohou být popotahováni za jeho hovadskou jízdu.

                      Autoškola naučí každého, i sebevětšího a sebearogantnějšího idiota, alespoň taková základní pravidla jakože když má na semaforu červenou, jezdí tam vozidla z jiných směrů, přednost mají ti zprava nebo na hlavní a tak.

                      A pokud to stále nechápete, tak si laskavě zkuste představit někoho, kdo vnímná pravidla přednosti obráceně – jezdí na červenou a nedává přednost když jede z vedlejší. Co asi takový člověk způsobí. Furt nic?

                    4. Nic.
                      Jestli mate pravdu, tak ten svet je fakt uz v pici. Vas pohled na svet mi historicky nedava smysl. Kurva co je to za debilni napad nechavat zodpovednost misto na lidech na nejakych pitomych kartickach? A jeste si opravdu realne myslet, ze je to nutne…

                      Je to nutne. Ale ne pro vasi bezpecnost. Pouze pro stadovitost. Ale cim vetsi ovce, tim vetsi idioti, nehlede na pocet pravidel, zkousek, karticek a trestu.

                    5. sinuhet: potísící – nejde o žádné kartičky nebo „samospasitelné zákony“!

                      Jako motorkář bych ostatně musel být idiot, abych slepě spoléhal na semafor či značky, že mi někdo nevjede do cesty.

                      Jde o to, že pokud se 99% lidí na cestách řídí společnými pravidly, KDOKOLI se řídí jinými pravidly představuje ohrožení, protože se z pohledu těch 99% chová naprosto nevypočítatelně.

                      A je úplně jedno, jestli ta pravidla učí v autoškole nebo jestli je děcka učí rodiče. Je to už konečně jasné?

                    6. „Jde o to, že pokud se 99% lidí na cestách řídí společnými pravidly, KDOKOLI se řídí jinými pravidly představuje ohrožení, protože se z pohledu těch 99% chová naprosto nevypočítatelně.“
                      S tím naprosto souhlasím. Můj sen. Teď mi jen prosím poraďte, kde ta pravidla, co 99% lidí dodržuje, jsou napsaná. Ano, nějaké zásady existují, ale jen kousek od hrany totálního chaosu přichází vliv systému, který to celé staví na hlavu.
                      Ten systém vynucuje něco jako Zákon o provozu na pozemních komunikacích. Tedy tvrdí to. Dneska řidič neřeší, že se musí primárně domluvit (a pak jde na silnici cokoli), ale to, že musí dodržovat pravidla, co říkali ve zprávách a policajti v autoškole. Včera nebo kdy se prý všude měřilo, všichni se to museli dozvědět. Jo tak takhle se dělá bezpečnost a plynulost provozu na pozemních komunikacích. Magické zpomalovací čáry na zemi. Není se co divit, že ten systém padá lidem na hlavu a chovají se za volantem absurdně. Najednou je čím dál větší problém se domluvit, třeba zkuste si projet Blankou +10km/h. Ne, nesmíte, protože čáry na zemi, takže se předjíždí na tempomat, a kurevsky si počkáte.
                      Jedním z vedlejších projevů je podle mě trojblik. Ta věc nemá vůbec existenční důvod. Znamení o směru jízdy dám před zahájením manévru (protože mám čas se ještě kdyžtak znovu podívat), pak manévr provádím, nevím, jak dlouho ten pruh budu měnit, však mě nikdo snad nehoní, no a pak, až se hezky usadním a všem bude jasné, co jsem to provedl, je čas ten blinkr vypnout. A pokud chci blikat jinak, třeba kvůli cyklistovi jen krátce bliknout, pak to taky chci mít pod kontrolou. Koupil jsem si před rokem „nové“ auto a můžu se z toho posrat. Při první cestě jsem blikal jak vánoční stromeček, protože jsem si myslel, že to vypnu tak, že dám blinkr na opačnou stranu. Žůžo, nesnáším tu věc, nikdy (27/30 případů) nestihnu změnit pruh na dálnici za 3 bliknutí.
                      Tempomat tam spadá taky. Ale tempomaty umí být rozumné a zrychlit.
                      Pak máte Poláka, který jede, jak se má (papíry v cajku, policajti v cajku), nedá „oranžovou“ na přejezdu a potká závoru. Nemá primárně cíl se domluvit, kdy by mu došlo, co se právě děje, a že jedoucí vlak má signalizaci, že přejezd je prázdný, a tohle je kurva průser. Ne, řeší, že tohle je průser, protože málem prorazil závoru.
                      To dítě má k autě respekt. Když ho posadím na silnici (bůh mě chraň), okamžitě se samo začne ptát, jaká pravidla tam platí. Ví, že jsou, a je nutné je dodržovat. A taky ví, že u nás na samotě policajti nejezdí. Ale lesníci a turisti jo. Pro začátek se spokojí s variantou zastavit, blbě se usmívat a ono to klapne, ale jakmile se vypraví dál, ta pravidla si najde samo od sebe, bude se ptát, číst, studovat youtube, co já vím. Jsem si naprosto jistý, byť si netroufám takový experiment provést, že to proběhne relativně bez problémů. Já po autoškole poprosil strejdu, ať se mnou jezdí, byl to vopruz jaxfiň, je to namyšlenej zmrd, ale naučil mě několik zásadních věcí. Třeba oční kontakt. „Nevím, jestli tam můžu vjet, a je to dokopce, třeba mi to chcípne, nevím, kolik místa potřebuju…“ „Potřebuješ vědět, že tě vidí, a víš, co děláš. Jestli mu tam vjedeš blbě, uvidí tě, a zabrzdí. Neposere se z toho. Ale jestli tě nevidí, chraň tě bůh tam vjet.“ To je domluva, žádné mám/nemám přednost. Nebudu mu tam vjíždět schválně, nejsem kokot a nechci dostat přes hubu (a kolikrát bych mohl – tohle policie snad nepostihuje, pokud nedojde k nehodě, vůbec – párkát pozorováno společně s příslušníky bez reakce), ale vím, že můžu, protože už ví, co tam provádím. Pokud ví.
                      A vedle toho se dítě dozví po policii, že musí dělat tohle a tamto, aby nedostalo pokutu. Ospalej řidič, nemocnej řidič, cajk. Zhulenej či ožralej řidič okamžitě flastr. Ten rozum, že když je mu blbě, za volant nesedne, musí mít samo – ne že má právo tam jet, protože má kurva kartičku.

                      Jsem na to kurva nasranej, protože to z lidí dělá debily. Na silnici je problém se domluvit, význam zipování lidem nedochází a zipují špatně (ale zipují, díkybohu), parkování na modrý špatně, ale parkování vedle v křižovatce nebo na trávníku cajk. Nevjet do plné křižovatky je pořád problém. V tomto právním státě skutečně platí určitá pravidla, ale nejsou nikde napsaná, a jsou velmi děravá. Když víte co a jak, pravidel pro vás platí ještě mnohem méně. To je systém napíču. A bude hůř.

  4. Inkluze v praxy. Auto-mat se inkluduje na D-f. :-D
    Další level už je jen Kajínek for prezident. No ty vole to jsou raní rány.
    Ale je vidět, že jsem z formy. Možnost motorizovat bájcykl a prudit s tím touristi v Krumlově, potažmo jej využívat místo taxíku z putyky, mě nenapadla…

      1. Notyvole to je mazec! To je jako vopravdu kolo?! A za ty prachy?

        1. Vis, kolik navic usetris na tom, ze nemusis na STK a nemusis platit zadne pojisteni? Fuck off rulezz…

        2. Hlavně když si představíš ty xichty džogínů v elastických oblečcích až se s tím profrčíš po cyklostezce… :-D

          1. Asi by stalo za to tam pridat nejakej train horn, at to ma trosku fasadu a brnkanim o tlacitko taktne naznacovat, ze jedu rychlejc a potrebuju bahn frei. To by kuci mozna meli i hnedy flicky v plineckach.

            1. No, ze Srgeje, akorát to aby sis dal baterku na vlečňák…

              1. LiPoly pack, co ho posuci rvou do ramu pro napajeni elektromotoru by mozna par troubnuti dal. Za tu prdel by to stalo.

                Dog eat dog. Ja jsem zvedav, kdy pumpickari dospeji do stadia, kdy se jim budou kolegove prohanet na motorovych jednostopych vozidlech po cyklostezkach a zacnou se mezi sebou zrat, jaky ze motor o jakem vykonu jeste jo, jaky ze uz ne, kdo tam (po prvnich par kolizich) bude muset platit nejake pojisteni a ve finale se dopracuji az k cyklostezkovym znamkam za tri kila na deset dni…

                1. Jenom takovy prakticky dotaz: Zakon hovori o max. 1 kW a 50 kubicich. V tomhle pripade jde o 80 ccm a 3 kW. Co by se delo, kdyby se rozhodl v tom nejakej organ vrtat? Nemam moc predstavu, jak by to „vrtani se“ mohlo probihat. Ve smyslu odeslat to na technickou? Vyrobce se dusuje, ze je motor bez oznaceni objemu/typu. A co ten vykon?

                  Protoze dle zakona to kolo proste neni.

                  1. jo, o tom píšu o kousek vedle. na to dojede každá idealistická myšlenka o svobodě a anarchokapitalismu a podobných chimérách. do každého rozumného ostrůvku relativní svobody a nebuzerace se nacpou zástupy bezohledných kokotů, co považují dobrovolnou skromnost a trvalou udržitelnost za sprosté slovo, mlaskají a porušují poměrně rozumně nastavené mantinely tak nehorázně, že velmi svižně vyvolají reakci systému, který vše důkladně zlinýruje a zbyrokratizuje. očekávám, že paňmáma si bude muset udělat áčkovej řidičák a s jejím elektrokolem budu muset na estékáčko, jinak s tetkama na vejlet nepojede.

                    byly časy kdy bylo normální splouvat řeky a po indiánsku tábořit na loukách. byly časy, kdy terénní lyžař byl v krakonošově vítanej. byly časy, kdy bylo normální jezdit na kole po chodníku tak, aby chodci nebyli otravováni. možná bylo i něco podobného s motorkama, tomu moc nerozumím. hausbóty, obytná auta, motorové čluny, plachetnice. táborové ohně. bejvaly. než se do toho nacpaly davy hovad. bohužel je to asi přirozený vývoj a nenaděláme nic.

                    1. To je prave to, co nechci. Vlastne me na tom nejvic laka prave ta absence STK a vubec povinnosti pro motorku (treba helma). Na ty cyklostezky se dokazu s klidem vykaslat. Asi by mel vyrobce udelat designove stejny model, ktery bude splnovat zakonnne podminky. A ze si pak nekdo tu „padinu“ vytuni, uz problem neni, pul kone sem, pul kone tam. Uprimne se tez bezostysne obchazeni/porusovani zakona (kvuli stejnym duvodum, jake uvadite) nezda.

                    2. Problém je imho jinde :-) Na dobrovolnou skromnost zapomeňte hned, takhle lidi nefungují a udržitelnost je nepřímo úměrná počtu lidí – a je nás holt už příliš moc.

                    3. to jistě. člověk je stavěnej na kooperaci v komunitě mnoho desítek až málo stovek jedinců – typicky zemědělská vesnice, v jakých žilo 95% lidstva po zhruba 500 generací, od neolitické revoluce po konec té průmyslové. tam nějaká ta dobrovolná skromnost a kolektivní soudnost existuje, a obecní pastvina není úplně zplundrovaná. tak furt ještě nějak fungují komunity malých a chudých sportů a koníčků a do určité míry tam fungují zapadlé díry odříznuté od světa (někde v tajze či buši). přemnoženého vykořeněného primáta posledního půldruha století žijícího v anonymním městě je ovšem nutno držet u huby, jinak zvlčí.

          2. Asi do toho pudu. Dyž sem se díval, že kurzy jízdy na moto pro začátečníky (nechci celou motoškolu, na co jako taký hovna? Bčko mám, tak do 125 s automatem můžu jezdit) začínaj na, ehm, ceně tady toho stroje…tak ty kokso, jdu do toho :D Po roce můžu přesedlat rovnou na skútr…a je fakt že moct s tímdle na stezku, no to schválně zkusim :D

      2. Jestli se divam spravne a nema to odpruzeny ani predek ani zadek, tak je to mozna dobry maslostroj, ale jezdit bych na tom nechtel.

        1. Naopak, toto je idealni stroj ve stylu Route66 Czech edition – proteeeest :-))

        2. Tak zjevně to bude kostitřas, ale favorit byl taky nevodpruženej a taky jsem ho přežil…

          1. Ja mam kolo taky neodpruzeny a nemam s tim problem.

        3. Tak je to hard-tail na druhú, keďže klasický hard-tail ma odpružený predok (najlepšie nejakou springer vidlou), neodpružený zadok a aspoň odpružené sedlo jazdca. A na takéto prevedenie motocykla prisahajú tí najtvrdší a najpravovernajší čopristi (samo sebou to chce ešte V-čkovy motor s OHV rozvodom). Ale ani tento motor-bicygel nieje na začiatok na zahodenie.

      3. Ty kravo, Jenda se po 15 letech stane opet bicyklistou… To musim mit. Jak uz nekdo psal nize, premastena smes a o vikendu hura na povltavskou cyklomagistralu.

        1. Vyžaduje to plně syntetický olej, a ani v doporučeným poměru 1:16 pro záběh se výrazný modrý dým nekoná, a M2T si do toho nalejt netroufám.

      4. Taxem se nechal zlomit a od včerejška jsem majitelem tohoto ďábelského stroje. Esi bude zájem a překonám svou vrozenou lenoru, můžu o něm něco napsat. První dojmy: Zpracování je hodně čínské, ale s tím jsem tak nějak počítal. Skutečně to jezdí, kolik nevím, určitě to nechci v záběhu moc týrat. Druhá věc, rychlost není čím změřit, páč zakoupený a nainstalovaný zyklocomputer funguje jen do okamžiku startu, paxe vlivem elm rušení od kabelu chcípáku zresetuje a rozsvítí všechny segmenty displeje. Zkusím to nainstalit dál od zdroje rušení. Určitě to chce zrcátka, přes rachot motoru a různých jiných pohyblivých částí není slyšet, esi za mnou něco jede, a o předjíždějícím vozidle vím, až když je vedle mě. Lidi po tom hodně nevěřícně čuměj. Od zítřka na tom začnu chodit do práce, první garančka je po 50km – 5motohodinách – 1měsíci, podle toho, co nastane dřív, vidím to podle km tak za týden… Už po tlf mě prodejce upozornil, že je to maličký, a pro postavy nad 180cm nevhodný.

  5. SVým způsobem se dá říct, že usednout do auta je něco jako dobrovolně nastoupit do německými národními socialisty spravovaného Terezína. Prostě buzerace na buzeraci. Tohle nesmíš, tamto musíš, zákaz všeho možného, mezitím jak debil hypnotizujete tachometr protože radary a policejní zabukaření na rovných přehledných úsecích mimo zástavbu. Nikde nezaparkuješ, do drobných obchůdků se nedostaneš, takže jsi odkázán jen na hypermarkety s letištní parkovací plochou. Svoboda jak řemen.
    Pomalu si začínám myslet, že tehdy vznikající automobilizmus po nadšení pro dálnice přebral po Hitlerovi i jeho smysl pro svobodu jednotlivce a další „pozitiva“.

    Při ranní a odpolední špičce v koloně smradlavých dieselů, kterou hravě po chodníku předjíždí i caparti na odrážedle, marně přemýšlím, kde že je ta Dfensem deklarovaná svobodná mobilita.

    Znám lidi kteří si našli bydlení tak aby to měli do práce nejlépe pěšky nebo na kole, podél řeky či přes park. To je prostě trend. Bydlet na druhém konci města a půl hodiny se krokem přesouvat do práce ve smradlavých zácpách už se nikomu nechce (zdravím sateliťáky co za každou cenu museli mít vlastní barák, kde je nakonec žere i to že musí 2x do měsíce posekat trávu a v zimě odhrnout cestičku k chodníku).

    1. Trend je pořídit něco daleko za městem, protože tam si to aspoň s hypo na 40 let můžou dovolit. Určitě pak do města šmajdaj každej den pěšky.

      Jakemjkoli výměnám a směnám nemovitostí udělal ten tvůj oblíbenej stád přítrž zavedením daně. Protože samozřejmě výměna nemovitostí je pro stáda tok peněz, tak co by si neuloupil od obou, žejo.

    2. Resil jsem ted povinne na UAZe, protoze s tim jezdim malo a tak proc platit moc. Vetose zatim nemam cas z toho delat, byt by to nemusel byt az takovy problem.

      Pojistovak se prehraboval v nabidkach a pak povida „a nechcete ‚jezdim malo – platim malo'“? Rikam mu, ze tomu nerozumim, je mi to jedno, proste zaplatim jen, co mi zakon narizuje, na priplatky seru. A on, ze teda ok a ze potrebuje fotku tachometru. No tak jsem ji udelal, poslal a on za chvili vola celej zdesenej, ze ten tachometr je na polici. Ja na to, ze jasne a ze mam jeste dalsi dva, jestli jako chce taky foto. Tak prej ze takhle to nejde a nakonec mi to za litr na rok pojistil na nejaky bezny pojisteni.

      Nevim, co je porad za problem s poradnym autem. Pritom kdyby to nebyl takovej kostitras, tak ma v dnesnim buzeracnim svete spis samy vyhody.

      1. Ty mi, Sysope, připomínáš jednoho souseda z rodné vísky. Ten zase furt a všude jezdil traktorem. Do lesa (když už jdu na čekanou, přivážu na zadní rampu půl metru dřeva), do hospody (nemusím po cestě, takže se můžu vožrat jak mužik), do obchodu (protože traktor mám už zahřátej).
        Ty to máš takhle posazený s tím UAZem … ;-)

        1. Ja do mistniho kramu jezdim na nakup s koleckem, protoze vzdy jezdim menit basu Kozla a mam to sto padesat metru. Ale jinak je pravda, ze ted uz z UAZe sundavam plachtu, sundam ram a okna, zustane z toho plazova verze a to asi az do podzima. Zrovna ted jsem jel s karlikem do Susice za veterinarem a prijel jsem tam v gumakach, zasrany mikine a maskacich. Sice, pravda, obcas se nekdo diva divne, ze jedu do „mesta“ a ne zrovna s nejakou pickup Toyotou, nebo necim podobnym, co tady ma (krome trachtoru) kazdej druhej.

          Pamatuju, kdyz jsem kdysi jako mladej byl v Recku a dva mesice se tam flakal stopem, tak v jedne prdeli jsem makal na mandlove plantazi, pricemz majitel do prace (louparna) z domu jezdil autem. A vecer domu couval. Mel to totiz cca 100 metru…

          1. Po cestě je to bez oken super, ale bacha v terénu, okna by měly být ochranou v případě převrácení.

  6. Priznam se bez muceni, ze jsem clanek nepochopil. Mysli to auto vazne? Nebo je to ironie?

    Zacina byt teplo a tak se muj pomer jizd do zamestnani meni ze zimnich auto:mhd:kolo 50:50:0 na letnich 10:10:80, mam to 20 km tam (a tudiz potom i zpatky). Nikdy bych nenapsal „… udělal jsem to jen proto, že prostě můžu, dneska jsem cyklista vole“; “ Jezdí tu moc aut? Žádný problém, je tu chodník“; “ Praste si jak chcete.“ Jsem si takrka jist, ze s timhle pristupem autor si da brzy seredne na drzku nebo nekomu ublizi a dostane na drzku od soudu. Mozna jsem babovka, ale na kole jezdim defenzivne, protoze skutecne nestojim o to, abych delal frajera a skoncil namotany na kapote auta, pripadne srazil chodce. Nerikam, ze se po chodniku neda chvilemi jet (sam si nepamatuji, kdy jsem jel po nem naposledy), ale jako modus operandi mi to pripada spatne. Chces jezdit na kole? Potom bys mel akceptovat, ze musis po silnici (nebo cyklostezce). Tecka. Take potom nebude autor nadavat na pejskare s pejsky na voditku, protoze zadne nepotka. Nastesti skutecna popupulace se lisi od populace na D-F, kde je to samy ramenaty cyklobijec (kteri nechce cyklisty na chodniky, ale na silnici je potom pokropi ostrikovacem — nebyl tady kdysi takovy clanek?) a nenarazim na problemy, prestoze se behem cesty nevyhnu ani takovym frekventovanym mistum, jako je Evropska ci Vypich a Bila hora v Praze. Musi to zaklepat, ale za cca 10 let mam na konte pouze jeden pad, kdy mi loni na podzim ridicka strcila z vedlejsi do cesty cumak auta. Spadnout na kolejich je fakt zacatecnicka chyba.

    Pivko na kole je take dobra picovina: sejme te bez tveho pricineni nejakej vul, najdou ti alkohol, a misto pojistneho plneni mas smulu. Tady rozhodne zadny rozdil mezi cyklistou a motoristou nebude.

    „Nechápu omezení rychlosti na stejnou hodnotu pro cyklisty a automobily. “ — co je na tom k nepochopeni? Pripada mi to logicke v situaci, kdy plati vztah pro kinetickou energii 0.5 * m * v^2. Uz jste nekdy videl, napriklad, ze by „silene“ rozjety cyklista najel do stojich aut, 5 jich od odhodil, 1 clovek mrtvy, 2 tezce raneni, dalsich 5 hnuta krcni pater od te slupky zezadu? Nebo ze by srazil na prechodu skupinku lidi a rovnou dve osoby poslal do vecnych lovist (pomerne bezny jev u tezkych vozidel)?

    1. Jel jsem dnes do práce časněji než obvykle. Tak 5:30 mohlo být.
      Potkal jsem dva neosvětlené cyklisty (ani vpředu ani vzadu, odrazky vpředu také žádné) v protisměru.
      Jeden jel po cestě souběžné s chodníkem.
      Ten druhý se šinul do kopce cik cak, bez možnosti vjet na chodník.
      Potkal jsem i jiné cyklisty, svítili LEDkami velmi intenzivně.
      Cesta je bohužel osazena veřejným osvětlením, tak ti čuráci něco vidí a myslí si, že tím pádem jsou viditelní i oni…

    2. Helejd ty ses uplne normalni clovek a jsou vas desitky tisic co se chovate slusne, protoze je va mto prirozene.

      Autor je sarkasticky k0k0t, a ano, on je tady spravne na tomto serveru.

      1. Ja jsem na kole jezdil cele mladi, bo jsem z male prdele. Averzi vuci pumpickarum jsem ziskal az v Brne, kde hovada na kolech delali bordel po chodnicich, jen na mem aute skocili dva (jeden mi tam vlitnul zprava, kdyz ja jsem odbocoval z Krenove na Spitalku doprava, kdezto curak predjizdel a jel rovne, druhy pak se kodrcal opet zprava okolo kolony stojici na Uvoze a kdyz jsem se rozjel, tak spadl a poskrabal mi prave dvere) no a pak behem zivota v Jiznich Cechach, kde curaci na kolech hulakaji a delaji bordel po lesich.

        Protoze sam dodnes jezdim na horalovi, tak samozrejme vim, ze ne kazdy cyklista je pumpickar, nicmene jejich procentualni zastoupeni je nezanedbatelne, bohuzel. A kdyz tedy tvrdime, ze „motorkar je darce organu“, pak uplne stejne do jednoho pytle mohu hazet curaky na kolech.

        Bohuzel ja merim vsem stejne.

        1. Sarkasticky? Proc zrovna sarkasticky? A jinak to klidne piste na plnou hubu, tady kokoty nikdo necenzuruje, jste na svobodne diskuzi :)

          1. sry, reakce na Sunmoon

          2. jako nejdriv se mne nechtelo reagovat na tvoje otazky, ale najednou jsem zjistil, ze mam dobrou naladu, tak proc ne:

            Pokud nevis jaky je rozdil mezi sarkasmen a ironii tak gugluj a mozna zjistis proc sarkasticky. Ale to nezjistis protoze:

            jses k0k0t – ne proto ze nejaka cenzura a nebo ne, to je mne u riti, ale protoze tento zpusom komunikace bezne pouzivam v komunikaci s autistama, nebo retardama…rika se tomu augmentativni a alternativni komunikace (AAK).

            Ja uz vlastne nvm jestli jses jenom kokot, nebo autista, nebo retard a nebo se snazis za kazdou cenu byt COOL.
            Ne, nejses COOL!

            1. Diky za reakci, vazim si toho. Jak zjistim, ze jsem cool, a k cemu mi to presne bude? Da se to v bance vymenit za penize?

        2. Jo, jeste drobnost. Zase se tu bude tocit dalsi serie Modravy. To je den plnej filmaru a druhej den klid a cisto. Jenze taky se pres nas pojede pumpickarsky Kral Sumavy, coz je docmarana silnice debilnimi napisy, pricemz lonske maji stale 3/4 sytosti, predlonske jsou pohodlne citelne a ty jeste starsi se daji stale najit. To by jeden blil. Asi se naseru, vezmu kybl vapna a pujdu jim tam den pred zavodem taky neco napsat, at se jim lip slape. Jako kluci jsme to delavali na Morave den pred prvnim majem a ne vsechno se podarilo fizlum do rana umejt. Tak holt zvednu fangli tradice tady na Sumave.

        3. Já taky v mládí najezdil za rok tisíce kilometrů na kole, protože jsem byl jednak z malé prdele, jednak to bylo v ten moment nejlepší řešení, dostatečně flexibilní a šetřící můj čas na cestách po blízkém okolí, kam jsem se potřeboval dostat. Taky si pamatuju, jak nás ve škole drželi docela zkrátka, protože jednak škola pořádala v rámci tehdejšího socialistického Besipu docela dost vzdělávacích akcí pro mladé cyklisty, zaměřené na bezpečnou jízdu na kole, jednak učitelé bydleli v naší vesnici a když viděli, že někdo z žáků na kole vyvádí skopičiny, podali si ho druhý den ve škole.
          Jo a tehdejší výchova mladých cyklistů se nesla v tom duchu, že jako cyklista si musí každý dávat pozor na auta a chovat se na silnici vůči nim čitelně. Nedávat zbytečně prostor ke vzbiku fatálních chyb, protože cyklista zastaví na fleku, zatímco auto ne, proto je lepší počkat a nechat auto projet nebo se necpat někam, kde auta jezdí rychle a hodně, i když je cyklista v právu. Kolo se po chodníku vodí, jen prasata jezdí na kole po chodníku atd. K tomu patřila i výuka dopravních předpisů. Dokonce jsme mívali pravidelnou výroční školní soutěž v jízdě zručnosti na kole, kde se daly získat body i za znalosti dopravních předpisů před komisí, složené z místních funkcionářů MNV a SNB. Dnes to asi neexistuje, protože to, co dneska provádí pumpičkáři a co se cykloteroristé typu Automat navzdory zdravému rozumu snaží protlačit do legislativy, je pravý opak toho, co učili kdysi mne.

    3. Kurva co to je za prujem?
      Clanek popisuje pocity po prvnim dni na kole, a napsal jsem ho dost nadsazene. I tak jsem ale presvedceny, ze na pejskare nenadavam, a frajera nedelam… Stejne s tim pivem.
      A co se tyka brzdeni… no nic, opakoval bych se, nic noveho k tomu nemam. Jen mam pocit, ze pokud jste clanek vubec cetl, pak ne moc pozorne.

  7. Jako kluk jsem měl skládací kolo – a mělo zrcátka! Teda původně jenom jedno levé, ale přidělal jsem si i vpravo…

    1. zrcátka na kole, notabene na skládačce, jsou venkoncem k ničemu. buď se musí prachsakra natočit hlava, nebo to leze mimo průjezdný profil, kolo drncá, zrcátko se viklá, vidět v něm nic není. docela použitelným řešením je tykadlo se zrcátkem na helmě.

  8. prekvapil mne pocet cyklistu v londyne (vim ze neni tak kopcovity jako praha ale stejne)

    v jiznich statech zase spousta lidi pouziva na cestu do prace skutry (uz ty nase ceske zimy nejsou co byvaly, par kilometru do prace bych to zvladl i v zime)

    o skutru uvazuju uz delsi dobu

    treba tento trend casem prijde i sem a na silnicich se to trochu uvolni (zacpy, kolony)

    1. Skútr má problém v tom, že jako jeden z posledních států v Evropě nemáme legalizovanou jízdu mezi auty v dopravní zácpě.

      Většina autařů ve velkých městech s tím nemá problém a dokonce spolupracuje (asi podvědomně chápe to, co potvrdily i studie – že když část autařů přesedne na skútry a dělá line-splitting, intenzita zácp klesne až o 20%), ale někteří se mohou zbláznit vzteky a legální to není, takže nic pro jedince se slabšími nervy.

      Jinak skútry doporučuji, akorát to nesmíte koupit od podvodníka co to vozí po kamionech v dezolátním stavu, u nás akorát umně zakamufluje odřeniny a zlomeniny a prodá vám kraksnu. Obchot s ojetými skútry je ve stejném stavu, jako když D-F před lety popisoval autobazarní zmrdy.

      1. nevím jak skůtr, ale s třistapadinou s padacím rámem jsem taky neměl nikdy žádný problém s jízdou mezi auty v zácpě :-)

      2. Když jsem před 9 lety se skútrem začínal, tak jsem pitomce co mě zkoušel zablokovat, nebo na mě přímo najíždět, potkával cca 1x měsíčně. Od té doby ale skútrů jezdí více a tak i ti největší pitomci pochopili, že když skútr zablokují zleva, tak si skútr počká až zastaví a pak je objede zprava. Takže toto už se nestává. Občas někdo zkouší se skútrem závodit, ale po mém přechodu na 200ccm, musí mít auto alespoň 100kW aby ten závod byl delší než pár metrů, takže i to se mě stává mnohem méně často.

        Pořád je nutné předvídat víc než v autě a snažit se být vidět (např. v některých místech jet u středové čáry a ne u krajinice), ale jezdí se lépe než před cca 10 lety. Mimochodem existují na skútry i zimní gumy, takže teoreticky ani sníh není problém, ale skutečné zlo je náledí. Za jízdy stojíc na botách se snažit zvedat skútr padající střídavě vlevo a vpravo není nic příjemného. Rozumné je tedy s příchodem mrazů skútr schovat.

      3. Koketuju s myšlenkou ježdění na skútru už delší dobu. Zatím mne zdržuje to, že jsem na motorce prakticky nikdy neseděl, pokud nepočítám pár kraťoučkých jízd na pinckovi a čezetě z roku 49 kolem dvora. Ale vzhledem k tomu, že letní sezóna je tu poměrně dlouhá a teplá, nějaký slušný skútr by se na každodenní dojíždění 10 km do práce hodil. Škoda huntovat auto na takhle krátké trasy, ten skůtr nabízí skoro totéž, má nižší provozní náklady a míra nevyhnutelného snížení komfortu se dá vzhledem k výhodám skútru akceptovat.
        Líbí se mi Honda SH125i (hlavně proto, že má velká kola, což na naši lesní cestu k nám domů je ideální)… no, zatím dám do kupy babetku, co jsem dostal, navyknu si na jednostopé motorové vozidlo a jeho záludnosti a pak přesednu na tu Hondu.
        Já skútraře, když sedím za volantem, respektuju, stejně jako motorkáře, pokud nejedou jako prasata. Když o nich vím, nemám problém jim udělat místo a myslím, že takhle to má nastaveno většina řidičů.

        1. Problém jsou nerváci v dodávkách, kteří nestíhají a neskutečně je dere, že by je v zácpě plynule předjel skútr.

          Jinak bych doporučil zvážit kategorii „maxiskútr“ – rozdíl je v pohodlí a v ochraně před povětrnostními vlivy. Na větším ze dvou co máme v rodině mohu jet deštěm a od ramen dolů jsem suchý, protože mne odstíní kapotáž. Stejně tak (když zatáhnu nohy za středovou konzoli) není problém jet po dálnici 110 ani v teplotách pod 12°, což už je jinak kvůli studenému větru docela problém i nabalený.

          A konečně, každá lepší autoškola nabízí kondiční jízdy na skútry – IMHO ideální pro „konverzi“ z auta na jednostopé vozidlo se všemi jeho specifiky (přeci jen se skútr chová trošku jinak). Já právě tuto cestu využil, než jsem si skútr koupil.

          1. Dodávkáře a vůbec všechny, co v zácpách blokují motorky, moc nechápu. Motorka předjede dopředu a zmizí v dáli, nikoho tím nezdrží. Ale co už, je to jen o charakterech :).
            Kondiční jízdy si dám tak jako tak, jako nejjednoduší v podstatě je zkusit to u kamaráda na jeho slabších motorkách s tím, že mu zaplatím pivo a benzín-mix.
            Honda nabízí k tomu skútru travel paket, což zahrnuje vysoký plexištít, kryty rukou na řídítka a přídavný kufr s opěrkou pro spolujezdce, právě za účelem zvýšení pohodlí jízdy i při zhoršených podmínkách. Kromě toho tahle Honda má rovnou podlahu, čili je kam schovat nohy. Na dálnici s tím jezdit nehodlám, na to mám auto, spíš mi jde primárně o to, aby to jelo aspoň 90 km/h, abych ujel na hlavní kamionům a nezdržoval příliš provoz. Tahle Honda by to splnit měla. Plusem je i to, že jde o renomovaného výrobce motorek. Maxiskútry jsem okukoval taky, ale na můj vkus je to už dost velká bestie. Bohužel mám řidičák kromě B jen na malé motorky (AM), což už nepokrývá tyhle velké skútry, protože ty mají motory nad 125ccm. Zatím to vypadá tak, že mnou vyhlédnutá Honda s travel packetem je – dle mých dosavadních a chabých znalostí – maximum, čeho bych mohl za daných legislativních a finančních podmínek dosáhnout.

            1. Ak niekto zastane nechtiac tak, že ma zablokuje na motorke tak to ešte pochopím, ale keď je jasne viditeľné, že nejaký čurák už vidí dlhšie v speťáku, že prichádza motorka a nárokom dá auto šrégom cez pruh tak to ma ide jebnúť. Vtedy mám ozaj chuť mu kopnúť do vajec – ono to prejde v momente keď ho šmiknem po druhej strane cesty abo nejak naokolo (vtedy ide jebnúť zase jeho).
              Ak máš ozaj len B-čkové papiere tak to ti nič iné ako max. 125ccm skúter legálne neostáva – zatiaľ. Ono to je ale nákazlivé a keď ťa svet jednej stopy chytí, tak už budeš bežať do autoškoly na rozšírenie vodičáku o A-čko.

              1. Tu nákazu nevylučuju :). Pokud se někdy v budoucnu něco takového stane, tak to spíš směrem k chopperu, silničky mne moc nelákaji. Jsou nepohodlné a nelíbí se mi zvuk jejich motorů. Zatím ale řeším metody dopravy mé maličkosti do práce, která by zbytečně nehuntovala moje auta a skútr z toho vychází nejlíp. Jestli se to do budoucna upgraduje na choppera, to je zatím ve hvězdách :D.

                1. Neco jsem na masinach pojezdil a i kdyz chopper je pohodlny pro svuj hajzlovy posed, tak ale zase se povetsinou nahovno sklada do zatacek, takze prejezd Alp je naprd. Po dalnici je to pomaly a nebo nepohodlny (clovek se ve vyssi rychlosti nema za co schovat) a po okreskach si zatacky moc nevychutna.

                  Pomerne dobrej je bud kompromis, cestovni sportak, jako treba byval XX BlackBird a nebo cestovni enduro, coz ale zase neni na kratke pojizdky po Cesku v pohodovem stylu, protoze v kuzi se na tom clovek pari a v textilu zase neni dobre chranenej.

                  Ideal je, mit v garazi oboji. Ale to uz jsme v jinych penezich…

                  Scooter je fajn reseni, znam par velkych bikeru, co ve mestech do prace skacou na stopetadvacach a jsou spokojeni.

                  1. Ta 125 mě taky hodně láká. Do práce do města je to tak ideálně veliké a dá se s tím i na ryby nebo na kratší okresku. A hlavně to, že nemusím dodělávat papíry. To je taky fajn. Nemáte někdo zkušenosti se slušným prodejcem skůtrů, ideálně západní čechy?

                    1. Hlavně nebrat nikoho ze Smečna (Slaný). Jsou tam dva a oba mají ty nejhorší reference. Četl jsem na Motorkari.cz o chlápkovi co od jednoho z nich koupil mašinu jen aby ji pak rok dával dohromady a zjišťoval co všechno bylo zakamuflované, zbastlené nebo dok*rvené.

                      Většina skútrů se kupuje ze soukromých inzerátů, a tam platívá, že cokoli čerstvě dovezené je risk, kdežto pokud už je to přihlášené na českých papírech, majitel na tom nejspíš sám jezdil a tedy je to alespoň pojízdné.

                      Obecně je ale nutnost si udělat rešerši, jak poznat typické závady, a dát si načas s prohlídkou. Hlavně se nenechat dohukat k urychlení – pokud prodejce tlačí, znamená to že nechce aby se přišlo na skryté vady a s takovou ho to chce rovnou poslat k šípku a vzít nohy na ramena.

                      Docela slušní jsou někteří dovozci od hranic, kteří to dováží ne po kamionech ale individuálně dodávkou a nemají ty nejhorší kusy. Ale je to vždycky sázka do loterie, pokud se nejedná o prodejce který už má vybudovanou dobrou reputaci.

                    2. Toho co sou plný bazary z Kladna, to je to samý, nebo eště někdo jinej?

                    3. Nejlepší je koupit skútr od proveřeného mechanika nebo dílny, co se na opravy 125tek specializuje. Ví na co dát pozor, leckdy zná servisní historii, sám to dělal takže nebastlil protože by se mu to vrátilo na hlavu, a často přes ně prodávají lidi co mění za vyšší/dražší model.

                    4. Jo, to je pravda. Mám dobré refence na RV MOTO Klabava, tak se asi obrátím tam. https://www.rvmoto.cz/

                  2. Sysope, XX Blackbird byl úplně strašnej, stejně jako třeba Hayabusa. Je to těžký, sedíš na tom jak na bramboře, žere to jak prase benzín i zadní gumy, to je tak na dálnici a rovně…

                    1. Takto nejak sa dá popísať aj starý V-Max 1200 a predsa ho ľudia kupovali.
                      Ak chceš jazdiť na motokárovej trati, tak si zoženieš nejakého 450-tkového supermotarda.

                    2. V-Max s trubkovým rámem – to bylo něco jinýho. To mělo duši. Stejně jako moje Magna 750 z roku 1984…

                      Blackbird a Buzna byly jenom sterilní, děsivě výkonný a precizně vyrobený stroje, na kterých bavilo jezdit málokoho (dobře, Blackbirda se lidi často kupovali na cestování ve dvou, byl na to celkem pohodlnej).

                    3. S Blekosem jsem najezdil cca 80t, na zadku jsem mel tvrdou cestovni Dunlopu, jezdil jsem za 5,5 litru. Proti HajaHuse komfort, to ano. Na pole to neni, ale coural jsem s tim jak dalky po Evrope, tak bezne vyjizdky 100 km okolo baraku. Za mne dobry. Jen, obcas si to skrtlo hlavnim stojanem. A sundat ho a pak mazat retez behem pobihani za masinou se mi nechtelo.

                    4. Boha jeho to jsou zase hospodský kecy že Hayabusa umí jezdit rychle jen rovně, je užraná a gumy žere na počkání. Fakt by mě zajímalo, v které choré hlavě se to rodí. Osobně znám jednoho cvoka co s ní cestuje na dlouhý štreky a přitom aspiruje na titul economy run. Ta motorka umí jezdit i za pět litrů na sto, ale při dlouhodobém používání ten vysokootáčkový motor trpí. Já sám jsem na první generaci nalítal cca 92 tkm než mě o ni připravilo nedání přednosti autem v Žilině. S druhou generací mám na kontě přes 50 tkm a nemůžu si ji vynachválit. Na cestování v jednom i ve dvou na sportovní bajk velmi pohodlná. Fun factor na blbnutí na okruhu maximální, jen se při její váze člověk při rychlé jízdě nadře. Zadní pneu měním většinou po 8 tkm – Pirelli Angel ST mají příjemnou sportovní charakteristiku, ale menší výdrž. S cestovníma Bridgestonkama se dalo 10 a při klidném ježdění sólo i 14 tkm, ale ovladatelnost neměla daleko k bitevní lodi. Je pravda že druhá generace má trošku větší apetit než ta první a tak výrobce potichu z palubního počítače odebral sledování spotřeby. Není to ale nic dramatického a kupovat si tuhle motorku kvůli nízké spotřebě může s prominutím jenom vůl. Pravda, čištění a mazání řetězu je kvůli gigantickému laufu trochu opruz, ale člověk si zvykne. Loni jsem si s ní v Černé Hoře párkrát nedobrovolně vyzkoušel i lehčí enduro a světe zboř se, bez problému.

                    5. Re: Petricak
                      10.4.2018 v 18:00

                      Ja jsem na Huse jel nekdy snad pred 17 lety, nebo kdy to bylo. Tehdy vlajkova lod Suzuki, novinka. V Brne neskutecnej, ale fakt neskutecnej problem s dilama. Dovozce picus, takze na desky clovek taky treba cekal tri metry, sezona nesezona. To byl hlavni duvod, proc jsem pak sel do Hondy. A co si vzpominam, na Honde se mi lip sedelo. Pritom Suzuki jako znacka byla moje prvni vetsi motorka po Jawe 350 (tehdy tusim 600F olejak). Co se pamatuju, tak v parte byla Husa jedna a dlouhy streky ten kluk jezdil za 8-9. Ale taky je to o stylu jizdy, jasne. Jezdil Pirelli, mizely mu samozrejme pred ocima.

                    6. Tak on člověk musí vědět, co od toho chce. S gumama to není až tak o značce jako o směsi. Pro běžné použití má smysl jen nějaká sportovně cestovní směs, jinak je majitel v pneuservisu pečený vařený. Ostatně při pohotovostní váze 266 kilo a 198 koních při 9500 otáčkách se to dá očekávat. Co se týče dealerské sítě, v Brně to dlouhodobě byla bída s nouzí. Proto jsem ostatně svoji současnou Busu kupoval raději v Břeclavi u Triskelu s nímž jsem prozatím velmi spokojen. Pár měsíců po koupi otevřeli v Brně nové zastoupení, ale s tím jsem dosud neměl tu čest. Na druhou stranu nejmenovaný dealer v Praze ve Vrbovce mi byl schopen předat „opravenou“ motorku ze které za jízdy stříkal motorový olej až na zadní kolo. Dodnes děkuju svému andělu strážnému, že jsem se tehdy nezabil. Po stížnosti si motorku odvezli na kontrolu aby jim půl roku stála nedotčená v dílně. Závadu jsem si nakonec musel objevit a opravit sám.

                  3. Jazdil som už kadečo: Bandit 1250S (dalo sa na tom aj cestovať po asfalte), CBR 600RR (na tom som bol v Londone), YZF 600 (proste supersport), Maraudera 800 (malý cruiser), DragStar 650 (ešte menší cruiser), EN250 (najmenší cruiser), XTZ660 TENERE (dual sport – na chlpatých gumách sa dá aj nejaký off-road pojazdiť napr. na ryby), Ducati Monster (starý ale jarý), Jawa 350/639 (socialistická pomsta, ale na naučenie dobrá – človek sa naučí veľmi dobre servisovať a aj veľmi dobre jazdiť), YZ250 (cross pre veľkých – išla ako píla dokiaľ ju brat nezadrel), CR80 (cross pre dorast, ale keďže je to dvojtakt tak to ideeeee), Babeta (ide aj bez benzínu, bŕzd či vzduchu v pneumatikách), minibike asi 50ccm (čínska pomsta, ale budem ju musieť potuniť aby moho aj junior na nej jazdiť) a dokonce aj nejaký dvojtaktný taliansky skúter s 50ccm motorom. A teraz sedlám hlavne Yamahu MT-01.
                    A prišiel som na to, že proste ideálna / univerzálna motorka, ktorá by zvládla všetko neexistuje a je zapotreby tých motoriek viacej (ako písal Sysop). A aj napriek tomu že mi v garáži parkujú 4 motorky plus minibike tak stále nemám dosť a ešte by som chcel dokúpiť následovne: Honda F6C Valkyrie a Boss Hoss (stačil by mi aj 383 c.i.).

                    1. Ja jsem mel to stesti, ze jsem jeden cas psal clanky pro jeden motorkarsky casopis a delal mimo jine testy motorek. Takze jsem toho volez taky docela dost a videl samozrejme hlavne technologicke chyby. Takze vim, co bych vylozene nechtel, protoze ve fabrice neco nedomysleli. Jinak… kazda motorka mela neco do sebe a fakt by clovek v idealnim pripade mel mit doma neco cestovniho, neco na pohodicku a pak skakadlo do poli. Pokud clovek netrva na funglovce, tak tohle vsechno koupi dohromady za cenu jedne funglovky.

                    2. No a co si koupit jako pokročilejí začátečník (najeto cca jarních 20k ve městě na čínský „silnici“ 125, 11kW). Přestala mi výkonově (a hlavně spolehlivostí) stačit a trochu bych upgradoval na letní cesty do práce (30km zácpou ku praze). Ale na co? Nechci rakev, navíc něco ovladatelnýho, aby se s tím dalo kličkovat v koloně, aby to nestálo ranec, takže mi z toho vylezl bandit 600 nebo fazer….
                      Co by doporučil znalec?

                    3. pre q 10.4.2018 v 17:18
                      Tým znalcom si myslel Sysopa či mňa?
                      Myslím, že smer ktorým si sa vybral (Bandit či Fazer) je správny ak hľadáš niečo ľahké, nenáročné, ovládateľné a spoľahlivé.
                      Mňa napadla ešte Suzuki GS500 (je to radový dvojvalec) čo má síce vzduchom chladený motor a karburátor, ale je to ozaj veľmi jednoduchá, nezáludna motorka a dobrou spoľahlivosťou. To v prípade, že máš obmedzený rozpočet.
                      Ak nemáš rozpočtový strop tak u toho Bandita by som asi pozeral po modeloch 650, ktoré už majú vodné chladenie a vstrekovanie paliva. Možno aj novšie ročníky Hondy CB 600F Hornet so vstrekovaním paliva by neboli zlá voľba. Alebo tu je potom Suzuki SV650 (véčkový dvojvalec) – tu ale pozerať ročníky 2006-2010, lebo tie nové (asi od roku 2016) už len ťažia z mena svojho predchodcu.
                      Ono vlastne všetky tie japonské naháče / polokapoty s 4-valcovými motormi a obsahom okolo 600ccm už ponúkajú slušnú dynamiku jazdy, spoľahlivosť a jednoduchú údržbu.

                    4. Asi oba :-)
                      Nějak mám zafixováno, že ideál je vodou chlazený čtyřválec se vstřikováním, ale je pravda, že nějaké super-performance od toho nečekám, takže proč dvouválec? Jednoduchost?
                      Rozpočtový strop je přiměřeně vysoko, spíš hledám něco s co nejjednodušší údržbou (u auta na to kašlu úplně, ale u motorky z toho mám trochu respekt).
                      Spíš bych to chtělo kontakt na někoho, kdo se v tom vyzná a je schopen něco rozumného pomoct koupit. Tak ještě uvidím.

                    5. pre q 11.4.2018 v 15:27
                      Ten 4-válec (výkonovo priemerný) vodou chladený a so vstrekovaním je ideál z hľadiska údržby a prívetiveho prejavu motora. A ak to neskladal nejaký dilino dokopy z dielov čo ostali v sklade tak nemávajú ani problémy so spoľahlivosťou. Tá Suzuki GS500 ma napadla hlavne kvôli cene a dobrej povesti. A tá SV-čka je V-čkový dvojválec (veľmi podarený) a má niečo do seba – viem nieje to TL1000S či VTR1000SP1.
                      Takže ak u teba nieje problém s rozpočtom tak potom ozaj nejaký dobrý ročník a japonský 4-válec so vstrekom a vodník k tomu – a už sa len rozhodnúť či chceš naháč, polokapotu alebo „cestné enduro“ typu DL 650 V-Strom.

                    6. pro q 11.4.2018 v 15:27

                      Kdybyste měl zájem, tak právě prodávám tohoto konkrétního Bandita http://dfens-cz.com/moto-suzanka-banditova/ :-)
                      Je to tedy ještě verze vzduch/olej se čtyřmi karburátory, ale zase za něj budu chtít asi tak tašku hrušek, konkrétně 45 tisíc, přičemž v ceně je nový akumulátor (koupený minulý týden), čerstvá STK (jedu na ni zítra) a právě jsem objednal kanystr oleje, vzduchový a olejový filtr, neb stroji chci dopřát ještě něco předprodejního servisu :-).
                      Sice má relativně dost najeto – 89 tisíc km, druhá strana tohoto faktu je, že nákladnější opravy/výměny opotřebitelných dílů již byly provedeny (spojka, rozvodový řetěz, kotouče + destičky). Zatím to nikde neinzeruji, to hodlám udělat až o víkendu. V okolí trasy Praha – Dobříš mohu po domluvě přijet předvést, kdyžtak dejte echo.

                    7. Fazer v sestikile je super… pokud ti teda nebude vadit, ze uprostred sezony uz budes chtit totez v litru :-)). Pokud se dobre pamatuju, tak Fazer v litru dokonce mel mensi spotrebu, nez v sestikile, protoze to clovek nemusel tak tocit. Motor mel tusim i nejaky spolecny dily s R1, ale to uz si fakt jen matne vzpominam. Me se Fazer kdysi libil moc.

                    8. pre Sysop 11.4.2018 v 14:13
                      Šak ono to u japoncov bolo tak, že proste tie naháče (či už 600ccm alebo 1000ccm) vychádzali minimálne motorovo z posledných generácii superšportov a superbikov, len to okresali na max. výkone a vyhladili krivky priebehu výkonu a krútiaceho momentu – aby sa ušetrili náklady na vývoj. Podľa mňa celkom dobrá cesta vývoja u motocyklov, ktoré majú pokryť strednú cenovú hladinu u každého výrobcu. Plus sa z toho dajú robiť nielen naháče, ale aj polokapoty či športové turistiky.
                      A vývoj jazdca, kedy mu už je po pol-sezóne málo 600ccm a chce liter je viacmenej bežný – výnimku tvorili asi len jazdci, ktorý presadali z litrových V-Stromov nazad na 650-tky.

                    9. Dnes běžná praxe. Postavit ostrou silničně/sportovní motorku v 600ccm nebo 1000ccm jako vlajkovou loď a od toho odvozovat různé slabší varianty (nahaté/ polokapotované, v podstatě stejně kapotované jak supersport, ale s cestovními vyššími řídítky nebo vyloženě cestovní bajky s vysokým řídítky a třeba vyšším zdvihem tlumičů), nicméně ten motor je de facto pořád ten samý, jen v dnešní době se k tomu vymýšlí různé palivové mapy. Takové jakože cuttování costů, ale celkem pochopitelným způsobem, který ničemu vlastně nevadí.

                      Jinak já sám jsem přívrženec spíše ostrých 600ccm, litry a výš mě nikdy nebavily, jsou dle mého méně lehkonohé/agilní. Sice to dohání výkonem v přímce, ale u nás po Šumavě, kde jsou trasy spíše technické než rovné mi člověk na litru nezmizí a když už ano, pak je to velmi dobrý jezdec, který by mi zmizel, i kdybych seděl na litru.

                      Takovým černým koněm je kategorie 750ccm, jenže ta je na vymření a je jich jak šafránu. Typickým příkladem GSX-R 750. Naprosto ideální kompromis, motor na půl cesty, tedy vyšší výkon, ale stejný rám a velikost jako 600ccm. Kamarád jí tak dlouho hledal, až nakonec našel v DE, tuhle jsem se na tom svezl a bomba…

                    10. Mám předané zkušenosti s Kawasaki ZR7 r.v. 2001 a jen samá chvála. Před časem to onen člověk prodával, protože se zamiloval do jiné mašiny. Ale na začátek to bude až až dobré. A údržba prý hodně pohoda. http://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/kawasaki/kawasaki-zr-7/

                    11. Díky všem za tipy.
                      Akorát já fakt nechci 20 let starou mášu, i s tím, že je za pár peněz a super to jede – vidím, co ten čas dělá s mechanikou na autě.
                      Dal sem si horní ročník 2010 a rozpočet cca 150k s daní. Nechci rakev, protože na to nemám zkušenosti a navíc ani prostor, bude to pracovní stroj, kterej chci ráno na brnknutí našlápnout, ohřát a vyrazit běžnou cestovkou směr město :-)
                      A víceméně jediné, co od toho očekávám, že nebude třeba na 1 motohodinu obětovat 1 garážohodinu a taky že když na tom ujedu cca 100km za den, že nebudu muset za rok kupovat negra z afriky, abych si od něj nechal transplantovat nohy :-) V zásadě mi stačí i ta 125tka, co mám – okamžiky, kdy mi opravdu výkon nestačí je relativně málo. Ale na čínu má svůj věk a necítím se na ní dobře, protože motor klepe už od doby, co byla nová, uhnívají na tom jednotlivé komponenty (třeba rána a upadl mi zadní blatník s RZ a světlama, protože byl blbě konbstrukčně řešenej a šrouby schovaný pod plastama, takže to, že se klektají krz plech nebylo vidět) a z klíčových komponent jako jsou brzdy odpadávají čepy, takže se mi jednou stalo, že sem prošlápl zadní brzdu a málem sem si zlomil nohu, protože odpadlo táhlo od válce a přitom tři hodiny předtím sem na to koukal zběžně pohledem a byla tam osička i se závlačkou :). Tomu bych se chtěl vyhnout a koupit něco trochu spolehlivějšího :-)

                    12. To máte bez problémů :) já mam doporučení na RV moto v Klabavě. Pro vás např. – https://www.rvmoto.cz/motobazar/?tid=358599&fid=447 ?

                    13. Mimochodem ta kawa má samozřejmě nástupce, mě se třeba ta polokapotáž nelíbí, ale někomu zase jo. A ta 750 je podle mě hodně lákavá….
                      http://www.motorkari.cz/motobazar/motorky/?scr=267&s%5Bcat%5D=2&s%5Bznacka%5D=kawasaki&s%5Bmodel%5D=kawasaki-z-750&s%5Brok%5D%5B0%5D=2008

                    14. Motorky nejsou auta. Motorky úplně normálně jezdí i 50 let staré a nepovažují se přitom za veterány. Jsou stavěny tak nějak… Robustněji.

                      Jenom některé motory jsou stavěny na hranici možností a mají životnost 100tkm do generálky, ale to zdaleka neplatí o všech.

                    15. Tvl, dojet na RR do Londýna, to už chce velkou dávku odvahy… :-D

                    16. pre Anorex 11.04.2018 v 14:32
                      Aby som bol presnejší tak sme išli do Londona dvaja na tej CBR 600RR – ja a moja teraz už manželka. Tam som ale motorku nechal a nazad sme šli letecky. Tá motorka bola kamošova a on ju na Slovensku kúpil, potom ju na Slovensku rozbil, ja som mu ju dal dokopy a otestoval, a odviezol do Londona kde vtedy pôsobil. A nakoniec mu ju v tom Londone ukradli. Po príjazde do Londona na miesto činu (bez navigácie) som dal jasne najavo, že takéto niečo už viac neurobím – proste to nieje motorka na cestovanie dlhšie ako hodinu v kuse.

                    17. Jo a ještě ve dvou…

                      Ale tak jestli přežila tohle, tak už pravděpodobně přežije v životě všechno. Při představě, jak vysoko sedí, jak všechna váha je v rukách opřených o nádrž, zalomený nohy pod sebe. Klobouček… :-)

              2. Co jsem tak vypozoroval tak na kazdeho jednoho co umyslne blokuje motorku jsou tak ctyri az pet co umyslne uhnou z cesty a je jich mozna i vic. Nejhorsi zazitek co jsem mel kdyz jsem pulil pruhy bylo, ze jsem dojel k mistu, kde to dal uz neslo. A tu ten clovek co byl vlevo za mnou vytocil kola doprava a pomalicku na me. Slusne jsem u toho nemluvil.

                1. Mel’s mu doporucit, at si zajede do Italie. Tam by mel ukopnutej spigl einzwei plus podreny dvere.

                  Jel jsem jednou dolu z Brenneru, po stare. Predjizdim v jedne zatacce nakladak, pritom nalozenej, naklopenej, tri kufry a proti me nejaky auto, uz nevim jaky. Opotil jsem se az na prdeli a zrovna, kdyz jsme se vsichni, z meho pohledu ‚natesno‘ mijeli, tak mezi mnou a v protismeru projizdejicim autem profrcela mistni kocena na skutriku, jen ji dlouhy haro zpod helmy vlalo. Naprosto klidnym, samozrejmym manevrem.

            2. Maxíky jsou i 125ky na papíry Bčko a jezdí právě těch 90-110 tacho. Jde o výkon: v rodině máme dva maxíky, jeden má 9kW a druhý 11kW, a vytáhnou 90, resp. 110km/h ačkoli mají 110, resp. 160kg provozní.

              Plexištít nedělá všechno – minimálně stejně důležitá je šířka. Za předními plasty je totiž turbulentní proudění, takže aby stínila před mrazem a revma, musí být přední kapotáž širší než posed. Což dělají právě maxíky a to bez ohledu na to, že některé mají středový tunel – důležité je moci dát k sobě nahoře kolena, to si turbulentní proudění vynutí tak jako tak.

              Renomované jsou i Peugeoty (patří mezi špičku ale mají drahé ND z prvovýroby), různé Itálie a taiwanské Kymco. Motory jsou stejně skoro vždycky buď Piaggio nebo Honda, jen Peugeot a Kymco používají navíc i pár vlastních konstrukcí.

              1. Na výkon jsem koukal v první řadě, byl jsem totiž poučen na několika motofórech, že výkon je u skútru hodně důležitý. U mne připadají z finančních důvodů a trochu i z důvodů mé řidičské nezkušenosti do úvahy spíš ty slabší verze, takže s výkony kolem 9 kW. Ta Honda má také 9kW, čili z tohoto hlediska by jako výchozí základ měla dostačovat.
                Připomínka ohledně krytování a štítů je pro mne cenná, díky za ni, budu to brát do úvahy :).

                1. Ten výkon subjektivně není tak poznat: skútry 125ky jsou bez ohledu na nominální výkon seřízeny válečky v CVT převodovce tak, že do nějakých 70km/h akcelerují dost podobně.

                  Kde se výkon začne lámat je teprve když chce člověk zrychlit na „dálniční rychlosti“ – a do toho mu přijde nějaký kopeček. To je pak i těch 10-11kW skoro o ústa, pokud není, ehm, jaksi odstraněn protitlak ve výfuku ;-)

                  Co tím chci říci: rozhodně se uměle neomezujte na nižší výkon, bude vám chybět v kopcích před kamiony. Ty 3kW z vás Pyráta co se řítí okreskou se smrtí v očích neudělají ;-)

        2. Koukám, že je nás tu víc, nestálo by za to se zkusit domluvit v grupě a udělat nějakou víkendovku kurzu ježdění? Komerční individuální kurz je bohužel (hlavně cenově) úplně mimo.

  9. Kolo jako dopravní prostředek po Praze je zlo. Párkrát jsem to zkusil a pokud v daném místě není nějaká skutečná cyklostezka (což je akorát na periferii a v centru doufám nikdy nebude), je to akorát otrava. Já tedy jezdil po silnici, kdybych prasil po chodníku, tak by to možná bylo jiné, ale mne zase nebaví se vyhýbat chodcům, když navíc vím, že tam nemám co dělat. Roky jsem střídal auto a MHD a nedávno jsem si z náhlého vnuknutí pořídil koloběžku. Takovou tu skládací s 20cm koly. Považuji to za nejlepší rozhodnutí za dlouhou dobu. Skoro hodinovou cestu do práce se dvěma přestupy (která autem trvá v ranních zácpách jen o málo míň) mi to zkrátilo o dobrých 10 minut a ještě se cestou trochu protáhnu a proberu. Když jedu na pohodu, tak přijedu nezpocen. V tramvaji/metru/autobuse koloběžku jedním šlápnutím složím a buď ji hodím pod sedadlo nebo si ji postavím mezi nohy, takže spolucestující ani nemusí postřehnout, že vezu nějaký vehikl. A když mám čas a chuť, tak cestou domů vystoupím o pár zastávek dřív a dojedu to po cyklostezce, čímž si zajistím nějaký pohyb.
    Na co narážím (naštěstí jen v teoretické rovině) je legislativa. Pátral jsem po tom, kde a jak vlastně legálně na koloběžce jezdit. Z pohledu zákona je kolběžka totéž, co jízdní kolo, takže by měla na silnici, a na chodníku nemá co dělat (narozdíl třeba od skatebordu, jehož uživatel se považuje za chodce). U velkých koloběžek se zaplatenými koly to chápu, ale ta moje je spíš blíž tomu skejtu. Kromě toho, že není možné ji vybavit vším, co má kolo mít (nezávislé brzdy, odrazky v kolech atd. atd.), tak rychlost, které dosahuje neodpovídá bezpečnému použití na silnici. Ale na chodník se s tím teoreticky nesmí. Co teď?
    Řeším to tak, že jezdím tam, kde je to bezpečnější a míň to otravuje okolí (a ohrožuje mne). Ve vilové zástavbě, kde ráno nikdo nejezdí, jedu po silnici. Na hlavní, kde je hromada aut, jedu po chodníku. Když je moc chodců, zpomalím na rychlost chůze, abych nikoho neděsil. Na řídítkách mám bílé světlo, na batohu mám červenou blikačku. Musí to stačit. Jako problém ale vidím, že uživatelé těchto malých koloběžek na nich v podstatě legálně nesmí jezdit (snad kromě cyklostezky).

    1. jak je to s jízdou na elektrické gyroskopické jednokolce? U nás na vsi je to jedno (zda se při jízdě považuji za cyklistu), ale až se vypravím do Prahy, nerad bych nevědomky porušoval nějaké superpromyšlené pravidla (jsme na vesnici přece blbí, proti nadlidem z velkoměst) :-)

    2. Že je skládací koloběžka „totéž co jízdní kolo“ je legislativní patlalství a idiocie vyvolaná tím, že idioti jako zmr.Lomecký chtějí „vyřešit“ koloběžky s (elektro)motory a neskládací koloběžky typu Kostka, „schopné jezdit až 50km/h“ a tak je legislativně prohlásí za kolo.

      Problém: v tom případě je povinnou součástí skládací koloběžky odrazka na předním i zadním kole, přední a zadní odrazka a přední a zadní světlo. Až na přední odrazku/světlo nic z toho nelze fyzicky namontovat, ergo se na skládací koloběžce jakože vůbec nesmí jezdit.

      Řešení: skládací koloběžka s inline kolečky není „koloběžka“ a tedy „jízdní kolo“ dle §57(2), nýbrž „obdobné sportovní vybavení“ dle §2j) téhož zákona.

      1. Zde nefunguje to, co funguje treba u meho UAZu, kde ja nemusim mit zadne pasy, protoze proste v dobe homologace tohoto vozidla nebyly povinne? U te kolobrndy bys to tam nejak nenapasoval?

        1. Ne, protože koloběžka není homologovaná podle ZOPPK, nemá bumážku na rok výroby atd.

          „Řešení“ úředního šimla by v tomto bylo prosté: „Ale pane, nikdo přece neříká, že na té koloběžce smíte jezdit ve Veřejném Prostoru. S tím si jezděte na zahrádce.“

          Takže nezbývá než jim ukázat finger s §2j) a případně to hnát až k NSS s tím, že retroaktivně platný zákon nemůže přeci prohlásit koloběžky za kola když na ně nejde z principu namontovat atd.

          1. …nejde namontovat… Hele, mne v ’93 nutili namontovat zadni zasterky na Firebirda, i kdyz mel dlouhou prdel a pripadne odletujici kaminky by letaly pod uhlem mensim, nez povoloval zakon. Musel jsem se tehdy hodne hadat a mavat papirama. Ty zasterky taky nebyly kam dat a bylo jim to prdel. Namontuj, jinak nejezdi.

            A taky pamatuju, jak mne jako kluka v Brne na Jihlavske buzerovali dva fizlove, ze mi na fichtlovi nesviti brzdovy svetlo. Nakonec si overili, ze fichtl zadne nema.

          2. Jó, Veřejný Prostor ™, to je taky taková gumová věc, marshmallow, jako třeba „přizpůsobení jízdy podmínkám a stavu vozovky“. Dá se to ohnout a zneužít na cokoliv. Dneska je veřejný prostor třeba hospoda, byť ta je soukromým podnikem, ale hodí se to na potírání kuřáků, zítra bude veřejný prostor moje zahrada, protože se to bude hodit na potírání majitelů motorových vozidel.

            1. Verejny prostor je napriklad i tvuj les. Pokud si ho chces oplotit, tak musis kamarade splnovat podminky, jinak smolik. To by tak hralo, aby sis oplotil svuj majetek, hajzle.

              1. Sysop: Ne není, žádný soukromý pozemek není automaticky veřejný prostor. Zdroj: Nález Ústavního Soudu Pl. ÚS 5/07 http://kraken.slv.cz/Pl.US5/07

                1. Les bohuzel je. Taky jsem se divil i usima, respektive se divil muj stryc. Mel velke neshody s mistnim MS, takze si svuj les obehnal pletivem. Jo, panecku. Dostal flastr a plot musel pryc. Nekde bych i dohledal ty papiry. Pry pro soukromou oboru nesplnil minimalni vymeru, skolka to nebyla a jiny zakonny duvod neshledan. A dokonce mu pravnik rekl, ze pokud by na nekoho spadl strom, tak pruser ma on, pokud by bylo byvalo zrejme, ze strom jevil znamky poskozeni zvenci a on se o nej nestaral jako radny hospodar.

                  To pak jeden cumi, protoze zrovna dneska jsem byl v lese, sousedni parcela patri typkovi, co ma trvale bydliste v Argentine a les vypada, ze zaklada Boubin. Urednici nad tim jen pokrcili rameny a tim to zvadlo. Ze odtud lita brouk, na to sere pes.

                  1. „Právo na volné užívání lesa v současnosti vyplývá hlavně z § 19 zákona č. 289/1995 Sb., lesního zákona. Jde v podstatě o omezení vlastnického práva povahy věcného břemene ze zákona, které musí vlastník lesa strpět, aniž by měl nárok na náhradu. Jeho účelem je umožnění plnění rekreačních a ozdravných funkcí lesa vůči obyvatelstvu.“

                    1. Sysop: To se nevylučuje, vlézt do Vašeho lesa je možné na základě lesního zákona, ale stále se nejedná automaticky o veřejný prostor. Rozdíl je třeba, ale nikoli výhradně, v jízdě automobilem, tato v lese není možná bez souhlasu vlastníka lesa, můžete si tam dát závoru což by v případě veřejného prostoru asi nešlo.

                    2. Chapu. Nicmene nemohu se svym majetkem nakladat plne dle sveho uvazeni. Kdejaky pumpickar mi tam muze chodit srat a hazet bordel. Pochopil bych jeste, ze kdyz to neni oplocene, vleze tam kazdy. Ok. Taky mi tady luftaci chodi okolo chalupy po mych loukach. Proc ne, pokud nedelaji bordel. Ale louku oplotit muzu, kdezto les ne. Je to jako s tou hospodou.

                    3. Sysop: Ve vlastním lese ještě stále můžete kouřit a konzumovat nehygienické pokrmy :-)

                    4. Zatim. Ano. Nez se Juncker probere z deliria a nejakou sikovnou Smernici nam rozsiri nas Zakon o verejnem zdravi, ze…

                      Proto jsem psal, co vsechno jsem jako kluk mohl a dnes uz nesmim. Pamatuju se, kdyz jsem vzal bryle, oblekl plavky a jel na fichtlovi k vode. Dnes uz musi mit blembak i dite na kole. Az to nekdo dobre chyti, podobne jako treba lekarnicky, nakazou i motorkarske obleky.

                      Podobne v tom lese. Nejakej sulin se bude ohanet poctem lesnich pozaru a voila! Mame tu zakaz jako vino. Co na tom, ze vic pozaru udela rozdelane ohniste, ktere uz stejne v lese zakazane je, ze (samozrejme s cestnymi vyjimkami, ale o tom se ted nebavim).

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017