Proč převažují humanitní obory? - zpět na článek

Počet komentářů: 174

  1. Bože to je blbec

    1. Typicky ubrecenej levicak, kterej nechape, ze praci mu nikdo pod rypak strkat nebude. Ja jsem tady odkojenej na C64 a nikdy, slovy n i k d y jsem neresil, kolik mi kdo nabidne za nejakej flek, nebo nedej Boze sel na nejakej reqalifikacni kurz. Rozjel jsem firmu, pak dalsi, pak dalsi,… protoze nikdy jedna firma nema stabilni profit, vzdy je to nahoru/dolu, takze kdyz je pak vic pramenu, lip se penize sejdou. A stat? Ten nepotrebuju, nejlepe vubec nechci. Je mi k hovnu, jen mi komplikuje praci.

      Lidi, jako autor, si proste zaslouzi to zachazeni, ktere zazivaji. Ta doba, kdy nekdo prolezl vejsku a nasledne uz jen cekal, kde dostane teplej flek, je proste nenavratne fprdeli, i na ty dobry statni fleky se stojej fronty u znamych. Mame kapitalismus, vstavat!

      1. trosku jsi to nepochopil. Jsou regiony, kde byla naferovku 60% nezamestnanost. Typicky, kde failnul stat a zadrbal infrastrukturu (Bruntalsko), anebo kde se polozily velke podniky (Severni Cechy).
        Pruser je, ze ti lidi investovali cas, penize a usili, protoze Vasek Ozrala zavelel, ze nase male zeme nemuze konkurovat Cinanum manulani vyrobou a ze nasi prioritou bude skolstvi high tech a vyroba s vysokou pridanou hodnotou.
        Takze jsme skoncili jako nevzdelana montovna a ucitele maji platy o fous lepsi, nez zaskladnovaci v Tescu a brigadnici v Mekaci, ovsem mezitim se situace na trhu trosku procistila, takze takovy absolvent programator s nastupakem 35tisic, ktery umi velke hovno a o praci ma dost sverazne predstavy dostava deset nabidek do mejlu mesicne, zatimco ti echt kvalifikovani historici kulturniho marxismu a levicove orientovani pobiraci statnich platu prestihaji stihat. A trend se bude vyostrovat, protoze ti dobri technicky vzdelani uz nemaji zadne iluze a zabrany a po studiu mizi do zahranici do roka a do dne, protoze tenhle stat je ztracena varta kavarny a havlistickych nemakacenku = ukrajina nas vzor.

        1. Mezi nama, ten ucitel, na rozdil od krmice regalu, ma hovno stres, zadny nocni, pohoda jazz a pokud neni riditel, tak ma bez tydne dva metry v lete fraj. Nevidim duvod, proc by mel mit vic penez. Jeste mozna mohu diskutovat o ucitelich nekde na stredni, ale napriklad na prvnim stupni je moda, ze ucitel s detmi nepostupuje do dalsiho rocniku, protoze ma proste pripravy na ten konkretni rocnik a proc by si tedy pridelaval praci, kdyz na konci srpna jen pretoci kalendar a prepise jmena.

          1. Stádo hučících dětí prostě produkuje fakt velkej stres, zeptej se třeba důchodců s bytama u dětských hřišť. Hlídání dětí a nonstop zápisy incidentů znamenaj taky stres. Stejně tak jednání některých rodičů „cikánů všech barev“ nebo některých „elitních“ namyšlenců.

            Co popisuješ ty je rezignovanej učitel – imho je jich tak 70 procent – a pokud ve školství dostane zapálenej, opravdu dobře makající učitel stejně nebo o litra víc jak tento lempl, nic se samozřejmě nezmění.

            BTW – učitel by IMHO bral, kdyby měl klidně kratší volno mimo hlavní sezonu, kdy je všude lidí (I S TĚMA PARCHANTAMA, co si od nich chtěl odpočinout!!!) jak naseto, všechno obsazený a/nebo drahý.

            PS: Nejsem učitel:)

      2. Sysop: Autor má pravdu, přesně takhle „daleko od Prahy“ probíhaly porevoluční časy. Podniky navázané na RVHP zkapaly jako mouchy, na pracákách byly desetitisíce lidí a otcové od rodin s dvacetiletou a třicetiletou praxí běžně makali za výplaty blízké minimálním mzdám. Založit živnost s.r.o. samozřejmě šlo, ale když potenciální zákazníci nemají prachy tak je ti to prd platné. Vše korunováno neexistencí dálnice protože v RVHP se materiál vozil po železnici, takže spousta investorů to otočila rovnou po cestě z letiště, ani do regionu „daleko od Prahy“ nedorazila.
        V té době z těchto regionů odešly statisíce mladých do Brna, Prahy, Londýna a i dále a dodnes je to tam znát.

        1. Staci jenom podivat se, kolik lidi mame slunickove v exekuci, oficialne to je milion. Neoficialne bych rekl tak kazda druha rodina balancuje na hrane z ruky do huby, bez rezerv a to mame prosim podle srackometu ekonomickou „konjunkturu“. Ja tomu sice rikam pocinajici ekonomicka krize a stagflace, ale zatim to centralni banky drzi pumpovanim fejkovych penez a dovozem migracku, kterym jejich konzum plati na dluh Uhnije a pak si to vrazi do HDP.
          Az absurdni zadluzovani skonci, tak budu strasne zvedavy, co si mistni hujeri frajerici svou nahou prdeli pocnou proti organizovanym mafianum Ukraine style se soukromyma armadama, zelezobetonovymi bunkry, tanky a vrtulniky.
          Mozna jim poradi Urza, ten to ma jistojistotne vymyslene. Anebo se na radu EU „semkneme“ a budeme provolavat hesla. To vzdycky pomuze.

          1. zrg1: Nedomnívám se že to skončí nějak rychle, tisk nekrytých peněz se dá provádět velmi dlouho a umožňuje trvalou krizi a trvalé ožebračování obyvatel. Zatímco za krize v 30. letech minulého století se to událo za několik dní možná týdnů, dneska jde krizi udržovat několik desítek let.

            Je to krásně vidět na bytech, lidé sice stále mají nějaké peníze, ale na byt v osobním vlastnictví už nedosáhne ani střední třída, tudíž obyvatelstvo za poslední dobu efektivně zchudlo.

            1. tisk penez se da imho provadet donekonecna ci do konce nejblizsi valky (s tim ze vse na trhu se stane mene pruhlednym + inflace, ktera se uz ted projevuje na nesmyslnem „rustu“ nekterych trhu, kde je ta doba kdy vse jeste bylo aspon trochu „normalni“ a dalo se prohlednout skrz) chtelo by to narodohospodare co by dohledl mozne dusledky

              1. + malo lidi si uvedomuje ze jsme nyni momentalne blizko vrcholu nejake vlny – lze si vizualizovat jako na grafu a pojede se driv nebo pozdeji z kopce se vsemi dusledky s tim spojenymi

                1. @trevor12
                  proč myslíte, že „málo lidí si uvědomuje“? zajímalo by mě, podle čeho usuzujete, že těch lidí je málo…?

                  1. podle mnozstvi lidi co si dal ziji v tom svem ruzovouckem svete a berou si nyni nove hypoteky na predrazene byty atd… ono se to hlavne v mainstream mediich malo zduraznuje a varuje pred tim … ve finale to vsechno muzou vlastnit banky

                    1. @trevor12
                      pokud od poskytnutých hypoték odečtete počty refinancovaných, tak zjistíte, že počet hypoték dlouhodobě klesá… i když souhlasím, že by se problém měl víc medializovat, ale podstatné je, že „vlnu“ tím nijak nezastavíte… :-)

                    2. meli by ukazat to vlneni treba naprikladu usa pekne vystrihnout graf treba od roku 1900 doted se vsemi vzestupy a pady (s prepoctenymi cenami v dolarech vzhledem k tehdejsim prijmum k nejakemu datu aby to melo vypovidaci schopnost ohledne realne kupni sily) aby si to lide uvedomili ze trh ma v sobe inherentne tuto vlastnost

                      ono u tech bytu v Praze fakt staci vzit rozum do hrsti – cena bytu v EUR vs. median mzdy pri zohledneni PPP

                      srovnat treba Cechy s Nemci

                    3. Rozumim tomu spravne, ze nas ceka krize doprovazena inflaci, proto je vhodne drzet ve strozochu cash zalozeny na uporne vire (FIAT currency) a hlavne si neporizovat neco hmatatelneho jako jsou nemovitosti nebo zlato?

                      Aby nakonec nedopadli tak strasne, jako lidi, co v roce 1988 zacali splacet anuitu druzstevniho bytu 75000 Kc, pak prisel krach bolsevismu a jeste nyni musi doplacet krvavych 350 Kc mesicne dvacetilete anuity. Este ze jim ta hruza letos konci.

                    4. nerozumite tomu spravne kdo dnes zacne splacet 20 let hypo na byt v Praze, kdovi co se stane do roku 2038 s nim, u nas, ve svete

                      klidne se muze stat ze byt proste bud nebude (valka – pojisteni se nevztahuji) nebo propadne bance ktera uz bude mit zrizenu licenci i jako investicni banka, tak tam dal bude moc bydlet jako najemce za trzni najemne placene bance nebo to banka streli dal …

                      to ze komunisti a ani po prevratu se neaplikovala na stare smlouvy inflacni dolozka ani jednorazove zesplatneni .. na to bych moc nespolehal, to neni ucebnicovy priklad

                      zlato docela souhlas, byty v Praze nyni za soucasne ceny na 20 hypo ani nahodou

                    5. @trevor12
                      nejste ale ve svých úvahách příliš konzistentní… se obávám :-)

                      “ …nebo propadne bance ktera uz bude mit zrizenu licenci i jako investicni banka, tak tam dal bude moc bydlet jako najemce za trzni najemne placene bance nebo to banka streli dal …“ – pokud tedy ekonomika pojede po vlně dolů, tak se toto jakékoliv bance nemůže nikdy vyplatit! to tržní nájemné bude přece ovlivněné masou poměrně insolventních nájemníků a střelit ty byty dál bez ztráty prostě nebude komu…

                    6. nekonzistence – je to mozne nejsem K. English – pokud nebude mit na najem tak si to banka holt bude muset nechat nejaky cas prazdne (ona to utahne) nebo prodat za aktualni cenu pokud se najde kupec, dulezite je ze tam bude ten dulek ve ktere oskube hejla …

                    7. oprava Engliš

                    8. Kdo se boji, sere v sini.

                      Ja jsem hypoteku na rodinny dum mel, zaplatil jsem ji, nyni ziju v novem (2013) rodinnem dome s OPEX naklady 2500Kc mesicne (650 elektrina, 650 plyn, 600 voda/stocne, 400 internet, 2400/12 drevo do krbovek).
                      V roce 2010, kdyz jsem kupoval pozemek, prave radila strasliva svetova krize (odstartovana v roce 2008 US hypotekami) a vsichni jsme meli pojit hlady v prikope.

                    9. RD na hypo jeste jde, zvlast mimo Prahu, kolik byla cena pozemku za m2 ? prece jen cena stavebnich praci nekopiruje ten astronomicky ulet cen bytu v Praze

                    10. vasek: to jakože jste splatil hypotéku za 3 roky (2010-2013)?

                    11. trevor12: Hypotéku nedostane, jednak musí našetřit 10-30 % cash a hlavně se chystá horní limit na hypotéky ve výši 500 % ročního čistého příjmu. Při ceně bytu 5 000 000 Kč to dělá 83 000 Kč čistého měsíčně => no luck.

                    12. těch 10-30 procent se dělá jinou půjčkou. nebo stavebkem. Nikdo neříká, že si musí zažádat o hypo hned po škole.

                  2. Já si to třeba neuvědomuju, takže navyšuju skóre té druhé strany :-)

                    1. @pzkudk
                      odvážné přiznání…! a máte hypotéku či aspoň 5 spotřebáčků? :-)

                    2. Ne, hypotéky ani úvěry nemám – až tak odvážný zase nejsem :-)

              2. trevor12: Tisk peněz se nedá provádět donekonečna, dřív nebo později lidé utečou k jinému druhu oběživa. Možná to bude zlato, možná to bude bitcoin, možná to bude ekvivalent 1 kWh.

            2. heh. No to je typicka situace. Lidi dole se nestresuji, veri do posledni chvile a rikaji si, nejak bylo, nejak bude. Lidi nahore, kteri to cele drzi pokupe, jsou zesrani strachem a bojuji s kazdou „mikrokrizi“, kterych je posledni dobou deset do tydne, aby to udrzeli aspon jeste rok, mesic, den, hodinu….
              Jo, svetova ekonomika balancuje na pokraji totalni zkazy uz par let. Ale to nic nerika o tom, ze to nemuze skoncit z minuty na minutu. Globalni ekonomicka rovnavaha je asi tak stabilni, jako balancovat vejce uzsim koncem dolu na spicce jehly v municnim skladu plnem odjistenych granatu.
              Ono to je i krasne videt na ekonomickem „rustu“ v USA, kterym uz nestaci ani likvidovat okolni zeme tempem deset barevnych revoluci za rok, takze uz musi pozirat i Evropu a dalsi sve tzv. „partnery“.
              Koneckoncu, tyhle moje nazory nejsou nic noveho. Pisu to tu roky, porad dokola. Mno a jak je videt, pres drobne vykyvy nahoru dolu to dlouhodobe smeruje vytrvale stale a presne s ekonomikou pouze tam, kam slunce nesviti, akorat , ze to posledni dobou nabira cim dal vice na tempu a taky se v mainstreamu zacina psat o tom, ze to asi povede k jaderne valce, o cemz mimochodem pisu roky, porad dokola taktez, jelikoz lepsi metodu na vyreseni nesplatitelnych dluhu, nez valku, hen ten slavny imperialismus jeste nevymyslel. Akorat oni to fikane svedou na agresivni Rusko, ktere je tak strasne agresivni, ze od padu SSSR couvlo o stovky kilometru a nechalo vsecky sve byvale satelity vstoupit do NATO, aby je USA mohly vybavit desitkama vojenskych zakladen, z nichz napriklad Polsko a Rumunsko ma v rozporu se vsemi mezinarodnimi smlouvami jaderne nosice kratkeho doletu, ktere vubec na hranicich Ruska nemaji co pohledavat. Jo kdyby si Rusove postavili jadernou zakladnu v Mexiku a na Kube a spachali by barevnou revoluci na Aljasce, ze tam amici utiskuji eskymaky, to by byl panecku kvikot.

              1. ad jelikoz lepsi metodu na vyreseni nesplatitelnych dluhu, nez valku, hen ten slavny imperialismus jeste nevymyslel.

                videl bych to stejne, jsou veci ktere se normalne smluvne vyresit nedaji, valka to vse zahladi, co bolo to bolo

                akorat je potreba tomu udelat takovou orchestraci aby to vypadalo ze ten kdo potrebuje vsechno vymazat neni puvodcem te valky, k tomu bude slouzit masivni globalni propaganda a ovlivnovani verejneho mineni ruznymi prostredky

                1. Kdyby v USA nebylo tolik rozezranych debilu, co moci mermo musi spotrebovat tretinu celosvetovych zdroju, ackoliv jich je 5% celosvetove populace, dalo by se s tim neco delat. Ale oni jen dal zerou, neprodukuji a tvari se nepostradatelne. Zadna reforma se nekonala. Rok 2008 bylo jen vyplacani poslednich aktiv na zachranu bank too big to fail a systemova nahrada se nejenze nekjonala, ale jeste jsme zavedli derivaty a zadluzeni zvedli o dve magnitudy.
                  Hlavni problem je realna ekonomika, protoze ackoliv USA od roku 2008 stihli cely svet rozjebat, tak ekonomika uz dal neroste a zbyvajici zdroje jako Syrii a Iran ted maji oplocene a posichrovane Cinani s Rusama. Kdyby se USA podarilo nejak zlikvidovat Rusko, ktere se provinilo nejspise tim, ze tam je „prilis malo lidi na prilis hodne zdroju“, mohli by to mistri zpoza velke louze solichat jeste nejakou tu dekadu, nez by se to posralo tak jako tak, stejne jako je v 89tem zachranil pad vychodniho bloku.
                  Ale tim, ze Rusko klade odpor a „neda“ a Cinani jsou nasrani diky zmarenym investicim v Lybii a na Ukrajine a taky „nedaji“ a dokonce se kvuli spolecne hrozbe z USA koordinuji a poradaji spolecne vojenske manevry, tak USA takrikajic hori koudel u prdele a jejich vlastni dluhy je zacinaji predbihat.
                  Do toho jim failuje jejich vojenskoprumyslovy potencial, kdyz NATO a jejich nejnovejsi zbrane prakticky nefunguji, zatimco Cine ty jejich ostrovy v jihocinskem mori funguji az prilis dobre, stejne jako Rusum funguji posledni strategicke zbrane, jelikoz v Rusku „vsjo balsoje“ a oni se nejakymi propagacnimi tanecky ala „miligramy Novichoku na otraveni Skripala“ anebo „stovka tomhawku vyplacanych v Syrii na zniceni jedne prazdne tovarny, jednoho prazdneho skladu a jednoho bunkru“ nezdrzuji.
                  Misto toho Rusove vyrabeji rakety ala Sarmat, z nichz jedna jedina zlikviduje uzemi o velikosti Francie a NATO nema protizbran. Pomer cena-vykon je myslim kapku nekde jinde, coz vynikne zejmena v kontextu, ze nejlepsi US raketa strategickeho vyznamu je Minuteman3 ze sedesatych let, ktereho Rusove patrne sejmou bez vetsich obtizi jeste mimo sve uzemi.
                  Za teto situace nejaky brainwashing zapadni ovce nic neresi. I kdyz Soros a spol. tu vysnenou treti svetovou vyvolaji a i kdyz nalada ovci bude skvela a vsechny pujdou radostne padnout za svobodu a demokracii a NWO, tak to proti posledni generaci ruskych zbrani a trimilionove cinske armade s nekonecnou zasobou kanonefutru stacit nebude.

                  1. MIRV? Asi dost těžko. Ostatně průběžně to prochází upgradem systémů a pohonu, a jelikož je to jen menší část triády, tak co jako? Ponorky s Tridentama úplně stačej.

                  2. aha, Tridenty, to jsou ty vesele rakety, co kdyz je britove testovali a hodlali zasahnout Afriku, tak to doletelo do severni Ameriky… jako ja chapu, u strategickych ZHN presnost na metry netreba, ale svihnout se o kontinent uz muze mit nejake collateral damage konsekvence.
                    https://www.theguardian.com/uk-news/2017/jan/23/how-did-the-trident-test-fail-and-what-did-theresa-may-know

                    1. Pravděpodobně nějakej blbec obrátil souřadnice, v článku je tak akorát mlácení prázdné slámy. Aspoň jim ty ponorky fungují, tady by se mohlo ruský námořnictvo, co je posledních 50 let v rozkladu, trochu inspirovat.

                      Dybys furt místo blábolení aspoň vypláz užitečný informace, třeba jaký sou další plány s íkólem a podobnejma píčovinama, esli se podaří vůbec udržet v chodu galilejo.

                    2. spise to muzes interpretovat tak, ze vykrikem zapadni raketove technologie jsou muzealni rakety ze sedesatych let minuleho stoleti (Minuteman3) a devadesatych let minuleho stoleti (Trident), tedy za predpokladu, ze ti DEBILI zvladnou vubec jejich predstartovni pripravu.
                      Zatimco rusky Sarmat absolutne nema zadny zapadni analog a minimalne tricet let mit nebude, protoze nejpokrocilejsi americka ICBM LGM 118 pacekeaper se udrzela jen do roku 2005 a pak ji sesrotovali bez nastupce s vidinou, ze Rusko je uzbrojene k smrti a USA bude svetovy hegemon naveky a vsechny penize utratili ve valkach v Afghanistanu, Iraku , Lybii a Syrii tim, ze na kazdeho mrtveho rucnikare s kalachem vyplacali presne navadenou munici v cene deset milionu dolaru za kus.
                      A ted se hrozne divi, ze, jsou tricet let pozadu a ze jejich muzealni technologie nejenze nestiha, ale uz ani nemaji techniky, kteri by ji byli schopni upgradovat nebo dokonce naprogramovat k letu, protoze lidi, co to umeli, jsou uz tricet let v duchodu.
                      A pak je tu jeden vypatlany debilni banikovec Behemot, ktery si mysli, jak je Rusko zaostale v raketove technice. Tomu prosim te uz neveri ani tyu sorosovy devky, ktere to denne cpou do mainstreamu.

                    3. To je blbý, takže jaderná válka nebude, neni ji čim vést. Ledaže by se Rusáci rozhodli nás všechny povraždit Sarmatama. A pak kdo je tu hrozba pro svět :P

                    4. ale to vis, ze jaderna vlaka bude, proc by nebyla. Americti neoconi jsou blbi jako shane a Behemot dohromady, oni si totiz myusli, ze USA jsou tak vyjimecny narod, ze mohou hrat poker s otevrene plonkovymi kartami a ze Rusove s tricetiletym naskokem v raketove technice si podle predstav Zapadu nechaji srat na hlavu donekonecna a vzdaji se po prvnim uderu americkymi Minutemany bez boje, jako za Gorbacova, protoze America is the best, hip hip hura.
                      Nejaka eventualita, ze je Rusove vsecky sestreli jeste nad uzemim USA a pak cely Zapad vymazou hypersonickymi nosici a nezastavitelnymi Sarmaty leticimi pres jizni pol jim vubec ani neprijde na mysl.

                    5. Jo, rusi vyvijaju novy system prveho uderu ale jadrovu vojnu podla teba zacnu americania so svojimi zastaralymi systemami. Logika ako prasa…

                    6. a kdo rika, ze Rusove vyvijeji zbrane pro prvni uder ? Neni to nahodou tak, ze po padu SSSR se vojenske zakladny NATO posunuly o 300km na vychod a neni to nahodou tak, ze USA jednostranne vypovedely ABM treaty , takze Rusove byli nuceni reagovat a vysledkem je Sarmat¨a spol., ktery naprosto logicky kontruje americke rakety v Rumunsku, Polsku, Gruzii atd ?
                      Rusove nemaji absolutne zadny zajem utocit na USA, sedi na hromade nerostu a chteji je zcela mirumilovne prodat kazdemu, kdo zaplati.
                      To USA jsou jak hladovy pes, snazici se urvat kazdou shnilou kost a snazi se Rusy a Cinany vysachovat z celeho sveta, i kdyby meli tvrdit takovou hovadinu ze, jihoCINSKE more je sferou vlivu USA, nikoliv Ciny a ze Rusove si vybijeji sve nacionalisticke choutky tim, ze sikanuji krymske Tatary, kterych tam je asi tak jedno procento, zatimco 90% etnickych krymskych Rusu se jasne vyjadrilo po vzoru Kosova, ze na zapad serou a chteji se priclenit k Rusku, ale ti se nepocitaji, protoze to jsou podlidi, putinovi agenti, kremloboti a tak.
                      Lidi, zkuste obcas vypnout Sorose a zapojit mozek a pouvazovat, jestli ty sracky, ktere vam tam Soros nalil a ktere vam ted kapou z usi, davaji aspon zakladni smysl s udalostmi ve svete za poslednich cca 30 let, asi tak od padu berlinske zdi, snahou USA spachat barevnou revoluci na Tchien-an-men, invazi v Afghanistanu, Iraku a Lybii, militarizaci celeho byvaleho Vychodniho bloku a soucasnou protiruskou hysterii, ktera neni zalozena ani na jedinem konkretnim faktu, jak uz to u hysterii byva.

                    7. A teraz tu o karkulke prosim.

                    8. Zerg hlavně zapomněl, že si Putin vyhradil „právo preventivního jaderného úderu“ před pár lety oficiálně v hlavních médiích.

                      Ale on je ve válečné mentalitě, takže to je ten správný první úder. Ne jako ten špatný první úder zlolajných Ušáků.

                    9. Re: Jan Mrcasik
                      21.5.2018 v 16:31

                      Byl by zdroj? To mne docela zajima. Protoze o preventivnim uderu lze dohledat hodne materialu, ale bohuzel vzdy z Vajthausu. Vazne by mne potesilo se ujistit, ze Putin je v tomto stejna svine. Uplne mi to totiz vybocuje z modelu, ktery mam na Lavrova i Sojgua. Diky.

                    10. Sysop: jasně, ruský vztah k first-strike jaderným úderům je dobře zdokumentovaný a zajímavý příběh. Primární zdroj jsou ruské vojenské doktríny.

                      Od 70. let byla ruská doktrína, že nezaútočí jadernými zbraněmi první, jen v reakci na jaderný útok. Tzn. explicitní zřeknutí se jak „first-strike“, tak „preemptive“ a „preventive“ strike. Zcela oficiálně to bylo formulované v roce 1982.

                      To se změnilo v roce 1993, kdy nová doktrína otevřeně přijala koncept „first-strike“, a zůstalo zachováno ve vojenské doktríně Ruska 2000, která ve článku o nasazení JZ doznala jen kosmetických změn (doplnění klauzule o útočení nejaderného státu „nebo kvůli aliančním závazkům“ apod.):

                      Ruská Federace si vyhrazuje právo použít jaderné zbraně v odpovědi na použití jaderných a dalších typů zbraní hromadného ničení proti sobě a/nebo svým spojencům, stejně jako v případě rozsáhlé agrese s použitím konvenčních zbraní v situacích kritických pro národní bezpečnost Ruské federace.

                      Ruská Federace nepoužije jaderné zbraně proti signatářům Smlouvy o nešíření jaderných zbraní z 1. června 1968 kteří nevlastní jaderné zbraně, vyjma případů kdy
                      a) takový stát útočí na Ruskou Federaci, ozbrojené síly Ruské Federace nebo další jednotky, její spojence, nebo stát se kterým má RF spojenecké závazky, společně nebo s podporou státu který vlastní jaderné zbraně
                      b) takový stát jedná společně se státem vlastnícím jaderné zbraně ve vykonání nebo podpoře invaze nebo ozbrojeného útoku proti Ruské Federaci, jejímu území, ozbrojeným silám a jiným jednotkám, nebo jejím spojencům

                      Doktrína „first strike“ je tím povolena „by default“ pro všechny, na něž se nevztahují tato omezení.
                      Co více, „situace kritické pro bezpečnost RF“ je tak vágní pojem, že je možné tuto klauzuli kdykoli použít na cokoli.

                      Právníci navíc tvrdí, že klíčová změna byla, že doktrína z roku 2000 povolovala nově použití jaderných zbraní i v „regionálním konfliktu“, což znamenalo „konflikt typu Kosovo“. V tomto případě si Rusko vyhrazovalo právo „first-strike“ i v případech kdy není útočeno na samotné Rusko, ale Rusko nezvládne konvenčně hájit své zájmy. Tzn. například Srbsko, Sýrie… Náčelník Raketových Vojsk RF Vladimir Jakovlev pro tohle razil termín „rozšířené odstrašení“. To doktrína z roku 1993 neumožňovala, ta prý vyhrazovala odstaršení jen pro úroveň „globální války“.

                      Za Putina se Rusko stalo sebevědomnější v koncenčních silách, takže si mohlo dovolit pozměnit následné doktríny tak, že zachovaly „first-strike“, ale jen v případě napadení a ohrožení Ruska samotného – Vojenská doktrína ruska 2010, Článek 22, a 2014, Článek 27 (jsou myslím slovo od slova stejné):

                      Ruská Federace si vyhrazuje právo použít jaderné zbraně v odpovědi na použití jaderných a dalších zbraní hromadného ničení proti sobě nebo svým spojencům, jakož i v případě agrese proti Ruské Federaci s použitím konvenčních zbraní pokud je sama existence státu v ohrožení.

                      Tady už není flexibilita „kritické pro národní bezpečnost“, podmínky se jednoznačně zpřísnily na existenciální ohrožení. Důležité ale je i to, že zcela zmizel článek že „jaderné zbraně nebudou použity proti ne-jaderným státům které jednají samy.“

                      Jenže doktríny jako takové neobsahují vše – právě použití JZ se týkají utajené články jako 198 (veřejná část doktríny končí článkem 54). A o těch píše ruský (pro)státní tisk tohle:
                      http://www.interfax.ru/russia/394742
                      https://www.rt.com/news/russia-broaden-nuclear-strike/
                      Otevřeně nejen first-strike, ale i preemptive strike a regionální jaderné údery. Jak to skloubit nevím, asi bych bral za bernou minci spíše oficiální dokumenty než jestřábí výkřiky.

                      Pro srovnání, doktrína USA z NPT 2010:

                      Spojené státy zváží nasazení jaderných zbraní pouze za extrémních okolností k obraně životních zájmů Spojených států a jejich spojenců a partnerů.

                      Spojené státy nepoužijí ani nebudou vyhrožovat použitím jaderných zbraní proti ne-jaderným státům které jsou signatáři Smlouvy o nešíření jaderných zbraní a dodržují své závazky nukleární neproliferace.“

                      Plus US. NPT 2010 dokonce slibuje, že ani na chemický/biologický útok USA neodpoví jaderným úderem, ale „zdrcující konvenční silou“ (ovšem „pokud v budoucnu dojde k rapidnímu rozvoji biotechnologií a biologických zbraní“, vyhrazují si právo změnit závazek).

                      A že USA nebudou nezaměřovat balistické střely s jadernou hlavicí na území protivníka (jako Rusko vyhrožovalo třeba Norsku), nýbrž do moře, aby to neskončilo katastrofou kdyby došlo k nezamýšlenému odpalu.

                    11. no ty vole Mrcas, ty jsi dobry traged. Ten tvuj udajny prvni uder jadernyma zbranema ze SSSR (nebo Ruska, ale to je jedno, protoze ty to stejne nerozlisujes) je v podstate kontrovani americke doktriny, kterou zavedl Trump, kdyz se vyjadril, ze USA klidne povedou prvni nuklearni uder na kohokoliv a Putin to kontroval, ze jakykoliv jaderny uder proti ruskym spojencum (Syrie, Iran, napriklad) v jakemkoliv rozsahu (ano, USA se shledly v slabych taktickych jadernych nalozich, ktere maji tendenci prezentovat, ze to vlastne ani jaderne zbrane nejsou) povede k odvetnemu uderu ze strany Ruska, jakoby slo utok na samotne ruske uzemi.
                      Ale raceji si vsimnout, neni zde nic o prvotnim uderu. Je to jen takove nezne varovani pentagonu. ze jestli hodlaji otestovat 15kt „bombicku“ v Syrii a tvarit se, ze to je humanitarni bombardovani, tak ze jim ve whitehousu a nejblizsim okoli muze do dvacetipeti minut zaparkovat 10x5MT ze Sarmatu, pokud rusove uvazi, ze byl jejich spojenec napaden jadernou zbrani.

                      A kdyby jsi nebyl takovy PICUS, tak by sis dohledal i zdroje…
                      https://www.theguardian.com/us-news/2018/jan/09/us-to-loosen-nuclear-weapons-policy-and-develop-more-usable-warheads

                    12. Zergu, ruská doktrína prvního úderu z roku 1993, kdy byl prezidentem USA Clinto, je podle tebe reakcí na prezidentství Trumpa z roku 2017?

                      Buď jsi vynalezl stroj času a přeskočilo ti z toho, nebo už to nehul.

                    13. Mrcasiku z ignoru, zapomináš, že Rusové mají babu Vangu, takže už v roce 1993 moc dobře věděli že nastoupí Trump a co zavede, takže mohli v pohodě zareagovat dopředu. A dávat sem odkaz ze sorošova plátku The guardian? To si d+ěláš prdel, ne? To už sem můžeš rovnou dát ČT. Citovat musíš něco objektivního, jako je zerohedge, nebo aspoň Protiprd, AZ24 nebo Parlamentní listy.

                    14. T: babu Vangu měli Bulhaři a už přes 20 let nemají.

                    15. Baba Vanga patří všemu slovanstvu :) Rusové maj navíc ještě babu Jagu.

                    16. Shane: Vanga se kvalifikuje jako rozbitý stroj času, ze kterého mu přeskočilo. Vsjo v poradke.

                      Ale tím Guardianem mne mateš – myslíš Interfax nebo RTV/TV-Novosti?

                    17. promin, jsem se překouk. Guardian.com dával zerg o patro vejš. Takže guardian je taky sorosfree zdroj. To je dobrý vědět.

                    18. Ne, ne a ještě jednou ne! Kdy konečně pochopíš, že záleží kdo něco dělá, nikoli co dělá?

                      Když dává odkaz na Guardian Zerg, je to Soros-free. Když bys dal odkaz na Guardian ty nebo já, je to Soros-full zdroj.

                      Logicky, ne – pouze znalec formátu Zerga umí určit, zda je ten který článek ideově správný nebo špatný. Pardon, chci říct pravdivý nebo lživý.

                    19. nojo, vlastně. kaju se a jdu si roztrhnout roucho.

                    20. jaja, takze specialne pro PICUSE 3 (slovy tri) odkazy s celou casovou osou, aby to jejich zpiceny mozek pobral:
                      1. USA planuji „uvolneni“ podminek pro pouziti nuklearnich zbrani
                      https://www.theguardian.com/us-news/2018/jan/09/us-to-loosen-nuclear-weapons-policy-and-develop-more-usable-warheads 9.1.2018
                      2. USA schvaluji „uvolneni“ podminek pro pouziti nuklearnich zbrani s tim, ze je tento krok primo namiren na Rusko
                      https://www.nytimes.com/2018/02/04/us/politics/trump-nuclear-russia.html
                      4.2.2018
                      3. Rusko reaguje a kontruje vlastnim „uvolnenim“ podminek
                      https://www.rt.com/news/420171-nukes-us-russia-attack/
                      1.3.2018
                      A babu vargu si strcte vite kam.

                    21. hele, do Vangy se nenavážej, jo? Je naše, Slovanka. Zápaďáci maj žida Nostradáma, špageťáci Sibylu a my máme babičku, Slepýho mládence, Jolandu a Čakri Makriho. Akorát závidíš, protože Vanga je lepší věštkyně jak ty. Ono jí to teda taky zatim moc nevychází, ale zase to uměla líp podat.

                    22. Pak ještě je taková ta „vidím velký špatný“ (nevím, jak si říká). Ta to pro změnu umí líp pRodat.

                    23. to je Jolanda. Čakri Makri je tady: https://www.youtube.com/watch?v=u4KBLM9AW3o

                    24. o Karkulce ? Ok. Byla jedna krasna slunickova demokracie v USA, ktera hned, co se stala celosvetovym hegemonem, slunickove nevybombardovala Jugoslavii, takze tam je ted klid a mir, zejmena takove Kosovo, to je uplny ekonomicky tygr a lidi tam jezdi rollsama z palace do palace a cely den akorat toci prstama naprazdno. Pak ten blueprint nezopakovali v cca triceti zemich na trech kontinentech, nejvetsim uspechem nebyl bezpochyby Irak, Afghanistan, Libye, Syrie, ale taky Nigerie, Venezuela, Ukrajina. Vsude tam panuje dodnes mir, zadni teroristi a proxy placene Saudama, zadna vyroba narkotik, sama pravda a laska a demokracie. Taky vyhlasene skandinavske staty jako Svedsko a spol. dotahly to pravdolaskovske pecovani o sve obcany k uplne dokonalosti, zadna kriminalita, zadne nasili, proste jenom slunickove pravdolaskove nebe na zemi. Sem tam nejake vyjimecne stavy, jako ve Francii, anebo pozatykani regionalni politici, jako v Katalansku, jsou drobnou pihou na krase, ale o tom vsem nase vyvazena a pravdomluvna media spravne a nezkreslene informuji nase obcany. Sice do toho lidi jako Assange a Snowden neco hodne nepekneho leaknuli o praktikach Velkeho Bratra, ktery preventivne odposlouchava sve nepritele i spojence, vcetne Wildcata, Merkelove atd… , takze o tobe a tvych zvycich a zamerech vi mnohonasobne vice, nez ty sam, ale ona to je vlastne lez, zadny Velky Bratr vlastne neexistuje, telefonni hovory se neodposlouchavaji, platebni karty se nemonitoruji, kamerove systemy nekameruji a internet se necunzuruje a nezneuziva na vsech urovnich. Do toho nam slunickove roste ekonomika az naveky, svet pred sebou nevali 300 bilionu dolaru nesplatitelnych dluhu a ten prima minimalni dluh, ktery mame, bychom s prstem v nose splatili pri realnem vykonu celosvetove ekonomiky a realnem zdaneni drive , nez za tisic let, jen kdybychom chteli. Zadna valka ani nic takoveho se nechysta, kdepak. Sice to geront Schlafenberg, kdyz ho jeste brali na Bildeberg vyslepicil, kdeze se to hlasovalo o invazi do Jugoslavie a kdeze se to prijal plan elit na vyhubeni 90% lidske populace, jako prebytecne, ale tam se ovcane nekoukej, hen tam se koukej do Ruska, to je Mordor na zemi, prezident s 80% approval ratingem je „diktator“ a „car“ zatimco sorosovi kriklouni jako Navalnyj a Nemcov, kteri delali akorat bordel a maji (meli) approval zlomek procenta nejsou (nebyli) placeni provokateri Zapadu, kdepak. A kdyby se nedejboze dostaly na pretres praktiky policejniho statu, jako treba kdyz slunickovy Izrael postrili 60 palestincu za bileho dne na ulici pred objektivy novinaru, tak to je fake news a ruska propaganda a nic takoveho se urcite nestalo, zatimco Skripaly otravili rusti agenti Novichokem, ktery se jak na svinu nevyrabel vsude mozne po celem NATO, mimo jine taky u nas a v Nemecku.
                      Tak to byla mily Wildcate pohadka o Karkulce pro obzvlaste vypatlane mozky, doufam, ze se ti libila.

                    25. No, možná ti nedošla jedna věc ty da Vinci, dyž to funguje, tak to není třeba měnit (if it ain’t broken, don’t fix it) a prašule se můžou poslat jinam. S ohledem na to, že na velký města je zpravidla zacíleno minimálně několik DESÍTEK hlavic, tak v případě full-scale konfliktu dycky něco proleze. A vona celkem stačí jedna.

                      Ruský hlavice byly až do nedávna docela tragický v přesnosti, což doháněli výkonem, ostatně raketovej deštník kolem Moskvy stále spolíhá na malý jaderný nálože, přestože už se poslední minimálně desetiletí intenzivně vyvíjí nový střely, který budou schopný balistický cíle zasahovat kineticky…a eště nějakej pátek vyvíjet budou.

                      Dál ty žblety nebudu řešit, to je furt dokola to samý.

                    26. Hlavně kidy typu „sluníčkový Izrael“. Tenhle stát je proslulý tím, že se s tou bandou opic nesere a jeho bezpečnost je na prvním místě. Nikdo tu tlupu nenutil, aby se škrábali na hraniční plot, dostali jediný možný argument – kulku do hlavy. Taky jich tam byly tisíce – ovšem po první salvě už se tak nesnažili – to není jak střílet AK-47 do vzduchu, jakej že jsem to frajer. Izraelský voják do vzduchu nestřílí, je tam málo útočníků. A že to udělali před novináři – dobrá věc, nic se nešíří tak, jako špatná zpráva. Tahle v tomhle případě zněla: zkuste to ještě a domů jedete zabalený v tý vaší trapný vlajce.
                      To je tak, když jsou i Palestinci dobrý na argumentaci – to už je opravdu zoufalé.
                      Ohledně náskoku Rusů v raketách – nu, řekněme, že opravdové výsledky se jen tak neservírují na netu magorům. To je spíš Ivanův styl, kdejakej prd nafoukne. Ale neumí ani vyrobit pořádnou turbínu, co turbínu – ani auto pro plebs. V 21.století. Inžinýři jak sviňa.

                    27. Auto pro rusky plebs Rusove vyrobit umi. A troufam si tvrdit, ze lepe, nez mnozi ostatni.

                    28. Jo takhle, dobře, opravuji: pro RUSKÝ plebs ano. Ostatně jako cokoliv jiného, nemusí jít pouze o auta.
                      A ti mnozí ostatní? Kteří? Prosím, pomiňme Čínu… Zloději se nepočítají (čímž trochu diskvalifikujeme i Rusko, ale necháme to na žlutou kartu).

                    29. Re: misaka
                      21.5.2018 v 21:45

                      Mnohe ostatni myslim srovnatelne velmoci, ktere se snazi vyrabet auta pro domaci trh, ktera lze poridit nova za rozumny x-nasobek plebsovy mzdy a pritom ta auta musi byt levne opravitelna, protoze plebs na znackovy servis proste nema chechtaky a musi prezit mistni podminky (qalita silnic, qalita phm, dostupnost dilu a jejich zpracovani, etc.).

                      Dokud se Rusove nezacali snazit byt v autech svetovi, coz proste neumi, tak nemeli problem. Az zacali delat auta pro export, a snazili se o export do EU, tak samozrejme narazili a to jak s motorizacemi, tak se zpracovanim.

                      Rozmazavat Rusko na poli automobilismu je asi tak stejne, jako rozmazavat nemecky export spaget. Rusove jsou dobri v surovinach, materialech a prumyslovych polotovarech. Resit vyvoz ruske vypocetni techniky by byla asi take pitomost.

                      Pokud se nemylim (a ted se mi to hledat nechce), tak bez sankci byla rusk-americka obchodni bilance kladna, coz mne tehdy docela prekvapilo, protoze v Rusku je americkych veci habakuk. Zrejme ale export do USA jde bud v drahych vecech a nebo se o tom moc nemluvi. Ale jak rikam – to bylo snad nekde pred ctyrmi lety. Ted to nesleduju, je mi to fuk, protoze se tim nezivim.

                    30. Sysope, nasypat půl rozpočtu do raketového výzkumu kvůli prestiži, je prostě píčovina, stejně tak to mohli nasypat do výzkumu špaget a čuměl bys – ostatně Ukrajina (za SSSR součást svazu) je obilnice světa. A to je prostě ono. Napřít zájem do jedné věci a opomíjet jiné, zcela normální a potřebné – třeba zásobování obyvatelstva potravinami, doprava, infrastruktura, péče o potřebné, zdravotnictví – nechceš mi doufám tvrdit, že v posledních pěti naprosto namátkově vyjmenovaných věcech je Rusko na úrovni, že ne?
                      A co se týče bilance – podívej, Venezuela má (tedy měla) bilanci cca. 90% vývoz – proč asi? Byla za tím přidaná hodnota nebo prostě čerpadlo? S tím na mě nechoď.

                    31. heh, nwvim jestli Behemot nebo ktery debil se to tu vyjadril v tom duchu, ze co neni rozbity, je vlastne fajn. V tom pripade vrele doporucuju NATO zahodit cely program Joint Strike Fighter, protoze ten nefungoval nikdy a nikdy ani fungovat nebude a prejit na Pestni Klin vzor Praclovek janecek, protoze ten je veky provereny a funguje dobre a pokud to medialni stetky spravne zmedializuji, tak to bude stacit i na Sarmaty, ktere narozdil od 50 let zastaralych Minutemanu nelitaji tupe podle keplerovych zakonu po predem predikovatelnych trajektoriich, ale manevruji ve swarmu a jako na svinu nejsou omezeny na tu jednu nejkratsi drahu pres severni pol, ale mohou to vzit odkudkoliv kamkoliv, jelikoz zeme je kulata, coz mimochodem v USA neni tak uplne samozrejmy poznatek, vzhledem k tomu, ze polovina populace USA je debilnich a ctrnact procent je negramotnych.

                    32. Což je celkem dobrá šance ušáků na úspěch, s ohledem na počet alkoholiků, feťáků, HIV pozitivních a bezprizorních lidí v Rusku. Mimo Čečnu, tam prý homoklády neexistují, říkal to Kadyrov. Tak to muší bejt pravda, pane vachmajstr, voni jsou hlava.
                      Btw, už jste si opravili to lešení na tý jediný pramici, co mu říkáte letadlová loď? Nějak to trvá…

                    33. Ano, to je vskutku hodno obdivu,když okupanti na ukradeném území střílí do civilistů.

                    34. Pravidla byla nastavena, předem řečena a porušena. A ti civilisté, jak vy říkáte, střílí rakety do obydlených zón. Jsou to kombatanti a musí počítat s tím, že proti nim bude zakročeno. To o tý záplatě to znáte, ne? Problém? Pro mne ne. Na straně iciků se očistí zbraň a na straně Palestinců připraví rakev. Věděli do čeho jdou, v tom jsou Izraelci transparentní.
                      A ty kecy o ukradení si nechte od cesty. Měli dva tisíce let na to, aby tam něco vybudovali. Byla jim nabízena spolupráce – ne. Bylo jim nabízeno sousedství – ne. Tak tumáš. Je tam ekonomika na úrovni, je tam voda, je tam život. Co je v Gaze, která spolkne miliardy EUR z EU jenom na penze? Leda hovno. Kozo.

                    35. To nejsou kecy, to jsou fakta.

                    36. Re: misaka
                      21.5.2018 v 22:24

                      Zacinam se docela obavat, ze jestli nejakej rok necham pole ladem, tak mi ho sebere soused s tim, ze on tam neco zaseje a tim padem to ma vetsi smysl.

                    37. Sysop: no tohle je složité. Jsou to totiž dvě naprosto odlišné fáze získávání půdy, a na konec ještě „sudetský odsun“.

                      Jišuv v první fázi všechnu půdu naprosto legálně kupoval od arabských „právoplatných“ vlastníků (kteří ji předtím ovšem invazí dobyli na Židech a křesťanech, tak kde je jiná legitimita, než „legitimita“ posledního úspěšného dobyvatele?)

                      Jednak od místní arabské šlechty („palestinci“ si tam nikdo neříkal, vnímali to jako „Jižní Sýrii“ a sebe sama prostě jako „araby“) které byl nějaký plebs úplně ukradený, a jednak od zahraničních tureckých vlastníků, Effendiů. Když nějaký effendi prodal židům zemi na které hospodařili arabové, ti byli odsunuti novými vlastníky, ale de iure i morálně to bylo OK, protože ta půda nikdy nebyla jejich a oni na ní byli lenníky kteří přišli o léno, case closed.

                      Ve druhé fázi se kibucy snažily kolonizovat poušť, kde nikdo a nic nebyl, protože to viděly jako „volný prostor“. A pořád s Jišuvem spolupracovali „palestinští“ arabové, protože nobilita měla k židům celkem i sympatie. A hlavně k jejim penězům.

                      Jenže jak se „jihosyrští“ arabové začali setkávet s extrémně nacionalistickým Jišuvem, začal u nich bleskový proces „národního uvědomnění“ který kulminoval násilným povstáním proti britské mandátní zprávě a všem Židům najednou – což byla kapitální kravina, protože to arabové prohráli na plné čáře do roku 1939 a přišli o vůdce. Byli jako „národ bez hlavy“ – Britové si stěžovali, že „arabští vůdci nejsou k nalezení“.

                      Jenže to bylo způsobené i tím, že Hitlerův kámoš Husejní (z téhož rodu byl i později Arafat) využil příležitosti povstání a vyvraždil všechny „palestinské“ elity, které byly umírněnější než on. Tím se stal jediným vůdcem, i když po WW2 musel do exilu jakožto Hitlerův kámoš a jeden z propagátorů Konečného řešení. No ale v Palestině žádní jiní vůdci nezůstali, a pokud zůstali, před rokum 1948 si sbalili kufry a zdrhli jinam do „pan-arabského moře“.

                      V téhle fázi arabského teroru se Jišuv vzdal dosavadní doktríny neútočení/striktní obrany a mladí Izraelci pod vedením Britů, kteří měli na araby pěknou pifku, oficiálně přijali doktrínu „odstrašující msty“ typu „zabili jste 2 naše – my vás zabijem 20 a příště si to rozmyslete„. Což byla oficiální Izraelská doktrína až do Jom Kippuru, kdy někomu došlo, že tohle horkokrevné araby s jejich pojetím „cti“ akorát víc vytočí a naopak se takovým barbarům musí nechat „odchod beze ztráty tváře“.

                      V roce 1948 se opakoval 1936: palestinci (už ve formě národní masy) si začali s terorem proti Židům, čímž se střelili do nohy protože Jižuv už v té chvíli byl „státem se vším kromě jména“ a takhle měl výborný legitimní důvod se vydat na trestné výpravy.

                      A protože v téhle občanské válce arabové měli kam zdrhnout, ale Židé měli étos „za námi je jen moře, vítězství nebo smrt!“, arabští civilisté utíkali kdežto židovští zůstávali.

                      Čemuž ještě napomohl Husejní, protože aby donutil neochotné Syřany a Egypťany k intervenci, vymýšlel si a zveličoval „židovská zvěrstva“ (která se na pár místech skutečně stala, jenže jaksi v reakci/zámince na předchozí palestinský teror) asi v duchu před-Mnichovských reportáží o „zvěrstvech Čechoslováků na Sudeťácích“, což mělo ovšem sekundární výsledek že arabští civilisti se vyděsili k smrti a zdrhli namísto aby zůstali.

                      Načež vypukla invaze arabských států, které oficiálně chtěly již vzniklý Izrael vymazat z mapy, a opět se aktivovala „odstrašující msta“: kterákoli vesnice kolaborovala s invazními silami byla násilně odsunuta/vyhnána.

                      A v téhle fázi již vznikající Izrael vydal povel „zabrat vyprázdněná arabská území a nevracet je“. A to je dělící čára: co Izrael nabyl do roku 1948, to nabyl z 99% bezvýhradně legitimně, legálně a nikdo mu to nemůže upřít.

                      Co nabyl po roce 1948, to nabyl vojenskou silou v odvetě na teroristické útoky arabů nebo vojenské střety se Syřany, Egypťany a Jordánskem a kolaborantské vesnice. Včetně „Západního břehu Jordánu“ který zabavili Jordánsku, které se střelilo do nohy útokem na Izrael (král Husajn nechtěl, ale jinak by ho „arabští bratři“ a „palestinci“ u něj doma roztrhali na kusy. Tak přežil ale přišel o půlku království.)

                      Takže de facto naprostý ekvivalent toho, jak jsme to my měli se Sudeťáky.

                      Včetně toho, že i v Izraeli směli zůstat ti arabové kteří „prokazatelně nekolaborovali s nepřítelem“.

                      Jenže i my jsme odsunutým Sudeťákům „vyplatili reparace“ aby to bylo košer a nikdo nemohl mít kecy (vykrátili jsme je s německými reparacemi za okupaci ve WW2)…

                    38. no, 2000 let… Docela hezky to ilustruje tohle:
                      https://www.youtube.com/watch?v=4pKMV6e5kEo

                    39. Jaké 2000 let? Arabové dobyli Jeruzalém až v roce 638 a posléze znovu na křižácích 1187, a konkrétně Osmani jejichž Effendiům, lenním pánům, patřila půda „Jižní Sýrie“ (alias „Mandátního území Palestina“) a kteří ji tamním arabům pod rukama prodávali Židům, to dobyla teprve v roce 1517.

                      Takže 431 let, nic moc.

                2. @trevor12
                  smazání dluhů válkou není výmysl imperialismu… přece! tenhle ekonomický reset patří do mentální výbavy lidstva, řekla bych… ;-)

                  1. už feudálové radši uspořádali pogrom než aby spláceli dluhy.

                    1. přesně! :-)

                    2. souhlas ja se vyjadroval obecne valka jako prostredek ocisty

                    3. V dnesni dobe to miva i docela ironicky rozmer, kdy urednice z vymahaciho oddeleni banky volala svemu dluznikovi, ze nesplaci hypoteku, na coz on ji odvetil, ze momentalne strili v zakopu a ten barak rozbombardovali Ukrajinci…

                    4. A vzápětí volá finanční správa, že dodavatel střeliva nezaplatil DPH a tak je dotyčnej v rámci boje proti karuselovým podvodům potrestán zajišťovacím příkazem na ten vybombardovanej pozemek.

                    5. Re: Ko-za
                      21.5.2018 v 21:57

                      Bych se nedivil, kdyby ukrajinskej exekutor v hledani dluznika byl uspesnejsi, nez Azov.

                  2. Výmysl imperislismu jak smazat dluhy naopak byl vydrancovat nějaké území, o které se válka vést nemusí (nebo jen symbolicky s křováky.)

                    1. eee… řekla bych, že ani v tom nebyl imperialismus tím pravým průkopníkem ;-)

                    2. Nikoli, taková je povaha „imperialismu“: budovat impérium s cílem maximálně využívat ekonomický potenciál obsazeného území.

                      Oproti tomu „imperialismus“ není to, za co „imperialismus“ označují arabové a kdejaká jiná selhavší existence, totiž „kdokoli kdo je lepší nebo bohatší než já“.

        2. Re: jak
          21.5.2018 v 8:21

          No jasne, kdyz jsme si vycinkali kapitalismus, tak je potreba si uvedomit, ze zadny mamahotel to proste neni. Minulej system rozkradly svine, prevazne bud vekslaci, nebo komuniste a holt se restartovalo na system novej, trzni, tedy utrhni co muzes, nez prijdou dotace.

          Otcove od rodin s praxi… nojo no, kapitalismus toto nezajima. Umis? Neumis? Dalsi prosim.

          V roce ’92 bylo mozne mit prvni rok odpusteni platby dane z prijmu firem. Do kdy to slo, to uz si nepamatuju. Kazdopadne jsem toho vyuzil po koule. A bodlo to hodne, byly zase dalsi penize na investice. Uvery se tehdy davaly na xicht, stacilo jen nebyt uplnej debil a fakt mit aspon trosku realnej podnikatelskej zamer. Otec od rodiny, kterej ma 20letou praxi fakt neumi nic, co by mohl delat jako zivnostnik, nebo se svymi stejne postizenymi kolegy jako s. r. o. v dobe, kdy fakt se rucilo jen do vyse zakladniho jmeni? A ze nemel to kilo? To prece nepotreboval, stacilo ho protocit pres ucet, to nabizel za pakatel kdekdo. Tehdy, co se pamatuju, vyslo zalozeni srocka na osm tisic. To se da pujcit i po rodine.

          Urcite si nemohli pomoci vsichni, to je jasne. Ale nemalo z nich ano, kdyby se vcas probrali do reality. Devadesatky byl Klondajk a nebylo nutne byt hned druhej den milionar, stacilo jen postupne budovat. Znal jsem typka, co v polovine devadesatek vozil v dodavce z Francie vyrazeny papirovy plinky, co tam vyradila linka a Frantikum se nevyplatilo to zabalit rucne. On tady mel babosed zenskych, co taky byly bez prace a ty mu to balily. Postupne se dopracoval az ke kamionum. Mezitim se na cesky trh zacaly vozit ty plinky za dobre penize original, ale tou dobou on uz mel kamiony zaplacene a tak se pustil do dopravy. Vybudoval velkou firmu, v okoli Ostravy mel nekolik hal, pak zalozil i e-shopy a nez zaklepal backorama, predal to detem. Jen holt musel chtit. A rozhodne praxi v tom nemel, puvodne to byl zednik.

          1. +1 (na toto téma už poněkolikáté, hlavně ta konverzace s cukrářkou na Šumavě, to jsem zažil tolikrát…)

            Je potřeba si uvědomit, že lidi jsou líní. Jenže zatímco někteří máme tu motivaci jít za něčím a lenost překonat, většina ji nemá a stačí jim se nažrat, dát si pivo a sedět u televize. A nadávat, závidět a volit kohokoliv, kdo jim slíbí, že ty hajzly bohaté okrade a i nějaký ten drobet pro ně utrousí. V zásadě si nemyslím, že by Gaussova křivka byla pro IQ platná, resp. pokud je, tak neplatí její interpretace (a „průměrné IQ“ znamená něco jako „debil“). Jistě to není jen o IQ, ono hodně dělá výchova a prostředí, které nastavuje mantinely toho, co je „normální“. Ale ať mi nikdo neříká, že průměrně inteligentní člověk není schopen pobrat, že aby mohl stát někomu rozdávat, musí jiné okrást? Že stát nemůže garantovat příjmy a pracovní místa a když to dělá, je to jen ke škodě věci? A pokud to skutečně průměrně inteligentní člověk nechápe, pak ten průměr musí označovat demenci.

  2. WTF?
    No to se bude mistni uderce ruznych skretu a brnaku libit, uz se tesim na diskuzi

  3. přiznávám, nedokázal jsem to dočíst. Nicméně názor na otázku v titulku mám: Protože dotace, protože matematika a protože sojuz rozhodl zvýšit podít VŠ „vzdělanců“ a zejména uvědomělých kádrů.

  4. „Taky si pamatuju na řemeslníky ještě v druhé půlce 80. let. Potřebovali jste zedníka na melouch? To přijel padesátník v žigulu 2107, poručil si každý den gulášek a plzničku pro zdravý pitný režim. Tehdy se takový pán oslovoval zásadně „pane mistr“. Pamatuju si na dlouhé pábitelské senace, když pan mistr večer potom seděl s námi v kuchyni a dopíjel svoji plzeň.“

    No, autorovi doporucuju, aby se snesl na zem. Vybouchl mi ted zednik, ma neco s okem. Ze prej az v rijnu. Obvolal jsem tady zname a kamarady, kazdej kdejakeho sveho zednika a… hovno hovno, slavny soude. Tahle sezona je zabita, vsichni maji praci az do listopadu, nekteri i dele. Zednik tady na Sumave bere bez papiru dve kilca na hodinu, pokud nejede v ukolu, coz se obcas neda. A zkus ho sehnat. Klidne mu dam i tu plzinku a udelam kanci gultr. Vubec se s tebou nebude bavit a praci si muze vybirat.

    Hochu, kde zijes…?

    1. Dve kila na hodinu? Volakedy sme kilo hovorili stovke, dve kila na hodinu je takreceno zadarmo.
      Mal som tu murarov tento tyzden. Rozpadaval vrch komina, potreboval opravit. Polozili nejakych 250 tehal, plus nejake tie betonove tvarnice na vrch. Dohromady na tom pracovali nejakych 7 hodin. 2750 CAD. Snad to nemusim prevadzat na CZK.

      1. Nojo, jenze nemuzeme srovnavat prumernej plat tady a u tebe. Zednik v Cesku dela bezne v prumeru 11-12 hodin denne a cca 6 dni v tydnu. Takze to ma dvakrat vic, nez je prumernej plat tady, pokud bere dve kila na hodinu. Mel jsem tu i helfry za osmdesat a taky fajnovkare za tri kila.

        Vetsinou ale se domlouvam ukolem, protoze jinak taham za kratsi konec, samozrejme.

      2. Wildcat: 200 čistého na hodinu odpovídá ± mediánovému platu IT v korporátu.
        A o světelná léta převyšuje ostatní manuální profese.
        Takže na řemeslo řekl bych dost dobré.

      3. Navíc začínáte s AU být dost v prdeli, tudle šly ty vaše dolary pod 16. Asi ubude turistů, bude to tu moc drahý :D

        Esli byli aspoň tři, na 7 hodin a materiál to na vaši cenovou relaci není noc tragickýho. S ohledem na to, co tam dneska stojí nemovitost, mají jediný štěstí, že si to můžou postavit svépomocí :D

        1. Vzhladom na to ze letenka do Europy stoji zhruba dvakrat tolko ako z Europy sem, tych turistov aj tak nie je prilis moc.

          No a ci to je vela, chlapek co mi osadzal stlpiky na cast plota tu stravil okolo 6 hodin, dotiahol si svoj vlastny Bobcat na vrtanie dier pre tie stlpy a zobral za to 250 CAD.
          Rozhodne je to dobra pripomienka toho ze preco si robim veci okolo domu sam. Dreveny deck na dvore ma vysiel na 5k CAD (material plus prenajom nejakeho specialneho naradia). Ponuky boli trikrat take.

          1. No tak víte jak, sedět za kniplem umí každej, tam je konkurence. Lozit někde po střeše a tahat na zádech cihly se nikomu nechce. Rozhodně ne na tzv. západě. Proto kdo tam maká rukama (a trochu to umí) se fakt nemá blbě.

            1. S jednim kamaradem z U.S. jsem kdysi delal nastavby na panelaky v Cesku, pricemz gro byl samozrejme sadros. Tehda jsme jeste doufali, ze v Evrope bude certifikovan sadrosovy system i pro nosne konstrukce, ale tehdy to jeste neslo. No, kazdopadne jsem tady mel partu celkem schopnych zedniku, kteri se leteli do U.S. naucit, jak ze se to s tim sadrosem dela (pulka devadesatek, tady to jeste nefrcelo). Ze jim to nakonec bylo celkem ku hovnu, protoze ceskej stavebni system neni two by four a tedy je vsude odpad jako krava, to ted neresim. Ta parta tam prifrcela, protoze znamej tam stavel domky komplet ze sadrose a ze tam budou mesic makat, aby se to naucili. Po par dnech bylo jasne, ze tri Cechy nahradi jedna cerna huba.

              Model – montovani stropni desky. Dva Cesi drzeli a usazovali rukama na konstrukci desku, uprostred dalsi Cech s vrtackou a opaskem plnym sroubku to postupne upevnoval. Ve vedlejsi mistnosti byl cernej, kterej si vrtacku povesil spagatem k opasku, desku si usadil na konstrukci, pak hlavou pribouch, jednou rukou drzel, sroubky mel davno v hube a jen je nasazoval jazykem do vrtacky a druhou rukou s vrtackou rval sroubky do desky kolem dokola, kam dosahl. Pak uz jen sjel okraje a sel na dalsi desku. Nez ta ceska parta udelala jednu desku, ten cernej tam mel dve.

              Pak se delala fasada. Ceska parta pul dne stavela leseni. Vedle dva cerni si rozestaveli prvni patro dalsiho domku (delala se radovka) a z toho si jen vytahli fosny a meli leseni. Takze byli v predstihu nejen diky jednodussimu „leseni“, ale i diky faktu, ze uz rozjeli dalsi barak. Tehda ti cerni brali 9 USD/h (kurz byl tehdy 39 CZK/USD, co se zhruba pamatuju), coz, pravda, ti Cesi nemeli, ale kdyby se to melo ciste spocitat podle vykonu na cloveka, tak by byli hlady. A nebylo mozne je dokopat, aby se teda naucili, jak to delaji ti cerni.

        2. Wildcat je v AU? Odkdy? Není spíš v CAN?

    2. Jo, sehnat dnes řemeslníka je skutečně hardcore, a koukám, že na Šumavě jsou ještě levní, tady běžně pětikilčo na hodinu pěkně na ručku a většinu řemeslných prací dnes dělají stejně úkáčka, protože český mistr řemeslník je už zázrak. Firmy si řemeslníky dnes vysloveně hýčkají, mimo záznam vám šéf party řekne asi tohle: „..podívejte se předsedo, my víme, von chlastá v práci, chodí pozdě, je drzej, ale my prostě jinýho instalatéra neseženeme, takže přestaňte do toho furt šťourat, jakou má pracovní morálku na to se vyserte a buďte rád, že ho tady máme, nebo to půjdete dělat snad sám, předsedo?..“ :-D

      1. No, to je prave to. Ja ted potrebuju zednika jen na jadrovku, ale jinak si zbytek udelam sam. Elektriku, topeni, rozvody, fajnovou. Paxi zase nekoho vezmu na sadrosovej strop. Podlahu si udelam sam. Nejde o setreni prachu, ale setreni nervu. Uz mam par staveb za sebou a tak vim, co znamena heslo „za ty prachy si to radeji zkurvim sam“.

        1. Píšete mi z duše. Moje okolí nechápe, proč to všechno dělám sám a že ONI by se na to …

          Dělám to tak, že ty běžné věci typu zdění, omítky, kanalizace udělám sám, elektřinu také, bo jsem z oboru a svařit vodu v plastu jsem se musel naučit. Toho je řek bych asi tak 70%. Těch zbývajících 30% typu plyn, topení, sádrokartony, obklady – tj. věci, kde už je musí mít člověk v ruce nechávám na řemeslnících, které si domlouvám „per-partes“, tj. žádná firma typu „na klíč“ – a celkem to jde, ale ruce z toho bolí, moc a moc.

          1. Ja v podstate beru remeslniky jen na to, co je bud velka drina (rucni jadrovky, betonovani cistejch podlah, etc.) a nebo to chce grif, pokud na tom clovek nechce stravit stari (sadrose). Zbytek, po mnoha spatnych zkusenostech, si udelam. Zena sice frfle, ze se na to mam vys…, jenze po tech letech a nekolika nemovitostech uz jen staci ji pripomenout, jak nam tam ci tuhle udelali to ci ono a je klid.

            Ono „na klic“ je taky diskutabilni, protoze je to jen hra. Nechal jsem si takto udelat omitky ve sklepe na minulem baraku, ktery byl ze salovek. Poptavku pres Internet, prisla parta zedniku a ze hura na to. Hned ze startu jsem jim pripomnel, jak to chci a jak to bude. Meli sveho „sefa“, se kterym jsem to resil. Paxe ukazalo, ze „sef“ s nimi nema nic spolecneho, pouze umi s Internetem, shani xefty a zasobuje ruzne tyto party, takze bere smetanu, ale diky multiplexovani mezi nekolika partami uz nestiha dohlizet na qalitu. Ve finale mne sralo jim porad stat za prdeli a ukazovat, co bud nedodelali, nebo dojebali. Takze az doslo na doplaceni, skrtl jsem „sefovi“ smetanu (mezitim zednici vyblili, za kolik ze delaji) a bylo vymalovano. Jedinym plusem bylo, ze to meli tak 4x rychleji, nez bych se s tim sral ja. Jenze na to, co zmrvili, se divam dodnes.

            1. Kukám, že nie som sám, ktorý si robí na dome takmer všetko sám. Celý barák ktorý sme kúpili (zatiaľ prízemie) sa prerobil tak, že sme na tom makali s manželkou a pomáhali nám rodinný príslušníci. Zaplatených brigádnikov som mal len na podlahovku a vodu s kanálom – to bolo 5 chlapov na jeden celý deň (a ešte som po nich dorábal jeden deň nedorobky pred liatím podlahy). Ďalší brigádnici liali poter – 4 hoďky a už ich nebolo. Tepelné čerpadlo šlo cez oficiálnu firmu – jeden chlapík čo montuje len klímy a tepelné čerpadla (jediný človek, ktorého môžem s kľudným svedomím odporučiť). No a ešte som mal na omietky dvoch brigádnikov na omietky, niečo domurovať a obklady na stenu – tlačil ma čas (samozrejme šli zaplatiť na ruku a ešte ich trebalo aj dozorovať).

  5. Zvláštní, já neznám od roku 1990 ani jednoho absolventa technické průmyslovky, učiliště & spol., který by měl za těch 25 let problém s prací. To samozřejmě neplatí pro ty, co to flákali na škole a v praxi taky nic nedokázali předvést.
    A vzhledem k tomu že se pohybuji ve vzdělávání dospělých, tak to s těmi 25 tisíci na rekvalifikaci pro práci s PC (jak píšete Powerpoint, Word, Excel) je hoooooodně nadsazeno.

    1. vláštní, já neznám od roku 1990 ani jednoho absolventa technické průmyslovky, učiliště & spol., který by měl za těch 25 let problém s prací. To samozřejmě neplatí pro ty, co to flákali na škole a v praxi taky nic nedokázali předvést.
      Nepřijde vám divné v jedné větě něco tvrdit a hned v druhé to hned popřít?

    2. Jo, souhlas. Jsem také absolvent technické průmyslovky a musím zaklepat, o práci jsem nikdy nouzi neměl. Pokud jsem ji měnil, tak vždy tím stylem, že posledního dne v měsíci jsem končil v jedné práci a prvního dne následujícího měsíce nastupoval do nové. Co si udržuju kontakt s kolegy z naší třídy, ani jeden nemá problém s prací, poměrně dost z nich to dotáhlo i na vlastnictví mezinárodních firem v oboru, ve kterém jsme studovali, takže elektrotechniky, elektroniky a automatizace. Ale já jsem se holt vždy držel při zemi :). Dneska mi chodí docela zajímavé nabídky od headhunterů zahraničních firem a až mě Bureš a jeho nohsledi naserou nebo mě začnou odírat měrou vyšší, než snesu, prodám tu svůj majetek, sbalím saky paky a přestěhuju se za prací mimo ČR.

    3. A to já znám, a vím že jich nebylo málo. Lehce asociální techniky tělem i duší typu „nerd“/“sklepní programátor/elektrikář“, kteří byli za minulého režimu bezpečně odizolovaní před světem na specializovaných pracovištích a protože měli výsledky, brali dobré peníze, bylo jim podkuřováno, byli „velcí páni“ kde co o projektu řekli, to platilo a ničemu jinému než technice se nevěnovali – to vše jim zajistila „izolační vrstva“ dnešními slovy „projektových managerů“ kolem.

      Vlastně dost něco na způsob IT Crowdu, akorát že R&D, nikoli Support.

      Jenže pak celý tenhle systém ze dne na den zmizel, jak velké podniky krachovaly, a chudáci nerdi byli najednou postaveni před svět, kde stejně klíčové jako odborné znalosti jsou buď konexe, nebo sebeprezentace. A sebeprezentaci oni neuměli a velmi těžko měnili celoživotní návyky a učili se ji za pochodu.

      Nehledě na to, že se často jednalo o pány buď staršího věku (a v „mladých a dynamických“ 90. kách tedy „neperspektivní“), nebo o pány kteří byli sice technicky na výši, ale formálně „jen“ s maturitou z průmyslovky – vzdělali je jaksi „průběžně“ kolehové na pracovištích, jak odborně rostli a dostávali větší a větší odpovědnost a zkušenosti.

      Takoví to fakt měli těžké a mám pro ně pochopení. Koneckonců i mně coby technikovi trvalo 8 let zazděných povýšení, než jsem překousl nutnost páchat „patetickou sebeprezentaci pro netechnické kindermanagery“.

      Arogance, technikova smrt.

  6. No nevim. Já mám VŠ strojní a do procesu jsem vstoupil 2002 asi po měsíci hledání (přece jenom absolvent) za 12,5 jako konstruktér. V r. 2004 už mě přetáhla jiná firma za 30. Roku 2009 jsem si dal rok dovolenou a po návratu se už o mě přetahovali. Kolik beru od 2010 už ani psát nebudu, protože by mi záviděli i poslanci. A to jsem pořád konstruktér. Takže svojim dětem budu radit rozhodně techniku.

    1. Ja bych nezatracoval treba prava. Lidi se hadat budou furt a pokud clovek nema skill na soukromeho Viktora cistice, pak advokat take neni uplne mimo misu a co se sance na dobrou praci tyce, tak je na tom podobne, jako ten technik. Techniku jak nasrano, ale schopnyho aby mezi nimi lupou hledal.

      1. Techniku jak nasrano, ale schopnyho aby mezi nimi lupou hledal.
        Zkusil jste místo lupy použít peníze?:-)

        1. Na penize slysej uplne vsichni, nevim proc.

          1. Na penize slysej uplne vsichni, nevim proc
            Kdybyste je použil v dostatečném množství, tak byste mohl hledat i v německé části Šumavy nebo i hlouběji v Německu…

            1. Do Němčour ho neposílejte, to už bude za chvíli taky celý no-go-zona, víte přece, jak dopadli Švédi.

            2. V Bavorech mam par zakazniku, vsechno technici a ze by nejak vyrazne prevysovali svymi schopnostmi cesky prumer, se mi moc nezda. U nas jeste stale dozniva (ale uz brzo dozni) ona socialisticka vychova, kdy Cech mel hovno a tim padem spaleneho brouka musel umet nahradit celou deskou, kterou sam navrhl ze soucastek, ktere sehnal. Nemci na tom s improvizaci moc dobre nejsou. A ze se v technice stale jeste hlava pouzivat musi a zrejme jeste dlouho bude, je fakt.

              1. V Bavorech mam par zakazniku, vsechno technici a ze by nejak vyrazne prevysovali svymi schopnostmi cesky prumer, se mi moc nezda. U nas jeste stale dozniva (ale uz brzo dozni) ona socialisticka vychova, kdy Cech mel hovno a tim padem spaleneho brouka musel umet nahradit celou deskou, kterou sam navrhl ze soucastek, ktere sehnal. Nemci na tom s improvizaci moc dobre nejsou. A ze se v technice stale jeste hlava pouzivat musi a zrejme jeste dlouho bude, je fakt.
                Zřejmě je tady vaše nabídka a vašeho oboru nezajímavá, aby přilákala schopné lidi…

      2. pravniku je moc, zacinajici advokat pokud nepochazi z rodiny kdy treba jeho otec je advokat a mohl nastoupit do rodinne firmy a prevzit kontakty a konexe tak ma docela problem sehnat praci, vsechno je davno rozebrane (pausaly firem), je mnohem vetsi nabidka pravniku nez poptavka

        dneska zijeme v dobe kdy frci IT a vsechno kolem, to ma nejspis vetsi budoucnost (+technicke obory nebo i stare poctive remeslo treba automechanik), ono jak se presouva pracovni sila z vychodu k nam tak i u nas bude tezke se prosadit + outsourcing vseho co jde …navic ocekavam ze kapital proste pujde tam kde je jeste levnejsi kvalifikovana pracovni sila nez u nas za prijatenych pravnich pomeru, bude to boj …

  7. Ale jo, možná opravdu existovali nějací inženýři, kterým nezbylo nic jiného než se naučit s powerpointem, protože ve svém oboru byli nepoužitelní. Ale takové jsme měli i na škole kdysi v hlubinách minulého tisíciletí. Na někom bylo hned vidět, že má nastartováno a na jiném zase, že se od prvního roku v zaměstnání (tehdy ještě povinně někde ve státním podniku) začne těšit do důchodu :-)

    1. Přestala fungovat vohnoutí kamufláž? :)

    2. Hele, tady na Sumave je napriklad jak nasrano cukrarek. Protoze holt v Susici je ucnak. Takze pokud pujdes a naslepo zazvonis u nejake chalupy, tak bud tam bydli cukrarka, nebo jeji segra.

      Moje 40leta sousedka je taky vyucena cukrarka. Vedli jsme rec a brecela, ze proste v jejim oboru tady prace neni. Na to jsem namitl, ze ta prace ale tady pro cukrarky nebyla ani za minule totality, tak jestli ta chyba neni spis v tom, ze sla studovat blbej obor. Na to se na mne divne podivala a opacila, ze „no byla jsem mlada, tak jsem nechtela na nejakou prumku nebo ekonomku, tohle bylo jednodussi“. No jasne, ze bylo. Proto to taky ted pro ni takto vypada. Taxem ji rekl, ze treba muze zacit s zivnosti a vozit cukrovi do Nemecka, dostala by dobry penize. Ona opacila, jak je to desne slozity, jak ta vybava stoji raketu a vlastne stat ji v tom nepomuze.

      Ja jsem namitl, ze stat ma presne na toto vypsane programy na podporu drobneho podnikani, coz se dozvi vzdy v breznu kazdeho roku a protoze my jsme ultraprdel, tak zcela jiste by dosahla i na nejakou kombinaci s podporou venkova a podobny sracky, takze by treba dala pulku a druhou by vydojila ze statu. Znam cukrarku ve Vacove, ktera to takto zrovna ma, vozi do Nemecka a je spokojena.

      Sousedka uz pak jen utrousila „a kdo by to delal…“. Takze jsme zase byli na zacatku.

      1. Nojo, no. Mě taky lidi závidí, jak si žiju, že mám určo plat jak poslanec, že si můžu dovolit tolik aut, že si dělám co chci. Ne že by to byla úplně pravda, ale jasně, mám celkem v rámci možností volnost, co se organizace práce týče a finančně si taky nemůžu stěžovat. Jenže tihle lidi nevidí, že jsem se jako študák místo povalování se po hospodách po večerech učil, sháněl si informace, pak jsem se po práci učil angličtinu, zkoušel si doma bastlit prográmky, abych vůbec pochopil, co po mně v práci chtějí a jak na to. Do toho jsem si o prázdninách a o víkendech přivydělával, protože naši na tom finančně moc dobře nebyli. Takže žádná študácká flákačka, od patnácti jsem si pěkně přivydělával a makal na sobě. A baví mě to dodnes, získávat a zkoušet nové znalosti, baví mě dělat rukama a učit se novým věcem. Celé to ztěžoval fakt, že jsem odmala napůl hluchý, ale chtěl jsem dokázat, že se umím o sebe postarat sám a že se umím vyrovnat těm zdravým.
        Tohle už nikdo vědět a vidět nechce, že za tím, co teď mám, je pěkná hromada odříkání a práce už od mládí. Každý radši hledá chybu jinde, jen ne u sebe.

    3. Ona je hlavne komedie, ze nejaky inzenyr, tedy clovek, co vystudoval vysokou skolu potrebuje rekvalifikacni kurs na Powerpoint.
      U inzenyra se ocekava, ze se to v pripade potreby nauci s brozurkou v ruce za odpoledne, vzdyt je to primitivni soft.

      1. Ono v tom bude spíš něco úředního šimla. Už jsem slyšel o svářečovi, který musel absolvovat rekvalifikaci na svářeče, jinak by ho vyškrtli z evidence :-) (stalo se cca před 15 lety, to byly zrovna svářečské kurzy v módě). No a nebo, jak říkají matematici, šlo o triviální případ – že ten inženýr byl úplný blbec :-)

      2. Pozor… byl jsem kdysi u kamaradky a kdyz chtela roznout, tak prdla zarovka. Normalni vec. I kdyz jeji manzel byl doma, tak sla a vymenila tu zarovku za novou. Povidam „hele, rikalas, ze ten tvuj je inza, tak proc se s tim seres?“ A ona na to „inza jo, ale je to lesak…“.

        1. lesák je ještě dobrej, ale co takovej inženýr ekonomie :)

  8. Autore, vyserte se na tu přímou řeč psanou v nějakém podivném dialektu. Možná mělo jít o trapný pokus napodobit moravské nářečí, tipnul bych někde mezi Slováckem a Valašskem. Nedá se to ani číst, jak to rve uši…

  9. Momentalne prevazuji humanitni obory, protoze technicka emigrace v Nemecku a lekarska emigrace ve Svycarsku se zatim stale tak nejak stiha doplnit imigraci ze Slovenska a Ukrajiny. Ale co vim od HR zdroju, tak lekari a programatori uz nejsou ani na te Ukrajine. Jsem moc zvedav, co bude nas posahany stat delat pak. Budeme si platit programatory a doktory z Nemecka v jejich trznich cenach ???

    1. Budeme si platit programatory a doktory z Nemecka v jejich trznich cenach ???
      Vítejte v tržním hospodářství…

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017