Přikrášlování „pravdy“ objektivizmus nezaručí - zpět na článek

Počet komentářů: 207

  1. Sysop:
    Myslím že věk nerozhoduje. Mladej vůl, starej vůl, pořád jsou to jenom volové.
    Je vcelku jedno, jestli jde o starého pražského kavárníka, nebo moderního svazáka, který kouká kam je zrovna korouhvička otočená a tomu přizpůsobuje svůj světonázor.

    Třeba takové Šiklová. Za mlada perspektivní svazačka s přezdívkou „rudá kráva“, a dnes je to stará pravdoláskařská kráva. Takoví lidé jen sledují odkud vítr vane. Takoví nepotřebují zbytečnosti jako vlastní názor, morálka, nadhled, svědomí. Jen sledují tu korouhvičku a pohodlně proplouvají životními bouřemi které ostatní smetou.

    Dnes už i zasloužilí pražskokavárenští umělci, co podporovali Havla, ještě nedávno Kchárla s čírem, znovu čenichají že se mění vítr a jezdí klidně koncertovat do Číny. Koho zajímají lidská práva, kvůli kterým ještě před pár lety pořádaly různé koncerty na podporu Tibetu, na kterých oni vystupovali.
    Zářným příkladem je Lenka Dusilová, která Zemana kritizovala za podlézání Číňě ještě měsíc předtím než odjela na turné do Pekingu.
    Zkrátka money talks.

    1. „Myslím že věk nerozhoduje. Mladej vůl, starej vůl, pořád jsou to jenom volové.“
      Souhlasím.

    2. “rudá kráva”, a dnes je to stará pravdoláskařská kráva
      .
      Soudím, že právě této osobě je velice křivděno. Ona to komunistické pozadí má jako gen ve své DNA. Ta tu korouhev nepotřebuje, je tak geneticky nasměrovaná.

    3. tyhke proklamace „umelcu“ kam jedou a nejedou jsou vyjadrenim loajality systemu, asi jako se rozvesovaly ceske a sovetske vlajecky na prvniho Maje a kdo je nemel v okne, tak mel cerny puntik.

      Ze nase „umelecka“ klika nevi, jak podlezat soucasnemu globalnimu establishmentu, je jen dusledek nabidky a poptavky, muzete delat nezavisle umeni a shnit na ulici anebo muzete delat angazovane EU compliant „umeni“ a estrady pro stado a rochnit se jak prasata v zite.

      Co si tyhle typy asi tak vyberou (a co po tehle generaci „umelcu“ asi tak zustane)?

      A ze uz se dela i EU necompliant „umeni“ podle cinskeho vkusu neznamena nic jineho, ze vitr se meni a zbabele krysy opousteji potapejici se lod, koneckoncu to vidite i na designu aut, kdepak jsou stridme evropske linie a kdepak je vychodni plechobiti s vyvalenymy reflektory, jako oci prejete zaby a kolotocova blikatka a lacine ledky, kam oko pohledne….

      Tenhle trend neni nic noveho, je to tu uz hezkych par let.

      1. Pomerne pekne to lze sledovat na Bartoskovi. Za minule totality spechal podepsat Antichartu, dneska kaze o moralce. Pocatkem 90. let zalozil Lotynku, diky ktere vznikla dira 280 milionu ve Statnim fondu kultury, ale pak se zase oklepal a dneska je to prezident festivalu ve Varech :-)). Tak se dela umeni.

        1. To je ta režimem placená chlastačka a bordel na ulici, kvůli kterejm těch pár posledních normálních lidí, co si ještě můžou dovolit kolem té stezky žít, nemůže spát? A jelikož místní papaláši s opicema tam chlastaj taky, tak se ničeho nedovolaj, ale nedejbože když si příští tejden chtěj oslavit narozeniny, to je ve 22:01 jdou zkasírovat?

          1. Priznam se, ze deni v ruskych ghettech moc nesleduju, ale zda se mi, ze tak nejak to tam probiha, ano.

    4. Rudá fena, ne kráva.

  2. D-FENS z původního filmu by měl radost, že se jeho jménem a názory na svobodu ohánějí stalinisté a komouši všech zemí… Babiš před branami, jakžtakž svobodný stát se hroutí, a tady publikují komouši ty jejich internacionalistické sračky.

    1. dfens z puvodniho filmu mel problemy se statni masinerii, ktera je za bolsevika-komouse a bolsevik-eurozmrda uplne stejna masinerie, takze by mel opravdu radost, ze tady publikuji lide, kteri maji zivotni zkusenosti takrikajic z obou systemu.

      1. Co já si pamatuju, tak Bill Foster měl problém, mimo jiné s tím, že si Koreoamerický hokynář dovoluje určit si svobodně cenu svého zboží, dále pak s tím, že soukromý fast-food mu odmítl prodat produkt přesto (a ikdyby ne, je to i tak irelevantní), že ho v čase T+3min již ani neměl v nabídce a pak třeba také s tím, že se členům soukromé, uzavřené společnosti (golfového klubu) nelíbilo, že bez souhlasu vlastníka courá po cizím pozemku… Především měl však problém sám se sebou – autodestruktivní chování, které vyvrcholí závěrečnou scénou, je znakem narušené osobnosti. A ti 2 Hispano-gangstas, požadující po hlavním hrdinovi odškodnění za „narušení teritoria“, drzý čekatel na použití telefonní budky, opruzující a ulhaná socka v parku nebo nazi-magor z armyshopu také nijak nesouvisí s „problémy se státní mašinerií“, tedy alespoň ne tak, jak je chápu já… U uzavírky chodníku a zevlujících dělníků, dejme tomu, přimhouřím oči, tam by se nějaká souvislost reálně asi i našla… Pokud jsem něco z D-F filmových příhod vynechal, rád se nechám doplnit…

        1. ale nastartovalo to spatne naplanovanou udrzbou dopravni infrastruktury :) Jinak souhlas.

  3. Nemam to kam prdnout, tak sem:

    Putin den po historicky prvni schuzce s Trumpem vyhostil 30 us diplomatu a zabavil blize nespecifikovany US majetek jako odvetu za podobny krok Obamovy administrativy z lonskeho roku….

    Tomu rikam umeni nacasovani odvety :)

    When Obama announced the expulsion of 35 Russian diplomats and the seizure of Russian diplomatic compounds in Maryland last December in response to alleged Russian interference in the election, Putin just smiled and said Russia would not retaliate, expecting that relations between Russia and the US would normalize under president Trump. Six months later, relations have not only not normalized but have deteriorated further following the latest round of sanctions against Russia despite daily allegations that Trump colluded with the Kremlin to convince several million Americans to vote against Hillary.

    And, as a result, Putin’s patience appears to have run out, and according to Russian newspaper Izvestiya, the Kremlin is set to expel around 30 US diplomats and freeze some US assets in a retaliatory move against Washington.

    1. No jasný, jde po majetku, typickej zidak. Ještě by mohl vydělávat na sankcích.

      1. Ale tak no, si myslíte, že tydlety sankce někoho zajímaj? Dycky jim to prodá někdo třetí, není-li to fakt těžce sledovanej a evidovanej vojenskej materiál. Akorát na tom obě strany trochu prodělaj, ale někdo třetí si namastí kapsu. Pracháčům je to jedno.

    2. Tady nejde o hmotnou podstatu, tady jde spise o signal, ze Moskva si opravdu nesedne z halasneho blba Trumpa na zadek a ze si samozrejme ani nenecha srat na hlavu.
      Mimochodem updatnete si mapu Syrie, US vojenske zakladny na jihovychode v obkliceni Assadovy SAA.
      „Umirneni rebelove“ zebrajici o primeri odriznuti.

      Pokud jsou USA takova supervelmoc, jak o sobe tak rada tvrdi a ma takove super technologicke demonstratory, jako neplujici lod Zumwalt a neletajici F35, uz by je pomalu mohla nasadit, nez ji vypraska banda polonahych arabacu na obstaroznich t72 pamatujicich jeste Gorbacova

  4. Toto je snad nejhorší článek, který jsem zde kdy četl.

    1. Brzy zde začne vycházet Marxův Kapitál nastřídačku s Poučením z krizového vývoje a Protokoly sionských mudrců.

      1. to je jak u blbych na dvorecku.

        Kdyz nesouhlasim s uredniky v Bruselu a jejich BOLSEVISMUS, tak to neznamena, ze adoruji socialne realisticky BOLSEVISMUS,
        jen tvrdim, ze oba rezimy jsou srovnatelne zvrhle a z tohoto duvodu je nutne znat jak krizove pouceni, tak lisabonskou smlouvu, protoze oboji dvoji je uplne TOTEZ

        Kdyz nesouhlasim s tim, ze Rockefeller odpali termitem dva baraky plne lidi a rika tomu teroristicky utok upeceny Sadaamem Husajnem a na zaklade toho vyvrazdi nekolik milionu nevinnych iracanu, kdyz nesouhlasim s tim, ze Soros namigruje milion urezavacu hlav do Evropy rocne a vnucuje nam kvoty na jejich rozmistovani u nas a kdyz nesouhlasim s tim, ze zidovska lobby podporuje akericky vojenskoprumyslovy komplex a ovlada globalni media, tak NEJSEM ANTISEMITA, ale vadi mi par JEDNOTLIVCU, kteri jsou jak na potvoru vsichni ZIDI a co horsiho, maji statisticky presne ty rysy, ktere se opet sytatisticky povazuji u Zidu za typicke.

        TAK SE PROBERTE a dosahnete aspon IQ houoaciho kone. Dik moc.

    2. Je, mate pravdu…ale spatruji na tom jeden pozitivni moment….pokud clovek chce „bojovat“ a to na jakemkoliv poli a jakekoliv urovni s nepritelem, je dobre dat prostor jeho jesitnosti a nechat ho ukazat trumfy…clovek pak alespon vi, na jaky boj se ma pripravovat….myslim to ted obecne…

  5. bych jen připomněl, že -ed- , sice správně podotkl, že nikde žáden komunismus neexistoval, ale nesprávně užívá to, že tu někde byl socialismus, ujištiji vás , že nebyl, ani komouši se jej neodvážili , tedy ten jejich způsob vládnutí, označit za socialistický, komunisty i antikomunisty vyzývám, aby si přečetli genialní dílko, a to Das Kapital, od genialního Marxe,

    1. myslim, ze Rudi Khmerove ten realny socialismus skutecne vybudovali.

    2. Marxovo dílo bylo ovšem revidováno ještě geniálnějším Leninem.

      A u nás socialismus samozřejmě byl, zcela oficiálně a bezvýhradně, z rozhodnutí Antonína Novotného, konkrétně od 11. 7. 1960 (předtím byl budován). Možná byste si tu historii měl především nastudovat sám.

      1. drahy ocs, samozrejme se hluboce mylis, takze si te davam temp z ignore, abych te tam zase hned vratil.

        U nas , v Rusku ani v Cine nebyl zadny socialismus, socialismus znamena ve zkratce, ze kazdy bude dobrovolne a svobodne pracovat , jak uzna za vhodne a jak nejlepe sam bude chtit, nacez se to sebere na hromadu a stat vsem rozdeli tolik, kolik kazdy zaslouzi (socialismus) nebo kolik bude chtit (komunismus) a jeste zbyde, pricemz nebude zadna statni donucovaci masinerie, zadna buzerace, proste nic takoveho, jenom obrovska svoboda pro vsecky a svetle zitrky na veky veku amen.

        Toto je socialismus, jako predstupen komunismu v marxove pojeti. Tomu se nejvice priblizily severske zeme, nez se zkurvily imigrantama.

        Nas socik predvedl akorat spoustu buzerace a vsudypritomny nedostatek konzumniho zbozi, vcetne zakladnich potreb, tedy pravy opak socialismu.
        Marx zaroven predpokladal, ze v jeho konceptu uz nebude treba penez a toto se neodvazili zavest ani v Rusku a jeho satelitech, ani v Cine, ale zavedli to v Kambodzi Rudi Khmerove, coz ma zase co delat s invazi USA do Vietnamu a velmocenskou politikou tlustych Zidu i Nezidu z WallStretu a deleni sfer vlivu, jinak by ten experiment nemohkl probehnout. Vysledkem byla ctvrtina populace mrtva, hladomor, totalni kolaps veskere infrastruktury a vyvrazdeni inteligence. Toto byl nejlepsi priklad tzv. realneho socialismu, tedy te odrudy, ktera zacala marxismem-leninismem a skoncila tim, ze SSSR prohral studenou valku a rozpadl se a Cina provedla reformy a nechala si sice vedouci ulohu jedne strany, ale pritom provozuje trzni hospodarstvi a momentalne timto konceptem valcuje cely zbytek sveta.

        Tolik k socialismu ve zkratce

        1. Takže to, že se z Československé republiky stane Československá socialistická republika, vyhlásili v onom roce 1960 soudruzi jen tak pro srandu králíkům?

          1. no to je stejne jako teď, každej mele o tom, že v česku je demokracie a kapitalismus, ve skutečnosti tu není ani jedno ani druhé,pokud se zamyslíme nad pojmem ….československá socialistická republika….tak jest to pojem idiota, a to z jednoduchého důvodu, že republika nemůže být ani socialistická ani demokratická dokonce ani česká, republika je jenom a pouze republika, jest interesantní, že modrozelené červeno lze pochopit jako že to není ani jedno, čili ani modré ani zelené ani červené, ovšem u pojmu česká republika je to každému jedno, ovšem mimo jiné je to i tím, že čeština jest jazykem plebsu, uvedu příklad, každý ví , že dřevěný most je ze dřeva, betonový most je z betonu, a že benzinový motor je z benzínu,

            1. Se začátkem Vašeho příspěvku mohu souhlasit jen napůl. Podle mého názoru v ČR demokracie (zatím) je, kapitalismus tu není. Zbytek Vaší úvahy je na mne příliš, jak jen to říct… no prostě příliš.

            2. Zase ty bláboly že dyž se mistrovi kdemohkradcie nelíbí, tak to není kdemohkradcie, nebo aspoň ta „správná“ kdemohkradcie? Ale leda hovno. Tyhlety sračky co se aktuálně dějí jsou právě průvodním jevem kdemohkradcie, takhle to dopadne vždy a všude. Připomínám, že komouši i NSDAP byly řádně zvoleny kdemohkradicky ve volbách.

  6. Dočetl jsem po „Důležitými spouštěči pro budoucí „nenásilné povstání“ a nové uspořádání Evropy byly i pamflety „Manifest 2000 slov“ a „Charta77““

    Autor vůbec netuší o čem píše.

    1. Vznik mafie Charta77 sice s prevzetim moci a majetku neco spolecneho mel.

      1. Sysop: Charty byly dvě, jedna původní Patočkova Charta v letech 1977-1979, kterou bez větších problémů rozprášili STBáci a druhá od roku 1979 dále, která byla přímo kontrolovaná STBáky za účelem pěstování nepřítele socialistického zřízení, kterých bylo po třiceti letech řádění komunistů nedostatek a nešlo psát v Rudém Právu oslavné články o boji s reakcí.

        Souvislost Charty s převzetím majetku a moci nepochybně existuje, čelní představitel ohlupoval lidi asi dva roky řečma o pravdě a lásce a nejsme jako oni, za účelem aby čelní komunisté získali beztrestnost, čas skartovat kompromitující materiály a zařídit se v nových časech.

        1. Ale musim uznat, ze ta Chartaparta fungovala dobre. Ja na segru, segra na mne. Kdyz Chadimova uz moc mlaskala, na rozdil od jinych spoluchartajniku, tak se na ni udelalo bububu a pak to batuska Hejvl vyresil milosti. Soudrznost, jak ma byt.

        2. není možná, vždyť nám přece tu „svobodu“ vybojovali studenti a stávkující herci ve sklepě, kteří nejedli, nepili, nespali a vylepovali po nocích letáky po městě. Tak trochu je k tomu sice vyprovokoval ten skoro mrtvý na Národní třídě, ale kdo by se staral o takové detaily, když se „láme“ historie. :-D

          ale co bylo, bylo, zajímavější je, kdo je dnes tou Chartou, situace stejná, financování pajdá na obě nohy, celý koncept EU je dlouhodobě neudržitelný, stejně jako tenkrát socialismus. Pravdu a lásku bychom teď měli směřovat k příchozím drbanům z třetího světa?

          1. Ja mam cim dal tim vetsi dojem, ze pri rozpadu socialismu slo takrikajic o hovno, protoze lidi zustali vsude stejni, vymenilo se par nazvu ulic, neco se prepsalo v KN, nejaky prachy se prelily, ale zivot sel tak nejak dal. Cele to bylo pry rizene CIA, KGB a cert vi, kym jeste, vsechno melo rad a smysl.

            Zato ted, kdyz to smeruje k rozpadu ctvrte rise, za vydatne pomoci podporovanych najezdniku, jde o poradny pruser. Ani bych se nedivil, kdyby na to vubec nebyl zadny dlouhodoby plan. KGB neni, CIA ma praci na Blizkem vychode, proste anarchije a bordel. V mediich mi podsouvaji, ze jako narod vymirame, takze je potreba doplnit stavy imigraci. Nikdo mi ale nevysvetlil, proc je potreba doplnovat nejake stavy? No tak holt na uzemi CR zbudou na konci treba jen dva Cesi. No a? Ja mam taky u prdele, jestli nekde na Sibiri je lidi deset, nebo sto na jednu vesnici. No tak vesnice zanikne a zustane priroda. Az se lidi pomnozi, zase vesnice vznikne. A nikoho neni potreba nikam importovat.

            Pokud nekdo tvrdi, ze je potreba doplnit pracujici odvadejici penize do duchodoveho systemu, tak at mi prozradi, proc toho cerneho pracujiciho mam presouvat sem, kdyz vsechny svetove mocnosti naopak presouvaji fabriky k tem cernym?

            Bud jsem blbej, nebo blbce ze me nekdo dela. Druha moznost mi vadi vic.

            1. Čo si, Kefalín, predstavujete pod takým pojmom „rozpad socialismu“?

              Míníte-li přechod z let 80. do let 90. pak ať už to řídil kdokoli, řídil to sakra dobře.

              Předtím jsem přes Šumavu do Rakouska jít mohl jen za velmi akutního risika, že na mne bude nějaký svinský vrahoun střílet; potom bez problémů. Předtím jsem mohl dělat zakázkové práce (a nechat si za ně platit) jen se značnými problémy; potom bez obtíží a klienty jsem mohl mít po celém světě (snáze než dnes, po pravdě řečeno). Předtím jsme s bráchou měli akorát ty vzduchovky, a o opravdové zbrani se nám nezdálo; potom jsem si koupil téměř bez omezení* cokoli jsem chtěl, od Glocka po AUG; a padesátku nemám jen proto, že nejsem dost bohatý, ale stát by mne v tom neomezoval zhola nijak**.

              Až koncem 90. se to jaksi posralo, a od té doby to jde od desíti k pěti. Možná budete tvrdit, že to tak od začátku bylo plánováno, to nevím; ale každopádně je to nekonečně méně špatná varianta, než kdyby to, co tu bylo v letech 80. — a že to byl pořádný hnůj, pořád horší než máme dneska, jakkoli dnes se to socani upřímně snaží dohnat a předehnat — bez pausy stále zůstával.
              ____
              * Jasně, tlumiče. S těmi to bylo na hovno vždycky. Ale ani ty dnes zakázané expanse tehdy problém nebyly…
              ** Kromě, samozřejmě, té náckovské registrace; to je velmi špatné, ale je to řádově méně špatné než předtím, kdy se mi o ničem podobném vůbec nezdálo, registrace neregistrace.

              1. Devadesatky byly jedina doba, kdy bylo opravdu fajn. Komanci to pohbili zakazama a soucasna ctvrta rise kraci uplne stejnym smerem. Myslim, ze na hodnoceni komaru je jeste brzo, pockejme tak dvacet let a pak to porovnejme. Fura lidi bude o komousich mluvit jako o „zlatych“. To je ta tragedie.

                Zbrane nam zase seberou, pres caru se kvuli bezpecnosti nebude dat jet, firmy nam zliqiduje Bures,… tak co nam vlastne zbyde? Hovno, jako za sociku a nejistoty k tomu.

                1. „Fura lidi bude o komousich mluvit jako o “zlatych”.“
                  To už se děje teď.
                  Tehdy deset deka salámu, to bylo nějakýho salámu, jabka byly tak velký, že se jich kolikrát do tuctu vešlo jen deset a ani kondomy se neohejbaly jako dnes.

                  1. Aspon se uz zcela otevrene mluvi o tom, ze jsme popelnice Evropy. Za komaru fura veci vubec nebyla, dneska se zase fura veci vubec neda zrat, pokud clovek ma rad svuj pajsl.

                    EU je bolsevismus v jinem kabate, to je cely.

                    1. Sysop: Žádná popelnice, obchody prodávají přesně takové zboží jaké chce kupovat majorita lidí. Že si majorita nechá dobrovolně s*át na hlavu a kupuje třeba Coca-Colu s jiným složením než v Německu, je jen a pouze její problém.

                    2. samozřejmě.
                      představte si jen ten řev voličské majority, kdyby tuzemský „rum“ (bramborový líh s karamelem a treští, čili kapkou dokapu z destilace melasy) byl v obchodech nahrazen rumem opravdovým (za mírně vyšší cenu)?
                      a to jsem si vybral příklad zbytný, výživová hodnota lihovin je věc poněkud zanedbatelná a jejich vyřazením z jídelníčku k podvýživě nebo tělesným chorobám nedojde.

                    3. „…a jejich vyřazením z jídelníčku k podvýživě nebo tělesným chorobám nedojde.“
                      Lékař přednáší pro veřejnost o škodlivosti alkoholu a aby ji demonstroval názorně, vezme skleněnou misku, ve které je červ a naleje do ní alkohol. Červ se přestane svíjet a po chvíli je po něm.
                      Po přednášce k němu přistoupí stařík a povídá: „Máte pravdu, pane dochtore. Každý den si nějakou tu štamprličku dám a červy sem nikdá neměl.“

                    4. Re: neuromancer
                      14.7.2017 v 9:42

                      To neni tak zcela pravda.Chces rict,ze kdyz vedle sebe postavi nekdo v regalu konzervu Tulip z masa a konzervu Tulip ze separatu za STEJNE penize,tak majorita bere ten separat?No,nejak tomu nemohu uverit.

                      Nebo snad myslis,ze bezny German si rekne,ze chce do obchodu jen tu z masa,kdezto Cech rekne,ze chce tu ze separatu?To se mi taky nezda.

                      Vtip je v tom,ze ty retezce by si to v Nemecku ani nedovolily hodit do regalu.Ne kvuli zakaznikum,ti by to sezrali stejne,jako ten Cech.Ale kvuli mediim,nasledne pruseru na trhu,ztrate penez.Protoze pak teprve by Nemec neco resil.Cech je ale zvyklej poslouchat verchusku a byt hrdina tak maximalne v hospode,nebo na Internetu.

                      Takze slovo „majorita chce“ je hodne, hodne zavadejici.

                      Ja kdyz jedu do Hradce,tak se stavuju v Agrole v podnikovce.Puvodne to byla jen chodba,kde se prodavaly na dobry slovo jogurty,kdyz sel okolo skladnik.Dneska je to ofiko kramek,kde kmitaji dve zensky,proskleny pult,v nem fura dalsich melcnych vyrobku,ktere Agrola barteruje a ted uz tam zacalo i pecivo.Vsechno za uplne jiny prachy,nez ve meste v Albertovi,Kauflandu,Penisu i Coopu.A je tam vzdy fronta. Cili pokud lidi maji na vyber,tak nemala cast toho vyuzije.

                    5. ono je v té staré evropě jaksi supermarketově rozkastováno a dostává se to postupně k nám. je několik kategorií supráčů:
                      1. pro chudé a blbé (penny a norma typicky)
                      2. pro chudé ale ne úplně blbé
                      3. pro bohaté co počítají (naprosté minimum intravilánových supráčů luxusních čtvrtí napříč značkami)
                      4. pro bohaté, co něchtějí nebo naprosto nemusí počítat (tam jsem asi nikdy nebyl, nevím co bych tam hledal, a nevím, jestli takové u nás vůbec jsou. pultový prodej lahůdek někde v luxusnější obchodní galerii se tomu snad blíží).

                      hlavní rozdíl mezi námi a starou evropou je v tom, že u nás drtivá většina supermarketů patří do první kategorie a nikomu to nevadí. a ani ty, které se chtějí profilovat jako luxusnější, zhusta neodolávají pokušení dělat nějaké vlastní šizené značky.

                    6. Lukas B.: Žádné kasty, hypermegesuper řetězec má celé jedno oddělení na sledování prodejů a podle toho plánuje nabídku. Pokud by Češi chtěli kupovat pravou parmskou šunku, pravé šampaňské a pravý ruský kaviár, budou ho mít, jenže oni nechtějí ani šunku z masa, nejvíce jim chutnají sojové párky s příchutí drůbežího separátu.

                    7. Sysop: Rozdíl je v tom, že Germán by se Tulipu ze separátu nedotknul ani klackem, kdežto česká majorita považuje konzervu ze separátu za standard a konzervu z masa za nadstandard, soudě podle objemu prodejů. Tudíž každému národu se vozí konzervy přesně podle toho jak to má který národ rád.

                      Máte pravdu, že kvalitní jogurty u nás kupuje pouze velmi málo lidí, proto existuje pár malých prodejniček, majorita ovšem žádá obarvenou vodu se želé.

                    8. Re: neuromancer
                      14.7.2017 v 10:43

                      Hele, ted jsem to pozoroval v Casino. Supermarket, francouzsky. Resil jsem tam nejake pastiky a zeptal se typka, co taky nakupoval, z ceho ze to je a co v tom vsechno je. Odpoved? „Je to dobry, tak to neres“. Frantik necetl slozeni, nikdy ho nezajimalo. Proste je to dobry, tak co.
                      Jo, kdyby tam byla cedule jako vrata „tohle je z Babisovy soji,ultrasracka s dochucovadly a zvyraznovaci chuti“, tak na to Frantik nesahne ani klackem. Ale jsou snad takove cedule u nas? Ja jsem teda zadnou nevidel. Texty na vyrobcich jsou sotva petitem a jeste v lehkym rezu,pres dulezite udaje je jeste nejlepe nalepeny cip proti kradezi. Hovno hovno, slavny soude. Lidem totiz NEDAJI na vyber. Hodi sracku na regal a kdyz se prodava, tak se prodava. To neni uplne totez, jako rict „lidi to chteji“.

                      Jsme totiz uplne ve stejnem socialismu, jako kdysi. Chces maso? No tak zvedni prdel a dojdi si pro nej na druhy konec mesta k reznikovi. Dostanes maso (ano, za minuleho sociku jatra nebyly, dnes jsou aspon v utery).

                      Jenze ten Frantik ma moznost jak jit k tomu reznikovi, kde jsou jatra v utery, tak koupi kvalitni maso i v tom Casinu. Nebo Carefouru, nebo kdekoli jinde. A cenove to zase takova traga neni. Pokud jsou v jednom systemu potraviny drazsi, pak ale maji i lide vetsi prijem, takze v ramci toho systemu to funguje rozumne.

                    9. Sysop: Stále nechápete rozdíl :-) Francouz kupuje co mu chutná, co mu nechutná nechá ležet. Čech kupuje věci které mu nechutnají zcela běžně, protože prostě jsou na krámě, patrně vlivem asi padesáti let nedostatku.

                      Hypermegasuper například nemá žádný problém s pultovým prodejem kvalitního masa, v ČR několik takových skutečně existuje kde koupíte třeba slušné maso na tatarák, jenže zákazníků je pomálu, většina se koncentruje u regálu se sojovými párky.

                    10. Re: neuromancer
                      14.7.2017 v 12:02

                      Ja kdyz pujdu do Hypermegasuper v Cesku a reknu, ze chci dobrou a kvalitni klobasku z masa, tak maji problem, s trochou stesti najdou jeden, dva vyrobky, mozna. Kdyz pujdu do hypermegasuper ve Francii, tak mam problem ja, protoze si najednou nemuzu vybrat. V obou pripadech nemam problem zaplatit, oc pozadaji.

                    11. Klobásek z masa je obvykle třetina regálu, ale těžko nějakej vohnout co jezdí s paletou bude vědět, co je dobrý, že.

                    12. Sysop: … individuální zájmy nejsou směrodatné, sortiment určuje majorita.

                    13. neuromancer 14.7.2017 v 12:02 Někdo kupuje to, na co je sleva a ono mu to pak i chutná, protože s každým soustem si představuje těch pět korun, co ušetřil.

                    14. mjfox: To máte pravdu, poctivé maso v konzervě by mu znemožnilo tento mentální zážitek s drubežím separátem :-)

                    15. Sem měl dojem, že normy v Německu sou takový jaksi volnější, separát tam nemusí uvádět vůbec, stejně tak „maso“ je snad i část kůží a podobně. Takže spousta jich dost dobře možná žerou podobnej shit, jenom je tam napsaný „maso“ a blbečci ftelevizi si nemůžou uhonit triko. Samozřejmě poměrně ke mzdám je to tam úplně jinde, ale absolutní ceny jsou srovnatelný a zas tak vo moc lepší to žrádlo z průměrnýho krámu taky není.

                      Že by někdo vzal dvě konzervy do laboratoře a udělal skutečnej rozbor toho, co v tom je, aby se teda skutečně ukázalo, co kde prodávaj, to sem eště neviděl. To je jak kilometr německejch dálnic, dodnes sposuta debilů netuší, že v Reichu v tom čísle co tehdá bulvárně porovnávali bylo jenom samotný těleso dálnice bez sjezdů a bůhví jestli to bylo i s mostama a tunelama. U nás je cena průměr se vším všudy. Jak porovnávat hodinky a holínky…

                    16. Re: Behemot
                      14.7.2017 v 12:13

                      Prave to srovnani dvou „stejnych“ konzerv od Tulipu udelal nejprve Tuna a pak D-Test. Primo vyrobce jim dodal receptury, kde se potvrdil rozbor. Vyrobce samozrejme rekl pravdu, ze dodava to, co si dany dovozce objedna. Kaufland Nemecko chce maso, Kaufland Cesko chce separat, pricemz oboji je ve stejnem obalu, se stejnym nazvem, pouze v Nemecku je to levnejsi.

                    17. Jo tak může bejt. Většinou se totiž srovnání vede zhruba v intencích přečtení etikety, přičemž to říká celkem hovno bez znalosti toho, jak se dle místních norem co popisuje.

                    18. @neuromancer:
                      „obchody prodávají přesně takové zboží jaké chce kupovat majorita lidí. […] kupuje třeba Coca-Colu s jiným složením než v Německu, je jen a pouze její problém.“

                      To je podle mě trochu zavádějící argument. Jak může majorita (či jakákoli nezanedbatelná část zákazníků) dát najevo vůli kupovat „německou kolu“, když tato není v českém obchodě v první řadě v prodeji, a tedy majorita se může (v množině výrobků „Coca-Cola“) rozhodovat maximálně mezi „českou kolou“ a ničím?

                      Copak to „oddělení sledování prodejů“ nějakým jasnovideckým způsobem zjistí, že z (jen příklad) 50 % zákazníků, kteří nekoupili žádnou Coca-Colu, jich má polovina zájem o „německou kolu“?

                    19. Údajně je tu k dostání středoevropská a východoevropská kola. Převládající prodej východoevropské asi ukazuje, že o středoevropskou není zájem, tak nikoho ani nenapadne vůbec zkoušet západoevropskou, že. Taky to může být politickým rozhodnutím CCC, např. vanilkovou kolu na východ nedodávají vůbec, pokud vím.

                      No a pak se objeví klasická dobrá tušim RC kola (to z Lídlu) s cukrem za půlku ceny CC, a CCC si bude moct s předraženejma sračkama hodit mašli :D

                    20. @Behemot „Převládající prodej východoevropské asi ukazuje, že o středoevropskou není zájem, tak nikoho ani nenapadne vůbec zkoušet západoevropskou, že“

                      – Ale nemůže to být i naopak? Dodává se na trh víc východoevropské než středoevropské (takovým způsobem, že nejsou obě zároveň k dostání v jednom obchodě), tudíž se i prodá víc jedné než druhé? (Když bude 10 obchodů se stejným počtem zákazníků prodávat mlíko v modré krabici a 1 obchod v červené, taky se asi neprodá červených mlík neúměrně víc.)

                    21. Tomas2011: Zjistí to jednoduše, propad prodejů o 50 % způsobí řev generálního a obchodní zorganizuje bezplatné ochutnávky nových druhů po obchoďácích, na fesťácích apod zkoušet co by se místním lidem dalo prodat nového.
                      Jenže majorita čechů je se šmejdem spokojená, tudíž netřeba nic dělat.

                    22. @neuromancer:
                      „…propad prodejů o 50 %…“

                      To jsem asi nebyl správně pochopen. Marketéři žádný propad nemohou vidět, protože když na českém trhu německá kola není a nebyla, není „z čeho“ se propadnout o 50 %.

                      Vezměme tuto situaci: V obchodě se prodává jen česká kola. Německá se neprodávala nikdy. Část zákazníků by si ráda koupila německou, ale protože tato se zde neprodává, nemůže svou preferenci dát najevo (nemůžou jít nakoupit do vedlejšího obchodu, protože nabídka je stejná).

                      Bez ohledu na procentní podíly kupujících a nekupujících, nebo na to, kolik zájemců o něm. kolu se nakonec smířilo s čekou, když příležitost projevit zájem o německou vůbec neměli, zajímá mě – jak marketéři zjistí, že/zda by o německou kolu byl zájem, když nemají jak (vůči čemu) poměřovat propad prodejů (protože _výchozí situace_ na trhu nezahrnovala německou kolu)?

                      (Obdobný problém panuje s jednou mou oblíbenou tyčinkou – existuje „východní“ a „západní“ verze, přitom se ale neprodávají společně, resp. v ČR se prodává jen „východní“, takže zájem nebo nezájem o západní není z čeho vyvodit. Když si „východní“ verzi koupí x % zákazníků, jak marketér pozná, že to znamená, že zbytek zákazníků „chce západní“, nikoli „nechce žádnou“?)

                    23. k podobnemu zaveru jsem dospel taky. Za komaru jsme nemeli penize nikdo, krom UV a jejich vyvolenych, po prevratu to bylo jak na houpacce nahoru dolu, nacez se to ustalilo, par lidi si pomohlo, vetsina ne. Ted to jde takovym tim haskovskym mirnym pokrokem v mezich zakona jeden krucek dopredu a dva zpet smerem k plnotucne normalizaci, akorat ze ne z Moskvy, ale z Brusele.

                      Ja si nestezuju, po revoluci jsem delal par roku jako kantor, protoze vsichni plna huba kecu, jak zapad dozeneme vzdelanim a kvalifikovanymi odborniky, bohuzel vsecko kecy, jako kdyz Havel sliboval, ze nepolezeme do nato. Je temer 30 let od prevratu v 89tem a skolstvi je v PICI, mozky na zapade a kdo ma hlavu, ruce a nohy, ten se uci jazyky a hodla vypadnout, nejlepe jeste behem studia na VS.

                      Ja jsem skolstvi opustil ani ne po trech letech a nelituju, nicmene za ty penize co mam si nic moc exktra nekoupim, muzu jet vicemene kam chci a mam na vyber bud petihvezdickovy hotel se sterilnim disneylandem pro turisty s US vkusem, anebo realitu plnou spiny, priprchlencu a bordelu. Nic mezi tim pomalu nezustalo. kdyzi nalestena vykladni skrin demokracie v podobe zapadni evropy je v prdeli a ve svete je ta situace po vlne arabskych jar a barevnych revoluci jeste horsi. Jakoze se nekam se sebrat a jit tam na par tydnu prebyvat mezi normalni lidi a poznavat kulturu a cekat exkluzivni a veskrze pozitivni zazitky diky globalizaci vazne moc nehrozi.

                    24. Re: zrg1
                      14.7.2017 v 9:43

                      Asi nejsi bezny Cech.Moje sousedka ted byla na Floride,protoze jeji syn tam ma byt (uspesny hokejista).Kdyz uz se tam valela,tak pojezdila po okoli.Ukazovala mi fotky.Hotel,hotel,bazen,hotel,plaz,bazen,hotel. Zrejme cekala,jak si budu zavisti okusovat nehty,ale ono mi ji spis bylo lito. Kdyz jsem pak debatoval s nasimi spolecnymi znamymi,tak oni naopak z toho byli uneseni. Pro tyto lidi je dulezite,kde ten hotel je a kolik ma hvezdicek.Ven stejne nevytahnou paty.

                    25. realita netáhne.

                      V telce si dáme akčňák s mega kozatou klaďaskou, co má navíc kulatej zadek i ramena, a která na 20cm jehlách zbouchá každýho řízka. Filmy se natáčí na zélandu, ale kromě té části obrazu, kterou překryje logo TV stanice se všechno musí dotunit, aby to nebylo hnusný. Když jde jedinec do společnosti, tak se povinně vofoukne pičifukem, protože podle ‚pravidel octárny‘ by si jinak neškrtl. Dále si dá novej nástřik kapoty v solárku, a ženy překytujou ksicht mejkapem a dají novou trendy metalízu. Alfa samci pak navíc zaposilujou syntholem, ženy našprycujou silikon kam jen se vejde. Když si koupíš brutální novou káru, tak ti ji dodají i s vibrátorem pod čelním sklem (koncern), aby to pořádně brčelo, anebo rovnou emulujou zvuk motoru do repráků (renault?). A tak dál, a tak dál.

                      ‚Úžasný‘ hotely v ‚úžasných‘ lokalitách jsou jen přirozeným pokračováním. Fejkovej týden života na fejkovém místě. Vzpomínky na čas strávený flinkem či fejkovými aktivitami ve výběhu hotelu se pak odprezentují fejkovým přátelům, za účelem fejkování kvality vlastního života.

                    26. Mě tady ta diskuze fascinuje. Když nepočítám konzervu pro psy nebo kočky, tak jsem maso v plechu nekupoval už dobře patnáct let. Takže je mi úplně jedno, co tady nějaká pofiderní firma nabízí. A že se liší naše fanta a holandská, to vím už od revoluce a prostě ji nekupuji.
                      A vůbec, kolik vlastně stojí kvalitní konzerva? Čerstvé maso by mělo být levnější, než sebelepší konzerva, kde je přidaný materiál a více práce.

                    27. http://www.masovekonzervy.cz/
                      dobrý maso, bez „trubek“, šlach či jinejch chuťek, které byly pilíři školních jídelen. Nenasolený, nekořeněný atd. Prostě dobrý maso + šťáva z něj. Způsobem úpravy je maso sice vcelku ( v případě plátků/kostek), ale je hodně křehké. A ano, nejde o žádné ‚zlaté dědictví‘, ale pouze o zpracované maso, takže je to pochopitelně dražší než maso čerstvé.

                    28. není to pravda. maso se konzervuje rovnou v kombinátu a odpadají problémy s chlazením, logistikou atakdále. prostě se to napaletuje a omotá folií a může to stát ve skladu půl roku a pak tři roky v regálu a nic se tomu nestane.
                      když porovnáte sardinky chlazené a sardinky v plechovce, tak je ten rozdíl ještě markantnější. I u moře kde denně vyplouvají rybáři.

                    29. Re:cyklista
                      14.7.2017 v 13:52

                      Ty konzervy jsou jen spicka ledovce.Uplne stejne je to s picivem,testovinami,i blbymi susenkami.Pokud do kramu nechdite jen pro mliko,mouku a vejce,taxe velmi pravdepodobne setkavate s produkty,ktere jsou u nas ojebanejsi,nez venku.A casto ale za STEJNE penize.To je ten for.

                    30. „Když si koupíš brutální novou káru, tak ti ji dodají i s vibrátorem pod čelním sklem (koncern), aby to pořádně brčelo, anebo rovnou emulujou zvuk motoru do repráků (renault?). A tak dál, a tak dál.“

                      Správně. Celý vývoj naší civilizace je řízen pocity, když si něco kupujete, kupujete si pocity, v televizi vám prodávají pocity. Lidi jsou jen opice, které se starají o své pocity. Tak to bylo, tak to je :-)

                    31. Jaj, posmievat sa ludom kvoli zvolenemu typu dovolenky; to je naozaj stylove.
                      Vy si kludne jazdite do Francuzska obytakom a ja si radsej zvolim svoj sposob, ked zaparkujem na letisku a potom sa nestaram uz o nic. A naozaj nevytiahnem paty z resortu. Teda, vytiahnem ich ked idem kupovat rum, kavu a cigary aby som to nemusel nakupovat na letisku a potom to vlacit v rukach.

                      To Alfonz: Vy asi musite mat velmi lahky zivot ked vam tyzden oddychu pripada fejkovy.

                    32. Ale já se nikomu neposmívám.

                      Pokud si odpočinete jakkoli, budiž vám to přáno. Zasloužíte si to. Váš oddych bude reálný, ale to prostředí je fejkové úplně nejvíc. Pokud budete hrát na pláži volejbal, je to zvyklé. Ale pokud vás animátor na dovče či při týmbildingu bude proplétat sítí, zatímco levou nohu máte v bahně a v ústech na lžíci držíte pinpongáč — jo, může vás to bavit, ale je to trochu divný.

                      Ale stejně se před pár desetiletími dívali na lidi, kteří běhali. Takže za pár desetiletí to co teď vnímám jako bizár (třeba ten tuning těl), bude naprosto normální. A koho zajímá, že já dnes něco nechápu / nechci.

                      Jinak moje dovolená je ideálně procházkou v kopcích tam kde nejsou lidi, ale nejpozději třetí den mě to začne srát, protože místo práce neproduktivně mařím čas. Týden ležingu mám tak 2-3x do roka, vždy když dostanu horečky, nebo mě chytnou záda. To druhý je lepší, protože se u toho dá číst :D

                    33. Kaslat na fejkove prostredie. Dolezite je ze sa nemusim starat absolutne o nic (OK, to nie je celkom pravda, uz sa mi stalo ze som pracoval na dovolenke). Co sa tyka organizovanych aktivit, to sa obmedzuje na ten plazovy volejbal. Pravda, manzelku strasne ekluje ked ho hram, nakolko to jedna z veci ktore by som teraz nemal robit.
                      Prechadzka v kopcoch, to by som rad, lenze manzelka, nie. Nase zaujmy sa stretavaju na tej plazi – takze to je kam chodime. No a ze oddychom neproduktivne marnite cas, hmm, co na to povedat…workoholizmus je jedna zo zavislosti co sa liecia skurvene tazko.

                    34. Ono s temi hotely a sousedkou je to tak,ze kdyz se trosku lizla,tak uz nebyla schopna rozpoznat,jestli to byl hotel v Hurgade,Na Santa Margarite,nebo v Tunisu,protoze mela vetsinu fotek jen zevnitr. U takoveho cloveka mi unika,proc vubec meni destinace.

                    35. Ono aj ja mam vela fotiek zvnutra. Ludia sa pytaju ze ako to tam vyzera, tak mam co ukazat. Asi nechodim dost casto na dovolenku ked si pamatam ze co je odkial. Aj ked teda medzi izbou co sme mali teraz a tou co sme mali pred rokom bol maly rozdiel.

                    36. Re: Wildcat
                      14.7.2017 v 19:43

                      Jenze… ono prijde na to,jaxe to serviruje.Sousedka to poda,jak jsou uuuzasni milionari,protoze byli na Floride.No tak jo, dame flasku, kecame, do toho udela pictureshow… hmmm… a jak mam poznat, ze je to Florida, kdyz vsechny zabery jsou jen z hoteloveho komplexu? Na to je mi vysvetleno, ze to je petihvezdickovy hotel a vsechno bylo all inclusive. No tak se znovu ptam, jak mam poznat, ze to byla Florda. Misto odpovedi nechapavy vyraz.

                      Kdyby tam aspon prolezli nejaky zabavni centra, nebo se courali nekde venku a neco videli, proste meli nejakej zazitek fakt z Floridy, ok, jasne. Ale cumet v hotelu a jasat, ze jsem na Floride? To mi proste prijde byt uchylny. Kdyby celej ten hotel nekdo kouzlem prestehoval do Dubaje, tak budou jasat, ze jsou v Dubaji? Oni rozhodne.

                    37. To som ani netusil ze na Floride su all inclusive resorty. Napokon, nebol som na Floride od startu STS-132, co bolo 14.5.2010. Ist 2300 km autom sa mi uz akosi nechce a ked mam letiet, to uz mozem rovno ist dalej na juh.

                    38. Oh, a ze preco menit destinacie? Lebo chce vidiet ine miesto a v tej hotelovej izbe je aj tak minimalne?
                      Na druhej strane su ludia co chodia roky na to iste miesto. Zamestnanci ich tam poznaju a v podstate sa tam citia ako na vlastnej chate.

                    39. Jasan, to znam jak z hotelu, tak z kempu, dokonce i ze stellplacu. Zrovna v kempu u Sanrema jsme se uz dvakrat potkali se stejnymi Ukrajinci, protoze proste to misto se jim libi a jezdi tam kazdy rok. My se tamz ase stavujeme, protoze nam to vychazi na kilaky pri prejezdu IT/FR. Naprosto je chapu. Fura doochodcu jezdi do francouzskych kempu na ty stejne fleky uz roky. Jenze… oni tam jedou za tim mistem, morem, zradlem, zabavou,…

                      Jestli clovek chrape v hotelu, nebo ve stanu v parku na travniku, nehraje roli, pokud chce videt lokaci. Vubec toto neresim. At si spi kdo chce kde chce a na co ma. Ale cestovat po hotelovych komplexech a nevidet vubec okoli, ktere je za zdi… no, prijde mi to zvlastni. U zpevaku to chapu, je to prace, delaji snuru, proste nutnost a vystrcit nos znamena hafo otravnych lidi za prdeli. Ale rekreant?

                    40. Šmarjá, já nečet‘ celé vlákno a možná mi něco ušlo, ale fakt chápu správně, že tady momentálně řešíte otázky subjektivního vkusu s dikcí „nechápu, jak může někdo preferovat telecí, když já mám mnohem raději skopové“?

                      („Oni nejedí, oni žerou! Všiml sis, že odřezávají maso od brady k nosu, a ne jako každý slušný člověk od nosu k bradě?“ Nebo jak to bylo.)

                    41. Ano, mam obavy ze presne to robime. Vlastne, zacal som to ja ked som obvinil Sysopa z toho ze sa posmieva inym kvoli ich osobnemu vkusu.
                      Ospravedlnujem sa Sysopovi a vsetkym co to citali.

                    42. Ad ocs:
                      Budem-li se ohlížet na tyhlety subjektivní vkusy každého soudruha, tak ten socialismus nevybudujem. A to je to, oč dnes běží, že.
                      (Akorát furt nevím, jestli zakázat vycházení z hotelového resortu nebo naopak nevycházení. :-/)

                    43. Obojí, samozřejmě!

                    44. Ad ocs:
                      No vidíte, to mne nenapadlo. Jmenuji Vás do funkce Vrchního zakazovače ve jménu Pokroku.

                    45. Politicky, Troník, politicky musíte myslet!

                    46. Re: ocs
                      14.7.2017 v 21:21

                      Ze vas tu vidim…. vy to urcite vite. Na jakou vzdalenost se delaly souboje predovkami? Mel jsem s kamaradem debatu a naprosto jsme pohoreli na teto neznalosti (puvodne jsme zacali na tom, proc se ZP sk. D dela na 15 metru a skocili u tohoto…). Diky.

                    47. Tak v dobách, kdy byly souboje relativně běžné, byly prakticky všechny palné zbraně předovky (zadovky sice existovaly, ale byly krajně výjimečné). A máte na mysli evropskou tradici soubojů pistolí, nebo americkou tradici „divokých“ soubojů (nejen, ale především) puškou?

                      Evropská tradice formálních soubojů začala někdy v XVI. století souboji jezdeckými; začínalo se na vyšší vzdálenost, a soupeři jeli proti sobě. Pěší souboje se rozmohly nejvíce kolem XVII. a XVIII. století; byly různé varianty (bariéry apod.), ale typicky se střílelo na vzdálenost nízkých desítek kroků (10, 20). Těch 15 metrů je tak plusmínus asi horní hranice vzdálenosti pro většinu soubojů.

                      Americká tradice zahrnovala varianty „co zrovna koho napadlo, že by bylo fajn“, počínaje soubojem sestaveným tak, že ráno do smluveného lesa vešel z každé strany jeden ze soupeřů (hezky mimochodem popsáno ve Verneovém „Ze země na Měsíc“ ;)), až po opačný extrém „souboje přes šátek“, kdy soupeři drželi oba jednou rukou týž šátek za různé cípy, a druhou stříleli (z revolveru; ten evropská soubojová pravidla až na naprosté výjimky neuznávala).

                    48. Sqele, dekuji za vycerpavajici odpoved. Ja jsem si myslel, ze v dobach Puskina se strilelo tak na 30 metru, aby oba meli sanci, ale zda se, ze bud neumeli moc strilet, nebo zbrane staly za prd, nebo snahou bylo proste toho druheho fakt sundat.

                    49. Zrovna Puškin a D’Anthès se stříleli na nezvykle krátkou vzdálenost, pouhých 10 kroků (tedy nějakých 7 metrů, plusmínus). V té době bylo typických spíše tak těch 20; souboje s postupem začínaly i na 30-35 (krocích, tedy řekněme 25 metrech).

                      Snahou bylo v zásadě (především zajistit natolik fair play, nakolik bylo za daných podmínek možno, a pak) minimalisovat risiko zásahu nežádoucího — kupříkladu takového, jaký zrovna chudák Puškin koupil, to jest, panděro a pánev na sračky. Teoreticky správným výsledkem souboje bylo lehké zranění, pokud chtěl duelant soupeře jen zranit, a okamžitá smrt, pokud jej chtěl zabít; teoreticky ideálně nic mezi tím. Jakkoli v praxi to samozřejmě bylo daleko složitější, přec jen je asi zřejmé, že enormně velká vzdálenost by tomu úplně nepomohla.

                    50. Puškin v souboji s Aleksandrem Pistoletovem doplatil na neohrabanost děla.

                    51. Můžete křičet, klevetit jak chcete,
                      nepomůže vám žádná intrika.
                      Svou černou krví nikdy nesmyjete
                      svatou krev básníka.

                    52. Ad ocs 15.7.2017 v 0:01:
                      To je reakce na můj sice alternativní avšak nepopiratelně logický výklad historických událostí?

                    53. Ja som presne jeden z tych co neradi vyliezaju z hoteloveho komplexu. A ked vyleziem, je to na clne a vacsinou ide o snorchlovanie/potapanie. Dovod je jednoduchy – uz 25 rokov cestujem kvoli praci. Liezt do cudzieho mesta mi pripada ako dalsia sluzobka. Nechcem vidiet nijake mesta, nechcem vyhladavat ziadne restauracie. Mam ich dost. Preto som sa dobre citil napriklad tuto https://i.ytimg.com/vi/XJmNU-SFlSo/maxresdefault.jpg, alebo tuto: http://www.bahia-principe.com/content/image/1418234184129/bp_resort_cayolevantado_home_1.jpg

            2. Sysop: Imigranti jsou business pro nefakčenky v neziskovkách, to je celé.
              Imigranti samozřejmě důchodový systém nespasí, protože zhruba třetina nemá ani dokončené základní vzdělání a najít VŠ vzdělaného imigranta je zázrak. Pravda je taková, že my budeme místo svých důchodců živit imigranty na dávkách.

              1. nikoliv. priprchlenci nejsou business pro nefachcenka v neziskovach, to jsou male ryby. Je to business pro Sorose a spol. ktery vzdy zbohatl na tom, ze znicil milionum jinych zivot. Viz jeho spekulace pri asijske menove krizi atd. Soros je jak sup, ktery pouzije veskere sve sily aby znicil vse kolem sebe, jen aby mohl tezit z bidy, utrpeni a chaosu. Jediny rozdil je v tom, ze asijska ekonomicka a menova krize vznikla prehnanym hospodarskym rustem a bublinou na trhu, zatimco evropska pandemie priprchlencu je aktivnim dilem sorosovy armady looseru v neziskovkach, kterymi Soros hluboce opovrhuje, jako svymi nejpodradnejsimi namezdnymi devkami. Takze tu je posun, ne, ze by na krizi jen reagoval, on ji uz primo umele vytvari, aby na tom mohl zase zbohatnout.

                1. zrg1: To máte pravdu, na zničení Evropy vydělá mnoho lidí.

          2. moussa: Je třeba si uvědomit, že v ČSSR v roce 1980+ tady žádné revoluční masy nebyly a revoluci prakticky nikdo dělat nechtěl. Ani ti studenti, ti slavili památku uzavření VŠ nacisty.

            Stejně tak tady revoluční masy nejsou ani dneska, s výjimkou intermezza od roku 1990 do cca 2000 lidé od roku 1946 mají trvalý zájem především o socialismus/bolševismus a letos v Říjnu opět vyhraje bolševik agent Bureš.

            1. ale to si pis, ze jsme chteli delat revoluci. Z ekonomickych duvodu, protoze socik zalozeny na konzumu nemel co konzumovat a lidi to sralo, ze zatimco my nemame ani na trabanta, tak na zapade si vozi prdele v merglech

              1. zrg1: Revoluce se dělala maximálně tak hubou v hospodě, v praxi se ti největší rebelové zmohli leda tak na rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví a šmelinu se západním zbožím.
                Šlo to krásně vidět po Listopadu jak nikdo nevěděl co dál, doslova se to vymýšlelo na koleně, i toho revolučního vůdce nám museli vybrat sami komunisté.

                1. havla dodala us ambasada, kde se asi v lisopadu 89 vzaly vsechny ty plakaty a hesla, kdyz tiskarske technologie byly statni a nejvetsim vykrikem techniky byl hlubotisk a ormig

                  1. Houbelec. Muj otec je ofsetovy tiskar. Pres den byl ve statni fabrice, kde pod dohledem komancu se jely plakaty „studenti, vratte se do skol“ a v noci pak v tiskarne Svazarmu jeli ty druhe plakaty na „sehnany“ material. A nejvetsi for byl, ze ta stejna skupina milicionaru, co pres den lepila komancske plakaty, to v noci prelepovala temi svymi.

                    Na konci 80. let byly uz digitalni technologie. Linotype-Hell 380, Crossfieldy, montazni stanice postavene na AT, osvitove jednotky Scantext s RIPem od Linotype-Hell, sazebni systemy Feranti, atd. Ofsetovy tisk se uz tehdy zkousel sestibarvotiskem, jely se rastry do 120 lpc, coz se ani dnes v Cesku nepouziva (sla do prdele qalita papiru). Jedine, co se od konce 80. let zmenilo, je vymena fotosazby za plne graficka DTP/DTR s CTP. Ofset se pouze obohatil o kalibracni systemy a spektrometry, jinak je to porad to same.

                    1. ja netvrdim, ze lidi netiskli nejakou lidovou tvorivost na nejakych tiskarskych strojich ze svazarmu, ale vzhledem k tomu, jak byla cela Praha polepena mimo jine i velmi kvalitnimi a velkoformatovymi plakaty, ktere nebyly zadne slepovaniko z deviti malych, ale cistokrevny velkoformatovy tisk v profi kvalite, tak bych si dovolil tvrdit, ze zapadni mocnosti te prohavlisticke kampani prispely vice, nez si tu lidi mysli. Koneckoncu, kdykoliv se nekde chysta barevna revoluce, tak pres US ambasadu zacnou chodit diplomatickou postou tuny plakatu. Treba v Gruzii….

                    2. Velkoformat tady nebyl, to ano. Ale taky nepamatuju, ze bych v Brne tehdy neco takoveho videl. V Praze – nevim. Ono taky fura lidi mela prsty do Nemecka a tam uz tehdy outboardove tiskarny existovaly. Umim si predstavit, ze nekdo to tam nechal pres zname udelat a ani nutne to nemusel byt zadny agent CIA. Lidi byli blbi, ja taky. Vedet, co bude nasledovat, vysral bych se na vsechno.

                  2. zrg1: Havla vybral ÚV KSSS a KGB a plakáty se tiskly v rámci rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví na odpoledních a nočních směnách, když již byl mistr doma.

                    1. to tezko, kdyby Havla vybrala KGB , tak by Havel nebyl celebrita vsude na Zapade, nemel by svou priteplalou tetelici se fotku s Bushem a nebyli bychom ve studene valce s Ruskem….

                      http://2.bp.blogspot.com/-bI9hfRijUdU/Tu56VICx8rI/AAAAAAAAA6g/1s82PBYsE00/s1600/Havel+-+Bush.jpg

                    2. a to uplne pomijim fakt, ze tenkrat ty plakaty byly na spickove technicke a graficke urovni, srovnej to s plakatama komaru na persetrojku, tistene ve tribarevne forme s rozplizlymi barevnymi prechody a grafickym navrhem ala kocicka s pejskem varili dort.

                    3. Tiskarny za minuleho totace byly velke podniky. Tam nebylo jen tak mozne o pulnoci prijit a sjet si hromadku B2 plakatku. Navic na to musela byt kupa lidi. Od litografa, pres montaznika, kopistu, tiskare, rezace, papir se tehdy jeste i vyvesoval, takze pocitam hrubym odhadem aspon sest, sedm lidi by v tom muselo jet a vratnej drzet hubu. To nevidim moc realny, krome toho prave v noci si to komanci poradne podchytili a jeli ty sracky, co potrebovali dostat do ulic.

                      Sance byla v malych tiskarnickach do formatu B3. To obslouzili i dva lidi, v nouzi i jeden.

                      Hele, muj tatik pro zname tiskl za minule totality nahy zensky. Jak maly kalendariky, tak vetsi plakatky. Ne pro prachy, ale proste „aby to kurva taky bylo“. A jelo v tom fakt hodne lidi. Jeden sehnal ze zapadu nejaky nahotinky v casakach, druhej to sfotil reprorukcni kamerou, dalsi udelal na vytazcich chromolitograficke prace, namontoval si to kopista, ale ten pak zase musel sehnat nekoho v brusirne, kdo potichu ty pouzite kovolisty zase vybrousil, pak tiskari, pricemz na jedne masine byli dva, jeden tu ctyrbarevku tehdy nestihal, pak rezac, protoze ten mel od masiny klice no a nakonec skladnik, kterej postupne sysloval papir nepouzitej na makulatury, aby vsechno sedelo. A tohle se muselo vlozit mezi beznou trismennou vyrobu, aby si nikdo nevsiml.

                    4. zrg1: Patrně to byl geniální tah od rusů, že Havel bude dobře přijímán v zahraničí. Nelze vyloučit původ některých materiálů ze zahraničí, čelní komunisté byli rozlezlí různě po světě přes filiálky Podnik zahraničního obchodu.

                      Sysop: Ta kupa lidí pracovala na melouchách tržně, každý potřeboval banány, jeany, bony, ND do škodovky, atd. atd. a nějak se to vždycky domluvilo.

                    5. Ja se obavam, ze to bylo jinak. Reagan uzbrojil SSSR, navic jim dosly proverene kadry, viz ta epidemie cekatelu na generalniho tajemnika po Breznevovi, Andropov, Cernenko, oba napul mrtvi, uz jak lezli do funkce a pak tam pustili neprovereneho Gorbyho, ktery to teda pohrbil dokonale.

                      Budiz mu jedina vec ke cti, ze tehdy, pri tom zivelnem rozpadu SSSR aspon uhlidal jaderne zbrane a nedovolil, aby zustaly na Ukrajine a spol. To by bylo veselo az milo dneska.

                      Ovsem vsecko zle pro neco dobre, nebyt Gorbyho a Jelcina a rozpadu SSSR, nemohl by dojit k moci Putin a nebyla by Ruska Federace, coz je asi tak posledni svetova zeme, ktera drzi globalismus jakz takz na uzde, protoze Cina se nepocita, ta si prihriva vlastni polivcicku a s globalisty chrape v jedne posteli, aby jim druhy den vrazila kudlu do zad a prevzala jejich koncept.

                      Takze tezko pretezko predpokladat, ze to byl genialni tah od rusu, ti to nemeli pod kontrolou ani doma… Dokonce i velka cast komancu nevedela, vo co go, ti si snili svou vizi, ze po Jakesovi se dostane k moci Urbanek a socik pojede dal s nejakyma kosmetickyma reformama. Kdepak. Listopad byl mix nespokojeneho obcanstva, kteremu byla politika u prdele, ale chteli mit platy a vyber zbozi jak na zapade, mix cizich sluzeb, agentu, placenych provokateru (ano, fama o smrti studenta je klasicky false flag z repertoaru CIA) a placene opozice (havla v te dobe prakticky nikdo neznal) a prebehliku STBaku, kteri se pridali na stranu zahranici a zradili svou materskou KSC, aby nalezli do podnikatelske sfery a mohli si nahrabat vice, nez jim to umoznovalo politbyro v moskve a Jakesuv ustredni vybor. Ony ty uniky informaci, jak se Jakes citi osamely jako kul v plote asi neunikly z UV KSC jen tak samy od sebe, ze…

                  3. Technologie byly státní a co? Kde se například braly ty haldy rozmnožených samizdatů? Znám člověka, co měl práci na cca. 2 hodiny denně, pracovní dobu osm hodin denně a kopírku pod kontrolou. Takže když chtěl, natisknul takových věcí stohy.

                    1. lol. Velkoplosny ofsetovy tisk a samizdat je trochu jina story.

                    2. I Petr Cibulka mel v listopadu jen blby cyklostyl. Na ofset totiz za minuleho totace nikdo nedosahl. Bud aspon Romayor, nebo maly Dominant, k tomu kopirovaci ram a hlavne… spotrebak. Kovolisty nekopil nekde na krame a i ty masiny musely byt pod nejakou organizaci, i kdyby blbe druzstvo vcelaru. Vsechno se to hlidalo.

                      Kopirky byly v kazde vetsi kancelari, takze to je neco jineho. Ostatne asi pamatujes ty hromady inzeratu na kdejakem sloupe „shanim toner XXXX…“, coz v listopadu bylo qideni vsude mozne.

                    3. tak ja mel brachu tehdy v Praze na vejsce na jedne nejmenovane umelecke skole, kde byla po 17tem razie, studenti tam premysleli, jak to udelat, aby je STBaci nemohli narknout, ze byli napadeni, takze tam polehavali po podlaze s rukama za hlavou… hledaly se prave ty plakaty.

                      Bohuzel nevim, odkud je meli a kdo jim je prinesl, kazdopadne STBaci je nenasli a jeden z nich skoncil pak u me doma, nez jsem ho vyhodil.

                      Bylo to asi tak 75cm na necele dva metry, z dnesniho pohledu nic svetoborneho, ale na tu dobu docela slusne. Oblicej a text havel na hrad.

                    4. Re: zrg1
                      14.7.2017 v 11:37

                      Tezko rict.Pokud toho bylo par kusu,tak to mohlo byt i z plotteru,to uz se tehda umelo,na roli papiru.Archali tohle meli na fakulte,co pamatuju.

  7. Tak jsem se znovu zamyslel nad clankem Přikrášlování “pravdy” objektivizmus nezaručí a dospel jsem k nazoru, ze ten nadpis je hluboce pravdivy a trefny, pohrichu obsah je zvolen nestastne.

    Kdybych ja psal na toto tema (velice dobre tema, podotykam), tak byc se soustredil spise na prikraslovani pravdy o Kosovu a porovnal bych to s Krymem, zameril bych se na dobyvani Allepa a porovnal bych to s dobyvanim Mosulu a tak dale a dospel bych k jedinemu moznemu vysvetleni, ze realita kolem nas je minimalne v padestai odstinech sedi, abych parafrazoval klasika, mainstream to prelakuje na cernobilo (hodni Americani, zli Rusaci) a ti nejsikovnejsi a nejsectelejsi z nas to umi dohledat a zpetne dekodovat mozna na pet, sest odstinu a tim to hasne, cimz padem, co clovek, to nazor a nikdo se s nikym neshodne, teda krom blbecku, kteri veri mainstreamu a ziji si ve svem bezproblemovem svete cerna/bila.

    Abych to uvedl na prikladu.

    Kosovo byla prasarna, vznikla v dusledku experimentu Krvave Madly a spol. kterym prislo jako dobry napad, kdyz uz se rozpadl ten SSSR, ziskat nejakou vyznamnejsi geopolitickou kontrolu nad byvalou sferou vlivu nepritele. Toto neni prosim teorie, toto je fakt, dokazany mimo jine tim, co se stalo s hranici NATO a jakym zbesilym tempem pokracuje militarizace Pribalti, Rumunska, Polska, Ukrajiny a dalsich pochybnych (a zhusta neonacistickych, vid Litvo, Estonsko, Lotysko a Ukrajino) narodu z byvalych satelitu SSSR.
    Koneckoncu scenar Kosova je beznadejne otrepany, vojenska intervence na zaklade „porusovani lidskych prav“ minority (placene a protezovane) proti majorite. Tohle delaji mistri z USA uz minimalne po tisicate pate, jejich posledni pokus se ted bude tykat Jemenu, kde po mnohalete okupaci ze strany Saudske Arabie s pomoci USA se najednou mezinarodni organizace zacinaji zabyvat nad „nedemokratickymi a nehumannimi“ podminkami tamnich lidi a hodlaji to hasit invazi vojsk pod vlajeckou OSN, coz je jen fanclub USA, sem tam opepreny vetem ze strany Ruska nebo Ciny. Uplne ten samy scenar treba obcanske valky v Cecensku , Syrii, Lybii anebo Vietnamu, kde to zase bylo spise o utajenych operacich tajnych sluzeb, podobne, jako valka v Iraku (ano, nekteri slabomyslni dodnes veri oficialni zkazce o letadlech a Pentagonu a zmizelych trilionech dolaru).

    Naproti tomu Krym je trochu jina story, ti lidi tam zili odnepameti, udelali si referendum, mnohem lepsi, nez to v Kosovu, historicky meli autonomii, ale ten super demokraticky Zapad si tam chtel postavit namorni zakladnu NATO a Putin jaksi neni vul a umi hrat sachy na vic, nez jeden tah dopredu. Krym obsadil bez jedineho vystrelu, coz se treba o Kosovu a valkach v Jugosce az tak uplne rict neda, kdyz tam byl iniciatorem srebrenicky masakr svedeny na Srbsko, i kdyz to vypada cim dal tim vice, ze se to s tim masakrem melo asi tak jako s provokaci v Gliwicich na pocatku druhe svetove.
    Samozrejme, vojenske obsazeni ciziho uzemi, i kdyz pri drtivem souhlasu obcanu, neni idealni reseni. uznavam. Otazka je, jestli vynucene tahy mohou byt hrany idealne a s noblesou, kdyz NATO a USA ryly do Ruska davno pred Krymem, viz zapadni posmesky nad ZOH v Soci.

    Podobne srovnejte Allepo a Mosul. Mosul je oficialne osvobozen, neoficialne srovnan se zemi a ISIS vyhubena spolu s civilnim obyvatelstvem, vybombardovany Berlin po druhe svetove hadr. Koneckoncu, delali to Americani, ze.
    Naproti tomu Allepo, pres neskutecnou podporu USA tamnim „rebelum“ a minimalne pet primeri, ktere vzdy vedlo k preskupeni a prezbrojeni „umirnene opozice“ se obeslo s nasobne mensim poctem mrtvych civilistu, nicmene tato osvobozovaci akce byla v mediich hystericky prezentovana jako „nehumanni“, „barbarska“ a nevim co jeste.
    Jako by mestske boje byly neco na zpusob disneyovky, nebo co.
    Kazdopadne, delali to Rusove, Syrane a Iranci, takze ti „zli“.

    Pouceni z toho je jedno. Dvoji metr a debilni, brainwashovane obyvatelstvo, je jediny zpusob, jak se US orwelistan muze udrzet u moci. Zruste debilitu ovcana a orwelistan se rozsype. Neni divu, ze v sousednim Nemecku se prijimaji zakony, ktere davaji moznost ulozit socialnim sitim pokuty v radu stovek milionu dolaru, pokud nebudou odstranovat do 24h „nenavistne“ posty.

    V sazce je byti a nebyti New World Order a zidovske kabaly, ktera tuhle absurdni hru skrze sve neziskovky a uplacena media financuje…..

    1. Vazne jako kolovratek…

      1. Asi netuší, jak moc je těm bolševíkům podobný.

  8. „Nemíním se zde zabývat tím, zda byl minulý systém v ČSSR dobrý nebo špatný“
    to si snad děláte zadel, ne?

    1. No co, proč ne? pro nás byl špatný, pro něj dobrý. Některří komouši se neměli špatně.

  9. Rusko prodava Turecku 2 baterie S400 za 2,5 mililiardy dolaru s tim, ze Turecko dostane veskere know-how a moznost vyrabet tyto bezesporu nejpokrocilejsi PVO systemy na svete, Turecko planuje vyrobit minimalne 2 dalsi baterie.
    Podle analytiku bude Turecko rozmistovat svoje S400 na hranicich s Reckem a Armenii, pricemz obe baterie vyrobene v Rusku budou dodany v prubehu jednoho roku.

    Pod carou uvadim, ze Turecko je po nepovedenem puci proti Erdoganovi na kordy se svymi spojenci v NATO a zejmena s USA, kdy momentalne probiha ofenziva turecke armady v severni Syrii proti Kurdum a jejich americkym vojenskym poradcum. Situace je ovsem pomerne neprehledna, protoze proturecke milice bojuji zaroven proti Assadovi a jeho ruskym spojencum. V konecnem dusledku je prodej S400 Turecku povazovan za vyborny marketingovy tah ze strany Ruska, jelikoz technicke detaily S400 jsou stejne americanum znamy , ovsem USA nedovoli svym druhoradym spojencum (vsichni, krom Izraele) a zejmena ne Turecku, aby se k technicke dokumentaci S400 dostali a mohli zacit s jejich vyrobou, pripadne vyvojem vlastni spickove PVO, schopne ohrozit americke neletajici a nesmirne viditelne F35.

    1. Rusko jako světový technický leader…ubohá Amerika, kde se nerozsvítí ani žárovka…

      Pomalu začínám přemýšlet o tom, kde berete čas na tuhle ruskou onanii…nevěřím tomu, že pracujete(práce = vytvářet hodnotu)…to prostě nemůžete stíhat…Kdyby mi někdo řekl, že jste invalidní důchodce, nebudu pochybovat…tipnul bych to na papíry na hlavu…obsese, paranoia, nekritičnost, zacyklování…hm, zajímavý koktejl…věřil bych tomu víc, než kdyby někdo prohlásil, že Vás platí Kreml…Přiznejte se, že Vás někdo vzal naplocho americkou lopatkou po květáku?
      Vážně Vás to baví?

      1. A vy nejste schopen napsat ani to co zrg1, proto ten maločeský příštěk.

        Dneska už i řadový polovzdělanec ví, že zbraňové systémy nejsou výsledkem jediné technologie jednoho státu
        ale podílí se na tom řada kooperantů často z celého světa.

        Nejde proto říct kdo dělá co lepší, ale spíš kdo co vlastní a jak to dovede využít.
        V 80kách obecně platilo, že USA má lepší elektronické a naváděcí systémy, a ruské zbraně zase byly účinnější
        v horších podmínkách. Dneska už to tak docela neplatí.

        https://www.youtube.com/watch?v=vdRaSu20iUU

        Ostatně je celkem jedno jestli přiletí US dron s fosforodraslíkem, nebo SU s novichokom…
        Oba plivnou docela stejně a na nic se vás nebudou ptát…

        ———————————————————
        https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_companies_of_Russia

        https://www.fastcompany.com/1738950/10-most-innovative-companies-russia

        Z ekonomického pohledu na delší štaci na unavené a exploatované USA by si už nevsadil ani ortodoxní američan,
        kdežto Rusko ustálo už několik světových válek, jim je krize fuk, ti opravdu vydrží ( s tím co jim stačí) na věčné časy.
        Průser EU je, že si jako spojence vybrala mrzáka kulhajícího na obě nohy co ji stáhne do hrobu (se ukázalo na indexu oceli v 2009)
        Hádejte kdo ten spojenec asi je ?

    2. Kazde zbozi ma sveho kupce a tezko rict, jak velky to je nebo neni kram, pokud mi to neparkuje na zahrade a nemam od toho ovladaci cudlik v ruce.
      Takze tvoje breky jsou mimo misu, jdi, vyplazni 2,5 miliardy dolaru a prekecej nase namachrovane borecky v dychavicnych Gripenech, aby ti pomohli udelat objektivni test.
      Po vysledcich toho tysty bychom se mohli solidne pobavit, jinak ti nezbyva nic jineho nez akceptovat tvrzeni veskerych svetovych odborniku na PVO, ze americke Patrioty pusobi vedle nich jako nepovedeny vtip z muzea.

      1. Hele, ja bych takhle zbrane jako pindiky neporovnaval. Vem si, jak probehlo vylodeni v Normandii. Nemci meli navrch, meli hnizda narvana munici a bylo jim to nakonec picu platny. Spojenci sice s obrovskymi ztratami, ale stejne je z tech hnizd vykourili, protoze jich bylo jako much a holt Dolfu nevzbudili, aby poslal nasup. Tyhle spekulace, ze kdo ma ceho vic a kdo je na tom lip, jsou dost nahovno, protoze co takhle pozoruju soucasne valky, tak kazda nakonec probiha uplne jinak, nez si nekdo nalajnoval a ve finale to kolikrat zase konci u toho noze.

      2. Odkud čerpáte svoje informace o S400? Všeobecně se věří, že je to jeden z nejlepších systémů. Pokud vím, tak se o tom ale nic moc neví. V boji to použito nebylo.

        Na rozdíl od Patriotu, Aegisu či THAADu to neviděl ani nepoužil nikdo, kdo by o tom pak mohl napsat, co chce (aspoň víceméně). O americké technice víme mnohem víc včetně nevýhod. V USA totiž dokonce existuje i nějaká ta kritika, až takový tam mají nepořádek.

        Západ zatím mohl testovat svoji techniku proti řeckým a slovenským S-300. Ani o tom se nikde moc nepíše, jak to dopadlo.

        Můžete-li, napostujte nějaké odkazy. Rád si je přečtu. Zerohedge ale vynechte (a nečtěte to, nebo se z toho zblázníte).

        PS: OMG a co teprve S-500 !!!

    3. Neprijde mi rozumne prodat Turkum ruske know-how. Staci, ze ti sraci vyrabeji pomerne solidni zbrane. Fakt bych rad vedel, proc to Rus dela. O prachy nejde, to by to prodal Arabum a lip. Nasrat USA? To mohou i jinak. A blbi nejsou. Nechapu.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017