Pivo na kole? Děkuji, nechci - zpět na článek

Počet komentářů: 451

  1. Jsem to zažil kdysi obráceně. Jedu si z Opařan do Bechyně, cca 11 dopoledne, na silnici menší nehoda, stáli tam fízlové. Jedu dál a přede mnou se objevil ocyklenec, kterému byla silnice úzká. Motal se a kymácel, takže než jsem jej míjel, krátce jsem zatroubil. Pak jsem kouknul do zrcátka a cykloun v něm nebyl. Asi jsem troubit neměl.

    Zacouval jsem a v příkopu jsem našel nejprve zprohýbané kolo a po chvíli v buřání i osobu pod kolem. Vytáhnul jsem ji z příkopu. Z chlapa táhla kořalka, ale krom oděrek v ksichtu a červeného alkoholického nosu se zdál být OK a pořád blábolil, jak se leknul auta. V té chvíli nás míjelo výše zmíněné auto PČR, které se vracelo do Bechyně.

    Fízlové zastavili, objasnil jsem jim, co se stalo a pán dostal dýchnout. Cca 3 promile, pokud se pamatuju. Dál nebylo nic, odjel jsem.

    Takže v zásadě souhlas, cyklouni na silnici nealko a no ana cyklostezkách je mi to zcela fuck, co pijou.

  2. A ted si mily PAKO predstavte, ze existuji zeme, kde si date jedno, dve, max tri piva, a pokud neudelate pruser/nehodu tak policajti, a takovi jako vy vam muzou akorat tak salutovat. IMHO to neni o tom, jestli je nejaka nulova tolerance, ale o tom, ze v nekterych zemich se nekdo namrda jak ryntintyn a pak nevidi na silnici a v jinych zemich s nekdo da tri pivka a jede sporadane a bezpecne domu. V cem je problem? v tom, ze v CR se kazdy s kazdym snazi vymrdat a kdyz by se reklo tri piva, tak si kazdy druhy Jouda da devet, ale fizlovi tvrdit bude neco jineho. Jinymi slovy neni problem dat si 2-3 pivka a jet sporadane domu, ale je problem mit chybejici sebereflexi, pokud vim, ze mi chlast nedela dobre. Jinak jeste k tem opilcum na Morave. Chlastal tam vzdy skoro kazdy, na kole jezdil do hospody kazdy druhy, a problem to nikdy veskrze nebyl, a a najednou je? Cimpak to kurva asi bude?

    1. Rin Tin Tin tusim alkohol nedostaval ;-)

      1. A byl pes, takze se asi nenamrdal ani „jinak“ :)

    2. A pán PAKO nepíše náhodou to isté vo svojom článku ako ty? Že on to berie zo svojej stránky (zodpovedne) a to pivo si nedá – nech už sú jeho dôvody akékoľvek. No a potom tu máme iných „zodpovedných“ ľudí, ktorí sú proste schopný opiť sa tak, že ledva stoja na nohách a aj tak „sadnú“ na bicykel u hurá do premávky. Kopec ľudí proste nemá ten interný „vypínač“, ktorý mu zopne v momente ak prekročí hranicu (čohokoľvek) či ak sa k tej hranici priblíži.
      Mne osobne by tiež asi nebolo jedno ak by som absolvoval nehodu v premávke a zložil by som autom nejakého „zodpovedného“ cyklistu či chodca, ktorý by sa mi sklátil do cesty, alebo mi moju trasu prekrižoval v domnienke že je Superman a jemu sa nič nemôže stať. A je jedno, že by som z tej nehody vyšiel ja ako poškodený a on ako vinník.

      1. No a tuhle odpovědnost z lidí nikdy nikdo nevytluče nějakými represemi a likvidačními pokutami. Lepší je dobře vymyšlený systém prevencí, ale to už chce přemýšlet a pracovat, to se nikomu nechce. A taky z toho netečou prachy do kasiček radničních a radarových mafií, takže z toho nic nebude, soudruzi.

        1. No veď to je na tom to najlepšie – že proste ak je niekto nezodpovedný blbeček tak mu ani možný finančný či iný postih nezabráni chovať sa debilne. Hoci mám pocit, že vo Švajčiarsku sa ich extrémnymi pokutami dopracovali k tomu, že tam ozaj „všetci“ jazdia predpisovo. Je to jediná krajina kde nemusím kukať v bežnej premávke na značky s rýchlosťami, ale stačí mi ísť tak ako idú ostatný. Je to dosť blbý pocit, ale oni si to tak odhlasovali.
          Ono to bolo dobre u Vás vidno keď ste zaviedli bodový systém – asi tri mesiace jazdili ľudia ozaj pomalšie ako max. predpísaná rýchlosť no a potom sa všetko vrátilo do normálu. Teda s tým rozdielom, že z času na čas niekoho na základe odpočtu bodov vyhlásia za hnusného piráta a vylepšia si takto štatistiku.

      2. Prosím překlad už tu čobolštinu nedávám

        1. Pardón pán veľkomožný, ale radšej budem písať zrozumiteľne po slovensky, ako Vám kurviť češtinu (ako Babiš v jeho prejavoch – jeden som počul a trhalo mi to uši).

          1. Když neumíš česky tak raději nepiš vůbec a buď rád žes na mě čobolsky nepromluvil, to bys dostal po tlamě.

            1. Hele, neser. Ve finale,az se na nas vsichni vyserou, tak k tem Slovakum jeste porad budeme mit nejbliz. Ja s nima nemam problem, pro mne to jsou polovicni Rusove. Kurvy, jako Burese, mame i vlastni, za to Slovaci nemuzou.

              1. Máš pravdu systémový operátore

            2. Nacek a internetovy hustosilak v jednom. Skutocny vykvet inteligencie.

              1. Az teraz som si precital vysvetlenie. Beriem toho nacka spat a opsravedlnujem sa. Aj za babisa.

                1. Sice seš Americkej Čobol ale z těch kokotů tady seš asi nejchytřejší a máš stejně zvrácenej smysl pro humor jako já. Děkuju!!!

          2. Pičusu ale toto je špatně.

            1. Sorry, dnes sem doplatill té Čobolské svini daň za účetní období 2017 111 milionů českejch tak su trochu nasrané na Slováky ale stejně pošlu Slovanu pár grošů abych mohl jezdit autem na KHL. Ušetřím tak hafo lovů za letadlo.

    3. Asi, kurva, hustotou provozu. Jet namrdanej jako Rin Tin Tin na kole před čtvrt stoletím po veřejné komunikaci ještě jakštakš šlo. Dneska je to sebevražda.

  3. Mozna uz me na stari klame pamet, ale vinarske cyklostezky byly staveny z dotaci prave pro to, aby navstevnici sklipku mohli jezdit mezi vesnicemi. Tak to bylo tenkrat i prezentovano v novinach.

    1. Navstivit sklipek muzete, jen nesmite pit ;)

    2. Neviem ako u Vás v ČR, ale napríklad v Rakúsku môžu označené cyklostezky používať aj poľnohospodárske vozidlá – takže ak budú slopať cyklisti tak by to mali mať povolené aj vodiči týchto vozidiel a to potom bude sranda na cyklostezkách.

      1. Čo to do piče je: „slopať“ To je lopata typu S ???

        1. Neser se do něj, slovenštině naprostá většina Čechů bez potíží rozumí. A určitě téměř všichni na tomhle webu.

          1. Já té hatmatilce nerozumím od té doby co si ta čobolská kunda hraje na velitele České rapubliky.

            1. No čo znamená slopať? Ako by so ti to takto vysvetlil. Ak piješ tak veľa (týka sa to alkoholu), že by si aj sám uživil menšiu krčmu (ako Ozzák v seriály Comeback) tak vtedy už slopeš.

            2. Papič má pravdu, originální slovenštině nejde rozumět. Sice tu a tam nějaký slovo má podobný význam i v češtině, ale jinak myšlenku nepochopíš ani za hovno. Počeštělé slovenštině už rozumět jde.

              1. Ale hovno. S výjimkou několika slov, naprosto běžných ve slovenštině, ale Čechovi spatra srozumitelných blbě (ťarchavý, olovrant, kozub, dojča, atd…) je Čech a Slovák schopen naprosto běžné a normální komunikace. Pokud slovo není srozumitelné, dá se opsat, nebo vysvětlit. Z kontextu je to pak jasné skoro vždycky.
                Slováci rozumí češtině ještě mnohem lépe, než Češi slovenštině (nedabované filmy?).

                1. Kdo nerozumi Slovakovi, nemel by radeji ani cestovat po svete, protoze s vyjimkou hotelu a letist se nikde nedomluvi, protoze kdo neumi improvizovat v kontextu, je chudak.

                  1. …když je potřeba, porozumíš i Polákovi, ty západoslovanský jazyky vždycky někde najdou nějakej průnik.
                    Nerozumět Slovákovi, to ale opravdu nepochopím.
                    To už jeden musí bejt ne chudák, ale retard.

                    1. Tvoje matka je retard. Prostě musíš mít vždycky pravdu jenom ty a nikdo jinej, že? Kdo nerozumí slovenštině je kokot ale naozaj piču vieš co jsou vankuše ty píčo jedna vyjebaná. A dalších x tisíc kokotin co počuvajů naozaj len ti chorý slovačiska. Mě budeš vykldáat že nerozumím slovenštině. Prostě ten jazyk je jinej a rozumíme si jen proto že se tady od mládí trošku slovensky mluvilo. Stejně tak jak děcka v pohraničí umí německy nebo polsky protože už odmalička ty slova slyšeli a znají je.

                    2. souhlas. ono těch slov co jsou jiný je překvapivě hodně a pak ještě slova, co jsou sice podobný, ale kdo nezná jazyk tak si nemůže bejt jistej. Třeba taková nedělja v ruštině. Jasně , nedělja, neděle, to je jasný, žejo, A vono prd, von je to tejden. Nebo voskresenie. Voskresenije, to je jasný vzkříšení. Takže nějakej církevní svátek. Vzkřísili Krista, takže to budou velikonoce. A vono prd, vona neděle.
                      Ve slovenštině třeba bravčová pečeň. Bravčová bude nějaký zvíře, ok, pečeň, to bude pečeně. Takže nějaký pečený maso. Pane vrchní, sem s tim. Fuj, játra? To bude nějaká mejlka,pane vrchní, já chtěl pečeni.
                      Kapusta taky neni kapusta. a tak dál.

                    3. Heh, ako keby som pocuval Bratislavcana ako sa stazuje, ze Kosicanovi nerozumiet.

                      Vzdy sa dost bavim pri tychto temach, kedze mi hlava neberie ten strasny rozdiel medzi slovencinou a cestinou. Zo slovenskej strany to kolega vyssie trafil, dabovane filmy. Naopak je dost smutne sledovat mladeho Slovaka a Cecha ako sa v Prahe bavia anglicky, lebo inak to neslo.

                      Este viac sa mi pacilo, ked tu nedavno niekto tvrdil, ako je nemcina blizsia cestine ako slovencina. Nehadam sa, mohol to mat niecim podlozene, ale nezda sa mi.

                      Mozno som len ovplyvneny Brnom, kedze v nom studuje asi polovica SR a okrem obcasneho fakt specialneho slova ziadne nedorozumenia.

                    4. @MS 9.7.2018 v 20:35
                      Mohl byste mi přeložit do slovenštiny frázi „Byl byste tak laskav a přestal mi zvracet / močit / kálet na dveře / schody / nohy?“?
                      Bohužel se zdá, že většina slovenských studentů tomu nerozumí a dochází pak ke zbytečným neverbálním konfliktům.
                      Zkoušel jsem „Pal do piči, pokial ti pekne hovorím“, ale zřejmě to není přesný překlad. Děkuji předem.

                    5. Tam nie je problém v jazyku, ale v momentálne zníženej schopnosti chápania… Prvé tri slová toho nepresného prekladu by mali komukoľvek stačiť. Ale ak myslíš, že by to pomohlo, skús:

                      „Vážený pane, dovolil by som si Vás úctivo požiadať, aby ste mi prestali vracať na dvere.“
                      ;-)

                    6. @John P. Graver 11.7.2018 v 6:48

                      Eh, to musi byt radost existovat v stvrti napadanej (nielen) piatkovymi ozranmi, uprimnu sustrast.

                      Mozno by som odporucil hlasnu, nasratu rustinu. Co tak pocuvam, na ciganske otravy to funguje skvele, aj v pripade, ak po rusky zacne 150cm 45kg zenstina. Mozno by to mohlo zafungovat aj na otravy svetlej farby.

                    7. A čo treba také morčacié shane? :-)

                    8. Morky maj tusim i na Morave. Ja slovensky rozumim bez vetsich problemu, ale nedivim se, ze mladsi lidi, co se s ni nesetkavali od detstvi s ni maj problemy. Tech rozdilu tam je prekvapive hodne, vic nez obligatni ťava a rušeň.

                    9. Jako kluk jsem pri cestach na Slovac nemohl vstrebat „ja som tu neni“.

                      Tady na Sumave mi obcas jezdi delat zednicinu jeden vychodnar, znam ho uz pres deset let a ten kdyz se nasere, tak mu nerozumi ani bezni Slovaci.

                    10. „Ja som tu neni“ je něco jako v češtině „já přijdu dýl“…

                    11. Ja som tu je neni? Slovenský sitcomy maj něco do sebe :D

                      Jinak spousta výraziva se dá pochytit třeba čtením blbejch obalů (morčacie mäso je přece na kdejaké konzervě a vůbec). Ale tak když dneska je práškovna norma, tak kdo z mladejch čte co za sajrajt kupuje, že.

                    12. To Shane 17:11:
                      myslím, že se mi nikdá nepovede to, co mému strýci, když jsme vyrazili do Slovenského rudohoří na jeleny a poslali ho pro pepř.
                      Vyrazil do zapadlého krámku a hulákal na paní, že potřebuje pepor. Sakra, vždyť jste Slováci, ne? Pepor!!! Prodavačka byla nevídaně bystrá a nabízela mu čierne korenie. Koření si nechte, dámo. Dejte mi pepor!!!

                    13. Childeater: Nechápu, čemu se divíš. Já byl nedávno označen za starou strukturu (doufám, že jen v žertu), protože jsem přiznal, že slovensky rozumím bez potíží ještě z dob ČSSR. Vím, že mladá generace už se slovenčinou má potíže, nad čímž mi zůstává rozum stát. Ale co nadělám.

                    14. …mam obavu, ze zanedlouho budu ve veku, kdy jedine, co bude stat cim dal tim vice, bude prave ten rozum.

                    15. https://www.youtube.com/watch?v=I6AUt8SJ44s

                      dej si tohle, to Tě rozveselí – je to k tématu

                    16. No jo, možná je to opravdu tím. Věkem si asi budeme podobní, já měl ještě slabikář, ve kterém stálo „Jano je Slovák, Petr zas Čech. Přesto si rozumí.“ Prosím případně o korekturu, je to přece jenom skoro 35 let.

                    17. Mělo být to CzechDave 21:23

                    18. Ono je ale slovák a slovák. Máme kolegu původem z východního Slovenka blízko maďarských hranic. Někdy nestačí ani požádat, aby dělal mezi slovy mezery a na konci věty klesl hlasem. A ano, opravdu si připadáme jako debilové, že mu nerozumíme. Nicméně kolegů slováků máme víc a s ostatními žádné komunikační problémy nemám.

            3. Nepřekvapuje mě, že Vy něčemu nerozumíte. Překvapuje mě, že jako každý správný tupec se s tím tady vytahujete. Házení slovenštiny do jednoho pytle s estébákem pak vypovídá nejen o neuvěřitelné hlouposti, ale i extrémním zmrdství. Věřím ovšem, že sám sebe považujete za elitu národa. V každém případě nick jste si vybral přesně…

              1. Na Slovensku jsem dost let pracoval, takže rozumím velmi dobře. Já ale už nechci rozumnět!!!

  4. 1. Děláte jedině dobře, že se jakožto ocyklenec serete na silnici co nejméně. Je rozhodně správné, když se tam nebudete motat autům, zdržovat je, nebudete nutit za vámi auta brzdit, vyhýbat se a generovat rizikové situace obecně. Problém je v šířce jízdních pruhů zkurvených českých silnic a v rozdílu rychlostí: auto 90 km/h, cyklista a volský potah mezi 10-20 km/h (speed-cyklista možná i 30, ale ten mívá zase v důsledku šlapání zpravidla dost odkrvený mozek). Vo tom to je především, tam vidím příčiny obecného nárůstu kolizních situací, přímo úměrného hustotě provozu.

    2. Nemluvě o tom, že cyklostezek máte postavených hafo. Financoval jsem je ze svých daní sice nedobrovolně, ale by se ocyklenci hromadně přesunuli ze silnic na stezky, tak jsem to ochoten uznat jako částečnou kompenzaci. Bohužel, pravidelně vídám šlapavce v okolí mého bydliště na silnici, přestože s ní paralelně za řekou probíhá stezka nově postavená – což je idiocie mému chápání se vymykající.

    3. Pokud se máte rád a je-li vaším důvodem také vyhnutí se píčusům, jak říkáte, proč ne – to vám přece nikdo nebere. Vyhnutí se zbytnému riziku je přece racionální.

    4. Musím se přidat k Ottovi a říci, že problémů s ožralými cyklisty jsem na silnici zažil násobně více, než s ožralými automobilisty. Tím neobhajuji žádnou z těchto skupin, chlastat se při řízení obecně nemá, bez ohledu na to, jestli se vaše vozidlo pohybuje silou motorickou nebo animální. Pakliže jste měl po popsané kolizi negativní dechovou zkoušku, dobře pro vás.

    5. Nejsem zastáncem, aby byl pouze cyklistům povolen alkohol, zatímco motoristům nikoli. (Dlouhodobě zastávám názor, že by měla být povolena hladina půl promile, jako ve zbytku civilizovanýho světa; ostatně pro to existuje řada rozumných argumentů. Kdo neví, kolik je půlpromile, to je vůl a nechť si následky přičte; dobře mu tak). Pokud však zmrdi vyměknou a alkohol výhradně nemotorikům umožní, pak přece vás osobně nikdo chlastat nenutí ! Pravděpodobně přibude píčusů na kole, jaké popisuje Otto výše. Pokud mezi nimi nebudete vy osobně, dobře pro vás.

    6. Ono totiž jedno s druhým souvisí. Je zřejmé, že likvidační postihy slušných lidí za zbytkový alkohol 0.3-0.4 promile apod. (kteří to třeba jenom neodhadli), a současně neschopnost odfiltrovat ze silnic 3-promilové jezdce, to jsou jevy systémově souběžné. Jsou to dvě strany téže mince: obojí je to důsledek neschopnosti státu a orgánů přistoupit na rozumná pravidla hry a nechovat se ke slušnému občanu hovadsky. Tak je to prosté.

    1. A tak máte recht, von ten motorista ani nemusí bejt vožralej, aby někoho sejmul, vono stačí když třeba telefonuje, nebo když jede jako o závod, nebo když je sjetej drogama, anebo když couvá od chodníku a nevšimne si, že je za ním přechod a sejme malý dítě, který jde na zelenou.. nehod i bez alkoholu je dost, kolik jich bude, až budou všichni ještě nacamraný (teď neřeším promile beru to v obecný rovině)? Vyjet na silnici mezi nacamraný řidiče (kdy každý ten jedinec má úplně jinou toleranci na alkohol, který působí na mozek a jeho funkce), tak to chce odvahu a notnou dávku cynismu pro adrenalinový šoky.

      1. Nevidím důvod, proč předpokládat, že když bude (a stejně nebude a ne, že bude, jasný?) v ČR povoleno 0.5 promile, řidiči aut budou jezdit permanentně nacamraní. Domnívám se, že se nic nezmění. Ten kdo si dá pivo k obědu a pojede, nebude měnit návyky a nedá si 4. A kdo se vožere jako prase a taky pojede, ten to udělá kdykoliv, zákon nezákon, protože alkoholik, dement, delirium tremens a býlý mišy… atd…

        Za sebe: klidně si dám v restauraci velkou desítku, nebo malou dvanáctku, nebo dvojku vína
        k jídlu …a pak jedu. Vzhledem k tomu, že jím cca hodinu a vážím cca 95 kg, se vždycky dostanu pod 0,24 promile.

        A kurwa, to sjetý malý dítě na přechodu :-( nebo přejetý? Byla to bunda z koženky? nebo to bylo naopak ? :-).

        1. Marny.Ja zase slycham argument „kdyby se zavedlo sekani rukou zlodejum,nebude si mit pul ceska cim vytrit prdel“.Jakoby snad dnes pul Ceska tedy sedelo za zlodejiny v kriminalech.

          Ja uplne miluju vety zacinajici „kdyby…“, kde se pak ukaze,ze je to jen prmrstena spekulace mluvciho,nic vic.

          Takova Italie ma toleranci pul promile a nehod v prepoctu na pocet vozidel temer polovinu proti Cesku.Pritom jezdi vsichni naprosto neuveritelne a kdo to nema vomlaceny,ten to ma den stary.

          1. Těm omláceným autům se správně říká „Italian design“ :)

          2. Jenže to je dnes maximálně tak urban legend, která platila možná tak v osmdesátkách. Vysoké pokuty, penále, drahé pojistky, žádná osoba blízká, braní řidičáků, radary kde se podíváš. Neskutečnej pohled na dálnici, čtyři pruhy v jednom směru a auta v tom úplně levém jedou max tak 120.
            Omlácená auta tam teda nevídám.

            1. Já byl loni se ženou na Ischii, autem. Polovina autíček (auta, tzn. něco alespoň velikosti sedanu střední třídy) jsem tam za celých 10 dní potkal tak 4, ostatně pro ty jejich uzounký uličky a silničky jsou ta prdítka zcela postačující) je skutečně omlácená, hlavně rohy kastlí, popraskaný blinkry, sedřený lak. Oni to fakt neřeší, na A1 stav to fakt nejezdí… A co se dálnic týče, čím víc na jih, tím měli domácí větší problém udržet se vůbec v jízdním pruhu (když už tam tedy byly nějaký pruhy vyznačený). Jinak ale pohodový lidi, dovolená byla super.

              1. To je klidně možné, píšu o civilizovaném severu. Na druhou stranu, na jihu vláda nevládne a pokud nehody neřeší a jezdí s omlácenými auty tak to pak vysvětluje tu nížší nehodovost.

            2. 2006 Janov. Omlácený komplet všechno, resp ani ne tak omlácený jako odřený do třetiny dveří.

            3. Omlácená auta v It běžná, zkuste třeba Palermo.

              1. Jezdime IT kazdy rok, letos to vypada na pristi mesic. Vzdy az do Kalabrie, mame tam zname plus letos zena zacala blbnout, ze by na Sicilii koupila nejakej pididomecek, ted tam stoji tak mega a pul. Obouchany a odreny auta jsou tam uplne normalni vec. Maly jsou hlavne proto, ze v Italii je kurevsky drahy povinny ruceni podle velikosti auta (nebo motoru? Ted nevim). Silnice od pulky Italie dolu jsou v brutalnim stavu, dalnice povetsinou statni a myslim, ze i Ada stavel kdysi kvalitnejsi.

                Sever Italie vubec neberu jako Italii, to jsou proste rakouske Sudety. Ostatne se tam mluvi vec nemecky, nez italsky a i cedule a noviny jsou v nemcine. Od toho se samozrejme odviji jak ceny vseho, tak i vztah k majetku svemu i ostatnich.

          3. Přesně tak. A úplně nejvíc se mi „líbí“, když páni politici, ve snaze utáhnout šroub, argumentují zahraničím (EET, výše pokut, povinnosti řidičů a občanů všeobecně, zákaz kouření v soukromých hospodách atp.) a že to u nás musíme co nejrychleji zavést taky, protože to bude tuze prospěšné. A když se jich pak někdo zeptá, proč, když se tak moc inspirují zahraničím, není u nás povolená tolerance alkoholu pro řidiče stejně, jako ve většině evropských zemí, tak najednou otočí, že jsme v tomhle specifičtí a u nás by to nefungovalo a všcihni by to začali zneužívat a blablabla…

      2. Jo, s takovejma debilama jako ty je dneska skutečně za trest jezdit. Doprava jako svině, choďáci jsou páni všeho, takže zásobování se prostě vznese do vzduchu a samozřejmě i pětiapůlmetrová bedna vidí i za roh, žejo!

        Kde jsou ty časy, kdy lidi byli inteligentní a chodili při okraji i v pěší zóně a když něco jelo, i kdyby to bylo v parku na trávě, tak uhnuli. Ne, dneska ne, dneska já jdu, tak se mi kliďte z cesty, buržousti, a ten malej fakan támdle, toho mi vohlídejte! Vo přechodech už vůbec nemluvím, na frekventovanej místech samej tůrista a že by hnuli prdelí, to ne; vyrvalej vláček co jich tam průběžně leze po jednom až třech kusech, a že stojí 4 směry desítky až stovky metrů daleko (auta, busy, šuliny) je nezajímá. Já jdu a vy se třeba poserte! Radši bych vyměnil všechny choďáky za každýho desátýho řidiče litýho pod obraz.

        A takoví budou řvát něco vo ohleduplnosti. Dřív by takoví kreténi dostali pár facek, dneska se kdejaká levičácká špína ze ziskovky schovává za toleranci jenom aby prosadila svoje vlastní ego – jo, všichni ostatní musí tolerovat JEHO, a von na ně může srát, to je ta tolerance – a jiní podobní čuráci je ještě tahaj po televizích a rádiích, aby tam tydle šmejďárny propagovali.

        1. to Behemot
          +1 (byl jste stručnější a výstižnější než já :)

          1. Jo, taky s tím bojuju, jako pan Pascal:

            Promiňte mi tento dlouhý dopis, ale neměl jsem čas napsat krátký.

        2. Když jde někdo prostředkem silnice a ne po chodníku, je to Slovák, protože ti kokoti tam v čobolsku žádné chodníky nemají. A když jde na červenou tak je to taky zasranej Slovák, protože tam v té prdeli z které vylezli semafory nemají.

          1. Ja len tak nesmelo: bol som cez víkend nedobrovoľne otestovať SsangYong Actyon Sport a ocitol som sa pri Slovakia Ringu a teda videl som asi 3 chodníky a stál som na dvoch semafóroch (dokonca som zastal na červenú). Ale je teda pravda, že jeden ten semafór bol v Bradavici na Dunaji čo teda nieje Slovensko pre nás hrdých východňarov.

            1. Abyste mě neobvinili z rasismu, tak se musím přiznat že mám permanentku na Slovan a jezdím do Blavy na KHL a opravdu tam všichni chodí na červenou asi je to takovej protest nebo čo.

              1. Tak ako píšem – Bradavica na Dunaji nieje Slovensko. Tak sa vraví na východnom Slovensku, ktoré začína pre každého správneho Bratislavčana a aj Blaváka už niekde pri Trnave.
                A ani som netušil, že by Slováci a Česi mali byť rozdielne rasy.

                1. Slováci nejsou barevní?

                  1. Tak pokud se Slovani, mezi něž patří i Slováci, nepářili třeba s černochy, tak moc barevní nebudou, možná tam nějaký mulaty mají, ale těch nebude asi většina (zatím). Slovani jsou přece kulturně a jazykově příbuzné národy střední a východní Evropy. Patří mezi ně Češi, Slováci, Bělorusové, Bulhaři, Rusové, Poláci, Chorvati, Slovinci, Ukrajinci a Srbové. Slovanské kmeny přišly ze střední Asie nejdříve do oblasti dnešního Ruska a pak se rozprostřely do střední a východní Evropy, to bylo kolem 5. století n.l. A jelikož byli v kontaktu s Byzantskou říší tak převzaly tyto národy křesťanství za svoje.

                    1. V Berlíně Buchu nás ve škole učili že za Hodoníně už sou barevní.

      3. ad ex.lex

        1. Tak se vám podařilo vyjmenovat věci, které normální člověk zpravidla nedělá (snažíte se poměřovat normu podle excesů). A co jako má být ?

        2. Pokud jde o alkohol, pro ovlivnění způsobilosti hladinama do 0.5 promile není příliš relevantních důkazů. Až nad 0.5 promile začíná statisticky významně stoupat riziko nehody, nad 0.8-1.0 strmě. Což nikdo nezpochybňoval.
        Naopak je dokázáno, že třeba únava (probdělá noc) ovlivní schopnost k řízení výrazněji, než 1 promile alkoholu v krvi. Řidič nemá řídit nevyspalej, ale je to fakticky výhradně na jeho posouzení. V reálu to totiž není moc jak kontrolovat.

        3. Pokud jde o kolizní situace obecně, myslím, že si to zaslouží podrobnější komentář.
        Já nezpochybňuji pravidla aniž odpovědnost za následky jejich porušení (nikde jsem tak nečinil). Je faktem, že již při studiu (tehdy) vyhl. 100/1975 Sb. v autoškole (80.-léta) mne zaujalo, že podle řady paragrafů se sice nedá jezdit, ale je možno podle nich vždy někomu přišít zavinění nehody (případně i více lidem, podle potřeby a aktuálního mozkového myšlení tehdy orgánů eSeNBé). Možností nešťastné náhody, shithappens za které nikdo nemůže a není koho trestat, se komunistické represivní složky vůbec nezabývaly; a ty současné praxi zdědily a opakují. V silničním zákoně 361/2000 Sb. paragrafů na piču přibývá s každou novelou, represivních opatření pak exponenciálně; a světe div se, výsledky jsou průběžně spíše kontraproduktivní.

        Ke srážce je totiž vždycky zapotřebí nejméně dvou účastníků. Je snadné lacinizovat viníka (OČTŘ jsou zbytečné pro čtenáře Blesku, ti ví vždy přesně, kdo viníkem je, jak níže výstižně píše De_Bill). Ten druhý, poškozený, neměl dle ustálené právní praxe za povinnost předpokládat, že řidič něco poruší (princip omezené důvěry, pro podrobnosti UTFG). Nicméně vedle učených teorií právníků existuje ještě něco jako common sense.

        Já třeba učím své děti lecčemu. Například, nelez nikdy za couvající auto, řidič tě nemusí vidět. Když přecházíš přechod na zelenou, i tak se vždy podívej, jestli něco nejede / necouvá. Přechod na vícepruhu je smrtelná past, když tě pustí auto v jednom pruhu, nemusí zastavit to ve druhém pruhu, jelikož tě nemusí vidět. Atd.
        Lze to shrnout jedinou větou: On sice bude viník, ale ty budeš mrtvej.

        Velmi bohaté školení, na co si dát pozor, dostává ode mne syn od doby, co jezdí na motorce: nevyskytuj se v mrtvém úhlu před tebou jedoucího auta. Nepředjížděj, pokud existuje jakákoli možnost, že ti předjížděný odbočí doleva (tzn. je-li tam jakákoli odbočka doleva, vč. polní cesty). Předpokládej u ostatních účastníků, že provedou ten nejdebilnější manévr, jaký by normální člověk nevymyslel, a na ten buď připraven jako na základní situaci. Předpokládej u ostatních jakoukoli indispozici (nemusí to být nutně alkohol, může být i zdravotní). Atd. (Ostaně i autor článku PAKO- učinil jakýs úhybný manévr, díky kterému omezil škody na přední vidlici a nikoli na svůj penis – dobře pro něj; otázka, zda i pro populační genofond.)

        Já učím své děti používat mozek a věřím, že je to důležitější, než např. správné vykřížkování testu z pravidel v autoškole.
        Ale můžete to mít nastavené jinak, v tom vám nemohu bránit.

        1. „Nepředjížděj, pokud existuje jakákoli možnost, že ti předjížděný odbočí doleva (tzn. je-li tam jakákoli odbočka doleva, vč. polní cesty).“

          Na tohle jsem před lety tvrdě doplatil. Rozhodl jsem se předjet náklaďák, zrychlil možná na 140 …. a on začal odbočovat bez blinkru. Poslal jsem auto do pole. Rozbitej nárazník a servaný kryty a podběhy. Zatím moje jediná nehoda a cenná zkušenost.

          1. @ Otto
            Totéž na motorce = křížek u cesty :'(

            Simvás, zajímalo by mě, jak vaši nehodu posoudili policajti ?

            On tam je rozpor mezi §§ tuším 17 a 21 slizničního zákona (jak sem psal jinde v této diskusi, nedá se podle toho jezdit, jenom soudit …)

            Dle §17 odst (5) Řidič nesmí předjíždět e) dává-li řidič vpředu jedoucího vozidla znamení o změně směru jízdy vlevo ….

            zatímco

            dle § 12 odst (1) Při odbočování na křižovatce nebo na místo ležící mimo pozemní komunikaci musí řidič dávat znamení o změně směru jízdy; při odbočování nesmí ohrozit řidiče jedoucí za ním a musí dbát zvýšené opatrnosti.

            Lze tedy přičíst zavinění odbočujícímu, který ohrozil a nedbal (v daném případě, pokud odbočoval bez blinkru si to imho zaslouží), ale v poslední době je snaha hodit přinejmenším spoluvinu na předjíždějícího (neměl předjíždět …)
            Onehdá se tomu věnoval JUDr. Beran na autowebu, příp lze dogooglit.

            1. Policajty jsem nevolal, škoda na autě nebyla velká (tuším 85 litrů) a spláchlo se to z havarijka. Že řidič odbočoval bez blinkru bych nedokázal, kameru jsem tehdy ješte neměl.

                1. Doobrýý – teda smekám, jaxte to vyřešil.

                  1. Moc se toho dělat nedalo, byl jsem moc rozjetej na to, abych to ubrzdil, naštěstí jsem se vyhnul tomu elektro sloupku, napálit to do něj, by veselý nebylo… ale byl tam ten hrbol, kde mi to očesalo spodek. Auto zůstalo pojízdné. Spřátelený servis za mě zatáhnul spoluúčast 5 litrů (předpokládám, že si vyinkasovali použití nových dílů, takže škodní nebyli).

        2. kundohlav smrdutý: Já vám rozumím, normální věci, tak dříve taky nebylo normální, že se chlapi šukaj do prdele, stříkaj si sperma do huby a vychovávají k tomu děti a říkají si rodiče, takoví chlapi byli považováni za něco dost odpornýho, a lidi se jich doslova štítili, hele, stali se naprostou normou a lobbujou dál za další podobnýho ražení. Samozřejmě vás chápu, proč neudělat ze všech excesů normy, vždyť i zoofil a pedofil a nekrofil a další mají stejná práva jako homosexuál a nějakej nacamranej či zdrogovanej řidič, ti už se v těch liberalistickejch faunovskejch sračkách fakt ztratí. Nesmíte mně to mít za zlé, já se občas neudržím a chovám se v té mravnosti jako primitivní zpátečník. Takže hlasujme pro nacamraný řidiče, protože norma je norma.

          1. @ex.lex
            nestojí za odpověď

            1. To je mně jasný, protože člověk jako vy se silně zabíhavým myšlením, bez znalostí podstaty a ryze subjektivními názory může těžko obsáhnout, že každý ústupek automaticky razí cestu k dalším a dalším ústupkům.

            2. Asi tak. Jen by mě zajímalo, jestli když se šukaj do prdele ženský a „stříkaj jim sperma do huby“, tak to je v pořádku? Nebo co je? Možná by pomohlo mít nějakej manuál nebo seznam…? trolol

              1. Minimálně ta první praktika v pořádku není. Z toho se totiž pak roděj politici a policajti.

  5. Vtipné je, že první dostal dýchnout ten, co věc nezavinil. Přesně ukazuje, proč v Blbákově nepít ani jedno malé pivo.

    Proto mám rád cizí země, kde si můžu dát sklenku vína k večeři a nejsem pirát a vrah nemluvňátek.

    Jen teď moudrá ojrokomise rozhodla, že auta budou mít alkoholtester ve startéru. Veteránské youngtimery půjdou s cenou nahoru.

    1. Jestli vono to nebude tím, že vypítko sedlo za volant a odjelo a chytli ho až před jeho domem. Takže dostali dýchnout oba a kdo dýchal první je v tomto případě i v mnoha dalších naprosto irelevantní.

      1. Vždycky dýchaj oba. Protože krom čtenářů Blesku nikdo neví, kdo co zavinil… Pak až se to ví, tak je na dejchání pozdě.
        Jinak kvůli těm buzerantskejm cyklistům už není pro ty jejich krámy si kam na hospodský zahradě pomalu sednout. Jó, stojany tam mají, ale to není ukrajina pane, to je karbon, já ho musím mít tady u stolu. Tak nejezdi pičo s kolem do hospody.

        1. Jsem rád, že jste tak uvědomnělý. Běžte si do BESIPu pro nálepku Vzorná ovce.

          Jen si dovolím podotknout, že náš právní řád v případě dopravní nehody a alkoholu zavádí fikci plné spoluviny bez ohledu na faktický průběh a skutečnou míru zavinění. Proto foukají všichni. Je to jednodušší než řešit, jak k nehodě došlo.

          1. MB. Jestli my ten právní řád vlastně vůbec potřebujeme žejo. Potřebujeme my vůbec nějaký právní řád? Potřebujeme my vůbec řád?

            1. tak jiste, ze rad potrebujeme, libil by se mi zejmena ten, kde se v uzkem krouzku na oltari sexualne uspokojuji panny

              btw. v kingdom of condom ted prisli s novinkou ve vysetrovani – kdyz se neco stane, tak nekoho bez dukazu a bez vysetrovani obvini a ten pak musi dokazat svoji nevinu. Mam pocit, ze tam ted tak probiha akce Novicok 2. Samozrejme ze to je tak v poradku, pokrok nezastavis. Zvlaste to snizuje naklady statu na vysetrovatele a policisty, ted bude stacit urednik za velkym stolem, tem budou prichazet jednotlivi obvineni s dukazy a ten urednik bude jen posuzovat, zda jsou dukazy dostatecne.

              1. Hehe, tak každýmu ten hypotalamus vysílá jiný signály ohledně tý sexuality, žejo, takovej nekrofil by tam rád měl u oltáře zase mrtvoly. Nojo, pokrok nezastavíš. Víte, co je nový začátek? Tisíc právníků na dně mořským. My filozofové tomu říkáme rozumný restart morálky.

                1. @ex.lex
                  ale to jsi to, ty debile, hodně popletl! dobrý začátek je totiž ex.lex tři sáhy pod drnem.
                  a ne, fakt nebudu vysvětlovat, co rozumím pod slovem debil – zrcátko doma jistě najdeš!

                  1. To, co vidíme v zrcadle je jen odraz, navíc, je každý den jiný, každou hodinu, minutu, vteřinu.. protože vaše tělesná skořápka je každou setinou vteřiny starší, tudíž nikdy se nevidíte úplně přesně. Vy nikdy nevidíte to, co si myslíte, že vidíte. To, co vy vidíte v ten daný moment, už dávno není skutečnost. Funguje to na podobném principu jako s filmem, který vám promítají.

              2. Naklady na vysetrovatele a fizly se nesnizi, prece je proboha nepropusti. Jen jim ubude prace.

          2. Si trochu protiřečíte, ne? Jak se může vina určit bez vyšetřování? Pro ty méně chápavé. Přijedou cajti, vyšetří nehodu „viník“ bez chlastu bude jasnej a ten dle šetření nevinej, dejme tomu nacamranej, dejchat nebude. A co když se dalším šetřením zjistí (zasraní advokáti a ty jejich obstrukce), že ona vámi odkazovaná skutečná míra zavinění je trošku jinak a onen nedejchací nacamranej má na tom taky díl viny? Proto foukají všichni.

        2. Stačí mi ty zprávy na nóvě, kdy kolikrát slyším …nehoda jak cyp… …řidič odvezen na ARO… …rozvhovor s PaChem: dechová zkouška negativní… by se jeden posral, uplně vidím tu situaci, řidiče vylámali z vraku, na lehátku ho chystaj k vrtulníku a v tom: ,,pánové, pánové, zdovolením, pardon, taak, tady PČR, já vám na chvilku oddělám tuhletu divnou masku s hadicí, teď mi dejchněte semhle .. no tak pořádně, jste snad chlap ne.. šup .. táák, děkuju, ještě jednou pro kontrolu.. ne, tak negativní, no nic, haló prosímvás vraťte mu tu hadici, na to my nejsme školený. Nějak vám modrá. Nashledanou“ :)

          1. Tuhle jsem spadl ze židle: blbec vjel na přejezd pod vlak a PaCh sdělil, že zkouška na alkohol u mašinfíry byla negativní.

            1. Na to, že jste spadl jen ze židle, máte docela dost těžký následky. PaCH (ač je opravdu nemusím) na místě po nehodě nemůže určit, kdo je viník. Šetření nemusí probíhat v řádu jen minut či hodin, to ví kdejakej blbec, který spadl i z višně. Stejně tak jako ichtylům není jasné, že rozsekanému fírovi, kterého vezou na ARO, nikdo dávat dejchat nebude.

        3. De_Bill: Pumpičkářským hospodám se zásadně vyhýbám a podobně to má moje sociální skupina. Takže když vyrážíme někam do města na dobré jídlo a kus řeči, prvním kritériem pro výběr hospody je počet kol a pumpičkářů, v té hospodě sedících, resp. před hospodou parkujících. Čím méně pumpiček, tím lépe. Takovým těm pumpičkářským občerstvovnám na profláknutých trasách se vyhýbám obloukem, maximálně tam udělám co nejmenší útratu tak, abych vydržel dojít do civilizovaného podniku.
          Aby mne někdo nenařkl z toho, že bych tam stejně nic neutratil – obvykle necháváme v hospodě útratu kolem pětikila a více na hlavu (jídlo, pití, zákusky, kávy, dýška atd.) a když nás jde parta čtyř a více lidí, tak to už pro tu hospodu není úplně malý příjem.

    2. Tos asi úplně dobře nepochopil. Sklenku si jinde dát můžeš, ale když se z tebe stane účastník nehody a nadýcháš tak seš pro policajty nalitej se všemi následky.

      1. Niekde to tak mozno je, ale u nas napriklad nie. Ked ma niekto alkohol pod provincny limit (0.5 promile), ako keby nepil. Je jednoducho v zakonnom rozsahu, bodka. Ked ma nad federalny limit (0.8 promile) je seriozne v prdeli. Ono sa to totiz povazuje za trestny cin a v pripade ze dotycny tu nehodu zavinil, nie je to pritazujuca okolnost ale extra obvinenie. Medi tymi dvomi je to siva oblast, ale nepocul som este o odsudemi kvoli alkoholu v tomto rozsahu.

      2. Ale pochopil, a – patrně na rozdíl od Vás – i zažil. Překvapivě ani u totálky auta neběhali v cizině policajti okolo mě s balonkem.

        1. Tak já se radši ptám, třeba místních, dopředu než bych to zažíval způsobem pokus omyl na vlastní kůži.
          Ony ty země mají „nulové tolerance“ zase v něčem jiném a policajt je taky jenom člověk a ty si taky jenom nula z východu (jak nám občas předvádí rakouští policisté). Mě to spíš přijde takové dětinské, vidět v tom jen tu skleničku k obědu. Podle mě jde o všeobecnou míru policejní buzerace a že si můžu dát malé pivo k obědu mě to nijak nevykompenzuje.

          1. Ono nulova tolerancia plati aj u nas. Ale znamena nulovu toleranciu k poruseniu zakona. V pripade alkoholu to znamena nad 0.8 promile. A aj napriek jebnutym zakonom a nizkym rychlostnym limitom mi policajna buzeracia pripada ovela nizsia ako na Slovensku ci v CR. Ale v CR som zas nebol od januara 2001.

  6. Hysterický ocyklenec. Nicméně, ač jsem sám takřka abstinent, tyhle tendence k omezovaní osobní svobody a osobní zodpovědnosti mě serou a děsí. Ale dělat z alkoholu démona je prostě líbivé PR. Je to o tom, že když bude někdo hovado, tak bude na silnici prasit a jistě prasí i na střízlivo. Je to o tom, že lidi bývají sobecká a sebestředná hovada, kteří si zkrátka neuvědomují že jejich jednání může mít i fatální důsledky. Ale to dalšími zákazy, příkazy a exekucemi nenapravíte. V člověku nevypěstujete pocit zodpovědnosti tím že ho sešněrujete do svěrací kazajky. Spíš naopak.

    1. to Adanedhel

      Zlatá slova.
      V podstatě jste napsal lépe a výstižněji, co jsem měl na mysli v bodech 5 a 6 svého předešlého příspěvku (http://dfens-cz.com/pivo-na-kole-dekuji-nechci/#comment-88310)

    2. Možná jste nečetl článek dobře. Hysterický ocyklenec by nežádal litr za srovnání vidlice a narovnání osmičky kola. Patrně by v částce byla minimálně jedna nula navíc. Od té doby jsem si pořídil kolo s odpruženou vidlicí. Ale věřte, že jsem za něj nedal ani dvacku, protože to považuji za vyhozené peníze. Jezdím na kole proto, abych si orazil od města, tudíž po lesích, kterých je v mém okolí dost. Nedoporučuji nikomu své chování ani rozhodnutí. Jen píšu, proč na kole nechlastám. A o střízlivých prasatech na silnicích se toho tady píše dost.

    3. Hysterickej? Máte zajímavý měřítko. Sic nulovou toleranci alkoholu nepodporuju, jedinej hysterickej prvek je tam autorova manželka. Na přivolání chlupatejch taky nespatřuju nic morálně závadnýho. Chlápek nalitej jak zákon káže, co mě skoro sejme, resp. způsobí věcnou škodu a pak prchne. Kdo chce kam,…

      Jinak je prdel sledovat, jak je tady každej druhej libertarián, všichni jsou děsně free, přitom jak jde o cyklisty, tak se tu o nich nepíše skoro jinak než o cyklobuznách, ocyklencích a podobný perličky. Sebereflexe? Co takový motorkářský buzny? Kravál to dělá přes tři bloky, v kolonách to jeden 80 a předjet se to bezpečně nedá. Já jsem zpocená buzna v kůži, kdo je víc? Nebo co takový Peugeot buzny? Renault buzny? Alespoň 1x týdně tlačím auto z parkovací mezery, protože nějaká buzna v omláceným francouzovi mi zastaví 10 cm od mejch dveří u řidiče a já odmítám přelejzat vnitřkem. Ještě, že nejsem SUV buzna, protože to bych to svoje dvoutunový auto s vnitřním prostorem o velikosti Golfa asi neutlačil. „Buzna“ se dá udělat z každýho, a rozhodně to u některých skupin není ani o píď složitější, než u cyklistů.

      Třeba tohle je prdel:
      „Je rozhodně správné, když se tam nebudete motat autům, zdržovat je, nebudete nutit za vámi auta brzdit, vyhýbat se a generovat rizikové situace obecně“

      Že je rozhodně správný se zbytečně nemotat, s tím nejde než souhlasit. Pokud je v daném místě srovnatelná alternativa pro jízdu na kole, jasná věc. Zajímavý je ale „generovat rizikové situace obecně“. To jakože cyklista generuje svojí přítomností automaticky rizikové situace? To je fakt zajímavá myšlenka…

      1. To jakože cyklista generuje svojí přítomností automaticky rizikové situace?

        Někteří eksperti jsou toho schopní, ano. Což nijak nevylučuje, že podobní nejsou i v autech.

        Co se týče parkování, holt když se staví parkoviště podle norem, podle kterých se staví i dálnice (tj. zhruba pro Škodu Spartak), tak co čekat. Někteří eksperti navíc sami stojí jak pitomci (našikmo, nebo zaberou jediný volný větší místo, kam by se vešla krabice, typicky tam, kde byl někdo yntelygent a parkovací místa použil jako záhonky pro povinný množství vysazenejch stromů), takže to je pak těžký.

      2. to Jack Daniels

        1. Nemyslím, že by lidé na tomto webu byli posuzováni podle jediného atributu (v čem jedou), ale podle toho, jak se chovají. Nemůžu za to, že většina cyklistů se chová jako píče, za to si můžou sami. (Což nesouvisí nijak s tím, že PAKO- nebyl viníkem kolize, o které napsal článek.)

        2. ad „do je fakt zajímavá myšlenka“: Ani zde se necítím být odpovědný za vaše nepochopení. Mám za to, že pro funkčně gramotné lidi jsem ji rozvedl a vysvětlil srozumitelně (rozdíl v rychlosti + úzké pruhy v rámci nichž se nedá bez vybočení vyhnout. Že jste to vy, tak dám oslí příklad: hustý páteční provoz, dvě kolony na úzké silnici jedou proti sobě. Ovšem ta, v níž je vedoucím vozidlem cyklobuzna se špunty v uších, je nucena za ním jet rychlostí 20 km/h).

        1. Nemyslím si, že jde o nepochopení. Spíš fascinaci nad tím, jak je jasno v tom, kdo rizikovou situaci vytváří. Je to cyklista, kterej jede pomaleji, než okolní auta. Nebo třeba klidně chodec, kterej se pohybuje ještě několikanásobně pomaleji. Ale rozhodně to není řidič auta, kterej ač ví, že dle platnejch právních předpisů může s výskytem cyklistů i chodců na silnici počítat, neuzpůsobí styl a rychlost jízdy situaci. To je slušná demagogie. Já chápu, že auta jsou na silnici v převaze. Za poslední měsíc jsem se byl 3x jen tak prolítnout autem po zdejších okreskách, mám svojí oblíbenou trasu se zajímavým převýšením. Za poslední půl rok jsem se na kole byl projet všeho všudy 2x, takže bych se za vášnivýho cyklistu určitě nepovažoval. Nejezdím ani předpisově, dle měřítek většiny populace bych byl dost pravděpodobně označen za pyráta. Proti autům zaujatej fakt nejsem a mnohem víc než nějaký cyklisti mě serou debilní minikruháky, tři prdele retardérů všude, neposekaný příkopy kolem silnic, banda esesáků zvaná Policie ČR atd.

          1. Pro automobilovýho nadšence je dneska už jízda po veřejných silnicích utrpením.

          2. Ve vašich posledních větách určitě nejsme ve sporu.

            Jde jen o to si připustit, zda se mnozí cyklisté (ne svým samotným výskytem, ale chováním) neřadí sami mezi ty překážky provozu, na něž v poslední větě oprávněně nadáváte. To je celé :)

          3. Objevil jsem kouzlo babety a tak na ní jezdím do práce. Počasí je na to fajn a do práce to mám nějakých 8 km, takže se to dá i na takovém prdítku. Všiml jsem si, že se zatím řidiči na E55, po které také jedu, a také ve městě, ke mně chovají velice slušně, ačkoliv bych jim mohl překážet. Asi je to přístupem: snažím se jet tak, abych neomezoval svou nízkou rychlostí hustý provoz, využívám širokých krajnic, snažím se jet co nejčitelněji a dávat dostatečně dlouho dopředu najevo své úmysly, být vidět a přijímat provoz s pokorou. Nehraju si na mistra silnic a musím zaklepat, koexistuju s tamním provozem velice dobře. Myslím, že tohle chybí pumpičkářům a proto je také většina lidí nesnáší a proto jsou apriori pumpičkáři považováni za riziko.

            1. Babetta je fpoho, bere se jako třeba skůtr. Když jsem ale vyrazil do města na čezetě, tak horror. Každej se mě snažil předjet/zabít a to jsem brzdou provozu rozhodně nebyl. Čezeta mi taky nesmrděla tolik, aby mě musel každej hned oprasit (1:50). Jakmile sednu na BMW, situace je diametrálně odlišná, i když jedu +- stejně rychle jako na číze.
              Akorát mám lepší starty z křižovatek, možná je to tím.

      3. Ted behem tech volnych dni jsem parkrat jel po silnici ze Susice do Rejstejna okolo Otavy,autem.Doporucuji.A pak si muzeme popovidat,jaky je pomer curaku na kolech vuci zbylym cyklistum.

        Podotykam,ze vetsinou tudy projizdim s koly na aute,bo jedeme nekam za Modravu se projet po lesich.

        Obecne sleduju,ze jak jede cyklista po silnici,je to pumpickar (ergo debil). Ostatne, kdo normalni bude slapat tam, kde ho muze nekdo sejmout a jeste cucha smrady z aut, pokud nemusi? Streda na stare S-ce jasne, toho neresim, vsak ten taky slape u krajnice, jede v klidu a pohode. Jo, panecku, takova rodinka luftaku, to je jinej matros. Vpredu nejakej potomek, co jede na siri cca pulmetru, bo se na tom sotva drzi, ale jeho ctrylety sebevedomi mu veli ukazat rodine, ze musi vest. Vedle nej vlevo tatik, kterej ho „chrani pred autama“ plus mu pravou rukou obcas dela korekce, takze sam se vlni jak Mata Hari a za nimi pak maminka, ktera na tom sedi jen obcas (soude podle kotle narvaneho na sedacku) a tedy jede radeji uprostred jizdniho pruhu, protoze na kraji ty vymoly prece moc drncaj. No a nekde mezi nima zbytek tech dusledku, ze on ho z ni vcas nevytah‘.

        1. To je nemlich to samé na silnicích kolem Třeboně ku Suchdolu. Při svých jízdách do Chlumu potkávám tyhle cyklodárky na silnici od Majdaleny do Chlumu celkem běžně a někdy mám chuť vylézt a profackovat to, aby se to vzpamatovalo a jelo to bezpečně jak pro sebe, tak pro okolní provoz.

          1. Tam je to bohužel extrém – a vždycky byl, co si pamatuju už 25 let nazpět. Je tam hromada kempů, dětský tábor, pískovny, Hejtman, Staňkovský…tahle část jižních Čech (mimochodem, kraj mého dětství), patřila mezi „turisticky atraktivní lokace“ vždycky. Jak cesty okolo pískoven v Suchdole, Londona, Parisu, atd atd…

            1. Stakovak ze po zapadni strane da naprosto pohodlne jet po cyklostezkach. V podstate od Bystrice az po Suchdol projedu na kole naprosto bez problemu zcela mimo silnice a to nemala cast jsou PSacky signalky, dodnes s asfaltem ve slusnym stavu. Jenze to by se muselo luftakum chtit.

              1. Některým lufťákům se chce až neuvěřitelně, jezdíval jsem lodí na ryby na rakouskou stranu Staňkováku (skororakouskou, vím), tam už žádná pěšina ani nebyla a několikrát jsem tam otáčel zoufalou rodinu v devět večer, když tam rvali kola borůvčím a ptali se, kdy budou v Bystřici, že už to přece musí končit (absence signálu mobilu v dobách před 10 lety a pofidérní GPS moduly).
                Rekordmanem byl nějakej zarputilec s přívěsným vozíkem s miminem, zašlehanej bahnem až po brejle. Ten se málem psychicky zhroutil, skoro jsem mu nabídl místo v bivaku.

                1. To misto znam dobre,ja jsem vetsinou jezdival na opacne strane, shora az k Kostejku. Dostat se na rakouskou stranu je kumst,v podstate po zemi jsou tam jen dve cesty.

                  Nicmene,ja co pamatuju,tak cim v hlave sahnu do starsi doby,tim mene lidi se tam motalo.Nemyslim celkove,myslim jen ty motajici se.Dokud lidi jezdili podle papirovych map a mozku,tak se tam tolik enztraceli.Co maji vsichni GPS v matlafounech,tak se tam ztraceji, protoze dole pod Perslakem v lesich obcas neni signal, prebiraji ho rakouske BTS a kdo to ma zablokovane, aby neplatil data pres roaming, bejva fprdeli.

                  Taky jsem tam zazil rekordmany, jel jsem vecer v devet z ryb a jeden mladej zmatenej parek se mne u bejvaly Hajnice zeptal, kudy tudy do Bystrice. Vzhledem k tomu, ze ja jsem zdrhal k autu, bo se hnala bourka, jen jsem podal rychle info a neni mi dodnes jasne, kde skoncili.

                  1. Teď jsem nakoukl do mapy a zjistil jsem, že do Bystřice se z Chlumu dá krásně projet přes Litschau, resp. Haugschlag. Já jel tedy jen do Litschau, ale co pamatuju, tak to byla síť krásných asfaltových a dobře značených silniček s rozumným převýšením a prakticky nulovým provozem. Jak na kole moc nejezdím, tak tohle mě láká si projet… asi sbalím babču s sebou do Chlumu a udělám si motovýlet :).

                    1. Jo, pres Haugschlag se da normalne projet,ten ocelovy sloupek uprostred silnice na statni hranici pri prejezdu na Smrcnou uz tam zase neni (jeden cas nekomu vadilo, ze tam jezdila auta). Uz nevim, jestli je tam jeste zakaz, nebo ne, ale vim urcite, ze pokud tam je, taxe na nej sere z vejsky. Je to moc pekna cesta a taky se da nedojet az do Smrcny, ale vzit to za rybnikem doprava po signalce a pak se dofrci prakticky az za Artolec, pak dolu az na Romavu. Samozrejme se da jet dal na vychod, ale Romava je pekny klidny misto, casto jsme tam na kolech/v UAZu koncili.

                  2. Ta absence signálu tam byla velmi osvěžující, člověk krásně vypnul i s tím mobilem. Ovšem, jezdili jsme tam z toho důvodu radši ve dvou. V jednom případě se nám to zle vyplatilo, kolega chtěl usmrtit kapra karatistickým úderem malíkovou hranou (blb) a trefil osten na hřbetní ploutvi. Zajel mu do ruky tak 3-4cm. Kdo kdy viděl zpětné háčky na tom ostnu, ví. Uštípl jsem mu od ruky kapra štípačkami, dal roubík do huby, rozřízl ruku, vyrval osten i s kusem masa a polil whisky. Bejt tam sám, tak je to pěkně zakurvená nepříjemnost. Zahojilo se to hezky, nezanítilo se nic.

            2. No jo, to je hot spot, navíc v létě. Tady tu frustraci chápu, je jich tam prostě moc. Máte to jak s turistama v letovisku. Taky je jich hodně a dělají bordel dlouho do noci atd. Ve většině ČR to není zdaleka tak dramatický.

            3. Na jihu to tak je už dlouho… mám rád třeba Novohradský hory, v r 1996 jsem to tam prošlapal pěšky a o kolo nezavadil. Dneska škoda mluvit.

          2. Výborná je taky silnice z Krumlova do Vyššího Brodu kolem Vltavy. Tam může vyjet na šlapohybu jenom naprostej trotl – a že jich je.
            Samá zatáčka, úzká tak na vyhnutí dvou autobusů „na zrcátka“, někdy i míň, a silně frekventovaná. Přes prázdniny tam lítá hromada vodáckých busů, náklaďáků s přívěsy s lodičkama, dodávek s přívěsy s lodičkama, prostě fakt nebezpečná cesta, kde navíc ještě cestáři totálně serou na stříhání větví. No a do toho tihleti cyklisti, že. Onehdá jsem se bavil s nějakou rodinkou na kolech a říkali: „My jsme si tu silnici našli na mapě a mysleli, jak to bude pěkný kolem řeky. Kdybychom byli bývali věděli, jak to tu bude šílený, nikdy bychom sem byli bývali nevyjeli“ (nebo tak něco). No ale jezdí tam i spousta těch barevnejch dresů Tady_jedu_já_a_poserte_se. V partách třeba po deseti a to fakt velkým autem nepředjedete, při viditelnosti maximálně sto dvě stě metrů dopředu…

            1. Čerstvá zkušenost
              V pátek 6.7.2018 jsem projížděl autem kolem Roudnice n.L. (takový prdele, jako jsou Okna, Vědomice a další). Proti mně jeli několik cykloušských pelotonů, kteří tam jeli nevímco; jeli za běžného provozu. Každý peloton byl uveden provázejícím vozidlem, rozuměj nějakou opelichanou oktávkou, s praporkem trčícím z okna – no prostě, nepřípominalo to nic, o čem bych byl kdy četl v zákoně 361/2000 Ss. Mezi jednotlivými pelotonky se ještě trousili osamělci.

              Největší prdel byla v Oknech. Jel jsem slušně (< 50 kmph) po svý půlce. Proti mně auto s redflagem a za ním hrozen cyklistů. Ovšem řada ocyklenců výrazně přečnívala přes čáru – to jest, jela proti mě na mojí půlce, jako by se nechumelilo. Musil jsem na brzdy a pochopitelně jsem je potroubil, načež se ti co jeli přes čáru houfně tlačit zpět na svoji půlku mezi ostatní jezdce; někteří při tom na mne gestikulovali – úměrně své ynteligenci.

              – jejich verze asi bude, my si tu kurva klidně jedeme závod, a nějaký agresivní plechovkář nás tu potrubuje a málem nás sejmul, hajzl, určitě byl nalitej, smrdí, kazí vzduch, ti řidiči aut jsou píče.

              – moje verze je, že když to kurva jedou za provozu a silnici nemají uzavřenou, tak mají kurva dodržovat a né jezdit přes čáru. Zvukové výstražné znamení jsem použil zcela legálně k odvracení hrozícího nebezpičí. Bohužel jsem neměl čas koukat do zrcátka, zda ti čuráci, co původně jeli vlevo a následně pak vrazili do pelotonu při návratu na svou půlku, nespustili nějaký hromadný držkopád. Nejsem vůbec škodolibý, ale viděl bych v tom přirozenou spravedlnost …

              1. Tohle byval uplne bezny kolorit u brnenskeho Favoritu. Nevim, jak dneska, ale tahovyto hrozen sulinu vyjel do Bastru a za nima se pak tahl stroodel aut, protoze okolo Smradky to neslo nikde predjet az po Komin.

                Vzdycky jsem si myslel, ze peloton ma mit doprovodna vozidla dve, na kazdem konci jedno.

              2. No ja som raz pri takýchto lowcostových pretekoch hromadný držkopád spôsobil. Nie že by som bol na to nejako hrdý, ale onen pelotón si to spôsobil sám, keď išli po celej šírke cesty v obci, a nezmestili sa, ani keď som sa s autom natlačil úplne na kraj cesty…

              3. Hele to jsme se možná potkali :-) taky jsem tam ten den jel (z Roudnice do Verneřic) a viděl podobný věci. Taky jsem troubil a mělo to za efekt fakáče. Bohužel mi došla kapalina v ostřikovačích….. jinak nikde jsem neviděl žádné info, že se koná závod za provozu.

                1. Kdysi se mi stalo, ze kdyz jsem jeste mel Farose a sundanou targu, ze pri jizde za malym nakladackem jsem troubnul na dve holky, co sedely vzadu na korbe. Ony to vzaly v pohode a v pohode vzaly hadici, zaply cerpadlo a lehce mne pokropily vodou. Zrejme auto bylo nejake zahradnicke. Byl to forek, v lete osvezil.

                  Skoda, ze podobne osvezeni clovek nemuze poskytnout chudakum zpocenym sportovcum. Ne nutne zrovna hasicskym autem, stacil by kropici vuz, co umejva bordel ze silnice.

    4. Takřka abstinent? To si jako dáš denně jenom deset piv nebo jenom půlčák rumu?

  7. Právě naopak, pivo na kolo je alespoň nějaká šance jak se salámovou metodou dopracovat do civilizace k 0.5 pro všechny.

    1. Kéž by. Je to ovšem příliš hezká myšlenka, než aby to byla pravda … :)

    2. Asi jo. Kdyz muze spisovna cestina ustupovat tlaku naroda, ktery spisovne nehovori, proc by to nemel delat zakon, ktery je tu hlavne pro lidi, zejo…

      Vidle do toho jen hazi fakt, ze pokuty jsou za penize, takze motivace statnich zmrdu k zachovani statutu quo je bohuzel vysoka.

      1. Ty hovoris spisovne? Tvoje mama byla Jessie co ji chteli zabit? :-) Spisovnou cestinou se pise. Jeji mluveny ekvivalent je hovorova. To, cim vetsina stredocechu a drive i prazaku mluvi se pak zove obecna cestina. Jinak jazyk se neustale vyviji a pravidla se tomu prizpusobuji, neni realne aby spisovna cestina byla ve verzi z casu F. L. Celakovskeho nebo K. Havlicka Borovskeho a pritom se mluvilo dnesni češtinou.
        Ale je teda fakt, ze ta slovakizace cestiny se vsema tema -izmama a prezidentama je des bes. Ale co chces, cobolu je v CR vic nez za federace.

        1. Vsak ja nehoruju za to, aby bezni lide mluvili spisovne. Je to ocekavam od profesionalu, kteri se mlacenim pantem zivi. Jen konstatuju, ze to, co drive jako spisovne nepripadalo v uvahu, uz dnes spisovne je. Proste evoluce, kterou spolecnost tak nejak vyzaduje sama.

          Cetl jsem potomstvu pohadky, co se nasly na pude po babicce a malem jsem si na tom vylamal jazyk. Jako jo, melo to hlavu a patu, mnoho slov mne donutilo k zamysleni (‚jsou tri ctvrte na tri‘), ale uz bych to nemusel. Jsem proste liny, co naplat.

          Ano, -izmy- jsou pro mne stale jeste prasarna.

      2. Finančně je mnohem zajímavější vybírat rychlostní daň nebo řešit parkování. Jo kdyby někdo chtěl prosadit že všechny pokuty jdou do nějaké státní žumpy místo obecních kanálů to by byl kvikot.

    3. Vidím to jako velmi malou šanci. Zhruba jako ten návrh, povolit na některejch vybranejch dálničních úsecích 150ku, taky to smetli.

  8. „Nebolí mne hlava, neléčím se z následků nehody na psychiatrii a nemám žádnou morální újmu za milion.“
    Člověče nešťastná, vždyť vy se do dnešní moderní doby vůbec nehodíte :)

    Pokud by to nebyl nějaký chudák dělník v otřískané feldě, kterého zrovna opustila manželka a vyhodili ho z jeho mizerně placené práce, tak já bych se na něm klidně zahojil. Protože ten imbecil mohl smést třeba rodinku na přechodu. Kdybych z toho nakonec měl blbý pocit, tak bych ten milion třeba nacpal do kostelní kasičky, ale zmrda bych si vychutnal.

    A určitě bych se zasadil o to, aby si tak rok poseděl natvrdo.
    Nemám potřebu někoho existenčně ničit, ale nechat ho si to vypít až do dna, když tak rád pije, to bych považoval za přiměřeně spravedlivé.

  9. všem autozmrdům:

    To že jste si koupili auto je jen váš problém, nikdo vás k tomu nenutil. Že jste podlehli rafinované podprahové masírce automobilek, že auto nějak souvisí ze svobodou, je taky váš problém. Vlastnické právo k autu vám nedává žádné další výsady jako třeba nárok na prázdnou silnici, na parkovací místo úplně všude apod.
    De iure jediné právo které máte garantované při koupi auta je, že můžete jezdil okolo komína, pokud máte zároveň dostatečně velký vlastní pozemek.

    Vše ostatní jsou pouze možná a dosti nejistá práva. Že jste za tohle vyhodili statisíce je opravdu jen váš problém.

    To je jako kdybych si koupil kolo a od rána do večera kňučel, že mi stát nechce postavit víc cyklostezek, nejlépe až ke mě domů.

    Pokud se chci dostat z bodu A do bodu B, tak můžu jít klidně pěšky nebo hromadnou dopravou. Což platí i pro automobilisty.
    Žádný z nich koupí té plechárny nezískal automatické právo na volnou cestu mezi dvěma body ani na parkovací plochu na obou koncích.

    1. A copak že jste se nám takhle najednou zradikalizoval?

      1. Dosly mu prasky?

        1. Pochcal se.

    2. Je tu jeden podstatny rozdil. Automobilista si pravo vyuzivat silnice plati. Vetsinu neprimo, spotrebni dani z pohonych hmot, neco poplatky za vsemozne legislativni operace, ale plati a to dost. Jak na silnice a cyklostezky prispivaji cyklisti?

      Jinak ja auto nevlastnim abych se projizdel po silnicich, ale abych se dostal do prace. Nemuzu za to, ze sit hromadne dopravy stoji za prd a je misty i pres vsemozne dotace drazsi…

      1. Bohuzel v dnesni dobe jsou pravo a povinnost zcela od sebe odtrzeny a to zejmena, pokud jde o placeni. Placenim za parkovaci kartu nema prijemce povinnost mi parkovani zajistit, placenim davek neprizpusobivym nijak nevytvarim jejich povinnost pracovat, atd.

        Tento pripad nevyjimaje.

      2. OMG, evergreen diskuzí na Dfensu, snad od úplného začátku existence tohoto webu. Teď už jen aby někdo navrhnul řidičáky na bicykly…

        1. Možná by stálo za to přidat na hlavní stránku: Zaplacením daní jsem si koupil možnost pobývat mimo kriminál. Nic jiného se totiž zaplacením daní nezíská.

        2. A proc by ne? :) RP je jen dalsi vec, co ukazuje, ze „pravo“ vyuzivat verejnou silnici neni automaticke, jak se nam tu kabrnak snazi namluvit…

        3. A proč ne? Proč ne testy z pravidel provozu? Cyklista na silnici je účastníkem silničního provozu, takže jsem pro to, aby prokázal v nezbytném rozsahu způsobilost! Pamatuju se na 80s, tehdy jsme se ZŠ 1 x do roka navštěvovali tzv. „dopravní hřiště“, kde nás instruktor učil význam značek, přednost z pravé strany atd…. a dávali nám jakési nezávazné „řidičáky“ na kolo, když jsme u zkoušky (jízda) uspěli. V retrospektivě to vůbec nebylo blbý, jednak jsme se ulili ze školy, druhak byla celkem zábava na kolech a krom toho si ty pravidla pamatuju dodnes.

          1. Ucastnikem provozu po pozemnich komunikacich je ale i babka s karkou. Nejsem si uplne jistej, jestli se da treba 80lete babce vubec vysvetlit, ze je potreba, aby sla nekam k nejakym zkouskam. Uz vubec neresim, ze by se na neco ptali tam.

            1. Njn, zas těch babek 80+ na silnici tolik není. Cyklista by měl znát pravidla a značky. Bohužel spousta jich na pravidla sere, nebo jsou neřidiči a neznají je. Pls nemají pud sebezáchovy…. ale to se stejně naučit nedá.

          2. A co by to u cyklistů změnilo? Ani autoškola tě nenaučí řídit. To za prvé. A zadruhé, řidiči aut na tom jsou se znalostmi i chováním obdobně, nedělej si iluze. Mluvíš tedy o zpřísnění a kontrole pro všechny účastníky?
            Jde spíš o to, že během 20ti let narostl objem dopravy násobně, ale infrastruktura je na tom žalostně. Je pak zjevné, že přibyde chyb a kolizních situací.
            Jinak mě teda jezdit na kole a chování na silnici naučil otec, se vším co k tomu patří – být vidět, včas dát všem vědět co chci provést, chovat se ohleduplně a bezpečně, jako třeba když je to možné tak uhnout a zastavit a nechat kamion projet.
            Mě přijdou povinné kurzy na všechno včetně kuchyňského mixéru takové zvláštní. Já bych byl spíš pro to, že uč se jak chceš, ale jakmile prasíš tak dostaneš po hubě.

      3. Je málo čistých cyklistov, ktorí zároveň neplatia žiadne relevantné dane. A tým by sa to dalo uzavrieť.

        Čo tak dobre zarábajúci ITčkár, pracujúci z domu (čiže mu netreba auto a keď hej, tak si ho požičia) a platiaci pálky na daniach, tomu má byť použitie cesty odoprené?
        A čo miestny neprispôsobivý spoluobčan Gejza, žijúci z dávok a prikrádania si, ten so svojou hrdzavou Felíciou má mať prednosť? Akéže on platí dane?

        1. Reakce byla na nazor, ze koupi plechovky nekupuji pravo vyuzivat cesty „zadarmo“. Rozhodne jsem nechtel rict, ze nema nikdo jiny pravo jezdit po silnicich, jen naznacit, ze to rozhodne neni „zadarmo“, ale ze provozem automobilu clovek posila nemale castky do systemu.

          Pokud Gejza benzin koupil benzin na benzince, tak tu spotrebni dan taky zaplatil. Kde vzal penize, to je zas jine tema…

          1. 1. Ak kúpiš benzín v Rakúsku, spotrebnú daň si ČR nezaplatil, ale na cestu môžeš ísť aj tak. „Zadarmo“ to nie je ani pre toho cyklistu, je to pre oboch „bezplatne“. A príjem zo spotrebnej dane z palív nie je vyhradený na údržbu cestnej siete, ale je to všeobecným príjmom štátneho rozpočtu. Aspoň na Slovensku, ale pochybujem, že v ČR je to inak. A teda je úplne jedno, či niekto platí DPH alebo spotrebnú daň z benzínu či cigariet. Suma zaplatených daní je to, čo sa ráta.

            2. Formálne áno, asi tak, ako štátni zamestnanci platia dane…

            1. Pokud začne většina občanů ČR kupovat palivo v sousedních státech, bude na to muset min.dop. nějak reagovat, protože výpadek příjmu spotřební daně a DPH z paliva bude znát. Takže se zavede mýtné na km, třeba.

              1. To je absurdní konstrukce. Ale obávám se, že mýtné jednou bude bez ohledu na spotřebitelské preference při nákupu paliv. Vono to teda má logiku, protože být já vlastník komunikace zavedu mýtné taky (samozřejmě s výší zohledňující náklady, konkurenci a subtituty).

                1. CNN: To možná absurdní konstrukce je, ale pro příklady nemusíme chodit daleko. Elektromobilní hujerství Norů – brutální daňové slevy na nákup elektromobilu (dotované z kapes majitelů aut se spalovacími motory, kteří neměli žádnou šanci se bránit), bezplatné parkování, levné nabíjení atd. atp., a kde je to nyní? Státu začaly utíkat prachy, tak se pomaličku tyhle výhody začínají ukrajovat. První se zkrouhla daňová podpora, takže prodeje nových elektrovozů spadly opět na ta mizivá procenta z dob, kdy se ještě nedotoval jejich nákup. Teď by rádi zrušili používání MHD pruhů elektromobily, protože jich už začíná být moc a MHD chytá kvůli kolonám elektroaut zpoždění. Singapur by rád zdanil emise elektromobilů dle toho, kde se vyrábí elektřina.
                  Proto jsem tak vlažný ke všem těm bombastickým nabídkám státu na podporu elektromobility. Dneska podporují, zítra podporu seberou.

            2. V ČR je to stejně, příjem ze spotřební daně PHM je příjmem státního rozpočtu. Ale číselně je (spolu se silniční daní a dálničními poplatky) vyšší než dotace fondu dopravní infrastruktury a to je to, co se počítá. Za každý ujetý kilometr naskočí ve státním rozpočtu koruna či dvě a je úplně jedno, že na to někdo nemá, nevidí nebo nechce vidět příslušnou souvztažnost v účetnictví :-)

            3. A pikantni jeste je, ze co se tyce nakladni dopravy, tak náklady de facto neplatí provozovatel vozidla, ale koncovy zakaznik, kteremu se to vsechno zapocita do ceny zbozi. Tudiz vnitrostatni nakladni dopravu platime my vsichni, bez ohledu na to, kdo cim jezdime.

              1. Což je imho správné a logické. Kdo jiný by měl platit dopravu, než zákazník, který dopravované výrobky kupuje? A komu jinému by se měly účtovat náklady na použití dopravní infrastruktury než dopravci, který je pak přeúčtuje dál? Takhle je to samozřejmě obecně se všemi poplatky, včetně korporátních daní – všechno stejně nakonec zaplatí koncový spotřebitel :-)

                1. Jisteze je to spravne. Nicmene to ponekud narusuje teorii, ze za silnice plati vyhradne provozovatele motorovych vozidel.

                  1. Teď si nejsem jistý, jestli mluvíme oba o tomtéž. Placení výhradně provozovateli (jestli jsem námitku pochopil správně) se týká jen těch, co si vyjedou pro radost a takových zase tolik není. Ti ostatní své náklady na silnice samozřejmě „pošlou dál“, ať už se jedná o přepravce kteří samozřejmě dopravují za úplatu nebo o zaměstnance na cestě do práce, kteří je nutně promítnou do mzdových požadavků.

                    1. Ale pořád to platí ten dopravce. Sem si naposled nevšim, že by byl na chleba příplatek na stádní výpalný z dopravy. Byl tam jenom příplatek za přendávání (burešovný na žrádlo teď 5 %?).

                    2. Tak rozpis nakladu na mzdy tam taky nenajdes, ale asi bych se z toho neodvazil usuzovat, ze v pekarnach delaj lidi zadara. Naklady na distribuci se samozrejme do cenove kalkulace zapocitavaji.

                    3. Moc to nerozviřujte, ještě se toho někdo chytí a napálí na chleba silniční daň :-)

                    4. To je toho, tak budeme jíst koláče.

                    5. přecedo, víš jak dopadla ta osoba, co to řekla naposled…

                    6. Ad misaka:
                      Pravdou je, že občas se chovala poněkud bezhlavě.

                    7. Ale zase se vomluvila katovi kdyz mu hamtla na nohu. A pak ze se slusnosti nejdal dojdes. Leda pojdes. Uz jak rikal Al Capone – Se zdvorilostni dojdes v zivote daleko. Se zdvorilosti a bouchackou jeste dal.

                    8. Ale prdlajz. Kdyby byl příplatek na stádní výpalné přímo na chlebu či koblihách, mohl by si toho všimnout i průměrný volič ANO. To ale neznamená, že náklady platí dopravce či konečný konzument.

                      Asi v největší míře to platí řidiči osobních aut, jejichž podíl na opotřebení vozovky je v diametrálním nepoměru s jejich podílem na vybraných daních, přímo souvisejících s pořízením a provozem vozidla. Nejde jen o spotřební daň, ale třeba i o DPH, kterou neplátcům nikdo nevrátí (a podíl neplátců mezi provozovateli osobních aut bude výrazně vyšší než mezi dopravci).

                      O tom nepoměru svědčí mimo jiné i fakt, že při návrhu komunikací se opotřebení osobní dopravou zcela zanedbává.

                    9. pest: Přesně tak, na burešovi je vidět, že už pochopil ovce. Prostě už zjistil, co ovce řeší a to jim dává, protože to co vadí ovcím je z 90% pro něj naprosto nedůležité. Přidá všem státním zaměstnancům (proč ne, státní dluh není jeho a chleba pro ovce dražší nebude), vyhodí Malou (protože, má frontu poslušných poskoků, kteří nahradí kohokoliv dle hesla manažer nemusí rozumět oboru) a tak dále a tak podobně. Ale moc dobře ví, že ovladnutí ČEZu a jeho tunel ovce neřeší tak to klidně dělá na férovku a veřejně.

    3. to kaBrnak

      Není snadné odpovědět na vaši demagogii, a pokud další text nepochopíte, nebude mne to mrzet.
      Je celkem zbytečné se hádat, zda auta smrdí nebo cyklisti prasí, ono to chce trochu globálnější nadhled (jste-li ho schopen).

      Pokud chcete jít z bodu A do bodu B na vzdálenost 1-5 km, pak jistě můžete jít pěšky. Avšak na vzdálenosti v řádu 10e1 až 10e4 km už pěšky ani na kole dost dobře dojít nelze. A kámen, beton, tuny obilí či jiného zboží, pěšky ani na kole také neodvezete.

      Jinak řečeno: životní úroveň naší civilizace je bytostně závislá na spoustě věcí, ale doprava (v regionálním i globálním měřítku) je neodmyslitelně jedna z nich. Ať již doprava lidí do zaměstnání, za zábavou, ale i pohyb surovin, zboží atd. Je jedno, zda se bavíme o dopravě osobní nebo nákladní, hromadné nebo individuální. Pokud by nebylo (v nejobecnějším smyslu) dopravy, neměl byste rohlík k snídani, kalhoty na prdeli a neměl byste na čem psát své výblitky, neboť ani ten počítač, ze kterého je píšete, k vám nepřijel na oslu. Motorová doprava (auty, vlaky, loděmi, letadly, whatever) je civilizační výdobytek, bez kterého bychom dnes nebyli tam, kde jsme. K popření této skutečnosti je zapotřebí naprosté vypatlanosti a/nebo neomarxistického světonázoru (ostatně druhé je případek prvého).

      Shora uvedený vývoj dospěl k tomu, že vnitrostátní doprava je dnes realizována velkou většinou jako silniční (nemusím snad rozebírat, proč ne lodní a o proč málo železniční). Silniční síť tedy slouží automobilové dopravě především a (budu se opakovat) je pošetilé ji dělit na osobní vs.nákladní, hromadnou vs. individuální (když autobus nejede tam a kdy ho potřebuje člověk spěchající do zaměstnání). Podíl pěší+cyklistické dopravy na přepravě nákladů je nulový, na přepravě osob je marginální. Tak to je a ani tuto skutečnost nemůžete popřít, nechcete-li být za blba.

      Jelikož se ale pokoušíte smysl a účel silniční dopravy zpochybnit, tak někde bude chyba. Nebude v dopravě, ale ve vás (důkaz sporem, reductio ad absurdum). Chcete-li popřít význam silniční dopravy, musil byste se vzdát všeho, co vám přinesla. Musil byste oželet svůj počítač, místo zvracení do klávesnice zvrátit rohlík, který jste snídal. A také vraťte kalhoty jež máte na sobě a choďte z bodu A do bodu B bos a s holou prdelí.

      1. Globalisto kundohlave smrdutý, mám dotaz. kaBrnak přece nezpochybňuje dopravu zboží, materiálu a surovin z bodu A do bodu B, ani nezpochybňuje městskou integrovanou dopravu, či globální dopravu více lidí v rámci letadel, které pojmou x lidí na palubu, či železnice, lodě, které zase pojmou x lidí na palubu. On naráží na fakt, že je v republice s počtem 10,5 mil. lidí tolik osobních automobilů, tedy skoro 6 milionů, a že tito majitelé svých osobních aut si myslí, že veškeré místo v republice patří jen jim, a že všichni budou skákat, jak oni si písknou. Takže vaše dlouhá odpověď je úplně mimo mísu toho, na co kaBrnak narážel a co správně popsal.

        1. K tomu ještě kundohlav dozajista myslel, že tolerance alkoholu za volanty i řidítky jistě zvedne kvality té dopravy…
          a nastane teprve blaho všeobecné…

          1. Hehe, každopádně předvedl ukázkový, ba přímo učebnicový, příklad zvrácené či cílené manipulace s fakty neboli výchozí základní informací (komentář kaBrnáka) a tím v podstatě názorně předvedl jak vypadá masírka mozků, respektive i vymývání mozků tak, aby ta původní faktická informace (myšlenka) úplně vypadla ze zřetele a byla nahrazena takovým ideologickým výkladem, který nemá s fakty nic společnýho a který ty původní fakta přenastaví úplně do jiného myšlenkového proudu.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017