Očima libertariána: Fetišizace soukromého vlastnictví? - zpět na článek

Počet komentářů: 285

  1. ach, vy idealisti, stále se pohybující v rovině theoretické ….. někdy jste jako rozverní školáci

    selský rozum do hrsti a proberte se už do reality

    na zákony přírody odvoláváte se rádi, tak zde zákon silnějšího psa a vlčí smečky

    váš pozemek, půda, není ve skutečnosti váš, je to jen čmáranec na katastru , který se dá lehko přepsat, stačí lehčí politický otřes. To území patří takjakotak státu, potažmu partě která je zrovna silnějším psem a tak mrdá. Podobně akcie, virtuální peníze … je to jen prostředek k tomu, aby umělý systém pokročilé civilizace vůbec fungoval. Vaše může být maximálně to, co můžete sbalit do kapsy nebo do batohu a zdrhnout s tím, drobné předměty, diamanty, zlato. Ani to auto bez papírů nemá prakticky žádnou hodnotu, jen na díly.

    socialismus je nutné zlo, vymyšlené bohatými elitami za průmyslové revoluce a bude pokračovat víc a víc.

    geneticky máte v populaci dejme tomu 40 % lidí,kteří do půlky 19. století byli dobří k tomu, že dělali prakticky zvířecí manuální práci, protože jsou silní, ale blbí. Co s nima chcete dělat v době, kdy maturita je absolutní minimum, i tradiční řemeslo dnes vyžaduje velmi inteligentního člověka co ovládá pokročilé technologie ? A všechnu lopaťárnu dělají stroje, už ani základy se nekopou lopatou , ale minibagrem…(automechanik 1930 vs automechanik 2018?)

    pokud nechcete mít ulice plné gangů, hladových žebráků a permanentní občanskou válku, musíte je uměle zaměstnat a zaplatit. A na to potřebujete obrat ty produktivní. Navíc si na to už všichni zvykli a zpátky do roku 1800, kdy sluha sloužil u pána jen za pokojík a stravu a považoval to za normální a neměl potřebu to měnit, už se nevrátíte. Nižší stavy nikdy nebudou už mít pokoru, jakou měly za římanů nebo Marie Terezie.

    takže se nám to může nelíbit, může nás to srát, ale to je tak všechno, co s tím naděláme.

    1. dost přesný popis

      1. akurvát je tu ešte taká nepríjemná spätná väzba – platením parazitov len za ich existenciu dosiahnete akurát ich MASÍVNE PREMNOŽENIE a systém vám skolabuje ešte skôr než ten kde ich neplatíte ale pri rabovaní ich môžete strieľať

        a popri tom sa vám premnožia nielen tí neschopní, ale aj všetci dobroserovia, neomarxisti, socani, aktivisti, slniečkári atď atď, rozbujnie vám štát so všetkými byrokratickými a politickými parazitmi a zločincami

        nuž a pri dosiahnutí nadpolovičnej väčšiny parazitov to už ide všetko akcelerovným samospádom pekne „demokraticky“ a niet proti tejto rakovine obrany, až kým produktívna menšina spoločnosti začne utekať kým je ešte kam

    2. Tak v USA mají sociální systém nezanedbatelný, a gangů a bezdomovců mají dost.
      Druhá strana mince je, že s vysokým zdaněním práce, minimální mzdou a další regulací se ty manuály nevyplatí zaměstnávat.

      1. v USA mají multikulturalismus a společnost složenou z velké části z imigrantů ze zemí, kde je normální vlastní matce uřezat hlavu, protože vám překazila kšeft s koksem. A taky zbraní jak nasráno dostupných každé smažce. Je to dáno geneticky, mexikánci a niggas a i jiná verbež se prostě rádi vraždí a mají to rádi theatrální. U nás se produkuje nejvíc pervitinu na hlavu na světě, máme obrovské miliardové exporty, zásobujem půl evropy a děje se na ulici něco? Nic. Pivko, fotbal, pohoda. Protože proč gangové války, když to jde bez nich, potichu, v klidu.

        Bezdomovci jsou jiná story – u nás jsou to alkoholici s invalidním důchodem, kterým vyhovuje kalit 24/7, tam to buduou tipuju smažky nebo duševně nemocní lidé, kterým tak nějak není pomoci.

        1. nejhorsi je, ze ekonomove si spocitali ze i pres vsechno negativni co se zejm. nelegalni imigraci je spojeno to ma ekonomicky priznivy dopad, zvysuje se agregatni poptavka atd …, kdyby se USA zastavily v case a pocet obyvatel zustal stejny resp. by navic jeste v case starl jako treba ve vetsine evropy, ekonomika by se drive ci pozdeji zasekla, zadny rust indexu S&P 500, DJI atd .. v podstate takhle dopadlo treba Japonsko poslednich vice nez 30 let index Nikkei, ale podobne veci cdkaji i v Evrope napr. Recko, Italii, Spanelsko … proste letadlo je nutne prifukovat stale novymi lidmi aby nespadlo …

          1. Já bych tedy osobně raději žil v bezpečném, spořádaném, uklizeném, třebas i chudnoucím Japonsku, než třeba v brazílii.
            Ekonomové spočítali… Stejně jako ekonomové neumí spočítat přínos neplacené práce, typicky rození a výchova dětí, neumí ani spočítat přínos toho, že se můžete večer bezpečně jít projít do města.

            1. S tým Japonskom by som si nebol až taký istý.
              Tento článok ti možno slušne otvorí oči:
              http://www.autoforum.cz/zajimavosti/stihani-sefa-renaultu-a-nissanu-odhaluje-krutost-japonske-justice-pripomina-cinu-a-rusko/
              99,97% obvinených odchádza zo súdu s rozsudkom „vinný“. Polícia má právomoc vypočúvať zatknutého ľubovoľne dlho a bez účasti advokáta. Takže donútia sa priznať každého. Raz sa dostaneš do rúk polície a skončil si nadobro.

              1. japonsko, čína a vlastně celá šikmooká asie má hluboko v krvi feudální mentalitu, tam je to furt sluha a pán, absurdní kolektivismus, mraveniště kde život jedince neznamená nic. Podle mě pro evropana zvyklého na individualistickou výchovu, neúctu k autoritám obecně a neustálou improvizaci a bordel absolutně nepochopitelný svět.

                1. šikmooká asie je zajímavá na cestování, ale tamní kultura a společnost je z našeho evropského pohledu poměrně dost odpudivá, pokud si odmyslíme to pozlátko asijských filosofií, jing jang, feng šuei a podobně. Vcelku ujde Indie, ta je ještě poměrně dost individualistická a asi i proto tam maj takovej bordel, ale vysoce organizovaná kolektivní společnost typu Číny je dost děsivá.

                  1. Na druhou stranu, hodně z toho je jen na povrchu. Četl jsem dopisy z Iwo-džimy, to rozhodně nepsali nějací nemyslící, bezcitní roboti.

                    1. Ne, to oni nejsou. Ale maj mnohem větší smysl pro povinnost vůči jiným a menší představu o hodnotě jednotlivce. I ty inteligentní citliví myslící vojáci z Iwo Jimy nakonec dobrovolně zhebli ve zcela zbytečnym bodákovym útoku do posledního muže nebo spáchali sebevraždu aby nepadli do zajetí. O hromadné sebevraždě japonských civilistů tuším na Okinawě ani nemluvě.
                      Japonci za války nebyli absolutně schopní pochopit, proč jsou Američané nebo Britové ochotni obětovat životy dalších vojáků ve snaze zachránit sestřelené piloty a posádky potopených lodí.

                    2. To bylo na Saipanu. Ale někde jsme četl, že armádní doktoři měli velký problém protlačit věci jako lazaretní vlaky nebo letadla k transportu raněných, protože voják má přece hrdinně umřít na bojišti a ne ve špitále…
                      Pak se taky efektivně hlídali navzájem. Každý sám za sebe by se klidně vzdal, ale ti ostatní jim to nedovolili. Kolektivní psychoza, z evropských dějin mě napadá snad jen střílení a věšení defétistů a dezertérů v dubnu 1945 v Německu.

                    3. Jo, Saipan, máš recht. Na Okinawě a jinde se ty sebevraždy děly taky, ale v menším měřítku.

        2. Velka cast bezdomovcu v CR jsou psychicky nemocni lide. Oni sice ti zapachajici „kalici“ jdou nejvic videt, protoze se s nimi lide nejvice potkavaji, ale az takova majorita to neni. Ono postaci jednou nevzit prasky a pak uz te hlasy premluvi, aby sis dalsi nevzal a pokud te neodchyti vcas rodina, tak jsi v prdeli. (tohle je takovy prakticky priklad)

          Source: segra pracovala s bezdomovci par let po skole

          1. jj, my jich máme ve městě kopec, ve směs různé formy schizofrenie

          2. Většina bezdomovců u nás jsou lidé s exekucemi ze kterých se nemohou vyhrabat (dluží miliony, např. na „státním sociálním“ pojištění – jaká to ironie) a časem se k tomu přidají i psychické změny.

            1. Ne, ty exekuce jsou jen průvodní jev, jako jsou blechy průvodní jev toulavého psa a ne příčina toho psa. Většina bezdomovců jsou osoby lidově řečeno „chudé duchem“, které nedokáží zvládat komplikované životní situace. Většina bezdomovců jsou alkoholici a narkomané, které na ulici dostal právě ten alkohol a nebo fet, a zbytek jsou lidé co z nějakých psychických důvodů nejsou schopni normálně fungovat a pak jsou to propuštění basmani a podobné existence, co nemají kam jít.
              Nejvíc exekucí u nás mají cikáni a ti se vždycky někam vejdou.
              Osobně jsem znal příběhy čtyř bezdomovců.
              Jeden byl kluk co mu v dětství umřeli rodiče, v pubertě začal fetovat a skončil na ulici. Nic neumí a je to feťák. Možná se z toho vyhrabe, možná někde pojde.
              Druhej byl chlapík ducha mírně mdlého, co dvacet let dělal na černo, protože to víc sypalo, dělal i bílého koně, šel do lochu, různě se protloukal a poflakoval, chlastal a nakonec se ožralej utopil v potoce.
              Pak ženská, VŠ, doktorka. Jenže se ráda napila už na fakultě a nakonec prochlastala co mohla a skončila na ulici.
              No a poslední byl takovej šíbr let devadesátejch, jednu dobu byl těžce ve vatě, pak mu nevyšly nějaký kšefty, chyt se matů, začal chlastat a skončil na ulici.

              1. to s těma blechama je moc hezká analogie. Co znám ty týpky u nás před večerkou, za mě, odpad, srát na ně, není jim pomoci. Zajímavé je, že pijou 24/7 už 20 let a jednak furt nezhebli a jednak na to mají prachy.

                mám známého, hodně chlastal, přišel o všechno, rodinu, práci, majetek, skončil na ulici. Ale ač opilec, byl to „normální“ inteligentní člověk. Dobrovolně šel do odmašťovny, dal se dohromady,v 45 začal znovu, pracuje, nepije, žije relativně spokojeně, ač bohatý ani opěvovaný není.

                není pravda že není cesty ven, nakonec jaký kokot musíte být, že si nejste schopen zařídit byť garáž nebo boudu, do které si dáte kamna, gauč a skříň od popelnice a můžete vesele a pohodlně vegetovat i bez práce, jen s tím, co někde najdete. Jenže tihle lidi nejsou schopní ani tohohle, prostě jsou natolik vadní, že nedokáží fungovat vůbec. Chlast-fet-duševní choroba, to je jejich svatá trojice.

                Apropo aby to nebylo tak jednoduché, on ten chlast a fet je taky často DŮSLEDEK ne příčina a proto dokáže zničit i třeba takovou doktorku. Člověk který má deprese, úzkosti, focie, ten typicky chlastá, aby to zahnal a vrhne se do spirály těhle sraček. Co znám lidi sebevědomé, úspěšné, řekněme psychicky silné, nepijou skoro vůbec. Čím větší neurotik, stresař, tím kalí víc. (Musím vědět, když to tak dělám sám :)

                1. Jo, to je fakt. Ono je někdy těžký říct, co je příčina a co následek.

                2. Mel jsem dva zedniky, takovi kmenovi fachmani, co se mnou uz par baraku postavili. Vedel jsem, jak na ne, co chtit a kdy a co fakt nehrozi. Za ty penize umeli praci odvest, pokud…

                  Jeden momentalne bruci, protoze neplatil skocne svoji bejvale, ta ho udala a tak si sel na rok usporadat myslenky. Pak vylez‘ na podminku, chvili ji platil a pak zase dospel k nazoru, ze je to blbost. Takze si tam sel usporadat i ten zbytek myslenek.

                  Ten druhej je vychodnar, kdyz se prdne, neni mu rozumet ani hovno a to si myslim, ze slovencinu celkem zvladam. Na Slovaci ma dite, na ktery neplati, ovcanka mu propadla nekdy pred 10 lety, takze se tam ani nemuze ukazat pro novou. Ctrnact dni maka jak hovado, pak zbytek mesice stejne uporne chlasta. Az neni za co, zase dva tydny maka jak hovado. Dre, az z nej pot strika, da se mu dat ta nejtezsi prace, ale nesmi ho clovek nechat premyslet. A take neni dobre mu davat do rukou nove naradi, je to proste silak. Ma nebo mel tady nejakou pritulkyni, ta chlasta jeste vic, takze kdykoli se ho podarilo dat nejak do pucu a on se stavil za pritulkyni, mesic o nem nikdo nevedel.

                  Tak tento slovak je momentalne kdesi v Rajchu, slehla se po nem zem, mel tam nejakej xeft na zimu a ted nikdo nevi, kde je.

                  Za ty roky jsem mel fury houmlesu, co jsem vzdy nalozil nekde na nadru, nebo u hytlersuper, vetsinou na jeden den bez dalsich domluv, protoze ti lidi vetsinou nevedi, co bude vecer, natoz druhej den. A vyslech‘ jsem si takovejch story, ze bych porazil i Jiraska, kdybych to vydal knizne. Kupodivu ale, nekteri videli chybu i v sobe, ale proste nemeli silu s tim neco delat.

                  Rozhodne nevim o zadnem, ktery by zaslouzil soucit. Ti, co spadli do sracek nejakym omylem (zenska je vyhodila na ulici a do toho se jim vysrala hokna), obvykle behem kratke doby najdou vychodisko, protoze CHTEJI to vychodisko najit.

                  1. hele jak to poslouchám, nemusíte hned na Jiráska, ale nechcete napsat plnohodnotný článek. mě by to docela fakt zajímalo, jsou to věci, o kterých se bez přímé zkušenosti člověk nedozví, protože v médiích je to vždycky chdáček, co s ním zametla společnost, což já z toho mála co jich znám vím že tak není prakticky nikdy

                    1. Ti, kteri spadli do sracek po hlave a moc tomu neprispeli a jsou opravdovi chudaci, maji vetsinou i nejakou osobni hrdost a snazi se s tim neco delat a rozhodne se tim nechlubi. Ano, cast bezdomovcu do toho spadla a pokud se z toho nevyhrabala, tak proste bezdomovuji. Ale to neznamena, ze z nich budou trosky, ktere smrdi na kilometr daleko. Cast bezdomovcu se s tim nakonec nejak nauci zit(fakt je prebytku jak namrdanejch) a zijou si po svym. Umejvaj se v rece, mydlo je levny, obcas i pracujou. Mozna by te prekvapilo, kolik chudaku, ktery ve vetsich mestech potkas, jsou v realu bezdomovci. Ale je fakt, ze tech je celkem malo.

                      Je to tak 10 let, co byla celkem zajimava reportaz tusim na Nove, kde ukazovali, jak si bezdak zije u teplovodniho potrubi, myje se ve Vltave mejdlem, obcas si vypere/dojde pro cisty obleceni a tak.

                      Daleko horsi je, ze spousta popelnic je dneska ve mestech pod zamkem, takze tu separaci odpadu jim to ztezuje.

                    2. Jo, jsou takoví. To už jsou spíš squateři a dost často i pracujou. Jsou i bezdomovci co to maj od majitele nemovitosti povolený a bydlej tam s jeho souhlasem (většinou nevyužívaný zahradní chatky a tak. Majitel čeká až se změní pozemkový fond a ze zahrádky za 200 kč/m2 bude stavební pozemek za 6000 kč/m2.) Ale je to zlomek z celkovýho počtu bezdomovců a i celkem malý procento z těch co někde dlouhodobě bydlej. Většina z nich jsou prasata co serou a chčijou tam kde spěj. Doslova.

                    3. Priznam se, ze nevim, jake by mel mit ten clanek poselstvi, protoze zdejsi osazenstvo je uplne v jinym vesmiru. A psat clanek stylem „toto mne sere“ mi prijde byt zbytecne, protoze mne, ani nikoho ze zdejsich to nesere.

                      Tyhle typy jsou proste uplne jinde, maji svuj svet, ktery jim proste vyhovuje. Je to slaby odvar takovych arabu, nebo Reku, Turku, ci podobne mentality. Z naseho pohledu to vypada, jaci jsou to chudaci, ale ve skutecnosti oni maji svet, kde maji velmi slusne vybalancovany pomer vykon/cena. Kdo to nevybalancuje, holt nekde skape. V tom vidim naprosty eko a bio pristup, proste soulad s prirodou, tak proc to menit?

                      Kolikrat jsem ziral, jak se umeli houmlesaci zabydlet na stavbe. I lecktery krizovy manazer by jim mohl zavidet napady. Ten typek, co ted bruci, kdyby byl vyhozenej z letadla nad pustym ostrovem, tak do pul roku tam stoji supermarket. Pritahl jsem vojenskou boudu z Vejdy, puvodne nejakej radar, nebo radiobouda ci co. Shodil jsem to rano nakladacem na spalky a sel do prdele. Hosi si vzali stavebni auto a vyrazili „na nakupy“ do ekodvora.

                      Vecer uz v tom meli postele na stok, lednici, plynovej sporak, kamna, televizi, na ztoporenym 100zaru jakousi antenu, jediny, co mi sebrali, bylo klubko prodluzovacky. Dokonce i neterej vercajk meli z te skladky.

                      Pritom museli nejprve sekyrou vysroubovat puvodni zarizeni, aby meli prostor. Pak prokutat diru na komin, zapojit PB, vyresit osvetleni… no, proste jsem ziral, jak jde zaridit keruvka bez penez, kdyz se chce.

                      Samozrejme, meli vyslovny zakaz krast sousedum ovoce a zeleninu, protoze meli perfektni prehled, kdo kde co pestuje, kde roste co zadara a tak. Proste – uplne jinej svet.

                    4. On to svym způsobem neni špatnej život, pokud se v tom naučíš chodit. Odpoadá jim většina starostí co má běžný člověk a jejich obzor se smrskne na zajištění jídla, chlastu a suchýho fleku na přespání. Což většinou zmáknou za pár tejdnů. Jinak je to svoboda v tom smyslu, že nic nemusej a dělaj si čistě co chtěj a ani těch starostí moc nemaj, protože už nemaj dohromady o co přijít. I policajti jsou na ně vesměs krátký, protože jim neni co vzít a s rozmachem mobilů a kamer začíná bejt i o průser dát jim pár výchovnejch facek někde v ústraní. On majetek činí život příjemným, ale určitým způsobem omezuje a svazuje a přináší starosti. Kdo nic nemá, nebojí se zlodějů :)

                    5. Hodne mi to pripomnelo Venezuelany. Ti maji taky hodne baraku z vlnityho plechu. Ale taky videt Venezuelana makat, to je malej zazrak. Proste delaji jen tak, aby to stacilo na flakani a nenarocnej zivot. Vlastni minimum statku, protoze majetek zavazuje, zati uzivali, co kde se dalo. Neslysel jsem je, ze by nadavali na vladu. Hodne se tam jezdili rekreovat Amici, protoze za par susnu tam byli jako kralove. A Venezuelane to neresili, protoze co mi rikali, tak oni by o americkej zivot nestali, kdyby museli busit v praci od nevidim do nevidim, jako ten Amik.

                      A pak u nas clovek cte srdceryvnou propagandu, jak chudaci Venezuelane trpi pod socialistickou vladou a jak ten prezident je magor. Z naseho pohledu zcela jiste ano, jenze my mame jine hodnoty, takze u nas takove slinty mohou padat na urodnou pudu. Tam ne.

                      Jednou jsem cetl o nejakem ceskem divadle (Cimrman…? uz nevim), jak jeli s nejakou hrou do Indie. Aa byla tam scena, kde zenska prijede s kocarem na forbinu a lidi se maji smat. A mili Indove ani hovno. Tak herci hledali chybu, az si vsimli, ze po ulicich zensky nevozi deti ve vozejku, alebrz nosi v hadre na tele. Takze druhy den toto v predstaveni upravili a smich publika se dostavil. Zkratka jine svety maji jine hodnoty, jine zvyky.

                      Snazit se resit houmlesaky je stejne, jako resit Cikany, nebo imigranty. Ve sve podstate reseni jejich sveta v ramci naseho sveta zadne neexistuje.

                    6. nemusí mít poselství, ani „to mě sere“, mě to taky nesere, spíš by to mohla být zajímavá sonda do jiného světa. zvláště pro místní čtenáře žíjící v sociální bublině „manager-min. kilo na výplatu (spíš 2 až 3)-novostavba-3 nová auta co 3 roky-exotická dovolená“ a samí takoví známí co to mají taky tak :/

                    7. Ono se to spis musi zazit, nez lovit z moji pameti. Ma to i svoji stinnou stranku: tim, jak oni maji hodnoty o nekolik pozic desetinne carky vlevo, tak se umi pohadat, servat a prizabit i pro (z naseho pohledu) malichernost.

                      Ja osobne jsem je zpocatku pouzival i jako demonstracku potomstvu „takhle dopadnes, kdyz se nebudes ucit“, coz ovsem v detskych ocich vyznelo jinak, nez jsem chtel, ponevadz ti panove si delali, co chteli a to je v souladu s hodnotami maleho ditete. Dite hmotne statky prece nepotrebuje, lednicka je plna automaticky a ciste pradlo se ve skrini objevuje samo.

                    8. Armáda Spásy vydala sbírku příběhů „jejich“ bezdomovců, kde ze sebe chudáčky nedělají a bez příkras sebe sama vypráví své chyby, jak se dostali na ulici. Často to dost překvapí.

                      Ale název si nepamatuji, jen že na obálce byla kresba kde, podle toho ze které strany se člověk dívá, je vousatý bezdomovec nebo mladý silák.

                3. Tu je to pekne vysvetlené, ako to vydržia 24/7, 20 rokov vkuse:
                  http://petr-kubac.blog.cz/1812/chlastani-v-case-klimatickych-extremu

                  1. blog zajímavej, ale tohle je slušná blbost. Ti bezďáci kalej bez ohledu na počasí. Prochlastat se k selhání organismu většinou trvá desetiletí. Běžnější je otrava alkoholem (jenže tolik alkoholu najednou většinou neseženou) a nejběžnější je že se ožerou a někde umrznou/udusej zvratkama/něco je přejede/někam spadnou/někde se utopěj. Statisticky vede to podchlazení. Případně se ožerou, vytuhnou, prochladnou a na nemoci z podchlazení následně umřou.

              2. Shane: ne. Jsou 4 skupiny bezdomovců, o kterých vím od více lidí z okolí kteří s nimi pracují od 90. let:

                1) lidé s psychickými chorobami kteří vypadli „mimo systém“ – nemají rodinu, nebyl jim přidělen opatrovník, a sami nedokáží fungovat.
                2) lidé kteří spadli do dluhové pasti, přišli o střechu nad hlavou a už se nikdy nevyhrabali.
                3) jednodušší lidé na nekvalifikované hrubé manuální práce kteří za socíku bydleli na ubytovnách, a čerstvě propuštění vězni
                4) feťáci a alkoholici

                Ti z ubytoven/vězni (S3) jsou bezdomovci vždycky jen dočasně, protože normálně bydlí na ubytovnách v práci a potřebují jen „překlenout“ mimo sezónu na ubytovně, nebo potřebují „překlenout“ dobu než si něco najdou třeba na pár dní.

                Většina feťáků (S4) vymře do 30. Ti co přežijí v tom „umí chodit“ aby je to nezabilo.

                Psychiatrické případy (S1) jsou jasné, ale těch s kauzalitou „psychiatrie->bezdomovectví“ je velmi málo, řádově vyšší jednotky %, a většinou je kauzalita obráceně (bezdomovectví->psychiatrie).

                A drtivá většina případů jsou právě (S2) lidé, kteří kvůli rozvodu, krachu firmy, exekuci apod. přišli najednou o střechu nad hlavou, skončili na ulici a s dluhy – a buď si řekli že to nemá cenu, nebo je to zlomilo. Znám životní příběh úspěšného manažera, kterého okradl společník, on skončil na ulici a už tam zůstal.

                Protože je dobře zdokumentované, že když se člověk stane bezdomovce, buď se z toho musí dostat ca. do 1 měsíce, nebo se v něm něco „zlomí“ a zcela ztratí sílu, vůli, motivaci, všechno se z toho dostat. Proto sociální pracovníci pomohou jen 1 bezdomovci ze 100: i když s nimi tvrdě pracují, oni to prostě pohřbí protože nedokáží překonat tu „přechodovou bariéru“.

                Fakt to často nejsou blbí lidi: třeba v Praze je mezi bezdomovci typu „S2“ několik desítek % vysokoškoláků vč. inženýrů z nehumanitních oborů. Ale prostě jak se dostanou na ulici a dost rychle se nezvednou, sklapla past.

                Podotýkám že dnes často bezdomovce ani nepoznáš, resp. poznáš jen vágusy ale jinak chodí někdy i v obnošeném kvádru apod. co dávají do denních center pro bezdomovce charity, právníci apod. Ty co chodí do různých středisek tam vždycky oholí a ostříhají aby je odvšivili, dají jim sprchu, zničí všechno co měli a dají čerstvé obnošené hadry.

                1. A ještě jsem zapomněl na skupinu odrostenců z děcáků, ale ti se často plynule zařadí do jiné skupiny.

      2. USA má sociální systém co stojí za vyližprdel. Bezdomovci byli jsou a budou a nikdo s nima nic neudělá. Bezďáci byli i u nás za socíku.

        1. shane – vzhkledem k tomu ze jsme meli paragraf na prizivnictvi tak byli uklizeni v lochu a neobjevovali se na verejnych prostranstvich

          1. Akorát v tom mezidobí než je stihli zavřít. Ono ani tak nešlo o to kdo kde spal, ale jestli měl razítko v občance že je zaměstnán. Což většinou měl, protože ho Sbor Nápravné Výchovy při výstupu z lochu někam upíchnul. Poměrně překvapivé je, že i za socíku se dalo vystačit s brigádami a nebylo třeba mít trvalé zaměstnání. Jen ensměl překročit určitou dobu bez zaměstnání. Pokud razítko v občance neměl, měl průser, i když bydlel ve vlastní vile a žil z úspor.
            Fakt je, že většinou se moc nocovat venku nedalo, esenbáci prudili a podniky mívaly nějaké ubytovny pro dělníky.

            1. shane – ja co si matne pamatuju tak jsem vubec pojem bezdomovec z realneho zivota neznal, na ulici jej nepotkal. Zebrani jsem snad vubec nezazil nebo jen zcela vyjimecne a to face to face ne ze si nekdo nekde sedne a polozi kelimek pred sebe. Jedine ceho jsem si vsimnul byli dojidaci jidel v zarizenich typu Koruna na Vaclavaku a sberaci vajglu na refizi …

              1. pojem bezdomovec nikdo neznal. Zato jsme znali pojmy jako vágus, somrák, komberec, dojížďák, vandrák a tak. Oni měli štěstí že tenkrát fabriky měly ubytovny a i tihle experti dostali cimru za pár kaček co se rovnou strhávaly z platu. Nebo bydleli v nějaký poloruině 5. bytové kategorie za dvacet korun měsíčně, na což jim ten jejich minimální plat nekvalifikovanýho dělníka stačil. A většinou jim to šlo inkasem rovnou z platu, navíc se tenkrát bralo každejch 14 dní (Záloha a Dobírka). Ale i tak byly různý existence. Dobrý dobový prameny jsou v tomhle ty sešitky Magnet a časopis Signál. Člověk se občas nestačí divit, za co všechno se dalo dostat do lochu a naopak co všechno systémem prošlo.

                1. shane – po revoluci se tu objevily i dalsi fenomeny (keter drive prakticky nebyly)

                  https://en.wikipedia.org/wiki/Freeganism

                  https://en.wikipedia.org/wiki/Dumpster_diving

                  a k tomu by slo zaradit mozna i

                  https://en.wikipedia.org/wiki/Gleaning (neni to dnes kradez ?), to same sbirani klesti z lesa ktery mi nepatri …

                  spousta vlastniku by to chtela zakazat, dokonce i vstup do jejich lesa, ono tzv. pravo obecneho uzivani ale i zvlastniho uzivani ze spravniho prava ma svoji podstatu a ucel …

                  1. Tak to už je spíš alternativní „eko“ životní styl, tohle popelnicoví potápěči a freegani by si mohli dovolit kupovat jídlo normálně, ale chtějí zamezit plýtvání. Jiná věc je, že balený žrádlo těsně po době spotřeby je zdravotně OK, ale prodávat se nesmí, proto to spousta kráml řeší tím, že na něj těsně před koncem napálí slevu a lidi to koupěj.
                    Ona to sice de fakto je krádež, obsah popelnice se stává majetkem vlastníka popelnice, jenže v reálu spíš jde o to, že tihle lovci u těch popelnic nadělaj akorát bordel jak se tam přehrabujou. No a pak to, že se tam občas nějakej zašprajcuje a zakuká.

                2. Podle čeho „komberec“?

                  1. nevim. používalo se to v osmdesátých letech v Kutný Hoře na Žižkově. Možná podle toho že se nějakej místní vágus jmenoval Komberec (to jméno fakt existuje) a z něj se to přeneslo na ostatní, podle vzoru lux nebo quisling.

                    1. Fakt, že jo, 140 jich je :-)

                    2. Potrvzuju, jednu Kombercovou jsem měl tu čest jednu noc…

                    3. K vágusovi měla daleko, byla to onehdá letuška :P

      3. A v klaždý společnsoti se najde určité procento lidí, které se nevyplatí zaměstnávat, ani kdyby nebyly žádné daně ani odvody, prootže jsou to netáhla co nioc neuměj a makat nechtěj. Zaměstnanec si na sebe jaksi musí zaměstnavateli vydělat.

        1. V daleko chudších zemích jako Turecko nebo Tunisko takovýhle trosek vidíte daleko méně.

          1. Protože tam kdo nemaká chcípne. Doslova. Bohatá společnost produkuje dost zbytků ze kterého vyžijí. Koukni se co všechno lidi vyhazujou. Kdyby si rezignoval na standardy a měl konfekční figuru, tak celej život nemusíš kupovat oblečení, vybavení domácnosti, nářadí, elektroniku, hračky, spotřební zboží a většinu potravin. Chudá společnost zužitkuje i to, co by bohatí vyhodili. A v muslimskejch zemích navíc běžně nekoupíš chlast a fet je i tam drahej.
            Ale i v chudejch zemích máš bezďáků hromady. Třeba Indie je bezdomovců plná, včetně dětí. Jenom holt musej makat od nevidim do nevidim aby nechcípli hlady a nazřídka taky nakonec hlady chcípnou, resp. na podvýživu. Bejt chudej v chudý zemí je peklo.

          2. no protože to nejsou vysoce industrializované automatizované severské země a na venkově se tam tahají káry ještě s oslem.

        2. no to mluvíte o těch +- 3 – 6 % lidí, co jsou prostě odpad. Ale pak je tu dalších 30-40 % kteří by i chtěli, ale prostě jsou nešikovní a hloupí k tomu a takové dneska nikdo nikde nepotřebuje, musí se jim vyrábět místa umělá, neproduktivní.

          1. Kdyby jen neproduktivní. Ty fleky ve státním nebo kvazistátním buď v produktivní činnosti překážejí, nebo vyloženě škodí.

            1. Tak ti vyloženě nešikovní a hloupí ani ne, ti to nedotáhnou ani na maturitu a i ve státním skončej někde jako údržbáři, vlakový čety a podobně, kde nemaj ani náznak rozhodovacího práva

          2. Jo, já mluvim o bezdomovcích a vágusech. Lopaty jsou už jiná liga. Jinak klobouk dolů, moc pěkně si to v úvodním příspěvku shrnul.

    3. Ale kecy. Sociální stát vznikl, navzdory mýtům, až na přelomu 70. a 80. let. A to díky tomu, že poválečná pravicová společnost vytvořila obrovský ekonomický růst… A také proto, že se na vedoucí místa dostala generace vysokoškolských marxistických revolucionářů z 1968.

      Navíc, já žádné ty vaše „top technologie“ nechci – chci spolehlivé auto které mi nebude fušovat do řízení, jenom bude z kvalitních materiálů a konstrukce s dobrou pasivní bezpečností (tzn. první počítačové modelování nárazů) – a na to stačí mechanik přesně stejný, jako v roce 1930.

      Chci poctivý dům bez zbytečné elektroniky, a na to mi stačí zedníci, instalatéři a elektrikáři také jako v roce 1930.

      Bez internetu bych přežil (i když pohodlné by to nebylo), a „smart“ zařízení = šmírovátka (protože to odlišuje „smart“ od „auto“: automatizace znamená 1cestný tok informací-úkolů ode mne do zařízení k vykonání práce; „smart“ znamená 2cestný tok kdy zařízení shromažďuje a někomu posílá informace nad rámec svých úkolů ode mně) nechci a nemám vůbec.

      Naše společnost nemá strukturální nezaměstnanost přirozenou – pouze umělou, jak jsme si vybrali perverzní domněnku, že se musíme přerodit od „výrobní“ ekonomiky k „ekonomice služeb“ a od té k „virtuální ekonomice“, což jsou ovšem zbtné kraviny které uměle vytváří vámi popisovaný problém: koncentrují vše nezbyxytné do rukou pár jedinců/vládců a všechny přesměruje ke zbytnému jako otroky.

      1. ten problém je kombinovaný ekonomicko-politicko-sociologicko-technologický

        sociální stát byl v široké míře zaváděn možná až od 60 . let 20. století, ale ty myšlenky byly už přes 100 let staré. Nesouvisí vám náhodou masové nasazení sociálního státu v 70. letech s čímpak?…… tranzistor, integrovaný obvod, mikročip? robotizace výroby? rychlá levná letecká doprava = globalizace?

        už tu blbou škodovku 120 l vyráběl z půlky robot, to tatru 11 dělali ještě dělníci na koleně kladivem

        proč se dostali marxisti nahoru? no protože to šlo, protože je někdo nechal, protože si možná někdo myslel, že je to třeba.

        já na technologii seru taky, ale to jsme 2 a pak možná dalších 10 % populace, 90 % lidí ale chce vysokorychlostní internet na každém kroku, auto co jede samo a bezpečně a ještě vám přehrává porno, barák s vytápěním řitních otvorů obyvatel, lidi chtějí hračky, lidi milují hračky, pípátka a světýlka.

        na druhou stranu, já bych svou administrativní práci fakt něchtěl mlátit na psacím stroji přes průklepák a počítat svoje výpočty na papíře tužkou jako v roce 1930. Počítal jsem, že i na moji blbou bezvýznamnou práci by bylo v roce 1930 potřeba tak 7-10 lidí. A tak je to skoro v každé profesi, viz. např. % populace pracující v zemědělství, tehdy 50 % dneska 0,5 % (střílím ale tak nějak to je)

        1. Realita je, ze spousta lidskych cinnosti lidi nebavi a delat je nechteji a rizeni je krasnym prikladem :) Aktualne bych tipoval tak 10 % ridicu na lidi, ktere rizeni bavi, dalsich tak 20 % na lidi, ktere rizeni vylozene nesere a zbytek chce autonomni rizeni, protoze je to nebavi, ale ridit musi(protoze MHD nejede kolem skol deti, protzoe MHD nejede az k nim do vesnice, protoze MHD je pomala, protoze MHD je spinava, protoze… tech duvodu je prekvapive docela dost :))

          1. no já jsem pomalu už taky takový zklamaný ex-petrolhead. Kdysi trápit stodvácu ve smyku na sněhu na parkovišti, to bylo řízení zábava. Dneska stát jako kokot v koloně každý den do práce z práce, taky bych radši někdy samořídící auto, abych si mohl dát panáka a číst knížku …..

            1. Tehdy jsi mohl teď musíš :-)

              1. ji podobně jako s počítačem do kterého teď musím čučet 10 h denně, tak mě to nějak netáhne, pouštět si ho ještě doma :)

                ale objektivně, silnice byly prázdné, bylo mi 18 a auto s burácejícím motorem vzadu prostě mělo jiný fun factor než můj současný povoz, kde o motoru ani nevím a elektronika mě vlastně ani nenechá řídit + nonstop kolona na všech silnicích všemi směry v jakoukoliv dobu.

            2. Pospec: řešení se jmenuje „cestovní enduro“. Okolo většiny kolon existuje cesta terénem o pár km dál za nejbližší choke point.
              Tedy s výjimkou centra Prahy a D11 s jejími ploty proti zvěři.

              1. Jenže jízda terénem, notabene na relativně těžkých cestovních endurech, se musí umět a je to spíš záležitost pro nadšence, než dopravní prostředek pro člověka, co by byl nejradši, aby to auto jelo samo a on si mohl čas strávený čuměním na bednu prodloužit i o cestu z a do práce.

        2. Akorát že úředníků byla míň jak desetina co dneska, co :D

          1. ale prd, podívejte se na filmy s burianem, oldřichem novým. tohle byla vždycky byrokratická země a jelikož se úřadovalo ručně na papíře, bylo těch ouřadů jak nasráno, aby to stíhalo, nakonec tu musel být ten germánský ordnung ad absurdum, dělali si z toho prdel tehdejší komici furt

  2. ad ..váš pozemek, půda, není ve skutečnosti váš, je to jen čmáranec na katastru , který se dá lehko přepsat, stačí lehčí politický otřes.

    jsou staty ktere bud vubec nemaji nebo maji jen castecnou evidenci nemovitosti (jak vybiraji dane ?)

    napr. Syrie – https://www.hrw.org/news/2018/05/29/qa-syrias-new-property-law

    Ale i my mame kostlivce ve skrini

    https://www.tyden.cz/rubriky/domaci/hledaji-se-majitele-192-tisic-nemovitosti-propadnou-statu_301328.html

  3. Afghánec pobodal na klinice v Německu těhotnou ženu, nenarozené dítě zemřelo.
    KDO NEVOLÍ SPD, VOLÍ TUHLE SVOLOČ !!!

      1. Vanguard: Kolik mrtvých má na svědomí Balda? Odpovím si sám nula. Kolik mrtvých mají na svědomí islámisté v Německu se radši neptám, nechci se rozčilovat …

        1. A hlavně kolik voličů SPD podporuje toho pošahaného dědka, a kolik muslimů podporuje islamisty?

          1. toho dědka podporuje těch voličů až nepříjemně hodně. Momentálně z něj SPD dělá druhýho Palacha co se obětoval aby burcoval. A to že nikdo nezařval nebyl úmysl toho dědka. Kdyby si strojvůdce tý klády nevšimli, tak to mohlo bejt celkem hustý. A nějka jsem si nevšim, že by teroristu dělal počet obětí. Ten dědek je terorista jak z učebnice, navíc ještě pod false flag. Jen jestli ho neplatil Soroš aby zdiskreditoval SPD.

            1. Nemám fejsbůk, nemohu sloužit. Kanimůra mlčí jak hrob.

              1. Má na to lidi a je dost chytrej, aby držel hubu. Kdyby začal dědka omlouvat, tak bude akorát riskovat trestní oznámení, když se od něj natvrdo distancuje, tak nasere významnou část voličů. Takže to nechá na těch mentálech co si natahal do strany.
                Jinak Fejsbůk je na studium lidí velmi zajímavej a velmi užitečnej. Navíc ta tupější část populace nezná ani základní zásady bezpečnosti na internetu a myslí si, že to co napíšou mezi svejma se nikdo nedozví, takže je velmi snadný se k jejich vyjádření dostat (plus jsou specializovaný stránky, co tyhle sračky sbíraj a zveřejňujou)

                1. Romové by se mezi sebou bavili inteligentněji než vy dva prvoci.
                  Nějakej strom a lokálka, no to by bylo hustý jak kdyby pendolíno smetlo vlak plnej dětí co?
                  Islám a člověk je mor této planety, navrhuji likvidaci obojího.

                  1. Skret: Hustý by to bylo, kdyby tou lokálkou byla nějaká lehoučká regionova, kterou z kolejí vyhodí i větší kamínek, natožpak kmen stromu. Já si taky myslím, že se tady nafukuje komár do rozměrů velblouda ve prospěch tažení proti „xenofobii, islamofobii a rasismu“. Dědek je vypatlanec, o tom žádná a patří na psychinu.
                    Zajímavější spíš je, že když se takového útoku dopustí slimák, tak je to vždycky duševní problém, nic s ničím nesouvisí a že u toho dotyčný křičel snackbar, to taky s ničím nesouvisí. Ale jakmile se stejného činu dopustí bílý domorodec, tak je kolem toho vřískotu a skákání jak v opičinci a chudák běloch nafasuje exemplární trest. Já se nedivím, že muslové z nás mají prdel.

                    1. Anebo v Polsku paranoidní schizofrenik ubodá politika a opozice vyjde do ulic…

                    2. Vidím to totožně.

                    3. ten bílej debil dostal exemplární trest rok pod minimální sazbou. Minimálka je 5 let, on dostal čtyři.
                      A vůbec, když pakárna, tak pro všechny. Jak nestojím o to, aby tady páchali teroristický útoky muslimáci, tak ani nestojím o to, aby nás zabíjeli espéďáci. Nevidim důvod proč omlouvat nějakýho zmrda kterej je ochotnej zabíjet lidi ve jménu svých politických cílů jenom proto, že se mu to náhodou nepovedlo a mašinfíra stihnul včas zastavit.

                    4. sem si teď tak představil ten cajbus co by nastal, kdyby ten dědek nebyl bílej espéďák, ale přivandrovalej muslimskej čmoud. Muhehe. To byste zpívali jinou písničku, co? Pokrytci.

                    5. Tvl. naspat o to důchodcovi že je chudák běloch, to snad nemyslíme vážně ne? Chudáci jsme my skoro všichni, ale tohle je stejnej magor jako slimák co někoho někde pobodá, možná ještě horší, i když mu to naštěstí nevyšlo.

                    6. Shifty: Souhlas! Před 2 měsíci se tu spousta lidí cítila strašně ohrožena debilem na motorce, co nerad stavěl fízlům, ale úmyslně složenej strom na kolejích před rozjetým vlakem, to je proti tomu prd, jak to tak vypadá…

                    7. V tomto kontextu ano. Prostě je tu oficiálně dvojí metr, jako na všechno – srovnejme třeba dění kolem Kliniky vs exekuce nějakého tuctového člověka, výsledky cikánského soužití, kdy se reálné problémy s cikány zametají pod koberec a pokud se majorita vzbouří, dostane naklepáno od těch samých policajtů, kteří se bojí řešit cikány…
                      Aby bylo jasno, v mých očích je útok na civilisty jako útok na civilisty, ať už je to bodnutí nožem do těhotné ženské, hození stromu před vlak nebo odpálení auta s výbušninou na náměstí plného lidí, odsuzuju ho stejným způsobem a pachatel musí být potrestán. Ale odpovídajícím způsobem dle zákona bez ohledu na to, zda patří do pozitivně diskriminované kasty, nebo nikoliv. Ne že se čin jednoho bude omlouvat jeho duševním stavem, zatímco stejný čin někoho jiného bude (s určitou nadsázkou) základem pro medializovaný monstrproces a rozbuškou pro utahování šroubů obyvatelstvu.

                    8. Dave: Vždyť to napsal už Shane – děda se s trestem nedostal ani na dolní sazbu, protože i ten soudce snad musel vidět, že má v hlavě bramboračku a na starý kolena začal vidět čmoudy i tam, kde nejsou. Takže žádnej exemplární případ.

                    9. dědek ale byl omluvenej duševním stavem. Kdyby to nebyl dement co má vykrákáno z čmoudů tak by dostal minimálně 5 let, pokud by tam byli zranění nebo nedejbože mrtví, tak by moh schytat až doživotí. Takhle soud přihléd k tomu, že to byl magor a dal mu čtyři járy, prootže to enbyl zas takovej magor aby nebyl trestně zodpovědnej. A pokud by byl, tak by ho stejně domu nepustili a dostal by pár let nucený léčby, což ve finále vyjde podobně jako ten loch a ještě tě rvou práškama až máš v kebuli bramboračku.

                  2. Horší spíše je, že se teď případu toho dědka zneužije k potlačení svobody slova. Už teď probíhá palebná příprava v tom smyslu, že dědek naletěl populistům a xenofobům a že by se s tím mělo něco dělat. Závěr, co konkrétně by se mělo dělat, si už asi odvodíme sami, že. Nic potěšujícího.

                    1. Právě. Dědek je zlej a hloupej a navíc ten jeho čin jen přitáhne šrouby. Pro systém je to win win situace, že?

                    2. přitáhne. logicky. Kecy jsou kecy, ale pokud na jejich základě někdo začne páchat teroristický činy, tak už končí sranda. Je to stejný jako postihování nenávistných imámů v mešitách.
                      Ještě tak akceptuju cílený atentáty na konkrétní politiky. Riziko povolání. Ale stejně jako nechci aby nás tady zabíjeli zradikalizovaní muslimové, tak nechci aby nás zabíjeli zradikalizovaní espéďáci (náckové, komouši, zelení, kavárníci, cyklisti, zahradníci, kdokoliv) bez ohledu na to, zda se mi jejich názory jinak líbí nebo ne. Tomu dědkovi totiž bylo zcela u prdele, kdo v tom vlaku seděl a jestli náhodou nebyl plnej orteláků natěšenejch na osobní setkání s Tommi Hnídkem.

                    3. shane – přesně…

                2. Jo, ten facebook je poněkud sofistikovanější než tady. Jsou tam obrázky atd. Ale já sám se divím, kolik lidí tady napíše jak to například prasili cestou do práce, odkud kam, jakým autem, kdy, a tak. Nebo legrační prohlášení jako třeba „já na FB seru, nejsem ovce, já používám Onion a proxy a starou noki 6230i“ a tak dokola. Ale podle mého, je těch informací tolik, a zároveň jsou tak banální a marginální že to nikomu nestojí za to se s nimi zabývat. Protože kdyby jo, tak tu máme Minority report 2019.

              2. Viz můj aktuální článek na hlavní stránce. Ale to je mi jedno, já se těm lidičkům směju.

      2. Smrdí to false flagem na sto honů.

        1. Ale hovno. Kolikrát sem tohle zažil třeba na rally, protože nějakýmu místnímu magorovi děsně vadilo, že mu budou kolem baráku 3 hodiny v roce vrčet závodní auta, že bude plná hospoda cizích a vůbec že se v místní prdeli něco děje. Kácení stromů do cest je taková malá česká klasika.

    1. DANIEL LANDA: Při přebírání Slavíka pravil: “ umělec chce změnit svět, ale jakmile představení skončilo, lidé zatleskali a on si uvědomil že se nic nezmění. “
      SKRET: Ano dnes se mi přihodilo něco co mě poznamenalo a uvědomil jsem si jakou měl Landa pravdu. Ať se snažíte sebevíc, nic nezměníte.
      Jakou mírou pokrytectví musí trpět lidé, aby vyšli protestovat v těchto studených dnech na počest zapíchlého sluníčkářského starosty na místo toho aby šli na protest zavražděného ještě nenarozeného dítěte, které nedostalo žádnou šanci.
      Nic se nezmění, dokud lidstvo nechcípne. Rockefeler nebo Rotshild není hlupák, ví to stejné. Lidstvo je přemnožené a začíná se požírat navzájem. Proto je všude nenávist a zloba. Je nám tady tolik těsno že už nemůžeme dýchat.

      1. → Nic se nezmění, dokud lidstvo nechcípne.

        Ale o tom už přece drahnou dobu mluví Bible. Amen, amen, pravím vám: Jestliže pšeničné zrno, … atd., atd.

      1. Tak pokud vynechame denni zpravodajstvi o multikulti obohacovani v Rakousku a Nemecku, po skonceni snehove kalamity odtud snad uz ani jine zpravy chodit nebudou.

    1. Za mne dobry. Jenze je to ve fazi navrhu a cert vi, kteri Gabalove z toho zase vsechno dobre vyhazou a srouby utahnou.

      1. Jo. Jsem zvědav na lidovou tvořivost. Takhle se zdá, že až na buzeraci se zásobníkama zůstane vše při starém. Ale stejně si neodpustím povzdech: jako bychom tady (v rámci) EU neměli důležitější starosti…

        1. Tu lidovou tvořivost myslíš mezi zákonodárci? Jinak je tady eště nevyřčená otázka, jaxe to v bruseli bude líbit…
          Další věc je, pro ty, co to dočetli, navrhovaná účinnost od 1. ledna 2022, to už nejspíš bude na světě nová revize Směrnice, páč ta současná je „málo ambiciozní“….

          1. Tak ono to cele jeste projde evoluci. Do toho take vstupuje deux ex machina ta vnitrni a vnejsi obrana statu, coz mi prave prijde jako backdoor pro postupne vyladeni v zavislosti na tom, co jeste Druncker stihne dokurvit.

          2. Hlavní je odkládat všechno, co nejdéle. třeba se ten bruselskej bordel rozpadne. Ještě jedna krize, ještě jedna uprchlická vlna…

            1. Jihocech Honza: Hlavu vzhůru, definitivní krize kterou EU nepřežije začala tento měsíc :-) Letos zkrachuje Itálie, po ní tak do dvou let Francie a bude konec.

                1. CzechDave: Nikoliv, jde o prostá ekonomická fakta jako zadluženost italských bank v kombinaci s letošní ekonomickou celosvětovou krizí, Německo už teď je v recesi. Rozdíl proti Řecku je v tom, že Itálii zachránit nelze a začne se to sypat.

                  1. Nelze. U Itálie nejde jen o nějaké finanční kejkle, ale o hlubokou krizi morální a demografickou.

                    1. Než by padla Itálie a Francie, tak budou ponejprve vyčerpány všechny EU zdroje, jaké Tě jen napadnou. Všechny. Tzn, že Itálie s sebou vezme nejenom eurozónu, ale celej zbytek party.

                    2. Ta krize v Italii je, co ja pamatuju. Jen kolikrat skrtali nuly na lirach. A jelo se dal a dal…

                    3. Blbý je, že teď nemůžou škrtat nuly. Sem to říkal – myslím si, že jestli něco rozhodně nepadne, tak to bude stávající podoba EU – ta vydrží věky.
                      Co padne, tak bude eurozóna ve stávající podobě, popřípadě dojde k prudké devalvaci eura.

                    4. Inflace a devalvace byly jen důsledky toho, že daně se moc neplatily, zákony moc nedodržovaly, velká část ekonomiky jela v šedé, ale přitom produktivní ekonomice (nejrůznější rodinné firmy, ať už zemědělství, řemesla, nebo služby). To zlikvidovaly dvě věci: jednak euro, které znemožnilo dosavadní kreativní účetnictví, za druhé „vzdělanostní společnost“, kde mlaďoši fůru let studují a pak se nechtějí plahočit na vinohradu jako děda a táta.
                      Podle mě mají jedinou šanci: drsnou deregulaci a zmenšení státního/veřejného sektoru.

                    5. Zadlužení Itálie: nevím, jak to tam zrovna je s morální krizí (kromě toho, že tam dodneška celkem asi prosperuje některá z mafií, zejména na jihu), ale rozpočtově jsou teď na to prý tak, že nemít ty staré dluhy, tak jsou v rozpočtu na nule nebo dokonce v přebytku. Jenže ty dluhy, co tam nasekali socani ještě před 30 lety, dělaj kolem 131% italského HDP (jen veřejné dluhy), takže jejich splácení a minimální úročení to táhne všechno ke dnu. A kdyby se zvýšily úroky na italských dluhopisech, které jsou dnes minimální a Itálie tak žije z nízkých úroků, tak to jde do hajzlu velice rychle. Když teď chtěli „rpzhazovat“, tak plánovali schodek 2,4% HDP, což by jinde nebylo tak moc, ale jejich šílené plány na zaručený příjem, dávky, podpory ve spojení se zdražením úroků z dluhopisů by je rychle směřovaly ke dnu.

                      Takže morální, nemorální, nebýt starých dluhů, tak Itálie (a Řecko taky) rozpočtově funguje v přebytku nebo na nule.

                    6. Cerny Mor: Tak to máte staré informace, státní dluh 131 % HDP celkem 2,3 biliony EUR, příští rok sekera 2,4 % HDP, výnos italských dluhopisů za minulý půlrok šel na dvojnásobek. Je to jasný signál konce, pokud se nestane nějaký zázrak.

                    7. @jak 12:21:
                      A čemu říkáte konec?

                    8. Childeater: Nepřekvapivě státní bankrot a opuštění EURozóny, Itálie je tak velká že zachránit jako Řecko nepůjde. Následný otřes na trzích významně přispěje k rozpadu EU.

                    9. @jak 12:28:
                      zcela výjimečně s Vámi souhlasím, a to v otázce eurozóny (ještě připadá v úvahu dramatická devalvace eura).
                      K rozpadu EU není důvod a myslím, že bude trvat ještě opravdu hodně dlouho (tedy v podobě německo-francouzské diktatury).

            2. EU se rozpadne zcela urcite, o tom ani nedejcham.

              Jen jde tak nejak o to, jestli se toho doziju ja, nebo aspon moje potomstvo. Plus, co nastane potom.

              1. Dneska se lidi dožívají vysokého věku, myslím, že šance je slušná :-)

              2. @Sysop 9:16:
                EU jako taková se už rozpadla. Ze všech vzletných ideálů a myšlenek o spolupráci všech evropských národů na louce zalité sluncem, na které si hrají štěňátka a za duhou řehtá jednorožec – z těch zbylo jenom hovno. Vlastně Schengen. To je taky to jediný na Unii dobrý a schengenskou dohodou měl celej ten špektákl skončit.

                EU zanikla.
                Z Evropy je jakýsi německo-francouzský slepenec, přičemž z obojího (Francie a Německo) si vzal to nejhorší. Z Francie lemplovitost, nabubřelé levičáctví a neúctu k veřejným prostředkům, z Německa zase děsivou byrokracii a batoh komplexů ještě z II.WW a z toho pramenící náhled na africké stěhování národů.

                1. Je sranda, jak už nikdo ani neslibuje světlé zítřky, jen varují před nedozírnými následky.

                  1. Tak. Jak slyším z Brusele slova jako „více Evropy, více pochopení pro trpící a více lásky pro všechny“, tak mám nutkání dokončit přestavbu toho fortifikovaného sklepa, co mám pod domem, na skutečný kryt včetně zásob na nouzové přežití.

                    1. Ti posledni, co slunickarstvi hlasali pred 50 lety, nastesti jeli na drogach a tak nebyli masove nebezpecni.

                      Ti dnesni vyznavaci jedou na blbosti a to je tragedie.

                    2. Ono to spolu souvisí. Ti sluníčkáři jen odložili lennonky a sandály a přešli na univerzity a do administrativy. Z toho, čemu v mládí věřili, nic nezapomněli. Čili stále bojují proti bělošskému rasismu z dob, kdy bělochů bylo v Emerice 90%, za ženská práva, i když už ženské mají všechno…

                    3. Ti, co sluníčkářství hlásali před 50 lety, stvořili dnešní systém a byli to doslova teroristi, jen dnes se o nich přepisuje historie. Frakce Rudé Armády, Weathermani, Unabomber, to vše bylo v plném souladu s návody „sluníček“.

                      Odebrání občanských práv a svobod pravičákům vymyslel Herbert Marcuse v roce 1965.
                      Vymazání mozků drogami Leary v roce 1968.
                      Vyvolání občanské války štvaním menšin proti původnímu obyvatelstvu Jacobs a Ayers v roce 1969.
                      Atd.

                  2. Já prorokuji světlou budoucnost pro ČR, respektive ne tak špatnou.
                    Pokud tzv. státy vyspělé Evropy padnou totálně na prdel (to znamená někam na úroveň současné ČR), tak tady nikdy nebude zle. Tady se bude pořád něco montovat, kutit, pěstovat, ať už legálně, nebo ne. Tenhle pidinárůdek si díky dlouhým létům poroby dokázal vypěstovat celkem slušnou schopnost semknout se a přežít i v mizerných podmínkách.

                    1. Re: Childeater
                      15.1.2019 v 9:53

                      Jenze dnesni mladez uz neni ani zdaleka to, co byli nasi dedove zamlada. Bude to kazdopadne hodne bolet.

                    2. Dobře, ale geneticky jsme pořád ze stejného těsta. A nouze naučila Dalibora housti.

                    3. @Sysop 10:33
                      To jo, ale stejně je tady pořád ještě spousta lidí z Generace X se zdravým nátiskem. Ono to půjde. Bolet to bude mileniály, nu nešť.

                2. Jen jestli ta EU nebyla v prvopocatku jen takove PR-demo, zatimco ted je to ta puvodne planovana realita.

                  Proc by mel zapad rvat penize na vychod, aby sanoval bolsevicke spaleniste? Kapitalismus s lidskou tvari?

                  1. @Sysop 10:28
                    Protože lidi mají moc peněz.
                    Pokud připustíš, že lidé příliš zbohatnou, přestanou utrácet tam, kde potřebuješ. Celý to komunistický spáleniště byl investorův ráj. Odklon financí patřící německým daňovým poplatníkům považuji za mistrovský kousek.

                    1. Jojo, byla to novodoba kolonizace, ale ted uz spadly pozlatka a prichazi postupna diktatura. Puvodne se mely zacit dotace omezovat od roku 2018, coz se nestalo. Ale jak se ukaze, ze nemecke banky maji problem Houstone, dotace se seskrti. Zacne to nejakymi pruzkumy o jejich spatne efektivite, rozkradani, nejakych par pripadu dotacnich zbohatliku a narod bude jasat, az se to utne.

                    2. Childeater: to není o tom, že přestanou utrácet, ale o tom, že přestanou pracovat a poslouchat. Tj. místo, aby makali celý den a měli sotva na jídlo a bydlení a dělali, co se jim řekne (chodili do kostela, do průvodu) teď chtějí hafo peněz na blbosti (peněz, které by jinak zůstaly těm nahoře) a utrácejí je u lidí, kteří „nejsou v klubu“ a tím tyto lidi o peníze připravují (nenávist vůči konkurenci a svobodě je u Babiše přímo hmatatelná).

                      To je celý problém dneška, lidem se nechce makat za málo a mají se moc dobře. Je tedy snahou těch nahoře peníze lidem nějak (jakkoliv) sebrat. Protože není jednoduché jim je sebrat přímo, schvalují se další a další blbosti (daně, poplatky, nařízení vedoucí k poplatkům a nákladům u firem atd.). Když to neklapně, půjde se na měnovou reformu a-nebo případně rovnou občanskou válku (to obyvatelstvo obvykle nedržkuje a je rádo, že není samo v base nebo na frontě a je schopné skousnout úplně jiný level komfortu než když je mír a myslí si, že má „práva“).

                      Zapadá do toho prakticky cokoliv, co se děje dnes kolem nás, vč. Kliniky atd. (zkouška toho, co ještě lid schválí k ukradení, když se to dobře podá). Podobně probíhaly testy na okradení lidí o úspory na Kypru před pár lety (tehdy se tomu říkalo „ošklivý ruský oligarcha“) a předpokládám, že něco dalšího se objeví i jinde, pokud se rovnou nepojed naostro (s využitím zkušeností z Indie apod.).

                    3. Nikoli, EU už to vymyslela: banky budou mít povinnost financovat NGOčka. Skrze nesplatitelné „půjčky“. Jmenuje se to „Koncepce udržitelných financí EU“ a rozebrala to Zlámalová v téhle analýze: https://docdro.id/RCy2PB6

                    4. Ty vole ti čuráci nakonec fakt berou Atlasovu vzpouru jako návod…

                    5. Přidávám odkaz, kde ten článek je „lépe“ čitelný: https://www.svobodny-svet.cz/7339/maskovana-progresivisticka-dan.html

              3. Sysop:
                Nejspíš dožijeme.

                V půlce ledna 89 po gumoléčbě s vodní kůrou na Trafouši si taky nikdo nedokázal představit, že již příští vánoce si bude moct v klidu zajet do Rakous či Reichu a místo Gusty na Hradčana bude člověk o kterém 95% národa netušilo, že vůbec existuje ..

                1. Nojo, jenze uz tehda byly napsany scenare. Myslis, ze dneska je to taky tak? Kdo by na tom mel vlastne zajem, krome USA, ktere ale maji nyni vlastnich problemu dost? Rusak ma u prdele, jestli obchoduje s EU, nebo jednotlivymi zememi. A Cina to tady skupuje tak nebo tak.

                  V ’89 slo o porcovani medveda, prerozdeleni karet na stole. Ale ted… no, nevim.

        2. Ty zasobniky vubec nevidim jako problem. 20 do kratke, 10 do dlouhe, pripadne zazadat o povoleni k drzeni. Ja kdyz si prestavim, jak jsem o svuj prvni zbrojak zadal jeste ty stare komunisticke struktury, zduvodnoval, prosil, fizly nechaval sbirat drby po ulici a baraku, dokladal a dokazoval… proti tomu je racionalni zadost o pravo drzet velke zasobniky lalac. V praxi jsou velke beztak k hovnu a nejak te spicene EU musime vyjit vztric, protoze tam se prece bojuje proti terorismu a urcite i za Prahu.

          Par lidi holt o velky zasobarny naoko prijde, protoze evidovane nejsou, kdo je ma u zbrane, tak holt to bude ukazovat jen kamaradum pri zatazenych zavesech a pojede se dal. Mohlo byt hur.

          Jako positivum naopak vidim ty tlemice, protoze to zcela jiste bude mit lepsi efekt, nez megazasobniky. Jsem rozhodne pro, necht jsou jak na lovu, tak na strelnici. Snizi se tim otravovani lidi, kteri hluk maji jako jediny argument proti strelnicim a lovu.

          1. To dopadne blbě. Stačí dopis na MNV, ve kterým bude „Když už můžou střílet s tlumičem, tak proč střílej nahlas?“, a aktivní starosta, a s železem, co není uzpůsobený na tlumič, máš vymalováno, u mě to bude většina skříně….

            1. Re: Qitecek
              15.1.2019 v 0:20

              U nas v obci je clovek, co provozoval velkou strelnici kousek odsud, pak tam nejaky pozemky okolo skoupili luftaci a postupne zacali delat dusno, ze kdyz oni si na vikend prijedou rekreovat svoje dychaci cesty, tak proc maji pro zmenu poslouchat kraval (a to je srala i MaO). Po nekolikaletych tahanicich nakonec ta strelnice byla zavrena. A tam by urcite tlemice helfly, protoze aspon nektere zbrane by byly o chlup tissi.

              Ja jsem se s tlemicema setkal celkem dost a muzu rict, ze treba petasedma se subsonikem a dobrym tlemicem (prustrelna gumova prepazka na konci a naladovanej skelnou vatou) je utlum primo brutalni, urcite vic, nez tech 45 dB, co se povida. Jasne, ale po cca patnacti ranach rozebrat, vycistit, naladovat vatou a novou prepazku. Pokud beres tenhle tlemic na dlouhe na lov, kde beztak das dve tri rany max, tak je to parada.

              Holt na nektery krochny to implementovat nepujde, na nektery to jde bez zavitu nasunutim. Porad ale lepsi, nez nic.

              Necekam problemy, spis naopak.

            2. U mě taky. Rozhodně nehodlám na krásného Carla Gustafa z roku 1899 vrtat závit.

          2. Jakmile začne člověk ustupovat blbcům nemůže z toho být nic dobrého, jde jen o utahování šroubů, v tomto případě zcela bezdůvodného.
            Netuším čemu může zabránit zakazování ohnutého plechu s pružinkou. Asi nějaký nakoupím do zásoby pro případ, že by jel okolo nějaký eurokomisař se svými hulibrky.

            Pochopím důvod kontroly znehodnocování zbrání, aby se z nich nedělaly funkční černoty, ale proč by neměl držitel ZP mít na své kose originál zásobník a shánět si nějakou vykastrovanou variantu?

            1. Kde je risska smernice, tam nehledej logiku.

              1. Der Führer befiehlt, wir folgen…

                1. Jaja, bleibt bald als letztes Recht in EU…

              2. Říšská směrnice má za cíl odzbrojení obyvatelstva. Každej krůček tím směrem je špatnej a pokud je navíc i blbej, měl by někdo z vlády vstát a říct hlasitě nasrat.
                Čím nesmyslnější věci se přijmou, o to nesmyslnější se pak přijmou další leta.

                1. Vtip je v tom, ze LS nas pekne drzi za koule a pokud by nase vlada rekla „nasrat“, tak z Brusele se ozve „…aaano, to je presne ten duvod, proc mistni vlady zrusit!“, cehoz se nasi soudruzi u koryt boji ne kvuli zotroceni naroda, ale pro ztratu zvance.

                  1. To je podobné jako říkat, že kdo nepůjde do transportu dobrovolně, toho tam dáme násilím. Nemyslím si, že má Brusel sílu něco tlačit silou. Každé silové řešení ukáže váhajícím podstatu režimu. Navíc v našem případě si řídící mocnost v Berlíně nemůže bez náhrady okopávat jednu ze spolkových zemí – nás, kopala by si tím i do sebe.

                    1. Plan minimalizace narodnich vlad existuje a je jednim z cilu EU. Jak toho dosahnou, to se dozvime.

                      Ctvrta rise zatim dosahla vseho, ceho chtela, bez vystrelu. K cemu tedy nejake nasili?

                    2. Silou nemyslím tanky – myslím tím:
                      bubu něco neplníte- tak my vám nedáme dotace
                      tak my vám nebudem posílat odvody
                      tak my vám zavedeme hraniční kontroly
                      tak mi se vyserem na unijní cla
                      atd.

                      po takovém kolečku by ostatní země jednak viděly jaká jsou pravidla moštárny a pak by taky na konci někdo mohl říct, že když tam nic neposíláme a nedostáváme, tak tam už vlastně nejsme a nic se nestalo.

                      Scénář se opakuje už potřetí.
                      Německo se roztáhne kolem sebe, vydrží to jen Británie a Rusko a pak to za americké peníze společně nakopou zpátky do Berlína.

                      Na Ukrajině už EU narazila a bitva o Británii 2.0 právě probíhá…

                    3. Ne, neukáže. Síla Bruselu jsou finance: neposlušnost se trestá pokutami a arbitrážemi, poslušnost odměňuje úplatky.

                      Lidé nebudou naštvaní na Brusel, ale na svou vládu že „kvůli ní“ přišli o dotace a Erasmy a naopak musí platit pokuty.

                      Brusel si prostě populaci koupil. Ti, kterí jsou přissátí na bruselské cecky, je výrazně více než těch, kteří je odmítají z principu.

    2. No, co dodat. Vopat to vystihl velmi dobře. Jediné, co mi v jeho článku chybí, je podpora optimální možnosti — jíž je czexit. Se vším ostatním nelze než souhlasit do slova a do písmene.

      1. Články vyjadřují osobní názor autora a nejsou oficiálním stanoviskem strany, pokud není uvedeno jinak.
        Mi tak ňák evokuje vyloženě vlažnej přístup Svobodných v bitvě o směrnici… Ale jednookej mezi slepejma….

        1. Hlavně je donebevolající svinstvo rozšiřování počtu registrovaných zbraní, zatímco naopak by bylo třeba registrace rušit, protože jsou naprosto k ničemu, vyjma svinské buzerace :(

          1. Ano, ale bohuzel toto je v soucasne EU naprosto nemozne. Spis se na to divam jinak – pokud zanikne dokumentarni forma ZP a PP, pak, v pripade ohrozeni statu, smazani par HDD je vyrazne snazsi zalezitost.

            1. Ne, to je taky k horšímu. Dosud jsem mohl zbraň prodat někomu, kdo svůj ZP dobře zfalšoval, a bylo to z mé strany zcela v pořádku a bez problémů. Pokud projde to svinstvo s centrálním registrem a benevolentním právem si ověřit stav, bude to tamtéž, kde se nalézá Baťa s dřeváky :(

              A mimochodem, nějaké případné smazání CRZ ve chvíli „ohrožení státu“ naprosto nikoho nezajímá. Zásadním průserem registrace je možnost ohrožení vlastníků zbraní státem — a garantuji Vám, že v takovém případě nikdo nic mazat nebude :(

          2. Něco mi říká, že jsem od tebe čet autorskej článek na tohle téma. Zásadní problém ovšem vidím v současné pozici Overtnova okna…
            Za mě, můžem bejt rádi za to, co máme, a za to, že jsme třeba nedopadli jako slováci, co poslušně inplementujou…
            Jinak jediný plus zaváděnejch elektronických systémů spatřuju v možnosti instalace „červenýho tlačítka“, který v případě cizí okupace tento systém znemožní předat okupantům k využití dle jejich libosti…

            1. Zásadní technický rozdíl mezi snadností implementace tlačítka, jež smaže zároveň všechny zálohy atd., a snadností hodit papírové seznamy do kamen, nevidím. A pokud ano, pak ve prospěch těch kamen.

              Kromě toho, jak už jsem psal výše, nám naprosto nehrozí „cizí okupace“; co nám hrozí, je „vlastní totalita“ — a při tomto problému nikdo ten Váš knoflík nestiskne, i kdyby existoval (jako že nebude) :(

              1. Proti vlastni totalite nepomuze nic, tam je zhola jedno, jakou formu dany prukaz ma. A pokud by doslo (moc tomu samozrejme nedavam) na nejaky vpad kohokoli do baraku, tak porad je vetsi sance, ze nekde v dokladech najde PP, cimz ihned zjisti, kolik je v baraku zbrani. Ja osobne vidim papirovou formu jako horsi.

                V pripade prodeje zbrane se druha strana dostavi s vyjezdem z registru, coz v extremnim pripade muze padelat stejne, jako ten ZP, ne-li snadneji.

                1. …prukazy zbrani myslim… sorry jako.

                  1. Oni si spíš představují, že si to ověříte online:

                    … návrh dává možnost ověřit oprávnění k držení a nabývání zbraní přímo u policie nebo u podnikatele s přístupem do CRZ (např. když si dva držitelé bez přístupu do CRZ prodávají zbraň mezi sebou)

                    a můžete jednou hádat, na koho v takovémto případě hodí odpovědnost, když prodáte zbraň někomu, kdo oprávnění nemá.

                    1. Ach tak. Ja myslel, ze se bude delat vytisk. Tohle by bylo dost nahovno, abych musel vlacet sebe a kupce/prodejce na oficinu fizlu, nebo nekam do kramu. Koneckoncu ani tohle neni na kazdym rohu. :-/

                    2. Ono zatím nemá smysl o tom moc spekulovat, kdo ví, jak to nakonec reálně dopadne; ale vypadá to dost nahovno :(

                2. Jediný člověk, jehož vpádu do baráku se skutečně obávám, je státní úředník. A ten PZ hledat nemusí a nepotřebuje :(

      2. Jestli chcete cz exit tak nezbývá než volit vámi nenáviděné zlo a to SPD Okamuru a doufat že po volbách nepřevleče kabát ale opravu nastartuje czexit jak v británii.

        1. Ja jsem mu to hodil a zatim mne nijak neprekvapil, ani ve zlym, ani v dobrym. Udrzuje si svoje korytko nadale. Ano, nikdo jiny zatim nezbyva. Ale Ukradbura podle mne nema skill na czexit.

          1. Nemá, ani plán, ani program. Šest měsíců budu divoce běžet, co bude pak nevím.

          2. Okamura je jen symbol. Je to něco, jako když vyvěsíš na okno přeškrtnutej EU prapor s vracejícím se Afričanem na pozadí.

            1. Pravda. I nejak tak jsem ho pojal ja. Chtit po nem vic, nez vybrat stranickou kasu je iluze.

              1. Hele vy prvoci, dejte si mě laskavě taky do ignoru, protože ty hovna co z Vás padají jsou neskutečná.
                Kdyby jste měli alespoň kousíček ptačího mozku a sledovali dění okolo Okamury tak by jste takový hovna jako že „mě zatím nepřekvapil“ nepsali. Proč by Vás kurva měl překvapovat, jedná tak jak slíbil. Jakmile se ČSSD sesypala hned se tma dral aby mohl prosazovat program SPD, kvůli kterému jsme mu dali hlas a vy napíšete takový hovna že mu jde jen o prachy. Jste UBOŽÁCI co nemají vůbec politiku komentovat, proti vám hovno v trávě má větší politický přehled než vy. Prvoci, ovce, ráno do práce, nažrat se a dom vžrat ledničku a do hospody na jedno, v hlavě mát vákuum.
                Hodně rychle jste zapoměli, jak ČSSD se honem dávala dohromady jen proto aby ji nevystřídala SPD… jste idioti a mrzí mě že takoví špíny mají volební právo a ještě tu drzost semka něco psát ke Skřetovým příspěvkům.

                1. Nejak ti uniklo, ze ti prvoci jsou volici tveho Guru. Zrovna v pripade teto megapartaje kazdej hlas dobrej.

                  1. Já teda volil ODS. Ale vono je to jedno…

  4. Souhlasím, ale potom nechápu proč jsou libertariáni pro otevřené hranice, protože tím totálně narušují vlastnická práva lidí v hostitelské zemi.
    https://www.epshark.cz/clanek/1371/libertarianske-otevrene-hranice-oxymoron-v-teorii-a-praxi

    1. senil: Protože jim vůbec nejde o zájmy místních lidí, naopak jim jde výhradně jen o to místní lidi nějak okrást, jde jim o import imigrantů a na ně nabalit neziskovky přisáté na státní rozpočet.
      Možnost kontrolovat vstup cizích osob je jednou ze základních vlastností suverénního státu, na tom se snad všichni shodneme.

      1. Ježkovy voči, co je tohle za argumentaci?!? Co to sem zase vlezlo?!?

        Můžete zajisté spekulovat, že by otevřené hranice v libertariánském světě ohrozily vlastnická práva lidí hůře, než jak je ohrožuje silný stát s berlínskou zdí na hranicích, protože se můžete domnívat, že přes takové hranice by přišli lidé mnohem agresivnější a ve své agresi nebezpečnější, než úředníci zmíněného státu, zajisté. To by byla argumentace korektní a smysluplná (jakkoli podle mého názoru hluboce mylná, neboť opak je pravdou, a vlastnická práva mnohem víc a hůř ohrožuje ten stát).

        Nicméně argument „přes libertariánsky otevřené hranice přijdou lidé, jimž se musí platit socialistické dávky, a to narušuje vlastnická práva“ je naprosto absurdní a totálně nesmyslný:

        (a) pokud bychom žili v libertariánském státě, pak se možná otevrou hranice, ale zcela jistě nebudou existovat žádné dávky a žádné neziskovky přissáté na státním cecku;
        (b) dokud ale žijeme v socialistickém hnoji plném socialistických dávek, dotací, neziskovek ssajících s rozpočtu a podobných svinstev, dotud naprosto nepřipadá v úvahu ani libertariánské řízení hranic; klíče od drátů mají, a o tom, koho jak pustí a koho jak nepustí, rozhodují přesně tíž socialisté, jako o těch dávkách — a přesně týmž způsobem. (Tedy blbě.)

        1. ocs: Argumentace je správná, současné snažení „libertariánů“ ohledně otevřených hranic nemá nějakou souvislost s nějakými svobodami, ale je vedeno s úmyslem okrást a ničit domorodé obyvatelstvo.

          Ztrácet čas na téma otevřené hranice zcela bez kontroly pohybu osob a následně si stavět na vlastním pozemku kulometná hnízda pro zajištění se před případnými nájezdníky nehodlám.

          1. současné snažení „libertariánů“ ohledně otevřených hranic nemá nějakou souvislost s nějakými svobodami, ale…

            Pokud někdo vede tažení za otevřené hranice bez souvislosti s nějakými svobodami, pak zcela jistě není a nemůže být libertariánem*.

            A je docela hodně málo pravděpodobné (jakkoli samozřejmě v principu možné), že by se za něj vydával. Spíše takový člověk — když už — označí sám sebe za „liberála“ v duchu ohavného newspeakového používání tohoto jinak rozumného pojmu za louží.
            ___
            * Ano, v citovaném textu jste to dal do uvozovek, a je otázka, jak to interpretovat; v původní diskusi od 15.1.2019 v 8:42 dále to nicméně v uvozovkách nebylo, takže tam podobná otázka v úvahu vůbec nepřipadá.

        2. Jaký je z filozofického hlediska problém mít hranice typu transparentního firewallu, který zevnitř ven propustí všechny občany, dovnitř ale jen občany daného státu a ty, kteří projdou kontrolou „stateful packet inspection“? Myslím, že jako kompromisní řešení by to bylo celkem vhodné.
          Rozhodně nejsem příznivcem úplně otevřených hranic bez jakékoliv kontroly dění na nich, takový model vede jen k bezpečnostním problémům.
          P.S.: Když to tak vezmu do důsledků, měli bychom zakázat firewally. Vždyť to je čirý rasismus, xenofobie a diktatura, zahodit packet jen proto, že odporuje nějakým pravidlům :).

          1. CzechDave: to není problém, to je skutečný stav mezinárodních dohod o lidských právech.

            1) Každý má právo opustit svou zemi (pokud není stíhán za trestný čin který není „politickej“).
            2) Nikdo nemá nárok vstoupit do země kam chce.
            3) Akorát pokud vleze do země, která jej nechce, ta jej nesmí vrátit do původní země, ale vyšoupnout nechtěnce na „bezpečné místo“.

            Tragédie je, že všichni mají plnou hubu „lidských práv“ a „mezinárodního práva“ aniž by se obtěžovali to kua jedinkrát přečíst.

          2. Jaký je z filozofického hlediska problém mít hranice typu transparentního firewallu, který zevnitř ven propustí všechny občany, dovnitř ale jen občany daného státu a ty, kteří projdou kontrolou „stateful packet inspection“?

            Z pohledu libertariána či jiného anarchisty je problém zcela zásadní, a spočívá ve dvou věcech:

            (i) kdo definuje obsah a provedení zmíněné kontroly?
            (ii) když už jednou budou na hranicích dráty, zdi, kulometčíci a jiní podobní, jak přesně zajistíte, aby zevnitř ven prošel bez jakýchkoli problémů kterýkoli občan? (A ještě k tomu se svým majetkem a rodinou?)

            Na obojí je jediná odpověď „no přece to musíme věřit státu, stát je hodný a stará se o nás dobře.“
            ___
            P.S. Píše se to filosofie. Se -z- to znamená lásku k temnotě.

      2. No já furt nechápu to parazitní sebedestruktivní chování. přece když okradu a zmrzačím a ochromím a zlikviduji místní obyvatelstvo, tak přece musím vědět, že migranti to tady neudrží a životní úroveň půjde prudce dolů, protože neziskovkám nebude mít kdo platit peníze a i když se nějaký peníze natisknou tak jídlo se v obchodech neobjeví samo od sebe. Tvoří ho ten místní lid a bez něho neudržíte migranty ani neziskovky naživu.
        Další věcí je že by chtěli zlikvidovat lidstvo, snížit stavy, ale občanskou válkou příjdete i o doktory a chirurgy a jejich rodiny. Takže sice populace klesne, ale stejně doktorů bude málo. Je potřeba selektivně likvidovat nejnižší formy života.

        Prostě narovinu píšu, že sebedestruktivnímu chování sluníčkářů nerozumím.

        1. Protože ty sluníčkáře zatím málo černých vomrdalo do prdele, abychom se jazykově harmonizovali.

        2. SkReT: protože sluníčkář je jásavý blb, užitečný idiot, který pomůže zničit sám sebe, protože si myslí, že ničí jiné.

          1. viz feministky, podporující muslimy, známé to obhájce ženských práv.

            1. JH: nepřítel mého nepřítele je mým přítelem. Když pomůže zničit toho šmejda, co mě utlačuje, ať mi klidně uřízne hlavu.

              Stále stejně hloupí lidé.

          1. JH: napsal jsem asi půl stránky a pak to radši smazal. Napíšu jen, že by se soudruzi z ústavu měli stydět, jak lžou. Četl jsem ještě v dobách, kdy se to smělo hodně zajímavých studií na toto téma a ani „bílej supremacista“ z toho nevyšel moc dobře.

            1. Jako že rákosníci mají větší mozek a vyšší průměrné IQ?

              Bohužel tenhle typ reakce je dneska v západním akademickém prostředí běžný. Někdo řekne něco kontroverzního, vesměs co dává posle selského rozumu smysl, a místo seriozní oponentury následuje vyhazov a omluva ve stylu „bylo to urážlivé, neodpovídá to hovnotám našeho ústavu …“ Viz ten fyzik https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/cern-urychlovac-castic-francie-svycarsko-alessandro-strumia-fyzik-gender-pohlavi-urazka-zeny.A181002_110220_zahranicni_dtt
              Přitom možnosti jsou jen čtyři: pravda-částečná pravda-úplná nepravda-nepodložené tvrzení. Feels over reels.

              1. …ještě by bylo vhodné zahrnout různé korelace s velikostí mozkovny a penisu… :-D

              2. JH: už nevím, jestli byli nejlepší Číňani nebo Židé, ale obojí před bělochy.

                Nejde o typ reakce, jde o to, že je lež, že to není ničím podložené. Je, v době, kdy se to mohlo a byl seriozní zájem zjišťovat, proč nefungují různé formy pomoci, těchto studií vznikaly ve světě spousty. Že to dnes nejspíš vše skončilo ve skartovačkách na tom nic nemění.

                Ale s tím, že je to v akademické světě běžné, s tím pochopitelně souhlasím, věda už dávno není vědou. Je to politický nástroj, což je logické, protože to funguje za veřejné prachy a tedy se očekávají ty správné výsledky, nikoliv nějaká realita, která by ještě ke všemu mohla být rasistická, sexistická a kdovíjaká ještě.

                1. Realita je rasistická a sexistická, do určité míry zcela určitě. Můj dobrej kamarád co má teď ve fabrice novou paní ředitelku typu hnusná, 100kg, pravděpodobně navíc lesba, samozřejmě bezdětná, by mohl vyprávět. Mimochodem je vážně zajímavé, jak ty nejvetší pro homo a pro gender sami nemají děti a ani je nechtějí…

                  1. shifty: máte pravdu, napsal jsem to špatně. Realita může být sexistická nebo rasistická, co jsem chtěl ironizovat jsou „sexistická“ nebo „rasistická“ fakta.

                    1. JH: nedal jsem víc než perex a dva odstavce. Perla je toto:
                      „Školní matematické plány kladou důraz na pojmy jako Pythagorova věta nebo teorie o číslu pí, což do značné míry vyvolává dojem, že matematika byla vyvinuta Řeky a dalšími Evropany,“

                      Takže on je to, kdo vyvinul matematiku, „dojem“. Což teprve rasistický bluegrass, protože ho hlavně hrají afroameričané, vzniká mezi méněcenně se cítícími bílými dojem, že byl původně černošský! Zakázat!

                      Jinak článek jen a pouze dokazuje, co je již dávno dokázáno, ale protože se o tom nesmí mluvit, tak si může kde kdo dovolit napsat takové šílenosti. Je to zlé a lepší to bude až když to mezitím bude o dost horší.

                    2. Jen pro historickou přesnost: tvrzení „matematiku vyvinuli Řekové a další Evropané“ je docela hodně daleko od pravdy — jakkoli samozřejmě míry zhovadilosti lecčeho, co je v článku citováno, nedosahuje ani zdaleka.

                    3. Evropané ji rozšířili do Afriky a tak nějak fšude kde se používá. Mají třeba Číňané svůj vzorec který má stejnou fci jako Pythagorova věta ale jmenuje se jinak, po jejich?

                    4. Ano, mají (nejspíše zhruba někdy od roku 2000 b.c.) Nejčastější přepis jeho jména do latinky je „Gougu“.

                    5. Takže ta samá funkce a to samé použití? Díky. Ale já chci říci, že je víceméně lhostejně co děláte, dokud se to nerozšíří. A to prostě bílí předci udělali.

                    6. Na druhou stranu čongové by mohli argumentovat, že jako „Gougu“ to zná víc lidí :)

                      Já myslím, že tohle je dost absurdní debata. My všichni pocházíme z euroantlantického kulturního okruhu, a proto samozřejmě vidíme primárně jeho historii a jeho vžité tradice.

                      Zrovna ta Pythagorova věta je excelentní příklad: tento název je v Evropě (a v kulturách přímo odvozencých od ní) zažitý po milénia, a jen naprostý idiot by mohl chtít jej rušit či měnit.

                      Každý člověk, který chce působit v euroatlantickém kulturním okruhu jako aspoň trochu vzdělaný a ne úplný blb, by měl rozhodně znát jak Pythagora, tak i onu větu po něm standardně pojmenovanou. Pokud to nějaký afroameričan zpochybňuje, pak to jediné, co to dokládá, je, že dotyčný zpochybňovač je blbý negr.

                      Ale neškodilo by vůbec, kdyby kdokoli, kdo chce působit jako protipól blbého negra, zároveň k tomu také věděl, že tuto větu Pythagoras ani neobjevil (první s ní přišel nějaký Ind, dnes se většinou uvádí, že se jmenoval Baudhayana, ačkoli osobně pochybuji, že by to dnes mohl někde vědět jistě), ani nedokázal — prvý důkaz pochází právě ze zmíněné Číny.

                      A celkově obecně, že matematika vznikala a byla rozvíjena v celém civilisovaném světě; Evropa na tom měla podíl lví, ale zdaleka nikoli exklusivní.

                    7. ocs: beru v kontextu danych referenci, tedy Pythagora. Dalsi vyvoj tahli hlavne bili a proto je taky spousta veci pojmenovana po nich.

                    8. zase samé hezké čtení. posílám tedy na oplátku jedno fajn odpočinkové video. https://www.youtube.com/watch?v=LM42kwC4o_s

            2. Tak ono je celkem kuriozni, ze krizenim nejruznejsich savcu se dosahuje nejakych konkretnich vylepseni, dale je prokazan vliv prostredi na dedicne znaky, atd…. ale ackoli tvrdime, ze lide jsou savci, tak soucasne si namlouvame, ze jsme si vsichni rovni :-)

              Nechapu napriklad, proc napriklad v atletice je jasna diskriminace europoidni a asijske rasy ve prospech Africanu. To je prece jasne svinstvo, nu ni? :-)

              1. Stejně tak se tvrdí, že muži a ženy jsou úplně stejní, ale přitom vadí, že v menedžmentech je málo západoněmeckých soudružek.
                Pan Darwin se hodí proti křesťanství, ale když dojde na rasové rozdíly, najednou jsme všichni syny Adamovými.

              2. We wuz kings and shit.

              3. Sysop: na to se taky dělal rasistický výzkum, který přišel na to, že svalová hmota afroameričanů má lepší parametry. Nicméně to vyšlo správně, takže to není rasistické a je to v pořádku. Když má k něčemu (třeba matematice, mrkni na ten článek o příspěvek výš co odkazuje JH, síla) lepší předpoklady bílej, je to rasismus jak Brno.

                Zajímavé na tom článku je mimo jiné i to, že ty dřívější rasistické výzkumy ukázaly, že nejlepší na matematiku jsou Číňani. Bohužel to soudružka Gomezová nečetla a tak plácá úplně z hladu a pranýřuje bílé, zatímco by měla kritizovat Asiaty.

                1. A stavba kostry je vylozene predurcuje k atletice, bohuzel pro cerny :D Na to bych pouzil opet Billa Burra. „Nobody is saying you’re dumb, but if there would be a race towards microscopes you guys would be first there“ (chyby jsou moje :D)

                  Navic je celkem vtipne, ze argumentuje Pythagorovou vetou, kdyz to vsechno nakonec pisi ARABSKYMI cislicemi a velkou cast matiky mame od arabu, to az ta vyssi matika je hodne bila, protoze mezitim stihli vymyslet Mohameda a ortodoxni islam :) Ale tohle uz ty chikite nikdo nerekl :)

                  1. Proč vlastně černí nehrají hokej?

                    1. Tam asi nestaci rict „po vystrelu utikej, co to da“ a nebo „dribluj, zdrhej a pak to hod taaamhle“.

                    2. Pár jich hraje. Proč bílý nehrajou basket nebo neběhaj 100ku? :)

                    3. Iginla je celkem klasa. Mě ani nenapadlo, kdybych se do toho tak nezačetl :) https://cs.wikipedia.org/wiki/Jarome_Iginla

                    4. Brankář Grant Fuhr, nezpochybnitelná legenda NHL. Nebo takhle z hlavy mě ještě napadá Anson Carter, gólem v prodloužení rozhodl MS 2003. Fred Brathwaite, taky gólman, chytal za Kanadu na MS. Ale je pravda, že moc černejch to opravdu nehraje a o to víc si jich pak člověk všimne a zapamatuje.

                  2. Technická, když už Vám tak zaskočil ten capslock: ačkoli se tomu z historických důvodů říká „arabské číslice“, ve skutečnosti arabský svět používá číslice dost odlišné. A samotný princip zápisu čísel (odlišný od řeckého a daleko praktičtější) vymysleli … Indové :)

                    (Naproti tomu „velkou cast matiky mame od arabu“ je naprostá pravda.)

                    1. Na fuckulte jsem mel spoluzacku Jemenku a ta mi to tehdy nejak vysvetlovala na sirkach, ze vlastne pocet tech lomenych car na arabske cislici odpovida jeji hodnote. A ony ty cislice vypadaly chloupek jinak, co se pamatuju. Uz bych to ale asi cele dohromady nedal, treba „7“ uz nevim, jak bylo. Ale „1“, „2“ (vypadala jako nase psaci 1), „3“ (bylo jako runa), atd.

                    2. To platí jen do trojky. Ale už čtyřka je takové jakési epsilon (vypadá jako pootočená trojka bez jedné čáry), a pětka kolečko. Plusmínus.

                    3. Ještě to trochu vylepším: taktéž od židů a Peršanů.

                    4. S těmi „araby“ a matematikou je to ošemetné; některé zdroje tvrdí, že to byli spíše aramejci, asyřané a ostatní pozůstatky původního středomořského obyvatelstva, a matematiku rozvíjeli pouze dokud byli invazními náplavami z arabského poloostrova tolerováni.

                    5. Což docela dává smysl, páč občas byl nějakej paša nebo jinej tehdejší papaláš trochu filantrop a pár vzdělanců si držel, ale jinak to po rozšíření slimáctví byla naprostá pakáž, která všechno rozvrátila a uměla hlavně rabovat. No šak nájezdníci, celej ten systém je vlastně nájezdnickej, akorát se úplně nevyřešila ta otázka co potom – jako že co kdyby ten jejich slimáckej systém skutečně dobyl celej svět, tak co pak? Dyť ty líný lemry by pošly hladem, když by už neměly komu co ukrást.

                  3. deacon: Bill byl v sobotu v Praze, fantasticky zazitek, mimochodem.

                    Stavba kostry je rasisticka, to vi kazdej.

              4. Všimli jste si, že černí vyhrávají běh a bílí střelbu? Jestli ono to nesouvisí…

                1. …po dlouhé době jsem se upřímně zasmál… :D:D

                2. Nouplízáci.

                  1. (Původní, a podle mne mnohem lepší, varianta zní „plísňáci“.)

        3. SkReT: Oni si to uvědomují, ale neodvažují se to říct nahlas. Ten kdo nahlas začne pochybovat nebo nesouhlasit, tak ho vyhodí z kola ven, tudíž systém se bude samo-udržovat až do definitivní apokalypsy.
          Myslíte si třeba, že Merkel je tak tupá že ani náznakem netušila, co se stane když se do Německa nahrnou miliony islámských agresivních negramotů?

  5. Prvně jsem článek jen rychle přečetl, a jako nezajímavý a naivní jsem jej odložil. Ale dnes jsem si přečetl, že jeho autorem je dokonce zakladatel Libertariánského institutu. A to mne, jako bývalého voliče Svobodných velmi zajímá. Měl bych na autora jednoduchou otázku, která též souvisí s vlastnictvím.
    Řeším jeden zapeklitý problém s bytovkou v Písku. Dům ve městě, v rámci rekonstrukce jsem v něm zbudoval 5 bytových jednotek, v průběhu stavebního řízení jsem musel zařídit ještě 2 parkovací místa ke stávajícím dvoum. Celkem tedy 4 místa na dům s 5 byty, klidná ulice, jednosměrka, 350m od domu je navíc placené parkoviště, věčně poloprázdné. Měl jsem tedy zato, že problém s parkováním jsem vyřešil. Jenže se to špatně sešlo, a nájemníci natahali do ulice celkem 12(!) aut. A parkují na chodnících, občas blokují silnici nebo výjezdy z garáží, ty nejdrzejší klidně zajedou do cizího dvora. Vznikají tedy mezi sousedy konflikty, které pravidelně přes správcovskou firmu prosáknou až ke mě.
    Libertariánské teorie praví, že majitel se stará a má odpovědnost za vlastněnou věc, a také že by jejím vlastnictvím neměla být porušována svoboda a práva druhých.
    A ještě ta osobní odpovědnost, že. Nájemník by tak měl správně usoudit, že pokud má více aut, měl by si najít odpovídající bydlení. O podmínkách věděl přeci předem.
    Jak byste tedy řešil tento problém? klidně jen na místní úrovni samosprávy.

    1. poštvat na ně měšťáky, ať to tam proberou. Ale libertariánský řešení to teda neni.

      1. Ale to se tam děje, pokud vím tak na sebe vzájemně volají měšťáky. Jediný efekt jsou zhoršené sousedské vztahy. Proto by mne zajímalo to Libertariánské řešení.
        Neřeším jen to parkování. Co člověk to příběh, takže jsem viděl exekuce, zásah sociálky a policie, rvačky, výlevy agrese a nenávisti, jednou po mě lětěl lahváč, našel jsem vyklizený byt s vytrhanými zásuvkami, urvanými bateriemi atd…… A nedokážu si představit jak na to naroubovat tuhle ideologii. To říkám jako bývalí volič svobodných, volil jsem je od jejich začátků až do posledních voleb do parlamentu.

        1. Očividně jste si tam nastěhoval pěknou sebranku kreténů. Nevim co chcete vědět, v místním socialismu mají větší práva, než vy i s firmou dohromady, takže s nima hnete dost blbě. Holt jste si je měl víc proklepnout, požadovat větší a delší jistiny (protože sice i mezi movitějšíma jsou kreténi, ale trochu to klesá a aspoň vám to pak za ty škody zůstane a nezahučíte do mínusu).

        2. Proto by mne zajímalo to Libertariánské řešení. Neřeším jen to parkování

          Pronajímám-li byt, a nájemce se nechová tak, jak já jako majitel považuji za rozumné, z bytu jej jednoduše vyrazím, a nájem nabídnu někomu jinému. Výpadek v příjmech je moje chyba, měl jsem už poprvé vybírat nájemce lépe.

          Ano, je mi známo, že v současném systému je krok „ z bytu jej jednoduše vyrazím” víceméně nerealisovatelný. To bude nejspíše asi tím, že současný systém není libertariánský.
          ___
          P.S. S malým l. Není to osobní jméno.

          1. Už se začínáme dostávat k jádru věci. Ty napadení a další věci jsem řešil v Ústí, nikoliv v bytovce z původního příspěvku, tam je jen parkování.
            A teď postup výběru lidí. Nájemce shání realiťák v příslušném městě, finalisty si pak proklepnu přes registry a králičím telegrafem přes známe v tom městě, pak přijedu osobně a s nimi (ne)podepisuji smlouvu. Potkáte usměvavého chlapíka co skládá 35000kč kauci, přijede novou octavií, nemá dluhy, umí vystupovat. Potud je to idální případ nájemníka. Ale do lidí nevidíte. Pak přijde o práci (o služební oktávku taky), rozvádí se s ním žena, a v tu chvíli je to pološílené zvíře, které zastříká odpady montážní pěnou.
            Vystěhování probíhá vždy za okolností jako jsou rozvody, exekuce, ztráta zaměstnání, úmrtí v rodině atd… To jsou lamače charakterů. Vybírat lidi je loterie.
            Dostat problémového člověka z bytu je záležitost cca na 3 měsíce. Zatím se to povedlo vždy. V libe systému by se mi to povedlo možná již za měsíc, ale pochybuji že bych z nich poté dostal případné dluhy. Tak jako teď.
            Od doby co pracuji s lidmi, tak pochybuji o podobných salonních teoriích jako je libertariánství.
            Tomu jsem věřil jen do doby, kdy jsem přestal hromadit kapitál.

            1. Nejhorší jednání je s lidma, to jste si měl zjistit než jste se na to dal :D

              1. To já vím, a také si nestěžuji :)
                Kdybych chtěl, můžu nechat všechno na firmě, ale já to řeším rád sám.
                Zajímá mě vztah libe teorie o tento vcelku složitý socio-ekonomický problém.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017