Na vyjížďce v Pardubicích - zpět na článek

Počet komentářů: 265

  1. Hezké stroje. Ale… pokud to má být fotoreportáž, jako že je, tak to doprčic dělejte (nechte dělat) pořádným foťákem s trochou kreativity a ne mobilem. Jinak se na to vyprdněte. Ty fotky jsou hnus a divák-čtenář má z toho hovno a ne sdílený zážitek.

    1. A dyť ty fotky jsou docela pěkný. Zvlášť ty motorky vypadají k světu.

      1. Nemohu s Vámi souhlasit. Červená motorka má „useklý“ zadek (stejně jako Pontiac Firebird pod ní) a také kousek přední pneumatiky. Tím jsou podle mne fotky (vcelku zbytečně) pokažené.

        1. Ale no jo. To jsou detaily, který mi nevadí.

    2. Několik upřesnění k článku. Fotografií bylo celkem 13. U každé byl popisek a byly řazeny za sebou, aby tvořily drobný příběh. Měly více souznit s příběhem na konci článku, protože na nich kromě vozidel byly taky holky. Článek je tak z mého pohledu jako autora, trošku ošizen a vyznívá možná jako reportáž, což nebylo úmyslem. Ale mohu na to mít jiný názor než redaktor. Navíc je na konci článku napsáno, že jsou to fotografie ilustrační a ne reportážní.

      1. Tits or didn’t happen. :-)

      2. Doplním, že se jednalo o spanilku předcházející Friends Fest na pardubickém závodišti: https://friendsfest.cz/cs. AKce je to velmi pěkná, nabitý program, stojí za návštěvu.

      3. To je jedno, jak to vyznělo. Prostě je to reportáž, má to všechny její znaky. A poněvadž je to reportáž druhu foto, která má nějak vypadat a něco čtenáři přinést, tak kvůli těm fotkám to měl redaktor autorovi hodit na hlavu a vyrazit s ním dveře. Z technického hlediska jsou fotografie naprosto špatné, prostorově ploché, barevně fádní, bez kontrastu a kresby. To dělají ty cool parodie na foťáky v mobilu samozřejmě. Z hlediska kreativního o tom nelze diskutovat už vůbec. Nedodržení základních kompozičních pravidel, roztříštěnost scény, absence detailů a práce s perspektivou. Dnes může fotit opravdu každý, ale pak to podle toho vypadá.

        1. Chcete naznačit, že kdyby se v článku objevily pics of tits ze zmíněného povození děvčat, tak by nás to stejně nepotěšilo? :-/ :-)

        2. To ale nebyla reportáž ze setkání švýcarských klenotníků a výrobců hodinek.
          Takže očekávat vymazlený precizní fotky je trochu mimo cílovku, nemyslíte?

          1. Já myslel, že lidé s pěknými auty mají vkus. Asi jsem se mýlil…

            1. Na základě čeho jste si myslel, že petrolheadi mají vkus? Vždyť tyhle dvě věci se vylučují. Souhlasím s Integralem.
              Cílová skupina požaduje vidět jen to auto, jako potvrzení, že tam bylo. Na nějakou kompozici, perspektivu, práci s detaily a hloubku ostrosti se vám vyserou.

              Vrchol umění fotografování aut je snímek v RAWu ze zrcadlovky (woe!) prohnaný přes nějaký filtre v počítači – na mobilu to dělají looseři. Popřípadě to brutálně přesaturovat, tím se přece nic zkazit nedá, že? Nepřeháním, podívejte se na moje.auto.cz. Ale pozor, je to síla.

              Aby to nebylo jednostranné, tak do obecného konceptu buranství spadají i další věci. Například, že nejlepší kus masa je ugrilovaný doma až do mrtva. Nejlepší pivo je přesycené a podchlazené, až z toho švácá sklovina na zubech. Nejlepší je hudba přebasovaná a hlasitá, pochopitelně produkovaná z něčeho lepšího, třeba zesilovač Yamaha 5.1 z Alzy.

              1. Jakou práci s hloubkou ostrosti? Samozřejmě když fotím nějakej velkej objekt, tak ho chci vidět ostrej celej a nejsem zvědavej na nějaký hrozně kůl rozmazávky čehokoli co je dál jak metr, takže automaticky nastavím nejmenší clonový číslo co foťák umožňuje a dá už na to nešahám, ne?

                1. Behemote: já chápu, že pro brouka wikipytlíka to bude novinka, ale zkus ten foťák aspoň vzít do ruky, než začneš zase dělat chytrého.

                  „..když fotím velkej objekt, tak ho chci vidět ostrej celej a nejsem zvědavej na nějaký hrozně kůl rozmazávky čehokoli co je dál jak metr..“

                  …tak naopak nasadím clonové číslo vyšší. Ale jen ve zcela specifických situacích bych nasadil to nejvyšší, co foťák umí a pro foto auta by to bylo zcela vyjímečně a myslím, že jsem to neudělal nikdy (používá se naopak v krajinářství, chci-li mít na širokém ohnisku vše ostré od předu až po horizont). Nicméně kvůli difrakci už to typicky nedá lepší výsledek než clonové číslo nižší, záleží, co má člověk v brašně.

                  Pro oddělení hlavního objektu, tedy i auta se běžně používá naopak clona co nejnižší, co foťák umí a výsledkem není „rozmazávka čehokoliv co je dál jak metr“, ale rozmazávka toho, co je dál než objekt, na který je zaostřeno. Čím dál je pozadí od hlavního objektu, čím delší je ohnisko objektivu a čím nižší clonové číslo umí, tím víc bude pozadí rozmazané. Platí za ceteris paribus, nikoliv univerzálně, protože v tom hraje ještě dost velkou roli crop factor.

              2. Ad Aris:
                Třeba proto, že si koupí auto, které vypadá hezky, místo toho, aby si pořídili nějakou fádní tuctovku.
                Ad Behemot:
                „Samozřejmě když fotím nějakej velkej objekt, tak ho chci vidět ostrej celej…“
                A taky ho chci vidět celej, což podstatná část fotek z článku nesplňuje.

  2. Kontrolní otázka: ty dvě další slečínky taky zůstaly netknuté? :-D
    Z tohoto důvodu bych si já nikdy nekoupil dvoumístný sporťák, bo bych se potenciálně ošidil o zajímavé zážitky z „jízdy“.

    1. Jistěže.

      1. Zavřete oči a představte si, že chlapík v baloňáku zjistí, že má vyhaslý doutník, podrbe se na čele a odchází. Pak se však otočí a povídá: „Ještě jednu otázku: jak si můžete být tak jistý, že nevěstinka byla panna?“


    2. Z tohoto důvodu bych si já nikdy nekoupil dvoumístný sporťák, bo bych se potenciálně ošidil o zajímavé zážitky z „jízdy“.

      Na druhou stranu VW Caravelle vam da vetsi prepravni moznosti. Otazka je vsak jeho schpnost zaujmout opacne pohlavi…:)

      1. Pokud jde o přepravní možnosti, tak nedávno naši chrabří orgáni chytili „pašeráka dětí“ co v přívěsu na koně přepravoval snad 18 dětí.

        No v reálu to byl člověk co potřeboval pár kilometrů nějak přepravit dětský tábor a shodou okolností vlastnil i přívěs na koně. Děcka se u toho asi docela bavily. Ale tomu nebožákovi podle mě hrozí brutální flastr a orgáni na něj určitě nahážou deset dalších paragrafů.

        1. Ono prepravne moznosti existuju rozne a otazka je ci by sa mali aj vyuzivat. Zvlast ludia z detskych taborov su zvlast vynaliezavi. Roku 2011 som v obci palhaza v severovychodnom Madarsku videl nejakych skautskych ci podobnych veducich co posadili cca 8 deti na velky nosic batozin instalovany na streche Defendera. Deti z toho urcite mali srandu. Nie som si isty ci rodicia pocity tych deti zdielali ked im deti tento sposob dopravy popisali.

          1. Když se z tábora nevrátí dětí ani míň ani víc, tak je vše v pořádku.

            1. Ne, dávno ne.

              Zrovna dneska se H. vrátila z tábora a je dost zděšená z toho, jak to tam vedli. Děti tam nesměly do lesa, neboť by si v něm mohly ublížit; hrály si výhradně na louce, tam je lepší přehled a nejsou tam pařezy a tak. Měli jednu noční hru, jež spočívala v tom, že kompletně celý tábor se po večerce odebral do zmíněného lesa 60 m hluboko, a pak se děti ve skupinkách cca po pěti vracely po lesní cestě, jež byla po obou krajích hustě lemována svítivými tyčinkami. A tak dále. Velmi intensivně mi to připomnělo

              http://www.infobaden.cz/2011/08/27/misto-prazdninovych-dobrodruzstvi-deti-cekal-tabor-hruzy/

              Prosím pěkně, dejte mi (nebo mým dětem) kdykoli a bez nejmenších výhrad tábor, v němž je vedoucí vozí na střeše Defenderu!!! (Ostatně my jezdívali naprosto běžně „na popeláře“ navěšení kolem gazíka, so what?)

              1. Nevozil jsem na střeše Defenderu, ale v Nivě více osob než jsou ty čtyři napsané v techničáku. Druhé auto bylo naloženo ještě více.
                Jak staré máte děti?

              2. No tak ten článok, to je teda dobrá prdel. Menšia však už komentáre pod ním, kde aspoň polovica komentujúcich nerozumie satire.

                My sme sa svojho času asi tak pred dvadsiatimi rokmi ako skauti vozili s materiálom na stavbu tábora na korbe Avie. Ale už vtedy sme sa museli mierne „schovávať pred policajtami“ resp. asi presnejšie príliš sa neukazovať…

              3. Přesně takové silácké řeči vedou rodiče přesně do doby než si jejich ratolest udělá nějaké bebíčko. To pak na vychovatelky a učitele štvou právníky, policii, média atd. Já bych s dětmi rozhodně nepracoval, s tak obrovským rizikem a za tak mizerné prachy. Možná kdyby mi předtím rodiče složili kauci 2 mega na nejdražší právníky. Kdyby se jejich nemotorné retardované ratolesti něco stalo a rodič by se chtěl mstít.

                U nás chodí chudáci mateřšťáci na procházky navlečení v reflexních vestičkách jak ve vězeňských uniformách. Davidova hvězda našitá na oblečení ve 40. letech byla proti tomu elegantní a humánní řešení.
                Kde jsou ty časy kdy se učitelky spokojily s červeným terčíkem když přecházeli s dětmi přes přechod.

                1. kaBrnak: „Já bych s dětmi rozhodně nepracoval…“
                  Což je podle mého skromného názoru pro děti štěstí. :-P

                2. Ty reflexní vestičky jsem před časem probíral se sestřenicí, která učí v MŠ, protože mi to taky přišlo jako nesmysl, hlavně na vesnici, kde provoz zase tak velký není. Podle ní ovšem reflexní vestičky neslouží ani tak pro řidiče, ale mnohem víc pro učitelky, protože mají o dětech lepší přehled…což mi u vědomí toho, jak rychlé tyhle děti dokážou být dává docela smysl.

                  1. Pro pohodlí učitelek by mohli mít obojky pro výcvik psů. To je odnaučí se toulat a neposlouchat. Samozřejmě to nastavit na minimum a nějak to vybavit všema eko bio a holo certifikáty :-)

                    1. Ada: výborný plán. Už stačí jen někde vytvořit „pracovní skupinu“ a prosadit Vaši firmu jako jedinou certifikační autoritu, která jako jediného dodavatele bude certifikovat firmu Vaší manželky. Počítejte s tím, že budete muset část podílů ve firmách oželet ve prospěch kyperských a podobných investorů, kteří nemají s politickou reprezentací této země vůbec žádnou souvislost:-)

                      Už vidím palebnou přípravu – čínský levný necertifikovaný a 10x levnější obojek popálil dítě. Jiný přestal fungovat a dítě srazil pirát v BMW, protože vychovatelka v zápalu hry nezaznamenala úbytek svěřenců na hřišti. Díky Vašemu obojku naopak dítě šťastně nalezeno v liščím doupěti. Šťastný úsměv matky, která během high-profile meetingu s ostatními manažery korporace letmým pohled na matlafoun něžně pohladí tečku na mapě a vidí, že dítě je spokojeně na hřišti a v bezpečí…

                      No stačí nebejt línej, se mi zdá:-)

                    2. Ještě že ve státní správě pracují převážně lidé líní, neschopní nebo maximálně průměrný. S trochou kreativity by nám připravili peklo na zemi.

                    3. Ale no tak, proč hned psát takové pitomosti…lidi si prostě práci usnadňují odjakživa, tak to chodí, a zatímco obojky jsou nesmysl, na jednotných vestách já osobně nic špatného nevidím.

              4. To vsetko len ukazuje ze za poslednych 41 rokov sa zmenilo dohromady hovno. Roku 1978 som bol prvy a zaroven posledny raz v pionerskom tabore. Chyba, pre chlapca z dediny to bolo ako vazenie.
                Pristup do lesa zakazali v prvych 30 minutach pobytu. A zvysok bol presne ako popisuje linkovany clanok. Jebnute nastupy, divne pohyby. Akurat s byvanim sme taku srandu ako polostany nemali. Malicke drevene chatky boli vyhradene pre osmakov. Ja som bol medzi mladsimi v celkom komfortnom zrube.
                Co sa vozenia detisk na stresnom nosici tyka, cesta na ktoru vysli sice nie je cesta prvej triedy, no je na nej celkom ziva premavka. Hlavne potom ako ju schengenska zmluva otvorila ako alternativnu na cestu z extremneho juhovychodu slovenska do kosic. Mne to pripada ako zbytocne koledovanie si o problem. Ale co uz, ked to rodicom tych detisk vyhovuje, mne je to totalne jedno. To ze sme sa vesali ako detiska na kadeco je hovno platne, nebol to oficialny sposob prepravy. Obvykle koncil zauchom pri objaveni.

                1. Wildcat: tábory jsou a byly kus od kusu. Že dnes helicopter parenting společně s touhou se mstít (a.k.a. „nutnost najít a potrestat viníka, i když žádný není“) vede primárně na tábor, které spíše než rekreaci připomíná vězení je jen logický vývoj.

                  Dřív se drobná (a místy i větší) zranění považovala za „shit happens“ a tak si i vedení táborů nebálo dělat kde co. Na střechu lanďáka bych děti nedal, ale na korbu pick-upu nebo Avie klidně. Tábor, kam jsem kdysi jezdil byl velmi akční (vaří děti pod dohledem jedné kuchařky, zásoby dřeva sekají děti, voda se čerpá ze studánky, noční bojovky atd.), znám i takový, jaký popisujete (vše zděné, vaří tým kuchařek, k dispozici Didaktik Gama, prostě dovolená s plnou penzí).

                  Co se změnilo je, že těch táborů, které fungovaly jako ten „můj“ výrazně ubylo. Vy jste měl spíš smůlu na konkrétní zařízení, než že už tehdy bylo vše jak dnes.

                  1. Už nějaký ten rok se podílím na organizaci táborů, které patří k těm akčním (snažíme se o to, samozřejmě je to přizpůsobené věku účastníků).
                    Domnívám se, že ten Vámi popisovaný úbytek akčních táborů může být částečně způsoben i tím, že některé z těch akčních táborů jsou pouze pro členy oddílů / organizací a nejsou nabízené komerčně.

                    1. PanPredseda: může být, ostatně velmi dobře by to zapadalo do společenského vývoje. Helicopter parent se tam nedostane ke slovu, v oddíle jsou děti, jejichž rodiče jsou s určitým rizikem OK a tak ani na táboře je nic nepřekvapí.

                      Oproti tomu komerční tábor musí počítat s tím, že dítě tam hodí kdejaký pošuk, který si myslí, že to tam bude jak v hotelu a každé bebí bude řešit jako strašlivé pochybení vedoucích, nedejbože by si dítě udělalo něco horšího (zlomilo ruku apod.).

                      Současně si myslím, že dnes jsou větší rozdíly ve zkušenostech dětí než dřív. Ne že by kdysi nebyly děti hodně „voražené“ a jiné hodně „domácí“, ale třeba na základce mi nepřišlo, že ty rozdíly byly nějak zásadní. Co je to oheň věděl každý, po stromech se dalo lézt i ve městě a jezdit na kole taky (s podobnou mírou nebezpečí jako na chatě, jen trochu jiného druhu). Dnes je vlivem rodičů hodně dětí, které jsou na tom podobně a pak taky hodně těch, kterým se styk s realitou pokud možno nemožňuje. Logicky nelze na jednom táboře vyhovět oběma skupinám a je v zájmu všech tyto dva druhy separovat. Poslat akční dítě (Wildcata) do domácího vězení pro ufňukané dětičky je holt pro ně stejně špatné jako poslat domácího mazlíčka na tábor, kde se jeden den slaňuje, vaří, seká dřevo a v noci lítá po lese v rámci bojovky a kde je tedy šance, že si takové dítě ublíží násobně větší.

                    2. Malinko přeladíme. Ale ne moc daleko od původního vysílání…
                      https://www.novinky.cz/domaci/clanek/policejni-dron-s-termokamerou-v-akci-v-brdech-odhalil-dva-pary-pod-stanem-40294605
                      „Romantiku ve hvozdech přírody ukončil příjezd policejní hlídky,“ glosovala to mluvčí…

                    3. Pořád lepší než jim tam rovnou poslat bombu nebo raketu. Ale nejspíš je to otázka času, než si fízlové pořídí Reaper.

                      Hned jsem si vzpomněl na Harryho Killera z „Dobrodružství výpravy Barsacovy“.

                    4. Tak to vypadá, že trampové s vojenským výcvikem (ideálně paragáni, průzkumníci…) budou nuceni oprášit svoje maskovací znalosti a dovednosti.

                      Jinak je to vskutku pěkná ukázka nastupující totality a high end policejního státu. Podle mě je to varovná zpráva s vysokou důležitostí.

                      Přeju fízlům ze srdce, aby se občané (především myslivci mají potenciál) naučili ty jejich drony odstřelovat jako škodnou. Až mi nad zahradou začne kroužit dron, půjde dolů (už chystám budget na vhodnou dlouhou palnou zbraň).

                    5. Hejno broku vhodne velikosti bude lepci, navic nenadelaji collateral damages, nejsme NATO, aby nam to proslo, zejo.

                      Ze fizlovrtulnicek nacapal lidi tam, kde nemaji co delat predevsim proto, aby se nekurvila priroda, na tom nevidim nic spatneho, protoze ted konci sezona na Sumave a z lesa je slyset, jak si oddechl. Vracel jsem se ted z Rozmberka a potkaval hejna luftaku, kterak organizuji posledni vykrik na zitrek, nebo rovnou berou kramle. Idealni stav. Ten bordel, co je po nich po lesich a to i v prvni zone, priroda urcite nepotrebuje.

                      Jina vec ovsem je, jestli smirovrtulnicek bude nekde poletovat v ramci „monitoringu“ (dneska moderni zvucne synonymum pro bohapuste „smirovani“) nad soukromym majetkem. Vzhledem k tomu, ze fizl muze zcela legalne mavat zbrani, kdy se mu zachce a nadavat ovcanovi do kurev, tak bych se nedivil, kdyby pripadna sprcha broku nebyla patricne ocenena ze strany Systemu. Minimalne odebranim ZP na nejakej patek, mesic, rok,… nez se causa prosetri.

                      Mozna lepci by bylo ho bud zarusit v pasmu jeho ovladani plus signalu GPS (take neni de lege, ale prece jen nelitaji broky) a nebo si na nej posvitit dostatecne vykonnym laserem.

                    6. …bych se divil, kdyby nebyla… sorry jako.

                    7. Nj, bude se muset něco vymyslet. Na vrtulníček pneumatiku s naftou nenasadíš…

                    8. Neříkalo se takovým v lepších časech „mastňáci“?
                      Já tedy žádnej velkej skaut nejsem, ale že si své odpadky z lesa zase odnesu, mi vždycky přišlo tak nějak samozřejmé.

                    9. Re: Jihocech Honza
                      31.8.2019 v 21:22

                      „Mastnak“ neni IMHO totez. Bohuzel, ne kazdy ma k prirode pozitivni vztah.

                      Dneska jsem jel po Vltave, prede mnou nejakej typek z lodi hrabl do vody, urval kus vodnich rostlin, placnul si to na hlavu, jeho spanila ho vyfotila a uz uz to cpala na Instac… nasledne on ten drn hodil do vody.

                      Jasne, jeden trs neni zadna ekologicka katastrofa. Ale je na tom videt, ze ten clovek nebyl zadny vodak, byl to curak, co si proste pujci lod a na par hodin si na vodaka zahraje. Uplne stejny pristup, predpokladam, ma k cemukoli, co v prirode je. Co na tom, ze ta fotka nikoho dal nezajima, zrejme ani jeho samotneho, ze ten trs rostlin zbytecne uhyne. Proste senzac okamziku. Dneska je moderni zit okamzikem. Cela videa jsou sestrihane sekundove okamziky.

                      Tak dneska zije moderni clovek.

                    10. Vsadím se, že ten pičus podporuje Gretu a boj se zlým CO2.
                      Angličtina má jeden krásný pojem „attention whore“

                    11. Jinak po čase jsem se byl podívat do milého městečka, na místa, která mám rád a kam jsem se tolik nachodil.
                      https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10211589405410637&set=pcb.10211589490452763&type=3&theater
                      Hajzli jedni. Je smutné znít v sedmatřiceti jako starej dědek, ale to za našich mladých let nebývalo. Víčka od piva jo, ale tohle?

                    12. Nutno ovsem dodat, ze za nasich mladejch let bylo minimalne plastu. Uzeniny v papiru, pecivo v papirovych saccich, tahaly se konzervy z nic moc plechu… flasky ve skle, ale vratny, takze se vyplatilo je povetsinou vracet.

                      Takze pokud nejakej debil vyhazel odpadky do lesa (coz se taky stavalo), tak tam po nejake dobe byla jen flaska od rumu bez etikety a kus rezavyho plechu, co byl kdysi jatrova pastika.

                    13. No dobře, ale že se plasty za rok nerozloží v nic jsme věděli už tehdy. A hlavně proč takhle zasrat hezký místo, kam se nejspíš budu vracet?
                      Dyť ty plasty nic neváží. Stačí to posbírat a za pár set metrů už je koš.

                    14. Male mnozstvi bordelu se da na miste zakopat. Kdo ma nastroje na rozdelani ohne, ma jiste nastoje i na vyhloubeni male jamy a dokonale zakryti.

                      Podstata je ale jinde. Moderni „fuck off“. Vsak mne nechytnou. A reseni nemaj, fotopast je draha a kradou se.

                      Kdyz v lidech kultura neni, nelze ji vynutit zakonem.

                    15. Jak to, že my jsme tu kulturu měli, a teď najednou není? A ještě mám poslouchat něco o generaci poznamenané komunismem.

                    16. Dobrý postřeh, to o zákonech. Zákony pokrývají jen malou část lidského života. Kromě zákonů jsou ještě nepsané normy, jak se chovat, které nejde porušovat donekonečna. Viz cigoši anebo současná migrační nadílka. Partička čmoudů okupujících nároží nedělá nic nezákonného, a jak změní kvalitu života.

                    17. Kulturu neuci stat, ale rodina. Protoze soucasne rodiny jsou, jake jsou, vypada podle toho i vychova deti.

                      Btw> je nejakej zpusob, jak si zalozit ucet na FB, aniz bych musel pri ceste nekam 300 km od baraku kupovat v zastavarne mobil a do nej SIMku, abych mohl FB overit? Po mnoha letech jsem se prihlasil k FB, abych mohl nekam, kam se smi jen s FB a samozrejme ten na mne ihned vysteknul, ze chce moje telefonni cislo. Kunda nejsem, jen jsem v tomto smeru nezkusenej a linej.

                    18. Netuším, u nás si zřídila fejsbúk jen manželka kvůli nějakým interfernetovým přednáškám.

                    19. Ja jsem FB cele rodine zakazal pote, co FB chtel fota a cisla tydlifonu.

                      No, holt, tak budu muset nekde za pajcku koupit neregistrovanou SIMku a k tomu nejakej telefon z bazaru, az budu treba v Brne. Chjo.

                    20. Ten telefon je nepovinnej. Otravujou s tim, ale kdyz ho nedas, nic se nedeje. FB otravuje i kdyz se jednou za cas prihlasis z jiny IP nez obvykle. Pak ti posila zpravu na mejl, jestli si to ty.

                  2. No ono to za komanca to fungovalo tak ze deti isli tam kde bolo ROH u zamestnavatelov rodicov schopne zohnat poukazy. Ono potom sice existovali kadejake vymenne pobyty a tabory za odmenu pre top ziakov, no aj to bolo riskantne. Manzelka dodnes rozprava o hladovani a spine v „tabore“ kdesi na ukrajine. Cez skolsky rok to bola internatna skola pre mentalne postihnute deti.

                    1. Wildcat: byla spousta pionýrských táborů, typicky navázaných na ZŠ, takže se tam děti znaly. To byly většinou ty akční stanové. ROH byly spíš zděné. Ale nejsem na to žádný odborník, sám jsem jezdil do jednoho a při tom poznal něco navíc (táborů bylo v okolí víc plus přes děti, které jezdily jinam). Kamarád má přesně takové zkušenosti jako Vy a pokud vím, bylo to právě ROH přes rodiče.

                    2. Bejvaly tabory od fabriky a tam zalezelo na ty ktery fabrice, jaky mela rekreační arealy a zarizeni. On ten komancismus nebyl homogenni a podmínky se hodne lisily v case a místě. Co byl desnej problém v bode A mohlo bejt zcela v pohode v bode B a naopak.

                2. No u mňa to nieje 41 rockov ale asi len 28 čo som bol v prvom tábore (obyčajnom, lebo pionierke už boli vtedy zrušené). Pamätám si ako som tam ani za boha nechcel ísť (strach z neznámeho) a ešte si pamätám ako som sa odtiaľ nechcel vrátiť domov (proste tam bolo super). A chodili sme s mladším bratom každý rok do táborov. Ja som bol dokonca jedno leto v troch táboroch (obyčajný, kresťanský a putovný). Posledný krát som bol ako 19-ročný, ale to už ako vedúci. Furt to malo niečo do seba. Hlavne keď som do cirkevného tábora doterigal magič a počúvali sme Slayer – Divine Intervention.

  3. Na tom že nemáme rádi policajty se shodneme, ale zkoušet je nahazovat z kaluže ve chvíli kdy vám dělají volný průjezd a díky vám tak vlastně zdržují ostatní řidiče mi od vás příjde jako pěkná zmrdovina.

    1. Tady je to bráno jako známka punku. Tedy jako známka hustokrutého petrolheada.
      Podobně jako ve 3.nápravné skupině požívá největšího respektu mezi „spolubydlícími“ ten kdo spáchal nejtěžší zločin, ideálně na policajtovi. Tak čeští petrolheadi, blahobytní středostavovští pupkatí taťkové od rodin, považují za naprosto drsné zakvílet gumama vedle policejního auta, a ti nejdrsnější z nich (jen považte!) si dokonce dovolí ocákat policajtům auto blátem!

    2. Zkuste brát článek s jistým nadhledem. Nepíšu, že jsem nejprve zajel na pole, tam nabral na gumy bahno a pak s dětinskou škodolibostí nahodil policajta.
      Dokonce jsem s nimi i soucítil v tom plaváku. A na konci jízdy jsem stáhl okénko a pozdravil je a poděkoval. Tak klídek.

      1. Vy to třeba berete s nadhledem. Jenž je spousta existencí co to berou jako návod k chování. Podobně jako třeba policejní a političtí potentáti zjevně neberou Orwellův 1984 jako varování ale jako služební příručku a praktický manuál.

        Já jsem třeba nevěřil že někdo může být takový zamindrákovaný zoufalec, že si obrâtí trysku ostřikovače směrem ven, a pak má orgazmus z toho že ocákal cyklistu nebo „socku co chodí pěšky“ u přechodu.
        Dokud jsem tyhle existence, které mají potřebu si na zcela prázdné silnici čistit sklo zrovna když míjí cyklistu, sám nezačal potkávat.

        1. Ad kaBrnak:
          Vidíte to, já mám na zadním skle ostřikovač nasměrován tím správným směrem už z výroby. Co s tím?

          1. Stačí počkat ty 2 sekundy než minete cyklistu a nemí kompulzivně obsedantní potřebu cákat na sklo v okamžiku když ho míjíte. Velmi jednoduché.

              1. Může. Ale pokud přitom dotyčný téměř sletí z kola, tak vás taky může na nejbližší křižovatce dojet a rozbít vám hubu. Pokud je pacifista tak aspoň ukopnout zrcátko. Protože tohle je de facto ohrožení života, podobně jako byste stáhl okýnko a rukou do něj v plné rychlosti strčil.
                A kulturní marxisti z médií by si smlsli na další Drefus… pardon vlastně Laciniádě. Tam by se dalo těžko okecat že za to že sletěl z kola když jste zatroubil vedle něj, opravdu ale opravdu nemůžete.

                Já jsem ty ostřikovače cyklistů skoro vždy u nejbližší křižovatky dojel a měli docela staženou prdel když si uvědomili že je od nasraného chlapa dělí jen 4mm tenkého bočního skla.

                Pak tu máme ještě notorické nadužívání klaksonu, který si zamindrákovanci pletou s akustickým generátorem nadávek a neberou v potaz, že jeho funkce je k odvrácení hrozícího nebezpečí a ne k akustické terapii vlastních komplexů méněcennosti.

                1. Já klakson na pumpičky používám v případě, když se tyto motají vedle sebe a blokují jízdní pruh, případně jinak porušují předpisy, jejichž dodržování po nás plechovkářích jinak velice agilně vyžadují. Takové to „meep meep“. Když ty kuřecí hrudníčky začnou zvedat pěstičky a hrozit jimi, nasadím akustický kanon. Na nasrané pumpičky mám v autě teleskop.
                  Pomocí ostřikovačů jsem nikdy nic řešit nemusel.

                  1. Zvláštní jak se každý petrolheadí desperát co kašle na zákony a předpisy, těchto najednou dožaduje pokud jde o ostatní účastníky silničního provozu.

                    Já už mám dlouho podezření že skalní pumpička a skalní petrolhead jsou v podstatě to samé v bledě modrém.

                    1. kaBrnak
                      Jsou pravidla a pravidla. Jedny jsou pro zachování vlastního života, další jsou důležitá proto, abych nesral ostatní a pak jsou ta, co slouží jen k buzeraci a výběru prachů.
                      Třeba pravidlo chodit po silnici vlevo a mít reflexní prvky jsem dodržoval tak nějak sám od sebe i bez uzákonění v zájmu vlastního života. Neparkování třeba ve vjezdu do nemocnice zase považuji tak nějak za běžnou ohleduplnost bez ohledu na značku toto jednání zapovídající. Ale třeba buzerační červenou padající podle rychlosti auta nebo třicítku v polích směle ignoruju, protože tam není žádná oběť, maximálně fízlovo nebo úředníkovo ego.

                    2. Nemyslím si, cyklisty respektuju. Jenže cyklista se už z principu snaží co nejméně překážet ostatním, zatímco pumpičkář a tzv. „městský cyklista“ ohrožuje sebe (což by mi bylo celkem jedno) a vnáší svým sebestředným a nepředvídatelným chováním chaos do dopravního proudu kolem sebe, což mi už vadí hodně.
                      Když někam prdlám na babetě, jedu primárně trasami, kde budu co nejméně, ideálně vůbec, překážet hustému a rychlému provozu; když už to jinudy nejde, snažím se jet tak, aby ostatní kolem mě viděli včas, co se chystám udělat. Už proto, že jsem jako mopedista zranitelný a chráním si tedy vlastní zadek.

                    3. extremista v čemkoli je vždycky problém…

                    4. Zdeněk Jirotka v Saturninovi trefně rozdělil lidi do 3 skupin:

                      1. ty, co nemyslí konfliktně (tzv. prázdno v hlavě)
                      2. ty, co se opájejí představou konfliktu
                      3. ty, co jdou a konflikt vyvolají

                      Buďte v klidu, drtivá většina z nás všech, co tu diskutujeme, patří do 1 nebo 2 skupiny. Tvrdím, že poměr 1 + 2 skupiny ke 3 skupině se pohybuje 50:1 až 100:1. Nemám to empiricky ověřeno, je to neodborný odhad, nicméně pohybuji se celý svůj nekrátký život mezi lidmi, takže si za svým odhadem stojím. Ohazovačů policajtů je poskrovnu a troufám si tvrdit, že i Staník (při vší úctě k jeho odvaze) je spíše osobou skupiny 2 a ono ohození bylo jaksi nechtěné a poté v článku událost trochu vytěžil pro gradaci dramace.

                  2. Co je to teď za módu, že cyklisti jezdí ve formaci stíhací velitel a jeho číslo (tj. „velitel“ vepředu vystrčený doleva do silnice a „číslo“ za ním více doprava ke krajnici, tím pádem nejedou ani vedle sebe – nebo jen s minimálním překryvem – ale ani správně za sebou)?

                    1. To není móda, zadní se veze v aerodynamickém krytu a pak se prostřídají.

                    2. Ad podotek:
                      Domnívám se, že pokud toho, který je vystrčený do silnice, sejme auto, tak už se neprostřídají.

                  3. tak ale to odvracíte hrozící nebezpečí, protože je upozorňujete na to, že takhle je brzo někdo smete až nebude mít kam uhnout a objeví se mu za zatáčkou. :)

                2. KaBrnak: A četl jste ten odkazovaný článek? Kdo koho ohrozil a kdo se koho lekl, je tam poměrně jasně popsáno:
                  Policisté vzápětí zjistili, že spor se rozhořel poté, co cyklista sjel přímo před jedoucí auto.

                  „Řidič osobního auta se cyklisty lekl, musel prudce zabrzdit, a přitom na něj zatroubil. Cyklistovi se to však nelíbilo a začal mu sprostě nadávat a gestikulovat,“ uvedla mluvčí policie Violeta Siřišťová. Agresivní 43letý cyklista pak několikrát udeřil pěstí do čelního skla, které rozbil. Muž je podezřelý z trestného činu poškození cizí věci, za který mu hrozí až roční vězení.

                  Málo platný, pořád tvrdím, že sportovat by se mělo na k tomu určených místech a ne na silnici, vždyť ti ocyklení magoři jsou při podávání výkonu doslova zfetovaní adrenalinem a endorfiny – to pak není divu, že neadekvátně reagují a chovají se agresivně…

                  1. Já jsem se vyjádřil obecně k troubení cyklistovi za prdelí. Že v konkrétním případě může být tím idiotem cyklista, to nepopírám.

                    Taky je tu možnost že ho ten den omezilo, oprasilo nebo ohrozilo více autíčkářů a tak mu nakonec ruply nervy.

                    1. Asi by meli cesti pumpickari jezdit na exkurze do Italie.

                    2. Ad kaBrnak:
                      Stejně tak je tu možnost, že ho nikdo neomezil, neohrozil ani neoprasil a je to labil, kterej má nutkání rozbít minimálně jedno auto denně.

                    3. Re: PanPredseda
                      27.8.2019 v 17:56

                      Udrzet se na celnich pozicich nastenky Auto*Matu neni zadna prdel…

                    4. Ad Sysop:
                      Stačí s výkřikem „Za stranu a za lidi!“ vjet pod auto. Since Bouchal.

                    5. Bouchal spis zarval „zasrany naledi“ a zarval pod autem, ne?

                3. Po cca 25-letých zkušenostech s cyklisty, motajícími se mezi auty, zdržujícími svým vanglováním provoz a jinými prasárnami, mám na cyklisty na silnici obdobný názor, jako zdejší zdravé jádro webu.
                  Jistěže nebudu troubit na sedmdesátiletou babku na Libertě, co se na ní sotva drží, sotva šlape a vangluje při tom.
                  S velkou chutí bych si ale zatroubil vlakovou tlakovzdušnou hornou na dva mladé zmrdy, jedoucí vedle sebe, podobně vanglující a na lehké klepnutí do klaksonu ala „jsem za váma“ reagují fakáčema.
                  To bych opravdu rád měl v autě namontovaný horny, co by je tím akustickým tlakem z těch bicyklů shodily.
                  Když nebudu uvažovat ty výše popisované babky/dědky na skládačkách a Libertách, tak ten zbytek se chová na silnici opravdu jako kreténi.
                  A vůbec jim nedochází /nebo jim je to jedno/, že jde o jejich život. Média se ale už dlouho starají o to, že z nějakého nepochopitelného důvodu jsou na jedné a téže silnici „nějak víc v právu“ ti cyklisté, nikoliv automobilista, platící silniční daň a jedoucí po komunikaci, určené primárně pro auta či motocykly.
                  V momentech, kdy mám takové kretény před sebou, tak zpoždění nezpoždění zpomalím, nebo když to jde, tak je velkým obloukem objedu. Za ten malér to fakt nestojí.
                  Zajímavostí může být, že se takto debilně nechovají majitelé malých mopedů, motorových koloběžek, ani lepších elektrických kol či naopak větších skútrů a motocyklů.
                  Výhradně jako piče, se chovají právě a bohužel, převážně mladí /do 30 let/ majitelé vytuněných bicyklů za sto litrů a bez pomocných motorů, co „právě sportují vole“.
                  Kurva, sportujte si třeba až do finálního infarktu, ale ne na obyčejné silnici s hustým provozem aut.

                  1. Znáte tu písničku „zastávám se slabších, i když nejsou v právu“? Neoficiální hymna dnešní lidové emh liberální demokracie.

                4. Ad kaBrnak:
                  Cyklistu z odkazovaného článku považuji za neustále hrozící nebezpečí.

              2. Pumpičkáři nemaj na silnici co dělat. Je to zkurvený dopravní plevel.

                1. Pumpičkáři nemaj na silnici co dělat, pokud mají vedle cyklostezku.

                  1. Cyklisté jsou ještě zlatí oproti koňákům. Během dvou týdnů jsem ujel dohromady asi 60 km v koloně za přepravcem koní. Opravdu nechápu jak někdo může být takový kokot, že ho ani nenapadne někde uhnout a nechat projet 50 aut co za ním jedou.

                    1. Koňáci ale nejsou k vidění tak často. Aspoň v mém teritoriu jsem takovou věc nepotkal snad jindy. Občas leda tak jednoho standalone jezdce na koni.

                    2. Koňáky tu máme taky. Kolem nás je několik koňských farem pro holšišky, co si hrají na princezny v sedle. Musím se smát, když něco takového potkám na cestě, slečna sedí na koni a hraje si na honoraci. To by koneckonců ani nevadilo, problém je, že s těmi kobylami lezou i na příjezdovou cestu k nám do osady a kobyly na ní nechávají kobylince jak stodoly. Když jsme je několikrát žádali, aby si to po sobě smetli aspoň z cesty, tak nám odsekli, že to je veřejná cesta a oni že to nemají povinné (což není tak úplně pravda). Od té doby u nás kobyláři vítaní nejsou a už jsme jim to dali i najevo.

                    3. To je přesné. Princezničky v sedle a kýble koňských hoven na cestě.
                      Té novodobé šlechtě nedochází, že ta skutečná šlechta měla kromě koní taky nějakého Jeana který za nima chodil s kýbkem a ty kobylince sbíral.

                  2. Cyklostezku vedle nemají takřka nikdy. Většinou jde o smíšenou stezku pro pěší a cyklisty. Což ve městě znamená maminy s kočárky žvanící do mobilu a nechávající své děti vykonávat nevyzpytatelný brownův pohyb po stezce všemi směry. V takovém případě chápu nabušence na silničkách co jedou 40 a víc, že použijí raději silnici.

                    Otázka je jak je to de iure. Jestli ta povinnost platí i pro smíšené stezky. Bo zákon mluví o cyklostezkách.
                    A jak je to s tĕmi nesmyslnými pseudocyklostezkami na chodníku, kteréžto jsou co 40m přerušovány příčnou silnicí a co 40 metrů je tam značka konec cyklostezky a za křižovatkou zase začátek.

                    1. V takovém případě ostřikovač.

                    2. K tématu konstruktivně:
                      „Otázka je jak je to de iure. Jestli ta povinnost platí i pro smíšené stezky. Bo zákon mluví o cyklostezkách.“
                      http://www.cyklistikakrnov.com/Cykloinformace/prava-a-povinnosti-na-cyklostezkach.html

                    3. A co teprve tříletý capart na odrážedle. Může se pohybovat na čisté cyklostezce? Je spíš pěší a nebo to spadá mezi koloběžky?
                      To jsou teprve právnické chytáky.

                    4. Ad kaBrnak:
                      Odrážedlo bych zařadil ke kolům a koloběžkám.

            1. Vámi uvedeným způsobem jsem ho použil pouze jednou (mám přední okna na švihadla) a mělo to své opodstatnění.

              1. Cyklista měl brýle od bahna a vy jste měl obavu aby se mu něco nestalo když přes ně pořádně nevidí, takže jste mu je chtěl takto očistit? Tak to je v pořádku :-))

                Že vy jste ale měl potřebu ho spíš vychovávat?

                1. Měl jsem potřebu aplikovat rčení „Na hrubý pytel hrubá záplata“.

      2. Nevim jak moc to bere s nadhledem ten policajt, co tam nedobrovolně mokne a ještě sleduje jak z něj účastnící dělaj ještě většího čuráka. Ale je mi jasné, že si tu frustraci pak někde uvolní… Takže už z toho důvodu nevidím jako moc smysluplné policajta zbytečně srát. Já si jeho xicht pamatovat nebudu ale věřim tomu, že on si toho Mustanga co ho ohodil v dešti pamatovat bude dobře…

  4. Jeden manik u nás vždy večer ide prevetrať mustanga , má z toho asi orgasmus keď prehluší všetko ostatné, ale nikdy som ho nevidel v aute s nejakou šlapkou.

    1. Třeba je jako Fuko z majstrštyku české kinematografie Nahota na prodej.

      1. Fuko (spoiler) umrel. Jedine ze by to byl Fuko ml., pripadne nejml.

        1. (Spoiler)
          Fukovi se mohlo narodit leda tak tohle: https://en.wikipedia.org/wiki/Peel_P50

          1. Peknej spoiler :) Ale jo, to auto, co klatil na konci, bzlo cerveny, mam dojem :)

    2. Mě v tomhle ohledu štvou spíš motorkáči s otevřenými výfuky, včetně harlejářů co mají potřebu dát plyn na maximum do ohlušujícího řevu, zrovna uprostřed města když je kolem plno lidí.

      No aspoň si člověk dokáže představit jak to vypadalo při osvobozování Brna rudoarmějci, když rámusily těžké kulomety na obou stranách. Jen ten řev „urááá“ mi tam chybí.

      Tihle motorizovaní mentálové si vykoledují i zpřísnění hlukových limitů na motorky. A nikdo s nimi nebude soucítit když jim erár a EU ty jejich hlučné krámy zakáže.

      1. Harlejáři jsou naprosto v pohodě. Kromě toho ty motorky mají ty výfuky takto udělané a schválené z výroby a má to tak být. Což se vůbec nedá říct o doslova ječících výfucích třeba čtyřválců, co schválně po městě jezdí na vytočený nízký kvalt, aby dělali co největší rámus. Jsem přesvědčený, že právě u těch „silničáků“ ty výfuky takto hlučné být určitě nemají a jde o dodatečné montáže „laďáků“ – což majitelé nízkootáčkových a velkoobjemových Harleyů vůbec nemají zapotřebí.
        U těch Haryků mi to vůbec nevadí, trochu zaburácení a je nafurt pryč. Ti chlapi na nich, jsou totiž pohodáři, zřejmě i o něco inteligentnější a nejezdí tedy večer po městě dokolečka, s „laděnými“ výfuky. Právě tohle velice často dělají ti debilové na typických, vysokootáčkových silničních strojích.
        To jejich ječení je slyšet ještě i tehdy, když už je přes kilometr daleko, kdežto o chlapovi na tom čopru ani nevíte..

        1. To s tymi Harleyakmi plati len pokial nejaky nebyva v susedstve. Druhy sused od nas pouziva v lete ako dopravny prostriedok vyhradne motorku. Harley. Kurva hlucny. Dost to zneprijemnuje zivot ked chceme v lete vyuzivat zahradu a bazen.

          1. Znepríjemňuje v zmysle, že ráno, keď odchádza, tak to počuješ 30 sekúnd a ďalších 30 sekúnd, keď poobede prichádza? Alebo v zmysle, že celé poobede to túruje na mieste? Aby to nakoniec nebolo tak, že je z teba starý ufrflaný dedo?!

            1. Ja mozem byt ufrflany dedo, no kto vedome otravuje svoje okolie zbytocnym hlukom len preto ze jemu sa ten hluk paci je bezohladny zmrd. Kurva, ked vcera okolo osmej vecer tu motorku nastartoval, zatriasli sa nam na dome okna.
              No a s tym zneprijemnovanim je to tak, ze po cez weekend robi taky brownow pohyb. Odide, pride o 10 minut. Vybehne po nieco, vrati sa. A to tak ide cely den. Nie ze by sme tak nefungovali cez weekend vsetci, ale auta zdaleka nie su take rusive. Clovek ich casto ani nepostrehne.

              PS: Nikdy som nechapal posadnutost zvukom motora a kadejake fart cans…

              1. No si preberieme tie tvoje trasúce sa okná. Ten „harleják“ je tvoj druhý sused t.j. medzi vami dvomi je ešte min. jeden dom / dvor ak som to správne pochopil. Ak si odmyslím u HD ich CVO program tak momentálne tam je v ponuke najväčší motor Milwaukee-Eight 114 (takže 114 cubic inch čo je cca. 1868 cubic cm). Sused má isto „laďáky“ miesto origo výfukov keďže ti vadí jeho hlučnosť, ale neviem aké trombóny by tam musel mať aby ti normálne okná roztriasol tým motorom na vzdialenosť dvoch susedských pozemkov. Asi by si mal okná skontrolovať a dať ich dokopy či vymeniť.

                1. Ale nie, obhajujes neobhajitelne. Okna sa zatriasli raz, asi mal vyfuky v spravnej pozicii. Ale ramus okolo hlavy hed chcem v pokoji oddychovat v bazene mi za priemernu sobotu urobi tak 10 krat. A je to kurva hluk. Nech tam ma pre mna za mna len priamo trubky bez tlmicov, ale nech s tym jazdi niekde kde neotravuje ludi naokolo. Ono existuje taka vec co sa vola ohladuplnost, vies?

                  1. Len každý má tú ohľaduplnosť posunutú iným smerom a v rámci inej činnosti. Takže tam kde tvojho suseda by také rachotenie v sobotu v bazéne zrejme potešilo (asi preto to má na mašine) tam to teba zdvihne zo stoličky resp. vody. Skúsil si sa stým susedom o tomto probléme porozprávať?

                    1. Nie. Este nie. Vzdy sa tam najde nejaka prestavka v ramuseni co ma ukludni. Uvidime ako sa to vyvinie dalej.

            2. Pathy: Wildcat to tak podle popisu sice nemá, ale já doplním ještě jednu drobnost k tomu „počuješ 30 sekund ráno keď odchádza“. Kamarád začal takhle harlejáře nenávidět ve chvíli, kdy se mu takový člověk zabydlel kdysi v sousedství a jezdil do práce na 6. Takže ono je to sice relativně chvíle (30 sekund ne, když to typicky takový člověk nejdřív nakopne, nechá chvíli bublat a pak teprve jede), ale hlavně kdy. A každý den se budit o půl 6, protože soused je bezohledný kretén, to prostě nepotěší ani mladíka co nemá ani 30. Takže se vždycky těšil na zimu, až to soused schová do garáže. Byl to pochopitelně správný pekelný anděl, co má každého na háku a nějaké řeči sousedů (nejen kamaráda, pochopitelně) měl těžce v paži s poukazem na ufrněné důchodce. Tak jste mi to připomněl.

              1. Odkáž kamarátovi, že v noci sa spí a nie počúva.

                1. Myslim ze keby toto ten harleyak povedal dotycnemu kamaratovi, jeho reakcia by bola asi takeho druhu pre ktory existuje skutkova podstata v trestnom zakone.

                  1. Ťažko súdiť, ale šanca na to že niekomu prepne a použije nejakú zbraň je samozrejme vždy, hoci tá pravdepodobnosť je dosť malá.

                  2. Wildcate, nevím, jestli váš soused motorkář je dostupný rozumné domluvě, ale moje rada zní:
                    Když jste nasraný, určitě za ním nechoďte! Bylo by to kontraproduktivní. Pokud za ním půjdete, tak až budete úplně v klidu a vychladnutý.

                2. SatanOkkY: :-)

                  Historka odjinud: partička teenagerů pořádá párty. Na nic nereaguje – jsou mladí a neklidní, stěžující sousedi jsou k smíchu. Kravál utichl kolem páté. Jeden ze sousedů odcházel v 6 do práce a před zabouchnutím dveří osolil zesák. Prý pak už žádná párty nebyla. Asi omladina nezvládla doplněk k tomu „v noci se spí“, a tedy, že „ve dne se nespí“ :-)

                  1. Hehe, mám podobnou historku. Sousedi v řadovce dříve pronajímali dům. Nájemce byl velký fanošek techna. Prý ho i „tvořil“, at uz to u techna znamená cokoliv. Ve všední den to hulil do půl šestý, až se dům otřásal. Zvonění (asi) neslyšel. Ale nevěděl, že jsem si udělal druhý den volno a jako ranní ptáče jsem se vzbudil půl hodiny po konci jeho performance (jo, přispal jsem si, inu volný den) a poslal mu něco z mého metalového soudku na oplátku a výjimečně si zapařil už po ránu. Též byl od té doby klid. Nutno dodat, že další sousedy v řadě jsem nemohl rušit.

        2. U vás v senochrupově to možná platí. Já si to pod dojmem Landovy romantické propagandy Přízraky, myslel rovněž. No praxe je odlišná. Zvlášť ve městech kde jezdí na harleyi kdejaký zmrd co na to má prachy. Žádný srdcaři a skalní vousatí zztopáci jako kdysi.

          Tady už lidi neví co roupama a prachama dělat. Potkávám tu čím dál víc Indiánů. A ti jsou finančně jinde než socko harlej. Ostatně, i dřív se říkalo že Harley ne Indian chudého muže.
          Taky jsou poslední roky k vidění různé nákladné votuzingy a skládačky na zakázku, kde je těžké určit co to bylo původně.

        3. Myslím (teda som), že percentuálne zastúpenie „ladených výfukov“ je v rámci motockylov rovnomerne rozložené medzi kategórie jogurty a traktory. Pretože u jednej skupiny je požiadavka na zníženie hmotnosti a zvýšenie výkonu (jogurty) a u druhej skupiny je požiadavka na zvýšenie hlučnosti (traktory). Skús mrknúť tu a uvidíš čo sú ľudia schopný dať na svoju mašinu: https://www.buyak.sk/index.php?page=buyak&go=1&go2=8&go3=16&PHPSESSID=8658608a017106ef3d70a96e2f85f6b4 – viem, že to už je extrém, ale ani „harlejáři“ nezaostávajú v rachote za jogurťákmi.
          Ja mám na mojej motorke origo výfuky a doma vždy vedia keď sa blížim domov po ceste u nás v dedine. Včera mi dokonca aj krpatá suseda (asi 3,5 roka) povedala, že ma počuli aj s jej materou ako idem domov na motorke. Ono ak sa chce tak s takým vysoko otáčkovým jogurtom vieš aj s origo výfukom robiť pekný rámus.
          Mne napr. najviac trhajú uši tí puberťáci na malorážkach. Dvojtaktný 50ccm motor s čert vie akým výfukom, ktorý je vytočený do červeného poľa aby to aspoň ako tak zrýchľovalo. Jo a všimol som si vo Viedni, že je veľká móda dávať laďáky na skútre – dneska šla Vespa a teda nevedel som len podľa zvuku určiť čo za monštrum sa to rúti na nás……

      2. Hlukové limity motorek jsou už teď dost přísné, jenže spousta jich má laďáky, často bez homologace. Takže na STK se namontuje origo a pak zase přehodí zpět… Dost motorkářů tvrdí, že je okolí lépe slyší a je to bezpečnější. Těžko říct. Mimochodem, připadá mi, že skoro nejhlasitější jsou čertvíproč čtyřkolky. Jednou jsem se ale projel na Vulcanu 1500, kde byly výfuky fakt brutální. To byl skutečný „chopper“.
        Jinak v Rakousku už čas od času dělají namátkové kontroly a chlapíci s nehomologovaným laďákem nebo vykuchaným výfukem mají problémy. U nás to zatím prochází.

        1. motorkáři by si měli uvědomit, že je slyší všichni kilometr do boku ale ne to auto, které zrovna dojíždí. Bohužel se zvuk zrovna šíří blbě. Takže o motorce co jede předemnou vím ještě hodně dlouho ale motorku co jede za mnou slyším až když mě předjíždí.
          A neni to jen zvukově izolovaným autem. Tam (alespoň já) monitoruju pořád situaci za mnou takže o té motorce vím.
          Ale když jedu na motorce tak už jsem se několikrát lekl, když mě začal předjíždět „kolega“ o kterém jsem neměl tucha a uslyšel jsem ho až když jsem měl jeho motor vedle hlavy. Prostě směrem dopředu ta motorka slyšet neni.

        2. Máš pravdu stými štvorkolkami – dokonca aj tie ktoré majú takmer zhodné motory s motorkami sú o dosť uvrešťanejšie.
          A Kawasaki Vulcan 1500 je cruiser a nie chopper. Tiež som sa na tom zviezol a bral by som ho domov do garáže – sadol som naňho a sedel mi presne do ruky ako keby ho niekto namňa presne vyrobil.

          1. Jj, Vulcan je cruiser, máš pravdu. Myslel jsem spíš zvuk, proto jsem napsal „chopper“ jakožto lidově vrtulník. Tenhle můj půjčený měl rozhodně zvuk jako helikoptéra, byl ale jinak hodně dodrbaný. Jinak ale super stroj, robustní, motor s hydroštely, moc se mi to líbilo.
            Ještě k tomu chopperu, kdysi jsem někde četl, že se těmhle motorkám tak začalo říkat právě kvůli zvuku jako vrtulník, ale prý to bylo spíš z „chopped“, jakožto odrbaný nebo očesaný, jak tehdy tyhle motorky vznikaly…

            1. Ak neklame Paul Garson či Sonny Barger tak je to ozaj od slova „chopped“ (po našom osekaný, odrbaný či orezaný). Kedy si chlapci americký tunili vtedajšie US bajky flexou, kladivom a nožnicami na plech.

  5. Abych pravdu řekl, Mustang se stává poslední dobou symbolem lokálního zmrdství. Je to poměrně levné auto s pořádným výkonem, a tak si u nás dávají lepší mladíci pravidelně o půlnoci městské závody s pořádým virválem a pálením gum na kruhácích. Jezdit tak v Mustangu, ač normálně, je tak spíš pro ostudu…

    1. Mladíci s laciným autem za půl míče f ojetině? To jste zřejmě z Prahe.
      U nás prasí klasicky Prassáti a SUV s podnikatelem-mafiánem nebo jeho čtyřicetikilovou blondýnou uvnitř. A nebo frustrovaní mladíci s přetlakem v kalhotách a votuzeným 15 let starým bávem.

      1. Psal jsem „lepší mladíci“. Typicky rozmazlené děti lokální horní třídy.

        1. Jiný kraj, jiný mrav. Někde vlastní „lepší mladíci“ zánovní fobii ve čryřhrnku místo tříhrnku (pohraničí) a závodí s ní za JZD od silážní jámy k prasečáku a zpět. A jinde je to Mustang versus Jaguár.

          Docela by mě zajímalo jestli za tím nestojí třeba hry typu Grand theft auto, plus odpojená ajfounová generace co nerozlišuje realitu od té virtuální.
          My jsme sice vyrůstali na stařičkém Carmageddonu, ale ještě jsme měli vtlučenou besipáckou výchovu a v paměti pohlavky od táty co nás v případě nutnosti učil slušnému chování v silničním provozu i ručně stručně.

    2. Hanes 26.8.2019 v 11:35
      … a tak si u nás dávají lepší mladíci pravidelně o půlnoci městské závody s pořádým virválem a pálením gum na kruhácích…
      Teda nechci bejt nějak hnusnej, ale co jinýho byste asi tak s Mustangem chtěl dělat? Jezdit rallye nebo stěhovat tchýni?

      1. Stěhovat tchýni. Rychle a daleko. :-D

        1. Smíšené pocity?

      2. Tak si ho můžou vzít na okruh a za den tam propálit v gumách třeba celé kapesné :-)

  6. Mám tu hádanku pro znalce amerik. Vypadá to dle zadního skla a náběhů jako Corvette ze začátku sedmdesátek, jenže ty zadní světla byly u korvety vždy kulaté. A přední maska tam taky nesedí:
    https://www.youtube.com/watch?v=9W3A34TTxFU

    Buď jsem si spletl značku a nebo je to těžkej votuzing.

    1. Mohl jsem se také účastnit, ale ouřednice říkala, že má na vydání veteránský RZ ze zákona 30 a že je na to sama. A já to do ulic bez RZ nepošlu!
      Jinak Buick V8 r.1973

    2. Ve který vteřině? Já nemůžu v práci sjíždět 3,5 min dlouhý videa

      1. Je to Buick Riviera 1971-1973 tzv. boat tail. Přesně ten co mám i já.

        1. Díval jsem se že ten Buick Riviera 71 se od 73 liší docela podstatnými detaily ale i cenou. Ten 71 je elegantnější a taky o půl míče dražší.
          Z toho je vidět že kastrace automobilů začala už v 70. letech. Odrazilo se to i na Corvettě která tehdy přišla o tu elegantní příď.
          A pak že normalizace probíhala jen u nás :-P

          1. You know nothing, Jon Snow… Setrenie na vyvoji a badge engineering fungoval uz v 50. rokoch a v 60. rokoch slapal naplno. Ono sice existuju auta co boli exkluzivne aj vtedy, no ked idem na nejaky zraz veteranistov (naposledy tuto sobotu), vzdy mam kurva problem zistit letmym pohladom ci sa divam na Chevy, Olds, Pontiac ci Buick. Podobne Ford/Mercury. Trocha lepsie to mal oddelene Chrysler, kde bolo lepsie vidno ze co je Dodge a co je Plymouth. Pravda, technika pod karoseriou bola zdielana tiez.
            Jo, a este bezpecne spoznam Oldsmobile 442

            1. Myslíte Detroit 442? https://youtu.be/NO94MYyc7SE

          2. Mám 73, ale cena není určena ořezávání výbavy. Je to tím, že ještě v 90. Letech to byl spotřebak a lidi to tooooonili – pasacky a lowridery. Auta už ubývají a každý rok je dražší. Jinak 1971 je best, to měla ještě falešné sání vzduch na výku kufru na počest český Tatrovky.

            1. „… Jinak 1971 je best, to měla ještě falešné sání vzduch na výku kufru na počest český Tatrovky…“
              To jako fakt? Neměl byste víc informací?

            2. Myslím že se s Wildcatem poněkud mýlíte. Na přelomu sedmdesátek totiž v USA začaly platit nové rádobybezpečnostní předpisy na ochranu chodců. Což v EU před cca 10 lety dovedli k dokonalosti konstrukcí bublinovitých ošklivých kapot.

              Takže v těch sedmdesátkách přišel o svoji krásnou designovou masku jak Corvette a Buick riviera dostal ve verzi 73 hnusné nárazníky jak z wartburga.

              1. Kdyby to mělo zachránit jen jeden život…

                1. Dneska rano jsem jel do prace ve slabsi mlze a konstatoval jsem, ze jaxi Germani kupujou pomerne novy auta, tak uz vypadaji prakticky vsechny stejne. Jeste se musi poresit ty rozzvejkany matky s kocarkama dalsima bezpicnostnima vyfikundacema, vymenit palivo za baterky a nirvana musi bejt.

          3. Jinak ještě zachovalé 71 jsou už po renovaci, proto ta cena.

  7. Člověk nemůže být všude, Friend fest jsem vynechal, byl jsem až teď v sobotu na Hradecké V8, což byla všestranně vydařená akce. Docela by mě zajímalo, kolik tam bylo z těch celkem víc než 650 aut například Mustangů…

  8. Příští rok budu buď na Friends fest – Pce nebo na V8 – HK. Střízliví jedinci budou moc zkusit řídit, ale nejsou tu kvalitní a zároveň zábavné silnice. Snad jen z Pce-Dašice-H.D.Roveň-Ostřetín- HD Roveň a zpět, ale mezi Ostretinem a Rovni nesmíš nic potkat, bo ta nádhera je úzká.

    1. Já to mám do Orlických hor. Po dobré silce 1.tř Zamberk-Jablonne-Cervena Voda-Vyprachtice-Lanskroun-D. Čermná-Zamberk. Supr jízda. Zažil jsem v LeSabru 72

    2. Se vam nevyplati udelat si scuka nekde u nemecky dalnice? Nerikam, ze byste museli pritahnout pozornost germanskejch fizlu nejakym brutalnim prasenim, ale porad jsou to lepsi moznosti, nez v Cesku, ne?

  9. Off topic:
    Někteří ehm… jedinci si nedají pokoj: https://refresher.cz/68651-Vlastenci-nakupuji-samolepky-s-ceskym-lvem-a-ilegalne-prelepuji-vlajku-EU-na-sve-SPZ-Je-to-statecnost-rikaji
    (Myslím ty, kteří tvrdí, že přelepení vlajky EU na RZ je ilegální.)

    1. Mám to léta přelepený českou vlaječkou a netuším, co nelegálního páchám. Jednou za čas se objeví nějakej takovej splašenej článek, neřeším, jezdím dál, a to i na STK.

      1. A prozradil byste důvod? Je to nějaká forma protestu proti EU, vyjádření názoru…? Každého věc, mě jen zajímá motivace lidí, kteří si tohle fakt koupí. „První republika“ je parta mašíblů, ale na tomhle si postavili byznys. Stačí pár blbých keců kolem a „vlastenci“ se můžou urvat.

        1. Lev a česká vlajka jsou hezčí než kolečko z hvězdiček. ;-)

          1. Český lev ano. Ale ta zednářská trikolora jakou od francouzské revoluce adoptovali spousty dalších zemí? To rozhodně ne.
            Sám jsem se zamýšlel nad tím, co by mohla být vlajka mojí země ke které bych se hrdě hlásil.
            Ta dvouhlavá orlice našich habsburských žalářníků není o moc lepší než trikolora.
            K moravské orlici mám podobnou averzi. Nenapadlo mě nic lepšího než ten lev.

            1. Proti Vašemu gustu žádný dišputát, ale mně se i tak líbí česká vlajka víc než vlajka EU.
              Že jsem tak smělý: proč máte aversi vůči moravské orlici?

              1. Pan Predseda: než vlajku EU, to raději vlajku toho rakouského malíře co udělal kariéru v německu. Ostatně svastika je tradiční slovanský symbol, takže nic proti. Možná že bych si na značku raději přilepil svastiku tříramennou nebo osmiramennou, aby mě nepovažovali za fanouška toho rakouského malíře.
                To je lepší než český lev.

                Moravská orlice se mi nelíbí z čistě subjektivních důvodů, i kvůli zednářské symbolice (červeno-bílá šachovnice – symbol jejich nadvlády nad původně svobodnými slovany). A taky orlici měl kdekdo. Od římanů, přes nácky až po tu zednářskou dvouhlavou jako mělo R-U a Rusko.
                To vážně raději původní slovanskou symboliku. Tehdy jsme ještě byli svobodní. A ne otroci tu západu, tu východu, tu germánů, tu habsburgů.

            2. Chudáci děti, pokud by to měly kreslit ve škole.

            3. „habsburští žalářníci“. Svatá prostato. Koukám, že Myško ftipkár a stokorunáček poputuje do Brna.

              1. Vážně? A kam jsme se to za ta staletí pod habsburky dopracovali od Karla IV., hrdého husitství a Jiřího z Poděbrad?
                Čeština prakticky zanikla, veškerá elita tu byla germánská. A my jsme byli jen národ služek, čeledínů a panských kočích.

                Byť zednáře Masaříka nemám rád, tak musím nechat, že aspoň část tehdejší elity byla česká (ikdyž většina židovská) a snažil se potírat tu naši lokajskou mentalitu, kterou v nás za 300 let vypěstovali habsburkové a vést nás aspoň trochu k hrdosti na vlastní národ. Ačkoliv se to za ty dvě dekády moc stihnout nedalo.

                1. kaBrnak: Vybudovali jsme zemi z trosek třicetileté války do podoby chudé, ale fungující společnosti. Z daní vydřených z českých sedláků se zaplatila obrana střední Evropy proti Turkům a ještě zbylo na „temno“, na které se jezdí miliony turistů dívat. Nebýt Habsburků, tak jsme dnes buď něco jako Bosňáci, nebo Prušáci.
                  Nebýt českého slovanského sentimentu, mohla Velkoněmecká říš vzniknout už v 19. století.

                  1. A kdo tu třicetiletou válku vyvolal? A kdo ji naopak odnesl nejhůř?(my)
                    A ještě jsme pak na náš účet zachraňovali prdel rozežraným žabožroutům a germánům před Turky.

                    Napsal ste správně že chudé. Koukněte se jaknsi tou dobou žili všichni zápaďáci.
                    Zatímco my tu chudobu a nuzáctví pořád máme v genech od té války.

                    Jestli vám role slovanského lokaje germánům vyhovuje, tao mě teda ne.

                    Že si sem zápaďáčtí nezaměstnaní jezdí levně zachlastat a užít si českého lokajství, na které by doma neměli prachy, nepovažuju za výhodu.
                    A to se nezmiňuju o tom že sem jezdí točit levné porno za zlomek ceny než to dělají americké ošklivky.

                    1. Ale my nejsme ve sporu. Já pán, ty pán. Ale na to nyní nemáme. Pokud nás mají brát vážně, musíme zbohatnout a zesílit vojensky. Možná je k tomu dobrá příležitost.

                      https://echo24.cz/a/SH2Yr/z-nemeckeho-bundeswehru-jde-stale-mensi-strach-vojaci-ted-marne-cekaji-i-na-nove-boty

                    2. Re: Jihocech Honza
                      30.8.2019 v 21:50

                      Dnesni frikulini umi bojovat tak mozna lajkama (to neni ten ruskej pes) a v profi armade je pomalu vic lampasu v kanclech, nez vojaku na place. Takze muzeme srovnavat dve tragedie – ceskou a nemeckou.

                    3. Sysop: Já bych ty frikulíny zase tak nepodceňoval. Pořád máme v sobě krev borců, kteří uměli roztříštit v plném trysku dřevce o zeď. Kdyby šlo z tlustejch do tenkejch, tak těm klukům splasknou břicha a narostou svaly rychle. Bude nějaké kňourání, možná bude nutné někoho pro výstrahu zastřelit, ale myslím, že jsme tvrdší a houževnatější, než si myslíme. Viz natáčení filmu Tobruk.

                    4. Na Tobruk sli nadsenci, kteri se v KVH angazuji. Kdezto v pripade vseobecne mobilizace by to vypadalo jak pri odvodech ve Svejkovi. Dneska fura mladejch neudela ani kotrmelec. Ti borci v drivejsich dobach, se hejbali. Dneska by se valky musely bojovat prstem po dotykaci, jinak se nechytame.

                      Uznavam, ze soucasne valky se vedou ekonomicky, ale pouze do okamziku, nez se treba kus Afriky rozhodne, ze na severu je prece jen lip.

                    5. Porodní bolesti, no.

                    6. Hlavne panove zapomente, ze se nekdy zopakuje scenar prvni a druhy svetovy, kdy se na frontach mydlily miliony špatně vybavenych a vycvicenych odvedencu. Dnesni valecnictvi se obloukem vratilo nekam do casu tricetilete valky nebo stareho Rima, kdy valceni obstarávala relativne mala skupina profesionalu. Dnesni zbrane jsou vysoce ucinne a vymakane, ale taky kurevsky drahe a náročné na obsluhu a provozovat je v druhovalecnych počtech si nemuze dovolit zadny stat na svete. A masove je doplňovat odvedenym kanonenfutrem nema valny vyznam. Byl by to takovy ekvivalent stredovekych odvedenych rolniku. Bojova hodnota minimalni a pokud nebudou o znich zpatky, vypukne hladomor. Bavime se ovsem o regulernim valceni, ne o obcanske valce.

                    7. Všeho do času. Tenhle cyklus – všichni muži (alle männer) bojovníci – mír a bohatnutí – najmutí žoldnéřů – neschopnost profesionální armádu ufinancovat – rozklad – příchod dobyvatelů-bojovníků ae zopakoval v dějinách mnohokrát. Možná to změní ZHN, ale nějak si nedovedu představit profesionální francouzskou armádu, jak posílá atomovku na Marseille.

                      Ale to jsou teorie, reálnější je libanonský nebo jugoslávský scénář.

                    8. Tady nejde o ZHN, ale i „obyčejné“ konvencni zbrane jsou tak drahe a komplikovane, ze proste neni mozne drzet ani provozovat je na druhovalecnych poctech, pricemz ale jsou natolik ucinne, ze zcela deklasuji o generace starsi a jednodussi zbrojni systemy. K cemu drzet deset divizi tanku T34, kdyz z nich Abramsy, Challengery nebo T72 nadelaji za par minut prejt, aniz by jim ty tecka jakkoliv uskodily. Ne druhou stranu, Abramsu ani Challengeru nikdo nenakoupi desetitisice kusu jako druhovalecnych stroju. Neni technicky problem mobilizovat statisice muzu. Ale k cemu? Jakou bojovpu hodnotu bude mit bigos v maskacich a helme a se samopalem proti moderni masinerii? Akorat zbytecne chcipne. Mnohem efektivnejsi je toho mantinela nechat makat a do boje poslat dobre vycvicenyho a skvele vybavenyho profesionala. Ono to bylo videz uz ze prvni valky v Zalivu. Pocetne silna a na studenovalecny pomery slusne vyzbrojena odvedenecka Iracka armada dokazala vzdorovat pocetne mnohem slabsim zapadnim profesionalum s jejich o generaci-dve lepsim vybavenim cele dva dny. Branci at radsi makaj a valceni nechaj profikum.

                    9. tak ja si myslim ze partizanska valka je to jedine cim bychom mohli klast alespon nejaky odpor pokud by se na nas spojenci vykaslali a k tomu je dobre mit lidi vycvicene s nakladanim s prislusnymi zbranemi. Irak byl extrem – placka kde nic tu nic vsechno slo narysovat. viz problemy usa ve Vietnamu, problemy vsech v Afghanistanu. morfologie krajiny a zalesneni je dulezite.

                    10. Souhlas.
                      Kydy typu „neumí ani kotrmelec, jenom šmatlat po founu“ nemají cenu. Když umí šmatlat po founu, může vzít do ruky i joystick a vybombardovat z dronu určenou budovu v Mogadišu a pak jít na kafe do kantýny a to vše z pohodlí židle v zázemí. Do prvosledových útvarů se naberou profíci s kondicí a je vymalováno.
                      Příznačný na tom je, že když jsme jako školáci frflali na to, že jsme za idioty, že se balíme do igeliťáků a masek, střílíme vzduchovkou, běháme přespolní běhy, soutěžíme o Partyzánský odznak a v tělocviku házíme granátem, tak dneska tahle generace frflá, že mládež nic neumí. Don´t worry. O nás to ta předchozí říkala zcela jistě taky. Ve válce tak max. šroubovali tanky pro Ádu, ale „zažili válku“.
                      Nejlíp začít doma u svých dětí a nepindat takový generalizační kecy, že ti dnešní nic neumí, třeba kotrmelec. Kdyby šlo do tenkejch, možná by se rychle naučili a překvapili, i bez kotrmelce. Vidím to sám na potomcích.

                    11. misaka:
                      Jo, jasně. Kydy.
                      A taky joystick.

                      Fakt se rychle naučí, je to znát – jak narazí na banální zádrhel, jsou obvykle v prdeli, protože neumí ani brát věci do ruky, aby se náhodou neušpinili.

                    12. V práci dělám buddyho pár jedincům s datem narození okolo milénia. Většinou mám překvapivě pozitivní zkušenosti. Občas zírám.
                      Tyhlety nářky, jak to dneska stojí za hovno a my jsme byli molodci….to přísluší jedincům jako ty, co se stříknou a pak vyřvávávají do internetového okolí, kdo všechno je jeho nepřítel.
                      Nebo máš prostě jenom zkušenosti ze zkurvenci, co nic neumí a pak je otázka, s kým se stýkáš. Tohle si ale musíš vyřešit sám.

                    13. Stran toho porna – radeji se podivam na peknou Cesku, nez tlustou cernosku.

                      Ale fakt je, ze i to porno upada, to jo.

                    14. V čem? Víc tetovanejch?

                    15. Malo krasy, hodne balastu. Ale hlavne – honem na vec. Takze za chvili nuda. Stary p-cka na VHSkach mely aspon nejakej pribeh, byt to bylo vesmes napul trapny.

                    16. Sysop
                      31.8.2019 v 1:22

                      Hlavně aby se nakonec vzali, žejo? :D

                    17. Romantiku.

          2. Ok, ale pak ma smysl se nejak projevit poradne velkym lefem treba na haupne.

            Ale proc resit cedulku, ktera ani neni moje? Mam uplne u prdele, co si tam stat napsal.

            Btw, je zajimave, ze vidam ruzne SPZ s upravenymi hvezdickami, ale ze na te plastove placce pod tim delaji dotycni reklamu nejakymu vexlakovi s autama, ktery jim za to dal taky hovno, to jim nevadi…

        2. Vyjádření protestu, proč by ne?

      2. Já po koupi auta z nedostatku jiného materiálu provizorně přelepil říšský znak křížem žlutou samolepkou a překvapivě to vydrželo přes rok na značce. Až po STK koukám, že to z neznámého důvodu sundali, tak jsem to přelepil celé černým ducktapem abych se nemusel stydět jezdit s tím po ulici než vyrobím něco vkusnějšího.

    2. No viete, keby som si nepamatal ako si vasi spoluobcania zacali lepit na znacky modre pruhy s eurohviezdickami ked vas v marci 1999 prijali do NATO…a tiez ich museli strhat dolu.

      1. V květnu 1945 jsme taky vítali Rudou armádu. Neuvědomovali jsme si plně, co nám přivezli. S EU je to podobné. Už aby se ten odporný spolek rozpadl.

        1. My vitame vzdycky a radi. Mame v tom zkusenosti a tradice. Jen je blby, ze zatim vzdycky se nam to vymstilo.

        2. Nemusi sa rozpadat. Ved z toho odporneho spolku do pice vypadnite. A potom tu budes vyplakavat ako sa vam EU msti. A to s vami bude len obchodovat ako s akoukolvek krajinou sveta…

          1. Domníváte se, že Váš krajan nás nechá z toho odporného spolku do piče vypadnout, když jemu to snáší zlatá vejce?

            1. Kolkoze to potrebujete podpisov na usporiadanie referenda? 50000? Ved ich nazbierajte a moj krajan za ktoreho som sa tu uz ospravedlnil si moze trhnut nohou. A potom to bude na Vasich spoluobcanoch.

              1. „Kolkoze to potrebujete podpisov na usporiadanie referenda? 50000?“
                Jsem líný.

                1. No i kdyby člověk nasbíral podpisů třeba pět milionů, není to nijak závazné. V takové situaci by to patrně vyřešily volby, ale samotné referendum nevyřeší zhola nic. Nehledě na to, aby zvedlo prdel ze židle alespoň 20% populace by museli zakázat pivo nebo něco podobně nelidského. Nějaká unie nebo svoboda je každýmu u prdele.

                  1. Ada: takže je lepší se na to vykašlat a nechat jednat ty, kteří líní nejsou. Třeba Andreje, ten maká.

                    Tak to ale je, neberte to jako kdovíjakou kritiku. Taky zatím neorganizuju žádný odboj nebo petici, mám rodinu a čas je jen jeden.

                    I když třeba u Andreje se zdá, že na rodinu myslí. Tuhle synka poslal na dovču na Krym, to taky každý táta neudělá.

                    1. Já samozřejmě jednám, ale v rámci vlastních možností a schopností – tedy povětšinou působení na své rodinné a pracovní okolí. I přelepená unijní vlaječka na autě spolehlivě zavdá sem tam důvod k hovoru a možnost někomu zasít do hlavy semínko pochybnosti. Není to žádná guerilla, ale věřím víc šeptandě a mezilidské komunikaci než nějakým peticím (i když je pasivně jako petent podpořím, když někdo nějakou pořádá)

                    2. Ada: oba tak nějak cítíme, že se bavíme o jiném formátu „dělaní“, ne?

                    3. Artěk – sen sovětských pionýrů. Pánové, kdo z vás to má, že?

                    4. Artek funguje dodnes, ostatne je to jedno z mala peknych mist, kde je solidni pocasi a ‚jizanska‘ priroda. Jen, holt, misto bolsevickych, jsou tam jine pokrokove myslenky. Dost mozna ale personal bude stejny.

                  2. Mohli by zakázat pejsky. Že spotřebovávají moc masa a produkují mnoho CO2.

                    1. Jichocech Honza: to nebude Anofertí styl, z toho nic není. Spíš nějaké brutální zdanění – psa má zhruba půlka domácností v ČR, je jich tady cca 2M, takže nějakou tu extra miliardu vytáhnout z pejskařů by nemusel být problém. Když by se k tomu současně zničili veterináři, protože část vybraných peněz by byla něco jako zdravotní pojištění a psa v nouzi by veterinář musel ošetřit za paušál, ještě by pejskaři zatleskali. Pár článků o tom, který veterinář to má větší (barák, mercedes) připraví klasickou českou nenávistnou půdu vůči těm, co mají víc a průměrný dement se psem ještě zatleská, že bude moct zaplatit, aby se měli veterináři hůř.

                      Anofert pak bude mít PR jak víno – srdceryvné story o zachráněné kolii, kteru srazil pirát v černém BMW, majitelka chudinka neměla na veterináře, ale co teď za mrzkou tisícikorunu ročně musí tento pejska zoperovat „zdarma“, je Ťapka zase zpátky doma a vesele olizuje majitelce tvář. Tisíce děkovných dopisů, další volební období jistý a skrze nějaké zničené veterináře by si anofert mohl sáhnout na další business plán (masokombinátů, kde zpracovat přebytky mají dost a odběratelů levných párku ještě víc).

                      A Vy byste to zakazoval, přitom tolik možností jak zvýšit HDP a sociální smír v jednom kroku!

            2. Problém s vystoupením není u AB ale v automotive.

              1. Existuje více vlivných lidí a skupin, kterým EU „sype“? Ale kdo z automotive je v současné době ve vládě?

                1. Aj, za první větou měla být tečka, protože je to věta oznamovací.
                  Strafbataillon se blíží…

                2. Není důležité, kdo je ve vládě, ale kdo tahá za nitky. Žádný z bývalých ministrů nemá (oficiálně) např. FVE, BS, teplárnu atd.

                  1. Akorát toho Babiše už nebavilo tahat za nitky. Asi se občas zacuchaly nebo přetrhly.

                    1. Ne. Babiš tam není pro hromadění, ale pro obrnu. Hromadit může jako lobista, ale ochránit může jen jako zákonodárce. Byste koukal jak média lžou. Třeba o řepce. Není dotace na délku ani jakýkoliv výrobek z ni, ale kvete žlutě. Mimochodem pěstuje se j jen o cca 14% více než v r1988. A tenkrát nebyly fritaky. Prostě kvete výrazně žlutě, tak se to hodí jako billboard zadarmo jen se prolomila bariéra vnimani. Stejně jako u arabů v Teplicich. Tam od roku 2002 dokonce počet muslimskych navstevniku klesa, ale lidi je zacly vnímat až ted. Řepka se pěstovala i dříve, je to vidět v mnoha starších filmech a seriálech. Tuhle sem viděl jak se paraván schovával před SNB v kvetoucí řepce. Nebo jak padl STb sextrenyn, balón do uzrálé řepka,.

                    2. Android super. Ani já nerozumím tomu, co jsem napsal.

                    3. To sou asi pěkný píčoviny. Oko vidí a zemědělec sám říká, samá pšenica, řepka, slunečnica, kukuřice, trochu cukrovka (hodně dotovaná, ale prej to sklízí nějakejma tankama co to ujezdí na beton).

                      Hořčicu nebo hrášek sem viděl naposled tak 15 let zpátky.

                    4. No,… kdyz jsem bydlel na Jindrichohradecku, tak mistni sedlaci tam repku tocili o 106, pricemz sami rikali (bo fura z nich jsou i myslivci), ze drive se toho tolik nepestovalo, ale hlavne – diky repce se stihne pole otocit 2x za sezonu, takze za chvili jde totalne srat jeji mikrobiologicke slozeni, protoze zpatky do pudy cpeme Buresovy umely hnojiva, kde po mikroorganismech neni ani pamatky.

                      Takze zatimco za komaru se jela repka predevsim pro konzumaci a na pole se davalo vice mrvy, obsah mikroorganismu byl az 3x vetsi, nez dnes. Chemicke hnojeni v meritku, jake je dnes podporovano, je totalni devastace ornice.

                      Repka se podporuje predevsim vykupem, protoze se sere do paliv. Dotace je pak na obdelavani plochy. Takze sice neprimo, ale je to jasne, jako facka. I ten nejblbejsi zemedelec to chape naprosto spravne, ze stat to proste podporuje.

                    5. Nejsmutnější je, když jézeďák řekne, že ho to sice sere, ale nějak vydělávat musí. Je to celý nějaký pokřivený s tím zemědělstvím.

                    6. Jo, chudak SSak, co cpal Zidy do plynu, taky zivil rodinu. To se prece da lidsky pochopit.

                    7. Panek: máte to špatně, nárůst 14% je od roku 1999, nikoliv od 1988. Od 1988 je naopak naprosto brutální, přesněji od roku 1990 to je z 64k ha na téměř 400k ha.

                      Co spíš vadí je vysoký podíl orné půdy – jsme nějuvědomělejší v celé EU, nikdo jiný si tím nezasírá 16%, náš náskok je drtivý (za námi jsou SK, DE a ET s 11). To z nás dělá pátého největšího producenta řepky v EU za Francií, Německem, Polskem a Velkou Británií.

                      Přitom už bylo i hůř, před pár lety byl podíl množství řepky zpracovaný do nafty vyšší než dnes, i tak je to ale zhruba třetina a možná až polovina (necelých 20% je vývoz, ale nevím, k jakým účelům – může to být také na technické zpracování někam, kde si tím tolik ornou půdu nezasírají). Pokud bychom tím nezasírali auta, tak by množství řepky mohlo jít minimálně o třetinu dolů (na těch 11% orné půdy co má např. Německo) nebo ještě níže, pokud i ten vývoz je nepotravinářský.

          2. Jen ať se rozpadne, škoda ho nebude.
            Zatím pořád ještě není tak zle, aby lidé chtěli doopravdy vystoupit. A politické elity jedou stylem „O Gustovi se nediskutuje“.

      2. @wildcat 21:10
        …si neodpustím přátelské rýpnutí – si vzpomínám, jak se na Slovensku ladil font na značkách tak, aby co nejvíce odpovídal západním standardům, hlavně rychle odstranit ta bachratá písmenka, čpící komunismem a diktátem ČR … :-D

        1. Ved hej, ale nemyslim si ze to robili ludia sami. A celkom urcite si nepamatam nejake lepenie pruzkov alebo teraz prelepovanie hviezdiciek.

          1. Však jak bys mohl pamatovat, když žiješ v Kanadě. Pamatovat si něco z místa, kde člověk vesměs nebyl, to je hodně i na formáty, jako je zrg1 apod.

            1. Do aprila 2001 som zil na Slovensku. A obcas sa na slovensko pozriem. Napriklad medzi 6.7. a 24.7. tohoto roku som na slovensku najazdil 2500 km (OK, nieco z toho bolo v madarsku). A nevidel som jedninu znacku s prelepenymi hviezdami. Na druhej strane, sucasne slovenske znacky maju aj hviezdy (v modrom pruhu) aj statny znak (medzi skratkou okresu a cislicami)

              1. Tedy EU jsi nezažil, dobu módy lepení modrých proužků také ne, protože ta vesměs přišla až po vstupu do EU, jelikož značky s modrým pruhem, přišly později, než vstup samotný. Na některých úřadech se začaly značky s pruhem dávat teprve až v roce 2005, zatímco na Slovensku byly hned, proto tam ta móda vůbec nebyla. Dokonce úřady rozposlaly vlastníkům aut MPZ, tedy oválek modrý s kolečkem hvězd a v něm žluté CZ, snad aby absence pruhu nebyla lidem tolik líto.

                https://www.novinky.cz/domaci/clanek/urednici-brani-ridicum-identifikovat-se-s-eu-292351

                No a k přelepování znaku EU na modrém pruhu, najedu denně po Praze a blízkém okolí přes 100km a tedy potkám mnohem víc aut než ty během výletu do ciziny a posledního aspoň čtvrt roku jsem žádný přelepený znak neviděl, znamená to snad, že nejsou?

                1. Ještě jsem našel lepší dobový článek, všimni si data jeho vydání, dole i píší o tom oválku alla MPZ. Tedy paměti z Kanady nejsou vůči středoevropským skutečnostem moc relevantní.

                  https://archiv.ihned.cz/c1-14904990-za-samolepky-eu-na-znackach-hrozi-pokuty

                2. Ale nie, tie homemade modre pruzky nemali absolutne nic spolocne so vstupom CR do EU. Objavili sa roku 1999, potom ako vas prijali do NATO. Ludia si ich lepili na znacky aj ked vase prijatie do EU bolo este daleko v buducnosti.

                  1. Jak se říká, jednou za uherský rok, třeba člověk takovou značku viděl, tedy ne, že by to nebylo před vstupem, ale ta móda, jak vyplývá i ze dvou dobových článků, přišla až po vstupu a to z důvodu toho, že oficiální značky s pruhem prostě nebyly, ale jasně určitě si to pamatuješ lépe, protože přece jen byla Kanada v centru dění, na rozdíl od Čech, kde jsem v té době byl já (a pořád jsem). A s NATO to fakt nic společného nemělo, to jsem v životě neslyšel, neviděl a dnes jsem to četl prvně.

                    1. V tom case (1997-2000) prazska pobocka mojho zamestnavatela mala velke tazkosti udrzat si ludi. Aspon teda v servisnom oddeleni. Kvoli tomu som v travil v cechach minimalne polovicu kazdeho roka*, takze som toho videl a pocul okolo seba dost. V tom case bolo nadsenie vstupom do nato a eu u vas obrovske. Prejavom toho boli aj tie modre pruzky na ktore nebol narok. A tych reci…clovece, kebyze som mal co len korunu sa to ked mi niekto povedal cosi v zmysle „no vidite, tak vam treba, nas uz prijali, vas nie“ tak by som nemusel pracovat do konca zivota. Pravda, tie B52 co ponad vas lietali s nakladom bomb urcenym pre juhoslaviu to nadsenie tak trocha utlmili. A to ze si to cital dnes prvy raz…well, nie kazdy vnima co vidi okolo seba. Kazdopadne, ked dnes vidim tie nenavistne reci o EU a sny o czexite, pripada mi to extremne zabavne.

                      *V pondelok rano ATR 72 KSC-PRG, vyzdvihnut si auto vo firme v Stodulkach, praca v roznych mestach v Cechach az do piatka dalsieho tyzdna, zaparkovat auto a ATR72 PRG-KSC

                    2. Tak jinak ty srandisto. Vstup ČR do Nato 12. března 1999.

                      A teď státy EU, jak zaváděly spz s modrým pruhem:

                      Německo: listopad 2000
                      Rakousko: 2002
                      Francie: 2004
                      Belgie: 2010
                      Itálie: 1999
                      Holandsko: 1999
                      Lucembursko: 2003
                      Řecko: 2004
                      Dánsko: 2009
                      Švédsko: 2002
                      Finsko: 2001

                      Tedy po kom, že jsme se to my Češi opičili a kde, že se vzala ta móda, když v naprosté většině států EU žádný modrý proužek neexistoval a tam, kde existoval, byl zastoupen naprosto bezvýznamně? Zatím akorát plkáš nepodloženě kraviny, které se nejspíš zakládají akorát na pošramoceném egu, viz „vas nie“. Jak symptomatické pro slováka. No a to, že jsi největší odborník na EU na zdejším fóru, to tomu všemu nasazuje korunu.

                    3. Ze by? The common EU format of having a blue section on the extreme left with EU circle of stars and the country code was introduced by Council Regulation (EC) No 2411/98 of 3 November 1998[2] and entered into force on the 11 November 1998. It was based on a model registration plate which three member states had already introduced: Ireland (1991),[3] Portugal (1992) [4] and Germany (1994).
                      Takze bolo sa po kom opicit.
                      A ze ja som tu najvacsi odbornik na EU? Nie kamarat, akurat si dokazem zagooglovat co z toho nad cim tu vseci nariekate prislo z bruselu a co je vas domaci vytvor. A tvori to velmi zaujimavy obraz.

                    4. Die Euro-Kennzeichen wurden das erste Mal 1994 von Berlin und Brandenburg verwendet, noch bevor sie deutschlandweit Verwendung fanden. Seit dem 1. November 2000[5] waren bei Neuzulassungen nur noch die Euro-Kennzeichen am Fahrzeug anzubringen (außer Bundeswehr-Fahrzeuge), was allerdings in Einzelfällen nicht immer der Fall war.

                      Tedy jak jsem psal, Německo vesměs až od listopadu 2000

                      Irských aut jsem už za celý život potkal v ČR asi tak 2 a různě po Evropě celkem max 10. Portugalských o nemnoho více. Dostatečný vzorek na to, aby to byla koncem devadesátých let v ČR móda. Jak jsem psal výše, naprosto zanedbatelné množství.

                      No a že si to lidi najdou v době, kdy vesměs málokdo měl přístup k internetu, v hromadě směrnic EU a začnou si to vylepovat na auta, tak tomu nemůžeš věřit ani ty.

                    5. Ice cream: já Vás zklamu a Wildcata potěším. Snahu sehnat a na značku nalepit „hvězdičky“ jsem měl jako mladé tele taky, leč než jsem to udělal, dostal ve shánění úspěšnější kamarád flastr a samolepky šly dolů.

                      To auto jsem prodal v roce 2000 nebo 2001 tak, jak se tehdy řešil konec Specialu a doomsayeři prorokovali nutnost kupovaní aditiv. Ono to nakonec dopadlo jinak (aditivovaný benzín byl normálně k natankování, nebylo třeba nic dalšího řešit, jen se nejmenoval Special), ale auto už přeučovalo na automechanika někoho jiného.

                      Skutečně tedy aktivita proběhla po našem vstupu do NATO. Jen si nemyslím, že to bylo právě kvůli němu (jak píše Wildcat), ale spíše kvůli zahájení programů pro členství, který odstartoval přístupové rozhovory v roce 1998. Tehdy se to propagovalo jako obrovský úspěch, že nás EU plánuje přijmout a že se na tom dělá. Nadšení přerostlo i k tomu, že jsme lepili vlaječky jako kdybychom tam už byli. Ne tedy kvůli NATO. Ale časově je to správně, skutečně to nemá nic společného s lepením po vstupu, o kterém tu dáváte články Vy.

        2. Pamatuju pomerne velky tema – pomlcka. Bourliva diskuse, zda-li to ma byt spojovnik, nebo pomlcka, nakonec to museli doresit chudak jakejsi boxer s kleptomanem.

          1. Jo, to bol teda ozaj dolezity problem. Dobre ze sa z toho neposrali. BTW, kto bol ten kleptoman? Pretoze boxer a ludia okolo neho sa prejavili tiez ako velmi zdatni zlodeji. A v mnohych pripadoch okradali nielen statny rozpocet ako to dnes robi partia okolo boxera mk2, ale krasne sa im podarilo okradnut aj akcionarov cerstvo privatizovanych firiem. Snad najnotorickejsi pripad je ten v ktoreho centre bol byvaly kadrovak z JRD Oborin.

            1. Myslel jsem soudruha Ukradpropisku.

    3. Ze se stat durdi, ze mu nekdo upravuje jeho kus plechu, to se jeste da pochopit. Kazdy fasismus se prosazuje silou.

      Zajimave spise je, ze udajne STK protestuje proti samolepce Ortelu na okne. To je tak velka?

      1. Ten Ortel, to bude asi nejaké skreslené JPP, alebo mal nejaký pracovník STK zlý deň a trochu sa to vyeskalovalo. Na zadnom skle môžem mať hocičo. Zadne sklo môže byť nahradené plechom…

        1. V Česku platí, obzvlášť od té doby co jsou všichni vysraní z focení, že nesmí být na skle nic bez homologace. Takže strhávají i nálepky dítě v autě, pokud jsou na skle a ne na plechu.

          1. Však tak je to spravne, tak to ma byt.
            V průběhu té kontroly žádné dítě v autě není, tak tam nemá co dělat ani nálepka.

            1. Tak. Stejne, jako ty ruzne obrazky „rybar“, „motorkar“, „letec“… vsichni by meli fofrem otevrit kufr a ukazat vercajk.

              1. Na ukázání vercajku otevírat kufr? Je to skutečně potřeba?

                1. Inu, ‚normalni‘ chlap potrebuje ukazat i konec toho morskeho hada.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017