Mých 14 dní s kovidem - zpět na článek

Počet komentářů: 203

  1. Taky už jsem si to už užil, průběh o něco lehčí… suchej dráždivej kašel (to bylo asi to nejvíc nepříjemný) a teploty přes 38 (38,7 max) který jsem ani nesrážel, jen ať tělo bojuje :D (jenom jednou ibalgin když mě už moc bolela hlava, a ten mi taky pěkně srazil i teplotu pod 37).

    To bylo asi 4 dny, pak 2 dny pod 38, pak ještě den lehce přes a další dny už dobrý a kašel odezníval. Ztráta čichu byla zajímavá, něco jsem cítil (mandarinky) a něco ne (zejména nepříjemný pachy jako např. hovno – ani ťuk … takže vlastně výhoda :D ). Nos jsem měl ale absolutně čistej, jako kdybych ho měl protaženej mentolovou vodou … to bylo taky zajímavý, tak pěkně se mi nosem už dlouho nedýchalo :)

    Žena ještě lehčí průběh, trochu kašel a teploty lehce přes 37 + ztráta čichu.

    Přičemž kde jsem se nakazil netuším, roušku a nařízení dodržoval, vzhledem k inkubační době to asi nejvíc vychází na nákup v Tesku, kde se ale samozřejmě nosily roušky a s nikým jsem nepřišel do výrazně bližšího kontaktu. Předtím na vánoce schůze rodiny, ale čínavirus nikdo kromě nás neměl.

  2. Taky to mám za sebou, celkem šest týdnů doma. První dva týdny neschopenka, kdy se myslelo, že jsem se nastydl v garáži pod autem, pak (firemní) covidtest, který vyšel pozitivně, následovala dvoutýdenní karanténa, další firemní covidtest s pozitivním výsledkem, firmou nařízený homeoffice do dalšího testu, čili další dva týdny doma za plný plat. Pak už jsem byl konečně negativní a mohl jsem do práce, kam jsem se už těšil – myslím to vážně, máme tam dobrou partu kolegů a práce mne baví.
    Jinak jsem bohužel riziková skupina, tedy hypertonik a cukrář, i průběh nemoci nebyl úplně veselý. Osm dní v kuse horečky kolem 40°C, suchý kašel s příchutí krve, v noci dušnost, naprostá tělesná vyčerpanost, průjem, zvracení a několikadenní stavy, kdy jsem dokázal pozřít snad jen banán nebo jablko, cokoliv jiného jsem okamžitě vyklopil zase ven. Na ty horečky paralen zabral jen na hodinku nebo dvě, jinak jsem pořád topil. Trochu pomáhaly celotělové zábaly, které mi moje drahá s trochu škodolibou ochotou aplikovala. Jakákoliv tělesná činnost bylo utrpení, i dojít si na WC bylo záležitostí, kdy mě musela má milovaná lepší polovička podpírat, sám bych tam došel leda po čtyřech. Navíc máme ložnici v podkroví, ale hajzlík dole v chodbě a vylézt potom schodiště nahoru byla nadlidský výkon. V noci jsem se dusil takovým tím stylem, kdy jsem se nemohl donadechnout. I když jsem táhl z plných sil do plic vzduch, furt to bylo málo. Je nabíledni, že jsem se v noci prakticky nevyspal. Jakmile jsem začal zabírat, opět jsem se vzbudil, protože jsem se začal dusit.
    Doktor mi pak po týdnu nemoci předepsal jakési antibiotikum, bylo to platíčko se třemi tobolkami, které neskutečně rychle zabralo. Po třetí tobolce, tedy třetí den od zahájení léčby, jako když se otočí vypínačem – potíže s dýcháním začaly rychle ustupovat, já se mohl konečně kvalitně vyspat a tím jsem začal nabírat sil a chuti k jídlu. Asi to bylo něco na zánět v plicích, jejichž imunita byla oslabená covidem. Za pět dní od začátku braní toho antibiotika jsem už měl normální teplotu, ale byl jsem totálně vyšťavený. Nebral jsem nic jiného než paralen, volně prodejný lék na odkašlání a ona antibiotika. Několik dalších týdnů po skončení nemoci jsem měl totálně rozhozený biorytmus, takže jsem byl přes den unavený a v noci nemohl dlouho zabrat. Jediné pozitivum na tom snad je, že jsem za ty dva týdny nemoci shodil asi šest kilo :).
    Taky netuším, kde jsem to chytl. Nařízení jsem dodržoval, to jest kde bylo více lidí pohromadě, tam jsem nosil roušku, ruce jsem si myl… z toho vyplývá, že všechna ta vládní opatření na likvidaci ekonomiky nezabírají a viru se vyhnout nedá. Hygiena mi také volala poslední den karantény, aby mne informovala, že jsem měl před deseti dny pozitivní covidtest a že mám být v karanténě. Když jsem slečnu na telefonu informoval, že v karanténě jsem a že mi zrovna končí, jen odpověděla, že je jí to jasné, ale že zavolat musela. Tak jsme si popřáli hezký den :).

    1. A neměly by antibiotika zabírat spíš na bakterie?
      Pak ovšem nechápu proč hovoříte o těžkém průběhu „covidu“ když vám na to zabraly antibiotika.

      To je asi jak bych tvrdil že jsem měla těžký pneumokokový zápal plic a vyléčilo mě z toho až podání antivirotik.

      1. chjo, tu je to fakt zas chytrých kýbl

        já sice lékař nesu, ale moja mama, tata, bracha, švagrová, bratranec a děda jo

        antibiotika se podávají běžně při silnějších virózách, protože následkem virového dojebu jsou sekundární bakteriální infekce, někdy kurva silné, tak proto to pomáhá

        1. Dochtoři mají mozky tak vymyté farmaceutickou propagandou, že je to až k pláči. Katolické svíčkové báby jsou proti nim hadr, jakou mají pevnou víru ve všechny ty nesmysly co jim na školení nacpou do hlav.

          Typický příklad je poslední článek MuDr.Challengera. To je až k pláči jaké inteligentní vzdělaný človèk dokáže vypotit nesmysly.
          A pak to musí napravovat ajťák Mrcasík.
          To hovoří samo za sebe.

          1. ale jasně, vymyté mozky, spiknutí CIA, studovali to jen blbých 20 let a mají desítky let praxe, zatímco na internetu psali, že to jsou kokoti a tam mají vždycky pravdu :)

            chjo

            BTW můj děa i tata strávili většinu praxe v době, kdy vůbec žádná farmaceutická lobby neexistovala :)

            ale věřte si čemu chcete, mi to na facebooku taky psali

            jo a bacha na všechna očkování, to je taky spiknutí, které vám udělá z děcek autisty :)

            1. Věřím svým zkušenostem a taky zkušenostem studovaných farmaceutů a biochemiků co přišli do kontaktu s dochtory: arogance a sebejistota nebetyčná, znalosti biochemie a biochemických účinků léků naprosto tragická. Stejně jako schopnost logického myšlení které se odnaučují už na fakultách.

              Vážně neznám nikoho s tak velkým poměrem arogance a pocitu vševědoucnosti versus reálné schopnosti, jako je tomu u doktorů.

              A o imunologických mechanizmech očkování doktoři ví taky hovno, jen to základní z farmaceutických brožurek. Což spolu s bídnou znalostí biochemie udělá své.

              1. a vy se živíte čím aq vzdělání máte jaké, že všechno víte líp než kdokoliv jiný

                tipuju ajťák?

                1. Asi není vhodné házet doktory do jednoho pytle, mám mezi nimi mnoho kamarádů. Ale i s nimi s shodnu na podstatných rozdílech v přístupu. Při svém technickém vzdělávání jsme byli neustále tlačeni dokazovat že něco platí, nebo neplatí, logicky přemýšlet a dovozovat. Doktoři to měli naopak, tohle se nauč, hlavně nad tím nepřemýšlej a musíš to ze sebe přesně vysypat. Což je potom vidět i v praxi. Co je napsáno v brožurce je pro většinu doktorů pravda a jasný fakt, není jich mnoho co nad tím přemýšlí a vidí logické chyby.

                  1. já nevím, mi už to leze na nervy

                    já se neseru programátorům do programování, právníkům do práva, konstruktérům do konstrukce, protože to beru prostě tak, že ti lidi to vystudovali a dělají to a asi o tom ví víc než já, který má jen povrchní představu, o čem je jejich profese

                    doktoři každého serou, protože si z amerických filmů myslí, že jsou to bohaté svině, co studovali za jejich poctivě vydřené prachy a chtějí jim ublížit a ne je léčit

                    všude jsou blbci a chytráci, když někdy pozoruju některá auta, jejich design a technická řešení konkrétních věcí a funkcí, mám taky pocit, že ti „kriticky uvažující technici“ jsou s prominutím banda úplných vyjebanců, co mají v té palici akorát tak nasráno

                    o různých softwarových řešeních a z toho vyplývajícího názoru na programátory nemluvě, totéž

                    na tomto webu je prostě IN být brouk pytlík, co ví kurva všechno líp, od všeho má klíče

                    já takový od nátury nejsem, nějak tuším, že to nejsem já, kdo má patent na pravdu

                    1. to si pleteš s právníkama. Doktoři v americkejch filmech a seriálech jsou andělé v bílých pláštích co neusnou dokud nevyřešej proč se pacientovi udělal beďar na prdýlce. Někteří jsou sice cyničtí a neotesaní, ale ti nejenže neusnou dokud nezjistěj původ toho beďaru, ale ani si do tý doby nebudou stříhat vlasy a holit vousy.
                      No a lidi řešej doktory z jednoduchýho důvodu – protože jejich odborná fundovanost to pro ně taky může bejt otázka života a smrti jako pro mýho dědu, jehož obvoďačce nepřišlo divný že v pětasedmdesáti začal sám od sebe rychle hubnout. Když ji napadlo že by moh mít raka bylo už pozdě. Když mi nebude fungovat appka nebo mi program půjde CTD nebo bude mít mizernej UI, tak to sice nasere, ale obvykle z toho neumřu.

                    2. no já myslím že od debilní konstrukce podvozku či brzd nebo kvůli pojebanému softwaru třeba v letadlech už taky chcíplo dost lidí, pár milionků celosvětově to bude

                      spíš jde o to, že lidi by rádi doktory coby polobohy, ale ono jsou to jen lidi a jsou dobří i špatní a dělají chyby jako každej

                    3. Pokud v emerickym filmu nekdo neco zkouma, tak ma bryle. Doktor, nemajici bryle, pouze leci. V Cesku to mame jinak, doktor nosi fonendoskop bez ohledu na to, co dela.

                    4. Doktori v emerickych filmoch nemaju fonendoskop preto, ze v severnej amerike nosia fonendoskop aj sestry. Ale jedna filmova vynimka existuje: https://www.youtube.com/watch?v=OFFYIECEPag

                    5. Asi jako policajti jsou nezištní andělé, kteří všechny zločince odhalí a pochytají. A všichni buddhističtí mniši přetékají pradávnou moudrostí

                    6. Tak zlejch a zkorumpoovanejch poldů bude v seriálech a filmech víc než zlejch doktorů (kromě psychiatrů teda). Nicméně já na doktory nenadávám, pouze vysvětluju.

                    7. Zlej doktor v americkým seriálu obvykle nechce někomu poskytnout drahou léčbu s nejistým výsledkem.

                    8. Já se teda přiznám že poslední doktorskej seriál co jsem občas sledoval byla Nemocnice Chicago Hope na Nově ještě za Železnýho :) a pak něco z nějaký Newyorský nebo jaký nemocnice okolo roku 1900. Celkem zábavný. Hlavní doktor morfinista a u většiny dílů byl dodatek že se hlavní případ toho dílů podařilo začít léčit až někdy v 50. letech a do te doby byla úmrtnost kolem 100 procent. „jasneže je tenhle nový Roentgenův přístroj bezpečný. Moje děti si s ním hrají každý večer“ :)

                    9. The Knick. Bolo to zabavne hlavne preto ze to vyzeralo skor ako historicky serial nez ako lekarsky seriach ktorych uz maju mnohi plne zuby.

                    10. jo, to je vono. The Knick.

              2. Medicína není exaktní věda. Za těch šest let studia je toho na jednu stranu hrozně moc, na druhou stranu se spousta věcí probere jen povrchně. A co se týče biochemických účinků léků, na tom se často neshodnou sami vědci. krásný příklad jsou cílené molekuly, hit to poslední doby, kdy vědci vyvinuli molekulu proti konrétné cílové struktuře, ve studiích to krásně fungovalo, a pak se zjistilo, že tahle dráha vůbec není podstatná a všechno to funguje úplně jinak, přes úplně jiné receptory a signální dráhy…
                Co s tím chudák obvoďák, utopený v papírech?

                1. asi tak nějak

                  to máte jako meteorologie, fakulta na matfyzu pro gegoňe co mají IQ 200, a nedokážou kurva říct ani jak bude zítra, a to ani v trendech, čisté šarlatánství, to tam může počasí věštit rovnou nějaký šaman

                  mi se spíš líbí, jak si místní anarchomagoři myslí, že tomu ONI rozumí líp než ti doktoři. Jsou to jen lidi, dělají co můžou a kromě zaostalých východoevropských zemí plných ožralých buranů s komunistickým myšlením je to všude na světě vážené povolání, protože ta škola a ta práce prostě JE těžká a ne pro každého

                  jenže ožralej českej komunistickej debil to ví všechno líp, stejně jako radí profi hokejistům jak honit puk ….

                  1. Pospec 18.1.2021 v 14:27

                    Nedávno jsem v TV sledoval rozhovor s presidentkou tuzemské unie sester (přesný název organizace mi unikl). Mimo jiné konstatovala, žeji překvapilo, kolik je v ČR odborníků na virologii, mikrobiologii, imunulogii…

                    1. a to nebyla v diskuzi na dfens. tady jsou lidi, co umí od detailní konstrukce automobilových a leteckých motorů, přes hluboké znalosti chemie, biochemie, práva, ekonomie, politiky, psychologie, kvantové fyziky no prostě všechno vědění světa a v jedné osobě :)

                    2. Pospec 18.1.2021 v 14:59

                      Ano. Pamatuji, že sem před lety psal člověk, který měl výkresy stíhačky F16 na stole a navrhoval americké vládě vylepšení…

                    3. Taky clovek sa nazyva polyhistor a historia ludstva pozna hned niekolko z nich. Myslim, za Jara Cimrman bol najvyznamnejsim z nich. Preto necudo, ze sa nas tu na Dfensovi zislo tak vela. :)

                    4. polyhistor byl termín platný někam do renesance, kdy vzhledem k hloubce znalostí bylo tak nějak možné skutečně rozumět vlastně skoro všemu na úrovni profesionála

                      dneska i blbá automechaničina je tak specializovaná, že doopravdy moderním autům rozumí jen hrstka mechaniků a inženýrů, ne to bože chemie, mikrobiologie, medicína ….

                      jára cimrman není ta správná postava, jára cimrman skutečně mnoho dokázal, napsal nespočet her a málem stihl patentovat nespočet vynálezů. Zde sedí brouk pytlík mnohem více.

                    5. Na tom není nic divného, vždy platilo, že řízení, fotbalu a právu rozumí každý. Teď si prostě všichni přidali nějaké lékařsko/biologické specializace.

                      Na druhou stranu třeba šéf lékařské komory (nebo jak se to kýhočerta jmenuje), je zcela nepolíben matematikou. Jeho návrh testovat každý týden všechny žáky škol (ZŠ + SŠ je tuším cca. 1,4 milionu lidí) a zaměstnance továren a velkých společností (pod hrozbou zákazu výkonu práce) poněkud naráží na to, že i kdyby se jelo 7 dnů v týdnu, tak to bude znamenat jen na školách 200.000 antigenních testů denně (v součtu PCR a ATG jen výjimečně překročily 50.000 a na pozitivní ATG většinou navazuje PCR), takže by mě zajímalo, jak si to soudruzi představují, že by se dělalo.

                      A to nechci pokládat takové unavující otázky, zda si to můžeme dovolit nebo ne a kde na to vezmeme.

                  2. No nevim, von taky každej doktor říká něco jinýho, že? No a aby toho nebylo málo tak se ta banda kokotů a kund co se teď sešla ve vládě stejně řídí excelovskejma tabulkama právě těch pošahanejch matfyzáků za podpory evolučních biologů co extrapolujou nesmysly z nepřesnejch dat. Tak hlavně, že prachy tečou do správnejch kapes a plebsi ty mlč a drž krok.

      2. To je jasná věc, ale i při virózách se běžně podávají antibiotika, ovšem ne na léčení viru, ale na potlačení nežádoucích účinků na oslabený organismus – abyste třeba nedostal zrovna ten zápal plic…

        1. Za podávání antibiotik běžně při virózách bych lámal ruce. Mám několik lékařů v rodině a ti antibiotika zvažují jen při rychle opakované recidivě virózy a ještě dle příznaků u každého pacienta indivindi.

          1. Nu což, jsou levnější než nesmyslně předražené klinické testy které stojí tisíce, přičemž náklady jsou řádově nižší.
            Bohatnou na tom zprivatizované laboratoře i výrobci léků. Prodělává na tom pacoš a chudne zdravotní účet.
            Proto se neustále zvedá zdravotní pojištění. Pro samoplátce o 50% během několika let.
            Někde se ty stamilionové zlodějiny projevit musí.

            Jo a zdravotnictví ten současný ekonomický kolaps odnese zřejmě nejvíc. A farmaceutické firmy o své zisky nebudou chtít přijít. Takže počítejte vážení s tím, že to odnese zase pacoš, tedy i vaši blízcí, stárnoucí rodiče apod. Přesně jak to psal Dfens a ještě hůř.

            1. Teď ještě vymyslet, jak to udělat líp :-)

              Pokud se bavíme čistě o lécích, tak je to bludný kruh. Chemici toho levně nasyntetizují hromady, vyzkoušet to na zvířatech nebo na buněčných kulturách taky tak drahé není. Problém začne, když to chceš dávat lidem, nejprve zdravým dobrovolníkům kvůli farmakokinetice, pak nemocným. Protože nemocnice (i doktoři sami, samozřejmě) hledají možnost, jak si přivydělat a ty studie bývají slušně honorované. Managementy to podporují, když už se tolik platí za léky, ať z toho taky něco máme, ne? Co bylo dřív, slepice, nebo vejce?

              Co se pacošů týče – často by pomohla pouhá změna diety, životního stylu, ztáta váhy. Bohužel lidé rádi volí drahá technická řešení.

      3. kaBrnak 18.1.2021 v 8:30
        Ta antibotika jsem letos bral také, zabírají fantasticky. Jsou určena pro léčbu zánětů dýchacích cest, což je komplikace, kterou lze v případě popisované virózy očekávat, zejména v případě těžkého průběhu.

    2. Počítám, že se jednalo o Sumamed/Azithromycin.

    3. Chci se optat na ty antibiotika – byl to ten Sumamed/Azithromycin, jak uvádí id anderson? Taková vědomost se může hodit, pro případ… Předpokládám, že vám je doktor napsal na bakteriální zánět plic, přidružený k tomu kovidu. Zápal plic je přece u kovidu častá komplikace. Díky.

    4. Zaujímavé že ako sa moje skúsenosti s prvým SARS podobajú vasim s predrecnikom a autorom. Horúčka, kašeľ ako sviňa. Vyjsť na poschodie bolo ako výstup na osemtisícovku. Na každom schody som sa musel zastaviť a pol minúty som chytal po dychu. Našťastie, nemusel som to robiť často.

  3. Ano, takovýchto článků se vyrojilo moře, a lidé které osobně znám a měli „horší průběh COVID“ popisují právě totéž – horečky 39° a totální zesláblost na několik dnů.

    To ovšem může jako argument platit pouze proti mytickému konspiračnímu tvrzení zpochybňujícímu samotnou existenci COVID-19.

    Kdežto skutečná otázka zní: stojí za to kvůli nemoci, která více jak 80% populace způsobí jen 40°C horečky a několikadenní slabost – zlikvidovat >>100,000 živností (tolik si podle ChcíplPES zažádalo o pozastavení živnosti), zrušitpozastavit ústavní a základní lidská práva, úplně zlikvidovat celé jedné generaci dětí jakoukoli šanci na vyšší vzdělání a slušnou práci, a zadlužit nás o stovky miliard?

    1. > horečky 39° a totální zesláblost na několik dnů

      A nemá ona chřipka podobný průběh?

      1. ano, chřipka se říká i sars2, taky byla nějaká španělská, tak tohle je tzv. čínská

      2. Už je mi docela dost na to, abych dokázal porovnat s chřipkami, které člověka potkají. Je to jiné a opravdu záleží na genomu každého, jak se s tím popasuje. Má drahá polovina se jen na opakovaných testech dozvěděla, že je pozitivní, jinak ani ťuk. Když vedle mne přivezli vazouna kolem čtyřicítky, který celý život pracoval rukama a dech měl jak čivava po maratonu, nebyl to hezký pohled. Proto zmiňuji loterii, která celý tenhle kovidoteror doprovází.
        A po 14 dnech teplot 39-40 zeslábne každý, to mi věřte.

        1. Ta loterie je právě krajně podivná. Onemocnění určitým typem viru/bakterie má své typické příznaky. To potvrdí každý obvoďák, že sezónní chřipka určitého kmene má příznaky které jsou v rámci určité variability, u jednotlivých lidí dost podobné.
          Zatímco tady v podstatě nelze vysledovat nějakou podobnost.
          To ma na tom celém připadá podivné.

          Pokud byste chtěl srovnávat s jinými vašimi chřipkami, tak to by bylo potřeba si občas z asie letadlem přivézt nějakou tamní drsnou virózu aby to bylo adekvátní porovnání. A ne nějakou lokální českou chřipečku.

    2. Ehm ehm…autor clanku byl s tou veci v nemocnici….nekolik dni…
      Mno a ted si predstavme, ze se trebas milion lidi nahrne do nemocnic, aby se tam nechali osetrovat s covidem.
      Nebo klidne mene, trebas pul milionu.
      V podstate by to pak bylo v pohode, no. Proste by se ti lide v tech nemocnicich vylecili a pak by sli domu…
      Pravda, je tu takovy jeden drobny, nepodstatny problem…ale s tim si asi v pohode poradis, co?

      Problem tohodle vseho je, ze to nema dobre reseni. To, ze stat typicky vymysli to nejhorsi mozne reseni je jasne, je to jeho typicka vlastnost a neni se co divit…Ale to uz tu bylo 100000x Kdo by stavel silnice…a lidi by se postrileli za hodinu….
      Takze asi tak.

      1. Ano, do nemocnic lidé chodí, léčí se, někteří se vyléčí a někteří ne.
        To už tak u nemocnic bývá a od toho ty nemocnice jsou.

        Chtěl jste nám sdělit ještě něco zajímavého?

        1. Chodí do nemocnic běžně např. půl milionu lidí najednou aby tam strávili týden, dva či více ? Že by to byl ten drobný rozdíl, kterého se vlády všech států bojí ?

          1. U nás někdy přišlo do špitálů půl mega lidí najednou? To mi uniklo. A pokud to očekáváte, tak by bylo fajn nám, méně znalým osvětlit, s čím by tam asi přišli … bo s covidem rozhodně ne.

        2. :-D :-D
          Proc ti lide protestuji? Nemaji chleba…Wtf, tak at jedi kolace, ne?

      2. Ano, byl v nemocnici. Aby mu srazili horečku a slabost, což se jeho vlastními slovy povedlo až 7 den hospitalizace = když skončilo 14 dné které to typicky zabere i mimo nemocnici.

        Z mých známých s takto těžkým průběhem nebyl v nemocnici nikdo, vystonali to doma a měli průběh přesně stejný, jako autor – 14 dní horeček a obrovské slabosti. Akorát nejeli do nemocnice.

        To, co opakuji „přeplněnýmnemocničářům“ pořád znova je: co by se v minulých 100 letech až do loňska stalo, když by se někdo chtěl nechat hospitalizovat se chřipkou kvůli teplotám 39°C? Nemocnice by jej odmítla s tím, že přijet mu dovolí pouze pokud bude mít nejméně půlden horečku >40°C.

        A znova: neříkám, že takoví lidé do nemocnice „nepatří“. Říkám ale, že pokud společnost radikálně, revolučně změnila názor, kdo všechno do nemocnice patří, a chce do nemocnice posílat i tisíce lidí, kteří tam do loňska nesměli…

        Logicky je nutné navýšit stejně radikálně nemocniční kapacity, které s takovým přívalem dříve odmítaných pacientů nepočítaly a nebyly na ně dimenzované.

        1. Pokud se dá věřit těm datům o počtu hospitalizovaných, tak 500 lidí úbytek před Vánoci (asi svědomí dětí) a hned po svátkách plus 500 zpátky….asi náhoda.

          1. Z těch 500 úbytku jich ale 150 není mezi těmi, co šli zpátky.

        2. No jasne. Takze: Me se to nestalo, takze to neexistuje. Ani mym znamym se to nestalo, takze to neexistuje.
          Tvl..
          Napriklad autor sam rika, ze do te nemocnice jel az tak pozde, jak jen to slo. Neprislo mi z toho, co psal, ze by tam jel jen tak se tam povalovat, kdyz by mohl byt doma. A dokonce mi prijde, ze kdyby byl byval zustal doma, mozna uz dnes nebyl mezi nami a tento clanek by pravdepodobne nevznikl.
          Ty mas ve svem okoli lidi, kteri to prezili v pohode. Ja mam ve svem okoli lidi, co na to umreli. Super, co s tim ted?

          Problem lidi jako jses ty je opravdu v tom, ze: Ja vam neverim, ze je to tak vazny. Podivejte se, ja to mel a nic mi neni!!! A jeste mam znameho, tomu taky nic neni!! Takze z toho logicky vyplyva, ze ten, kdo s tim lezi v nemocnici, je vlastne simulant, kterej by tam vubec nemusel byt.

          Vis, timhle zpusobem ti klidne dokazu, ze vybuch atomove bomby je docela neskodny – vsak si vezmi toho cloveka, to nejprve prezil vybuch v Hirosime, tak ojel domu do Nagasaki a prezil I ten vybuch. No neni to jasny dukaz, ze pokud nekdo tvrdi, ze atomova bomba je nejaka skodliva, tak to zvelicuje? Vzdyt se jich da prezit I nekolik za zivot!!!

          1. Copak škodlivá. Jasua Kuwahary byl výbuchem v Hirošimě dokonce prokazatelně zachráněn před smrtí.

          2. Mrcasík výslovně napíše, že nezpochybňuje COVID.
            Mrcasík výslovně napíše, že neříká že takoví lidé nepatří do nemocnice.

            Načež Suchánek vloží Mrcasíkovi do úst, že údajně nevěří že je to tak vážný.

            Lojzo, neumíš číst nebo jsi zmrd? Protože tohle podsouvání do huby lidem to, co neřekli, tu předvádíš v jednom kuse.

            Je vážně ironií, že si stěžuješ že ostatní to dělají tobě – protože ty tuhle taktiku úplně miluješ.

            1. Tak si po sobe precti, co jsi drive psal…takova ty slova jako „nepatri do nemocnic“ a podobne.

              1. Ano Lojzo. Psal jsem že ačkoli si všichni stěžují na „přetížené nemocnice“, podle MZČR v nich leží 16% lidí kteří opravdu potřebují JIP/ARO (všimni si: „je to kua vážný!“) ale mimo nich oficiálně 84% lidí kteří buď dostávají přesně tu samou léčbu medikamenty, jakou by ještě předloni dostávali doma a do nemocnice by je nikdy nepustili, nebo dokonce „sociální případy“ kterým není vůbec nic ale odmítají si je od nemocnice převzít domů.

                A prokazatelně podrobně opakovaně vysvětloval, že pokud chcete v rámci Kultu Zlaté Klece nově do nemocnice hnát obrovské masy lidí, kteří tam podle původních parametrů nepatřili, potom ovšem musíte zvýšit kapacitu nemocnic adekvátně změně parametrů pro hospitalizaci.

                Pokud ti tyto argumenty připadají totožné s tvrzením „COVID není tak vážný“, očividně jsi buď slabé inteligence, nebo funkčně negramotný, no každopádně tě musím upozornit, že NE, opravdu to není ani vzdáleně totéž a NE, ani omylem z toho, co jsem psal, žádným způsobem ani přibližně neplyne to, co mi podsouváš ty.

        3. Tak oficiální čísla ÚZIS:

          Z interních čísel ÚZIS ze včerejška vyplývá, že z 6800 hospitalizovaných k 18. lednu spadá do kategorie bezpříznakových 655 a do kategorie „lehký stav“ 1916 lidí – celkem 2571 neboli 37 procent všech pacientů s covidem.

    3. ano, problem neni, ze se lidi nechovaji bezohledne kdyz maji covid, ale ze se chovali bezohledne kdyz meli chripku

  4. tyjo, on nakonec dfens s tim hejtem na cyklisty mozna nebude uplne mimo

  5. souhlasim ohledne te valky, řikam to ted již nejaký tyden do eteru, nejsem odbornik, ale přijde mi to podobne, vojaci jsou nasazovani do špitalu, bojujeme s virem jako ve valce, restrikce horši než za protektoratu, mezi lidma se šiří nejistota, problemy v rodinach kvuli neshodam a tak dale. Jinak jsem ho prodelali, tak nejak znamy kolem, stačilo jedno společne setkani. Nebyla to chřipečka, teploty asi 3 dni, nekdo tyden, unava drobne problemy dele, tyden-dva, kašel skoro mesic, skutečne jak kdo, je to vždy velice rozdilne. Ale při troše dobre kondice a zdravi je šance na uzdraveni si myslim celkem dobra. Jinak je to previt ten kovid, chaova se často nepředvidatelně, co tak slyším.

    1. Jaka valka…jeste nam prece nezakazali sledovani alternativnich zdroju informaci…

  6. Dobře ty!
    Prodělat to s poněkud drsnějším průběhem a nestat se přitom covidovou hysterkou která by všechny kuckající praventivně odvezla do Osvětimi, to chce dost nadhledu.

    1) Napadlo mě jedno neparanoidní vysvětlení nákazy. Ten virus samozřejmě mohl být už někde na sliznici v dýchacích cestách, bo roušky jsou docela naprd. A při nešetrném šťourání tyčinkou mohlo dojít k poranění sliznice a drobnou rankou se dostal virus do krevního oběhu.

    2) Poloparanoidní vysvětlení je, že covidová mašinerie v čele s politiky a farmaceutickými firmami počítala s tím, že šťourání v nose bude provádět nějaký debil nešetrným způsobem, v prostředí kde se kumulují potenciálně nakažení. Personál byl v atombordelu, ale pochybuju že tam byla klimatizace desinfikující cyklující vzduch.

    3) Paranoidní teorie vychází ze znalosti špinavých až zločinných praktik farmaceutických firem, z podezřelého chování „profesionálního vakcinologa“ Billa Gatese který už před lety mektal něco o tom že pomocí očkování by bylo možné zredukovat populaci afriky apod.
    A v neposlední řadě to vychází ze známého kapitalistického principu, že nejvíc vydělává ten sklenář ve čtvrti, který si najme bandu výrostků kteří párkrát do týdne hodí někomu šutr do výlohy.
    A je krajně podezřelé cílené omezení laboratoří které toto provádí, jakož i firem testy provádějící.
    Tam by pak nebyl problém dodat již infikované testy. Jednak to zajistí dostatek pozitivních testů a druhak semtam nějakého nakaženého.

    Že to působí šíleně? Tak to se v dnešní době kdy šílenci ve vládě zavádějící šílená opatření a koncentrák pro pološílené ustrašené ovce, vklidu ztratí mezi ostatním šílenstvím.

    Za mě je ale nejpravděpodobnější bod 2.

    1. kaBrnak 18.1.2021 v 8:21

      Pokud se pohybujeme v paranoidní oblasti, neabstrahoval bych teorii, kterou jsem nedávno slyšel:
      Virus, o kterém se zde diskutuje, objednal u čínských soudruhů Putin za účelem nompromisní likvidace Navalného.
      Infikovaného netopýra těsně před expedicí ukradl chudý laborant, aby měl kousek masa k obědu, jak zde před časem popsal Behemot.
      Protože šlo o opravdového chudáka, který neměl doma ani topení, spařil netopýra jenom ve sprše před ochodem z práce.
      Doma namočil pražené nudle do misky se studenou vodou, přidal nedostatečně tepelně upraveného netopýra a nakazil se.
      Další průběh událostí je znám z médií dostatečně.
      Teorii považuji za úplnou, protože dostatečně vysvětluje umělý původ viru, jeho únik z laboratoře a nákazu první oběti. Zároveň ozřejmuje, proč bylo po čase k likvidaci Navalného použito něco tak neúčinného a neosvědčeného jako Novičok.

    2. „…při nešetrném šťourání tyčinkou mohlo dojít k poranění sliznice a drobnou rankou se dostal virus do krevního oběhu“
      SARS Cov 2 je asi respirační virus, který se krevním oběhem nešíří…

  7. Fakt nechápu, co přiměje zdravého člověka se jít někam na něco jenom tak „testovat“. 8-o

    1. Souhlasím, test je jen a jen riziko.
      a) vstupuji do prostor, kam chodí větší procento nakažených
      b) je mi pocuchána sliznice a sebemenší kontakt s čímkoli potom mne může poslal na lůžko

      1. Je mimo mé chápání, proč v ČR i na antigenní testy šťourají do nosní sliznice, když v USA a celém vyspělém světě se antigenní testy dělají ze slin a to již od května 2020.

        1. Negative. Antigenovy test som mal robený na americkom teritóriu 28.10.2020. Vzorku brali z frnaka.

          1. Jsi zly :D

        2. A znám člověka, kterému dělali PCR test výtěrem vatovou tyčinkou z krku. Asi to bylo tím, že byl samoplátce a měl to před dovolenou, tak aby nevyšil pozitivní?

          1. Mně dělali PCR test výtěrem z krku, v říjnu 2020, byl jsem taky samoplátce a vyšel jsem pozitivní…

        3. Wildcat, deacon, Panek: https://www.beckershospitalreview.com/supply-chain/fda-approves-first-antigen-saliva-covid-19-tests.html

          Stateside manažeři a zaměstnanci z mé firmy se samotestují saliva antigen testy na COVID19 každý týden, někteří i 2x. Nikde jsem nenapsal že se tak dělají všechny testy. Ale je super, že v tom hned máte tak jasno.

    2. Za seba: Požiadavky zákazníka, krajiny kde sa nachádza alebo oboch.

      1. Potvrdzujem u nas v SR a Madarsku.

  8. co se to děje? takový článek zde? že to je vážná nemoc? pičovina

    už rok tady všichni svorně pičujou, že je to neškodná rýmička, která vám nemůže ublížit, pokud jste dost anarchista a vysvětlíte tomu viru, že na manipulace zlého státa nevěříte a ať jde do prdele, že tohle je vaše svobodné rozhodnutí

    ale je dobře, že zatím tady není cenzura a článek nebyl smazán

    jinak prostě se to šíří komunitně, teď už nikdo neví dne ani hodiny kde a jak to chytne

    není to prdel, může vám to zabít i děcko, účinná biologická válka

    jo a z nekonečného pláče postižených chudobných pražských hoteliérů a restauratérů prodávajících za 3 litry jídlo ze surovin za 50 korun už mi začíná být na blití. Ve fabrikách se normálně maká, u nás v kanclu taky, automechanici taky jedou bomby

    1. U nás byly plné i penziony. Naštěstí se žádný „uvědomělý občan“ nenašel.

      1. no jasně, znám i hospody co fungujou jako „petiční stánky“

        horské chaty se normálně pronajímají

        kde vařili dobře, levně a chutně, ti nestíhají pokrývat rozvozy

        holt pasti na turisty jsou v piči

        1. Pravda je, že když jsem na návštěvě u máti, tak dřív bychom do restaurace nešli, ale teď se cestou z nákupu stavíme v restauraci, sbalíme dva dopředu objednané balíčky a jedem si to sníst domů. Dřív by nás to ani nenapadlo. Ale znám i restaurace, kam jsem chodil na oběd a ty mají zavřeno úplně.

          1. no stačí mi jak objednávám do kanclu občas žrádlo a paní z hospody ulítaná bečí, jak totálně nestíhají, a to najali další 2 řidiče s autama na rozvoz

            ohledně „likvidovaných živností“ zkuste si sehnat řemeslníka jakéhokoliv druhu, jedou bomby, stejně architekti i právníci

            takže reálně opravdový problém jsou zavřené školy a obchody, což je pičovina non plus ultra, nekoupíte děcku boby ani papuče, rozpad se mi splachovač na hajzlu a po netu to kupovat nechcu, musím to mít v ruce

    2. Děcko mi může zabít i auto na přechodu. Já bych všechny tydlecty auta zakázal!

      To že matka lítá kolem dítěte s mokrýma zábalama, blicím kyblíkem a občas ho sanitou musí vézt do nemocnice, patří k běžnému koloritu vícenásobného rodiče.

      Možná je na vině právě přehnaná hygiena. Dítě co je vystavené pravidelně špíně pak mívá mírnější brůběh drsnějších nemocí a rychleji se z nich zotavuje.

      Přál bych vám zažít když pětičlenná rodina v malém bytě dostane salmonelózu. To je teprve masakr. Proti tomu je nějaký covídek ještě legrace. Přesto je to po letech už jen zábavná rodinná historka, jak 5 lidí zvrací a průjmuje do všeho co je po ruce, protože jeden záchod na 5 lidí nestačí. A přitom se z těch prudkých křečí snaží neomdlít aby se mohli starat o své úporně zvracející mateřšťáčky.

      1. já mám 2 děcka a dokud nebyl covid, byly vysypané furt, takže fakt vím o čem to je.

        Navíc jsem spodina z paneláku, co nemá na služebnictvo, tak jsme na to sami

        mi jde jen o to, že prostě tohle je hnusná nemoc a je naprojektovaná jako biologická zbraň na dojebání zejména západního vyspělého světa, kde se snažíme každý život chránit, zatímco v banánových zemích prostě slabí chcípnou a hotovo a nikdo nic neřeší

        není to prdel, i když to tu všichni popírají a s Babišem to nesouvisí. Jde totiž do piče zdravotní péče, protože se řeší jen covid, na zbytek nejsou kapacity, kamoš si teď dojebal na motorce nohu, tchán čeká na operaci žlučníku a je to v prdeli

        1. to souhlasim. řeši se jen kovid, jine nemoci maji smůlu,..takže ten nahled na biol. valku chapu též podobne, jen to nikdo v mediich tak nenazve.

        2. Na biologickou zbraň to má docela směšnou úmrtnost. Kdyby to bylo tak infekční a tak smrtelné, tak by dávno v nemocnicích nezbyl žádný doktor ani sestra, vzhledem k tomu že první měsíce měli k dispozici jen jednorázový uslintaný hadr na celý den.

          To mi samo o sobě jako důkaz stačí.

          A ti co umřou proto že se nedočkali operace (bo pojišťovny za šaškování v atombordelu platí zadluženým vytunelovaným nemocnicím několikanásobek toho co za nějakou trapnou řezničinu žlučníku) budou taky vykázaní jako úmrtí ja Covid. Jen jim před smrtí musí stihnout provést test na Covid. Alespoň na papíře když ne v reálu.

          1. Pokud se bavime o valce, tak tahle zbran paralyzuje zapadni zdravotnictvi. Paralyzovala nase zdravotnictvi s tema vsema opatrenima, ted si to predstav ve valce s minimem opatreni a jeste navic prisunem zranenych. Navic se bavime o nemoci, ktera ma vysokou nakazlivost a byt by spousta ma volny prubeh, tak porad tu mas demoralizacni slozku v podobe mrtvych rodicu/prarodicu, mrtvych vsude mozne(protoze zdravotnictvi nestiha) plus jako bonus ti lezi cast vojaku nachcipana.
            Ja si osobne nemyslim, ze jde o bio zbran, spis o nestastnou nahodu, ale vyuzitelne by to bylo.

            1. Jenže západní zdravotnictví neparalyzuje COVID, ale vládní reakce na něj.

              Tzn. není to „zbraň-covid“, nýbrž „autoimunitní onemocnění-vládní reakce“.

              1. a ti v těch špitálech na těch JIPkách a ventilátorech to je co?

                já furt nechápu jak můžete popírat tak evidentní fakt

                vláda je banda kreténů, ale paralyzuje obchod a služby, ne zdravotnictví

              2. Nektere nemocnice kolabuji pod navalem covid pacosu, nektere zeme prijimaji z toho duvodu zahranicni pacose, ale Mrcasik v tom vidi paralyzu od vlady :D

                1. je to hnusný, ale těmhle bláznům bych ten těžký průběh i přál a aby měli na ruce vytetováno „mě nechte bez pomoci, já na covid nevěřím“

                  kura vždyť přímo v článku autor píše, že by v podstatě bez špitálu možná zhebnul

                  1. Pospeci, ukaž mi kde podle tebe píši že „na covid nevěřím“.

                    I dare you, I double dare you, ty prolhaný zmetku.

                    1. nejsem prolhaný zmetek a obvykle se shodnem, ale tady ne

                      jinak in general, aby ste mě zas neměli za komoušskou kundu, můj názor je taký, že by to měli nechat volně v režimu doporučení a omezit pouze megaakce typu fotbal nebo colours of ostrava

                      ono by stejně 99 % obchodů, dopravců, zaměstnavatelů tu roušku a rozestupy vyžadovalo samo, 50 % populace se už tak bojí jak sviňa, tak ti by se distancovali a holt by si to našlo vlastní cestu na bázi dobrovolnosti, buzerace vede akorát ke švejkování

                    2. Pokud mi podsouváš do úst něco, co jsem nejenže nikdy neřekl, ale dokonce jsem opakovaně jsem říkal přesný opak („covid je vážná hrozba pro 20% zranitelných, problém s opatřeními je že jsou hrubě nepřiměřená a nefunkční“), je to lež a pěkně hnusná zmetkovina.

                2. Tohle nebyla biologická zbraň. To byl jenom test. Skutečná biologická zbraň teprve přijde, bude umocněná tím, jak se dnes každý nenažranec cpe do číny vyrábět, takže to spolehlivě roznesou sami Evropani a Američani, číňan ani nebude muset vytáhnout paty za hranice, aby nebyl v podezření.
                  Bude se tomu říkat X-tá „vlna“, bude to mít smrtnost ve vyšších jednotkách procent a velmi těžké následky to bude nechávat na generaci dnešních čtyřicátníků.
                  Tím se spolehlivě ochromí zbytky jakéhokoli průmyslově-výrobního potenciálu Evropy i Ameriky, Rus je nepodstatný stejně, jako třeba Indie. Indy už dneska úkolujou číňani.
                  To bude teprv mazec a nebude proti tomu obrany sebevětší disciplínou a kázní. Jejichž zbytky se povedlo zlikvidovat samotným, mimo-čínským vládám svou nekompetentností. Už i Němci toho bordelu mají plný zuby a to je co říct.

                3. A už si o tom nepokecáme, nebo se neporadíme. Tenhle web, stejně jako spousta dalších, bude v té době dávno vypnutý, jeho obsah pečlivě analyzován a následně budou eliminovány „nežádoucí faktory“.

              3. V klasické válce (t.j. tam kde bojují vojáci zbraněmi) je také lepší nepřítele jenom zranit než zabít.

                Zraněný je z boje vyřazen, navíc k tomu jsou vyřazeni další 2 vojáci co ho musí donést zpátky někam do zázemí, t.j. na čas -3 vojáci a i poté ten zraněný spotřebovává značnou část logistické kapacity.

                Zabitý voják je -1 voják k síle mužstva a jede se dál.

                Ano, teoreticky by mohli toho zraněného prostě nechat na místě umřít, ale to se moc nedělá …

                Takže z hlediska „války“ může být i „slabší“ virus v množství napáchaných škod vlastně účinnější.

          2. kaBrnak 18.1.2021 v 11:44:
            Já si sice nemyslím, že je to cíleně použitá biologická zbraň…
            Ale účinnější než vyřadit živou sílu protivníka trvale je výrazně ji zneschopnit…
            Většinu válek nerozhoduje úspěšnost bojových operací*, ale logistiky…

            * Ta je sekundární, právě v závislosti na logistice…

            1. Každopádně je úžasný, jak se zbytek světa z číny posral. Světový velmoci naprosto bezmocný a navíc i bez náznaku jakéhokoli opatření proti číňanovi. Naopak, ještě se mu podkuřuje a před rokem se z evropského 10M trpaslíka posílala humanitární pomoc do 1,4G říše. To nevymyslíš.

            2. Jestli si touhle akcí čína chtěla zkontrolovat, jak si ve světě momentálně stojí a co všechno se jí může/nemůže stát, no tak to vyšlo na 100%. číňan už dneska ví, že si může dovolit takřka cokoliv a zbytek světa je zcela bezmocný, byť se bije v prsa a mává vlajkami.

              1. souhlas, tohle byl jen test přenosu, akceschopnosti vlád, reakcí obyvatelstva, logistiky.

                Jestli vytáhnou tu ostrou verzi, čeká nás MAD MAX scenario

                1. Číňan nás potřebuje. Přece nevyhladí své odběratele.

                2. Tak tohle vám nakecali, že nás čína potřebuje jako odběratele? Já si naopak myslím, že oni si s 1,5G dušiček docela vystačí i sami. Kór v těch zaostalejších oblastech, kde z technologií znají jen elektřinu kvečeru a satelitní telefon má jenom správce oblasti.
                  Všecko, co potřebovali, jsme je za zhruba 35 let naučili my sami, ukázali jsme jim technologie, často jim je tam i navezli. číňan nás nepotřebuje vůbec k ničemu, to je jenom kvyzi-záchranný žvást krachujících euroamerických ekonomik.

                  1. Možná nepotřebuje nutně, ale pro udržení růstu rozhodně. Vnější trhy jsou důležité.

                3. Kvazi-záchranný okec

            3. za VŠECH válek co v historii byly možná kromě těch nejmodernějších od vietnamu dál umřelo násobně víc lidí na nemoci, hlad, podchlazení než na kulky a šrapnely (předtím ještě na meče a šípy)

              tak to bylo vždycky, to jen z filmů a knížek to vypadá, že se postřílelo tolik lidí

              1. Když padnout ranou mečem nebo kulí z muškety je taaak romantické… Zato hnít tejden někde v lazaretu ja takové nehrdinské.

                Ještě ve třicátých letech měli zakladatelé zdravotnické vojenské služby v Japonsku problém s generály, pro které ta správná smrt byla na bojišti a ne na obvazišti.

      2. Uz ked si tu spomenul tu salmonelozu a nedostatok zachodov: nemusi ist len o rodinu v malom byte. Z udivom z dialky sledujem (coming out: obcas si pozriem programy typu „Nove byvanie“) ze na slovensku sa dodnes stavaju domy s jednym hajzlom, ci este horsie, jednou kupelnou vratane wc. A statisticky bezvyznamna vzorka jedneho pripadu (neter si nechala postavit dom v nejakej novej subdivision v sirsom okoli Brna) hovori ze to iste plati aj u vas. Kurva, to este nikomu nenapadlo ze hajzel mozu potrebovat naraz viaceri?

        1. My máme novostavbu domu a záchody máme tři, dva v domě, jeden v zahradním domku. To je blbost lidí mít jeden hajzl pro celou rodinu, ne žádná norma.

          1. Nikdy som nepovedal ze to je norma. Je to proste sucasna ponuka a ludia to beru. Neteri som hovoril ze robi kokotinu este ked bol ich dom len na papieri. Nedala si povedat. A zrejme sa stazovala otcovi, pretoze brat mi neskor povedal ze som rozmaznany.

            1. Wildcat: zase chápu, že pokud si někdo kupuje malometrážní 56m2 byt za 5 milionů, hodně si rozmyslí zda přijde řekněme o 4m2 s jedním WC, nebo o 8m2 se dvěma.

              Realitní trh je prostě totálně vyšinutý a zvrácený díky inflační politice která způsobuje parkování peněz do nemovitostí, zhoršené ještě spekulanty na růst nemovitostí, a všechno ostatní podle toho vypadá. Je to jako gentrifikovaná Paříž ve 30. letech, až na to že tady je gentrifikované nikoli centrum města zaplavené bohatými cizinci, ale úplně celá střední a západní Evropa.

          2. Brundibar 18.1.2021 v 14:04

            Plně s vámi souhlasím. Když přišly děti do puberty a začínali jsme opouštět byt prakticky společně, přemýšlel jsem, jak místo vestavěných skříní zřídit další kloset, nebo alespoň pisoir s umyvadlem. Nakonec jsem jako řešení volil RD.

            Pokud vím, tak existují normy na počet zařizovacích předmětů v novostavbách (průmyslových podniků, administrativních budov atd.), i ty ale udávají minimum těchto předmětů, nikoliv povolený počet nebo snad maximum. Z dlouholeté zkušenosti pak vím, že minimalizovat počet a rozměry záchodů či koupelen je snahou architektů. Výjimkou jsou RD investorů, kteří mají potřebný rozpočet.

            1. Jo, napchat obyvackokuchynu, dve spalne a minimalne prislusenstvo pozadovane normou do co najmensieho priestoru a
              pytat za to stvrt miliona eur v dedine 20km od Ziliny. A ludia to kupia…sila

              1. Wildcat 18.1.2021 v 14:34

                Teta obývá něco menšího, 2kk. Developer ušetřil příčku a dveře, takže je záchodová mísa vecpána ke sprchovému koutu do „koupelny“.
                Původně jsem myslel, že zlomyslný idiot byl jen architekt onoho domu, teta pak při konzultacích v okruhu „psích bab“ zjistila, že jse o řešení typické pro celé sídliště (odhaduji minimálně 3000 lidí).

              2. Wildcat: děláte, jako byste nikdy nebyl v Asii. Třeba v takové Číně si za zhruba trojnásobek koupíte 80 m2 3+1 a ani Vám to nepatří (pozemek patří státu). Pravda, u nás Vám to taky de facto nepatří, takže možná je čínský systém upřímnější, ale na tom, že bydlení je holt drahá sranda se nic nemění.

                Můžeme si konspiračně zateoretizovat, že různí na byty napojení oligarchové jsou velcí podporovači kovidiotského omezování ekonomiky, protože těch bytů, co bude na prodej, navíc levně, hmm… Pak budou na řadě daně z nemovitostí pro „spekulanty“ a tak, prostě bydlet „ve svém“ je přežitek, podívejte, jak v tom otroctví nadšeně žijí hipsteři z kdejaké prdele na severu. Hipster, až jednou zjistí, že má hovno a z důchodu nezaplatí ani nájem si ještě rád půjde píchnout covid, možná když to bude iCovid a půjde to do žíly přes telefon, budou na to fronty. iBurial a iCoffin budou pro uživatele iCovidu jen za 50%!

                1. No, v Azii som sice bol, ale nikdy som tam nehnutelnost nekupoval a ani som sa nedival na ziadnu idiotsku show o ich nakupe. Takze neviem aka je tam situacia. Vlastne, mimo Kanady som nehnutelnost nikdy nekupoval, nakolko prevzatie druzstevneho bytu do osobneho vlastnictva nepovazujem za nakup nehnutelnosti. A byt ktory som chcel kupit na USVI som nakoniec nekupil. Takze zostava len kanada.

                  PS: aj ten byt ba USVI ktory by sme v ceskoslovenskom ponimani oznacili za 3+kk mal dve kompletne kupelne.

                  1. Wildcat: však nejde o to, že byste to musel kupovat, ale že víte, jak tam taková nemovitost vůbec vypadá a že to, co popisujete je hrůza jen z Vašeho kanadského pohledu. Jsou na světe hromady lidí, kteří za víc kupují horší, takže „zadel u Žiliny“ zas taková „sila“ není. A třeba takové Japonsko, to už je úplný úlet – v Číně s jejich historií a zřízením to nikoho nepřekvapí, v Japonsku v coby vyspělé zemi se jeden nestačí divit. Zlatej panelák v Žilině, o moderní novostavbě v jejím okolí nemluvě.

                    BTW se divím, že se divíte, když Vaši neteř do toho nikdo nemusel nutit a jedno WC si dobrovolně postavila i v baráku. To je teprve „sila“.

                    1. Sorry, ale tu sa divim ze sa divite ze sa divim. Ja som jej buducnost popisal, a aj tak urobila tak ako urobila. O kolko drahsie by ten domcek vysiel s dvomi kupelnami?

                    2. Záleží na dispozici domu, jenže na to se musí myslet již při projektu, teď už je to jedno. Musím se přiznat, že mě docela překvapila ta cena 250 000 euro na dědině 20 km od Žiliny. To tam máte ještě větší drahotu než v tom našem Prdelákově. Za tu cenu se dá postavit velmi slušný, patrový dům. Je to sice pakárna s úřadama, ale dá se to. Co mě překvapilo byl fakt, že největší úřední pakárnu jsem čekal od stavebního úřadu. Omyl. Největší svině s nataženou pazourou jsou na úřadu městském.

                    3. Ta cena prekvapila aj mna. Ale zas ide o TV program v ktorom som to videl, takze nevylucujem ze to cislo co povedali mohlo byt prestrelene. Nemam info o tom ze ako sa takete programy nakrucaju na Slovensku. Ale nehodne som sa dostal k infu o tom ako sa o robi v USA.

                  2. Wildcat 18.1.2021 v 15:41

                    Technická poznámka: družstevní byt byl v družstevním vlastnictví a člen nebo „bydlící nečlen“ ho nemohl převzít do vlastnictví. Člen družstvu zaplatil členský podíl, přičemž bydlet v družstevním bytě onoho družstva nemusel nikdy.

                    1. Technická poznámka 2: i byt v družstevním vlastnictví je možno převést do osobního vlastnictví…

                    2. Vanguard 19.1.2021 v 16:54

                      Souhlasím. Jedná se v takovám případě o nákup nemovitosti, nebo nejedná?

                    3. Samozřejmě jedná, protože aby si kdokoliv mohl byt od družstva koupit, musí tento být zapsán v katastru nemovitostí a jest tudíž věcí nemovitou.

            2. Hele. Správný sedlák si to donese domů (hnojivo). Správný měšťák to donese do práce/školy, však to vodné a stočné není zadarmo.

            3. Měli jsme to stejně, věčný boje o hajzlík v bytě, večer o koupelnu. Puboši na míse s mobilem v ruce. Teď máme klid. Ten třetí hajzlík venku mi poradil kamarád. Říkal „Není nic horšího než nasraná manželka, která po návštěvě pucuje svou vyvoněnou koupelnu“. Samozřejmě tam nebudu posílat nikoho v zimě, ale v létě k nezaplacení. Trošku jsem měl strach z kolaudace, ale ta se nakonec konala jen papírově. Údajně by se nemělo na jednom pozemku připojit ke kanalizaci více objektů. Ale víc jsem to nezkoumal.

              1. každej chalupář (a vesnickej domkář), který má svoji chalupu/svůj dům jako místo setkávání s přáteli, má na dvoře hajzlík, pivaři též pisoár. a záleží na invenci, jestli je to zděné nebo dřevěné, studené nebo vytápěné, pod stříškou nebo vybavené dveřmi, splachovací nebo suché. oslava kulatých narozenin (nebo jakákoli jiná příležitost), dva sudy, grilovačka a večírek do svítání s kytarou, banjem a kontrabasem pro sousedy, kamarády a jejich rodiny může být noční můrou se zasranou a znečištěnou koupelnou (a následnou mnohotýdenní tichou domácností), jakož i pohodovou akcí, kdy hospodář ráno vysype do latríny dvě fanky vápenného hydrátu a pisoár ostříká hadicí.

              2. Brundibar 18.1.2021 v 15.29

                Není to naopak? Podle předpisů většiny podniků provozujících vodovody a kanalizace se jedna nemovitost (u RD jedno č.p.) připojuje k veřejné kanalizaci/vodovodu jednou přípojkou.

                1. Jasně, jenže ten zahradní domek stojí samostatně a když jsem po firmě, co nám dělala přípojku voda/kanalizace chtěl do země téčko, tak mi říkali, že se to tak nemá. Nakonec to klaplo tak už je mi to jedno. Čistě teoreticky by se na tu přípojku mohl napojit i soused a vyřešit tak vyhlášenou uzávěru na připojení vody a kanalizace. Soused připojenej je, jen by se to takhle asi dalo ojebat. Dokud jsem bydlel v bytě, vůbec jsem neřešil, že po sobě spláchnu na hajzlu. Jenže my jsme koupili pozemek bez připojení na vodu a kanalizaci a první co bylo od manželky „Kam se mám jít vyčůrat“. Poslal jsem jí ke stromu a ona mě do prdele, tak jsem to začal řešit. Sousedy kousek od nás město nepřipojilo, takže z novostavby chodí na novou kadibudku na zahradě protože hovnocuc by je finančně zruinoval.

                  1. Brundibar 18.1.2021 v 16:57

                    Je mi jasné, že ten zahradní domek stojí samostatně, ale zaroveň předpokládám, že je součástí nemovitosti s jedním č.p.
                    Přípojka vody je od uličního uzávěru majetkem majitele nemovistosti. Co je za vodoměrem (tam je v současné legislativě trochu šedo, vodoměr může být umístěn i v budově), je vnitřní instalace a jestli do její konfigurace někomu nic není, je to v první řadě firma, která dělá přípojku – přípojka je vaše, vy jste zákazník.
                    Přípojka kanalizace je od kanalizační vložky nebo odbočky majetkem vlastníka nemovitosti. Opět trochu šeda: správce kanalizace může vyžadovat kontrolní šachtu na přípojce, ovšem umístěnou ve veřejném pozemku. Co je na soukromém pozemku, je vnitřní instalace a pokud do její konfigurace někomu nic není, je to stavební firma.

                    Soused by se čistě teoreticky napojit mohl, ale dodavatel vody by s vámi mohl možná i rozvázat smlouvu.

                    1. S umístěním vodoměru a vodoměrné šachty nebyla žádná přípustná diskuse. Vykopejte jámu za plotem na vašem pozemku, pak přijede maník z Veolie se šachtou, zapojil vodoměr, vypláznul jsem asi deset tisíc a bylo to. Pravda, že co se děje za šachtou k domu už nikoho nezajímá. Ten zahradní domek není jako doprovodná stavba, snad to píšu správně, ani zapsanej v katastru nemovitostí. Každé město má svůj územní plán a dělají si s tím co chtějí, hlavně jak to vyhovuje kámošům a známejm.

                    2. Manik z Veolie? A kurva, konkurencia…

                    3. Brundibar 18.1.2021 v 17:30

                      To, co popisujete, mi připadá hodně neobvyklé. Je pravda, že správce vodovodu může předepsat velikost nebo provedení šachty, ale obvykle předepisuje pouze minimální vnitřní rozměry a poprvé čtu, že by šachtu dodával.
                      To, že správce sítě dodává vodoměr, který zůstává jeho vlastnictvím, přestože ho montuje do cizího potrubí, je to „šedé“ zmínění výše.

                      S údaji o územním plánu souhlasím.
                      Stává se, že obec povolí prvnímu stavebníkovi přípojku, pak druhému, třetímu… postupně v řadě za sebou, až dojde k bodu, kdy ono potrubí rekolauduje na vodovodní řad s tím, že mu ho majitelé nemovitostí darují, atd.

                    4. Bylo to jak to píšu. Když se mě projektant ptal jak to máme se smlouvou o dodávce vody, tak jsem znejistěl. Naštěstí máme ve smlouvě dodávku 144 kubíků ročně, nevím, jak na to číslo přišli, ale je to tak. Tu smlouvu jsem uzavíral v době, kdy byla na pozemku zděná chajda. Kdybysme měli odběr třeba 150, tak netuším, jestli by byl problém. Raději do toho nechci rejpat.
                      Jo a ještě taková maličkost – i když jsme byli připojeni na vodu a kanalizaci do původní chajdy, tak nás město začalo vydírat, jinak to napsat nelze, s „dobrovolnou“ smlouvou na „posílení infrastruktury“. 126 000 vočí. Přes to vlak nejel a kdybych na to vydírání nepřistoupil, nebylo by stavební povolení. Nakonec jim to bylo i trapný, tak jsem to uhrál na cca 50 000. Započetli podlahovou plochu chajdy včetně půdičky kam by se vešla sotva lasička. Byli moooc hodní, mohl jsem mít 18 splátek bez navýšení, úplnej Cofidis :-)

                    5. 144 kubikov rocne? No to teda nie je ziadna slava. Neviem sice ze aku mame spotrebu teraz ked je v podstate doma len manzelka s mladsim synom, ale boli sme urcite vyrazne nad tym.

                    6. Nevim, máme naštěstí 12 m studnu, kopanou a pak údajně střílenou ve skále. Můžu se na ní připojit, ale provoz domečku by asi neutáhla. V nájemním bytě jsme podle nějaké vyhlášky platili 35 kubíků za osobu, protože tam nebyl vodoměr.

                    7. Brundibar 18.1.2021 v 20:41

                      Směrná čísla potřeby vody stanovuje vyhláška č. 120/2011 Sb. a odpovídají průměrné spotřebě – předchozí vyhláška stanovila 44 m3/osoba/rok a údaj byl opraven v novele vyhlášky podle údajů o skutečných odběrech vody evidovaných velkými dodavateli vody.

                      Smlouva o dodávce vody je smlouva jako každá jiná, pokud odeberete více než smluvený objem, může vás dodavatel nějakým způsobem penalizovat, i když jsem o takovém případě dosud neslyšel. Tedy s výjimkou dočasného ukončení dodávky vody v době plnění zahradních bazénů v době nástupu té módy.

                      Poznámka: reálná průměrná spotřeba vody na osobu a den je v ČR cca 90 l, v Praze něco přes 100 litrů. Problematikou se zabývám jen okrajově, údaje jsou pár let staré. Podle plánů dochovaných z období reálného socialismu měla nyní průměrná spotřeba vody přesahovat 200 litrů na osobu a den. Podle toho byly projektovány vodní zdroje a přivaděče. Proto jsou dopady aktuálního sucha na zemědělství větší než na průmysl a obyvatelstvo – výstavba závlahových nádrží pro zemědělství byla zastavena začátkem osmdesátých let.

                    8. Já mám přípojku vody bez šachty (ani na svém pozemku ani na veřejném) a vodoměr až ve sklepě (pravda kolaudováno cca v roce 1960). Vodu pak mám roztahanou po celém pozemku do dalších objektů a do zahradních kohoutů na vlastní náklady. Nikdy s tím nebyl problém, odečet probíhá tak, že mi zavolá týpek, já mu pošlu fotku stavu vodoměru a pak zaplatím fakturu. Jednou za 5 let přijde jinej maník a vymění vodoměr.

                    9. Ja mam budik ve sklepe taky, kolaudovano pred 10 lety. Je to o domluve s dodavatelem vody.

                    10. CNN 18.1.2021 17:42

                      Ano, to je tradiční řešení. V případě moderního řešení projde týpek ulicí a přitom načte data z vodoměrů vybavených příslušným vysílačem.

                  2. Brundibar:
                    Predpokladam ze susedia presli peklom byrokracie a mali stavbu riadne povolenu. Msto im vydalo stavebne povolenie a zaroven im nedovolilo pripojku na kanalizaciu? Tak to je sila.

                    1. stavební povolení bylo patrně na žumpu s vyvážením s frekvencí zhruba jeden pětikubíkový fekál za dva týdny. to je (dle lokality) za pokaždé něco okolo pěti tisícovek, čili zhruba 130 tisíc (čili asi 2000 e) ročně. takže domkář pravidelně kadí v kadibudce a žumpou (dřez, pračka, myčka, sprcha) zahradním čerpadlem v létě zalévá ohavné tůje, v zimě pak čerpá v noci na ulici do kanálu.

                    2. Jo, vodou z pračky a koupelny zalévají hajzlík, když se jim nechce do mrazu na kadibudku.

                    3. Brundibar 18.1.2021 v 17:38

                      Normalne zasnem.

                    4. Přesně tak, středověk hadr. Ani vodu nemají, jsou rádi, že jim povolili studnu, jenže ta voda není pitná. Ale možná se dočkají, pod nimi koupil pozemek nynější starosta, tak když polezou pěkně do řiti, možná se stane zázrak.

                    5. To je teda mazec :O

                  3. Brundibar 18.1.2021 v 16:57

                    Poslal jsem jí ke stromu a ona mě do prdele, tak jsem to začal řešit.

                    jo to je hodně ze života a přesné :)

        2. Mne na overenie tejto teorie stacilo vzplanutie Crohna a to sme iba traja a syn bol vtedy este malicky. A to ani nespominam chvile ked to islo vrchom aj spodom…

        3. V minulym baraku je kazdej zachod soucasti koupelny, pricemz koupelny jsou tam dve. Jeste se nestalo, ze by nekdo se sel sprchovat treba jinam, protoze druhej okupuje hajzlik. Aspon si jeden pokeca. Okay, kdyby tam sla navsteva, tak ta s tim treba muze mit problem. Ale rodina? U nas tedy fakt ne.

          Tady na Sumave je jeden hajzlik v koupelne a druhej je v kotelne (aby clovek nemusel sundavat hadry a boty, kdyz jde ze zahrady. Opet stejny – naproste bezne se potkavame v koupelne. Kdyz je krize a jeden hajzlik obsazenej, no tak se holt jde i na ten druhej.

          1. nastěhujte si tchyni (maminku, tetu, dědečka), co na záchodě tráví vždy dvě hodiny (i my jednou zestárneme), a ono Vás to přejde.

    3. jo a z nekonečného pláče postižených chudobných pražských hoteliérů a restauratérů prodávajících za 3 litry jídlo ze surovin za 50 korun už mi začíná být na blití. Ve fabrikách se normálně maká, u nás v kanclu taky, automechanici taky jedou bomby

      Prvá veta čistá závisť a hlúposť na entú, že jedlo za tri litry zo surovín za 50 korún, to sa ani nedá komentovať. Tá druhá veta len potvrdzuje vašu hlúposť. Prečo asi jedou bomby vo fabrikách, v kancľu a v servise? No asi preto, lebo im štát nezavrel krám, narozdiel od gastropodnikateľov vy mysliteľ.

  9. Jako ze by za necelej den prosel SARS2 do plnyho behu? Ja mel za to ,ze jeho rozjezd je pozvolnejsi, ale pak je otazkou, jak je ten test spolehlivej…

    1. Asi tak, sice byl negativní, ale málem ho to skolilo. Vony totiž všechny vostatní patogeny mávnutím rejžákova proutku přestaly existovat, to je vono! :D

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017