Mohu se prosím dojít vyčůrat? Aneb dvě minuty nenávisti. - zpět na článek

Počet komentářů: 210

  1. Sepsání je dobré a mluví mu z duše, přestože užívá trošku jinou češtinu, nežli já. Shodneme se …. snad proto, že užívám na internetu nickname ctihodnymuz
    Kolego, vítej mezi nás ……

  2. Obavam sa rovnako. Velkej casti ludi sa zdravotnicky fašizmus zapačil a návrat k normalu nebude. Aj keby sme covid eradikovali, staci ze niekde nejaky epidemiolog prehlasi, ze ide novy kmen chripky, zase budeme na povel vyťahovat rúšky a zatvarat reštiky. Majitelia reštik by si to mali cim skor uvedomit. Od tohto roku je z nich lovna zver.

    1. Pravdu máte v tom, že žádný návrat do normálu nebude. Světové elity totiž po pečlivé analýze zjistily, že po každé zcela přírodní pandémii, ať už šlo o mor, tyfus nebo cokoliv jiného, že se společnost nikdy nevrátí do starých kolejí. Tak to prostě funguje.
      A tak si řekly že vyrobí panděmii vlastní, umělou, která pak přeformátuje společnost řízeně, přesně podle jejich představ a cílů. Ať už cílem má být orwellovská totalita (lidi si za ten půlrok už zvykli na nesmyslné nařízení a pošlapávání jejich práv) a nebo společnost středověkkého typu, nejspíš pod islámem (lidi si pomalu zvykají i na improvizaci, nedostatek a nouzi, takže nakonec budou rádi za „nepodmíněný příjem“ v řádu několik tisíc na osobu).

      1. Zni ta hypoteza sice logicky, ale nejakej dukaz by nebyl? Musim rict, ze mne tohle novy nabozenstvi docela unavuje. Jeste v minulym stoleti se vsechno hazelo na nejakyho boha, tedka ateisticky mame jako univerzalniho vinika Svetove elity. Za par desitek let se prijde s tim, ze vlastne ty elity jsou ti bohove.

        1. Náhodou, konspirační teoretici jsou největší optimisti ze všech. Oni si myslí že ten bordel někdo řídí.

          1. Kde je zrg1, když ho potřebujeme?

            1. Zabouchnul se v bunkru? :-D

              1. Jestli si tam ted objednal zradlo pres nejakyho dopravce, tak ho tam najdou az najare.

                1. Jestli ho najdou dřív kočky, tak ho budou sbírat na půl hektaru :)

        2. Sysop :
          „Jeste v minulym stoleti se vsechno hazelo na nejakyho boha, tedka ateisticky mame jako univerzalniho vinika Svetove elity“

          – ono je to veľmi pohodlné, zvaliť vinu na nejaké neidentifikované „elity“ . Priznať si, že samotní ovčania umožňujú, dovoľujú politikom tuto buzeráciu, to je hodne nepríjemné pre ovčanov.

          Ovčania vo voľbách splnomocnia grázlov, aby im vládli. A keď potom vidia, že grázli politici ich jebú – tak hodia vinu na ELITY.

          1. Zaskakuješ za zrg1, nebo už aj dráteníkům ze Slovače, momentálně kdesi v Jihlavě, jebe na kvadrát? Došel drát?

            1. Keď ma urazí inteligent, strašne ma to mrzí.
              Takže kľudne pokračuj.

              Mohol by som si nastaviť : „Ignorovat uživatele “ , ale to by sa mi zastavil prísun dôkazov o ľudskej debilite.

            2. To nebylo myšlený jako urážka, ale spíš jako upozornění na ty Elity.
              Dokud je nevyjmenuješ a nepopíšeš, co všechno páchají, padáš na úroveň zrg1.
              Přitom pozorně jsem četl a čtu každý jeho příspěvek, stejně jako tvůj, nad některými věcmi co psal, nebylo od věci se zamyslet.
              Ale ty padáš do úplně stejného módu, jako zrg1. Všichni jste slepí kokoti a nevidíte, co vidím já – a k tomu přilepí bláboly o serešovi, ročildovi, elitách a depopulaci.
              Jseš na stejné cestě, jak ze sebe udělat kokota.
              Tenhle web je dobrej v tom, že naprosto každému, umožňuje udělat ze sebe kokota naprosto svobodně.

              1. A nejsou třeba ty elitní rodiny posledních nejmíň 500 stále u moci jen díky tomu že žijí v NAPROSTÉM utajení zcela mimo ostatní společnost? Tedy pokud už byl někdo tak šílený že si pustil hubu na špacír o těchto vládnoucích dynastiích, tak zmizel i s celou rodinou. A pokud někdo někde propustil jedinou poznámku do tisku, tak zmizel nejen on, ale i celá redakce novin i s rodinami.

                Vřele doporučuju shlédnout klasický hollywoodský film „3 dny kondora“. A to se bavíme jen o jejich sluzích, ne o těch rodinách samotných.

          2. Svatá pravda.
            Například Němci se s minulostí „vyrovnali“ tak, že všechno hodili na 7 údajných šílenců, kteří očarovali 70 milionů poctivých a hodných ubožáků, kteří pak šli a vraždili všechny kolem hlava nehlava. A když na nějakého Němce zákeřně vytáhnete argument, že v roce 1914 těch 7 bezvýzmaných pitomců sotva kdo znal, tak okamžitě rozšíříte seznam obětí budoucích :-)

            Jak už tu psal D-FENS a mnoho dalších: lidé si představují, že totalita znamená, že po ulici běhají páni v tmavých kožných kabátech, pod nimiž mají samopaly, a střílí po každém, kdo se jim nelíbí. A dokud po ulicích nebudou běhat oni oškliví zlí pánové v tmavých kožených kabátech se samopaly, nenapadne většinu obyvatel EU, že v totalitě již dávno žijí. Co v totalitě – to by Mussolini teprve čubrněl, jak vypadá megatotalita v praxi! Protože ač zakladatel pojmu totalitní stát, nikdy by ho nenapadlo, že stát bude lidem žvanit i do jídla, pohlaví nebo prdění (přitom posté opakuji, že fašistický pojem stát nepředstavuje národní stát, ale formalisticky definovaný stát, protože ve fašismu není národ tvůrcem státu, ale stát je tvůrcem národa).

        3. Důkazy jsou všude kolem tebe. Ale kdo nechce, ten nevidí. Copak jsi neshlédle ten „dokumentární seriál“ který jsem ti tehdy doporučil – Spáči – o systému barevných revolucí a státních převratů ?
          Kromě toho, Zrg1 tady kolem toho taky dost napsal, byť s určitými zásadními nepřesnostmi.
          DOcela dobrý základ je jednou za týden shlédnout geopolitický pořad „Otázky a odpovědi V.V.Pjakina“ a za půl roku už budeš trochu v obraze co se ve světě doopravdy děje.

          1. Když to všechno řídí „ELITY“, a já na to nemám absolutně žádný vliv, proč by mě to vůbec mělo zajímat, když je to na úrovni přírodních živlů? :-D

            1. Představte si, že jste prasátko v prasečáku. Ostatní prasátka si myslí, že je tam vykrmují a pečují o ně, protože je mají rádi. Vy jste ovšem někde zaslech „konspirativní teorii“ o tom že je tam cíleně chovají na maso nějací řezníci, kteří z vás všech chtějí nadělat šunku, jelita, klobásky.
              Což samozřejmě ostatním prasátkům ve vepříně připadá absurdní a mají vás za konspirativního magora.

              Kdo tedy má nějakou šanci, že třeba při vhodné příležitosti uteče a zachrání si život, ty normální prasátka, nebo vy jako konspirativní prasátko?
              A vo tom to je.

              1. A teď si představ, že ten vepřín nemá hranice, a tudíž není kam utéct.

    2. Co máte všichni kurva pořád s tím nepodmíněným příjmem? Jebe Vám už úplně, nebo co?
      To si jako představujete, že stát bude rozdávat nějakou fixní částku např. na rodné číslo? Zbláznili jste se? Tři měsíce a stát je v bankrotu. Představte si třeba deset tisíc na hlavu lidem nad 18 let, nebo spíš nad 15 let, protože člověk může být teoreticky pracovně produktivní už po dosažení 15 let, po absolvování základního vzdělání může jít makat nejprve na 6h, od 18 let pak nadoraz.
      Kolik miliónů lidí nad 18 let je v ČR? Třeba 4 milióny? Krát směšných deset litrů, co vystačí tak na skromné jídlo, bydlení ve svým a možná zálohu na elektriku a plyn? 40MLD měsíčně? Jebe někomu?

      1. Souhlas.tahle blouzneni jde z již statu pokud vim.Je to nehoraznost,tim křivy totalně tržni prostredi.Tohle nedelali ani komouši,pracovat musel každy (až na vyjimky) a penize od statu jen tak nikdo za nic nedostal.Je to levicovy blud hold.

        1. Bofik 14.12.2020 v 7:47

          Míníte z jižních států?

          Zde si dovolím odkázat:
          https://dspace.cuni.cz/bitstream/handle/20.500.11956/75614/120223999.pdf?sequence=1

          Tam je možné se dočíst, že se nejedná nutně o jižní státy a vlastně ani o levici, jak ji patrně chápete.

          1. jistě, odborny výklad a historii toho terminu nemam v malíčku, jen jsem zachytil z medii kde se o tom uvažuje a které strany to podporuji, převažně se jednalo o Italii (možna i Španelsko).Ale přečtu si to, dik.

          2. Nejsem si úplně jist kompetentností filosofické fakulty v okamžicích, kdy se píše o ekonomii.
            Stejně jako bych chtěl, aby mi slepé střevo operoval doktor medicíny a ne doktor práv.

            1. ptak 14.12.2020 v 19:50

              Pokud jste našel v elaborátu chybu, mohl bysta na ni prosím poukázat?
              V případě této části diskuse nejde o ekonomii, ale o historii. Nebo se opět mýlím?

      2. No… tak by se to tady konecne vysralo. Generace nepouzitelne mladeze by sla k lopatam. Ma smysl debilum vysvetlovat, ze jsou debilove?

        Mame ted novy stene. Takze uz zase ten stejnej kolotoc – roztahany boty, nachcano v chodbe, rozcupovany vsechno, co je z textilu a ozrany vsechno, co se ozrat da. V ramci vychovy nektere kroky nechavam stylem ‚si to zkus a prijdes na to sam‘. A funguje to taky.

      3. Sysop, servisdok: mýlíte se, NPP by byl katastrofa ale z úplně jiných důvodů. Stát by samozřejmě nezbankrotoval – prostě by zvýšil inflaci a ty peníze si natiskl.

        Důsledek první: všichni berou sociální dávku NPP a o tu se zvýší inflace – ergo veškeré úspory byly zlikvidovány.

        Důsledek druhý: všechny ceny by začaly odrážet fakt, že všichni berou NPP, a patřičně by se zvýšily – ergo není možné ekonomicky přežít bez NPP.

        Důsledek třetí: jelikož byly všechny úspory zničeny a ceny vzrostly o NPP, nikdo nemůže přežít jen ze svého platu – ergo pobírat NPP je ekonomická nutnost.

        Důsledek čtvrtý: jelikož je NPP státní dávka která je podmínkou pro přežití, stát může dávku odejmout – ergo jsou všichni existenčně závislí na státu, musí strpět jakoukoli jeho intervenci či požadavek (např. domovní prohlídku Sociálním odborem, indotkrinaci dětí…) a nesmí dělat vlny, nebo mu stát zařízne příjem a bude po žížalkách.

        NPP by tedy nezpůsobil krach ani bankrot státu – zato by byl přímou cestou do otroctví.

        1. Z většiny lidí by se stalo něco jako cikáni.

          1. Nestali, protože důsledkem NPP by byl automatický nárůst cen. Ve výsledku by na tom všichni byli tak, jako by žádný NPP neexistoval, akorát by jej msueli pobírat a být na něm závislí.

            To je empirie: když v USA zavedli státní příspěvek na zdravotnictví pro nepojištěné, nemocnice okamžitě řekly „aha? Takže můžeme zdražit o hodnotu tohoto příspěvku!“ a zdražily.

            Totéž se stalo když federální vláda začala dotovat školné nízkopříjmovým skupinám – okamžitě zdražilo o hodnotu vládního sociálního příspěvku.

            1. slysel jsem, ze kdyz v EU zavedli dotace na odstredivky na med, do roka byla cena tech odstredivek dvounasobna – ale vyrobci odstredivek na med meli radost

        2. Důsledek první: ano
          Důsledek druhý: ano
          Důsledek třetí: ano
          Důsledek čtvrtý: Tak tohle mne nenapadlo, ale asi by to nastalo.
          Otroctví nikoli. Otrok je majetek, který lze zcizit či zničit.

          1. Otázka za 2 bludišťáky: lze „zničit“ Člověka, který je existenčně závislý na státu a v případě že mu stát přestane platit dávky dotyčný spadne do exekucí za daně a sociální, nekoupí si ani jídlo, obstaví mu účty a zároveň se plánuje „bezhotovostní společnost“ = pod totální kontrolou, pak mu seberou i řidičák (jsou už takové návrhy, když se to „osvědčilo“ u dlužníků alimentů) a pošle ho chcípnout na ulici?

            1. Pak už zbývá jen životní styl Diogenes/poustevník/sádhu. Pravda, že v Indii bez mrazivých zim se to provozuje lépe.

            2. Jo, naposledy jsem to zaregistroval u nějakého dlouholetého řidiče kamionu, kterému kvůli 3 měsícům nezaplacených alimentů sebrali řidičák. Nikdo se neohlížel na to, že byl jednak 3 měsíce s kamionem blokovaný ve Francii, ani na to, že tím sebráním papírů tu matku připravili o další alimenty. No skvělá metoda, nevymyslela to náhodou Venezuela?

              1. Myslím, že zabavování ŘP za neplacení alimentů vymysleli Slováci a my jsme to od nich jen převzali pod tlakem feministek a různých blbek.

                1. To je klasika. A bude hůř…
                  Viděl jste někdy rozhodnutí Živnostenského úřadu o zrušení živnostenského oprávnění OSVČ z důvodů malého umořování dluhu vůči SSZ (sociálky) vzniklé v důsledku pracovní neschopnosti? Ne? To je taky argument jak svině: neplatíte sociálce dost, tak Vám zrušíme živnost, abyste nemohl platit vůbec nic. Státu o ty Vaše peníze nejde, stačí, když se Vám pomstí.
                  Takové jsou zákony této – kdysi demokratické – země!

                  1. No a co zmrdi, co od prvního dne ojebávají (sub)dodavatele, mají statisícový dluhy už z předchozí, jednou zrušené živnosti, a obratem založí další a zmrdí zase dál?

                    No, samozřejmě hovno. To je tvůj stád a henta právní jistota!

                    1. Statisícový? Tak leda v EUR. Znám jednoho, co má v oddlužení 28mega a teď už zase staví bytový dům v HK.

        3. Díky za přehledné sepsání toho, co jsem si již tak nějak myslel.

          Nakonec již nyní máme dotace z EU a k tomu dodržování pravidel „právního státu“.

          1. s tim mi jdou na nervy, to opakovali ted dokolečka, dodržovani pravniho statu a tak budou dotace…pravni stat jak ho ordinuje EU a jeji administrativa.
            /a pravni stat sme měly i za rusaka a tak byla potom ropa i plyn/.

        4. Jan Mrcasik 14.12.2020 v 11:10

          Bohužel máte pravdu.
          Za komančů nebyl problém „dělat vlny“, protože jste měl jistotu, že pokud to nepřeženete a nezabijí Vás, hlady neumřete. Jasně, nastěhovali Vás do sklepní kóje místo bytu (byt IV. kategorie), společný hajzl byl na chodbě a topení neexistovalo, ale právo na práci Vám zůstalo a i když Vám ho komplikovali, jak mohli, na životní potřeby jste si vydělal. A nakonec i ten proud za věčně běžící přímotop jste z těch 12 stovek zaplatil. Na nájem a energie jste si vydělal i v té nejzkurvenější práci a pokud jste byl ochoten se uskromnit v jídle, nebyl problém jejich tlak přežít.
          Tedy materiálně. Psychicky to bylo něco jiného, zejména pokud jste měl někoho blízkého těžce, chronicky nebo nevyléčitelně nemocného (což byli při úrovni socialistického zdravotnictví skoro všichni). Že bylo pro matku problémem nepodlehnout jejich tlaku, když jí nalhali, že její dítě má v socialismu nevyléčitelnou nemoc, na níž zabírají pouze švýcarské prášky vydávané pouze na příkaz soudruha XY, to byla samozřejmě věc jiná. Ale byl to systém cukru a biče a šlo to v rozumných mezích materiálně ustát.
          Proto bylo za komunistů mnohem snazší být v systémová opozici.

          Dneska bych si to ale nedovolil, rozhodně ne v podobném měřítku jako tehdy, protože právo na práci neexistuje a celé rodině hrozí exstenciální problémy, pokud bude výrazně nekonformní se současnou formou socialismu. Dneska už jde totiž mnohem o víc a paradoxně mnohem víc i o život, protože bez peněz života v této společnosti prostě není.

          Nechci se komunistických sviní jakkoli zastávat (a rozhodně nechci volat po dementním právu na práci, které je ale směšné hovno ve srovnání se zrůdností nazývanou nepodmíněný příjem), ale měli jsme to tehdy podstatně jednodušší.
          Ostatně proto také existovala kvanta filmů o zrůdnosti reálného socialismu, zatímco o zrůdnosti eurosocialismu snad nenatočil nikdo nic (kdyby měl někdo tip, rád se poučím a zhlédnu).

          1. Integrale, se spoustou Vámi uvedených skutečností nemohu souhlasit.
            Zaprvé:
            Jen velmi malé promile tzv.“obyčejných pracujících lidí“ mělo úmysly či důvody tzv. dělat vlny, jako si mohli dovolit dělat např. někteří, hodně přeexponovaní chartisti. Odhlédneme-li od faktu, že mnoho z nich bylo poměrně dobře zabezpečených, různými způsoby, tak razítko v občance od OPBH a zaměstnání jako topič nebylo žádným problémem.
            Zadruhé:
            Když už jste ty vlny mermomocí začal dělat, tak tlak StB nejen na Vás, ale na celý zbytek rodiny byl tak neúnosný, že muselo jít o opravdu velmi kvalitního jedince.
            Musel to ustát nejen sám, což by nebyl až takový problém, kdyby byl sám. Musel dokázat vysvětlit dětem, proč je těsně před maturitou či promocí vyhodili ze školy, nebo proč nemohou jít na tu školu od oboru, na kterou původně chtěli a která by je bavila.
            Vysvětlit manželce, že to, že ji vyhodili z jejího zaměstnání, které bylo jejím koníčkem a co ji bavilo, že to nic neznamená. Že přece společně bojujeme za vyšší cíle a že si tedy určitě zvykne i u podřadné práce, kde ji ještě vůbec byli ochotni zaměstnat /resp. kde to StB dovolila/, za nějaký směšný peníze a práci, co ji doslova ničí zdravotně i psychicky.
            Zatřetí:
            Při větších vlnách byla StB schopna zařídit nejen to, že Vás přestěhovali do vlhké špeluňky v polosuterénu, ale byli schopni zařídit i to, že Vaše, třeba těžkým astmatem nemocné dítě nedostane ani tu základní péči, jaká by bez Vašich vln byla docela dobře možná i v socialistickém zdravotnictví. Nemuseli matce ani nic nalhávat – popravdě, tolik spolupracovníků mezi jednotlivými lékaři zase StB neměla, ale měla je ve vedení nemocnic a to bylo určující. Divil byste se, kolik tehdejších lékařů bylo „bezejmennými hrdiny“ a byli ochotni pomoct i v případech, kdy dostali befelem „tohle jméno NE!“.
            To mnohé matky prostě nebyly ochotny ustávat, už vůbec ne materiálně a už vůbec ne v rozumných mezích. Pokud existovala klatba StB, mohl jste mít ve strožochu půl mega v českých a bylo Vám to úplný hovno platný.
            Jednou jedinkrát, byste se pokusil tu klatbu StB přeplatit a garantuju Vám, že by rodině nezbylo ani na jídlo, na elektriku a případně uhlí. Plyn byl luxus, který nebyl dosažitelný pro každého podobně, jako obyčejný telefon.
            Začtvrté:
            Systémová, ale ani nesystémová opozice za bolševika vůbec neexistovala a už vůbec by nemohla existovat v podobě, jak ji známe dneska.
            Jestli pokládáte za systémovou opozici například Chátru 77, je to špatně. Jakože systémová opozice, ve skutečnosti hýčkaná, pěstovaná StB a prolezlá jejími agenty – aby bylo nač vykazovat náklady a činnost – ale notak..Kde jinde by bylo možné, aby jeden z exponentů téhle šlechty vystřídal za pět let čtyři docela drahé tuzexové vozy, z nichž tím jedním, doslova provokativním, jezdil do tzv. práce. Sám, při znalosti literárně-dramatické tvorby dotyčného, přece nemůžete věřit tomu, že ty čtyři vozy byly zakoupeny za valutové honoráře z dramatických děl, vycházejících v zahraničí. Tomu lze jistě uvěřit u Karla Gotta či Karla Svobody, ale ne u Havla či mizerného písmáka Vaculíka.
            Bylo by dobře, zkusit si počíst něco víc o tom, jak tahle, z velké části privilegovaná skupina lehkých vlnkařů existovala, kde a v jakých domech žili, nebo jak byli doslova zabezpečeni proti tomu, aby je StB a režim dokázal doslova smáznout /a teď nemyslím různý Asanace a podobné akce/.

            1. servisdok: a o Bendovi si také myslíš, že to byl agent StB?

  3. To je zcela výstižné. Co ale v této situaci může dělat člověk, kterému zbyl ještě zdravý rozum a tohoto kolektivního šílenství se nemíní účastnit?
    Řada lidí se musela odříznout od větší části své rodiny, protože se nechtěli této cvokárny účastnit.
    To má člověk utéct do lesa? Nebo se se zásobami zahrabat pod zem nebo v nějakém bunkru? Jak se vyhnout tomuhle šílenství?

  4. Něco mi říká, že bez ohledu na to, jestli zde nějaký virus bude nebo nebude, se žádný návrat do normálu již konat nebude.
    Naposledy jsem tohle slyšel po 11/9/2001. Prostě se jenom některé věcci změnily a jelo se dál. Tady to bude stejné.

    1. Spatny priklad, po 9/11 se to nikdy do normalu nevratilo. Patriot Act plati stale, pornoscannery a TSA na letistich taky nezmizely a podobnych svinstev od te doby (nejen) v USA stale pribyva, ne ubyva.

      1. Jj. Homeland Security taky ještě nedokouřila svůj poslední doutník. Akorát si lidi holt zvykly. (a Čechů se to stejně moc netýká, takže o tom prd ví a co oči nevidí, srdce nebolí, žáno)

        1. Zvykli

    2. Až se ráno nebudeš moc usmívat do kamery a klesne ti sociální kredit, tak to taky možná pochopíš. Nebo jsi jen trolil, nebo ti je 15, nebo si nepamatuješ, co se po 11/9/01 dělo a děje na celym blízkým východě až doteď.

      1. Spíš je trochu ignorant no. Pravda je, že nás v ČR se 11. září přímo moc nedotklo, kromě oserů na letišti, jenže zase ne každej někam lítá a ještě míň Čechů může srovnávat s dobou před 9/11 protože v tý době se ještě většinou cestovalo do zahraničí akorát tak busem, bo letenky byly pro našince drahý. To, že skončila zlatá éra vojensko-historických akcí kdy se dala udělat po dohodě s radnicí soukromka kde rachotily dávky po celým lese a kvéry nikdo nekontroloval taky sere jen pamětníky z branže.
        Ale to, že celej ten bordel v muslimským světě je přímej důsledek celý tý slavný Bushovy Války proti terorismu by už jim dojít mohlo. Za těch skoro dvacet let už jsme si stihli vypěstovat celou novou generaci lidí co nás za ten bordel co jim tam děláme nenáviděj.

        1. A tomu rozumíš jak, že na jedné straně Západ v muslimském světě prasí, na druhý straně naprosto sebevražedně toleruje jejich bezbřehé tahání sem do Evropy? Do Ameriky ani noha !!
          Jak to? Proč Evropa a proč Amerika ne? Rozpoutala snad všecky ty války na východě Evropa, že to odsírá?
          A Amerika se řehtá a kasíruje love za kvéry i střelivo pro obě strany.
          Amerika totiž už nepamatuje válku na svým území, to je tím.
          Kdyby se na americkým území děly aspoň z poloviny takový věci, jako tady či v SSSR před 80 lety, vypadalo by to kurevsky jinak.
          Oni jsou z toho 11. září údajně dodnes tak strašně traumatizovaní, že si někdo dovolil zaútočit na srdce Ameriky, že údajně MAJÍ MORÁLNÍ PRÁVO zabíjet všude tam, kde si usmyslí, že kdysi byli teroristi.
          NATO rozpustit na prvočinitele a každej si kurva hledět svýho – hospodářství, území i jeho ochrany, jako před 1. světovou. Jenže je tu ještě ta svinská žlutá kurva, která by tím tak zchudla, že by to neskončilo dobře.

          1. Američani těch válek zažili celkem dost, Vietnam nebyla zrovna okrajová záležitost pro pár profesionálů.
            Pravda je, že celá ta Bushova Válka proti terorismu destabilizovala Střední a Blízký východ víc než cokoliv předtím. Jejím důsledkem je skoro dvacet let trvající brutální bordel a mocenské vakuum, jehož důsledek je mj. i ta vlna migrace. Celkem konzervativní odhad je, že od skončení války zabili západní vojáci kolem milionů Iračanů a Afghánců, z velké části omylem, jako vedlejší ztráty. Prostě vypadali že by mohli dělat problémy, tak je holt postříleli. Jsou to stejně akorát hadrový hlavy, tak vo co jde. Akorát je trochu problém, ze ti zabití mají příbuzné a ty zrovna dvakrát netěší, že jik nějakej zkurvenej kovboj zastřelil strejdu, bratra, tátu, syna… Že to naši popularitu zrovna nezvýší je celkem jasný. Tebe by asi taky nasralo kdyby ti někdo z dronu odprásk syna protože měl černý auto jako šéf rebelů a někdo tisíc kilometrů daleko si splet fabii s merglem. No a díky tomu dramaticky roste počet těch, kteří nás doopravdy nenávidí a mají osobní důvod k pomstě. No a jako bonus stav nestability plodí poptávku po stabilitě, protože lidi už chtějí mít klid. No a poptávka plodí nabídku, proto vznikají Islámské státy a podobní, kteří tu stabilitu nabízejí. A v zemi kde dnes lidi nostalogicky vzpomínají i na takovou krvavou svini jako Saddám (byl klid a vlaky jezdily) je i ten ISIS relativně přijatelná volba, lepší než ten dnešní stav. On i ten Saddám byl relativně předvídatelný a když si dělal co chtěl tak jsi měl klid.
            Tohle je průser, tahle nestabilita. A padá na hlavu Západu a jeho neschopnosti a vychcanosti (ostatně, dost subjektům ten bordel vyhovuje. Třeba Izraeli. Rozbordelení sousedi ho neohrozí).
            Nehledě na to, že důvody pro útok na Iráku byly kompletně vycucaný z prstu. Což taky místní nasere.

            1. Kdyz se na to ale podivas jako americkej danovej poplatnik, tak je to cele udelane dost dobre. Vychod vykrast, Evropu oslabit, vsechno cajk. I ta Makrela prece zacala rvat jak protrzena o Willkommenskultur az pote, co prosakla afera s odposlechama. Cert vi, kdo a cim ji nakopnul, Rusaci to asi nebyli.

              1. Ohledně výhodnosti pro amerického daňového poplatníka by se dalo polemizovat a Wilkommenskultur přišla 14 let po invazi do Afghánu a 12 po Iráku, ale pravda je, že na Evropu má ten bordel horší dopad než na USA nebo Izrael.

                1. V podstatě nejvíc na tom získal Izrael, protože ten bordel co tam je zaručuje že Izrael nikdo nenapadne. A ve zhroucenejch státech jako ke Irák, Libanon nebo Sýrie se snáz udržuje chaos než v diktaturách typu Saddámova Iráku nebo Asadovy Sýrie.

                  1. Je stejne kuriozni, jak ta banda Zidaku, co tam v podstate v te pustine nema lautr nic, si dokaze osedlat sousedy, kteri maji pod prdeli nerosty a ziji tam tisice let. Rad je nemam, ale muj obdiv maji.

                    1. Můj taky. Ale vic bych je obdivoval kdyby ten bordel neházeli přes náš plot :)
                      Což podle nejnovějšího výkladu znamená že jsem antisemita. Kdo totiž kritizuje politiku Izraele je nově buď zrádce (Žid), nebo antisemita (gojim).

                    2. V anglictine se pro zidy, kteri kritizuji sionizmus nebo izrael, pouziva oznaceni „self-hating jew.“

                    3. Stačí si přečíst Tuviu Tenenboma:
                      https://www.databazeknih.cz/knihy/chytte-zida-388836

                      Dobroserů tam mají dost, i když tomu člověk nechce věřit, s jejich historií. A jak v USA odplatili Trumpovi, to je taky smutné.

                    4. Tohle je slozitejsi. Oni maji „osedlane“ hlavne Sunnity, a ty maji „osedlane“ z velke casti neprimo pres vliv USA a petrodolaru. Zkratka tamni vudci maji takove prachy z ropy a ruznych vedlejsich kseftu, ze na ideologickou valku proti Izraeli kaslou. Fakticky jsou vudci podplaceni, mezi beznou populaci to s laskou k Izraeli az tak zhave neni.

                      Siite jsou mnohem vzpurnejsi, z velke casti kvuli tomu, ze 80 milionu z nich uz 40 let non-stop posloucha, ze je Amici vybombarduji do doby kamenne. Izrael resp. sionisti maji dlouhodobe plany, jak situaci „zlepsit“, zhruba maji tyto body:

                      -Destabilizovat Irak, tedy hlavne proti sobe postvat tamni Sunnity a Siity. To se jim pres Amiky podarilo a dlouha leta se jim darilo u moci drzet uplacene Sunnitske loutky. Ale ted se jim to tam zacina rozpadat pod rukama, s nejistymi vyhlidkami do budoucna.

                      -Destabilizovat Libanon, aby mohli obsadit vodni zdroje na jeho jihu. To byl taky skutecny zamer valky v roce 2006, ale tenkrat naprosto selhali, hlavne kvuli prekvapive dobremu vycviku Hizballahu (ktery poskytnul Iran). Mozna se jim to povede az pri soucasnem politickem chaosu, vlastne by mne neprekvapilo, kdyby tech vybuch v pristavu zaridil Mossad.

                      -Destabilizovat Syrii, aby tam mohli vyhlasit „bezpecnostni zonu“ a zabrat Golany. Zde jim udelali caru pres rozpocet Rusaci.

                      -Pomoci vytvorit novy stat Kurdistan, ktery by jim byl „vdecny“ a mohli ho pouzivat proti Iraku, Iranu, Syrii nebo i Turecku. Tohle ale neklaplo, Amici nakonec hodili Kurdy pres palubu.

                      -Cilem toho vseho bylo rozvratit vsechna Siitska mocenska sidla a tim jeste vice izolovat Iran, zrejme coby pripravu na nejakou budouci valku.

                      Vypada to tedy, ze vetsina toho planu je v troskach. Trump se jim na valku s Iranem vykaslal ale i pokud ji Biden zacne, tak stejne naprosto niceho nedosane. Vysledek bude asi podobny, jako pri izraelskem debaklu z roku 2006 – az znici dost mest a zabiji par set tisic civilu, tak vyhlasi „mission accomplished“ a medialni presstitutky to zaobali jako „vitezstvi“. Akorat do Evropy se pak bude tlacit jeste vic cmoudu, nez ted.

                    5. Asi ano. Jenže tenhle přístup má jednu velkou slabinu, vyžaduje sílu, a jelikož Izrael zas tak silný není (je jich 7 milionů Židů), nebo silné spojence. A s tím mají celkem problém. Němci už nemají chuť se donekonečna kát za něco co udělali jejich předci, navíc externality izraelského přístupu dělají v Evropě akorát bordel a navíc i čistě pragmaticky, stabilní a prosperující Střední a Blízký Východ je pro Evropu přínosnější než rozbordelený, Izrael neIzrael. Čína a Asie vůbec ma Izrael celkem u zádi, holocaust se jich nijak nedotýká a desetimilionový Izrael pro ně není příliš důležitý trh ani partner. V USA je silná židovská lobby, ale Američané už jsou po těch dvaceti letech unavení z válek co nikam nevedou a nic jim nepřináší.
                      Což nás obratem přivádí k těm Honzovým židovským dobroserům. Ono si totiž stále víc a víc Izraelců uvědomuje, že současná politika síly nemá řešení, že je to prostě mexická remíza která se nedá udržet věčně. Že prostě jednou se Žid Baribal bude potřebovat vychcat nebo že to Strýčka Sama přestane bavit a muslimové je naženou do moře. A tak se snaží najít řešení které by jim umožnilo koexistovat se svými sousedy.

                    6. Napsal jsem:
                      „Amerika totiž už nepamatuje válku na svým území, to je tím.

                      Kdyby se na americkým území děly aspoň z poloviny takový věci, jako tady či v SSSR před 80 lety, vypadalo by to kurevsky jinak.
                      Oni jsou z toho 11. září údajně dodnes tak strašně traumatizovaní, že si někdo dovolil zaútočit na srdce Ameriky, že údajně MAJÍ MORÁLNÍ PRÁVO zabíjet všude tam, kde si usmyslí, že kdysi byli teroristi.“

                      Že vedli válku kdesi v prdelích, je něco úplně jiného, než když ti jezdí tanky po volstrýtu, víš?

                    7. Caleb
                      14.12.2020 v 10:40

                      Jako eště do nějaké jiné doby kamenné, než ve které jsou ti líní kozomrdi teď?

                  2. Na druhou stranu zase stoupnul vliv Íránu a šíitů v Iráku i Libanonu, takže jsou zase tam, kde byli. A v Sýrii se málem etabloval radikální islamistický režim, to by taky nebyla výhra.

                    1. Jenže ti Islamisfi v Sýrii by stejně neměli sílu ohrozit Izrael. Asi ani ISIS. Ale furt se s nima dá zatočit snáz ve stadiu vzniku než s etablovanými stabilizovanými režimy s vycvičenou armádou. A nezapomeň že nějaký teroristický útoky Izraeli v zásadě nevaděj, spíš naopak, utužujou národ a ospravedlňují válečný režim tvrdé ruky.

            2. shane 14.12.2020 v 8:14

              Základní premisa o „Bushově válce“ je špatná.
              Naopak, Bush – ať si o něm myslíme cokoli (a asi to nic dobrého nebude) – dobré 2 roky oddaloval neodvratné dědictví po té svinské Clintonovic mafii.

          2. Jo, presne tohle tu uz v ruznych obmenach pisu uz nejmin 10 let. Jenze vzdycky prijdou nejakci Rootove, Opasove nebo Mrcasove a zacnou s tim, ze tech 20 let naprosto vylhanych valek na Blizkem vychode je vlastne Pax Americana a mame za to byt vdecni. Kdyz ani vzdelani lide nejsou schopni dohlednout, ze ty vlny cmoudu tu mame hlavne kvuli americkym a izraelskym eskapadam, tak jaka je nadeje, ze se tomu evropske populace dokazou postavit?

            1. Já nejsem žádnej bleeding heart, mě by vylhanost války až tak nevadila, pokud by to vedlo k nějakýmu pozitivnímu přínosu. Ake tohle? V Afghánu je stejnej bordel jako v roce 2000,akorát teď už je to i náš bordel. V Iráku je mnohem větší bordel než za Saddáma a opět je tu i náš bordel. V Lybii ditto. V Sýrii dtto. V Egyptě je jakžtakž klid, akorát tůristi můžou z resortu jen v konvoji s obrněným vozem nebo ja vlastní nebezpečí. Al Kakajda je tu furt, jen se asi jmenuje jinak. Talibanáni jsou tu furt. Hamas taky. Akorát máme buzeraci na letišti a zátarasy v centrech měst a každou chvíli se semknem. A to se vyplatí.

              1. Co se „Pax Americana“ týče, jedinou alternativou je „Doba Čínského Draka“, která podle Číňanů nastala poslední jejich slunovrat. Už se těšíte volové, jaký krásný svět to bude bez hnusných Američanů, až čínské válečné loďstvo (okopírové americké 1:1 co do lodí, zbraní i taktiky) ovládne světové námořní trasy a protože Číňané nehrají na žádný „volný obchod“ (kvůli kterému USN vzniklo a je jeho první a hlavní misí) a zaříznou všechny co vás zásobují blokádou (třeba zdravotní proti covidu), a protože Čína nejede žádné smlouvy ale právo silnějšího a protekcionizmus (viz čínská válečná flotila doprovázející čínské rybáře vydrancovat nelegálně cizí EEZ okolo již.Ameriky, viz vyloďování se na cizích ostrovech a jejich anexe)?
                Až vám Číňané zavedou Sociální kredit poté, co infiltrují a ovládnou národní armády přes své „poradce“ a dodávky svých zbraní?
                Až si čínští poradci a lobbisté z hi-tech korporací prolobbují u národních policií, že nejlepší na bezpečnost a boj proti covidu je Grid Policing, Ujgurská technologická totalita a Sociální kredit, k němuž veškeré technologie ochotně dodají?

                Sovětští poraděnka hadr. A Čína je ten jediný, kdo se s USA přetahuje o globální dominanci. Rusko, Turecko i Írán jsou jen regionální hráči s obrovskými ambicemi a schopností vojenské projekce síly, ale bez globální soft power schopné korumpovat neautokratické státy a bez globálního vlivu.

                Calebovi jsem jeho oblíbenou písničku vyvracel v minulé debatě a tehdy mu nějak došly argumenty, takže nevidím důvod proč se opakovat.

                Shane: ó nikoli, v Afghanistánu je sice větší bordel, zato jej už nekontroluje ze 100% Taliban+ISI na nejlepší cestě převálcovat Severní koalici, udělat menší genocidu tádžiků = vlna uprchlíků jako kráva, a pak pokračovat rovnou čarou to Tadžikistánu a Uzbekistánu „protože Chalifát“.

                Egypt, Tunis a arabské jaro nemají absolutně nic společného se Západem a jeho angažmá v IQ+AN, to bylo od počátku sociologické a upekli si to sami. A pozorní si všimli, že USA byly první komu při uspěchu Bratrstva došlo, že takto tedy soudruzi nikoli a tiš fakticky začali podporovat vojáky v protiislamistickém převratu.

                Nejvíc momentálně Blízký východ široko daleko (Sýrie, Libye, Irák, Karabach atd.) rozesrává Turecko, což je vážený spojenec Moskvy a velký kritik amerického šajtána (v NATO je jen proto, že jelikož je NATO svobodná organizace kde má každý právo veta, nikdo nemůže Turecko vyhodit a čeká se, až to zabalí sami.)

                1. Tenkrat mi nedosly argumenty, ale cas, ktery jsem tim mohl stravit. Navic se velmi rad uchylujete k ruznym demagogiim a polopravdam, kterymi je ostatne prospikovany i tento vas prispevek. Staci kdyz vezmu jen ten prvni odstavec, kde brecite o Cine: no a kdopak je tim hlavnim vinikem, ze se z Ciny stala velmoc a tak rychle? Kdo tam od konce 80. let presouval tu vyrobu a pozdeji i vyvoj, takze vsechno okopirovali tak rychle a snadno? Nebyli to nahodou ti tupi a nenazrani Amici, co na tom chteli vydelat? A ti „hodni“ Amici proti nikomu neuplatnuji pravo silnejsiho, jako jsou sankce (fakticky ekonomicka valka), otevrene hrozby skutecnou valkou, vrazdy z dronu bez soudu a podobne legracky? A Amici vubec neprovozuji protekcionizmus, dokonce v globalnim meritku diky petrodolaru a jeho statutu rezervni meny? Americke korporace jako Google a Facebook neprovozuji nic, co by se (zatim decentralizovanemu) systemu socialniho kreditu podobalo?

                  Holt jedna svine nahradi jinou svini, nic vic, nic min. A co je na tom nejvtipnejsi, ta soucasna svine je tak tupa a zdegenerovana, ze stafetu te pristi svini predava v podstate na stribrnem podnosu. Coz je jeste porad ta lepsi varianta, protoze Neoconskym vudcum soucasne svine taky muze rupnout v kouli a rozpoutat WW3 jeste predtim, nez jejich svine definitivne zdechne.

                2. Pax Americana je určitě lepší nez doba čínského draka, ale nemusím kvůli tomu slepě adorovat všechno co USA činí, že ne? Nejsi jako ti sionisti s Izraelem, doufám. Že kdo kritizuje USA není nutně čínský poskok.

                3. Jo. V Afghánu Taliban ovládá jen kousek. No super. 18 let bojů a ovládají jen kousek. Akorát prakticky stejný jako v roce 2003 a v Afghosi dnes slouží vojáci co v roce 2002 ještě tahali kačer pokud byli na světě. A jakmile odejdeme, tak jak dlouho bude trvat Talibanu než zatlačí Severní koalici tam kde byla v roce 2001? Rok? Dva? Dvacet let bojů, bambiliony dolarů v prdeli a vysledek? Mexická remíza. A co dál? Budeme tam věčně? To samý Irák v bledě modrým.
                  To je Vietnam furt dokola. Dneska už to jediný co americký velení zajímá je jak odtamtud konečně vypadnout a nevypadat u toho jak zpráskanej pes a nemít z ostudy kabát.

                  1. Přesný popis, taky už bychom těch pár vojáků měli stáhnout.

                4. Trochu si v tom výčtu zapomněl na válku pánů Berlusconiho a Sarkoziho v Lybii. Arabský jaro ještě ušlo, v Tunisku je (snad) klid a ani ten Egypt neni vyloženě peklo.
                  Jak říkám, nemám celkem nic proti intervencím, ale musí to mít nějakej dlouhodobej pozitivní efekt. Takový to „svrhnem jednoho debila a pak se uvidí“ se zdá že moc nefunguje.

                5. Shane: jak sám píšeš, Libye jaksi nebyla americká intervence – a tvůj post byl přímou reakcí na Calebovo „za všechno zlo na světě mohou Američani a židi!“

                  Afghanistán jsem tu už párkrát rozebíral. Taliban byl od počátku projekt pákistánské tajné služby ISI, která je faktickým vládcem Pákistánu – když mulla Omar vystrčil hlavu, okamžitě k němu poslali plk. Imáma jako „vojenského poradce“ a začali posílat stovky studentů, tuny zbraní, a nakonec i regulérní pákistánskou armádu. Protože státní doktrínou Pákistánu je, že v rámci soupeření s Indií se Afghanistán musí stát fakticky další provincií Pákistánu a to lze garantovat jedině tím, že se v Kábulu etabluje co nejtvrdší wahhabistický islamistický režim, který z principu nebude moci jakkoli spolupracovat s Dilí.

                  Když Američané vlítli do Afghanistánu, Pákistán si musel leteckým mostem evakuovat stovky vojáků a těžké techniky kteří právě byli na místě, aby dobyli Severní koalici – s tím, že po „dočištění“ Afghanistánu měl Taliban (nepochybně s požehnáním svých pákistánských organizátorů) právě plány „vytvořit Islámský Stát“ a Chalífát jehož centrem by byl jaderný Pákistán a onen islámský stát by zahrnoval Pákistán, Afghanistán, Tadžikistán, Uzbekistán a pak by se vidělo.

                  Islamábád si myslel a oficiálně říkal, že Američané se za rok stáhnou a vše se vrátí do starých kolejí. Když zjistil že „vono ne“ a naopak vytváří v Kábulu sekulární stát, pákistánská ISI začala aktivně nutit talibanské zběhy v Pákistánu, aby se vrátili do Afghanisánu bojovat proti NATO a ANA – to máme prokázané z více zdrojů. Stejně tak máme dávno dokázané od místních zdrojů, že Paštunválí i tádžická šaría zakazují sebevraždu – takže KAŽDÝ sebevražedný atentátník, který se v Afghanistánu odpálí, není žádný „afghánský bojovník za svobodu proti okupantům“ jak rádi tvrdí různí Calebové, nýbrž zahraniční islámský bojovník importovaný přes Pákistán.

                  Afghanistán prostě je a vždy byl proxy-bojiště. Nejdříve mezi Británií a Ruskem coby koridor Ruska dostat se Britům na kobylku k móři, potom mezi Sověty a Západem (kde ovšem Západ pouze dodával peníze a zbraně a byl to Pákistán, kdo svrchovaně určoval komu je dá – a dával je výhradně islamistům namísto afghánských nacionalistů), a potom mezi Pákistánem a Indií resp. zbytkem světa.

                  Caleb: američani neanektovali žádné území od roku 1899 (Americká Samoa).

                  Američani neprovádí ilegální těžbu na území cizích států vojenskou silou (a pokud chceš vytáhnout oblíbenou „lidovou moudrost“ o „Iráku kvůli ropě“, předem tě upozorním že 3 největší těžaři v post-OIF Iráku byli Rusové/Lukoil, Britové/BP a Nizozemci/Shell, kdežto Američané/Exxon byli až čtvrtí, a stejně tak upozorním že 100% zisků z těžby v Sýrii mají syrští Kurdové/SDF, nikoli US. tam operující – právě proto, že slovy tamního brigádního generála, „nemáme zapotřebí, aby nás kdejaký ňouma osočoval, že jsme tu kvůli ropě“).

                  Američané si nevznáší vlastnické nároky na moře, oceány a jiné obrovské plochy, např. celý Mexický záliv, pod záminkou že „před staletími tam přistáli naši objevitelé“.

                  Američané netaranují a nevytlačují cizí lodi, když proplouvají americkými teritoriálními vodami na základě Práva svobodné plavby dle úmluv OSN.

                  To je absolutní, 180° opak všeho, co dělá Čína.

                  Samozřejmě že USA nejsou svaté. Samozřejmě že nejsou Mirek Dušín ani hodný strejda Santa Claus. Ale všechno co udělaly USA v porovnání s Čínou za posledních 40 let je zhruba takový rozdíl, jako mezi středoškolským frajírkem a ruským mafiánem.

                  1. No tak jednoznačně, že vzestup číny za posledních 30 let zavinila hlavně Amerika, ale sluší se dodat, že ruku v ručce s Evropou, neboť i velké evropské koncerny si chtěly líznout jejich práce za misku rýže denně. Přiznám se, že jsem tomu na přelomu 80/90 nepřikládal až takový význam – už při vědomí toho, že to prostě je agrobolševická diktatura, jejíž technologické možnosti jsou velmi omezené a díky diktatuře je tam určitým způsobem limitována i ochota lidí, dělat něco slušně.
                    Nepočítal jsem ale s tím, že sám celý Západ tam natahá z Taiwanu, Hongkongu, ale i z Malajsie a hlavně přímo z Ameriky ty nejnovější a nejlepší technologie. A co hůř – že s tím jednak místní naučí zacházet a že se vzápětí úplně vysere na kontrolu toho, co s tím provádějí.
                    Tak došlo k situaci, že fabrika jela dvě směny pro americkou firmu, na třetí směnu – která vůbec neměla existovat a opotřebení strojů s ní nepočítalo – vyměnili všecky zásobníky osazovačů, zásobníky desek, vyměnili náplně v pájecích linkách a v dalších úsecích za „svoje“. Celá třetí směna valila téměř nerozeznatelné kopie toho amerického výrobku.
                    A protože dělali „na svém“ a pohůnci jim to patřičně vysvětlili, tak byla i produktivita té třetí směny někde jinde. Výsledkem bylo, že sama třetí, noční směna vyprodukovala bez pár procent skoro tolik, jako obě „americké směny“.
                    Kopie pak byly bez označených panelů volně k dispozici pro čínské obchodníky, každý z nich si tam sítotiskem dotiskl, co bylo třeba. Byly běžně k dostání i tady, v Evropě, kde na ně čuměli jako puci zástupci autorizovaných dovozců. Resp. čuměli na osazení tím jejich hnusem a na výrobní série, které vůbec neměly existovat, nebo se vyrobit až za půl roku.
                    Byl to přesně zdokumentovaný případ amerického výrobce PA techniky, firmy QSC, která narážela na více a více podezřele stejných kopií a rozhodla se konečně, zaletět výrobní závod „monitorovat“. Jenže fízlující číňan už o tom monitoringu dávno věděl, tak s tím na pár týdnů přestali. Naštěstí byli ale tak nenažraní, že zahájili výrobu hned tu noc, co měl zástupce QSC odletět – ten se ale před půlnocí nečekaně vrátil, protože si v kanclu zapomněl nějaký papíry a vzorky.
                    Přijede letištním taxíkem k fabrice, ta rozsvícená jako parlament a jede na plné kule. Došlo to až tak daleko, že ho tam napřed poskoci vůbec nechtěli pustit a než se tak stalo, zbytek osazenstva stihl skoro všecko uklidit. Až na jednoho lempla, kterému se vybila ještěrka a nechal celou paletu s kopiemi stát na rampě…Byla z toho pěkná polízanice, protože všecky ty kopie, prodávané za třetinu až polovinu, mateřskou firmu QSC tenkrát málem položily.
                    A tak je to tam úplně se vším, od automotive po elektroniku.
                    Akorát už nepotřebují jezdit třetí směny na amerických mašinách – mají okopírované svoje a ve svých fabrikách, 100% vlastněných rejžákem.
                    A co proti tomuhle kurva chcete dělat, ha?

                    1. Servisdok: dalo by se dělat jediné – přenést výrobu úplně všeho pryč z Číny (a třeba i do Vietnamu – ten totiž nikdy nebude mít globální ambice), ekonomicky ji odříznout a nechat zbankrotovat dříve, než se stane ekonomicky soběstačnou vnitřním trhem.

                      A hlavně dříve, než vyrobí 1:1 kopii toho nejlepšího z americké armády, námořnictva a letectva, ovšem vyrobí toho 3x tolik.

                      Třeba takový „torpédoborec“ (ve skutečnosti křižník) Typ 052 – je to kopie amerických Arleigh Burke/Ticonderoga s vertikálně odpalovaným zásobníkem 128 PLDŘS a PLŘS, ovšem navíc se stealth prvky – a narozdíl od USA mohou stavět 3-4 najednou a mají na ně dost posádek:
                      https://www.thedrive.com/the-war-zone/11941/chinas-type-055-super-destroyer-is-a-reality-check-for-the-us-and-its-allies

                      Největším přínosem USA světové svobodě bylo jejich námořnictvo. První pravidelnou vojenskou USA bylo námořnictvo s misí bojovat proti somálským pirátům a udržet obchodní cesty otevřené mezinárodnímu obchodu – a to je prvořadá mise USN od té doby po víc než století. Díky USN máme globální svobodný obchod a díky tomu prosperitu a konzum, který zničil komunismus i další tyranie.

                      Oproti tomu Čínské námořnictvo:
                      – doprovází čínské rybářské flotily ilegálně násilím vydrancovat kompletní ryby v cizích výsostných vodách
                      – potápí konkurenci čínských rybářů či prospektorů
                      – vyloďuje se na cizích ostrovech a ty vzápětí anektuje jako „čínské výsostné území“
                      – aktivně zastrašuje státy, které Číňanům vadí, otevřenou a výslovnou hrozbou invaze a anexe

                      Pokud někoho neděsí představa, co se stane pokud USN s misí volné a svobodné plavby zmizí ze světových ocenánů a nahradí je Čínské Lidové Námořnictvo s misí „silnější pes“, měl by si přečíst vynikající „Křižník Thor“ od Františka Novotného. Je to jen beletrie, ale podobně jako v případě „Žlutého nebezpečí“ patří do jednoho ranku k „Podmanění“ – beletrie která nepříjemně realisticky a logicky vykresluje, co by se mohlo v blízké budoucnosti stát.

                    2. Nebo tohle geniální svinstvo – předělat stovky starých stíhaček ze 70. let na drony, kterými totálně, ale totálně zahltí jakoukoli PVO(S) na světě: http://aviationintel.com/as-highlighted-on-this-site-as-a-threat-for-years-chinas-converted-surplus-fighter-drone-force-eyeballed-from-space/

                      Číňani prostě ukradli úplně všem ty nejlepší technologie průmyslovou špionáží, brutálním hackováním i prostým kopírováním, a využili svých obrovských počtů k tomu, aby to zneužili způsobem jakému nikdo nedokáže doopravdy konkurovat.

                      Dnes je poslední příležitost ty šmejdy potopit ekonomicky tím, že je odřízneme, a zabránit tím jejich vzestupu coby globálního hegemona s totalitní ideologií, perverzní otrockou kmánskou kulturou a šílenou kvantitativní převahou.

                    3. Jene, obávám se, že i kdyby to bylo „včera“, tak už je pozdě.
                      Kromě toho – jediná velmoc, která by to mohla aspoň trochu efektivně dělat, na to ve skutečnosti zvysoka sere i přes velkohubý proklamace typu America first.
                      Jednoduše proto, že ten zkurvený číňan je pořád schopnej dělat za zlomky toho, co by chtěl za stejnou práci zaplatit kvalifikovaný americký zaměstnanec třeba On Semiconductor či Texas Instruments. Nějaký America first na toho Američana prostě nezabere stejně, jako na hypotetického, českého zaměstnance nějaké nově vzniklé firmy, když se mu budeš snažit vysvětlit, že má tak mizernej plat proto, abychom nebyli závislí na číně.
                      Dtto zákazníkovi po té rejžové dumpingové smršti asi těžko nevysvětlíš, že tenhle výrobek je tak drahý proto, že jsme si ho navrhli i vyrobili v Evropě my sami, že ho skládali naši kvalifikovaní lidé a ne číňan s páječkou v plechový boudě.
                      V tyrkysově modrém odstínu se zachová západ Evropy.
                      Ano, rád bych zas viděl, jak kvalitní spotřebku u Grundiga, Siemense či u Boschů, zase montují kvalifikovaní Němci/Češi/Turci/Ukrajinci.
                      Po 30+ letech té sračkové, superlevné smrště, na kterou si už zvykly skoro dvě generace lidí, už to nikdy nebude možné.
                      Kromě toho – hladový 1,5G tygr, notabene s bolševickou diktaturou za zády a odříznutej od surovin, nebude brát ohledy vůbec na nic. To je možná nebezpečnější, než co jiného.

                    4. servisdok: divil by ses – hodně Američanů, hlavně konzervativních, se poslední rok ptá kde to bylo vyrobeno a když zjistí že v Číně, tak bojkot. Minimálně verbální. A „Made in the USA“ tam prodává hodně, hlavně u lidí okolo zbraní a optiky.

                    5. Indi už je srovnají, těch je eště víc a ambice mají pořádný, a začínají se pěkně vokopávat. Ať se tam pomlátí čepicema navzájem, klidně ať si udělají omezenou jadernou výměnu, aspoň se vypmlátí mezi sebou.

                  2. Nemůžu mluvit za Caleba, al3 já rozhodně názor že za všechno zlo můžou Američani a Židi nezastávám. Já zastávám názor že celá ta Válka proti terorismu přinesla víc problémů než užitku a že si Západ svou neobratnosti až debilitou zbytečně vytváří spoustu problémů a nic na tom nemění ani kdyby do toho šli s těma nejlepšíma úmyslama. A krom toho upozorňuju, že co je v zájmu Izraele nebo USA nemusí bejt nutně v zájmu EU, Evropy nebo nás.

                    1. Ona de trochu nabízí ta paralela s Vietnamem. Zastavit postup komunismu s SE Asii byla nepochybně chválihodná idea, nicméně provedení stálo za hovno a v konečném důsledku nejvíc poškodilo reputaci USA a jejich morálku, aniž by to v konečném důsledku zabránilo anexi Vietnamské republiky komunisty. 70 000 mrtvejch Američanů, nedozírný psychologický škody, reputace v hajzlu a Saigon plnej komoušů.

                    2. Jo, Válka proti terorismu přinesla víc problémů než užitku. Nepochybně.

                      Ovšem co přesně se mělo dělat, když islamisti chtěli opakovaně páchat co největší a nejšílenější teroristické útoky _vysloveně s cílem_ vyprovokovat Západ, aby se s nimi pustil do války, protože měli „proroctví“ že je na hlavu porazí? Selektivně zabíjet jejich vůdce a strůjce? To jednak technicky nešlo – vypustit Tomahawk na známou pozici OBL trvalo 9 hodin od zjištění až po dopad a to už byl Usáma úplně jinde – a jednak je to taky morálně špatně a dělá to nepřátele.

                      Fakt totiž je, že protože muslimové jsou Umma a kmenová kultura, JAKÁKOLI OBRANA která jakkoli ublíží muslimovi je pro ostatní muslimy nehorázné příkoří, které jim přikazuje pomstít se bezvěrcům za padlého soukmenovce. A to absolutně bez ohledu na to, co soukmenovec provedl a jestli si tu kulku nezasloužil.

                      V populární kultuře to moc hezky to ilustruje druhý díl Taken s Liamem Neesonem.

          3. servisdok: do Ameriky jo noha. Například hromadně importují Somálce, což je jedna z nejhůře integrovatelných kultur. Ale do Ameriky migrují hlavně Latinos protože pro araby je to tam jaksi daleko – na gumovém člunu Atlantik nepřeplavíš a letenka je drahá a nedostaneš se do letadla s falešnou syrskou občankou.

            1. No a o to jde. Bordel na Středním východě se Average Joea nijak zvlášť nedotýká, pokud se nedá nalejt do US Army. Zato nás se dotýká velmi.

            2. Oficiálně mají kvótu 50k rozdělenou na jednotlivý země na tu jejich loteriu, esli to teda trumpeta nějak nezařízl. Minimálně začli snad loni požadovat platnej pas už při přihlášce.

    3. Dál se jelo. Dohled státu, buzerace a šmírování občanů se od té doby zvýšily přinejmenším několikanásobně. Byť za tím asi nestálo 11/9 samo, ale podílel se na tom samozřejmě také rozvoj a dostupnost těch technologií.

      Já se bojím ještě jiné věci – už teď si různí „datoví vědci“ a lékaři se spasitelským komplexem notují, jak se ta opatření výborně osvědčila nejen proti covidu, ale i proti celé řadě dalších infekcí. No a jakmile se začneme řídit principem „i kdyby to mělo zachránit jediný život“ (což dnes vlastně už děláme, když jsme tak nějak bez diskuse akceptovali, že pohled zdravotníků a epidemiologů je něco jako trumfové eso) tak tu tahle opatření máme pokaždé, když se WHO netrefí do chřipkové vakcíny.

  5. Tak čistě filozoficky se žádnej návrat nikam konat ani nemůže, protože svět se dynamicky a hlavně neustále mění a vyvíjí a vrátit zpět se nedá, stejně jako se nedá nacpat kuře zpátky do vajíčka nebo prd do zadnice (sorry, konzervativci) .
    A to už se radši takhle po ránu nebudu pouštět do toho, co že je to vlastně ten normál, jak se pozná a co to žere.

    1. Normál je to, co bylo ještě celý loňský rok, minulý Vánoce a i LETOS V LEDNU a ÚNORU.
      To kurva není tak dávno, aby si to nikdo nepamatoval, jak se mu žilo, pracovalo a tak. Nebo už zas jo, selektivka ???

      1. Celý tohle čurákování spustil jeden jediný syn opičí děvky, ten vyjebanej proaktivní pojišťovák s Excelem. Tím to celý začalo, ta posírka v kině. Jak mu asi dneska je? Jak se mu, jako poštěvákovi pracuje a žije po tom, co spískal?
        Mají lidi zbytečný prachy na pojišťování pevných koz a prdelí manželek, motorů v živnostnické dílně, nebo střechy proti pádu letadla, meteoritu, či jenom kontejneru s hovnama z letadla?

        1. servisdok 14.12.2020 v 7:32

          Ze života, září 2020.
          Co se týče pojišťovnictví, „moje“ pojišťovačka zjistila, že mi schází životní pojištění. Po mých marných pokusech o vysvětlení sdělila, že za mnou pošle kolegu. Ten nebožák skutečně přišel, zazvonil a ještě v zádveří se otočil a odešel.
          Byl to zástupce GENERALI, patrně musí tuzemští zaměstnanci vykazovat po akvizici větší aktivitu.

          1. Hrdina naší doby.

          2. To pokrytectví je fenomenální. On nařídil vládě Lockdown, on jej nařídil maximálně striktní, a teď bude říkat že „Každý den a každý měsíc fungování v tom, co dnes máme, je strašně drahý z pohledu životů, ekonomiky i společenské nálady“? No ano, a můžeš za to ty, Pavle.

            Mám jediný dotaz: ve kterých volbách byla prosím zvolena Strana Kultu Zlaté Klece, za niž kandidovali Řehák, Kulveit, Levinský a Strauss a která zjevně dostala 99,9% hlasů protože jinak by přeci nemohla diktovat bez jakékoli opozice nejprve ty nejstriktnější zákazy a posléze povinnou vakcinaci 60% lidí ať o to stojí nebo ne?

      2. Ne, to je filozofické okénko. Mám filozofující náladu, nicméně se nehodlám rozčilovat v nekonečné debatě o koze a voze s někým, kdo tu náladu nemá a probírat s ním co že to znamená slovo „normalní“.
        Takže bych tuhle debatu uzavřel s tím, že to co bylo bylo fajn a rád bych kdyby se to vrátilo, leč bohužel to již není možné. To nejlepší v co můžeme doufat že se časem vrátí něco tomu hodně podobného. Ale takhle dlouhodobé a celospolečenské zvraty nikdy neodejdou beze stopy.

        1. Myslim, ze ale jeste nejsme ani v pulce toho pruseru. Kulminace zimnich chripecek teprve prijde, do toho bude lednovej dozvuk vanocniho obdarovavani koronamazlem a behem cca tri mesicu budou na suchu podnikatele, kteri potrebovali zimni sezonu jako infuzi. Ockovani, i kdyby ted nakrasne zacalo, tak bude trvat minimalne rok. Nejen z duvodu prakticke proveditelnosti ve spolecnosti, ktera je vetsinove proti, ale i diky „schopnosti“ vlady neco realne zorganizovat a do toho jeste trable s vakcinama, kde u nekterych dodavatelu dochazi z neznamych duvodu k odkladani seriove vyroby a Oxford se rovnou spojil se Sputnikem, proto se ukazuje, ze je take potreba jeste neco doladit.

          Takze… rok 2021 bude asi dost nahovno, tipuju.

          1. Souhlas.

          2. Podle mně navopak začátek ledna bude v pohodě, přes Vánoce budó lidí doma a tak vypadne Pracoviště jako místo s névíc nákazama:
            https://www.novinky.cz/domaci/clanek/unikla-nejdulezitejsi-data-kde-se-nakazi-nejvic-lidi-40339950
            Tá statistika teda už párkrát zvónit slyšela, ale novjéší zatim panctvo do placu nedalo. Asi se bójijó že by mátla.

            1. Já to taky čekám spíš koncem ledna nebo v únoru, ale kouli bych na to nevsadil a v zásadě je to stejně jen kosmetickej detail. Tejden sem, tejden tam… Skinhead tady, skinhead tam, skinhead kam se podívám. Pivo bude zadarmo a fotbal každej den, všeobecná pohoda, všech politiků sen. Skinheadskej stát, skinheadskej stát :)

            2. Pokud bude slusny picasi, lidi doma sedet nebudou, potahnou ven. Jenze… zavrene hotely? Chacha, Cech pujde na privat. Uz ted je to tady okolo nas videt kazdej vikend a to jeste je minimum snehu. Krusne hory, Krkonose, Beskydy, Jeseniky… to bude parada. Plus se lidi samozrejme oblezou po rodinach. Ja tipuju, ze uz druhej tejden v lednu to pofrci nahoru. Uvidime, neni to tak daleko.

      3. servisdok 14.12.2020 v 7:24

        Pokud si dokáži vzpomenou, v LETOS V LEDNU A ÚNORU se mi žilo a pracovalo prakticky stejně, jako letos v prosinci.
        Oblékalo se mi lépe a spotřeboval jsem méně pracích prostředků.
        Prodejce mi Nový prostor podával přímo ruku a ne ve výdejní fólii, výdejce METRA svůj postup nezměnil.

        1. Tak ono v ramci nejake male brbliny clovek treba nejakej zasadni rozdil spatrit nemusi. Taky bych si moh’ rict, ze fprdeli na Sumave se neco takoveho asi moc neprojevi. No… uplne staci treba temer kolaps logistiky. Kazdej rok pred svatkama obzerstvi je problem na Ceske poste. To uz nikdo ani v podstate nekomentuje a nikoho to neprekvapi. Ale, ze jsem si treba 27. 11. objednal zbozi z Alzy, dodnes nemam ani zbozi, ani penize, to je letos poprvy. A neni to otazka jednoho baliku. Jina prkotina z Alzy mi mela prijit v patek (pro jistotu jsem to nechal poslat do Alzaboxu) a ted mi pipla uz treti SMS v poradi, ze termin presouvaji, aktualni verze je 16. 12. V czc.cz jsem mel v patek vyzvedavat zbozi, mooozna pry bude zitra…

          Nerva z toho nemam, u te Alzy mne trosku prekvapuje, ze ani po osmi telefonatech jsem se nedobral vlastne niceho, bohuzel jsem platil kartou dopredu (samozrejme naposled), drive to byla solidni firma se srackovym zbozim, ted uz je to jen firma se srackovym zbozim. Jednani se samozrejme na nejaky Covid nevaze, ale ten bordel v doprave bezpochyby ano.

          1. Alze kolabuje doprava, jako všem. V Praze už ani nenabízí Alzaboxy, jsou beznadějně plný. Zasilkovny a Uloženky maj výstražný znamínko že můžou bejt plný, takže to tam možná ani nedoručej. Takže si to spousta lidí radši nechá poslat poštou, která následkem toho taky kolabuje. Prostě Vánoce, dárky a zavřenej maloobchod je smrtící kombinace pro logistiku.

            1. shane 14.12.2020 v 9:12

              Z aktuální praxe:
              Byl jsem v pátek koupit obálky a pořadače v našem maoobchodním papírnictví+hračkářství. Měli normálně otevřeno stejně jako ostatní obchody v okolí.
              Před měsícem měli v provozu pouze výdejní okénko, zboží bylo nutno objednat v ešopu.

              1. Fakt jo? No neke. Až tak? 8-O
                Jasně že je teď otevřeno. Jenže spousta lidí se už mezitím stihla přepnout na myšlenku že nakoupí online a spoustě se do krámu nechce, protože nechtěj stát bůhví jak dlouho ve frontě venku na mraze* nebo se prostě bojej covida.
                Každopádně kolabující logistika v důsledku nárůstu objemu přepravy oproti minulým rokům je fakt a jelikož jediný významný změněný faktor je omezení otevírací doby obchodů kvůli covidu, tak lze předpokládat že to je ten hlavní důvod.

                *Ano, Iggy, já vím že tři stupně nad nulou nejsou čistě technicky vzato mráz, netřeba to dál rozebírat.

                1. shane 14.12.2020 v 10:12

                  Vy jste na to přišel!
                  Mediální masáž a reklamní kampaň ešopů jsou opravdu pádné důvody pro kolaps zasilatelství.
                  Zavřenej maloobchod ne, protože maloobchod je otevřenej. Oser je to zejména u živnostníků obchodujících s potravinami, ale vypadá to, že právě ti na regulaci plošného zatížení částečně rezignovali. A právě jich se klabující logistika ve smyslu vašeho příspěvku netýká.

                  1. Ona ta logistika neni nijak vyrazne nevytizena v jinych mesicich. Takze staci, aby namisto jednoho z deseti lidi, nyni jednoho z peti lidi napadlo, ze si koupi nejakou picovinu a je z toho poprask. Do toho Alza v ramci optimalizace prisla s napadem, ze bude mit vice skladu, coz se na objednavce nepozna, ale ze konsolidace balicku bude probihat v logistickem skladu DPD. Ve finale doslo k efektu, kde treba dva ze tri balicku uz jsou na zasilatelskem sklade dopravce, treti jeste ne, ale dopravce nema skladovaci kapacity, takze ty dva balicky dalsi den posle zpatky Alze, i kdyz mu par hodin pote privezou ten chybejici treti balicek. Takze balicky rozmrdane ruzne po republice, Alza netusi kde jsou, DPD jakbysmet a za kundu je zakaznik. Super tah na branu.

          2. Sysop 14.12.2020 v 9:03

            Přesně.
            Například v té mé bublině nejsou Vánoce ničím významné, zejména nejsou důvodem k návštěvě libovolného obchodu se sračkovým zbožím, stejně jako Letní vánoce, které prý kdesi v Alze před lety objevili.
            Spasitele nečekám, vzdal jsem to již dávno, takže Advent netrávím očekáváním Jeho příchodu a zpytováním duše, ale standardní prací na zaměstnavatelově roli dědičné.

            „Vyryjte mi cizí jméno na desku…“ (Nahoru po schodišti dolů band)

            1. Pro mne jsou vanoce tradicni oslavou slunovratu, vcetne pohanskeho stromecku a pohanskeho stolu se zradlem. Darecky se u nas v rodine nestaly povinnosti a celkove jsme v pohode, ale ja jsem kupoval ruzne veci do domacnosti, ktere bych uplne stejne kupoval i jinej mesic. Jen jsem podcenil silenstvi naroda.

              1. Sysop 14.12.2020 v 10:56

                Stromeček není pohanský. Zdobení stromečku jako vánoční obyčej pochází z Německa, kde se v polovině 17. století začaly stromky zdobit v soukromých domech. Z Německa se zvyk v 19. století rozšířil po Evropě, kde se dá považovat za plod bidermaieru.

                1. Ne. Nemci mi potvrdili, ze drive se ‚zdobeni stromecku‘, cili rozvesovani pamlsku bohum delalo jako pohansky zvyk. Cirkev s tim udajne zpocatku bojovala, ale pak ji prislo lepsi to znarodnit. Jo, to dalsi rozsireni je docela mozne.

                  1. Sysop 14.12.2020 v 13:40

                    Pohanská je chvojka – jedlová větev fortifikovaná sladkostmi zavěšená na vchodové dveře špičkou dolů, aby se mrtví předkové nasytili venku a nedrali se ke stolu. Kdyby selhala, jistil to zvyk od svátečního stolu nevstávat.

                    Vánoční stromek vznikl obrácením chvojky špičkou vzhůru, doplněním dalších větví, kmene a přestěhováním do obytné místnosti.

                    1. Nemam dost zdroju na to, abych to mohl posoudit. Kazdopadne – jakekoli dary byly puvodne pohansky zvyk, protoze slo o uplatky bohum na pristi sezonu. Je to proste slunovrat. Zatimco s narozenim Krista maji tyto symboly spolecne leda prd. Ja chapu, ze na tom cirkevni PR nekolik stoleti makalo, takze se tezko oddeluje zrno od plev a nektere symboly lze napasovat jako dary novorozeneti, ale uz jen ten fakt, ze napasovani narozenin Jezise na zimni slunovrat probehl cirkevnim rozhodnutim tak nejak dava vedet, ze je neco trosku jinak.

                      Ja s tim nemam problem, pro mne jsou to proste svatky klidu, radosti, repikalutace stareho roku :-) a teseni se na ten pristi. At si to kazdy nazyva, jak chce. Treba Saturnalie.

                    2. To už trochu mícháš dvě různý věci. Vánoce jsou původně pokřtěný římský saturnálie na který naroubovali narození Krista (podle náznaků z Bible se narodil spíš někdy v létě, v zimě žádný sčítání lidu nepobíhalo a pastejři byli zalezlý), ale to ještě neznamená že každej vánoční zvyk je nutně pohanskej. Většinou to je spíš takový to lidový křesťanství. Dárky třeba prej nosí Ježíšek proto, protože luteráni a protestanti neuznávají kult svatých a aby z lidí vyhnali papeženskýho Mikuláše tak zapřáhli Ježíše.

                    3. shane 14.12.2020 18:41

                      Technická poznámka: V tradičních zemědělských kulturách lze sčítání lidu a dobytka (feudalismus, daně…) provést efektivně v době, kdy se stáda stáhnou do zimovišť. To bývá v předmětné krajině obvykle v zimě.

                    4. To asi ano, ale biblologové ve snaze datovat Ježíška tvrdí že za časů Heroda se v zimě nesčítalo. Jak jsem koupil, tak prodávám.

                    5. shane: já jsem naopak četl, že teologové spočítali že to vchází plusminus na ten konec prosince.

                      Vyšli z toho, že v Bibli se jasně píše o knězi který u narození byl – a Židé mají naprosto exaktní záznamy o svých kněžích a datumech jejich služby v chrámě.

                    6. Sysop 14.12.2020 v 18:24

                      Souhlas.
                      Veškeré zvyky byly původně pohanské. Pohané byli na Zemi všichni lidé až do vzniku křesťanství, což bylo poměrně nedávno.

                      Jo. Rekapitulace starého roku je něco, čemu se v prosinci nevěnuji. Každý vidlák ví, že rok přes sto lety sice končil 1. prosince, v tomto století ale končí 31. října. A neříká tomu Saturnálie, ale Hysil.

                      blíže třeba zde: https://www.facebook.com/zememerickyurad/posts/286614925534416/
                      nebo zde: https://www.facebook.com/403601840198949/posts/769768686915594/

          3. Ty we, většina lidí píše negativní zkušenosti s těma smradlavejma zmrdama asi poslední dekádu, a teď tady píšeš že dřív to byla solidní firma? To dřív ses asi zapomněl dvě dekády nazpátek, žejo?

  6. No vida. Tak ministr prokecl proč tak dó po krku tem hospodském, pré kvůlivá nejaké studii CDC:
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/co-se-zmeni-pes-jde-zpatky-do-ctyrky-ale-s-vyjimkami-133604
    Asi to bude táto studia:
    https://www.cdc.gov/mmwr/volumes/69/wr/pdfs/mm6936a5-H.pdf
    Ve stručnosti, v Americe se letos v červencu doptali dvóch skupin lidí, jedné nakažené a druhé zdravé, gde byli v posledních dvóch tédňách. U vobóch to bylo skoro to samý, akorát tí nakažení časťéš uvedli že byli v restauraci.
    Tak kvůlivá takové kravině přindó hospodští vo chleba.

  7. Je to pravda. Na druhou stranu, ve většině evropských zemí je to asi ještě horší, asi úmerně míře zpovykanosti a z toho vyplývajícího dobroserství. I Němci, kteří dlouhou dobu vypadali, že to zvládají právě ztrácí nervy a chystají si kolektivně zkazit si vánoce. Vůbec se mi zdá, že se odpověď většiny zemí našeho civilizačního okruhu řídí osvědčeným středověkým principem „utrpením dojdeme spasení“.

    1. Osobně jsem držel palce Němcům, že si to nedají líbit a taky ty první pětitisícové demošky tomu odpovídaly. Pak to ale regulérně začali rozhánět slzákama a ledovou vodou – a mě mrzelo, že Němec couvnul.
      V tomhle jsem jim fakt věřil, že si nedají vzít, nač byli léta letoucí zvyklí. Ono by se to přeneslo i sem, třebas o týden později, ale myslím, že kdyby byl 100.000 lidí našvácaný Václavák, už by musel stát s represemi couvnout. 100k lidí neshrneš jednou radlicí a kdyby se o to pokusili, tak počítám, že by o radlici přišli.
      Nestane-li se něco opravdu velkého v Praze – třeba i nenásilná občanská neposlušnost, např. v podobě lajdání tisíců lidí pohromadě venku a bez slintáků – tak jinde už se to nerozhoří. A sami hospodští to neutáhnou, na ty lze 40.000 fízlů snadno zakleknout a beranidlama jim rozmlátit výčepy, když jim to Hamáček nařídí…
      Vánoce…asi-ještě-dáme, ale ten leden a dál – lidi na suchu a ještě uvázaní u boudy a s košíkem na tlamě.
      Sám toho mám už fakt plný brejle, ségře už jeblo a jsem fakt zvědavý, jak se s tím intoška porve. Je nasraná jak senkrovna, řve u televize a potom po mně.

      1. Tisíce lidí je na Německo málo, k tomu mediální masírka o konspiračních teoreticích a pravicových extrémistech…

        Vypnout bednu! Text zdaleka nenaštve tak jako zvuk+obraz.

      2. Kdepaaak, ze by Nemci sli nejak masivne proti vlade. O tom vubec nedejcham. To by museli vyhlasit novou Barbarossu, aby Nemci rekli, ze se na to muzou tak akorat…

      3. No, tak byl jsem se projít po městečku. Čím dál větší procento lidí chodí už bez slintáků, už je to tak 70:30 v neprospěch nás, normálních. A jakoby se mi chvilkama zdálo, že se někteří bezslintákoví spiklenecky uščuřují :D
        Tak mě napadlo, že čím víc lidí bude chodit bez slintáků, tím líp s návratem k normálu. Ale v obchodech buzerujou furt, v Albertu je nějaký brigádník ve žluté vestě a dovoluje si držkovat na lidi se slintákem pod nosem.
        Středoškolská mládež má, jak jsem si stihl všimnout, jako obvykle všecko okolo fpiči. Sedí na svých obvyklých místech, na bidýlkách jak namrzlé slepice, kupodivu nešmatlají, ale hraje jim tam nějaký bumbác, lemtají chladnoucí svařák z jakési hi-tech termosky a hulí jak vyhoněná oktávka v dehtu.
        V pořádku, aspoň někdo normální :D

        1. Nechci Ti kazit náladu, ale dnes proběhla mezi kámošema debata ohledně vakcinace. Kromě jednoho se na to všichni těší, v podstatě to berou jako povinnost. Nejsou to žádní idioti ani mladíci, 50+. Dost mě to zklamalo a vrátilo tvrdě na zem.

          1. Tak 50+ už se pomalu blížej k rizikový skupině. A jestli maj ještě nějaký to kilíčko navíc, prohulený plíčky a cholesterolek, tak už ta úvaha jestli se nechat očkovat nebo ne dostává trochu jiný dimenze než když jsi fit třicátník.
            A vůbec, jen ať se dobrovolně nechá vopíchat co nejvíc lidí, aspoň nebudou tolik votravovat ty co o to nestojej.

          2. Hele… a rek‘ jim nekdo, ze to je opravdu jen vakcina a neni to rizly zadnym lepsim matrosem?

            1. Ale jo, docela rozumný. Pokud by to cílil na svoje vrstevníky bylo by to dokonce velmi rozumný. V situaci kdy ani není jistý zda očkování zabrání šíření nákazy je to tak na pokrčení ramen. Pokud totiž očkování „jenom“ zmirní průběh, tak mimo rizikový skupiny nemá moc význam.
              Ale celkem pozoruju u dost lidí ze se upínají k očkování ani me proto že by si mysleli že je covid mor a že na něj budeme umírat jak Němci u Stalingradu, ale že doufají že očkování přinese konec těmhle zkurvenejm omezením

              1. Covídek není bubonický mor. Doporučit tu horkou jehlou spíchlou vakcínu, já bych na to žaludek neměl.

                1. Mám na toto téma hotový článek „nekonspirační, racionální důvody, proč odmítnout COVID-vakcínu“ – zaslal jsem ho pár lidem na peer-review aby se vyjádřili zda v tom nevidí chyby.

                  Zatím mně netlačí vládní pro-vakci kampaň, tak čekám až budou mít čas to přečíst…

                  1. No…si docela pamatuju, jakej jsem dostal kotel za myslenku, ze by mozna mohlo byt fajn nechat na rodicich,jestli nechaj ockovat svy deti a nenarizovat jim to statem…Ze nektera decka to ockovani nenesou uplne v pohode…
                    Jeje, to bylo veselo…
                    Njn, ted je nova doba, host vyhani vrchniho…

                    1. To ovšem nebylo ode mne.

                      Já se tak kontroverznímu trolltématu programově vyhýbám, abych nebyl zaškatulkován…

                    2. Myslíš vakcíny z větší části proti nemocem, který STALETÍ kosily evropský populace a ai teď kosí v různejch čvargistánech, takže je to vidět na vlastní bulvy, co to je za svinstvo, a proti tomu nějakou rýmičku, výborně srovnatelnou s chřipečkou, která je ovšem plně dobrovolná a taky na to většina lidí pěkně sere?

                      Aha.

                    3. Mam na mysli to, jak lide uvazuji. Jednou je to „musime verit odbornikum, odbornici rikaji, ze musime deti ockovat, a kdo to neudela, je biomatka ci neco jeste horsiho“ versus „nesmime verit odbornikum, covid je jen rymicka, vsechny vlady na celem svete vytvorily obrovskou konspiraci, jde o miliardy za vakciny, korporace se napakuji, Gates vsechny ocipuje a Soros vsechny koupi“ ci tak neco…
                      Jednou mame verit odbornikum a kdo jim neveri, je idiot, a podruhy tem samejm odbornikum verit nemame a kdo jim very, je idiot.

                    4. Až na to, že podstata pochybností ohledně očkování na covid není v tom že by očkování jako takový bylo naprd, ale že konkrétní vakcíny jsou spíchlý narychlo a bez důkladnýho testování.
                      Tj, nejde o výhrady vůči očkování, ale vůči konkrétní vakcíně. V tom není žádný protimluv. Klidně můžu odmítat veganství a zároveň konzumaci lidského masa, i když technicky vzato, flákota jako flákota.

                    5. Jo, a to, ze jsou „spichly narychlo a bez dukladnyho testovani“, na to jsi prisel jak?
                      Predpokladam, ze to rikal nekdo s vysokou skolou zivota, ci nekdo takovy.
                      Najednou tu je kazdy odbornik na vakciny, na testovani vakcin…
                      Samozrejme, kdyz je nekdo blbej, tak to nevidi…ale pozor, nas neosalej!!! Po celem svete se totiz rozsirilo globalni spiknuti,kdy nijak neotestovane vakciny poustej ty agentury pro leky do prodeje. Sice jindy jsou strasne prisni, ale zrovna v tomto konkretnim pripade se vsechny tyto agentury z celeho sveta spiknuly a poustej to bez dukladnyho testovani.
                      Jasne, presne takhle to bylo a ti lide, co rikaji neco jineho, v tom jedou taky, a nebo jsou to uplni idioti.

                      To rikam… jednou tem odbornikum verime, podruhe tem samejm neverime…

                    6. BGC trojkombinace, co prokazatelně zachránila možná desítky, možná stovky miliónů životů děcek, se vyvíjela a testovala celkem přes 12 let.
                      Zajímá mě ale hlavně, proč se u téhle druhé chřipky tak kvaltuje, co?
                      Je půlka prosince. Ještě v květnu t.r. nebylo o nějaké vakcíně ani slechu, ani dechu jednoduše proto, že každý věděl zhruba stejné hovno, jako jiní. Nebyly žádný statistiky, žádný opakovaný kazuistiky, aby bylo možno říct „jo, má to průběhy jako přes kopírák“ – ani hovno. Opakuju, květen a o vakcinaci nikdo nemluvil, teprve se DOLAĎOVALO testování – jak vlastně, na co a čím. Uplyne necelých 7 měsíců a všichni mají vakcíny perfektně otestované?
                      Vážně? A mohl bych to testování kurva vidět?

                    7. Obecne – vakciny se dozajiste nezacaly vyvijet v kvetnu 2019
                      A dale – Byly doby, kdy se nejaka vec vyrabela rok, dneska je ta sama za 10 minut hotova a v mnohem lepsi kvalite. Byly doby, kdy se vsechny sampony testovaly zdlouhave na zviratech, dneska uz to take jde rychleji a bez zvirat.
                      Byly doby, kdy vakcina rovnalo se mrtvej virus, dneska uz to davno neplati a musim rict,ze jsem velmi nadsen z toho postupu, kdy se telu podstrci jen nejaka informace o tom viru a telo si vse vyrobi samo. Imho zatez pro telo mnohem mensi…(ale pouze imho, nejsem na to odbornik)
                      Ja tak nejak nemam nic proti vedeckemu pokroku. To, ze driv se neco vyvijelo 10 let a pak se to par let testovalo bylo v te dobe urcite neco neskutecne uzasneho, jak rychle to slo. Dneska TO SAMY je vyvinute za par mesicu a je to imho neco neskutecne uzasneho, jak jde ten pokrok kupredu.

                      A jen zaverem – imho je docela logicke, ze probiha spousta vyzkumu, o kterem ani nevime, protoze obchodni tajemstvi, prachy, atd. Take proto, ze vetsina toho vyzkumu proste nedopadne a zahodi se, ale diky tomu nejaky jiny vyzkum dopadne o to lepe… Nehledal bych v tom zadne spiknuti.

                    8. Imho je supr vedet ze jsi stastnej.. imho, tys mel byt vedec.. imho vem vedlejsak ve vyvoji, pokud te imho bsa pusti teda.. a litej s tim vznasedlem pomaleji, imho by si si neublizil.. chybel bys tu.. imho

                    9. Ano Lojzo, dneska už vývoj pokročil tak daleko že vakcíny se běžně vyvíjí přes pauzu na oběd a jen výjimečně, třeba pokud je ta nemoc něco novýho, tak se to protáhne přes víkend. Pak se to otestuje a hodí na papír (to většinou zabere tak tři tejdny až měsíc, podle toho kolika prstame vědátor píše) a pak už se jen deset let čeká co na to Stát a jestli to náhodou nehodí ze stolu, protože Stát nechce aby byli lidi moc zdraví, protože by se nemohlo vybírat zdravotní výpalné. ZDÍLEJTE NEŠTO SMAŽOU !!!!!!!!!!!!

                    10. Njn, ja uz dlouho vim, ze pochopeni psaneho textu neni pro mnoho lidi silna stranka…dekuji za nazorny priklad.

                    11. Jaký nepochopení? Já to tady názorně ukazuju jak snadno se dneska v soukromém sektoru vyvíjí funkční vakcíny a jaké překážky tomu klade Stát a ty místo toho abys poděkoval tak ještě držkuješ. Seš nevděčnej fracek, abys věděl. Já tafs riskuju život šířením tajné pravdy a ty se vofrňuješ. Si to zjisti jinde, když seš tak chytrej.

                    12. servisdok 16.12.2020 v 14:30
                      To není pravda. Např. SSI Copenhagen se vyvíjela od r. 1998 a začala se používat koncem roku 2000. Takže pokud budu počítat 3 roky vývoje a testování u vakcíny, u které se nemuselo spěchat, protože tu byla účinná německá (Behring), tak mi nepřipadá, že by tohle byla nějaká rychlokvaška. Zejména, když vezmeme v potaz i o dvě dekády modernější technologie.

                    13. Lojzo, ty zatracená čuráčí palice!
                      Kvůli takovým lojzům tento stát doslova promrdal spoustu šancí, jak se vzepřít zvůli státu.
                      Poprvé – lojzové si docela sami od sebe a na sebe, na jaře ušili náhubky.
                      Podruhé – lojzové si bez sebemenšího náznaku soudního sporu nechali pozavírat firmy
                      Potřetí – lojzové se spokojili s jakýmsi držhubným, co milostivě vláda rozhodila z těch vypůjčených 500G, co zaplatí naši vnuci
                      Počtvrté – lojzové se nechají bez mrknutí oka fackovat městapákama a buzerovat staatspolizei při sebemenším náznaku shromažďování na ulici
                      Popáté – lojzové lozí po ulicích sami a dobrovolně s vlastnoručně ušitým šik náhubkem, přestože vůbec nemusí
                      Pošesté – lojzové mezi hospodskými i v showbyznysu kolaborují s vládou a vymýšlejí, jak vyjebat ne s vládou, ale s těmi, co chtějí normálně žít, jako letos v lednu
                      Posedmé – lojzové jako první poletí nechat si napíchat nevyzkoušené svinstvo, protože tak je to spravně a tak to ma byt. Kazeň je to hlavni.
                      Pičo blbá.

                    14. A nebo tak.. curaci palice je vystiznejsi..

                    15. Mozek jednoduše odmítá připustit, že jako národ jsme prostě už tak dokurvení, že si dobrou polovičku tohoto dnešního teroru děláme vlastně sami.
                      Jenže když se, doprdele podívám na volební výsledky, podívám se pak na Hrad a podívám se na ulice, plné samostatně či po párech chodících lojzů s náhubkama až pod oči – tak si to snad budu muset připustit.
                      Kvůli takovým zkurvencům, jako jsi ty lojzo, já bohužel dožiju svůj život v takovém marasu, jaký jsem kurva za pětašedesát roků nezažil ani na chvilku.

                    16. Ty potrate opici kurvy…. Tyhle sracky si rikej svoji mame, ta je na to mozna zvedava.
                      NIC z toho, co jsi napsal, neni pravda.
                      Vis ty co, kriple? Pojd mi to rict osobne.
                      Pojd, frajere…
                      Ale to neeee, to bude tuna vymluv, proc to nejde.
                      Zmrde zasranej.

                    17. Lojzo, bude líp. Už naši přední odborníci připravují celkem hned 5 druhů vakcín, tak to musí klapnout. Sice si nebudeš moct vybrat, ale o to nejde, ne?
                      https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/koronavirus-v-cesku-ockovani-pet-druhu-vakcin-jedna-jednorazova-ministerstvo-zdravotnictvi.A201216_131946_domaci_chtl

                    18. Jasne. Nejsem s vama v jednom argumentu, takze jsem proti vam ve vsem. Klasika…Akvarko, mas?

                    19. Mám 4. Mám tam i krevetky. Vážně.

                    20. Hele, Lojzo, to že máš dost síly na to abys zmlátil drzýho důchodce samo o sobě neznamená že máš pravdu. Jen to, že jsi silnější. To že církev měla dost síly na to aby přinutila Galilea odvolat ještě neznamená že od té doby Slunce obíhá kolem Země.

                    21. Btw, neříkals něco o nepřípustnosti útočného násilí?

                    22. A v cem je problem? Viz muj text pred chvili

                    23. Vyhrožuješ že proti servisdokovi použiješ útočné násilí abyz omezil jeho svobodu vyjadřování. To, že servisdok prohlásil, že jsi čuráčí palice v žádném případě nelze klasifikovat jako útok, tudíž je použití násilí v ancapu ZCELA nepřípustné, jelikož nejde o obranu. Naopak lze servisdokův vyrok že Lojza je zatracená čuráčí palice považovat za zcela jasné vyjádření názoru a jakékoli použití útočného nasilí s cílem jej za ten výrok ztrestat je zcela nepřípustný útok na svobodu vyjadřování. Tvůj výrok že servisdok je opičí potrat je zcela v souladu se svobodou slova, ale tvoje pohrůžka násilím je statistické ubersvinstvo. Pěkně se nám tu odkopáváš, jen co je pravda.

                    24. Etatistické svinstvo, ne statistické

                    25. Jestli ono to neni „podle sebe soudim tebe“.
                      Az mi ukazes jakoukoliv pohruzku nasilim…vis co, jsem ochotny udelat sazku.
                      Pokud najdes konkretni pohruzku nasilim, dam ti litr. Pokud mi ji neprokazes, das litr ty me. Souhlasis?

                    26. Hele, to mas tak. Kdyz mi nekdo napise „vubec s tebou nesouhlasim, nemas pravdu,vsechno je to jinak“, tak je to ok, a muzeme to resit, kdo ma pravdu a bud se shodnem nebo ne. Ale aby mi nekdo psal takovym zpusobem, jako psal on…na to fakt nejsem zvedavej.
                      Btw, proc bych ho mel mlatit? Ja si totiz myslim, ze nepujde a do oci mi to nerekne. Protoze je to takovej klasickej internetovej borec,co to tu vsem nanda a neboji se toho….u klavesnice. Ale osobne…
                      Ja kdyz si o nekom myslim, ze je to curak, klidne mu to reknu do oci (a uz jsem to parkrat udelal). Tak jsem zvedavej, jak sek tomu nas borec postavi…
                      (Btw vubec netusim,kolik mu je let, malokoho odsud znam osobne)
                      Btw2 – pred lety, za casu kolegy diskutera jmenej Coyot (tusim) jsme spolu meli take nejake rozepre…tak jsme sli „na kafe“, tak jsme si to vyrikali a bylo to v pohode.

                    27. Neuhejbej. Zcela jasně si mu vyhrožoval útočný násilím s cílem omezit jeho svobodu vyjadřování.

                    28. Cim konkretne prosim?

                    29. Vis ty co, kriple? Pojd mi to rict osobne.
                      Pojd, frajere…

                      To pojď mělo znamenat vylízat tvuj anál?

                    30. hele Lojzo, nevykrucuj se jak malej harant. „Pojď mi to říct osobně, Pojď frajere“ je asi ta nejprofláklejší ritualizovaná výhrůžka násilím co v češtině existuje hned po „Pojď ven, sráči“. Tímhle začíná snad každá druhá hospodská bitka. Tak se nevymlouvej jak malej Jarda a chovej se jako chlap. Jinej účel to nemá, dostals to dokonce písemně a můžeš si to třeba vytisknout do památníčku, žádný opakování není potřeba. Smyslem tohohle „pozvání“ odjakživa je buď soupeře zastrašit do submisivity nebo rovnou vyvolat rvačku.
                      Litr si nech, budeš ho potřebovat na vakcínu.

                    31. Aha tak to se omlouvam, do hospod nechodim,tak neznam ten slang.
                      Apropo, nejses nahodou zenska? To by docela sedelo… Clovek neco rekne, a pak se dozvi, ze to vlastne myslel uplne jinak.
                      Pojd mi to rict osobne, to znamena, ze jsem zvedavy, jestli se ten clovek dokaze prede me postavit a rict mi to osobne.
                      Ale jo, v podstate se da dict, ze se to da vylozit I tak, ze ho vyzyvam k souboji na kordy…A nebo k ceste do vesmiru…

                    32. že se ti chce ze sebe dělat veřejně debila. Ještě k tomu zadarmo. Ale je to tvůj boj.

                    33. Ok, takze jses zenska…to vse vysvetluje, v pohode…

                    34. Víš co Lojzo? Zkus to takhle v hospodě někomu říct do očí, tím myslím chlapovi. Uvidíš, jak dopadneš. Jinak ti gratuluju k tomu, že se ti opět tady daří chovat se jako úplnej debil.

                    35. Chapu, tady jsme v hospode.
                      To vysvetluje vsechno
                      Doporucil bych ti brat na to nejake leky…

                    36. Lojza: falešné dilema je diskusní klam a faul.

                    37. Jojo, tak ono to spis vypovida neco o vlade, nez o tajemnem co vlastni ve firme excel..

                    38. Rozhovor s tím excelexotem jsem dočetl až do konce, ale votvírala se mi kudla v kapse při představě, že celou tu pakárnu od března, co „vláda“ předvedla, měla od pojišťováka. To snad není ani možný. A ještě se tím chluběj. My jsem opravdu většinově hloupej národ :-(

                    39. „Česko“ zachráněné tajemným mužem, co navíc přišel s další předpovědí, by se mělo vypnout, neb prezentovaný stupeň pošahanosti není v souladu s dalším fungováním. Znovu zapnout až po technické prohlídce č. 2. (Ačkoliv je člověk Čech skoro jako poleno, s „Českem“ dle názvu se neztotožnil, ale je to dejme tomu prkotina a s letošní skutečností také ne – což je tedy průser na entou.)

                2. Pochopitelně že není. Je ovšem rozdíl jestli jsi v kategorii se smrtností nula nula prd nebo polymorbidní důchodce se smrtností asi 8 procent. V takovém případě může být i rychlovakcína menší riziko a tudíž akceptovatelná. Navíc v tomhle případě patrně nebudou případné vedlejší účinky vakcíny horší než to, co už ti přineslo stáří.

  8. A za pár měsíců budou podle vládně-mediální agitky strůjci všeho zla všichni, kteří se nenechají bez keců očkovat narychlo zbastlenou vakcínou – a pak znova a znova a znova jakoukýmkoli dalším bastlem, na který stát zavelí.

    1. Přesně

  9. https://www.idnes.cz/plzen/zpravy/susice-benzinka-neuspesne-zadrzeni-muze-zakaz-rizeni.A201213_124418_plzen-zpravy_bse

    Tvl. tak po hospodách chodí komanda v mundúrech a pouštěj hrůzu, ale někoho chytit, to ne. To je komedie. Ještě že u toho nezačali třeba střílet ty vemena.
    Pomáhat a chránit. Stát.

    1. Koukněte na to video, to se pobavíte. To je tam skoro někde u Sysopa ne? :)

      1. Jojo, kousek za hov… humny. Ono susicke mestapo je vubec proflakle. Obcas nekoho unesou za mesto a kdyz s nima clovek mluvi, tak ma pocit, ze na druhe strane dratu je rok ’39. Ale kdyz maj neco kloudnyho predvist, maj z nich pak lidi prdel.

    2. Tady je naopak nutné kvitovat, že se nechovali jako gestapáčci light, ale jako rozumní četníci:

      „Strážníci mohli použít jiné donucovací prostředky, ale vzhledem k tomu, že my totožnost muže známe, tak by třeba vznikla zbytečná újma pachateli, nebo i strážníkům“

      Žádné nepotřebné násilí a hezky v klidu si pro něj dojít domů. Tak to má vypadat.

    3. No a jak s tímhle naloží pivovar Bernard? Vidím to tak max. na basu nealka napůl a každýmu teda ještě tričko 4XL, ty moc nejdou.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017