Modré zóny a vidláctví jako politický program - zpět na článek

Počet komentářů: 334

  1. Po spuštění výpalných zon na pětce a šestce, v ideálním termínu, kdy se lidé vraceli z dovlených, ti kteří sice legálně bydlí v těch částech, ale nemají tam trvalé bydliště, již vtipně nezaparkovali…a Zmrd Dolínek byl v rozhovoru na ČR1 velmi lítostiv, že oficiální obyvatelé těchto míst bez tamnějšího trvalého pobytu prostě nemohou rezidentní parkování využít, protože to nedovoluje ten zlý zákon, kdy je rezidentní nárok vázán na tvalé bydliště, a ne na platnou a oficiální nájemní smlouvu…
    Vtipná byla v rozhovoru s tím paznechtem otázka moderátorky, k čemu tedy slouží tunel Blanka, když člověk jedoucí ze severu Prahy na páté a šesté městské části nezaparkuje? Odpověď se jí dostala taková, že ona je přeci ekologicky chovající se člověk a že si přeci nebude brát na tuto cestu auto, ale pojede MHD….Dolínek je genius…

    Rozhovor doporučuji, je zajímavé, že o finančním profitu města nepadlo slovo…

    http://prehravac.rozhlas.cz/audio/3691863

    1. A jak zakon upravuje delku prihlaseni k trvalemu pobytu? Na ten jeden den, kdy se o kartu zada? Vzhledem k cene parkovneho se to asi vyplati se na den, dva „prestehovat“ do Phy a pak zase tam, kde to bylo predtim, nu ni?

      1. Vazne netusim, zda-li a pokud ano, jaka je tam casova podminka…na druhou stranu, tuto metodu bych radsi neriskoval, protoze korespondence s urady je problematicka i v pripade, ze mate trvale bydliste 45 let porad stejne…a ted jim zamotat hlavu dalsim, i kdyz treba dvoudennim, to by mohlo prinest klidne i nejakou uredni katastrofu s dalekym dopadem i do osobniho zivota…a to vazne riskovat nebudu…;)…
        Prestoze ja tento problem neresim, bydleni v Praze totiz volim s velikym durazem na moznost a kvalitu parkovani a tam co si vydelavam na zivobyti je moznost parkovat uvnitr bloku, ackoliv v rezidentni zone na Vinohradech, tato situace me dokonale sere…z principu, i z duvodu omezeni mobility v miste, kde ziju…

  2. Hezké je, že když je člověk rezident, ale auto je psané na manžela/manželku, který rezident není, tak tu kartu taky nedostane. Výživné.

    1. Na to prý již existuje opravná sada – úředník doporučí přepsat auto na rezidenta:).

  3. Objeví-li se problém (byť třeba jen vymyšlený), řešením je zákaz. Nic nového. Dalo by se pochopit, že pražské zastupitele nedostavěný okruh sere, o to víc že o něm rozhoduje strana a vláda. Co se pochopit nedá, je to, že vládu a stranu vede zubatá pleš, toho času Dolínkův šéf. Ještě méně pochopitelné je (i když …), že imbecilní Ťok (Krndy spolustraník), který má „stavět“ a ne vychovávat řidiče, „rozumí a souhlasí“. Takhle absurdní komedii by snad nesepsal ani slavný Veškrna.

    1. všichni to mají do švestek. Doufám, že lidi už pochopili, která páka a že maji Sralbotky plne kecky, když ten kokot ani nevi, co vlastne chce, krom toho, ze leze Merkelové do análu a vymejsli, jak by tu zavedl muslimske multikulti.
      spise me desi, ze neni zadny rozumny alternativni politik okolo. uz od mistni samospravy to je porad jedna a ta sama banda. kazda druha obec by neco prikazoval a a zakazovala, kazda druha postavi radarove semafory 50metru od cedule zacatek obce, i kdyby kvuli toho meli vybudovat umely prechod pro chodce, po kterem nikdy nikdo nebude chodit. Neni mesic, co by se na tech prechodech nekdo nevysekal, protoze nekdo to ma na parku a jede 70, nekdo to ma napul na parku, jede 50 a kdyz mu tam nekdo jiny hodi cervenou, tak to stejne projede a nekdo tam jede 40 a kdyz mu nekdo jiny hodi cervenou, tak zacne zoufale brzdit a ohrozi vsecky okolo, kteri by jinak konstantne projizdeli svojich tolerovanych 55 km/h, kdyby tam zadny radarovy semafor nebyl….

      1. Taky doufám, že socan půjde konečně do piče. Posrali toho pro další dvě vlády. Nejsme si úplně jistý, že lidi pochopili – ono bude stačit, když ten hajzl plešatej zas před volbama vytáhne nějakou valorizaci něčeho, nebo příplatek k něčemu a vovce mu to zas sežerou, funguje tu furt krátká paměť.
        Ale že i Pražáci si nechají na radnice vesrat takové lidi jak je arcizmrd Dolínek, to je na pováženou. Kór, když se to bytostně týká jich – to si nikdo před jeho zvolením nezjistil, co je to za zjeba? Ale tak to samé různí Stropničtí a tak.

        1. Vsak jen pockejte, az to tu za necele 2 roky vezme do ruky Bures. Jeste budete prstickem hrabat, aby se Bohous vratil. Bohous on je jen vymastena loutka, na rozdil od Burese nema ambice, aby mu patrila cela republika.

        2. Tak z toho mám nejmenší obavy a nějaké hrabání prstíčkem se určitě konat nebude. Jisté ale je, že na pozoru se bude muset mít bohatší vrstva, nežli jsem já. A také ti, co své majetky nezískali úplně nejčistším způsobem. Jasněže kozel bude zahradničit, to je už dneska skoro jisté. Ale jak píšu, obyčejné střední a nižší vrstvy se to nejspíš nijak nedotkne. Je i dost pravděpodobné, že z kozla v zahradě tyhle vrstvy mohou /po určitých úpravách softwaru/ i profitovat.

          1. áá koblihožrout je tady. Ano Bureš není nebezpečím pro vohnouty a debily a lůzry jako jsi ty a ostatní jeho voliči. Nicméně pro opravdovou střední vrstvu – tedy lidi povětšinou se živící vlastní prací na vlastní účet je Bureš animálním nepřítelem a nijak to nezakrývá a všechny jeho kroky vedou především k likvidace této skutečně střední třídy.

            1. Já docela věřím tomu, jak to popsal D-F – že jak se dostanou k opravdu serióznímu lizu, tak se to rozpadne (podobně jako ťopka), protože všichni ti kabátníci co tam nalezli pro koryto se začnou požírat mezi sebou.

              Docela dobře na tom už v preferencích jsou Svobodní se Soukromníkama. Sice zase vohnouti vřískaj na Valentu, kterej si sice vydělal legálně, ale na hazardu a to je špatně, áááno (byť půlka tady těch debilů chodí sázet sportku a na fotbal a takovej bordel a to je v pořádku). No ale ti by měli kecy nejspíš i kdyby zbohatl výrobou invalidních vozíků. Prostě je to buržoust… No ale i tak by se mohli Svobodní díky jeho prachům už dostat i do krajů a tak se zase rozšíří povědomí.

              Asi i proto nenápadně posranci schválili zabetonování ve vlastních pozicích, viz https://web.svobodni.cz/clanky/frantisek-matejka-v-parlamentu-odhlasovali-pokus-o-likvidaci-mimoparlamentni-politicke-konkurence. Už se bojej příštího roku…

              1. Požírání není ten hlavní problém, pokud je dost lidského matroše (problém to byl u Vítka, protože mu náhle došli lidi). Dokonce se dá říct, že do jisté míry je straně požírání prospěšné. A nezapomeňte, že Bureš řídí stranu jako firmu:).

          2. Bohatší vrstva a ti co majetky nezískali nejčistším způsobem? Píšeš právě o Babišovi ty vole.

          3. Ale dotkne, nižší vrstvy. Tedy pokud nepracujete v nějaké části Burešfertu, neziskovce nebo zahraniční korporaci (a tam to také není zcela jisté).

            1. Bureš je bohužel hlavně typ jednoduchého vychcánka, který na jedné straně klidně dojí EU fondy svojim Čapím hnízdem, potom lže jak malej Jarda, že to není jeho projekt, pak mu omlátí novináři o hlavu jeho vlastní výroky, kde se sám chlubil, jak to je jeho nejlepší nápad života, pak se zase vymlouvá jako malej Jarda, že teda to byl jeho projekt, ale že to nemohl říct, protože chránil svou rodinu .. blablabla. Takový člověk teď tiskne billboardy, že stát je jako firma a že nedovolí hejtmanům prošustrovat ani jednu korunu a sám krade po miliardách nelegálně, jakoby mu nestačil celý jeho řepkový byznys, kde krade miliardy legálně. Nejhorší na tom je, že takový typ polodebilního burana a vychcánka hrozně imponuje českému buranskému voliči, protože se Bureš na billboardu tváří přesně jako Pepa z hospody a protože to tak těm kurvám v Bruselu natřel s těma dotacema.

              Horší už je to jen s Hillary Clintonovou, kterou dementní národ Američanů možná po všem předvolebních manipulacích a podvodech nakonec zvolí za svou první prezidentku, přičemž krom toho, že má 3,14ču má taky Parkinsona, obsedantni psychozu, trpi narcismem, neumi pouzivat emaily a jeji korupcni vazby by vzdaly na desetidilny roman.

              Ono ne nadarmo mame jedno z nejhorsich skolstvi na svete, hloupym lidem se dobre vladne…

                1. Typická konspirační teorie. Hillary nemá Parkinsona. Prostě si jenom dělala legraci z dotěrného reportéra. Podobné vtípky já taky dělám. Toto video nedokazuje nic. A než sem začnete postovat ty všechny ostatní videa, která údajně dokazují duševně labilní stav Hillary, tak se na ně nejdřív podívejte kritickýma očima sám.

                  1. Nejde o duševní labilitu, jde o následky úrazu fyzického rázu.

                  2. A viděl si to její aktuální omdlení? Tam se taky divně cuká.

                    1. Divně cuká… já se taky občas oklepu, protože je mi zima. Taky mi někdy není dobře, protože na mě leze smrtelná mužská choroba na sedm. A nebo miliarda jiných věcí. Problém je, že konspirátoři aeroneti či sputnikové vždycky přesně vědí, co za tím vězí. A hltají každí video, které dokazuje jejich konspirační teorii, aniž by občas použili zdravý selský rozum. Prezidentská kampaň je setsakra náročná věc. Střídají se místa, časová pásma, svítí na tebe bambilion wattů z bambilionu žárovek, které ještě EU v USA nestačila zakázat, všude spousta reportérů, kteří kladou manipulativní otázky, ve kterých se nesmí kandidát zamotat a říct, aby to voliči sežrali, … Zkrátka nápor na tělo i mysl. Zcela určitě je Hillary pod práškama, protože prášky bere běžný američan jen tak pro radost a dobré chutnání k rannímu müsli, takže Hillary to určitě dostává intravenozně. No a co? Je to těžká řehole a stanou se občas excesy. Ale dělat z toho kovbojku, že je Hillary pod vlivem XYZ nebo má Parkinsona či jiného němce doma v posteli… sorry, ale to je ujetý.

                    2. Ta dáma se netají tím, že je krvelačná. I kdyby byla fyzicky sebevíc v pořádku, tak už jen pro tenhle důvod je jako prezidentka nežádoucí.

                    3. Vidím že se tu špatně řadí příspěvky, to byla reakce na talaricha.

                  3. talarich 14.9.2016 v 16:03

                    Najděte si originál video, novináři v záběru (přesněji výraz jejich tváří) nevypadali, že by šlo o ftípek. Krom toho není jen toto jediné. To kolabování, kdy ji musí okolí podpírat, už se také objevilo vícekrát. Nějaký problém tam bude. Zkuste zahodit nekritický obdiv a přiznejte si, že v skoro sedmdesáti nemusí už být zdraví ok.

                    1. kat 14.9.2016 v 16:15

                      Prosím odpusťe si větu „Zkuste zahodit nekritický obdiv“. Já Hillary ze srdce nemám rád a přeju vítězství komukoliv jinému než jí. Ale jsem natolik soudný člověk, abych pochopil, jak je kampaň náročná záležitost a chápal, že lidské tělo má svoje limity, které Hillary překračuje. Osobně doufám, že Hillary nevyhraje, ale nepotřebuju k tomu jí očerňovat pomocí pseudohypotéz a lézt do zadku kdejakým konspirátorům.

                    2. Očerňování není třeba, to máte pravdu, ona to zvládne sama. Ale to nejsou pseudohypotézy nebo konspirační teorie, to je prostě fakt, navíc zdokumentovaný*. Pokud se k tomu přidá omluvné blábolení, které se vzájemně vylučuje (jako v posledním případě), tak to na důvěryhodnosti nepřidá. Kampaň je možná náročná, ale úřad nebude o nic méně náročný. Každopádně víme hovno, ale pohádkám o dobrém zdraví báby se fakt věřit nedá. Začíná to připomínat generální tajemníky (nebo různé obskurní diktátory), také se mlžilo a okecávalo … až to rozštípla zubatá.

                      */ co je to za novou módu, jiné než předkládané názory vydávat za konspirační?

                    3. kat 14.9.2016 v 16:39
                      Jasně, a 9/11 je také zdokumentovaný, že to nebylo díky nárazu letadel do věží, ale že to bylo díky a) FBI ; b) CIA c) Mossad ; d) kdokoliv další. To je klasický příklad, kdy o zcela neomylném „zdokumentování“ mluví několik různých skupin, přičemž každý tvrdí, že to zcela průkazné a doložitelné „zdokumentování“ dokazuje právě tu jeho teorii.
                      Nevím, na co narážíte s tou vaší hvězdičkou, já tady popisuju konkrétní konspirační případ, který se točí kolem Hillary. Zrovna to video, co „doložil“ zrg1 je klasický případ manipulace obrazem. Z celého záběru je jasné, že si jenom dělala legraci z dotěrného reportéra, ale když se to šikovně ořízne a doplní nějakou rádobychytrou větou o Parkinsonovi, tak to hned vypadá jinak. Mimochodem toto video, které zrg1 použil, jsem viděl už v souvislosti s jinýma důkazama o jiných věcech, které někdo tvrdil o Hillary, a opět ze zaručených a ověřených zdrojů. Tak kdo má pravdu? Všichni zjevně ne, ale všichni používají stejné materiály k doložení, že právě jejich teorie je pravdivá.
                      Znovu opakuji: Hillary nemám rád a doufám, že nevyhraje. Ale buďme prosím trochu soudný.

                    4. talarich 14.9.2016 v 16:48

                      Už jsem to psal. Najděte si celé video i se záběry na okolostojící. Tváře nevěřícně strnulé, některé šokované. Ano, to co dodal zg1 je manipulace obrazem, protože tam to okolí chybí. Takhle oříznuté to může vypadat, že si dělá prdel z reportéra, neoříznuté už tak nevypadá ani trochu. Nevím, co je na tom „konspiračního“. Prostě dostala nějaký tik nebo záchvat. A jelikož to nikdo nevysvětlil, tak se spekuluje. Ta vaše „prdel z reportéra“ je jen jednou ze spekulací. Další jsou parkinson, epilepsie, … dle výběru každého soudruha. Jen ta vaše spekulace se zdá nejméně pravděpodobná, asi tak jako že Husák v posledních letech presidentování byl naprosto fit a netrpěl demencí. Na obecné spekulaci „Hillary není úplně zdravotně v pořádku“ však neshledávám nic konspiračního.

                    5. kat 14.9.2016 v 17:19
                      Na větě, že Hillary má Parkinsona, spatřuju všechno dosti konspirační, obzvlášť při doložení právě tímto videem. Viděl jsem celý záznam a nespatřuju na něm nic šokujícího. Opravdu si dělala jenom legraci z dotěrného reportéra. Nic víc, nic míň.
                      Klidně si věřte čemukoliv, třeba tomu, že WTC spadlo kvůli nekvalitní práci černochů při betonování základů, ale buďte opatrný při „dokládání vaší pravdy“. Snažit se doložit psychickou labilitu, Parkinsona nebo posednutí démony u Hillary právě na základě pouze oříznutých videí, je známkou spíš velmi špatného humoru, ale ne faktografie. Ze samotných videí se „pravda“ dá doložit opravdu velmi těžko. Je to stejné, jako kdybych doložil video, jak mě někdo vybržďuje na dálnici, ale už bych nedodal video z toho, co se dělo před vybržděním. A případně bych ještě doložil šokující tváře policajtů, kteří by byli důkazem, že vybržďování bylo fakt špatný.

                    6. Hitlery ma hlavne nasrano v hlave. Jako dukaz staci to, co napachala v Evrope, Africe a na blizkem vychode v dobe sveho fungovani jako ministryne.

                    7. talarich 14.9.2016 v 17:27

                      Já nevím, jestli ma parkisona nebo ne a je mi to celkem u prdele. Já jen z dostupných záběrů usuzuji (a asi nejsem sám), že na tom madam nebude nejlépe a o dočasnou inispozici zjevně nejde. S těmi videi máte pravdu, vše se dá vyložit na sto způsobů. Když na záběrech uvidíte, jak jedno auto naráží do druhého, nelze činit závěry. Nevíte, co se odehrálo předtím. Konspiračně lze tvrdit, že došlo k rozbití dvou aut. Pravda z těch jediných správných zdrojů však zní, že vlivem horka se nepodařilo dvěma autům projet křižovatkou. Také vysvětlení.
                      Uvidíme, čas ukáže.

                      (pochopitelně, že WTC spadlo pro nekvalitní práci, počet přeražených nosníků byl pod limitem, který zřícení připouštěl:).)

                    8. kat 14.9.2016 v 18:02
                      S výrokem, že Hillary možná není zcela zdravá, nemám problém souhlasit. Ale rovnou suverénně tvrdit, že má Parkinsona, je blbost. Obzvlášť na základě videa. Že je Hillary škůdcem nejen pro Evropu je taky jasné. Ohledně nosníků ve WTC to považuji za vtipnou glosu na závěr, takže se k tomu nebudu vyjadřovat.

                    9. talarich 15.9.2016 v 8:48

                      Já také nic suverénně netvrdil a když už (ač ne doktor) bych to tipoval spíš na toho s tím německým jménem.

                      (vtipná glosa vychází ze Svaté a jediné správné vyšetřovací zprávy, ale také bych to dále nepitval:))

                    10. Ja se budu akorát strašně smát, až všem zastáncům konspirativní reality zboří skutečná realita ty jejich bábovičky a vzdušné zámky. Jasně, Hitlary nemá Parkinsona, má dehydrataci a zápal plic, americká ekonomika se ozdravuje a letos má našlápnuto k rekordním výsledkům, nezaměstnanost není, inflace není, naopak, máme deflaci, cena zlata klesne, Brexit není znakem kolapsu EU, 10% preference Merkelové vůbec nesouvisí s tím, že v Německu se už pomalu přehoplo kyvadlo od „Wir schaffen das“ k „Arbeit macht frei“ a spějeme k občanské válce a neonacismu, cvičení NATO jak navádět bomby na Prahu, Brno a Ostravu je jen taková legrace, o nic nejde, americké konference na téma 11.9. se všemi důkazy proti oficiálním verzím neexistují, jaderné rakety v Rumunsku jsou vlastně protiraketový štít proti Iránu, který ani žádný jaderný program nemá, tlak na vysbírání legálních zbraní obyvatelstva není paralelou téhož, co provedl Hitler před druho světovou válkou…
                      Fakt se už těším, až to konečně jebne a slavné USA vyhlásí default anebo WW3. Víc možností už totiž nemají.

                    11. Jen bych podoktnul, že například při výcviku s B-36 se běžně simulovaly útoky na města na území US a kupodivu je následně nikdo nebombardoval, obsluhy radiolokátorů PVOS se cvičily a možná ještě cvičí na zaměřování běžných letů, atd.. Ono dohodnout cičení návodčích na území nespojenecké země je docela dipolomatický ořech.

                      Ani na jednou z těch Vašich variant se netěším. Kdyby to tak chtělo ještě pár desetiletí vyhnívat…

                    12. Řekl bych, že zrg1 možná chtěl jen poukázat na fakt, že se cvičí návodčí, vylodění nebo výsadek, ale presentováno je to jako příprava k obraně. I když nejlepší obrana je…):.

                    13. k tomu co pise talarich … od doby, co tu pisu o ekonomickych problemech Zapadu se stalo par veci, ktere jsem ani ja ve snu nepredpokladal. Teda krom toho, ze nemame yadne ekonomicke ozdraveni, mame temer nulove urokove sazby tu jsou zaporne sazby v Evrope a Japonsku, zfalsovane prezidentske volby v Rakousku, Merkelova na hranici rezignace, permanentni vyjimecny stav ve Francii de jure na neurcito, takze na veky, Brexit, rusove bombarduji Americanum vycvikove kempy v Syrii a Americane na oplatku delaji manevry NATO na samych ruskych hranicich, do cehoz potichoucku zapojuji i ceskou armadu a nejsou to jen nejake priblble jizdy dragounu, ale integrovana cviceni pozemnich vojsk a americkeho letectva, Sanderse vysachovali proti Clintonove volebim podvodem a aktualne ta baba nebyla mesic v zadne debate, protoze ma pokrocile stadium Parkinsona a to se ma postavit v debate Trumpovi. No nevim. Rekl bych, ze globalni elit to ma za par a letosni podzim, presneji receno nastup Trumpa do prezidentskeho uradu je jejich posledni meta. Bud ho zabijou, nebo dojde k obrovske politicke krizi, nebo spachaji nejakou flase flag operaci u sebe doma a vyhlasi vyjimecny stav a nechaji u kormidla Obamu, anebo spachaji valku v Evrope a nechaji u kormidla Obamu. Kazda z tech veci bude mit za nasledek globalni kolaps. Tak to vidim ja.

                    14. zrg1 15.9.2016 v 12:32
                      Upřímně musím přiznat, že jsem čekal, že zmíníte něco pozitivního o Rusku, které tady tlačíte málem jako vzor pro celý Vatikán.
                      Inu, abychom nezapomněli na Abcházii, Náhorní Karabach a Krym. Rusové potichu rozpoutávají svoji studenou válku, kterou nikdy neskončili, jen se v tom naučili chodit. Stačí jim nenápadně provokovat a popichovat američany a oni se do toho USA už většinou vloží sami, takže se bude zdát, že za to Rusko nemůže. Tak aby to nezapadlo: stále si myslím, že Rusko je větší hajzl než USA a EU dohromady. A to si o EU myslím jenom to nejhorší.

                    15. To si myslíš špatně. Rusko se nijak nemíní roztahovat po celém světě, nemíní si osobovat nárok na suroviny po celé zeměkouli, rozhodně neorganizuje (či mlčky k němu nepřihlíží) teror místních obyvatel za účelem „zisku“, nehledá nové trhy za cenu rozvratu celých států a společenství lidí …. To vše zmíněné dělají USA už desítky let. Hillary Clinton je přesně symbolem tohoto zvěrstva … a v Americe se dělá vše pro to, aby byla zvolena, přestože je bábě sedmdesát a celý život lhala a kradla a organizovala přepadení obrovských států a smrt milionů lidí.
                      Rusko v podstatě nic nevyváží, v podstatě nepotřebuje suroviny zvenku, v podstatě ani nemá zvenku žádné peníze, jde o autonomní stát, zcela soběstačný (v těch mezích jejich mentality a práceschopnosti). Nemá žádnou potřebu se roztahovat jinde, nedokázalo by to ani využít, bylo by jim to ku prdu.
                      Expanze už dávno skončily, nic by tím nezískali.
                      USA – to je jiné. Země je rozvrácená, zadlužená (vnitřní dluh ve výši několikanásobku produkce), sociální dávky pro třetinu obyvatel, zničená celá města, pozitivní diskriminace s důsledky rozvratu sociálního konsensu, lhaní, špehování lidí, destrukce právního systému, obrovský přesun bohatství od chudých ku „bohatým“, hafo spekulativního kapitálu, který nic nepřináší, atd …. Lže se a krade … a ožebračují se lidi … mizí tam střední třída, již desítky let … dolar nemá žádnou cenu … a snaží se to táhnout dál destrukcí dalších částí zeměkoule, následnými zakázkami, krádeží surovin, spekulacemi s pozemky, s vlivem …
                      Nejsem rusofil, ale prvoplánové označování „hajzlů za ještě větší hajzly“ mne trošku … „zaráží“. Rusko se takhle rozhodně nechová …

                    16. h72 15.9.2016 v 13:30
                      V podstatě jenom, pane h72, tvrdíte, že vy nevíte nic o Rusku. Zato si myslíte, že víte hodně o USA. OK, chápu. Je to váš názor a máte na něj samozřejmě právo.
                      Zcela jiná otázka je, zda si já něco myslím špatně nebo ne. O tom ale vy nerozhodujete, ba dokonce ani rozhodnout nemůžete. Víte příliš málo, abyste to mohl tvrdit. De facto vaše první věta jenom říká, že z vašeho omezeného a chudého výhledu se vám zdá, že já to vidím špatně. Ale skutečnost může být zcela odlišná. Rusko má na rukou krev mnoho desítek miliónů lidí a toto číslo stále roste.
                      Můj postoj oproti vašemu je, že si nedělám iluze ani o USA a ani o Rusku. Váš problém je, že odmítáte vidět obrovské nebezpečí, které se z Ruska nenápadně plíží do celého světa, i do oněch USA. USA je pouhou loutkou v mocenských hrách Ruska. Problém USA je, že jsou velice lehce předvídatelní a tudíž i lehce manipulovatelní. A v tom jsou rusáci experti. Klobouk dolů před nima, jak to dokážou trpělivě, ale neúprosně hnát směrem, kterým oni potřebují. Ale přesto to není nic, za co bych je obdivoval.

                    17. Ne že bych vám chtěl do té plodné diskuse nějak vandrovat, ale třeba „odmítáte vidět obrovské nebezpečí, které se z Ruska nenápadně plíží do celého světa“ je asi tak stejně konspirační a podložené jako parkinson u Hillary.

                      „Problém USA je, že jsou velice lehce předvídatelní a tudíž i lehce manipulovatelní.“ Ano, to je vidět zvlášť od doby co v oválu sedí Hussejn. Nemyslíte vážně, že ne.

                    18. „….USA je pouhou loutkou v mocenských hrách Ruska….“
                      Tak to už je kurwa vážne ……

                    19. to h72
                      Prosím označovat ironické příspěvky. Já to pak někdy nepoznám.
                      Rusko že nic nevyváží? Vždyť je životně závislé na vývozu ropy (druhý největší exportér po Saúdech). Druhá v pořadí položka jsou zbraně. Pak dlouho nic.
                      Že si s expanzí neví rady, to je pravda. Všechny jimi okupované státy šly do kytek.

                    20. jen tak by the way…
                      takhle vypada Voice and Head Tremor,
                      presne to, co vidite na videu s Clintonovou.

                      https://www.youtube.com/watch?v=SjIJVmSq5Xo

                      Jak sami uznate, tohle nevystajluje ani kostymek, ani pohadka o dehydrataci a zapalu plic.
                      Ta zenska je zrala na krchov a ne delat prezidentku USA.

                    21. jelikoz mam cyklistu v ignore, tak tady.. Rusko opravdu neni esncialne zavisle na vyvozu ropy. Ropne produkty delaji 30% jejich vyvozu, nikoliv 90% jakou u SA. I kdyz zapoctes plyn, uhli a veskere souvisejici suroviny, je to porad „jen“ 60% Jestli je naopak nekdo esencialne zavisly na dovozu zemniho plynu z Ruska, tak to je EU. A jelikoz Rusko ma dost vseho sveho z domaci produkce, tak i kdyby jim nahodou ted zrovna bouchnul veskery vyvoz uhli, ropy a plynu, coz nehrozi, protoze to odebira Cina, no tak to pro ne bude mozna docela diskomfortni, ale preziji to. Dovoluji si tvrdit, ze s prstem v nose, kdyz prezili i skoro triletou blokadu Leningradu.
                      Jenomze Zapad uz neprezije svuj vlastni dluh a vypadek valecneho prumyslu, ktery funguje na principu nekde neco rozjebat, zabrat suroviny, vydrancovat a odtahnout to rozjebat nekam jinam. V Iraku jimn to jeste vyslo, v Afghanistanu uz o poznani hure, v Libyi jeste hure a v Syrii uz si ani neskrtli. Tak ted borci z USA rozmrdavaji Evropu, protoze blizsi kosile nez kabat a radeji obcanska valka v EU letos, nez obcanska valka v USA pristi rok. Jednoduche jak facka. Rusove v tom nehraji jinou roli nez obětní beránek. Krym zabrali jen proto, protože jinak by už tam smrděli Američani se svými vojenskými základnami, stejně jako už smrdí v Pribaltí, Rumunsku a v Gruzii a neoficiálně už i na Ukrajině, a to se ještě letos pokoušeli o Makedonii a Azerbajdzan.

                    22. „…Jenomze Zapad uz neprezije svuj vlastni dluh a vypadek valecneho prumyslu, ktery funguje na principu nekde neco rozjebat, zabrat suroviny, vydrancovat a odtahnout to rozjebat nekam jinam.“
                      Nedavno jsem slysel nazor, ze kdyz nestacilo natisknout a nalit do „Too Big To Fail“ bank $4.5 trilliony,
                      ze asi budout muset navysit skore na 10 trillionu.
                      A tak budou nuceni kupovat akcie – az ‚znarodni‘ vsechno co ma nejakou cenu.
                      Je to had, co si zere svuj ocas, to je na dyl nez 1 rok…..

                      On 10 March 2016, ECB increases its monthly bond purchases to €80 billion from €60 billion,
                      started to include corporate bonds under the asset purchasing programme and announced
                      new ultra-cheap four-year loans to banks. [wikipedia]

                    23. O tom jsem mluvil – Rusko je naprosto soběstačné, žádnou expanzi nepotřebuje …. a ojebávat druhé lidi také neumí, takže venku nic nevyspekuluje nebo neprodá. Nikdo se s nimi nebaví, tož se ani o kdovíjaké rozhovory nezajímají. Prostě to není imperialistická země ve smyslu kapitálu, výdělku, manipulace s lidmi atd. Je chudé … a vždy bude. Je plné lidí, kteří nemají žádné ambice „to někam dotáhnout“. Mají jiné priority. Rozhodně se ale nejedná o zemi, která klidně vybombarduje rozlehlá území s miliony obyvatel, která rozvrátí rodiny, města, státy, zabere si pro sebe naleziště surovin či půdu, řeky atd. Toho mají již svého dost.
                      Amerika to má také, ale jednak si to šetří pro sebe, jednak to mají v povaze – geneticky jde o kriminálníky či nezaměstnatelné blbce a nemakačenky z Evropy a o náplavy latinskoamerických zemí, o kterých platí to samé. Plus miliony černošských otroků koupených od Arabů, kde se zákonitě v těch rodinách za generace musela znásobit frustrace a nenávist … posílená pozitivní diskriminací, která vedla ke vzniku rozsáhlých „ghet“, kde se děti rodí v rozvrácených rodinách a jejich jediná kariera jest pouliční gang vraždící soukmenovce (případně bělocha, pokud tam náhodou zavítá). Celé se to platí (protože ta gheta jsou na dávkách)z peněz střední třídy, která si na to půjčuje u bank, ovládaných státem, který znehodnocuje cenu peněz, každý den.

                    24. to h72
                      Nemají zapotřebí manipulace s lidmi…
                      100 let cenzury se někde musí projevit. Tak vymyté mozky jako v Rusku aby člověk pohledal. A nestačí jim to. Export demagogie je neskutečný. Tohle býval docela čtivý informativní web. Mimo čestné výjimky (třeba JJ) je to dneska žumpa.

                      Na žití je Rusko samozřejmě skvělá země. Akorát to neví těch jejich několik set tisíc nejbohatších lidí, kteří se navzdory všem dobře míněným radám o už cca 100 let očekávaném konci USA do té ameriky tvrdohlavě stěhují.

                      Imperialismus je jim taky cizí. Vůbec nikdy netoužili ovládnout Asii, Evropu, střední a jižní Ameriku, Arktidu. Akorát těch zemí, kde je ještě snesou, dost razantně ubývá.

                    25. Přesně!
                      Rusové netoužili po ničem jiném, než ovládnout Evropu.
                      Ocitnu-li se ve Slavkově nebo třeba v Lipsku, vždycky si to připomenu.

                    26. Uff, tak to jsem si oddechl, že Rusové nemají žádné mocenské choutky. Takže zbývá zodpovědět otázku, kdy navrátí ta ukradená území.
                      Celkem mě pobavilo zdůvodnění ukradení Krymu, že by to prý jinak ukradli američané. Tenhle argument jsem ještě neslyšel, ale řadí se hned na první místo mého vyprávění vtipů kamarádům v hospodě.
                      Jinak mi tu ta snaha o vymývání mozků od zrg1, h72 a těch dalších „vočíslovaných“ dost připomíná rétoriku muslimů. Ty taky vidí v USA velkého Satana a snaží se ho zničit jakým koliv způsobem.
                      Já samozřejmě nevím, zda bude spouštěčem globální katastrofy USA, Rusko, Irán nebo Turecko, ale vím, že Rusko určitě není hodný hoch, který má pouze křišťálově čisté úmysly. Rusko byl hajzl a je hajzlem i dnes. Co se týče porovnávání piňďourů s USA, to nechám na jiných.

                    27. Přesně!
                      Krym Rusové ukradli Tatarům a měli by ho neprodleně vrátit.
                      Čert vezmi Krym, co severní pobřeží Černého moře?
                      Rusové dokonce zaplatili Francouzům, aby ho pro ně ukradli. Rzhodně by ho Ukrajinci měli neprodleně vrátit Turkům, aby se neposkvrnili užíváním ukradeného.
                      Co se týče Ukrajiny vnitrozemské, měli by si ji navzájem periodicky vracet Litevci s Poláky.

                      Spojování výrazů „Rusko“ a „hodný hoch“, či „hajzl“, je to druh mediálního kokotismu, který se již nenaučím chápat.
                      Naštěstí.
                      (Stejně je tomu s „darebáckými státy“, „osou Zla“ … )

                    28. No jasně! Náhorní Karabach, Abcházie, … a až skončíme s Ruskem, tak můžeme pokračovat třeba na Kypr a Turecko.
                      Zkrátka Rusko nejsou hodní hoši. Zbytek diskuze, zda je USA horší než Rusko nebo obráceně, je mi šumák.

                    29. Náhorní Karabach…
                      Není to ten kousek země, o nějž se sváří dva státy, z nichž se ani jeden nejmenuje Rusko?

                      Abcházie dobře ilustruje problematiku t.zv.Autonomních republik a oblastí.
                      Třeba takto:
                      Abcházská ASSR vznikla v roce 1931 degradací svazové republiky Abcházské SSR na autonomní republiku podřízenou gruzínské jurisdikci. Abchazové, původní obyvatelé Abcházie, byli však pod nadvládou gruzínských bolševiků vystaveni tvrdé gruzifikaci a na jejich území se začali v rámci politiky řízené imigrace stěhovat Gruzínci, což vedlo k častým národnostním třenicím a Abchazové navíc začali ztrácet vliv na politiku v zemi, která prakticky přešla do gruzínských rukou. Během Velké vlastenecké války se Abchazové proti poměrům v Abchazské ASSR začali bouřit, ale jejich snaha o změnu poměrů vedla k velkým represím, zákazu používání abcházštiny na veřejnosti a dokonce i k zavření abcházských škol. Dokonce i abcházské písmo bylo proti vůli Abchazů upraveno podle gruzínštiny. Tato situace však pouze vedla k nenávisti Abchazů vůči Gruzíncům.
                      Jestli oni již Rusové tenhle Gruzínci násilně uchvácený kousek země právě Abchazům již nevrátili. Respektive hrstce těch neasimilovaných.

                    30. Aha, Rusko je vlastně hodné, když vyrvalo Abcházii z rukou těch zlých Gruzínců… Hmm, pak je těžká diskuze. Rusko okupuje Abcházii. Navíc aplikuje podporu a pobídku pro přesídlení rusů na toto území. Zkrátka Rusko je zloděj a prochází mu to.

                    31. Akorát že v Abcházii vůbec nic není a samo „abcházané“ na to málo, co tam je, serou. Jen se krade a nemaká. Nic se nebuduje. Rusko tam nemá co ukrást.

                    32. Hmm, pak je těžká diskuze.
                      Máte pravdu, zejména váš argumentační aparát je neuvěřitelně bohatý, použité citáty a odkazy budu dlouho studovat.

                    33. Už od rána je tu příspěvek, kde jsem vypsal pár odkazů na zdroje pro vaše nastudování. Je to ještě z doby, kdy jsem se Rusům a jejich sviňárnám (vraždy, zlodějiny, …) věnoval. Koukal jsem, že některé odkazy, obzvlášť ty do ruské domény, už dnes nefungují, tak jsem je ani neuváděl. Ale přesto jich ještě pár zbylo. Každopádně jsem tím asi překročil nějaký interní limit na počet linků v jednom příspěvku, takže to čeká na schválení moderátora.

                    34. Dost dobrý, fakjo.

                    35. ygorek 15.9.2016 v 17:33
                      Aha, tak vám chybí fakta?
                      Ruské čistky gruzínců:
                      http://www.osce.org/odihr/34091?download=true

                      Ruská krádež Transdniestria (Transnistria):
                      http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-61886

                      O válce v Gruzii je možné si přečíst vyjádření Mezinárodního trestního tribunálu zde:
                      ICC-01/15 par. 23 (Jan. 27, 201)

                      O Rusku, jako agresivním okupantu možno z hlediska mezinárodního práva zjistit víc zde:
                      Parliamentary Assembly, Council of Europe, Res. 1916 Art. 5 (2013)

                      Tak znovu a po částech.

                    36. Reakce Gruzie:
                      http://www.smr.gov.ge/docs/doc216.pdf

                      Zde je report UNHRC:
                      Georgia (Jan. 13, 2015), A/HRC/31/15

                      Rezoluce Evropského Parlamentu o ilegální okupace Abcházie Ruskem:
                      2014/2533(RSP)
                      P7_TA-PROV(2014)0101, Art. 22
                      2014/2699(RSP)
                      OBSE: https://www.oscepa.org/documents/all-documents/annual-sessions/2016- tbilisi/declaration-24/3371-tbilisi-declaration-eng/file
                      a mnohé další, včetně NATO

                      http://georgia.usembassy.gov/news- events/dc2016t/geneva_talksosce.html
                      http://georgia.usembassy.gov/news- events/dc2016t/24052016statement.html
                      http://agenda.ge/news/14057/eng

                    37. Tisíce ruských vojáků zůstává v Abcházii a Jižní Osetii jako výraz stále trvající ruské okupace:
                      Joshua Kucera, Russian Military To Stay In Abkhazia, South Ossetia, 49 More Years (http://www.eurasianet.org/node/64292)

                      Ruský generál velí „pseudoabcházské armádě“ a podléhá ruskému velení v Kremlu:
                      http://www.georgianjournal.ge/politics/16-kremlin-new-directive-reduce-

                      Rusko-Abcházské smlouvy, které de facto popisují situaci jako anexi:
                      http://gfsis.org/media/download/library/articles/kogan/33-kogan-ENG.pdf

                      Otázka tedy není, zda je Abcházie okupovaná (samozřejmě, že ano), ale otázka je, zda je už anektovaná:
                      http://opiniojuris.org/2015/04/20/guest-post-the-status-of-the-territory-unchanged-russias-treaties-with-abkhazia-and-south-ossetia-georgia/

                    38. Rusko kontroluje ekonomii:
                      Freedom House, Freedom in the World: Abkhazia (2015): citace: “The ability of elected authorities to set and implement policies is limited by the influence of Moscow.”

                      Rubl je oficiální měna. Rusko přímo ovlivňuje rozpočtovou politiku země:
                      http://www.cipe.org/blog/2015/12/07/the-impossible-independence-of-abkhazia/#.V9uH2Fee1vd

                      Rusko vydalo 80% obyvatelstva ruské pasy (později to zdokonalili v případě Krymu).

                    39. Rusko provádí cílené přesuny obyvatelstva, takže porušuje Ženevskou konvenci 49(6).
                      http://abkhazworld.com/aw/diaspora/132-%20145-repatriants-from-the-syrian-arab-republic-are-settled-into-the-hotel-qaytarq-in-sukhum
                      Ellen Barry, Abkhazia Lures Its Expatriates, Welcoming Them One by One, NY Times A6 (May 8, 2009); Anaid Gorogyan, Emigrants Return to Abkhazia
                      https://ge.boell.org/en/2014/01/16/emigrants-return-abkhazia
                      WB Report: Georgia Among Largest Emigration Countries. Civil Georgia. January 16, 2007
                      Yukaka Arai, The law of Occupation: Continuity and change of international humanitarian law, and its interaction with international human rights law 349-50 (2009)

                    40. Tyy joo!
                      145 repatriants who arrived in Abkhazia from the Syrian Arab Republic have settled into the hotel „Aytar“ in Sukhum.
                      Pokud to tedy jsou repatrianti, tedy Abcházci emigrovavší v minulosti v důsledku gruzínského útlaku, uvažujete opravdu hodně ,řekněme, zvláštně.
                      A to tedy jsou, jak dokládá další odkaz.

                    41. Vůbec jste nepochopil myšlenku a snažíte se odklonit diskuzi, což chápu, protože to vypadá s Ruskem bledě a to podle notiček z aeronetu nesmí být dopuštěno. Rusko protiprávně a agresivně začalo válku, získané území okupuje a de facto řídí. A navíc provádí cílenou imigraci, tedy porušení ženevské konvence 49(6). Rusko tedy je zloděj cizích území.

                    42. 1) Myšlenku jsem pochopil.
                      2) Kdo a kam odklonil diskusi je leda tak diskutabilní.
                      3) Nevím, co by mělo vypadat s Ruskm bledě a proč, alespoň v intencích tohoto diskusního vlákna.
                      4) Nevím, co je to aeronet, až na to, že se to slovo ve zdejších diskusích občas objeví. Tudíž netuším, jaké notičky máte na mysli a jak, zcela obecně, nemůže být dopuštěno, že něco s někým nějak vypadá.
                      5) Zde je nutné nejprve deklarovat, jaké a čí právo máte na mysli, ony tam budou podstatné rozdíly.
                      6) Cílenou imigraci ve smyslu vámi poskytnutých odkazů provádí kde kdo. Pokud je repatriace emigrantů cílená imigrace, tedy porušení ženevské konvence 49(6), není o čem diskutovat.
                      7) Tento závěr nelze z vámi poskytnutých podkladů učinit.
                      Anebo lze, ale nelze o něm diskutovat.

                      Předvedl jste, jak jste snaživý.
                      Budou prémie, nebo jen bodíky?

                      (Ano, poslední odstavec je trapný. Ale co by jeden neudělal pro zachování ducha diskuze, že.)

                    43. ygorek 15.9.2016 v 17:33
                      Aha, tak vám chybí fakta?
                      Ruské čistky gruzínců:
                      http://www.osce.org/odihr/34091?download=true

                      Ruská krádež Transdniestria (Transnistria):
                      http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-61886

                      O válce v Gruzii je možné si přečíst vyjádření Mezinárodního trestního tribunálu zde:
                      ICC-01/15 par. 23 (Jan. 27, 201)

                      O Rusku, jako agresivním okupantu možno z hlediska mezinárodního práva zjistit víc zde:
                      Parliamentary Assembly, Council of Europe, Res. 1916 Art. 5 (2013)

                      Reakce Gruzie:
                      http://www.smr.gov.ge/docs/doc216.pdf

                      Zde je report UNHRC:
                      Georgia (Jan. 13, 2015), A/HRC/31/15

                      Rezoluce Evropského Parlamentu o ilegální okupace Abcházie Ruskem:
                      2014/2533(RSP)
                      P7_TA-PROV(2014)0101, Art. 22
                      2014/2699(RSP)
                      OBSE: https://www.oscepa.org/documents/all-documents/annual-sessions/2016- tbilisi/declaration-24/3371-tbilisi-declaration-eng/file
                      a mnohé další, včetně NATO

                      http://georgia.usembassy.gov/news- events/dc2016t/geneva_talksosce.html
                      http://georgia.usembassy.gov/news- events/dc2016t/24052016statement.html
                      http://agenda.ge/news/14057/eng

                      Konec první části, druhá bude následovat.

                    44. Prostě bolševici stěhovali národy nebo aspoń hranice ve velkém a problémy to dělá dodnes.

                    45. Přesně!
                      Stěhování národů a posuny hranic ve velkém dělá problémy dodnes.
                      Ostatně, první počin Islámského státu byl nastartování buldozeru a fyzická likvidace hranice, kterou ve velkém přestěhovali bolševici.

                    46. Velmocenske choutky? To ma predstavovat referendem pripojeny Krym? To je nejaky newspeak.
                      Tezko rict zda je to zduvodneni, ale jeste dnes se na Ukrajine dovolenkuje velky pocet americkych kontraktoru. Bohuzel to asi nedavaji na TV Nova, ktera vam v te putyce bezi.

                    47. Ta fraška označovaná jako referendum nemá s okupací Krymu nic společného. Aspoň Putin sám prohlásil, že o tom bylo rozhodnuto daleko dřív.

                    48. Jinak to má podobnou váhu, jako když si Hitler referendem nechal posvětit anexi Rakouska.

                    49. zrg1 15.9.2016 v 9:35
                      Pamatuju si vaše tvrzení, že tento podzim to bouchne. Tak jsem zvědavý, zda se na Vánoce budu smát já vám. Já netvrdím, že je vše OK, ba naopak. Rusko jsou stále stejní hajzlové jako byli, stále kradou, lžou a podvádí. A tím myslím ve velkém, jako třeba že kradou celé cizí území a podobně. Ale nedělám si žádné iluze o EU, EU je pěkná svině a kdyby to šlo, tak okamžitě z EU vystoupím. Hlasoval jsem proti vstupu do EU a od té doby se na mém názoru nic nezměnilo. Nedělám si iluze o USA, muslim Husejn Obama je pěkný průšvih a Hillary bude stejně tak. Takže nevěřím ve světlé zítřky. Lepší časy už byly a už nebudou. To ale nesouvisí s tím, zda přijímám nebo odmítám konspirační teorie o Hillariovým parkonsonovi.

                    50. „…Nedělám si iluze o USA, muslim Husejn Obama je pěkný průšvih a Hillary bude stejně tak.“
                      To je dobre, ze si iluze nedelate.
                      1. Politika je showbusiness pro skarede lidi (napr. Van Rumpoy/Spidla, Juncker, The Baroness Ashton of Upholland [ta zejmena!])
                      2. President je salesman pro danou zemi
                      3. President je sock-puppet pro ty co maji prachy

                      Pastor Manning on Obama: https://www.youtube.com/watch?v=GJkxt2prB-4 ta koncovka je nejlepsi..

              1. zrg1 14.9.2016 v 14:31

                Bureš rozhodně není polodementní. Má to dobře vymyšlené (ostatně už to před ním podobně zkoušeli jiní). Nějaké hnízdo nestojí za řeč, to je jen okrajová maličkost.

              2. Školství jsme do jisté doby měli skvělé. Ze základky moje generace vycházela vybavena vědomostmi a praktickými dovednostmi mnohonásobnými proti dnešku, proto jsem konkrétně já, ale i mí spolužáci na průmkách a jiných středních školách neměli sebemenšího problému, dokonce mnozí ani s nenáviděnou ruštinou ne, já jsem souběžně s ruštinou ještě dostával i soukromé hodiny angliny – ta se na SPŠE v době mého studia neučila ani nepovinně, ani zájmově či jinak. Dokonce ani němčina ne a pokud vím, tak na jen na gymnáziích byla tuším francouzština a latina. V práci jsem díky skvělé průmce, skvělým prófům i mistrům z praktiky neměl sebemenší potíž a co vím, tak ani poněkud slabší kolegové z ročníku ne. Já měl tu výhodu, že to, co jsem studoval bylo mým intenzivním hobby a je dodnes. Na „tehdejší“ školství tedy nemohu říci ani půl křivého slova. Blbé propagandistické žvásty v občanské výchově musel člověk pustit jedním uchem tam, druhým ven a pamatovat či zapsat jen to nejnutnější ke zkoušení a pak v klidu zapomenout. Ale zrovna já jsem měl na OV skvělého učitele, který nám zadal jen to nejnutnější a v hodinách se diskutovalo a vyprávělo o skutečném životě, žebříčku člověčích hodnot a podobně. Skvělý učitel a slušný člověk, co dokázal přesně odhadnout, co nám ještě říct může a o čem se můžeme bavit v kabinetě, pokud to někoho extra zajímalo. Mezi spolužáky bylo pár synků superbohatých vlivných komunistů, co byli schopni doma ledacos vykecat a proto pro vybrané kabinet. Branná výchova mi taky nijak zvlášť nevadila a třeba z první pomoci si toho dost pamatuju dodnes. Masky, atombordely a podobné píčoviny šly koncem června z hlavy ven, branné cvičení byla docela sranda a zábava, v devítce si šlo s vojákama z blízké posádky zastřílet třeba ze Sa.58 či z malorážky a dokonce hodit i bouchající maketou granátu, už nevím, jak tomu tehdy říkali.

                1. Nojo, skolstvi jsme meli fakt sqele, zhruba tak to roku ’89, teda az na to, ze souska ucitelka psala na kazdeho kadrovy posudek a zvlastni kolonka byly organizacni schopnosti a loajalnost strane a lidu.
                  Po roce ’89 tu chteli udelat amici dokonce vyzkum, jak je mozne, ze s tak nizkym rozpoctem mame skolstvi nekde v prvni desitce na svete a nez ten vyzkum stihli udelat, tak jsme klesli do svetove tricitky a nebylo co zkoumat.

                  Aniz bych si narokoval uplnost vysvetleni tohoto fenomenu, tak v bodech:
                  1. odliv mozku – ti co za neco stali sli podnikat a skolstvi ztratilo kontinuitu a po desetileti budovane know-how
                  2. nekompetentni vedeni – uz za komancu to slo do prdele, viz Vopenka a jeho teorie mnozin pro 1tridu ZS, coz po revoluci dovrsil zalozenim spousty skol, ktere fungovaly jen stylem zaplat a dostanes diplom, i kdyz jsi sebeblbejsi hovado
                  3. ztrata motivace a prestize – elitou naroda se stali byvali komunisti, vekslaci, prekupnici a tunelari a tyto vzory tahnou nas narod dosud. Viz absence mladych lekaru, sester, ucitelu, vedcu atd.
                  4. nekriticky obdiv k Zapadu a zivelne zavedeni vsech tech walfdorfskych a jinych skol, ktere deti vedou k tomu, aby zustaly sve, byt sebedebilnejsi. K tomu armada rodicu nekriticky obdivujici sve potomky a vyhrozujici dnes a denne skolam soudnimi procesy. S tim souvisejici nulove pravomoce ucitele, ktery nemuze zaka ani napomenout, ani vyhodit, protoze reditel ma penize na hlavu, ne za vysledek.
                  Toto vsecko je zapadni fenomen, pred rokem ’89 naprosto neznamy
                  5. rusive vlivy mimo skolstvi. pred rokem ’89 fakt nebylo moc co delat, v televizi bylo velke hovno, cestovat se nedalo, cist se taky moc nedalo, vest diskuze po netu se nedaly, parit hry se nedaly a v kine davali leda tak jen pockej zajici anebo ruske valecne filmy typu URAAAA, smert fasistam. Dneska to je pravy opak

                  No a pak je tu posledni vliv a to spolecenska zakazka. Rodice serou na deti, protoze kariera vole. Skolstvi sere na deti, protoze cokoliv nadstandard se drive nebo pozdeji obrati proti nim. St

                  1. Co se týká školství, tak
                    — Ztráta know-how mě nemrzí, protože se zároveň ztrácí i schopnost nutit žáky memorovat zbytečnosti. Je tudíž určitá šance, že se to již neobnoví :-)
                    — waldorfské neškoly mě též netrápí ani v nejmenším, protože za dítě odpovídají rodiče a je to na nich, kam jej dají do školy. Pokud jsou chytří a vzdělaní a dítě je též chytré, určitě v žádné z těch neškol neskončí :-)

                    1. To, že jako důsledek ztratili žáci schopnost memorovat vůbec, mě nemrzí, ale jejich budoucí spolupacovníky to možná mrzet bude.
                      Zejména v případě výpadku proudu.

                    2. schopnost memorovat jedním uchem dovnitř, tam to týden podržet a druhým pustit ven, ta je opravdu k ničemu. schopnost podstatné dlouhodobě udržet vniká u vnímavých jedinců právě memorováním, a odlišuje použitelného od gůglinženýra, gůgldoktora, gůglprávníka atakdále.
                      typycky (a nejen) urgentní medicína – tam opravdu není čas se matlat ve smartfounu a hledat na které straně mívá člověk srdce a kolik asi tak mívá tlak.

                    3. On mozek je konec konců také sval (důkaz: mozkem se pracuje, ergo koná práci) a svaly je nunto trénovat a to i cviky, které nejsou přímo používány při výkonu. Například jsem neviděl klikovat fotbalistu při zápase, ale při tréningu ano.

                    4. k walfdorskym a jinym skolam. Ono je strasne fajn mit koncept, ze chvilku si hrajeme, chvilku si povidame, chvilku si zpivame, pak se jako trochu ucime, ale kdyz nas to nebavi, tak proste vstaneme a zacneme chodit po tride, protoze tak to citime…

                      Parada. Akorat v krute realite kapitalismu kdyz dostanu ukol a mam odevzdat hotovy za tyden vyreseny, tak na to sere pes, ze si potrebuju zazpivat, zajit si ven, pohladit broucka a kyticku a nemel jsem cas se na to ani podivat.

                      V realnem svete pres miliardu neuveritelne pilnym a nenarocnych cinanu maka 18h denne na hrst ryze a mz si tu v Evrope diky kolonialismu z 19 stoleti akorat valime suny, navic jsme vymekli a posledni poradnou valku o Falklandy jsme vedli pred 35 lety, takze tezko cekat, ze miliarda Cinanu nam dovoli hovno delat a mit se jak prasat v zite. Tohle uy neporchayi ani Americanum, kteri nevymekli a kazdy rok rozpoutaji 2 nebo tri nove valky a stejne je jim to platne jako mrtvemu zimnik, protoze kde bylo co ukrast a rozjebat uz to rozjebali a znicili a nove destinace nemaji, krom tech, ktere chrani Rusko a kde by dostali naferovku pres drzku, coz se krasne ukazalo na Ukrajine a v Syrii, kde je NATO takhle malicke. Tak aby se nasi milacci vychovani hovno delat a brat podporu a byt harmonicke bytosti nedivily, az na ne dopadne realita zivota (potazmo americke bomby navadene mirumilovnymi navodcimi ACR).

                    5. s tvrzením že amerika dostala na držku bych byl zdrženlivější (tak nějak bych to připodobnil rvačce školáka s batoletem, kdy se školák zdráhá do batolete prudčeji drcnout). nicméně nemohu upřít orientálním despociím akčnost a schopnost bezohledného rasantního přístupu, kterého demokracie a republiky nejsou schopny.

                    6. Re: Lukas B.
                      15.9.2016 v 16:24

                      Pravda, USA v Syrii na prdel nedostali. Tak to skutecne rict nelze. Ale lze rict, ze teroriste, kteri jsou USA podporovani, zacinaji byt fprdeli, bo jim USA dodava mene a mene matrijalu a USA samotne tuto akci zacinaji projizdet takticky. Nez se rozkoukaji, Rus je o krok napred. Sila je USA v Syrii ale uplne nahovno.

                    7. O tom s tím výpadkem proudu jsem už taky přemýšlel, ale pokud pomineme postapo scénáře, tak je imho zbytečné se tím zabývat. Vypadne-li proud, tak je v průměrné firmě zbytečné se pokoušet cokoliv dělat, snad kromě vaření kafe (to ještě jedině pokud mají plyn). Možná snad tak nákup se dá spočítat ručně, ale ať už jde o výrobu, konstrukci nebo jen terciálněsektorovou žvanírnu, tak efektivní práce bez elektriky prostě není možná.

                    8. Re: pzkudk
                      15.9.2016 v 17:13

                      A tak… da se delat i bez elektriky. Vcera sfajroval v Cernovicich sklad postelovych matraci a elektriku taky nepotrebovali.

                    9. Ku waldorfským školám jen tolik, že je poněkud podivno se o nich zmiňovat, když o nich dotyčný neví vůbec nic ….

                    10. wdf či mtsr škola je v zásadě dobrý nápad, že některé dítě se lépe naučí než dřepěním v lavici. samozřejmě je od toho nutno abstrahovat podivné šamanismy (kosmické výchovy) a přijmout fakt, že dítě bude vyrůstat mezi dětmi s rozličně alternativních rodin, dětmi (příliš) líných rodičů a to vše kombinováno s nepříliš vzdělavatelnými dětmi ambiciozních rodičů, čímž vzdělání maličko trpí (v principu jako v pomocné škole bez úplných degešů). pro dítě s inteligencí od mírného nadprůměru výš se to bez značného domácího dovzdělávání neobejde. dítě s nadprůměrnou inteligencí ponechané napospas tomuto zakrní a zleniví.

                    11. Pro mne, jako pro člověka, který o waldorfschule ví skoro vše, je to velmi přijatelný názor.
                      Pro neinformované – WS mají extrémní úspěšnost absolventů na dalších stupních vzdělávání … i jinak ….
                      A další info .. mé děti tím prošly všechny … a ani jedno se tam necítilo úplně dobře … a ani já bych tam děti nedal (rozhodoval tenkrát o tom někdo jiný) …. jako bývalý učitel, pokud bych šel učit znovu, bych šel na „obyčejnou školu“.

                  2. Moje zena je ze siroke ucitelske rodiny. Vcetne reditelu, inspektoru, atd. Zazili to jak pred ’89, tak po. Mnohokrat na toto tema prisla na rodinnych dychankach rec. Nebudu zbytecne brednout do detailu, ale rodina se shodla bez vyjimky na tom, ze to jde do cim dal tim vetsi prdele. Podotykam, ze politika sla stranou.

                    Jako posledni tecka je tento dokument: https://vlkovobloguje.files.wordpress.com/2016/09/vc3bdstc599ic5beek18.jpg?w=900

                    Co k tomu rict vic?

                2. Nojo, skolstvi jsme meli fakt sqele, zhruba tak to roku ’89, teda az na to, ze souska ucitelka psala na kazdeho kadrovy posudek a zvlastni kolonka byly organizacni schopnosti a loajalnost strane a lidu.
                  Po roce ’89 tu chteli udelat amici dokonce vyzkum, jak je mozne, ze s tak nizkym rozpoctem mame skolstvi nekde v prvni desitce na svete a nez ten vyzkum stihli udelat, tak jsme klesli do svetove tricitky a nebylo co zkoumat.

                  Aniz bych si narokoval uplnost vysvetleni tohoto fenomenu, tak v bodech:
                  1. odliv mozku – ti co za neco stali sli podnikat a skolstvi ztratilo kontinuitu a po desetileti budovane know-how
                  2. nekompetentni vedeni – uz za komancu to slo do prdele, viz Vopenka a jeho teorie mnozin pro 1tridu ZS, coz po revoluci dovrsil zalozenim spousty skol, ktere fungovaly jen stylem zaplat a dostanes diplom, i kdyz jsi sebeblbejsi hovado
                  3. ztrata motivace a prestize – elitou naroda se stali byvali komunisti, vekslaci, prekupnici a tunelari a tyto vzory tahnou nas narod dosud. Viz absence mladych lekaru, sester, ucitelu, vedcu atd.
                  4. nekriticky obdiv k Zapadu a zivelne zavedeni vsech tech walfdorfskych a jinych skol, ktere deti vedou k tomu, aby zustaly sve, byt sebedebilnejsi. K tomu armada rodicu nekriticky obdivujici sve potomky a vyhrozujici dnes a denne skolam soudnimi procesy. S tim souvisejici nulove pravomoce ucitele, ktery nemuze zaka ani napomenout, ani vyhodit, protoze reditel ma penize na hlavu, ne za vysledek.
                  Toto vsecko je zapadni fenomen, pred rokem ’89 naprosto neznamy
                  5. rusive vlivy mimo skolstvi. pred rokem ’89 fakt nebylo moc co delat, v televizi bylo velke hovno, cestovat se nedalo, cist se taky moc nedalo, vest diskuze po netu se nedaly, parit hry se nedaly a v kine davali leda tak jen pockej zajici anebo ruske valecne filmy typu URAAAA, smert fasistam. Dneska to je pravy opak

                  No a pak je tu posledni vliv a to spolecenska zakazka. Rodice serou na deti, protoze kariera vole. Skolstvi sere na deti, protoze cokoliv nadstandard se drive nebo pozdeji obrati proti nim a stoji to prachy, ktere nejsou. Stat sere na talenty, protoze nejlepsi volici jsou stejne debili na davkach. Media funguji stylem brainwashing, v telce co 5 minut desetiminutova reklama, takze 99% decek ma poruchu soustredeni a vselijake lekarsky potvrzene „dis“, ja tomu rikam spolecenskym vyvojem podminena debilita.

                  Je fakt, ze tech par talentu diky modernim technologiim a moznostem sdilet informace a cestovat jsou o 2 levely vys, nez obdobne talenty, ktere zily za sociku, protoze tehdy nebyly ty moznosti a protoze tehdy bylo vse kolektivni. Ale takovych je kolik ? 50 v cele republice rocne ? A co ten zbytek ???

                  1. Poněkud přeháníte. I za bolševika bylo dost učitelů, kteří stáli za vyliž. Prestiž to také nebyla kdoví jaká, přeci jen pracující inteligence byla až třetí v řadě. Možná ke konci bolševika už to nebylo, ale zeptejte se školních ročníků kolem padesátých let, jak se projevoval ve výuce nekritický obdiv k východnímu bratrovi. Asi to bylo v menší míře, ale i tehdy existovaly protekční dětičky, na které byl učitel krátký. V televisi bylo hovno, ale to je i dnes. Oproti tomu číst se dalo i tehdy.

                    1. Hlavně většina těch argumentů je otočitelná na socialismus.
                      1) Odliv mozků – no když měli špatný původ, případně měli prořízlou tlamu, tak se mozky odlily do dělnické profese, že jo.
                      2) Nic se nezměnilo
                      3) Všichni byli za socíku tak STRAŠNĚ motivovaní, že… alespoň si nelžeme, že by se v tomto směru něco měnilo
                      4) nekriticky obdiv k Východu
                      5) rušivých vlivů bylo stejné množství, jen nebyla taková rozmanitost

                      Z kopce to jde proto, že do učení se nyní hrne odpad pedag. fakult, protože ti lepší tam jdou za snadným titulem a hlavně neučit. Pak tu máme těch pár naivních lidí(jsou i u Policie :P), kteří mohou být kvalitní a půjdou učit. To jsou ti, na které se roky vzpomíná, ale těch pár to nevytrhne stejně, jako to nevytrhli za socíku. A druhou součástí toho problému je fakt, že učitelé nemají podporu rodičů. Dítě není blbé, dítě je od přírody naprogramované na to, aby z rodičů umělo vycítit kde co a kopírují je. Proto si dcerky otáčí otce okolo prstů, protože přesně kopírují chování matky a umí vycítit, kdy to správně použít. A když dítě ví, že ho rodič proti učiteli bude chránit a učitel je ve stavu, kdy se nesmí na dítě křivě podívat, protože rodič ho nepodpoří, tak jsme ve stavu, kdy máte děti nastrkané v místě, kde nechtějí být, nesmí dělat to, co by chtěly a ještě jim tam rozkazuje člověk, kterého za to viní. A to prostě není zdravé pro školství. A já nebudu tvrdit, že je to většinová záležitost, ale všichni to známe, stačí pár jedinců v kolektivu, aby se z toho stal neřízený dav.

                      Tolik můj amatérský názor důležitý asi stejně, jako můj názor na otázku Falklandských ostrovů :D

                    2. Dcérek bych se zastal, mají to vrozené. Nejdřív omotávají tatínka, když vyrostou, hledají si jinou oběť. Od matky (a nejen od ní) jen okoukávají techniku:).

                3. No já prostě zažil tu „první desítku“, ze základky, ale i středních škol vycházelo z každé třídy 15-18 fakt dobrých lidí, kterých dnes z každé takové třídy vyjde max. 5, možná ani to ne. Ségra učí na prvním stupni a kamrádku mám na druhém stupni ZŠ, mám info z první ruky.
                  Rušivé vlivy. Před rokem 89 toho bylo co dělat podstatně víc a hodnotnějšího, než dneska. Co Ti dneska dá paření nasíti, vykecávání o píčovinách na sociálních sítích, v TV lži a nalejvárna, co všecko si máš koupit, abys nebyl socka. Aby se dětičkám nááhodou něco nestalo, skoro nikam nesmějí a nic nemohou. Kroužky na domech dětí a mládeže vesměs do života na hovno a ještě drahé jak sviňa. My jsme se mohli jít v klidu vyráchat do potoka, zajezdit na traktorové duši, za tři kačky na koupaliště, blbnout do stohu, tahat holky do stodoly, blbnuli jsme venku v létě v zimě se vším možným i nemožným, vyráběli bouchací kuličky a všelijaké pumy, lepili izolepou na koleje náboje ze staré četnické pušky, stavěli si bunkry v zemi a chajdy v lese, na podzim pekli brambory ve žhavém popelu z ohniště z vlastnoručně nadělaného a natahaného dříví, došli domů kolikrát potlučení z kozích dechů a bicyklů, v jídelnách jsme žrali hliníkovým nádobím z hliníkových táců, vařilo se v hliníkových kastrólech, venku se špinavýma rukama jedlo ovoce přímo ze stromu a stalo se nám všem tak akorát hovno. Dnešní děcka by na to snad umřely, každé druhé má nějakou nemoc či alergii.
                  Odborných zájmových kroužků na základce i mimo jako nasráno a zadarmo, jeden lepší jako druhý a všecko platila škola – elektronika, radioamatéřina, letecká a automodelařina, kroužek, co se tam bavili zpracováváním nejrůznějších plastů, truhlářsko-stolařský kroužek ve vybavených dílnách, několik druhů hudebních kroužků, kde se rodily příští kapely a muzikanti – furt bylo co dělat až tak, že jsme chodili z venku domů za tmy a dostali někteří napráskáno. Lezli jsme po starých barákách, po stavbách paneláků, dělali jsme všelijaké píčoviny, kouřili pod železničním mostem…ale nikdy nás kurva nenapadlo něco někomu poničit a zničit, jako to třeba dnes dělají sprejeři.
                  Dnešní děcka nemají ani tušení, oč všechno jsou ochuzené a je mi jich líto. Já mám na co vzpomínat.

                  1. Většina toho, co píšete, je věcí rodičů. Je jen na nich, jestli nechají své potomky běhat po lese, stavět bunkry, koupat se v potoce nebo si rozdělávat ohníčky. Takže mi tak nějak vychází, že příčinou jsou „fakt dobří“, co vycházeli za Husáka ze škol.

                  2. U nás na vesnici se v tomto směru teda nic nezměnilo, jenom kolem modernizované dráhy vede berlínská zeď, takže s kolejema to není tak horký. A taky těch dětí nebude tolik, ale já jsem z populační exploze =) No a samozřejmě zájmů je více, takže chybí jednotící prvek. Kvalita technických kroužků bohužel padla na držku, protože víc táhnou jiné věci(u nás klasickej fotbal a nově třeba floorball). Osobně mi přijde, že místo technických/modelářských kroužků se děti víc zajímají o pohybové, ale to bude IMO tím, že se za těžký €€€ modernizuje hřiště a to se pak oplotí a zamkne. Tam, kde se dalo hrát na trávě, je nově parkoviště, posezení, imitace parčíku, takže tam najednou není kde hrát ani ten blbej fotbal atd. Jako pokud mizí tato místa na vesnici(krásnej plácek 50 x 100 m trávy mezi pár paneláky někoho napadlo prosázet křovinama(rozšíření zeleně, dotace €U) a tam, kde já hrál každý odpoledne fotbal, to najednou nelze, protože jsou tam nějaký křoviny, protože… hned asi o 300 m dál je konec vesnice, začínají pole a za poli začíná les…)

                    1. Chjo, dokoncím…

                      Pokud tato místo mizí na vesnici, jak to asi vypadá ve městě.

                      V tomto případě je vesnice místem, kde žijí necelé 4 000 obyvatel a ze středu vesnice je to každým směrem cca 10 minut ostřejší chůze do pole a za poli jsou další pole :D/a jedním směrem les/. Holt přelom Hané a Jeseníků, na jednu stranu pole, pole, pole a pole a na druhou kopce, lesy a nádhernej výhled.

                  3. no ja zil detstvi uz v posledni fazi sociku a tam uz byl videt ten kolaps… tridy po 40 zacich, souska dozorkyne v jidelne vyhrozujici prvakum, ze jestli si nablijou do talire s nechutnou flaksou, tak budou muset snit i to , co vyblily…

                    Navic ve meste na sidlisti, moje detske kresby jsou jen rozkopane cesty, bagry a bordel, navic ta schiza, ze vsichni vedeli, ze to jde do riti, ale oficialne jsme stale budovali svetle zitrky a prestavbu….

                    1. Re: zrg1
                      15.9.2016 v 9:54

                      Ja jsem taky cast detstvi prozil na sidlisti, po nastehovani same blato a bordel, ale to trvalo jen asi rok a neco. Na druhou stranu – kdyz jsem se na to misto po 20 letech o5 dostal, tak: hezky parcik, ale pod lavickama strikacky s jehlama, okolo stromku nasrano od psu (za totace si to nikdo nelajznul bo se bal souha VB a pak pruser ve skole ci zamestnani). Auta zaparkovany i pres chodnik, ze neslo projit (jasne, za totace byla aut sotva tretina, ale parkovalo se dal od domu na parkovisti a lidi nebyli tak lini si tu prdel kousek donest sami), atd.

                      Kdyz to srovnam, tak mi to vychazi 50:50. Ve finale jsem jako decko behal na kopec za barakem (ted tam nepotkas dite – moc vysokej kopec) a jezdil na skateboardu po chodniku (misto chodniku je tam ted detsky hriste za EU dotaci, ale matky tam nechodi, protoze je tam nasrano od psu a kocek). Takze ja jsem si to, alespon nejak, uzil. Nesrovnavam radeji s tou casti zivota, kdy jsem jako dite vyrustal na dedine. To je uplne jinej vesmir.

                      Co mne potesilo je, ze vesnice se az tak tolik za ty roky nezmenila. Kdyz potomstvo lita po te nasi prdeli na Sumave, tak je to uplne stejny, jako kdyz ja jsem vyrustal v podobne prdeli na Morave. Tady je jeste svet normalni.

                  4. Tohle do kamene tesat. To presne sedi na moje detstvi.

                  5. Uz sem nejak dlouho nepise takovej ten Karel, ze jo…

                  6. 1+, jako byste to psal o mně.

  4. Je to trochu složitější, už ani veřejnosti se to nedaří prodávat a co hůř, už ani jednotlivým Městským částem se rozhodnutí Magistrátu nedaří prodávat. Městské části se bouřily proti Magistrátem určeným modrým zónám. Magistrát „měl nápad“, rozeslal ho Městským částem k připomínkám a většina Městských částí připomínkovala, že si parkování vyřeší po svém, protože nejen v každé Městské části je situace jiná, ale i na území jedné Městské části jsou rozdílné podmínky. Zjednodušeně řečeno někde je míst habakuk, jinde jich nikdy nebude dost a podle toho se chtěly některé MČ zařídit. Dlužno říct, že ne všechny MČ se bouřily, některé to vzaly, jak to bylo. Když Magistrát zjistil, že rebelů je větší než malé množství, tak použil právo veta a nazdar bazar, parkovací zóny bude řešit Magistrát takto Zeus hromovládný a trhněte si všichni nohou. Takže došlo k rozšíření modrých zón až na Jarov, kde je sídliště a pak také vilová čtvrť, kdy většina rezidentů parkuje ve své vlastní garáži na svém vlastním pozemku, ale co už, proč tam nenamalovat modré lajny. Jak u blbejch na dvorku.

    1. Já nevím, co se Vám pořád nezdá, tady z toho článku je jasně vidět, že pan Dolinek je muž na svém místě! :P

      https://www.novinky.cz/domaci/414584-dolinek-nabidnete-pozemky-pro-auta.html

      1. jo ták, já jsem to ve své omezenosti zase nepochopila, zdražení rezidentských karet, ubírání parkovacích míst a prodej více karet než je míst, je vlastně pro ochranu nás místních! Tisíceré díky, Dolínku, hned se mi tu lépe bydlí. :-D

      2. Klasicky socanské řešení. A až se majitel rozhodne, že stavět bude, tak bude za hajzla, co ruší parkoviště. A problém nedostatku parkovacích míst se vrátí jako bumerang:).

        Jen tak mimochodem, já už si všechny ty předpisy pro naše blaho za volantem nepamatuji, ale není náhodou nařízen nějaký odstup parkujících aut od přechodu? Na té fotce moc velký není.

        1. to je v pohodě, to už je vyřešeno, až se rozhodne stavět, musí mít stavební povolení a to si teda pěkně počká. :-D

          taky už se v těch pravidlech pro naše blaho ztrácím, božínku, tolik opatření pro naše blaho si snad ani nezasloužíme.

  5. Asi se budu opakovat, ale uberzmrdacky pristup neni ani ten v Praze, ani ten v Jesenikach, ale v moravskoslezske obci Klimkovice.
    Prdel sveta kde zije 4000 lidi si hraje na mesto – pockat , ne na ledasjake mesto, ale dokonce na lazenske mesto! Co na tom, ze lazne se nachazeji 7 km mimo Klimkovice , v samostatne obci Hylov.
    Nevadi, starosta Klimkovic pripise Klimkovicim status lazenskeho mesta. Nacez pozaduje zakaz kamionove dopravy, ktery mu policie neschvali, protoze Klimkovice stoji na vypadovce Ostrava – Bilovec.
    Bilovec ma sice 8000 lidi, 2x vice nez Klimkovice, ale je to obec, zatimco Klimkovice jsou mesto. Z cele spadove oblasti kolem Bilovce denne dojizdeji do Ostravy desetitisice lidi, protoze uz jsou mimo dosah ostravske MHD, zatimco 4000cove Klimkovice, ktere MHD samozrejme maji, si fasisticky vyhlasi status lazenskeho mesta a zakazuji pripadne komplikuji prujezd prespolnim o sto pero.

    Policajti sice smetli pozadavek Klimkovic na zakaz kamionove dopravy ze stolu, ale to nezabranilo, aby uberzmrdska obec Klimkovice nepostavila 2x radarovy prechod, kde pri rychlosti 49.9km/h sepne cervena v obou smerech a drzi ji dlouho, fakt dlouho. Pres oba prechody prejde radove 50 lidi za den, ale nevypinaji se, jedou 24h denne, 7 dnu v tydnu. v 300.000 ve Ostrave se svetla na noc vypinaji, protoze asi chapou, co je to plynulost dopravy, ale ne v Klimkovicich. Asi 2 roky zpatky padl navrh, ze samosprava bude moc zvazit vyhlaseni nizkoemisni zony a Klimkovice byly prvni, ktere se o to zacaly zajimat. V praxi chteli vydat pro svych 4000 dusi jako pro rezidenty vyjimku, nasledne vydat svoje vlastni emisni nalepky, ktere by se lepily na celni sklo a ktere by platily jen v 4000covych Klimkovicich a kdo by ji nemel, mel by zakaz vjezdu. Predstava , ze si lepim na celni sklo nalepku platnou pro kazdou 4000vou prdel sveta po ceste je dost desiva. Ale starosta Klimkovic v tom nevidi problem.

    Perlicka na zaver. Vsichni vime, v jakem stavu jsou dalnice. Vsecko co jede po Dalnici z Ostravy do Brna ma slusnou sanci na objizdku pres Klimkovice, pokud se stane nehoda nebo rozkopou dalnici v cca 20km useku kolem Klimkovic. Stava se tak 10x do roka. Myslite si, ze uberzmrdska obec vypne sve obecni buzeratory semafory ? Ani omylem. Cela kolona Brno – Ostrava stoji v 4000cove prdeli sveta, kolony se tahnou na desitky kilometru a pojizdi se tak 5km/h, zatimco vsude jinde se plynule projizdi. Naposledy se to stalo ted v dopravni spicce na konci prazdnin, kdy se lidi masove vraceli z dovolenych. Klimkovice dokonce vyslaly 2 policejni vesnicepaky, aby zdrzovali kolonu z dalnice a posteli mistni ve smeru do Hylova. Takze ti zmrdi to moc dobre vedeli, co zpusobili. Ale na kazdou svini se voda vari a Klimkovice nejsou vyjimkou. Pomalu maji stejnou povest jako lazne Bohdanec, az na to, ze lazne Bohdanec, dalsi uberzmrdska obec se 4000 dusemi.

    1. se uz poucila a mistni vesnicepaky postavili do late. Klimkovice tarto bolestiva zkusenost teprve ceka.

    2. Já se těm Klimkovicím nedivím, spíš je to neschopnost státu zajistit aby takovouhle prdelí nejezdili kamiony skrz náměstí. Navíc když tam jsou dvě dálnice (D1 a D56) a k tomu 58.

      1. to ze Klimkovicema jezdi kamiony je urban legend. Nejezdi a nikdy nejezdily, spise dodavky, sem tam nejake stavebniny. Nedava smysl, aby mezinarodni kamionova doprava objizdela celou CR po vedlejsich cestach a setrili za dalnicni znamku a ze by se vsichni hned, jak skonci bezplatny usek v Ostrave, nahrnuli na vypadovku pres Klimkovice. Pravda je, ze jednou za cas to udela nejaky Polak, ktery pak stejne zabloudi a sprajcne se s Pendolinem ve Studence na zeleznicnim prejezdu, ale toto nejde zobecnovat jako pravidlo.
        Doprava pres Klimkovice je z 99% tovrena osobaky, coz jsou lidi z Bilovce a okoli, kteri dojizdeji do Ostravy za praci a maji to pres dalnici podstatne dal nez po okresce, navic je treba dost kravina jet po dalnici, kde mas do mesta ctyri sjezdy a hrozi, ze si nehorazne nadjedes a pak se budes zase sahodlouze vracet.
        Taky nedava smysl, kdyz 10x do roka kamiony pres Klimkovice skutecne jezdi, to je, kdyz se rozkope dalnice nebo je nehoda v klimkovickem tunelu, tak ti kokoti nechaji sve buzersemafory zapnute, takze po celych Klimkovicich a ne prijezdu 10km kolony a vsechno to coudi do vzduchu, emisi 5x tolik, nez kdyby to plynule projizdelo.
        Takze Klimkovicim nejde vibec o emise, jde jim jen o to buzerovat, prudit a nasirat vsechny okolo. Typicti zmrdi a toho starostu jednou mistni nakopou do prdele, az si v jejich vehlasnych klimkovicich nikdo nekoupi ani slany rohlik, protoze tam nikdo nebude ochotny zajizdet.

        1. IMHO je ten zakaz v Klimkovicich tak trosku s krizkem po funuse. Ta dalnice skrz tunel tam totiz neni az tak dlouho. Pred dalnici to tam vypadalo fakt hutne. Jezdim tam sice jen jednou rocne (ano do lazni), ale cca 8 let zpatky to bylo od Olomouce tak cesta na 5 hodin kdyz se zadarilo.

          1. No vidis, jel jsi tama pred 8mi lety zpatky a pamatujes si to. Ja tama musim jezdit denne a ted ke konci srpna mi jeden prujezd Klimkovicemi zabral hodinu cisteho casu tam a 40 minut zpatky, protoze mistni starosta a mistni semafory.Vynasob si to tisicema lidi, ktere potrefilo to same, vyfakturujme to jaku ztratu casu na ceste a posleme to tomu zmrdovi k uhrade, kdyz je to takovy borec. A pokud nechce dodrzovat pravidla hry a chce hrat svoji zakopovou valku, OK, ale v tom pripade necht plati nova vyhlaska, ze zadny obcan Klimkovic nema pravo provozovat auto na uzemi CR. Hotovo dvacet.

            1. S tema semaforama nejsme vepri. Pokazdy kdyz tam jedu, tak si rikam esli to vyjde to projet. A je jedno jak rychle jedu ja. Pac z protismeru nebo nekdo prede mnou tam jede tech 49 pravidelne. Jezdit tama denne, tak sorry, ale to bych tomu zarizeni asi ublizil.

              Me slo o ty kamiony. Pred tunelem to bylo IMHO docela zakamionovany. Po tunelu jsem si jich tam pravda nevsim.

              BTW chces rict, ze kdyz povezu rodinu do lazni, tak z Olomouce mi to k vyjezdu bude trvat 40 minut a od vyjezdu jen pres obec asi hodinu? To mozna radsi zastavim u paty tunelu a vynesu kufry do kopce na Hylov.

              1. Osobne tyhle semafory proste projizdim na cervenou, uplne je ignoruju. Samozrejme problem je, kdyz prede mnou je 10 lidi, co to neignorujou, no :-((

                1. Pokud jde o buzeracni semafory, tak ja aplikuju metodu DF. Dokud stojim na semaforu, stojim na klaxonu. At si tu party uziji take mistni volici. Klaxon neni na pripadnem videozaznamu poznat, kdezto prujezd na cebrenou ano…

                  1. Je to divne, ale za projeti buzeracniho semaforu mi jeste v zivote ani jednou neprisla zadna vyzva. Fakt ani jednou. Ale asi to bude zaviset misto od mista – tam co jezdim ja sice napriklad maji nejake kamery na tom sloupu, ale mozna nefunguji nebo se pouzivaji prave na mereni te rychlosti nebo nevim, ale fakt nikdy nic (a to ze mi jinak chodi porad neco)

                    1. Také je projíždím, ale většinou se ani nedívám, jestli tam kamera je, nebo není, prostě na to seru. Naštěstí v okolí Zlína snad nic takového ani nikde není, nebo jsem na to zatím nenarazil. Vlastně ani nevím, jestli je to opravdu postihnutelné? Pokud je to semafor kombinovaný s přechodem, tak je to asi jasné, ale co ty semafory, které prostě stojí jen tak uprostřed cesty mimo křižovatku i přechod? Je vlastně přestupek takový semafor projet, když tento neplní svoji funkci? Není určen k řízení provozu, jenom k buzeraci.

                    2. Semafor bez přechodu je napadnutelný – v Klimkovicích to takhle proběhlo. Nejdříve samotný semafor, pak rozhodnutí o jeho protiprávnosti (nebo jak se říká když je to autoritou uznaná neopodstatněná buzerace), pak přibyl přechod.

                    3. Re: adawolfa
                      14.9.2016 v 14:53

                      Zkuseni uz vedi, ze buzeracnimu semtamforu se lze vyhnout proste tak, ze jedu dostatecne rychle na to, aby nestihl preklapnout na cervenou.

                      No a pokud jedu za nejakym zavodnikem, ktery aktivuje spusteni cervene, snadno se stane, ze ten druhy to odsere. Ja jsem to zazil 2x.

                      Dalsi vec je, jestli je to u soudu rozmetatelne pro redundanci tohoto semaforu. Uz jen ten vopruz, ze mam jit xoudu cumet na nejakyho curaka na strane zalobce mi kazi den.

                  2. čili čirý terorismus – berete si za rukojmí ty, co s tím (možná) nemají nic společného. samozřejmě to funguje ze všech přístupů nejlépe, ale holt nad tím nesmíte moc přemýšlet a zkoumat mravní stránku problému.

                    1. To vůbec není terorismus, je to nátlak na voliče aby přehodnotili svou volební strategii a své preference. Chápu, že ustoupit ze zmrdovohnoutských pozic je až ta poslední možnost, proto je nutné jim ukázat, že veškeré represivní kroky jsou neúčinné nebo za ně platí příliš vysokou cenu (např. ve formě hluku), a že jinu nemají. Dále by bylo zajímavé zkoumat, proč se zrovna v této obci natolik zvýšila koncentrace vohnoutů, že to vede k těmto koncům. Že by příbuzenská plemenitba?

                    2. nátlak na voliče, kterej má trvalé bydliště a tedy volí v jiné obci? nátlak na voliče, který volí opozici? nebo kde berete jistotu, že buzersemafor prosadil ausgerechnet obyvatel přilehlého domu, kterého tím troubením obtěžujete?

                    3. ad a) pokud si někde nezřídím trvalé bydliště, vzdávám se vědomě jakéhokoli přímého vlivu na chod obce, ve které žiju. Když je to vesnice čtyřtisícová, tak ten vliv nemusí být zcela marginální. Tedy – vadí vám troubení? Zřiďte si bydliště, hlasujte, agitujte…
                      ad b) hlasoval jste pro opozici? Fajn, hlasujte dál, agitujte demonstrujte, pochčijte třeba starostovi dveře etc. Cokoli, co zvýší šanci na změnu, protože klaxon účinně zvyšuje vaši motivaci.
                      A že je to zlé, špatné a nemorální, když vy jste to nechtěl? Ano je, taková je totiž ta vaše demokracie.

                    4. to je všechno hezký, ale jen dokud Vám někdo nedá ochutnat vlastní medicínu.

              2. Kamiony v Klimkovicich jsou fakt sranda. Jednou za cas tam potkam nejake se stavebnim materialem , nebo co, asi jako na tomhle videu.
                https://www.youtube.com/watch?v=H8Xl4aGcW0I

                Vsimni si , co stoji v protismeru, osobaky a autobusy, zadny kamion.
                A borec nameri tachometrovych 60 a hned, kamioner je pyrat.

                Kdyby jel takhle po Ostrave, tak se nad tim nikdo nepozastavuje, ale Klimkovice, takova prdel sveta a hned delaji natlakove akce.

                Ale kdyz se jim vysekaji mistni mistri volantu, tak volat hasice z Ostravy aby je vyprostili, to je cajk.
                https://www.youtube.com/watch?v=QilYE0cpKIA

                Porad nechapu, jak si mohou Klimkovice hrat na mesto. Je to normalni vidlakov, pres namesti tam pomalu jezdi kombajny a traktory s hnojem, ten smrtak byl presne na miste, kde traktory odbocuji do mistiho JZD a od doby, co tam jsou ty semafory se s tim vidlaci vubec neserou a vjedou vam s traktorem a vleckou hnoje primo pred haupnu…

          2. Semafory se tam objevily docela nedávno (rozhodně po dokončení D1) a byly reakcí na to, že jeden kamion rozšmelcoval a zabil někoho tuším na přechodu. Takže sice jich jezdí málo, ale povedlo se jim „zařídit“ semafor.

        2. Když jste zmínil lázně Klimkovice – to se stavte někdy mezi květnem a zářím v takových Luhačovicích a pokuste se někde v centru, nebo i kus mimo centrum zaparkovat. Bez šance a navíc tím krásným městečkem lítají skoro všecky kamióny ze jedné strany Zlína na jednu stranu Slovenska, směrem na Trenčín a dál. Postavili si tam uprostřed města kruháč s fontánou, co už je tak rozbitý, že se fontány při průjezdu 25t kamiónu kymácí, smradu jako v prdeli a to jste v lázních. Tamní radnice bude taky pěkná banda čuráků.

          1. Do Luhačovic jezdím několikrát během sezony a nikdy se mi nestalo, že bych nezaparkoval. Ona silnice o které píšete sice vede centrem města, nicméně kolonáda, kde se pohybuje nejvíce lidí, je jinde, takže ani s tím bych problém neviděl, jako čurák mi přijdou podobní lidé jako Vy, kteří se jen třesou až někde přijde nějaký další zákaz.

        3. kurde, na Klimkovece mi nesahejte, bo to je nejrásnější lázeňské město neli na světě tak v evropě určitě, a starosta se stará a zasrané kamiony tam fakt nejezdí a do tej nádherné Ostravy to kusek,,,,,,,jen tak na okraj, mám tam takový stavební pozemeček, tak akorát na chaloupku včetně garáže, možná dvougaráž plus tak čtyry parkovací stání, nemáte někdo zájem?

          1. heh. Klimkovice jsou lázeňské město ? A kde je teda nějaká lázeňská infrastruktura :) To můžu stejně tak říct, že Havířov je lázeňské město, protože je 12km od Dětmarovic.

            Když se bavíme o nejhezčích lázních ve střední Evropě, tak bych si tam možná dovolil nominovat něco jako Karlovu Studánku, ale určitě ne groteskně naivně-socialisticko realistický Hýlov plný Arabů, možná jsou to na místní ostravské poměry slušné lázně, ale určitě ne středoevropského významu. A jestli se starosta Klimkovic stará, tak leda o to, aby cena místních nemovitostí šla limitně k nule. V takovém městě s takovou publicitou si těžko někdo bude kupovat jakoukoliv nemovitost…

        4. Dalo by se to jistě řešit jinak. Ale proč hned mluvíte o buzerování, prudění a nasírání? Oni jsou tam doma, oni si určují pravidla – a ta projíždějící auta je velmi pravděpodobně serou k nepříčetnosti.

          Dám příklad ze života. Míval jsem baráček s pozemkem na okraji Prahy. Ještě za bolševika kus od nás udělali Pražský okruh, ale bylo to dost daleko a za náspem, takže klídek. Pak se za Prahou začaly klubat satelity – a protože náplavám vadilo, že si musí „nehorázně najet“ dva kilometry ke „svému“ dálničnímu nájezdu mezi poli, jezdili do Prahy a z Prahy přes nás. Takže na silnici, kde jsem ještě v roce 1992 šel v pravé poledne po středovém pásu a nepotkal ani kolo, se koncem devadesátých let provoz netrhnul: okna imrvére neprůhledná, kanály třískají, jabka na stromech zaprášená, každou chvíli někde seškrabuju placatou kočku. To všechno kvůli přespolním pamrdům, co si potřebovali ušetřit dva kilometry. Když jsem ten barák před nedávnem prodával, koukal jsem do cenových map a zjistil jsem, že mě satelitní dojížděči svou „svobodnou mobilitou“ okradli o čtvrtinu hodnoty nemovitosti.

          Barák nemůže jet jinudy, ten je přidělanej nafest. Takže když se dostane do konfliktu zájem místních a zájem projíždějících, musejí holt ustoupit ti projíždějící. A že si kvůli tomu najedou? Pardon, co je mně po tom? Copak já je nutil někam jet?

          1. Je to přesně tak, jak píšeš, zažívá to desítky let spousta lidí a zase se se to stane … místo, kde jsem vyrůstal já (a prožil šťastné dětství), je také zničené … s tím, že ceny nemovitostí značně stouply, životní komfort značně klesl …. i tak se to dá …

    3. Tak mě došlo, že kvůli zpíčený dopravě si můžu nechat vylíhnout vajíčka v Pokémon GO jízdou autem a ani bych nezdržoval dopravu.
      Blbý co?

    4. Mám pro Tebe návrh elegantního řešení. Přestěhuj se k nám do Klimkovic do paneláku.

    5. Jaký vliv mají buzerační semafory nastavené na 49,9 km/h na pohyb kolony po Klimkovicích rychlostí 5 km/h?

  6. Máte tam chybu. Tohle obrsvinstvo není bič na přespolní. To je především a v základu svinstvo na místní. Ty se dělí na dvě základní skupiny. Residenty, kteří většinou používají MHD a před barákem jim stojí soukromá popelnice, kterou jezdí v sobotu na chatu nebo za babkou do vidlákova, maximálně, když potřebujou přivézt z Ikei novou židli. Tato skupina vykazuje atributy ovčího stáda, které za občasného bučení odhlasuje těm zm…. úplně všechno, protože přeci se kvůli pár stovkám nezblázní. Dokonce jsem slyšel z této skupiny hlasy, že zóny by měly být v celé Velké Praze. Už vidím třeba řeporyjské, jak skáčou radostí.
    Opravdu postiženou skupinou jsou Ti nešťastníci, kteří si v Praze dovolili mít vlastní živnost, nebo nedej Bůh, dokonce firmu s více zaměstnanci. Většina těchto obvykle využívá firemní auta k dopravě lidí a materiálu po Praze A nastává holení, které začíná na 12kKč a zatím končí na 36kKč ročně za auto, právnické osoby, parkující mimo obvod jejího sídla, v nejvyšší cenové zóně. Což je asi nejčastější případ, týkající se tisíců a tisíců služebek, kterými zaměstnanci trvale parkují doma a pak každý den na spoustě míst u svých klientů.

  7. Já to vidím takhle:
    – obec má mít právo zavádět si i ty nenjesmyslnější ptákoviny
    – obec nemá mít právo na žádné peníze s výjimkou těch, které si v místě vybere (v rámci pravomocí, které na ni delegují její občané)

    V takovém systému by většinu obcí zavádění podobných ptákovin velmi rychle přešlo, protože tyto by měly poměrně rychlé a výrazné finanční dopady. Problém je v tom, že dnes jsou obce propojeny se státem v míře, která nemá v historii obdoby. Takže si jejich věrchušky mohou v klídku vymýšlet ptákoviny pro „cizáky“, „vykořisťovatele“ a libovolnou jinou málo populární skupinu. Hlavní balík do kasy jim beztak přijde z Prahy v rámci přerozdělování, tak co…

    1. ja si naopak myslim, ze male obce by mely mit pravo akorat tak drzet hubu a krok v ramci zachovani konzistentni dopravni situace a vse se musi resit centralne a koncepcne. Jinak si kazdy starosta kazde prdele vymysli svuj mikrosvet a skonci to tak, jak v tech Klimkovicich, kde se v podstate okamzite pote, co zavedli radarove prechody stala smrtelna nehoda, protoze kamioner cumel na semafor a necumel pred sebe…

      http://moravskoslezsky.denik.cz/nehody/minimalne-jeden-clovek-zemrel-pri-nehode-v-klimkovicich-20140729.html

    2. Re: JJ 8:03

      To je v zásadě hezké, ale potom by bylo třeba nějak řešit rozhraní typu: čí je silnice první třídy přes obec vedoucí? Pokud jí bude spravovat a financovat obec, bude to systém tisíců mítních bodů (dobře, možná stovek úsekových známek, dělených poměrem mezi obce). Pokud stát, kraj, či arcidecéze, holt ty ptákoviny asi nebude moci diktovat obec těmto institucím.

      Obecně jsem pro obecní samosprávu, ale vědomí existence rozsáhlejších infrastrukturních systémů mě odvádí k tomu, že sto lidí v nějaké vesničce u trati s jedním názorem na četnost a časy průjezdu vlaků přes jejich území a dvě stě lidí o vesnici dále s jinými názory už může takový systém dosti rozhodit.

      1. Čí je policejní auto v obci parkující? Já nevidím překážku v tom, aby silnice I. třídy, vedoucí přes obec, patřila kraji, soukromníkovi, nějakému sdružení obci… A pravidla používání, plateb apod. jsou pak jen na dohodě. Ano, strany si mohou dělat naschvály, vzájemně se blokovat a co já vím, co ještě – ale bez přísunu peněz zvenčí by jim sakra rychle došlo, že je lepší najít nějaký všeobecně přijatelný kompromis.

        Ano, bez výrazného centrálního řízení a pravidel/tabulek by se spousta rozsáhlejších infrastrukturních systémů neobešla bez „držhubného“ resp. různých kompensací. Ale to se přece už dávno děje – my povolíme postavit x, když vy v našem městečku uděláte x a dáte místní škole y. Rozhodně by se v míře větší než dnes uzavíraly smlouvy na opravdu dlouhou dobu, resp. sjednávala by se různá břemena… Že by zrovna tohle Tobě vadilo? :-D

        Mimochodem, říkal jsem Ti o tom parčíku u nás u Rýna?

        1. Ale jo. Já sám orálně protestuji proti stavu, kdy zákon svěřuje jakékoliv vyšší než místní a účelové komunikace státu a kraji. Jenom mám trochu obavy o fungování těch systémů. Do Tvého optimismu „než by všichni tratili, to se raději dohodnou“ mám daleko (občas řeším spoluvlastnické vztahy a dědické řízení a i tam, kde jsou strany nezávislé na regulativech veřejné moci mě občas plní skepsí).

          O parčíku u Rýna jsi mi říkal, inu neprošlo si tamní právní a společenské prostředí takovými zvraty, nebo ne tak rychlými a intenzivními a z toho plyne kontinuita. Jak Ti do toho vlétne nějaká revoluční změna, tak už je jen otázka, jaké dopady takové (často nesystémové) změny budou, ale to, že budou i nečekané a nechtěné je v podstatě jisté.

          1. Aha, takže Tvoje výhrady vůči řešení více věcí na smluvním základě jsou dány tím, že po tom, co se tu dělo v minulých sto letech moc nevěříš na dlouhodobou stabilitu jako takovou? A když asistuješ u nějaké smlouvy, ani nepočítáš s tím, že by stav a vztahy z ní vyplývající měly platit třeba několik set let… No nesouhlasím s tím, ale nemohu ani říct, že bych se Ti zase nějak moc divil :-)

            Technická poznámka: zákon nic nesvěřuje, zákon bere. Svěřování by bylo, kdyby si to, že se o komunikaci bude starat kraj či stát, odhlasovaly obce (či soukromí majitelé).

            1. Jo.
              Jak kdy, většinou to není ani na tak dlouho reálně plánováno.
              Zákon někomu vezme a pak to jinému svěří.

    3. Nejnesmyslnejsi ptakoviny se uvadi v zivot i kdyz z toho neni ani koruna „zisku“, ciste z lidske blbosti. Staci nekdo trosku aktivnejsi a uz se resi montaz retarderu, vytvari se jednosmerka, atd.

      Na druhou stranu vim minimalne o jedne skutecne dobre rizene obci.

      1. Já také .. a bude jich víc, nejsme sami dva …

  8. Modré Zóny Fight získá brzy asi další level a zrovna vůči přespolním: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/parkovaci-zony-chteji-zavest-i-ricany-u-prahy-karty-nemaji-stat-tisice-1320848#utm_medium=selfpromo&utm_source=newsletter&utm_campaign=e15news. Až se tohle rozroste jako rakovina po republice, tak to bude jak za feudalismu: otroci zůstanou pěkně doma, protože nikde jinde nezaparkují a jezdit někam dál neefektivní veřejnou hromadkou je jen pro otrlé.

    A vofčani pěkně bečí, jak jim to ti jejich konšelé nandali, přespolcům pitomým :).

    1. Vždyť ono to do sebe zapadá jako dobře promazaný stroj. Až budou modré zóny fšude, tak to (kvůli parkovačce) donutí spousty lidí si aktualizovat trvalé bydliště, díky čemuž bude mít impérium konečně přehled o svých rozmístění svých oveček, což spolu se zákonem na cenzuru internetu „proti hazardu“ vytvoří dokonalé podhoubí k hromadnému šmírování vovcí (vím kde, kdo, co). Kvůli problémům s parkováním jinde pak následně vzroste preference vlaků, autobusů, MHD a cyklistiky, čímž se potvrdí, že je naprosto správné dotovat tyto způsoby přepravy oproti fuj autům a toto přece zařizuje EU.

      Stejně je to zvláštní – Evropská ekonomika z velké části stojí na osobních autech a silniční přepravě a přitom se ji snaží jakokoliv potlačovat – trošku schyzofrénie, řekl bych…

      1. Voni by si to lidi aktualizovali častěji, jenže je nutná výměna dokladu(proč?). Jenže na ouřad je nutný dojít ve vlastní pracovní době, proplaácí to někdo? Pak je nutné si doklad vyzvednout a dojít do všech inštitucí, které jsou s dokladem spárované, což pro malá města může bejt problém, protože daní úředníci fungují opět tak, že je tam nutný dojít ve vlastní pracovní době. Tohle už teda nikdo neproplatí.

        No a pak se vrátíme k tomu, že hromada lidí díky zákonům žije v podnájmu, protože nájemník je šíleně chráněn, tím pádem na změnu trvalého bydliště kolikrát nemá nárok(úředník vyžaduje souhlas a ten néni).

        A stává se z toho hezká hlava 22 =)

        1. Tím „v podnájmu“ myslíš to, že bydlí u někoho, kdo sám není majitel? Takhle vlastně bydlím já. Nájem je psaný na tu paní, co s ní bydlím, takže když jsem chtěl změnit trvalé bydliště, potřeboval jsem její souhlas (v praxi jsme na úřad šli společně). Pokud by to potřebovala ona (ale ona to nepotřebuje, trvalé bydliště má jinde), stačí jí nájemní smlouva. Souhlas majitele bytu nepotřebuje.

          Tohle si musí každý zařídit sám. Platíš někomu za podnájem, řekneš mu, že tam potřebuješ trvalé, pokud ti to neumožní, tak se přestěhuješ k někomu, kdo ano.

          1. většina lidí (a i zde diskutujících) má problem v termitech a plete si nájem, podnájem, dobu určitou atakdále, stejně jako si pletou zcizit a odcizit.

            1. Já používám slova obvyklá pro danou činnost. Že to odborníky dráždí, to vím, ale co se dá dělat. Mě to taky v mém oboru dřív sralo, ale už jsem si zvykl(např. když si někdo kupuje více paměti RAM, LCD display, případně mi tvrdí, jak výborný je nahradit HDD disk za SSD disk, nemluvě o tolik rozšířeném notebooku(i když…)).

              Ostatně zdejší střelecká komunita musí růst kdykoliv někdo vystřelí psí kulky =)

              Holt běžní lidi ty termity posunují někam jinam a používají je blbě, deal with it. Děje se to v každém oboru.

              1. Proto jsem se na to extra ptal, abysme mluvili oba o tom samém. (Mezitím vidím, že jsi potvrdil v jiném komentáři, že ano.)

                Majitel pronajímá svou nemovitost někomu, kdo je pak u něj v nájmu. Ten má nájemní smlouvu a může zde mít trvalé bydliště. Souhlas majitele nepotřebuje, když má nájemní smlouvu, ta úřadu stačí pro zapsání trvalého bydliště. (BTW takto to funguje u družstevních bytů – majitelem bytu je družstvo (právnická osoba) a členům družstva byty pronajímá; všichni mají uzavřenou nájemní smlouvu s družstvem.)

                Ten, kdo je u majitele v nájmu, je nájemník. Může pronajatý byt (nebo část) dále pronajmout (podnájemníkovi), potřebuje k tomu ovšem souhlas majitele (v případě družstevního bytu souhlas družstva). Pokud podnájemník potřebuje trvalé bydliště, potřebuje souhlas nájemníka nebo majitele bytu; tady nevím, jestli platí „větší bere“, každopádně vědět by o tom měli oba. Možná stačí ta podnájemní smlouva, kde je uveden souhlas majitele s podnájmem.

                IMHO rozumný majitel tomu bránit nebude, rozumný nájemník taky ne. Pokud s podnájemníkem nejsou žádné problémy, tak proč mu nevyjít vstříc. Ono pronajmout byt není zas taková sranda, internet je plný hororových článků, kdy majiteli z pronajaté nemovitosti zbyla kůlnička na dříví. Navíc je to do jisté míry záruka, že mu (pod)nájemník neuteče, tzn. bude mít trvalý příjem z pronajatého bytu.

                1. Zrovna tady jsem si dal záležet(nájem vs. podnájem), protože rozdíl by tam měl být velký, ale jinak to matlám až odborníci trnou hrůzou :D

              2. Co je špatného na paměti RAM nebo displeji LCD? Když řekneš „paměť RA“ nebo „displej LC“, nikdo nebude vědět, která bije. Pamětí je víc druhů, displejů taky, RAM nebo LCD je upřesnění o jaky displej nebo paměť jde. („SSD disk“ je vtipný v tom, že uvnitř není žádný disk, jenže „disk“ se zažilo pro tu krabičku, kde máme uložena data… podobně „flash disk“. Hromosvod je taky nesprávné označení bleskosvodu – ale podstadné je, že si lidi navzájem rozumí. Na co vymýšlet nová slova, která jsou jazykově správně, ale nikdo je nepoužívá…)

                1. Možná vás to překvapí (mě to teda překvapilo), ale termínus-technikus je opravdu „hromosvod“ (ČSN 33 2000-5-54 „uzemnění a ochranné vodiče“)

                2. K tomu, co je na tom špatného – zjednodušeně řečeno, je to jako škrabání nehtů po tabuli, někomu se to líbí, někomu to nevadí, někoho to rozčiluje. Já se to naučil ignorovat :) Kam to míří je IMO nám oběma jasné.

          2. Jop, to myslím. Já až tak moc tohle zatím neřeším, protože zatím není známa finální podoba. Víc mě sere, že Brno se snaží řešit něco, co není problém a opravdový problém neřeší. Bohužel.

  9. ha ha ha , nechápu ty sebemasochisty, co mají nepřekonatelnou potřebu jezdit do tej pojebanej prahy, snad na nějakej muzikál kde září postgrosovské dcerocelebrity , nebo na již politováníhodného gotta, kterému nikdo neřekl že je ve svým věku trapnější než korn, nebo chcete tlemit na trencle na hradě či na dýlery všehomožného na václaváku?
    pro defense: Výskyt le-pičů na prdel v 1,9 týdýčkách popřípadě 1,5 cypcomadizel, ješče k tomu ty jako super 1,4htp či 1,2tsi se za poslední rok tak z desetinásobil okolo tych Budějic,pro takové debily je nejlepší systém tak 80 zon, v idealním případě i zona lepení se , kde by le-piči se mohli lepit

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017