Mnichov aneb Začala to menšina - zpět na článek

Počet komentářů: 411

  1. https://ekonom.ihned.cz/c1-66248870-mnichov-1938-odvratil-statni-bankrot

    V září už hrozil státní bankrot a podle porady u premiéra Milana Hodži mělo být řešením osekat sociální výdaje a hlavně podpory v nezaměstnanosti. Lidé bez obživy měli odejít do táborů, tam se podřídit vojenské disciplíně a pracovat prakticky jen za stravu. A šéf Živnostenské banky Jaroslav Preiss naléhal na rychlou dohodu se sudetskými Němci. …

    Za narůstajícího nacistického ohrožení navíc vyvolával těžkosti odliv židovského kapitálu, který měl přibližně třetinový podíl na kapitálových účastech. Pražská burza byla podle historika Klimka zaplavena příkazy k prodeji akcií a banky musely intervenovat, aby se kurzy nezhroutily.

    V letech 1933 až 1938 armáda dostala 20 miliard předválečných korun, což představovalo asi třetinu ročního národního důchodu.

    1. Tak ono se to dalo ocekavat, kdyz se od roku ’33 rvalo do zbrojeni. Uprimne, kdyby se na nas spojenci nevysrali, tak to cele melo smysl a celkova statni ujma byla mozna mensi, nez co prinesl protektorat a valka. Ale zase nevime, jak by byla byvala valka probihala, kdyby zacala uz v rijnu ’38 na nasich hranicich.

      Kdyz budu zit nekde v cikanske ctvrti (bez moznosti odstehovani), tak taky budu za zbrane a zabezpeceni davat na pocatku vydaje na hranici zhrouceni domaciho rozpoctu.

      1. kdyby se na nas spojenci nevysrali

        Chtěl jste říci, „kdyby to Beneš nepoložil“?

        Vizte mj. a zdaleka nejen už zmíněného Nečase.

      2. Také si myslím /a nepřečet jsem toho málo/, že kdyby to Beneš neposral, všecko by vypadalo jinak. Tak odhodlanej nebyl národ snad nikdy-a prezident ty lidi podpořit, umírali by snad i rádi.
        Beneš byl to z podstaty sráč, říkající si demokrat a myslící si, že jde všecko vyřešit jednáním a diplomacií. No to jsme ostatně viděli v Mnichově a koneckonců on taky.
        Ať si o Benešovi „ti správní“ historici píší cokoliv, byl to z hlediska obyčejných lidí i vojáků sráč.

        1. Tuhle k nám na pár dní zavítal „Legionářký vlak“ se skvělou expozicí a výkladem o Legiích, jejich válčení a neuvěřitelně dovedném hospodaření, kdy se stali státem uprostřed nepřátelského státu, zprovoznili opuštěné továrny a obchodovali ze Sibiře se světem a nakonec vykázali 20 MLD korun zisku za dva a půl roku (jinak ruský poklad neukradli, ten vrátili bolševikům po zajištění bezpečného odchodu). Jak to souvisí s Benešem a Mnichovem? Tak, že velení čs. armády vzešlo z legií a jejich anabáze a několikaletého manévrového boje proti bolševikům (a dalším) a oproti francouzskému velení mělo úplně jiné bojové zkušenosti.
          Zde je na tohle téma zajímavé srovnání od LUkáše Visingra: https://echo24.cz/a/SUwM3/osm-mnichovskych-mytu-jaky-byl-vroce-1938-skutecny-pomer-sil

    2. Pak by to zapadalo i vysvětlovalo vyjádření nového tehdejšího ministra zahraničí Chvalovského, který ujišťoval Ribbentropa, že jeho země (Československo):“si přeje rozvíjet politiku nejužší spolupráce s Německem..“. Chvalovský byl totiž bývalý vyslanec v Itálii a Německu a byl známý svými sympatiemi k Ose. Proto Ribbentrop přesvědčoval Hitlera, že Mnichov byl hrozný omyl! A že poskytl dalším demokratickým státům víc času na přípravu ozbrojené konfrontace s Německem. A Goring řekl, že tento nekrvavý konflikt jasně ukázal, že demokratické státy nejsou ochotny bránit své zájmy na východ od Rýnu, čímž poukázal na jejich slabiny.

    3. A ještě nám ty výdaje byly k hovnu.
      To jsme měli ten beton vylít na dálnice a zbraně exportovat do Německa rovnou…
      Mimochodem Německo bylo taky zralé na bankrot nebýt Schachtových MEFO směnek…

      1. Pánové, z toho plyne jedno z dalších poučení, že každý stát, respektive jeho vláda, by si měla skutečně bedlivě hlídat, jaké má kde velvyslance, vyslance a jakého má ministra zahraničí, protože jak nám historie neustále potvrzuje, v těchto funkcích by měli být lidé, kteří kopou skutečně za ten svůj stát, jeho zájmy a neuvedou ho záměrně do globálních rizik.

        1. ex.lex: Nejlepší příspěvek. Dodal bych ještě, že země si musejí hlídat, co cpou do hlavy jejich dětem ve školách a na univerziách. Spousta českých univerzit a učitelů pracuje v podstatě jako pátá kolona proti České republice, tedy jako vlastizrádci.

          V současnosti naši čeští velvyslanci a zástupci horují v podstatě proti České republice. Podepisujeme „právně nezávazné mezinárodní smlouvy“, jak se dozvídáme v médiích.

          Kdo se chce vydrápat na vrchol politiky, činí tak úspěšně pomocí toho, že zaprodává ČR zahraničí a ničí ČR.

          1. Stejně jako v Německu, stejně jako v Rusku. Jenže tam mají aspoň toho Putina. My se musíme spokojit s nacamraným Zemanem co má smrt na jazyku. Až zaklepe bačkorama tak bude česká politika zase komplet proamericky řiťolezecká.

            1. Jo, Putin je skvělý. Za jeho vlády spadl rubl asi na třetinu, hospodářství na polovinu a díky aktuální důchodové reformě v podstatě nepotřebuje peníze na důchody, protože průměrný věk dožití a odchod do důchodu se skoro nepřekrývají.

              1. cyklista: Zatímco u nás po sametové revoluci 1989 spadla koruna jen asi na dvacetinu či třicetinu. Naše hospodářství na zlomeček, v zásadě jsme hospodářskou/ekonomickou kolonií Němců a Francouzů.

                Vždycky mě překvapí hlupák, kteří vidí třísku v okolí a trám u sebe nikoli.

                1. Vy máte slušně vymleto. Najděte si třeba nějaké spotřební koše, nebo statistiky, co se dalo pořídit za výplatu za komančů a co lze bez front a známostí dnes.

                  1. Cyklisto, ty jsi další kretén, co se pokouší svou ubohost zakrýt tím, že bude útočit na člověka. Jen věcné argumenty vám chybí.

                    1. Za to Vy jste vy haličský žide nedodal žádné argumenty, s takovými počty by jste by plajte hned.
                      Takhle nešmelili ani židi, lhát o dvacetinách až třicetinách.
                      Víte vůbec kolik to je dvacetina ze 100Kč?
                      O 1000% zdražilo tak maximálně vodné stočné…

                    2. Dachmeister: Já na rozdíl od vás počítat umím.

                      Dokonce jsem zaregistroval i neustálý ekonomický pokles České republiky. My Židé umíme na rozdíl od gójimů počítat. Jen gójim je takový kretén, že do ekonomické kladné bilance zahrnuje i to, co odteče do zahraničí na zahraniční účty. Jen Žid vidí, že když stovky miliard Kč odtékají ročně z ČR ven, že těžko seriózní ekonomická rozvaha může ukázat kladné saldo.

                      Stejně tak si umím spočítat kolik za mediánový plat (nikoli průměrný) a v jaké kvalitě co si mohu zde koupit.

                      Po židovsku mi také neujde kreativní účetnictví ČR. Po roce 1989 se tu mnohonásobně zdražilo, snížila kvalita výrobků, zlikvidovala soběstačnost ve většině odvětví. A aby to nevypadalo jako průser, tak se to kamufluje zadlužováním, a vynecháním výstavby, údržby a dalšího.

                      Kolik postavili Češi před rokem 1989 dálnic za rok? Kolik km dálnic se staví dnes?

                      Všechno se jenom těží a líže se smetana. Pokrátily se všechny náklady na investice, vývoj, údržbu. Z toho budou mít čeští gojímové jednou velice veselo, až už to nepůjde takto dál.

                      Kreativní účetnictví a načarování jakéhokoli účetního výsledku korporace/státu dokáže i podprůměrná účetní firma – co si zákazník zaplatí to má.

                    3. No od roku 1969 do 1989 tak 600km,tedy 30km ročně?
                      Guglit se mi to nechce, jako obvykle nemáte žádný link, ale nevadí já si toho dost pamatuji a to se Vám lhářům a plantalům nehodí.
                      Po roce 89 D5 120km od Berouna do Rozvadova.
                      D1 od Vyškova k Přerovu a od Lipníka do Bohumína+
                      D35 Olomouc Lipník to bude tak 150km
                      D11 Poděbrady k Hradci 60km
                      D8 90km?
                      Vsechny ty kousky odnikud nikam typu Carlsbad Eger, okolo Písku a kdoví kde ještě, rychlostky přeznačené na dálnice, bude to tak stejné tempo jak za bolševiků.

                  2. Ten haličský žid se musí točit v hrobě jako turbína, z toho kdo si ho zvolil za nick… :-D

                    1. Příště si zvolím nick Dachmeister, hned jak to půjde.

                    2. Ten už je obsazen, zkuste lügenmeister

                    3. Já si myslím, že jako obvykle lžete. Dachmeister obsazen není.

                    4. O pardon, já přehlédl s, Vy jste se přehlédl jen o řád až dva…

                    5. Dachmeister: Máte pravdu, měl jsem v ekonomické poklesu České republiky ten řáíd až dva přidat. Dobře, že mi to připomínáte. Momentálně žije ČR ekonomicky neudržitelně, na dluh a bez investic a budování do budoucna. To by se mělo započítat.

                    6. Nesmíte ze svého život vyvozovat tak obecně platné závěry.
                      90% obyvatelstva se má lépe nebo stejně.
                      10% je na to asi hůře, větší čast z nich díky vlastní blbosti, před kterou je bolševik chránil, včetně těch co ani nechtěli být chráněni.
                      Dnes je nikdo nenutí pracovat, nikdo za ně neřeší jejich blbosti a ještě ho donutí je zaplatit 100 násobně.
                      Co se zlého kapitálu týče, nějak nepozoruji, že by těch pár českých kapitalistů co neodvádějí ty miliardy matkám do ciziny nějak excelovalo v ziscích, výši mezd nebo investicích doma či v zahraničí…
                      V případě např. ČEZ by bylo nejlépe investovat peníze pod polštář.
                      Světlík z Vítkovic je taky investor par excelence.
                      Snad jen ti Slováci z TŽ a.s. mají trochu fištrónu…

                    7. To je jak za Thatcherové, která výhodně privatizovala bytový fond. Oslové z toho byli nadšení že mají vlastní bydlení. A teď jen čumí, že jejich děti se do konce života nevzmůžou ani na plesnivou garsonku na kraji města. Protože ten deregulovaný trh s nemovitostmi zcela ovládli saudové s hromadami petrodolarů a mafiáni z celého světa s hromadami zlata. U nás to nabírá úplně stejný směr.

                      Kdo dědil, restituoval, privatizoval, nakradl si v devadesátkách, ten je za vodou. Ostatní žerou hlínu a žijí z ruky do huby. Zkuste se dnes přestěhovat do prahy/brna/ostravy s holým zadkem a utáhnout z platu co vám nabídnou hypotéku a rodinný rozpočet včetně soukromých školek. Pokud nedostanete slušné vedoucí místo tak jste i jako technicky vzdělaný vysokoškolák docela v háji.

                    8. V podstatě to není možné. Slušný byt pro rodinu stojí ve velkých městech 13 – 16.000 měsíčně, škola a školka nejméně dva litry, kroužky také dva litry, další dva se dají za dopravu (my na vsi jsme ve vrcholných dobách dojíždění všech někam dávali až sedmičku za dopravu) …. a ještě se musí jíst, šatit se a opravovat porouchané spotřebiče či auta …. Prostě to z běžných platů vůbec nevychází ….

                    9. Hmmm tak ve Frýdku Místku jsou náklady na 4+1 5 litrů.
                      https://realitymix.centrum.cz/detail/frydek-mistek/prodej-bezbarieroveho-bytu-4-1-80m2-frydek-mistek-ul-j-bozana-7062680.html
                      Nesmite topit jako šílený, napustit 4 vany denně, mýt nádobí pod tekoucí vodou a platit 8 litrů hypotéku a litr kabelovku a 5 kilo za net…
                      Podotýkám, že anuita toho bytu v roce 1989 byla doplacena.

                    10. Školka 800 Kč za 2 děti.
                      Stravné 1200 Kč za 2 děti.
                      Kroužky 0, jsou ještě malí.
                      Auta 8 let a 1 měsíc staré, pojistky Hav+Pov 13 litrů za obě, servis 10 litrů, nájezd 2000km měsíčně 4000 benzín – 800Kč spolujízda kolegů a to nejezdí často.
                      Spotřebiče za 8 let neopravovány.
                      Děti mají nové jen boty a kvalitní bundy na hory, jinak bazárky.
                      Hadry do práce (automotive) fasujeme kromě džínů a prádla.

                    11. „Pokud nedostanete slušné vedoucí místo tak jste i jako technicky vzdělaný vysokoškolák docela v háji.“

                      A to jste trefil hřebíček na hlavičku. Rok od roku se možnosti mladého člověka snižují zajistit si život a kariéru.

                      Dnešní situace je sice jakž takž, ale progres do budoucna, to je jako pohled do temnoty.

                    12. To není tak těžké trefit hřebíček na hlavičku když takové mladé zoufalce potkávám docela běžně.
                      No, mladé…

                      On vysoce nadprůměrně chytrý PhD technického vzdělaní co si po nocích pro zábavu studuje vyšší matematiku jakou by průměrný strojař nebo i elektrotechnik z VUT nedal, pomalu se mu blíži čtyřicítka, jeho o něco mladší přítelkyni mlátí biologické hodiny k nesnesení, ale z těch almužen co tu mají v soukromých (!) firmách by slušný rodinný byt neutáhli.

                      Další, čtyřicátník technicky vzdělaný, kterému se už konečně podařilo splatit hypotéku na 2+1 a založit rodinu. Pak z něj v hospodě po hodně pivech vypadne, že se mu to povedlo jen díky podvůdkům na hraně zákona.

                      V praxi tu ohledně zvyšování mezd zůstalo spíš u slibů, pár lidem se platy zvedly a jediné co tu opravdu raketově roste jsou ceny nemovitostí a teď už i potravin a elektřiny.

                2. Dvacetinu čeho?
                  Fakta prosím.
                  Cenová hladina 5x vyšší, nominální mzdy 10x vyšší, reálná kupní síla 2x vyšší.
                  Devalvace uměle nadhodnocené volně nesměnitelné koruny o 86% je na dvacetinu?
                  Marka za 18, dolar za 30 pamatuju v 89 kurz na „černém“ trhu.
                  Inflace v roce 1991 55% po liberalizaci.
                  Sakra já nikde dvacetinu nevidím, ale blbosti se píšou lehce, že!?

                  1. Dachmeister: Jo jo, věřím jenom statistikám, které jsem si sám zfalšoval.

                    Představ si, že nikoho nezajímá ani tak moc „kolik je kurs“, jako kolik si za peníze koupí. A tady už je to zajímavější.

                    0) Dnes máme jen 1 milión lidí v exekucích. Předtím to bylo … oh wait, nula!

                    1) Nájem v roce cca 1800 byl 120 Kč. Cenu elektřiny si zjistěte, bude sranda.

                    2) Ještě v roce 1990 stála voda 80 haléřů / m3. Dnes zhruba 100 x tolik, navíc se neudržují potrubí, takže se každou chvíli zejména v Praze pár čtvrtí z vody zesere.

                    3) To je vůbec základní způsob, jak Česká republika simuluje dobrou ekonomiku. Nic se neopravuje, nic se neudržuje, pouze se lízá smetana. Takové pražské mosty by mohly vyprávět barvité příběhy.

                    4) Největší sranda je porovnávání cen zboží. Porovná se tehdejší kvalitní zboží s nějakou dnešní low cost sračkou. Kvalitní jogurt z mléka před rokem 1989 se porovná z dnešní sračkou ze škrobu a odpadů – a říká se tomu porovnávání cen. — Ostatně přísné československé potravinářské normy se musely zrušit, západní potravinářské koncerny by jim nedokázaly dostát! Takovou kvalitu vyrobit nezvládnou.

                    Atd. Tak dál falšujte statistiky. Zrovna tento rok rostou ceny základního zboží mnohonásobně více než je oficiální inflace. S tím, že se čeká ještě rychlejší zdražování.

                    1. Hehe, to mi připomíná nedávnou starší historku, babče koupím smetanu, stálo na ní, že jako 15ti procentní, když to otevřela, prohlásila, že to je plnotučný mléko z první republiky, ať laskavě seženu pořádnou smetanu, mažu zpátky do krámu, a teprve, až když otevřela 40ti procentní smetanu (tuším Kunín) – sehnat ji byl hardcore všude jen smetany do 30ti procent, tak prohlásila, že tohle už by se za smetanu dalo považovat. Takže asi tak.

                    2. ex.lex: Když přijedu do ČR, tak se běžně ze spousty věcí poseru. Používám to jako indikátor, co tu má odpadovou kvalitu. Už jsem vypozoroval, že nejhorší kvalitu mají německé supermarkety.

                      Horší maso než v Lidlu nekoupíte. Ale je to krásně načančané, s vatovou podložkou napuštěnou čpavkem, takže maso je červené i když se roztejká a nezelená! Kaufland o něco méně ostřeji.

                      Pak vidím, jak klidně Kaufland/Lidl má namísto zeleniny hmotu do kompostu. Kdyby úřady pracovaly jak mají, tak za jejich zeleninu/ovoce dostávají likvidační pokuty. Kdyby tedy Česká republika nebyla ekonomickou kolonií Němců, a byla svéprávná.

                    3. V Lídlu potraviny nenakupuju, ten krám mě děsí. Děsí mě už i bývalá Delvita dnes Billa. Poslední mou baštou na nákupy v kameňáku zůstal Albert, ten mě ještě neděsí, až to přijde, tak nevím, asi si dám hladovku.

                    4. Ale skotská je levnější i nominálně.
                      To je diskuse na Vaší úrovni.
                      Ale minerálka v restauraci je 15x dražší…
                      A pivo 10x…
                      Chápu, že pro někoho kdo má dnes stejný nominální příjem jako v roce 1989, je to stresující a vede to k nesmyslným závěrům.
                      Já beru nominálně 20x více než za dobře placenou manuální práci ve fabrice v roce 1989, kde můj otec v laboratoři s plynovým chromatografem vydělával po 20 letech práce jen o trochu více než já.
                      Průměrná mzda mé ženy je desetinásobkem toho co brala moje matka v roce 1989.
                      Rohlík jsem dnes koupil 3x dráž (1.20Kč) než v 1989. Camembert srovnatelný s bolševiky normovaným Hermelínem byl 10x dražší…
                      Kuře chlazené dnes stálo 2x více než mražené v roce 89. Pravda takové hormony tehdy nebyly.
                      Vejce stojí 1.5x více, ale slepice byly tehdy jistě šťastnější…

                    5. Dachmeister: Víte co znamená slovo „základní potřeby“? To jsou základní náklady drtivé většiny lidí.

                      Tedy bydlení, voda, energie, jídlo, oblečení. A zde se pro většinu lidí zdražilo a ceny začínají astronomicky růst. Obchodníci se chystají zdražovat a už dávno začali zdražovat před pár měsíci.

                      Státní rozpočet už se snaží zoufalství zakrývat doslova terorem podnikatelů ze strany finančního office, a drakonickými pokutami. Policajti pokutami řidičů přímo financují nejen sebe. Atd.

                      Pivo je cca 10 x dražší, ale je to jen hnusná eurosračka, nikoli pivo. Rohlík před rokem 1989 byl kvalitní rohlík, a ne to co dnes koupíte.

                      Zkrátka, chcete se oblbovat a lhát si, tak si lžete. Můj plat v Seattle jakožto odborníka je zcela jistě vyšší než celé vaší rodiny dohromady. Ale na rozdíl od vás mi to nepoznamenalo mozek a úsudek. Mám vlastní oči, uši a mozek. Kdybych řídil finance tak, jak o nich rozvažujete vy, tak skončím beznadějně v dluzích někde v křoví na Floridě či Havaji.

                    6. Víte, ono není ani tak podstatné, za kolik koupíte nějaký rohlík, ale jaká je jeho kvalita. Ohánět se čísly, to takový mor každého statistika, a úplně nejlepší je diskutovat třeba o kvalitě potravin s bezdomovcem, který je celý život na ulici, živí se tím, co odpadní koš dal a ani neví, jak vypadá třeba kreveta, jestli je dnešní kreveta kvalitnější než byla za první republiky. Přesně na takových bázích se dnes diskutuje (příklad – žral jsem za protektorátu jenom brambory na loupačku, ale vím přesně, jak má vypadat kvalita mléka přesto, že jsem neměl možnost ho vůbec konzumovat).

                    7. Máte prosím příklady těch norem? Myslím bez ironie, nedávno jsem z pozice pamětníka jednomu děcku slíbil pomoct se sehnáním podkladů na seminární práci, ale kde nic, tu nic…

                    8. Šunkový salám ČSN 1977: (89 % masa, 1 E): Složení: vepřové maso 82 % hm.; hovězí maso 7 % hm.; dusitanová solicí směs: jedlá sůl, konzervant: E250; bramborový škrob; cukr; koření: bílý pepř, muškátový ořech; sušená zelenina: česnek.

                      Šunkový salám 2015: (55 % masa, 11 E): Složení: vepřové maso 49 % hm.; pitná voda; hovězí maso 6 % hm.; bramborový škrob; dusitanová solicí směs: jedlá sůl, konzervant: E250; zahušťovadla: modifikovaný bramborový škrob E1420, E407a, E415, E410; živočišná bílkovina (vepřová); cukr; stabilizátory: E451, E450; antioxidant: E301; látka zvýrazňující chuť a vůni: E621, E635; barvivo: E120; dextróza; antioxidant: E316; sušená zelenina: česnek; extrakty koření: pepř, muškátový ořech.

                      Další zde: https://www.blesk.cz/clanek/testy-blesku-maso-a-masne-vyrobky-veprove-sunky/326882/srovnani-let-1977-vs-2015-kdy-bylo-v-salamech-vice-masa.html

                    9. Mimochodem, není nad moderní vynález „separát“ (strojně oddělené maso), aneb semletá sračka z kostí a zbytků masa. Zdravá svačinka každého pomateného, kdo si myslí, že dnes je na tom Česká republika ekonomicky lépe.

                    10. Příšerný. Nojo, musejí nakrmit čím dále více krků, na té kvalitě potravin to je znát. V ruce nejnovější mobil, ale v žaludku samý sračky. On dnes ještě někdo kupuje uzeniny v těch megamarketech? Dnes už tak leda od farmáře kus uzenýho nebo špeku přímo z komína.

                    11. I v te Germanii kupuju qalitnejsi uzeniny, nez v Cesku. A to bych rek‘, ze Nemcu je o nejakej ten krk vic. Jenze… Germani by ty cesky sracky proste nezrali. Nic vic, nic min. Ostatne potkavam obcas germansky doochodce v Kaufu v Klatovech a svete zbor se… v kosi zrovna uzeniny nevidam. Povetsinou oleje, mouky a dalsi komodity, jen ne uzeniny. Mozna nahoda.

                    12. Kdyby jen Germáni, bohatí Arabové jsou ve výběru potravin u nás ještě horší. Objednají si jídlo, klofne do toho, protáhne obličej a nechá to celé na talíři i když to stálo (na naše poměry) balík. S kávou to samé, objedná si v luxusním hotelu na fóru tu nejdražší kávu, pak k tomu přičichne a ani se toho netkne, zaplatí a odchází, jako masakr.

                    13. ex.lex: Hlavní problém je, že obchodníkům zůstává čím dále více za nehty. Dnes není v supermarketu problém, aby nakoupili za 10-20 % ceny i méně, zbytek si vezmou oni.

                      Kvalita potravin je daná výrobní cenou, nikoli prodejní cenou. Prodejní cena neříká skoro nic o kvalitě.

                      Hlavní co se zmanilo ve světě je, že dnes většina peněz nezůstává ve výrobě, ale v obchodě. Tedy musí to být větší sračky. Bankéři, obchodníci, spekulanti vysávají prostředky z výroby a zdrojů – a výroba nemá z čeho moc vyrábět. Musí pak prostě vzít exkrement jako suroviny. A za rok ještě větší. A tak donekonečna.

                      Vaše děti budou na dnešní sračky vzpomínat jako na nedostižnou kvalitu potravin, kterou v dospělosti už nezažijí.

                    14. To hrabání mamonu mně taky přijde úsměvný, protože budoucnost bude na čipy a kredity, takže ty papírový bankovky si pak budou moci ti mamonáři vystavit na nástěnku a nostalgicky vzpomínat, jak je hromadili. Pak si objednají týdenní příděl potravin a budou řvát na starou, ať děcka nesežerou všechno za dva dny, protože další příděl potravin bude až v pondělí.

                    15. Dík, od toho čísla normy už se chytím.

                    16. Ja chapu, ze pro mnohe dementy je neresitelny problem, ale dneska holt ma clovek na vyber. Muzes si koupit salam bez masa, a nebo salam z masa. Sunku s 55% masa, a nebo sunku s 96% masa…Muzes mit sojovej parek, nebo masovej parek.
                      A jelikoz je to tu samej dement, chytri zakonodarci dokonce uzakonili, ze to vsude musi byt napsane, kolik tech procent tam kde je.
                      Ale kampak s tim na dementy, tem je to stejne jedno, zerou parky bez masa, daj si lahvace a jdou se vyblejt na web, jaky je to dneska vsechno na hovno, kdezto za komunistu, to byly panecku poctivy parky!!

                    17. Re: Lojza
                      4.10.2018 v 21:17

                      Lojziku, nemas pravdu. Tady u nas v horske prdeli je Coop. Otevrenej jen nektery dny a nektery hodiny. Drive to byvala Jednota. Dneska ta kocena tam ma taky uzeniny, jako tam byvaly za komaru. Tuhle jsem se o tom zasekl a bavil se zvonikem, kterej chodi zvonit kazdej den poledne a kdyz je v kramu otevreno, da si jedno a pak jde domu. Pamatuje snad pomalu Lenina. A ten mi rek‘, ze za komaru uzeniny taky byly, ale jen ve ctvrtek. Dneska tam jsou temer vzdy, jenze se to neda zrat. Takze toho lidi kupujou cim dal tim min a prodavacka tim padem bere jen ty nejvetsi sracky, aby nemela pak na lezakach velky skody. Kladna zpetna vazba se uzavira.

                      Takze kdyz tam pak dorazi luftak, nestaci se divit. Na vyber jedny tlusty parky, gothaj, nejakej sunkac a vysocina. Mistni to neberou, protoze se to proste neda. Pokud mistni chce neco lepciho, musi se s prodavackou domluvit a ona mu to objedna na pristi tejden na zavoz. To ale luftak nevi, nebo nema cas cekat. Takze sance, ze se to nejak zlepsi, nulova. Cili jsme na tom hure, nez za komara, protoze tehdy v ten ctvrtek bylo taky jen par druhu uzenin, ale byly kvalitni a byly na pulte. Dneska na pulte nejsou, protoze co se komu doveze na objednavku je „vzadu“ a pult to nevidi.

                      Takova je realita na vesnici. Bez pak tem lidovcum a bejvalejm komarum rict, ze to maj’ hodit nejaky pravicovejsi strane, ze bude lip. Tady voli 60 % lidovce a 20 % komunisty. Divis se?

                    18. Jo a jo vlastne…jeste tu mame ten prisernej problem, ze jiz neni ve vsech obchodech stejne zbozi za stejne penize.
                      Pravda, s tim prumerni dementi take velke problemy…

                    19. Já bydlel za komoušů v Praze a co si vzpomínám, uzeniny nebyly k žrádlu už tehdy, přestože tady byla nabídka zřejmě kompletní. Teď se aspoň dají sehnat kvalitní – dá to trochu hledání a jejich cena mě vrhá do pětiprocentního kvantilu podivínů kteří preferují kvalitu před kvantitou, ale jde to.

                    20. Re: LudwigVonMises
                      4.10.2018 v 20:46

                      Je pozoruhodne, ze v roce ’77 bylo masa v sunkaci 89 %, zatimco nyni nam staci 55 %. Separat to dofoukne, ale pozoruhodna je ta voda. Komari nemeli italske zazracne prasky pro udrzeni vody ve hmote, jake mame dnes, holt pokrok nezastavis, ale kolipa te vody tam dneska mame? Hafo, tipuju.

                      V tydnu jsem delal kure, bo zena ma nejaky zdravotni problem a taxem byl po letech pripusten k plotne. Za svobodna jsem varil hodne a rad, takze jsem mrkl na koreni… bohuzel, zena separatni koreni nekupuje, bylinky si pestuje svoje, ale samozrejme, ne vsechno. I nasel jsem par zaprasenych pytlicku smesi a kuk… pres polovina soli. Nepotrebuju kupovat sul v pidipytlickach. Sul kupuju v kilovem baleni, v pidipytlicku chci koreni. A kdyz chci upravit pomer soli a koreni tak co? No jsem fprdeli, smaozrejme.

                      Hned pritom mne napadlo a sel jsem hledat „krehke maso“, to jsem nekdy pred 15 lety naucil zenu obas pouzit, kdyz se nepodari koupit uplne koser kousek svaloviny a je potreba tomu nejak rychle pomoct. A pamatuju se, ze nekdy pred mesicem to zena pouzila, pricemz maso bylo jako podesev a slany jak kurva. Rano pri vstavani jsem si malem napichl branici na jatra. Ted uz mi bylo jasne, proc.

                      „Krehke maso“ tehdy byl cisty enzym. Nebyl to papain, bylo to cosi z hovezich zaludku. Nyni to bylo (tusim) 92 % soli, troska papainu a nejakej sajrajt okolo. Takze krehceni masa probehlo tak, ze sul z nej vytahla veskerou vodu. No genialni, za ty prachy. Takze to letelo velkym obloukem do kose a budu muset nekde sehnat bud cisty papain, nebo nejaky jiny enzym pro uvolneni svaloviny.

                      Stacilo 15 let se nezajimat o koreni, ktere zena pouziva (ja si na steaky beru od kamarada ze Svajcu, takze jsem uplne vypadl z reality) a malem jsem z toho mel hercslag. Hned jsem si na netu nasel typka v Brne, co prodava cisty koreni a az budu mit cestu, vezmu jeho kram utokem.

                    21. Sysop: A to ještě nevíte, jak třeba zdraví lidí v určitém horizontu zlikviduje takový všudypřítomný řepkový olej.

                      Řepkový olej likviduje zdraví tak rychle, že se nežral ani v dobách hladomoru. Stačilo vyšlechtit odrůdu řepky, kde je toho jedu trochu méně než dříve. Teď vám zničí zdraví až se to nakumuluje, tedy řádově za roky. To už hygienu ani výrobce netrápí, to je ok.

                      Podstatou potravinářské ekonomiky je hledat co nejlevnější odpad, a prodat ho jako potraviny.

                      Jako koření samozřejmě dostáváte především sůl, cukr, škrob, mouka.

                    22. Řepkovej olej je z běžnejch olejů ten nejzdravější. Taky je drahej a skoro se už nepoužívá. Buď jako vždycky meleš hovna, nebo seš jako skoro vždycky mimo a nevíš ani co je řepka a co je slunečnica.

                    23. Moje matka má ty normy schované, v potravinářství dělala celý život.
                      Zrovna rohlíky jsou špatný příklad od blábolila ze Seattlu, jenž musí dát za chleba 150Kč, což k jeho příjmu
                      10000 USD měsíčně je ovšem marginální
                      https://www.seattlemag.com/article/where-buy-best-loaves-bread-city
                      To takové uzeniny jsou lepší příklad, problém je v tom, že lidi ty sračky chtějí a prosciutto co jsem měl s rohlíkem na večeři já si nekoupí.
                      Dtto poctivé jogurty ve skle za 25Kč když sračky jsou za 6 Kč.
                      Když někde řeknu že tvaroháčky co jsou za 10.90Kč 100g vyrábím z tvarohu, kakaa a medu sám a vlastně levněji tak se na mě dívají jak na magora.
                      Ani vysočinu podle původní receptury si za 300Kč/kg nikdo nekoupí natož aby si uzeniny vyráběl sám jako můj tchán.
                      Ale i jeho levicoví kolegové z práce jistě vzpomínají na BigMaca za dolar…
                      A poučovat mě o spotřebním koši když předtím blábolí o dvacetinách je chucpe, abychom zůstali u jidiš.
                      1989 4 členná rodina 4+1
                      600Kč byt družstevní
                      3000Kč jídlo včetně nápojů
                      1000 Kč další výdaje
                      500 Kč benzín
                      Pořízení nového automobilu celý roční příjem domácnosti.
                      Dovolené jeden měsíční příjem domácnosti.
                      2018
                      Byt 4+1 10x více nominálně
                      Jídlo 2x více bez nápojů
                      Nápoje vlastně stejně, když vezmu do úvahy tu skotskou a víno z Francie co stálo za bolševika raketu.
                      Auto nové polovina ročního přijmu
                      Benzín 8x více nominálně, ale do 2 aut…
                      Další výdaje 5x více nominálně.
                      Dovolené měsíční příjem domácnosti.
                      No zbude nám více než v roce 1989 a paradoxně životní styl i destinace dovolených jsou nyní s dětmi podobné.
                      A jsme štastní a spokojení s málem narozdíl od fňukalů ze Seattlu.

                    24. Dachmeister: Nějak vám to nevychází.

                      Už jste opustil naprosto ztracenou pozici, jak se tu máme lépe, a jak nám neklesla životní úroveň 10 x.

                      Argument s čísly z kreativního účetnictví ČR, tam jste podlehl vcelku bez boje, takže také dobytá kvóta.

                      A teď už už jen střílí fňukáním ze záloha z rohu svého domova. Smutný to výsledek argumentace…

                    25. Jste tak prostý nebo tak ďábelský Misesi?
                      10x vyšší nominální ceny.
                      1Ox vyšší nominální příjmy
                      Jídlo, auto reálně levnější.
                      Byty, domy šul nul v MS kraji, ale mám dojem, že v Praze ve vilové čtvrti se dům v roce 89 za 450 tisíc koupit nedal jako koupila teta v Ostravě.
                      Ostatní výdaje nominálně srovnatelné, třeba boty, džíny, bundy.
                      Elektronika nominálně nížší ceny než v 89.
                      No telefonování je asi dražší, i když v poměru k výkonům těžko spočítat.
                      A to nežeru ty sračky typu šunkový salám co s nimi tady exhibujete.
                      Skotská, na tu nemáte argument a té já vypiju více než otec v 89 a tak to doháněl rumem.
                      A to pil Captain Morgan, jen do čaje lil ten co vyrobil v labině.
                      A piju pivo z místního minipivovaru a ne low brandy 3x dražší nominálně než ty bolševické samosery.
                      Já totiž brigádničil i v pivovaru…
                      I ty vlaky jsou levnější, já sakra kromě vody, některých bolševiky dotovaných mléčných výrobků a jídla v restauracích fakt žádné nárůsty o 2000% nepozoruji.

                    26. Dachmeister: Když já jako Žid umím ty finance na rozdíl od vás počítat.

                      Jídlo je kurevsky dražší, odpad je levnější uznávám.

                      Po roce 1989 jsem koupil několik domů, v dobrém stavu, 2-3 patra, bez nutnosti rekonstrukce, vybavené, za cca 60 000 Kč. Dnes kurňa ani omylem. A to ani, když nastavím krát 10.

                      Novostavby bytů – jo to kvalitka, že by jeden zvracel. Ušetřeno kde se dá, po 5-10 nutnost velké rekonstrukce, jak se to začne rozpadat. To je většina novostaveb od stavebních firem.

                      Boty jsou reálně dražší. Koupil jsem si boty a roky jsem je nosil. To se mi nemůže dnes stát kurňa ani omylem. Když mi dnešní boty vydrží celou jednu sezónu, tak se můžu radostí ožrat do němoty tou dnešní levnější whiskey.

                      Elektronika je levnější tady i v USA, než byla v té době, protože technický pokrok. S tím nemá žádný stát ani komunismus/kapitalismus nic společného. Za to můžou inženýři.

                      Atd.

                    27. To mi připomíná, tuhle se jeden můj kolega rozčiloval, prej „krucinál, tak já koupím 2 plus kk za 2,6 mega v novostavbě a vono to nemá ani kuchyňskou linku, prostě nic úplnej holobyt, to když naši koupili družstevní byt za komárů, byla tam i kuchyňská linka.“ Pak chodil do práce otrávený a každou chvíli líčil, co všechno musel dát opravit, dodělat, shánět řemeslníky byl další hardcore, a že ho to stojí všechno další prachy i čas a že si ten byt mohl postavit rovnou radši sám.

                    28. Boty letěly cenově nahoru už mezi roky 85-89. Ekvivalent botasek z 89 1/10 by byl dnes tak za 3500,-.

                    29. zarniwup: Jenže botasky a tenisky, dnes módní boty, byly dříve boty pro cvičení. To nejsou kvalitní boty na chůzi, do města, do práce. To jsou boty, ve kterých se ničí nohy a zapařují. Když bych se v roce 1990 vydal v teniskách do školy či města – tak jsem za otrhance a outsidera. Dnes jsem super módní.

                      To už zase někdo srovnává kvalitu s low costem šmejdem.

                      Holt tak všichni skončíme, že to nejhorší bude běžné – a to jen proto, že pro výrobce se to dá nejlevněji vyrobit.

                    30. Ok, kolik tedy stály kvalitní boty v roce 1989 a které to byly, ať víme, s čím srovnávat.

                    31. zarniwup: Popravdě řečeno nevím. Boty jsem kupoval velice zřídka, protože strašně dlouho vydržely. Nikdy jsem je nerozbil nebo nezničil. A to ani když jsem v nich ušel tisíce km. Většinou kvalitní polobotky, kanady, apod.

                      Dokonce se boty i darovávaly a předávaly mezi několik lidí, co je postupně užívalo! A často byly pořád dobré!

                      Dnes kupuji mnoho bot ročně, protože nic nevydrží. Pořád dokola. V USA seženu boty levněji i více na míru než v ČR. Když kupuji boty v ČR, je to ještě větší tragédie.

                    32. V roce 1989 nevím. Někdy v polovině 80. let nicméně byly pohorky ke koupi právě dvoje (ponecháme-li stranou tuším Popradky, nebo jak se jmenovaly ty šité slovenské): tmavé nízké za 380 Kčs, a světlé vyšší za 550 Kčs. Náhodou mi to utkvělo, kupoval jsem tehdy oboje, protože jsem opravdu hodně jezdil do hor…

                      Za ten zhruba desetinásobek, odpovídající inflaci, dnes dostanete boty nesrovnatelně lepší; o tom, oč je bohatší výběr, ani nemluvě.

                    33. No, mna by skor zaujimali tie domy za 60k…Ono v nasich vychodoslovenskych prdelakovoch by sa okolo roku 1989 „domy“ za taku, ci snad aj nizsiu cenu nasli, no rozhodne by neboli citujem „v dobrém stavu, 2-3 patra, bez nutnosti rekonstrukce, vybavené, za cca 60 000 Kč“
                      Bola by to rovna stavba obsahujuca 3 miestnosti z nepalenej tehly, bez vody, s budarom v zahrade, daleko od cohokolvek.

                    34. Wildcat: >>> No, mna by skor zaujimali tie domy za 60k…Ono v nasich vychodoslovenskych prdelakovoch by sa okolo roku 1989 „domy“ za taku, ci snad aj nizsiu cenu nasli, no rozhodne by neboli citujem „v dobrém stavu, 2-3 patra, bez nutnosti rekonstrukce, vybavené, za cca 60 000 Kč“ Bola by to rovna stavba obsahujuca 3 miestnosti z nepalenej tehly, bez vody, s budarom v zahrade, daleko od cohokolvek.

                      Byla města, kde byly velice dobré domy. Bylo jasné, že po převratu postupně dokloužeme jako stát k tomu, co je v zahraničí. Stačilo porovnat, co je za kopečky v jaké ceně, kvalitě, dostupnosti.

                      Dnes bych ale změnil strategii. Namísto domů bych koupil něco v Praze.

                      Tehdy nebylo přebráno a nemovitostí si nikdo nevážil. Prostě to lidé brali tak, že vstupují do doby hojnosti, kdy nebudou vědět co s penězi. Odteď je čeká jen nekonečný blahobyt. A cokoli budou chtít si neomezeně koupí.

                      Kdo tehdy koupil nemovitosti, udělal skvěle. Já jsem moc prostředků neměl, a banky půjčily omezeně.

                    35. Salamon kotníkové goretex 1999 Kč 9 let nachozeno tak 4000km léto hory zima furt.
                      Merrell goretex nízké 1199 Kč 3 roky zatím
                      Žena Meindl kožené 3999 Kč 10 let
                      Salamon nízké goretex 1399 Kč 8 let.
                      Kanady vz.95 z roku 1997 u tchána furt slouží do lesa i na zemní práce kolem domu…

                    36. Bot vám moderní fabrika naseká dnes hafo, to není problém, elektronika, oblečení, auta, hračky cokoliv, to ho je tolik, že byste oblékl a obul zeměkouli dvakrát a ještě by vám zbylo, problém jsou potraviny, protože sucha, protože zmrvený pole, protože kácení pralesů, protože hospodářská půda pro silnice a byty a markety, protože moc lidí a ti chtějí mít třicet druhů sýra a čtyřicet druhů salámů a dvacet druhů mléka a šedesát druhů piva.. takže pochopitelně jsou státy, které tu kvalitu potravin při takovém množství výběru, aby byl plnej market a vypadalo to, že je všeho hafo a blahobyt, nemůžou spotřebiteli splnit ani náhodou. Takže vy máte tu kvantitu, kvalita je však minimální.

                    37. Dachmeister – opravdu se chcete dohadovat s borcem, co vydělává majlant v Seattlu, kupoval v 89. domy za 60.000 korun a zároveň dobývá kvóty? No tak, to je pod Vaši úroveň.

                      Kvalita československých potravin byla tak skvělá, že už od 53. roku tady fungovala Státní jakostní inspekce. Proč, nevíte? Vždyť byly henty normy, ne? A ty se dodržovaly, bez výjimek – jako ve všem.

                      Jenže bolševičtí bezmozci pořád žijí v přesvědčení, že tehdy byly potraviny kvalitní – třeba v párcích bylo až 200 % masa, pročež už jen párek ze 100 % masa se nedá žrát, protože je prostě hnusnej. Proto tam musí být nemarginální podíl tuku…

                      A deset deka vlašáku tehdá, to bylo nějakýho vlašáku. FUJ.

                      No, ale to je jedno. Prostě se na tohoto kreténa vyserte.

                    38. Santini: Bezmozek Santini je další, co se zmohl jen na útok ad hominem. Hlavně ty emoce a zvolání, v tom bych přitvrdil! Jsou v tom ještě mezery!

                    39. Tak přitvrďte. Ale nejdřív si nastudujte historii potravinářství v ČSSR, než začnete vykládat o šunkovém salámu pohádky… Kokote :-)

                    40. Santini: Přečetl jsem řadu vašich příspěvků zde i v okolních šancích. Kromě hysterických emocionálních výkřiků hovno. Vy snad musíte být profesionální aktivista a demonstrant, ti to dělají stejně. Plno výkřiků, emocí, nálepek, slovní vaty – a informační hodnota obsahu 0 bitů. Tedy kromě popisu vaší lability a neuroticity.

                      Takže ignore je asi nejlepší řešení. Už jste pro mě odteď neviditelný.

                    41. Přátelé, čemu se divíte? Zrg vypadl, těm jeho příspěvkům by neuvěřil ani dement s IQ houpacího koně. Takže nastoupili noví bojovníci, možná ze Seattle, možná z Pítěru, kdo se v tom má vyznat? A není to nakonec jedno?Zasírají tady diskuzi nesmysly a pak se jenom diví, že rusáky nemá nikdo rád.

                    42. cyklista: kdepak noví bojovníci. LVM se tady odrovnal jako rudý John asi před rokem, možná ani ne, nevím, kdy zmizel. Zezačátku to zkoušel rozumně a v některých diskusích jsem s ním v souhlasil (např. urzotariánské seance), ale jakmile dojde na jiná témata, rudne a rudne a brzy nejspíš zase změní nick. Možná Bastiat nebo něco podobně „rudého“, aby nebyl hned nápadnej.

                    43. Ad santini:
                      A hlavně: dřív se ani ty prezervativy neohýbaly tolik jako dnes.

                    44. Kde je vlastně zrg1? Čím jste ho tu tak nasrali, že i on se urazil?

                    45. Nezahynul Zrg1 někde na rodinné dovolené v moři? Od července se tu neobjevil, což je dost divné.
                      A nebo si našel lepší koníček než přesvědčovat zdejší bezmozky o rozdílu mezi fiktivní mediální realitou a tou skutečnou :-)))

                    46. Dal si delší pauzu, ani se nedivím, dělám to taky tak.

                    47. A nedaly by se ty pauzy ještě trochu natáhnout?

                    48. Daly by se natáhnout, když hezky poprosíte, kleknete si u toho, a olížete mně jako věrný pes obě boty, klidně natáhnu ty pauzy i na půl roku.

                    49. a rovnou natáhnout brka bys nemoh? Svět by byl zase o něco hezčí místo :)

                    50. shane: +1 :-)

                      Když tady ex-lex někdy v létě psal, že si ho máme užít, že půjde na půl roku do kelu, docela jsem se těšil – jenže tu pauzu nějak nezvládl. Aspoň má pořád stejnej nick, na rozdíl od Johna-LVM. Snad mu to vydrží, i když vidět vytapetováno dvojící ex-lex/LVM není zrovna radostný pohled do diskuse.

                    51. fatdwi: Já Vás chápu, Němci začínali odžidováním, Vy začínáte odlexováním, odJohnováním apod. Zatím to máte povolené jen na fórech (Nemci tenkrát v tisku), uvidíme, až Vám to povolí v reálu, připravte se na tvrdý odboj.

                    52. ex.lex: co to melete? Jen jsem Vám připomněl, že jste sliboval, že vypadnete aspoň na půl roku. Nikam jsem Vás nevyhazoval a přestože teď si o to přímo říkáte, tak srovnávat to s holokaustem může fakt jen idiot. I když to vlastně sedí.

                    53. Máte rétoriku skoro totožnou s tou před rokem 1938. Jsem příliš sečtělý člověk, takže to poznám na první dobrou. Když si někdo přeje mít diskuzi bez „oponentů“, chce ji mít tzv. čistou, je to selekce, tomu snad rozumíte, vše začíná nejprve selekcí slova, tomu snad taky rozumíte, chcete ladění té diskuze názorově jen po svém a od selekce slova už není daleko k selekci člověka.

                    54. ex.lex: ještě Vám tam chybí selekce obchodu, kde nakupuji – když vyberu Tesco, je to již jen krůček k vybombardování Kauflandu!

                      Vaší aroganci a nadudosti zvládá stíhat už jen Vaše tupost. Abyste neřekl, že jste neměl možnost pochopit: nepřeji si mít diskusi bez oponentů (tím pro mě fakt nejste), ale bez idiotů. To jste na první dobrou, při vší Vaší údajné sečtělosti, nepoznal.

                      Teď už snad budete mít jasněji a přestanete si namlouvat, že jste nějaký „oponent“, kterého je třeba likvidovat. Ne, jste jen idiot, bez kterého bude méně vytapetováno blbinami a diskuse bude přehlednější a k něčemu. Je na nic, že jste toho hodně přečetl, když jste z toho pramálo pochopil.

                    55. Arogantní, nabubřelý a navíc silně nevychovaný jste Vy. Jste ponížený lidský produkt systému, tzv. diencefalon, jste v podstatě nebezpečnější, než ti obyčejní prudiči, co jen přijdou si pod nickem vybít vlastní frustrace na diskuzi a nadávají na vše a na všechny. Ovšem oni neprovádějí selekce otevřeně jako Vy. Jste tzv. mezimozek, což je „dimenze“ mezi skutečnými mozky, o to jste nebezpečnější (ideologická masáž probíhá bez problémů) než tací skřetové, kteří sem vlítnou všechny pouráží a občas vyjádří nějaký názor ze svého mizerného života.

                    56. Ty si se nám ale rozvášnil, kundo z ryby :-)

                    57. shane: Povolte jako Papen „Mein Kampf“ a můžeme si pak o tom „natáhnout brka“ pohovořit tváří v tvář. Vaše rétorika vůči jiným osobám na fóru mně silně připomíná přesně rétoriku před rokem 1938.

                    58. Re: kaBrnak
                      5.10.2018 v 11:49

                      Mozna ho postihla nejaka lokalni katastrofa globalistu.

            2. No to nám toho Zeman s Nejedlým a Tvrdíkem dojednali v Rusku a Číně…
              O AB ani nemluvě, no ten snad aspoň ten reverse charge…

              1. Dachmeister: Tak to snad abyste konečně přesvědčil Bakalu a Kalouska, tedy kápa pražských a jiných kaváren, aby konečně umožnili či navrhli pořádné lídry do čela vrcholné politiky.

                Když Česká republika je bohužel v situaci, kdy se nahoře perou různé mafiánské skupiny dravců. Hlavní strategií pak je to pro ČR spíše přežít, a vytrvale blokovat ty nejhorší akce. Což Miloš Zeman víceméně splňuje, byť částečně.

                Zatím je to tak, že kavárna navrhuje jako své vlastní kandidáty čím dál větší pitomce a ňoumy, jako třeba Jiřího Drahoše s jeho rozhodným „nevím“. Zároveň jim dá ale tak mohutnou finanční a mediální podporu, že pro soudné lidi nezbývá než hrát strategii „anything but caffe candidates“. Výsledek pak není ideální, ale je optimální z hlediska možného.

                1. Přesvědčit kápa nějaké kavárny? To se pokoušeli i kdysi v Německu a jak s nimi kápo tehdejší berlínské kavárny, Ribbentrop, vyběhl.

                  1. ex.lex: A vy se divíte? Máte před sebou zářivou kariéru, svojí i Německa! Za krátký čas podle plánů bude Třetí říše zabírat celou Evropu, kus Afriky a celé ruslé pláně až k Sachalinu! Vy byste takovou budoucnost sobě, svým dětem a svému národu upřel? Takový nelida byste nebyl.

                    Teď si představte, jste pražský kavárník, řekněme Tomáš Peczynski nebo Jakub Janda z Evropských hodnot. Máte před sebou zářnou kariéru bez práce. EU brzy opanuje svět. Evropa se stane tím nejcivilizovanějším, nejrozvinutějším a nejlepším místěm na světě. Jen ti blbci, co kritizují EU, tedy kremloboti, Babiš a Zeman to kazí, jinak je EU dokonalá. Copak byste mohl upřít sobě, dětěm i Čechům skvělou budoucnost? Stačí jen odstranit Babiše, Zemana a přiškrtit fake news – a bude tu ráj na zemi! Copak se od toho může kavárník nechat odradit?

                    1. Nechci být pražský kavárník a ani nechci takovou zářivou kariéru. Závislost na kavárně a kariéře by mně neumožňovala svobodného ducha a prostorovou myšlenkovou nezávislost, a to bylo pro mě, pro obyčejnýho filozofa, naprosto devastující.

                    2. ex.lex: Jenže vy nevěříte v tu zářivou kariéru! To je s vámi těžké!

                      Kavárníci dokonale převzali, jako všichni fanatici, komunistickou rétoriku. Oni poručí větru, děšti! Oni otáčejí kolem dějin! Oni přesně vědí, které kurvy to kazí, a jejichž odstraněním bude vše zářivé, sluníčkové, jak v ráji. Také už zakazují nevhodné názory. Mají už i třídního nepřítele, totiž plebs z vesnic co blbě volí a Rusko.

                      Zkrátka chybí vám to svazácké nadšení pražské a brněnské kavárny!

                      Úplně stejně, jako kdysi bylo nacistické nadšení ve 30. letech 20. století kapínek západněji od nás.

                    3. Důležité je hlavně v tu správnou dobu věřit v ty správné věci. Kdo si ve 44. roce tajně cvičil soudružský pozdrav a další rok veřejně zlynčoval nějakého skopčáka se kterým ještě před pár lety kamarádil a hajloval, tak před takovým člověkem se otevírala zářná budoucnost.

  2. DFEENSI mám návrh na takovej zlepšovák, co kdyby pisatelé tady těch sraček měli za úkol aby všechny ty stračky zkomprimovali třeba do maximálně dvou vět maximálně o 1000 znacích, aby ti co nemají čas číst ty stračky neztráceli přehled. A bylo to uvedeno třeba hned nahoře aby jsme ani nemuseli rolovat dolů. Víš něco jako název: „Mnichov aneb Začala to menšina“, obsah: „jedná se o nějaký sračky“ a tělo: „kde se autor realizuje“.
    Děkuji

    1. SkReT: Vzhledem k počtu prázdných příspěvků od SkReTa je to vynikající nápad.

      Já bych k tomu ještě přidal tlačítko: „Nahlásit policii“, „Nahlásit Jakubu Jandovi“, „Nahlásit místnímu oddělení Člověka v tisni“ a „Nahlásit Danielu Hermanovi či sudetoněmeckému hnutí“. Bude to takové víc podobné té skutečné situaci, navíc pestřejší. Dřív lidi mohli hlásit hříšníky jen na Gestapo.

      1. Co to meleš pičo? Nejsem udavač.

  3. Proč Poláci chovali historickou nenávist k Čechům?
    pokud to v diskusi zaznělo, omlouvám se – nemám čas na to, aby jí celou pročetl.

    1. Childetar: Protože Poláci byli vždycky v historii váleční štváči. Neexistovali 200 let a suverenitu získali až lží a klamem na velmocích po 1. světové válce 1918. A pár let poté už si provedli uvnitř Polska vojenský puč a vojenskou diktaturu.

      Poláci chtěli mít už v roce 1918 říši od „moři k moři“, což znamenalo schlamstnout Slovensko. A také Maďarsko, ale v nejhorším se s nimi aspoň domluvit na společném státě, pokud se Maďaři nedají vymlátit.

      Polsko neexistovalo 200 let, to jest byly tam tlaky ukrajinské, litevské, ruské, německé – a pěkně se to tam mlelo a mele dodnes. Poláci dodnes neví čí jsou. Kdyby měli opravdu silnou armádu, tak Poláci jednají úplně stejně jako svého času Hitler, ne-li sadističtěji. Mimochodem, určitá část Polska byla na germánském území, a v podstatě byla pod germánským vlivem a kulturou.

      1. Ano, to chápu, ale pořád to v mých očích nevysvětluje historickou nenávist k Čechům, leda byste tím chtěl naznačit, že Poláci historicky nenáviděli úplně všechny sousedy a to se mi moc nezdá.

        1. Childeater: Já nechci být moc přímý.

          Ono stačí, když člověk nerezonuje s tím, že sudetští Němci byli chudinkové diskriminovaní, nebo řekne historický fakt, že Západ zpočátku podkuřoval Hitlerovi. Už jen toto způsobilo, že se na mě sesypalo x lidí, co jsem musel strčit do ignore.

          Kdybych napsal naplno jak je to s Polskem, tak to budu muset strčit do ignore dalších 10 lidí, až se na mě sesypou.

          Polsko je plné šlechticů a titulů, jak Němci plné osob „von Bahnhof či co“. Šlechtici chtěli svou moc, majetek. Když žu konečně měli stát, chtěli k tomu mít taky trochu víc. A v Polsku také bylo velice mnoho lidí specifické národnosti, které proslulo kšeftováním a ožebračováním řady národů. Kvůli tomu bylo mnohými národy pronásledováno. V Polsku jich bylo mnoho. Poláci navíc pro ně nasazovali životy ve velkém a chránili je i před genocidou od Hitlera.

          1. Inu dobrá, chápu.
            Tedy bych snad poprosil autora článku, aby mi vysvětlil, proč by Poláci měli historicky nenávidět Čechy.
            Opravdu mě to zajímá. Díky.

            1. Childeater: Člověk by se nejdříve měl rozhlédnout, jestli je něco pravda. Pak teprve hledat proč.

              Proč Maďaři útočí na Slováky? Proč Němci útočí na Čechy a řadu jiných národů? Proč Poláci tak ochotně přijali nabídku Hitlera a zabrali kus severní Moravy?

              Já tu obsesi ptát se proč jinak nevěřím moc nechápu. Pochopit motivaci je mnohem těžší než odsledovat zda nějaký jev nastává. Abych to parafrázoval: Proč gravitace zabíjí lidi vypadlé z oken? Znamená to, že gravitace nenávidí lidi? Proč to ta gravitace dělá? Co tím ta svině sleduje?

              1. Mně zajímá pouze odpověď na otázku, proč by měli Poláci z historických důvodů nenávidět Čechy.
                Díky za pochopení.

                1. Childeater: Tušíte vy třeba vůbec co se dělo na Těšínsku mezi Českem a Polskem za poslední století?

                  1. Tuším.
                    Pokud má být Vaše odpověď, že Poláci historicky nenáviděli Čechy kvůli Těšínsku, děkuji za ní. Stačilo to napsat jednou větou.
                    Přesto si myslím, že mohl mít autor na mysli ještě něco jiného a nejsem si jist, jestli ho správně chápu.

                    1. Childeater: Nemá to být ta odpověď.

                      Ale vy tak mocně vyjadřujete, že to chcete donést pod nos, že se na vás autor i kdokoli jiný vykašle. Vsaďte se.

                    2. Kdybyste mi to dobrodiní ráčil konečně prokázat Vy, skutečně bych to ocenil.

                    3. Já to zkusím v kostce, neb v regionu razovitem skoro celý život žiju.
                      V druhé polovině 19.století se Češi a Poláci začali emancipovat.
                      Po prvotní krátké spolupráci proti utiskujícím Rakušanům se díky sčítání lidu v letech 1880,90,1900,1910 rozhádali jako psi na každé dědině.
                      Také katolická (i evangelická) horlivost Poláků a jistá vlažnost až bezbožnost Čechů byla významnou třecí plochou.
                      Vše vyvrcholilo sporem o Těšínsko, krátkou válkou, neuskutečněným plebiscitem a Poláky nikdy neakceptovanou arbitráží v době kdy Tuchačevskij stál před Varšavou.
                      ČSR potřebovalo uhlí a železnici Bohumín Žilina.
                      Národnostní princip nebyl dodržen i když část obyvatel se cítila více Slezany než Poláky.
                      https://biblio.hiu.cas.cz/documents/339133?locale=cs
                      Po 18 letech pak Poláci využili Mnichova a zabrali skoro celé Těšínsko kde se chovali jako hovada, zákaz škol, vyhánění a násilná asimilace.
                      Inu ty drobné ústrky co se jim děly během Masarykovy hrůzovlády pak vedly k neadekvátní reakci.
                      Za rok byli po zásluze potrestáni Wehrmachtem, ovšem nesdíleli osud Němců po roce 1945…
                      Ze 100.000 duší v roce 1921 jich je teď asi 40.000 a to počítám i ty, co se stydí ve sčítání lidu se přiznat.
                      Hádají se o každou pičovinu, furt jim někdo ubližuje a dává malé dotace a jsou prostě nervózní neb jejich síla se zmenšuje.
                      Navíc se hádají mezi sebou a nejsou schopni nic prosadit ani přistoupit na kompromis.
                      Když se nebožtík brzysvatý prezident Lech Kaczynski omluvil Klausovi za 1938, tak se zdejší Poláci mohli posrat.

                    4. To Dachsmeister:
                      díky za cenné shrnutí!

                    5. Nerad vstupuju do flamewar ackoli jsem ji nesledoval od zacatku, jen si dovoluji podotknout, ze muj deda byl z Nachodska a s Psonky se tam milovali vyrazne mene, nez s nacky. Duvodem udajne bylo to, ze zatimco nackove sice zabrali republiku, ale nedelali bordel (+meli Ordnung na uradech), tak Psonci stale narokovali nejake pohranicni pozemky a zejmena v roce ’38 delali ruzne ‚vylety‘ na ceskou stranu pomerne casto. Nicmene tato nenavist pretrvala i hluboko do dob bolsevika, protoze Psonci casto skoupili obchody v pohranici, takze mistni pak meli hovno, kradli rolnikum urodu a podobne radosti. Samozrejme to melo spis lokalni charakter, nicmene tim chci rict, ze i kdyz Tesinsko bylo krvave, tak nebylo jedine.

                    6. To není flamewar, to je sběr informací, který se normálně nedozvíš.

                    7. Ale dozvíš, jen stačí nebýt línej, nefiltrovat to přes svoji politickou víru a snažit se oprostit od všudypřítomné propagandy a filtrování zveřejňovaných informací.
                      Ostatně kdokoliv z nás tu může vykládat, co se mu zlíbí a pokud si informace nechceš nebo neumíš ověřovat tak je ti to stejně k ničemu.

                  2. Kdybych měl brát v potaz tvorbu Bezruče, tak Slezané nesnášeli jak poláky, tak rakousko-uhersko. Ale zlí jazykové tvrdí, že to bylo tím, že jak ta polská tak ta rakouská knížata co je tam terorizovala a ožebračovala, nebyli etnicky ani poláci ani češi/rakušáci:

                    https://echo24.cz/a/wYs3Q/rothschildove-se-domahaji-majetku-na-opavsku-chteji-desitky-parcel-a-pozemku

                    https://bydleni.idnes.cz/zila-jsem-na-statku-rothschildu-sluzky-hladovely-a-slepice-mely-vytapeny-kurnik-g1g-/dum_osobnosti.aspx?c=A090326_142805_dum_osobnosti_web

                    Nevím čím to je ale i po těch 40 komunistických letech nebývalého blahobytu, kdy měli horníci na výplatní pásce 10x tolik co ostatní profese, je tam jakási těžká „karma“ beznaděje a zoufalství, které jako „blahobytný jihomoravák“ docela těžko chápu. Přinejmenším každý druhý kdo odtud podchází, si něco takového nese v sobě, ikdyž se třeba přestěhuje do Brna a daří se mu tady.

                    Vemte si například tvorbu Leoše Janáčka. To je tou těžkotonážní zachmuřenou mentalitou „ostravak“ jako řemen. Brňák či jihomoravák ani omylem.

                2. Tak si dostuduj takového Boleslava Chrabrého, za jehož vlády Polsko dospělo k jednomu z největších rozmachů, nejeden Polák se v ně shlíží dodnes a i z toho možná pramení ty touhy „od moři k moři“.
                  Přiznám se, že taky moc nerozumím tomu, co na tom nechápeš. To je něco jako tvrdit, že nechápeš, proč Hitler nesnášel Čechy (a další národy) – prostě jeho mocenské touhy se rovnaly představě, že Německá říše má vládnout všem ostatním. Rozdíl je pouze ten, že Poláci na rozdíl od Hitlera svoje mocenské touhy v novodobé historii ještě nezrealizovali.
                  V televizi ti tohle ale nepoví. Třeba zmiňované zabrání Slezska na začátku války jsem snad ještě v žádném dokumentu neviděl, a to jich teď běží neskutečné množství.

                  1. Hmmm, je to pro mě těžko uchopitelný. Pochopil bych, že národ nenávidí nějakej jinej národ, protože si navzájem provedli něco opravdu zlého, zabrali si území, genocida, likvidace inteligence atd.
                    Obzvláště pak mi to nehraje proto, že teď nás mají Poláci skutečně rádi. Učí se o českých dějinách dost podrobně ve škole, jsou vůči nám milí a přátelští atd.
                    Nenávidět jinej stát pro svoje imperiální choutky mi přijde úchylný, minimálně ve vztahu Češi x Poláci. Třeba se ovšem mýlím, to je pravda.

                    1. Ehm…a tu skoro celou dnešní ČR a Slovensko ten Boleslav zabral myslíš jak? Ty seš línej si i toho blbého Boleslava vygooglit, abys zjistil proč ti to píšu. To je pak těžký a upřímně není se čemu divit, že plno věcí nechápeš.
                      Ve škole se učí faktografie, jen se štěstím narazíš na učitele, který historii rozumí víc než učebnice, z které učí a povykládá i příčinné souvislosti a co to vlastně znamenalo a proč.
                      „Teď nás mají Poláci skutečně rádi“ – jo? A na to jsi přišel jak?

                    2. Prostě občas zajedu do Polska. Je to OK. Milí a usměvaví lidi.
                      Boleslava Chrabrýho si vygůglit nepotřebuju, vím že je to historie tisíc let stará a na nálady v minulým století nemohla mít vliv…
                      To je jak kdybys mi líčil, že jsme se jako Češi shlédli v době Karla IV v západní části Římský říše a měli proto tendence nahlížet svrchu na ostatní státy

                    3. Childeater: Určitě, a proto třeba takový Hitler měl propagandu prošpikovanou odkazy, událostmi a vzory už od antiky, protože to vlastně vůbec nefungovalo. Tak se ale pak neptej, že něčemu nerozumíš, protože tomu ani rozumět nechceš bo tvoje víra. Ale proč ne. To co ale již nejde okecat je to, že jakmile Polsko mělo první příležitost tak zabralo Slezsko, kde se mimo jiné Poláci žijící ve Slezsku chovali jako sudetští Němci v Sudetech. Prostě žili v tom, že Slezsko náleží Polsku. A také se tam tak po obsazení začali chovat, Češi byli vystaveni vyvlastňování, vyhánění, mateřská řeč zakázána, polština se stala jediným úředním jazykem,…

                      Tvoji představu, že vláda Karla IV = vláda Čechů bych být tebou radši už nikdy nikde neopakoval. Zjevně k dostudování toho máš daleko více.

                    4. Nevsouvej mi do huby něco, co jsem z ní nevypustil.
                      Chtěl jenom vědět, proč podle autora článku měli Poláci historicky nenávidět Čechy. Tys přišel s Boleslavem, což si myslím, že je vedle. Nicméně, máš pravdu v tom, že je to jen můj názor.
                      To, že se Češi v Těšínsku nejspíše chovali jako dobytek, mohlo klidně spoustu nevraživosti způsobit, s tím souhlasím a nikterak to nerozporuji.

                    5. Vás nezajímá celá historie, je Vám v podstatě ukradená, Vy jste jen čekal na příspěvek, ve kterém se objeví slovo – bolševik. Pak přišlo silné uspokojení, takový příspěvek má pro Vás výpovědní hodnotu a ten jediný jako správný považujete za příčinu „historické nenávisti k Čechům“.

                    6. Jen na okraj – jakože znám dobře stovky poláků – maj nás fakt rádi. Sám nevím proč, když u nás jsou to obvykle „číňani evropy, blbý řidiči, vyčůraný kšeftmani a žrouti posypové soli.“

                    7. no připomenu, že Těšín byl hlavním městem rakousko-uherska, no a hlavně, anejen tady, čeští bolševici zadržovali zahraniční vlaky s pomocí ze západu, a to pro hrdinnou polskou armádu , která zachránila střední evropu na dvacet let ze spárů asiaticko bolševických hord byla dýka do zad, to bylo kolem 1920,

                    8. To Jungvoj:
                      Jo, tohle beru.

                    9. Vídeň se tehdy jmenovala Těšín nebo jak si mám přebrat to hlavní mešto RU?

                    10. Mele blbosti Jungvoj, v Těšíně byl 1914-16 Generální štáb KuK armee.
                      A zadržovat 1920 vlaky se zbraněmi pro někoho kdo je pak může použít proti vám mi přijde spíše prozíravé.
                      Co se zázraku na Wisle 1920 týče, tato porážka byla spíše zásluhou neschopného velení RA a špatného logistického řetězce.
                      A že by bolševici měli v plánu táhnout dále si nemyslím, jen chtěli to co jim před válkou patřilo…

                    11. no kurde mněl jsem na mysli rok 1805,

                    12. Jo jak před Napoleonem na pár týdnů zdrhl dvůr z Vídně do Těšína, neb tam měl arcivévoda zámek a bylo to v pérdeli císařství, tak to jo.
                      To bych mohl psát, že hlavním městem CCCP byl v 1941 Kujbyšev…

                    13. no a nebyl?

  4. No co jako? Přepsaná učebnice dějepisu, z které jsem se učil v roce 1981? Jak už jeden pravil, chtělo by se to zbavit těch obrozeneckých sraček. (Dámy prominou a pánové možná pochopí.)
    Na rok 38 se zadělalo v roce 18. Jakpak se Edíkovi Benešů asi líbilo, když mu sudeťáci dávali ochutnat vlastní medicíny? Vždyť oni nejednali jinak, než ona proslulá Mafie. Když svýma nárokama na na našeho posledního cisaře (Karla H.L.) bourala R-U Monarchii.

    1. no napřed se třeba naučit počítat, tak například označi cca 3mega čechů za většinu je zcela zvláštní, ale i kdyby ti moravci se zázrakem stali tahem pera čechy, tak i tak z 15 mega lidu je 5 mega jako většina?

      1. Mno 6.5 mega z 15.
        Tak proto se dalších 2 mega Slováků hodilo…

  5. >>Češi nejsou nic jiného než: „hrstka husitů se sklonem ke komunismu“<<

    Hele, on asi měl obecně pravdu.

    1. Ono je nekdy zajimave si ty vyroky nacku precist a nejlepe v orginale. To pak clovek zacne mit na furu veci jinej pohled. Dokazu pochopit, proc zakazovali Mein Kampf, slabsi povahy pri cteni tohoto ‚dila‘ pred spanim by mohli mit do rana zvedlou pravici, zejmena treba, pokud maji nejakou osobni spatnou zkusenost s Zidy.

      1. Ta knížka je, jestli něco, tak brutálně nudná.

  6. Pohrávám si s „nepřijatelnou“ myšlenkou, jak by Hitler postupoval, kdybychom Mnichovský diktát nepřijali a naopak nahnali neozbrojené Sudeťáky na hranice jako lidský štít. Pálil by skrz ně a tedy i do nich, nebo by ten útok odpískal?

    1. …a jak a cim bychom je tam nahnali? Myslis, ze by tenkrat byl jinej rev zapadu, nez dneska? Nezapomen, ze zapad sel tehdy Adovi hospodarsky na ruku a politici by neudelali pro nas nic. Anglii stredni Evropa nezajimala, Frantici by Ryn neprekrocili.

      Kazdej treti u nas byl Sudetak, takze Adovi by stacilo zasobovat Sudetaky jako USA Asadovu opozici a nez bychom se my pres ne prokutali, Ada by se mezitim domluvil s nasimi spojenci, ze jake to svinstvo jsme my udelali na narodnostni mensine.

      1. Normálně, armádou. Zejména různé sudetské partajníky. Řev by byl, ale tehdá přece jen ty sdělovací prostředky nebyly tak flexibilní.

        1. Sudetští partajníci v kritických dnech zmizeli do rajchu. Ráčejí si o tom něco přečíst.

          1. V partaji bylo přes milion Sudeťáků, zdrhli jen hlavouni.

            1. Cili nabehnout s armadou pekne do statku, bodaky nasadit a hura hura vyzduchame vsechny pekne ven a strelbou pod nohy je pozeneme k care? Hmmm… A japa by se to sortovalo? Podle mapy by se udelala cara? Nebo podle klepu z mistni hospody, kam bychom nejprve nasadili pany s burinkou a dlouhymi rukavy? Nebo bychom se poradili s Anglicany, kteri maji s presunem Sudetaku dobre napady?

              Ono pochytat par nacku, co delali bordel a supnout je do prvni linie by asi nic nevyresilo a udelat solidni lidskej stit, kdyz jsme ani nebyli schopni dodelat ten ropikovej, to bylo podle mne nad tehdejsi moznosti.

              1. Btw… myslim si, ze Ada by se vubec nezdrahal do nich strilet uplne stejne, jako Stalin do vlastnich. Tihle globalni tyrani meli lidi zcela u prdele, bez ohledu na nase-vase.

                1. Jiste. A patricne by propagandisticky rozmazl, jak Cesi masakruji zeny a deti jako zive stity, takze by na nas svet hledel jako na bandu dobytku a po valce by s uspokojenim kvitovali proces s ceskymi valecnymi zlocinci.
                  V realu by to samozrejme s nemeckymi civily dopadlo jako s kazdejma jinejma civila ve valce v one dobe. Bud by zdrhli nebo by holt zalezli do sklepu a cekali az to prejde. Nikdo by je nejak zvlast nešanoval, ale ani cilene nelikvidoval.

                  1. No pointa je v tom, že by je museli chtě nechtě masakrovat okupační síly. Na všechno by pak existovala univerzální odpověď – ale vy jste nás napadli a zabily je vaše kule.

                  2. Síly musely :-(

                    1. No,museli. To je valka. S tim se pocita. Tenkrat to nikomu nevadilo. Kdyz se kaci pes, letaji rizky, no pain no gain, strom svobody je třeba zalevat krvi vlastencu a tak.
                      Jako zive stity by je nikdo nepouzil ani cilene nemasakroval, ale holt by to misty schytali jako collateral damages.

                    2. Pokud by se zajistila propaganda přes sudetské socany i v Reichu, určitě by to Hitlerovi dobře neudělalo.

                    3. Nezjistila. Reich mel Ada pevne v rukou. Vsechny ty plany na jeho svrzeni v pripade valky se tykaly boje na dvou frontach. Generalove se nebali valky s CSR, generalove se bali Francie. A jakmile Francie rekla ze valcit nebude, bylo po opozici.

                    4. No a pak stejně bojovali na dvou frontách, což se jim stalo osudné.

                    5. Jo, ale to v dobe Mnichova nikdo nevedel. Proto je taky Mnichov branej na Zapade jako klasicka ukazka statnicke tuposti a toho, ze diktarora neuspokoji kdyz mu hodis kost. Je to takovej politicke Kobayashi Maru Test. Ani jedno z moznych reseni neni dobry.

                2. Mimochodem, zajimalo by me, kde se bere ta predstava, ze v pripade odmitnuti Mnichova by na nas Hitler vletel hned druhej den rano.
                  Ja bejt Ada, tak necham CSR pekne vykysat a kocham se tou podivanou, jak nase totalne izolovana ekonomika zvlada zivit milion a ctvrt muzu ve zbrani. Mezitim bych zbrojil, budoval armadu, propagandisticky rozmazaval kazdou ukradenou nemeckou slepici a kazdou frojlajn ojebanou ceskou soldateskou, udelal ze sebe mirotvorce a z Cechu valecne stvace co odmitli mirove reseni, podporoval sudetský odboj, takze by pulka Cs armady zila s pocitem ze je cele okoli nenavidi (co to dela s moralkou bylo mozno videt ve Vietnamu, Afghanu ci Iraku). No a nakonec, nekdy tak v pulce ledna bych prohlasil ze uz se na utrpeni Sudetaku nemuzu divat, vyhlasil bych CSR valku. Zacal bych leteckou kampani, rozmlatil nadrazi a fabriky, trochu preoral par mest a az by slezl snih, tak bych do CSR vletel po zemi. Jaky odpor by kladla armada co celou zimu stanovala vedle pevnosti a ktery by na jare uz totalne kolabovalo zásobování si ke mozno domyslet.

                  1. V zari ’38 jsme byli ekonomicky na hunte, prave diky zbrojeni. V podstate se krach cekal kazdym tydnem. Mnichov byl pro nas ekonomicke vysvobozeni, bohuzel. Byl to ovsem dusledek zcela debilniho planovani asi tak sest let zpatky.

                    1. Nemecko taky, ne? Proto me prave fascinuje, ze zapadni mocnosti proste nechtely vyckavat, az se obe zeme uzbroji k smrti. Nebo to mozna nevedely. (ja treba brzky bankrot nasi zeme neznal(

                    2. Nemecko melo v ’38 drajv, protoze se z nuly po prvni valce celkem vysvihlo. Tusim zacalo jit pomalinku nahoru nekde od roku ’24. Dost tomu pomohl prodej prumyslu Amikum a Anglicanum. Tim padem, Nemecko bylo tou dobou zajimave pro investory (cca 70 % nemeckeho prumyslu melo zapadni vlastniky). Takze jejich pozice a nase pozice byly dost ruzne. My bychom se ekonomicky slozili prakticky ihned.

                    3. Německo rostlo od roku 1924 do cca 1930.v ty dobe taky nacisti byli smesna pidistrana. Velka krize ale Nemecko poslalo do kolen opravdu zle.
                      Nezapomen, ze Nemecko byl velmi technicky vyspely stat s rozvinutym prumyslem a vedou, tam bylo do ceho investovat. CSR zdaleka takovy potencial nemelo a od sveho vzniku slo vicemene ekonomicky dolu.
                      O hrozicim ekonomickem krachu v roce 1938 podle myho temer nikdo nevedel a to ani doma.

                    4. Ostatne, Cs prumysl, alespon co se tykalo velkych podniku mel vetsinou ty cizi vlastniky taky. Skodovka byla kuprikladu francouzska, patrila pod Schneider. V roce tusim 1924 skodovy zavody prakticky zkrachovaly, protoze se nikdo z nastupnickych statu memel k tomu, aby platil zavazky RU z prvni valky.

                    5. imho Skodovy zavody v Plzni byl velka vyjimka – jediny velky koncern, ktery defacto nepatril Zivnobance (Preiss) pres uvery. Jinak imho Nemecko pote co se vzchopilo z dusledku 1.sv. bylo mnohem vykonnejsi, produktivnejsi a modernejsi (au uz vlastnikem kapitalu tam byl kdokoliv – to nevim) nez nase prvni republika (hospodarska krize nas postihla podobne jako dolehla na Nemecko), uz tehdy to byl pro nas dulezity exportni partner

                    6. V té době, o které tu pějete chvalozpěvy, žila výmarská republika šíleným poživačným stylem „po nás potopa“ a proběhly dvě hospodářské katastrofy, v roce 1923 inflace a v roce 1929 krach. Jen některé podniky to moc nepocítily, boháči to moc nepocítili, ovšem ta většina těch „výmarskejch“ to pocítila fest.

                    7. nebyla ta hyperinflace 1923 – 32 400 % dusledkem nutnost platit valecne reparace ?

                    8. imho asi ano stat (Nemecko) potreboval prachy (predpokladam ze reparace nebyly primitivne denominovany v markach ale cizich menach, kurz marka/cizi mena se prubezne menil s hyperinflaci)), tudiz takova hy[erinflace pripravi drtivou vetsinu lidi o celozivotni uspory, zaroven se vymaze statni dluh Nemecka denominovany v markach (dluhopisy ..), cili vsichni Nemci a veritele s pohledavkami denominovanymi v markach bez inflacni dolozky se slozili na valecne reparace

                    9. Těch faktorů té krize tam bylo víc, a úplně nejhorší byl krach na světové burze v roce 1929, tuším říjen, a následné anulování zahraničních půjček, to bylo rodeo, přivedlo to německé hospodářství na pokraj zhroucení. Podnikání upadalo, export výrazně klesal a nezaměstnanost raketově stoupala. A z téhle krize právě vytěžili nacisté nejvíc, přestože to byla ještě malá strana. Rok 1930 pak znamenal skutečně dramatický obrat v dějinách Německa. V tom roce už měli 1O7 křesel, což byl skok od roku 1928, kdy měli jen 12 křesel.

                    10. Jo, ještě k tý inflaci, tak tam byl ještě další faktor, představte si vyděšenou buržoazii tý doby a nacisti perfektně využili toho strachu, takže nejen že působili na ty masy těch vystresovaných řadových lidiček směsicí dobře promyšlenýho nacionalismu a radikalismu, nýbrž velmi rychle pochopili, že buržousti se bojí komunistů jak čert kříže, tak začali pěkně s antikomunismem na ty vystrašený buržíny, co se potýkali s tou inflací. Do toho je masírovali liberální demokraté v čele s Ribbentropem, takže ti buržíni propadali infarktovým stavům. Dovedete si představit, jak to tam vřelo? To byla masáž mozků jak stehno a pak přišel krach a bylo to jasný jak facka, kdo bude druhou nejsilnější stranou.

                    11. ex.lex – v dobe te hyperinflace 1923 byla nsdap zcela bezvyznamna strana
                      v dobe velke hosp. krize rekneme v nemecku 1931-35 zadna vyznamna inflace nebyla

                    12. Trevore, i s malým kašpárkem uděláte úspěšný divadlo.. to, že byli malá strana neznamená, že neměli kontakty, nebudovali známosti mezi buržíny, liberálními demokraty apod. Vy podceňujete malé strany, to byste neměl, Trevore..

                    13. Ty woe, já jsem fakt trpělivý člověk, vím, že jste shane mystifikátor jak stehno, ale co Vy dokážete mlet za hovna, to se fakt jen tak nevidí.

                    14. Diky. Kritika od blbce je nejlepsi pochvala.

                    15. Re: ex.lex
                      7.10.2018 v 9:09

                      Shane to psal obecne, coz ja take. Tady nejde o detailni ekonomicke skoleni a kazdy prece vi, ze nacky do vedeni dostaly predevsim levicacke sliby prave proto, ze Nemecko rylo ve tricatych letech rypakem zemi. Ale globalne vzato, v roce ’22 se upekl plan prodeje nemeckeho prumyslu, od roku ’24 se zacal realizovat a s nim se Nemecko pomalinku hrabalo hore. Cili trend rostouci Krach? Jasne, proc ne, vzdyt i dneska je to moderni nastroj ocisteni ekonomiky, co si budeme povidat. USA ceka drive, nebo pozdeji to stejne a to jsme skoro stoleti od cerneho ctvrtkopatku. My svuj dluh take nejsme schopni splatit, takze jednoho dne prijde system reset.

                      Nemce stal ranec zatazeni cejchu za prvni svetovou, kdy je vsichni poskozeni vycucli nejvic. Plus k tomu Ze posledni drobne dluhy prvni valky se zatahly az nekdy tusim 2015 nebo kdy, to uz je jina. No a dva velke propady na jejich burze (’27, ’29) i z toho duvodu, NYBT mela samozrejme vliv na evropskou ekonomiku nemaly. USA mely Evropu jako odbytiste 1/3 exportu, takze cokoli se delo v USA, se v Nemecku zrcadlilo take.

                      Ja jsem hlavne popisoval situaci v zari ’38, kdy my jsme meli tendenci sestupnou, zatimco Nemci rostouci. A to je neoddiskutovatelny fakt.

                    16. …kua klovesnice mi blbe pise interpunkci. Kdo to ma po mne cist… sorry jako.

                    17. Tady je podstatné, že výmar byl ekonomicky v prdeli, to, že se tam několik boháčů drželo, protože to jejich pár silných podniků ustálo neznamená, že ta republika nebyla s ekonomikou v háji. A že pak bylo Německo kolem roku 38 relativně happy, to bylo tím, že už tam vesele vládli NSDAP a ti měli už kontakty po celém světě i s Araby a Čínou.

                    18. A my jsme snad na tom byli ekonomicky nejak vyrazne lepe? Ja srovnavam Nemecko a nas koncem 30. let. A bavim se o TRENDU. Logicky Nemci si museli projit srackama, kdyz nemeli vatu na zatazeni toho prvniho mejdanu. V podstate nebyt onoho prodeje prumyslu ve 20. letech, tam zrejme zrali travu. I proto tam byl prumysl na prodej za babku. To prece vsichni vime. Ale nevidel jsem, ze by tu nekdo tvrdil, ze Nemecko bylo v pohode a vlastne se od 20. let jen rozvijelo. Nemecko bylo totalne fpici, ale od tech 20. let se hrabalo nahoru. Krize byly vesmes celosvetove, protoze akcie letaly nahoru dolu a obchodovalo se celosvetove, plus krachy firem menily vztahy na trhu, takze uz tehdy byla poznat urcita globalizace.

                      My jsme sice nemuseli nic platit, protoze jsme se R-U zbavili, ale na druhour stranu jsme vzdy byli silne proexportni zeme. Takze kdyz se sesypalo Nemecko, u nas zrovna rychly spunty nelitaly, i kdyz zrat jeste bylo co.

                    19. Jenomže u nich ty špunty lítaly, i když byli už ve sračkách, to je právě to, že oni i ten zbytek v podstatě prošustrovali, proto tam právě píšu nahoře, že jeli tu ekonomiku „a po nás potopa“.

                    20. Re: ex.lex
                      7.10.2018 v 11:19

                      Tak ono Nemecko pote, co prislo o legalni moznost drzav, holt potrebovalo zdroje zvenci, jako kazdy jiny imperialismus. To, ze oni jeli nadoraz a pocitali s tim, ze valkou dluhy zatahnou (nebo zrusi), to je celkem standardni model, ktery se pouziva dodnes. A spunty take litaji, i kdyz je kasa prazdna.

                      Samozrejme i proto se shaneli po nasem menovem zlatu, apod. To je vsechno jasne.

                      Ale my jsme byli prilis mali na to, abychom ten krach nejak vybalancovali, vylhali, nebo vyresili valkou. To je, jako kdybychom my dneska cekali, ze USA zbankrotuji drive, nez Italie, kdyby nebyla v Eurozone. Setrvacnost velkych zemi je obrovska.

                    21. Hitler to měl promyšlený, protože on cílil na Židy nejen kvůli rase, to byla v podstatě i záminka k tomu, aby přesvědčil svět, že oni jsou zlo z politického hlediska, prostě jako komunisti, jenomže on je potřeboval likvidovat i kvůli jejich majetkům, Židi byli prostě bohatí, ovládali tam banky apod., jejich majetky byli skutečně honosné, to byl dost mimo jiné další důvod, Německo neskonale bohatlo díky tomu, že oni jak ty lidi likvidovali, tak jim zabavovali úplně všechno, do poslední marky, proč dělat zestátnění, když je můžu okrást a ještě vyletí komínem, žádnej svědek, dobrej svědek, to měl Hitler na mysli. Svět nejdříve zavíral oči, Církvi se to taky hodilo, s tím jak překabátila židovskou kroniku na bájný mýtus, to pro některé tehdejší vysoké církevní hodnostáře té doby bylo pohodlné, likvidace konkurence a navíc svědků nějakým Hitlerem, a oni přece nic, oni čistý ruce, takže ono těch důvodů, proč se zbavit Židů bylo hned několik, Hitler byl takový nástroj všech, jenomže se to vymklo kontrole – respektive i když Ádu pak tlumili drogami jak mohli přes jeho osobního lékaře, Áda vyváděl čím dál víc, pak ještě vybouchli ty atentáty na něho, protože prostě břídilové, mohli ho klidně přes toho osobního lékaře sejmout nějakou drogou, jenomže tomu bránila zase jiná zainteresovaná strana a Áda furt né zhebnout, takže to odnesli životem miliony lidí na planetě ve světové válce, protože projekt „Adolf I.“ selhal.

                    22. Haprujou mně tam i, y, neopravuju :o)

                    23. Jo, a ještě v podstatě mohli dělat s tím lidským živým materiálem všechny možný vědecký experimenty, který by normálně v míru dělat nemohli (teda možná mohli, ale v malém měřítku a !přísně tajný“), takhle měli koncentráky a přestože červený kříž věděl, co se tam děje, držel hubu, no neziskovka, klasika. Takže v podstatě ty vědecký experimenty pak ještě posloužily po válce dalším vědcům, dokonce i v kosmických programech, oni čerpali z těch nacistických experimentů, co prováděl Mengele a další vědci na těch živých lidech. Proto se pak ty státy tahaly o ty vědce-nacisty, protože jim poskytovali bezbřehou studnici vědění, protože oni v těch táborech smrti pracovali s živým lidským „materiálem“, což do té doby ještě nikdo nevyzkoušel v masovém měřítku.

                    24. sysop – nemyslim si, Nemecko bylo tak zadluzene ze hrozil statni bankrot, byl to jeden z duvodu k rozpoutani 2. sv. v. Nemecko potrebovalo zdroje (tj. prachy), ono tech 4000 km dalnic se nepostavilo zadarmo a to nemluvim o vydajich na armadu (zbrojeni)

                    25. Re: trevor12
                      7.10.2018 v 11:01

                      Tak ono Nemecku hrozil statni bankrot z podobneho duvodu, jako nam, protoze raketove investovali do zbrojeni. Jenze Ada s tim pocital a jako injekci proti bankrotu videl prave tu expanzi. Tou by ziskal dalsi zdroje a to jak lidske, tak nerostne a dalsi. To je prece jasne.
                      Ostatne hned po nasem pridruzeni k Risi jsme pekne frceli makat prave na tech dalnicich, prakticky zadara, ze.

                      Ja netvrdim, ze Nemecko bylo v cernych cislech. Jen tvrdim, ze my bychom se slozili drive.

                    26. ex.lex:
                      To je všechno ale viděno dnešní optikou, s možností dlouhodobých analýz a znalostí tehdejšího dění. Tehdejší okamžitý pohled na věc nemusel vypadat tak, jak píšete. Tehdy i obyčejný člověk i kapitalista uvažoval jinak, než my dneska.
                      Po válce každý generálem, ale v tehdejší atmosféře to mohlo vypadat úplně jinak. Historici mají také nějaké své osobní pohledy a málokterý dokáže být striktně objektivní. A zeptat se už holt není koho.

                    27. Kdepak, determinovaný sociologický vývoj, který provedli tehdejší učenci s židovskou kronikou (my bychom řekli matrikou) byl dávno předtím, než byl na světě nějaký Hitler. Ten projekt neuděláte přes noc, chápete? To je plánování na x let dopředu, EU také naplánovali ještě než jste byl třeba na světě, to je práce na skutečně mnoho let, to jsou projekty vymyšlené do posledního detailu, vše musí sedět, vy o tom musíte přesvědčit miliardy lidí, to není nějaký územní plán na silnici nebo metro, ty mozky, které tohle vymýšlejí to je několik generací, ty projekty se předávají a postupně budují, vy musíte mít nějakou globální koncepci buď náboženskou, nebo politickou, lidem musíte předložit nějakou ideologii plus víru v něco.

                    28. Ještě jinak, proč myslíte, že Áda měl v názvu Třetí říše? Proč neměl třeba První říše, nebo Pátá říše. Přemýšlejte o tom.

                    29. Ada to tam v nazvu mel jen do roku ’39 a i tak v tom byl bordel, protoze Ada rikal spise Tiicileta rise, nemecka propaganda se snazila od puvodniho pojeti tri veci distancovat a ze jde o treti nemeckou risi byla spise shoda okolnosti.

                    30. Fajn, tak si odečtěte přibližně tisíc let (plus mínus) zpátky od Hitlera a mrkněte do historie, co se tam odehrálo.

                    31. Jde spise o to, ze to nebylo v souvislosti s puvodnim duvodem, proc ona hitlerovska rise mela byt treti.

                    32. No, vy jste mně tím „tisíciletá“ nahrál do karet, tak mě napadlo Vás poslat cca tisíc let zpátky, že bychom se jako dostali v čase do Byzanc. A pak bychom ještě hupsli o další časový úsek do Babylonu.

                    33. Kluci,
                      já jen, že dnes bylo u nás ve Slezsku krásně a vy tu řešíte 80 let starý příběh co by kdyby…
                      Nicméně, jo asi by zkrachovali naší i Němci do roka a do dne.
                      Jak tu někdo podotknul, Vůdce s tím počítal, že někde něco ukořistí.
                      Ben Ešeda zase počítal, že nakonec to vyjde levněji na prachy i lidi a spočítal to dobře, všechna čest.
                      Jenže to nebylo jen o penězích a životech, jak minulých 80 let ukázalo…

                  2. Ta představa se bere z dobových německých zdrojů. Samozřejmě mohli ten Fall Grün odložit a zase trochu předělat, ale dle mého názoru to v září 1938 zašlo moc daleko na to, aby Hitler mohl couvnout. Vámi nadnesený postup je racionální a logický, nicméně má přinejmenším dva velké háčky:

                    1) Říše na tom taky nebyla hospodářsky kdo ví jak, takže držet v armádě tolik lidí, aby hrozba vpádu každou chvíli byla reálná, by i pro ni byl ne zcela triviální problém.

                    2) Vůdce, jak známo, měl intuici. Nutno uznat, že ne vždy špatnou, ale po vyhrocení situace v létě 1938 a zejména v září byl tak natěšený na další úspěch, že nějaké racionální úvahy šly stranou.

                    Plus pochopitelně spoustu háčků menších, jako například touhu zmocnit se čs. hospodářské základny v co nejprovozuschopnějším stavu.

              2. Kam? Na slabá místa bez opevnění, kam se očekával útok (což se pozná i podle soustředění sil nepřítele).
                Řopík stojí prachy, nahnat lidi je levnější. A na propagandu se kašle, Britové i Fancouzi ukázali svá křivá záda předtím, Sovětům by to bylo úplně volný. Stejně by se dějiny psaly podle vítěze. Kdybychom se ubránili, byl to nevyhnutelný krok. Kdyby ne, bylo by to fuk.

                1. Nehnali. CSR byl furt demokraticky humanitni stat a tenhle typ uvazovani pokud vim u nas nefrcel ani za komousu. Nechat zdecimovat vlastni jednotky cestou k Rynu – OK, srat na ztraty civilu – taky OK, ale hnat zeny a deti pred tankama, to uz bylo pres caru.

                  1. No, s tím „hnát“ jsem to nemyslel až takhle. My neútočíme. Dislokovat je. Do míst potenciálních bojů, ke každému řopíku jedna rodinka, ke každé jednotce jedna vesnice. Trefit = zabít i Sudeťáky. Bojujeme přece bok po boku za společnou zem, ne?:-)
                    Jo, nikdo takhle asi neuvažoval (i když E. Moravec byl solidní matroš), spíš jen tak přemýšlím nad tím, jak to pojmout jinak, aby boj, navzdory tvrzení moderních, nevzdělaných revizionistů, nebyl masakrem naší armády. Konvenční řešení prostě nejsou. Nekonvenční typu „tak zaútočíme první“ jsou nesmysl. Tak jsem si půjčil něco z antického Řecka.

                  2. A nakrásně teda můžeme použít jen muže, ať je to humanistické. Odvedeni byli, všeobecná mobilizace byla. Prostě je „přinutit“ se účastnit obrany země, oficiálně. Neoficiálně je tam držet jako štít.

                    1. Vsak oni taky Nemce odvedli. Byly s tim ale akorat problemy. Asi pulka jich vubec nenastoupila, coz bylo jeste dobre, akorat to nabouralo tabulkove stavy. Horsi byli ti co nastoupili. Co jsou zac? Jsou loajální nebo pata kolona? Co udelaji az vypukne boj? Budou bojovat nebo pri prvni prilezitosti zahodi pusky a prebehnou? Nebo budou strilet sve ceske spolubojovniky do zad? Co s nima? Odzbrojit a poslat na Slovac kopat zakopy? A nenasere to ty opravdu loajalni? Same otazky, same otazky.
                      A na zive stity opravdu zapomen, takove svine jsme tenkrat fakt nebyli.

                    2. Pak je prostě v dané situaci silová obrana ve všech možných i nemožných variantách dopředu prohraná.

                    3. Vzdyt taky byla. Neexistoval jediny operacni plan, ktery by pripoustel moznost ubraneni se. Bojovy plan cs. armady kalkuloval s obrannymi boji, zatimco Francie mobilizuje, napadne Nemecko a porazi jej driv nez Nemci porazi nas. Predpokladala se lhuta cca mesic s tim, ze se v posledni fazi armada stahne do slovenskych hor a Cechy a Morava budou docasne okupovany. Bez Francie nemelo smysl valcit.
                      V realu by CSR nejspis padlo tak do 14 dnu, vzhledem k tomu jak rychle Nemci vyklepli tabulkove mnohem pocetnejsi a ekonomicky silnejsi Francouzsko-britsko-belgickou koalici na jare 1940. V roce 1938/39 sice Nemci jeste task silni nebyli, ale CSR taky nebyla zrovna Francie a mela mnohem horsi tvar uzemi.

                    4. No já si to uvědomuju, proto mi vadí ti velkohubí revizionisté, co tvrdí, že jsme na tom nebyli tak špatně co do obrany proti tehdejší německé armádě, a že mělo smysl se vojensky bránit.

                    5. Ono nestaci jen spocitat vercajk, pridat elan a uz se videt jako vitezove. Je taky potreba zvazit dalsi okolnosti, ktere mohly nastat. Takovi Frantici ani nebojovali o pasmo nikoho u Ryna. Ada tam prisel jak bolsevik, dohoda nedohoda, zabral a nazdra. Frantik ani nepipl. Kdyby takto napadl nas, proc by to Frantik resil? Aspon se Ada vydal tim spravnym smerem, nu ni? A Anglani? Ti by byvali udelali uplne cokoli, jen aby Ada sel od nich. Prece jen, na tech ostrovech se blbe couva. Takze verim tomu, ze by neudelali zhola nic. Uplne stejne, jako pozdeji, az se k nam opravdu Ada vydal. Krome toho je potreba si uvedomit, ze jako nejvetsi postrach imperialistu byl bolsevik. Takze to, ze Ada vyrazil na vychod, slibovalo, ze si dva dementi daji do rypaku a pri trose stesti padne bolsevik. Proc mu tedy kazit Drang nach Osten, kdyz to hraje do karet?

                      Mozna by nam Anglani poskytli nejaky uver na zbrane, zajisteny ceskym menovym zlatem. Na to by mozna slyseli.

                      Cili pomoc bychom mohli ocekavat spise ze druhe strany. Ale od koho? Stalin mel s Adou dohodu a Psonci by nikam nespechali, sami cekali, kdo je driv semele. A za prdeli bychom meli Madary, kteri jen koukali, kdy si konecne zase vezmou zpatky Tatry. Sevreli by nas ze dvou stran s Adou a bylo by to ajn cvaj.

                    6. Psonci si hlavne brousili pribor na to, az se bude porcovat CSR =)

                    7. Psonci chteli Tesinsko a nakonec ho dostali. Nutno dodat, ze nikoliv bezduvodne. Slezsko bylo sice historicky soucast Ceskeho kralovstvi a Polsku nikdy nepatrilo, ale v 19. stoleti tam demograficky prevladli Polaci. No a Pravo na sebeurceni narodu je kurva dvousecne. Jenze tam bylo uhli a zeleznice co CSR nutne potrebovala, tak jsme si to holt vzali. Pak se chvili valcilo, chvili cachrovalo a Poláky to žralo. Pak zase byli chvili na koni Psonci, pak nackove a nakonec to srovnali komousi podle moskevskych not. To urovnani vztahu s Polakama je jedna z mala veci co je mozno pricist komousum k dobru.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017