Má se mi to líbit? - zpět na článek

Počet komentářů: 324

  1. Většinu z věcí, v textu uvedených, bych nějak rozdýchal nebo překousnul, ovšem prstítko, zaražené do kokpitového modulu a tupě trčící do prostoru překousnout neumím… Jasně, tlačítka jsou drahá, ale tohle je navíc ještě děsivě nepřehledné. Mám podezření, že se do vývoje infotainmentu nasral Wehner a jeho praštěná DigiLab.

  2. Jo, to tzv. automobilovi novinári už niekoľko týždňov híkali nad novou škodou, tu a tam sa objavili poodhalene svetlá, zamaskovane auto, koleso. Verejnosť netrpezlivo čakala na ten zázrak. Až v Izraeli došlo k vyvrcholeniu, všetci novinári tam dosiahli orgasmu, podľa toho čo písali. O 25 litrov väčší kufor Máňo! Vychytavky simply clever! Škrabka na ľad s meraním hĺbky dezénu. No nekúp to.

  3. Pěkně zhodnoceno. Za mě měl rapid větší smysl než toto veledílo. Byl fakt relativně levný a překvapivě pohledný. Tohle bude stát beztak skorem o kilo víc. Vzhledově to vypadá divně, tak napůl hnusně, resp. zepředu hnusně zezadu dobře. Oproti hrůzám jako Fabia II je to ale furt celkem slušné.

    Je to v podstatě fuk, prodávat se to bude skvěle, hlavně na českém trhu. Firmy po tom skočí a nafasují to desetitisíce obchoďáků nížší šarže, co nemají nárok na oktávku v kožce. Důchodci tipuju půjdou spíš po fabiích a pro mladou rodinu to není dost pořádný kombík, ta radši ojetou oktávku.

  4. Za mě OK. Tahle auta jsou na ježdění z bodu A do bodu B. Do práce a na nákup…
    Dneska se vyrábí mraky krásných aut pro zábavu, člověk neví co si vybrat dřív. Bohužel většinou v kategorii nad milion/dva a více…
    Nemůžeme čekat hovězí steak z Argentiny za cenu smažáku, že? :)

    1. Škoda jen, že něco typu C63 AMG nebo M3 je pro 99% českých petrolheadů nedostižný sen… :-D

    2. Problém vozů škoda je, že je to většinou smažák s lepší tatarkou a fakt dobrýma hranolkama za cenu steaku ne sice argentinského, ale přesto hovězího.

      1. Ale Škoda má 50 % trhu v ČR a v EU patří v prodejnosti do první desítky.
        A k tomu smažáku: můžete jej udělat z 45% Goudy a nebo z 20 % syntetické napodobeniny Eidamu. Který z nich bude Škoda…?

        Jak píše Spazik: na občasné dojetí z bodu A do bodu B je to postačující, 80 000 km to většinou nějak zvládne a přitom to stojí podobný peníze, jako normální obyčejné obdobné MPI auto, které najezdí 350–500 000 km. Tak proč by to nemělo být obchodně úspěšné?
        Vždyť je to Škoda, made in VW!

        1. To já nerozporuju. Mají podobně jako elektronika od jabka výborně zmáklou klientelu, která je jim absolutně věrná, takž obchodní model výborný. Cokoli vypotí, výborně prodají. Na českém trhu úplně bez námahy, na západě se to prodává jako lowcost made by VW v cenové kategorii Opel/Peugeot/Renault taky výborně.

          Vždyť i Fabia II šla na dračku, a jaký je to příšerný a odporný krám.

          1. Srovnání s nakouslým jablkem ale kulhá na všechny čtyři. Ať chceme nebo ne, je nutno nakouslému jablku přiznat z hlediska kvality a funkčnosti tjisté kvality ve srovnání s konkurencí, což Škodě Auto přiznat rozhodně nemůžeme ani po sjetí se nejtěžším matrošem.
            Marketing nakouslého jablka můžeme z velké části řadit do marketingu produktového, jehož základem je kvalita produktu a jeho vlastnosti (v aut. průmyslu tuto roli kdysi plnil motoristický sport, kde automobilky demonstrovaly odolnost a konstrukční úroveň svých produktů), zatímco marketing Škoda Auto je čistě marketing zákaznický, který vytváří v zákazníkovi pocitové nutkání patřit do nějaké sociální skupiny a s produktem nijak nesouvisí (nebo jste viděl třeba reklamu „naše motory TSI se umí vysrat i po 80 000 km, první ve své třídě?).

            1. v posledni dobe z meho velmi blizkeho okoli obrovske problemy se sharanem a touranem, prakticky neustale v servisu, nakonec se toho radeji zbavili tak mi to nahlodalo duveru v nemeckou preciznost (vw), mozna to bylo tim ze to byly turbodiesely ale stejne …cili pro mne uz asi zbyva jen ta skodovenka a pak opravdovy japonec (to znaci vyrobeny opravdu v japonsku)

              1. Německá kvalita už je jen prázdný marketingový pojem a v posledních min. 10 letech jej slýchám už jen jako ironii či sarkasmus. Osobně toto sousloví již zhruba 15 let používám jako výsměch naivním zákazníkům německých automobilek, kteří panikaří nad šílenými rozpočty nezbytných oprav jejich marketingových pastí.
                Byly doby, kdy se člověk modlil, aby automobilový díl byl made in Germany, dnes se modlí, aby byl alespoň made in China…

        2. Díval jsem se na Scalu zboku. Mám problém bez pohledu zezadu a dovnitř poznat, co je to vlastně za model.
          Všecka poslední, nebo faceliftovaná auta ze Škodovky vypadají ± stejně, tady tomu říkají nafouklé bachory..?

      2. Většina Škodovek stojí někde okolo 300-400 tisíc. To mi nepřijde jako cena hovězího steaku.
        Značky jako BMW, M-B, Volvo, Audi atd. jsou řádově úplně někde jinde i za entry level modely.
        A pořád si myslím, že Škoda je o něco lepší udělané auto než nějakej Hjondé nebo Francouz…

        1. za těch 300 je co? fabka v holobytu s tříhrnkem fatmosféře v plecháčích ….. středně vybavená oktávka je od 600 nahoru, lepší mnohem víc, v akci se už kolem 800 dá sehnat i BMW nebo MB tak nevím.

          Za vše hovoří prostý fakt, že golf je levnější než oktávka, asi tak.

          1. V roce ’99 jsem si ve Vidni koupil Fleetwood Limited, funglovku, stal 1,5 mice. Kdyz se dnes podivam na Superba v plne palbe, tak porad nechapu, proc za ten kram chteji tolik.

            1. Když jim za to lidi jsou ochotní ty prachy dát…

            2. Tak jistě, vyspělý automobilky měly to, co dneska dává Schade, už tak před deseti lety. Ale to víš, pořádný pevný bezpečný auto, nebo předražená mrdka…no to je jasný, že tady radši zvolí tu mrdku :D

              1. Prisvit bocnim svetlem do zatacek jsem mel na U.S. Fordu z roku ’88. U nas s tim prisli pomerne nedavno, jakoze bomba inovace a genialni napad.

                Ktery to auto tehdy melo tech 470 vylepseni? Fobie? Uz ani nevim.

                1. Tak to nevim, Schoda Henlein má jen 365 https://youtu.be/oR6O0FQKoXc?t=15m47s

                2. To byl Favorit a Forman při velkém faceliftu v roce 1993. Těch zlepšení bylo tuším 546. Borci v České sodě pak z toho udělali tu limitku Henlein.

        2. Těžko srovnávat třeba BMW se Škodou. Zkuste srovnávat srovnatelné a zjistíte, že Škodovka není v ničem funkčně lepší (spíš naopak) než konkurence. Pardon, Dacia na tom bude asi hůř, a Lada fakt netuším.
          A zkuste se při tom vzdát nacionalistické slepoty typu …“než nějakej … Francouz“ či mentální slepoty typu „než nějakej Hjondé“. Nový Hjondé je starý Mitsubishi, takže minimálně bude mít vzadu na autě stejný třídy sofistikovaný závěs z lehkých slitin místo ohnutého plechu à la VW. I PSA mívá podvozky obvykle na nesrovnatelně vyšší úrovni než VW, což platí zejména o motorech…

          1. Mno Integrale, u ix20 je vzadu kus plechu ve tvaru U, s krátkými tlumiči našikmo…
            A co se i30 týče, už jsem viděl předprodukční káru kde taky v rámci katování kostů je kus plechu místo víceprvku.
            Běžným uživatelům to bude fuck, hlavně když to bude levnější, i když kdoví zda pro ně…
            A Pospeci, i30 se dá koupit v prosinci ve výbavě Style Go! (auto A/C, výhřevy, navigace, 17palcové kola, 1.4T benzín a 140 koní) za 370kKč Fastback (liftback), 400kKč Kombajn, 420kKč Fastback DCT (dvojspojková převodovka) a zimní pneu k tomu.
            Kupodivu hatchback, popletou Vošickým nazývaný liftback, konkurent Scaly a Spacebacku, není českým zastoupením tak podporován…


            1. Mno Integrale, u ix20 je vzadu kus plechu ve tvaru U, s krátkými tlumiči našikmo…
              A co se i30 týče, už jsem viděl předprodukční káru kde taky v rámci katování kostů je kus plechu místo víceprvku.
              Běžným uživatelům to bude fuck, hlavně když to bude levnější, i když kdoví zda pro ně…

              Na první pohled ano, ale pak vám řeknou, že se s tím jezdí líp.

              Kupodivu hatchback, popletou Vošickým nazývaný liftback, konkurent Scaly a Spacebacku, není českým zastoupením tak podporován…
              Scala NENÍ konkurentem i30, podobně jako NENÍ konkurentem Fucusu nebo Golfu..

              1. No já myslím Marty, že ačkoliv máte pravdu, tak minimálně český lid to tak bude chápat tu konkurenci…
                Mámo ta Skála je o 30 litrů levnější než FoFo a jen o 40 dražší než Fábinka.

                1. Kdyby český lid nebyl tak debilní, tak by si všiml, že Ford Focus Combi lze v akci sehnat někde pod 350 litrů a třeba Peugeot Rifter (dříve Partner) třeba od 350 litrů a sedmimístňák v akci pod 400 litrů.

                  Jenže na reklamu, kterou Schoda zadává, asi jen tak někdo nemá, takže o skutečných recenzícha kiritkách a posouzeních si většina lidí může nechat zdát.

                  1. Otazka je ze v akej vybave. Slovensky Ford ma aj teraz FF Combi na stranke za 13690 eur. Velmi blizko k tym 350k CzK. Je to vsak zakladna vybava s motorom 1.6/77kW.
                    Na druhej strane ked to porovnam s vybavou Balena za ktore som dal pred 22 rokmi 412k SkK, rozdiel je az sokujuci.

                2. No já myslím Marty, že ačkoliv máte pravdu, tak minimálně český lid to tak bude chápat tu konkurenci…
                  Mámo ta Skála je o 30 litrů levnější než FoFo a jen o 40 dražší než Fábinka.

                  Ano, to potvrzuji.

          2. Integrale: To jsou tradiční hospodské kecy, založené na kecech typu že má to klimu v ceně, tak to musí být fajn. Vozy pro zásobování venkova z Kauflandu Hyundai, Kia, některé Citroen a Peugeot, natož Dacia samozřejmě jsou měřitelně horší než běžné vozy, jedním, nikoliv jediným, příkladem je třeba losí test a další trakční vlastnosti, bohužel to hospodský štamgast Venca v garáži předělané na autodílnu neuvidí.

            1. To jsou tradiční hospodské kecy
              Hyundai, Kia, některé Citroen a Peugeot, natož Dacia samozřejmě jsou měřitelně horší než běžné vozy
              Muhee..

              1. Marty…: Patrně štamgast :-)

                1. Marty…: Patrně štamgast :-)
                  Chápu, že voličí ANO jsou platným a snadným cílem těchto mouder…

                  1. Marty: No vždyť to říkám, štamgast se ozval.

                    1. jak:
                      Někdo je štamgast a třeba „jak“ je lhář – viz tvoje kecy o vlacích Beroun – Kolín, kde strojvedoucí je už jen kvůli Drážnímu úřadu.

                    2. corona:
                      „Autonomní řízení vlaku“ = „Minimetro v Lille“
                      © Corona

                    3. jak:
                      Ano, mj. i minimetro v Lille má „autonomní“ vlaky, nevyžadující přítomnost strojvedoucího.
                      Ty jsi tady ale napsal, že i bez přítomnosti strojvedoucího jsou schopny jezdit vlaky v trase Beroun – Kolín.
                      To je lež.

                    4. corona: Lež je to jenom ve tvé hlavě, kde je zadrátováno:
                      „Autonomní řízení vlaku“ = „Minimetro v Lille“
                      © Corona

                    5. jak:
                      Uvedl jsem jako jeden příklad zcela bez strojvedoucího jezdících vlaků minimetro v Lille.
                      Co je na tom špatně…?

                    6. AVV není na úrovni zab. zař.

            2. jak 11.12.2018 v 7:50

              „…Hyundai, Kia, některé Citroen a Peugeot, natož Dacia samozřejmě jsou měřitelně horší než běžné vozy,
              jedním, nikoliv jediným, příkladem je třeba losí test…..“

              Běžné vozy? Jaké?
              Jel si vůbec v nějakém autě z těch tvých vyjmenovaných značek?
              Kterém, konkrétně? At‘ se tu nebavíme o hovnu…..
              Potkal losa u lesa?

              Kolik losů český venkovan srazí cestou do Kauflandu? 3, 5, 20?

              1. Shakti: Nepřekvapivě žádného, proto může drandit uvedenými značkami a dál se v hospodě utvrzovat v zasvěcených diskuzích.

              2. žádný typický fanatický zákazník škoda/vw nejel nikdy v žádném jiném autě a nechápe že fordy se možná seroum, ale jsou hravé na silnici, že francouzi vypadají divně, ale bývají fajn pohodlní, že korejci mají zastaralou techniku, ale jsou levní a překvapivě se neserou, že japonci jsou ve skutečnosti ty pravé držáky, že dacie je možná šunt, ale můžete mít každé 3 roky novou a překvapivě dobře prodáte tu starou atd. atd. ….. prostě že trh je velmi pestrý a hlavně – dneska už se NEDĚLAJÍ vyloženě poruchová auta, která by se srala jako staré olcity nebo stodvacítky a naopak že se rovněž nedělají už nezničitelné tanky ala 30 let stará volva a mercedesy, co vydržela milion

                1. Hele, teď jsem četl reklamní článek na Schoda Skála (na Autofóru, to trochu nechápu, třeba to je satira?) a to je neskutečný, za jaký debily mají v automobilce svoje zákazníky.

                  Nejzázračnější nová SIMPLI KLEVL vychytávka je: integrovaný silikonový trychtýř do nádržky ostřikovače.

                  A k tomu další revoluční vychytávky: například oblíbená Škrabka na led ve víčku palivové nádrže a to dokonce s měřítkem pro kontrolní měření hloubky dezénu pneumatik !!
                  Dva USB konektory vpředu a vzadu !!!!
                  Sklopné opěradlo sedadla spolujezdce !!!!!!
                  Sklopné stolky na zadní straně opěradel předních sedadel !!!!!!!!!
                  Schránka na deštník ve dveřích řidiče (včetně deštníku) !!!!!!!!!!!!!!!
                  Odpadkový koš ve výplni dveří !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                  Háčky na zavěšení tašek v zavazadlovém prostoru !!!!!!!
                  Síťový program !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                  Více na: https://www.autorevue.cz/skoda-scala-dostala-vychytavku-kterou-oceni-uplne-kazdy-hlavne-v-zime?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

                  1. Tak četls REKLAMNÍ článek. Propagační. Co od toho čekáš? Zákazníci chtěj slyšet, že je to zázračná krabička, plná chytrých řešení. Takhle to funguje, zvyšuje to povědomí o značce -> prodeje jsou vyšší. Funguje jim to.

                    1. …jen mi to prijde jako popis na svatebni seznamce „…a dokonce ma tato dama kundu“.

                    2. Sysop 13.12.2018 v 11:01

                      „…svatebni seznamce „…a dokonce ma tato dama kundu“.
                      Já bych to neviděl až tak samozřejmé….dneska může mít „dáma“ i external plumbing (i.e. čuráka).
                      Binary gender je tak staromodni….. :-)

                    3. Šak proto je to explicitně v popisu, že :D

                  2. Já sice zázrak z Mladé Boleslavi nemám, ale když si mám koupit auto za třičtvrtě míče tak se ty funkční detaily hodí, protože pokud člověk jezdí hodně tak to prostě život v autě zpříjemňuje. Vymýšlet life hack na blbou láhev litr a půl kam ji dáš je prostě vopruz. To, co je na tom stupidní je to, že dříve to byla samozřejmost, o které se snad ani nepsalo. Se slzou v oku vzpomínám na Mondeo, kterému šly programovat dveře i okna „mechanickým“ programováním. Dnes bych musel do servisu a platit jak vocas, teda pokud by to vůbec šlo nastavit.

                    1. Moje bílá cihla v sériové výrobě někde od roku 1996 má místo i na flašku o objemu 2,5 l, heč. A co jako, mám se posrat? Tady těm píčusům se jenom směju, naprosto všechno co mají tak někde ukradli po 10-20 letech co to už dávno někdo jinej používal a hrají na nevzdělanýho vohnouta jaká je to strašně vybavená bomba. Leda hovno.

                    2. Slot na megaflasku v obou prednich dverich mel i muj Firebird pred 1/4 stoletim.

                      Hele, oni uz nemaji co novyho vymyslet. Kola to ma porad ctyri, i kdyz obcas nekdo zkousel ubrat nebo pridat, s poctem dveri se taky laborovalo, nez se to ustalilo (snad, mozna, by zase nekdo mohl konecne udelat dvere s panty vzadu, aby se dalo pohodlne nastupovat a vystupovat jako drive), sibrama porad zatejka… takze to vyfutrujeme picovinama typu stolecek a USB zasuvka. Jeste by mohli na strechu nalepit plochou SAT antenu, aby ty telky uvnitr mely online sportovni kanaly.

                      A dal? A dal nic. Vagon asistentu, mozna budou sesadla brzo nabizet oralni sex, pak do toho System necha namontovat svoje dalkove ovladani/sledovani dva v jednom a tim koncime.

                      Jediny, ceho si vic vsimam je, ze ta auta vypadaji cim dal tim vic unifikovane. Kdyz prileti bordel ze Sahary, tak parkoviste vypada jako sklad u stejny fabriky. Uplne to ztraci nejakyho ducha. I ty blby ameriky 60. let, co vypadaly jako z jine galaxie, proste mely nejakej for. Dneska je to vsechno na jedno brdo, ale zase ne tak moc, aby sedely nahradni dily z jednoho auta na druhy a to i v ramci jedne automobilky.

                  3. Ja bych ocenil ty USB konektory – jednoznacne plus, ze se to kurva po 10 letech zacinaji ucit davat do aut i v CR. Jeste jeden vystup mrdnout ke zpetnemu zrcatku na kameru a bude to cajk.

                    Zbytek je znovuobjevovani kolaco uz by mel bejt davno standard a nemelo by se to nejak zvlast vyzdvihovat

                    1. Když už tam má Schoda Skála odpadkový koš, tak by to chtělo do Eko verze ještě koš na bioodpad, koš na plasty, na papír, na sklo a textil a elektroodpad. A to bude tak SIMPLI KLEVL, že se každý zákazník hned připosere a bez Skály ze šourůmu neodejde. (Pak ovšem zjistí, že čekací doba na ten zázrak je asi 9 měsíců)

                    2. …a taky pidiodpadacek na pouzity kondomy a pesky. Vzdy tam bude bud jedno, nebo druhy.

                  4. Reklama je jedna věc, ale třeba zrovna ten integrovaný trychtýř na nalévání ostřikovací kapaliny bych taky rád měl. Ono trefit se s tím kanystrem do té trubky, co obvykle bývá tak debilně přístupná a kanystr není kam strčit, abych mohl pohodlně nalévat kapalinu, to je vopruz. Já si sice vozím trychtýřek vyřezaný ze staré petky; konečně se ale našel výrobce, co to začal řešit. Deštník ve dveřích – proč ne? V mém autě je ve schránce pod sedadlem spolujezdce. Škrabku ve víčku od nádrže jsem už také ocenil, nemusím otevírat zasněžené dveře, abych se dostal do kastlíku pro škrabku a přitom mi napadal sníh ze dveří na sedadlo. Více USB slotů bych také ocenil, mám v autě jediný a ten je permanentně obsazený flashdiskem s empétrojkami. Mobil už musím nabíjet ze zapalovače. Nemusím mít super duper rádio nebo internetovou konektivitu, ale zrovna tohle jsou praktické drobnosti, které ulehčují život. Za tyhle simply clever věci bych Škodovce fakt nenadával.

                    1. Já si sehnal pár stařičkých kanystříků od sirupu – takovejch těch co měly malou šikmou odbočku s vlastním víčkem. Stačí to zacpat prstem, strčit rovnou do nalívací trubky a pustit :D

                  5. – odpadak mam z vyplne dveri i v UAZu. U vsech dveri.
                    – kdyz sklopim zadni trojsedak, tak ti dva uuuplne vzadu z toho maji sik stolek taky
                    – destnik? Hele, ja mam v patych dverich sekyru a velkou pilu.
                    – USB? Redukci lze zastrcit do napajece od vysilacky.
                    – nemam skrabku ve vicku, mam ji v osvicenem motorovem prostoru, protoze ten se pohodlne otevira vyhradne zvenci a nadrze mam dve, nezavisle. V motorovem prostoru dale vozim 4l bandasku s olejem, dvoulitrovku chladici kapaliny, velkou nabijecku… nikdy se mi neunavi zvedatka haupny, protoze ji mohu naprosto pohodlne otevrit v tupem uhlu.

                    Ja nevim, ale ten muj kram vymysleli souzi v roce ’71 a zda se, ze je stale nadcasovy :-)

                    1. No podle toho materialu ma moje 12 let stara almera taky nadstandard :D

                    2. tak muj byvaly Citroen CX mel v motorovem prostoru i nahradni pneumatiku a ze nebyla zrovna mala

                2. Amen Pospeci.
                  A 1*

                3. Já myslím, že se doba změnila a díky Fabii II se hodně zákazníků Škody seznámilo s technikou jiných automobilek.

                  1. stále velmi málo, z mého okolí je v sektě škodovkářů přibližně 30 % lidí, a ti prostě jdou každých x let do toho našeho místního škoda prodejce a tam si koupí tu svoji škodovku, v životě by je nic jiného ani nenapadlo. Liší se pouze v tom, o kolik jejich rod zbohatl v 90. letech a zda se tedy drží u fabie, vyhoupli se mezi lepší lidi na rapida nebo zbohatli na octavii. Superba jsem zatím v soukromých rukou neviděl.

                    Z pohledu marketingového oddělení schadewerke je to nádhera, nevím která značka má doma tak fanatickou klientelu, možná VW v německu? Peugeot ve francii?

                    1. Většina jmenovaných zemí má víc jak jednu automobilku a tak je tam jistá konkurence. Tady to komouši zdárně zlikvidovali. Maličko ukrojil podíl TPCA díky možnosti domácí a tudíž levnější skladbě a jak už bylo párkrát diskutováno, zmrdimarketing hnůjdaje ukrojil dost. Ale to sou furt „cizí“ automobilky.

                    2. přesně, kolíňata ani hyundaiky nikdo nebere jako naše auta, že ty levnější verze volkswagenu považujou za naše auta je roztomilé.

                      Je fakt že známý z německa říkal, že tam se funguje podle vorschriftu:

                      Jseš student = golf. Jseš mladý dospělý = BMW. Máš rodinu = passat. Jsi usedlý starý pán = mercedes, s jedinou výjimkou – vesničani, zemědělci a ostatní burani jezdí opelem, protože to je fest moskvič do pole. Proto tam panuje rčení „proč má opel pedály daleko od sebe? Aby se dal řídit v gumákách“ , je fakt že mám čerstvě doma opela a fakt má pedály daleko od sebe :)

            3. Bohužel jsem vůbec nepochopil, co (či zda vůbec) jste tím chtěl říci.
              Pro nás pomalejší v myšlení prosím tedy znovu a s běžnou větnou stavbou odpovídající přelomu tisíciletetí. Díky.

        3. Nu, Francouzská auta posledních dvou dekád jsou dělána prostě tak, že nereznou a neserou se. Opravy jsou drahé. Ale v podstatě nejsou potřeba a dobře se v nich jezdí. Trošku jiná filosofie, ni?
          Škodovky reznou a serou se a nemají ten komfort.

          1. Přesně tak, třeba 206ky – nezničitelný levný auta, navíc i celkem hezký :)

            1. OMG, 206 bylo jedno z nejhorších aut, co jsem kdy řídil, cca před 10 lety. A to jsem měl v té době zhruba stejně staré (nebo starší?) auto, ovšem nefrancouzské výroby (španělské polo = ibizu).

              1. To taky není auto na řízení, ale relativně bezúdržbová a hodně levná nákupní taška pro ženský. Posilovač to má, klimu taky, podvozek je měkkej a čitelnej, je z toho dobře vidět. Nic víc. By mě zajímalo v čem byla ta ibiza o tolik lepší, samozřejmě se nebavím o podvozku nebo motorech, ale jinak? Dyť je to stejnej klump, ale na ježdění po městě to stačí voboje.

                1. Gumový řazení, špatněj výhled dozadu (což je u tak malýho auta co říct) a když člověk vypnul blinkr, auto si ještě zablikalo na druhou stranu.

                  1. gumový řžazení maj všechny peugeoty z tý doby, to ale ženám moc nevadí. výhled dozadu je trošku úlitba designu a je mizernej, to je fakt. Blinkry blbnou u všech frantíků, to se stává. Co tam máš dál?

                    1. Co dál? Nevím, mně to stačí. Je to šajzedrek, do kterýho už bych dobrovolně nesednul.

  5. Vyserte sa na to,tzv. kvalita je dnes už iba relatívny pojem. Auta sa nevyrábajú v tejto dobe aby vydržali 20 rokov, a je to jedno ci je to škoda, nemec, francuz alebo ina sračka. Je to spotrebný tovar,ako televízory,chladnička, práčka, doba životnosti 5 max 7 rokov.

    1. A kdy se vyráběla?
      Kdyby se Škoda 120, Wartburg, Trabant nebo kterékoli jiné auto z doby pár desítek let zpět používalo tím způsobem jako dnes třeba 30 000km/rok, s tím že se lije pouze benzín/olej, bude mít za těch 5-7 let už po 2 generálkách motoru a nevím čeho ještě :-)
      Dřív ta Škodovka vydržela 20 let, protože se s ní najelo 100k km za 20 let a lidi si ta auta udržovali, protože víc než 2-3 auta si za život nemohli dovolit, jak byla drahá.

      1. Ty generálky motoru sedí, u pošty se dělaly po 80 tisících. Legrační ovšem je, že často nebyly potřeba, neboť řidiči si přitáčeli kilometry, aby mohli krást benzín. Pak z toho nejspíš byly nějaké ty generálky známým, přece mechanici ten materiál nevraceli do skladu?

      2. Dve – tri auta za zivot? Za cervenych? To bolo skor tak 0-1…

      3. Natrefil jsem na pár Slováků co v ČR dělali ve fabrikách, co si pár let po revoluci v takové té atmosféře „konečně můžu koupit něco zahraničního“ koupili od Němců a Rakušáků stará BMW a Mercedesy, a jezdili s tím každý týden na Slovensko za rodinou. Ta auta měla nalítáno přes 500k už v době koupě, a v době kdy jsme se potkali měla přes 750k – a pořád původní motory. Pravda, asi se o to starali víc než jen „benzín + olej“ protože dělali ve fabrikách rukama, ale věřím, že k tomu přidali ještě mnoho dalších. V tom jednom 740i mě pán svezl, a můžu říct že interiér vypadal ve výrazně lepší kondici, než většina vozů s 200k co vídám (ale jasně, tak to byla auta která vlastnili 2 majitelé, a oba si je dost hýčkali).

      4. Ad Spazik:
        Co třeba starý dieselový Mercedesy s motory, které byly schopny zvládnout milion kilometrů?

        1. Ja si stále myslím, že „festovnosť“ niekdajšej produkcie nebola úmyslom, ale len nedostatočnosťou vtedajších technologických metód. Asi tak ako meter a pol hrubá stena gotického kostola. Jednoducho to vtedy neboli schopní naprojektovať dostatočne presne, aby sa to nesypalo vo väčšom než akceptovateľnom množstve, tak bolo všetko výrazne predimenzované.

          Plus k tomu to, čo nebolo, to sa už dávno rozpadlo a zabudlo sa na to. Survivorship bias.

          1. …hlavně to zákazníci prémiovek byli ochotní zaplatit. Dneska už neee…auto je spotřebka, i když je to S-Klasse, nebo 5er. Má to bejt výkonný, ekologický, líbivý a 4×4. Zbytek nezájem. A dále, trh s náhradními díly je super business, proč vyrábět auto, které by mělo být nezničitelné i jako ojetina?

          2. No já si to tak úplně nemyslím.

            1. Dle mého názoru v tom byly prachy. Na jednom autě byly tak obrovský marže, že se tam leccos schovalo a leccos šlov předimenzovat, respektive udělat zjevně robustně a neřešit.
              Dnes jsou auta optimalizovaná jen na nízké tabulkové hodnoty CO2 a na to, aby přežila záruku. Je jasný proč…

              1. Někteří výrobci schovali předimenzovanost a spolehlivost do marží, no na druhou stranu Ford vyráběl Pinto.

                1. O tom jsem něco slyšel v USA. To bylo to, jak v tom uhořelo tolik lidí?

                  1. Ano, to je ono. Auto s pověstí ohnivé pasti.

                    1. Childeater 11.12.2018 v 11:00

                      „…To bylo to, jak v tom uhořelo tolik lidí?“
                      27 za 7 let, mene nez 4 rocne…to je „tolik lidi“???

                    2. Ano, světe div se.

                      Na poměry automotive se jedná o absurdně vysoké číslo a přihodit se to v dnešní době, tak je to pro Ford ještě mnohem větší průser, než dieselgate pro VW. I tehdy to automobilovým světem podle všeho dost otřáslo (v USA).

                    3. Childeater 14.12.2018 v 9:15
                      „… přihodit se to v dnešní době, tak je to pro Ford ještě mnohem větší průser…“
                      Ale hovno. Reaguješ hystericky z neznalosti. Nastuduj si průser „GM ignition switch“.
                      Na to, že podle svého nicku žereš děcka, povahově jsi v podstatě velice citlivá dušička, vid‘? :-))

                    4. Ford by mal teraz prave taky prieser ako pred 40+ rokmi. Zaplatil by odskodne pozostalym a ti by sli a kupili si dalsi Ford. Niektore firmy si jednoducho mozu dovolit vsetko. Vsimli ste si co sa momentalne deje okolo istej nemenovanej aerospace firmy so sidlom v Chicagu a okolo ich najpredavanejsieho vyrobku?

    2. My užíváme v rodině pět felicií, v obou délkových provedeních, stáří 20 – 23 let. Nájezd 150 – 250 000 km, benzín i plyn. Felicia je levné, mizerné, auto, ale přesto se to s ní takto dá. Kvalitní nejsou, jsou použitelné. O co víc v autě jde? Aby mělo volant, motor, plyn a brzdy … a aby do kastle nepršelo. A auto na rozumné užití má mít hagusy či zahrádku a kouli a elektriku na prdeli.

      1. Poslední slušnou 1.6 cpmbi s koulí jsem letos koupil za 14.000, auto budu opravovat až za dva roky, před STK (kosmetické vady pátých dveří a konce prahů – bublinky laku). Už jsem natočil 7.000 km, tedy se auto amortisuje 2,-/km. Za rok to bude 16 – 18.000 km, bez údržby, autu nic není a nebude, tedy amortisace pod 1,-/km. Plánuji, s nějakou údržbou (asi trocha tmelu a barvy na kastli a něco kolem výfuku, provozních kapalin a brzd) ji provozovat 4 roky s nájezdem 30 – 50. 000 km. Auto se tedy bude amortisovat částkou kolem 0,50,-Kč (50 hal.)/km.
        Pánové, znáte lepší auto?

        1. Pozname. Akekolvek ine z ktoreho nevylezieme s boliacim chrbtom a v ktorom je sanca prezit pripadnu nehodu v zdravi

          1. To je u felicií trošku problém, ano. Každý uživatel si musí uvědomit, že pokud pojede delší cestu, bude tak unavenej nepohodlím z posazu a z provozního hluku, že bude řízení náročné, ba i nebezpečné. Stejně tak si musí uvědomit, že ve větší rychlosti prostě bourat nesmí. Nesmí. To auto na to nebylo nikdy dělaný. Stejně tak nebylo dělaný na brždění ve stošedesáti, přestože jednašestky to s přehledem jedou. Ale nesmíš brzdit, měnit směr jízdy a bourat. To je smrt.

            1. Únava je tam větší, ale jel jsem (s vystřídáním jen na 60 km) z Vysočiny do Dolomit, jednou to samé zpátky, vždy přes noc a nechalo se to. Posaz to podle mě mělo dobrý, ale hluk tam byl. Problém byla voda na silnici, přes 110 to plavalo i v přímém směru. Byla čitelná, praktická, dojela do Paklanice a zpátky, dokud nezrezla, tak se udržovala celkem levně. Dnes by mě chyběla klima. Konečně znal jsem dvojku, co formanem udělala ČR – Pyreneje a zpět.

              Pasivní bezpečnost asi nic moc, ale já léta jezdil trabantem, takže jsem to bral s klidem. Konečně ani dnes nějaké hvězdičky neřeším.

              1. Priklady toho kto co odjazdil by sa nasli. Onoho casu (1992) som so Skodou 105L urobil Neustadt a.d. Wienstrasse z Kosic. V tom case to znamenalo ist po Vyskov po hradskych a takisto aj dialnica z Prahy do Nurnbergu neexistovala. Zvladli sme to. Robil by som to dnes? Urcite nie. To iste plati aj o trase Praha – Amsterdam ci Praha – Pariz co sme s kolegom urobili vo Felicii kombi.

            2. Tu jednasestku som mal pozicanu na dva tyzdne po tom ako som pred odchodom zo Slovenska predal Baleno. Robil som totiz do poslednej chvile tak som za tie dva tyzdne stihol 2k km. Nebolo to nic moc – ani vykonovo, ani ovladanim.
              No a ci sa burat smie ci nie – to bohuzial nie je vzdy na tebe. Ja som za 34 rokov a 1 mil+ km mal nehody dve. Nesposobil som ani jednu.

        2. Lepších aut je spousta. Třeba focus mk1 už dneska koupíš i za podobnou cenu nebo o málo vyšší a poježdění je v něm lepší. A i když už bude reznout, tak oproti felicii nijak dramaticky.

          „Autu nic není a nebude“ – jo, zarytý optimista a když z auta náhodou něco upadne, tak svářečka a jede se dál, ale autu nic není.

          1. Všechny feldy nám vydržely dvacet let a nic z nich neupadlo. Měnily se jen díly výfuku, šolíchaly se plechy, na podvozku spotřební věci (klouby, čepy).

            1. Viděl jsem na vlastní oči feldu, který při zatáčení upadlo přední kolo. Je to tak 12 let. Teda nebylo to jenom kolo ale kus tý přední nápravy, vyvrátilo se to, urvalo a felda se opřela čumákem o silnici.

              1. Já sem takhle viděl Citroen AX. Pokud to někdo blbě udělá, tak to prostě upadne. Mě ani nikomu co znám a měl felicii nikdy nic neupadlo.

                1. Strejda mel v 80. letech Dacii. Jel s ni do servisu, protoze mu to blbe brzdilo a pred zeleznicnima srankama mu zacala blikat cervena, takze promptne zatahl za rucni brzdu vedoma si, ze muze dostat smyk. Ale bylo sucho a namisto smyku mu ulitla predni naprava. Ukazalo se, ze rumunsti soudruzi udelali chybu, ze k nam v ’68 neprisli, aspon by omrkli, ze napravy se neupevnuji mosaznymi srouby. Sice to nerezivi, dokonce ani nekoroduje, ale take to moc nedrzi.

                  1. No co, aspon mu nezhrdzaveli :-)

                  2. No to já zase znám spoustu barvitých historek s ruční brzdou u Olcita. To byl taky takovej rumunskej dáreček. Podlé ovšem bylo to, že ta ruční brzda brzdila přední nápravu. To bylo rodeo, když to někdo netušil třeba v zimě :-D
                    Vůbec olcit, to byl vůz. Jezdilo se s ním vlastně jen do servisu. Pak byl druhej a ten už občas dojel i na chatu. Ale jelo to celkem pěkně. KDyž jsme pak měli favorita, tak ten byl o světelný roky lepší, hlavně co se spolehlivosti a podvozku týká. Motorově si to nemělo moc co vyčítat(40 kw verze).

              2. Ja videl nadherny fungl novy SUV zaparkovany levym prednim brzdovym kotoucem na dalnici. Aut se vyrabi miliony kusu, samozrejme, ze obcas se na nejakem kusu najde celkem jedinecna chyba. Ale delat z toho statistiku… :)

                1. Když se to opíralo kotoučem o zem, neznamená to, že to auto bylo špatně vyrobené, ale že nějakej blbec neutáhl šrouby na kole. Taky jsem takový auto viděl.

                  1. Nebo je třeba utáhl až moc.

        3. Když jste u těch felicií, budu jednu moc pěknou prodávat. 1.3. mpi 50 kw, vše udělaný, rv. 2000, koule v kufru, červená trumf edice, najeto má 149 000. dla mi jí táta, takže je fakt v cajku. 3 strany z venku lehce orezlý, zespoda pěkná. novej chladič, altík po GO, nový ramena. Udělaný víceméně skoro vše. Eko zaplacené. Tak to sem jen hodím, kdyby náhodou… zatím to nechci dávat na bazoš, po zkušenostech s dementama na FB marketplace bych to radši prodal aspoň trochu známejm….

          1. S dovolením bych se mírně vetřel bez konkurenčních choutek..
            Taky se budu příští kalendářní rok chtít zbavit bílé krátké předface Feldy 1.3 MPI 50kW, najeto 110tis. poctivých, koroze klasicky blatníky+lemy (zdravé dveře kufru), trochu hlučná převodovka na 2 a 3 (asi ložisko), původní spojka zralá na výměnu, sada orig liťáky + sada orig plecháče. Brzdy, svíčky, altík, horní uložení tlumičů dělané nedávno, STK do 05/2020. Ještě budu kontrolovat podvozek, mám tam podezření na nepatrnou vůli na čepu.

            Nebude to někdo místní chtít na doježdění? Po zkušenostech s inzerátem na bazoši (vystřelil jsem to za 10 + nebráním se dohodě a lidi volali „pane, vezmu si to za přepis“ a podobné haluzárny) bych raději kupce s mozkem.
            Dutiny jsem dělal, zimu to přežije, ale pro seriosnější dlouhodobější provoz by to klempířinu sneslo.
            Kdyžtak dj-bobr na dj-bobr tečka net.

            1. Přesně stejné zkušenosti s kupujícími jsem měl taky :( Jinak bych to sem ani nepsal. Kdyžtak kontakt vladikvladar na centrum.cz.

            2. Nějak se to rozmohlo :D Už se to tu lehce řešilo, jak to prakticky nemá deformační zóny, nicméně, do jakejch rychlostí je to s přihnilejma prahama smrťák? ᗡ-:

      2. Kdyz jsem se kdysi flakal po Venezuele, tak tam jsem poznal ten spravny zebricek hodnot u auta. Musi to mit predevsim radio. A pak, pripadne, to musi mit radio. No a nakonec radio se taky sikne. Kazdopadne musi hodne rvat. Nejaka SPZ, dvere, klima, okno… nepotrebne detaily.

  6. Existuje nějaký zásadní důvod, proč všechna ta novější auta nabízejí ze zadních sedadel výhled jak z tanku? Nejextrémnější je asi Toyota CR-V, tam je výhled ze zadních sedadel vyloženě jak z tanku – miniaturní boční okénko. U ostatních vozů je to ale pozorovatelné taky, z původní relativně horizontální lajny mezi A a C sloupkem se stala naprosto jasně šikmá, a zadní okna jsou tak výrazně výš než přední. Nejsem klaustrofobik, ale ta stísněnost vzadu je jasná. Na druhou stranu je fakt, že zadní sedadla v autě mám 90 % času na ozdobu, ale to na tom nic nemění.

    Je to kvůli tuhosti, aerodynamice (eh, to snad ne) nebo vyloženě úlet designérů?

    1. Ne, je to fakt pasivní bezpečnost.

      1. Bodaj by to nebola pasívna bezpečnosť, keď to celé lisujú pomaly z Alobalu – tak musia kvôli pevnosti robiť kadejaké vlny či hrany na plechu a zmenšovať okná. Za chvíľu už vzadu nebudú žiadné okná, ale zvnútra OLED displeje kde sa bude premietať obraz zvonku.

        1. je to přesně tak.

        2. SatanOkkY: Kecy, mez pevnosti současných ocelí na výrobu kabiny auta je odhadem 20x vyšší než vaše IQ.

          1. No a v akých jednotkách je medza pevnosti súčasných ocelí na výrobu kabíny? Žeby v Pa resp MPa (Pascaloch či MegaPascaloch)? A žeby jeden Pa bol 1N na jeden meter štvorcový? No a čím menšia plocha tým menšia sila môže pôsobiť na daný materiál. A navyše medza pevnosti definuje silu na plochu pri ktorej sa materiál už nenávratne poškodí (pretrhne či zlomí) čiže možno by pre bežné používanie auta bolo lepšie pracovať s medzou pružnosti.
            A navyše som nevedel, že máš taký prehľad o presných zloženiach (a vlastnostich) materiálov pre výrobu automobilov naprieč všetkými značkami…..

            1. Používají se oceli s hodnotami meze kluzu (Rp0,2) klidně 1200 – 1500 MPa, takže s tím násobkem meze pevnosti možná i fandím.

              1. Ktorá oceľ má medzu klzu 1500MPa. Našiel som narýchlo oceľ triedy 16341 a tá by mala mať medzu klzu min. 1222Mpa, ale inak som nenašiel nič podobné.
                Inak hádam nemieniš rozporovať, že ak vezmem dva plechy o rovnakých rozmeroch a vyrobených z rovnakého materiálu tak hladký plech nebude mať takú pevnosť v ohybe ako plech vlnitý či inak ohnutý?

                1. Moderní oceli bez drahých přísad jen řízeným ochlazováním a válcováním dosahují přes 1000 Mpa. A borové oceli až 1600 MPa.
                  Profil má vždycky lepší pevnostní hodnoty než rovný plech, to je snad jasné. Ale oblé tvary karoserií souvisí s aerodynamikou (spotřebou), prouděním vzduchu, špiněním okének, světel, chlazením brzd, odklonění kamínků odlétajících od kol,…

                  1. Mate pravdu v tom, ze se da dosahnout 1000-1200Mpa v kluzu. Ale takovych oceli je v aute tak 25% a pouzivaji se na hlavni nosne prvky co jsem videl. A asi budou drazsi. Dvere jsou z oceli s 300MPa. Takze muzou pouzit lepsi ocel a mit vetsi okynko. Nebo horsi a levnejsi ocel a mit mensi okynko.

                    1. Ja si tiež nerobím ilúzie o tom, že by boli moderné autá určené pre plebs vyrobené celé z nejakých materiálov, ktoré spĺňajú tie najvyššie pevnostné parametre. Autá sú cenovo dostupné ako ešte hádam nikdy, takže sa musí šetriť na všetkom čo nieje kritické. Na jednej strane tlak na cenu, na druhej tlak na emisie (spotrebu) z ktorého plynie tlak na celkovú váhu vozidla, na ďalšej strane tlak na bezpečnosť (hoci EuroNCAP už viac hľadí na bezpečnosť všetkých okolo ako na bezpečnosť posádky) a deformačné zóny – z takého gulášu nieje možné urobiť niečo vysoko hodnotné….

                    2. Hlavně ty syntetický testy jsou výsměch, je to postavený přesně tak, aby to prolezlo danou sadou testů a nic víc.

                    3. @SatanOkkY: zhruba před třema (nebo tak nějak)tady bylo vlákno, kde se výsledky crash -testů a vývoj odolnost řešily, včetně odkazů na odborné články a statistiky, a bylo tam vidět, že za dvacet let došlo k velkému posunu v pasivní bezpečnosti; některá auta, co tehdy neobstála, po postupném vylepšování získala mnohem lepší výsledky.

                    4. pre Cerny Mor 13.12.2018 v 12:47
                      Ja nerozporujem, že došlo k posunu ohľadne pasívnej bezpečnosti. Problém mám stým, že ten „veľký“ posun je podľa mňa len na papieri. Proste sa testy unifikovali, robia sa podľa presných postupov a vždy rovnako a tomu sa prispôsobili aj výrobcovia. Nieje problém dohľadať na nete príklady áut vystužených či navrhnutých tak aby tá strana ktorá je pri teste v styku s prekážkou vykazovala požadované parametre a zbytok už nejak tak dobre nefunguje.
                      Ja si pamätám na takú záležitosť s Nissanom Navara (asi model D40) – pri prvých crash-testoch dopadla Navara celkovo dosť biedne, lebo do priestoru šoférových nôh vliezla nejaká časť samonosného rámu a airbagy nezachytili pasažierov tak ako by bolo treba. Tak to japončíci prerobili a výsledok bol uspokojivý (auto prešlo cez crash-testy tak, že dostalo štempel na prevádzku na pozemných komunikáciach). Ako to tie kurvy šikmooké dokázali? Pohrali sa s časovaním airbagov (aby sa rýchlejšie nafúkli) a tým došlo k požadovanej ochrane pasažierov a na tú časť rámu čo zaliezla ku šoférovi sa vysrali (bo by to bolo drahé riešenie).
                      To stými niektorými autami a ich vylepšením som nepochopil. Ak to bolo myslené tak, že na štartovaciu čiaru dali dve Corolly a jedna mala 20 rockov a druhá mala 20 dní tak je jasné, že tá stará plečka v momentálnom systéme crash-testov nemá šancu uspieť (nieje na nové crash-testy optimalizovaná).

                    5. SatanOkkY: byl jsem u několika set vážných dopravních nehod, rok výroby a kategorie auta hraje obrovskou roli. Zejména naprogramovaná tuhost deformačních zón a airbagy.
                      Posun v použití pevnějších materiálů, cca po roce 2000 je jasně vidět, taky měkké předky kvůli chodcům a naprosto tuhá kabina v posledních ročnících.
                      Dovedete si představit částečnou čelní srážku (s cca čtvrtinovým přesahem) moderního osobáku se starým náklaďákem, kde do toho osobáku nebylo vidět přes vylítané airbagy, dveře šly otevřít a ten náklaďák dopadl podstatně hůře?

                    6. Nebo nehoda dvou aut stejné značky, rozdíl cca 30 let a to starší nebyl vrak, ale udržovaný veterán. Zdemolované auto skoro ke spojnici sloupků A-B, požár z rozdrcené baterky v přídi, na tom novém drobné poškození předku a ještě oděrky od svodidel, když se řidič snažil vyhnout střetu. Kdyby nebyl děravý chladič, tak to zůstalo pojízdné.

                    7. Vokno je vlastně taky drahý, takže jak bylo řečeno, příště to bude zaplechovaný celý, ani průzor jak v tanku tam nebude :D

                    8. No pro me skoro zadna zmena. Mam pres 2m a decka jsou taky velky. Takze si nemuzu posunout sedacku moc dozadu. A ve vetsine aut nevidim pres okraj strechy. Proste max vyhled do 100m a dal nic, pac strecha. Nejlepsi v tomhle bylo neco od VW. Tam jsem videl na 30-50m. Decka este rostou, takze asi z polo-dodavky co mame ted prejdem na plnou dodavku nebo minibus.

    2. Mozna se snazi z toho udelat Hummera. Kdyz dneska vidim Schadewerke, taky se snazi vepredu udelat grill z Jeepa.

  7. Scala.
    Mně to přijde úplně stejný jako Rapid a Rapid mi přijde úplně stejnej jako Fabia.
    Kdyby jely tyhle tři auta proti mě, měl bych problém určit, který je který.

    Je to prostě škodovka, všechny jsou stejný, lišej se v detailech a ve velikosti. Jak kdyby správně prohlásil Clarkson, je to auto, které by se mělo prodávat na metry.

  8. Scala je prostě dalším pokusem prodávat Fabii za cenu Octavie.

    1. Scala je prostě dalším pokusem prodávat Fabii za cenu Octavie.
      +1

  9. „Zlatej Golf, ten je hrdý na svůj C sloupek.” – trefný.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017