Kdo je Martin Dulski? - zpět na článek

Počet komentářů: 214

  1. Trosku mi to pripomina Norsko a jejich system vlastneni deti statem. Ze je to podobne i v Nemecku jsem fakt vubec netusil :-(

  2. Soudruh anarchokapitalista si latinu sam vybral (na gymnaziich neni povinna ale volitelna) a v dobe, kdy mu bylo tech strasne dospelych 15 let, se ji uz minimalne 2 roky ucil, nez se mu presypaly broky a prestala ho „zajimat“. Ten pribeh je dojemny a dokazuje, ze je velka chyba, ze se v soucasne dobe na telesne tresty deti pohlizi tak nepriznive.
    Blazinec je mozna prehnane opatreni, ale vzhledem k tomu, ze to ten typek i podle znacne ucelove podanych informaci nema v makovici v poradku … Muze byt rad, ze neskoncil v polepsovne mezi sigry, kteri neochotu ucit se zduvodnuji mene intelektualnimi motivy, zato aspon uprimne.

    Co dodat. Dalsi typicky anarchokapitalista.

    1. No jistě, kdo nepřemýšlí tak, jak establishment potřebuje, ten patří pod zámek! A ještě by měl být za to rád. To by tak hrálo, aby si vytvořil třeba svůj názor, případně se nedej Bože rozhodoval, co se chce a nechce učit! Takhle by to tedy nešlo….
      Co se týče té latiny, tak by bylo možná vhodné číst pozorně, než budete dělat tyto své dementní závěry (i když ono od sviní jako Vy se nějaké ohýbání reality očekává, aby si to svinstvo obhájily): Když mu bylo těch strašně dospělých 15 let, o kterých mluvíte, tak už stál u soudu proto, že předtím rok a půl nechodil do školy; a rok a půl nechodil do školy poté, co propadl z latiny, přičemž propadnete až poté, co na ní nějakou dobu (typicky celý školní rok) serete – no a tady máte ty Vaše „minimálně dva roky“.
      A jestli podle Vás tento příběh dokazuje, že je velká chyba, že svině jako Vy nemohou zmlátit každého, kdo má náhodou jiný názor, pak se obávám, že to spíše vypovídá cosi o Vás.
      Co dodat. Další typický etatista.

      1. Jo! Odmitanim latiny za svetlejsi anarchokapitalismus. A priste si precteme srdceryvnou story o etatistickem zlocinu na kojenci, ktery si nemohl svobodne vybrat bradavku:

        „Ahoj mimisku, jsi petimesicni anarchokapitalista, kteremu se behem jeho dlouheho pohnuteho zivota udalo mnoho prikori. Povez nam treba o tom problemu s vyberem bradavky.“
        „No porad mi cpali tu levou, no, uz to fakt nebylo k vydrzeni, takhle omezovat ma prirozena prava.“

        1. Skvělé srovnání; ono se dotyčnému z mého článku také vlastně nic nestalo, vžyť nějakých pár měsíců v blázinci je pohodička a studentský byt s dozorem z kapes daňových poplatníků je konec konců také super nápad!

          1. No jo no, snazil se bejt spravnej frikulinskej pozer a trochu to pretapl. Pak prisel na to, ze by mohl srat na skolu jako institucionovany anarchokapitalsita a tim se stal v kruzich podobnych uchylaku dokonce slavny. Takovej jako anarcho Nelson Mandela.

            1. Je fuk, jestli to je anarchokapitalista, ci ne. Proste ho nuti delat neco, co nechce a nikdo mu nezaruci, ze ten cas, ktery ve skole stravi, mu k necemu vubec bude. Skola je pro mnoho lidi de facto vezeni.

              Do jake miry ma ten jeho boj smysl, je druha vec, protoze do 18 ten cas stejne projebe a je jen na nem, jestli ve skole, nebo v blazinci. A to jen proto, ze nezije ve svobodne spolecnosti.

              1. Oznacovat za nesvobodu nastavovani mantinelu pubertakovi v plne amplitude je teda docela legranda. A kdyz uz je to az tak narusenej psychous, ze se to dostalo k soudu, nevidim duvod z toho vinit system. Ten se jen snazi napravit, co nezvladla matka, i kdyz halt po svem. Nenasel jsem ani stopu po com, co se z toho snazi udelat urza – politicky proces.

                Ja zrovna mam v nemeckem skolnim systemu dve deti a nadsenim teda nervu. Je to opruz, ale pro normalni psychicky nenarusene jedince to zadne etatisticke peklo neni.

                PS: Povinne tridnicke hodiny na tema „miluj sveho uprchlika“, by se naopak urzovi jakozyto nasemu prednimu anarchoislamistovi libit mely.

                1. Vubec nejde o to, jestli to z pohledu jednoho peklo je, ci neni. Proste parchant na skolu sere, stat ho nuti do neceho, co mu stejne bude uplne nahovno. Kdyby sel nekam makat, tak uz si vydelava penize zpusobem, ktery mu bude lepe vyhovovat, nez kysnout v zarizeni (jakemkoli vcetne skoly) do 18 a pak konecne jit tam, kde mohl byt uz tri roky.

                  Ze vy si myslite cokoli neznamena, ze to musite nutit nekomu jinemu. Vas model mysleni je totiz presne ten, ktery bere svobodu ve jmenu „ja vim nejlip, co ten druhej potrebuje“.

                  1. No jasne. Pravo pubertaka na sebeurceni. Pravo kojence na bradavku dle vlastniho vyberu. Pravo draka na princeznu k obedu. A ten hnusnej etatismus tomu vsemu brani.

                  2. Dotaz? Mate ve sve hodnotove stupnici take nejake jine prvky, nez jen stav majetku a penezniho konta? Tyto promenne obsahuje temer kazdy z vasich prispevku, z tohoto faktu lze pomerne snadno dovodit, co jste zac, jak nahlizite na sve okoli a jakym zpusobem v nem fungujete…

                    1. Smerovano na… „Sysop“.

                    2. Re: ragstone
                      13.12.2015 v 17:52

                      „temer kazdy prispevek“… muzete mi prosim uvest jejich seznam pro dukaz? Nebo jen placate stylem „aspon jeden = drtiva vetsina“?

                      Ja mam pomerne dost pratel a rozhodne na ne nehledim podle penez, protoze i zednik, ktery mi stavel barak a ted vylezl o5 z lochu (dluhy), je pro mne kamarad. Kdo mne zna osobne, tak to vi moc dobre. Co si myslite vy, je mi tak nejak jedno, muj kamarad nejste. Jestli mate nejaky midrak a spojujete to s penezi, je to jen vas problem a vase neschopnost.

                    3. Nehodlám vytvářet kompilát vašich minulých příspěvků, pevně doufám, že sám víte, co píšete, ostatní mohou snadno dohledat. Absolutně nejde o jakoukoliv mou úvahu a můj názor, už jen samotný způsob, jakým se presentujete a reagujete, do značné míry vystihuje Vaši „mentální realitu“, a tuto stačí jen pozorovat… V pořádku, jste mi taktéž absolutně lhostejný, spíše pozastavuji nad lidmi, kteří vůči Vám mají nějakou vazbu, a kterým lhostejný nejste. V obecném rámci neuznáváte hodnotu vzdělání, presentujete ji jako marginální věc (nejlepší je dle vás začít pracovat od patnácti let věku), nabízí se otázka, proč jste tedy studoval? Komický rozpor (resp. jde spíše o lež). Na vskutku triviální otázku reagujete zcela iracionálně, útočně, neargumentujete, rychlost Vaší odpovědi je nepřímo úměrná její hodnotě. Struktura Vašeho projevu spíše odpovídá profilu „kolotočáře“. Jako každý správný deprivant jste materiálně zaměřený, trpící zbytnělým egem a považujete se za výjimečného. Nejste nic z toho, co si myslíte, že jste, nicméně, nemůžete za to, že to nejste schopen rozpoznat. Již na Vás nebudu reagovat, je to jen ztráta času. Hezký večer.

                    4. Re: ragstone
                      13.12.2015 v 18:35

                      Ted jste mi neto ale neskutecne nandal. Muj zivot je v troskach.

                      Nestava se mi casto, abych se potkal s nekym, kdo mne vidi prvni den a uz do mne vidi jak do hubene kozy. Proste jste mne uplne rozebral, ja ted nejsem schopen se jit ani naveceret, vubec nevim, co bude vecer, co bude zitra. Nekdo konecne prokoukl tu vseobecnou lez, kterou se nekolik desitek let obaluju, proste vsechno je totalne v prdeli. Ja jsem vam ale neskutecne vdecny za to prozreni. Buh s vami, slunce v dusi a taktez hezky vecer.

                    5. Řekl bych, že stav majetku a peněžního konta je v případě legální (či morálně obhájitelné) práce jediné měřítko úspěšnosti. Nemluvě o tom, že peníze = moc. A náš aktuální svět je čistě o tom na co máme a na co ne. Protože to bude ve většině případů ovlivňovat jak se v životě mít budem, či nebudem.

                      Různé jiné hodnoty můžou být pěkné, ale obvykle se za ně strava nevyskytuje.

                    6. Re: Corwin.Black
                      13.12.2015 v 17:58

                      Nase spolecnost je o penezich, svet nastesti jeste ne. Kdyz pojedete treba do Nepalu, tak sice penize take jsou potreba, ale moralni hodnoty clovek pozna i jine. Ja rikam, ze „penez rozhodne nemusi byt moc, je dobre je ale mit porad“. Kdyz ma clovek rodinu a nemuze treba diteti koupit neco, cim by mu na vanoce udelal radost, pak je to hodne smutne.

                      Ale jinak – kdyz uz se o tom bavime – neznam osobne cloveka, kteremu by hodne penez prineslo stesti. Kdyz ma nekdo tisice, touzi po necem za milion. Kdyz ma nekdo miliony, touzi po necem za miliardu. Porad je to stejne, jen se posouva desetinna carka.

                    7. Corwine, to je sice bezny, ale velmi omezeny pohled na svet. Jednak penize rozhodne neznamenaji moc (leda by clovek patril mezi spicku) a moc neni podminena penezi. Svet je sice o tom, na co clovek ma, ale ve chvili, kdy si zajisti vse potrebne, tedy kdy to neohrozuje jeho existenci a pripadne existenci jeho rodiny, tak se kouzlo penez vytraci.

                      Pokud to vezmu podle sebe a sve snoubenky, tak oba jsme v kontextu spolecnosti, kde zijeme, dost chudi a moc mame minimalni. Ovsem realita je takova, ze naklady na bydleni a sluzby s tim spojene, jidlo a bezne cestovani nas stoji asi 4 dny prace v mesici. Ackoli mame oba financne narocnejsi konicky (Cestovani, vyprazdnovani lahvi, starsich, nez my, filmova fotografie…), porad spotrebujeme jen cast toho, co vydelame.

                      Vtip je v tom, ze vsechno je relativni a pokud clovek penezi neplytva na kraviny, ktere nepotrebuje a kterych si neumi ani poradne uzit, tak vyjde s dost malo prostredky a zbytek muze setrit do zasoby.

                      Zrovna jsem se dival na kabriolet od mazdy pro svoji lepsi polovicku. Trochu skrabnuty na dverich, v relativne slusnem stavu… za cenu 38 kartonu cigaret moon.

                2. Btw, mam kamarada v Nemecku, ktery musel protrpet skolu az do konce namisto toho, aby uz od 15 makal. Po skole se stejne na vsechno vysral a sel rozvijet domaci statek.

                  Dneska ma 400 krav, nekolik set hektaru poli, malou tovarnicku na zpracovani mleka (svazi i z Cech) a pri jeho prijmech mi ani jemu neni vubec jasne, k cemu mu ta skola jako mela byt. Stejne drtiva vetsina mladych Nemcu se u krav motat nechce, takze vzdelavat se quli konkurenci fakt nemusel :-)

                3. Povinné třídnické hodiny na téma „miluj svého uprchlíka“ jsou dílem právě takových sviní jako jste Vy; vždyť se podívejte, co tady předvádíte – kluk nechce latinu, tak je podle Vás správné ho zbít a když ho zavřou do blázince, je to v podstatě také OK.
                  Proč myslíte, že s uprchlíky to bude jiné? Vy tady prosazujete, že politické elity mají rozhodovat o tom, co se kdo má učit, přičemž kdo se nepodřídí, proti tomu má být použito násilí a dobře mu tak. To je Vaše filosofie. Takže Vy jste ten, kdo svým přístupem podporuje povinné třídnické hodiny na téma „miluj svého uprchlíka“, které se mně tedy rozhodně nelíbí, jak se mi snažíte podstrkovat.

                  1. Re: Urza
                    Ten mladík nechce chodit na latinu, kterou si předtím zvolil jako volitelný předmět ? Anebo jde o povinnou výuku ?

                    1. Osobně nevím, Praetorian říká, že je to volitelné; každopádně ono když máte „volitelné předměty“, které jsou sice volitelné, ale dají Vám vybrat třeba z pěti a Vy musíte vybrat dva, pak je to leckdy opruz.

                    2. Urzo: podle mě ses nechal nachytat frackem co si s tebou vymetl zem, děláš z housenky ještě větší housenku (z komára velblouda) a celý článek je opět jen mlhou, kdy se tady dva tábory budou hádat jestli fracek má chodit do školy a nebo ne, ale to že správce fondů přišel na nemalé portfolio a o Randsdorfovi se tady člověk nedočte. Snažíte se mlžit, protože se D-Feens asi dostal někam k lizu, peníze mu změnili myšlení a teď tady čtu pražskou kavárnu.

                      Jinak k frackovi: To je fakt takovej problém se s učitelem domluvit že se prostě latinu nebude učit, ten mu dá za 4 a ani jeden to nikde nebude rozpitvávat? Pokud Vím u nás je škola do 15-ti, takže ten rok to mohl vydržet a od 15-ti si mohl dělat co chtěl, neníliž pravda? Nebo je ČR v nečem napřed než Bundeswehr? řekni WAU!

                      Jinak k Urzovi:
                      Po přečtení článku ti povím dvě věci:
                      1) „ses probudil a měl ruku v nočníku“
                      2) „lituju tě že jsi měl tak kruté dětství a někdo tě nutil učit se ruštinu“ (pro hloupé: Ano příjde mi že rozhovor s panem urzou je sám pan urza mladší a ČSFR nahradil NDR a latinu ruštinou.)

                    3. A brání Vám snad někdo psát? Pro prudíte ostatní za to, o čem nepíší, když sám ničím nepřispíváte?
                      O Ransdorfovi jsem mimochodem psal také, jen ne sem:
                      http://stoky.urza.cz/index.php?action=showdrop&DID=98
                      Co se týče Vašeho odhadu, tak jste vedle; nebo máte snad pocit, že zrovna dotyčný se za to stydí, takže potřebuje měnit jméno?

                    4. pokud seš to ty a je potřeba mlžit, tak budu vážně uvažovat o tom že je to jen vámi smyšlená osoba.

                    5. Re:Urza
                      13.12.2015 v 18:41

                      Také nevím, jak je tomu v Německu a upřímně řečeno – je mi to i jedno. Neboť jejich země, jejich boj a jejich pravidla. U nás by šlo v případě latiny na gymnáziu dozajista o volitelný předmět. Opruz a omezení kolem volitelných předmětů na střední škole si pamatuji a hlavně si vzpomínám, že najednou jsem po převratu měla možnost alespoň nějaké volby.
                      A pokud si mohu volit, pak jsem ochotna i nést následky své volby.
                      Opruz k tomu patří, protože stát, pravidla, akademické levičácké prostředí a hlavně ta rovnost.

                      Proč se s tím vypisuji:
                      Podle dosavadních informací nikdo nenutil toho mladíka drtit se latinu. Zatím se jeví, že on si tento předmět v minulosti dobrovolně zvolil a bohužel ho pak nezvládl.
                      Pokud jde o můj osobní názor, nechala bych ho propadnout. Nic více. Násilná ústavní péče byla z mého pohledu tragický exces.
                      Ovšem je smutné, že on sám nebo nikdo z jeho nejbližšího příbuzenstva či přátel nebyl schopen vznést adekvátní námitku vzhledem k dalšímu postupu státní správy. Ale kdo o svá práva nebojuje, nechť si pak nestěžuje, že mu nebyly dopřány. Nikdo jiný za něj totiž jeho věc nevyhraje.

                      A pokud v Německu opravdu existují povinné třídnické hodiny na téma „Miluj či vítej svého uprchlíka“, pak tzv. SVINÍ opravdu není Pretorian. Při vší možné úctě, pane Urzo.

                    6. To jsme si možná nerozuměli; já mluvím o tom, že některé předměty se sice jmenují „volitelné“, ale ve skutečnosti to neznamená, že se jim lze zcela vyhnout.
                      I my jsme měli na gymplu „volitelné předměty“, ale nebyly volitelné v tom smyslu, že si je člověk mohl všechny nevzít a nic se neděje; byly „volitelné“ v tom smyslu, že jich bylo na výběr pět a člověk si musel vybrat dva z nich. Není tedy pravda, že by ho to nikdo nenutil; kdyby to byl volitelný předmět ve smyslu, že si žádný takový brát nemusí, pak samozřejmě ano; jenže já se obávám, že tak volitelné předměty prostě nefungují. A on si možná vybral latinu proto, aby nemusel na – já nevím, teď plácnu příklad – ekologii, která by pro něj byla ještě horší.

                    7. povinně volitelné předměty jsou i na VŠ. Jen málokdy mezi nima neni nějakej oddychovej flákací předmět, co se nedá zvládnout levou zadní. Pokud si někdo vybere latinu (a nechce přitom jít na medicínu, tak se nesmí divit, že ho ten jazyk nebaví a že je těžkej. A upřímně řečeno, řešit problém že mě nebaví jezyk tím, že přestanu chodit do školy a nechám se příležitostně zavřít do šaškárny je dost debilní řešení.

              2. Jejda, teď asi budeme muset změnit přístup k našemu pětiletému synovi, protože ho nutíme dělat něco, co sám nechce (jíst normální oběd místo bonbónů, pít čaj místo coly, uklízet hračky, čůrat do záchodu a ne z balkonu, držet správně tužku, aby se mu lépe psalo, převlíkat se z pyžama, čistit si zuby …)

    2. To je fakt. Ti Němci jsou ještě mírní. Jóó to kdyby tady vládl ten Praetorian, tak ten by to řezal všechno. Žádná diskuse, argumentace, nic, prostě když nesouhlasíš, tak drž hubu ty zmrde a jestli nesklapneš, zbiju tě.

      Bravo!

      1. Bacha, vazte slova. Typy jako Praetorian udelaji v tomto systemu velkou karieru!

        1. V tomto systému dost těžko. Plácnout potomka je nesluníčkové, protože by mohlo fakanovi navodit trauma. Blbé na tom je, že sluníčkový systém svým řešením způsobí fakanovi trauma neskonale větší. Dokonce tak velké, že se o něj musí podělit i v zahraničí:).

          1. Re: kat
            13.12.2015 v 17:44

            Tito lide pri vstupu do politiky nahle upravi nektere svoje nazory a misto nasili pak uz jen prosazuji nejake uredne schvalene nasili. Kdyz se podivam treba na to, co ve snemovne cinta herec Jandak a pritom on je zrovna jeden z tech, ktery se o svem „minulem zivote“ absolutne odmita bavit, tak to je prave tento model. Tak je to spravne, tak to ma byt.

            1. Nevím, zda dostával malý Jandák na prdel. Možná ne a proto se o „minulém životě“ odmítá bavit. Jandáka sice nijak nesleduji, ale naposledy, co jsem zaznamenal, byť ve straně zakazovačů se proti nějakému dalšímu utažení šroubu ozval.

      2. No tak chapu, ze vy jako buzerant tezko nekdy muzete ziskat nejake zkusenosti s rodicovstvim a tim padem pravo se k tematu vyjadrit i nejak jinak nez takhle zhovadile. Co kdybyste ale priste radsi drzel hubu?

        1. Je třeba vychovávat někoho, jako je pan Martin? Je to správné? Je to žádoucí? Je to možné? Mají existovst blázince pro takové, jako je on? Co je nám vůbec do toho? Jestli je tak chytrej, že ví sám všechno nejlíp a do školy chodit nemusí, no tak fajn. Ať se chlapec protluče, jak dovede.

          Pár dětí mám, buzerant nejsem a je mi z vás na blití.

          1. Je na to uz hlavne pozde, vy trapna hysterko s nevolnosti. A delat z frikulina, ktery to prehnal, „pana Martina“ je opravdu vrchol nejapnosti. Fracek toho musi mit za sebou o hodne vic, nez je ochoten priznat, aby se dostal tam, kde je. Taky proto o tehle kauze jednostranne zkreslene referuji jen „urza media, zpravy pro politicke uchylaky“, protoze jinak je tahle kauza nezajimava. Jsou daleko dulezitejsi temata, nez otrokarske jho povinne skolni dochazky.

            1. Mohu dostat odkaz na nejake zpravodajstvi, kde by byt jen 50% zprav bylo dulezitejsich a mene zkreslenych, nez tento clanek? Nic proti Urzovi, mozna je to, co napsal, pravda, mozna snuska nepravd, ale zajimavejsi a dulezitejsi je to urcite vic, nez to, co v tuto chvili zdobi predni stranku Lzidnes i Rudeho Neprava (snad s vyjimkou clanku o volebnich vysledcich ve Francii).

              1. Ode me bohuzel ne, taky bych sam rad nejaky takovy zdroj nasel. Jde spis o to, ze ze vsech spatnosti systemu se tu na nejakem pofidernim prikladu rozebira jedna z tech nejmin spatnych. Pripomina mi to nejake „proletarske listy“ pred sto lety, ktere prinesly zpravu o chudakovi, kteremu se kvuli jeho socialnim pomerum nedostalo vzdelani. Jen je to cele naruby, coz je dalsi znak dnesni dekadence.

                1. Ja to beru jako „pribeh pani Karly“ v nejakem babskem casopise. Mozna je to skutecne, mozna neni (tenhle ma plne jmeno, to vymyslene vetsinou nemivaji) a ucelem je neco nastinit a lid diskutuje, vidi, jake nazory maji jeho spoluobcane a vydesi se, aniz by musel utracet za DVD s filmem Psycho.

                  1. Ale jo, google vyhodi i linky a videorozhovory, vsechno samozrejme ruzne okrajove ultraliberalni spolky (mladi bolsevici s prevracenym znaminkem). To proto, ze se v nouzi rozhodl, ze bude resistujici anarchokapitalista a snazi se sve dosavadni chovani zduvodnit tak, aby to uz na ten cvokhaus nevypadalo.
                    Kdyby mel opravdu za usima, prohlasi, ze zkonvertoval k islamu. V ten moment by mel podporu tech samych anarchoislamistu taky a k tomu navic od predposraneho systemu i soukromeho ucitele.

                    1. Nechapu to odsuzovani. Nekolikrat tu zaznelo, ze je to pubertalni poza, nebo, jak rikas, ze je to rozhodnuti ex post z nouze. A co, kdyz ne? Co kdyz jsou mezi nami lidi, co maji v sedmnacti takove nazory a a menit je nebudou? Ne, ze bych takovych par neznal, co si od 15-16 let tahnou sve nazory az do dneska, kdy je zacinaji prebirat i jejich deti?

                      On taky clovek, co si projde sikanou, bude veci brat tochu jinak a bude sverepejsi.

                    2. Mně hlavně připadá, že kdyby to byla póza, nebude si na tom trvat i za cenu, kterou za to musí platit.

                    3. „Mně hlavně připadá, že kdyby to byla póza, nebude si na tom trvat i za cenu, kterou za to musí platit.“

                      Mně přijde daleko reálnější vysvětlení, že si jako mladý a nezkušený vůbec neuvědomil celkovou cenu,k terou za to bude muset platit.

                    4. Jeste mam minutku, a tak odpovim. (reaguji na Alan.Cox 15.12.2015 v 19:44)
                      Kdyz jsem byl na vojne, odmitl jsem se stat mazakem. A to proto, ze se mi sikana pricila. Ve finale nas byly 3 kusy z celych kasaren, citajicich stovky ci mozna spise drobne tisice lidi.
                      PRESNE jsem vedel, co to pro me bude znamenat. Zvysene pokusy o dalsi sikanu, nasobne vice sluzeb, temer nulovou moznost dostat se na opustak (skutecne jsem pak byl doma mozna 2-3x do konce vojny).
                      Presto pro me bylo mnohem dulezitejsi neustoupit a nestat se mazakem.

                      MNOHEM jednodussi zivot bych byl byval mel, kdybych na to kyvnul. Mohl jsem mit veget, nedelat rajony, jezdit kazdy vikend domu, mit mnohem mene sluzeb.

                    5. Lojza: To vás šlechtí, ale nijak to nic nevypovídá o tom, jaká byla motivace Martina. A také se obávám, že Martin byl/je ve zcela jiné situaci, než že se rozhodoval zda bude někoho šikanovat nebo ne.

                      Na příkladu Martina je vidět, jak rodiče a výchova v podstatě předurčuje jejich cestu a (ne)úspěšnost dětí.

                      Děti se mají vychovávat k jejich dobru a jejich prospěchu a úspěchu. Nikoli k tomu, aby se staly zneužitými ovečkami nějakého ismu, třeba anarchokapitalismu.

                    6. Pokud se clovek dokaze vzdelat sam stejne ci lepe kvalitne, nez ve skole, potom vubec nechapu, proc by do te skoly mel chodit, pokud nechce. Tedy mimo toho, ze ho tam lidi jako jses ty chodit nutej.

                    7. A ja mily lojzo take nemazakoval, vikend mel volny kazdy druhy a kdyz me nebo nekoho nejaky mazak sral, tak si to odsral. V nejhorsich pripadech v posadkove veznici… Ty nejvetsi frajery jsem jezdil navstevovat do veznic opravdovych…

                    8. U nas byli mazaci spojeni s gumama.
                      Takze gumy me trestaly za to, ze nejsem mazak. S tim fakt nic delat neslo. Jedine, co se nam podarilo bylo, ze za naseho pusobeni vetsine gum spadly premie na nulu. Vic neslo.

                    9. A kdes na té vojně byl, že vás tam bylo tolik a zároveň to gumy stíhaly kontrolovat?

                    10. Stribro, protiletecka, velitelska baterie. na PL nas bylo asi 300, v celem Stribre to bylo vic. Co se tyce tech gum, tak to bylo u nas na PLku a predevsim u nas na velitelsky.
                      Jak to bylo u bigosu nevim, my jsme se s nima nebavili :-)) (bigosu tam bylo nasobne vic, jak nas).
                      Pravda, zaroven tam byl vicvik na ridice, coz by se dalo z celkoveho poctu vojaku odecist, protoze tam neslo, aby nejaky clovek ve vycviku zaroven mohl byt Mazak, protoze se tam bylo jen prvni 3 mesice :-) ale to bylo taky tak tech 200-300 lidi.

                    11. jezisi VYCVIK samozrejme..omg

                    12. Takže máš zkušenost z baráku o maximálně sto lidech a oháníš se tu stovkami, spíše až tisícovkami, a zároveň říkáš, že ses s ostatními nebavil? Nj :D Já byl v Chotusicích, kde nás bylo celkem cca 600 záklaďáků, na našem baráku 90 – 100, podle toho, kolik přišlo v kterém nástupáku lidí, a barák od baráku to bylo s mázacko/gumáckou vojnou jinak. Možná to bylo ve Stířbře také jinak, hoho.

                    13. Jsem si naprosto jistej, ze z celeho Stribra jsme byli 3, co jsme se nenechali placnout.
                      Dale – Ja jsem OSOBNE vedel, ze ME OSOBNE se to projevi tak, jak jsem psal.
                      Vubec netusim, jak by se to projevilo jinde. U ME se to tak projevilo a ja jsem to vedel dopredu, ze se to tak projevi.

                    14. Mně přijde daleko reálnější vysvětlení, že si jako mladý a nezkušený vůbec neuvědomil celkovou cenu,k terou za to bude muset platit.
                      Chápu, to je klidně možné, že to třeba předtím nevěděl; ale když už ho do toho blázince zavřeli, tak od té chvíle už to vědět musel. A kdyby ne, tak na druhé zavření už mu muselo být jasné, že to myslí vážně; ale teď už mu hrozí čtvrté, ergo už rozhodně ví, jakou cenu musí platit.

                    15. Urza: Neví jakou cenu bude muset platit. Zavření do blázince byl krátkodobý důsledek. Středně a dlouhodobé důsledky teprve přijdou.

                    16. Šikanovaný bude velmi pravděpodobně šikanovat jiné, dostane-li se do pozice, kdy tak může činit. Jde o pravděpodobnost, nikoliv automatické pravidlo, jsou osobnosti, které vykazují významně větší schopnost resistence a ani několik let v koncentráku nemusí znamenat, že si posléze nedokážou zařídit „normální“ život. Společensky jde o poměrně závažný problém, většina populace se totiž nějakým způsobem setkala se šikanózním jednáním, a to jak v pozici šikanovaného, šikanujího, resp. jako svědka. Dopad tohoto jevu je taktéž komplexní, z hlediska psychiky je zajímavé, že poškozuje jak šikanujícího, tak šikanovaného, skupiny, kde aktivní nějaká forma šikany vykazují menší soudržnost i efektivitu.

          2. přikláním se trochu k pretorianu: To co roste z našich děcek je hnus, přivedeš to do firmy, chce to 30 000 jinak druhej den nepříjde a když příjde tak nic nedělá a v pondělí ho musím vždycky zaučovat znovu. Borec co příjde na jeho pozici si vezme 20 000 a udělá práce za deset takovejch děcek. Sláva máme tu demo demokracii, už?

    3. Jestli to dobre chapu, tak spravnym trestem za to, ze se nekdo nechce ve skole ucit, je mlatit jej tak dlouho, az ho fyzicka bolest zlomi, nebo az (v pripade silnych uderu do hlavy) mu prepne a system si oblibi?

      1. Chápeš to špatně, systém řekl: Budeš umět matiku, nemčinu, fyziku, přirodovědu a alespoň jeden cizí jazyk do nějaké hloubky a pak si dělej co chceš. Panáček umí všechno krom nějaké nezáživné latiny, která mě samému taky příjde uhozená a možná nepravdivá. Ale nechápu proč to boreček prostě nemůže překnousnout. A navíc u nás se může učit sám ne? Akorát musí udělat rozdílové zkoušky.

        1. On neni u nas, ale u nich. U nas by byl opustil system v patnacti, i kdyby propadl.
          Prekousnout se da vsechno, vojna, skola, nespravedlive vezeni, valka, vyvlastneni… Pokud nechapes, proc to nekdo prekousnout nechce a odmita, asi ti to nedokazu vysvetlit.
          Muj dotaz ale nesmerovalk clanku jako takovemu, ale k nostalgii pri vzpominkach na pouziti nasili k donucovani jedincu k navsteve skoly.
          Ano, jsem odporny vyvrhel, co si mysli, ze vzdelavat nekoho, kdo o to nestoji, nema smysl a naopak to skodi tem, kdo o to zajem maji.

  3. Kurva zlati bolsevici, v 15 mohl jit clovek makat do tovarny po 7 tridach ZS.
    Na ja, ordnung muss sein!
    Ja bych borcovi umoznil zivit se praci, ovsem zadne socialni davky do 18 let.
    Zajimalo by me, zda se stejne dba v 4. risi na skolni dochazku u nejake Turkyne nebo Afganky…

  4. Kde je kurva ten Johann?! Že prej Urza už dlouho nenapsal nic zásadního a to je chvályhodné! Takový řeči v domě oběšence! Von to zakřik!

  5. Zřejmě nadaný kluk s poruchou osobnosti a sociální adaptace… vyrůstal jen s matkou, zřejmě bez skutečných přátel v řadách vrstevníků, zažívá mnoho permanentního stresu, ponížení a nepochopení, přilnul k utopistické vizi a vyladil se do kontinuálního protisystémového boje. Je zoufale sám, sám v první linii, sám, bez zbraně a pod palbou. Nejen z tohoto důvodu se dostal do problémů a nepochybně ještě dostane. Možná s tím nakonec dokáže nějak „dealovat“, stane se mocným deprivantem a všem těm podřadným domestikantům to „vrátí“ i s úroky… BTW, rozhodně souhlasím, škola je primárně institucí mající za úkol člověka společensky formovat. A taktéž, že stejným způsobem mají působit i jeho psychiatrické pobyty. Velmi pochybuji, že budou mít nějaký efekt, spíše naopak. Neudělal na mne žádný dojem.

    1. Konečně rozumný příspěvek. A konečně někdo, kdo přemýšlí. Děkuji.

      1. Melej zlatej, jestli chces, aby skola formovala tvoje deti, pokud nejake mas, tak prosim, domluv si to s nima.
        Ja bych byl moc rad, kdyby moje deti laskave ucila vedomostem a nejake formovani nechala na me, jakozto rodici.
        Ale bohuzel chapu, ze kvuli lidem, jako jses ty, me mozna zavrou do blazince, az s tim budu bojovat…

        1. Jste si jist, zda reagujete na můj příspěvek. Protože ani můj příspěvek, ani ten nad tím, na který reaguji, jaksi nenchází žádnou oporu na to off topic, co jste k tomu napsal, Lojzo.

          1. To sleduju uz delsi dobu, ze si z nejakeho textu vyberes jen nejakych par vet a zbytek ignorujes…Zkus si precist jeste jednou, s cim jsi tak souhlasil, mozna uz to tam uvidis…

            1. Reagoval jsem na celý příspěvek ragstone, a plně s ním souhlasím. Tečka. Howgh.

  6. Upřímně řečeno mi to připadá jako klasické klinické pozorování na ataku nějaké psychické nemoci.Spousta z nich otevřeně propuká právě v tomto věku a projevuje se často celkovou apatií, laxností a nezájmem o okolní svět.

    1. Je samozřejmě možné, že dotyčný skutečně trpí nějakou duševní nemocí, na druhou stranu rozhodně není apatický, laxní, ani nejeví nezájem o okolní svět, naopak.
      Ano, mezi své vrstevníky příliš nezapadá, je zrejmě asociální, ale rozhodně ne laxní a bez zájmu, naopak z jeho projevu (myslím celkově, ne v tomto rozhovoru) je jasné, že je velmi zvídavý, přemýšlivý, nejspíše nadprůměrně inteligentní; kdyby neměl problémy s autoritami, skoro by se chtělo říci „typický šprt“.

      Každopádně i v případě, že nějakou duševní poruchu vážně má, neumím si představit, jak hůře by s tím mělo být naloženo, než tak, jak to předvádí německý stát.

      1. V Německu je to mnohem horší, než u nás. Například, pokud chcete děti vzdělávat doma sami, skončíte v báni. Rodiče, kteří z nějakého důvodu chtějí děti učit sami se stěhují do Rakouska, pokud netrvají na němčině, většinou do USA.
        Před časem jsem ve Spiegelu četl reportáž, která z těchto lidí dělá de facto nebezpečné blázny.

        1. Vseobecne vzdelani je samozrejme dobre. Blbe ale je, jak se branit napriklad vymyvani mozku. Ze se doma pak rekne „tohle jsou lzi, ono je to jinak“ tomu diteti moc nepomuze, protoze obvykle skolu uz tak moc rado nema a do toho jeste ziska dukaz pro averzi. A nebo, v lepsim pripade, ve skole vybleje, ze „tatinek ale rikal, ze…“. S tim se bojuje opravdu tezko. Malokdy je dite tak chytre, ze umi separovat, co je pro pani ucitelku a co je pravda.

          Vysrat se na skolu uplne je hodne velky risk, pokud se dite nejmenuje Rockefeller, nebo Trump. A vycitat si, ze dite mi jede v drogach, protoze je totalne v prdeli a muj dil je i v tom, ze jsem ho nedokopal do late, to je pak pozde honit. Bycha.

          Rodic by mel vedet, kam chce dite vest. Jestli treba k nejake rodinne linii, ktera ho zabezpeci, nebo jestli treba z nej udelat vychcanka do Brusele, ci nejak podobne. Pokud na to rodic sere a necha vse na statu, pak by ho ale do te skoly dokopat mel.

    2. A na to jste přišel kde? 15 let věku není typické období propuknutí ŽÁDNÉ závažné psychické choroby. V tomto věku se mohou velmi výjimečně projevit první příznaky některých psychotických onemocnění, ale opravdu nesmírně zřídka. Setkal jsem se během své praxe s několika případy, ale všechny byly provázeny různými kognitivními defekty a ani jeden z nich by nebyl schopen sepsat takto smysluplný text. Standardní věk propuknutí schizofrenie bývá u raných forem mezi 19-ti a 23-ti lety věku, ale hodně záleží na konkrétní diagnoze. Pokud máte na mysli „nemocí“ poruchu osobnosti, tak tou dotyčný patrně ve slabší míře „trpí“, bylo by s podivem, kdyby vzhledem ke své osobní historii netrpěl. To ale není závažné onemocnění, ale spíš charakterová vada a vždy je nutné jí posuzovat relativně vzhledem ke konkrétní společnosti a pokud není spojena s trestnou činností, obvykle nebývá předmětem zájmu a restrikcí a šikany ze strany úřadů, ale ze strany vrstevníků a učitelů přesně tak, jak autor popisuje. Není špatné si něco nastudovat, než o tom začnete psát.

      1. Ruzne afektivni poruchy se typicky projevuji/vystupuji z latence prave v dobe puberty a adolescence. A nemusí jít jen o BAP, aby bylo jasno.

        1. Na rozdíl od uvedené schizofrenie se diagnoza afektivní poruchy, ať už máme na mysli bipolární afektivní poruchu F31, poruchy nálad F34 (jejichž samostatná existence je vzhledem k F60.3 diskutabilní, ale zní to líp než hraničář) či manickou fázi F30, která to ale nejspíš nebude, v tomto věku prakticky nestanovuje. Je to proto, že se projevy často kryjí s pouhou náročnější pubertou. Ještě by v úvahu přicházela schizoafektivní porucha F25, otravnej je chlapec patrně dost, ale zase to věkově moc nesedí. To, že něco zpětně diagnostikujeme na základě dalšího vývoje, je věc opravdu úplně jiná.

  7. Martin je zjevně asociál, ovšem zřejmě naprosto zdravý a plně soběstačný člověk. Přesné označení pro takové lidi je, že je nonkonformní. Učil jsem takových lidí mraky a mohu říci, že to jsou v podstatě ti nejlepší. Je s nimi nejlepší domluva a jsou z toho přátelství a vzpomínky na celý život. Též jsou všichni v životě velmi velmi úspěšní. Můj syn též poslední dva roky před maturou do školy v podstatě nechodil. Proč taky, opravdu plánovaně vynechával všechny nepotřebné kraviny, chodil jen na důležité věci a v těch exceloval. Před maturou si 14 dní trošku máknul a dohnal všechno, co si tam ti dementi, co tam chodili, museli vysedět. Školství je služba lidem, především dětem, žákům a rodičům. Ne společnosti a, nedejbože, systému.

    1. Jenze jakakoli vyjimka musi davat sakra pozor, aby ji to pak nestalo vice namahy, nez ty ostatni vofce. Ja kdyz jsem delal diplomku, tak mi ji knihar vyvazal do modrych desek, bo to byla barva na medine a mel tech potahu plnej sklad. Ja jsem zadnou specifikaci z katedry neobdrzel, takze jsem to neresil.

      V hodnoceni me diplomove prace byl jako nejdulezitejsi bod vypichnut prave fakt, ze „prace neni v obvyklych cernych deskach“, ackoli mi nikod nebyl schopen rict, kde se doctu, jakou barvu maji desky mit. Po obdrzeni diplomu jsem si s tim dal tu praci, ze jsem obesel jednotlive ucastniky zkusebni komise a jednoho po druhem mezi ctyrma ocima poslal do prdele. Ale ne nadavkou… proste jsem tam zasel se jim vysmat, ze zatimco ja podnikam a topim se v penezich (jo, zlaty prelom 80. let), tak oni shniji v te zaplivane skole. Podotykam, ze oni nevedeli, ze podnikam, takze to hodnoceni nebylo apriori jako trest za moje vycnivani z davu diky prijmum.

      Proste… curaci, jako kdekoli jinde ve skolstvi.

      1. To je hezký, jak člověk rychle sklouzne k tomu, já já já. Mám k tomu taky sklon. Já si zas vzal na vejšce individuál, jak jen to šlo, a už mi tam neviděli, akorát na zkoušky. Akorát sem si hlídal známky, přece nepřijdu o fůru peněz za nic – nejvyšší prospěchový stýpko, žejo :). Snad i proto jsem byl potom velmi tolerantní ke svým taknějak obdařeným a netuctovým žákům i vlastním dětem. On člověk stejně všechno poměřuje osobní zkušeností.
        Koho na škole (nebo doma) šikanovali či nudili, ten mívá sklon to samé dopřát i té nové generaci.

        1. Ja jsem na prospechove stypko sral, bo behem VS jsem se venoval podnikani a take se to projevilo tak, ze zatimco na stredni jsem mel same, tak na VS jakost meho prospechu nabrala tvar hyperboly. Na pocatku VS jsem stypko kompenzoval pompedem a pomvedem, ale i na to jsem pak casem nemel cas. Zatimco na stredni jsem si privydelaval doucovanim zaku a jejich pripravou na madurydu (zejmena hezci devcata mela doucovani 2x tydne…), tak tohle sebevedomi mi pak na VS malem zlomilo vaz.

          Samozrejme, ze mate pravdu v tom, ze uplne stejne postoje pak clovek promita vuci svym detem :-). Ostatne, s tim spadlym jablkem a stromem to plati jednoznacne.

          1. Zkusil jsem vejšku, udělali tam na mě pár podrazů. OK, dorzaila mě taky angličtina. Tak jsem se na to vysral, dneska jsem špička v úzkém oboru a jak se říká řemeslo má zlaté dno, dokonce přemýšlím i o pořízení zaměstnanců. Dodnes to ve mě zanechalo hořkou pachuť vlezdoprdelství prominentních žáků kteří chtěli studovat do 26ti protože jim peníze sypali prachy. Já měl ve 26 ti víc než jejich rodiče. Vysoké školy bych prohnal nějakým zeštihlujícím auditem, protože většina těch lidí se tam jen skovává, testy se přesouvají z ročníku an ročník a celá vysoká je dnes o hledání výsledků k testům. O lidech podnikajících v inkubátorech se nebudu ani zmiňovat, když se mi chtěli nabourat do Steamu.

            1. Moje zena pracovala jako vedouci pracovnik v sektoru s platem 60t mesicne a to ma nedokoncenou stredni skolu (ve druhaku si proste rekla, ze tady na to sere a jela na par let do Rakouska…). Jiz ma za sebou ctvrty pracovni post (ruzne podniky) a plat plus minus stejny.

              Ja sam mam VS jen proto, ze jsem studoval jeste za totace a to hodne veci fungovalo jinak. Deti na VS rvat rozhodne nebudu.

              1. „Deti na VS rvat rozhodne nebudu.“ To mne vůbec nepřekvapuje, to „světští“ zpravidla nedělají, to by jejich dětem jen uškodilo. Co zajímavého na sebe ještě prozradíte? :-)

            2. OMFG, nechápu, koho může zajímat onanie na téma „co děláte, že jste neměl potenciál na vychození VŠ, co konkrétně Vás tam dorazilo, a že jste měl v 26 letech víc prostředků než rodiče spolužáků“? Sepište paměti, svažte je do zlaté vazby a pošlete svému fanklubu se slevou… ;-) Proboha, tohle je článek o patnáctiletém klukovi…

  8. Nějak nevím, k čemu přesně má tenhle článek sloužit. Že když se rozhodnu provozovat nějakou filosofii (v tomhle případě libertariánství), která je v ostrým rozporu s pravidlama společnosti ve který žiju (děti maj chodit do školy), tak z toho budu mít problémy? V Saudský Arábii nemůžou ženský řídit auta, v Čechách se nemůže řídit po jednom pivu, v Německu nemůžou děti zatahovat školu a v Ankapostánu nemůžu ukrást šišku chleba jen proto že mám hlad. A žádná z těchto společností nebude brát moc velký ohledy na nějakou „special snowflake“, co se rozhodne že pro něj zrovna nějaký pravidlo neplatí.

    Kdyby kluk nebyl blbej, tak tu školu nějak doklepe, v lavicích čumí do mobilu, ztratí něco hodin života (nebo nedejbože je k něčemu smysluplnýmu zkusí využít) a neštěkne po něm čokl. Asi chce mermomocí bejt mučedník, jinak mi jeho chování fakt logický nepřijde.

    1. Protože je snazší prostě být vohnout (a vohnout hřbet), než se nesehnout a jít klidně hlavou proti zdi. Což se může jevit některým hloupé, ale jde o princip. Kteří asi někteří nepochopí. Ostatně důvod proč ČR vypadá jak vypadá.

      1. To jako myslíte, že puberťák, kterej se svého pubertálního přešlapu si udělá celoživotní trauma a téma, je opakem vohnouta?
        Puberťák, kterej díky svobodné výchově v neucelené rodině, neměl u sebe v době prvního střetu se společností otce, vychovatele, který by ho podržel.
        Chlapec se rozhodl způsobem typickým pro jeho věk a později, z frustrace, si našel povídaní o tom jak jeho rozhodnutí bylo hodnotné.
        Otec by mu vysvětlil, že kompromis bude dělat celý život, jinak s nikým nevyjde. A tím může být i ten čtverec z latiny. Že není vítězstvím z boje utíkat. Že pokud je tak inteligentní, tak latinu dá alespoň za čtverec. Možná to také bylo tak, že latinu se musel prvně učit. Tvrdě učit. A co chlapec? Letmý parakotoul do odjíždějícího metra.
        Jestli tohle jsou typičtí libertariání, tak spánembohem.

        1. Naprostý souhlas.

        2. Přesně tak, naprostý souhlas. Klukovi chyběl někdo, kdo by ho podržel, což jsem napsal v tomto příspvěku jinde (a Urza mě za to nazval sviní).

          Jestli je tohle v reále libertariánství a anarchokapitalismus, tak raději ať obé zakopou milión sáhů pod zem.

          1. Osobne se priznam, ze kdyby se moje dite chtelo zachovat jako onen kluk, budu ho v tom plne podporovat.
            Ale chapu, ze kdyz sis ze clanku vybral jen to, co se ti hodi, tak z nej muzes udelat magora.

            Mimochodem – je pomerne paradoxni, ze clovek v 15 letech muze plne rozhodovat o tom, jestli si s druhou osobou stejneho veku poridi ci neporidi dite, no nema mit sanci rozhodovat o tom, jak chce byt vzdelan. Zajimave.

            1. Já jsem velice, ale velice šťasten, že nejsem vaše dítě. Nepřestanu za to nikdy bohu ani osudu děkovat, jak velké štěstí mě potkalo.

          2. Přestaňte laskavě lhát; za to, že jste napsal, že klukovi chyběl někdo, kdo by ho podržel, jsem Vás vážně sviní nenazval, ostatně mám stejný názor.
            Ale za ty věci, které jste psal okolo, za ty jsem Vás sviní nazval.

            1. Já myslím, že každý si to v této diskusi může přečíst, jakými slovy jste mě opakovaně tituloval. Pokud ale cítíte právo za běžný názor nazývat člověka sviní, sám jste, Urzo, ukázal, co jste ve skutečnosti za člověka. To už si neodpářete.

              1. Tak ještě jednou:
                Nepopírám, že jsem Vás nazval sviní.
                Popírám, že jsem Vás nazval sviní kvůli tomu, že jste napsal, že klukovi chyběl někdo, kdo by ho podržel, případně za to, že mám jiný názor (zrovna na tohle máme názor dokonce stejný).
                A konečně si rozhodně nesnažím nic odpárat; to, zda je nějaký názor svinský, nebo ne, vůbec nezávisí na tom, kolik lidí ho zastává, nebo jak je běžný. Považujete za velmi správné (přímo Vaše slova), když stát kluka zavře proti jeho vůli do blázince proto, že nechodil do školy a neustále ho k tomu nutí, i když se dotyčný chce jen učit doma? Za to Vás nazývám sviní. A je mi vážně jedno, jak běžný názor to je.

                1. Doufám, že vám nebude vadit, když vám po stopadesátídruhé nebudu opakovat to, co jsem vám už x-krát napsal v příspěvkách zde. Bohužel nejsem anarchokapitalista, takže neumím druhé nazývat sviněmi. To je vlastní asi jenom anarchokapitalistům.

                  Nepovažuji za správné, že stát zavře kluka do blázince, to je ale 0,00001 % všech událostí kolem toho kluka. A já psal o těch zbývajících 99,9999 % – těch podstatných, které k tomu vedly.

                  1. Aha, koukám, že své názory revidujete relativně svižně; to je zase typické pro etatisty.
                    Ptám se tedy narovinu: Souhlasíte s tím, že stát vyhrožuje násilím a následně jej i použije vůči tomu, kdo odmítne chodit do školy (případně vůči jeho rodičům), nebo ne?

                    1. Urzo, poslední komentář. Jste malé rozjívené dítě, které nedospělo. Neumíte slušně diskutovat, a kdykoli s vámi někdo nesouhlasí, reagujete přesně jako malý rozmazlený parchant v supermarketu, kterému rodiče nekoupí bonbónek. Vztekáte se, osočujete, a klidně napadáte slovně své oponenty a nazývate jej sviněmi, apod.

                      Pochopil jsem, že anarchokapitalismus = hulvátství dlaždičů, a to je jeden z důvodů, proč s tímto hnojem nechci být nikterak spojován. Na rozdíl od vás jsem dospělý člověk, umím se psychicky vyrovnat s nesouhlasem i jinak, než jako rozmazlený fracek Urza, který si myslí, že nesouhlas utluče grafomanskými emisemi slov, a když to nesouhlas trvá, tak začne být vulgární a sprostý.

                      Myslím, že v reálu byste si mi to, co jste si dovolil v této veřejné diskusi neodvážil říci, protože jak byste mě nazval sviní, zakrvácel byste protější zeď o zlomek vteřiny později.

                      Jak už jsem řekl, nemám žádné potěšení diskutovat s někým na osobnostní úrovni čtyřletého dítěte, neumějícího se ani elementárně chovat.

                      Nechci být nikdy spojován s anarchokapitalismem, protože na rozdíl od Urzy, jejího evangelizátora, se dokáži slušně chovat a argumentovat i na úrovni dospělé diskuse bez používání vulgarit a nadávek.

                      Jestli na mě příště zareagujete, budu vám jenom nadávat, s nevyspělými dospělými dětmi nediskutuji. To je můj poslední příspěvek v této diskusi. Zjistil jsem, co jste zač, zjistil jsem, že anarchokapitalismu je pro nevyspělé děti, co nezvládají nesouhlas ani ve veřejném prostoru, a proto o něho nemám zájem.

                      Reagujte si tu už na co chcete a kde chcete, mé reakce se tu už nedočkáte. Diskuse má smysl pouze s dospělými lidmi. To jest nikoli s Urzou.

                      Howgh.

                    2. …Kadle, ses to ty?

                    3. Člověče, Vy bavíte, to se Vám musí nechat; odpověď na otázku samozřejmě nikde, zato:
                      1/ Opět lžete, ačkoliv jsem Vám to už několikrát vysvětlil: Slušně diskutovat samozřejmě umím, ale s Vámi jednám tak, jak si dle mého názoru zasloužíte (a není to nic tak hrozného). A rozhodně ne KDYKOLIV se mnou někdo nesouhlasí, reaguji tak, jak reaguji na Vás, to už jsem Vám ale také vysvětloval.
                      2/ Anarchokapitalismus == hulvátství dlaždičů; jo, to je naprosto dokonalá definice, takový argumentační skvost… mimochodem, nebyl jsem na Vás sprostý, pouze jsem řekl, že jste svině; nemluvě o tom, že Urza != anarchokapitalismus, ale chápu, že to už je na Vás moc vysoká logika. Nicméně opět lžete, protože mi podsouváte, že jsem na Vás byl vulgární a sprostý, ačkoliv už jsem Vás jednou upozorňoval na to, že jsem Vás pouze označil za svini, kterou dle mého názoru jste, ale nebyl jsem sprostý ani vulgární… nicméně fakt, že o tom opakovaně lžete i přes mé upozornění, jen ukazuje, že mám s tou sviní pravdu xD
                      3/ Myslím, že v reálu byste si mi to, co jste si dovolil v této veřejné diskusi neodvážil říci, protože jak byste mě nazval sviní, zakrvácel byste protější zeď o zlomek vteřiny později.
                      Já se bavím; takový argumentační kotel jsem tu nedostal už léta xDDDD
                      4/ Co je ta Vaše argumentace na úrovni? Já jen že už mi tu píšete asi třetí den a ještě jsem od Vás, tuším, žádný argument neslyšel. Naopak tu bylo geniální: „Misese jsem nečetl, číst nebudu, ale určitě nenapsal to, co tvrdíte,“ taky trapná epizodka s ignore listem, kasání se tím, jaký mi dáváte kouř, teď k tomu přibývají silácké řeči o krvácení na protější zeď a zároveň ujišťování o tom, jak jste schopen dospěle diskutovat, ale hned pod tím ujištění o tom, že budu-li na Vás reagovat, budete mi nadávat, leč hned pod tím ujištění, že Vaší reakce už se nedočkám.

                      Jinak napsat do jednoho příspěvku zároveň následující, se hned tak nevidí:
                      jsem dospělý člověk, umím se psychicky vyrovnat s nesouhlasem i jinak, než jako rozmazlený fracek
                      versus
                      v reálu byste si mi to, co jste si dovolil v této veřejné diskusi neodvážil říci, protože jak byste mě nazval sviní, zakrvácel byste protější zeď o zlomek vteřiny později
                      a také:
                      Jestli na mě příště zareagujete, budu vám jenom nadávat
                      versus
                      Reagujte si tu už na co chcete a kde chcete, mé reakce se tu už nedočkáte.

                      A celý tento emocionální výbuch jen jako reakci na to, že nejste schopen zodpovědět mou naprosto jednoduchou otázku, která by Vás usvědčila z toho, že si protiřečíte? xDD
                      Já myslím, že zábavnější už to být ani nemůže xDD

                    4. Aniž bych se chtěl zastávat Vašeho oponenta, musím konstatovat, že tvrzení „nebyl jsem vulgární, pouze jsem Vás označil za svini“ ve mně nutně vyvolává otázku, zda nedostatkem sociálních dovedností skutečně trpíte nebo tento deficit pouze umně předstíráte.

                    5. On to Urza (ve zkratce) bere tak, že kdo není anarchokapitalista, nebo aspoň minarchista, je etatistická svině, takže ze svého pohledu vulgární nebyl :)

                    6. Až tak striktní nejsem, rozhodně si nemyslím, že každý, kdo není anarchokapitalista či minarchista, je etatistická svině, záleží na jeho názorech a důvodech, ale v tomto konkrétním případě Alana Coxe je to tak, jak jste napsal.

                    7. Proto tam byl ten smajlík, že.

                    8. A co takhle nazývat nevykastrované muže, kteří dosud neakceptovali anarchistické myšlenky, etatistickými kanci? To by mohlo být leckým vnímáno i pozitivně:-)

    2. Ja teda nevim, ale mne prijde jadro problemu prave v tom, ze nemecky vzdelavaci system bere velky ohledy na „special snowflakes“. Nebrani ohledu bych si predstavoval tak, ze by ho system proste ignoroval, a ne tu eskapadu co popisuje v tom rozhovoru.

      A od pubertaka bych logicky chovani moc necekal.

  9. Většina mé školní docházky probíhala za despoty Husáka, takže nemálo „zbytečných“ předmětů, které jsem musel přetrpět, má omluvu. Touhu svobodně si zvolit, co se budu učit a co ne, celkem chápu. Jen mi není jasné, jak by se pak studium hodnotilo. Možná by pak každý mohl u sebe nosit nějaký glejt, kde by bylo třeba napsáno, že za x let dokonale a úspěšně prostudoval výtvarnou nebo tělesnou výchovu. Že by takové „vzdělání bylo celkově k hovnu, dojde každému, kdo má aspoň náznak mozku v hlavě.

    S tím blázincem je to pochopitelně přehnané. Řekl bych, že dostatečně postačuje léty ověřené propadnutí pro nedostatek docházky a tím i klasifikace.

    1. Úplně jednoduše, umíš/neumíš – makej/vodpal. Papír ze školy k tomu nepotřebuješ.

      1. Hodnotilo studium. Třeba k následnému dalšímu. Jistě mohou při zájmu o studium zkoumat dosažené znalosti dopodrobna u každého jednotlivého zájemce, ale obávám se, že to nebude dělat ani ta sebeprivátnější škola:).

        1. Vzdělání je statek, takže možná první stupeň zadara aby všichni uměli psát a počítat a pak za lováče a na to zas žádnej papír nepotřebuješ, maximálně pokud máš přetlak tak uděláš nějakej výběr třeba testem, referencema apod. Furt tam žádnou potřebu nevidím. Jasně v současným systému kdy jsou kvóty na to kolik % musí bejt učňů, středoškoláků vysokoškoláku atd. je papír potřeba, jinak by soudruhům ztroskotal plán zaměstnanosti a státní hospodářství (ne, že by jim to netroskotalo i tak). Podle mě je to celý vo tom, že se stát sere do věcí do kterejch mu je lautr hovno, no ale to začneme debatu co všechno musí bejt hrazený z veřejnejch rozpočtů.

          1. Nekde jsem zaslechl, ze v ramci pokroku ma byt jeste vice vysokoskolaku, coz samozrejme klade pozadavky na co? No na to, jak moc se budou strasit uz na stredni vzdelavanim a nasledne filtrovat pro dalsi postup. Zrejme kvalita budoucich vysokoskolaku bude na urovni toho zminovaneho kureciho separatu.

          2. To se bavíme asi každý o něčem jiném. I kdyby si každý od první třídy platil vzdělání ze svého, tak si opravdu nedokáži představit, že si dítko vydupe jen předměty, které mu vyhovují (přesněji – neserou ho a je schopen v nich prospívat). Dokonce i dnes, pokud si platíte vzdělání na zahraniční universitě, tak ta se zajímá o vaše dosavadní vzdělání a ještě si vás dovolí podrobit znalostním testům. Samozřejmě, že v rámci „dokonalé svobody“ by bylo správné vedení školy přesvědčit, že uchazeč sice dosud o matematice, fysice, chemii,… neslyšel, ale určitě bude skvělý student. Trochu to začíná připomínat časy soudruhů, kdy vzdělání nebylo potřeba, stačil správný kádrový posudek a budovatelské odhodlání.

      2. Jsou obory, kde to takto neplati (dochtor, jaderny fyzik,…). Ale myslim si, ze je drtiva vetsina oboru, kde mate pravdu. Znam VS vzdelane lidi, kteri pracuji v oboru, na ktery neni ani zapotrebi vyucni list a to jen proto, ze diky VS si prodlouzili mladi, ale v danem zamestnani si prijdou na lepsi penize a beze stresu. Casto vyssi vzdelani pomuze sice k lepe placene praci, zato ale mira ohodnoceni nesestava jen z odborne prace, ale i z „prodanych“ nervu.

        Strasne zalezi na tom, v jake mzdove rovine se chceme pohybovat. A uplne musime vynechat urednicka mistecka, ktera jsou nad ramec beznych platovych trid, tedy typu „poradce pana X v Bruseli“.

        1. Když si vezmu jakej jsem byl já student tak se bojím jít k doktorovi.

          1. Muj kamarad je vytecny zubar, chirurg. Nejlepsi v kraji, udajne. Diplom mu temer koupil jeho otec jeste za hluboke totality (zaplatil u zkousek, co kde mohl, ne zeby koupil hotovy papir),protoze VS drhla a drhla. Pak delal za totace zubaka u vojaku. Uz snad 20 let je na soukromo. Chlasta ne prvni ligu, ale rovnou narodak. Dnes uz je na tom tak, ze pokud je v praci strizlivej, taxe mu klepou ruce a blbe se mu dela. Behem vykonu celkem bezne jeste sleduje ruzne zavody a turnaje na televizi za pacosem, protoze intenzivne sazi.

            Presto ze vsech zubaru, co se mi kdy hrabali v hube on vyresil i neresitelne a penez ma jako slupek, protoze k nemu jezdi Rakusaci i Nemci. Zajistil ctyri deti luxusne, je naprosto bez dluhu, zije si na pohodu. Jit k nemu na navstevu ale znamena, ten dalsi den uplne skrtnout a ten ob dalsi se jeste pul dne davat dohromady.

            Nic neni proste cernobily. Zcela podprumerny student a alkoholik je luxusni zubar.

            1. Také znám takového pašáka… vlastní klinika (ortodoncie), slušný obrat, sedm dětí, ovšem nezajímá jej ani jedno, jsou to pro něj věci, stejně tak manželky. Třikrát rozvedený a po čtvrté čerstvě ženatý. Čas si krátí, kromě potácení se na klinice, alkoholem, ve volných chvílích vyděračskými SMS, kterými spamuje své bývalé, jejich zaměstnavatele, případně všechno okolo. Velmi inteligentní člověk, oborově schopný, ale co naplat, naprosto nevyrovnaný a bezcharakterní. Nic není černobílé, pravda, vůbec nic.

    2. Vzdělání netřeba nijak hodnotit, prostě buď na trhu práce uspějete, nebo ne.

      1. Jenze se nabizeji i mista, ktera jsou vylozene zavisla na vzdelani. Ano, musite pak uspet diky necemu, co tohle nepotrebuje. Podle mne je to ale v poradku, kdyby se jako „hezka zenska“ povazovala vyhradne blondyna 175/60, co budou delat zbyle zenske?

      2. Vážně? Vás se nikdy na dosažené vzdělání nedotazovali? A to, které jste dosáhl, bylo na škole, které bylo jedno, zda (a jak) jste dokončil školu předchozí?

        1. Ano, samozřejmě v systému, který je takto nastaven, se to využívá; není ale třeba, aby byl takto nastaven, pak by se to ani nevyužívalo.
          A kdyby se ukázalo, že trh to potřebuje, pak jsou samozřejmě možné různé certifikace a podobně (to je odpověď i pro Sysopa).

          1. Stupňované certifikáty jsou nebezpečně podobné školským stupňů. To zavání ….

            1. Mně na státní škole nevadí certifikát, nýbrž nedobrovolnost.

              1. Ale to se bavime vyhradne o zakladnim stupni.

              2. Když se rozhlédnu mezi „obhajovači svobody“, tak zjišťuji že většina jich dobrovolně dosáhla nejvyššího vzdělání na státních školách. A povýšeně pohlíží na ty, kteří takového stupně vzdělání a tudíž pozice na pracovním trhu nedosáhla. Není-liž pravda?

                1. To je argument jak noha, voe.

                  1. Myslíš, vykopávácí či nakopávací? Zkušenost ukazuje, že ti „vohnouti“ v celkovém součtu jsou mnohem svobodnější lidi, protože jaksi na ty „svobodomyslné cintaly“, svým způsobem dlabou. „Cintalové“ považují „vohnouty“ za nesvéprávné a nejradši by jim upřeli i to „pomyslné“ volební právo, možnost rozhodovat je jen pro „cintaly“ a referendum je mor. Trochu divná svoboda, ne?

                    1. princdrson – pro jednou prikrmim… Kdyz ctu to, co tu pises, vybavi se mi jeden pan, co u o takovych, jako jses ty, psal pred par desitkami let…
                      Valka je mir, svoboda je otroctvi, nevedomost je sila…

                    2. Myslím, že to bylo na vás moc složité. Omlouvám se.

                2. Tu část o povýšeném pohlížení jste si vycucal z kterého prstu?

                  1. Stačí počíst tuhle, poslouchat knihovníkovu smečku, třebas. Chudákovi pipe.mazovi se to vyrazilo dokonce do ruky v podobě článku.

                3. Ale vždyť já netvrdím, že lidé nemají studovat, jen že to nemá být povinné.
                  A rozhodně povýšeně nepohlížím na nikoho v závislosti na stupni vzdělání, ten je mi zcela ukradený.

          2. Statni zkouska na VS muze byt prave touto certifikaci pro dany obor. Co treba takovy zubar? Fakt bych nerad otviral hubu nekomu, kdo je tam z Pracaku po absolutoriu doskolovaciho kurzu z dojice krav.

            Na druhou stranu ale, kdyz ja jsem bral nekoho do zamestnani, tak mne CV absolutne nezajimalo. Pokecal jsem s clovekem a bud ho vzal, nebo ne.

            1. Já si vybírám zubaře na doporučení těch kterejm věřím, na diplom a dosažený vzdělání jsem se ho nikdy neptal.
              Když už jsme u toho papíru třeba pro jadernýho fyzika, tak jen totální magor by přijmul do svojí atomový elektrárny někoho u koho by si neověřil, že tomu rozumí, že to může udělat právě jen stát dokládá příklad Technickýho muzea, který přijalo na pozici finančního ředitele několikrát odsouzeného defraudanta a podvodníka (ale možná jim ukázal nějakej papír:-)), jak to skončilo je nasnadě, – 10mio po několika pracovních týdnech.

        2. Priznam se, ze me se skutecne nikdo na vzdelani nikdy neptal. Kdyz nad tim premyslim, tak skutecne nikdy.
          Vzdy jsem nekam prisel a rekl jsem „umim to a to“ a oni me vzali ci nevzali.
          Pravda, asi kvuli nejakym zakonum jsem jednou dodaval kopii maturitniho vysvedceni nekolik mesicu po uzavreni pracovni smlouvy.
          Moje posledni „zamestnani“, ktere provozuji cca 8 let, vzniklo po me opakovane kritice urcitych lidi v te spolecnosti. Reditel se na me tak jako podival a rekl „hele, kdyz si myslis, ze jses tak chytrej, tak nam to pojd ukazat, jak to budes delat lepe“. No tak jsem sel…

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017