Jejich těla, jejich práva - zpět na článek

Počet komentářů: 194

  1. Dalo by s ek článku napsat mnoho, ale na to jsem líný.
    Nicméně dvě věci mne pobavily … „nicméně nejsem si vůbec, ale ani trochu jistý, že to všech 17 500 žen ročně v ČR (v minulosti mnohem víc, i přes 100 000) podstupuje opravdu zcela dobrovolně a svobodně.“

    Fajn, ne všechny to podstupují dobrovolně. V tom případě by autor měl uvést kolik z nich to podle něj podstupuje nedobrovolně a proč zrovna tolik. A hlavně by měl vysvětlit, co s těmi, které to podstupují opravdu čistě ze své svobodné vůle.

    A druhá perla … „A taky se ptejte žen, které se před dvaceti lety rozhodovaly a rozhodly pro porod, zda toho litují. Jsem si jistý (kamenujte mě, že chci mluvit za ženy), že naprostá většina vám odpoví, že to bylo správné rozhodnutí.“

    Nebylo by lepší se zeptat těch, co se pro porod nerozhodly, zda toho litují?

    Autor je proti interrupci, což je jeho věc. Ale článek sám je hrozná slátanina.
    Hlavně mne vždy baví, když do toho ženským kecá chlap … já osobně bych si to nikdy nedovolil. Zejména proto, že mi nikdy nebude hrozit, že budu 9 měs v jiném stavu a pak si k tomu jako bonus dám porod. Tak nebudu dělat chytrýho.

    1. „Hlavně mne vždy baví, když do toho ženským kecá chlap“

      A do zákonů o držení a nošení zbraní kecají lidé, kteří nikdy neměli kvér v ruce. Tak to chodí.

      1. No, zda kvér vůbec chci mít, nebo ne, je moje rozhodnutí a můžu jej v čase i měnit. Tedy má jistou logiku i to, že mám mít právo nějak mluvit do podoby podmínek, za kterých jej mohu získat.

        Ale když pominu nějaké experimenty moderní medicíny:-), tak s tím těhotenstvím mám docela smůlu … i když já už bych byl stejně dávno po přechodu:-))).

        Navíc, jak píšu … já pisateli neberu jeho názor, že interrupce je zlo. I když si myslím, že to je hovadina. Ale způsob, jak se snaží svůj názor obhajovat, je neskutečně pitomý.

    2. Nějak tak. Polovina eště relativně OK, druhá půlka už je fakt guláš a plnej kokotin.

      V podstatě JEDINEJ moment v životě muže, kdy opravdu rozhoduje o budoucnosti, je těch asi 30 sekund na to, esli si vezme, nebo nevezme gumu. Pak už nemá ABSOLUTNĚ ŽÁDNÝ SLOVO, a žencká si může dělat naprosto co se jí zlíbí. Esli pude na potrat, i když by partner děcko chtěl, nebo nepude a bude ho stahovat minimálně 18 let o prachy, i když by nechtěl, jeho už se ptát NIKDO nebude.

      1. …tak ještě dotyčný může zavčas vytáhnout. Ona je to mnohem spolehlivější forma antikoncepce, než ta pověstná guma.

        1. No dobře, tak jednou 30 sekund a podruhý řekněme 10 sekund. Je to tak nějak srovnatelný s (minimálně) 18 lety?

        2. To už se ale dostáváte na nebezpečnou půdu. Ani ta guma není 100 % (tedy já bych řekl že ano, ale jistě je dost otců s kukačkou, kteří se o šprckách dozvěděli u rozvodového soudu leccos – až do testů dna), tohle je vyloženě haz ard, pokud té svojí nevěříte 100 %. Spousta rozvedených jim věřila.

  2. TLDNR.

    Ale obecně: muži by neměli hlasovat o zákonech týkajících se potratů.

    1. Ti mali clovicci potrebuji vsechnu podporu, kterou mohou dostat, aby prezili.
      Potraty nejsou “klubova” zalezitost, aby o ni hlasovali jen clenove. Jako o mnohoa jinych spolecenskych norem a hlavne zakonu, je to celospolecenska vec o ktere hlasuji jak primo zucastneni, tak i ostatni obcane.
      Polaci jsou frajeri, ze rekli nahlas, k cemu ta vyjimka s udajnym postozenim plodu casto vedla. Minimalne 400 deti rocne, u kterych byva v Polsku diagnostikovan udajny Downuv syndrom, dostalo sanci na zivot. Z vlastni rodiny vim, ze tato diagnoza muze byt mylna, protoze to dite bude na jare maturovat.

      1. Jistě, dg může být mylná, většinou ovšem není. O tom ale tenhle spor není. Je o tom, zda potrat definovat jako „vraždu“ nebo „odstranění shluku buněk“. A to si myslím, že by měla udělat ta polovina lidí, kterých se důsledek té volby víc týká.

      2. No, jeden cas jsem chodil se sestrickou, ktera pracovala v ustavu pro odlozene deti. Uprimne, naprosto drtiva vesina tech deti je pro spolecnost jen a pouze pritezi. Na to, ze pracujici se boji, co budou mit v duchodu a na druhou stranu spolecnost bude zcela nesmyslne chovat zive tvory, kteri jsou jen dalsi pritezi, je neco dost spatne.

        Zcela zasadni otazka je, kdo vlastne rozhoduje o zivote ditete. Dle meho nazoru rodice, ne spolecnost. Samozrejme, ze se stavaji preslapy, ty mohou nastat kdykoli a kdekoli. I zdrave dite se nakonec muze vyvinout treba v politika, nebo alespon aktivistu. Rozhodne ale stat do techto veci nema co kecat, pokud se rodice rozhodnou, ze je neco spatne a dite si nechat nemohou, nebo nechteji.

        Porad je lepsi to stopnout drive, nez dojde k narozeni a dite pak zemre necekane… pamatuju, jak znama moji mamky porodila kriplika a radeji ho nechali v mrazu na balkone asi hodinu, takze pak „zahadne“ zemrel na zapal plic. To bylo podobne – komise tehdy potrat zamitla.

        1. A tak Sysope proč ne, dáme akci T4.
          Slaboduchého souseda v košili taky?
          Kdo bude určovat tu hranici?
          Já byl zamlada v této věci liberál a bezcitný technokrat, inu logiku to přece dávalo, že…
          Poprvé mi to došlo v 93 když si prababička zlomila v 96 letech nohu v krčku a dál už to všichni znáte, jak to končí v LDN.
          Co se potratů týče, v Polsku jde o to, že se zpřísnily podmínky a ženy jsou nuceny donosit i těžce nemocné nebo poškozené plody, což je pro ně, potažmo celou rodinu dost stresující a věřte mi, že vím o čem to je.
          A o rozštěpu to není jak blábolí autor článku.
          Ať má tedy každý rodič a zejména právo se rozhodnout, zda do toho půjdou, nebo to nechají ukončit nebo dostanou po narození servis, jehož náklady jsou marginální v porovnání s péčí o lidi, kteří si život zkurvili vlastní vinou.
          Jinak by se snadno mohlo stát, že pičusové co teď zmatkují s covidem opravdu zrealizují konečné řešení důchodové otázky a ovce ani nezabečí…

          1. Ke slaboduchemu sousedovi fura lidi z dediny chodi zadara pro vejce, zadara pro orechy, zadara pro jablka, kdyz mu jeden soused sezral ctyr ovce, dal mu za ne litr, dalsi soused, kterej mu spasa louky, dava prachy jeho brachovi a ten je cpe cert vi kam… jen ja jsem ta kunda, co mu vcera zadara nesla dva rizky kapra a salat, protoze se na nej vsichni vysrali. Jeho vlastni bratr ho na svatbe sve dcery nechtel a souseda doma se objevila cela bratrova rodina jen, kdyz mel soused zabijacku. Taky jsem mu pak dalsi vykrmovani prasete rozmluvil, protoze prase vykrmil, ale zustalo mu jen deset jitrnic. Bratr s pocetnou rodinou vsechno odvezl.

            Videl jsem v zivote par pripadu, kdy rodice doma piplali Downa. Zatez pro ne, zatez pro spolecnost. Bohuzel tehdy rozhodovala komise a ani test z plodovky nezabral.

            Rodice musi mit pravo rozhodnout o zivote nenarozeneho ditete. Nejde jen o prachy, jde o totalne zniceny zivot a casto tito lide uz si pak ani dalsi deti neporizuji pokud je poskozene dite prvni, protoze prosteuz jim nezbydou kapacity se starat o dalsi. Takze rodina, ktera mohla vychovat cloveka por spolecnost, naopak skace okolo spolecenske zateze a sama ma zniceny zivot, pokud chtela interrupci.

      3. Mav: Poláci nejsou frajeři. Vzhledem k zastoupení ŘKC věřících v Polsku to mají v popisu práce říkat nahlas. Protože jim někdo jiný řekl, že je to tak správné a tak to má být. A dokud si to nechávají v rámci jejich hranic, nemám s tím problém.

        1. Ja myslim, ze pokud se cirkev snazi lidem otevrit oci, pak je na te nejlepsi ceste. Prece jen, zijeme v 21. stoleti a cernoprdelnici patri do stredoveku.

          1. Asi tak půlrok zpátky jsem četl, že tam mají nějaké anti katolické nepokoje čím dále častější. Ono asi v době zahlcení informacemi není jednoduché udržet církev věrohodnou. Zvlášť pokud jí z vostra konkurují třeba Pán prstenů, Alex D. a Pikachu :). Ale držej se už docela dlouho, to se jim musí nechat.

          2. A legální umělé potraty zase do starověku…

            1. Je to zakrok jako kazdej jinej. Extrakce zubu, nebo apendixu. Matka se rozhodla a tak doktor ji pomaha.

              1. Právě že není, jinak by to nevzbuzovalo takovéhle vášně.

                1. Vasne vzbuzuje vsechno, kde se najde kafral a posluchac. Kdyz budou lidi naslouchat nejake Lize za prava slepych strev, tak se jiste najdou i posluchaci.

                  1. Asi tak pět… Lepší téma je ženská obřízka.

                    1. Se podívej, jaký vášně vzbuzuje taková banalita jako tetování, piercing nebo kosmetický operace.

      4. „Potraty nejsou “klubova” zalezitost, aby o ni hlasovali jen clenove.“

        S ohledem na to, že ti vaši nečlenové by do toho podle vás měli mít možnost sice kecat, ale 9 měsíců v břiše to budou mít jen a jen ti členové, kteří to jako jediní také budou muset porodit … a že jako zasloužilý otec:-) si sakra dobře pamatuji, jak ani jedno není vůbec žádná prdel … tak by ti nečlenové měli hlavně držet hubu a popřípadě si dávat sakra pozor, aby to ta ženská i z jejich přičinění vůbec nemusela řešit.

        Dg může být mylná a vše může nakonec dopadnout super, jako v případě, o kterém píšete. Škoda že taktně neuvádíte, že taky mylná být nemusí … a velmi často asi nebude … a pak lze ten následující scénář přirovnat k peklu na zemi. Pro všechny zúčastněné.

        A pokud někde z nějakého důvodu dochází k významnému počtu nesprávných dg, tak omezení interrupcí je asi to nejblbější řešení, které mne napadá.

        1. Je dost strasidelny, kolik prispevatelu je tu na strane rezniciny na detech.

          1. Je dost strašidelný, kolik levičáckejch sviní se ostatním lidem sere do života a do věcí, po kterejch jim je naprostý hovno. Zrcadla sis doma zdemontoval, nebo seš tak křivá pizda, že ti to je všechno jedno?

            1. Neni treba byt sprosty. Zbytecne to znevazuje vlastni myslenku prispevatele. Ochrana deti je jednou ze zakladnich ctnosti konzervativcu i pravicaku. A tak uz to holt chodi, ze vrazdeni je tak nejak zakazano i za cenu toho, ze vrahum do toho kecaji i ti, kterym do toho vlastne “nic neni”, protoze sami nevrazdi.

              1. Jsou celkem jasný definice toho, co je živej tvor, kterýho je možný zabít. Plod do poměrně pozdního stádia definici nesplňuje, takže ho nelze zabít, od toho taky jsou stanovený tydlety termíny. U nás dost konzervativně, takže se lze bavit o jejich pousunutí v určitejch mantinelech.

                Tydlety emotivný sračky si nech pro blbečky z fildy, tady sou, převážně, technicky a přírodovědně zaměření lidi, na který tydle ubulený žvásty nikdy platit nebudou.

                A samozřejmě, bolševický svázání věcí typů eutanázie a, jak připomínal sysop, vyživování debilků a cigánů v ústavech, protože je nikdo a nic nechce poté, co mnohdy režim zakázal potrat, to je poměrně dost místná otázka. Nejen v tomdle režimu je legislativa všech tady těch věcí výrazně propojená a podle mýho teda zcela zásadně debilní, i když si nedělá iluze vo tom, že by se to dokázalo přes řev levičáckýho ksindlu ze ziskovek pohnout rozumným směrem. Leda by pak za nima stád přišel s tím, ať každej osobně přispěje dvacítku měsíčně na chod těch ústavů. Ale to se taky nestane ani za milion let, takže se sračky budou prohlubovat, až nakonec režim v nějakým čase padne, dojde k vyklizení tady těch chlívů, k narovnání situace, a pak zase nanovo.

                1. Prave, ze ty definice co je zivot si stanovujeme i v zakonech. No a Polaci si take stanovili. A pro mne a predevsim pro ty deti samotne, si stanovili dobre.

                  1. “ Prave, ze ty definice co je zivot si stanovujeme i v zakonech. “

                    – fiíííha ! Vy si niečo stanovujete sami ? To bude problém, keď vás je 10 melónov.
                    U nás politici rozhodnú, čo je dobré, správne, a my im to iba odklepneme. U nás sa pri voľbách iba ovčania kukajú, aké majú tí gauneri kravaty, a čo všetko nám sľúbili.

                  2. No, jak bych to řekl, kdyby nebyly potraty povolené, nežil bych.
                    Kdyby nebyly potraty povolené, nežilo by naše druhé dítě.

                    Zcela vynechávám důvody a okolnosti, jen tady mluvím za ty, kteří díky té vaší řezničině můžou žít šťastné životy.

                    1. Hádám něco ve smyslu komplikací ohrožujících život matky, ovšem na další pokus se povedlo…?

                      Případně, péče o těžce postiženýho by znemožnila další dítě, to je druhá varianta…

                2. Potraty z jiných než zdravotních důvodů jsou povolené do 12. týdne.
                  Nervová soustava embrya se vytváří až ve 13.

                  Katolibanci často argumentujou fotkama rozervanejch embryí s vyvinutejma ručičkama a nožičkama, jenže v těchto případech jde právě o ty životu nebezpečné situace, vyjmutí mrtvého nebo neživotaschopného plodu, závažná postižení a samovolné potraty. V této fázi si jen tak požádat o potrat v čr prostě nejde. Jednou jsem se podívala lépe na nějakou z těch fotek, který ti fanatičtí křesťani tak rádi sdílí a vystavujou, a ono to mělo čtyřprsté zadní končetiny, protáhlej čenich a slechy. Prostě to byl pes, kterýho někdo nerozeznal od lidské bytosti.

                  1. Dyť to má vocas…
                    Doktor Hampl
                    Seriál Gynekologie

                  2. Rozhodovat o cemkoli stran zivota kohokoli/cehokoli ma jen pouze ten, kdo sam svuj zivot v ramci jej/nej obetovava, nebo to jeho zivot materialne zasadne ovlivnuje. O zplozeni nebo interrupci smi rozhodovat matka. Jeste jsem nevidel, ze by nekdo z tech, kdo interrupcim brani, nasledne zivoty tech deti financovali plne ze sveho.

                    O tom totiz je ono pravo. Pravo, jakekoli, se musi bud vybojovat, nebo musi byt udeleno. Pokud nekdo tvrdi, ze embryo ma pravo na zivot pak necht mi rekne, jakym zpusobem toto pravo to embryo nabylo. Paklize mu bylo udeleno, pak ten donor musi toto pravo financovat.

                    Tyhle levicacke moresy „my rozhodneme, ale vy pak zaplatite a matka se obetuje“ jsou nebetycne svinstvo.

                    Pokud je nekdo proti potratum, je to zena a rozhoduje o svych detech a nebude nasledne chodit s natazenou rukou pro podporu od druhych, pak okay, jeji vec a je mi do toho prd.

                    Neni samozrejme pravda, ze vsechny potraty jsou ze zdravotnich duvodu. Nejsou. Ale i tak je to jen a pouze vec matky.

                    1. Přesně tak +1

                    2. Jo, když někdo přemýšlí, zda vyslyšet náboženské a jiné proliferské argumenty, měl by si uvědomit, že ti nablblí faráři, autor článku a jim podobní se jim o to postižený dítě starat nebudou. Starost takových lidí o život dětí s vrozeným postižením totiž končí jejich narozením, dál je to nezajímá.

                    3. Sysop: +1, někdy se hodí, když člověk nemá na diskuse čas, protože se najde někdo, kdo to sepíše za něj :-)

                      Jinak mám v okolí dvě, jedna potrat tuším v 17, druhá někdy v 18-19, přesně už nevím. Ta první má dnes dvě děti, o té druhé jsem ztratil stopu. Nicméně, o mnoho let později toho ani jedna nelitovala. Možná by život, který by měly, nebyl nijak špatný (že někomu přijde dítě v 17 jako „zničený život“ může jinému přijít jako naprostá blbost, není to tak dávno, co mít dítě do 20 bylo vcelku normální). Ale ten, který si vybrali, jim vyhovuje (nebo alespoň vyhovoval) velmi dobře.

                      Autor je klasickej komanč co svoje přesvědčení, které nebude muset nikdy v životě řešit, nutí ostatním. Ale i takový odpad sem musí mít možnost napsat, aby člověk úplně neztratil přehled o tom, co s námi sdílí životní prostor.

                    4. Sysop
                      No máte celkem pravdu. Jen se mi v tom ztrácí tatínek..
                      Ony jsou taky případy, kdy on chce dítě a ona ne a naopak. Myslím si že by tohle měli rozhodovat oba dva. Jeví se mi že tomu tak není.
                      A má to docela dost praktických následků..

                    5. fakt?? kde neni tatinek, nerozhoduje..
                      kde je tak tam urcite spolecne rozhoduji..
                      kde by mel chybet??

                    6. Tatínek může říct názor, ale nerozhoduje. Rozhoduje vždy a jenom maminka…

              2. Mav: Správně. Takže k věci. Kolik postižených dětí doma vychováváte a jak jim zajišťujete plnohodnotný život ve společnosti? Kdo to platí?

                1. Nechci ani teoreticky spekulovat, ze by potrat mel byt resenim pro postizene dite. Ani u narozenych. Tyto eugenicke pokusy bych cekal, ze budou hajit spis naciste.

                  1. Škoda, čekal jsem, že bychom si mohli vyměnit zkušenosti, co jsem nasbíral kolem postižené dcery mých přátel (když byla ještě naživu). Kde přes všechny snahy rodičů (a příležitostně přátel) jí trochu ten reltivně krátký život udělat snesitelný, nikdy žádný pořádný život neměla. Matka dostala varování, že bude postižená. Bohužel její matka jí potrat zatrhla (pak když bylo Verči 3 roky, přestala svoji vnučku navštěvovat). Od té doby fanatické katolíky fakt nemusím.
                    Jinak tenhle post byl spíše tak pro ostatní. Po tom Vašem posledním postu s pindama o eugenice a nacistech jste právě vyhrál cenu o můj první Ignore na D-FENS. Jednak jste úplný idiot a druhak se serete do života lidem s věcmi, o kterých se Vám ani nezdálo. Diskuse s Vámi má nulový přínos.

                    1. No, nekdo je rad, ze diky neprovedebi potratu, je zachranen dalsi zivot. Jiny pak zda se, ze lituje, ze jiny zivot nebyl ukoncen. Ja jsem v te prvni skupine.

                    2. Pekne napsane. Ja tyhle krestansky teoretiky taky miluju. Pekne se po bolsevicku srat druhejm do zivota, pak se pomodlit a vsechno cajk. V ramci svoji cirkve, at si delaji treba obrizky, to je vec vericich. Ale pindat, co by druzi meli a nemeli za svoje penize a svuj cas… s tim at jdou do pr… kostela.

                    3. I jako ateista naprosto uznávám např křesťanskou víru jako prostředek ke „jak se stát lepším člověkem“. Na druhou stranu, pokud k tomu někdo potřebuje např. katolickou církev, tak ten je u mě prvotřídní vofce. Křesťané mají manuál jako kráva, tak na co poslouchat nějakou mocenskou organizaci, kde hlavní management je stejně zhusta nevěřící a občas historicky taky pěkné svině (čest výjimkám, ale ty to nikam moc vysoko nedotáhnou).
                      Vlastně ani nevím, jestli Mav je věřící nebo ne (a už mě to ani nezajímá). To nebylo ani moc podstatné. Z toho co tu napsal jsem pochopil, že je demagog a exemplární pokrytec.

                    4. Tak zase nevztahuj katolickou cirkev na všechny křesťany. Člověk by řek, že by to mělo bejt jasný každýmu kdo měl ve škole dějepis, ale zjevně ne.
                      Takže – mocenskou organizací je katolická církev. Protestanti a různí jiní křesťani se bez toho vcelku v pohodě obejdou a jejich církve žádné mocenské organizace nevytváří. Což se do v zásadě týká i papeže. Papež je autorita pro římské katolíky. Pro zbytek křesťanstva je to jen vobyčejnej strejda ve srandovní čepici a jeho pindání je pro ně asi tak závazný jako pindy Šedého havrana, sachema Osady Havranů.

                    5. Právě že nevztahuju. Mám kolegy z různých odnoží protestantské církve a jsou dost v pohodě. To, že jsou věřící z nich většinou vypalo náhodou a po docela dlouhé době. Ta tiráda o církvi byla na ŘKC, muslimské skupiny vedené Imámem nebo jak se to jmenuje atd. Věřící, co si vystačí sami se sebou (co jsem mohl poznat) bych asi obecně zaškatulkoval do kolonky solidně zodpovědní, silné vazby na rodinu. Ale mám malý vzorek v okolí a v podstatě vše technický obor.

                    6. Oni ani ti muslimové nemají žádnou mocenskou organizaci. Pominu to že se mezi sebou o víru handrkujou jak báby na trhu, tak ani imám nemá nad sebou nikoho kdo by mu říkal co má hlásat. Akorát nemají tak zakotvený rozdělení na moc světskou a církevní a tak je u nich mnohem snazší vytvořit teokracii. (ne že by to u křesťanů nešlo, ale maj to těžší)

                    7. PolarBear
                      25.12.2020 v 18:51

                      Čoveče, můžu potvrdit, že co znám věřící technický/přírodovědný typy, tak to jsou fakt v pohodě lidi.

                      I když mi ale něco řiká, že praktikující humanitně zaměření jsou možná furt lepší volba, než ti vostatní, protože je (aspoň donedávna) i ta církev vedla nějakým rozumným směrem. Tidle vostatní si pak potřebujou prázdno v sobě něčím vyplnit, a tak se pasujou tudle na zachránce planety, támdle na zachránce čmoudů atd. atp.

                    8. PolarBear
                      25.12.2020 v 17:53

                      Tak tak. Chlapec asi nemá v základních věcech moc jasno.

                      Samozřejmě, že každej život je vzácnej. Jenže, tahle filosofie tak trochu vychází z přírody, ano? Z té, kde se většina deformovanejch plodů ani nenarodí, protože plod většinou (!) pojde už v těle matky, takle to mají zvířata dost nastavený. Pokud ne, tak případně krátce po narození, pokud ho pak nezlikviduje sama (!). Takže zvířata taky dělají zvárcenou eugeniku, žejo? Lidstvo se dostalo trochu dál díky technice, ale trocha pokory neuškodí, fakt není na místě zachraňovat naprosto cokoli/kohokoli. Todle je zkurveně, nepředstavitelně obtížný rozhodování už pro zúčastněný samy o sobě, a tahat do blbý, naprosto nepochopený kecy, co si někde přečetl a vyplnil si tím prázdno ve svojí hlavě, OMG.

                      Skvělej je v tom film Arrival, a to hned na dvou frontách. Mě docela fascinoval ten, řekněme, myšlenkovej experiment s nelineárností času, a pak právě tam se jedná jenom o nějakou poruchu, kdy dotyčná zemře někdy v pozdní pubertě, ale jinak žije normální život bez nějakýho velkýho omezení.

                      Mimochodem…ano, každej život je vzácnej. To jsou i životy rodičů! Kolik jim z nich zbude, staráním se o těžce postiženýho kriplíka, pokud nejvyšší úspěch bude, že tento zvládne vydat pár skřeků, co asi znamenají máma-táta? Sám se nikdy ani nenají, nevysere? Nebude ani chodit, neudělá žádný naprosto běžný věci, co stovky ostatních okolo? To je život, pro kohokoli zúčastněnýho?

                    9. Příroda se s tím nesere vůbec. Většina šelem žere nejradši mladý ještě v placentě. Je to nejsnazší, rodící samice je nezranitelnější a s nějakým teletem čouhajícím napůl z prdele teda vulvy se utíká vážně blbě.. Ostatně slabej kus nemá šanci nikdy a naopak je primárně loven, ne jako v lidské společnosti trapně a uboze chráněn a vyzdvihován. Zvířata neznají humanitu. My nejsme zvířata, i když z pozice nějakého mocného pána nařizovat chudé matce bez muže – tedy samoživitelce, že nesmí potratit, mi to docela zvířecí způsoby připomíná. Ostatně mocný muž na slabou ženu si dovolí velmi snadno. Kdyby to ty frajeři radši zajistili finančně, všechny ty děti co je nikdo nechce. Pak by to bylo úplně v pohodě. do tý doby ale ať radši držej tlamú a berou si gumu trotlové…

                    10. Pořád mu může promáčknout fontanelu… Je to jen otázka hranic a vkusu.

                    11. kdo komu?

                    12. Církev musíte brát jako ZÁJMOVOU organizaci. Jako jednotlivec by jste čelil např. obrovským Sorosovým prachům asi dost marně.

                2. @PolarBear Boží hod 12:29
                  no nic tak coming out
                  Jedno ze dvou.
                  Snažíme se i když „společnost“ se leckdy podivuje.
                  Platili jsme to sami ještě před rokem, ale pak nám poradili, že máme nárok na jakýsi příspěvek, navzdory našim nadprůměrným příjmům, jehož výší jsem byl překvapen.
                  Z rodiny nejhorší hodnocení oba dědkové, u toho bigotního katolíka mě to překvapilo o něco více.
                  Stačí?

                  1. Dachsmeister
                    25.12.2020 v 18:45

                    Já už tu mám 2 ráno, takže mi asi utekla pointa. Přečetl jsem si reakci na Sysopa a nevidím že jste někdo, kdo bojuje proti jakýmkoliv potratům. Já to mám z pohledu blízkých přátel, Vy osobní zkušenost. I tak to stačilo. Takže reakce na Vás bude se vším respektem.
                    Pokud je to reakce pouze na „kdo to platí“, tak to spíše byla ťafka prázdným tlučhubům, co nemají páru jak se méně majetná rodina co si může dovolit zajistit tak jedno zdravé dítě vypořádá s postiženým. Po tom, co jim bylo nařízeno „společností“ si ho ponechat. Ne každá rodina zvládne zajištění alespoň trochu důstojného života a tam nebude potrat ta nejhorší varianta. Na druhou stranu, když už se rodina rozhodne, spíše bych byl pro adekvátní úlevy na dani, než na podporu.
                    A každopádně, díky za reakci :)

                    1. Ono tu je este jeden problem. Nie vsetky geneticke postihnutia znamenaju automaticky vyrazne skrateny zivot. No a moze sa stat ze takyto jedinec prezije rodicov co sa on starali.
                      Co potom?

                    2. @Wildcat
                      No to mi taky vrtá hlavou.
                      Zatím spořím.

                    3. @PolarBear 25.12 19:17
                      abych to tak shrnul jednou větou, nic není černobílé.
                      Můj mladický potratový ultraliberalismus byl životem trochu nalomen, ale nutit ženy donosit poškozené nebo nemocné plody jak se nyní musí 1km východně od mého bytu mi přijde zu viel a nedivím se, že ta liberálnější část polské společnosti protestuje a těm bigotním katolíkům bych přál prozření „nejlépe“ formou osobní zkušenosti.
                      Mám jednoho v rodině a ten to nedal.
                      Co se slevy na dani týče, jasně, my oba pracujeme, tak klidně.
                      Ovšem u některých případů co vidím v té speciální školko-škole je téměř vyloučen i zkrácený úvazek.
                      Ten příspěvek na péči jak se to jmenuje má čtyři stupně a ty poslední dva Vám v kombinaci s ostatními dávkami a servisem (vozejky, auta, stacionáře) umožní skromně přežít, není to na vyskakování, ale ani na živoření.

          2. Bu bu bu bu!

      5. Mav :
        „Potraty nejsou “klubova” zalezitost, aby o ni hlasovali jen clenove. Jako o mnohoa jinych spolecenskych norem a hlavne zakonu“

        – v demokracii NIČ nie je iba o rozhodovaní samotného človeka, ktorého sa to týka. V demokracii O VŠETKOM rozhodujú TÍ OSTATNÍ, a samotný človek iba poslúcha a platí ostatným prašule.

  3. U prodeje orgánů může být problém pak s exekucemi, kdy by pak mohl exekutor prodej efektivně vynutit (ve výsledku pro banální dluh v řádu tisíců může člověk přijít o ledvinu, oko, nebo jiný „postradatelný“ orgán). Idea „každý si rozhoduje o svém těle sám“ je sice dobrá, ale v praxi při souběhu s jinými zákony se tím otevírá pěkná piksla plná červů ….

    U nápadu, že by za těhotenství nebo potrat měl mít odpovědnost otec trochu selhává případ kdy je žena znásilněna. Tam, už otec zákon porušil a je mu to jedno a jestli bude mít k tomu nějakou další odpovědnost za těhotenství je mu už asi fuk.

  4. A co takhle celoevropské halal rapefesty a hrobové ticho feministek?
    Zajímavé že si toho nikdo nevšimnul, že feministky řvoucí a do vagíny si kuře rvoucí i pomalu kvůli tomu že má žena o nějakou tisícovku menší plat, zcela mlčí k hromadnému znásilňování migráčky.
    To značí jen o tom, že jak islamizace a projekt EVropského chalifátu, tak likvidace společnosti militantním feminizmem jsou řízené z jednoho centra a jde o jednu agendu, zdánlivě nesouvisející.

    1. Už to máš nějaké spletené.
      S kuřetem do kočičáku má něco společného tuším slečna Tolokonnikovová z ruských P-R. Vždy hezky upravená, hezká holka, taková ta typická ruská brunetka – ó ne, tahle na feministku teda nevypadá ani trochu. Prudce jebatelná – ubrat mi někdo aspoň 15 roků, ideálně 20, tak s zrovna s touhle holčinou, bych si to klidně a rád rozdal tak, že by to ze mě lítalo, jak z nahrbeného psa :D
      Myslím, že tady budeš mírně vedle.

      1. Drobná oprava: kuře má na svědomí skupina Vojna ( https://cs.wikipedia.org/wiki/Vojna_(skupina) ) . Jejich nejlepší „akcí“ bylo švejkovské „Mrdej za nástupnické Medvídě“.

      2. Mě nezajímají loutky. Mě zajímá ten loutkář v pozadí co tahá za nitky. A je uduvující poznání, že v případě multikulti, islamizace i feminizmu či homosexualizace jde v podstatě o toho stejného loutkáře který skrze svoje nastrčené loutkovodiče všechny tyto procesy řídí.

        1. „… jde v podstatě o toho stejného loutkáře který skrze svoje nastrčené loutkovodiče ….“

          – a ktorého meno sa nesmie vysloviť. (tu šmajlík !)

          1. Jojo, ja Astana Serana klidne vyslovim, o nic nejde…

          2. Voldemort?

      3. Ne, nemyslím si, že jde o nějaké celosvětové „loutkovodiče“. Děláme si to z větší části my sami. Vznikne to tak, že nějaký echtkokot vymyslí e-roušku v.3.0 a další kokoti do 30 let, někteří s přístupem do médií skrze reklamky a mediální domy, na to řeknou: „Ale to vůbec není špatný nápad! Zkusíme to prodat, volové! Máte ponětí, jakou ta nabagrovaná data a v balíku mají cenu? Jedem, jedem!“. A už to je. Pičovina, co ve výsledku všem jen otravuje život. Namísto prográmku lze dosadit třeba později ten nanočip. A nemylte se-většinu nanočipů lze napájet z jejich elektrod, krev a tělní tekutiny jako nekonečná zásoba elektrolytu. Můžete vyzkoušet i doma, s lehce dostupným stříbrem a zinkem, /v těle by bylo nutné použít kombinaci Ti-Pt/, jen si musíte trochu pustit žilou, nebo třeba pokus dělat, až budete rychtovat dalšího králíka – tři tyhle krevní „články“ sériově, slabě rozsvítí lepší modrou ledku!
        Nemusí ty pičoviny ani vymýšlet estébák, nebo někdo jiný z vlády, my si je na sebe, prej v zájmu technického pokroku, ve skutečnosti v zájmu pohodlnosti, vymyslíme úplně sami.
        Koneckonců, bylo snadno možný, vládu připravit o několik desítek miliard jen na překupování mizerných pomůcek z číny a později, až to bylo vhodné, tak stačila jedna jediná tabulka z Excelu. Tak je naše „vláda“ odervaná od reality a blbá zároveň. Čím dřív to tam odsud vykopeme, tím víc se toho bude dát zachránit.
        Landa zklamal.

        1. Jako že rozpouštět v těle těžký kovy? To teda určitě.

          1. Titan a platina nejsou těžké kovy. Běžně se v chirurgii používají.

            1. Nemusím se ani koukat do tabulky, aby bylo naprosto evidentní, že těžký kovy sou. Ostatně, vono těch lehkejch zase tak moc není.

              Běžně se používají speciální oceli a rozhodně nejsou ve styku, příp. pár milimetrů od sebe, aby se galvanicky korodovaly=rozpouštěly do organismu za vzniku bůhvíjakejch sajrajtovejch sloučenin. Jak jistě víš, jedna elektroda se VŽDYCKY musí rozpouštět, to je princip té chemické reakce vedoucí k vyrovnávání elektronegativit (během kterýhožto procesu je možno elektrony usměrnit kama je chceme mít, a nechat při tom konat práci, nebo taky ne).

            2. Tak uvidíme, no. Mám po pádu do kolejiště v pravém lokti, rozbitém o kolejnici celkem 4 titanový vruty, normoš křížová hlava, skoro jako z OBI :D Zatím to nevypadá, že by se chtěly rozpouštět.
              Elektrody se rozpouštět nemusí, pleteš si elektrogalvaniku s elektrolýzou. Krom toho, tady bude stačit jen ten napěťový potenciál mezi nimi. Ostatně, elektrody kardiostimulátorů na tomhle jedou.

              1. No eště je možný, že reaktant je rozpuštěnej v roztoku a elektroda je neutrální, pouze vodič. V každým případě vždycky dochází ke spotřebě něčeho, anžto jinak bys vymyslel perpetuum mobile, a pak teda gratz.

                Nevim co přesně do toho montuješ kardiostimulátor, ten v sobě má baterečku a navopak jenom dává elektrický pulsy do srdce, takže samozřejmě tam dává smysl udělat elektrody z něčeho chemicky naprosto nereaktivního.

                1. A co jako s těma vrutama? Máš je někde drátem spojený s nějakým dalším kovem o jiné elektronegativitě?

            3. ne každý těžký kov je toxický a třeba berylium je toxické a těžký kov to není…

              1. Obvykle je to o dávce. Nemusí nutně být toxický, ale v těle se ukládají a nakonec to začne bejt problém. Buňky plný i třeba platiny asi nejsou to pravý vořechový, co?

      4. Ještě drobnost:
        Zpočátku, těsně postpubertálně, to byly jen typické mladé potížistky, které se zhlédly v zahraničních protestních akcích a překopaly si to na ruský způsob.
        Později zjistili lidi kolem nich, že i přes ten oser s vězněním a soudy to dost slušně vynáší všem – jak aktérkám, tak jejich managementu. On se v zahraničí vždy najde někdo bohatý, komu není „utrpení“ ruských, jakože punkerek u prdele, kór když je sám Vladimirovič nechává tak dusit – a pustí nějaký chlup. A třeba další, třeba větší chlup někdo jistě pustí i Vladimirovičovi na sviňu, aby ho prostě nasrali.
        Zřejmě to funguje a zřejmě kurevsky dobře, protože už docela dost let. Všecky ty právní tahanice s ruským státem a ostatně i PR, musely něco stát.

        1. Vono ale stejně dobře funguje dělat luxusní šlápotu, možná eště líp, a nebude je u toho znát půlka Evropy.

          A nejspíš se ani tolik nenadřou, když budou pracovat hlavně v leže…

          Leda že by tam teda byl takovej přetlak v oboru, že by musely jinam.

    2. kaBrnak : „To značí jen o tom, že…………… jsou řízené z jednoho centra “

      – heheéééé, že by Putin ??? V TV to furt odhaľujú.

    3. Soudružky feministky mají celkem nedávno nového šéfa u OSN. Ten je z toho kulturního okruhu, kde to mají ženy lepší než v tom našem. Ten pán je se středního východu. Saudská arábie, nebo Spojenské arabské emiráty.. Taky jsem proti od soudružek nezaznamenal ani kvok..

  5. 5, článek byl naprostý blábol, srovnávající nesrovnatelné a argumenty jako z vypolstrované cely. Například nechápu, kde proč autor do problematiky interrupcí namontoval naprosto nesouvisející teorii o prodeji orgánů. Jiná situace, jiný problém, jiné etické potíže, které z toho vznikají. Jinde se zase ohání tím, že žena není během těhotenství svéprávná .. další úlet. Jinak je příznačné, že v celé té sáhodlouhé fantasmagorii je zcela vynechána situace, kdy žena byla znásilněná. Znásilnění je zmíněno pouze v absurdní teorii vykastrování mužského embrya, wtf? Byla jsem zvědavá na jiný úhel pohledu od někoho, kdo je proti potratům (jsem pro) ale spíš mám pocit, že jsem si přečetla výplod někoho, kdo si ráno zapomněl vzít svoje prášky.

    1. Mám z článku stejný pocit

      1. Tak nějak.
        Celý ten problém je v tom, kdo o právu na interrupci rozhodne?
        Osobně jsem z morálního hlediska zásadně a jednoznačně proti interrupcím, k nimž nevedou zdravotní či morální (např. ono znásilnění) důvody.
        Ale představa, že by se zase vrátily úchylné nevzdělané fousaté tlusté feministky v interrupčních komisích a zpovídaly dospělé lidi z detailů svých nejintimnějších stránek života (a pak případně ještě s těmito informacemi kupčily ať pro politický nebo finanční osobní prospěch), a pak omílaly tuny irelevantních blábolů v snaze je ponížit a vybít si na nich své mindráky z vlastní ubohosti je pro mě natolik nepřijatelná, že raději budu vždycky volit možnost volných interrupcí. I když jsem bytostně proti nim.
        Osobně interrupci vnímám jako úmrtí v rodině, tedy lidskou tragédii, která je odůvodnitelná skutečně velmi obtížně.
        Ale nikdo z nás zároveň nemá žádné právo soudit ostatní.
        Interrupce je věc vlastního svědomí, a svědomí je víc než právo. Alespoň pro mne.

        1. Jo, kazdej ma pravo bejt proti necemu. Je to proste nazor. Ja jsem napriklad proti noseni kapuci, protoze pak vsichni pubosi vypadaji jak jeden a tentyz rapper. Nicmene je to jen a pouze muj nazor, mohu ho tak maximalne uplatnovat a u sebe a tim to hasne.

          Je mi take u prdele, jaky ma nekdo nazor na strelne palne zbrane. At si ma, jaky chce. A ze to treba muze zabijet lidi. Muze. A je ciste moje vec, jestli zbran chci a mam.

  6. Článok vzal problém z nesprávnej strany.
    Bolo by hodne zaujímavé zamýšľanie, či interupciu ANO alebo NIE. Článok sa však moc zaoberá kecami zo zákonov. A preto som ho prestal čítať.

    ZÁKONY sú podľa MôJHO pohľadu iba zoznamom ZÁKAZOV a SĽUBOV , ktorými gauneri politici ovládajú a znásiľnujú svojich poddaných , otrokov, a týmito zákonmi vytvárajú KLAMLIVÝ dojem, že v demokracii vládnu OVČANIA .

    Keby zákon o interupcii ohrozoval VLÁDNUTIE, moc nad ovčanmi, politici by ho rýchlo zmenili za iný, opačný. Samotný zákon je politikom U RITI.

    Gauneri politici kľudne vložia DO ÚSTAVY zákaz kradnutia, ale ako základný zákon štátu majú zákon o ZDANENÍ – čo je iba taká láskavá formulácia o olúpení ľudí o ich peniaze.

  7. Já sem zásadně proti potratům. Ale dobře beru výjimky typu rape child, postižené dítě (ne každý má koule se o ně postarat) apod. jednou jsem se bavil s ejdnou hezkou holčinou o potratech a ona, že si přece v 19 letech nezkazí život… Že prý embryo není člověk. Na druhou stranu to byla veganka, která by nikdy nezabila pojebanou slepici, ale člověka jo… Není snaží používat antikoncepci??? no jo jenže dneska chtěj děcka jebat bez gumy pro maximální zážitek, ale zodpovědnost za své chování brát nechtějí. Stačí, že se rodí homosexuálové, impotenti a do naší země proudí cizinci s hromadou děcek a my jeětě budeme regulovat počet „našich“ dětí a vraždit je po tisících? tenkrát sem jí řekl, že je to vražda. je mi jedno jak na to nahlíží zákon, jak píše autor z embrya se po 12 týdnech nestává zázrakem člověk. člověk je člověk už od embrya, možná už od zygoty…

    Kvůli stupidnímu koronaviru tady zavíráme lidi do klecí, ale desetitisíce lidí klidně hodímě do koše nebo spláchneme do hajzlu. sorry jako, ale vážně mě to sere. Hlavně, že kožich je vražda, ale potrat je normální jako nabíjení telefonů. Není divu, že to jde s lidmi do prdele.

    1. Mas kundu? Budes rodit? Pokud ne, pak je ti do toho ale uuuplny hovno.

      1. Není!!! Na otěhotnění musí být (zatím naštěstí) muž a žena, takže o budoucnosti života z tohoto styku vzešlého MUSÍ (čti JSOU POVINNI!!!) rzohodovat společně muž a žena.

        1. Ovsem, ale predpokladam, ze on neni otec vsech tech zarodku, nebo snad ano? Kdyby mohl rodit, pak by v obecne rovine mohl rozhodovat alespon o svem vlastnim diteti zcela plnohodnotne. Pokud by byl potencialni otec, pak by mel alespon nejaka, byt omezena, prava.

      2. Společensko-historicky bohužel, mají poslední slovo vždy ženy, začasté též jejich matky.
        Když je někdo tak hloupý, že se mu vůbec „povede“ přivést do jiného stavu milenku, no tak na následující těhotenství a narození levobočka, nemá už pak sebemenšího vlivu. Dokonce ani na pozdější soudní rozhodnutí o výživném, třebaže od počátku s takovým vznikem života nesouhlasil. Ano, neměl být blbý a naprcat ji, ale když už se to stalo, tak na další rozhodování nemá vlivu. Tak to tady v Evropě prostě je, už dlouho.

        1. Pokud se to nezmenilo, tak dokonce to bylo tak, ze na dite platil, pokud se oznacil za otce, i kdyz nasledny test DNA to vyvratil. Ale presne detaily zde budou znat odbornici. Ja si pamatuju z doby, kdy moje matka delala prisedici u socialek, ze nez se prokazalo, ze fotr neni fotr, utekl nejakej cas a zpetne ty prachy nebyly vymahatelne. To byla 80. leta, jestli je to dnes jinak, netusim.

          1. O popření otcovství jsem něco četl. Ještě do nedávna mohl mít chlap třeba milion DNA testů že není otcem a bylo mu to prd platné. Bylo to nežalovatelné, jen byla jakási cesta kdy se žádalo vrchního státního zástupiče aby milostivě otevřel případ a dostal to k soudu. Prostě je v rodném listě dítěte a nazdar. Zdůvodňovalo se to tím že je to v zájmu dítěte.. ehm..
            Pak před pár lety kolem toho bylo nějaké větší haló a dišputace a tak vznikl zákon který milostivě umožňuje „otcům“ popřít otcovství. Je to nějak časově ohraničeno, takže propásneš = smůla jsi otec a plať.

            Já to považuji za mírné zlepšení situace, ale princip a náhled státu na otce a otcovství je stále stejný. Otec je prostě ten co solí love voe. Muž / otec je redukován na chodící peněženku. Jen takový zdroj/robot na peníze..

            Ohledně interupcí se mi docela líbí koncept mužského potratu.

            A to ještě nikdo nezmínil myslím docela kontroverzní bejbypopelnice… Na druhou stranu je lepší bejbypopelnice než potrat. Alespoň co se týče života jako takového. Jací lidé z bejbypopelnic, kojeňáků atd. budou/jsou … si nejsem jistý.

      3. Jo a Sysop – s tou kundou opatrně.
        Prokazatelně existujou organismy, co mají kundu, šukají a mají i kozy, ale rodit nikdy nebudou.
        Nemají a nemůžou mít ten zbytek potřebných vercajků. A v poslední době se hlásí o pozornost čím dál hlasitěji.

        1. Jiste, ale vice versa to zatim neplati. Takze kdo ji nema, necht se do toho nesere.

          1. Takže aby někdo mohl „do toho kecat“ se musí nechat přeoperovat aby ji měl? To snad..

        2. Neplodný ženský existujou od počátku věků, to není žádný novum. (a po pomíjím že tak jaks to napsal tak by se to dalo vztáhnout i na ženy přechodu. Ty taky nikdy rodit nebudou)

          1. Já bych tipl že servisdok měl na mysli přeoperovaný.. ty tu až tak dlouho nejsou.

    2. Co tvoří člověka ? Pokud je člověk, člověk, je tedy člověk i toto ?

      Ve zkumavkách a Petriho miskách prakticky ve všech zemích dnes žijí buňky ženy, která zemřela před více než šedesáti lety. Vědci nyní uzavřeli dohodu s jejími potomky, která upravuje zveřejňování genetických informací ženy, jež vešla do dějin vědy jako „HeLa“.

      Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/veda/nesmrtelna-zena-hela.A130815_163414_veda_mla

      Geneticky to co roste v těch zkumavkách je 100% ta původní žena Henrietta Lacksová, ale asi ani velmi ortodoxní katolík to nenazve člověkem, že ?

      Takže asi ta definice člověk bude trochu jiná, než shluk buněk, který má potenciál stát se člověkem, že ?

      1. Je to to samý jako s věkem, ve kterém můžeme mít sex nebo pít alkohol. Dívky jsou pohlavně zralé s první menstruací. Jenže některé jí nemají ve 13, ale už v 8. A protože je to neetické souložit s dětmi tak to upravuje zákon. U nás je to myslím 14 let. Někde je to méně, někde až od 18ti a někde je to podmíněné svatbou (muslimské země). jenže já mám tři pohlavně aktivní sestry (nejmladší je 26 let) a všechny o to přišly před 15tým rokem (který byl tou spodní hranicí v té době). Konkrétně ve 13 a 14 letech. Kdo to ohlídá? A kdo říká, že v den 15tých nebo 18tých narozeniny je člověk dostatečně zralý na sex nebo konzumaci alkoholu. Je to jen číslo. Někdo dospěje dřívě a někdo až mnohem později. Proto v USA chlastají až od 21 let. (tedy legálně). V den 18 tých narozenin se z dítěte (adolescenta) nestane mávnutím kouzelné hůlky dospělý, zodpovědný a vyzrálý člověk. A stejně tak beru plody. Zákon říká, že je to věc a najednou je to člověk. A zákon je nadevše, že? proto existuje tato stránka, protože jsou všichni spokojeni s vládou, zákony a stavem v naší zemi, potažmo na celé planetě.

        Sysop: Kundu nemám. Rodit nebudu, ale žrát prášky je podle mě lepší varianta, než zabíjet děti. Kdyby to bylo mně, tak bych s první interupcí provedl i sterilizaci. Tak ty nechceš dítě? tak ho nebudeš mít nikdy. nemáš nárok. Máš vymytou hlavu feminismem… Ženy by něměly makat u pásů, ale rodit a starat se o rodinu.

        1. Zbytečně moc keců. Ta poslední věta by v pohodě stačila.

        2. „Jenže já mám tři pohlavně aktivní sestry (nejmladší je 26 let) a všechny o to přišly před 15tým rokem (který byl tou spodní hranicí v té době). Konkrétně ve 13 a 14 letech. Kdo to ohlídá?“

          Měls to ohlídat sám a nepíchat je. To se tady nesmí.

          1. Kouzelná je představa že by někdo dokázal ohlídat nadržený puberťáky. :) jedině tak sklepní výchova. Sem si maně vzpomněl na Skřivánky na niti. „Podhrabal se a otěhotněl vězenkyni“ :)

            1. Jde to, ale je to drahé a o nervy. Babička mi vyprávěla, jak bojovala s nápadníky u hárající fenky. O jednoho musela přerazit hůl… Od té doby jsme už vždycky měli jen psa.

              1. Vina je vzdy na obou stranach. Videl jsem na vlastni oci, jak fena drzela frndu u plotu vybehu a pes ji drtil pres oko.

                1. Kde vůle neschází, cesta se nachází :-)

            2. Ale jo, jde to – pokud jsou ti puberťáci alespoň marginálně slušně vychovaní a mají v hlavě i něco jiného, než jen sex, tak to hlídání není zase až takový problém. Samozřejmě, že pokud je někdo blbej jak troky a jediným prostředkem jak zaujmout ostatní je přes chlast nebo sex, tak to problém je.

              Částečně vlastní zkušenost z rodiny, částečně zkušenosti od nás z farnosti – nechci tvrdiit, že všechny páry u nás vstupují do manželství bez sexuálních zkušeností, ale pořád je takových většina. (Chápu, že jsme zoufale nemoderní a zastaralá podhorská víska, ale mně to vyhovuje.)

        3. Hovno. Tehotna holka v 17 si akorat zkurvi zivot, kdezto v 25 uz na tom muze byt se zajistenim podstatne lip. Sukala s curakem, co to neumel a nechal ji v tom. Rodice ma treba stary, nebo nemocny, nebo zadny, takze si to necha vzit s tim risikem, ze treba muze skoncit neplodna. Pak si dodela skoly, mezitim najde lepsiho chlapa a ma normalni rodinu.

          Kdyby si to nechala, tak je fprdeli.

          Variant je… takze pausalizovat a sterilizovat je proste uplne stejna prasarna, jako neco nekomu zakazovat. A stran tech prasku – moje svagrova je zere celej zivot a kdyz se v 35 rozhodla, ze je vysadi… tak leda hovno a ne, ze otehotnela. Po trech letech snazeni potratila a pak se na to vysrala. Dochtori ji primou pricinu nenasli, ale uznali, ze dlouhodoba hormonalka muze rozhasit system.

          1. A to je právě problém dnešní společnosti. Začít uvažovat o dětech až v 35 (především u žen) je chyba. Snad už jen dodám, že pokud chce Polka na potrat, tak ať vycestuje. Není problém si dneska zaject na eutanázii nebo homo svatbu do státu, kde je to legální, takže tady nevidím problém. Pokud chci cigára za 10 korun tak se odstěhuju do Číny nebo Etiopie. Mně to tady ale vyhovuje.

            1. Tady nejde o potraty, ale o politiku. Ženský si to vždycky uměly zařídit, církev necírkev. Je to jen jedna z bitev kulturní války. Jinak v křesťanství jde o mnohem víc než o potraty a homosexualitu, to jsou nakonec marginálie. Jinak tohle tažení začalo v padesátých létech s rozvody, po tom už dneska vůbec nikdo nevzdychne.

              Nejde zachraňovat křesťanskou kulturu (či hodnoty) bez víry, to je marný boj už posledních nejméně 200 let.

            2. „uvažovat o dětech až v 35 (především u žen) je chyba“

              Není to chyba, je to svobodné rozhodnutí každého jedince, do kterého ti vcelku nic není :-)

              1. Každý má právo dělat si co chce,, a já mám zase právo myslet si o tom svoje.

                1. Ma pravo delat si co chce, pokud dusledky neodsere nekdo jinej.

                2. Jihocech Honza
                  25.12.2020 v 21:37

                  Na jedné straně je tam samozřejmě jistá idiocie zúčastněných.

                  Na druhé straně s holou prdelí to taky moc dobře nende, a moderní sociální stád, kterej z každýho dělá od samýho začátku sociála, tomu asi hrozně pomáhá, co?

                    1. Hm, dobrý, zas nevim esli se smát, nebo brečet ty we :D

              2. Ano, je to jejich svobodné rozhodnutí. Stejně tak si o něm svobodně myslím svoje.

                Otázka, zda mi do toho něco je, je složitější. Souhlasil bych s Vámi, pokud by si všechny ty free a cool slepice, které mají na děti pořád dost času, hradily následné drahé zákroky asistované reproduke samy v plné výši a ne s mastným příspěvkem z mého zdravotního „pojištění“. Ale to je širší problém zdravotního systému, který je dokurvený durch und durch (a spousta věcí v něm je ještě horší).

            3. Docela alibismus.

              Zaprve – v jakem veku nekdo chce zakladat rodinu, je ryze jeho vec. Co mam okolo sebe zkusenost, tak lidi, kteri zakladali prvni rodinu ve vyssim veku, se mene rozvadeji. Zrejme uz vedi co chteji, nejsou to „ujete nohy“ a financne byvaji take stabilnejsi. Ano, na druhou stranu uz nefunguji babicky, atd.

              Zadruhe – argumentovat tim, ze pokud je neco ve state spatne, tak to muzeme resit vycestovanim, je uplne stejne jako rict, ze pokud nas partner najednou po deseti letech manzelstvi ztloustl, tak si prece muzeme „odskocit“ nekam jinam. Podle mne, pokud to nekomu vadi, tak ma nejprve ucinit maximum pro to, aby to doma fungovalo. Teprve pote, kdy je situace zcela beznadejna, hledat nejake „bokovky“.

              1. Ono uvažovat o dětech… Vzato kolem a kolem, tak 9 dětech jsem začal uvažovat zhruba v šestnácti, abych obratem vyuvažoval, že teda ani omylem, pěkně děkuju, jednou snad. Dále jsem o dětech uvažoval u každé která nebyla zcela očividně rychlovka na pár nocí, abych vyuvažoval, že teda co by ne, ale až spolu budem tak dlouho, abych nabyl pocitu, že s ní chci stravit zbytek života. No a nakonec se to vyvinulo tak, že jsem se stal otcem na prahu čtyřicítky. A nemám pocit, že bych udělal chybu že jsem před dvaceti nezbouch první co jsem zklátil. Jelikož nejde jen o to zplození, ale i o výchovu, život těch dětí a koneckonců i o zbytek mého života. A asi bych nechtěl vychovávat děti s krávou který mám plný zuby. Chudáci děti.

                1. Mam to podobne lozeny. Do dvaceti jsem se klepal, abych nejakou nezbouch, ze by mne doma zabili. Do triceti jsem se klepal, abych nejakou nezbouch, protoze bych se posral z dilematu podnikani/rodina. Korme toho babicka mi rikala „nesukej se zenskou, kterou si neumis predstavit jako matku svych deti“, zrejme preventivni selekce :-). Nu, nedarilo se drzet se toho uplne, ale rekneme, ze jsem v sukani nepokracoval, pokud by jako matka stala za kulovy.

                  Prvni dite se mi narodilo v mych 40 letech. Dodelal jsem barak, penize nejak fungovaly, zadny dluhy, pet let zenatej. Nez jsem poznal manzelku, osukal jsem, co neuteklo na strom. Po ozeneni jsem nikdy nezahnul. Nemam proc.

                  Na rodicaku jsem sice asi nejstarsi rodic a cato starsi, nez ucitel :-), ale… co je komu do toho.

                  1. Čtyřicítka je pro první děcko u chlapa v pohodě. Koneckonců je to model, který tu fungoval až do komunismu – vystudovat, vyučit se, založit podnik, převzít grunt, až pak svatba a děti.

                    Babička byla moudrá žena. Co radila sestrám, pokud nějaké máš?

                    1. Bohuzel, sestry nemam. Ale mohu se prilezitostne zeptat sestrenic, ty jiste dostaly nejakou podobnou radu z tohoto zdroje.

                  2. Co furt máte s tím komunismem. Tady byl nanejvýš socialismus.
                    Komunista, usilující neustálým třídním bojem o konečný cíl, komunismus, je chiméra.

                    1. A socialismus snad ne?

                    2. Taky. Proto se tomu říkalo Reálný socialismus.

                    3. A tak krome hnidopichů snad každej Čech ví, že formulace „za komunismu“ ve skutečností znamená „za komunistů“ resp. „za vlády KSČ“. To, že nešlo o žádnej komunismus ví snad každej. Stejně tak se používá pojem socík, ačkoliv
                      1) O socialismu se u nás mluví až od roku 1961, před tím to byla lidová demokracie, nebo tak něco a navíc –
                      2) nešlo o žádný socialismus proto se tomu už tenkrát říkalo Reálný socialismus.

                  3. shane+sysop:
                    Ano, z mužského hlediska je vše co píšete OK. Jenže to tak není z ženského hlediska. Vona do toho kecá soudružka biologie. Chlap můž mít první dítě i v devadesáti, když funguje vecajk a po ejakulaci klidně chcípnout. Zplodil.
                    Ženským tikaj hodiny. Je mraky výzkumů pozorování atd. jak to je u žen když rodí ve 20, nebo ve 40 na prahu přechodu.. A nejde jen o ženy. I ty děti mají následky a je sakra rodíl jestli se narodily mladé matce, nebo skoro babičce.

                    Zobecňovat nemůžu, ale měl jsem spolužáka co se narodil jako poslední dítě své matce. Měl ještě tři sestry, nejmadší bylo 35, když jemu 15-17.. tan kluk byl v těch pubertálních letech vzhledově jako by mu bylo 40..

                2. shane 12:53
                  No ona ta čtyřícítka je taky tak nějak poslední rozumná hrana, že. Já jsem měl staršího tátu, „pořizoval“ si mě o něco později, než ve čtyřicítce (ale ne o moc) a taky nás opustil na furt, když mně bylo 24 a sestře 22. A odpovědně mohu prohlásit, že je to brzo. Na nějaké zajištění sere pes. (Máma byla od té doby poloviční, tátu přežila o devět let…) Přes dvacet let kolem sebe sleduji své soukmenovce, kteří si s rodiči užívají strasti i radosti, ale nepokrytě můžu říct, že jim vlastně závidím.

                  1. Nj, nevíš dne ani hodiny. Vim o dvou fotrech od rodiny co umřeli na mrtvici ve čtyřiceti. Po jednom zbyly deti dvě, po druhym čtyři. Manžel kamarádky se zabil v autě asi v petactyriceti. Dvě děti v pubertě. Ono to zas tak vzácný neni ani dnes, nedožít se dospělosti svých dětí. Z doslechu vím i o dvou vdovcích s nezaopatřenými dětmi.

        4. „Ženy by měly … rodit a starat se o rodinu“

          Ženy by především měly dělat to co samy uznají za vhodné. Žádné jiné kritérium ve svobodné zemi není.

          1. Ovsem, ale pak je otazka udrzitelne spolecnosti. Spolecnost neni hromada individui, kde si kazdy dela, co chce jen on sam. Ja osobne nejsem proti – zrusme spolecnost a dejme se na Urzistan. Ale pak se nedivme.

            Moje zena je doma, stara se o domacnost, potomstvo. Neuznala to za vhodne tehdy sama, za vhodne jsem to uznal ja. Po 15 letech mi letos sama rekla, ze to vlastne bylo dobre, protoze kariera by ji totalne znicila. Vzhledem k jejimu zdravotnimu stavu bych dnes byl vdovec se siroty na krku. Nejdulezitejsi ale je, ze zena je stastna. Ne furt, ale vic, nez tehdy. Takze ono je nekdy hodne tezke nekomu nechat svobodu, pokud s ni neumi zachazet a je schopen se sam znicit.

            A nejvetsi pruser je, ze nelze pausalne ani povolit, ani zakazat, ani nelze snadno najit arbitra, ktery muze o nejakem cloveku rozhodnout.

            1. Ženské a odpovědnost :-)

              „Neuznala to za vhodne tehdy sama, za vhodne jsem to uznal ja.“
              To by Ti feministky daly, ohavný patriarcho. Že to funguje a všichni jsou šťastní? No a?

              1. Ani bych nechtel, aby mi feministka dala :-D

              2. Tak určitě měla svobodu se rozhodnout, jestli na to přistoupí, nebo jej s tímto požadavkem kopne do prdele. Jde o rozhodnutí svéprávné osoby, ne o dohodnuté manželství s dětskou nevěstou.
                Já nemám problém s tím, že hodně ženských chce celej den být doma a starat se o domácnost a děcka, protože jich je dost takovejch, a já jim to neberu.
                Měla bych problém s tím, kdyby tohle někdo chtěl konkrétně po mně, ale myslím, že vztah s někým, kdo by tohle požadoval, by v první řadě vůbec nevznikl.

            2. Jestli je vaše žena s tímto způsobem života spokojená, tak je to jedině dobře pro ni, neznám vaši rodinu takže nebudu raději komentovat jak to bylo s tou volbou. Ale je to vaše rodina, nic proti ničemu. Průser nastává až ve chvíli kdy vy, nebo někdo jiný dospěje k názoru, že to ten Jediný Správný Model a začne ho vnucovat ostatním, protože zájmy společnosti, udržitelnost nebo něco jiného, na důvodu vlastně ani nezáleží. Ve chvíli, kdy začnete osekávat individiální svobodu a možnosti volby kvůli nějakým rádobyušlechtilým pohnutkám, tak se pomalu ale jistě dostanete do prostoru pachatelů dobra, kteří vždy ví nejlépe, jak by ostatní měli žít, co potřebují a co by měli dělat. A to není dobré pro žádnou společnost, což se v historii ukázalo už mnohokrát.

          2. OK, takže až vám zmlati těhotnou manželku, až potrati, bude to vlastně v cajku. Dělaly si jen to, co samý chtely.
            Zkuste domyslet do důsledku, než příště placnete takový nesmysl.

            1. Neotočil tady někdo dvě stránky zaráz? Zbití těhotné ženy, to se stává jen těm, který si dělají co chtějí? Těhotné ženy obvykle nechtějí dělat věci, které vedou k jejich zbití a k potrat, na to si většinou tak nějak dávají pozor. To je nějaký slippery slope argument.

    3. Žrát desetiletí antikoncepce je ve výsledku na porodnost eště horší, než ten ojedinělej potrat. Možná si něco nastuduj…

      1. Antikoncepce a legální potraty v podstatě zlikvidovaly celou jednu třídu společnosti, a to takovej ten městskej white trash – nezajištěný nechtěný děcka, kterejm nezbývá, než krást a později třeba i přepadávat lidi. Z mého pohledu win-win situace, ono to že se nějakejm pikařům a alkáčům nenarodí děcko, mě fakt nebere. Někdo děcku nezkurvil život tím, že ho prostě neměl nebo potratil, a my zatím můžem chodit v noci po městě docela v klidu.

        1. To de trochu mimo to, co mám na mysli.

  8. Douglas s prvni pulkou clanku. Pak jsem se zacal ztracet a prestal cist… O potratu by mela rozhodovat zena, do nejakeho veku ditete, ale take bych prosil aby se nepouzivaly eufemismy jako ,prerusit tehotenstvi,. Normalne zabiti plodu, tak to je. Podobny eufemismus ,uspani, pouzivany u zvirat mi prijde take strasidelny…

    1. Oprava: souhlas

    2. Úmyslné usmrcení nevinné lidské bytosti je přesná definice.

      1. Predevcirem jsem umyslne usmrtil dve nevinne zive bytosti. Posledni smazenej kousek jsem sezral dneska k veceri.

        1. Zrůdo. Včera kapr a zejtra budeš žrát miminka, co? Žer kamení, nelidská stvůro. I brokolice je živá bytost.

          1. Vegetarián je ten, kdo neslyší rajčata křičet.

          2. Vidis… a ja s tim musim zit, je to muj udel.

          3. My jsme teda ručně zabili kapra a ještě si nechali zabít krůtu, prase a tele a vosmažili to všechno. Byly asi 3 kila řízků. Je nás dost.
            To jsem zvědavej, jak teda nazveš mě shane…
            :-)

            1. Ty abys tady nechyběl :) no co ti mám na to napsat. Jedině slovy Iljy Erenburga – Na nic je pero, samopal je třeba, samopal :)

              1. https://www.youtube.com/watch?v=7WvUtB3kKPw

                letos si fakt připadam takhle. navíc samozřejmě nemůžem ani hrát futsálek, protože covid, že jo….
                no bude to těžkej detox, ale bude to třeba… :)

      2. Co je ten člověk ? Je ta HeLa v petriho misce člověk ? Geneticky 100% ano.

        Pokud ta HeLa není člověk, tak není člověk ani shluk buněk po početí minimálně dokud nemá mozek připadně mozek odlišný od zvířete.

      3. Napiš rovnou vražda, to je takový údernější a víc to chytne za srdíčko. Nějaký zabití, pche.

        1. No vsak ano. Muzete si delat z toho srandu ze to ma chytat za srdicko. Ale ve skutecnosti je to vazna vec. Mimojine, onehda jsem mluvil s jednim Jordancem ktery drzel zajimavou pozici: zakazoval potraty ale byl pro trest smrti. Ja si uvedomil ze to maji ty dve strany tak obvykle: bud trest smrti a zakaz potratu nebo obracene. No inu, velmi vanocni tema :)

          1. Je to uplne to same, jako kdyz ti bude nejakej jinej verici vysvetlovat, ze zenska ma chodit zahalena. To je totiz take vazna vec a za poruseni je trest smrti.

            1. Ale prdlajs, jen pár ran bičem.

              1. Pravda, ale pokud si nasranej chlap vymysli nejakou bachorku a nasledne probehne zonglovani s kamenim, jde prdel stranou.

            2. Nebyl bych tak prikry jen proto ze slo o muslima. Zadneho konzervativniho krestana ani muslima (teh znam tedy opravdu malo) jsem neslysel vynaset prisne soudy o pokryvce hlavy. Nicmene rozdrceni telicka ditete a jeho vytazeni je zkratka zcela jina liga. Rozhodne nikoho nesoudim, vim ze zivot prinasi vselijake komplikace a (moderne) vyzvy.

        2. Jazykově si s tím jde vyhrát ještě více. Mají se potraty zakázat, nebo povolit? To je velký rozdíl, protože jako výchozí normální stav se bere něco jiného.

          Osobně si myslím, že nejlepší by bylo, kdyby se do toho stát se svými zákony nemíchal. Křesťané ať nenarozená děcka nezabíjejí a feministky ať si z toho udělají třeba rituál se zelenými svícemi s modrým světlem. Čas by ukázal, který model je životaschopnější.

          1. Souhlasím. Stran těch křesťanů… Bůh dal lidem svobodnou vůli. Akorát jim to pak holt případně spočítá. Takže je na každý křesťance jestli riskne boží hněv. Koneckonců, pokud bude jinak ctnostá křesťanka a bude činit dobro, tak se to třebas zamázne. Odpuštění a tak.

            1. Ono to má spirituální význam. Při mši svaté se opakují Ježíšova slova „toto je moje tělo“, zatímco feministky řvou taktéž „moje tělo“… Neumím to přesně vyjádřit, ale je v tom něco hodně zlého.

              1. Imho to spolu vůbec nesouvisí. Fráze (ohledně potomstva) „je to moje krev“ či „krev mé krve“, potažmo kiplingovské „jsme jedné krve, ty i já“ taky neni rouhačská parafráze na „toto jest krev má“.
                Vono to tělo je fakt jejich (btw, pokud vím, tělem se náboženství až na výjimky nezabývají, jde jim o duši)

                1. A já zase myslím, že souvisí. Kiplinga anebo Vinnetoua do toho netahej, Božská krev byla prolita za jiným účelem.

                  Stejně jako dnešní kult přešívanců je vzpourou proti Genesis (jako muže a ženu je stvořil), i z potratářství se stalo něco jako černá mše, krvavá oběť Baalu-Molochovi. Podívej na SCOTUS – kdykoli je jmenován nový soudce, jediné co mainstream řeší, jr Roe vs Wade.

  9. Potrat, chteny ženou a provedeny třeba lékařem, naplňuje všechny znaky vraždy. Jde o utrácení života nevinné lidské bytosti, která se „provinila“ pouze životem. Ničím jiným.
    Upřímně je mi líto lidi, kteří zde bez ostychu presentuji, že pro ně je první i poslední metou mravnosti v této oblasti zákon, za nímž stojí nacisté a komunisté.
    Díky těm několika málo odvážným, kteří se nebáli věc nazvat takovou, jakou skutečně je – vraždou.

    1. No já bych to rozepsal takto (já jsem křesťan, ale pro účely diskuze tuto rovinu zanedbám): potrat je zcela jistě usmrcení člověka. Tj. existující lidské bytosti, byť momentálně dočasně neschopné samostatného neasistovaného přežití. To bych si dovolil považovat za nezpochybnitelný fakt. Toto usmrcení je pak možno různě klasifikovat. Například podle českého trestního zákoníku by mohlo jít o:

      1) Nutnou obranu (ohrožení života matky -> Potrat je přijatelný, pokud není „zcela zjevně nepřiměřený“ a opravdu směřuje k záchraně života matky)
      2) Krajní nouzi (např. znásilnění – akt zabití směřuje proti jiné osobě než pachateli prvotního trestného činu -> následky nesmí být horší -> Není OK)
      3) Vraždu (třeba ještě ve vyšší sazbě, pokud je motivem například snaha zbavit se potenciálního spoludědice -> Není OK)
      + ve státech, kde mají euthanázii by asi připadala do úvahy i ta (v případě poškození plodu; z mého pohledu naprosto ne OK)

      Článek je možná místy mírně zmatený, ale kam se hrabe na potratářskou argumentaci „právem ženy o rozhodování o vlastním těle“, která je naprosto nelogická a nekonzistentní mj. z příčin, popsaných v článku. Asi jediné formálně logické a konzistentní odůvodnění přijatelnosti potratu jsem slyšel od Petera Singera. Ale z něj se mi chce blít, protože v rámci té logiky a konzistence obhajuje i právo na zabití už narozených dětí.

      1. Článek není jen mírně zmatený, je to jako když pejsek s kočičkou dělali dort. Autor se snažil přidat co nejvíce argumentů, nicméně výsledkem je naprostý blábol bez hlavy a paty. Taky se docela pozastavuju nad tím, že na diskusi na webu, kde se neustále vyzdvihuje osobní svoboda jedince se u tématu potratů sešlo hned několik diskutérů, pro které je „právo ženy o rozhodování o vlastním těle“ blbost, nebo argumentují udržitelnou společností a najednou by té svobody vlastně ani nemuselo být tolik. Přičemž argumentace se začíná silně podobat tomu co říkají různí pachatelé dobra a zarytí levičáci.

      2. To ze jste krestan neni zanedbatelne. Zcela evidentne to definuje vase postoje.

        Nenarozene dite (v dobe potratu) nedosahuje mentalne a schopnosti sebeuvedomi ani urovne kurete, ktere si date k obedu.

        Stavet jeho zajmy nad zajmy matky, ktera si svoji existenci plne uvedomuje muze jen verici.

    2. Nazvi si to jak chces. Podstatne je, ze pripadne zplozeni znici zivot minimalne jednoho cloveka a casto ona nova bytost zije ekonomicky na ukor mnoha lidi. Tomu se da take rikat „privest na svet parazita“. Slova jsou mocna…

      1. Pěkný termit je též „zbytečný jedlík“.

        1. …kdyby slo jen o to jidlo…

          1. On existuje i druhý extrém – záchrana života za každou cenu. Nesouhlasím s aktivním zabíjením, ale ustoupit přírodě z cesty…

            1. Jiste, zachrana je totez, jen z jine strany. Nekdo je rok napichnutej na masinu jen proto, ze si to jeho rodina muze dovolit zatimco druhej nema prachy ani na ATB.

              Jedna vec je, ze mame nastroje. Druha vec je, kdo ma pravo o nich rozhodovat. A tady si myslim, ze to pravo ma pouze ten, koho se to bezprostredne tyka, nikdo jinej.

              1. Konkrétní příklad:
                kluk kolem třicítky, retardovanej autista. V zásadě jen čumí do zdi, žere a to druhé, co se s tím rýmuje. Když se mu něco nelíbí, kouše a štípe. Dostal rakovinu varlat. Myslíš, že ho matka nechala v klidu odejít?

                1. Vztah matky vuci diteti je nadupanej emocema, tam na rozum mnoho mista nezbyva. Neda se to zadny matce vycitat.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017