Jak si stěžovat na příslušníky Policie ČR - zpět na článek

Počet komentářů: 109

  1. Mam pro vas jednu zpravu. Cechackovsky prdelistan neni nic zajimaveho, je jen cca deset let pozadu za svetovym denim. Tedy mimo jine i za Svedskem, Francii a USA. V prvni slunickove demokracii nedoknutelni hnedosvedove tvori stat ve state, v druhe demokracii strileji policajti do davu gumovymi projektily a po roce a pul protestu uz desitky lidi oslepili/zmrzacili.
    V treti slunickove demokracii momentalne probiha valka na ulicich, se zapalenymi auty, vyrabovanymi obchody, zavrazdenymi policajty na jedne strane a zavrazdenyma lidma, kteri si chteli branit svoje zivobyti na strane druhe, pricemz prim hraji profi demonstranti dostavajici od S0rosa $500 za den protestovani a nikdo uz se to ani nenamaha maskovat/rozporovat.
    Reknu vam to narovinu – stezovat si na Pomahat a Chranit/Protect and Serve je sice krasne, ale anarchokapitalismus Urza edition ala SOmalsko vas nevytrhne, viz socialni a hospodarsky upadek vyse uvedenych tri slunickovych showcasu S0ros edition.
    Ja jen, abyste vedeli, co vas ceka a nemine a kam to smeruje.
    At uz si na policajty budete stezovat, nebo ne. Protoze policajti nejsou pricina problemu, jen jeho dusledek a zdroj problemu jsou – jako ostatne u vseho – globalni elity, tisknouci bambiliony dolaru z niceho, prorustani korporatni moci nadnarodnich organizaci a neziskovek (cili opet Elit) do role narodnich statu, NATO ridici se spise zavery Bildebergu a narodnimi zajmy Izraele, nez oficialni zahranicni politikou EU, mrtva investigativni zurnalistika s monopolem Elit na (dez)informace a samozrejme take monopol Elit na (zne)uziti policejnich slozek, kde vam vase stiznosti budou platne jako mrtvmu zimnik, hlavne potom, co Elity globalne protlacuji gunban.

    Ja jen, abyste potom neplakali, az vam ty vase iluze shori jako papir.

  2. Pěkné, přehledné shrnutí. Jenže vovce to stejně nepřečte a nechá se vostříhat. No a zrg1 asi došly léky. I tak hezké ráno :-)

    1. Kdyby se nenechaly vofce ostříhat, tak stát tvrdě přitlačí na vymáhání. Takže by se asi zatočilo se správním řízením, s obhajobou a skončili bychom jako číňani. Dokud mají dost bezproblémových (v lepším případě rovnou servilních) plátců, tak je stále jistý prostor pro obhajobu.

    2. +1 tak s debílkem prostě ne, prosím nadále kripla ignorujte :)

  3. Stále je třeba myslet na to, že fízlové tu nejsou od toho, aby někomu pomáhali a někoho chránili.
    Jsou tu a jsou placeni státní správou v prvé řadě proto, aby silou vymáhali takzvané dodržování zákonů státu, v druhé řadě vůli představitelů jeho vlády. Stát, který je vzorovým Kocourkovem, nemůže a nebude mít perfektně funkční policii.
    Při jakékoli krizi nebude občanům pomáhat, nebude je chránit, ale naopak se vždy postaví proti lidu tohoto státu a bude pracovat proti obecnému zájmu lidu.
    Není vůbec představitelné, že by právě PČR, právě v ČR a po tolika ostudách od roku 1989, systematicky nezneužívala svých pravomocí. Policejní složky tohoto státu, co moje paměť sahá, zneužívaly svých pravomocí vždy, historicky sice v různé míře, ale vždy.
    Příslušník PČR v roce 2020, má imho nesrovnatelně horší reputaci a je nesrovnatelně hůře respektován, než řadový příslušník obvodního oddělení SNB v roce 1980.

    1. Depends. Faktem je, ze ja mam vetsi duveru v ACR nez v PCR co se tyka stani proti vlastnim obcanum(minimalne na to nejsou uceni a v tom cviceni(Tim myslim praktickou fazi)) a znam dost lidi, kterym PCR jenom pomohla a nikdy je neodflakla. Zase ale znam lidi, kterym PCR nepomohla a spis pritizila. Z meho pohledu vedou pozitivni reakce, cimz nerikam, ze je to obecne platna zkusenost. (kdyz si odmyslim rychlostni delikty, tak vyrazna pozitivni)

      Je otazkou, o jak velke krizi se bavime, obv.

      1. Depends. Pokud počítám zastavení kvůli „silniční kontrole“ jako negativní, tak já i moje okolí má velmi negativní zkušenost s PČR. Je to u mě zdaleka nejčastější interakce a můj názor je, že toto svinstvo jako pohrobek po totalitní vládě mělo zmizet nejpozději 1989. Je pravda, že po nákupu auta, co zepředu vypadá jako Bentley a ze zbytku jako pohřebák, se intenzita silničních kontol snížila téměř na nulu. Což o PČR asi taky dost napovídá.
        Jinak, není náhodou použití armády proti vlasnímu obyvatelstvu na západě zakázáno nějakou mezinárodní smlouvou? Měl jsem takové podvědomé tušení že ano. To si může dovolit jen takové eso jako Čína, protože ta to pak zatluče a pod drakonickými tresty zakáže se o tom vůbec bavit.

        1. No to ne, ja se jich dycky jednou za cas zeptam, jakou maji, obecne, zkusenost s PCR. A dost lidi odpovida, ze dobrou. Dycky se jich pak iptam, jestli to nebude tim, ze s nikym nejednali a prej ze ne :D Ono dost lidi ma interakci s PCR mizivou a v mnoha pripadech je pozitivni a kontrolni kontroly proste vnimaji neutralne, nekteri i pozitivne.

          Nejde o zakazy(US to ma zakazano Ustavou, mam ten pocit), ale o to, ze vojaci takto nasazeni nebyvaji. Zatimco prislusnici PCR takto nasazovani jsou i nyni. TAkze u vojaku bude nutne teprve zlomit ten odpor jit proti lidem.

          1. Ok, diky za info :)
            Prakticky to vím, že AČR není trénovaná a motivovaná zastupovat policii ve vlastní zemi. Jen jsem nevěděl, že pouze US to má přímo ústavně zakázané.

            1. No to asi protože na to mají Národní gardu pod jurisdikcí guvernérů jednotlivých států.

              A AČR? Máte důvěru, jo? To asi protože nic nevíte. Jen oficiálně: nyní se „pěstují Legionářské tradice“. ČSLA stavěla na Husitských tradicích: loupit, znásilňovat, rabovat, vypalovat. A co jsou to ty Legionářské tradice naší AČR? Porušit vojenskou přísahu a bojovat proti vlastnímu státu…
              Čekají nás ještě zajímavé časy.

              1. Jo, než jste tohle napsal, tak jsem v ni důvěru docela měl. Alespoň potud, že nebudou ochotni zasáhnout v ČR proti vlastním lidem. Ale teď už teda tak jistý nejsem, opravdu nejsem insider.

                1. PolarBear
                  Jsou ve služebním poměru, takže to není o jejich ochotě či neochotě. To si může dovolit nějaký vyšší velitel za situace, kdy neví jestli ho za neuposlechnutí rozkazu nový režim pochválí a nebo ho za totéž starý zavře, když to neklapne. Pokud to nebude zjevný exces typu postřílejte civily do jámy, ale jen různé uzavírky, kordony a ostraha objektů a výpomoc policii, nikdo z mužstva ani necekne.

                  1. Jasne. Navic vojak je cvicenej poslouchat a plnit rozkazy. Policajt musi aspon trochu premejslet a vyhodnocovat situaci pripad od pripadu. Navic policajti tolik nerotujou po republice a maj silnejsi mistni vazby.
                    Kamarad od městský tvrdi, ze z bejvalejch statnich zamestancu u MP jsou nejhorší bejvala vojaci, protoze neradi premejslej a maj tendenci řešit veci podle sablony a podle toho co jim rekne nadrizenej. Od vezensky jsou prej podivíni a většinou spis na ty tupejsi strane populace a ze nejlidstejsi bejvaj vyslouzilci od PCR. Samozrejme ze to neplatí absolutně.

              2. Jarda K:
                No jasně, husita loupil a raboval, kdežto křižák jen světil.
                A samozřejmě legionář byl zrádce, kdežto padnout za císařepána je morální vrchol…
                :ODD

                1. Nadávat na legionáře a velebit ten habsburskej bordel, to je taková úchylka těch podivných lidí, kterým já pracovně říkám C.K. kňouralové.

                  1. Ko-za 4.6.2020 v 23:32

                    Rakousko-Uhersko celým svým působením ve Velké válce v podstatě dělalo užitečného idiota zájmům Německého císařství, tyto zájmy pak byly sakra odlišné od zájmů Čechů (a v důsledku i Slováků). Masaryk to věděl, legionáři mu věřili a nakonec se ukázalo, že měl pravdu. Formální zradu hrdinů z legií řeší fakt jen C. K. nostalgici odtržení od historické reality. Ale na druhou stranu nejde ani o Češích, kteří bojovali na rakouské straně, mluvit jako o zrádcích vlastního národa. Mnozí z nich byli v podstatě taky hrdinové, i když smutní. Byla jiná doba, spousta lidí opravdu ještě žila v tom, že císařpán je od pámbíčka, jiní zase byli zkrátka zvyklí plnit svoje povinnosti a moc o tom nepřemýšleli, další pak chtěli hlavně přežít a nehrát si na hrdiny. Pomníky obětem této války v českých městech a vesnicích nerozlišují strany, a tak je to v pořádku.

                    1. karban
                      Ohledně vojenské přísahy při branné povinnosti je to stejné tehdy jako dnes. Přísaha vynucená násilím nikoho k ničemu nezavazuje. V tomto smyslu může zradit leda tak důstojník z povolání, ale ne voják, který má na výběr odvod nebo kulku.

                    2. Nezapominej na dobrovolniky.
                      Všechny armády sveta odjakziva považujou prebehliky za zradce a podle toho s nima nakladaj. Pak uz jen záleží jestli s nima sympatizujeme nebo ne. Pokud prebehnou k nasim, mame je obvykle rádi, pokud k cizejm, tak je nesnasime.
                      Srovnej legionare a sudetonemecke ordnery. Obe skupiny delaly v podstate to samy – za pomoci nepratelske velmoci se se zbrani v ruce pokusili odtrhnout legitimni uzemi statu jehoz občany byli. Jenze legionari jsou našinci a RU zly zalar narodu, takze jsou to nasi zlati hosi, zarimco ordneri jsou cizaci a CSR je nase krasna zahradka, takze jsou to hnusny svine.

                    3. Plus je tu jeste jeden aspekt a to nasledky. Pokud se necítím byt vázán prisahou, nechci bojovat a dezertuju a, do konce valky se schovavam nekde v seniku nebo kozim chlivku, tak dejme tomu OK. Sice svym kamarádům a spoluobcanum nepomuzu v boji proti nepriteli, ale aspon neskodim. Ale prebehnuti k nepriteli a bojuj na jeho strane, to uz znamena ze se dobrovolne postavim proti vlastni zemi a vlastnimu narodu a zabijim vlastni lidi, svoje spoluobcany a rodaky a mozna i kamarady a bejvale spolubojovniky. A to uz se da omluvit jen velmi krkolomne. Treba takovej slavnej Zborov – cesti legionari tam utocili na pozice drzene ceskymi pluky. Zcela na ferovku zabijeli vlastní lidi a vedeli to dopredu. Holt nam tu svobodenku chteli vybojovat, i kdyby nas meli vsechny pobit.

                    4. shane 5.6.2020 v 18:19
                      V podstatě ano, protože taková je holt válka. Zásadní neshoda mezi „kamarády a spoluobčany“ byla v tom, kdo je ten nepřítel.

                    5. shane 5.6.2020 v 17:56

                      Tenhle argument bych bral – kdyby si sudeťáci jako staršího bráchu za zadkem nevybrali už tehdy zcela evidentně zločinný nacistický režim. Samozřejmě vím, že nic jiného v nabídce nebylo. Jestliže si místo sezení na zadku zvolili tuto možnost, museli v případě porážky počítat následky.
                      Legionáři si vybrali velmoci s běžným režimem odpovídajícím době, naopak proti zločinnému režimu bolševickému v Rusku bojovali.

                    6. To uz je jen takova omáčka, bereš co je. Nacisticky Nemecko v roce 1938 nijak zvlášť zlocinny nebylo, ty nejvetsi svinstva zacaly az za valky a o takovejch vecech jako eutanazie se v ty dobe nevedelo. V ty dobe to byl proste jenom jeden z mnoha diktatorskych rezimu a to zdaleka ne ten nejhorší. Spis takovej průměr. I ti Zidi byli v ty dobe „jen“ ostrakizovani, ale holocaust nebyl jeste ani ve stadiu napadu,s tim prisli az 1941.

                    7. shane 5.6.2020 v 18:57

                      Sudeťáci prostě vsadili na špatnou kartu. Že je nacismus zločinný, bylo už tehdy zjevné, ale málokdo z nich to chtěl vidět. Koncentráky od r. 1933, pak Norimberské zákony atd., všichni to známe.

                      Aby bylo srovnání komplexnější, tak ČSR neposílala sudeťáky po statisících nesmyslně bojovat proti Srbům, Rusům, Italům… no a třeba ještě: Češi nevraždili rakouské četníky a civily před r. 1914 ani potom.

                    8. karban
                      5.6.2020 v 22:39

                      Koncentraky? Myslite -videno optikou te doby- ty prevychovne tabory pro asocialy, komunisty a sodomity? A cisteni verejneho zivota od Zidu? Tohle vsechno jim okolni zeme nebo spis jejich obyvatelstvo spis tise zavidelo.
                      Vrazdeni cetniku je taky neporovnatelne, kdyz k tomu legie nemely prilezitost. Navic rakousky cetnik byl soused, co tam zil po generace, cesky cetnik byl symbolem okupace z Prahy a v leckerych regionech se objevil s puskou v ruce po 1918. Kdyz si predstavim, ze by nase policie pochazela komplet z jine zeme, umim si zive predstavit jak bych je miloval o to vroucneji.

                    9. Asi vylozene nezavideli, ale brali to jako normalni vec.
                      Jo, s tou policii je to signifikantni. Nekdy od konce dvacátých let se ceska vláda rozhodla v nemecky mluvicich regionech postatnit obecni policie, ktere tam fungovaly desetileti a ktere na tom byly ohledne pravomoci a rozsahu opravneni a cinnosti stejne jako cetnictvo a Sbor straze bezpečnosti (aka Statni policie). Proste zrusili mistni obecni policii a zridili tak expozituru Statnu policie, v podstatě z bezpečnostních duvodu, aby si zajistili kontrolu nad strategicky vyznamnym pohraničím.
                      V praxi to probíhalo tak, ze vyhazeli zkuseny nemecky policajty s místníma vazbama a rozsahlou místní znalosti a poslali tam český policajty co umeli nemecky sotva kvaknout, ale byli narodnostne spolehlivi.
                      A ted otazka za sto bludistaku – Jak tento krok asi vnimali i dosud loajální Nemci? Radosti tleskali nabo to vnimali jako křivdu?

                    10. Koncentráky už stavěli Britové za Búrské války. Belgičané v belgickém Kongu masakrovali domorodce tak, že to vzbudilo odpor i v koloniálních velmocech. Britové za Búrské války dělali věci, které by o pár desítek let později byly kvalifikovány jako válečné zločiny. Carské samoděržaví dost brutálně utlačovalo Poláky a Židy. Casus belli pro většinu koloniálních válek byl naprosto směšný a vycucaný z prstu. Japonci se už v první čínsko-japonské válce 1894/95 chovali jako dobytek. A to se bavíme o spojencích našich legionářů.
                      Nacistický režim v roce 1938 celkem nevybočoval z dobového průměru, ve srovnání s Tureckem, frankistickým Španělskem, císařským Japonskem nebo SSSR byl dokonce vcelku v pohodě. Uvědom si, že v tý době kromě pár demokracií byly na světě v podstatě jenom diktatury. USA, GB, FR, Benelux, ČSR, Kanada, Austrálie, NZ a tím to hasne. Zbytek větší či menší diktatury a autokracie které se s ničím nesraly.

                    11. A ti legionari bojovali s bolseviky vlastně az po valce a jen diky shodě okolnosti. Legie vznikly za ucelem boje proti vlastni zemi, Rakousko-Uhersku. I za druhy svetovy valí y existovaly prebehlicky jednotky co si podmínilo svpu existenci tím, ze nebudou bojovat proti vlastni zemi, tusim Legie svatého Jiri. Ale to byly vyjimky.

                    12. shane 5.6.2020 v 19:01

                      Hm, a co byla ta „vlastní země“? Rakousko-Uhersko? A Vy se cítíte spíš jako Rakušan nebo jako Uher?
                      Ano, legionáři vlivem okolností bojovali proti bolševikům. Kdežto sudeťáci záměrně bojovali za nacismus proti demokracii.

                    13. České království bylo součástí RU a legionáři bojovali i proti českým plukům a Čechům v nich sloužícím. Opravdu to nebylo tak, že byli Rakušané a Uhři a zbytek byly „utlačované národy“ co se vlastně nepočítají. České země hrály v RU důležitou roli a Češi byli plnoprávní občané Rakousko-Uherska.
                      Nicméně pokud se ti to nelíbí, tak si tam místo „vlastní země“ dosaď „vlastní lidé“. A prosím, nezkoušej tady nějakou konstrukci že tím že nepřeběhli se z nich stali míň Češi než z těch co přeběhli.

                    14. shane 5.6.2020 v 23:13

                      Až na drobný detail, že ty národy (včetně Čechů) si zřejmě tak důležité a plnoprávné nepřipadaly.

                      No jo, někdy je prostě potřeba za vlastní zemi bojovat i proti části vlastních lidí, aby ta země byla opravdu vlastní. Nikdo neříkal, že válka je pěkná a příjemná záležitost. Osobně jsem rád, že jsme dlouho žádnou nezažili, ve volném čase nepobíhám v maskáčích po lesích.

                      Ohledně zkoušení konstrukcí, které zmiňuješ: Žádní „míň Češi“. Výše jsem psal, že české pomníky obětí Velké války nerozlišují strany a že je to tak správně.

                    15. Karban, OK, myslim ze v zasade nejsme prilis ve pri, i kdyz ta idea „bojovat za neco i proti casti vlastních lidi“ je kurva nebezpecna a ozehava idea. V podstate to samy by mohli tvrdit komousi.
                      Problem byl, ze ani Maffie ani Legie se nikoho doma neptali zdali o to vubec stoji (pred valkou zadne ceske hnuti za samostatnost neexistovalo). U Slovaku je to ještě horsi, Martinska Deklarace je podobne legitimni jako Dopis 99 pragovaku z roku 1968.
                      Co se tyce spokojenosti – tezko soudit, tehdy to byla zlata era narodovectvi, narodnostni putky byly na dennim poradku a remcali v podstate vsichni, i Nemci.
                      A ruku na srdce – myslis si, ze jsme si tou samostatnosti nějak polepsili? Ja o tom teda dost silne pochybuju, Ceskoslovensko byl stat s nestastnym osudem a ze 75 let jeho existence bylo dobrejch tak 15. Prvni republika – OK, prvnich 10 let celkem v pohode, pak svetova krize (ok, ta postihla vsechny). Od zhruba 1935 ohrozeni statu a Mnichov. Politicky jedna velka krize celou dobu (za 20 let 19 vlad), ekonomicky celkem v pohode tak 1920-1930,pak krize a zbrojeni a v roce 1938 jsme byli na pokraji státního bankrotu. Druha republika stala za hovno, pak okupace Nemeckem, tuplem za hovno. Po valce oddychovy cas tri roky skorosvobody, pak Unor a 43 let totality, zpestřeny 21 lety okupace. Ekonomicky jakztakz, ale nesvoboda. Pak tri roky agonie pred rozpadem. Politicky svoboda, ekonomicky bordel a propad. Krome toho jsme v roce 1918 downgradovali ze součásti lokalni velmoci se kterou se jedna do pozice onuce o ktere se jedná a se kterou si podle potreby kazdej vytre prdel. Ani ekonomicky jsme si nepomohli, v rlce 1918 jsme byli průmyslove srdce rise s volnym pristupem na 55 milionovy vnitrni trh chraneny cly, po roce 1918 jsme se smrskli na 14 milionu a válcovala nas konkurence vyspělých zemi. A ještě nam napalili Liberacni poplatek, v zasade jinak pojmenovane reparace. Rakousku a Madarsku sice taky napalili reparace, ale pro chudobu jim je casem opustili. My jsme je ale zacvakat museli.

                    16. 42 let totality. Preklep.

                    17. shane

                      Jo, taky bych řekl, že zásadně nejsme ve větším rozporu. Podle mě historii znáš a chápeš, zde je to patrné z toho, jak diskutuješ s kaBrňákem o legiích v Rusku, já bych mu neodpovídal výrazně jinak – a hlavně ne líp.
                      Akorát sem teď netahej Turecko, Stalina, Brity a Belgičany v Africe nebo Japonce, to už bychom mohli rovnou probírat potyčky mezi kmeny lidožroutů. Srovnání sudeťáků vs. ČSR a Čechů vs. R-U je věc čistě středoevropská. V Evropě našeho časového pásma se dali považovat za standardní diktátory tak Franco, později Tito. S odřenýma ušima Mussolini. Hitler ani náhodou, to byl jinej level a bylo to vidět už v letech 1935 – 1936, pokud se někdo chtěl aspoň trochu dívat. Co se týká duceho, tak ten chtěl hlavně parádní uniformy, dechovku a nějakou tu kolonii v Africe, kdyby to vyšlo. Nějakej nacismus a rasová čistota by se v Itálii stejně provozovala těžko, protože podle německých měřítek by celý Apeninský poloostrov skončil v táboře v Letech.

                      Otázka jestli si Češi polepšili s ČSR proti R-U. Podle mě ano. Byl tu i ten důležitý aspekt, že o mobilizaci a bojovém nasazení Čechů se rozhodovalo v Praze a už ne ve Vídni. Slováci si pak polepšili výrazně.
                      Smutné je jen to, že po všech těch peripetiích jsme místo Rakouska-Uherska aktuálně v Německo-Francouzsku zmítaném šílenými vlivy zelených pomatenců, duhových pochodů 230 pohlaví a vedle toho rozšiřující se muslimské imigrace. To by císařpán fakt nevymyslel.

                    18. Ja na kablbaka vetsinou nervy nemam, ale tohle mi přišlo jako vcelku regulerni dotaz. Historie legii imho furt neni obecně znama a neuskodi to obcas dovysvetlit.
                      Ja se snazim divat na dejiny a svet vubec nejen subjektivne ve smyslu libi-nelibi, my-oni, ale i objektivne, coz spouste veci dava zcela jinou perspektivu.
                      Treba ty legie – subjektivne nasinci, vybojovali nam samostatnost, takze hodni hosi. Prvni repa byla nase, Česká, takze prima. Sudetaci republiku rozbili, takze špatní. Slovaci se odtrhli, takze nevdecna pakaz. Jenze kdyz se podíváš na tu prvni republiku ocima mensin, tak spousta veci najednou vypada jinak nez z ceskyho pohledu. Pro Cechy jednoznačně pozitivni, samostatnost, obnoveni ceskeho statu, zavrseni národní emancipace, Cesi hrali prim. Slovaci – v zasade dobry, zbavili se hrozby maďarizace, ale… furt to nebylo ono, furt to nebyla samostatnost. Furt byli pod někým. Lepsi Praha nez Budapešt, ale Bratislava je to pravý. Rusini – v zasade v pohode. Zbavili se maďarizace, jinak jim asi bylo fuk jakej mundur ma cetnik co tam obchazi. Nemci – to uz je horsi. O republiku nestali, v RU jim bylo dobre a navic se z pozice naroda ktery kulturně dominoval říši dostali do pozice nechtěne a neoblibene mensiny, takze nemeli moc důvodu bejt loajální. Madari? Ti museli srat maggi v kostkách. Nejenze jim Cesi ukradli tretinu historickeho uzemi Uher, ale jeste je vypraskali ze statni správy a samospravy.
                      A najednou uz to vsechno vypadá trochu jinak nez idylicka republika, hodní Cesi a zli Nemci.

                    19. Požadavky sudetských Němců se po válce stali nelegitimními tím, že se za ně postavil Hitler. Ale co kdyby na jeho místě byl nějaký konzervativní generál?
                      Druhá věc je, že se Němci a Maďaři považovali za panské národy a už jen ztráta privilegií jim přišla jako nesnesitelné ponížení.

                    20. Panskej nepanskej, tohle bych jim nezazlival. Zadnej narod si o sobě nemysli ze je druhoradej povl.
                      Oni nemci zadny privilegia nemeli (madari jsou trochu jinej pripad), jen meli tu vyhodu ze centrum rise mluvilo nemecky a ze nemcina byl pojici jazyk cely rise. Kdyz se chtel Polak nebo Čech domluvit s Rumunem nebo Madarem, tak na to sel pres nemcinu. Jinak zadny extraburty nemeli. Ostatne, aristokracie mezi sebou pro zmenu komunikovala francouzsky, i kdyz nemcinu ovládáli taky a většinou meli i nejake základy jazyka jimz hovorili jejich poddani.

                    21. Tak je pravda, že třeba Irové by za ten strašnej habsburskej útlak byli celkem vděční. Paradoxně Irové přišli o svůj jazyk a přijali jazyk okupantů, ale dokázali si sami vybojovat svobodu jako chudý, převážně zemědělský národ. Za toČeši vstoupili do dvacátého století jako národ vzdělaný, docela zámožný, se slušným průmyslem, ale nebýt porážky Centrálních mocností…

                    22. To ano. Mimochodem, zrizeni Royal Irish Constabulary Reserve Force, obecne zname jako Black and Tans se Churchillovi opravdu povedlo. Vyzbrojit bandu valecnych narusencu, vybavit je temer neomezenymi pravomocemi a poslat je potlacovat irske nepokoje byl opravdu majstrstyk. Myslim ze maloco prispelo k masove podpoře IRA a vzniku Irske republiky jako teror ze strany Black and Tans ktery to brali podle heslo a Vinnej nevinnej, pambu si to přebere. Mam Churchilla celkem rad, ale je nutno si přiznat ze taky ledacos pořádně zkurvil.

                    23. Problém je, že jiné vycvičené chlapy neměli Angličané k dispozici. Policie nestíhala, profesionální armáda zdecimovaná válkou, nebylo kde brát. Black and tans sehrály roli asi jako němečtí vojáci vypalující domy a střílející lidi ještě v květnu 1945. Když pak Němce vháněli/vyváželi z republiky, nikdy ani nepípnul.
                      Ke cti Churchillovi slouží, že včas pochopil, že Irsko není udržitelné bez velkých obětí na obou stranách a dokázal se s Collinsem slušně dohodnout.

                    24. Ono slo spis o to, ze je nedokazali ukocirovat a nechali jim v podstate volnou ruku a siroky pravomoce.

                    25. Byla jiná doba. Po těch statisících padlých a zmrzačených z války to ani nešlo. Navíc protiguerillovou operaci prakticky ukočírovat nejde, to se povedlo snad jen Britům v Malajsku.

                    26. Tak on uz puvodni velitel RIC byl proti nasazení. Tak ho vykopli a dali tam jinyho co to odkejval. Ani irsky policajti z nich nebyli dvakrat nadseny. Navic B&T nemeli prakticky zadnej policejni vycvik. A takovy veci jako vypalovani vesnic pro vystrahu jim vubec nemely prochazet. Ja neresim ze nekoho nekde zvalchovali pendrekem, ale tohle uz bylo hrube za carou.

                    27. Únosy, vraždy, útoky ze zálohy, bomby… IRA taky nebyli žádní sluníčkáři. Kde je hranice mezi tvrdostí a brutalitou? Každý ji má jinde a jistě ji mají jinde ti v pohodlném zázemí a ti v první linii.
                      Ke cti bitské vlády i ozbrojených sborů je, že kontrola prostřednictvím veřejného mínění nikdy nevymizela a včas z toho konfliktu vycouvali.

                    28. Jihocech Honza 6.6.2020 v 13:05

                      Ano, jen si představte, že bychom v hospodě z plných plic zpívali úderné písničky o tom, jak nenávidíme Němce, jo samozřejmě kompletně německy.
                      To mě vždycky napadne, když slyším tu od Pogues o tom Nedovi.

                    29. karban: Pogues jsou výborní. To byly časy, kdy zpěv a hlas byly důležitější, než kvalita chrupu…

                    30. Jihocech Honza 6.6.2020 v 18:37

                      Přesně, ke kafi bábovka a k pivu Pogues.

                    31. Na těch českých pomnících z Velké války mě vždycky pobaví to „padli za naši svobodu“. Asi to vypadá lépe než „zemřeli zbytečně a nesmyslě někde, kde vůbec nechtěli být“.

                    32. Prece tam nemůžeš napsat „umreli pro noc za nic“. Tohle popisuje uz Štajner v Tisíc tváří odvahy (doporučuju). Oni nebojovali za program T. G. Masaryka, ale v uniformach RU de facto proti nemu. Jenze to tam neslo napsat, ze umreli zbytečně. Znejistilo by to pozůstalý a pripravilo by je to o tu jedinou utechu, ze smrt jejich syna, bratra nebo tatinka měla aspon nejaky smysl. Proto ta berlicka se svobodou. Nakonec to ucel splnilo, ceska spolecnost nezazila takovou deziluzi a pocity ztraceny generace jako Nemci, Britove nebo treba Američané.
                      Ostatne, to samy maji Rusove s Velkou Vlasteneckou. Oni potrebuji tu iluzi ze zachránili svet, aby se vyrovnali se ztratama.

                    33. Dík za tip. Já se teď zase pustil do knížky „Neznámý voják“ (ten finský).
                      Taky zajímavé čtení, trochu podobné hlavě XXII.

                    34. To jsem nikdy moc nechápal, jak že to čeští legionáři bojovali za naši zem uprostřed sibiře. Bo se stejnou logikou bojuje US army uprostřed afghánských hor či někde uprostřed pouště za tu údajnou emerickou svobodu.

                    35. Oni nebojovali za samostatnost uprostřed Sibire. Za samostatnost bojovali na Rakousko – Nemecko – Ruske fronte nekde na zapade nekdejsiho SSSR. Po kapitulaci Ruska se legie presouvaly na Zapadni frontu do Francie, jenze ani Nemecko ani RU jim nepovolilo transit a Balt byl pod kontrolou Centralnich mocnosti, takze se rozhodli ze odplujou z Vladivostoku pres USA do Francie. No a vzhledem k tomu, ze v Rusku tou dobou probíhala obcanska valka a Rudi se pokusili Legie odzbrojit (coz by v druhem kroku vedlo k jejich likvidaci, at uz primo bolseviky nebo k jejich vydani do RU, coz by znamenalo v podstate totez), tak se holt museli do Vladivostoku probojovat. A protoze zajistit presun skoro 100 000 muzu a materialu neni jako koupit si listek na courak do Pikovic, tak holt nakonec drzeli skoro celou Transsibirskou magistralu a nez vsichni odpluli, tak uz bylo davno po valce. Domu se vrátili az 1920.
                      Ergo uprostřed Sibire nebojovali za samostatnost, ale o svuj kejhak. Rusko uz v te dobe davno kapitulovalo (=prohralo valku)

                    36. Kdyby je bolsani nechali na pokoji, tak by v klidu odjeli bez jedineho vystrelu. Legie se nikdy nechtely michat do obcanske valky v Rusku, ale holt jim nic jinyho nezbylo. A i tak byly jejich aktivity zamereny pouze na zajisteni evakuacni linie.

                    37. Zas si to tak neidealizuj. Ti chlapi taky museli něco jíst, což se pochopitelně nelíbilo lidem, přes které táhli. Už to samo je významný konfliktní prvek, který se nedal z pohledu revoluce přehlížet. Prostě v blbou dobu na blbým místě.

                    38. Ja to neidealizuju. Bolsevici proste byli opravnene paranoidni a nechtěli mit vedle sebe skoro stotisicovou armadu s vazbou na nepratelsky carsky rezim a Prozatimni vladu. To by nechtel nikdo. Ja jenom tomu blbovi vysvětluju, za co se to bojovalo uprostřed Sibire.

                    39. Jasný. Já jen, že ten negativní postoj Ruska k legionářům docela chápu. Pro ně to byl jen otravný hmyz, co tam strašil v revoluční době (oni se zbavovali prakticky teprve nevolnictví). Chtít po nich pomníky legionářům je nechápání dějin v kontextu místa a času.

                    40. Ona ta situace byla slozita. Mistnim mužikum legie asi moc nevadily, chovaly se v zasade slusne, kradli malo a kdyz ojeli nějakou zenskou, tak si ji vetsinou nejakou dobu nechali. Bolsevici z nich meli strach a belogvardejci je nemeli radi protoze legie dvakrat nehorely touhou zamichat se do obcansky valky. Navic mezi belogvardejci byla dost velka rivalita a jednotlivi generalove v nejlepsim pripade spolupracovali silne neochotne, v horsim případě se delali vylozene naschvaly. Co se tyce chování, tak si bily s rudejma nemaj co vyčítat. Obe strany masakrovaly kdekoho jako divy. Se nedivim ze legie chtely vysmahnout, za tehle podminek by tam okounel akorat blbec.

                    41. Jinak jo, v tomhle Rusy chapu. Z hlediska rudejch to byl nepritel, tak proc ho oslavovat. Z hlediska bilejch a dejme tomu neutralu taky neni duvod je adorovat, sice chvili zadrzovali rudy, ale pak odesli a nechali mistni ve štychu. Kdyz se to trochu pribarvi, tak muzou tvrdit ze pasivita legii vyhrala bolsevikum valku. Plus vydali Kolcaka. To byl sice taky peknej hajzl, ale pro dnesni Rusko je to hrdina.

                    42. S těmi legionáři je to asi jako zastat se tejraný ženský. Vždycky hrozí, že se přidá ke svýmu chlapovi, sice ji občas propleskne, ale cizí muskej jí ho mlátit nebude…

                      To mi připomíná historku, kterou vyprávěl jeden rabín. Šli s tatínkem na procházku a viděli, jak z hospody vyhazují černocha. Takík vejde rozhorleně dovnitř, za chvíli vyletí hostinský, táta za ním. A hostinský povídá: „Víš aspoň, proč jsme toho přičmoudlíka vyhodili?“ NE „Ved antisemitský řeči…“

                    43. Vlastně to vypadá jako sebenaplňující proroctví:
                      Bolševici: „Radši těm legionářům sebereme pictolky, můžou nám tu s nimi v Rusku udělat pěkný bordel“
                      Legionáři: *dělají bordel po celé magistrále*
                      Bolševici: „No co jsme vám říkali?“

                      Nabízí se otázka co se mají české paramilitantní jednotky co srát do politických poměru v Rusku? To se dnes naprosto hloupě bere jako samozřejmost že pomáhali carovi a bílým.
                      To je asi tak jako kdyby nějaké ruské jednotky vtrhly do česka a bojovaly proti Masarykovi a jeho lidem za podpory Habsburgů.

                      Když se na to podíváme optikou Cui bono, tak legionáři prakticky pomáhali vnějším nepřátelům Ruska, Německem počínaje a Británií konče. Protože tyhle mocnosti podporovaly bílé, monarchisty, prakticky kohokoliv kdo byl ochotný v Rusku dělat bordel a škodit rudým. Tohle vůbec, ale opravdu vůbec není vměšování.
                      Holt když legionáři dělali užitečné idioty jejich nepřátelům, tak z toho měli komplikace.

                      Tragéd Shane si tu docela komicky protiřečí. Napřed nadává na bolševiky a v zápětí napíše že k tomu měli důvod :-D

                    44. Smarja, ty blbe. Ty jednotky tam vznikly v roce 1915, kdyz si jeste Lejnín oziral drzku v Ženevě. Byli operační součástí Ruské armády a kdyz v Rusku vypukly revoluce, tak bojovali na fronte za Maticku Rus, az do brezna 1918 kdy Lejnín uzavrel mir s Nemci. A jelikoz se legionari nechteli michat do ruskejch putek a naopak chteli bojovat s Nemci a Rakušany se kterejma se Lejnín naopak kamaradil, tak se rozhodli odplout do Francie a bojovat tam. Jenze bolsevici je nenechali na pokoji, tak holt museli bud bojovat nebo se nechat povrazdit rudejma sviněma.

                    45. Možná by stál za připomenutí americký 442. regiment, sice to byli občané, ale však víte…

                    46. Nj, žlutý nebezpečí. Pritom je poměrně pozoruhodný, ze havajská japonská komunita se jako jeden muz zachovala loajalne vuci USA a to v situaci kdy si kazdej myslel ze invaze na Havaj už je otázkou nekolika dni a kdy Havaj branilo par regimentu s vyzbroji z prvni svetovy.
                      Do USA a jejich vztahu k barevnejm jsem se radsi nepoustel, je to slozity a na dlouho.

                    47. To je, nicméně je zajímavý, že v době všeobecného bílého supremacismu a žádné integrační politiky a politické korektonosti byli barevní loajální a žili velmi podobně jako bílí, tak dneska je situace úplně opačná.

                    48. To mi prijde dost jako divoka konstrukce. Cernosi byli segregovani a ostrakizovani v podstate odedávna, ale co o tom tak ctu, tak se jejich zivotni styl a postoje nikdy prilis nelisily od postoje bile majority ze stejne socialni skupiny. Coz je imho dulezity kriterium pro porovnání. Bilej a cernej doktor se od sebe moc lisit nebudou, bilej doktor se od negra z ghetta bude lisit vyrazne, ale stejne tak cernej doktor od nejakyho white trashe z jinyho ghetta.
                      V Americe je průser ze cernosi byli opravdu obyvatele druhe kategorie* v podstate az do konce 60. let a dodnes je vetsina z nich chuda neprilis vzdelana a kvalifikovana vrstva, coz se odráží v jejich chování. Nicmene bila spodina neni o moc lepsi.

                      *pekne to ilustrujou fotky z dob segregace. Autobusova cekarna pro bily – pekna mistnost s ventilátorem, pititkem s vodou a splachovacim záchodem pro muze a zeny zvlast, cekarna pro negry – rozpalena bouda z vlnityho plechu bez vody nebo s pumpou a hajzl je jama se sedacim bidlem padesat metru ve krovi rozdelena hadrem na dve pulky.

                      Nebo ta slavna historka s cernoskou co nechtela, pustit bilyho v autobuse sednout. Ok, reknes si, sedela kde nemeli a a jeste byla drza, vopice jedna cerna. Jenze ono to bylo trochu jinak. Tam totiz byl tenkrat takovej predpis, ze bílí sedeli zvlast a černí taky.coz o to, dejme tomu. Jenze tam byl dodatek, ze kdyz je bilej sektor plnej, tak bilej muze jit do cernosskyho a negr ho MUSI pustit sednout. No a vona sedela ve svym.

                    49. Diskriminace jako zákon či státní politika je špatná věc, ale stajně tak se nedá zákonem donutit lidi mít se rádi a chtít spolu žít.
                      A divoká kontrukce? Spíš obecný paradox dějin, že režimy začnou být nesnesitelné, když začnou povolovat. Francouzi se vzbouřili za Ludvíka XV., ne XIV.. Rusové za Mikuláše II., ne I. SSSR se rozpadl za Gorbačova, ne Stalina.

                    50. btw:
                      https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/lego-george-floyd-smrt-stavebnice-s-policisty-affiliate.A200604_173313_eko-zahranicni_div
                      A my vyčítáme Zemanovi vlezdoprdelkovství.
                      Co bude v LEGO City za deset let? Varna pervitinu? Plantáž koky s laboratoří? Ponorka na pašování drog? Demoška Antify?

                    51. Byznys je byznys. Az to opadne, zase to pustej. Ted jsou policajti v nemilosti, tak to nejakej predposranej marketak hraje na jistotu. I kdyz tohle uz i me teda prijde přehnaný. Navic, treba by mohli mit zvysenej prodej lega s policejníma stanicema. Lidi by je treba mohli polejvat kanagonem a na protest zapalovat :) hovno kseftmani, tohleto.

                    52. https://echo24.cz/a/SeFRd/fotbalistu-vyhodili-z-klubu-los-angeles-galaxy-za-poznamky-jeho-manzelky-na-internetu

                      Mimochodem, to, že manžel zodpovídá za přečiny manželky, není to ten vošklivej patriarchát, kterej se má „smashovat“?

                    53. To je „průšvih“ asi tak stejného rozsahu, jako bylo retušování kostelních křížů na letácích Lidlu tuším. Pár blbečků, ala třeba blogger iDnes, k tomu napíší výbušný komentáře ve stylu „nelžeme dětem“ a tím to zhasne.
                      Taky bych to viděl na předposraného markeťáka, kterýmu to buď projde a bude povýšenej, nebo poletí k Duplu :D

                    54. Ale stejně mě to sere, protože jsem na legu vyrůstal a mám nakoupenou celou sérii Pána prstenů a Hobita a těšil jsme se, jak si s dětmi budu stavět. Každou radost mi zkazí.

                    55. shane
                      6.6.2020 v 12:48

                      Je tam velice zásadní rozdíl. I když byla po válce černošská komunita chudší a míň vzdělaná, byli relativně slušní, snažili se žít řádnej život a víceméně se dostat tam, kde byli bílí.

                      Od té doby, co dostali ty „svobody“, to je asi tak, že slušná je stále menší hrstka (v podstatě tím víc, čím dál jsou od zbytku „komunity“) a zbytek jsou vopravdu opice, což se projeví při jakékoli drobné příležitosti. Se podívej na jakýkoli rabovačky a nepokoje, vedle pár kusů white trash to je samej černej. A jsou stále agresivnější na všechno a všechny, už se i při tom rabování mlátí mezi sebou a okrádají navzájem. Ostatně ty jejich slavný komunity nejsou nic jinýho, než násilná kriminalita, kdy se masakrují a znásilňují navzájem. Jasně to ukazují statistiky kriminality, zatím jsou furt menšina, ovšem výrazně vyhrávají v kriminálních statistikách nad všema ostatníma. Dohání je tak možná hispánci, to je taky sorta.

              3. Tak vzhledem k tomu, s kolika vojaky se znam, bych si toto troufl rozporovat. Ale mozna mam stesti na lidi :o)

              4. Ad Jarda K:
                Vy jste absolventem kursu „Demagogie v praxi“?

          2. S armádou se musí opatrně. V zemích, kde je relevantní silou je o hubu ji použít proti lidem, protože se to může snadno otočit proti režimu a proti armádě není moc odvolání. Naše armáda má poloviční stav oproti fízlům a co se týká obsazování ministerstev a klíčových bodů infrastruktury, tak se tam nedají moc použít letadla, dělostřelectvo a takové věci a rozdíl ve vybavení se tím trochu setře. I když zaparkovaný Pandur nebo T72 před sídlem vlády je asi nad možnosti PČR o občanech nemluvě. Oproti tomu kordon fízlů může rozprášit i trochu koordinovanější myslivecké sdružení nebo sportovní klub.

            1. Nase armada je primarne zamerena na plneni misi NATO, takze se cpou lidi do bojovych jednotek a pak vsude jinde, cimz nektere jednotky maji sileny podstavy. Jinak receno, mame celkem slusnou mechanizovanou pechotu a podpurne tymy/specialy. A neni v tomhle state sila, ktera by je zastavila. Velkou vyhodou je, ze slusna cast vojaku je v ACR proto,ze je vojakovani bavi a jsou vlastenci. Cimz se ACR dostava moralne jinam, nez PCR, kde dopravni policie a poradkova policie jsou oddily vhodne pro studijni ucely na psychiatrii.

              Navic vojaci jsou vic pri zemi co se tyka reality, takze je treba napadnou takovy ty otazky, ze kdyz von bude stat proti obcanovi CR, kdo kurva bude chranit jeho rodinu? (nezapomenme, ze ACR narozdil od PCR ma k dispozici zakladny, kde by je mohli hlidat)

              1. Tak pokud by někdy stálo obyvatelstvo proti armádě nebo policie proti armádě, měla by ta hrstka vojáků brzy problém s logistikou. Nemalou část mužstva by zaměstnalo hlídání vlastní infrastruktury. A policie vs občané by byla pro trochu koordinovanější občany sranda. Běžná policejní stanice je jeden molotov od zrušení nehledě na bojovou hodnotu dopraváků nebo kriminalistů.

                1. Protoze s necim takovym v podstate nepocita a armada a vlastne ani policie na to neni připravena. Pokud by zavladl rezim ktery armadu hodla pouzivat timto zpusobem, tak by pro to vytvoril patřičně podminky, jak materialni a logistické, tak personalni. Coz se tyka i te policie.

                  1. Tak policie je primárně od toho, aby držela lid při zemi. Jsou na to cvičeni i vybaveni, stačí se podívat na libovolné větší demonstrace od zasedání MMF po různé Janovy a Chánovy. (nasměrovat dav, sebrat ty nejaktivnější a nepoplést si je s vlastními provokatéry, všechny si natočit a po akci je sebrat dodatečně) Jen nejsou kapacitně vybaveni na organizovanější akce na více místech spojených s útoky proti svému zázemí. U nás ani nevidím žádnou sílu, která by k něčemu takovému měla alespoň motiv natož pak schopnosti.

                    1. Proto pisu do jiste miry. Soucasna policie je schopna zvládnout pocetne a místně omezene události, ale neni schopna efektivně zasahovat pri nepokojich vetsiho rozsahu. Nemaji na to vybaveni a ani stavy a vycvik. Udalosti typu MMF v Praze se zucastnil prakticky kazdy volny policajt. Pokud by k necemu podobnemu doslo zaroven v Plzni a treba Brne, tak policejni struktura jde do kytek. SNB to mela jinak zorganizovane, dnesni PCR se tomu ani neblizi. Ale

                    2. Hlavne tehdy byl cely stat propojeny paralelne po stranicke linii, kde se loyalita cenila vice nez odbornost. Takze se fizlove mohli spolehnout na milice i armadu, nejspis i spolecne cvicili. PCR, Mestapo nebo armadu dnes nic nespojuje. Kazde silove ministerstvo ma vlastni praetorianskou gardu (vnitro fizly, finance celni spravu, obrana armadu) a kazde vetsi mesto take.

                2. Ada opatrně. Jeda teď odpoledne okolo místní fízlárny, úplně jsem se zasnil :D
                  Ty molotovy maximálně tak dva, plus pár patron se slzákem skrz okenní tabulky :D

                  1. servisdok:
                    Tak na to bacha, elfové nespí.

                    1. Drowové.

              2. Ještě musíte dodat za kterou že to zemi jsou vlastenci. Většina z nich šaškuje s americkýma vlaječkama. Už proto že je američan velmi dobře platí za to dělat žoldáky v tisíce kilometrů vzdálených zemích.
                Vlastně AČR ani není armáda, jako spíš taková paramilitantní žoldácko-legionářská expediční jednotka.

                1. Tak určitě. :-D

        2. Mám potíže si vůbec vybavit jakejkoli případ, kdy by výsledek jejich účasti byl, že by člověk byl spokojenej a mohl si říct, že mu „pomohli“, a to i u dalších lidí kolem. Vedle toho mám desítky případů, kdy otravovali, buzerovali a jinak vysloveně škodili, včetně sqělé práce jejich a následně stádních zástu-pičí.

          Celou tu šaškárnu zrušit nejpozděj včera, protože situace bez těch kriplů může bejt maximálně stejně špatná, spíš ale výrazně lepší.

    2. Se vším souhlasím a konec konců to i na konci článku píšu. Otázka za tisíc bludišťáků zní: „Co s tím?“
      Osobní rovina je jasná – nespoléhat se na ně, nečekat od nich nic dobrého, připravit se (po všech možných stránkách), být ve střehu. A dál? Smířit se a nějak proplouvat? Nebo tlačit na zlepšení? A jak?

      1. Taxman:
        Dá se na to myslet u voleb a dá se nahrávat, stěžovat, zveřejňovat, aby na to mysleli i ostatní.

  4. Kam se serou komunisti, to byly zabari.
    Me mestacka policajtka Žamberiová vyhrozovala, napadala a to jsem mel 43 stehu v oku po pracoavnim urazu.
    Jak rikam, kam se serou komunisti.

    1. mestapo je kapitola sama pro sebe. v mnoha pripadech je to kapitola na urovni hajzlpapiru, vytrit si s tim prdel a zahodit. bohuzel neni politicka vule to zmenit. Prakticky vsechny pruesry fizlu v US jsou dilem mestapa, statni policie tam funguje jinak a federalni ma zase jinej level pruseru. NE tak caste, ale za to o to vetsi.

      1. to deacon

        Tak jistě, v U.S.A. je organizace opicejních sborů historicky odlišná od naší.
        Ale jinak je to zábavná představa analogie mezi New York Police Department ≈ Městská policie Praha.
        (Teda, aspoň webové stránky mají srovnatelně hnusné. Na těch pražských jsem si poprskal monitor zejména nad sekcí „děkovné dopisy“ :)

        Souhlasím s Taxmanem, že současný bordel, v lecčems horší než za komunistů (v r. 1989 jsem se opravdu nenadál, že tohle někdy budu muset říct), asi nemá jednoduché řešení. Má to své příčiny, historii i vývoj. Blog, jehož autor se pokusil shrnout průsery české policie (aspoň za léta 1989-2009) jsem tady už kdysi linkoval,
        http://ervinca.blog.cz/0903 , takže se není čemu divit.

        1. P.S.
          Včera jsem měl v práci den blbec, ale aspoň jsem se pokusil udělat jeden dobrej skutek.
          Na parkovišti v našem městysu jsme zastavili víceméně současně vedle sebe s takovou již dosti ošumělou, až poněkud sociálně vypadající jedničkovou fobií. (Vsuvka: co ouředně skončila koronakrize, na parkovišti se už zase platí, a to dvojnásob, než před koronakrize vypuknutím.) Z fobie vysoupila mladá žencká, taková nenápadná myš, zaplatila lístek, dala ho za sklo a odešla. Já jsem platil v automatu a k autům se vrátil až po ní. Všiml jsem si, že na své fobii v létě dojíždí zimní gumy, vzadu má dvě sedačky na děti a v čelním skle má prasklinu, jejíž délka a tvar zhruba kopírují stěrač u řidiče. Paní majitelka už zmizela za rohem, tož jsem jí zanechal za stěračem lísteček s kolegiálním upozorněním, že za zločin prasklého skla nad 20mm (tohle bylo asi 30cm) se dá v tomhle debilním státě přijít na 6-12 měs. o ŘP. Že nekecám, ať si vygůglí co se považuje za „technicky nezpůsobilé vozidlo“ a jaký je za to postih. A že když potká debila policajta (mezi námi: což je pravděpodobné), že to neukecá.
          Nevím, co si z toho mamina vzala. Ale mně připomenutí, že žijeme ve státě, kde policajt může slušného člověka připravit o papíry v podstatě za hovno a že by mamina s malýma myšatama měla chodit pěšky, aby ploskolebec dostal čárku, vzalo náladu na zbytek dne.

          1. 30cm není zrovna malá prasklina. Mně jednou prasklo čelní sklo někdy v zimě, už jsem byl objednaný na výměnu, ale do té doby jsem s tím jezdil a jak mrzlo, tak se to rozlejzalo. Co říkat bengům, kdyby mě náhodou zastavili? Že jsem dneska dostal kamenem a do servisu to dám ASAP. Snad nejsou všichni policajti debilové a zvlášť na ženskou by byli hodnější.

            Kdysi jsem slyšel od jedné paní, že jela autem a měla propadlou STK. Zjistila to, když ji zastavili policajti. Samozřejmě jí řekli, že oficiálně „technicky nezpůsobilé, odstavte vozidlo a nepokračujte v jízdě“. Ona „a můžu aspoň odjet domů?“ a oni „jeďte“.

        2. Jak se přihodilo, že ten blog ještě furt existuje?

      2. Coz je pochopitelny, vzhledem k poctum a rozsahu cinnosti. To je jako napsat ze nejvic nehod je v pozemni dopravě , ale kdyz spadne letadlo nebo se potopi parnik tak je to zase jinej druh pruseru, zpravidla vetsi :)

  5. Článek skvělý. Popsáno vše a dopodrobna – jen mi tam chybí druhý krok. Že OVK krajského ředitelství, které je dál dělené po okresních pracovištích podrží sebevětší hovězinu příslušníka PČR se dá vcelku předpokládat – přeci jen se kluci v rámci okresu dobře znají…..
    Proto je třeba stanovisko OVK ve smyslu „fízl je dobrý fízl, leští obušek a nicmoc vážného neprovedl“ vzít a spolu s původní argumentací opepřenou o popis pochybení krajského OVK poslat formou odvolání vyšší instanci – na OVK policejního prezidia.
    Jednak se znásobí D-Fensem popisovaný efekt vnitřního procesu a za druhé, už se nehraje v rámci okresu a mizí známosti kluků ze sousední vsi. Šance, že se něco pohne je násobně větší. byť jsem na vlastní oči viděl jeden jediný případ, který stěžovatel nedovolil zamést pod koberec a který se táhl po leta, protože pochybení bylo zjevné, doložené videem a tak absurdní, že nevěděli co s tím. Popravdě, mám pocit, že jestli neumřeli, tak to prošetřují dodnes :D

    1. Díky za pochvalu a doplnění. Stížnost jsem dnes podal, tak za 2 měsíce dodám AAR a můžeme to vzít „vo level vejš“. Na OVK policejního prezidia jsem ještě nebyl, zkušenosti mám jen se dvěma kraji a GIBSem.

      1. S GIBSem už jednu zkušenost mám také. Z doby, kdy jejich mluvčí byla nějaká paní Radka a které jako jediné jsem se dovolal. Byla velice příjemná, vysvětlila mi postup a pak se šikovně optala, oč tedy jde. Tak jsem jí taky šikovně nastínil problém, který s místním velitelem-mozkovým myslitelem a jeho dvěma šlapkami mám – no začala být velmi zvědavá, protože z toho zaváněly zase snadný čárky pro GIBS. Taky asi byly, protože od té doby mám pokoj. Dokonce mě GIBS vyrozuměl, že to bylo, včetně onoho myslitele, vyřešeno kázeňsky.
        Nejsem žádný bijec fízlů, ani hrdina a už vůbec ne bonzák. Ale nechat si očividně srát na hlavu z výšky i v situaci, kdy máte postavení jednoho ze dvou svědků TČ fízla, to už bylo i na mě moc.
        Nenechat si od nich srát na hlavu a nenechat se buzerovat jen proto, že nějak historicky mohou, to je základ.

  6. u videjka s majkjepánem bylo takový zajímavý žesi tadyhletoho ‚jozefa vyskočila‘ hele berou vokousíček dál jako svědka hele :O :O :O :O

    nóó a u tohodle videjka sou smutný komenty :O :O :'( :'( si myslim že lidi maj problém pochopit že pčr a měscká policie nemá bejt jakoby nějaký takový komando který ‚zločincům‘ vrací všecko jedna ku jedný :/ :/ cituju jeden z komentů

    Nikdy jsem se do takové situace nedostal, protože mám respekt k policii.
    Lidi vždyť se stačí chovat slušně, jak tu čtu ty komentáře, nechápu kde se to ve vás bere, ta arogance a vulgarita.
    Prý ihned podat trestní oznámení, co to?!
    Společnosti asi chybí pokora, ohleduplnost a slušnost

    1. Musíme věřit, vždyť ty morální velikáni to s náma myslí dobře, čína, rusko, tam je ráj, imperialista ten už zbaběle běží v dál, my tu máme tu naší rudou mašinu, to je jedno, že nemáme vložky, zase se obnoví naše složky…. no nebo tak nějak a v nadsázce…. Sem si jednou chtěl připadat jako místní dement a povedlo se myslím :) a ještě sem vám to vybásnil :) :-D

  7. Ilegální imigrant přesunutý z německa dostal za znásilnění šestnáctileté dívky jenom dva roky.
    https://www.reflex.cz/clanek/komentare/101487/marek-stonis-jsou-dva-roky-vezeni-za-znasilneni-sestnactilete-divky-dostatecnym-trestem.html

    1. A pochopitelně:

      „U soudu padlo, že panují vážné pochyby, jestli byl v době činu Abdallah příčetný, jestli netrpí schizofrenií (ve vazbě prý slyšel v hlavě hlasy), a zda tedy vůbec věděl, co činí.“

      jako vždy šlo o zmateného psychicky labilního chudáčka. Chce se mi zvracet.

    2. A ten, co ukradl bonbóny v krámě, dostal o 2 měsíce víc. Soudce bych soudil jako spolupachatele.

  8. Sbírání čárek, nebo snad čárkový systém?
    Tohle už proboha nikam do stížnosti nepište, oni neví co tím myslíte!

    Správně se to jmenuje „agenda objasněnosti“, a samotná činnost je „provádění úkonů vedoucí k objasněnosti“

    I fízlové mají svůj argot.
    Když už se chcete s nimi bavit, musíte sestoupit na jejich úroveň.

  9. Trochu OT, pardon.
    Da se nejak legalne dostat k rozpisu sluzeb (a vyjezdu) dopravaku?

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017