Jak se potkala pandemie s byrokracií - zpět na článek

Počet komentářů: 297

  1. no asi od věci ačkoliv ?
    Auto objede jeden kilometrový okruh rychlostí 30 km/h. Jak rychle musí objet druhé kolo, pokud chce dosáhnout celkové průměrné rychlosti 60 km/h?

    1. Auto kýžené průměrné rychlosti nedosáhne NIKDY. Nejčastější špatná odpověď je, že musí jet rychlostí 90 km/h. Ale chyba lávky! Nesmíme si plést ČAS a VZDÁLENOST. Neboli když jedeme hodinu rychlostí 30 km/h a druhou hodinu rychlostí 90 km/h, dosáhneme za dvě hodiny průměru 60 km/h. Jenže tady se bavíme o VZDÁLENOSTI. Abychom dosáhli průměrné rychlosti 60 km/h, musíme dva kilometrové okruhy ujet za dvě minuty. Jenže ujet kilometr rychlostí 30 km/h trvá právě tyto dvě minuty. Takže i kdybychom druhé kolo jeli rychlostí světla, už průměrné rychlosti 60 km/h nedosáhneme.

      1. no a tak se u nás měří , esli i ten korunovany virus tak potěš koště,,,,,,,,,,,,,,,převzato odněkud jako něco oficialně o kovidu

      2. No, a nebo pojedete ještě další kola. To přece není v úloze výslovně zakázáno, ne? ;-)
        To je jenom taková vtipná poznámka. Kdysi jsem dával v diskusi takový příklad s mostem, kde se měla z hlavy vypočítat rychlost auta potřebná k přejetí mostu za minutu, nebo tak něco, už se na to bohužel ani nepamatuji. Bylo to z matematické olympiády pro žáky základní školy, nic extra složitého. Vzápětí se v diskusi vynořila spousta úvah o tom, jaký vliv má délka vozu, počet náprav, odpor vzduchu a kvalita povrchu vozovky, ale ten jednoduchý výpočet neuvedl nikdo. Takže, proč také neuvažovat takovým způsobem, že? :-)

        1. no, jde vo to, že estli takhle počitaj ty koronavirusy, či usekově rychlost, ani bych se tomu vzhledem ke vzdělání polycajtu a uřednictva nedivil, pak výsledki jsou naprosto tristní,no,jistý křeček, toho času opobudsman, a jistý kremlík, byvší jakýsi ministr, na námitku špatného výpočtu , odpvěděli , že je to slovičkaření, a že výsledek určuje polycajt a uředník, kterýžto jsou geniové neb je v mnoha případě vybrali i oni, tedy obrgeniové, ha ha ha , takže , jeden až dva virusy plus rouška plus ňakej ten mrtfej 80plus jest minus 1 bilion kaček,hi hi hi

          1. No, asi tak.

      3. Počítám-li dovbře, stačí jet rychlostí alespoň 81818,18 km/h.

        Ale to už je maliličko vyšší znalost matematických pravidel ve fyzice :o)

        1. behemot…..takto asi počítají ty usekové radary tedy geniove z rametu a uředníci, taktéž genyusy, jak to je správně. tedy učivo tak 6 klasy , prozradím soukromým majlem a to za flašku dezinfekce , např alpu ředěnou špyrytusem a ochucenou jarynou

          1. Jako že dyž mi pošleš flašku alpy, tak ti mám vysvětlit, jak se dojde k výsledku?

            1. Ne, jakože si to každý může spočítat jak chce, a bude to pořád správně. ;-)

            2. ale no tak chlapý, jde o princip, kdy si státní správa dělá co chce, a lid, lidi , jim na to hejkaj jak oslové kombinovaní s vovcema, načež by lidé mněli reagovat alespoň tak , jakoby že chytrému napověz a na debila se vyser,

              1. jungvoj 31.3.2020 v 8:26

                No to vime, a dal?

                1. Dál už nic…

        2. Jestli se bavíme o korekci na rychlost světla, tak to moc číselně nesedí. Mi vyšlo, že by se stačilo pohybovat rychlostí 299792452.107 m/s², tedy cca o 6 m/s² pomaleji, než světlo. Pak by se 2 km vešly přesně na 2 minuty :)

    2. Kdyby to bylo 31 km/h, tak by druhé kolo muselo objet rychlostí 930 km/h. :-)

      1. ano, tak to počitaj ty usekovy radary, a asi ty korunované viry počitaj stejně, ale je zde vidět, že ani zdejší to příliš nezajímá, a klidně se nechaj dál balamutit,

  2. A: „Jéžíšku, ale to nejde, vždyť oni to testování nabízejí za zlomek ceny a rychlejc, to nemůžeme dopustit.“

    Ano, tomu já říkám mít vymeteno mainstreamem.
    Test na přítomnost virové RNA stojí všude ve světě kolem 200 USD a víc. Babíš to dělá za 3000 Kč, ostatní laboratoře od 2500-3500 Kč a ta soukromá laborka, kvůli které sere mainstream ježky, to nabízela za 1900 Kč, akorát že neměla zavedené ISO, které si dle paní doktorky „ANI NEHODLÁ ZAVÁDĚT“.

    Jelikož se pohybuju v prostředí, kde nejen ISO, ale všechny ostatní možné a nemožné certifikace musíme mít a musíme to řešit a nemůžeme si říct, že to nepotřebujeme a že na to sereme, protože bychom neprodali ani slanou vodu, tak vám můžu říct, že i kdyby se ta laborka rozhoupala a to požadované ISO by si teď hned nakrásně ráčila zavést, tak koncem roku ho možná má, pokud by bylo dobře. Což samozřejmě paní doktorka jako inteligentní člověk ví. A kdyby náhodou ta pandemie do roka a do dne neskončila a paní doktorka by náhodou prošla certifikací a rozpočítala náklady na ISO do ceny testů, tak je na úplně těch samých penězích, co konkurence.

    Takže příště autore znovu a lépe a hlavně nevěřit blábolům v mainstreamu mám li použít stbácký slovník

    1. Zrgu, ta laborka to delala za necelych trinact stovek, protoze to delala vlastnim testem (testovala jinou cast retezce). ISO si racit zavest nemusi, protoze je to vyhozenych pul mega v pripade, kdy se tato laborka zabyva necim jinym, nez hromadnym testovanim lidi. Navic by se lehce mohlo stat, ze az certifikat dostane, uz ho nebude potrebovat, protoze mezitim se zmeni pomery na kolbisti.

      Ten test je orientacni, neni na nem postaveno nic, jako treba odstrel u zdi. Takze k tomuto ucelu je ISO vyhazovani penez lidi. Ja osobne nevidim duvod, proc bych za orientacni test mel platit dvakrat tolik jen proto, abych pomahal umorovat nejake papiry. Ano, v okamziku, kdy by slo o nasazeni nejakych medikamentu, nebo jine zasadni invaze do meho organismu, pak bych klidne zaplatil i drahy test.

      V okamziku hromadneho orientacniho testovani velkeho mnozstvi lidi je ‚poradek v papirech‘ jmenem ISO nadbytecny. Kdyz sukas nejakou zenskou, taky na to mas ISO aby ti stal?

      1. Sysop: já bych řekl, že kdyby mu ISO mohlo zařídit erekci, implementoval by jak divnej. Takhle manželka utekla s nějakým fanouškem čutané a on z toho má v bunkru stihu.

        Jinak máš pochopitelně pravdu, ISO má smysl jen tam, kde bez toho nejede business. Navíc není ISO jako ISO plus ne každý má nejen peníze na certifikát, ale taky na to udržovat dvojí dokumentaci (i když tu ISOvou jen tak 2 týdny před příjezdem auditora, kdy vyšší management horečně apdejtuje, aby se certifikát obhájil).

      2. Takze k tomuto ucelu je ISO vyhazovani penez lidi.

        Jo, to mi rikat nemusis, ja to vidim uplne stejne, protoze ISO neznamena nic jineho, ze vyrobce ma stejnou kvalitu, jako bez ISA, akorat k tomu vede stohy naprosto zbytecnych predpisu a certifikaci, ktere se musi negativne promitnout do ceny.
        Nicmene ten problem je nekde jinde. Vetsina laborek ta ISA ma, v momente, jak by dal Babis vyjimku jedne, ze muze provadet testy bez ISA, tak ty ostatni se budou citit poskozene a budou rvat jak by je na noze bral, ze to je nekala konkurence a dumpingova cena, coz je jakoze fakt.
        Samozrejme jistou roli v tom hralo i to, ze ty laborky s ISEm byly Babisovy spriznene, takze se to „zakleknuti“ o to vic urychlilo.
        Jako ja jsem ten posledni, kdo by hajil stbaka Burese. Nicmene jestli me neco sere jeste vice, nez maestro Babis, tak to je nas tupy kurovec-patri-do-leas mainstream, ktery si hraje, buhvijak neni chytry a investigativni, a pritom jsou jeste tupejsi, jak ten Babis (pokud to vubec jde) a jeste jsou k tomu od S0rosa navedeni.

        1. U nás ve firmě ISO znamená to, že se zakázkou jdou od začátku až do konce papíry, které se po každé výrobní operaci vyplňují. Párkrát jsem zaznamenal skutečný stav věcí (kvalita materiálu, kvalita obrobení, podmínky, za jakých se to dělalo)a dostal jsem vynadáno, ať tam nepíšu blbosti, alébrž „skutečný“ stav.

          1. jo, u nas to mame to same.

          2. Ať se na to dívám, jak se na to dívám, pokud to ve většině provozů probíhá takto, jednoznačně to implikuje, že takovejdle papír je napiču.

            V podstatě to má dvě možnosti:

            1. sám si jakost přeměřit a pokud neodpovídá tomu, co je od dodavatele v papírech, udělat obrovský tóčo, otázkou je, esli se to podaří, protože i certifikační autority to mají fpiči a je to asi něco jako oborový školení: prochází každej, protože cílem není lidi vyškolit a otestovat na znalost, ale aby dostali papír nadepsanej proškolení
            2. zavést si de facto vlastní (klidně nepsanou) normu a na nějaký íza se vysrat, jako to dělá dochtorka – ostatně pokud úroveň prozmrdnovanosti nějakejch virtuálních norem dosáhne úrovně jako tai s tím ízem, tak osobně při výběru dodavatele prvně vyloučím právě všechny ty, co mají tudle zmrdnost, a až pak uplatňuju další kritéria :) takže asi tak

            1. Cílem ani není dostat ten papír, cílem je dostat za ten papír prachy, a to opakovaně, a bez jakéhokoliv úsilí. Prostě normální paraziti.

        2. Neskloňujte prosím zkratky ISO bez ISO s ISO atd., atp.
          Děkuji.

          1. Dachsmeister: já to taky v určitých chvílích skloňuji – ne, že bych nevěděl, jak se to dělá, ale je to vyjádření postoje (brusel dle vzoru prdel apod.) a někdy taky zaběhnuté terminologie (tj. že se se zkratkou běžně v mluvě nakládá jako s podstatným jménem – tohle funguje např. i v angličtině dost často, že se pak ze zkratek tvoří slovesa, která ale ve slovníku nenajdete).

            1. Já to nesnáším, u nás v továrně třeba typické jedu do KIE, jak to dělají v KII, máš tam tu KIU, to mě prostě tahá za uši…

              1. Ostatně, jak říkají Korejci: „No to mě hjundej!“

              2. Dachsmeister: fakt je Kia zkratka? Vždyť je to všude psáno Kia (v textu, tj. i na stránkách automobilky), nikoliv KIA (to znám akorát z fórku KIA – Killed In Action). Takže skloňování je stejně logické jako u jiných značek. Jel jsem Škodou, předtím Kiou.

                Jen proto, že logo u aut má velká písmena není důvod to neskloňovat nebo to považovat za zkratku. Jiný případ je BMW, tam to zkratka je a taky ve všech materiálech je to BMW, nikoliv Bmw.

                1. „Automobilka Kia je dnes součástí koncernu Hyundai a stejně jako u její mateřské automobilky je i její jméno opravdu vzletné. Vychází totiž z korejských znaků ki a a, které se dohromady překládají jako „vzestup z Asie.““

                  Jel jsem KIOU, mám KIU vs. jel sem KIA, mám KIA.

                  1. mjfox: v textu píšete „Automobilka Kia“ a pak na konci KIOU, KIU…?? Co to má za význam?

                    Mám Kiu, jel jsem Kiou. Pokud Vy máte KIA a jel jste KIA, proč ne, ale dává to asi tolik smyslu, jako že máte TOYOTA a jel jste TOYOTA. Já holt párkrát jel Toyotou, ale Toyotu nemám.

                    1. Není to zkratka, ale sorry prostě mi to vadí. Já Kiu ani Kia nemám…

                    2. Dachsmeister: no jo, ale to je poněkud iracionální důvod a „náprava“ ani nemůže přijít odjinud než od Vás (tedy pokud se Vám nepodaří osvětou přesvědčit vedení firmy, že to mají přejmenovat na KIA, pošlete to do médií a vytrváte do doby, než to lidi přijmou, tak to bude pořád s Kiou).

        3. Vod toho je vole henta ach ta strašná kríza, stačilo posrat další toaleťák a mohli by cokoli. Když můžou posraným hajzlákem zavřít lidi doma nebo nařídit hadry z podlahy na držku, můžou COKOLI, opakuju C-O-K-O-L-I. Třeba nakoupit tintilion testů ai bez nějakýho íza.

          (smajlíksežárovkou)

    2. Baník pičo, Baník pičo. EF CÉ BÉ!

      1. Co to je to fcb? U nas temahle napisama kazdej rok pocmaraji cyklisticti sulini silnice behem Krale Sumavy. Letos, doufam, zustanou bez novych napisu. Beztak to delaji syntetikou, takze letos pohodlne prectu napisy tri roky stary. A to fcb je tam porad.

        1. Football Club Banik :) vidis Sysope, ze reklama funguje, i negativni funguje, projevils zajem, uz to ze sveho mozku nikdy nedostanes.
          Aneb at zije Alzaaaaaaa, Azuriiiit, Persiiiiil, Alwayyyyyys a FFFFCCCCCCBBBBBBB :D

          1. Hm… tak to ale asi bude jeste neco jinyho, kdyz to pisou klatovsti pumpickari, ne?

            1. Některý kluby si po plyšáku myslely, že budou světový, když si dají do názvu FC. A tak to udělaly.
              A potom se názvy dynamicky měnily podle sponzora. Například FC Baník Ostrava Tango
              Někde to dostalo komickej rozměr, jako třeba u Liberce. „Football Club Slovan Wimpey-Severokámen Liberec“

              1. Prdlajs. Zkratky FC, AC, SK, FK, TC, LTC mají původ v První republice. Po roce 1989 došlo leda k jejich restitucím.

                1. Ygorek – ano, ale za totáče se asi FC nebo AC jakožto poangličtěný používat nesměly, nebo ne? SK, FK, HK, TK to je jasný. LTC je co?

                  1. Napsal jsem: „…mají původ v První republice. Po roce 1989 došlo leda k jejich restitucím.“ Co je na tom nesrozumitelného?
                    Pokud není poslední otázka položena žertem, pak:
                    LTC je zratka z Lawn Tennis Club. V Čechách LTC často stály při zrodu hokejových klubů. Na zimu se kurty polévaly vodou a místo tenisu se hrál nejprve bandy hokej, později pak lední hokej. Nejznámějším z nich byl LTC Praha, který vyhrál českou nejvyšší soutěž celkem jedenáctkrát.
                    Nejžertovnějším klubem sooučasnosti pak je LTC Judo Zbraslav.

                    1. Jo no jasně. To LTC sem fakt nevěděl :)

                  2. Za totáče se v padesátých letech zase přejmenovávalo na sovětský způsob. Sparta se jmenovala Spartak Praha Sokolovo, Bohemka byl Spartak Stalingrad. Až v 60. letech se zase mohly kluby vrátit k tradičním názvům.

                2. Historicky to může mít základ dejme tomu u AC Sparta Praha, která byla založená v roce 1893. ALe když se klub, co vznikl někdy ve dvacátých letech jako Sportovní Klub Baník Ostrava pojmenuje po roce 1990 FC, tak to žádnej historickej důvod nemá.

                  1. Klub byl založen jako Sportovní klub Slezská Ostrava (SK Slezská) a máte pravdu, že FC zde nemá historickou oporu, protože se později klub jmenoval TJ Baník Ostrava. Nicméně se jeho zavedení nelze divit, je to vhodné zejména pro odlišení od jezdeckého klubu Baník Ostrava.

                3. A Dynamo?

                  1. Dynamo, alespoň si to myslím, není zkratka. A Motor asi také ne.

                  2. Dynamo byl v CCCP flotilový název* sportovních klubů pod vnitrem…
                    U nás tomu odpovídaly kluby RH (pro mladé: Rudá hvězda)…

                    * Zabte mě, ale opravdu nevím proč zrovna Dynamo…

                    1. A hádanka pro znalce, AZ Havířov?

                    2. Má to počátek tady,
                      https://www.zdarbuh.cz/reviry/okd/dul-lazy-v-orlove-2/
                      nebo je to náhoda a má to původ jinde?

                    3. Dobře Vy.

                    4. +1 to mě zajímalo, netušil sem vůbec

                    5. V SSSR a po jeho vzoru i v dalších zemích sovětského bloku byly kluby pod názvem Dynamo zřizovány ministerstvem vnitra. V Československu bylo Dynamo dobrovolnou sportovní organizací pro pracovníky v energetice a elektrotechnickém průmyslu. – Wiki

            2. toz to ja nevim, treba fandi Barcelone ? :)

  3. Autor píše: „Všechny výše uvedené příběhy mají svůj základ v realitě…“
    Možná ano. ale zbytek nikoliv. Realita třeba je, že v noci sněžilo.

  4. Battle Royale v Litovli

    Obec již Webcamy instalovala.

    „Už se začíná projevovat krize a agresivita, cítíme to i v dotazech. Drobní řemeslníci a podnikatelé nevědí, co bude s jejich prací. Spousta lidí, kteří měli někde pracovní dohody, je bez příjmu. Každý den je to větší a větší problém,“ přiznával v pátek večer HN starosta Litovle Viktor Kohout.

    1. Donuti lidi sedet doma na prdeli a to je vsechno. Cekat, az to vyhnije. Cinani maji termokamery a bezdotykove teplomery na kazdem rohu a do prace chodi. Sice onanie, ze se musis pomalu u kazdych dveri merit a u kazdych druhych myt ruce, ale lidi muzou pracovat. U nas Bures jen vykrikuje, ze chce, aby lidi do prace chodili a pak je pozavira doma. At uz naprimo, nebo zavrenim jejich zivnosti.

      Ze drive neco jineho rikal a neco jineho delal a jeste u toho lhal,… inu, pravoverny StBak. Clovek se nedivi. Ze ale to am tak zadrene pod kuzi, ze to bude delat i v dobe hluboke krize, to jsem, pravda, necekal.

      1. Sysop: co Tě k tomu vedlo, že by se najednou choval jinak? To je jako v tom přísloví o svatbě – žena doufá, že se muž po svatbě změní. Muž doufá, že se žena po svatbě nezmění. Oba marně.

        STBák byl přece naopak vycvičen pro to, aby v krizi prosperoval. A to mu jde náramně.

        1. Já už tak nějak rezignuji na to, zda STBák prosperuje nebo ne.
          Mému nepodnikavému duchu není už delší dobu jasné, proč ten svůj domeček z karet někomu nestřelí klidně za 10 miliard Kč a nehraje si dál na politika, 2 roky na předsedu vlády a pak 10 let na presidenta do 77 let a pak může ještě tahat za nitky z francouzské riviéry, pokud se poučil, tak už tam nebude podnikat v gastronomii.
          https://www.seznamzpravy.cz/clanek/babisova-restaurace-v-provence-konci-utopily-se-v-ni-miliony-eur-81108
          O trochu více mě zajímá, jak hodlá zmastit to krizi až honba za nesmrtelností všech poleví.
          Ale nic od něj nečekám, jistě to nevyužije jako příležitost k drastickým škrtům výdajů i personálu státu, skutečné pensijní reformě a investicím do inovací a ne k prožrání a stavění Potěmkinovských vesnic.

          1. Dachsmeister: tak si ve volné coronachvilce přečtěte něco o psychologii a ono Vám to smysl dávat začne. Nebo se zkuste poptat v okolí, pokud někdo zná solidní milionáře. Zjistíte, že ty miliony typicky nebyly cílem, ale vedlejším produktem a že i když někdo firmu prodá i za šílené peníze (stovky milionů), nesedí následně doma u telky nebo se neválí na pláži. To pro takového člověka není náplň na dýl než pár dnů – kdyby byla, nikdy by v první řadě ty miliony neměl.

            Takže ne, ani náhodou nebude ten „člověk“ dělat něco pro lidi, nedebjože „řešit problémy“. Pojede tu svou, stejně jako v minulosti, jako dnes. Přizpůsobuje se podmínkám, nemění nic. Starýho estébáka novým kouskům nenaučíš.

            1. Jo, tomu verim. Pro Burese je to zivotni styl, vyzva. Ty prachy jsou do znacne miry collateral effect.

              1. Sysop: to není jen pro něj, ale pro spoustu lidí, dokonce bych řekl, že je to základ úspěchu. Většina lidí co chce jen prachy je nikdy mít nebude, zatímco ti, kteří chtějí „něco“ a ono se to povede jich mají hromadu, aniž by je nutně chtěli.

                Problém je spíš v tom, co je to „něco“. Je-li to velmi nezdravé, pak se sice můžou peníze sypat, ale platí to jiní. A touhu po moci a zničení nezávislých za „nezdravé“ považuji zcela, bohužel, máme tu příliš mnoho tupců, kteří to dílem nechápou a dílem to oslovuje zase jejich nízké „něco“ a tak nám to tu teď vládne.

                Naneštěstí tu pak ještě máme užitečné idioty jako je zrg1, jedný volají po ještě větším teroru. Úplně ho vidím v 60. letech, takových zergů, co volali po větším zavření hranic, vyšší kontrole všeho a všech, protože imperialista čeká a nespí a teď, zítra, už pozítří!!! nás napadne bylo taky dost. Komanč si takové nemohl vynachválit.

              2. Ta estébácká minulost i průprava je nejvíc cítit, když ten syn opičí kurvy musí mluvit spatra.
                Například „lidi se nám shlukujou v tych nákupních centrech“. Komu „NÁM“, kurva?

                1. Nám co se vo ně staráme…
                  Jsou to naši lidé.
                  Jednou možná budou jejich, ale zatím jsou naši.

                  1. Tahle zeme je jejich. Se s tim smirte. Jedinej pravdivej volebni slogan, akorat lidi spatne pochopili podmet nevyjadreny.

            2. Ehmm zapátrám v paměti a € milionářů znám osobně jen pár.
              Jo furt něco kutí, jeden i do politiky, ale také si dokáží užívat, buď v Alpách nebo na cestách, dokonce se věnují rodině a zatím se nerozvedli.
              Ten Leoš st. co prodal Hamé se věnuje obornictví, Leoš ml. z fotrových peněz rozjel koníčka s vláčky.
              Co tak sleduju, tak někteří selfmademani to předali v rodině, jiní to taky prodali a zbylí to budou řídit do smrti, bo bez nich by se to zhroutilo, což vypovídá o jejich skvělém řízení asi nejvíce…

              1. Další scénář je, že to prodaj, bo to jednak už běží tak nějak samo (a je to třeba už nudí, protože jsou akčněji založení), a jednak za to dostanou fakt megabalík. Něco si daj do slamníku:-) a se zbytkem si hrajou a investují do různých start-upů (to je slovo, fuj) a podobně, kde víc cítí, že to přímo (spolu)řídí.

                Takže na jednu stranu dělaj co je baví, na druhou stranu neriskují, že skončili s holou prdelí. Svým způsobem úplně ideální stav.

                1. Hans-Paul:“…se zbytkem si hrajou a investují do různých start-upů…“
                  Třeba úplně a zcela náhodně do solárů:-)…..aby si pohráli:-)

              2. Tak asi se nebudou chlubit, že cokoliv bylo třeba zařídit tak byly třeba úplatky (ať už aktivně nabízené nebo pasivně placené), že se přes známosti ve státní správě a právníky prováděl konkurenční boj a zařizovaly tržní výhody (vzpomeňme konkurzní mafii). A ty prachy – ty byly cílem taky. Pokud bych některé lidi osobně neznal a nevěděl, co de facto ví nejbližší tak by mi při jejich vlastním vykládání o nich samých ukápla slzička. Dokonce lze pozorovat i některé Kobliha rysy. O tom samozřejmě nikdo nemluví a někde je to velká část know-how.
                Ve všech tradičních oborech to takto je. Asi to není případ nějakých hipsta start-upů, které právě nejsou na tradiční kapříky navázané jako třeba kiwi, ale jinak žádná sláva.

              3. Dachsmeister: „furt něco kutí“, to je právě ono.

                Ti, co by se to bez nich zhroutilo, ti to právě nedokážou opustit a kolikrát i vlastní firmu sabotují, protože růst bez nich je horší než pád s nimi. O penězích je to prostě až ve druhé řadě.

                Jasně, že jsou někteří i celkem „normální“, ale klíč je to „furt něco kutí“. Znám (ne osobně) jednoho miliardáře. Vstává každý den v 5, prostě „maká“. Ne už ve fabrice, kterou prodal (je to relativně známé jméno, i díky těm miliardám, které za to dostal), ale je tak nastavenej. Nakonec ani ta fabrika nebyla o tom, že „snil jsem od 10 let že založím firmu a budu bohatej“, cíle byly na začátku jiné. Že se zadařilo a přišly i ty miliardy je prostě jen vedlejší efekt. Takový člověk si prostě neřekne „a teď konečně můžu ležet a dělat kulové“, protože tohle není pro ně vůbec žádná motivace.

                1. No a Babiš by mohl kutit pouze toho předsedu vlády a presidenta jsem si bláhově myslel…
                  Ale on k tomu musí ještě agrofárat eee fertit…

                  1. Dachsmeister: bych si myslel, že jste to dotáhl celkem daleko a tím pádem už těch psychopatů všeho druhu znáte docela dost:-) Vy si myslíte, že by mu to mohlo stačit, on by obratem makal na tom, jak nahrabat ještě víc a jak změnit ústavu tak, aby to tady celé bylo jeho.

                    1. Ano souhlasím s Vámi fadtwi, jen to prostě nechápu, jsa líným povalečem spíše hospodského než kavárenského typu…

          2. Moc je návyková droga. Mnohem návykovější než peníze. A každej kdo získá moc se nejvíc bojí toho, že jí jednou ztratí.

          3. Už se to tady mockrát probíralo a takhle prostě mozek navíc ve spojení s výchovou funguje, zejména u deprivantů s absentující morálkou. A není to jen záležitost „nejmocnějších“. U nich jen zafungovalo více štěstí a být v pravou dobu na pravém místě. Jinak je chování Babiše úplně stejné jak každého ne úplně líného pepíka. Teda pepíka ještě dost brzdí ta „morálka“, ale když se železo kuje dosti za mlada tak se rychle otrká a jed to taky.
            Taky jsem byl hotovej, když se mi poprvé zdvojnásobil plat. Podruhé, ten příjemný pocit trval daleko kratší dobu a byl méně intenzivní. Takže nejdřív to chladíš penězma, ale pak už to jde jen mocí.
            U vojáků z misí/válek je to podobné, takový adrenalin už nikdy nezažijí a v civilu už vůbec ne. Je to jeden ze zdrojů jejich depresí a důvodů užívání drog.

      2. No, reknu to takhle, Cinani sedeli 3 mesice na prdeli a ted po trech mesicich muzou opatrne chodit do prace a merit se a dezinfikovat u kazdych dveri, protoze Cinani pochopili ze to delaji pro sebe a ze pokud to zajebou a chyti druhou vlnu, tak jdou pod zamek na dalsi tri mesice.

        Coz ovsem cesti podnikatele nechapou. takze znova a pomalu
        Ten virus nevymyslel ani Babis, ani Prymula, ale je to pravdepodobne S0rosuv depopulacni bojovy virus na solvnuti duchodove reformy.
        Nevim, proc se nasi drobni podnikatele roziluji, ze jim umrel byznys, me taky umrel byznys no a co. To je riziko podnikani. Pokud je mi znamo, stoji linka ve Skode, coz jsou ztraty v radu milionu eur za hodinu, tak by me zajimalo, jak ohromny byznys kazdy z tech kricicich podnikatelu ma.
        Asi jde o desitky milionu euro za hodinu, podle toho revu.

        A nejhorsi mozne reseni je vysrat se na to, jako italie. Italie ani zdaleka nekulminuje a maji kolem tisic mrtvych denne. Takov ta karantena – nekarantena se jim tezce vymstila, ted to tam hlida armada, ale jelikoz zadny ital nema doma zasoby jidla aspon na mesic, tak porad chodi ven a roznaseji to dal a dal. S takovou to v italii bude kulminovat nekdy v cervnu-cervenci, zatimco Cinan bude tou dobou uz 3 mesice makat naplno.
        Hadejte, co se stane, az Italie vyhlasi vitezstvi nad koronavirem. Vyhlasi bankrot a Cinan si to cele koupi ve vyprodeji na kila.

        1. to nemluvim jeste o tom, ze v italii je nakazeno kolem 6,5 tisic zdravotnickeho personalu…

            1. hellfire: to zerga zajímat nebude, protože to podporuje to, co píšu já a další rozumní, nikoliv ten jeho chemtrailový doom.

            2. to je smutne … nicmene by si na to primarne meli kliknout zastanci plosneho promoreni populace, ne ja.

              1. Nebudeš ty taky nějakej ojrobolševik? To sou taky samí zastánci a odpůrci a jiní poroučeči větru a dešti.

                Vir tady zůstane navěky a promoří nakonec celou populaci, nehledě na to, co si tady uděláme za pakárnu. O tom kdo přežije bude rozhodovat dílem náhoda (jakej kmen chytí), dílem nějaký základní opatření, ale primárně hlavně to, jak to má zadrátovaný v palici.

              2. zrg1: přes alobal koukám nevidíte na data narození zesnulých. Na chvíli to sundejte (garantuji Vám, že teď zrovna žádné letadlo neletí, kapitán si při minulém letu otevřel okýnko a v 10k nad zemí chytnul coronavirus, takže hledáme nového pilota).

                1. kdy tem kretenum dojde ze nezbyva nez izolovat seniory a jinak to pustit ? copak nevidi ze si totalne znicime ekonomiku uplne zbytecne ?

                  1. trevor12: předpokládám, že to i agent dobře ví, blbej, to je to poslední, co bych si o něm myslel (no dobře, předposlední – poslední je cokoliv kladného).

                    Nevím, co myslíte tím „zbytečně“ – pokud jste ten, kdo z toho hodlá profitovat, tak to „zbytečně“ fakt není. Myslíte, že soudruzi co kradli, pardon, znárodňovali továrny a rozkulačovali sedláky to dělali „zbytečně“?

                    Bureš jede na to, že jeho voliči jsou banda zlých hlupců a jako taková tohle nepochopí. Spousta jeho voličů ráda obětuje na oltář coronaviru i svou vlastní rodinu, pokud se podaří zničit hajzla souseda co měl prosperující firmu.

                    Takže izolace seniorů = nasraný anofertí elektorát a žádné pořádné výhody pro ožebračení soukromého sektoru, především nenáviděných živnostníků.

                    Pořádná buzerace všech a zavřené hranice = elektorát je spokojen, jak se guru stará a ještě to položí hromadu firem. Prchal ví, co dělá.

                    1. přesně :(

                  2. Ale oni to vědí a přesně o to se snaží. Jen tam došlo k takové drobné chybičce, kdy seniory nejprve izolovali a pak to mezi ně pustili.

                    Fakt je, že když nejen korona vlítne na nějakou běžnou eldénku, tak …
                    A zrovna u té korony to je spíš kdy, než jestli.
                    Bohužel.

                  3. kdy tem kretenum dojde ze nezbyva nez izolovat seniory a jinak to pustit ?

                    myslis jako zopakovat model USA? Kde v new yorku budou za chvili shrabovat mrtve z ulic buldozerama, pokud vubec zbyde nekdo kdo by ty bulldozery ridil ? Tohle mi z ekonomickeho hlediska prijde jako picovina nejvetsi, protoze na Koronu ti nechcipne 0,5 procent, jako u nas, kdy si to tezce nemocni odlezi v nemocnici, ale 20%, z toho 5% zdechne na spatne lecenou-nelecenou koronu a zbytek zdechne na chaos, rabovani, jine nemoci, urazy, nefunkcni sluzby a celkovy rozklad. Ale co uz. Ted by mohl treba naklusat velemyslitel Urza a vysvetlit nam, jak se v takovem NewYorku stizenem pandemii koronaviru vykrystalizuje ten uzasny anarchokapitalismus, ktey sladi egoismy jednotlivych obyvatel odriznutych od zakladnich potreb, takze se nebudou vrazdit v supermarketech o posledni roli toaletniho papiru, ale misto toho budou prirozene anarchokapitalisticky resit sve potreby ve vzajemne shode a souladu s neviditelnou rukou trhu.
                    P.S: pokud Séros a jeho media podsouvaji myslenku, ze je dobry napad dat tomu volny prubeh a izolovat seniory, vemte jed na to, ze to je nejhorsi mozny napad. Viz ma teze, ze mainstream je dobry zdroj informaci, staci je chvili poslouchat a pak udelat presnou negaci, toho co tvrdi.

                    1. zrg1
                      Já tedy nevím jak v Novém Yorku, ale u nás pozoruju jak lidi šijou roušky, jak Průša místo tiskáren dělá štíty, Žufánek vyfiknul várku dezinfekce, univerzita vyfikla nanovláknové roušky, laborky testují, co to jde, dopravci se můžou přetrhnout, aby doručovali a vůbec každý dělá co může, často i zdarma. Stát tomu pomáhá tím, že žufánkovi zakáže vyrábět, laborkám testovat a k tomu trošku zpomalí centralizací distribuci roušek a respirátorů. Jediné co je v našem kulturním prostředí ok, že lidi sedí na prdeli nebo mají roušku, protože jim to řekla mluvící hlava v telce a na nějaké doporučení by se nejspíš vysrali. To je ovšem záležitost výchovy a mentálního nastavení – 40 tisíc fízlů by neukočírovalo deset milionů lidí, pokud by s tím nějak zásadně nesouhlasili.

                    2. No to si povíme, jak nás budou kočírovat v červenci s rouškami, se zavřenými hranicemi a zákazem pobytu v mimo pracoviště, kde budou i odběrná místa potravin.
                      Jízda autem bez roušky bude za 6 bodů.
                      DPH bude 25% na fšecko.
                      A to mrtvých na koronavirus bude k 1.7. kolem 3000 s věkovým průměrem 79 let…

              3. zrg1, toho sereše měl bys přehodnotit. Víme všichni, že má jistě prachů, z našeho červího hlediska asi neomezeně velký pytel. Víme, že financoval kdejakou sviňárnu a ještě bude.
                ALE na spískání a následné uřízení celosvětové pandemie, úplně bezprecedentního rozsahu, ani on prachy nemá. Prostě nemá.
                Může sledovat nějaké cíle, to jistě sleduje, ale není sám, kdo sedí na kopci třeba z bilionů dolarů.
                Takových je přece na světě víc a určitě nemají úplně všichni stejný zájem.
                Je to prostě blbost. Zkus to přehodnotit.

                Mnohem snadněji by se dalo věřit tomu, že to prostě uteklo žluťákovi při nějaké biotechnologické manipulaci. Proto všechno to šílený, až absurdní zatloukání a totální filtrace informací směrem ven.
                Aby se ani náznakem nepřišlo na to, v čem přesně se vrtali a hlavně – komu to předtím ukradli.
                Uteklo to tomu stejnýmu žluťákovi, kterej sám neuměl a dodnes neumí nic udělat pořádně, protože sice má všechny naše technologie, ale nemá v oborech tradici. Má jen nějakých 35, možná 40let zpět, předtím tma, nebo jen záblesky z britského Taiwanu. Jinde tvrdá, agrobolševická diktatura.
                Tomu žluťákovi, jehož sebevědomí vystoupalo až do nebes poté, co euroatlantická konkurence v podstatě spáchala sebevraždu vlastními zbraněmi. Jen asi 35let poté, co jsme žluťákovi ty „zbraně“ k naší likvidaci sami navozili, naučili jej s nimi zacházet a dokonce vyrábět další..
                Furt tomu stejnému žluťákovi, kterému stačilo asi těch 30-35 let krádeží a pajcování, aby dosáhl toho, nač Evropa s Amerikou potřebovaly víc, než celá dvě staletí.
                Napřel bych pozornost tam, přesně do té stejné agrobolševické diktatury, ale ošukané kapitalismem a vybavené našimi technologiemi.

                1. Uprimne… Bures ma do jiste miry muj obdiv. On totiz neni ani nijak moc vzdelanej. On neni ani nijak moc inteligentni. Je jen vlezlej, sebestrednej a asertivni. A, hledme, jak s timhle lze dojit az do kresla premiera plus balikem na uctech.

                  1. On totiz neni ani nijak moc vzdelanej. On neni ani nijak moc inteligentni. Je jen vlezlej, sebestrednej a asertivni.

                    Babis by to do kresla premiera nikdy nedotahl, nebyt zakulisni bitvy ceskych miliardaru, kdy mu zdiskreditovani exTopolankovi a exNecasovi pravicovi lobbisti vydlazdili do premierskeho kresla chodnik o sirce sloni dlanice.
                    Bez toho by se Babis nikdy neodvazil prekrocil Rubikon a nerozhodl se vstoupit do politiky naprimo, bez tlupy nenazranych lobbistu, kterym uz nestacilo ani 10% provize. A lidi mu to proste nahazeli, i kdyz vsem bylo jasne, ze to je STBak a bude krast jako straka. Ovsem v provnani s Kavarnou a Kalouskem Babis jenom krade a to primarne z EU fondu a pak lze a vymlouva se a ono mu to projde. A to se lidem libi. Konecne nekdo, kdo vyjebe s tou posranou EU a zustane bez trestu. Konecne nekdo, kdo neguje vsecky ty namachrovane Kocaby a Bangy na Idnesu.
                    Zatimco Kalousek to vzal presne z opacne strany. Kradl primarne z naseho rozpoctu a misto, aby se vymlouval jako prvnak, ktereho chytli se zapalenou cigaretou, tak se tvaril drze a jeste mel mentorske a lepsolidske kecy, cimz se stal pro cely narod naprosto nesnesitelny. Kdyby ho zavreli, jako Ratha tak by to pulka naroda slavila jako statni svatek.
                    Ovsem u kalouskovic Kavarny a Chvilkaru nic jako sebereflexe neexistuje, oni jsou nepoucitelni kokoti, zijici v bubline vlastni vyjimecnosti. Takze Bartos je Kalousek reedition. A Fiala, co ten nyni predvadi, to je politicka sebevrazda, ktera ho bude stat vetsinu hlasu v dalsich volbach, zatimco Babis jde vstric nadpolovicni vetsine.
                    Naprosto bez problemu.

                  2. Možná stačilo napsat „je to sice estébák, privatizační miliardář a ukňučený zkurvený zmrd, ale náš!“ :D

                    1. Ano je to s podivem, ale koblihám to opravdu imponuje, od vysoce postavených manažerů po prostý dělný lid a rentiéry s rentou pod 50% průměrné mzdy…

                2. Mno, ona to neni otazka kopcu z bilionu dolaru, co je motivuje. Tihle Elitaci pilujou svoje know-how uz hezkejch par set let, je to takovy prima uzavreny rodinny podnik a kazda generace hledi trumfnout tu predchozi, jak daleko s jim podari ty vlhke sny o svetovlade posunout. Kdyz vyvolali prvni svetovou, OK, jatka, ale chcipali primarne vojaci. Takze vymysleli 2 svetovou, kde chcipali primarne civili. Lepsi, ale porad ne optimalni, tak ted vymysleli depopulaci, kdy takovi Svedove uz maji tak vymleto, ze i kdyz zadna valka neni, tak natvrdko ve Svedsku rikaji, ze puvodni Svedove by meli vychcipat a nemnozit se, aby se mohlo nabrat vice migrantu. Zkousi se balonky ala univerzalni prijem, chipovani populace atd. Gretka v tom ma taky jasno, lidi je treba vybit, i kdyby to zachranilo jednoho jedineho broucka, byt sebedebilnejsiho. Elektrarny zavrit, fabriky zavrit, auta a individualni dopravu zlikvidovat ekopredpisama, lidi depopulovat. Do takovych projektu se vali biliony dolaru. Tohle JE valka.
                  No a Corona, nezlobte se na me, elity o ni museli vedet v predstihu. Kolik roku svet obchazi nejake divne nemoci , jako z labaku, rok co rok svetem obchazi nejaky povedeny novy kmen chripky, kdy u toho blejete streva usima a v hlave se vam toci rotor vetrne elektrarny. Tak letos se jim to konecne podarilo vyrobit optimalne, to muselo dat vazne fachu.
                  Hlavne , ze temer 4 roky zdrzovali Brexit, bojovali dnem i noci ostrakizovanim vsech, co hlasovali LEAVE, srali jezky ve vsech globalnich televizich a mediich a najednou jim to zacalo byt jedno a nechali Mayovou padnout bez boje a nastoupit Johnsona. A ani ne 5 mesicu nato tu je globalne depopulacni virus.
                  Zjevne Brexit uz neni zadna priorita z hlediska elit, neni liz pravda ? Ted je prioritou, aby chciplo co nejvice zapadnich duchodcu a shodily se vsecky vlady, ktere nejsou S0ros kompliant, mimo jine se toto tyka i Babise.

                  1. zrg1
                    Ale musím před dědkem Sorosovic smeknout. Jak to všechno i ve svym věku dokonale uřídí, nikdy nešlápne vedle a všechno směřuje k nějakému konkrétnímu cíli. Když to srovnám třeba s firmou o sto lidech, kolik se udělá přehmatů a chybných rozhodnutí, protichůdných zájmů managementu i zaměstnanců, která firmu poškodí a to jde často třeba jen o to prodávat lidem mouku. A ejhle dědek jak to má zmáklý, žádný dceřinný podnik nejde proti jinému a všecko to šlape jak má.

                    1. . Jak to všechno i ve svym věku dokonale uřídí, nikdy nešlápne vedle a všechno směřuje k nějakému konkrétnímu cíli.

                      Neni na to sam. Oni se takhle sejdou v Bildebergu a poradi se a pak Vrchni Velerade prijme rozhodnuti. Je to vlastne skoro demokraticky klub, tyhle Elity, svym elitnim zpusobem, teda. Jo, chyby delaji taky, Brexit se jim takrikajic vymknul z pod kontroly, stjne jako se jim vymkl z pod kontroly Vietnam , stejne jako se jim vymkla z pod kontroly bolsevicka revoluce a Lenin.
                      Ale oni zase maji dobry damage control, nic, co by neslo napravit.
                      Jestli neco muze globalni elity mrzet, tak to je, za splnili Jelcinovi jako darecek za verne sluzby kabale posledni prani, ze na jeho misto nastoupi Putin.
                      Jenze on se ten Putin zkraje tvaril jako dobry material, takovy vykuleny prostoduchy rusacek, Bush Junior ho dokonce vozil po svem ranci v jeepu, ty fotky se dodnes daji vygooglit na internetu.
                      Kdo to mohl tusit, ze bude klast takovy odpor a postavi Rusko na nohy ala Petr Veliky.

                    2. zrg1
                      Mě jenom nejde do hlavy, jak se všechny ty utajené skutečnosti dostanou ven a zrovna k vám. Hlavně to, co je cílem a co je prohrou. Co se děje, to může sledovat leckdo.

                      Brexit, Vietnam, cokoli může mít i zcela opačný záměr, pokud připustíme, že to vůbec nějaký skrytý záměr má.

                      Mě tam nevímproč nezvou, ale vy tam musíte být pečenej vařenej.

                    3. Mě jenom nejde do hlavy, jak se všechny ty utajené skutečnosti dostanou ven

                      zadna utajena skutecnost neni dost utajena, aby se nedostala ven. Kdyz S0ros shodi WTC s lidma uvnitr, tak porad zustaly indicie, jako pad WTC7 na BBC odvysilany v predstihu na naklicovanem pozadi, kde ty budovy strale stoji.
                      Shit happens.
                      Postupem casu se clovek nauci odlisovat zrno od plev, konecknocu mym povolanim v IT je prave predikovat SHTF scenare real life, nez nastanou a tim setrit firme mega a giga penez, takze se obavam, ze v tom mam celozivotni skill.
                      Jen strasne malo lidi si umi informace aktivne ziskavat, hodnotit a videt v souvislostech a vydedukovat v predstihu, kam to povede. A jen strasne malo z toho strasne mala umi navic zpracovavat treba 10 nebo 50 nebo 100 scenaru naraz, prepinat se mezi nimi a hledat pravdepodobnosti mapy, jak co by s necim jinym mohlo souviset a kde to drhne a kde to naopak dava smysl a slozit to jako 10 krabic puzzle smichanych dokupy.
                      Coz je prokleti ceskeho zasmradleho rybnicku, kde jsou lidi neustale 50 let geopoliticky pozadu a neumi si ani ty minimalni informace relevantni pro ceskou kotlinu nasdilet. Ve svete jsou komunikacni skilly a predavani informaci obecne na mnohem vyssi urovni, nez u nas. U nas porad vzhlizime k USA, coz je velmoc v posledni fazi tazeni, zatimco roli svetove supervelmoci cislo jedna stale aktivneji prebira Asie a konkretne Cina, Jizni Korea, Japonsko a ty male statecky, kde se USA stale snazi propagovat svobodu plavby.
                      A koneckoncu i Bildeberg ma svoje leakery, kdyz vite, kam si na ty leaky chodit, muzete byt klidne v predstihu, nikoliv 50 let pozadu.
                      A co se tyce mainstreamu, ten je usity na miru tupemu americkemu cernochovi IQ sumici listi, pro 10 milionu cechu se nevyplati delat samostatnou dezinformacni kampan, takze oni nam kostrbate prelozi US propagandu pro polodebilni cernochy a cekaji fenomenalni uspech u ceskeho posluchace – teda kavarna ho ceka. Vysledkem je Zeman na Hrade a Babis na postu premiera, protoze prumerneho ceskeho cloveka zacina stupidita ceske televize a medii urazet. Pokud by jim nestacily jako odstrasujici priklady antiosobnosti kavarenske zjevy, jako Halik, Drahos, Fiala, Bartos, Kalousek a dalsi esa nasi havlisticko/sorosovy kliky. A v Madarsku to slo jeste dal, tam je slovo S0ros povazovano oficialne za nadavku.

                    4. zrg1
                      No hlavně, když to člověk má pod kontrolou a zvládá to i bez medikace. Soryjako, pokud někdo nedokáže udělat pořádně ani demolici, tak aby se o ní nebavil každej na youtube, tak to není ďábelský konspirátor, ale dement, kterého není třeba se obávat. Jít štěstíčku naproti jako s Lusitanií nebo Pearl Harbourem je celkem uvěřitelné a snad i potvrzené. Dělat sofistikovanou demolici a předklíčovat si to, místo, co bych za pár korun přes nějakou proxyagenturu najal pár debilů s letadlama… no nevím. Myslím, že dobrovolníky na takovou akci bych v Paříži nebo Londýně našel i sám.

                    5. tak to není ďábelský konspirátor, ale dement, kterého není třeba se obávat.

                      Nikdy nepodcenuj S0rose a jeho bandu.
                      CLintonova je mozna jeste blbejsi nez Babis a narozdil od kauzy capi hnizdo ma na krku mimo jine vrazdu americkeho velvyslance v Benghazi a co myslis – projde ji to.
                      Stejne jako Podestovi prosly satanisticke ritualy a zneuzivani nezletilych.
                      Mainstream zacal valit konspiraci, ze to leakli Rusove, coz se nikdy nepotvrdilo, stejne jako vysumel Skripal a dalsi flaseflagy a co. A nic. Nikdo resil, jestli to byla pravda nebo ne, resilo se jenom, kdo to leaknul. Jakoze to byla pravda. 99% hnupu radeji bude popirat realitu, nez by pripustili, ze Séros a spol. jsou fakt takovi zmrdi zkurveni a znudeni, kteri nas cilene depopuluji jen pro svoji zabavu a protoze maji tu moc uz kdovikolik set let. Kdo chce kam, pomozme mu tam.
                      Porad ti z tech uvah vzpadlo, ze tahle particka spiskala prvni svetovou, bolsanskou revoluci v Rusku, druhou svetovou a vsechny americke valky po druhe svetove, pricemz zarvaly stomiliony lidi, vcetne jejich nejlepsich kamosu Zidu, coz je nechalo naprosto v klidu, pricemz jejich jednou starosti bylo, aby to nahodou neschytali nejakci jejich supr cupr lepsolid-zasveceni kamosi z klubu, coz se jim i podarilo. A jeste na tom vydelali.

                    6. zrg1 – jaky je Vas nazor ze US trhy jdou posledni tyden rekordne nahoru, v tehle srackach by snad vsechno melo jit do kytek i kdyz FED slibuje infinite money ?

                    7. v US se ta pandemie teprve rozjizdi, bud Dow spadne pod 12 tisic a trhy se stanou nelikvidni, anebo do toho FED bude tlacit triliony a triliony, az to roztrha realnou ekonomiku na cimprcampr a zpusobi to katastrofickou hyperinflaci.
                      Je treba dat tomu mesic a hyn sa hukaze.
                      Kazdopadne to s tim zlatem uz mi vyslo, zlato se urvalo a neda se uz koupit za ceny ani priblizne kopirujici cenu papiroveho zlata. Ten zbytek vyjde tak jako tak, neni z toho uniku.

                    8. zrg1: zajímavé je, že to zlato, které nejde koupit, je v eshopech normálně skladem. Asi jsou to vsechno Serešovy obchody a jen matou eshopem? Ale tak hlavně, že Vám to vyšlo. Třeba Vám časem vyjde další a ve finále to třeba vyléčíte a už Vám nic vycházet nebude (to je stav většiny zdravé populace).

                      A teď mě omluvte, jdu pro popcorn, aby mi nic neuniklo z toho cimprcamprovskýho ohňostroje, až se to bude trhat.

                    9. nic dramatickeho se se zlatem nedeje

                      https://www.marketwatch.com/investing/future/gc00/charts

                      akorat nevim kde se da porovnat fyzicke zlato s papirovym ..

                    10. fatdwi – ale tak co bys čekal od doomsayera, kterej je na všechno připravenej, všechno predikuje, čtou ho tady desetitísíce jeho fanoušků, už měsíc chodí v gasmasce a atom bordelu… a taky si zapomněl včas udělat technickou. Je to v pravdě skrytý genius a připravenost sama :)

                      zrg129.3.2020 v 21:39
                      co konkretne vypotili s pendlerama patrne je picovina, nicmene, svazaci Fiala a spol vymysleli teorii kurovec patri do lesa, promorit obyvatelstvo a pockat, az to tu bude jako v italii a spanelsku a USA, kde nemocne odpojuji od ventilatoru a dalsi umiraji na chodbach nemocnic a umira jich tisic denne pomalu uz.
                      Jako, chapu, ze pro Babise pendleri snadny cil, zase nejake male skupine neco zatrhne a tupa vetsian radostne zachrochta, ze jich se to netyka a beztak se pendleri topi v prachach, tak at si to hajzli vyzerou. Co na to rict, Tohle je zmrd babis. Rozdel a panuj.
                      Melo se hned zkraje mnohem intenzivneji testovat a nakazeni vracejici se z italie meli skoncit v centralni karantene a ne domaci a mohli jsme byt tam, co jsou ted slovaci a neresit tisice nakazenych, ale stovky (jakoze ty tisice nakazenych jsou v realu desetitisice neotestovanych).
                      Ja jsem taky docela nasranej, protoze se mi konecne podarilo zajistit si u auta technickou, bohuzel je mi jasne, ze ten technik do toho nachcrchle viry, ktere chytl z ostatnich aut, protoze ted uz je ta slavna korona uplne vsude. Takze cela ta slavna karantena, ve ktere se snazim sebe odizolovat, prijde vicemene vnivec. No co, pojedu proste se stazenyma okynkama a v plynove masce. Doufam, ze do tydne vetsina viru v aute pochcipe, ale hlasi nam ochlazeni, takze buhvijak dlouho bude auto toxicke. 14 dnu bez auta je super vyhlidka, hlavne, ze bude mit cerstvou technckou.

                    11. 1) Nevím, co ČR vadí na tom, že by jí někdo opustil. Aktem opuštění tu nikoho nelze nakazit, protože už tady dotyčný nebude. Jestli ho někdo přijme, tak je druhá věc. ZRUŠIT LÁGR. ZAVÍRAT LIDI VE STÁTĚ JE NEPŘÍPUSTNÉ Z PRINCIPU A NAVÍC TO NIC NEPŘINESE.

                      2) Nevím, proč navrátilec – doktor, sociální pracovník, atd. do karantény nemusí (asi do nemocnic chodí jen zdraví lidé), ale solvina či skladník (v tom skladu je jich hrstka) pendlovat nemohou a potom do karantény musí. V návaznosti na to nechápu, proč bych si tedy nemohl vyjet na výlet já a buď skončit tedy v karanténě, nebo jako ty zdravotníci (dovedu si udělat výlet na hory a nepotkat se tam fakticky s nikým, pokud mě cestou nezastaví v uniformě, ale i kdybych tam jel do bordelu nebo na procházku po městě, pořád si budu připadat méně riskantní, než zdravotní sestra z příjmu nebo doktor z infekčního). DEJTE TOMU LOGIKU (A VOTEVŘETE TU ČÁRU I PRO NÁVRATY, BYŤ TŘEBA S KARANTÉNOU DO OTESTOVÁNÍ – STEJNĚ JAKO V CHYTRÉ KARANTÉNĚ).

                      3) Nechápu pro kovomat nebo stavebniny jsou pro běžný plebs uzavřeny, desítky lidí v supermarketu nebo drogerii nevadí. Zahradnictví je OK, knihovna je ďáblova dílna. Nemá to logiku, lidé se potkají spíše v Penny než v DEKu. Hadry si člověk vyzkoušet nemůže, pokud se tam současně neprodávají látky, vybrat dotykáč ano. POKUD NEVADÍ JEDNO, TO DRUHÉ NENÍ HORŠÍ, POKUD JE TO DRUHÉ SMRTÍCÍ PAST, PAK TO PRVNÍ TAKÉ. TAKŽE OTEVŘETE KŠEFTY, je to děravá hráz (ať je zbytečná, nebo účelná). A JE TO ŠKODLIVÉ.

                      4) Nošení roušky v pustém lese nebo mezi poli je pytlovina, vítr odnese, slunce spálí, koncetrace klesne. Co takhle myslet hlavou a ne pozadím. Když vidím, jak jde po silnici mezi obcemi rodina, která se jinak určitě vídá a všichni pracují na tom, aby provlhčili k nefunkčnosti ten hadr, co bude k ničemu, až dojdou mezi lidi, myslím si svoje. ZRUŠTE NOŠENÍ ROUŠEK V EXTRAVILÁU POKUD SE NĚKDO, KDO NENÍ ČLENEM DOMÁCNOSTI, NEPŘIBLÍŽÍ POD 2 METRY. NEBO VŮBEC.

                      A PŘEDEVŠÍM POCHOPTE, ŽE ČÍM SLABŠÍ EKONOMIKA, TÍM SLABŠÍ ZDRAVOTNICTVÍ A TÍM MÉNĚ A/NEBO POZDĚJI EFEKTIVNÍ LÉČBY, VYŠETŘENÍ, ATD. V DALŠÍCH LETECH (JAKKOLIV TYTO ZDRAVOTNÍ PROBLÉMY NEBUDOU PLNIT ZPRAVODAJSKÉ WEBY).

                    12. Děkujeme za zábavnou relaci v dnešní smutné době.

                    13. zrg1:
                      „… v tom mam celozivotni skill…“
                      – – –
                      Ale nemáš a nemůžeš mít – vždyť věříš na chemtrails.

        2. Sere mne, ze ze zprav, ktere mi z dobrych zdroju chodi, je evidentni, ze polokomunisticka Cina nam ted ujizdi rychlosti svetla. Puvodne nas dobihala, pak predbihala a ted tomu dala forsaz. Radeji nebudu nejakej cas chodit okolo hrbitovu, abych neslysel bolsevickej smich :-(

          1. :) hele Sysope jestli ti to pomuze, tak Cinani jedou taky na nesplatitelne dluhy. Jen o neco malo min nesplatitelne, nez ty nase a americke. Problem je, ze ty nesplatitelne cinske dluhy jsou zaknihovane u evropskych bank :D Az se letos cela ekonomika globalne posere, jim zustanou tovarny, vyzkumna centra, infrastruktura, surovinove zdroje a vyzbrojena armada a nam zustanou prima politicke nazory a nedobytne pohledavky.
            Tomu ja rikam vynikajici strategie nasich demogratickych loutkovodicu. Jo, ten sesup byl docela ryclej. Ale to jsme v 89tem nemohli tusit, ze zapadni evropa ekonomicky chcipne, dokonce i kdyz ji spadne cely vychodni blok do klina a bez boje, coz dalo zapadu tak 15 let k dobru.
            Uz v roce 2008 se to zacalo srat,ale to byl Rusak rad, ze zije a Cinan teprve pristipkaril plastova trsatka.

            1. Máte pravdu, nicméně některá z trsátek podávala docela slušný výkon – první příštipkaření čínského trsátkounauta se konalo v říjnu 2003, další proběhla v letech 2005, 2008 a 2012.

            2. Ti trsátkonauti byli součástí propagandy a zároveň dobře naplánovaný výsměch zbytku světa.
              Aneb „podívejte se, vy hloupí Američani a Evropani, kolik na vás vyděláváme.
              Vydělali jsme na námi produkovaném šrotu tolik, že si můžeme dovolit lítat po vesmíru a vy už ne.
              Ten šrot jste nás naučili dělat vy sami, na vašich strojích a z vašich technologií.
              Jen pro vaši vlastní lenost a nenažranost, na nás odteďka budete čumět jen zespoda“.
              Prvotřídní propagandistická práce, lepších pár po čuni nemohly bývalé technologické velmoci dostat.
              Jinak bych se pak musel ptát, jak se výkon mise trsátkonautů následně projevil na průměrné životní úrovni každého z 1,4G lidí.

              1. Trsátkonauti byli součástí propagandy jako kdekoli jinde.
                Jinak: nejednalo se tehdy spíš o závod s Indií? Jako je nynější „závod o Měsíc“, kde Indie za Čínou poněkud zaostává?
                Jak se výkon mise trsátkonautů následně projevil na průměrné životní úrovni každého z 1,4G lidí nevím, protože je to nesmysl. Na průměrné životní úrovni se projevil zcela jistě, zatímco některých (mnohých) lidí se vůbec nedotkl.

                Pamatuji se ze školky básničku: „Není maso, nejsou auta, zato máme kosmonauta.“, která je na vaši otázku odpovědí jistě dostatečnou.

          2. Aby taky ne, když přijala zákon, že kdokoli chce vyrábět v Číně, musí mít joint-venture s čínskou firmou, která mu tím pádem zdarma ukradne veškeré know-how.

            A když potom její hackeři ukradli všechno na světě, co za to stálo. Všiml sis Sysope, že nové čínské torpédoborce jsou 99% kopie americké třídy Arleigh Burke? Včetně rozmístění radarů a VLS?
            Že čínské PLŘS středního doletu nejsou kupodivu kopie ruských R-27 nebo R-77, ale 1:1 kopie amerických AIM-120?
            Že na J-20 Číňani hackli a ukradli Lockheedu léta vyvíjené stealth vstupy motorů, které nepotřebují mechanický oddělovač mezní vrstvy?
            Že nový čínský transportní letoun je 1:1 kopie americké C-17, akorát s motory s nízkým bypass-ratio protože lepší sice dokázali ukrást, ale pořád ještě nezmákli výrobu?
            Že Čína okopírovala dokonce i ty směšné modré maskovycí uniformy, se kterými se chvíli ztrapňovalo americké námořnictvo?

            A že k tomu všemu Čína 1:1 okopírovala i americkou doktrínu, strukturu a taktiku nasazení?

            Jasně, teď už ten zákon zvedli. Protože ukradli vše, co za to stálo, a ještě si to od nás nechali královsky zaplatit jako sole-source supplier.

            Nevím jak tebe, ale mně ta čínská absolutně bezostyšná špionáž a výroba 1:1 kopií brutálně dere. Každý jiný stát, který provádí průmyslovou špionáž, se za to alespoň stydí a snaží se to schovat.

            Jen Čína ne, ta nám to ukradené know-how a konstrukční plány s výsměchem plive přímo do očí.

            1. Ano, a proto by se měl celý svět už na ty posrané patenty a autorská práva vysrat! Že nebude nikdo nic vyvíjet? No, když se mu to nevyplatí, ať tedy nevyvíjí! Budeme to krást od Číňanů.

              1. Re: RomanL
                31.3.2020 v 7:31

                To nestihnes. Nez cinskej vyrobek okopirujes, Cinan uz bude mit zaplaceny vyvojovy naklady vcetne matric a ty uz ho nikdy nedohonis. Nemas sanci se mu dostat na trh.

                1. No, ale ty to budeš mít bez nákladů na vývoj… ;-)

                  1. Kdepak. Vzdycky mas nejaky naklady na pocatku, i kdyby na nejaky matrice. A Cinan se s tim nemaluje, rozpocitava si vyvoj do mnohem vetsiho mnozstvi vyrobku, nez ty mas sanci v Cesku vyrobit a nekam prodat. Takze i na vyrobnich nakladech bude Cinan ve finale levnejsi. A to se nebavim o tom, ze i spousta surovin a vychozich materialu se vozi z Ciny, takze uz jen na doprave matrose budes v minusu, atd.

            2. Jan Mrcasik: joint-venture bylo nutné mít před 2008, od 2008 lze mít WOFE. Na to bych se v roce 2020 zas tak nevymlouval.

              Nelze z toho ale vinit ani tak Číňany jako hrabivé Američany a Evropany, kterým to za to stálo. Každý věděl, do čeho jde.

            3. Ja jsem tam nekolikrat byl a uplne mi stacilo treba videt auta na ulicich. To jsem mel dojem, ze vidim Medaky, Bawa, Audi… ale byl to jen dojem.

              Krade se vsude. Prumyslova spionaz funguje vsude na svete. Kradou si i zvirata. Blbej je, kdo se okrast necha. Samozrejme, ze kradez neni legalni. Ale deje se. A ze se nam smeji? Kazda svine, ktera ma moc a silu, se slabym smeje. Takto se nam smali Kdysi Nemci, pak Rusaci, ted Amici. A Cinan dela a bude delat jen to samy.

              Jsou tp kurvy, o tom zadna, ale s kurvama se musi bojovat a ne jen nadavat, jak je to nespravedlivy. Hrajeme si na demokraty, importujeme sem povl z Afriky a bordel z Ciny. Chyba je v nas.

              Na zahrade jsem otravil hrabose. Sedet a brecet, jak je to nespravedlivy, ze ja to sazim a oni to sezerou, by mi nepomohlo. Soused rika „tady nic nejde“ a nesazi. Ja sazim a chranim. Ja mam zeleninu, on ma kecy. Kazdeho volba.

              1. Hele Sysope, nebud na ty Cinany zly. Ta jejich civilizace mela uz vysledky, kdyz v evrope svitili pochodnema a hlavnim nastrojem byl sutrak privazany na klacek.
                Evropa Cinu cela staleti vykradala, Spanele, Anglani, ti dokonce sli tak daleko, ze aby lode z Indie do CIny nejezdily prazdne, tak je zavalili opiem.
                Oni nam jen vraceji a brzo to bude i s urokama. Kazdy chvilku taha pilku. ABy to nahodou CInan nevidel tak, ze Evropani a Amici jsou ti hrabosi na poli a oni se chrani tim, ze nas vyhubi. Hlavne teda Amiky s tim jejich posahanym pravem namorni plavby na TchajWanu, ti si fakt koleduji o potopeni toho sveho supr cupr letadloveho kovosrotoveho reliktu z druhe svetove, na ktery staci jedna hypersonicka protilodni strela, kterych ma Cina tisice a tisice.
                Meli by plne pravo to tak udelat, za ty roky, co dreli jako robotci a nechali se okopavat kdejakym ozralym americanem s deseti fejkovyma creditkama krytyma fejkovymi dolary. Vseho jen do casu. Stejne si myslim, ze tahle krize vyusti v horkou valku mezi USA a Cinou. Americani jsou na to debilni dost.

                1. zrg1
                  No když to nebylo horký se sovětským svazem, proč by mělo z čínou? Na obou stranách jsou lidi dost rozumní na to, aby jim bylo jasné, že globální jadernou válku lze toliko prohrát.
                  I Kimovi to došlo a to už je slušně ujetej týpek.

                  1. ono se sovetskym svazem potazmo s rusama to nebylo horky asi tak, ze parkrat nas od jaderne anihilace delily minuty, nejdriv hned po valce, kdy Churchill a spol vazne uvazovli napadnout SSSR jadernyma zbranema, pak zapadni Berlin, kubanska krize, pak par falesnych poplachu v osmdesatkach a jeste za Putina kdyz amici potopili Kursk, coz bude prima matros pro historiky za sto let, az se odtajni ruske archivy, jak to vlastne bylo.
                    Ze se to zatim nestalo vubec neznamena, ze to bylo v pohode. Meli jsme zatim kliku, ale zadne stesti netrva vecne.

                    1. Hňupe, Sověti otestovali první plutoniovou pumu až v roce 1949.

                    2. Myslím, že nejblíž průseru to bylo právě při kubánské krizi.
                      Neustoupit tehdy celkem racionální Chruščov, vědom si dobře toho bordelu ve vlastní armádě i slabší loajality svých prostalinských jestřábů, mohlo to skončit tím, že bychom si tu dnes nevypisovali.
                      Západní Berlín proti tomu byla jen pouliční šarvátka, byť s pár tankama.
                      Kursk si Rusové potopili sami, svým tradičním sraním na všechno a bordelem všude. Na to nemusíme čekat na otvírání archivů. Ty archivy by byly véélmi zajímavý ohledně úplně jiných případů, ne kvůli takovým lapáliím, jako je jedna blbá jaderná ponorka. Předtím se jich potopilo či vybuchlo už pár, samozřejmě taky s posádkami, ale nikdo z toho nedělal takový drámo. Kursk se jen zrovna hodil do aktuálně běžící, protiruské kampaně.
                      Jo a nakonec – ruské archivy se kompletně neodtajní NIKDY.
                      Rozumíš, nikdy. Nech si to všetci zapamatují :D

                2. zrg1, trochu si to prosím srovnej, hlavně výsledky.
                  To s tou pilkou je totiž pěkná pičovina.
                  Bolševici to tam drží pevně v prackách někde od roku 1949. Až do konce 70.let tu zemi jednak nikdo k ničemu nepotřeboval /mimo britského rozvinutého Taiwanu/, ale také ona nepotřebovala nic od Evropy a Ameriky. Centrální potřebovala maximálně tak humanitární pomoc, jako teď severní Korea.
                  To, co se stalo – tedy využívání levné čínské pracovní síly – se mělo dít pod kurva pečlivou kontrolou všeho, na co ty žluté ludry sáhnou. Dneska bychom nemuseli řešit, co všecko ukradli a k čemu to používají – téměř zásadně proti nám, resp. našemu původnímu průmyslu.
                  Stalo se to s Asiaty předtím už jednou, konkrétně od půle 50.let až do konce 70.let s Japonskem. naštěstí měla Amerika na Japonce páky, jak jim zatnout tipec kvůli likvidaci tradičních amerických výrobců, současně měli Japonci dost vlastního rozumu na to, aby pochopili, kdy už to začíná být pro ně nebezpečný. Japonci jsou proti číňanům úplně jiná mentalita, čemuž nasvědčuje i to, že se vzájemně moc nemusí. Zčásti i proto, že číňan ukradl mraky původních japonských patentů a průmyslových vzorů, na kterých Japonci poctivě a 16h denně makali, aby je dovedli k naprosté dokonalosti – příkladem budiž polovodiče Hitachi, NEC, Sanyo, Toshiba. To všecko číňan bez jakýchkoli skrupulí opajcoval a zaplavil těmi /blbě/ opajcovanými polovodiči trh. Původním japonským výrobcům nezbylo, než se každý specializovat na obor, který měli nejlépe vyvinutý a na který si už pak dávali pozor – IO a procesory NEC se dodnes vyrábí jen v Japonsku.
                  Jsou to kurvy zkurvené a tahle civilizace právě kvůli nim, půjde hospodářsky i ekonomicky do prdele.
                  Protože jsme kdysi byli nenažraní, líní si to dělat sami a chtěli využít levné čínské práce. Přitom se už tehdy /v půli 70.let/ dobře vědělo právě z Taiwanu, co jsou ti žlutí bolševici zač.
                  Nedali jsme si pozor a teď už je na všechno skoro pozdě.
                  Ve všech oborech ještě tak úplně ne – jsou věci, co tak snadno opajcovat nejdou a to by patřilo chránit.

                  1. servisdok: moc ty Číňany nemáte rád a kalí Vám to úsudek. Nebylo potřeba na nikoho „dávat pozor“, za vším je jen hamižnost „nás“, tedy zápaďáků. S tímhle nic nenaděláte, není problém Číňana, že něco opajcoval, ale zápaďáka, že mu to k opajcování dal i s výrobní linkou. Protože proč ne, že, prachy nesmrdí.

                    Lidi jsou prostě sobci a tam to začíná. Velmi nízká sociální odpovědnost vede k tomu, že cílem hromady lidí je prostě jen využít-zneužít ostatní pro své cíle. V rámci businessu to vypadá tak, že Vy jako majitel firmy máte po prodeji nějaké ty (sta)miliony, zatímco Vaši zaměstnanci už nedělají na Vás, ale na Američana, Němce atd. A ten už se na ně dívá úplně jinak. Ale co Vám po tom s Vašimi miliony, které byste bez těch zaměstnanců neměl, že.

                    Nemá smysl nadávat na „žluťáky“, chyba není tam, ale tady. Můžete si u toho samozřejmě sáhnout do svědomí, zda byste to v situaci, kdy byste měl tu možnost, zvolil jinou cestu (tj. firmu byste neprodal nebo prodal za míň místnímu, místo abyste byl v balíku, který přinesl John nebo Hans).

                  2. Ano, to poctivě přiznávám, že je…“nemám rád“ je takový spíš eufemismus :D
                    Hele, neměl bych s nima problém, kdyby to opajcovali aspoň pořádně. Jenže opajcování s výsledkem, že to bude stát pětinu originálu, to mj. znamená, že na něčem musím výrazně ušetřit a pracovní síla to teď není.
                    Výsledek je ten, že musím pečlivě vybírat mezi naprosto stejně vypadajícími polovodiči, kdy ani podle podobné ceny a orientačního měření není poznat kopie od originálu.
                    Je k tomu třeba snímek průmyslového RTG a velmi podrobné měření, které si může dovolit jen gigantický korporát – jenže ten zase nepotřebuje používat čínský šunt. Ve výsledku jsou na tom pajcování bity jen menší a střední firmy, které jsou tlačeny k nejnižším nákladům a musí hledat alternativní dodavatele. A hádejte, kdo nabídne TÉMĚŘ shodný výrobek, ale za třetinu. To ALE a ta třetina má samozřejmě svoje háky, ne háčky. Je jen na dotyčné firmě, nakolik si sama chce zkurvit reputaci o spolehlivosti jejich výrobků, používáním šuntu při jejich výrobě. Pokud o nákladech rozhodují naprosto nekompetentní manažeři, co vidí pouze čísla, je průser na světě.
                    Pak se lze v odborných recenzích nového výrobku renomované firmy Philips, dočíst velkého divení odborně fundovaného recenzenta, že z konkrétního typu výrobku fungoval až ten z třetí rozbalené krabice, kdy ty první dva byly zcela nepoužitelné pro zásadní závady.
                    Je to všecko jenom o naší nenažranosti a lenosti, nemyslím nás, odběratelů či spotřebitelů, ale těch, kteří výrobu pro její zlevnění a vyšší zisky korporátu výrobu do té číny přesunuli.
                    Korporát sice vydělal balík, ale číňan se řehtá, jak je ten běloch blbej. Bitý je na tom vždy koncový uživatel. Ve výsledku půjde do prdele i ten korporát, protože mu to číňan kompletně obšlehne a bude valit miliónový série pod vlastní „značkou“. Mám nejméně deset, ale spíš dvacet flagrantních případů jen ze svého oboru, kdy tomu přesně tak bylo.
                    A hádejte, kdo nakonec odkoupí ten vychcanej korporát, krachující pod tlakem miliard levných, nelegálních kopií, kterými rejže trh zaplavily?
                    Nápověda: Fairchild třeba. Věhlasná americká firma, kterou musela z rejžákových spárů krvavě vytrhávat jiná americká firma, dodnes si zachovávající důstojnost, respekt a renomé.

                    1. servisdok: máte ve všem pravdu, nicméně vše to je dáno jen námi. Našimi korporáty, které chtějí víc vydělat. Námi, kteří chceme víc krámů za míň peněz. KDYBY to tak nebylo, nemá Číňan do čeho píchnout, leda tak do manželky.

                      Jenže, jsme lidi. S tím nic nenaděláte. Firma musí vydělávat dnes – když nebude, manažeři letí. Majitelé akciovek neřeší, že nebude mít jejich soused co žrát, důležité je, že firma přestěhuje kus výroby do tramtárie a díky tomu budou vyšší dividendy.

                      V podstatě Vám nezbývá, než si přiznat, že svou nenávist vůči Číňanům máte jen proto, protože je to pohodlnější než se kriticky podívat na sebe sama. Vy totiž nemůžete nijak ovlivnit, co dělá ten Číňan. Za to máte plnou možnost zvolit, co uděláte Vy. Můžete nenávidět Číňana, že nedělá co byste rád a tím Vám působí potíže, nakonec i to je přirozené – za coronavirus můžou pendleři, lyžaři a vůbec nezodpovědná sebranka, což jsou všichni kolem. Takhle mohli Židi za to, že průměrný Němec neměl co do huby. Je to jednoduché, když za to můžou „oni“.

                      Neberte to nijak osobně, spíš jako námět k zamyšlení.

                    2. Navíc je ten přesun výroby do číny a následně zase přesun výrobků zpět do evropy krajně neekologický.

                    3. Grétu na ně!
                      How dare you!

                3. re: zgr1 321.3.2020 v 15:10

                  A vo tom to je. Číňani jsou technologicky a ekonomicky ta vysoko, že je US vůbec nezajímají. US jim nejsou schopni konkurovat vojensky, ekonomicky, prostě v ničem. Nic se v US nevyrábí, nic nezvládnou, prostě jsou to nýmandi a orel much nelapá. Čína jim jenom prodává spotřební zboží, což je víceméně darování, protože za to platí bezcennou měnou, víceméně US žije z Čínské charity a tolerance. Mohl bych to odzdrojovat, ale proč, odkazoval bych především na Vaše příspěvky.

  5. Obávám se, že v souboji pandemie a byrokracie tahá pandemie za kurevsky kratší provaz.

    1. Mno, mohlo by to tak být, ale kdyby se pandemie trochu snažila, tak by mezi úřednictvem mohla vykonat spoustu záslužné práce…

      1. Jo, staci zbourat nejakej prasecak a zalozit tam novej Slavin…

  6. Ted me pobavil report z Francie, pokud se vam nelibi Babis, tak co teprve Macron. Francie jak znamo nakazu zajebala, stejne jako Italie a Spanelsko a USA. Presne, jak nam radil mainstream, nezavirat hranice, nedelat karanteny, nezavirat byznys, vzdyt to je nedemokraticke, protiekonomicke, blablabla.
    Nyni Francie otocila, lidi jsou buzerovani na kazdem kroku, udajne musi pred kazdou cestou ven vyplnit formular (nevim, to jsou takove ty zpravy bez zdroje z YouTube), ovsem co je naprosto overene je fakt, ze na predmestich Parize plne muslimskych migracku zadna opatreni nejsou, protoze – se tam policie boji vkrocit. Natoz, aby tam policie zavadela nejake nove poradky. Ze prej by to vyvolalo nepokoje. Jo, ale mlatit rok zlute vesty pendrekama a strilet po nich gumove projektily, to je cajk. Tohle je panove Afrika. Zadna Evropa, ale Somalsko a Eritrea, prosazovane shora, z urovne EU.

  7. Tohle jsou zprávy jedna paní povídala. v reálu Macron hlavně nařídil odpustit všem malým a středním podnikům platby za vodu, plyn, elektriku a nájem. Platí to za ně stát. To je pomoc té nejohroženější třídě. Ale to si u nás asi nikdo ani nedovede představit, protože nás Babiš už dost vycepoval, že?
    https://www.europe1.fr/politique/coronavirus-emmanuel-macron-annonce-la-suspension-des-loyers-et-les-factures-deau-gaz-et-electricite-3955791?fbclid=IwAR1SLWQa2WYBeFIIv8k32lUsRLrcl483o1dxFR_tYExKEgOhhSYwldEtwS8

    1. Tak to je takové po francouzsku – vytáhnu to z jedné kapsy a dám do druhé a zaplatí to volič….volič nějaké východní země.

      1. Východní země zatím z EU finančně profiujou, aspoň čr zatím jo. U nás se udělá to samý, ale naleje se to do kapes korporátům a holdingu. Pokud ti to přijde lepší..

        1. Nepřijde mi to lepší. Nám to ale žádné jiné země tak jako tak ze svých zisků nezaplatí. To jsem chtěl říct. Macron musí, má takhle desítky let vychované voliče, osobní zkušenost.
          No až do toho započítáš, žes za babku západu prodal trhy i s legislativou s tím, že lokální vlády jako mafie nedopustí změnu a to, že se brzy již staneme čistými plátci, to není moc dobrej obchod. Taková Veolia je hezký příklad, levně koupit, bez investic podojit a pak prodat zoufalým městům zpět. Skvělý business case. Pak máme pár rozhleden v údolí, nesmyslný cyklostezky, půlku půdy ČR vybetovanou halama a pár dotačních miliardářů. Kdo to má, že?
          Chápu, že jsme měli hovno a každý drobek byl dar z nebes, ale myslím, že bychom se měli posunout.

          1. Jasně, ale debata nebyla o tom, že je přerozdělování svinstvo a že to ani dobře neumíme, což je naše chyba, když jsme členové EU a to dobrovolně. O tom se nehádám a bylo by to na dlouho.
            Debata byla o tom, že když má stát někoho podporovat, což je vždycky z našich peněz, měli by to být ti nejzranitelnější. Ne korporát a holding premiera.

            1. Ano

              1. Bez malých a středních se neposuneš. Jen taková vsuvka.

  8. To je srandy kopec. Už ani Prymula nechce šéfovat krizovému štábu. Komedie to je kvalitní. Kobliha si do čela štábu prosadí svého koně, který po 14 dne prozíravě vezme do zaječích a „slávu“ nechá Hamáčkovi, který nemá na výběr. Lépe si s ČSSD vytřít prdel nešlo. Opět Kobliha za hvězdu a ČSSD „slízne“ smetanu. Prchal válí.

    1. Prymula v tom plave už jako kráva, stačí si s ním poslechnout nějakej rozhovor. Prymula je dead.

      1. Ten byl dead hned od začátku. Před pár lety jsem s tím člověkem měl co dočinění profesně. Sice nemůžu hodnotit jeho odbornost, protože o bacilologii toho moc nevím. Ale jako člověk je to vylízaná lampasácká píča s hlavou tak hluboko v prdeli, že už mu stihla zpátky vylézt krkem, takže z dálky vypadá normálně.

        1. Potvrzujete lazoplazo můj dojem z tohoto lampadáka v obleku.

        2. No uplne blbej nebude, kdyz svoji rodinku umel tak sikovne navesit na farmaceutickej cecek. Zrejme je blbej selektivne.

          1. Blbej není, ale je to holt předlistopadovej lampasák … což je prostě diagnóza … na furt.
            A mám pocit, že jak to víc a víc i po těch letech leze napovrch, tak začíná čím dál víc lidí srát.
            Takže taťka Hami ve svetru bude vypadat jako upgrade.

            1. Tak taťka Hami zatím z konfrontace s Babišem a ohledně zvládání situace a vystupování v mediích vyšel jako jasnej vítěz, klidnej a racionální chlap, kterej nepanikaří a nepíše neustále někomu jenom smsky. Já na tv nečumím, ale tohle mám zprostředkované a Babiš tam prej fakt dost pohořel.

              1. Co na to říct. Jednou jedinkrát zvládl marketingově tiskovku Hami lépe než Kobliha. A to mu ještě nahrála reportérka tupým dotazem, takže to spíš bylo dílo okamžiku než připravený tah. Zatímco Mára jede systematicky a to že „prohrál“ jednu tiskovku ze sta?
                Jen to potvrzuje, že je tristní, že v takové situaci tu stále rozhoduje marketing. Kompetentní není ani jeden.

            2. To „pohořel“ je ještě takový opatrný, spíš novinářský výraz, když nechci někoho přímo nasrat :D
              Jinak je Hamáček chlapštější odrůda zubaté pleše – taky nikdy nic jiného, než politiku nedělal.
              Bylo by tedy hodně divné, kdyby v tom všem neuměl chodit – po tolika letech různého lavírování a hledání kompromisů, přičemž často vyžíral sračky druhých.
              Skoro to svádí k držení palců, při šikovných pokusech zmrda zválcovat. Několik se už povedlo, ale sám jsem už několikrát užasl, že ani kamerami/mikrofony prokázaná lež, zmrda tohoto kalibru bohužel neporazí.
              Jeho PR tým je schopen během týdne, za pomoci panáčkujících médií, převrátit jakoukoliv sviňárnu v pozitivum.
              Na prohlášení „Nikdy neodstoupím, nikdy. Nech si to všetci zapamatují“ musíte mít bohužel víc, než jenom Mafru a výkonný PR tým. Nevím, co to je a taky nikdo nevíme, koho drží za kule.
              Obávám se ale, že za ty kule drží jeho vlastní voličskou základnu. „Keď pojděm ja do piče, vy pojdětě so mnou“..

              1. +1 dost souhlasím, ale je to děsivé :/

          2. Ono, když se člověk podívá na jeho životopis, je mu hned jasné odkud vítr vane,před revolucí to studovalo v Anglii, bezpečnostní prověrku to nemá, pro střet zájmů to bylo odvolaný z postu ředitele nemocnice, čínskou kliniku to chtělo stavět a teď to tam ještě smrdí protože mu Andrej udělil výjimku ohledně bezpečnostní prověrky.

            1. Tak hlavně, že je dost blbej na převrat, bo s čínskými penězi by to se Zemanovou podporou mohl zvládnout jako úřednický premiér do voleb, kdyby Andrejko moc kokotil.

    1. Tak pochopitelně je to hra zájmů a čísel. To co popisuje není raketová věda, ale matematika 1.stupně ZŠ. Každopádně jeho zájmy a marketing z toho rozhovoru jen ukapávají. Asi má taky dobrýho Máru:-)

      1. Jako von je takovej slizoun, vo tom žádná. Ale to strašení nesmyslnejma číslama je fakt debilní a dřív nebo později to stejně většina lidí prokoukne.

        1. Protoze se kokoti ani neumi domluvit a tim padem jim lidi neveri. Bavi mne argumentace ‚zemrela, ale ne na koronavirus‘. Co na to rekne beznej clovek? Ze ma u prdele, na co zemrela, ale nebyt koronaviru, tak je tu dele. Napriklad na AIDS taky nikdy nikdo nezemrel a nezemre. Tedy se neni ceho bat? A pak si to lidi vykladaji po svym.

          Bohuzel se lze vsude, jak v Cine, tak v Evrope a pak se v tom rochni vykladaci senzaci.

          1. Co furt máte s tou nesmrtelností?
            Pomůžu si Mackem neb bych to nezvládl vyjádřit lépe.
            http://viditelny-macek.cz/public/kapitola.phtml?kapitola=140396&menu=0

            1. Bodejt, proc lidi tak nesmyslne lpi na zivote? To si neuvedomuji, jak tim devastuji doochodovy system, jaka je to nezodpovednost?

              1. Já teda nevím, jestli je ležet 3 roky v LDNce lepší než zhebnout…

                1. Ta sestra, co to vcera zabalila, mela 48 let. Na LDNce nelezela. A zase jsme u tech statistik. Dokud to klati ty okolo a odpovida to statistikam, je to cajk. Jak to zklati me, je neco spatne ;-)

                  1. https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/koronavirus-thomayerova-nemocnice-covid-sestra-zdravotni-nemoc.A200330_141219_domaci_maka

                    údajně nezemřela na covid, pravdu se asi úplnou stejně nedozvíme. co je lepší, zachovat chladnou hlavu, postupně zrestartovat ekonomiku a začít zase fungovat v číslech nakažených (která tu STEJNĚ TAK NEBO TAK budou ať chceme nebo ne) a nebo panikařit, strachovat se o život, mít stress a vše tady ekonomicky pohřbít? Mimochodem sysope, víš že stress je taky velkej zabiják? A strach, negativní emoce to samé?

                    1. shifty: ja se nebojim, snazim se byt vzdy o krok napred. Dneska jsem se uprimne smal. Pred dvema tydny jsem ve firme rekl, ze sezenu ffp2 bezventilove respiratory. ffp3 bez ventilu je na uduseni. Divali se na mne jako na pako. Nicmene, paleta minuly pondeli pristala ve firme.

                      Dneska se ukazalo, ze kantynska ma koronavir a najednou se rozebrala paleta a cela firma chodi v respiratorech… :-D

                      Mimochodem, ja nevim, proc nekdo resi, jestli umrti bylo na koronavir nebo ne, pokud mrtvola je na koronavir indikovana? Jak rikam – na AIDS prece taky nikdy nikdo neumrel (to je nezpochybitelny fakt – umira se na jakoukoli nemoc, ktere se diky AIDS telo neubrani), takze na HIV muzeme klidne srat?

                    2. Sysop: Ty stresuješ kvůli HIV a zavřel bys hranice a narval lidem roušky? No možná bysme mohli ještě udělat „chytrou karanténu“, kdy by každý, kdo chce souložit, vyplnil registrační formulář… Taky nějaké to bonzování, pardon, „sociální kontrola“, k tomu analýza pohybu telefonů „za účelem zjištění nákazy“.

                      Já myslím, že by to za to stálo. Konečně to někoho napadlo, po koroně bychom takhle mohli vykaranténovat třeba i tu chřipku, zápal plic, vlastně by s trochu občanské poslušnosti a technologie šlo zařídit zcela nemoc-free zemi. Určitě by se našel i nějaký ten nový Slánský, co šukal bez povolení a ohrozil tak mír v naší nemoc-free zemi i Urválků by se pár našlo, kteří by to národu správně podali. Chřipkový vrah-přenašeč by byl něco jako brouk-imperialista a zerg by z bunkru řval, že je to pořád málo. Krásná představa.

                      Opakem paniky a zvůle není „srát na to“.

                    3. Ono to je asi jedno, na většinu pohlavních chorob je trasování povinné.

                    4. starter25: to je ale houby prevence, na tu bych se teď zaměřil. Si takhle souložíte a nikdo o tom třeba ani neví a Vy zase nevíte, že dotyčná je nakažená! Takhle by to nešlo, QR kód na mobil a bumážka. Tak to má být, tak je to správně.

                    5. shifty: podobně ta 21-letá studentka, co údajně umřela na COVID, ve skutečnosti vůbec COVID neměla a sejmul ji infarkt:
                      https://www.spiked-online.com/2020/03/27/chloe-middleton-the-coronavirus-death-that-wasnt/

                      Jenomže koroner, aniž by byla diagnostikovaná nebo měla příznaky, ji prostě přišil COVID, protože bylo třeba vystrašit mladé, že.

                    6. V médiích byla i Francouzka, 16 let.

                    7. Jan Mrcasik: je to tak dva týdny, co jsem psal, že určitě přijde nějaký mrtvý „student Šmíd“. Stále stejné postupy. Holt proč ne, jsou účinné a vyzkoušené a užiteční idioti zergova typu je nadšeně rozšíří a dají jim ten správný apokalypticko-panický rozměr…

                    8. Tak si to ujasníme, 48-letá zdravotní sestra na něco zemřela.
                      Měla koronavirus, ale byla doma.
                      Buď se to rapidně zhoršilo, nebo stres vykonal své v kombinaci s čímkoliv.
                      Povšimněte si od koho se nakazila.
                      Od morbidně otylého taxikáře Uberu, který jezdil 3 dny nachlazený a pak ho tady 10 dní drží na ECMO a dovezou mu lék až ze zlých USA, zatímco sestra na plicním tam běhá 12h s ústenkou a možná štítem…
                      Sorry jako, ale kdybych si měl z těch dvou vybrat, tak už je taxikář odpojen a špičkovou péči by měla ta sestra…

                    9. Souhlas. Ale na neustále snaze o hysterii, která může akorát tak ekonomicky zesrat půl země (to je to jediné, co nám přinese) to nic nemění…

                    10. Hysterie ekonomicky nezesere lautr nic. To zvladnou nasi zastupitele. Nazyvejme veci pravymi jmeny.

                    11. Shifty +1

                    12. Myslím, že už se zesírá. Mám přes ulici malou cukrářskou výrobu, co už asi šest týdnů stojí. Normálně živila celkem asi 13-14 lidí, mají krom samotné výroby a distribuce v městě ještě docela velkou cukrárnu-café. To se zesere zcela jistě.
                      Asi to bohužel zafunguje jako síto.

                    13. servisdok
                      30.3.2020 v 19:03

                      Jako síto? Jako že bureš bude teď moct nabírat sítem koho umístí do svejch velkochovů na sójový prasata? I dyž cukráři spíš pudou na rozpíkaný rohliky z 15 práško-ingrediencí (včetně vápence tušim).

                  2. v číslech nakažených, které nemocnice zvládnou řešit…

                  3. A zase jsme u tech statistik

                    Mno, papez si podaval tesne pred doomem v Italii ruku s tisice vericima, pak dostal trosku teplotu (nenene, to nebyla Korona, kdepak), pak od Séreša medicinku a je zase jako rybička. Přitom je to dědek, co utekl hrobníkovi z lopaty a má půl plíce v hajzlu.
                    Druhy pripad, druhohorní reptilian Charles, ještě, než britská veřejnost stihla absorbovat, že jedenasedmdesátiletý nadčlověk doppelganger má Koronu, tak už je venku z izolace, patrně také medicínka ze soukromých Sérešových zásob.

                    U normalních lidí je to záležitost na měsíc až dva, ale Sorošovi kámoši zdolají Koronu za týden. Ja vím, to je jen statistická odchylka.

                    1. Celkem bezproblemovy prubeh to ma i u starsich lidi a zejmena pak tech, co hovno delaji. Nehledal bych v tom zrovna Serese.

                    2. Moderní lidé prostě zapomněli, že moderní medicína nás dostala do stavu, kdy jsme u nás desítky let nemuseli řešit žádnou vážnější epidemii a o středověkých nemocech jsme četli pouze v učebnicích.
                      Očekávám, že až se naplno projeví rezistence na antibiotika tak za to bude moci opět žid-zedno-soro-whatever, ačkoliv varování máme poměrně dlouho.

                    3. starter25: však zrg1 už určitě na „postoloprtské angíně“ maká, má na to od Sereše s Ročildem grant. Možná i proto tak stresuje, protože mu minulej tejden na telekonferenci řekli, že jestli z toho bude stejná depopulační fraška jako z corony, seberou mu grant i s dodávkami alobalu a připojením na internet. Tak se tady snaží vyvolat dojem, že corona je úspěšná, protože skoro 1% úmrtnost je jako fakt hodně, takže když se dostane vejš, může z toho dělat úžasný úspěch a zachová si aspoň ten alobal.

                    4. starter25 – ano a taky si lidi zvykly na to, že je hromady prášků drží při životě výrazně déle, než by se jinak dokázali přirozeně dožít. Tam pak stačí i míň než corona, stačí silná chřipka a je to konec.

                    5. zvykli no fuj :(

                    6. shifty: jenže kvůli chřipce se Vám nepodaří zavřít hranice a ani zrg1 z toho nechytne tu správnou ráži depopulačního nástroje, který přežije sotva 99% nakažených. To chce něco nového, tam užiteční idioti zpanikaří jedna báseň.

                    7. fatdwi: ale coronavirus _je_ chřipka. Všechny chřipkové virózy jsou coronaviry.

                      Akorátže tohle je taková _zvláštní_ chřipka. Skoro jako henta _španělská_ chřipka. Říkali to epidemiologové, ti se nikdy nepletou.

                    8. Jan Mrcasik: „ale coronavirus _je_ chřipka. Všechny chřipkové virózy jsou coronaviry.“
                      Jen technická, ne že by na tom nějak záleželo…
                      Chřipka je nakažlivá nemoc způsobená RNA virem z čeledi Orthomyxoviridae. Orthomyxoviridae (z řeckého orthos pro hladký a myxa pro sliz) je čeleď virů V.skupiny, která společně s čeleděmi Ophioviridae, Bunyaviridae a Arenaviridae v současnosti není zařazena do žádného řádu.
                      Coronaviridae je čeleď virů z řádu Nidovirales.

                    9. starter25
                      30.3.2020 v 15:56

                      Až se rozšíří rezistence na antibiotika, tak Eliavův insitut co nepřestal dodnes zkoumat a vyrábět bakteriofágový přípravky bude moct přistavět tak 100000000 m^2 a ai běžní gruzínci si budou bankovkama připalovat kubánský doutníky ;o)

                    10. A co teprve svatá Gréta…

                    11. prej to má ráda zezadu čubka :) a já furt čekam, až někdo udělá tu samolepku na auto….
                      https://img.theweek.in/content/dam/week/news/world/images/2020/3/1/greta-thunberg-sticker.jpg

                    12. shifty
                      30.3.2020 v 18:29

                      Sem dílem línej, dílem není čas a hlavně, stejně to pude do tisku nejdřív v další várce/dotisku. Sto kusů separátně nemá smysl dávat tisknout, fixní náklady sou takový, že by to bylo prodělečný za těch 25 vočí…

                    13. Tak do čubky Gréty bych ho nevrazil ani po několika měsících plavby katamaránu na sluneční pohon po všech oceánech světa…..

                    14. Brundibar
                      31.3.2020 v 0:09

                      De gustibus non est disputandum.

                    15. Hele to že má hnusnou držku, neznamená že by nebyla jinak šukatelná. Tělíčko bude asi cajk, i když je to na mě moc mladý. Musela by držet hubu a zezadu tam fakt nevidím problém. Po několika měsících na moři bych ho do mladý holky s hnusnou držkou a vymytym mozkem strčil milerád, to ho většinou námořníci strkaj do prdele i sami sobě…

                    16. Az ji nekdo poradne vojede, treba ji docvakne, o cem je zivot a s nejakym motorkarem vyrazi po Evrope. Akorat tatik prijde o zivnost.

                    17. Taky to tak vidím. Rozkopat hubu by hlavně zasloužili ty její rodiče.

                    18. Jak znam svedskou mentalitu, bude to nejaky eritrejsky priprchlenec se syflem, kdepak motorkar.

                    19. shifty: „Po několika měsících na moři bych ho do mladý holky s hnusnou držkou a vymytym mozkem strčil milerád, to ho většinou námořníci strkaj do prdele i sami sobě…“
                      To bych chtěl vidět, s tím by mohli vystupovat ve varieté…

                    20. Jak ho strkám do mladý holky? Já se u toho moc nenatáčím, asi neposloužím.

                    21. Chyba. Ve stari jako kdyz najdes ;-)

                    22. Myslel jsem to jinak – asi by to dokázala korejská hadí žena, ale ta zase nemá co strkat…
                      Vzpomněl jsem si přitom na scénu ze Zaklínače, kdy Geralt vykřikne na džina z láhve něco, čemu sám nerozumí a považuje to za kouzlo, načež džin se vzteklým řevem odletí do pryč…
                      Pak se ukáže, že to byl příkaz: „Vyhul si ho sám!“
                      Vzhledem ke stavu mé páteře něco takového považuji za zvlášť ukrutné…

                    23. Ach tak. To by byla show, to nepopírám :)

                    24. Re: jizlivec
                      31.3.2020 v 19:02

                      To neni otazka ohebnosti patere, alebrz delky naradi, rekl bych…

                    25. Sysop: Otázku délky mého nářadí jsem rozhodně nechtěl řešit…

                    26. Vzhledem k praxi pozorované například u šimpanzů (popsal například Gerald Durrell) se zdá, že je to spíše otázka ohebnosti páteře.

                    27. Ohebnost patere. Kdyz jsou lidi schopny dat si nohu za hlavu…
                      Autofellatio jsem videl v jednom filmu. Asi bych to radsi nevidel, ale co nadelas. What has been seen, cannot be unseen.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017