Islám – průkopník komunismu a jednoty - zpět na článek

Počet komentářů: 149

  1. Nektery souveti jsou trochu kostrbaty, ale jinak zajimave pocteni.
    Doufam, ze je to pouze prvni cast nejakeho rozsahlejsiho pojednani.

    1. Celý článek je hovadina. Teda abych to upřesnil. Je to jako 10 let studovat středověké tesařské spoje pomocí čepů, dlabů a dřevěných kolíků a na základě získaných informací během pěti minut vyslovit a považovat za dokázané zásadní hypotézy, týkající se aerodynamiky raket konstruovaných z hliníku, titanu a kompozitů.
      Nic proti osvěžování historie Islámu. Ale roubovat to na dnešní realitu ? v současném světě ? Islám v současném světě totiž vážení není 1000 let stará ideologie probouzející se opět k životu, jak nám prezentují sračkomety a USA a naivní lidoví bájiví vypravěči. Současný Islám drží při životě petrodolary, americké zbraně, nositel Nobelovy ceny míru Obabomba a jeho loutkovodiči – americká zbrojní loby a vojenskoprůmyslový komplex. Tito lidé potřebují teroristy, aby řeč nestála a kšefty se zbraněmi se hýbaly. USA nejdřív vycvičily a vyzbrojily Taliban, aby proti němu dalších 30 let marně bojovaly. Mezitím vycvičily a vyzbrojili Al Kajdu s týmž výsledkem a přitom si ještě sami sobě shodili mrakodrap na hlavu. Pro prodej zbraní zlaté časy. Pak stvořili ISIS. Se stejným výsledkem. A pořád dokola. Takže houby militantní islám vážení, ale hamižní , roztahovační a smradlaví dementní Američani a blbí Arabi, kteří se budou donekonečna mlátit mezi sebou , protože tak je to podle současné doktríny USA správné.
      A pokud se islámské tradice týče, ty jsou dávno mrtvé. To jen bláznivá partička Saudů utrácí miliardy doalarů, aby tyhle staré kraviny oživovala a kde jsou peníze, jsou i zástupy ovcí ochotné uvěřit čemukoliv, třeba zkazkám o 35 pannách a obnově chalifátu na právu šárija, přičemž jinak mají 35 panen, chalifát a šárija totálně na párku, hlavně když mají poslední ajfoun, nemusí nic dělat a jejich jedinou prací je pořvávat Allahu nazdar, pózovat do kamer západním novinářům, občas uspořádat kolektivní střelbu z AK 74 na bezbranného ruského parašutistu, anebo si TOW střelou made in USA v ceně bratru 2 miliony KĆ rozflákat neletuschopný ruský vrtulník, sem tam někomu uříznout hlavu zaživa a sem tam ojet nějaké západní unesené turistky. Ale pššt, žádné porušování lidských práv v Saudské Arábii. Je to tím, že tato bláznivá parta Saudů představuje pátého největšího zákazníka utrácejícího za zbraně, převážně americké provenience, takže v amerických ročenkách o porušování lidských práv se dočtete hodně o Severní Koreji, ale nic o Saudské Arábii, která je ještě horší než ta Severní Korea. Aspoň mi není známo, že by Kim čon Un bombardoval civilisty v Jemenu.

      A jelikož mě unavuje pořád dávat elementární věci do souvislostí, tak si přečtěte třeba toto…

      http://www.paulcraigroberts.org/2016/08/05/behold-a-pale-horse-and-its-riders-name-was-death-paul-craig-roberts/

      1. Toto je trivialita, to ví každý.

        1. +1
          A pro ty co to maji radeji zabaleno to sci-fi => Philip José Farmer napsal serii Riverworld.
          Cte se to lip nez bullshit na netu. http://www.pjfarmer.com/fan/ruiz.htm

      2. P.S: ona to zase taková trivka s Islámem není, jinak by nám miliony presstitutů dnes a denně neopakovaly, jak jsme proti islamistům bezbranní, a že se jim nemůžeme ubránit a naopak zbraně musíme odevzdat a bojovat proti nim musíme soucitem a tím, že si nasvítíme Petřín do modra se žlutýma hvězdama. Pokud ISIS pošle do celé EU ročně stotisíc teroristů vyškolených a vyzbrojených CIA, tak nás je v EU pořád 600 milionů, což je proti 100 000 trochu nepoměr. Také se ukázalo, že po 2 letech beyvýsledné americké high tech kampaně proti ISIS v Iráku stačilo Rusům 4 měsíce bombardovat hadrářům jejich kamiony s ropou v Sýrii a skřípnout Erdogana sankcemi a vysvětlit USA, že ruská raketa Kalibr odpálená z poměrně primitivní diesel ponorky potopí libovolnou americkou letadlovou loď, která jen páchne do Perského Zálivu a rázem byla celá slavná ISIS v Sýrii v kelu, až USA museli potupně vyrukovat s přímeřím a spáchat nepovedený převrat v Turecku.

        Tudíž islamismus a terorismus není vůbec o islamismu a terorismu, ale o odvedení pozornosti od domácích problémů a že jich Yápad má až nad hlavu. EU se rozpadá v přímém přenosu, USA se hroutí taky, i kdyby ustáli současnou politickou krizi kolem realitní show zvané „Trumpa si nezvolíme, i kdybychom ho měli zastřelit jako Kennedyho anebo měli prohlásit Obamu doživotním císařem a zakázat volby výjimečným stavem na neurčito“ (což je scénář, ke kterému po Švédsku spěje Francie) tak pořád je tu problém ekonomického kolapsu USA, kdy od epochálního roku 2008 jim ekonomika nevyrostla ani o procento, ale dluh se zdesetinásobil a každému soudnému musí dojít, že dále to už nepůjde. Je to vidět i na Ukrajině, kde USA prohrály Krym i Doněcko a nakonec to vypadá tak, že nic cenného na Ukrajině nezískají, ale v důsledku protiruských sankcí se jim rozpadne EU a naopak Čína a Rusko tím posílí.

        Ale tam se nekoukej, český ovčane, ani na 5ti procentní inflaci tvého spotřebního koše, kterou média vydávají za deflaci, ani na dluhopisy se záporným výnosem, kde bankám dáváš dnes peníze s tím, že ony ti za několik let vrátí pouze jejich část.

        Nedívej se na derivátovou bublinu Deutsche, která má na účetní knize totálně nelikvidní dluhopisy a deriváty v objemu cca 20ti násobku celé německé ekonomiky. Ale koukej se do Mnichova na nějakých 9 mrtvých, což je asi setina toho, kolik lidí denně zemře v USA na zanedbanou lékařskou péči, protože si nemohou dovolit nic lepšího, než Obamacare.

        Nějací islamisti v EU jsou oproti tomu naprostá brnkačka, až to vypukne, tak se v tom chaosu , který způsobí ekonomický kolaps EU a USA nějací hadráři a desítky jejich obětí ztratí jako prd v šumavských hvozdech.

        1. Cele to ma jediny problem:

          A kdy se to vlastne posere?

          Takovej socialismus se na JIPce drzel, dokud neprisel naivni Gorba s jeho perestrojkou.

          Tenhle trend vyhnivani imperialismu muze klidne trvat dalsiho ctvrt stoleti a nic zasadniho se nemusi stat. Ne, ze bych za to orodoval, ale dneska neni na nic spoleh. Ani na ten krach.

        2. To jsou divné řeči. Skoro to vypadá, jako kdyby se USA nic nedařilo. Není ale pravý opak pravdou?

          1. No ten Blizky vychod asi nebude opak pravdou. Tam se jim ale fakt nedari. A to ani na strane spojencu, ani na strane sponzorovane Asadovy opozice. Zrejme do toho keca moc lidi a chybi jedna hlava, ktera by v tom bordelu udelala system.

            1. Pcha, na Blízkém Východě funguje USA již desítky let excellentně. Rozhodně zničili, co mohli, a zamezili tak stabilitě, vývoji civilizace, sblížení se s Evropou a podobné sračky, o které rozhodně v tomto regionu nestojí. Bohužel došlo i na nás. Tam to mají v podstatě hotové, na desítky let, nyní je na řadě Evropa. Z toho jsem mrzutý. Já sám se bránit neumím. Ale vadí mi to, co udělali.

              1. Stačí se podívat, jak špinavou hru hrají s Izraelem.

              2. No ja to myslel tak, ze ta dlouha linie uspesneho rozesirani vychodu je ted tak nejak ve stagnaci. Jasne, v Syrii neni nic rozhodnuto, to rozhodne ne. Ale puvodni plan svrzeni Asada a rozjebani dalsi zeme se dposud nepodaril. Krome toho potreba oslabit ruske obchody v teto oblasti po slavnostnim ohnostrojnem antre z Kaspickeho more take zacala zadrhavat, protoze par dni po teto akci si ruske dvere podavali mistni rucnikari.

                Saudove ted byli dokopani do toho, ze jestli chteji prodavat ropu Cine, tak za cinske chechtaky, zadny dolar. No kurva to nasere. Husajn to zkusil, prdi do hliny. Kaddafi to zkusil, uz je s Husajnem. A co s Cinanama? Kurva drat a do toho se jeste Cinani roztahuji v Jihocinskem mori a maji uplne u prdele, ze USA jsou ta uplne nejvetsi velkovelmoc.

                1. Číňani jsou naprosto neškodní, jedna z nejstarších kultur na světě, spoustu vynálezů i modrostí máme od nich, nikdy nebyla příliš roztahovačná. Nejsou to imperialisti (jako Rusko nebo USA).
                  Na Blízkém Východě vlbec nejde o dosažení něčeho konkrétního. Jde jen o rozesírání.
                  A Saúdové v podatět nemají nic, jsou to loutky, protože nevlastní technologie, nevlastní výrobny, nevlastní suroviny, nemají a neumí nic. Nemají ani lidský kapitál, protože Arab nic nědělá a nic neumí a ten Ind , který jim tam otročí, se na ně vyprdne.Se Saúdama to byla sázka na jistotu.
                  Sýrie, Tunisko, Egypt, Persie, to je něco jiného, to jsou jednak staré civilisace, jednak moderní lidé, též lidé, kteří umí pracovat a držet při sobě a něco rozvíjet. TO bylo potřeba zničit.
                  Turecko přijde na řadu taky, ale postupně, má obrovskou armádu a tváří se furt moderně. Až tak za dvacet let.

                  1. Cina expanduje, ale dela to tak, jako vzdycky: na vsechno je dost casu, proc spechat… Co tu zemi navstevuji, tak je videt ten posun, kdy pomalu slezli ze stromu a najednou si vozi prdele v kopiich BMW. Mladi Cinane chteji to, co vsichni na svete: delat hovno a mit se dobre. Snem Cinana neni byt nekde v cinske ctvrti v NY. On chce zit v Cine, povetsinou. Ale chce vydelavat penize z venku. Jako neskodne bych je neoznacil. Oni nemusi valcit strelnymi zbranemi, aby dosahli sveho. Pro nas, Cechy, to ale zatim nepritel neni, to je pravda.

                    Turecko pozoruju, uz si tak nejak delam obrazek i na ten „prevrat“ a jsem docela zvedavy, co se bude dit dal. Zejmena ta taskarice s bezvizovym stykem s EU, apod. Ted se Erdik snazi kamaradit s Putinem, coz je dalsi blba zprava pro USA (coz je podle mne jedna z pricin onoho „prevratu“) a neumim odhadnout, co se z toho vyklube. Nemyslim totalitni stat ano/ne. Tam je to zcela jasne. Ale myslim problemy ohledne zakladny USA v incirliku, ktera ted zacina Erdouse svedit, dalsi vyvoj xeftu Erdousovic rodiny v Syrii, atd.

                    1. Putin se na Turecko zvysoka vyprdne, na nic ho nepotřebuje, jen by vypadali blbě. Putin je skvělý diplomat. A to je dobře.

                    2. Ja to vidim s Turkem jinak. Putin potrebuje mit jistotu, ze mu nekdo nezabouchne dvere v Bosporu, az to bude nejmene potrebovat. Uplne staci, ze se v Cernem mori prohani kdekdo.

                      Dalsi vec je tranzit nerostnych surovin pres Turecko, coz Rusove potrebuji. Putin ukazal, ze umi hezkej taborak z nakladaku mladyho Erdouse v Syrii, takze nepochybuju o tom, ze protlaci, co bude potrebovat.

                      Dalsi vec je, ze Incirlik je zakladna, ze ktere USA ovlada nemalou cast Blizkeho vychodu, pokud se jim zrovna nekde v okoli neflaka letadlova lod. Zakladna je zakladna. Nikdy Turka nesrala, dokud nedoslo k pokusu o prevrat.

                      Dale Turek je druha nejvetsi armada v NATO a hlavne – bojeschopna. Pokud nebude Erdous ovladatelny zapadem, tak to bude Putinovi uplne stacit.

                      Kazdopadne to Putin umi zaridit tak, ze sultan bude slouzit Rusku, aniz by utrpelo jeho ego. Putin ze sestreleni stihacky vydojil absolutne maximum. Skoro bych rekl, ze to byl pro Rusko dar z nebes.

                      Hodne zalezi na tom, jakou EU Rusko potrebuje. Od toho se bude odvijet i Putinuv tlak na sultana. Francie uz dneska zcela otevrene mluvi o tom, ze je lepsi vojenska spoluprace s Ruskem, nez s USA. Nemecti podnikatele jsou v hospodarske sfere stejneho nazoru. To by mohlo byt dobre v tom, ze Putin bude brat EU jako nutneho obchodniho partnera a nebude se orientovat jen na nezavislost na EU plus obchodu s Cinou a Indii.

                      Pokud ale se podari USA udrzet oprate, pak Rusko muze zatlouct dalsi hrebiky do raqe EU a sultan se k tomu muze take hodit. Proc by mel mit za plotem 2,5 mega potencialnich problemu, ktere by mohly koneckoncu odejit i do Ruska, kdyz bude lepsi ten psouk vypostit na Evropu?

                      Putin rozhodne z Turecka vytezi, co pujde. Na to se nevyprdne. Zavisly ale na Turecku samozrejme neni.

                    3. Rusové jsou imperialisti až na půdu, ale umí tu politiku rozděl a panuj. Proto fungoval Sojuz. Sekularizovaný stát, ve kterém ale bylo dost prostoru pro všechna náboženství, socialismus, který ale dovoloval (a podsporoval) mafiánství (tedy kapitalismusú v lokalitách a regionech. A z těch regionů něco měli.USA zničí vše … nejen kulturu a sociální uspořádání … ale i ekonomiku lokality. To je kontraproduktivní.
                      Vlastně není.
                      Pokud má být na Zemi 144 000 vyvolených (elita) – prý je psáno někde v evangeliích – a cca miliarda negramotných ploužících se otroků, tak to dělají správně.
                      Že je nás sedm miliard a bude nás dvacet?
                      Ehm, nebude, USA dělá vše proto, abychom se vybili.

                    4. Re: h72
                      5.8.2016 v 23:01

                      Koukal jsem na web OSN, kde podle pruzkumu bude v Nairobi okolo roku 2050 vice lidi, jak v USA. Zda se, ze to vybijeni nekde drhne. Ale nelze vyloucit, ze je to podle priorit. Nejprve namnozit slabeho nepritele tak, aby vymlatil toho silnejsiho a az bude dokonano, tak si podat toho slabsiho.

                      Na druhou stranu ale, Amici si moc dobre neporadili ani s indiany, ani s cernochy, pokud jde o posledni epochu. Pokud by totez, co maji v Bronxu, udelali v Evrope, tak zustanou uplne stejne bezradni. Ano, to ale nevyvraci, ze se o to nepokusi. Tezko nam pomuze, ze Amik zase neco posere a tady misto Amiku jednou budou bubaci. S teplovanim atmosfery, snizovanim srazek a populacni expanzi lze celkem snadno predvidat, kam se bubaci v nejblizsich letech vydaji.

                      Moje zena par let byla ve Francii a rikala mi, ze tam je cerno na kdejakem predmesti a i kdyz delaji bubaci bordel, take ale podstatne mensi, nez rucnikari. Ze se bubaku az tak moc neboji. Pravdou je, ze kdyz jsme je videli letos v lete u Sicilie, tak povetsinou bud zebrali, nebo makali nekde na poli, ale moc se neprosazovali. To kdyz clovek vyrazi na nakup tady kousek do Rajchu a poslechne si nestastne mistni prodavace, jaky povl jim tam leze krast a delat bordel, tak o bubacich ani zminka. Vsichni nadavaji na rucnikare.

                      Kdyby bubaci opravdu chteli, tak mohou v Africe delat to, co by delali v Evrope. Pokud se tedy bavime o praci, ne o prodeji cetek, fetu a cerpani socialni podpory. Pokud by se jich sem nahrnulo par set milionu, tak co tady vlastne budou delat? Socialni systemy Evropy zkolabuji a dal? Dobre, vyrabuji co pujde, chvili preziji ze zasob mistnich obyvatel a pak? Jsou lini tady makat at uz na polich, nebo ve fabrikach. Nijak si nepomuzou.

                    5. Přesně tak to je. Záměr jest – naroubovat sem miliony lidí, kteří tady sem nechcou, neumějí tu žít, je jim tu zima, nejsou zvyklí pracovat, plánovat, šetřit …. Tím to tady spolehlivě skončí. Skončí tisícileté civilisace.
                      Nic nového nevzikne. Oni to jen zničí a opustí to, nebudou tu žít.
                      A ani naše území nepotřebují, Evropa je strašně malá, ale ukrutánsky malá. Skoro každá země TAM je větší než celá Evropa.
                      Ale oni neumí žít ve vlastní zemi.
                      A USA to podporuje.

                    6. Re: h72
                      5.8.2016 v 23:19

                      Pokud se na to podivam ocima Amika, pak ale jina moznost neni. Chrapalo se na blbkovem listu, mezitim i zeme tretiho sveta furu technologii dohnaly, kdejaky hipik hacker je Ind nebo Rus, nebo Cinan. No fprdeli. Naklady na zbrojeni jsou sice ukrutne, ale odkud na ne brat prachy? Stary dobry kolonialni system sel srat, vsechno je nejak rozdeleno… system reset se primo nabizi.

                      Amici na cizi civilisty vzdy srali. Vzdy. Takze i z tohoto pohledu je vydrancovani Evropy sqely napad. Jiny proste neni a americky motor ekonomiky zere jako krava a uz mu neni co dat.

                  2. jojo, Číňani jsou tak neexpanzivní, že se hrdlej o území se všema svejma sousedama. Čongové maj především smolíka, že jejich sousedi na kterejch si nárokujou území jsou buď moc velký a silný (Rusko, Indie) nebo maj silný spojence (Japonsko, Taiwan), takže na ně Čína momentálně nemůže. Proto se zatím připravujou a čekaj na vhodnou příležitost. Ne náhodou prouděj na Sibiř desetitisíce Číňanů ročně.

                    1. Snad nejni nic špatnýho na tom si zkusit bydlet tam, kde žije cca 1 kus/ 100 km2. Sibiř přce nejni Ruský, nikdy nebyla, jen krzevá ni protáhli železnici a postavili pár panelákovejch měst. A zničili dost krajiny svou praseckou těžbou kečeho (s tím, že při tom zničili desetinásobek hodnoty suroviny).
                      Je to věc dohody.Rozumné dohody.
                      Nakonec – první ruské rakety byly čínské, druhé čínské rakety byly ruské. Třetí čínské nevímco bude společné, ni?

                    2. to že Sibiř není ruská bych Rusům do očí radši neříkal :) Když vemu co vyváděj kvůli Krymu a to ten debilní poloostrov má zlomek hodnoty Sibiře … Čína o Sibiř stojí velice, protože Čína potřebuje suroviny a Rusko o Sibiř rovněž stojí velice, protože prodej surovin vyrvanejch ze Sibiře tvoří podstatnou část ruských příjmů. Krom toho by Čína ráda dostala zpět území, co jí Rusové po válce ukradli (teda osvobodili od Japonců). Asie je na tom momentálně podobně jako Evropa před první světovou válkou. Asijský státy se na jednu stranu navzájem nemusej a když můžou tak si hoděj nějakej ten klacek nebo aspoň klacejček pod nohy, na druhou stranu spolu vesele kšeftujou a uzavíraj dohody. Akorát že má půlka Asie jaderný zbraně a druhá půlka kamarádí s někým, kdo ty atomovky má, tak jsou momentálně v poněkud patové situaci.

                    3. No a Sibiřani začínaj mít pomalu Moskvy plný zuby, protože tam akorát drancuje a zpátky posílá jen drobky a tak pošilhávaj po Číně, která zažívá prudkej hospodářskej rozmach a vzrůst životní úrovně (něco jako Krymčané pošilhávali po Rusku a jeho vyšší životní úrovni ve srovnání s Ukrajinou). Tam ještě bude veselo.

                    4. Re: shane
                      5.8.2016 v 23:43

                      Ja myslim, ze Cina jednou Rusko zabere. Neni otazka ‚jestli‘, ale ‚kdy‘. Rusove sice umi svoje vojaky presouvat po celem uzemi RF velmi rychle, ale ‚mnozstvi je take qalita‘, jak rikaji Rusove. Cinanu je jako much a technologicky jdou brutalne kupredu. Rusove nemohou ten naskok udrzet vecne.

                    5. Re: shane
                      5.8.2016 v 23:39

                      Krym ma strategickou hodnotu nevycislitelnou a pro Rusy rozhodne vetsi, nez Sibir.

                    6. Strategickou hodnotu Krym rozhodně nevyčíslitelnou nemá. Je v Černém moři a to má momentálně strategickou hodnotu prakticky nulovou. Ruská flotila v něm je odříznutá, protože Černý moře v podstatě nemá spojení se světovými oceány (Bospor drží Turci a Gibraltar Britové), většinu černomořského pobřeží ovládají státy NATO a pro obranu Ruska nemá Černé moře prakticky význam, protože se nikdo nebude pokoušet o složitou, drahou a riskantní kombinovanou vyloďovací operaci přes Černé moře, když to může pohodlně vzít po souši. Krym má pro Rusáky cenu akorát tak prestižní, protože ho před 200 lety sebrali Turkům.
                      Co se týče sibiře, tak je celkem jisté že ji jednou schramstnou číňani, ale celůkem pochybuju, že na to půjdou vojensky. Nejspíš použijou fintu Krym, kdy Sibiřské obyvatelstvo vyhlásí nezávislost na Rusku a Čína své asijské bratry politicky podpoří. A zbytek světa jim to posvětí, protože si to nebudou chtít s Čínou rozházet a protože to daj Rusku s chutí sežrat za anexi Krym, kterou si podle všeho Putin výhledově celkem nasral do bot, i když momentálně není síla ani vůle mu Krym vzít.

                    7. Re: shane
                      6.8.2016 v 0:10

                      Krym je strategicky proto, ze se nepodarilo tam zachytit NATO. Jeho vyznam neni v tom, ze se z nej da vest nejaka valka ze strany RF, ale ze te se z nej nebude vest zadna valka (treba i studena) ze strany NATO (=USA).

                      Anexe je standardni postup ziskavani uzemi, delala to tak fura statu, neni duvod, aby to Rusove delali jinak. Ale zapadu se to hodi jako zaminka, alespon nemusi pracne vymyslet jinou.

                      Ano, Cina nebude s RF valcit. Ostatne dneska valci uz jen primitivove. Veci lze ziskat bez vystrelu a uplne nejlepe, pokud je lze vytezit, aniz by bylo potreba je vlastnit.

                    8. NATO Krym nepotřebuje. I bez Krymu ovládá mnohem větší část pobřeží Černého moře než Rusko.

                    9. Shane, NATO ovládá větší část pobřeží Černého moře, ale ne tu RUSKOU. Ale ten, kdo ovládá Krym, tak ovládá na 100 % ruskou část ČM, vždyť i největší přístavy Ruska tam jsou na dostřel pitomých děl. Kdo ovládá Krym, defakto i ovládá přístup k ropným oblastem Ruska a býv. SSSR.
                      Nehledě na to, že by z jedné strany měli NATO Ukrajinu, a z druhé strany NATO Gruzii s Tureckem.

                    10. Anexe tak jak ji provedlo Rusko na Krymu se už dobrejch šedesát-sedmdesát let neprovádí. Kdyby to Putin udělal chytře s mezistupněm Svobodná Krymská republika, členem Euroasijské unie a štědře podporovanou Ruskem co se roku 2020 po svobodném či nepříliš okatě zmanipulovaném referendu připojí k Ruské federaci, tak nikdo nemůže říct ani popel, protže Kosovo. To co předvedli na Krymu je tak čistej imperialismus 19. století, že by i Cecil Rhodes uznale pokýval hlavou. Akorát dneska je jiná doba, anexe cizích území se jaksi nenosej. I to blbý referendum – kdyby si u něj ten vůl odpustil ty ruský vojáky, tak by to připojení stejně odhlasovali. Akorát by holt pro připojení nebylo 95-105 procent voličů, ale holt třeba jenom 60-70. Jenže to je Rusovi zjevně málo, když podpora, tak jednomyslná.

                    11. Musis ale take zohlednit dve veci:

                      1)Cas. Putin nemel cas na nejake tanecky s Krymem

                      2) Podivej se, jak probehly volby v Rakousku. A to je slusna, demokraticka zeme. Co takova Ukrajina? Myslis, ze by americane nechali volby jen tak? Bez tech noname vojaku by to dopadlo cert vi jak. Naprosto ho chapu. Videl jsem fotky z demonstraci pred anexi a opozice byla organizovana vice, nez vyborne. To nebylo z kijevskych hlav, tam neumi ani vest blbou valku, natoz pak „spontanni“ demonstraci.

                    12. Re: shane
                      6.8.2016 v 8:31

                      …a to jsem jeste zapomnel doplnit, ze svobodne republiky na Donbase byly vyhlaseny a jak to dopadlo, to vsichni vime. Nebid naivni, ze Sevastopol by Kijev pustil nejakemu statecku. Vybombardoval by to tam raz dva.

                    13. Strasne se mi libi, jak nejmenovan lidi se sklerozou dsti siru a ohen na Rusko, pricemz jediny jejich argument je, ze papouskuji, co slyseli 1000x v mediich. Pritom v mediich jsou porad stejne sracky, jako pred 13ti lety, kdy se tahlo na Hussajna kvuli neexistujicim chemickym zbranim anebo na Kaddafiho, protoze to byl „diktator“. Pamatuju se, jak za Clintona USA s Ruskem spolecne cvicili na manevrech NATO a sdileli podrobnosti o sve vyzbroji, dislokaci vojenskych jednotek a takticke postupy. Jenze to byl u moci ozralej Jelcin, Rusko bylo zadluzene u MMF az na pudu a v USA ho odhadovali na takove trochu prerostlejsi Recko nebo Ukrajinu, kde staci uplatit a zkorumpovat par ldi a udelat z toho vazalsky stat pod spravou USA. Pak prisel Putin a udelal poradek, pozaviral oligarchy, splatil dluhy u MMF, prestal vyhazovat ruske spickove odborniky na ulici a misto toho je nechal dokoncit nemene spickove zbrojni projekty jete z dob SSSR, od protivzdusneho kompletu S300, pres vrtulniky Ka52 az po Iskanedery, rakety Kalibr, bitevnika Su35 a zacit uplne nove projekty jako PAK-FA, Armata a nova generace ponorek a ono se najednou ukazalo, ze se high tech NATO prestava chytat. A najednou je Rusko fuj a agresivni zeme a mame tu studenou valku reloaded a provokace NATO na Ukrajine, v Rumunsku a Polsku. Akorat nevim, s cim chou borci z USA tahnout na Rusko, kdyz nejsou schopni dokoncit F-35, v GB maji jako nejlepsi letadla 137 kousku Eurofighteru z planovanych 160 a v Nemecku 125 kousku tehoz z planovanych 143, z toho jeste pulka letadel stoji pro nedostatek financi a ND . Navic se ukazalo, ze Typhoon je celkem nanic pro boj proti pozemnim cilum a americky F22 Raptor je na tom jeste mnohem hure. To mluvim ale jen o Rusku a NATO. K tomu je treba pripocitat, jakou vyzbroj a v jakem rozsahu si poridila Cina, staci se podivat na Jihocinske more a desitky umelych ostrovu a na vsech letecke zakladny. Cina a Rusko ted tvori velice silny vojenskohospodarsky pakt a dokonce ani vazalska EU si nedovoli dat cinskym investorum kosem a je jen otazka casu, kdy dotace EU budou az druhotnym prijmem financovani a cinske investice budou primarnim zdrojem penez v EU. Krym ma tu pridanou hodnotu v Cernem mori jako ruska enklava Kaliningrad v Evrope. Daji se tam rozmistit mobilni jaderne Iskandery a protiraketova obrana a tim neutralizovat jakoukoliv snahu NATO jit na Rusko. Navic na Krymu jsou jedine ruske lodenice schopne vyrabet letadlove lode, nejvetsi koncentrace kvalifikovanych delniku a ze strategickeho hlediska se jedna o nedobytnou prirodni pevnost.

                    14. To je zase zoufalý příspěvek.
                      Jakože v Rusku už nejsou žádní oligarchové? A kdo vlastně vládne v guberniích? Putin zavřel jen ty, co mu nechtěli odvádět výpalné. Ten majetek co má, si pořídil z prezidentského platu?
                      Rusko jako vzorný soused? A který další stát regulérně okupuje tolik území – Krym, Kurily, Královec, Abcházii, Osetii, Východní Ukrajinu, Podněstří, …
                      Putin ani nemá koule regulérně vyhlásit té nešťastné Ukrajině válku a chová se pořád jako ulhaný kágébák.

                      Rusko prostě mělo štěstí, že byla drahá ropa. Jen typický ruský troll může vydávat velké příjmy z ropy za výsledek hospodářského systému. Mimochodem, za Jelzina byla ropa levnější než dnes a ten bordel v hospodářství čerstvě zděděný po komančích byl pochopitelně v té době daleko patrnější.

                      Společenství Rusko – Čína? Rusko je Číně u prdele . Něco jako Venezuela versus Brazílie. A zase, vydávat okupaci cizích území Čínou za něco pozitivního je typicky ruská debilita. Až se začne Čína rozšiřovat na Sibiř, pak bude Rusko zoufale volat o pomoc, ale bude jen všem k smíchu.

                    15. Další soudružské kydy. Krm není okupován, ale anektován. Ok, to nebylo správné z hlediska práva, ale bylo to naprosto nutné, z hlediska obrany.
                      Královec a Kurily jsou výsledky 2. sv. války, to asi nemyslíš vážně, že.
                      Podněstří je výsledek rozpadu SSSR, oni je tam chtějí, prostě část SSSR se ze SSSR trhla, a od té se trhla jiná část, která v novém Rusku chtěla zůstat. Co je na tom špatného? Podobný vývoj je Osetie, Abcházie apod. Rusové jsou jen tam, kde je místní chtějí.

                    16. Jak lze anektovat nebo okupovat autonomní stát, jehož vláda se rozhodne připojit k jinému státu, který má federativní upořádání?
                      Takto?
                      1783 Krymský chanát připojen k Rusku

                      Léto 1917 renesance myšlenky krymského tatarského státu
                      Březen–duben 1918 Tauridská sovětská republika

                      1919–1920 během občanské války poloostrov ovládal bělogvardějský generálporučík P. N. Wrangel 10. 11. 1921 vyhlášení Krymské SSR v rámci Ruské federace

                      1936 na základě nové, „stalinské“ ústavy Krym změněn na autonomní sovětskou socialistickou republiku, opět v rámci RSFSR

                      1942 národní islámský sjezd vyhlásil Krymský chanát

                      30. 6. 1945 po zrušení Krymské ASSR a vysídlení většiny krymských Tatarů byla zřízena Krymská oblast v rámci RSFSR

                      19. 2. 1954 Krymská oblast administrativně připojena k Ukrajinské SSR

                      20. 1. 1991 93 % účastníků referenda o autonomii Krymu se vyslovilo proobnovu Krymské ASSR v rámci Ukrajiny (bojkotováno krymskými Tatary)

                      Únor 1991 Krymská ASSR obnovena

                      Září 1991 přijetí deklarace o státní suverenitě Krymu v rámci Ukrajiny

                      26. 2. 1992 krymská Národní rada zrušila autonomii a přijala nový název – Republika Krym

                      5. 5. 1992 vyhlášení nezávislé republiky

                      Květen 1992 ruský parlament přijal usnesení o nezákonnosti oddělení Krymu od Ruska v roce 1954 a současně krymský parlament zrušil rozhodnutí o státní samostatnosti

                      Červen 1992 ukrajinský parlament přijal nový zákon o široké autonomii Krymu

                      Leden 1994 v prezidentských volbách zvítězil ruský nacionalista Jurij Meškov

                      Březen 1994 v parlamentních volbách zvítězil proruský blok Rossija

                      Květen 1994 proruský parlament prosadil ústavu označující Krym za nezávislý na Ukrajině

                      Březen 1995 ukrajinská Nejvyšší rada zrušila Ústavu Krymské republiky a její prezidentský úřad

                      1. 4. 1995 ukrajinský prezident Leonid Kučma převzal přímou kontrolu nad Krymskou republikou

                      31. 5. 1995 nová ústava definovala Krym jako součást Ukrajiny

                      6. 3. 2014 krymský parlament 78 hlasy z 81 odhlasoval připojení Autonomní republiky Krym k Rusku

                      11. 3. 2014 krymští poslanci schválili Deklaraci nezávislosti

                      16. 3. 2014 v referendu, jehož se zúčastnilo 83,1 % oprávněných respondentů, se údajně 96,8 % vyslovilo pro připojení k Rusku; krymský parlament schválil název Republika Krym

                    17. Diky za hezky prehled historickych udalosti vedoucich k nehorazne okupaci naprosto ciziho uzemi za maximalniho odporu obyvatelstva.

                      Je znamo, ze anexe je takove pripojeni ciziho uzemi, se kterym nesouhlasi USA. Jinak se o anexi nejedna. V pripade Krymu se navic jaksi nejednalo ani o cizi uzemi a hlavne nikdo ze zucastnenych nebyl proti, ovsem v ramci strategie „ukaz vnejsiho nepritele, at si uzitecni idioti nevsimaji problemu doma“, se to dalo uspesne pouzit. Jak uspesne to vymyvani zmeklych mozku bylo, svedci i nekolik prispevku zde o kus vys, kde nejakej jouda dokonce sesmolil cely seznam „Putinem okupovanych“ zemi.

                      BTW: Co kdybysme vyhlasili sankce proti USA za dodnes trvajici okupaci Texasu, ktery nejenze puvodne patril Mexiku, ale potom navic deklarativne vyhlasil clenstvi v Konfederaci a opusteni Unie.

                    18. Ona je otázka, jestli po předpokládaném dalším obsazení bílého domu demokraty, nebudou v Texasu opět více sílit nálady k secesi.

                    19. No, vzhledem k tomu, jak slunickari vsech zemi vriskaji z Trumpa vzteky a ta zoufala hysterie je srovnatelna jen tenkrat s kampani proti Reaganovi, byla by to opravdu skoda, kdyby se po muslimskem negrovi s padelanym USA rodnym listem rozvalovala v ovalne pracovne jeste Clintonova. Proti Reaganovi se toho taky navriskalo a rekl bych, ze si na nej rozhodne stezovat nemuzeme. Zatim to vypada dost nerozhodne, takze je porad jeste nejaka nadeje.

                    20. Trump by byl pro Ameriku požehnáním. Clintonová je intrikánka se značně špinavýma rukama, dále je to válečný zločinec (a pokračovala by v tom), dále lže. To vše docela stačí na to, aby ji člověk nevolil.

                    21. Osobne soudim, ze v USA maji pred sebou velmi podobnou volbu, jakou jsme tu meli ve 2 kole my.
                      Maji 2 kandidaty, kteri jsou oba naprosto hrozni a je ted uz jen otazka vybrat toho, ktery je hrozny mene. Coz je znacny problem, oba maji sva specifika, pro ktera jsou absolutne nevolitelni.
                      Predpokladam, ze to dopadne jako tady – jeden z nich vyhraje a at to bude kterykoliv, bude to spatne.

                      (Osobne soudim, ze mensi zlo je Trump, ale ze by to byla nejaka vyhra, pokud se tam dostane, to si rozhodne nemyslim. Pravda, nejspise s nim bude „legrace“)

                    22. > Osobne soudim, ze v USA maji pred sebou velmi podobnou volbu, jakou jsme tu meli ve 2 kole my.

                      Zatim souhlas, ale dal uz ne. Ten nas socansky opilec je naprosta vyhra v porovnani se Schlafenbergem i vetsinou nasi verchusky. Stejne tak Trump se zatim jevi jako nadeje, tedy rozhodne v porovnani s konkurenci.

                      Predloni bych jeste rekl, ze po Husseinovi to muze byt jen lepsi, ale mohli by dostat nejakou silenou Makrelu. Fuj!

                    23. Jak tehdy napsal Kurt Vonnegut, Jr.:
                      „Ronald Reagan je nejlepší prezident. Nikdo nedokáže jako on neochvějně čelit bouři z mýdlových vloček a pevně třímat kormidlo přišroubované k podlaze studia.“

                    24. re Praetorian 0:04: Rád bych se mýlil, ale Trump zdaleka nedosahuje kvalit Reagana. Přitom USA potřebují vládu republikána jeho střihu, jak prase drbání.

                    25. Nu, prezident naprosto o ničem nerozhoduje, je jen tlampačem kruhů, kteří ho tam dosadí a které ho podporují. Tož, držme si klobouky. Nynější imigrantská vlna, zíměrné ničení Rvropy, je pěkné svinstvo. Clintonová by v tom jistě pokračovala.

                    26. To není tak dávno. Sudetští Němci byli v pohraničí od 12. století a nebylo jim to nic platné. Ale to pokrytectví některých vymytých mozků je kouzelné. Hitler byl zločinec a Putin je hrdina.

                    27. To jako hitler ty sudetske nemce v tom 12. stoleti zachranil pred putinem? A Marie-Curie Sklodowska byla taky zenska, co? Ze tys na tom vasem politickem skoleni muzstva zachrapal, co? Nemeli jste ted nahodou na povel spis skandovat „Putin zlocinec, Erdogan hrdina“? Radsi se mrkni do nejake te sve brozurky, ktere na sireni tech vasich kravin fasujete.

                    28. to Praetorian
                      Myslel jsem, že to moje srovnání není nijak intelektuálně náročné, ale asi jsem udělal chybu.
                      Němci byli v Sudetech už od 12. století na pozvání českých králů. Když pak nalítli Hitlerovi na ty jeho nacionálně socialistické kecy, chtěli do reichu a Hitler je „zachránil“ a Sudety obsadil.
                      Situace na Krymu se liší leda tím, že tam rusáci vtrhli bez pozvání za Kateřiny Veliké, nebo kdy, čili o nějakého půl tisíciletí později, spoustu původních obyvatel vyvraždili a zbytek Tatarů vyvezl Stalin za války na Sibiř.
                      Když teda rusáci tak moc chtěli do Ruska, co jim bránilo se odstěhovat třeba na tu blbou Sibiř, která se rapidně vylidňuje?
                      Třeba Izrael, pokud byli Židi někde v cizině v ohrožení, je prostě stáhl domů. A pokud potřebovali nějakou půdu, tak si ji koupili.
                      Kdyby to udělal takhle Putin, tak je borec. Bohužel politika Ruska se posledních sto let nemění, lži, demagogie, arogance furt stejné.
                      Teď mě napadá další příklad, jižní Tyrolsko. Tam došlo až na pumové atentáty a stejně Rakousko nenapadlo Itálii. Prostě se dokázali domluvit.

                    29. Oni do Ruska ani tak nechtěli, jako tam byli, jenže pod cizí správou.
                      Rusáci za poměrně velkých lidských obětí drželi Hordu před branami Evropy. A samozřejmě před svými.
                      A co taková Oděsa? Neměli by ji Ukrajinci vrátit Turecku? Tedy pokud nechtějí pokračovat v ruské lži, demagogii a aroganci.

                      Pokud potřebovali nějakou půdu, tak si ji koupili.
                      To je hustey džouk.
                      Koupili si i ty ulice a domy ve městech, které pro ně vyčistila britská armáda?

                    30. No, cyklista, nad jejich intelektem jsem opravdu uplne onemel.
                      V dobe Kateriny Velike vtrhaval kdekdo kamkoliv. Ovsem cyklistovi vadi jen Rusi.
                      Stalin zlikvidoval islamsky puc pod patronatem nacku, oni arabove a nackove odjakziva radi spolupracovali, coz ve me vyvolava klasickou reakci „tak to ja si dam jen kavicku“. Ovsem cyklistovi nevadi islamska ani nacisticka zverstva, jemu vadi, moment, jeste jednou se mrknu do cyklistovova intelektualniho eposu, aha, lzi a demagogie Ruska. Jak se, cyklista, v jejich pripade ukazuje celkem jasne, za protiruskou propagandou je stin Osvetimi, Quantanama a halali opasku s vybusninami. Nebudou se proto jiste divit, ze se nekym takovym uz neminim bavit.

                    31. Němci byli v pohraničí od dvanáctého století a chtěli se odstěhovat zpět do Německa.
                      Bylo jim to umožněno jak správně Hitlerem, tak fyzicky Benešem, který jen dokončil, co Hitler započal (slangově „rozjel“).
                      Jako správný vymytý mozek a kremlofil prohlašuji, že Putin s tím neměl nic společného.

                    32. Ruská obranná doktrína je jasná, kdo obsadí jakoukoliv část ruského území, musí počítat s jaderným úderem.

  2. Ono to je ještě zábavnější. Islámský způsob modlení je pevně předepsán (předklánění, zvedání rukou, atd.) jsou v podstatě klasické protahovací cviky. Navíc 5x denně.
    Zákaz vepřového má na blízkém východě také hluboký smysl, je to vysoce tučné maso, které na rozdíl od jehněčího na slunci neschne, ale rychle se kazí. Tedy je nečisté – šíří smrtelné nemoci. Takže jako náboženství nomádů, kdy je předepsána hygiena a cvičení to dává celkem smysl.

    Chybou je přenášet podobné myšlenky do Evropy, kde naopak základem přežití bylo křesťanství. Vepřové je základním masem – protože prase bylo a je krom slepic jediným známým způsobem, jak recyklovat na maso i pomyje (zbytky po mytí nádobí), nasekanou trávu a jakékoli další zbytky. My doma díky prasatům nevyhodíme skoro nic. I mouka napadená moly se prostě vysype do prasečího kyblíku. Křesťanství navíc předepisuje půsty a odpočinek v zimním období, kdy panoval celkový nedostatek a odvádí tak pozornost k bohu.

    1. Podobně to je s židáctvím – tyhle předpisy na dietu vznikly za daných poodmínek někde před jedním až dvěma tisícelitími, kdy dávaly smysl. Držet se toho dneska když máme lednice, mrazáky, různé tepelné i konzervační úpravy je pakárna. Prostě (částečně) zamrzli ve starověku/středověku.

      1. Bohužel i s myšlením a nějakým pokrokem v náboženství/ideologii, tak jako částečným pokrokem procházelo a prochází třeba ŘK.

        1. No, židáci zrovna jsou intelektuální elita, zejména aškenázové, to zas jó. Jen mají furt samý svátkiy a bohoslužby a diety a čístý jídla a bůhví co.

          U slimáků souhlas, tam je značná část línejch zaostalejch hovad a ti co nejsou musí zdrhat, jinak je ten zbytek zmasakruje.

    2. Prase je v podstatě jediné zvíře, které se tradičně „sdělá celé“. Dnes se to již děšlá se všemi zvířaty a ptáky (poráženými).

      1. Samozřejmě. Ale jen prase je všežravec. Ovce sice zvládne něco málo tvrdého pečiva, ale starý tvaroh bych jí fakt nedával. Praseti je to jedno, hlavně že toho má hooodně :-D

        1. Slepice to zvládnou zrovna tak…a nepotřebují toho tolik. Na velkou rodinu prase a pár slepic může bejt, jinak se pak musí shánět extra žrádlo (hooodně). Jinak 10+ slepic a zlikvidují taky všechno.

          1. A husy a kachny. Prase bylo celkem luxus, na to už musel mít člověk dost přebytků, aby ho vykrmil.

            1. Proto se většinou dokrmuje šrotem, řepou. Slepice taky, ale těm stačí kolečko řepy a pytel-dva šrotu na rok.

            2. Na prase potrebujes tak deset-dvanact metraku brambor plus tri metraky srotu (podle cilove vahy). Pokud chces i mliko (+mliko davas karlikum a slepicim), tak to chce kravu. Z toho plyne tak hektar a pul zahumenek. A jsi v pohode, co vlastni vyroby masa a mleka tyce. Krome toho tato parta zpracuje vsechno…

              1. mimochodem… kazdy pulrok mi chodi nabidky na odkup mych poli a pastvin. Jen za posledni tri roky se cena zvedla z 6 Kc/m2 na 13 Kc/m2. Hazu to sice do kose, ale koukam koukam, jaky je hlad po pozemcich.

                1. a proč vám to chodí (mě ostatně taky)? páč dotace.

                  1. Samozrejme. Mne urazi fakt, ze mi nekdo napise dopis, ktery se ani nenamaha osobne podepsat. Uz jen to svedci o kulture techto kseftmanu.

                    Nene, pudu ze mne nikdo nedostane.

                2. Nabídky na odkup domu či bytu mám ve schránce čtyřikrát týdně.
                  Před deseti lety jednenkrát týdně.

                  1. Je to trend a některé ty lidi znám osobně. Jde o to, že vydělat si několik set tisíc můžeš třeba rokem práce od nevidím do nevidím, nebo si je můžeš vydělat přeprodejem nějaké nemovitosti v řádu několika měsíců, s tím, že těch baráků prodáš ročně třeba deset. O nic jiného nejde.

                    1. V pripade tech luk a poli jde hlavne o cerpani dotaci, tam samotny preprodej neni az tak zajimavy. Az bude Nemecko sama mesita a dotace sklapnou, bude i techto otravovacu mene.

                    2. Dlouhodobě stálejší poptávka je, podlůe mé poštovní schránky, po lesích.

              2. Nojo, jenže k tomu hektaru a půl pro prase potřeboval chalupník ještě další polnosti, aby vypěstoval krmení pro sebe a svoji rodinu. To už se mu víc vyplatila ta drůbež. Na prase už muselo bejt větší hospodářství, to každej neměl. Dneska je jiná situace, hospodářství už neni hlavním zdrojem obživy a prase si může dovolit kde kdo.

                1. to snad né půl hektaru na prase? ovce nebo koza 2000 metrů/kus, kráva něco přes hektar, prase snad něco mezi, ne?

                  1. Prase, pokud neni cinske, nepotrebuje pastvu, takze je to o bramborach, kukurici a nejakem jadru. Ja mam zahumenek 2,5 ha a pan domaci mel jalovici, dva kone, ctyri prasata, drubez a karliky nepocitam. Vsechno utahl s prehledem jen ze zahumenku.

                    Soused mi obcas spase zahradu, ta ma 35 aru a sest ovci z toho v pohode pres sezonu zije. Problem ovci je spise v tom, ze jsou svine mlsny a pokud nekde zustane nedopasek a preroste, tak na nej serou a budou becet, ze maji hlad. To krava neudela.

                    1. Kráva to udělá.
                      Sečení nedopasků je základní agrotechnický úkon na pastvině.
                      Na 1 ha se počítá 0,75 koně teoreticky. V praxi, se započtením nepříznivých let, se na pár koní počítalo asi 3,5 ha.
                      Atd.

                    2. Jo, kdyz ma krava na vyber, tak nedopasky vznikaji. Ale kdyz je trava trosku vyssi (ne po prdel), tak se krave dobre mota na jazyk a da ji. Ovce travu kouse, takze radeji ma nizkou, cerstvou.

                      Ono pustit si kravu na zahradu neni dobry napad, i kdyby to vzala docisla docista. Staci, ze je mam na loukach a pripadny pohyb po louce je jako v minovem poli. Ale ma to i sve vyhody, na mezich roste i kren a tam, kde kravy serou, se mu dari nejlip.

                2. Jasne, pokud clovek chtel i svoje obili, tak uz se hektary tocily. Kone taky neco sezerou a obdelavat to rukama vsechno nejde.

                  Dneska je to spis o tom, ze clovek vi, co ji. Pokud si ten luxus muze dovolit. Tam, kde mam chalupu, zije par rodin stylem jak pred 100 lety. Jasne, maji tri traktory, pet aut, barevnou televizi snad i na hajzlu. Ale, mladi v baraku nahore, stari dole, ctyri deti babka pohlida+babka resi dvounohe a kraliky, deda resi drevo a prasata, zetak ma stado krav na maso do Nemecka, zijou si v pohode a zdrave, aniz by si to pripousteli.

                  1. No, takový styl života by mě, městské dítě, asi brzo zabil… :-)

                    1. Mslím, že by se ti to líbilo, je to velmi pěkný způsob života.

                    2. Zazil jsem oboji a uprimne, uz by me to asi uplne nebavilo kazdy den v 5 vstavat ke zviratum, cely den makat okoli zvirat / poli a podobne, vecer v 10 padnout vysilenim do postele a druhej den nanovo…
                      Jako jo, je super, ze jidlo je luxusni. Pamatuju, jak se u nas neustale resilo dilema, co se bude varit k obedu, protoze risky uz skoro nikdo nechtel ani videt, kurat a kachen byl uz clovek prezranej a tak nakonec byl rad za skubanky s makem :-D To jo.
                      Ale ta otrocina okolo toho…
                      Nekoho to bavi, nic proti tomu, ve velkym se to da resit mechanizaci, ale I tak…

                    3. Tak nikdo snad nepotřebuje celý vepřín. Ráno prasata samy vstanou, napasou se, posbírají co jsme hodili z okna. Pak se projdou po zahradě, mrknou co spadlo ze stromů a večer dostanou svůj kyblík s tím, co přes den zbylo. Jediná kontrola je vanička s vodou, kterou si ve vedru vylijí a pak si do toho lehnou :-D Jinak chrápou v přístřešku v hromadě slámy.

                    4. Tak my meli I nejake kraliky, slepice, kachny, kravu, obcas tele..1 prase, obcas husu…takove mensi hospodarstvi no. Moc male na to, aby to slo resit nejakou velkou mechanizaci, ale uz dost velke na to, aby to clovek musel denne obskakovat, susit seno, pestovat brambory, atd atd atd…
                      Jako fakt jidlo luxusni. Stres, jak pise kolega nize, taky zadny. Zato spousta fyzicke prace (velka spousta, pravda my vsechny travu sekali rucne a vozili rucne, napriklad). Louku jsme nemeli, takze se sekalo, kde se dalo…

                      Uprimne receno, moc neberu ten argument se stresem ve meste. Kdo se chce stresovat, bude se stresovat vsude, kdo se stresovat nechce, tak se stresovat nemusi nikde. Proc by se zrovne ve meste musel clovek nutne stresovat? cim? Ze je tam spousta lidi? Tak kdyz je nemusim, tak je ignoruju…

                    5. Minuly tyden jsem mluvil s clovekem, ktery pronajima cast baraku luftakum. Po zahrade mu behaji cinska prasata a pasou se na trave. Prijeli luftaci s malym coklem, snad krysarik, nebo neco podobneho. Luftak mu rikal, ze prasata jsou nanic, i kdyz to jde ochocit jako pes. No, pry behem asi tri dnu se stalo, ze pes behal po zahrade, najednou priletel dravec, bafl cokla a odletel do prdele. Na to muj znamy poznamenal, ze prase mu jeste neodnesl…

                    6. opas 2.8.2016 v 10:59

                      Přesně tak. A když pozemkem protéká potok a na něm se zbuduje ze šutrů napajedlo (které mi mimochodem slouží i jako haltýř na ryby), není s prasaty práce už vůbec žádná, krom vysypání bedny mrkve a bedny brambor (mám levný zdroj) jednou denně na pastvinu,kde se o to podělí s ovcemi a kozami, zbytky pak zlikvidují slepice a kachny.
                      Péče o hospodářství mi nezabere ani hodinu denně, a to včetně obstarání králíků a dojení koz. Drůbež vypouští i zavírá fotobuňka a jediné, co mě nutí vstávat dopoledne je dojení, ale to opravdu není nutno provádět za kuropění.

                    7. Re: Lojza
                      2.8.2016 v 10:51

                      Ale jo, je to facha. Ale pokud chces zit bez namahave prace a nejmenujes se Rockefeller, tak bud musis mit nekoho, kdo maka na tebe, nebo musis neco jineho investovat, povetsinou nervy. Je to proste vec volby. Kdo je skrivan, tak nema problem rano obstarat faunu. Kdo je sova, tak trpi brutalne.

                      Nekolikrat v zivote jsem pozoroval zedniky na mych stavbach. Obvykle absolventi sedmi trid ZS, prace sama cernota. To, co vydelali oni na cerstvem vzduchu s cistou hlavou, to ma jiny ve stresu take. Je to jen veci volby.

                      Dulezite je, to neposrat v puberte a vybrat si, pokud mozno, takovou cestu, aby clovek nemel ani stres, ani nemusel vstavat v 5. To se ale kazdemu nepodari.

                      V te sumavske prdeli, kde mam chalupu, je pres kopec penzion. V sezone plno luftaku. Clovek ma moznost porovnat, za cim se tam ti luftaci honi a nelze jednoznacne rict, ze je lepsi byt luftak a nebo ze je lepsi byt vidlak. Dulezite spis je, jestli ten dany clovek je v tom svem zivote stastny. Opravdu STASTNY, ne spokojeny. Pak se to da nejak porovnat.

                    8. Re: h72
                      2.8.2016 v 7:33

                      Neznaji stres. Vubec. Jiny soused tam ma 160 krav na mliko. Nervozni pouze je, kdyz je dlouhodobe sucho a vypada to nahovno s otavou. Mesicni vyvar ma 120-160 tycek, v kravine dela on, zena a jeden mistni helfr. Rano podoji, vecer podoji (linka z dotaci poloautomat), pres den poresi pastviny a par veci okolo, kdyz jsem to pocital, maka 4 nodiny denne, vecer si da sprchu a jde do lesa na cernou. Kdyz chce na dovolenou, zaskoci mu tam zetak s rodinou. Maji svoje hovezi, svoji zeleninu a mliko, divocinu si ulovi. Penez dost.

                      Je to uplne neco jineho, nez tydenni stres ve meste a patecni spech nekam na vikend na kola.

                    9. Přijde lepší rostliná výroba. Vázanost na barák je tam podstatně menší.

  3. Dobrá debata o islámu. Kus domácí prasečí kůže se může hodit na přikládání k islámistovi při jeho ukládání.
    Toho se bojí víc jak těch kurdských bojovnic. Ty jim brání v odchodu do nebe dvakrát. Když se bojovník nechá zabít v boji ženskou, tak má s rájem utrum a ony jim ty bestie navíc seberou ten klíček od nebe, co nosí na krku. Vepřová kůže funguje obdobně. A stačí ji přiložit tajně, ten jejich Allah vidí všechno. Vím to od dob studií, kdy s námi jeden muslim občas pil na kolejích. Vždy když si dal frťana, tak ho do sebe hodil v koutě, tváří ke zdi. Když jsme se ho ptali, jestli to dělá, aby ho ten nahoře neviděl, tak říkal, Alláh vidí všechno. Tak jsme se ptali, proč to tedy dělá a on řekl. Vidí, že hřeším, ale vidí také, že se za to stydím. Alláh je milující a slitovný.
    Maďaři a ostatní východní křesťani mají navíc vyzkoušené, že prasata jim muslimští vládci nesebrali, jako jediný dobytek, co chovali. Stačilo platit tu daň za nezabití a ani je často nezabili, když měli dobrou náladu. Takže to domácí chování prasat je nutné zachovat, bude se hodit i za čas.

  4. Co to zase tady je?
    Ať přemýšlím jak přemýšlím tak z článku jsem se vůbec nedozvěděl v čem je islám stejný s komunismem?
    Víte už před Libií jsem říkal že je potřeba pomoci tam a né stěhovat je sem. Každej se mi vysmíval, dnes už jsou technologie schopné mořskou vodu odsolit a dostat do vnitrozemí. A částečně není potřeba ani to. V poušti se nachází spousta vody, ale musí se začít s postupným zalesňováním pouště. Je potřeba znovu zalesnit saharu, ale to tady s těma slimákama nejde, protože to je ještě horší než opice, to jen šuká a vraždí se. K ničemu to není. Stejně tak mongolsko, to je úžasná země ale těm imbecilům prostě nevysvětlíte že se dá se zemí hospodařit. Prostě to nejsou zemědělci a nemáte šanci je předělat na zemědělce. V africe to zkoušeli, ale prostě nakonec závist a lenost zvítězila a farmy vyplenili, bílé znásilnili a zavraždili a farmy zničili. Teď tam chcípají hladem a je to dobře. Musí se naučit že bez práce nejsou koláče,pak se objeví humanitární pomoc a jeji přetvoření a změna myšlení je v hajzlu jako u našich cigánů.

    1. Název článku je nesmyslný a bez vazby k obsahu. To je u potmoderní žurnalistiky standardní.
      K zalesnění čehokoliv je nutná půda dostatčným obsahem humusu. Poto by ani Muž, který sázel sromy na pískovišti mnoho nezmohl.
      Mongolští imbecilové to vysvětlení nepotřebují asi tak pět tisíc let, dokážete si to alespoň matně představit?
      Stejně jako v té Africe. Tvorové druhu Homo sapiens tam údajně žijí asi tak třicet dva tisíc let. Chcípání hladem se ovšm děje jen část této doby a vysvětlení je známo a není bez příčiny, která rozhodně netkví v humanitární pomoci, ani v tom, že by dotyční nevěděli nic o práci a koláčích.

      1. Můžu se tedy zeptat, co je podle Vás příčinou nynějšího stavu? V Africe jsou země, které dokáží živit neskutečné množství zvířat a rostlin. Sklizeň tu může probíhat několikrát do roka, nepotřebujete zvláštní stavební postupy na obydlí kvůli mrazu, máte prakticky neomezenou plochu k hospodaření, atd.
        Proč tam tedy lidé trpí hlady nebo vůbec nedostatkem? A teď nemyslím TV záběry, ale vlastní zkušenost. Opravdu je to jen o politicky nekorektní tezi s nižším IQ obyvatel?

        1. Pro člověka v západní civilizaci je to zcela nepochopitelné, ale lidé v Africe trpí hladem proto že to tak mají rádi, považují to za dobrý a správný způsob života. Tak jako je v ČR považováno za normální si vypěstovat brambory na zimu a vychovat prase, tak v Africe považují za normální trvale dřepět na zadku ve stínu stromu a pravidelně pochovávat své blízké zemřevší na hlad. Každý ví, že v Africe by mohli mít tři úrody za rok, jenže afričané nepovažuji za potřebné něco pěstovat.
          Humanitární pomoc škodí prokazatelně, například očkování v Africe přímo způsobilo přelidněnost v některých oblastech a přímo způsobilo zvýšení rozsahu hladomoru.

          1. Přelidněnost je ovšem jen někde, ale máte pravdu. Třeba Egypt je se svými 80 mil. obyvateli dávno za hranicí únostnosti a výtěžnosti země, i přes Nil.
            Dovolím si k tomu svůj názor:
            Výhodné africké klima těch 20 tis. let způsobilo jistou „pohodlnost“ při zaopatřování potravy. Proto se v určitých částech Afriky zemědělství prakticky nevyvinulo. Civilizace mírného pásu se vyvíjela postupně a přirozeně. V Africe nastal šokový skok až s příchodem kolonizátorů, což samozřejmě nese následky dodnes. Dnešní stav odráží i nepřirozený a násilný konec kolonií a předání „vlády“ lidem, kteří si neumí a nikdy neuměli (protože to neměli zapotřebí) vládnout sami. S odchodem „bílého muže“ došlo k tomu, že Afričané měli najednou nutnost starat se o sebe sami, ale nevěděli jak. Ale bohužel už viděli ty možnosti a návrat k předkoloniálním zvyklostem nebyl možný.
            A Evropa, vlivem špatného svědomí z jedné části a ekonomických zájmů z druhé, rozvrat dokončila.

            1. Afričané si samozřejmě vládnout umí, ten problém je IMO trošičku jinak>
              1) Kolonizátoři nastartovali obrovské populační exploze, protože zemědělství a zdravotní péče, které Afrika neznala
              2) Zdravotnické misie a dobročinnosti nedovolí, aby z 10 dětí přežily 3. Jenže dodnes si matka pořizuje hodně dětí, protože tak je to spravne a tak to má byt!
              3) Hranice států byly vytvořeny uměle dle bývalých kolonií, případně nějakým úředníkem. Čímž bývalá kmenová království a jiné „nestátní“ útvary byly přetrhány, což vede k tomu, že ve spoustě zemí je občanská válka -> zemědělství(byť špatné) se neprovozuje, ánžto se válčí a na poli se člověk bandě negrů brání blbě…

              No a pak tu máme vymoženosti pozdního 20. a brzkého 21. století. Např. Angola je jedna z nejbohatších zemí Afriky. Teoreticky. Prakticky je to tak, že černí vůdci si všechno bohatství nechávají pro sebe a lidé stále žijí v 19. století. O moderní medicině nemají ani tušení, moderní nemocnice(vybavené kvalitní technikou) zejí prázdnotou(mimo hlavní město se otevře klinita a následně je uzavřena, neboť cílem bylo přestřihnout pásku a otevřít kliniku, nikoliv léčit) a pokud už tam je nějaký personál(bavíme se spíše o hlavním městě, případně větších městech, venkov jede v modu otevřít-zavřít-zapomenout), je nevzdělaný/neschopný/obojí. Přestože v Angole umře hromada dětí na hlad a pro nás banální nemoce, tak tamní lékařský personál tyto nemoce neumí rozpoznat(!) v nemocnicích za miliardy(!!) s kvalitním vybavením(!!!).

              Celkově je z Afriky takovej velkej clusterfuck a průser 19. a 20. století.

              1. Třeba v Ugandě nám tvrdili, že průměrný počet dětí na rodinu jde fofrem dolů. Číslo už si nepamatuji, ale mělo to být během „poslendí doby“ z 8 na 4 ? Tak nějak.

                1. Jasně, jde to dolů, ale než se populace dostatečně sníží, tak tam budou trpět hladem, no. Trochu jsem si zapřeháněl :) Ale i tak, 4 děti v době hladomoru je prostě moc.

                  A jako bonus dostal sever Afriky solidní vlnu bez dešťů, takže tam mají hromadu lidí, málo vody, slabou úrodu a drahej chleba. Což taky nepomáhá.
                  (a pomohlo to jejich „jaru“)

                2. 4 děti pořád znamenají zdvojnásobení populace za cca 30 let. V těch končinách patrně dříve, protože mladí nečekají s dětmi do 30-35 let, jako my v Evropě.

                  1. Ne nezbytně. Moc pana Gear Brillse nesleduji(spíš když zavítá do mnou sledovaných pořadů jako host), ale jak správně poznamenal – když je člověk hladovej(jakože opravdu hladovej), tak je erekce to poslední, nač tělo plýtvá energií a rozmnožování jde stranou. Tzn. tam, kde je hlad, populace bude přirozeně klesat.
                    (ostatně hladová ženská IMO nedonosí)

                    1. Příkladem budiž takové Somálsko kde je hladomor prakticky nonstop, že? https://www.google.cz/#q=somalia+fertility+rate

                      Erekce neerekce, právě tam kde je chudoba největší se mladí snaží mít co nejvíc dětí, protože zvyšují šanci na to, že jedno z těch dětí je v budoucnu bude živit. Problém s touhle teorií je to, že je to sice logické chování z hlediska jednotlivce, ale zcela destruktivní z hlediska populace.

                    2. Somálsko…
                      Jak on to ten Vítězný Lev z Judey jenom dělal?

                  2. Je otázka,jak to bylo míněno (už si nepamatuji ani přesnou formulaci), ale pokud by šlo o rodinu, jako společnství rodičů a dětí, pak část lidí rodinu nikdy nezaloží, takže nárůst by nebyl tak prudký. U přesněji definovatelné a používané hodnoty (počet dětí na ženu) se v záp. Evropě udává na prosté udržení populace tuším něco okolo 2,1, pro třetí svět se předpokládá hodnota vyšší, nepamatuji, ale byla někde těsně pod 2,5.

                    Růst populace jde zbrzdit i zvýšením rodičovského věku – prostě vedle sebe generace žijí kratší dobu, takže i to je údaj, který je třeba brát v potaz. Např. nějakej LWG už by klidně (bez nějakých extrémů) mohl mít první vnoučata a místo toho má malé děti, takže tu de facto chybí jedna generace.

            2. Ale vždyť to přece např. Mandela tak chtěl a celý život za to „bojoval“ v base, dokonce o něm natočili několik filmů. To Mandela zblbnul lidi v Africe, že si i se svým vzděláním a schopnostmi mohou vládnout a hospodařit sami. Pod rouškou likvidace apartheidu byli tedy bílí kolonizátoři zčásti vyhnáni, zčásti odešli sami a moci i peněz se chytili černí gangsteři. Takže víceméně sedí úvaha, že prostý lid žije naprosto stejně, jako v 19. stol., vzdělání nulové, pracovní návyky i schopnosti nulové, ale právě díky uvažování na úrovni onoho 19. století se tam šuká jako mezi opicemi hlava nehlava a tak nějak se počítá s tím, že z deseti jich nepřežije na banální nemoci a podvýživu větší půlka. Prostě je to tam zamrzlé někde na téhle úrovni podobně, jako např. islám zamrznul někde ve 13. století.
              A já potom můžu vyletět jak Faust komínem, když musím čumět na tklivé, citově-vydírací klipy UNICEFU o tom, že jakýsi Henry Dixon potřebuje Vaši okamžitou pomoc ve výši pětikila měsíčně, což mu zajistí terapeutickou výživu, jinak zdechne. O tom, že vůbec neměl přijít na tento svět, když jej rodiče neuživí, ani slovo.

              Kurva a co jako?
              To se má zbytek planety posrat kvůli stamiliónům naprosto nezodpovědných a navíc líných lidí?
              Kdo z toho pojebaného UNICEFu má tolik drzosti tyhle a podobné klipy pouštět i v chudších zemích Evropy typu ČR, co mají svých problémů s vlastní populací dost a dost, nejmíň na 20 let dopředu?
              Kdo z těch pojebaných sluníčkářů z UNICEFu vymyslel tenhle citově vydírací klipový teror?
              Kdo kurva vymyslel působit jimi na citlivěji založené lidi v dotyčných, chudších zemích, co pak v návalu falešné lítosti a pro svůj lepší pocit udělají pičovinu všech pičovin. Než by to pětikilo či litr měsíčně, když si to mohou dovolit, poukazovali své staré mámě, které to prokazatelně dluží?
              Ne, mámě ne, ta neumírá, však má důchod..
              On sice neumírá ani ten konkrétní negřík, je to jen další z mnoha boud na vytažení nějaké „směšné“ částky z kapes lidí, co mají z nejrůznějších důvodů špatné svědomí. Tak si koupí odpustek, výživu pro negříka.

              Čeští důchodci, co celý svůj aktivní život dřeli na tento stát jako koně, za pár šlupek /protože rodina finančně neutáhla všechny čtyři-pět dětí na školách/ a výsledkem je nedůstojná výše důchodu, ze kterého se dá žít zase jen nedůstojně, jíst jen hodně levně a nezdravě. Tihle naši lidé nemohli za to, že za celoživotní dřinu nedostávali spravedlivou mzdu. Věřili, že když budou poctivě pracovat, tak se o ně stát v důchodu slušně postará. Důchod sice dostali podle tabulek, ale ještě socialistických. Po komedii 89 si „někdo“ nějak nevšiml, že jeho výše absolutně neodpovídá prudce vzrostlým životním nákladům, tzv. valorizace jsou všem pouze k smíchu či spíš k pláči. A tihle udření lidé se ve svém starém televizoru Tesla Orava dívají na to, jak z tohoto státu odtékají do ciziny stamiliardy a ve státní sféře se v dalších stovkách miliard krade.

              A těmhle NAŠIM LIDEM, důchodcům i nemocným dětem pomůže teda kdo? Třeba aspoň tím pětikilem měsíčně, které po nás UNICEF doslova citově vydíracím stylem klipu „zdechající nafouklý negřík“ pro tyhle opičáčky požaduje.
              Nemáme takhle náhodou povinnost především k našim vlastním lidem, kteří si sami jinak pomoci nemohou?

              Kdy už u nás skončí odtok státních peněz do všemožných prdelí? Až skončí, budou peníze na důstojné důchody našich rodičů i na léčení našich dětí, co zase budou vydělávat na důchody naší generace. Abychom už konečně přestali být civilizovanému světu pro smích sbíráním víček od PET lahví a dalšími nedůstojnými sbírkovými akcemi, aby se vybralo na složitější či dražší léčení toho či onoho dítěte.
              Na jedné straně tento zkurvený systém se zkurvenou zlodějskou vládou, plnou arcizmrdů dává okatě najevo a proklamuje, že na péči o naše vlastní děti, vlastně to nejdražší a nejcennější co máme, peníze nejsou a nebudou. Na straně druhé se výše pojmenovaný zmrdisystém už ani nesnaží kamuflovat pětadvacet let biliónových zlodějen jak vlastních, státních, tak různých Motoinvestů, Harvardských hajzlů, Bakalů a ještě tisíců dalších, za jejichž vydatného přispění peníze za státní majetky nevratně odtekly pryč z republiky.
              Za ty majetky, na jejichž výstavbě se za pár šlupek či zadara podíleli ti dnešní důchodci, co mám na mysli.

              1. Já teda nevím, školy nemám, ale zato mám ve svém okolí několik důchodců, kteří tu skoro celý svůj produktivní život budovali socialismus, a nemyslím si, že nějak výrazně strádají. Teslu Oravu už dávno vyměnili za satelitní komplet s LCD a i přes nevysoký důchod dokážou několikrát do roka dětem nebo vnoučatům narvat nemalé částky. Někteří si kupují zbytečné věci v „akcích“ a spíže jsou narvané jak sklady CO. Všichni mají svoje bydlení a myslím si, že nežijí špatně…

                Jinák s Vámi ohledně strategie OSN souhlasím.

              2. Kdybych takových důchodců, o kterých píšu, neznal několik desítek, nepsal bych to. V malých městech a vesnicích to vypadá mnohem odlišněji, než ve velkých městech. Je to přirozené-ve velkých městech se vydělávaly větší peníze i za socialismu a důchodci tam mají logicky vyšší důchody. Přál bych Ti mluvit s lidmi okolo osmdesátky, se základním vzděláním či dvouletou učňovskou školou, co celý aktivní život dřeli v JZD. Nemyslím třeba automechaniky, šoféry, kombajnéry atd., ale ty úplně nejobyčejnější ženské, co třeba chodily jednotit řepu, ručně okopávat tam, kde mechanizace nebyla či se nedostala, dojičky, poklízečky v kravínech, vepřínech, slepičárnách…Jsou to lidi, co mají dneska kolem osmi tisíc důchodu, nebydlet ve vlastním domku se zahrádkou, nezvládli by finančně bydlet a žít jinde.
                Ano, důchodci co ještě zvládají cpát peníze dětem se určitě špatně nemají. Ale jak píšu-buď větší města, nebo na vesnici či malém městě vyšší, dobře placené místo.

                1. máte o úrovni platů město/vesnice za socíku a současné bídě poněkud nepřesné představy (respektive asi v zásadě správné, ale tak nějak zapomínáte na ty vesnické nedaněné nepřiznávané deputáty, které se samozřejmě do důchodu nepromítly). ta pravá bída je na sídlištích, ve městech dostatečně velkých na to, aby byla anonymní. bába v domečku se má královsky (tedy má-li hodné děti a slušné vztahy se sousedy)

                  1. Na vsi se nyní důchodci mají královsky. Většina bydlí ve vlastním, dům je v cajku, už do smrti se na něj nemusí sáhnout, traktor a nové auto v garáži, brambory, jablka, švestky, třešně, rybíz, okurky, dýně, vlastní, hezká krajina vůkol, a manželský pár se každý den probudí s 700,- Kč po polštářem. To nemůžete nikdy utratit, nejméně desítka jim měsíčně zbyde, na cokoliv. Zaslouženě, proč ne? Žádná další generace takové důchody již mít nebude.

                    1. většina příčetnejch důchodců na vesnici co nejsou úplný smolaři to tak mají. pak jsou samozřejmě smolaři, nemoc si člověk (většinou) nevybírá, neštěstí v rodině take ne. samozřejmě v každé vesnici je nějaké Homimo (to jsem pochytil slengový účetnicko-exekutorský termín), které si nabere nesmyslné úvěry na kraviny a pak mu exekutor polepí ledničku a vezme střechu na hlavou, vo tom žádná, a když je to navíc sedřenej důchodce, tak je to holt smutný a pěkně se na tom demonstruje ta krutost kapitalismu.

                    2. No,jenze na tech vesnicich ti lide, namisto krmeni ptacku v parku sli makat na zahumenek,takze holt ted na stari tam maji treba ty jalbka, ktera si mestsky duchodce musi koupit.Holt jejich investice do budoucna (ona ta jablon nerodi hned zitra) se vyplatila.

                      Zil jsem nemalou cast zivota ve velkomeste a vim,jak se tam lide staveli ke svoji budoucnosti.Byt casto na dekret (co bych do toho vrazel prachy,zejo),penize se roztocily v pozlatkach (prece nebudeme jako vidlaci jezdit v osuntely stodvace).Pak jeden z nich odesel,druhy sedi ve stometrovem byte sam a strasne se divi,ze ma platit najem jako krava.

                      No a?

                      Ja proste nemam rad breky mestskych duchodcu.Kdo nebyl linej,nebo vychcanej,setril si bud na svuj byt,nebo mel druzstevni,kde pak zabojoval o vyplaceni anuity,pripadne si nekde poridil treba chatu v zahradkarske kolonii,ktera sla rozsirit vzdy,i v CHKO.

                      Druha vec je,ze tito lide zili v produktivnim veku v dobe,kdy existoval duchodovy fond a nikdo by si nedovolil s nim zamaznout dluh konsolidacni banky.Bohuzel tito lide nalitli kecum Veskrny a bezmezne verili,ze bude lip. mnody – ze bude lip samo.

                      Muj dela byl kulak,minuly rezim si s nim totalne vytrel prdel.Po kotrmelci deda vyzadal pozemky z5,dostal je temer vsechny a dneska na nich hospodari bratranec.Zije slusne,dobre,nestezuje si a zivi pomerne pocetnou rodinu.Cili se vratil tam,kde to memu dedovi prerusili.A verim,ze pokud se neco neposere,tak bratranec bude ve stari zit dobre,i kdyby duchody nebyly.Protoze statu neveri a zajistuje se sam.Neceka,ze nekde na nastence bude nejake HowToDo. Kolektivismus je proste nenavratne v prdeli.

                      Kazdy mel moznost za minuleho rezimu jit z dediny do mesta, nebo obracene. Jit ale do mesta v produktivnim veku,kdy je prijemne mit dobre placenou praci za rohem a vikendy uzivat misto na poli nekde po vyletech, holt prinasi smutne stari. Kazdeho volba.

                      Az na vyjimky,kdy jde o necekany zdravotni pruser,nebo jinou fatalni zalezitost,si lide za svoji situaci ve stari mohou sami. Tim nechci rict,ze investice do nejakych duchodovych piliru jsou to reseni. To ani nahodou.

                      Drive lide investovali do svych deti a ty jim to pak vracely ve stari. Dneska je moderni zit sam,abych proboha nemusel byt nekomu za neco vdecny. Okay, zivot mestskeho samotare je super. Nez dojdou prachy.

                    3. tak. ale i ten měšťan může být letorou sedlák. koupě bytu nebo kanceláře nebo i té chalupy je sice poměrně konzervativní a nejistá investice, ale je to investice, něco hmotného a likvidního, něco jako kupovat pole nebo sázet sad. není to prožrání.
                      (mohl bych si tu a tam, jednou za pár let koupit fungl nové auto střední třídy. neudělám to)

                    4. Ale jo, nejsou vsichni stejni. Ale kdyz se podivam okolo… tak najdu prikladu „prekvapenych“ duchodcu habakuk. Staci muj tchan. V zivote neusetril ani hovno. Statni zamestnanec, tchyne taktez, zili si spokojeny pohodlny zivot jak za totality, tak ted. Byt, ktery maji, jim jeste za totace sehnalamatka tchyne, ktera proste stale mela potrebu kumulovat hmotne statky, ze „co kdyby“. Ve finale tchan ma byt, od sve tchyne, garaz, kterou sehnala jeho tchyne, chatu, kterou postavila jeho tchyne s manzelem,… on sam nesehnal nic, v pohode proplouval bezstarostnym zivotem skolniho inspektora, uzival prazdnin a pohody.

                      Najednou ted, byt potrebuje udrzbu, garaz ma v haji strechu a tchan je z toho rozladeny, ze veci, na ktere on cely zivot sral, po nem ted chteji penize, kdyz on je na duchode. I kdyz, podle mne, duchod nema vubec spatny a ma si hovno co stezovat, tak najednou si pricichl k realite zivota a je z toho na prasky. A takovychto lidi tady po sidlistich najdu mraky. Pritom zrovna ti statni ouradove si maji prd co stezovat, protoze je nikdy nikdo na ulici nevylil a urad jim nezprivatizoval. Mnoho lidi je na tom mnohem hure. Jenze – byli casto zvykli, ze stat se postaral, stat zaridil, tohle bylo zadara, tamto za pusu,… a ono uz to tak neni. A ze pry kde je ta spravedlnost. Nevim, o jake mluvi. Tak meli zabranit prevratu v roce ’89, nebo si meli nakrast jako ostatni po prevratu. Nevim, jake jine alternativy lze nabidnou nekomu, kdo byl v zivote zvykly pasivne sedeta koukat.

                      Nechci ale bagatelizovat, ze takovi jsou vsichni. Jiste nejsou. Ale znam velmi mnoho tech, kteri proste takovi jsou.

                      Podobne se citim, kdyz jsem na srazu svych spoluzaku ze stredni. Breky tech, kteri byli lini zvednout prdel pro cokoli, nebo kteri si uzivali v mladi a ted nadavaji na vsechno okolo, pripadne zavidi i tomu, jak se mam ja. Pritom ja jsem si vzdy pro vsechno musel dojit, nikdo mi nic nedal. Kdyz jsem jeste za totace zacal podnikat, tak zrovna tito lide mi treba rikali „ze se na to vole nevyseres, pojd radsi na hokej“. Ja si dnes zajdu, kam chci. Oni sli tehdy. Podle mne je to fer.

                    5. technická – děti dnes nejsou investice na stáří. To je jen materialistické obhájení rozmnožovacího pudu. Když si vezmu jaké jsou dneska náklady na dítě než se postaví na vlastní nohy, tak kdybych ty prachy co nacpu do dvou dětí rozumně investoval, tak si budeme se ženou ve stáří žít velmi slušně až do smrti. Předci tak ale neuvažovali, mít děti byl prostě boží řád světa. Považovali to zasmozřejmý běh světa a nemuseli si to nijak ospravedlňovat kecama o investici.

                    6. Nutné minimální náklady na výchovu a zabezpečí dítěte před tím, než se postaví na vlastní nohy, jsou v dnešní měně cca 2 mega. je na každém, zda mu to stojí za to. Já si myslím, že to za to stojí. Tolik radosti za tyto peníze nelze sehnat levnějš. Nic mne nenapadá, co se s tímto dá srovnat. Mít děti je to nejlepší na světě.

                    7. h72 – jo, děti za to určitě stojej, o tom žádná.

                    8. Re: shane 4.8.2016 v 21:36

                      Jak se to vezme a jak dlouho hodlá člověk žít. Pokud člověk investuje pořádně i formou výchovy a setrvání vřelých vzájemných vztahů, tak to zajištění ve stáří dětmi může být i v dnešní době. Pokud do dětí někdo sype prachy jak do bezedný díry a na ostatní sere, hlavně s tou výchovou se to sypání moc neslučuje, tak se holt nemůže divit, se mu mnoho nevrátí.

                    9. Re: shane
                      4.8.2016 v 21:36

                      Investice do deti je sice rizikova (dite nemusi byt happy ze spolecneho zivota s rodici), ale pokud je deti vice, rekneme 3 nebo 4, tak pravdepodobnost toho, ze aspon nejake se o stari rodicu postara, nebo si starost budou sharovat.

                      Bezni lide drive nebyli dost bohati na to, aby si mohli sporit na stari. Tedy, alespon ne na vesnicich. Ve mestech treba mohli koupit nejaky najemni dum, ci obchudek, trafiku. Na vesnici maloco muze vydelavat penize „samo“.

                      Ale vem cert, co bylo drive, ona fura veci byla jinak, vcetne danove zateze. Kdyz ale vidim treba souseda na Sumave, ktery ma ctyri deti a ty se u nej porad toci, protoze bud s necim pomuzou, nebo neco privezou, tak si rikam, ze je to pro nej porad lepsi, nez kdyby dedek byval zil „single“ a dneska byl v perdeli.

                      Moje svagrova je lekarka. Ve spitale travi vetsinu zivota. Je ji 36, pekna kocka, ale je rozvedena, bezdetna. Hucime do ni, ze pokud chce deti, tak by to kurva mela zacit resit. Jenze ona je sama sluzba, ted to nejde, ted taky ne (ostatne to byl jeden z duvodu jejiho rozvodu), no deti snad casem… Navic si narazila typka, ktery uz je skoro padesatnik, bezdetny a deti ani nechce. Komplikace zivota. Kdyz uz se svagrova v praci urve, tak jedou se „smetankou“ nekam na kola, nebo chlastat, proste jeji nabijec dela ve statni sfere a musi tuzit vztahy.

                      Cele by mi to bylo fuk, kdyby ale obcas nezajela k nam, nevysypala vagon hader a hracek u nas a po lahvince dobreho moku nebrecela, jak ma zivot fprdeli a deti nikde. Za strizliva to nikdy nerekne a ‚keep smile‘, zije ve velkem meste, kde je vsechno super.

                      Jo, vydelava slusne penize. Na zenskou urcite, tipuju tak okolo 60t hrubeho. Na duchod zajistena bude.

                    10. Eh, nektere vety jsou cestin muj kobylek – sorry, musel jsem delat neco na pozadi a ztratil nit.

                    11. Lékařka ve špitále a takový plat? To asi těžko, zvláště v jejím věku. Znám přesně životní úroveň těchto lidí. Šedesát má dohromady manželský pár lékařů, i s přesčasy.

                    12. Co vím ze svého okolí, tak ta cifra je bližší spíš tomu, co píše sysop. Samozřejmě, že to nejsou nástupní ani průměrné platy, ale když se započítají ty přesčasy a různé příplatky, tak doktor 10+ let po škole na takové peníze dosáhne i v leckteré menší nemocnici.

                      60 tisíc hrubého znamená, že si domů nese něco mezi 40 a 45 tisíci.

                    13. I příklady z mého okolí tomu odpovídají, pokud mohu přispět s troškou do mlýna.

                    14. Re: Sysop 4.8.2016 v 22:26

                      To je normální, zlatá klec se opouští těžko. Například znám nemálo lidí, co říkali, že do Prahy jdou jen vydělat prachy a děti by chtěli mít na nějakém malém městě a na Prahu se potom vypíchnou, najdou si klidnější práci, atd.. V praxi vím o několika málo případech, kdy šli do měnšího města a dál dojíždějí do Prahy a jinak tam všichni zůstali. Bo pochopitelně přechod na poloviční či nižší plat se těžko kousá, nehledě na to, že v té Praze mají velkou šanci „něco“ sehnat, tady povenku je to „něco“ většinou mnohem nejistější a podstatně horší.

                      Teď sleduji bankéře, který tvrdí, že v 55 letech se stěhuje mimo Prahu, sežene si tam místo šéfa pobočky s pár podřízenými a jinak pojede z úspor. Vezmu-li v úvahu, že je mu přes čtyřicet a kupuje přímo v Praze barák, tak mě to nepřijde moc pravděpodobné.

                    15. Hmm, mně to přijde jako životaschopné, pokud ten barák při odchodu z Prahy bude splacený a pan bankéř ho prodá… ;-)

                    16. Re: Childeater
                      5.8.2016 v 12:58

                      Neproda. Za tech 15 let vydela na domek nekde na vesnici, barak v Praze mu zajisti duchod + obcas spoji cestu za dochtory s omrknutim najemniku.

                      Znam par lidi, co na duchod odesli z Prahy a dojizdeji tam jen za dochtory, bo je znaji a take jsou v Praze vetsi moznosti ruznych narocnych leceb.

                      Velkomesto je zdrojem prace a to je jeho nesporna vyhoda. Pokud ale clovek vychovava deti, pak je to na zvazenou, co je pro dite lepsi. Jestli lepsi zivotni prostredi a mozna mene penez doma, nebo obracene.

                      Poznal jsem oboji a pro deti jsem odesel z mesta. Nelituju. Ale take vidim fury sousedu, kteri to maji problematicke. Konkretne tady hodne lidi dela v Rajchu, takze doma jsou oba rodice jen o vikendech.

                2. Já teda nevím z čeho jste vydedukoval, že píšu o lidech z velkých měst. Popisoval jsem příklady lidí, které znám a do puntíku to sedí s Vaším popisem důchodců. Já jsem z malého města a lidi, které v důchodovém věku znám na 90% dělali buď u Státních Statků nebo v JZD. Maximální vzdělání učňovské. Jak píše Lukáš B. níže, spíš bych věřil tomu, že se bude jednat o lidi z měst, kteří žili a žijí v paneláku nebo bytovce. Zde je ale otázkou, proč teď tak žijí.

                3. Sousedky, co dřely v JZD (konkrétně jako ošetřovatelky dojnic ve VKK) a šly do důchodu počátkem devadesátých let na tom byly s důchody poměrně dobře, protože i platově na tom byly nadpůměrně. Kombajnéři měly vysoké výdělky v sezóně, ale mimo sezónu byli pod průměrem, po jejich kvalifikaci a pracovním nasazení nebyla poptávka.
                  Jednotit řepu chodili již v sedmdesátých letech všichni – člen JZD dostal svůj díl lánu a pracovala na něm celá rodina. Nicméně s nasazením jednoklíčkového osviva v osmdesátých letech jednocení vyšlo z módy, v různých podnicích různě rychle, ale vyšlo.
                  Tragické důchody měli členové JZD odšedší o důchodu v sedmdesátých letech. Byli to ti, kteří zažili odměňování v t.zv. jednotkách a výdělek cca 1,50 Kč za den skutečně nebyl pro výpočet důchodu to pravé terno. Dlužno podotknout, že žijícího pamětníka oné doby neznám – možná zde je někdo, který to štěstí má a dokáže přidat nějaké upřesnění.

                  1. KOmbajnéři měli ale v zimě práce ažaž. Jednak na údržbě mašin (každé JZD mělo STS, resp. halu nebo haly, kde se dělal servis všeho – a že se toho rozbije na polích dost, o tom žádná), dále existovala přidružená výroba – to bylo již na každém předsedovi, co rozjel. Tam, kde byli líní či netvůrčí, neměli samozřejmě nic.

                    1. STS, tedy Státní Traktorovou Stanici, nemělo žádné JZD, a to zcela logicky.
                      Servis, tedy slengově dílny JZD měla, samozřejmě.
                      Na polích se toho rozbije dost, ovšem v sezóně, zatímco mimo sezónu jen prostředky přísunu a mechanické vybavení stájí, prakticky není půl roku do čeho píchnout.
                      Přidružená výroba tak, jak ji popisujete, fungovala snad v šedesátých letech.
                      V dobách pozdějších fungovala přidružená výroba pakticky na průmyslovém základě, tedy s plným celoročním provozem.
                      Vrcholem bylo JZD Slušovice, kde se vysoce tvůrčímu předsedovi podařilo rozjet zemědělství jako přidruženou výrobu svých vlastních přidružných výrob (děkuji tímto Jaroslavu Haškovi).
                      Jako prostý vidlák jsem poznal JZD opravdu zblízka, takříkajíc zevnitř.
                      Jinak vizte též:
                      Pridružená výroba (Lojzo, My nič, my muzikanti, Bratislava 1987)

                    2. Taktak, přidruženka jako plnohodnotný malý strojírenský podnik.
                      Slušovice nesnesou srovnání, protože Čuba byl prostě šmejd, resp. šikovný kapitalista, tam se děly věci, které by neprošly ani dnes.

                    3. Počkejte, jaká „státní“? Nechtěl jste napsat „strojní a traktorová stanice“?

                    4. Jistěže chtěl, ale spletl jsem se.
                      Dobré je, že se najde pamětník nepostižený sklerózou.
                      Ale to, že ji žádné JZD nemělo, je doufám správně?

                    5. Strojní traktorová stanice musela být zřízena od určitého počtu strojů, v návaznosti jednak na obdělávanou plochu a jednak i celkové zaměření dotyčného družstva. Pokud bylo např. „specializováno“ na obilniny jako takové, tak se jim už s ohledem na počet jednoúčelových strojů prostě vyplatilo mít vlastní STS.
                      Půjčování kombajnů mezi družstvy ve větším přišlo až v 70.letech s příchodem kombajnů E-512 a E-516 z NDR. Do té doby mělo každé družstvo přiděleno svůj kmenový počet naprosto šílených, ruských otevřených strojoven SK-4 a SK-5, co víc stály či hořely, než žnuly lány..
                      V našem městečku /2.500 tehdy/ mělo celkem velké místní JZD svou, poměrně dobře vybavenou STS. Chodili jsme tam za ameriky či flašku porůznu, prakticky cokoli ufušovat, od přesného stříhání /nikoli vlastního plechu/ na strojních nůžkách, přes soustružení /nikoli vlastního materiálu/, frézování, sváření plamenem, ohýbání a všecky další zámečnické a strojařské záležitosti, až po box se dvěma stříkacími pistolemi. Měli tam i na tehdejší dobu prakticky všechno a na slušné úrovni. byli totiž „občas“ nuceni si některé poruchové a nedostatkové díly vyrábět sami – toto byl jeden z velkých důvodů zřizování takto vybavených STS. Nedostatek či pomalý přísun ND snad na všechno. Kdo tehdy nebyl přes zimu šikovně předzásobený, tak v sezóně byl v řiti. Pamatuju se, že jediné mašiny, co jsme jako klučiska nikdy neviděli stát porouchané, byly staré, zelené Z25 a Z50-ky Zetory. To jezdilo snad furt i v zimě, chrabrým silničářům všecko pozamrzalo, nebo nešlo nastartovat a jediné, co šlo nahodit a bylo schopné jezdit s pluhem, byly jezedácké Z50-ky…

                    6. STS nezřizovala JZD, ale stát. Stanice byly určeny k provozování a opravám strojů pro jednotlivá JZD nedostupných.
                      S ekonomickým rozvojem JZD činnost STS postupně slábla.
                      V okolí města s dejme tomu 5000 obyvateli a příslušnou STS bylo pět JZD obdělávajících asi 15OOO ha a v onom městě bylo další s 3500 ha.
                      Každé z těch družstev mělo svoje dílny rozsahem často překonávající onu dožívající „traktorku“.
                      Co se týče zimní údržby silnic, tak OSS měla jasné priority údržby jednotlivých silnic, takže se při vhodné konstelaci do některých obcí skutečně nedostali, případné zamrzání hrálo až druhou roli.
                      V rámci diskuze: kdo podle vás zřizoval a provozoval Okresní zemědělské správy, neřku-li tz krajské?

                    7. K diskutovanému problému mám i t.zv. istorické okénko:
                      V 50. letech, po kolektivizaci vesnic a založení jednotných zemědělských družstev, byly zakládány strojní traktorové stanice ( STS ). V té době byla také založena STS Tupadly. Strojní traktorové stanice vlastnily veškeré zemědělské stroje a poskytovaly služby zemědělským družstvům. Služby zahrnovaly veškeré zemědělské práce, počínaje přípravou polí před setím až do sklizně. Rozmachem družstev si již družstva sama kupovala zemědělské stroje a práce na polích si vykonávala sama. Strojní traktorové stanice už jenom prováděly opravy těchto strojů.

                      V 60. letech se STS Tupadly sloučila s STS Uhlířské Janovice a dále pokračovala pod jménem STS Uhlířské Janovice.

                      V 70. letech si již zemědělská družstva dělají veškerou práci i opravy strojů sami. Strojní traktorové stanice ztrácejí původní smysl a přecházejí na vlastní výrobu. Dále funguje jenom středisko opravy a mechanizace živočišné výroby (MŽV), které funguje ještě v současnosti. Strojní traktorová stanice začala spolupracovat s podniky se zemědělským zaměřením, pro které vyráběla různé potřebné výrobky a následně vzniklo středisko kovovýroby. Strojní traktorová stanice spolupracovala např. s těmito podniky:
                      – STS Hostivice – výroba výrobků pro vybavení drůbežáren,
                      – Agrozet Humpolec – výroba dílů z plechu (blatníky, kryty)
                      pro nakladače,
                      – Agra Přelouč – výroba ovladačů krmítek pro vepříny
                      a s dalšími.

                      V roce 1981 STS Uhlířské Janovice převzala od Agrozetu Rožmitál výrobu sběracího zařízení HORAL, které se v menší míře vyrábí ještě dnes.

                      V roce 1990 se podařilo získat kontrakt s německou firmou FELLA Werke GmbH & Co.KG. Tato společnost se zabývá konstrukcí a výrobou zemědělských strojů, zejména strojů pro sklizeň píce. Kontrakt obsahoval výrobu některých dílů pro diskové žací stroje, obraceče a shrnovače píce. Výroba jednotlivých výrobků pro tuto firmu pokrývá cca 90% celkové produkce střediska kovovýroby. Zbylých 10% z celkové výroby je zaměřeno na výrobu sběracího zařízení HORAL a další zakázky.

                      Stanice Technických Služeb s.r.o. se sídlem v Čáslavi vznikla na konci roku 1991 transformací ze Strojní Traktorové Stanice.

                    8. Kombajnéři = traktoristi, měli samozřemě práci i přes zimu. Když pominu údržbu, tak se vozila senáž a siláž, vyvážel se hnůj, chodilo se i dojit a krmit. Ono taky nástup do práce v 5:00 – snídaňka, káva, rozkoukání, cigárko, první škopek; 8:30 – 10:00 svačina, škopek, kecání, zevlování; oběd cca hodinu, káva. Uklidit stroje, zamknout, umejt. 13:30 – X hospoda/práce na baráku (vlastním)…
                      Někde tohle přežívá dodnes :)

                    9. Siláž a senáž, tyy joo!
                      Nikoli náhodou jsem zvýraznil slovo přísun, pokud jste si tedy všiml.

                      Práce na navážení krmiva je z podstaty pravidelná, každodenní. Zabývají se jí specialisté, přísunáři, kteří zkousli velmi nepříjemnou pracovní dobu a za to měli plat blížící se úrovni platu předsedova, samozřejmě nikoli po přepočtu na hodinu.

                      Hnůj z hnojiště u stáje na hnojiště polní se vyváží kampaňovitě, to ano.

                      Dojit a krmit se chodí denně celá rok, tam se volný kampaňový pracovník neumístí.
                      T.zv. zástupy za dovolené a nemocenské si směny vykrývaly vlsatními silami, bez záskoků kamaňových pracovníků.

                      Vaše představy o pracovní době a její náplni mi připadají známé, určitě jsem je již slyšel.
                      Nojo!
                      Děda rád poslouchal Hlustvisiháka v pořadu Sobotní směska humoru, tak tam to říkali, joo!
                      (Samozřejmě, práce kombajnéra v dílně mimo sezónu za t.zv.základ takhle občas vypadala, nicméně nástup byl v 7:00, i zde jste příznačně mimo.)

                      (Jinak: kombajnéři = traktoristi není přesné. Byli mezi nimi právě často příslušníci jiných profesí v kampani postradatelných, například operátoři senážních věží a atd. Ti ovšem mimo kampaň makali na svém úseku v úplně jiném režimu, než popisujete.)

                    10. Ale no tak.. Diskutujeme ne? V podstatě jsem chtěl tu akademickou debatu odlehčit vlastní zkušeností.

    2. Nemalá část Afričanů zemědělci jsou (namátkou – kukuřice, banány, čaj, růže, různé ořechy, chov krav…), není je třeba na zemědělce předělávat. Tak početné populace by v Africe bez zemědělství neměly šanci vzniknout – že nárůst populace předběhnul v některých oblastech růst výkonnosti zdrojů potravin je druhá věc, ale zeměděství v Africe je už dlouho. Je otázka jeho efektivity, ale ta se dá zvyšovat de facto všude.

      A obecně – je něco špatně na tom, nebýt zemědělec (tedy pokud nejste příznivce hustých populací)?

      Jen tak na okraj. Afrika je veliká a jsou místa, kde trpí hladem, ale např. v Nairobi jsem viděl bilbord s reklamou na prostředek na hubnutí.

    3. Pokud Vám není jasné, co má společného islám s komunismem, dovoluji si doporučit tuto tabulku:

      http://cover72.net/img/komunisti_sariaci.jpg

      1. tak všechny totality jsou na jedno brdo, navíc bod 5 u komunistů je pěkná blbost, protože nekomunisté občany druhé kategorie nikdy nebyli, už jen proto, že komouši do strany rozhodně nebrali každýho.

        1. Nejen bod 5…treba dnes je jiz dobre znamo, ze treba teroristicke utoky komunistu v Italii bylo dilo CIA.

      2. k tomu by stačilo přidat pár řádků které to vyvrací:
        např.
        Muslimové věří v Boha Židů a křesťanů
        Komunisté popírají boha Židů a křesťanů
        tabulka je logickým klamem, pouhým odvedením pozornosti.

  5. Jistě, tabulka je velice přehledně a dobře účelově zpracována, nicméně o diskutované problematice nevypovídá nic, jak ukáži v závěru příspěvku.

    Vložka:
    Stejně bych se jednou rád dověděl, co že je to ten komunizmus s těmi komouši.
    Ze zdejších diskuzí mám stále silnější pocit, že se jedná o synonymum pro pumpičkáře nebo cyklisty – pojem je úspěšně vyprázdněn a stal se pouhou nadávkou.
    Ono by se dalo úspěšně pokračovat, ne? Což nebyl Brutus jen obyčejný komouš, který se zúčastnil vraždy panovníka, aby mohl napříště rozhodovat kolektivní orgán? Což se nejednalo o revoluční převzetí moci?
    Atd.

    Slíbené ukázání:
    Nedávno jsme to tady (jistěže v jiné diskusi) uvedl a vidím, že je to nutné zopakovat: Islám jako pevně zakotvená feudální ideologie nemůže mít s marxismem (jak uvádí Cover72 v odkazované tabulce – marxismus jako ideologie komunismu) společného nic.
    Praktické násilné realizace ideologií ovšem shodné, a nebojím se říci obecné, znaky vykazují do té míry, že na prosazované ideologii samotné vlastně nezáleží, a to se mi jeví z Cover72ovy tabulky vyplývat jasně.
    Můj soud o nesmyslnosti nadpisu diskutovaného článku pak odkazovanou tablkou není dotčen, natož pak vyvrácen.

    1. Povážlivě dosti srovnání v uvedené tabulce je značně nepřesných.

      1. A to mně zase připadá poměrně přesná…

      2. Můžete uvést konkrétnĕ co je velmi nepřesné?

        1. Minimálně s body 2,5,7,8,10,12 a 14 by se dalo v případě ČSSR úspěšně polemizovat. Tabulka je zpracována nejen účelově, ale také silně demagogicky.

  6. Koukam, ze nase PG-75 se pouzivaji vzbourenci v Aleppu… Jakpak asi teroriste ctou ceske navody? Se pak nedivim, ze trefuji civilisty.

    https://www.youtube.com/watch?v=xAR8SaGYnX0

    Cas 1:39.

  7. Autor zcela ignoruje fakt, že islám je náboženství (tedy nabádá k víře v Boha, mimochodem stejného jako boha Židů a křesťanů), zatímco Marx s Engelsem sepsali kapitál a spoluzaložili internacionálu komunistů proto, aby jakoukoliv podobu boha (včetně Boha Židů, křesťanů a muslimů) a všechna náboženství včetně včetně islámu vyloučili z lidského života.
    Autorova nedostatečnost filozofického a náboženského rozhledu se tak výrazně projevuje v odstavci, který začíná „Muslimská víra nebyla ve skutečnosti nic jiného, než odnož víry Izraele“. Projevuje sice jakousi znalost historických reálií prvotních souputníků proroka Mohameda, kteří putovali pouští, kteří se však omývali pískem a velbloudí močí (nikoliv tedy vodou, jak uvádí autor). Z toho plyne, že autor Korán ani neviděl, protože kdyby ho viděl, tak by to věděl. Papouškuje ale jen to co mu řekli jiní a prokládá to vlastními smyšlenkami o „naprostém uspokojení“ po omytí tváře…
    Inu co dodat: je mi líto, že věří tomu, tím spíš že se najdou tací, kteří tomu budou věřit.
    A ještě: Ne, opravdu nejsem muslim, nikdy jsem jím nebyl a nikdy ani nebudu.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017