Hyundai i30 usage report - zpět na článek

Počet komentářů: 355

  1. UFFFFF

    Ano, je to hate článek UŽIVATELE nikoliv ŘIDIČE, jak již sám název napovídá. Dozvěděli jsme se, že vůz má bezpečnostní fičuru, předpokládám možná dokonce nařízenou nějakou normu EU, že se nemá matlat na tablet za jízdy a je to jištěno ručkou a pak že má řadu ergonomických nedostatků typu „nelíbí se mi páčka“ „nevidím na kontrolku“ „plasty jsou laciné“.

    Taky že autopilot se s teslou za 3 míče v autě za 4 kila nedá srovnávat.

    Jak auto jezdí, brzdí, řadí, sedí, svítí, jak se s ním parkuje, žije ve městě, jezdí po dálnici ani čárka.

    Jen 2x A4 o tom, že je to nejhorší zkurvený křáp na světě.

    BTW, řízení se vám klepe proto, protože někdo někde nakopl na díře kolo, protože to bylo auto z půjčovny a k těm se každý chová jak hovado ne spa? To vám udělá i ta Tesla za 3 míče, i Buggatti za 50.

    Článek se měl jmenovat „ergonomie elektronického vybavení hyundai je špatná a nesedí mi“.

    Spíš je mi trochu smutno z toho, že článek automaticky dostal dobrou známku evidentně jen díky tomu, že jde o hate na zde prostě nenáviděnou značku. A to si říkají petrolheadi :)

    1. Asi mám problém s aplikací toho moderního slůvka „hate“.

      Abych něco nenáviděl, tak k tomu musím mít nějaký motiv. Já chápu, že tu jsou nějaké komunity zastánců nějakých značek a že mezi nimi může panovat to čemu říkáte hate. Do určité míry za to nejspíš může přístup českého zastoupení značky Hyundai, které se snažilo vymezovat proti škodě a srovnávat se s ní. Přirozeně z největšího koláče se dá nejvíce ukousnout, ale také si tím Hyundai ukosl asi moc velké sousto. Každý bude do určité míry špatně snášet kritiku produktu co si koupil, protože to zpochybňuje jeho rozhodnutí a tím i jeho. Ovšem škodovkáři jsou v tomto pacienti poněkud nadprůměrní, takže mě ten konflikt moc neudivuje.

      Já osobně škodovku nikdy neměl, protože mě to neoslovilo. Odmítnul jsem jí i jako vůz k soukromému užívání bezplatně a vybral si něco jiného. Řídil jsem několik variant Fabie od holobitu tříhrnku až po RS, mnoho variant Oktávky od I po III, Superby, Rapidy. Není to můj šálek. Taková Astra H je vysmívaný Opel a nedám na ní dopustit (Astra G byla ale strašná srajda).

      Do i30 jsem usedal bez emocí a napsat tento článek jsem se rozhodl až po reálné zkušenosti s autem, protože mě opravdu nesedlo.
      Jestli je to pro vás hate, tak prosím. Ovšem můžou si za to samo.
      Psát plnou recenzi nebudu. Neměl bych z toho radost. To auto za to nestojí.

      1. upřímně, mě nezklamal ani tak váš článek, jako bezvýhradně kladná reakce na něj, protože tam to auto jen selektivně a záměrně plujete, aniž by jste mu uznal jedinou dobrou vlastnost a to lidi rádi slyší, protože na auto pro „chudé“ nebo „šetřivé“ je třeba plivat. Bohatej má novou prémiovku (fasovanou z práce) a socka z ghetta sice 30 let staré, ale bávo, protože v tom se piko šňupe nejlíp a eržika ho tam radši kouří :)

        Fajnšmekr má alfu, lancii, saaba … you name it, protože ho to baví a umí to udržet v chodu.

        Prostě když vám budu chtít napsat 2 stránky nadávek na jakékoliv auto, třeba na vaši alfu, tak tam najdu vždycky dostatek chyb. Bezchybná auta nejsou.

        ano uznávám, marketing Hyundai v období před 5 – 1 rokem, založený na rytí do schade byl strašný a už toho naštěstí nechali

        mám doma i korejce i Astru J, a každé to auto má svoje + a -, co se například ergonomie týče, je opel celkem dost strašná trága, na druhou stranu stará béčková corsa měla ergonomii vzorovou. astra má zas bardzo mocný motor, zatímco corsa nejela.

        1. Chápeš, že pokud má takovej bazmek za ne úplně málo tak zásadní problémy, tak je to pro spoustu lidí no-go, ať je jinak sebelepší, a proto už nepotřebují číst stohy papírů o tom, jak sou ostatní věci OK (což by, doprdele, každej snad očekával zcela automaticky, ne?!).

          1. bavíme se o autech v ceně fabie v základu. Je to za úplně málo, níž je jen dacie a ta je v tomhle ohledu tipuju taky dost na hovno. Cílový zákazník řeší prostor, výkon, záruku a nějakej čudl ho až tak nezajímá. Nemluvě o tom, že za mě VŠECHNY moderní elektropíčoviny ve všech autech akorát otravujou a nechci je tam mít pokud možno vůbec.

        2. Tak třebas vyjádřil jsem obdiv k technickému řešení světel ;)

          Kdybych měl psát plnou recenzi, tak stejně nevím co bych tam pochválil. Ano, jede to jak má. Motor je takový, jaký bych dle parametrů a konkurence čekal. Řízení odtažité. Opravdu nevím co pozitivního napsat. Kam se vevnitř podívám, tam je to ošklivé. Já bych ve svém autě nesnesl tu humpoláckou vylupovací záslepku na slotu SD karty uprostřed palubky a nesnesl bych se dívat na dvě CL zásuvky s masivní krytkou přímo před řadičkou. Taky nemám rád ty velké LCD displaye co nejsou jako by součástí palubky, ale jako televize přidělané na ní. Nelíbí se mě to v žádném autě. Tuhle jsem dostal o ruky půjčenou Teslu 3 tam je to extrém. Display navi má takovou podivnou grafiku, díky které to vypadá, jako by to mělo rozlišení 320×240, ačkoliv nemá.

          Je to nepohodlné. Ano, takový Rapid je mnohem horší, ale bavíme se o střední nižší. Dveře se blbě zavírají. S roletou v kufru se vysloveně zápasí. Malá nádrž. Ano, mohl bych pochválit, že ve dveřích jsou kapsy tak na tři láhve. Velkou, menší a pak tak na malou plechovku s colou. Škoda má asi jen jednu? :D

          Prostě lovím v paměti a nevybavuju si, co tam na mě udělalo dojem. Všechno bylo buď obyčejné, nebo špatné.

          Já bych si to prostě nepořídil. To auto je dle konfiguráku za nějakých 460-470. To už není málo. Konkurence není o tolik dražší.

          1. LCD displeje se dávají na palubku doprostřed, ano, vypadá to, jako by to tam nepatřilo, ale ono je to nejlepší místo, kde je na to vidět. Někam do těch míst se dává navigace nebo telefon i když držák je přidělaný přísavkou na sklo. Je na to vidět a je to po ruce. Samozřejmě, když je navigace součástí rádia, tak je to krásně zakomponované do palubky, ale na to, aby ses kouk na rádio, se musíš podívat dolů a pak se nekoukáš na cestu ani periferně.

            1. Mě to níž vyhovuje víc. Pěkně zapuštěný do palubky. Prostě nemám rád, když je tam vycapený LCD, jak kdyby tam stál LCD monitor z kanclu na noze.

              Ano, hůř se na to kouká, ale to se zas dá řešit dublováním důležitých informací do LCD v budíkách, případně ve vyšších třídách promítáním na sklo před řidiče.
              Měl jsem to tak na posledních dvou autech a naprosto mě to vyhovuje. Shodou okolností obě auta měla ještě středový panel natočený na řidiče, což taky trochu pomáhá.

          2. 1) nádrž bývala větší, ale od dob filtru pevných částic pro benzíny a chcanek pro diesely se zmenšila a mě to taky sere, nacpu tam 42l max.
            2) ad světla to jsem psal kousek vedle a jejich nedostatky jste ani neobjevil…;-)
            3) dveře mají jednoduché závěsy a oproti Golfu nebo Astře K se zavírají při rychlosti o 0.2-3m/s vyšší, máte jemnou ruku, že to poznáte, ale dost lidí s tím mlátí jako s žigulem a elektrické dovírání v této třídě nemá tuším nikdo.
            Co se displeje týče, mě osobně vadí v autě cokoliv ovládaného dotykovou obrazovkou, zlatá Mazda 3.
            Ale je už spousta kár, kde se šmatlá po displeji i při nastavení teploty třeba a to je teprve opruz.
            Šmatlat ještě někde uprostřed palubky už by byl megaopruz.
            No doby hezkých interiérů se slušnými materiály skončily tak nějak obecně před 5 lety.
            V i30 r.v. 2014 jsem měl loketní opěrku i výplň ve dveřích koženou, teď je tam TPO…
            Konkurence je o 50-150 tisíc dražší, jediná srovnatelná cena je Tipo Lounge Italia za 400kKč.

          3. takový rapid stál víc, než byl výprodej skladovek na konci minulého roku

            podívejte se, mohu vám to podat takto, kdybych chtěl parafrázovat

            Můj Fiat 125p rv 1971 měl oproti novému i30:
            – větší vzdušnost a vnitřní prostor
            – krásný zvuk a benzínovou vůni motoru
            – člověk se soustředil na jízdu, protože ovládací prvky tam byly asi tak 4, blinkry , světla stěrače a jednorychlostní ventilátor
            – dokonalý systém ostřikování čelního skla mechanickou pumpičkou, nezávislý na elektrické soustavě
            – zpětná vazba ve šnekovém řízení, nádhera
            – nádherný zvuk klaksonu
            – pružinová sedadla jak kanape v obýváku, to pohodlíčko
            – listové pružiny, plavná jízda, to pohodlíčko
            – pneumatiky 165 R13 stály 600 Kč/ks
            – design palubní desky s chromem, nádhera
            – dalo se to opravit kladivem, diagnostika neexistovala – nepotřeboval jsem drahý servis a nářadí, 4 klíče, kombinačky, kladivo, kus drátu, izolepa

            Takže …. wait for it . … ve srovnání s polským fiatem je i30 příšerný krám

            A teď se probudíme …. chtěl bych skutečně denně zase jezdit polákem? Ne, už jen na víkendové projížďky

        3. Ono zrovna pred 5 lety ten i30 jako alternativa ohavne Fabie 2 davala smysl.
          Hyundai melo 10let danovych prazdnin a tak mohli cpat dumpingove ceny, kdyz se kupec spokojil se zravym a nevykonnym atmobenzinem, coz duchodce dal a v porovnani a 1.3 z favorita to bylo lepsi, pak to davalo smysl.

          Ted, kdyz se divam na ceny i30 a Focusu, fakt mi neni jasne, proc zvolit i30. Ten rozdil neni astronomicky a fakt nejsem tak bohaty, abych si kupoval levne sunty.

          1. Je to pouhých 65kKč mezi FoFo Titanium a i30 All inclusive.
            Pro někoho je to docela dost peněz…

          2. vasek: Vy jste fakt komik. Když nejste tak bohatý, abyste si kupoval levné věci, proč máte doma kaďáka a obhajujete focus? :-D

            1. Protože Stelvio a Giulietta a Mazda CX 5 a 3 jsou ještě dražší?

    2. Ano, to je tak, když někteří serou do češtiny zcela neadekvátní anglicismy.
      Článek o korejském křápu, který by někdo vysloveně nenáviděl, bych si představoval úplně jinak.
      Ona ta „nenávist“ škodovkářů vůči Korejci má základ ve vztahu Čechů ke Škodě. Ty reklamní žvásty Korejce byly skutečně agresivní „a soused z Boleslavi bude táákhle malinký“ a podobně. Ona ta PR parta, najatá pro Korejce, si určitě dobře zjistila, jaký téměř citový vztah Češi ke Škodě mají; z PR hlediska jistě dobře „ťali do živého“, ale imho se to obrátilo proti nim. I proto o pár měsíců později hodně zkrotli. Tou agresivní PR kampaní stouply prodeje Škodě, nikoli Korejci. Končilo to pak nějak trapně, rušením některých salónů a hádkami s fabrikou o to, kdo za pokles prodejů může :D

      1. Přesto se mi zdá, že tenkrát VW a Škoda mohli vzít tu agresi s větší grácií. A třeba se i trochu pošpičkovat, jako to běží v Německu mezi MB a BMW. Dobrá reklamní agentura na pár povedených spotů zase tolik nestojí..

        1. Ale Skoda to vzala s gracii.

          Oni zkratka kretena vyignorovali.

          A pro me osobne to znamena absolutni Hyundai stopku.
          Ta reklamni kampan me presvedcila, ze ty auta jsou zamerne marketingove pozicovany na frustraty a wannabe zmrdy.
          V kazde branzi jsou veci, ktere se zkratka nedelaji.

          Kdyz se spickuje Porsche a BMW, je to inteligentni, vtipne, ma to sarm, vzajemny respekt.
          Treba slavne tricka Porsche s napisem „Nobady’s perfect“
          https://external-preview.redd.it/BgBU1pbDzBlwewkAdtwwzxGVsallHV2AZEQnBA6d2xc.png?width=640&crop=smart&auto=webp&s=ec10e5dadd88528efb848b3b086ac43c19a545e0

          Reklamni kampan Hyundai vyrabela luza pro luzu, frustrat od pasu z fabriky si koupi korejce a bude king. Konecne trumfne kancelarskeho souseda, co nafasoval octovku nebo fikusa.

          Pro me to znamena Hyundai stopku, protoze to zkratka odkryva vnitrni filosofii te firmy.
          Zadne zabrany, vyjebat s cimkoliv, ojebat kohokoli. Treba svoje vlastni dealery. No a ja se zmrdy zkratka neobchoduju, opravdu to nestoji za to.
          Vyjebali s dealery kdyz se jim usmyslelo, vyjebou se zakaznikem kdyz se jim usmysli.

          1. Ona u nás je srovnávací reklama zakázaná. Proto to trávíme hůře. A proto to tam bylo tak nepřímo, jako že malý soused z Boleslavi, nebo to si vážně chcete koupit draží auto s méně výbavou. A není to škoda?

            Horší bylo, když onehdá unikl na veřejnost nějaký vnitrofiremní dopis, kde vedení psalo prodejcům něco vy smyslu že zákazník kterej nevyužije jejich úžasnou nabídku je blbec, nebo něco v tom smyslu. Zkrátka sebevědomí až do nebe.

            A pak to praní špinavého prádla na veřejnosti, když se importér dohadoval s dealerem přes media atd. Kolotočáři hadr.

            1. Nevim jak komu, ale mně tehdy ta kampaň přišla jenom trapná.

            2. Tak me osobne srovnavaci reklama nevadi. Pokud je delana rovne, s nadhledem a a sarmem, jak to umi treba prave Porsche a BMW.

              Nebo treba Sega vs Nintendo.
              Kdyz Sega vysla s barevnou kapesni konzoli, meli reklamu s Nintento userem, ktery se pred hranim prastil do cela zcepenelou veverkoua pak videl barvicky.
              https://www.youtube.com/watch?v=dwl6WDR1_8c

              Je to sranda, je v tom nadhled, je v tom popis realne konkurencni vyhody – barvicek.

              To co predvedlo Hyundai byla koncentrovana zakerna tupost zamerena na frustraty.

              Zakladni message hyundai reklamni kampane je asi takova:
              Jses zneuznaly frustrat, co jezdi ve skladu s jesterkou a ma to na dozivoti?
              Kup si korejce, budes king, protoze „Hyundai nezastavis“ a „Tady vladnu ja“
              Ukazes sousedovi co hakuje v korporatu, octoffku fasuje a je mu ten plechac u prdele, ma novy barak a hezci zenu a tebe prehlizi jak sire lany.

              Obdobna marketingova strategie zamerena na underclass, jakou pouziva Babis.

            3. České zastoupení Hyundai za panování Vošického bylo ostudou značky.
              Sralo to i dělňasy u pásu, co mají jinak dost věcí v piči a tuní e46 a Octávky I, II.

              1. Ty reklamy se asi nelíbily vůbec nikomu kromě Vošického. Na druhé straně, pokud bych si měl cokoli kupovat/nekupovat na základě reklamy, tak bych se asi sám před sebou styděl. Reklama mně může na výrobek upozornit, ale koupi neovlivní. Je tady jedna výjimka, ten zelenej zmrd, to je takový extrém, že o jeho zboží nejevím žádný zájem.

                1. Jak funguje marketing a jestli reklama prodává, to už bylo v praxi vyzkoušeno dávno. Prodává.

                  1. Ano, u mne ovšem v tom smyslu, že zaznamenám že se něco nabízí a pokud mne to zaujme, a potřebuji to, chci něco takového nebo už tento druh zboži sháním, tak si sháním další informace popř. si to „ohmatám“ v prodejně. Ale vím že je spousta lidí, kteří kupují věci na internetu i bez bližšího seznámení.

                    1. Podstatné je to zaujmout potenciálního zákazníka i třeba jen tím, že Alza existuje (když to na tebe řve 100x za den z rádia a z televize) nebo že Škoda má novou fabii. Dostane se ti to i do podvědomí.

                    2. willy50: dlouhou diskusi na toto téma jsem tu vedl loni, takže teď ji opakovat nebudu, ale – nemáte pravdu. Čím víc si myslíte, že „reklama koupi neovlivní“, tím víc jste tím ovlivnitelný.

                      Buďte v klidu, reklama na Vás působí ať chcete nebo ne. Že si pak koupi zracionalizujete tak, jako že to byla volba rozumem a reklama v tom nehrála roli, to je jedna ze základních fíčur lidské psychiky.

                    3. fatdwi:
                      „… Čím víc si myslíte, že „reklama koupi neovlivní“, tím víc jste tím ovlivnitelný…“
                      – – –
                      To jsem tady psal já, že na mne tohle neplatí.

                      Podělaná Alza může řvát, jak chce, nezájem.
                      Že jsem jednou přes ní koupil? Ano, velmi krátkou dobu nabízeli vysoce kvalitní produkt, který reklamu NEPOTŘEBUJE (ač je občas v minimální míře v zahraničí vidět) a ten produkt byl za cenu až směšně nízkou (momentálně na Alze o cca 25% vyšší).
                      Kdyby za tu cenu měl někdo jiný, než podělaná Alza, koupil bych u něj.

                      Takže mi laskavě u tohoto konkrétního případu ukaž, jak tam zafungovala reklama na podělanou Alzu…!

                      :O)

                    4. corona: předpokládám, že o existenci Alzy jste se dověděl tak, že jste se jednoho rána probudil, v makovic prázdno a řekl jste si: corono, ty kluku jeden chytrá, reklamou neovlivnitelná, pojď něco zkusit – a na obrazovku počítače jste napsal „www.alza.cz“. A ejhle, on to eshop. No ty krávo, a v něm „vysoce kvalitní produkt, který reklamu NEPOTŘEBUJE…za cenu až směšně nízkou“, to musím mít! Ten výrobek, který reklamu vůbec nepotřebuje jsem přitom našel tak, že se Vám jednoho dne zhmotnil doma na stole a po té, co jsem zjistil, že je tak kvalitní, že nepotřebuje reklamu, žádný jiný už nechcete.

                      Jako nemohl jsem odolat (mjfox mě pochopí), ale ne, nemám zájem tu diskusi opakovat celou.

                    5. fatdwi:
                      Bylo to takto:

                      Jednoho dne jsem se podíval, kde je v prodeji v ČR kvalitní výrobek, nepotřebující reklamu (kapesní nůž Wenger). A ejhle, vzhledem k ukončení výroby převzala jejich program firma Victorinox a poněkud upravený vyrábí v původní fabrice v Délemontu nože dál.
                      Tedy jsem hledal, kolik u kterého prodejce stojí – a ta podělaná Alza měla v ten moment zcela mimořádnou cenu (po několka dnech šla již cena o těch cca 25% hore).
                      Takže jsem jej u té pitomé alzy kudlu koupil, ZCELA BEZ OHLEDU NA JEJICH PŘIBLBLÉ REKLAMY.
                      Kdyby jej měl za takovou cenu jiný prodejce, koupím jinde.

                      Tedy je jisté, že „…na obrazovku počítače jste napsal „www.alza.cz“…“ je blud, který sis vycucal…

                      .

                    6. corona: jisté především je, že jste podlehl marketingovému mámemí fy Wenger, takže teď žijete představou, že je to značka, která nepotřebuje reklamu. Přestože na ní vznikla a zásah přímo do corony.

                      Pokud jde o Alzu, reklama na Vás nefunguje, ale dokonce jste ji našel a dnes si ji pamatujete. Kdepak, to není reklamou, to je tím, jak obrovský dojem na Vás udělal dokonalý zážitek z nákupu nože co nepotřebuje reklamu:-D

                    7. fatdwi.
                      „…jisté především je, že jste podlehl marketingovému mámemí fy Wenger, takže teď žijete představou, že je to značka, která nepotřebuje reklamu.“
                      – – –
                      NE.
                      Sháněl jsem kdysi zavírací nůž s pojistkou, přímo v prodejnách jsem je porovnával. Rovněž jsem zapracoval hodnocení od majitelů kudel.
                      Pro onen konkrétně vybavený druh nože připadal v úvahu díky pojistce tuzemský Mikov (bohužel v té době nižší kvalita způsobená hloupým ekonomem zasahujícím do výroby) nebo Wenger 68.
                      ROZHODLA KVALITA, NIKOLI REKLAMA.

                      A následně po letech jsem již vycházel z dobré zkušenosti, nikoli z přiblblých REKLAM.

                      .

                    8. corona: zamyslel jste se někdy nad tím, kolik nožů jste měl k dispozici k osahání a kolik se jich na světě vyrábí? Zamyslel jste se taky nad tím, co že se mohlo na trhu změnit od doby původního nákupu? Z toho, co píšete, je přitom zřejmé, že jde o řečnické otázky.

                    9. Mi to pripomnelo vyberova rizeni nasi vlady. Napise se zadani tak, ze tomu odpovidaji 2 vyrobky, z nasledne studie se zjisti, ze jeden nevyhovuje nejakym dalsi parametrem a nahodou se vybere ten, ktery byl odsouhlasen v zakulisnich jednanich. Zde se nahodou vybral nuz znacky Wenger. Holt nahoda, rozhodne v tom nebude reklama, prestoze ja o tech nozich neslysel, i kdyz mam doma par kousku jinych znacek.

                      Ale ja si nehraju na to, ze me neovlivnuje reklama, SOG jsem kvuli ni koupil a ColdSteel taky.

                    10. deacon:
                      ColdSteel a SOG snad vyrábí kapesní nůž, kde bude otvírák na lahve se šroubovákem, otvírák na konzervy, velká rovná čepel a popř. pilka…?

                    11. Ehm, jak bych ti to napsal, asi takhle.

                      JA. KOUPIL. SOG. A. COLDSTEEL.

                      Tobe to nedoporocuju, jenom jsem zminil, ze jsem sel kvuli reklame a nestydim se za to.

                      Nevim, co tam ctes, ale ctes to blbe.

                    12. deacon:
                      Fajn, tak ti povím, proč jsem takto použil tvůj zmíněný SOG a COLDSTEEL.
                      Napsal tohle:
                      „…Mi to pripomnelo vyberova rizeni nasi vlady. Napise se zadani tak, ze tomu odpovidaji 2 vyrobky, z nasledne studie se zjisti, ze jeden nevyhovuje nejakym dalsi parametrem a nahodou se vybere ten, ktery byl odsouhlasen v zakulisnich jednanich. Zde se nahodou vybral nuz znacky Wenger….“

                      Jenže tam NEBYLA reklama.
                      Požadavek byl kapesní nůž, kde bude otvírák na lahve se šroubovákem, otvírák na konzervy, velká rovná čepel a popř. pilka.
                      Možnosti na trhu byly Mikov a Wenger. Ten druhý byl kvalitnější, protože toho u prvního nablblý ekonom zkurvil výrobu.
                      Proč bych asi vymýšlel parametry podle reklamy nebo něčeho jiného, než reálné potřeby?
                      No a na ty dva tvoje jsem se zeptal, zda vyrábí něco dle těch mých požadavků – a oni nevyrábí…
                      To je všechno.
                      takže opakuju – ŽÁDNÁ REKLAMA NEROZHODLA.

                    13. fatdwi:

                      1.
                      K dispozici jsem měl v případě nákupu toho Wengeru zkušenosti známých a možnost prohlédnout nože několika výrobců v těch obchodech, které jsem prošel. Samozřejmě, že nemohu vyloučit, že kdesi např. v USA by byly další srovnatelné či možná i lepší. Ale měl je někdo tady u nás? Neměl, navíc by asi byly hůř dostupné.
                      Asi těžko mi ukážeš ekvivalent Wengeru 68 z poloviny 90. let, který by byl lepší a současně v tuzemsku dostupný.

                      2.
                      V případě nákupu Victorinoxu jsem prohlížel další výrobce (nevyhovující) a také bral zkušenosti od lidí – všechno, co mi přišlo do ruky, nemělo odpovídající vybavení či vhodný rozměr.

                      3.
                      To je možný, že kdesi vidíš řečnickou otázku.
                      Budu mít tedy jeden zcela neřečnický dotaz, ale musím se ještě podívat na nějaké parametry…

            4. Srovnávací reklama u nás zakázaná není.

    3. Pospec: když jsem viděl diskusi na 3 stránky a 220 příspěvků, tak se mi to nechtělo číst, ale vidím, že jsem jen mohl připsat +1 pod ten Váš:-) Plus teda přidat to, co vůbec nezmiňujete, ale co naopak přišlo jako ústřední motiv celého článku mě, totiž že autor je naprosto neschopný snad úplně ve všem. Neumí zavřít dveře (ne jednou, ale několik dní (!)), neumí najít, jak se co ovládá (a to ani s kolegou, úplně jsem viděl, jak „Pat a Mat cestou hledají v manuálu“), vždycky na něco náhodou přijde po pár dnech, aby u toho neochvějně napsal, že za to může auto. Ale aspoň se člověk pobaví, to zas ne, že ne:-)

      1. nojo, ale jak jsem psal, udivuje mě, že má naklikanou tak parádní známku, evidentně je tu lidí co nesnáší „korejský křápy pro socky“ valná většina

        nakonec co, aspoň korejci nezpychnou a budou se dál snažit zákazníkovi dodat hodně muziky za málo peněz a budou se snažit zalíbit, na tom můžeme jen profitovat. Nebude to jak u škodovky „kup si to, vysol za to kopec vaty a neotravuj a buď rád, že si dostal to privilegium v tom vozit řiť, protože na to jsou pořadníky“

        1. Pospec: to tady ale bylo vždycky, takže se divím, že se nad tím vůbec pozastavujete. Korejec už dávno zpychnul, ale je fakt, že některá auta jsou pořád za rozumné peníze. Paradoxně bych si snad ve všem vybral spíš u Kie na už Hyundaie (Xceed, Proceed, Stinger spíš než Tucson nebo i30).

          1. jojo, taky proto mám kiu, mají lepší design a mám pocit že i kvalita zpracování je o chloupek výš

            1. Pospec: celá léta byl Hyundai prezentován jako VW a Kia spíš jako škoda, až pak s příchodem Genesisu a plány na jeho postavení jako samostatné značky se to změnilo. Najednou se Hyundai zastavil, zatímco Kia dělá auta stále lepší v současné generaci si myslím že předběhla Hyundai snad ve všech srovnatelných modelech. Jako kdyby už nebyla vůle nebo motivace tlačit Hyundai výš, když přece mají Genesis.

              Kvalitu zpracování netuším, ani jedno jsem nikdy neměl. Čekal bych, že to bude dost podobné – mechanicky je to skoro to stejné.

              1. mechanika jo, ale když jsem kiu kupoval, kolega zrovna pořídil i30 na operák, byly to ty samé auta, akorát on měl 1,6 klasickou, já už s přímým vstřikem. Ovšem Hyundai o poznání hůř lícovaly plechy, jedny dveře byly na křivo a na nich bylo zas jinak na křivo zrcátko. Prkotina, neřešil to, bo operák, ale kdyby si to člověk kupoval domů, tak by ho to sralo.

                1. Pospec: to by Vás nemělo důvod srát, protože byste jim to ukázal ještě před převzetím (pokud to bylo hned vidět) a než by to bylo nachystané, bude i tohle opravené. Stává se to i v lepších rodinách, pochopitelně prémiové značky si dávají záležet na tom, aby se o tom zákazník nikdy nedozvěděl a auta před prodejem pečlivě kontrolují a nedostatky řeší dřív, než zákazník auto uvidí. U běžných značek je to pak o přístupu dealera. Je-li to něco, co objevíte až druhý den, tak to na záruku obratem opraví všude. Že se na to kolega vykašlal je jen jeho rozhodnutí (pro mě nepochopitelné, protože operák neoperák, proč bych měl jezdit v autě s křivýma dveřma a zrcátkem?).

                  Jinak nezapomenu na nějaký autosalon, kde se VW chlubil tuším tehdá novým Polem. A výstavní exemplář měl snad 1-2 cm křivě spasované páté dveře, vidět to bylo už zdaleka, protože spára se táhne přes celý spodek auta a ten rozdíl mlátil do očí. To jsem tenkrát nechápal, jak si toho můžou nevšimnout, případně jak jim to může být jedno, na takové akci.

                  1. no pravda je, že křivý slícunk jsem viděl i na firemním BMW a Octavii RS

                    taky lak s pomerančem, ale to je jen další daň za století ve jménu ekologie, mají to teď už všechny auta

                    jinak za mě se osvědčila taktika „když funglovku, tak jedině skladovku“, auto jsem viděl předem, důkladně prohlédl a teprve pak rozhodl

                    dodnes nechápu, jak může někdo čekat na auto třeba rok nebo i více (kolega teď na VW Touran 1,5 roku), protože musí prostě klikat a individualizovat, ale já jsem divný a hlavou furt nějak seklý ve 20. století

                    1. Jo, to taky nechápu, aut je jako sraček, ale někdo má potřebu si ho nakonfigurovat do posledního šroubku. A pak čekat, než mu ho vyroběj.

                      Na to skladové dostaneš kolikrát i slevu, nebo je nějaký výprodej, protože třeba nová emisní norma nebo nová generace modelu.

                      Je to podobně, jako když kupuješ ojeté (nové jsem nikdy neměl), podíváš se, co je na trhu, vybereš si barvu, motor, aby to mělo klimatizaci a okna v elektrice (to mají tak 10 let snad už všechny auta) a když máš z výbavy něco navíc, je to jen plus. Ale abys zavrhnul po všech stránkách přijatelné auto, třeba jen proto, že nemá vyhřívané sedačky nebo podobnou blbost (která se nechá i domontovat)?

                    2. ve století šedi lidé mají touhu býti osobnostmi tak asi proto. Je to totéž, jako za komančů odrazky, nálepky, ocásek proti statické elektřině, zahrádka a miliony dalších pičovin nalepených na milionech na chlup stejných stopětek a stodvacítek

                      je to důvod, proč harlejáci milujou Harley, i když je to ve skutečnosti neskutečně předražená, podřadná, ne moc kvalitní mega zastaralá motorka. Ale dá se individualizovat a je k tomu nekonečné množství doplňků. Ovšem u motorek je to přecejen o něčem jiném, to není konzumní spotřebák, tam je to pochopitelné.

                      jinak samozřejmě, moje Kia byla dolů 90 kkč oproti ceníkové ceně, tatík koupil opla se slevou snad 180 litrů, bo ležák

                    3. mjfox: nikdy nekupovat ojeté a nechápat, jak se chová někdo, kdo kupuje nové je logické, ale nemělo by Vás to překvapovat. Vy jste automaticky zvyklý, že si nemůžete vybírat. Když si kupujete nové, najednou tu možnost máte – proč byste to nevyužil? Proč vzít skladovku ve stříbrné, kterou nesnášíte bez střešního okna, když jste o něm vždycky snil? Že je to dražší a že si počkáte – holt život je otázkou priorit.

                    4. mjfox: Něco jiného je čekat dva měsíce a něco jiného je čekat dva roky.

                      Jinak já jsem asi nenáročný, nechci od auta nic zvláštního, navíc na něm pár věcí dokážu udělat. I to střešní okno, kdybych ho chtěl (u nového asi problém, ale v autorizovaném servisu asi ne nemožné).

                      Kdysi jeden borec vsadil s kamarádama, že si zasekne do auta sekeru, oni mu to zbaštili, on tu sekeru zaseknul do střechy, nechal si udělat střešní okno a zaplatily mu to peníze z vyhrané sázky.

                    5. to byla soudnička od Jahelky, s novým favoritem :)

                      jo to byly časy

                    6. mjfox: to byl příklad, doplňte si tam dle libosti cokoliv, co tak snadné není (třeba ta barva je zrovna řešitelná, ale…). Plus jsou auta, kde panoramu nedoděláte, musel byste někde vzít střechu z úplně jiného auta a jít na to stylem bazarního zmrda z přelomu tisíciletí (svařování z více bouraček).

                    7. fatdwi: Se mnou to asi bude jednodušší, protože nejsem tak vybíravý, pokud jde o auta. A takové to zaklínadlo „tohle auto nemá vůbec žádnou výbavu“, to taky nechápu. Motor, barva, klimatizace, okna v elektrice, velikost, typ karoserie… a jsem spokojený. Zbytek jsou věci, které A) nutně nepotřebuju nebo B) se dají dodělat (a nebo C) v ojetých autech docela často jsou).

                    8. mjfox: jasně, že když člověk není náročný, je hned všechno jednodušší. A to neplatí jen o autech. Stačí se rozhlídnout kolem – bývalý kolega a jeho „herní PC“ za pár desítek tisíc, jiný kolega a jeho nejlepčejší ajfoun za 30, známej a jeho kolo kde mu brali míru jak u krejčího, rám je na zakázku jen pro něj a stálo to snad 300k, další blázen do audia, takže CD přehrávač za 20, předzesilovač za 50, dva monokoncáky každý za dalších 50 (a každý velikost běžného miditower PC), k tomu pochopitelně gramec (netuším za kolik), repráky (jen jeté, takže nestály 800k, ale jen asi 150)… Pokud netrpíte žádnou podobnou úchylkou, pak chápu, že nechápete:-)

                    9. mjfox: Pochybuju, že by autorizák dodělával střešní okno, řezal to atd.

                      BTW ten příběh o týpkovi co se vsadil je taková typická a jedna z nejznámějších urban legend. Všichni jsme ten příběh slyšeli, ale nikdo toho týpka nezná. Slyšel jsem to vyprávět strejdu, už když jsem byl malej. Jen tam místo sekery figuroval krumpáč. Od té doby už mnohokrát.

                      Asi jako že ti prakticky každý odpřísáhne, že nějakej jeho spolužák dostal poznámku „směje se mě za zády do očí“ atd.

                    10. Pospec: rok a půl je hodně, to bych čekal na Ferrari, když je jedno, jestli bude v garáži zítra nebo ne, mám dalších X aut k dispozici. Ale na auto na běžné ježdění, tomu nerozumím.

                      Současně ale zcela rozumím tomu, proč si někdo auto konfiguruje, navíc je rozdíl konfigurovat běžnou konfekci a něco lepšího, v závislosti na značce. U některých je to to stejné, kromě barvy a pár příplatků není co vybírat, všechno tam je. Ale třeba u německé prémie je „skladovka“ něco, kde je potřeba udělat hodně velký kompromis. Takto měl kamarád kdejakou blbost, ale auto nemělo parkovací kameru. Jenže skladovky s kamerou zase neměly například příplatková sedadla, a když ano, tak zase chybějící jiná věc, případně to nebylo s motorem, který chtěl. Nakonec skladovku vzal, sleva byla příliš velká, ale sralo ho to. Takže chápu, že někdo prostě chce auto skutečně po svém, když už to stojí přes mega bez DPH.

                    11. no tady bych tušil spíše tradiční ojeb německých značek. Ty skladovky jsou jen marketing a jsou na piču naklikané naschvál, oni to tak v hitlerlandu mají rádi. Počítají s tím, že zákazník přišel rozhodnut, že svou audinu prostě mít bude a že ho donutí klikat a zdvojnásobit cenu vozu na pičovinkách na internetu.

                      Nedávno jsem četl, že ještě v roce 1986 neměl Mercedes třídy E v základu pravé zpětné zrcátko, za příplatek. To měla v základu i Škoda 105 L v tehdy bídném komunismu. Prostě to tak mají rádi a mi to nikdy sympatické nebylo.

                      Ale u auta za míč to asi chápu, že to chce mít někdo podle sebe. Já bych si za míč koupil radši investiční byt, ale jak říkám, já su divný.

                      U Fabie to nechápu vůbec. Ale su divný.

                    12. Pospec: to není ojeb, ale způsob prodeje, apelující na zákazníky se specifickými potřebami – a funguje to. V 86 podle mě ještě pravé zrcátko základ nebyl, až 1988 a jen u 120 a výš, základní 105 jsem si téměř jistý že to neměla a bylo potřeba to dodělat.

                      Jasně, Vy byste za milion koupil investiční byt, ale ten, kdo za to kupuje auto už má investiční byt za 5 mega a možná ne jeden. Sice existují tragédi, kteří si koupí bramboráka na lízačku sotva mají vyšší plat, aby pak v případě problému řešili jeho prodej (už se to objevuje – teď zrovna vymazlená 440i v příšerné barvě, která je ale Individual za 130k (!!) s dalšími blbinami za 700k a pochopitelně už stačí doplatit jen 50 ze 60 měsíců po 23k měsíčně plus 650k odstupné).

                      Ale to bych řekl že je spíš menšina, většina těchto aut končí buď ve firmách nebo u lidí, pro které je ta brambora asi jako pro Vás Kia. Určitě byste našel lidi, kteří by si nekoupili ani tu novou Kiu, protože za 400k by pořídili vybavení obýváku, novou koupelnu apod.

                    13. fatdwi:
                      „… V 86 podle mě ještě pravé zrcátko základ nebyl, až 1988 a jen u 120 a výš,…“
                      – – –
                      Nesmysl, autoškola dostala v roce 1986 novou Š-105 pro výcvik a měla obě zrcátka.

                    14. corona: Asi bude trochu záležet na verzi – moje první auto byla v roce 2000 ojetá Škoda 105S a ta teda pravé zrcátko neměla, musel jsem si ho dodělat.

                    15. corona: tak jistě, Vy víte prostě všechno. Akorát se to teda míjí s realitou. Nic nového od Vás.

                    16. fatdwi
                      4.6.2020 v 12:25

                      „corona: tak jistě, Vy víte prostě všechno. Akorát se to teda míjí s realitou. Nic nového od Vás.“
                      ——
                      Ano, zrovna tohle se pamatuju a tvoje „..kamarád měl 105 1987 a ta neměla…“ bude nejspíš jinak.
                      S realitou se dost míjí tvoje výroky, už jsem tě chytil několikrát, že meleš…

                    17. 105 L určitě měla, měli jsme ji doma. 105 S ne, ale těch bylo poskrovnu

                      jistě, luxuní zboží a drahá auta jsou pro lidi, co všechno ostatní už mají

                      levné nové auto není ve skutečnosti tak drahé jak se zdá, při rozpočtu na 10 – 15 let to vychází velmi obdobně, jako provozovat starý klunkr, který sežere 40-50 ročně na servisu, znáte to. „už jen brzdy“ a bude to už všecko OK. A pak „už jen alternátor“ „už jen přední náprava“ „už jen turbo“ …..

                      Slušná mladá ojetina zas stojí skoro jako nové, takže tam jsme pořád ve stejném rybníku „řeším mobilitu pokud možno bez starostí a pokud možno co nejlevněji a nejpohodlněji“

                      jenže právě hitlerovi hoši a jejich český protentokrát ten prémiový klikací systém cpou i do tzv. „lidových“ aut tybu Fabie a tam tomu nerozumím

                    18. Nasi koupili v roce 1986 skodu 120 nejakou slusnejsi verzi a dve zrcatkauz měla. I navijeci pasy vzadu. Zrcatko pamatuju, protoze ho chtel nejakej kokot ukrast, urval ho ze zustalo viset na jednom sroubu a jak tim ten blb rumploval, tak jeste zkurvil dvere.
                      Takovy to červený svetylko vzadu pod naraznikem nam naštěstí ukrad nekdo kdo vedel co dela, takze nic jinyho neznicil.

                    19. shane: To myslíš mlhovku? Jako kluk jsem mlhovku na škodovku našel vyhozenou někde v hromadě listí. Přitáhl jsem to domů a táta se mě zeptal, jestli si ji může vzít, že by si ji dal na auto, sice tam mlhovku měl, ale jen jednu a se dvěma to bylo hezčí, souměrný ;-)

                    20. Asi to mohla bejt mlhovka. Co nám ji ukradli tak otec už novou nekupoval a jezdilo se bez ní

                    21. Pospec: Š-105S skončila v roce 1986 a v roce 1987 byla zrcátka na obou stranách na všech typech. Výše povídal fatdwi, že zrcátko na pravou stranu začali dávat až 1988, ovšem to je dost mimo…

                    22. Pospec: kamarád měl 105 1987 a ta neměla. Jako jo, pokud člověk počítá s tím, že si to nechá 10-15 let, vypadá to hned jinak než to měnit po třech. To řešení neustálých problémů není jen o penězích, ale hlavně o tom, že je to otravné. Kolikrát to o penězích není skoro vůbec, serou-li se hlavně levnější věci nebo si je člověk dokáže opravit, ale kdo to má pořád řešit? Pochopitelně, kdybych neměl na víc než káru za 50 a jezdit chtěl, tak holt co mi zbývá, že.

                      Mladá ojetina podle mě byla ideální řešení ještě nedávno. Dnes je to s otazníkem – koupit 3-4 roky staré turbo nebo sice atmosféru, ale složitou jak mlátička…? Přitom zrovna zacházení původního majitele je alfou a omegou dlouhodobé spolehlivosti. Třeba to Vaše GDI sice ještě není zrovna M6 2.5 s vypínaním válců, ale už je to přímovstřik a ten může být po pár letech zralý na generálku, budete-li jezdit na benzín z JZD a „na spotřebu“ v otáčkách pod 2000. Rozhodně lepší to mít nové než se pak divit.

                    23. souhlas, moje taktika je naopak cesta do historie a držení se staré techniky. Přímovstřik v nejhorším zralý na přebroušení ventilů, není to akce za 2 litry, ale taky ne za 100, jinak jsem záměrně vybíral co možná kurvítekprosté auto.

                      Já bych dneska neznámé z bazaru vzal tak jedině malý hatchback atmosféru, jinak ruce pryč a hledat auta se známým původem, od kolegů, sousedů a tak. Logicky, ono aut nižší střední, zejména pak rodinných kombi v nabídce je velmi nemnoho, to co tam stojí, jsou většinou vraky.

                      Malý hatchback člověk prodá i velmi pěkný a zachovalý, protože typicky založí rodinu a koupí si právě kombíka, nebo dědek přijde o papíry nebo umře, a tak se dá i koupit fajn auto. Kombík, ten to má horší, vozí rodinu, a bud je majitel při penězích a kombíka prodá bráchovi/sousedovi/daruje synovci a vymění za nového, protože má na nové auto co 3 roky anebo ho dojezdí, než to začne být problémové a žrát prachy a pak se toho zbaví do bazaru. Když to není problémové, zpravidla to dojezdí na stavbě pod.

                    24. Pospec: jenže to právě už za pár let nebude reálné, protože stará auta budou stará už moc. Dá se denně provozovat 20 let staré auto? Určitě ano, ale už jsme u toho, co všechno a jak často je na tom potřeba řešit (pak jsou z toho místní články o alfách, saabech a dalších klumpech, co se neserou, jen je potřeba tak zhruba jednou za týden pod tím den-dva ležet).

                      V bazaru, které ze zásady nemám rád jsem paradoxně koupil to zatím nejdražší auto. Je to dané tím, že tam končí auta z té skupiny, kterou jste popsal v posledním odstavci, ale která není možné z různých důvodů bráchovi-sousedovi-synovci (pro)dát. Nebylo to úplně bez problému – například ukradli dálniční nálepku a neřekli o druhé sadě kol, která byla u dealera (ale to bych spíš než jako úmysl viděl jako šlendrián – kola by tam nejspíš ležela dodnes, byly to jen gumy bez disků). Ale koupil jsem to jen proto, že to mělo jasnou historii, poslední návštěva autorizáku pár km zpět a hlavně – spojil jsem se s bývalým majitelem, velmi dobře jsme pokecali a bylo rozhodnuto. Bez diskuse s bývalým majitelem bych auto nejspíš nevzal, ale z pohledu kvality auta by to byla škoda (protože samotná diskuse s majitelem na tom, že auto skutečně bylo OK nic nezměnila, ale aspoň jsem zjistil, že si můžu vyzvednout ta druhá kola).

                      Takže se na podobná auta – nízké stáří, rozumný nájezd, jasná historie – dívám trochu jinak, i když stojí v bazaru. Na bazarníky jsem ale vysazený ještě víc, protože loni jsem hledal ještě jiné auto a tam na férovku bazarní zmrd druhou sadu kol zatajil a majitel byl velmi nepříjemně překvapen (bazarník si chtěl nechat letní sadu 18″ kol, na auto v létě navalil 16″ zimáky a lhal, že jiná kola k tomu nejsou).

                      Nicméně nová doba – a elektromobilita zvlášť – vede v podstatě na to, že auto bude zase jen pro vyvolené, socka nebude na silnici zaclánět, protože nebude nic za pár šlupek jako dnes, co by vůbec smělo na silnici… Ještě nějaká ta corona a lidi budou rádi, že je pustí na MHD a koupit něco k žrádlu.

                    25. jo to je dobrý postřeh, s těma koníčkovýma autama, co vyžadujou neustálý servis. Naštěstí to je český fenomén který se mé země netýká, protože takoví ti guru přes tyhle auta bývají většinou jeden v republice, někde 300-500 km odtud :)

                      dobré auto v bazaru být může, jen šance je malá. K tomu mám 2 zajímavé historky. Můj bratr před lety, pač je doktor a nejhorší obchodník na světě, prodal do AAA krutě pod cenou za 150 tis. 2 roky starý Hyundai i30 1. generace, rodinné kombi 1,6, garážované, najeto 24 000 km. Kokot se neobtěžoval mi ani nikomu z rodiny a známých něco říct, prostě to tam zavezl a bylo. Auto se ani neobjevilo na place, šlo rovnou někomu z techniků nebo známému, ale ne „na pult“.

                      Druhá historka je super pikantní a boří všechny mýty, loni k nám nastoupil mladý kolega, který měl Seat Leon, moc pěkného mazlíka, málo najeto, jak nové, leštěnka. Ale vyfasoval technicky téměř totožnou škodu rapid jako služebák, je sám, bydlí v podnájmu a tak za našeho přispění dobrou radou se rozhodl mazlíka prodat, ať zbytečně neživí auto, které vůbec neužije. Nechtěl do bazaru, dal to na bazoš.cz, ale stejně ho otravovaly samé bazary. Nakonec jeden bazar nabídl takové podmínky (jen 10 tis. dolů oproti požadované férové tržní ceně) a prachy hned na dřevo, že si plácli. Kolega pak auto sledoval a zůstalo v bazaru viset půl roku a šlo postupně dolů s cenou a nakonec ho prodali o 50 klacků levněji, než mu za něj dali. Takže i bazarník může promrdat celkem dost vaty, čuměl jsem jak puk.

                      a nechte toho pesimismu. Podle mě si lidi zas úplně všechno líbit nenechají a až půjde do tuhého a i skopčák zjistí, že najednou nemá co 3 roky na nové auto a že to nové auto stojí za hovno, věci se začnou měnit.

                      Nakonec máme tady ekoterorismus a technologický diktát, kdy se z aut dělají elektronické hračky pro puberťáky, ale zatím na trhu velmi boduje Dacie se svým universálním autem ala škoda felicia. Ano motory to zasáhlo už i tam. Možná nás nakonec zachrání rusko, tam se oldschool technika furt vyrábí a kupodivu lze i buchanku s motorem z roku 1950 a Nivu s motorem z roku 1964 vměstnat do aktuálních emisnch norem EU.

                    26. Pospec: šance právě není malá, ale je nutné se dívat po specifickém typu auta – stáří do 5 let, první majitel, serviska. Plus lustrace tam, kam auto dle servisky mělo jezdit a kontaktování majitele za účelem ověření kdo to je a co se v tom servisu dělalo (a taky třeba proč to prodává a proč zrovna bazar).

                      Jasně, že auto co má přes 10 let, 3.-4. majitele a v autorizáku naposled bylo před 8 lety a pak se o to starali různí Pepové, co se jim válí zrepasované díly po dílně a správnou náhradu vybírají stylem Ládi Hrušky („když nemáte limetu, dejte tam citron a když nemáte citron, nedávejte tam nic“), to je potom zajímavá ruleta.

                      A bazarník určitě projet prachy může – velké bazary, které vykupují, se točí na provozních úvěrech. Jakmile auto stojí víc jak měsíc, tečou tisíce. Takže slevnit je nutnost, aby to konečně zmizelo. Ten Váš případ je extrém, tam bych čekal, že bazarník to financoval ze svého a ne z banky, jinak by to tam tak dlouho nenechal (protože k těm 50k ztráty by musel přičíst ještě dalších hodně tisíc za úrocích).

                      Ad pesimismus: všude corona, strach z nezaměstnanosti, zavřené hranice a propady ekonomiky jaké jsme tu dlouho neměly, sekera zatnutá na stovky miliard hluboko. Soudruzi v bruseli přesto řeší, že na elektromobily bude pro soukromé osoby nulové DPH. Kdo to zaplatí? Zkuste si tipnout něco optimistického. Mě nic nenapadá.

                    27. fatdwi:
                      https://www.autorevue.cz/skoda-105/120/130-v-katalogu-pro-modelovy-rok-1987#articleStart
                      Strana 19 v katalogu modelu 1987, „Vnější zpětní zrcátka jsou upevněna na obou předních dveřích.“ 105S se již nevyráběla. Fotografie v katalogu jsou zřejmě ze starších modelů a zrcátko na pravé straně nemají. Takže určitě nebylo zavedeno až v roce 1988, ale dřív – rok 1986 a novou Š-105L pro autoškolu se pamatuju dobře.

                    28. Pospec: 40-50 ročně? Koupil jsem sedmileté auto za 130, měl jsem ho 6,5 roku, na servisu utratil asi 16 000 ročně. Tedy jenom na tom servisu, který byl nutný, protože to bylo staré auto; naopak u nového zas musíš na garanční prohlídky a ani olej si nevyměníš sám. Auto jsem prodal za 40.

                      Současné auto ještě mám, koupil jsem ho jako 11-leté, na servisu jsem za 4,5 roku utratil asi 8000 ročně.

                      Mně by se teda nový auto nevyplatilo. Zdaleka ne.

                    29. mjfox: no to už je u těch, které jdou do kytek a když se přisere víc věcí najednou

                      no tak si to vemte, 130 – 40 = 90 tis. amortizace + 6 x 16 000 = 96 000. Auto vás stálo 186 000 tis. za 6 let.

                      Já mám kiu 5,5 roku, servis 0 Kč, stála 399 kkč, v tipcars se 1. majitel kombi s málo kilometrama prodávají kolem 250 tis. Auto mě stálo 150 litrů za 5,5 roku, tedy jsme na tom obdobně, rozdíly v jednotkách desetitisíců.

                      Jo ekonomie a tržní síla jsou krásné věci, on to totiž trh hází furt do rovnováhy, +- auto nižší střední stojí 25 – 40 tis. ročně bez pojistky a benzínu, jen se přelévají peníze mezi amortizací a servisem a vychází to podobně pro všechna normální auta.

                      Nejlevnější varianta je auto, které nikdo nechce (hnusný design, neoblíbená značka, hovno výbava), po důchodci s málo kilometrama ale mnoho lety, dají se za 20-30 tisíc sehnat auta, která mají najeto kolem 80-100 tis., ale kolem 20 let, ovšem jsou bezkurvítková a díly jsou na vrakáči nebo v polsku skoro zadarmo. To je nejlevnější možná mobilita. Takové staré Suzuki Swift 1,3 a tak.

                    30. Pospec: Jo, u tamtoho auta byly servisní náklady poměrně vysoké, nicméně, koupil jsem ho za 130, které jsem měl. Zatímco 300-400 tisíc na nové auto jsem neměl, to bych si musel část půjčit a pak splácet (= náklady navíc a plat jsem tehdy neměl takový jako dneska). Plus, nové auto taky není bez nákladů, servis v autorizáku, havarijní pojištění (bez něj bych si to nelajsnul, je v tom i pojištění proti krádeži).

                      Auto, které mám teď, se nové prodávalo za cca 850 tisíc. Tolik bych za auto určitě nedal.

                    31. kecáš
                      servisní interval je 30000 nebo jeden rok
                      a podle toho co se dělá stojí 5-8000

                    32. beda86: Takže to je až 8 000 za servis ročně u nového auta. To jsem se svým 16 let starým střepem na stejných penězích, akorát jsem za něj nedal 400-800 tisíc. Plus, havarijní pojištění (třeba 15 000), neumím si představit, že vyhodím půl mega za auto a nebudu mít havarijní pojistku, náhoda je blbec a nový auto je lákadlo pro zloděje. Starý střepy se nekradou nebo aspoň řádově míň než funglovky. A když už, přijdeš o auto v hodnotě 50 tisíc, to jsou oproti novýmu autu drobný.

                      30 000 km ročně, to je 90 000 km za 3 roky. V průměru 20 000 ročně najedu taky.

                      Pokud se s novým autem jezdí málo, vychází TCO na jeden kilometr docela dost, protože vysoká kupní cena. Ano, dá se kalkulovat, že ho dobře prodáš, ale je to jen odhad.

                      A pokud se s autem jezdí dost, zas bude rychle ojeté a rychlejc ztrácí cenu. Problém není jen nájezd, ale že po 100 000 je na něm reálně potřeba něco vyměnit (= servis není za nula) a i když ho prodáváš, buď to uděláš ty a nebo nový majitel, ale pak zas musíš slevit… Nejlíp se prodává auto čerstvě po STK a s vyřešenými problémy.

                    33. mjfox: u nového je především nutné započítat faktor „dojedu prakticky vždycky“. Jak moc takovou (skoro)jistotu jeden ocení je velmi individuální, závislé na tom, jak s autem člověk nakládá. Není příjemné volat zákazníkovi, že jste v servise a nepřijedete (já čekal doma, půl dne dovolené, no nepraštil byste ho?), není příjemné hledat v sobotu uprostřed ničeho servis (a strávit odpoledne u garážníka místo u kamaráda, kam jste původně jel – vlastní zážitek), je lepší strávit dovolenou na pláži a ne řešením opravy auta (známej vyřešil přehřívající se motor tak akorát během toho týdnu, co se zbytek rodiny válel u moře).

                      Jezdíte-li jen soukromě a kolem komína, tohle nemáte důvod řešit. Jakmile jezdíte pracovně a/nebo často dál, jste ochoten za to, že nebudete 200 (500, 1000) km od baráku řešit opravu dát mnohem víc.

                    34. fatdwi: Jo, „dojedu vždycky“ u nového to může být, ale nemusí. Viz provar s rozvodovým řetězem u TSI.

                      Minulé auto mě nechalo stát dvakrát za 6,5 roku. Současné 1x za 4,5 roku a to mám ještě podezření, že za tu prasklou hadici může nějaká kuna, co mi ji nahryzala (ke svíčkám se nedostala, protože na nich je kryt, ale ten tapec pod kapotou okousanej mám).

                      A dvě úplně první auta (ze čtyř celkem) jsem vlastně měl na ježdění kolem komína, byly to staré střepy a měly nějaké vrtochy, škoda favorit se svým automatickým sytičem dokázal za studena sám uchlastat a u dalšího auta to byly jen pitomé svíčky / kabely, kde jsem nejdřív vyčistil konektory a pak obojí vyměnil.

                    35. mjfox: jasně, že se člověk uklidňuje tím, že nové se taky může podělat a tak je staré lepší. Moje statistika je taková, že co mám auta zánovní nebo nová, nechala mě někde stát za víc než 10 let přesně nulakrát. To pak trochu změníte názor a zjistíte, že na tom fakt něco je. Stejně tak návštěva servisu je 2x ročně, jednou garančka a gumy, podruhé gumy. Měl jsem i trochu toho štěstí – baterka na cca 6 let starém autě odešla doma v garáži v noci (večer jsem přijel, ráno už se ani nerozsvítily kontrolky – mohlo se to klidně stát u práce nebo kdekoliv jinde, to by mi statistiku ponechání ve štychu zkazilo).

                      Nicméně že je to dražší než Váš přístup je jasné, jen to prostě není jen o ekonomické výhodnosti. Když na to nebudu mít, budu to dělat jinak a doufat, že budu mít zase štěstí a že destička v rozdělovači odejde den po návratu z dovolené (jak se mi stalo u cca 12 let starého auta) a ne třeba na ní.

                    36. fatdwi: Jo, mít zbytečné peníze, taky si koupím nové auto. To je IMHO jeden z hlavních důvodů, proč si lidi nová auta kupují – protože na to mají (nebo si to myslí).

                    37. mjfox: dívejte se na to tak, že je hromada lidí, kteří úplně to stejné říkají o Vás. Mít zbytečné peníze, koupili by mazdu za 150k, ale protože je nemají, jezdí jedničkovou fabkou za 30. Dokonce znám rodinu, která kdyby měla zbytečné peníze, koupí si tu fabii, ale protože je nemají, jezdí MHD.

                      Z toho vyplývá, že i Vy máte „zbytečné peníze“, jen o tom nevíte. Stejně tak z toho vyplývá, že je nemám ani já, i když zrovna Vám se to tak může zdát.

                    38. ano, je to trochu dražší hlavně krz tu pojistku, to je pravda. Platím ji, je to řacha, ale už se mi to vrátilo, když mělo auto 1 rok, divoké prase o půlnoci na dálnici, škoda za 270 tisíc (na pojistku, garážník by to dal do kupy odhaduju tak za 60), takže mám „předplaceno“

                      měl jsem to štěstí, byl to svatební dar/dědictví z rodiny. Kdybych tehdy ty prachy nedostal, řešil bych to jako všichni ostatní 6-7 let starou ojetinou za 150-180 klacků.

                    39. beda68: tak pokud točíte nová auta co 3 roky, chápu, že olej měníte jednou za 30k a po Vás potopa. Normální člověk, který se o auta aspoň trochu stará, mění tak po 10k, max po 15, jezdí-li především pohodové delší trasy. „Longlife“ a „servisní interval 30000 km“ jsou jen marketingové kecy pro méně inteligentní uživatele. Po takovém koupí auto zase jen jemu podobný uživatel.

                    40. Tak on ten servisní interval 30 000 je proměnný, ne? Auto si řekne, když chce do servisu dřív (nějak to odhadne, asi podle počtu startů = kolik toho ten motor najezdil studený).

                      Samozřejmě, čím častěji olej měnit, tím lépe, sám ho měním po 10k, asi jednou po 15k a to už jsem si říkal, že to je hodně.

                    41. mjfox: o tom pan beda nic nepsal, takže to na mě dělá dojem přesně toho mistra světa, co „šetří“, nejspíš na cizím. Jasně, že většina aut už nějaký ukazatel má, ale to pak není „interval 30k“, ale často o dost kratší a pak to nelze použít jako argument způsobem, kterým to použil.

                      Něco, čemu bych řekl velký „eye opener“ byl nedávno test vyjetého oleje. U přímovstřiků je jedním z nepříjemných problémů (kromě obligátního karbonu) ředění oleje benzínem. Jak moc je to velký problém ukázala jeho analýza – po 12k km klesla viskozita oproti novému oleji o brutálních 25%, v oleji bylo něco přes 4% benzínu.

                      A protože tohle je extrémně závislé na způsobu používání (nejhorší krátké trasy za chladného počasí), docela to vysvětluje, proč mají některé přímovstřiky takové problémy i s malým nájezdem (není to samozřejmě jen tím, odchází kde co). A proč je o strach to koupit ojeté, po nějakém bedovi, co si přečetl, že když tam flákne longlife, tak do servisu dva roky nemusí. Navíc problém dále zhoršuje GPF (od 2017 ve všem), který vyžaduje použití méně kvalitních ekoolejů, i proto je to snížení viskozity tak drastické.

                      Prostě a jednoduše – užívejte si svou mazdu, za pár let ještě s trochou opatrnosti koupíte něco z posledních rozumně spolehlivých aut a až dojezdíte i to, tak „good luck“.

                    42. to je věechno možné, ale já mám Kiu se programem 7 let garančních prohlídek zdarma včetně spotřebáku. Nesu blbý, beru pouze výhodný deal.

                      Takže servis zatím 0 Kč

                    43. garance i Kie je omezená 7 lety, nebo nájezdem 150000
                      pokud chci jezdit do 20000 ročně, pak nový auto nepotřebuju

                    44. nutně ne, ale staré mě nutně nevyjde levněji, pokud budu hledat 5 let staré, a pokud mám rodinu 400 km daleko a potřebuju pravidelně dávat dlouhé štreky, klunkr za 30 tisíc mi už nestačí

                    45. Pospec
                      4.6.2020 v 13:10

                      No ke 40-50k ročně se možná blížím s dodáfkou, a to i tak hlavně kůli tomu, že sem kupoval i sady kol/pneu. Jenže ty vydrží tak pět sezon, takže do budoucna se to rozpočítá.

                      Z osobáků za tydle prachy ročně muší bejt snad jen nějaký takový ty auta typu koníček…

                    46. kamoš má fiat stilo, loni přední náprava za 15, turbo za 8, alternátor za 5, kus výfuku za 4, brzdy za 5 + gumy nevím za kolik

                      předloni spojka, tlumiče, nějaká elektronika, klima ….

                      u některých kousků se nasbírá, ne že ne

                    47. Pospec
                      5.6.2020 v 7:56

                      Alternátor za bůra? Čoveče, jako příklady kokotů neberu v potaz, sorryjako. Mě stály repase altíků +- pětikilo kus a fungují dál, to jim jsou desítky let, jinak sou jich plný bazary (do evropskejch aut obvykle pasuje velká řádka podobnejch až stejnejch (Bosch apod.) altíků z jinejch aut, opravdu není jedinej důvod kupovat novej, pokud to není nějaká ta stop-start píčovina kde co kus, to originál).

                      Gumy sem dycky kupoval ty z nejlepších na trhu a nikdy nestály víc jak 10k jedna sada. Tam má nějaký slicky 245+ nebo co?

                    48. S tím altíkem tam byly ještě nějaké podružné věci k tomu, třeba práce taky, že, ale …

                      … pane, vaše výjevy jsou zde známé, ale repase alternátoru nestála 500 Kč ani před 25 lety na škodu 120 l, vím, protože jsem to na několika starejch verglech kdysi řešil

                      Jestli si to děláte sám nebo vám to dělá zadarmo kámoš, dobře pro vás, ale to není tržní cena, jen za demontáž a zpětnou montáž dáte i garážníkovi z horní dolní dneska víc než 500.

                      Vaše hnidy mi začínají připomínat mé mládí a Jawy, kdy každý vidlák se mi smál, že jsem dal za Fichtla 1500,- Kč a za dvaapulu 5 tisíc, protože „fichtly jsem dostal zadarmo 3 a tu dvaapulu mi prodal bratranec za pětikilo“ Později jsem se naučil odpovídat takto: „Fakt, dvaapula za pětikilo? Fajn dám litr a sežeň kolik můžeš, klidně 50 kousků, já už to někde uskladním“

                      Kupodivu NIKDO NIKDY NIC NESEHNAL a za 2 roky mi nabídl nějakou za 10 klacků :)

                    49. Demontáž altíku podle toho co se dalšího dělá mi dělá servisák za 200-500. Nechápu co by na tom mělo stát patnáct stovek, ses posral? To sou obvykle 2-3 šrouby na těle a nějaký dva šrouby na kabeláž. To na mě fakt ani nezkoušej, to sou pro servisáka naprosto základní rutinní věci, co dělá několikrát týdně…výjimka je, esli je nějak vypíčenej za/pod motorem, že se musí rozebrat půlka auta, aby se k takovejm základním věcem dalo dostat, jsou takový. To je pak ovšem problém na straně toho, kdo si zrovna takovej werk vybral, žejo.

                      Esli potřebuješ nějakej altík udělat, tak klidně pošli. Samozřejmě že dyž jich pošleš vagon, tak to nebude za cenu pro známý, ale už za poněkud tržnější, litr bez daně, co já vim, nikdy sem se na to neptal.

                      Co se týče krámů, tak samozřejmě, taky sem dostával před deseti lety věci, co se dneska už prodávají za stokoruny, zcela zdarma nebo za korunu kus. To záleží, kdy přídeš. Což nic nemění na tom, že pokud’s to chtěl celou dobu, měl sis to sbírat už v době, kdy to každej rozdával zadarmo. Dyž přídeš jako poslední, v době, kdy už i překupníci za to dávají nějakou vatu, tak to je fakt ohromný překvápko :D

                    50. Behemot: Když necháš repasovat jeden alternátor, stojí to 500, když vagón, tak 1200? Kdo má takhle zvrácený ceník, aby zákazníka trestal za to, že mu zajistil práci na měsíc dopředu?

                    51. Podívejte se asi takto, začnu dnešním dnem sbírat aleternátory na auta, na kterých se serou, jedna generace Opelu astra měla nový origo altík za nějakých bratru 18 tisíc. Až jich budu mít tisíc, pošlu a vy mi na msluvu zařídíte repasi všech tisíc alternátorů za 500 včetně DPH. Pak dalších tisíc. Pak dalších tisíc. Já je prodám po 1500 – 4000 Kč/ks (za repas + cena dílu), což je tržní cena a nebudu už muset chodit do práce a budu za vodou.

                      Jdete do toho?

                      Ani hovno nejdete, jen kecáte klasické hospodské kecy typu altík za pětikilo pičo, barák postavím za milion pičo, auto se nekupuje, to se fasuje pičo a mohl bych pokračovat celou knihou hospodského bulshitu, který už jsem za svých 38 let na planetě vyslechl.

                      Protože už sám točíte litr bez daně a práce, tak to máme 1210,- Kč a to je předpokládám Felicie nebo něco takového, + montáž dejme tomu 600 bez daně + daň a ejhle už jsme na 2 litrech na nějaké feldě, kde je to nejjednodušší.

                      Jo na žigulu, tam jsem měnil altík sám za 20 minut, na Getzu jsem stěží našel, kde vůbec je a demontáž by znamenala rozebrat půl auta, naštěstí se nepokazil. A navíc on ten mechanik taky stráví nějaký čas hledáním závady žejo, a taky se po cestě najde nějaká dodělávka, nebo je to zarezlý a musí se na to flexou a pak svářečkou apod. no prostě jak to se staršíma autama chodí.

                      Takže repase altíku za pětikilo si nechte pro děcka, co ještě žádné auto neměly a neotravujte s tím nás.

                    52. Pospecu, ty seš fakt vypatlaná ostravská píča. Jasně ti řeknu jak to je, a ty stejně držkuješ svoje hovna naprosto v rozporu s tím, co sem ti napsal. Tak táhni do té své panelákové píče, kde s tímdle přístupem zůstaneš na věky, mezi těma vymatlancema co si vychlastali mozek, nikam jinam fakt nepatříš.

                    53. takže tato odpověď předpokládám znamená NE? tedy nejste schopen zařídit reálně repas alternátoru za 500.

                      Prostě máte kamaráda, který vám to udělá za 500, protože vy mu pomůžete zase příště. taky mám takové kamarády, co mi třeba stěhovali za pivo a guláš a ne za 5 000, co by si za to vzala firma.

                      osobní útok je jistota, tím se to vždy vyřeší :)

                      a vás to profi trolení baví? i když jsou tu vlastně všichni proti vám a nikdo s váma nediskutuje, jen to vždycky skončí osobníma nadávkama? to fakt nemáte nic lepšího, čím by jste přispěl?

                      jestli jste si nevšiml, my ostatní opravdu diskutujeme a měníme si názory

                    54. Pospec: kámoš by sem mohl napsat článek o tom, jak se jeho italský povoz nesere, stačí jen vyměnit tohle a tamto:-) Mělo by to další humorný diskusní potenciál. Stačilo, že jste zmínil pár drobností v jednom příspěvku a už to jede:-)

                    55. fatdwi
                      5.6.2020 v 9:33

                      Zatím zmínil 100% spotřební věci, který se musí měnit na všech autech (u rozumnějšího výrobce je na to i pravidelnej interval), takže…zase ze sebe děláš čuráka?

                      Představ si, že já musím do všech wagenů lejt palivo, občas i nějakej ten volej nebo barevnou vodu…to je fakt hrozný, nic to nevydrží a furt pod tím musím ležet…trotlol

                    56. Behemot: Stilo je dneska min. 13 let staré auto. Tady je debata, že nová auta nějakou dobu nepotřebují servis, zatímco u starých aut to může naskákat na hodně peněz ročně.

                      Někdo považuje za spotřební věc i motor.

                    57. Behemot: bavíme se o rozdílu mezi provozem nového/zánovního a ojetého auta. Můžu Vás ujistit, že ty spotřební věci, o kterých mluvíte, jsou právě tím rozdílem. Který neznáte, nedovedete si ho představit a tak to spíš vypadá, že toho čuráka, abych použil Vašeho vzletného výraziva, ze sebe děláte spíš Vy.

                      Za mě asi tolik, že na několika svých autech za posledních 15 let jsem tento „spotřebák, který se musí měnit na všech autech“ neměnil ani na jednom. To je ale těžké vysvětlovat někomu, kdo na olítané vraždě mění pořád něco a přijde mu to normální.

                    58. no právě, on totiž ten často omílaný spotřebák je mýtus ze starých časů, protože, na vozech, na kterých jsme začínali byl typický spotřebák (Škoda 120, Lada, Polski Fiat, Trabant apod.):

                      Zapalovací kabely 100 Kč, Destičky 200 Kč, Kotouč 300 Kč, Tlumič 200 Kč, Díl výfuku 300 Kč, Spojková sada 800 Kč, Rozvody komplet 350 Kč, Repas sada karburátor 300 Kč, Alternátor 1500 nový, 800 repas. Víc tam vlastně ani nic nebylo. GO motoru 5000 Kč,

                      Současné levné auto (nemluvím o autech s adaptivními tlumiči za 20 kkč/náprava):

                      Kabely 1500, Destičky 1000 – 2000, Kotouč 1000 – 2000, Tlumič 800 – 1500, Díl výfuku 3000 – 5000, Spojková sada podle motoru a auta 3000 – 10 000 !!, Rozvody 3000 – 6000, Alternátor podle typu 3000 – 10 000 u laskominek + přibylo turbo za pětku až desítku, komplet elekronika a milion různých čerpadýlek a čidel po pár set korun, ale hodně ks, senzory ABS, lambda sondy, netobože DPF za desítky tisíc a kopec dalších hoven.

                      A to je VŠECHNO jen SPOTŘEBÁK. Akorát když by se to na nějakém autě posralo všecko naráz, tak vyměnit ho je půl ceny nového auta.

                      Ale někdo to prostě nechce chápat.

                    59. Pospec: GO motoru si pamatuju v půli devadesátek u S120 za desítku. Najeto bylo okolo 100k, což je nájezd, do kterého se dnes neřeší nic než 1x svíčky, u některých aut ani to ne. Představa, že bych u svého auta dělal dnes ve 100k generálku mě rozesmála:-)

                      Takže bych řekl, že to, co popisujete už není jen spotřebák, některé věci už v této kategorii nejsou, protože se kazí až při takovém nájezdu (a tedy u auta průměrně mění třeba jednou, max dvakrát před vrakáčem), že se tomu ani „spotřebák“ nedá říkat a současně některý spotřebák vydrží podstatně víc než dřív (brzdy – dnes běžně 50k desky, 100k kotouče).

                      Škodovka co najela 200k už byla prakticky celá nová nebo aspoň zrepasovaná, dnes auto co má 200k je při pravidelné údržbě téměř originál. Jedno své minulé jsem při cca 130k km poslal do okolí, kde jezdilo do asi 270k. Já na něm nedělal nic kromě baterky a brzd ve výše zmíněném intervalu plus svíčky. Nový majitel vyměnil spojku, tlumiče a jedno rameno nápravy plus ještě jednou svíčky (interval byl 120k). Výfuk byl stále originál, do motoru se kromě těch svíček nesáhlo. Alternátor neměnil ani on, to prostě „spotřebák“ u moderního auta není.

                    60. no ale mnoho lidí to za spotřebák považuje.

                      Jistě, já měl stará auta rád, ale nijak je neobhajuju, čepy na nápravě se měnily prakticky s výměnou oleje, spojka dala tak 60 tisíc, motor na škodovce kolem 100, u novějších 150 tisíc, na poláku teda už tehdy motor vydržel přes 200 tis. bez GO, ale jinak brzdy co chvilku, výfuk na škodovce každý rok, na žigulu max 4-5 let, tlumiče pár desítek tisíc km atd. atd.

                      200 tisíc a originál no….. jo, pokud je to služebák, který to nalítal za 4 roky po dálnici, tam tomu věřím. ze soukromě provozovaných aut v režimu kratších a středních tras jsem takové auto ještě neviděl. Řekl bych tak 120 – 140 tisíc dneska dá auto, když máte štěstí na dobrý kousek, jen s výměnama svíček, filtrů, oleje, destiček a kotoučů(to je pode uživatele, moje Astra po otci měla v 50 000 druhé destičky a kotouče už totál KO, na Getzu jsem najel 100 tis. na původních kotoučích s jednou výměnou desek) + 1x nebo 2x rozvody, občas nějaká hadička, tlumič, vzpěra kufru, čidlo a motorek už se taky na výměnu najde

                      ale ono prostě spojková sada nebo rameno nápravy nebo turbo je spotřebák, ne že není, ale drahý jak řiť a auta hodně jetá je prostě potřebují a proto se vergly s 250 tis. na tachometru prodávají za 15 -30 tisíc, protože za víc nestojí

                      někdy jak projíždím nabídky ojetin moc nechápu ty auta co mají málo let, ale 250 – 300 tisíc najeto a chtějí za ně pořád statisíce, podle mě takové auto za flašku od kámoše proč ne, ale za takovou cenu ani omylom, protože to smrdí právě tím „jen spotřebákem“

                    61. Pospec: však já to nemyslel na Vás, ale obecně – že se ty pojmy i termíny velmi posunuly s tím, jak se posunula kvalita a výdrž. Říkat „spotřebák“ něčemu, co se mění po 150k km mi přijde zvláštní, to většina aut zažije jednou, někdy dvakrát, víckrát už je to pak předmětem senzačních článků.

                      Ne, bylo to soukromé, koupené 4 roky staré, prodané 9 let staré, provozované přesně jak píšete, roční nájezd u mě 17k. Koupil jsem to s vadným čidlem airbagu v nárazníku, vyměněno za asi 3k. Pak baterka, brzdy, olej, filtry. Ve 120k svíčky. Neměnil jsem ani žárovku v interiéru nebo palubce, ani xenony, ani motorek ostřikovače.

                      Rozvody řetězem, na ty nesáhl ani nový majitel, ale prý běžně dají tak 250-300k, takže to teď asi řeší ten aktuální.

                      Nutno ovšem podotknout, že auto jezdilo celou dobu do autorizáku, olej měněný co 10-15k km. Hodnota jde u aut s vysokým nájezdem ruku v ruce s tím, jak přibývá počet majitelů a jde do háje údržba, protože „to přece nebudu platit“ a tím se ztrácí jakákoliv dohledatelnost toho, co se s autem vlastně dělo a co v něm je namontované (a jak).

                      Takže lze narazit i na docela drahá auta s vyšším nájezdem, která ovšem jsou na tom podobně jako to moje, tj. málo majitelů a jasná servisní historie. Tam se pak není tolik čeho bát, protože na člověka nečeká překvapení v podobě stržených závitů, vyměněných neorigo dílů, které „přece stačí a pasují“ atd., ojebané výměny oleje a další věci, které jsou největším zdrojem fatálních průserů u aut napadených domácím kutilem.

                    62. Ferrari je v poho, zkuste koupit v Evropě baby G alias Suzuki Jimny.
                      Kdo ho sežene do 2 let za ceníkovou cenu, je lucky winner, zbytek může dražit nebo koupit o 150 dráž, neb nabídka je proti poptávce mizivá…

                    63. A co se příběhů o TCO týče, já poslal 9 let starou i30 do téměř rodiny ve 150tkm s novou spojkou a brzdami a čepy a olejem a filtry, za poslední rok do toho skorošvagr vrazil 0 Kč.

                2. To může být kus od kusu, z porovnání dvou aut se nedá poznat, jestli se ve větší kvalitě vyrábí KIA nebo Hyundai.

                  Já bych je považoval za stejná auta, mají stejnou techniku, motory, některá si jsou podobná jako vejce vejci (KIA Venga / Hyundai ix20) a dřív (nevím jestli dneska) se dokonce v Hyundai v Nošovicích vyráběla nějaká KIA a naopak v KIA Žilina nějaký Hyundai.

  2. Máš pravdu, není to recenze, je to odraz tvé frustrace. Zřejmě ti šéf zkazil plány na odpolední projížďku patnáct let starou čadící alfou, místo toho tě posadil do i30 a poslal tě někam plnit plán a ty ses přes to nemohl přenést, protože se cítíš na víc. Kdybys jezdil v AMG GT 63 S, nic neřeknu, ale tvůj vozový park je na stejné úrovni jako auto, do kterého kopeš.

    1. Promiň. Já nemůžu za to, že sis to koupil. Nemůžeš si vylejvat svůj vztek na mě jen proto, že jsi s nákupem nepočkal až po přečtení mého článku.

      1. Hele, ne každý, komu se zdá tvůj report mizerný, vlastní i30. I když u mě si se skoro trefil, budu to kupovat – fastbacka.

        Zkus si trochu představit, že by někdo napsal takto negativní článek na tvou alfu. Vypíchnout špatné subjektivní pocity a dělat machra, to je k čemu dobré?

        Ono, už to tady jednou bylo. Nějaký jouda si stěžoval na půjčenou i30 1.6 s archaickým čtyřstupňovým hydroměničovým automatem, že nejede a porovnával to s 1.8 TSI. Hned v úvodu avizoval, že neporovnává tyto 2 auta, přitom to dělal. Stejný projev frustrace, jako tvůj.

  3. Shodou řady náhod je mým služebním autem Hyundai i30N Fastback. Musím říci, že jsem s tím spokojen a moje dojmy se výrazně liší od těch, popisovaných autorem. Vlastně od první chvíle, kdy jsem si byl auto prohlédnout v prodejně, mi připadly sedačky pohodlné a ovládací prvky rozumně uspořádané. Jezdím s ním denně a únava z cestování je citelně nižší, než před tím v Octavii (snad jen automatická převodovka by se hodila).
    BTW: ta SD karta pod displejem nepatří k rádiu, na ní je nahraná navigace.

    1. Mě tedy zarazilo, že tu špatné sedačky odsouhlasila řada majitelů i30. Ale ona celá řada těch věcí subjektivní je. Pokud se vám to líbí a hlavně dobře se vám v tom jezdí, tak proč ne.
      Kdybych z toho nelezl tak zničenej, tak na řadu ostatních věcí se dá časem zvyknout a pak toho špatného zas tolik nezbude. Věřím, že za takových okolností celá řad lidí ten zbytek akceptuje díky cenovému rozdílu 100k na konkurenci.

      1. Tak i30N bude mít asi trochu jiný sedačky než běžný provedení…

        1. No… má. :-) Ty sedačky byly důležitějším faktorem při výběru, než stádo koní pod kapotou a další pseudosportovní fíčury. Nicméně ty sedačky se dají objednat i do vyšších výbavových verzí „normální“ i30.

          1. Ne jde to jen do N-Line, plná kule má ventilované kožené, level níž polokůži.
            I N může mít místo pseudoalcantary látkové s tužšími bočnicemi.
            N Special edition s karbonem pak poloskořepiny od Sabeltu, to už na běžné ježdění IMHO není, leda na zadních sedačkách… ;-)

      2. A řada také stížnosti na sedačky nepotvrdila, btw co ty v 159, nejsou trochu gaučoidní k tomu kočáru cuore sportivo?
        Jel jsem v nějaké vínové kůži 1750 Ti a asi jsem málo tlustý, neb boční vedení nic moc…

        1. Ano. Nemaji tak vyrazne bocnice, jak je dnes zvykem. Ale mozna je to tak trochu i pocit diky tomu, ze budou o neco sirsi, tak v tom clovek neni tak obejmutej.
          Nicmene ze bych v nich letal se rict neda a to mam tezsi nohu v Q4.

          Me na nich ovsem neskutecne vyhovuje jejich zvrdost. Opora zad je vyborna. Byl jsem z nich prekvapeny uz po presednuti z Golfu a tam jsem mel ty druhy nejvyssi v polokozeny.

          Ty v i30 maji desne mekej operak a nedavaji oporu. Dole se to da zpevnit bederni operkou, ale to je jen pulka sedacky.
          A strasne me vadila ta operka hlavy. Je desne vycapena dopredu. Boli z toho za krkem.

  4. sedačka je asi věc názoru a každýmu nemusí vyhovovat. mě ale sedačka v i30 vyhovuje víc než v i40

    1. Přesně tak. Mám to denně odzkoušeno. V mém autě se mi sedí super, manželka pláče. V jejím aute je jako ryba ve vodě, já po 100km na chiropraktika. Posez je natolik individuální, že to musí být základní podmínka při koupi auta.

      1. Může to být i věkem. Jak člověk stárne, je z auta dřív rozlámanej, extrém může být nějaký děda, co vzpomíná na škodu 120, se kterou jel na dovolenou do východního Německa a jaký to bylo super auto :-) Zatímco ty dnešní křápy, ty maj sedadla strašně nepohodlný…

        A pak jsou krámy, jako třeba VW caddy, kde snad o pohodlí vůbec nešlo, zřejmě je to auto určený pro řemeslníky, co s tím jezdí jen pár km po okolí… a pak to dostanete jako služební a máte s tím jet 600km i dál.

        1. Souhlas. A taky jsou lidi dnes podstatně zhýčkanější a méně odolní. I mladí.

  5. Přiznám se, že na hejt od alfisty na korejce jsem se po přečtení nadpisu těšil skoro stejně jako kdyby to bylo od zarytého škodovkáře. Místo toho jsem se ale především dozvěděl, že „uživatel“ buď není moc inteligentní, nebo jen ze samého hejtování zapomněl, že sebe popisuje jako úplného debila.

    První půlka článku je o tom, že „uživatel“ netuší, jak se auto ovládá a tak je to všecho blbě. No úplně vidím diskusi pod článkem o Alfě, kde by někdo stejně popisoval svou neschopnost ovládat tempomat nebo si nastavit bederní opěrku. By se x-f s integralem asi zvencli. Tady to koukám přineslo skoro jedničku s hvězdičkou, zajímavé:-)

    Nádrž o objemu 50 litrů je malá? U nákupní tašky? Chápu, že kdo je zvyklý na zastaralá auta, která ještě zažila dřívější normu testování, tomu to asi divné nepřijde, ale dnes je normální mít u prémie nádrž malou a bez příplatku větší. Protože emise. Nicméně 50 litrů mi přijde u tohoto auta v pohodě.

    Kolečko nastavování sklonu světlometů se přiznám ani nevím, kde mám. Naposled jsem ho použil asi před 15 lety. Zajímavé, co vše v práci během pár kiláku se služebákem potřebujete. Na co ale potřebujete u něčeho takového zkoumat, co je tam napsané? Stěrače stírají, klakson troubí, světla „jezdí“ nahoru nebo dolů, asi jen blb to musí studovat na tlačítku.

    Tragikomická už je neschopnost zavřít dveře, taky se mi to kdysi když jsem něco vezl s kamarádem náklaďákem stalo. Ovšem kdybych v sobě objevil tolik šikovnosti, že se mi to nepovede ani jednou za 3000 kilometrů, asi bych si to spíš stydlivě ponechal pro sebe. No někdo se rád svou „šikovností“ pochlubí všem ostatním, přičemž nemá problém to svést na auto. Dtto roleta, zápas musel být jistě napínavý jak malé trenky.

    Vedle toho jelita, co si tu pochvaloval svou ochcávku a nadával na hjondé to bylo ale slabé, přecejen čekal jsem, že se toho víc dovzím o autě než o uživateli. Snad příště.

    1. A co je to ten hejt?

      1. Jo x-f ten čudl na Lane assist se přestěhoval na volant a fce se zlepšila u faceliftu, bohužel zase od fofr klacku emigroval čudl s ISG (chcípnutí motoru) na Vaše neoblíbené místo vlevo od volantu.

        1. Změnila se nějak sedadla po FL? Nebo posez obecně? Díky. Do salonu kvůli tomu nepůjdu.

          1. Ne willy50.
            Jen barvičky a látky, pěna a výztuhy stejné.

        1. hejt
          vyjádření nenávisti, odporu k něčemu; z anglického “hate” (nenávidět, nesnášet, nenávist, zášť)

          Zajímavé. Takže když vlezete do hospody, kde jste ještě nikdy nebyl, dáte si tam guláš kterej stojí za hovno a pak někomu řeknete, že maso bylo tuhý, nebylo to dosolený, knedlík byl tvrdej atd., tak je to ten váš hejt?

          Vy ten guláš pak nenávidíte?

          1. ne to je jako když vlezete do hospody, dostanete úplně normální guláš, ale vrchní je třeba teplej a ošahá vám zadek a vy pak uděláte scénu, že guláš byl hnusnej, nedosolenej, knedlík tvrdej a pudete zdupat kuchaře, protože jste apriori nasranej a ten hněv slízne ten chudák úplně normální standardní guláš :)

            1. Takže mě někdo z Hyundai šáhnul na zadek, nebo provedl něco jiného podobně ošklivého co vůbec nesouvisí s autem samotným a ačkoliv si žádné příkoří nevybavuji (pravděpodobně jsem to podvědomě vypudil), tak teď hejtuju to auto?
              No vidíte. A já jsem si myslel, že s tou značkou nemám nic společného byl to můj první kontakt a ono ne.

              Já jsem vždycky strašně vděčný, když mě někdo psychologicky rozebere a vysvětlí mě co si myslím a co cítím. Jsem rád, že to víte líp, než já.

          2. x-f: ale Vy nepíšete, že guláš stojí za hovno. Vy píšete, že jste se pokydal a že za to může guláš. Pak píšete, že jste nevěděl, jak nakrájet maso a po dvou dnech jste objevil nůž, byl totiž debilně schovaný na levé straně stolu v modrém kastíku na příbory, zatímco Vy jste zvyklý ho mít vpravo v červeném. Za to ale taky mohl guláš. A tak dále a tak podobně.

            Napsal jste tedy hejt na guláš, aniž byste se zamyslel nad tím, jak vlastně chutnal – to bylo zcela irelevantní, Vy jste byl jen nasranej na svou neschopnost a potřeboval to někde ventilovat. Akorát když tohle děláte doma nebo v práci, běžně Vám to prochází (Vy za nic nemůžete, všechno kolem je debilní), zatímco tady jsou holt i lidi, kteří umí číst a tohle lidsky dost ubohé chování snadno identifikují a omlátí Vám ho o hlavu.

            Jinak nic si z toho nedělejte, taky takové lidi znám. Běžně to taky dělají děti, které z toho ale časem vyrostou. Vás k tomu nikdo nenutil a tak Vám ten přístup pětiletého děcka zůstal dodnes. S tím se bude blbě něco dělat, ale na Alfu jste vydělal a víc nepotřebujete, tak co. Akorát holt musíte jezdit tím křápem, u kterýho nevíte, jak se nastavuje bederní opěrka a tak je to křáp. Je to v zásadě Vaše volba, že tak chcete fungovat (řekl bych, že jestli je něco z článku pravda, pak Vaše frustrace z užívání hnujdaje, která jde ale jen a pouze na vrub Vám, auto s tím moc společného nemělo).

            1. Možná by jste se měl naučit základy argumentace a logiky.

              Něco je jistě subjektivní a dá se o tom polemizovat.

              Další věcí jsou sice také subjektivní, ale když se k nim klaní většina, tak to nejspíš pravda bude. Například nepohodlná sedačky tady odsouhlasil většina diskutéru co v tom seděla.

              Pak jsou tam ryze faktické věci. Když například píšu, že mě auto hlásilo prázdnou nádrž a já natankoval 39 litrů, tak je to prostě fakt. Pokud máte nějaký důkaz o opaku, tak sem s ním.

              Pokud článek jako celek prohlašujete za nesmysl, aniž by jste byl schopný alespoň ty faktické body vyvrátit, tak tady „hejtujete“ leda tak vy, protože odmítáte přijmout fakta a diskutovat kvůli rozbouřeným emocím.

              Já se dokážu bavit s někým jako například s Dachsmeisterem, kterej semnou sice třeba nesouhlasí, ale umí položit argument a má to nějakou štábní kulturu, ale namachrovaný blby, který neunesou emoce a nejsou schopní argumentovat, diskutovat a ještě si u toho pletou komu ty emoce utíkaj, tak ty můžu taky leda tak na oplátku poslat do prdele ;)

              1. x-f: základy argumentace a logiky jsou „když to říkají všichni, tak je to pravda“? :-D Tak hurá pro pravdu do diskusí na novinky.cz nebo idnes. A nezapomeňte na tuto „logiku“ (kterou jsem se skutečně naštěstí nenaučil), až bude panovat shoda o tom, že alfy jsou křápy (to teda zrovna pravda je, ale alfisti Vaším vyvinutým smyslem pro argumentaci většinou nedisponují a mají tendence se proti tomu ohrazovat, přestože je jasné, kde je pravda, když to říká většina).

                Ano, to hysterčení kolem toho, že když se Vám rozsvítilo hladové oko, tak před Vámi auto tajilo benzín, to jsem specificky nekomentoval, přestože je to skoro stejně hloupé jako Vaše neschopnost zavřít dveře. Když se vrátím ke guláši, jako kdybyste guláš obviňoval z toho, že Vám zatajil pátý knedlík, protože byl schovaný pod čtvrtým. Že jste se neinformoval, při jakém zbytku nádrže se kontrolka rozsvítí a když jste na to přišel, měl jste potřebu z toho dělat problém auta… Ale pobavil jste, ne že ne :-)

                Jinak bacha, ať Vám nepraskne žilka. Rozhodně ale děkuji za vhled do Vašeho uvažování, článek jsem si hodil do záložek.

                1. Jo jo. Už to slovo chápu. Teď jste si vyhejtoval zase.

                  Hele když si hejtujete sám a nemáte k tomu druhýho, tak je to masturbace ne?

                  1. x-f: na to, že není ani poledne už jste slušně v ráži:-) Tak pěkný zbytek dne a snad se z toho vyspíte.

                2. Myslim, že ten šmejd nic netajil, bo už tam zbejvalo stejně jen pár litrů. Pointa je asi v tom, že to má nádrž jak zahradní sekačka.

                  Ostatně náš poslední koráb aka střep na práci za <1 měsíční mzdu má sice taky nádrž jen na 42 litrů, ovšem ujede furt 500-700 kilometrů na plnou (rozmezí svižná jízda-klobouk).

                  1. Behemot: zkuste se nejdřív v problematice zorientovat a pak teprve se mísit do diskuse. 50 litrů je u auta této velikost dnes nadprůměr, běžně je do 45. Důvodem je způsob měření normované spotřeby, kdy se jede s přesně stanoveným PROCENTEM benzínu v nádrži. Menší nádrž, méně benzínu při testu, menší spotřeba, menší emise.

                    Jeden aktuální rodinný povoz má taky nádrž 42 litrů a taky ujete běžně 500-700 na jednu nádrž. To odpovídá tomu, co ujede ta i30, kde je to prý hrozně málo a odpovídá to i tomu, co ujede náš jiný povoz s nádrží 65 litrů. Kde je tedy vlastně problém?

                    Můžete mi sem ale klidně vypsat srovnatelná auta v nižší střední, která mají nádrž větší než 50. Například pokud vím, jedničkové BMW má 51. Jediné auto, o kterém vím, že má o hodně víc (60) je deset let stará Giulietta. Která to má jen proto, že je to archaické auto z doby, kdy způsob měření spotřeby a především dopady toho měření na ekonomiku provozu automobilky byly zcela jiné. Automobilky, které nejsou na pokraji krachu kvůli vlastní neschopnosti a nové modely uvádějí v běžných intervalech pochopitelně v mezičase reagovaly na požadavky moudrého vedení z brusele a jestli Alfa udělá nástupce Giulietty, bude reagovat taky (na aktuální pravidla, takže je možné, že na nádrž sahat nebudou muset, záleží, jaká budou platit).

                    1. fatdwi
                      5.6.2020 v 10:12

                      Psal sem někde, že snad u ostatních hovnobilek nejsou čuráci, co tam dávají nádržku jak do křoviňáku? Tak co to má jako bejt, ten kec, že jinde jsou to taky čuráci? https://www.zerohedge.com/sites/default/files/images/user3303/imageroot/2013/10/20131102_TTMYGH1.jpg

                      Ňáký laboratorní měření kokotin, co to má jako bejt? To snad někoho normálního zajímá? Dyť je veřejný tajemství, že je to eště víc vylhaná kokotina, jak dyž dají výztuhy přesně a jenom tam, kde to bude bourat a podobný pytle pro chodce (na který já osobně seru z prdele a myslim, že se mnou 90 % ostatních lidí). Snad v životě nikdo nikdy v reálu nedosáhl ani málo blízkejch hodnot, jako todle „měření“.

                      No každopádně to krásně demonstruje vývoj, mimo pár let nějakýho mezidobí jsou ty kraksny každej rok horší: po 25 letech „vývoje“ to má stejnou nádrž a dojezd, jako támdle koncernovej kovářskej ingot co akorát dokáže jet na všechno co má zhruba 10-18 uhlíků v řetězci :D A pak se hrozně diví, že jim to lidi nechcou kupovat. Chtělo by se smát, kdyby to nebylo k pláču.

                    2. …A pak se hrozně diví, že jim to lidi nechcou kupovat… Jsem si nějak nevšiml, že by automobilky v posledních 10 letech měly problémy s odbytem. Pominu italské značky, jež v podstatě vytlačili Korejci a nynější čínskou chřipku. Jen co se svět trochu oklepe, zase se na auto do výroby bude čekat 9 – 12 měsíců.

                  2. Pokud má to auto skutečně nádrž 50 litrů, ale při rafičce na nule natankujete 39, tak je to imho kravina. Ono každé auto skovává před řidičem nějaké to palivo, aby se na to nespoléhal a nezůstal někde stát, ale obvykle to bývá pár litrů a ne 11 z 50 litrové nádrže.

                    Jak tady vtipně poznamenal expert z lízingovky, tak za to nemůže konstruktér auta, ale řidič, který se předem neinformoval.

                    Docela by mě zajímalo, kde by se ta informace měla nacházet. Já to nikdy v žádném manuálu neviděl, ale třeba se pletu a v manuálu i30 to napsané je.

                    Podle této zvrhlé logiky může auto klidně před řidičem skovávat libovolné množství paliva a je to OK. Třeba klidně půlku nádrže. Vy jako řidič se máte předem informovat (třeba nám upřesní kde) a podle toho se přizpůsobit.
                    Pak máte na výběr buď jezdit tankovat, ikdyž je tam ještě půlka/tak jak to výrobce vymyslel, nebo „se předem informujete“ a budete vědět, že po zahlášení prázdné nádrže můžete ujet ještě 300km.

                    Vlastně se tak dá okecat jakákoliv nedokonalost.

                    1. Já jen, že C klasse má nádrž 42l, ale importér dává zdarma 60l.
                      Co se i30 týče, 50l to mělo před Euro 6c, teď prý 45l, ale furt se všude píše 50l…

                    2. Myslim, že při aktuálním vývoju je zázrak, že to eště nějakou nádrž má. Za chvílu se zas bude kupovat benzín v lékárnách po litrovkách…

                    3. Behemot 5.6.2020 v 20:18

                      Samozřejmě. Ale napřed se musí prokázat, že auta na páru a na elektriku sou k ničemu :-)

                    4. Některé automobilky s těma nádržema šachovali kvůli emisím. Páč na cyklus to musí s nějakým procentuálně minimálním obsahem nádrže.

                      Tak do toho šoupnou nějakou malou nádrž, kterou pak maj formálně v ceníku v nějaké nedůležité zemi u nejnižší výbavy, aby se mohli tvářit jako že se to fakt seriově vyrábí a prodává, ale reálně pak auta vyrábí s větší.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017