Hyundai i30 usage report - zpět na článek

Počet komentářů: 355

  1. No ty krááávo, jako já už jsem nějaký pátek mimo svoji rodnou evropskou ves, takže posledních 6-7 let se o koupi auta nezajímám. Ale to si ráčíte robiť prdel s tým omezením palubního menu na ruční brzdu? Lane assist by mě zajímal jen potud, pokud je možné ho nechat vypnutý bez nutnosti jej vypínat každý start. Jako elektronické udělátory a asistenty proč ne, sám jsem byl vděčný za TCS ve svém posledním autě (jako když máte krouťák trojmásobku dehtové Octavie a ještě navíc automat, tak se to v podmínkách ČR hodí). Ale i toto bylo možno vypnout. Takže ať si každy vybere co mu vyhovuje používat a zbytek má možnost trvale vypnout. Tyhle články mě docela děsí, protože v někdy v neurčitém budoucnu si budu kupovat auto v ČR a nevypnutelná featura tohoto typu znamená automaticky no deal. A to včetně e-callu.
    Jinak ty sedadla chápu, to dokáže být hodně určující faktor. Mně osobně nevyhovující sedadla diskvalifikovala celou mladoboleslavskou produkci. Pokud jsem musel použit tehdy O2 dva dny po sobě, tak už při příchodu druhý den se mi do toho auta nechtělo. Při mých současných občasných návštěvách ČR mám odvoz z Prahé do Šalingradu v O3 a ani v 3g ty sedadla prostě nedávám. Což je škoda (pun intended), protože to jinak nevypadá jako špatné auto – ano, ovládací prvky jsou na pro mě nezvyklých místech a ani v 3g se prostě nepoučili, kam mají dát to jejich debilní ovládání tempomatu. Ale to včetně sedadel je věc individuálních preferencí. Znám lidi co nedají na škodovácký sedadla dopustit.

    1. Mně zas nevyhovuje volant v koncernu VW. V jedničkové oktávce se mi ještě držel dobře, od té doby snad v ničem, do čeho jsem sednul, od fabie II nahoru. Prostě je na něm nějaká hrana, která mě dlačí do dlaně místo aby to bylo příjemně kulaté jako v jiných autech. Skoro mi to připadá, že někdo otočil průřez zrcadlově, tzn. jako by ten věnec měl být obráceně. A nikdo si toho do teď nevšimnul.

    2. Kdyz jsem kdysi menil V40 za Oktavku 2, byl jsem z toho spatnej. Krome prevodovky a spojky bylo vsechno horsi. Casem si clovek zvykne a zrovna na sedadla nedam dopustit. Sice ne takova kresla jak ve V40, ale jsou pohodlna a clovek vyleze pomerne svezi a nerozbitej i po 8 hodinach do Italie…

    3. Asi tak nějak, hlavně, že to má ranec elektropíčovin, který jsou, jak se dnes a denně přesvědčujeme od šílenců, co mají tu odvahu do toho sednout, de facto neustálý hazardování se smrtí, pokud to člověka pošle někam mimo silnici, případně do protisměru.

      Ale že už pak nezbudou prachy na to, aby plastový dekly držely pohromadě u zánovního auta (jak to bude vypadat po 10 letech? jo vlastně to už se asi po té době rozsype) a lézt z toho je jak lézt z mučírny, ehm. No hezký no.

    4. No já nevím, měla jsem na víkend půjčené Hyundai i30N a nevadlo mi na to naprosto nic… Dokonalý…

  2. Masakralny clanok. Pri kazdom autorovom bode, kde sa na nieco stazoval, som si hovoril “zaplat panboh za mazdu”. Kedze mam uz siestu, tak ma to heceju napisat nieco podobneho v bodoch k novej sestke. Este uvidim….

    1. Dotaz, mohu-li? – Jak je to s korozí? U Mazdiček jsem už pár nelichotivých komentářů zaznamenal. Fáma nebo fakt?

      1. Mám 16 let starou mazdu. Rezne to jen trochu, zespodu trochu víc. Jinak je to držák. Nemyslím si, že by po 16 letech bylo jiné auto jako z továrny, koroze se prostě objeví, na kritických místech víc. Lemy, prahy, ty trpí u všech aut, zvlášť když nemají zástěrky. A třeba u jedničkové fabie je to přední konec prahu + blatník v tom místě dole.

        1. Díky. Jako zatvrzelý Hondař, mající skoro 17 let FR-V (trochu bizár, já vím, ale miluju to) jsem si chtěl potvrdit hypotézu. Co to je „trochu víc“?. Má to vliv na funkci? :)
          U mne byla maličká rez jenom u víčka nádrže, navíc mojí vinou, asi jsem to pohybem hlavice zavinil sám – odřel. Zdola nic. Prahy cajk.
          A nad Mazdou přemýšlím, vždycky se mi líbil ten design.

          1. Co je trochu víc, no zatím se to nerozpadlo a technickou jsem prošel. Prahy děravý nejsou, podlaha není skrz. Počítám, že zespodu bude po 16 letech rezavý každý auto, díly podvozku, ramena, no výfuk vůbec nepočítám.

            Jsou rezavý konce prahů, tzn. u zadního kola. Vepředu to chrání zástěrka, vzadu není nic (zástěrka tam je, ale na nárazníku). U nových aut jsem koukal, že se na to dává taková malá zástěrka, prostě kus plastu chrání konec prahu, aby tam nelítaly kamínky a neotřískávaly to.

            Jsou rezavější auta, jsou rezavější i mazdy. Možná jsem s tou svojí měl jen kliku.

            1. Výfuk jsem koupil nový, to muselo, no… Made in Japan. Zbytek pohoda.
              Díky za info.

              1. Ja mám okrem novej aj starú 6-ku z 2006 a tá je prakticky bez hrdze. Trochu povrchovej hrdze je na masívnych dieloch náprav, ale to nemá žiadny vplyv na nič. Výfuk stále pôvodný. Veľké problémy mala hlavne mazda 6 z 2002-2005 (pred F/L). Išlo hlavne o zadné lemy, prahy a spodky dverí.

                1. Tak to sedí, prožraná Honda Honda Japan made výfuk 2005 a skrz, jedna dirka…pak už nic…

                2. Inak trosku off topic, ale co som v oblasti kde nemrzne a nesnezi sa nestacim divit. Nestacim sa divit ze co s nasimi autami robi sol na cestach. Teda, auta tu su vo vselijakom stave, jazdia s chybajucimi dielmi, lak maju spaleny slnkom, ale hrdzaveju velmi malo. Dival som sa na jeden Frontier ktory je podla urcitych znakov starsi ako moj. Plastove casti vyblednute, lak pripeceny, ale ram, ramena vpredu, naprava a listove pera su komplet cierne ako prisli z vyroby. A nie je jediny kde som si to vsimol. Jazdia tu auta ktore sa u nas v Ontariu uz davno rozpadli od hrdze a su celkom v pohode.
                  Skurvena sol…

                3. Mám přesně tu mazdu před FL a spodky dveří nejsou rezavé, zadní lemy jen trochu (zvenku to není vidět) a prahy jen ty zadní konce. Jinak musím zaklepat, nic hroznýho. Když vidíš auta, kterým se ty prahy loupou, zadní lemy jsou celý zatřený základovkou a spodky dveří jsou rezavý, že je to vidět i z pěti metrů, no asi potrvá, než to moje auto vyměním za jiné.

                  Jo, problémový místo, jak je přišroubované křídlo na pátých dveřích, jsou tam prostě šrouby skrz, navíc jak se to křídlo klepe, tak to dře lak i když je tam nějaký molitan. Je to originál křídlo od mazdy, takhle to sjelo z pásu v Hirošimě.

    2. Ke slovackum mazda patri, stejne jako hunlaj a dalsi skvosty. Je to lacne a kraaaasneee.

      1. Je mi sice jasný, že seš takovej ten čurák, co mele do každé diskuse naprostý sračky vo slovácích, ale že by zrovna Mazda byla nějaká super levná, to fakt jako nee. Hnůjdaj je nejen jiná firma, ale ai z poněkud jiné země, než Mazda či Honda.

      2. Ti nějaká nevyfajcila či preco si taky zamoruseny…

        1. Namosureny.. oprava

      3. Mazda že je levná? V kterém vesmíru?

  3. Omlouvám se za OT, ale toto by nemuselo být špatné počtení, zejména pro ty z nás, kteří na něj museli koukat ve třídě několikero let vlevo nahoře na stěně vedle „soušky“ učitelky: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/prezident-ktery-nakonec-zradil-i-sam-sebe-107965
    Asi zakoupím.

    1. Pokračuji v OT. Tohle za přečtení stojí a to tak, že velmi: https://www.databazeknih.cz/knihy/ceskoslovensko-stat-ktery-zklamal-433148

      1. Jen pomalu.

      2. Asi zůstanu u avizovaného.

  4. Tuto mrdku jsem dostal na služební cestu, navíc do Ostravy. Never more. Měl bych dostat odškodné.
    Ale na Hyundai jsem úplně nezanevřel, ix20 slouží doma dobře, jako malý doplněk do flotily. Tam si tu práci i dali, respektive jsem zatím nebyl za ty peníze úplně zklamán.

    1. A ted si predstavte 3000km v i30 za 8 dni.

      1. Nejsem sebevrah.

    2. Ehm stavět ix20 nad jakoukoliv i30, neb ix20 byla souputníkem všech tří generací i30 považuji za známku doochdcovských požadavků na přibližovadlo…

      1. Ale já jí nestavím nad. Dvacku jsem si koupil jako druhé auto, nákupní vozík – ne na rallye. Jinými slovy bych si netroufl říci, že co Hyundai, to mrdka.
        S i30 mám prachmizernou zkušenost, toť vše.

  5. Ja v i30 nastesti nikdy nejel, ale predstavuju si to auto tak, jak pise autor. Jeste by me ale zajimalo, z jakeho auta do toho kramu presedl. Protoze pokud napr z Audi, je pak ta recenze pro me ne uplne verohodna – prece jen je to uplne jina liga.

    1. Aktualne Alfa 159. Predtim Golf VII, Astra H, Primera…

      Musim rict, ze ackoliv sem za zivot ridil desitky aut, tak sem jeste nikdy tak netapal v ovladani, jeste nikdy jsem nenarazil na takovy pocet absurdit a jeste nikdy jsem z auta nebyl tak dobitej.
      To posledni bych podrtrhnul.

      1. Aktualne Alfa 159. Predtim Golf VII, Astra H, Primera…
        Velice těžko můžete s těmito vozidly srovnávat ekvivalent Octavie.

        1. Proč? Dobrá, Alfa se snažila být něco víc, ale ostatní míří přesně k těmto vozejkům.

          1. ale ostatní míří přesně k těmto vozejkům.
            Postavte si vedle sebe Golfa a Octavii. Do obou si sedněte a pak se i následně projeďte. Pak pochopíte…

            1. G a O jsou stejna trida. Stejne jako i30, nebo Astra H.
              To ze je mezi nimi kvalitativni rozdil neznamena, ze je nelze srovnavat. Naopak.

              1. G a O jsou stejna trida.
                Pokud bych zvolil zvrácený přístup Škody, tak O je střední třída.

                To ze je mezi nimi kvalitativni rozdil neznamena, ze je nelze srovnavat. Naopak.
                Srovnávat můžete cokoliv s čímkoliv, ale golf je výrobně je jinou cenu. Logicky pak dostanete lepší výsledek.

            2. Octavie je postavená na platformě/podvozku Golfu, jedničková Okta byla dokonce přesně Golf s přilepeným kufrem sedanu. Takže proč přesně by neměly být srovnatelné? Ausgerechtnet pokud nesrovnáváme Golf-hatchback, ale Golf-kombi?

              1. Takže proč přesně by neměly být srovnatelné? Ausgerechtnet pokud nesrovnáváme Golf-hatchback, ale Golf-kombi?
                Protože obyčejný Čech si myslí, že s koncernem vyjebe a za menší peníze dostane Golfa. Jenomže chytře naopak vyjebe koncern s ním, protože za skoro stejné peníze dostane o dost horší techniku. Zadní náprava, interiér…atd…atd..

                1. Interiér… To jakože „měkčenné plasty, lepší infotainment“ apod?

                  Potom chápu, proč se míjíme (a další diskutéři s vámi také), i proč tak strašně opovrhujete Dacií oproti Renaultu. Prostě oceňujete na autech věci, které jsou důležité pro typického Volkswagenistu.

                  1. To jakože „měkčenné plasty, lepší infotainment“ apod?
                    To, že u auta střejní třídy v základu děláte operátora foukání, svícení, stírání, řazení. Oproti Golfu dostanete horší sedačky.

                    proč tak strašně opovrhujete Dacií oproti Renaultu.
                    Dacia je levně vyrobená a levně prodávané auto, které si na nic nehraje. Narozdíl od Škody je to sympatický lowend. Škoda je levně vyrobná a draho prodaná.

                    1. Asi vás nikdy nenapadlo, že existuje sorta lidí, která výslovně nechce automatická světla, klimatizaci a další serepetičky, nad kterými pak nemá kontrolu a která si dělají co se jim sakra zachce, že?

                      Pro tyto lidi se dělají třeba Toyota Hilux (manuální klima s ovladači robustními jako tank) a jiná „pracovně-robustní“ auta, která však ani náhodou nejsou jen na ježdění kolem bloku.

                    2. Asi vás nikdy nenapadlo, že existuje sorta lidí, která výslovně nechce automatická světla, klimatizaci a další serepetičky, nad kterými pak nemá kontrolu a která si dělají co se jim sakra zachce, že?
                      Vždycky si to můžete přepnout do manuálu, pokud vysloveně chcete.

                      Pro tyto lidi se dělají třeba Toyota Hilux (manuální klima s ovladači robustními jako tank) a jiná „pracovně-robustní“ auta, která však ani náhodou nejsou jen na ježdění kolem bloku.
                      Obávám se,že Hilux se fasuje třeba na farmě, kde tohle opravdu nepotřebujete.
                      Octavia je trošku jiný připad.

                    3. Naopak, Hilux se fasuje u servisáků, kteří stráví celý den na cestách autem po okreskách a terénem. Tzn. sedí v autě delší dobu, než typický referent v Oktávce.

                    4. To bude zřejmě i důvod, proč za volanty nižších verzí Dusterů, vidím tak často mladý holky a naopak, pány okolo 50+. V tom Dusteru není za daný peníze tolik zbytečných pičovin, který akorát odvádějí pozornost od silnice a zvyšují poruchovost. Jsou to na obsluhu i údržbu jednoduchý auta, co si na nic nehrají a neotravují 20-blondýnu hloupostma, kterým stejně nerozumí a nedokázala by je vypnout.
                      Proto jsem psal, že by byl lepší výchozí stav pro zbytné elektronické pičoviny „vše vypnuto“. Zapínat podle potřeby/vyspělosti řidiče.

                    5. Není vůbec pravda, že vždycky a všecko lze přepnout do manuálu, to je klasická výmluva a obezlička probruselských normalizačních sráčů. Některé hovadiny lze vypnout jen velmi složitě a některé vůbec, nebo jen mimoservisním zásahem.

        2. Astra s Golfem A Primerou nejsou ekvivalent Oktavie?

          1. Astra a Golf ano. Primera je ale uz stredni trida.

            Jinak s vami souhlasim. Jsou to naprosto srovnatelne vozy a i30 je vuci nim nejhorsi.

          2. Astra s Golfom urcite ano, Primera nie. Primera je mozno o nieco kratsia ako Passat B5, no ma rovnaky razvor. Stredna trieda. Ekvivalent Golfu a bola skor Almera (dnes sa to meno uz ale pouziva pre subkompakt)

          3. Golfem A Primerou nejsou ekvivalent Oktavie?
            Nejsou..Škoda je lowendova značka. Stejně jako Dacia pro Renault.

            1. Marty

              Proc?

              1. Protože se dojčlandům hodí mít něco, kam uklidí dycky zbytky a technologie co si po pěti letech u Audi, příp. nejvyšších modelů VW, prošly jejich konfekcí a po dalších pěti letech, dyž už to je technologicky notně na chvostu, je čas to pustit škodiffce? A kupodivu mnohdy ani tak se nedá říct, že by to měli vodladěný, protože nad těma poruchama kolikrát zůstává rozum stát :D

                1. Rika ten, kterymu prijde normalni vozit plny kufr nahradnich dilu aby vubec dojel domu…
                  Moje 13 let stara Okta mela nez jsem ji prodal meneny krome spotrebaku pouze chladic a nikdy me nikde nenechala, tak nevim o jakych tvych vysnenych picovinach zase meles… ;)
                  Krome Okty 3 jsem mel ve vyberu i prave Golfa (oboje kombi), jenze je jich malo a hlavne jsou velikostne na urovni Leonu coz je pro me nedostatecne…
                  A ze je Passat B8 lepsi nez Superb 3 potvrdi kazdej (o neco malo bude asi lepsi i Golf nez Okta), no jeste aby ne kdyz je to koncern VW… i tak patri Okta meti top ve sve tride at se ti to libi nebo ne.

                  1. i tak patri Okta meti top ve sve tride at se ti to libi nebo ne
                    No nevím, když vedle dle prohlášení Škody postavíte Mazdu 6, Passata, Modeo, tak je to spíše chudý příbuzný. Zdůrazňuji, že řazení do střední třidy si vymysleli oni.

                    1. Prohlaseni Siody jsem necetl a ani me vlastne nezajima. Okta je nizsi stredni a Superb stredni (jen blazen by ho stavel vedle MB E klasse nebo BMW5…). V nizsi stredni jsem presvedcen, ze plati to co jsem psal.

                    2. V nizsi stredni jsem presvedcen, ze plati to co jsem psal
                      Když jste si to koupil, tak si to nepohaníte. To je v ČR normální. Chápu to.

                    3. O2 jsem koupil kdysi z nouze, nebyl jsem skodafil a ani ted jim nejsem. Negativa bych na ni samozrejme taky nasel. V nizsi stredni vsak mohu srovnavat s jinymi znackami, a proto si myslim to co si myslim.

                    4. O2 jsem koupil kdysi z nouze, nebyl jsem skodafil a ani ted jim nejsem.
                      Ale proč ne. Záleží kolik jste za to dal. Dá se s tím normálně jezdit, jenom ceny v ČR jsou pro fyzické osoby nesmyslné, plus je to potenciální zdroj levných náhradních dílů na netu..

                      Na trhu je mnoho vozidel s lepší poměrem cena/výkon.

                    5. Koupil jsem od kamarada vyrazne pod cenou…

                      Porizovaci cena nove Skodovky je vysoka, ale ono se to srovna pri naslednem prodeji, protoze ojeti konkurenti jsou vyrazne levnejsi. Takze sice levneji poridite, ale levneji prodate. Viz ceny ojetych Peugeotu, Hyundaiu nebo treba naftovych Fordu. Nedavno jsem vicel, ze Fiat chce za Tipo kombi pres pul mice, to je pak ta o neco vyssi (nekdy na muj vkus kurva vysoka) cena Skodovky hned logictejsi :)

                    6. Koupil jsem od kamarada vyrazne pod cenou…
                      Ano, to dává smysl.

                      Nedavno jsem vicel, ze Fiat chce za Tipo kombi pres pul mice, to je pak ta o neco vyssi (nekdy na muj vkus kurva vysoka) cena Skodovky hned logictejsi :)
                      Moc ne. Od Škody máte za půl mega holobyt. Tipo je skoro v plné palbě.

                      https://www.fiat.cz/content/dam/fiat/cz/pricelist/2019/07/cennik_new2020/CZ_Z%C3%81KAZN%C3%8DCK%C3%9D_CEN%C3%8DK_357_TIPO_HB_STREET_MIRROR_SPORT_0_CEE_E6D_2_1_2020_SERIES_1.pdf

                    7. Za pul mega je holobyt. Taky proto se tu bavime o tom, ze Skoda je drazsi, ale s lepsim interierem, sedadly a vykonnejsimi motory. O siri vyberu motoru u Skody oproti Fiatu nemluve. Tipo se mi designove libi, stejne jako Oktavka, ale uvnitr je to bohuzel pro Fiat jina liga…

                    8. Nemluve o tom, ze Fiat je po nekolika letech oproti Okte prakticky bezcenne auto. Tim se maze rozdil v porizovaci cene.

                    9. Ani ne. Škodiffce se právě poslední dobou trochu rozbil operák, páč žádný že „garážovka po důchodci“ (=operák s nalítanejma 150k) za 200k+ a rvali jim ruce, s bídou to teď prodají něco přes kilo, jak je trh nasycenej, takže to už nikdo nechce, resp. ceny operáku stojí takovej nesmysl, že to nikdo nechce.

                    10. Ceník je k 5D alias HB.
                      Sorry jako, ale 400kKč za 1.4 T 120k Italia Lounge mi připadá jako dobrá cena.
                      Srovnatelná Scalalalalala bude stát o kilo více.
                      Pominu to, že zákazníkům úplně jeblo, nekupují ani hatchbacky, ani sedany a ani kombíky, ale vyjebané pseudoSUV.
                      Takže si mámo vezmem KAROQ, a na obrubník ho dáme naboq.
                      Anebo nám stačí KAMIQ, s tím nedostanem smyq.

                  2. Link or didn’t happen. Já budu předjímat výsledek, protože vím, že dodáš piču, takže vlez mi na hrb, kreténe :o)

                    Mě teda zatim žádnej werk nikde nenechal, dycky sem to uchodil, případně si nějak poradil a odjel. Asistenci sem zkoušel jednou volat, než se vůbec někdo vozval, že dojede, už sem byl na půl cesty pryč.

                    1. behehémot:
                      Yo, a na důkaz váhy slov eště vypal dvě rány z Coltu, ty cowboyi…

                      :ODD

                    2. Uchodil… no vzdyt pisu, ze vozis plnej kufr nahradnich dilu :D
                      Linkovat ti nic nebudu, nicmene pod nedavnym clankem o Saabu se nekdo podivoval, ze ti to prijde normalni… to byl ten clanek kde te utreli s crashtesty soudobeho pasika a od te chvile jsi tam nic nenapsal ;)

                    3. Aha, takže seš prolhaná piča, přesně jak sem psal.

                      Vozit s sebou jeden díl, o kterým je známo, že může odejít bez varování, no, to je plnej kufr náhradních dílů. Já vím, že běžnej ovčan této země je blbec, ale ty seš fakt všech vymaštěnců futrál, co?

                      Do toho tvýho vesmíru stejně tak spadají tam ty kokotinu vo golfu, nějak nemám ponětí, vo čem to žvaníš, a esli chceš mávat nějakejma prolhanejma kravinama typu NCAP, tak se ti směju, protože to je asi tak vypovídající, jako uhnijní sračky vo emisích. Víceméně se dá říct, že čím víc v prospektu řvou vo nějakejch hvězdičkách, tím lepší je se tomu vobloukem vyhnout, pže to je nějaká podvodná vražda, což je ostatně vidět i na silnicích.

                    4. Resp. vo prasátu. Ne že by to byl echt rozdíl, i dyž u prasátu se dá aspoň malinko čekat, že to je z plechu a ne papíru a jak tady někdo psal, nemá to takový vojebávky jako brzdy z koloběžky a podobně.

                    5. Nic jineho nez “prispevek” plny nesmyslu a radobyhuste zkomolenych slov jsem od tebe necekal, vcetne samozrejme zfalsovanych/podplacenych crashtestu, ty me obzvlast pobavily. Nemam co dodat…

                    6. To sem rád, že konečně přestaneš žvanit vo nějakejch virtuálních blbostech. Problematika syntetickejch testů se tu řešila tucetkrát a je celkem evidentní, že dokaváď se to bude měřit v umělejch podmínkách přesně danejma postupama, tak to budou stavět tak, aby to prolezlo těmadle syntetickejma testama, a že v realitě se to chová kapánek jinak a sou tam smrťáky, no co, málokdo se v tom bude šťourat a s hovnobilkou se soudit (zvlášť dyž bude mrtvej).

                      Ostatně zažil sem to i při testech zdrojů, moje metodika hodnocení byla sice nejsložitější, ale zároveň nejrobustnější a zcela nehrozí že někdo vezme (pod)průměrnej kšunt a nahoní body na tom, že tam něco vosadí nějak marketingově*, jako tomu bylo/je u spousty konkurenčních webů, kde prostě hodnotí synteticky a nemají vůbec rozumnou metriku (takže se najdou produkty, který sou o vesmír jinde, ale mají víceméně stejný hodnocení, takže, ehm).
                      ______________________
                      *což sami výrobci mnohdy přiznávali, vono to je hlavně aby se to líbilo recenzentům, jinak je (jim) to přece jedno (leda piču, naservisoval sem se dost zdrojů, ale whatever)

                  3. Top ve třídě? Měl jsem Škoda oct 2 face 1,4 tsi. V 70tis vymlácena přední náprava, v 80 vodní pumpa, v 90 přeskočil řetěz v rozvodech ( oprava za hezkých 27tis), neustále prakala levá přední žárovka. Spotřeba nic moc, ale jinak praktický to bylo, to zas jo.

                    1. Tos kupovalo nový? Vyhodit 27 tisíc za opravu u zánovního auta, to by mě taky nasralo. V záruce už to nebylo?

                    2. Ano, ano nové. To bylo asi po pěti šesti letech, takže záruka, víš co. Prý to byla taková hezká vlastnost všech 1,4 tsi. Údajně poddimenzovaný rozvody.

                    3. Udělali tam prý nějaký upgrade, aby ten řetěz nepřeskakoval.

            2. Ale prd, vašnosti.
              Dacia fakt nedělá nic jako Superb nebo Kokodáq.

              1. suprblbec je taky na úrovni v podstatě lepšího prasátu, protože odpovídající třídou vochcáfce je dlouhej golf a odpovídající třídou k fóbii je Polo.

                Že si škodiffka vysnívá, co že to není, je sice hezký, ale je to tak. A nic lepšího nedělá. Takže si hraje na hogo fogo, ale v podstatě je to taky taková lepší dáčia. Von jaksi renault taky nedělá bůhví jaký luxusní auta, tak není ani divu, že dáčia dělá úplnej low-end, ne? Fauwé má (nebo aspoň nějakej čas mělo) v portfoliu auta výrazně vyšší třídy (namátkou Phaeton), takže ai jejich odpadní divize je trochu výš-

                1. Oktávka je cenově plus mínus na úrovni třeba Focusu. Stejná třída, stejná cena. A Ford není low-endová značka. S Dacií prostě škodovku srovnávat nejde. Ať se nám to líbí nebo ne.

                  1. Oktávka je cenově plus mínus na úrovni třeba Focusu. Stejná třída, stejná cena.
                    Cenove jistě je. Za své peníze pak dostanete méně, což je obchodní jejich obchodní strategie.

                    Ford není low-endová značka.
                    To jistě není, ale bohužel pozice Škody v koncernu taková je. Jenom je to takové vyvoněnější.

                    1. Asi tak. A že to letí na chudých východních trzích, no, voproti tamní produkci je to vysoce naprůdměrný a vlastně i bezpečný auto, což dokazují videa z dálnýho východu dnes a denně (naposled sem viděl nějakou dodávku-valník co dement postavil ke kolejím, vlak to drobet chytl bokem a auto je na šrot, to se rozjebalo naprosto nepředstavitelným způsobem až na druhé straně kastle :D von ten vlak teda taky nic moc, dyž se jednomu vagónu utrhly šoupačky :D).

                      Jako takle, vochcáfka ve výšší výbavě jako ojetina, narazí-li člověk na nějakou za rozumnej peníz ve slušným stavu (a ne uježděným xmrti z korporátu) není špatný vozítko, to jako ne. Na skákání kolem komína a tak.

                      Jako nový pro fyzickou osobu – hodně hodně špatnej vtip.

                    2. Tak já měl vždycky radši focusy než oktávky. Zkušenosti mám s oběma ve všech generacích, kromě nejnovější O4. Co se týká jízdy, tak mi pokaždé přišel focus jistější a pohodlnější. Na druhou stranu oktávky nabízely větší kufr a kromě jedničky i vnitřní prostor – já to tolik neřeším, ale pro někoho je to podstatné. Až nejnovější focus kombi je po stránce prostoru a kufru zase srovnatelný se stejným provedením oktávky. Možná ještě některé komponenty VW/Škoda jsou o něco málo trvanlivější než ty fordí. A potom – ukažte mi třeba focus čtyřkolku, teda kromě posledního RS, ale to už jsme někde jinde, že jo. Jak jsem napsal, radši řídím focuse než oktávku, nejsem fanoušek škodovky, ale srovnávat jí s dacií by prostě nebylo spravedlivé.

                    3. srovnávat jí s dacií by prostě nebylo spravedlivé.
                      Tak ono se blbě přiznává, že vysázíte třeba půl mega nebo klidně za vyvoněnější Dacii.

                      Octavii můžete srovnávat s i30/Ceed. To je stejně oholený krám na kost.

                      Focus lze srovnávat s Golfem.

                    4. Nesouhlasím. I ADAC v testu Focusu kombi uváděl jako přímou konkurenci Octavii a Astru. Golf taky může být, patří do stejné třídy, to máte pravdu. Mimochodem ani Vámi zmiňovaný Ceed/i30 nekoupíte ve čtyřkolce, narozdíl od oktávky. Ještě jednou opakuju, že oktávka není moje gusto a podle mě jezdí o trochu hůř než focus – ale zase podstatně líp než dacie, po všech stránkách. Že v Čechách stojí ovce nesmysl, často i jako ojetina vzhledem ke stavu nebo výbavě, to si nemusíme říkat.

                    5. Nesouhlasím. I ADAC v testu Focusu kombi uváděl jako přímou konkurenci Octavii a Astru
                      Což je logické, když jde o německé auto smontované v ČR.

                      Mimochodem ani Vámi zmiňovaný Ceed/i30 nekoupíte ve čtyřkolce, narozdíl od oktávky.
                      Jaká význam má pro typické nasazení octavie čtyřkolka?

                      Ještě jednou opakuju, že oktávka není moje gusto a podle mě jezdí o trochu hůř než focus – ale zase podstatně líp než dacie, po všech stránkách
                      Kromě Sandera/Fabie přímý konkurent není. Jde spíše o filozofii obou značek, která je založena na recyklaci zastaralé techniky matky nebo současné různě osekané techniky. Hezký příkladem je Scala nebo Kodiaq.

                    6. No, mohli si místo oktávky vybrat golfa jako německé auto smontované přímo v Německu.

                      Čtyřkolka je důkaz bohatších možností konfigurace – příklad, že v dané třídě dokáže škodovka nabídnout v některých ohledech i víc než např. Ford, u kterého jsme se shodli, že nejde o low-end.

                      To byste mohl říct i, že některé modely VW jsou osekané audiny. Je jasné, že oktávka nedostane úplně všechno, co golf. Ale pořád jde o stejný základ. Renault to vůči dacii dělá o dost drsněji, tam jde o skutečné osekávání nebo starší techniku. Samozřejmě z toho důvodu, že cenové rozdíly mezi odpovídajícími modely renaultu a dacie jsou mnohem větší než mezi VW a škodovkou.

                      K té přímé konkurenci pak jen tolik, že samozřejmě fabie jezdí podstatně líp než sandero, no a fiesta snad až nesrovnatelně, ale ta současná je oproti fabii možná až nesmyslně naceněná.

                    7. Čtyřkolka je důkaz bohatších možností konfigurace – příklad, že v dané třídě dokáže škodovka nabídnout v některých ohledech i víc
                      Jasně…třeba škrabku ve víčku nádrže:-)


                      To byste mohl říct i, že některé modely VW jsou osekané audiny.

                      Mohl, souvisí to s mainstremovou pozicí VW a highendovou Audi.

                      K té přímé konkurenci pak jen tolik, že samozřejmě fabie jezdí podstatně líp než sandero, no a fiesta snad až nesrovnatelně, ale ta současná je oproti fabii možná až nesmyslně naceněná.
                      Sandero za prodejní cenu „jezdí“ velice dobře, což se o Fabii říci nedá. Fiesta jezdí za dané peníze výborně, bohužel se to z mezd v ČR blbě platí.

                    8. Ano, škrabku. A čtyřkolku ve třídě oktávky. Ford jí nabízí až od mondea a jestli se nepletu, tak jen s dieselem a v automatu.

                      V tom se v podstatě shodneme. A je to špatně? Já si to nemyslím.

                      Řekl bych, že kvalitativní rozdíl mezi sanderem a fabií odpovídá rozdílu cenovému. U fiesty si to nemyslím, byť jezdí ještě líp. Prostě podle mě není současná fiesta o 100.000 Kč lepší auto, než fiesta minulá. Jednu dobu se dokonce dal koupit celkem podstatně levněji i končící focus III, i jako kombi. A ten focus byl pořád výborné auto, samozřejmě převyšující i novou fiestu.

                      Já v podstatě nemám nic proti dacii. Nakonec její prodejní výsledky mluví za všechno. Je tam jasné, co za svoje peníze dostanete a kde se ušetřilo. Ale škodovky se i přes vyšší cenu prodávají taky velice dobře a není to tím, že by lidi chtěli zbytečně zaplatit víc. Ostatně ty spousty recenzí např. z Británie, kde Škoda často vítězí v poměru ceny, kvality a užitné hodnoty, nejsou náhoda.

                    9. . U fiesty si to nemyslím, byť jezdí ještě líp. Prostě podle mě není současná fiesta o 100.000 Kč lepší auto, než fiesta minulá. Jednu dobu se dokonce dal koupit celkem podstatně levněji i končící focus III, i jako kombi. A ten focus byl pořád výborné auto, samozřejmě převyšující i novou fiestu.
                      Ano, tu dobu si pamatuji, ale bylo to dáno tím, že FIII končil a jeho životní cyklus byl zaplacený. Fiesta byla čerstvá, navíc Ford jasně řekl, že chce zůstat v mainstreamu. Myslím, že furt je to o mzdách.

                      Ostatně ty spousty recenzí např. z Británie, kde Škoda často vítězí v poměru ceny, kvality a užitné hodnoty, nejsou náhoda.
                      A díval jste se, co se tam prodává za výbavy a za jaké ceny? A jaká je situace v ČR?

                      Ale škodovky se i přes vyšší cenu prodávají taky velice dobře a není to tím, že by lidi chtěli zbytečně zaplatit víc
                      A co byste chtěl od lidí, kteří si zvolili Babiše?:-)

                    10. Kdepak, nejde o mzdy v ČR. Kdyby ano, tak by prodeje fiesty nebyly v celé Evropě až za polem a daleko za cliem. Prostě ne úplně šťastná cenová politika Fordu. Ale jejich věc, samozřejmě.

                      Já se s Vámi nehádám, že u nás jsou škodovky předražené. Na druhou stranu ale ani v ostatních zemích Evropy se jejich ceny fakt neblíží daciím a přesto se dobře prodávají. Lidi v Británii nebo Německu opravdu Babiše nevolili.

                      A už jsem několikrát napsal, že osobně škodomil nejsem, jen prostě nepovažuju za odpovídající stavět škodovky na roveň daciím. A dneska už s hájením praporu se slepicí končím, ať to zase chvíli dělá někdo jinej :-)

                    11. Tak jasně šéfe, tadydle fóbiový juniory a jiný haťapky přesně nejsou stavěný proti táliím a jinejm dáčiím. Už to konečně přestáváš brát?

                    12. Nazdar řediteli. Co jsem psal o škodovkách a daciích, jsem myslel v intencích současnosti.

                      Protože haťapky a hlavně junior, to byla ostuda i oproti thalii a loganu. V tomhle bodě by škodovku hájil jen magor. Možná že fábie HTP a junior zreznou o něco později než uvedená konkurence, ale to jen prodlužuje utrpení. Haťapku jsem kočíroval jen jednou, kdysi v jedničkový fabii a co si budem povídat, příjemnej zážitek to nebyl, hlavně po akustický stránce. Páč od jízdy jsem ani nic nečekal. Ten motor začal jakž takž fungovat, tzn. i co se týká spolehlivosti, až po letech vývoje, když si začal říkat MPI. Jo a v tom junioru jsem nikdy nejel ani jako závaží, děkuju osudu, pohled zvenku úplně stačil.

                    13. karban
                      31.5.2020 v 20:15

                      No a todle škodiffka furt dál vyrábí. Není to sice vořezaný až tak tragicky, ale holobyty a ty další sitigou přesně tam míří. Hubou teda, samozřejmě, normální soudnej člověk to nekoupí, když za tu cenu má thálii nebo logan v plné výbavě a možná eště zbude. Já to nějak nesleduju, podíval sem se jednou, málem vomdlel a teď se jen směju, ale tehdá to sitigou začínalo nějak na 300k. Za nákupní kabelu, ehm, tam by rozumná cena byla hluboko pod 200.

                    14. Behemot, 1.6.2020 v 11:10

                      Ale tak to zase neblbni. Na třech kilech nezačíná ani Up, no a cígo muselo bejt vždycky pod nim a pod fabkou, ta je někde kolem 280. Já jsem tyhle pidiauta nikdy moc nechápal, jako že je někomu fábie moc velká, tak potřebuje citigo. Tolik rozvozů pizzy zase na světě neni, aby se vyplatilo dělat pro ně extra vozítka. Nebo lidí, co mají mezi vratama a barákem ani ne čtyři metry. I když párkrát jsem se svezl s fordí Ka+, to bylo trochu větší než cígo, tak nějak za stejný peníze, rozměrově asi jako jedničková fábie, mělo to pět dveří, motor 1,2 (ze začátku dokonce čtyřválec) a jelo celkem hezky. To už mi přišlo jako nákupní taška použitelný. Ford tomu moc nedělal reklamu a po pár letech radši stáhl z nabídky. Je přece výhodnější, aby zákazník, kterýmu přijde nová fiesta nesmyslně drahá, šel ke škodovce nebo k renaultu, to snad chápem všichni.

                    15. Mohlo se to časem zlevnit, dyž to začínalo, tak to stálo naprostej nesmysl vzhledem k užitné hodnotě (a že za ty prachy bylo několik slušnejch ojetin).

                    16. Cígo začínalo v r. 2011 nějak kolem 180 tis.

                  2. Proč ne? Škodiffka se i dneska snaží dělat vozidla v holobytu pro blázny, co z nějakýho důvodu mají o této hovnomobilce vlhký sny. Tam je dáčia přímou konkurencí a soudě dle toho, kolik jich v oněch segmentech jezdí, se ani nedivím, páč za cenu škodiffky v holobytu, možná s pár drobkama navíc, je dáčia v plné palbě a to prostě je jiný svezení.

                    A to jejich skoro-MPV (jakseto, lodgy?) jako rodinný/rodinně-pracovní nebo čistě pracovní vozítko taky nemá moc konkurence. Proti tomu škodiffka nemá vůbec nic, protože ty jejich nafouklý fóbie se zvýšeným podvozkem jsou přesně to, fóbie se zvýšeným podvozkem, kam se vejdou tak dvě tašky s nákupem, ani vochcáfka aka rodinná jeskyně nemá zdaleka tolik místa, komfortu a nákladovýho prostoru jako Lodgy a za ty prachy co stojí má člověk k té dáčii ještě nějakou ojetinu jako druhý auto do rodiny a nejspíš furt zbude.

            3. Marty: > Nejsou..Škoda je lowendova značka. Stejně jako Dacia pro Renault.

              V Německu nebo ve Velké Británii to zákazníci vidí naopak. Kupují si škodovku, protože „je to jako VW, akorát levnější“.

              Dacia je jako žebřiňák, první logan bylo hranaté levné cosi, určené pro východní trhy, poměrně rychle to začalo reznout. Renault byl natolik překvapený úspěchem, že to začal nabízet i na západě a začal ty dacie dělat trochu hezčí. A s lepšími motory, tzn. stejnými jako dostávají Renaulty. (Dobře, ty motory kvůli emisním normám.)

              A ještě pro srovnání, potom, co VW koupil škodu, první auto byla oktávka, která dostala techniku golfu. Podvozek, motory, atd. Další fabia dostala techniku VW polo. Nebyly to žádné plečky určené pro východní trhy, od začátku byly určené pro evropský trh a to i pro ten západní. Superb = passat. Samozřejmě to není úplně to samé, zákazník musí mít pocit, že s logem VW na kapotě toho dostane trochu víc než s logem škoda. To by VW byl sám proti sobě, kdyby to bylo jinak.

              Vedle toho, logan, to je platforma clio / thalia. Má dacia ekvivalent meganu nebo laguny?

              Škoda není německá dacia. Dokonce u felicie se prodávala pod značkou VW, přímo s logem VW a přímo v Německu. Dacia se sice prodává pod značkou Renault, ale ne v Evropě.

              https://www.rouming.cz/roumingShow.php?file=VW_felicia1.jpg
              https://www.rouming.cz/roumingShow.php?file=VW_felicia2.jpg

  6. Nedávno jsem měl štěstí/smůlu a pohyboval se pár týdnů po fabrice hundaj v Nošovicích. Poznámky zaměstnanců na majitele fabriky byly značně nelichotivé. Slova jako „pitomci, kteří umí jedině kopírovat ostatní. Mají nápady jak malé děti, ….“ Napřed mně napadlo, že jsou to typicky české kecy, protože MY jsme přece nejlepší, nejchytřejší…… Kdo dokáže postavit takovou fabriku, vybavit stroji, linkami, sekat 1500 aut denně, držet to v chodu, během čtrnáctidenní odstávky fabriku předělat, tak přece nemůže být pitomec. No, po týdnu jsem zaměstnancům začínal dávat za pravdu. Testovací trať má sadu různých hrbů, drncáků, povrchů. . . . a v zatáčce, která následuje za tímto úsekem byla parádní sbírka vyklepaných drobností z testovaných aut :-D Na jednom decimetru čtverečním se daly najít dva, při větším štěstí i čtyři kousky šroubků, samořezek, podložek. . . . Kdyby čerstvý majitel hundaje viděl, co se děje s auty při nakládání na vagony, tak by měl hodně pokaženou radost. Na hundaji se mně líbí výběr motorů. Přiznám se, že nemám znalosti o jejich poruchovsti. Nejspíš je to normální věc, ale mně v lisovně celkem překvapily role plechu tloušťky 0,3mm. Samozřejmě, že to nebyla jediná tloušťka která tam byla.

    1. No tak to mne možná čeká nepříjemné překvapení, zatím po pár letech nepotvrzeno.
      Možná si Pepíci v Nošovicích dupli a udělali to pořádně, jak se to naučili v učilištích.

    2. Tohle mi přijde spíš jako že pitomci a lemplové jsou ti co v tý fabrice dělaj než ti co ji vlastněj. Nepředpokládám že korejskej CEO jezdí do Nošovic kontrolovat testovací trať, jestli ji místní vohnouti řádně zametaj.

      1. No a víte shane, že to tak vlastně je?
        Když CEO nebo jeho syn přiletí, tak se tam sbírá v rojnici, obrubníky natírají na šedo a tráva na zeleno, respektive vysazují celé koberce nové.
        A k spojovacímu materiálu na testovací dráze, situace se stále zlepšuje, počet extra partů se rapidně snížil za uplynulých 12 let co to pozoruji, spíše přibylo různých krycích folií a štítků s čarovými a QR kódy.
        A ještě k těm šroubkům a matkám, nechybí na autech, někomu upadl při montáži a v rámci mámvpičismu nebo nedostatku času ho tam nechal.
        Borec si třeba odloží poškozenou matku na stěrače do plastového krytu před čelním sklem, dá novou a na tu dojebanou zapomene…

    3. Ano, že jsou Hjondé svařené ze znatelně z tenčích plechů, než konkurence, se obecně ví.

      Fabrika to ovšem marketuje jako lepší deformační zónu a ochranu chodců ^^

      1. Hyundai 0.7mm Voestalpine
        VW 0.7mm ?

        1. Já sem nikde žádný plechy neměřil, ale brácha má Accenta a je to tragédie.

          Jednoho letního dne stálo u baráku Fabia I, tuším C4, Opel Astra H a Hyundai Accent, když přišla bouřka.

          Škoda a Citroen bez ztráty kytičky. Opel měl na střeše dva mělké důlky. Hyundai byl zvalchovný naprosto všude. Důlky to mělo dokonce na dveřích a blatnících, kde bych čekal v ohybu nejtvrdší karoserii.
          Bylo tam několik set důlků. Pojišťovna zacálovala. Autorizák si fakturoval tuším okolo 60t.

          Ovšem za asi rok se situace opakovala. Kroupy, většina aut OK, ale Accent zase zvalchovanej.

          Před nějakou dobou jsem mu na tom měřil lak. Celý auto už má minimálně 0,5-0,6 lak, tak to ho snad už zpevnilo.

  7. Som sklamaný, kedysi som uvažoval o kúpe hjondé, no toto ma schladilo.
    Čím viac asistentov, tým blbšie auto. Mám mitsu a nemenil by som.

    1. Však ti nikto nebráni ísť poskúsať, pojazdiť a podľa toho sa rozhodovať.
      Niektoré asistenty v niektorých autách sú fajn a jazdí sa s nimi dobre. Obhajovať si vlastníctvo starej plečky tým, že nechceš asistentov, to už Ezop o tom písal v bájke o lišiakovi a vysoko visiacom hrozne.

      1. Keď nevieš o čom píšem tak nekomentuj. Mimochodom nemám starú plečku. Vyrobené v 2019, tak sa skludni.

        1. A prečo si potom uvažoval o výmene miciny za hyundai, keď si ju kúpil v 2019? A čo to je za micina bez asistentov a zároveň nie plečka?

          1. Ty si Maďar? Ja som za prvé neuvažoval o výmene auta, za druhé som nepovedal že mitsu nemá asistentov. Vidím že ty naozaj potrebuješ asistentov.

            1. A co to je za Myšáka?
              Oldschool Lancer?
              Malý levný ASX?
              Krásný Eclipse?
              Solidní nejen Sysopův Outlander?
              Nesmrtelné Pajero?
              Mně se kdysi líbil tenhle Colt https://www.autoweb.cz/mitsubishi-colt-2004-2012/ před ksichtliftem.

    2. Nehazdaj flintu do zita kamarat. Pro vas na vychode je to auto dobry az dost.

      1. Nazdar blbecku, už sis našetril na fabii?

      2. Hm. A kdy jste byl naposled na tom východě? Možná byste se divil, co tam dneska jezdí za auta. Třeba i oproti většině pražáků si místní na vozovém parku zakládají až nepochopitelně.

  8. Článek dobrý.
    Tak trochu OT. Ještě jsem nepřišel na to, proč se dá teplota nastavovat po 0,5°C? Ví to někdo?

    1. Preto, lebo jeden farenheit je cca pol celzia. To by sa potom amici pýtali, prečo sa dá teplota nastavovať iba na (ne)párne stupne.

      1. Apríla už bylo.

        Někdo další…?

        1. Jo moje žena, vždy má o půl °C nastaveno více. ;-)

    2. Nejspíš to tak někdo začal dělat a ostatní se přidali. Po nějakém kroku se to nastavovat musí.

      Má to tak i moje 16 let staré auto. Ten displej je sdílený pro venkovní teplotu a tu vnitřní nastavenou, na kolik má chladit klimatizace. Venkovní je na celé stupně, vnitřní na 0,5, možná je to i ten důvod, na první pohled je jasné, která teplota je zobrazená.

      1. Nie všetci. Mazda to má po celých stupňoch.

        1. Tak ta moje ne.

    3. Piskot:

      Třeba Honda Accord 7. generace po celých stupních a pokud si dobře vzpomínám, tak u 8. generace taky a myslím, že Civic UFO to měl taky po celých stupních.

      1. Ještě Civic 9G to má celé stupně, CXG už má „půlky“.

        Mě vždycky dostává, jak si lidi mačkají teplotu na 22,5°C, a vůbec jim nevadí, že než tam přejedou tlačítky, trvá to věčnost.
        A když se jich zeptám, proč to nastavili na tu „půlku“, tak evidentně nechápou. Snad by byli schopni auto se zadáváním po celých stupních reklamovat…

        Ještě jeden dotaz, s jakým největším možným zadaným rozdílem teplot při dvouzónové klimatizaci jste se setkali?

        1. Já na to nemám tlačítka, ale kroutítko, ovšem digitální. Takže jak rychle točím, tak rychle se ty stupně mění. (Po 0,5.)

        2. Tak asi majú skúsenosť, že také nastavenie je im najpríjemnejšie, alebo čo, na tom nič zvláštne nie je, ani na tom, že to nevedia vysvetliť. V psychológii sa to volá „subjektívna istota“, dôvod je ten istý, prečo mám radšej vanilkovú než čokoládovú zmrzlinu (t.j. dôvod neviem uviesť.

          Okrem toho, ak auto používa jeden človek, nevidím dôvod, prečo by sa mal veľmi vzrušovať, koľko to trvá pri automatickej klíme naklikať tlačítkami. Mal som pár rokov dozadu Audi 100 ’93, motor už mlel z posledného, ale klíma išla výborne. Nastavil som to na 23 °C a odvtedy som sa tlačítok teploty až do odpojenia baterky nedotkol…

  9. Nechcem sa zastavat Hyundaia, ale to blokovanie menu v autach za pohybu sa deje aj v lepsich rodinach. Robilo mi to napriklad BMW 525 co som mal vlani pozicane na slovensku. A robia to aj aftermarketove radia. Vo vsetkych troch autach sme museli urobit bypass vstupu od rucnej brzdy (Pioneer AVIC-Z seria). Na niektorych znackach aftermarketovych radii sa to tak jednoducho ani neda a je potrebny modul co simuluje pritomnost spinaca rucnej brzdy.
    A nech sa na mna autor nehneva, skuseny vodic a chova sa ako amater? Ked sadnem do neznameho auta tak sa pred odjazdom oboznamim s obsluhou funkcii ktore budem potrebovat. Nemusi to byt vsetko, ale ovladanie zakladnych funkcii auta + sedadla + zrkadla je povinne.

    1. Zatim jsem to u zadneho auta nepotreboval a na vse prisel za chvili behem jizdy. Tady je vse skutecne neintuitivni.

      A to ze vypnout automaticka dalkova jde az kdyz je rozsvitite je skutecne debilovina nejvyssiho kalibru.

      Lane assist vas taha za volant. Pri jizde zuzenim po D1 je to velmi neprijemne. Klickujete v pruhu. A vypnout system znamena hledat nejake tlacitko za volantem na palubce na ktere nevidite. To je ve zuzeni taky moc fajn.

      Kvuli vsem zmenam nastaveni musite zastavit a zatahnout rucni brzdu, protoze v menu nic nezbylo a to co tam zbylo nema popisky. Super.

      A opravdu nejhorsi je ten komfort. Zvladl jsem Astrou, Golfem i Alfou jet v kuse i 5-15 hodin, ale v i30 vas neco boli po 100km a po 300km jste vyrizenej.

      1. No tak k tomu komfortu niet co dodat. Ono presadnut do akehokolvek kompaktu z auta strednej triedy je problem. A Alfa 159 ani nie je celkom stredna trieda, ale skor compact executive.
        To zatiahnutie rucnej brzdy mi robilo aj BMW. Bohuzial, teperka taki svet ako hovoria rusnaci.
        S tym zvyknutim si na auto za jazdy si dovolim polemizovat. Nie ze by som to nezvladal, ale vyjst z letiska v nejakom cudzom meste do hustej premavky nepoznajuc dostatocne ovladanie auta je koledovanie si o problemy. Taky vyjazd z YUL byvala naozaj chutovka. Ale nebol som tam uz 2.5 roka takze neviem ako to tam vyzera po rekonstrukcii.

        1. 159 je stredni.

          Ve stredni nizsi byla 147.
          Ono se to nezda, protoze to nikdy nehnali na velikost, jako napr. Skoda.

          Ale technikou, motorama, vybavou patri ta auta tam kam pisu.

          1. Neprotirecime si. Compact executive znamena ze auto ma priblizne rozmery auta strednej triedy no vybavu ma lepsiu nez rodinne auto strednej triedy.

            1. Ano, toto je presne auto ktere na Slovensku maji radi.
              Je lacne a urcite si o nem bratia porozpravaju pri opekani (alebočičom) oviec.

      2. Je škoda, že to nejde přesně opačně. Při nastartování vozu, jako výchozí stav všecky pičovinky povypínané a zapínat podle aktuální potřeby.
        Třeba by to řešil nějaký třípolohový přepínač blondýna-důchodce-řidič, maximálně čtyřpolohový blondýna-důchodce-hňup-řidič. V poslední poloze by všecky displeje zhasly a ve funkci by zůstaly jen pedály, volant, šaltrpáka, ručka, světla, blinkry, rádio a klima. :D

        1. +1. Taky bych byl všemi deseti pro základní stav vše vypnuto, protože dnes asi opravdu člověk neví, co ho za ten volant začne tahat.
          Akorát automobil už dnes není jen pro nadšence a spousta lidí i zde prohlásila, že auto je u nich pouze způsob přesunu z místa na místo. Takže těm se hodí veškeré asistenty, co budou žehlit jejich nezájem. A tam teď automobilky cílí především.

          1. „… jejich nezájem. A tam teď automobilky cílí především.“
            – – –
            Bohužel to platí i pro motocykly. ABS již povinná 5 let nad 125cm3, teď se vymýšlí sračky jako gyroskopy atd.

            1. Eh, to jsem ani nevěděl. To už chybí asi jen ten Lane assist, parkovací senzory, automatické brždění před překážkou a senzory deště. Jo a bezpečnostní pásy jsem ještě zapomněl. Koukám, že i segment motorek už cílí na BFU.

              1. Je konec, blbost zvítězila. Že prej pokrok…

                „3“ BMW z poloviny 80. let. Kdo chtěl, měl na přání výbavu, jakou si řekl a kdo nechtěl, měl lehkou a jednoduchou „motokáru“ s dobrým výkonem.
                Vyšší řady pak vykryly komfort a luxus.

                Teď…?
                Známej mi půjčil Peugeot 3008, uvnitř místo volantu jakejsi malej tlustej hranoid, vřeštělo a gongalo tam porád něco, že prej je kolem cesty vysoká tráva atd.
                Hnus…

              2. Necílí, bylo to nařízení EU.

                Resp. na pitomce cílí BMW Motorrad, jehož ženská ředitelka vymyslela koncept motorky nového tisíciletí, která se řídí úplně sama a „řidič“/“motorkář“ za jízdy šudlá po smartphonu a kouká přilbou s průhldovým displejem.

                Prostě koncept „motorka pro mileniální hipsterské blbečky“.

            2. Corona: a to jsi mne zaujal, tak ty nakonec taky jezdíš na motorce?

          2. Chtěl bych věřit tomu, že všecky tyhle sračky někdo vymýšlí jako reakci na to, co se děje na silnicích.
            Třeba jako zoufalou reakci na to, že řidičák dneska může dostat opravdu kdekdo – a tím myslím fakt kdekdo.
            A aby si ten „kdekdo“ zbytečně neubližoval, nebo spíše teda – aby neubližoval druhým, no tak když nemáte rozum, tak vám povinně implementujeme do nových aut antiubližovací zařízení.
            A protože jste fakt dementi, tak to bude povinný pro všecky a basta.
            Tady bych se pozastavil u toho „pouhého přesunu z místa na místo“ a činnosti během něj.
            Řada řidičů tak může mít oprávněný pocit, že kvůli zanedbatelné menšině skutečných dementů, se jako s dementy zachází se všemi.
            Jak z toho ven, nevím.

            1. „… tím myslím fakt kdekdo…“
              – – –
              Bohužel ano. Železniční přejezdy hovoří za vše.

            2. Existují všelijaký činnosti, co se dají dělat během řízení a při kterých řidič nemusí spustit oči ze silnice.
              Než přišly šmatlafony, tak se dalo odeslat i několik sms o 160 znacích, na různá čísla, s minimem chyb i bez chvilkového spuštění očí ze silnice, kupodivu.
              Myslím, že se to zlomilo někdy v momentu, kdy nezanedbatelná množina dementů s řidičáky, nutně potřebovala během řízení auta vykonávat činnosti, vyžadující odvedení pozornosti ze silnice na něco úplně jiného.
              Nemáte ten dojem, že všecko tohle zlo se děje právě kvůli malé množině dementů, co během jízdy životně nutně potřebují čumět na displeje, nebo sledovat na displejích filmy?
              Byl bych nerad, aby to vypadalo jako hledání něčeho/někoho, na co to lze hodit. Je mi jasný, že i automotive na implementaci těch sraček vydělává. Spíš hledám původní příčinu/důvod, proč se to začalo dít.

              1. Není to kvůli nikomu, je to kvůli byrokratům vyzbrojeným statistikou. EU si oficiálně vytkla cíl „NULA mrtvých na silnicích“ a protože byrokrati nerozumí „zákonu klesajícího mezního užitku“, hodlají všechno uregulovat k smrti aby skutečně tu „nulu mrtvých“ získali.

                Tuhle jsem o tom nadcházejícím regulatorním pekle psal:
                http://dfens-cz.com/jak-eu-oficialne-planuje-zrusit-ridice-a-rizeni/

                1. Tak pokud nějaký asistent začne nečekaně tahat za volant ve chvíli kdy se předjíždí kamion v zúžení a na obou stranách je asi tak 10 cm prostoru tak hnedle do statistik přibude jedno sešrotované auto i s posádkou pod kamionem. Jsou nějaký (nezfalšovaný :) statistiky kolikrát naopak asistenční systém způsobil nehodu, která by se jinak nestala?

                  1. Nejsou, protože dopravka to pochopitelně vykáže jako chybu řidiče – mikrospánek nebo nezvládnutí řízení.

          3. V praxi problémy jak jejich, tak toho automatickýho kripla, kterej si dělá co chce na základě atmosférickýho šumu, musí řešit řidiči okolo, aby to nezmasakrovalo je. Jak něco takovýho může vůbec procházet holomobuznologacema, když malovýroba normálních aut je dneska de facto nerealizovatelná s ohledem na kretenismus schvalování vozidel?

      3. To je prostě ta snaha do brutálně kost-katovanýho werku narvat cypoviny, aby to, tuplem pro línýho vohnouta, pro kterýho je řízení vopruz, vypadalo jako něco echt kůl, protože to bude mít prospektovou tabulku funkcí vo čtvrtinu delší, než konkurence.

        Pro mě sou nějaký tydle vyprcaný automatický stěrače, světla a další kokotiny něco naprosto neprůchozího, protože mi to stačí dycky byť jen sledovat pár minut a sem z toho na větvi, jak to může někdo tolerovat, protože to funguje zcela na hovno a vlastnoručně to zvládnu desetkrát líp. (Třeba právě ve vochcávce stěrače – spadne pár kapek, ten magor vystřelí, pětkrát za vteřinu mávně stěračema, pak trochu zpomalí a nakonec se vypne; todle se opakuje několikrát za minutu – no typyčo, to by mě na nože brali, todle mi takhle mávat před ksichtem :D)

        Jinak myslím, že článek krásně popisuje, proč byly, jsou a ještě desítky let (minimálně) budou všechny tydlety automatony ne že na hovno, proč je to zlo, který když už něco, tak přesně todle by mělo být na úrovni stádů tvrdě kontrolovaný a regulovaný (a ne věci, do kterejch se serou dneska). Aby mě nějakej hajzl tahal v neočekávané chvíli za volant, no typičo, to bych to vodstavil do příkopu a podpálil.

        1. A to je jen celkem neškodná věc, která způsobí škodu leda v úrovni předčasně opotřebených lišt. Je to plně řešitelné dobře nastaveným prahem a průběžným měřením, třeba povrchové vodivosti/průhlednosti/optiky čelního skla, nebo od čeho to odvozují.
          To ten asistent jízdy v pruhu, to je jiný kafe.
          Máš nějaký problém, udržet svých patnáct metráků ve 140km/h ve svým pruhu a zároveň periferně sledovat, co se děje ve vedlejším, nebo v protisměru? Třeba v noci, nebo před soumrakem? Máš s tím problém? Jo? Tak naval řidičák, na tý dálnici nemáš co dělat a jsi nebezpečný pro všecky ostatní, kteří tohle zvládají.
          Odtud vychází ty moje jedovatosti o kdejakých dementech, co „mají nárok“ na řidičák a taky ho bohužel dostanou.
          Lidi s poruchami soustředění, pozornosti apod. prostě nemají v provozu co dělat, kór v dnešní hustotě.
          Ani s těmi všemožnými asistenty, který za ně budou servem točit volanty, brzdit, svítit a hlídat pruhy.
          Od toho všeho je v autě ten, který ho má řídit a je za něj v pohybu odpovědný, tedy řidič.

      4. Tak příště x-f (pokud bude) otočte ovladačem na levé páčce od volantu o dvě pozice na ikonku s tlumeným světlem a ne o tři na ikonku auto.
        Co se lane assist systému týče, za
        1) lžete o tom jak se chová, opravdu Vás nenechá nesáhnout na volant celé minuty
        2) vypnout tlačítkem je jistě jednodušší než to lovit ve šmatlacím menu, jak je v poslední době zvykem
        3) spoléhat se na něj v zúžení je známkou lehkomyslnosti
        Které nastavení máte potřebu měnit za jizdy?
        Zamykání auta?
        Počet bliknutí směrovek?
        Follow me home?
        Co řízení, tomu se taky věnujete?
        A co se komfortu týče, u člověka co si neumí nastavit sedačku, bederní a hlavovou opěrku, netuší nic o jeji aktivní fci a v životě neslyšel o whiplash zraněních, levým loktem se opírá o dveřní obložení a ne o loketní opěrku a pravou šmatlá po displeji a roluje v menu mě nepřekvapuje, že se cítí unaven i po 50km.
        Mně tuhost sedaček v i30 vyhovuje, ve všech verzích, od kožených s ventilací po polokožené až po lepší látkové v mé soukromé i30 1.4 T Style.
        Jediné které mi nevyhovují jsou ty od Sabeltu v special edition s karbonem.
        Koho rýži jím, toho píseň zpívám.
        Golf 7, Astra K taky bez problémů, i v 159 1750 Ti mi připadaly více gaučoidní než sportovní.
        K Vašim dalším dojmům by to chtělo samostatný článek, o spotřebě, motoru, jízdních vlastnostech jsme se toho moc nedozvěděli kromě toho, že nějaky jiný expert rozjebal geometrii.

        1. 1) Rekord byl bez šáhnutí na volant právě 10km. Pak jsem sjížděl. Možná by to šlo dál. Jinak většinou po několika km toto pozná, ale je to náhodné. Někdy 2, někdy 6 atd.

          2) Jenže to tlačítko je na debilním místě a je ho třeba hledat. Po hmatu se to nedá. To se radši budu dívat na budíky, než dolů na palubku za volantem.

          3) Nepsal jsem, že jsem se na něj spoléhal. Psal jsem, že systém neustále táhne k překážkám, jako by ho přitahovali. Čtěte příště pozorněji.

          Například právě chování asistentů je fajn nastavit za jízdy, aby řidič zjistil, co mu vyhovuje. Těžko kvůli všemu zastavíte.

          AD sedačky. Nechápu co bych si asi tak měl podle vás nastavit. Když mě vadí, že je opěrka moc vpředu, tak sem si jí měl zkusit dát ještě víc dopředu, jestli by to nebylo lepší? A příliš měkké sedačky se dají seřídit na vyšší tuhost? Kde prosím?

          Chápu, že nerad slyšíte kritiku, když jste si to vybral domů, nebo pro ně možná i děláte, ale to auto stojí fakt za hovno. Celá vnější i vnitřní komunikace Hyunday je postavená na tom, že mají potřebu se srovnávat a všechny přesvědčovat o kvalitě svých výrobků, ale takhle to nefunguje. Je třeba víc pracovat a míň kecat. Rozhodně na něj neplánuju psát recenzi. V dané třídě je to asi to nejhorší co jsem měl možnost řídit a prostě nemám potřebu se tím dál zabývat.
          Až ta auta budou opravdu dobrá, tak nás o tom nebudou muset přesvědčovat.

          1. 1) Víte co x-f, pokud mi osobně předvedete, jak to s Vámi jelo 10km samo, možná bude stačit 5km, dám Vám 5.000 Kč hned po jízdě + náklady na akci ze svého.
            Férová sázka což?
            2) Ehmm tak debilní místo, to se divím že jste zvládnul v Golfu pustit mlhovky…
            3) aha nespoléhal, jen pozoroval fci ve zúženi a on Vás zklamal, zatímco jiné vozy by to projely samy?
            K sedačkám už jen tolik, ani manželka mého kolegy to nedala, dokonce provedla takovou pičovinu, že si opěrku hlavy dala naopak!!!
            Přesedl jsem si, když jsem to zjistil, dozadu a poslal mu videa z crash testů, sorry krční páteř mám jen jednu.
            A závěrem, jo dělám tam, na pozici která mi umožňuje jezdit se vším co se ve fabrice vyskytne, včetně kár na srovnání.
            Takový Pažout 308 to je taky stroj, kde mi spousta věcí nevyhovuje, ale takhle ho ztrhat by mě ani nenapadlo.
            Ta moje i30 1.4 T kombajn Style mě přišla na 330 kKč, za to bych neměl ani Tipo ani Logana ve stejné výbavě.
            Value for money.
            Golfa R mi stejně žena zarazila.
            Stejně jako i30N.
            Jo a tím čudlem na levé páčce je třeba otočit o 3 pozice, Vy jste měl o jednu na AUTO, mně ten asistent dálkových v noci taky občas sere, ale z jiných důvodů než Vás.
            Ty světla jsou LED a nemusí mít ostřik, neb mají do 2000lm.
            Paradoxně jejich opravdové problémy, které vadí i některým náročným zákazníkům jste neodhalil…

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017