Houkačkou za větší bezpečnost na silnicích! - zpět na článek

Počet komentářů: 203

  1. Mírně off-topic, s bezpečností na silnicích související jen okrajově.
    „V přesně daný okamžik se každý nechal změřit profesionálním přístrojem Dräger, který využívá Policie ČR, a hned vzápětí tuctem alkohol testerů. Navíc všichni dobrovolníci podstoupili rovněž krevní odběr.“
    Zdroj: http://auto.idnes.cz/alkotester-c8n-/automoto.aspx?c=A170411_094730_automoto_fdv

    1. tý vole, zas Velikonoce, a zas „odborníci“ (jak se dělá blicí smajlík?)

      1. Neodbydete-li v pondělí koledu, i blicí smajlík na Vašem displayi možná bude.

  2. Samozřejmě nikdo nenabádá aby běžný občan si bez odporu nechal od úřadů na hlavu sráti.
    Ale leckdy je ten boj bojem s větrnými mlýny.

    Houkání na radar je demence nebo aprílový žert, spíše ještě tak houkat magistrátu pod okny,
    ale může to skončit flastrem nebo značkou, a dejbože počkejte až po nás budete něco chtít…

    Mně osobně se podařilo donutit obec aby nechala uklidit 5000 m3 smetiště na periferii,
    víc jsem nezmohl, je velice těžké vybojovat i to aby na náměstí a u školy nestříkali Roundupem
    po všem co se hýbe i nehýbe…

    Privátní spalovny odpadu které jede VIP klientela (v každé obci v ČR aspoň 1) jsou už docela jiný level, tam je to tak provázané
    že jakýkoliv zápas je marný…

    Řešit silniční prasárny různého druhu je jako boj s hydrou, houkačka tomu asi moc nepomůže.

  3. Tohle je nějakej dfensův test. Buď test čtenářstva, zda-li je ještě ve střehu. A nebo test toho, co všechno jsme tady d-fensovi schopni akceptovat jen proto, že v jiných názorech se shodneme.

    Za mě tohle asi fakt ne. Kdyby mi bylo 20, tak možná…

    1. 20? Na zvonit na zvonky a zdrhat bylo populární někdy v 11 letech.

      1. V 11 jsem neměl řidičák…

      2. Hořčice nebo celuloid v alobalu. To byla teprve rošťárna. Šmarjá léta prejtový :-).

  4. Co je sakra zas tohle za stupidní iniciativu? Můžu se zeptat, čemu tím prospějete? Já bydlím přímo vedle radaru a ujišťuji vás, že jsem se tam o ten radar fakt neprosil, díky bohu, že tady se zatím takoví dementíci nevyskytují. Opravdu nejlepší způsob, jak prokázat svůj rozum a dospělost.

    1. A už jsi šel za starostou, že tě tam ten radar sere a ať ho sundaj? Nešel? Třeba pudeš, když se kvůli němu nevyspíš. On toho starostu totiž nikdo, kdo není místní nezajímá. Takže tohle je ten princip, jak má to troubení fungovat.

      1. Wtf? Kdo vůbec seš? Nenapadá mě jediný důvod, proč bych se kvůli tobě měl táhnout na úřad. :D Jestli tě něco sere, řeš to sám a ne zmrdsky přes rukojmí. Jste jako rozmazlení malí fakani, co chtějí koupit lízátko, tak si v krámě lehnou na zem a začnou ječet, dokud jim ho máma nekoupí.

        Nenapadlo vás mimochodem, že můžete dosáhnout opačného efektu, kdyby se tahle praktika rozšířila? Třeba že vyjde nějaký nový buzerační zákon typu pro troubení musíte mít prokazatelný konkrétní důvod? A nebo že někomu vzteky a nevyspáním jebne, tak v noci rozsype na silnici hřebíky, nebo jinou parádu? Možná by to nebylo od věci.

        1. Zatím se jak malej fakan chováš sám. Ptáš se, co je to za iniciativu a komu se tím má prospět, já ti odpovím, jak to má fungovat a proč má řidič, pokud sám není místní, mohem horší vyjednávací pozici než ty, a místo „děkuji“ se dočkám takovýchto výblitků. Psal jsem snad někde, že já troubím, že jsem to vymyslel, že to schvaluji apod? Víc se zamyslet na psaným textem a míň si domýšlet by ti neublížilo.

          p.s. Ono se snad dnes může troubit v jiný než prokazatelný důvod? A jak je to s tím troubením v obci? Hledej šmudlo.

          1. No, co říká zákon nevím a hledat to nebudu, znám mnohem příjemnější způsoby ztráty času.

            Nicméně jak to reálně je s troubením v obci, to Vám mohu říci z dlouholeté praxe — troubí se
            – při příjezdu pro někoho, protože pan řidič je líný vystoupit a jít hledat zvonek;
            – při odjezdu od někoho, čistě jen jako „na rozloučenou“;
            – no, a u příležitosti svateb a vítězství týmu dotovaného z peněz nakradených vládou této republiky proti týmům dotovaných z peněz nakradnených vládami jiných republik v nekonečně stupidních moderních náhradách gladiátorských her jako např. tzv. „fotbal“ se troubí taknějak furt.

            Ty prvé dva případy jsou sice mírně nepříjemné, ale jejich frekvence je natolik nízká, že je lze celkem akceptovat. Ten třetí případ je nicméně zlo intergalaktické úrovně, a zasloužil by řešit pomocí napalmu, nebo tak něco.

            1. Asi nepříjemná rána pro monarchistu, ale Švédsko je království a Kanada de-jure spadá pod britskou korunu… Toliko k hokeji.

              1. Huh?? V kanade kvoli reprezentacnemu hokeju nikto vytrubovat nebude. Prehra finale Stanley Cup-u sice moze vyvolat nasilnosti v uliciach podobne kazdodennemu zivotu v zlych stvrtiach Pariza, ale ten tu nikto nefinancuje zo statnych penazi…

          2. Tak proč odovídáš ve stylu, jako bys to schvaloval, když jsi proti tomu? Jestli si někdo myslí, že to takhle bude fungovat, tak bude mít asi něco v nepořádku s mozkem. Pokud by se tohle rozšířilo, tak sázím na to, že efekt bude zcela opačný a kvůli pár idiotům (protože tohle normální řidič dělat nebude) se míra buzerace řidičů ještě zvýší.

            Jaké jsou konkrétně zákony na silnicích nevím, to byl jen příklad, ale buď si jistý, že možností jak buzerovat řidiče by se našlo ještě mnoho.

    2. A ve kterém městě se konkrétně nevyskytují dementíci?

  5. Asi ne nadarmo se říká, že kdo s čím zachází, tím také schází. A že by skrze demagogii vedla cesta k poražení demagogie? No nevím, nevím…

    „Žádný problém nemůže být vyřešen na stejné úrovni myšlení, která jej stvořila.“ (Albert Einstein)

    1. Naopak, vzdyt to sam pisete. Cim jinym, nez prave demagogii, by demagogie mela schazet?

      1. V hypoteticky ideálním světě by měla samozřejmě scházet tím, že si poučení a informovaní lidé uvědomí, že jde o demagogii, a proto ji zamítnou a nadále ignorují.

        Míra, v jaké je tento přístup realisovatelný v praxi a v reálném životě, je sporná. Jisté je, že není nulová, ale moc velká, bohužel, taky nebude.

        1. Poučení a informovaní lidé zpravidla vědí co znamená: „Nepřidáš se k většině, páchá-li zlo.“(Exodus 23;2)

          1. To nepochybně, ale s těmi biblickými maximy bych byl opatrnější; třeba takový ten přístup k protivníkům z 15. kapitoly prvé knihy Samuelovy se dnes obecně nepovažuje za úplně to pravé ořechové.

            1. ad:…třeba takový ten přístup k protivníkům z 15. kapitoly prvé knihy Samuelovy se dnes obecně nepovažuje za úplně to pravé ořechové.

              No to by bylo asi na hóóódně dlouhé povídání. Ale dnes je Velký pátek a tomu odpovídá i moje rozpoložení a „ztišení“. No a trumpetisti (blázniví Galatští) ať klidně trumpetujou a houkaj, domnívají-li se (pochopitelně mylně), že je to úplně to pravé ořechové, že jim nějaká kakofonie pomůže.

        2. Ono to tak nepochybne i je. Zadrhel bude zrejme v pomernem zastoupeni onech zminenych.

  6. Radary mně nijak zvlášť nevzrušujou, buď se vejdu nebo se nevejdu…

    Co mně ale osobně vytáčí nejvíc, to jsou ty prefabrikované betonové šikany na silnicích první třídy nebo i (!)
    4 proudých komunikacích v místě kde třeba jedu poprvé, asi nejsem Niki Lauda a párkrát v tom betoně jsem málem skončil.

    Zvláště když je to dělané leckde na milimetry, a fakt je těžko odhadnout jak rychle jet abych se tam trefil.
    Asi nejspíš krokem. Pokud je tam nějakej obrubníček vyosenej pár cenťáků do průjezdného profilu, nebo spadlá nějaká překážka (kus velkýho šutru), je to teprve lahůdka, protože není kam uhnout.

    Představa že mně tam někdo vběhne nebo vjede na poslední chvíli „bo je chráněnej“ je děsivá.

    To je opravdu náramný nápad na zvýšení bezpečnosti.

    https://www.google.de/search?q=betonov%C3%BD+silni%C4%8Dn%C3%AD+ostr%C5%AFvek&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjoobnWp6LTAhVCCBoKHe9WDbkQ_AUICCgB&biw=1264&bih=736

  7. Mimochodem po diskusní skupině Svobodných je tohle další moc hezké místo, kde se člověk může přesvědčit, kolik je mezi pravičáky „pravičáků“. To je pořád žij a nech žít, zrušme zbytečnou buzeraci atd. ale čas od času se prostě najde téma, na kterém se dost lidí odkope a ukáže se, že to jsou prostě úplně stejní zmrdi jako ostatní, jen mají jiné priority než socani, zelení a další levičáci. Jasně si pamatuju, jak se tu dost lidí rozčilovalo nad tím cyklistou, co se někde chlubil, jakou brutální houkačku si přidělal na kolo a děsil s ní řidiče. Pane! To bylo řevu, to bylo kritiky!

    1. Jste v čechách pane. S malým č…

      (Správný maločeský přištěkávací zmrd by Vám ovšem napsal:
      Nelíbí pyčo ? Táhni do Severní Koreje!)

      Jinak 100% souhlas s tím co píšete.

      Ale nebuďme tak kritičtí. I mistr se někdy utne a káže bludy.
      D-fens udělá nejlíp když tenhle blábol stáhne i s celou diskusí
      a bude pokoj. Udělat dobrý článěk je těžké, zvláště když témata jsou dokola:

      O čem furt taky psát?

      1.EU hnojiště
      2.ČR hnojiště
      3.Globální hnojiště
      4.Svině kolem toho
      5.Reformy ke zlepšení světa
      6.Každý si může vydělat kolik potřebuje…
      7.Spravedlnost pro všechny…
      8.Humanitární huhu…bum…
      9.Auta, motorky a kola…
      10. Proč u idiocie nefunguje zvonová křivka…

      Čili chtělo by to přidat nějakou šťávu:

      Třeba jako témata :

      10 důvodů proč milovat EU…
      100 důvodů proč je lépe být zmrdem…
      Jak platit daně s úsměvem…
      Proč by Fendrych neměl být prezidentem ČR?

      :-D

      1. Tak ono je vždycky něco; zrovna dneska třeba milá propagační infografika :D

        1. Dnes musi byt nejaky spatny den na geograficke patrani. Ne a ne najit eastern Afghanistan province Thursday.

          1. Jeste ten nazev nestihli zanest do map.

            My taky mame ulici 17. listopadu, ne?

            1. Ano, devetatricaty rok je potreba pripominat. Kdyz uz je snaha skrtnout 15. brezen, tak aspon at zustane 17. listopad.

        2. Nějak jim ten Little Boy lítá o tři řády, ne?

          1. Rozhodně.

          2. Ono je okolo toho vubec hodne ruzneho sumu. Ze trefili Tora Bora, to je celkem zasluzne. Ze ho CIA pomahala financovat behem vystavby, maji dokundamentaci a tedy netrefit to by byla fakt ostuda, to se moc nerozebira.

            Oslavne clanky Bina Ladina z roku ’93 v The Independent na tema teto pevnosti take nejak zapadly…

        3. To je hrůza co si to ten masový vrah putler dovoluje!
          Ježíš, to je americká puma, tak to pardon, hoši – dobrá práce!

      2. ad: Třeba jako témata :
        10 důvodů proč milovat EU…
        100 důvodů proč je lépe být zmrdem…
        Jak platit daně s úsměvem…
        Proč by Fendrych neměl být prezidentem ČR?

        dovolím si jen skromně doplnit: http://www.matrix-2012.cz/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=57&Itemid=368&limitstart=64

        :-D

        1. Boze to je ale blabol :-D :-D
          No, jak jinak…

          1. No jo, Lojza (nomen omen), no jak jinak…:-D :-D To už asi jiný nebude… :-D :-D Ale je fajn, že se aspoň dovoláváš Boha. No snad ti pomůže…

        2. Taky mam tema: zitra je 15. 4., vyroci narozeni KimIrSena. Je velmi pravdepodobne, ze si kuci korejsky budou chtit udelat jaderne bumbac.

          A ted otazka do plena: kdo se necha znemoznit? Trump, ktery rekl, ze dalsi jaderne zkousce KLDR zabrani treba i preventivnim uderem – a neudela ho, nebo ze sebe necha udelat debila KimCongUn tim, ze cukne a tento test radeji neudela?

          A nebo varianta C, ze ti dva debilove se do sebe pusti, aby si zachranili politickou tvar?

          1. Otázku rozhodne – kdo má dostatek štěpného materiálu.
            Jestli čuník v chlívku, nebo orangutan v hlavě…

            1. Ono ani nejde o to, kdo ma toho materialu kolik. Ale kdo s tim prijde jako prvni. Na takovou prvni svetovou stacil jeden revolver a pak se do sebe vsichni pustili jen diky ruznym smlouvam a chutim rozbit konecne tomu druhymu hubu jako ve ctvrte cenove.

          2. sysop: nenasedej na hype západních zaprodaných medií, která jedinná tvrdí něco o plánovaném výbuchu. Korea žádný test nezveřejnila. Klidně se může stát že pošlou neviditelnej bombardér do 27km a shodí tam nějakou malou atomovou bombičku, seizmografy výkážou otřes a USA mají záminku na vpád za podpory číny. To že ta bomba je falzifikát nikdo zkoumat nebude tak jak nikdo nezkoumal chemickej útok v syrii.

            1. No v Syrii je kuriozni, ze nejvice rve organizace, ktera pred par lety jasne zdokladovala a uzavrela, ze vlada uz zadne tovarny na chemii, ani sklady s timto bordelem nema a tedy ted z ni zapad dela debila :-). Kupodivu tento tah nikoho nenapadl, takze ted OSN nevi, co s tim. Jestli prohlasit, ze organizace pro dohled nad chemickymi ZHN je vlastne nahovno a nebo konecne uznat, ze je zapotrebi vycenichat, kdo tu chemii mel a pripadne udelat kravu z mlade Trumpove. Primo Sofiina volba :-)

              Nicmene, s tou chemii to meli podstatne jednodussi, nez dostat bombarder nad KLDR tak, aby ho nikdo nevidel. Bohuzel i neviditelne bombardery viditelne jsou. Je problem je trefit, ale neni problem je najit.

              1. zadny bombarder netreba. z dost vysokou pravdepodobnosti existuje vesmirna technologie, kdy se z obezne drahy smerem na zemi vystreli wolframovy projektil, ktery jen vlasni vahou uvolni pri dopadu energii slrovnatelnou s nekolikatunovou TNT bombou.
                Pokud pouziju hypoteticky scenar, ze USA se rozhodnou pro regime change a na svuj uder si vyberou sobotni severokorejskou vojenskou prehlidku, kde Kim urcite bude mavat z tribuny, tak retezec udalosti by byl asi nasledujici
                t 0:00 Kim a okoli nekolika set metru srovnano se zemi
                t+0:30 Severokorejska delostrelecka palba na Soul, odpaleni raket na Japonsko a Guam, nektere hlavice mozna nuklearni
                t+1:00 Americka letadla startuji z letadlovych lodi a zakladen v Tichomori a Japonsku, SAAAM nad Jizni Koreou likviduje cast Kimovych raket, ty padaji do huste obydlenych oblasti a pusobi zkazu, jako by sestreleny nebyly.
                t+5:00 Prvni vybuch Kimovy atomovky, pravdepodobny cil Japonsko, Jizni Korea anebo nektera z US tichomorskych zakladen, desetitisice az statisice mrtvych
                t+10:00 Odpaleni americkych strategickych jadernych raket smer Severni Korea z US ponorek a mozna i z uzemi USA
                t+11:00 Odvetny uder z Ciny a Ruska smer USA + NATO, full scale nuclear war

                Aneb sedime na sudu se strelnym prachem. Pokud to nahodou nebouchne ted, tak si Rothschildi najdou dalsi prilezitost, prinejhorsim za rok. Drive nebo pozdeji se jim ta hystericka protiruska politika zuroci a na Brexit a vitezstvi Le Penove se jim uz mozna ani nechce cekat.

                1. Proč by jako měla Čína nebo Rusko cokoli dělat? Jim to může být o prdele, Čína konkrétně má s KLDR akorát starosti, mít takovej sud s prachem na hranici je radost sama…ve výsledku by byli snad ještě rádi.

                  1. Cina a RF by podle mne nehli brvou. Ale pouze do okamziku, nez by se USAF rozhodla si na novem uzemi udelat prvni zakladnu.

                    1. obavam se, ze takhle to nefunguje. Jak jiste vis, USA eskalujki konflikt v jihocinskem mori a uz jejich THAADY v Jizni Koreji jsou provokace jako krava.

                      Pokud by USA vypalily mezikontinentalni balisticke strely, tak je do toho Rusum a Cinanum hodne, protoze do Koreje, Ciny i Ruska se lita pres jednu cestu, tj, pres Arktidu a tohle uz by ani nebylo v Putinove rezii. Pri odpaleni ICBM ty systemy reaguji automaticky, tzn odvetny uder z Ruska by sel automaticky na USA a NATO, tedy i na nas. Na nejake tanecky, jestli to leti do Koreje, anebo do Ruska anebo do CIny by nebyl pravdepodobne cas a Putin po Trumpetove bombardovani v Syrii absolutne americanum neveri. I kdyby mu Trumpeta zavolala, at je Putin v klidu, ze to leti na Severni Koreu, uveril by mu to ? Zrusil by protiutok ? Tezko.

                      Fascinuje me, jak malo o tom lide vi a jak malo tusi, co vsecko je v sazce.

                    2. Jo lítá automaticky jasan…radši tu o tom jak je už půl roku finanční megakrize, tu já radši.

                    3. To mate stejny, jako kdyz skoro nikdo nezna jmena Stanislav Petrov a Vasilij Arkhipov. A pritom to jsou lidi, kteri prokazatelne „zachranili svet“.

                      https://en.wikipedia.org/wiki/Stanislav_Petrov
                      https://en.wikipedia.org/wiki/Vasili_Arkhipov

                      Nicmene ona ani plna jaderna vymena nebude znamenat konec lidstva, natoz konec zivota na Zemi, natoz konec sveta. Porad zustanou nejmene dva nezasazene kontinenty (Afrika a Jizni Amerika), mozna i Australie. Takze klid a nohy v teple, nakonec to preziji minimalne jednotky milionu lidi.

                    4. taky si myslím že by rusko nehlo brvou a čína by jen přimouřila oči. Obě dvě mocnosti by ale nedovolili tam amíkům vystavět základnu. Ambasádu možná, ale základnu ne. A domnívám se že Trumph by zatelefonoval Putinovi i Číně ať je v klidu že to na ně neletí, ale rozhodně by tu raketu neposlal přes ruský vzdušný prostor na to tak hloupej není. Musíš se na planetu zemi podívat z té druhé strany a zjístíš že to jde i přes oceán, tedy bez rizika že se raketa pokazí zrovna nad moskvou. To by USA jen těžko ukecali že se rozbil motor rakety a to by si ani trumph nelajzl. On potřebuje aby vždycky USA byli napadení první, proto jen provokuje nebo vyrábí falešné útoky.
                      Jo a to že se automaticky spustí odvetný útok je pěkná pohádka. A i kdyby, tak co, do USA se stejně nikdy nedostanu, tak to tam může klidně lehnout popelem. V rusku stačí vybombardovat Moskvu a číňani nás utlučou čepicema. Takže nevím kdes vzal že by rusko pálilosebe samo pod prdel do evropy, která jim nic neudělala a navíc když nebude USA bude evropa lehce zkonfiskovatelná.

                2. Ty ses překonal, míň pravděpodobnej scénář už vymyslet nelze. Nejdříve by bylo radno se podívat, jak se takové útoky provádějí/prováděli aspoň za posledních cca 60 let, jinak tě nebude brát vážně ani úplnej blbec.

                  1. Me nejvic na tom cloveku fascinuje, kolik stovek a stovek hodin casu tu travi tim, ze pise naproste picoviny ZCELA odtrzene od reality …
                    Neuveritelny :-D

                    1. To zas nemuzes brat podle toho, ze tebe dva tri radky vysili na celej den i bez premysleni.

                    2. Ooo dekuji za kompliment :-D
                      Sveho casu si spis lidi stezovali, ze pisu az prilis …tak je prijemne slyest neco takoveho ..
                      I kdyz zase … je otazka, jak moc je to prijemne slyest od totalniho kokota.,…no radsi pujdu spat…

                    3. Je videt, ze cteni te vysiluje jeste rychleji a i jedna veta je zrejme prilis.

                      Nikoliv, tech pitomosti drasas plus minus stejny kvanta a stale stejne tupe. Ta poznamka je toliko ke strukture, nebot zatimco zacatek vetsinou pises jako debil v plnem rozpuku, zbytek uz jen jako debil utahanej.

                    4. Ale no tak…tohle je dost tupe I na kokota tveho formatu… Zkus se alespon malicko drzet reality, ten kokotismus pak nebude tak bit do oci ..

                    5. já bych řekl že to co předvádí zrg je už nebezpečný, že už má ten mozek vymytej až moc a depka ho musí zaživa sžírat. Až to nevydrží a cvakne mu v bedně, tak aby nevystřílel nějakou dětskou školku, aby je ušetřil seškvaření atomovou bombou, která určitě přeletí zítra.
                      Milý zrg, pokud odněkud čerpáš informace, tak bych si na chvilku dal od toho media klid, je možné že ztrácíš pojem o realitě a žiješ v duálním virtuálním světě, který neexistuje. Něco jako by jsi byl závislej na počítačové hře. Jako chápu tě, vím co to je, dokážu to rozeznat, takových pocitů při spoustě her jsem měl taky, ale dokázal jsem jim odolat, a zavčas zabrzdit. Neběhám jak kokot po městě hrající si na zombie nebo pána prstenu. jestli můžeš vygůgli si chronologicky sestavený fiktivní příběh hry Fallout 1 a 2, netvrdím že ten příběh jednou bude pravdivý, ale ty to tvoje předvídání mají úplně ten stejnej styl a obsah akorát ti v tom celém chybí FEV vir. Domnívám se že se někdo v tom příběhu vzhlídl a teď se snaží onen příběh napasovat na na realitu. On ten příběh je totiž vlastně tak koncipován aby byl použitelnej kteroukoliv roční dobu a kteroukoiv politickou situaci.

                3. Re: zrg1 15.4.2017 v 11:35

                  1) Svědčí něco o existenci té kosmické zbraně? Já tam totiž vidím značné problémy s cílovým navedením, v tom fofru a při na nadálku jen těžko zjistitelných nehomogenitách atmosféry bych si přesnost moc nevsadil. Pokud to nemá shořet v atmosféře, jak velké je to podle Vás na začátku? Je to řízené (jak)?

                  2) Váš plán je nereálný. Pokud jsou čísla před dvoutečkou minuty, tak:
                  – jde to moc rychle, toto podle mě nelze zvládnout, ani kdyby všichni byli „zakleklí v blocích“
                  – proč by letadla vzlétala až po takovém úderu, není lepší je mít připravené?
                  – pouhý pohled na mapu ukazuje, že v terénu J. Koree je dost míst,které nejsou hustě osídlenými oblastmi, protiraketová obrana má svůj smysl.
                  – proč by na SK atomovku mělo být regováno strategickými zbraněmi, není to spíše na taktické zbraně? Krom toho, Kim bude mít malý arsenál. Odpaly ICBM z US už nedávají žádný smysl.
                  – proč by RF a ČLR prováděly odvetu? A proč vůči státům, které do konflitku nejsou zapojeny? S vědomím, že pak se to nasype i na ně?

                  1. Já se kvůli tomu dokonce odhlásil, abych si to přečtl — wolframové projektily, dopadající na Zem s kinetickou energií, vyvolávající výbuch srovnatelný s jadernou zbraní, viděl pravděpodobně na vlastní oči; spolu s ohavnou a rozsáhlou konspirací.

                    Ve filmu.

                    Viz G. I. Joe: Retaliation :D

                    1. Jo na to jsem úplně zapomněl reagovat, to už stihl LWG, navádění je samozřejmě z říše pohádek. Dlužno mu ovšem přiznat, že to má mít jen účinek několika tun, ne kilotun TNT…

                  2. At LWG 16.4.2017 v 13:03

                    Svědčí něco o existenci té kosmické zbraně?

                    Těžko říct. Úvahy zřejmě existují, mělo by jít o wolframové tyče o hmotnosti cca 8000kg (průměr 30cm, délka 6m). Nepočítal jsem to, ale kinetická energie projektilu při rychlosti 7 km/s by měla být zhruba 5x vyšší, než energie uvolněná při explozi stejného množství TNT. Sekundární výhodou by měla být i schopnost penetrace až do hloubky několika desítek metrů, případně odpovídající tloušťky opevnění bunkrů. Pokud jde o ovlivnění nehomogenitou atmosféry při finálním navedení – nevím, nakolik je tato nehomogenita relevantní vzhledem k rychlosti a z ní vyplývající kinetické energie projektilu a poměrně krátké dráze, na které k ovlivnění bude docházet. Za hlavní problém se zřejmě považuje logistika – tedy jak dostat ty tuny wolframu na oběžnou dráhu :-) S tím souvisí i pokrytí – z dané orbity lze zasáhnout jen určitou část povrchu Země, takže pro zvýšení pokrytí je třeba zvětšit počet nosičů projektilů a předem je rozmístit na různých drahách, nebo jim umožnit manévrování. O problematice kinetického bombardování z orbity se údajně píše v „U.S. Air Force Transformation Flight Plan“ (2003) a zprávě RAND 2002 „Space Weapons, Earth Wars.“. Ani jedno jsem neviděl, jak jsem nakoupil (na internetu), tak prodávám.
                    Pokud byste měl zájem o vlastní výzkum, hledal jsem „kinetic bombardment“, „rods from god“, „tungsten rods“.

                    P.S. OCS se trefil – filmové ztvárnění kinetického bombardování z orbity (včetně nezbytné dávky filmařské idiocie) je ke zhlédnutí v G.I.Joe pod názvem Zeus :-)
                    P.P.S. Ještě jsem si vzpomněl, že o vysokorychlostních projektilech se uvažuje i v souvislosti s vývojem railgunů. Tam se snad taky neřeší navádění za letu (aspoň si nepamatuji, že bych o tom něco četl).

                    1. re: jirif

                      Díky za info. Nicméně problémy s nehomogenitou pokud vím stíhají i nukleární havice, což snižuje jejich přesnost.

                    2. Hlavice může (a zpravidla má) letky a trysky pro přesné koncové navádění, i tak jsou zpravidla přesnosti ve stovkách až desítkách metrů. Jak přesně chcete z orbity shodit trubku bez jakýhokoli čehokoli na přesnosti metrů, což je potřeba na bombardování bunkrů? Jako fakt?

                      Zkuste si možná zahrát KSP, uvidíte, že i v blbé adventuře není prdel se trefit na pár stovek metrů, a to ještě s pohonem a v menším měřítku, než má skutečná Země.

                    3. At Behemot 16.4.2017 v 21:13

                      Jak přesně chcete z orbity shodit trubku bez jakýhokoli čehokoli na přesnosti metrů…

                      Brečíte hezky, ale na blbém hrobě.
                      Já nechci z orbity na bunkry nic shazovat, natož „bez jakýhokoli čehokoli“, jen jsem odpovídal panu LWG na jeho dotaz, zda něco „svědčí o existenci té kosmické zbraně“. Neuvědomuji si, že bych někde explicitně uvedl, že něco takového existuje, natož že je to v použitelném stavu. Navíc, pokud byste si o těch úvahách zkusil něco přečíst, zjistil byste, že se v nich s naváděním počítá. Jak přesně by se to mělo provádět netuším, není to můj šálek kávy. Koneckonců, ani navádění nukleárních hlavic jsem nenavrhoval, takže nemám ponětí, jak se jejich řízení ve finální fázi realizuje.

                      Aby bylo jasno, nejsem Lojza s paprskometem a netvrdím, že kinetické bombardování existuje nebo bude existovat. Jen jsem panu LWG napsal, že se o něčem takovém pravděpodobně uvažuje, a že případnou budoucí realizovatelnost nepokládám za nemožnou. Koneckonců, opačným směrem to celkem jde.

                      Zkuste si možná zahrát KSP
                      Neurazte se, ale hraní adventur nepovažuji za důkaz možnosti nebo nemožnosti čehokoli.

                    4. Chjo, promiňte prosím ten neuzavřený bold. Aspoň ten náhled kdyby byl…

  8. Je to sice off topic ale nedá mně to:
    https://www.novinky.cz/zahranicni/svet/253966-severni-korea-truchli-za-milovanym-vudcem.html

    Když zemře VŮDCE, máš se válet v krvi a slzách po zemi.

    Nikdy se probůh neptej kam to dovedl…

    1. Sorry , ale severni korea nikomu nic nedela. O USA bych to tak uplne netvrdil, ti se trumfuji, kolik zemio znici za petiletku, soucasny rekord je tusim 10, ale Trump to hodla zdvojnasobit, jak ho tak pozoruju.

      Pekna analyza Sevferni Koreje a planovane intervence USA tady

      http://www.zerohedge.com/news/2017-04-14/pepe-escobar-trumps-new-normal-piece-cake-foreign-policy

      1. Samozřejmě že SK navenek nikomu nic nedělá a ani nějak nevlastní moc strategických surovin,
        ale jistí poradci z jisté velmoci to vyhodnotili jako velmi užitečnou věc, kdyby Číně hořel nějaký ten ohník pod zadkem…
        Také by se tam dala vyvézt nějaká ta demokracie, popřípadě mírotvůrná zařízeníčka podobného typu https://cs.wikipedia.org/wiki/Camp_Bondsteel.

        Já se spíš pozastavuji nad tím, jak jacíkoli svrchovaní vůdci, kol dokola světa i historie, mající tolik svrchované moci
        ovlivnit ten svět – nakonec ve všech výsledcích vyprodukují jen ty megamrtvoly a gigaruiny…

        V čem je chyba, nevím.

        1. Bondsteel je historicky archaismus, kdy jeste byvalo zvykem nejprve vymenit vladu a ta pak cizi vojska na svoje uzemi na prechodnou dobu (par set let) pozvala. Dnes uz se to dela tak, ze se vytvori opozice, ta se vyzbroji a az zacne delat bordel, taxe na danem uzemi udela vojenska zakladna bez souhlasu a bez vymeny stavajici vlady – viz treba Syrie a naoko se s touto opozici bojuje podle fahrplanu data expirace munice.

          Ano, Rusove k nam v ’68 naburaceli na pozvani nasi vlady, zabili 106 lidi a bylo to hrozne. Ted jsme stastni v obrannem paktu, ktery bez pozvani vlad vletel do Lybie, Srbska, Iraku, Syrie, Afganistanu, vyvrazdil statisice lidi, je tam doposud a vse je v poradku. Konecne jsme v te spravne parte.

          1. jen v Iraqu jich zabili pres milion, ale jinak souhlas.

        2. Btw… ona to ale z hlediska konzumniho imperialismu neni zadna chyba, pozor! Destrukce je jen stav, ktery predchzi vystavbe, ivesticim a novemu konzumu. Je to naprosto logicky a zadany system reset.

    2. a taku nechapu, jak nekdo pricetny muze cist, co publikuji Sorosovy devky na Hovinkach….

      1. domnívám se že severní korea je strategický cíl, nikoliv, že tam jsou porušovány lidské práva. Stejně tak syrie a ukrajina. Kdyby místo severní koree byli tibetší budhisté tak jsou teď už dávno vybombradovaní a obsazení.

      2. Číst třeba všechno (s rozumnou mírou).
        Moje prababička (97 let) mi říkala:

        Dobře poslouchej když zmrd mluví – To se i splní…

        Proto je potřeba si občas dát i Drtinovou s Veselovským a na vrch namáznout Fendrycha.
        Samosebou kapacita mozku není neomezená stejně jako kapacita žaludku.
        Když se to přežene různé koliky či příhody střevní se mohou dostaviti…

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017