EET a selektivní vnímání slušnosti - zpět na článek

Počet komentářů: 187

  1. Zdravim vsechny. Nedalo mi to a chci tady napsat jeden postreh.
    Premyslejte o EET i jinak.
    Duvod zavedeni nemusi byt jen odstranění penez a kontrola majetku (ta urcite Buresovi taky pomuze).

    Co treba ze EET vzniklo kvuli:
    1.) Absolutni kontrola nad obchody/niky- Bures je podnikatel. Kde muze to skupuje pac vi ze na tom ma %a dostane treba dotace. Nebo vysoutezi u lesucr zakazku – uz dopredu skupoval pestirny stromu.
    2.) Na IT se ted cenni predevsim sber dat a jejich zpracovani. Jede na tom kazda vetsi firma. Odhad kupujiciho, cilena reklama – Googl. Atd. Co uzasnejsiho muzete jako podnikatel dostat kdyz mate hooodne penez nez data konkurence kolik % marze na cem kdo vydela. Docela snadnej se pak delaji ksefty kdyz vite co a.) Spotrebitel kupuje b.) Kolik na tom % vyvar mate
    3.) Tohle je proste jen nalejvarna dat od vseho, karty, majetek, tok penez, spotrebni chovani a na tom si rozjedete ksefty jak vino. Vite co funguje a co ne.
    4.) Bures pravidelne place ze nema lidi do fabrik – duvod, podnikajici a taky omezeni konkurence kdyz bude podlizat cennou. Vsechny zlikviduje a rozjede to ve velkem.
    Viz chorvatsko kde od ministra financi je jeho (bratranec ci co) po zavedeni EET dalsim velkym hracem obchodaku. Jen tak ho napadlo co prodavat a od koho a za kolik a zrovinka expanduje po zavedeni toho nesmyslu. Teeeda za me podnikatel jak vino. A nebo proste jen mel surova data a ty vyuzil. Ono ten obchod vypada jak na pul elektro, kuchyne, hadry, jidlo atd. Vyzna se v trhu. Nebo jen obslehl data, bere vic a vystipal konkurenci…

    Vse se vsim souvisi. Ti co tedle zrudnosti tleskate – jste jen dalsi na rade a sejdem se v Babis lendu ve fabrice az to rozjede v dalsich vlnach.
    proc Agrofert posledni rok a neco hleda specialisty IT databaze. Arch., program, atd. Co asi bude spravovat na Vodnanskym kureti? :D
    Jak pisu, vy co tomu fandite – aby ste se nedivily az to dojde k vam. Treba jako druha vlna zruseni hotovosti a prikazovanim co muzete.

    1. Jo, to se říkalo, že to tak dopadne. Ale když chce pan B šmírovat své konkurenty, proč tím musí otravovat všechny okolo? Nebo snad bude chtít taky vyfouknout babce ze stánku od hřbitova prodej slaměných věnečků či co?

      1. Imho je to kryti. Jde o to, aby lide vubec timhle smerem nepremysleli.
        Ja uz delsi dobu tvrdim, ze ten clovek je velmi schopny, respektive vsehoschopny. A co mi vypraveli lidi, kterym ucinil nabidku, ktera nejde odmitnout, tak se chova v podstate jako klasicky mafian. Coz jsem si o nem myslel uz davno pred tim, nez sel do politiky, ale lide to z nejakeho podivneho duvodu nejen ze nevidi, ale jeste k tomu to obdivuji.
        A imho to kryti tomu ma pomahat, aby se na tom nic nezmenilo.

        A jeste jedna vec – kdo ma moc, chce jeste vic. Proc by nemel chtit vedet o vsech vsechno? Ono se to nekdy hodit muze….Aneb proc si pes lize kulky? Protoze muze…ze…

    2. To je zajimave, ze tu chodi i lide s autonomnim myslenim. Skoro jsem prekvapeny po tech vylevech v clanku o Blbe nalade.
      Co treba rozvest myslenku dal a domyslet, jestli EET neni neco vic, nez jen zdroj dat pro Babise, ale treba zdroj dat pro cely financni sektor napric celou EU? Proc by nebyl duvod v celosvetovem tlaku na zruseni cash a prevedeni vseho na jednotnou virtualni elektronickou menu (anebo aspon tlak na totalni kontrolu cashflow)? Uvazte, ze mame realnou inflaci cen kolem 5% a urokove sazby kolem 0% a leckde uz jsou i urokove sazby zaporne, treba v Irsku. Tudiz je pro system krajne nezadouci, aby si lidi smenovali zbozi a penize mezi sebou anebo se presunuli do sede ekonomiky. Naopak, idealni stav pro system je, aby lidi meli svoje virtualni penize povinne a monopolne v jednom systemu v globalne ovladane bance, odkud jim bankeri milostive rocne tipnou 10% dolu jako vypalne globalizaci (10% bude brzo rozdil mezi realnou inflaci a urokovymi sazbami). Soucasti EET je mimochodem i povinnost hlasit nakup zlata a stribra, aby nekdo nahodou ze systemu nemohl utect. Ve Svycarsku uz delali vse mozne i nemozne, aby lidi nemohli drzet cash ve CHF. Stahuji bankovky velkych nominalnich hodnot, omezuji vybery z bankomatu atd. Duvod ? Svycarsko dlouho drzelo peg s EURem a delali neco podobneho, co CNB, nakupovali EURa a intervenovali proti vlastni mene. Kdyz uz se to stalo neudrzitelne a museli s tim prestat, stalo se presne to, co se stane i s CZK – CHF sel prakticky ze dne na den o 10% nahoru a veskera nakoupena EURa sla o 10% dolu. Jeste se divite, proc Babis a spol nechteji, aby lidi drzeli doma vetsi cash v CZK (v horsim pripade rovnou ve zlate )?
      Tady jde o trochu vic, nez jen o vysachovani eshopu s neopreny…

  2. pro představu jen v kratkosti nemam cas.

    predstavte si ze mate spousty penez, treba miliardy
    (budu placat schvalne blosti jako priklad)
    napadne vas prodavat treba neopreny na potapeni

    z databaze si vyjedete za kolik se jaka znacka prodava
    vyberete si 3-4 nejoblibenejsi a podivate se za kolik je nakupuje obchodnik a za kolik zakaznik
    zjistite treba ze se proda 100 kusu od jednoho.
    nejvetsi nakup dela Franta a to 40 kusu za 5000kc a prodava za 10000kc.
    tak navrhnete ddadavateli ze vezmete 100 kusu a ne za 5k ale treba za 3,5k (nebo jako druhy kseft)
    no a pak je nabidnete na prodej za 7000kc… Franta ma tezkou hlavu pac ma naklady a musi se uzivit, nejakou dobu snizuje vzdoruje, ale to asi neni na dlouho…
    Svete div se, uz prodavate neopreny s jasnýma % zisku a to ani nejste profik.

    prevedte si ten priklad k cemukoli co na trhu kupujete, nebo v cem podnikate.
    Do toho ten vsivak bude mit obcanky s cipek na dlaku vas budou moci monitorovat kde chodite a za co utracite, stejne tak prehled o kontu v bance. K tomu pridate cilenou reklamu, nebo zakseftujete s datama kde co jak kdo kupuje nekomu komu to hodi % a vam se to tolik nevyplati. Furt v zisku…

    A jako psravnak na resortu financi budete samozrejme vyzadovat spravne placeni dane = spravna data z databaze. A milion dalsich veci v cem mu to pomuze.

    vazne chcete vsichni EET? I ti co nepodnikaji? ja nepodnikam, jsem ovecka, ale rad bych pracoval aspon do budoucna pro nekoho jineho nez bude Babis lend od jeho manzela vnucky a bude se jm. Capi hnizdo 2

    1. Takhle to (zatím) fungovat nebude, protože uvidíte maximálně to, že Franta v daném měsíci koupil od Lojzy zboží za milion. Typ zboží (a s jistou dost velkou nepřesností pak i jeho množství) budete schopen zjistit jen u pár velmi specifických typů transakcí, které mají v kontrolním hlášení vlastní typ, případně tam, kde Lojza neprodává nic jiného a Vy nějak zjistíte, za kolik Frantovi dává jeden kus.

      Pak uvidíte, že Franta prodal někomu něco za 12.000 Kč, ale už nevíte, zda mu prodal neopren za 10k a k tomu třeba nová těsnění za 2k nebo zda to byly dvě masky po 6k apod. Moc bych se ale nedivil, kdyby sledování jednotlivých položek časem přišlo. Samozřejmě kvůli nějakému strašně bohulibému záměru, jako třeba boj proti kouření/alkoholismu/nezdravému stravování/šmelení s léky/lepší kontrola zboží dvojího užití…

      Data z EET (a hlavně KH) v současné podobě jsou užitečná spíše k mapování obecných vztahů mezi firmami, tipování subjektů, na které je vhodné poslat kontrolu apod. V praxi pak i k „pročištění podnikatelského prostředí“ kde se nemálo drobných živnostníků rozhodne se živností praštit a radši přejdou do té „skutečné ekonomiky“ velkých firem jak to nazývá Bureš, případně si firmu přeregistrují do jiného státu.

      1. Dlužno dodat, že předmět obchodu (tedy jednotlivé položky) sice z KH automaticky nezjistíte, ale v případě zájmu je lze získat velmi snadno – FÚ pošle výzvu k odstranění pochybností a Franta během 5 dnů (kalendářních, nikoli pracovních) dodá faktury, jinak nechť si připraví minimálně 30 tisíc na pokutu. FÚ přitom není povinen dokládat důvod pochybností ani v tomto případě hájit jakékoli stanovisko, takže tuto povinnost nelze rozporovat.

        Jinak máte pravdu, že v následujících letech lze nejspíš očekávat „úpravu parametrů“ ve jménu boje proti terorismu a dětské pornografii, kdy se otočí kolečkem doleva a minimální limit pro KH se sníží nebo třeba úplně zruší.

        Mimochodem, je velmi zábavné sledovat, jak se „pravicové“ strany hrdlí o EET, přičemž o zrušení mnohem horšího KH se nemluví. Inu, i oni budou potřebovat nějaká data, že.

        1. Stran té poslední věty, nehledal bych v tom ani tak moc velké spiknutí, spíše půjde o docela obyčejný a přízemní počet voličů, zasažených jedním či druhým svinstvem: EET jich pocítí mnohem více (a typicky také hůře, jakkoli to už zdaleka neplatí bezvýhradně) než kolik jich zasáhlo KH.

    2. Na tom je nejhorší, že se tyhle věci nemusí týkat jen ausgerechnet Bureše, ale že to může udělat prakticky kdokoli z těch tisíců lidí, kteří k těm datům mají přístup. Korupční tlaky na prodej dat o konkurenci budou vysoké, takže přivydělávat si prodejem bude kdekdo. A když pána z FÚ nakrásně vyhodí nebo se prostě jen rozhodne jít do soukromého sektoru, bude mít na rozloučenou výborný přehled o trhu, cenách a všech relevantních věcech, aby se mu do podnikání šlo líp.

  3. Je naprosto nemožné přimět lidi k podpoře kompromisních řešení. Samozřejmě, že sami nedaní. Spousta lidí dokonce od státu ještě dostává, a to třeba i k výplatě. Začínám si myslet, že domluva s touto početnou vrstvou obyvatel ČR není možná a je nutné jediné – jak oni na nás, tak my na ně.

    1. :D jistě, hlavně firmám registrovaným na Bahamách KH strašně moc uškodí, že … Spíše to tu zabalí i ti poslední, kteří se ještě drželi setrvačností a říkali si, že možná bude lépe

      1. Myslel jsem to přesně opačně, než jste to pochopil. Nenapsal jsem to pravda šikovně. Myslel jsem to tak, že spousta lidí, kteří nadávají na podnikatele kvůli EET sami nedaní. Přesně jak je uvedeno k článku.

        A že je někdy nemožné je přimět k tomu, aby nabyli alespoň minimální množství sebereflexe a uvědomili si, že to dělají taky. Pokud to dělají všichni, tak už opravdu není problém v lidech, ale ve státu. To že se u nás dlouhodobě bez daňových podvodů nedá žít, je prostý fakt. Stát lidi odírá o šílené množství peněz a jen zdanění ze mzdy (schované za soc. a zdrav.) je šílené.

        1. Ted se jeste zvedne minimalni mzda, aby se vydojilo jeste o par kapek vice. Vsak co, nezamestnanost je nizka, proc to nezkusit, ze… Ostatne poslanci si davno uz pridali, tak je potreba fiktivne pridat i ovcim.

  4. Co furt mají všichni s tím master resetem, jako kdyby to mělo být nějaké řešení..?? To by jako a-bomba přerovnala lidem myšlení a priority v palici a ze sviní by byly mávnutím kouzelného proutku najednou dobráci, nebo jak to bylo myšleno?? Tohle si rozhodně nemyslím, krom toho přerovnat si hodnoty si může každý i bez resetu už teď, stačí prostě jen bez výmluv začít.

    1. Kdyz zacne zenska hystercit, pomuze facka. Cekat, ze hystercit sama prestane, je bud zdlouhave, nebo i naivni.

      Onen „reset“ prave ze lidem opet pripomene, jake jsou skutecne hodnoty. Je to blby, ale klidna cesta k tomu evidentne nevede. Je to neco jako „kdybych chtel, tak zhubnu. Ale nechci a proto jsem tlustej“. A dotycnej nebude chtit, dokud se treba nedozvi, ze ma rakovinu tlusteho streva. A pak to najednou s tou dietou jde raz na raz.

      1. Valka je historicky jediny osvedceny model, jak se dostat z neresitelne ekonomicke krize. Metoda zabit veritele a nakopnout spotrebu tim, ze vsecko rozmrdame a nasledne zbohatnem na povalecne obnove je jen tak mimochodem blueprint, ktere USA uspesne pouzivaji ve vsech zemich, kde jdou ukrast nejake suroviny (napr. Irak , v Libyi uz to stihli jen rozmrdat a ukrast zlato ana obnovu uz jim nezbyly sily).

        Tento model Zapadu ma ten drobny problemek, ze konkretne na Ukrajine a V Libyi meli sve podnikatelske zamery Cinani (v Libyi meli prachy v tezarskem prumylu ana Ukrajine byl na spadnuti pronajem zemedelske pudy o rozloze pulky CR na 90 let – vzpominate ?). Takze americka metoda (vojensky nebo politicky) rozmrdej, doved k bankrotu a pak kup za par drobaku ve vyprodeji a nasledne odtama stahuj prachy (napr. Recko, cela vychodni Evropa, Ukrajina, Irak) narazil na cinskou strategii skup veskerou zemedelskou pudu a surovinove zdroje po celem svete (jihocinske more) anebo ruskou strategii nenech si delat bordel na hranicich (Čečna, Sýrie, Ukrajina, Gruzie, Armenie…).

        A z tohoto pratelskeho laskovani dvou rozdilnych strategii USA vs Rusko+Cina zcela zakonite plyne, ze se schyluje k resetu. Atomove bomby jsou posledni zoufaly argument, ktery americanum zbyva. Neni to ovsem dukaz sily, ale dukaz slabosti. A pro nas v EU z toho plyne jednoducha rovnice, schovat se a prezit.

        1. Jenže my žijeme v morální krizi, „ekonomická“ se jí jenom přezdívá, resp. špatná ekonomika je až důsledek, nikoliv příčina. Srovnání s hysterií není na místě, např. zloděje (tj. pokleslé morálních hodnoty) taky ze zlodějin většinou nevyléčí facka.

          Pokud začnou létat a-bomby tak nepřežije nikdo, ani ti zakopaní v bunkrech. Dneska to už nejsou „jen prskavky“, které (bohužel) ochutnalo kdysi Japonsko, dneska by to tak na 500kt až 1Mt teprv začínalo, a pokud vyletí, tak nevyletí jedna nebo dvě, ale desítky až stovky najednou. Z tohoto už se nikdo nepoučí ke změně, protože nebude mít kdo. Jako ideální to nevnímám ani zdaleka byť jen v představách, chraň nás Bůh před tím, aby se z toho nějakým omylem stala realita!

          1. Kdyz to vezmu hodne zjednodusene, tak Japonci do druhe valky vstoupili take z ekonomickych duvodu, protoze jim tekla voda do prdele a ne zrovna malo. Pritom vedeli, ze i kdyz je jich hodne, tak jsou na malem uzemi a Amiku je i tak mnohem vice.

            Ale… sli do toho. Protoze v podstate museli (ja vim, mohli se vysrat na Indonesii, atd…, ale jak rikam – zjednoduseno). Nelze podcenovat to, ze nejaka zeme – Indie, Cina, USA, Rusko,… proste pujde do bezhlaveho utoku jen proto, ze svuj vnitrni ekonomicky stav neudrzi.

            Cele, o cem to je, je otazka „a pouziji jaderne zbrane“? Ja myslim, ze ano. Otazka „pouziji jaderne zbrane jako ‚preventivni uder‘?“. Pokud nektera z techto zemi disponuje dostatecnym jadernym potencialem, pak velmi pravdepodobne ano, protoze preventivni uder konvencne by byl nesmysl.

            Ted jde o to, jestli opravdu Bilderberg ovlada svet natolik, aby zabranil magoreni nejakych lampasaku. Pak bych byl v klidu, protoze destrukce bude probihat tak nejak vice v klidu. Par miliard mrtvych, ale Zeme obyvatelna.

            Pokud by to slo mimo Bilderberg, pak potez koste. Bilderberg neni zadna spasa, tahnou svet tam, kam se jim to hodi. Zalezi pak, na ktere strane clovek zrovna stoji. Ale porad si myslim, ze to nejsou uplny paka.

            1. Sysop – lampasáci jsou většinou relativně normální. Oni si často prošli nějakým tím bojištěm a vědí co je válka zač. Nevyhýbají se válce, ale nemají ji rádi,. Tedy většinou. Svině a šílenci jsou většinou politici.

              1. Re: jfb
                6.10.2016 v 17:26

                Naprosty souhlas. Problem je, kdo je nejvyssi velitel…

            2. Amíků tenkrát zas o tolik víc než Japonců nebylo, dneska je ten poměr horší. Ten japonskej plán zas tak blbej nebyl, pokud by americká flotila neopustila Pearl Harbor, tak měli celkem slušnou šanci je z Pacifiku vyšachovat.

            3. Japonci hráli mimo jiné na to, že kvůli JZ Tichomoří a ev. Austrálii se US nepohnou. Podle mě by byla větší šance, kdyby nezaútočili na Pearl Harbor a nevytvořili tak symbol napadení Ameriky. Bitevní lodě staršího data by s velkou pravděpodobností moc slávy nepředvedly (zejména potom, kdy Jap. zíkali pozemní letiště v obsazovaných oblastech).

              Pokud by nálet zasáhnul letadlové lodě, tak je otázka které – Enterprisse ano, Sára byla někde v US, dvě, myslím že Hornet a ještě jedna (Wasp?) byly tuším v Atlantiku, takže v Pearlu by mohl být Yorktown a Lexinton? Nevíte někdo?

              Každopádně by to nástup US zpomalilo. A možná ne o tolik, pokud by začali chrlit rychleji zařaditelné ponorky, při úrovni japonského protiponorkového boje by měli brzy značné problémy z těch dobytých území něco dostat. Navíc pokud vím, tak plán zdvojnásobení NAVY už byl rozjetý – a v PH nebyly žádné znovějších BB a první tři třídy Essex CV 9 – CV 11 se v té době začínaly stavět (Essex byla už půl roku rozestavěná).

              1. Yorktown byl také v Atlantiku a po útoku na Pearl Harbor se teprve přesouval na pacifické bojiště. Lexington byl v Pacifiku, vezl letadla na Midway (nebo to byl Guam? teď nevím).

                1. Lexington na Wake a Enterprise na Midway.
                  Sara v San Diegu a zbytek jak pisete v Atlantiku.
                  Zdroj Milos Hubacek.
                  Plan byl dobry tim jak byl drzy. A pak samozrejme nezapominejte na spiklenecke teorie, ze Roosevelt a nekteri vedeli a schvalne nic nedelali, jen nepocitali s takovymi nasledky. Kolega zrg1 jiste osvetli!;-)

          2. Atomovky se přeceňují. V Africe a patrně ve větší části Jižní Ameriky se to téměř nedotkne.

            1. Re: jfb
              6.10.2016 v 17:25

              Duj vetricku, duj… vzpominas na Cernobyl? Dodnes nameris radioaktivitu u nemeckych loncaku. U nas taky, ale u nas se to nemeri pravidelne. A vem si, jak je to daleko, o jaky „prd“ v podstate slo. Proti tomu bomba, ktera exploduje v luftu a je za tim ucelem i zkonstruovana, je uplne jine kafe.

              Dotklo by se to kazdeho, protoze by nezustalo u jedne exploze a tak by spad byl postupne roztrousen vsude, snad krome jizniho polu.

              1. No a co? Takže by bylo více rakoviny a umíralo by se v 50-60. Pro lidstvo defakto žádný problém. Viz zajímavé informace ohledně zvířat okolo ČB. Celkem prosperují. Nehledě na to, že z ČB bylo mnohem více sajrajtu, než z bomby, pokud vynecháme neutronové.

                1. Re: jfb
                  6.10.2016 v 17:55

                  Nejde o umirani, jde o poskozeni novorozencu, takze ve finale mas furu kriplu, o ktere se musis starat a uz ti nezbyva cas na zajisteni vlastni existence. To je cele uplne nahovno.

                  Ale jaxem uz napsal, ja moc na jadro neverim. Cinanu je trikrat vic, nez Amiku a s Rusem jsou velkej kamos. Do toho Japonci si uzili Americanu za poslednich 60 let az dost. Tech taky je jak much. Rusko je k tomu velike. Spojenci v NATO vezmou kramle, jakmile se neco sustne. Takze by v tom Amici zustali sami a sypalo se to na ne zprava i zleva. Proste do tohoto nepujdou. Proste… nepujdou.

                  1. O kriply se po jaderný válce nijak extra starat nemusíš. Ti vážně poškozený nemaj šanci přežít bez kvalitní lékařský péče, která buede nedostupná a ti málo postižení nebudou o moc náročnější než normální novorozenci.
                    btw, Číňani rozhodně velký kámoši s Ruskem nejsou. V skutečnosti jsou Číňani pro Rusko mnohem větší hrozba než Západ,protože ovládnutí Sibiře by Číňanům jednou provždy vyřešilo všechny jejich problémy se surovinama. Kromě toho Číňani jsou pragmatický vychcoši, kteří si moc dobře uvědomujou, že je pro ně mnohem lepší zhruba miliarda obyvatel USA + EU + NATO než 130 milionů Rusů, co maj dohromady kupní sílu asi jako Itálie.

                    1. Navíc je to otázka prvních generací. Např. někde v Iránu žijí populace na radioaktivní pozadí, které by už nám způsobilo reálné problémy a zjevně se tam rozšířili z běžné populace. Ono se to vychytá. Viz. třeba španělští kolonizátoři ve vysokohorských oblastech J. Ameriky. Málokterá bílá žena donosila dítě, indiánky však bez problémů. Tak holt příští generaci tvořilo hodně míšenců a míšenky už tu graviditu většinou dali a za pár generací to nebyl problém.

                    2. tak. Ti vážně pošozený umřou aniž by se dožili dospělosti nebo se sice dožijou, ale budou sterilní a zbytek se časem adaptuje. krom toho, vzhledem k nedostatku zdravotní péče, hygieny a kvalitní stravy prudce poklesne doba dožití, takže se spousta nemocí ani nestihne projevit.

              2. Re: Sysop 6.10.2016 v 17:30

                Emil, omynence. Vzdušný výbuch atomovky (pokud nejde o kobaltovou pumu nebo jinou obodobnou konstrukci) je z hlediska dlouhodobého zamoření značně menší riziko, než pozemní výbuch a než otevřená tavící se reaktorová nádoba, která obsahuje velké množství radioaktivního materiálu a uvolňuje ho po dlouhou dobu. Černobyl by zamořením za menší jadernou přestřelku.

                Při vzdušné explozi bude extrémně větší poškození teplem, tlakovou vlnou a přímým ozářením (ty v Černobylu byly víceméně lokálním problémem, tlaková vlna byla omezena na budovu reaktorovny) ale podstatně menší zamoření (víceméně zbytkové), zdrojem spadu je víceméně jen puma sama a ionizavaného materiálu bude něco při povrchu. Reaktor obsahuje velké množství (tuny) přímo radiodaktivního paliva a časem zradioaktivnělé konstrukce, v tomto případě ještě hořící grafit, který to lifroval všechno ven.

                Konečně v atmosféře byly do šedesátých let odpalovány vzdušné výbuchy v souhrnu v řádku stovek jaderných a desítek termojaderných zbraní, (z obou kategorií bylo i pár pozemních), nakonec ráže a výkon car bomby byly úžasné a větříček foukal, ale rozhodně nezpůsobil nějakou plošnou zkázu, i když pár atolů či lodí zasaženo bylo.

                Pumy cíleně konstruhované na velké zamoření jsou jiné kafe, ale nepředpokládám, že by šlo o nějaké zvláště preferované zbraně.

                1. To zni logicky. Diky za pouceni.

                  Ze ja nesel na prava… ;-)

                2. na druhou stranu udelali amici s rusama v 60 letech studii, ze 10-100 kusu 50MT jadernych pum odpalenych nad povrchem zpusobi takovy radioaktivni background, ze udelaji celou Zemi neobyvatelnou. Takze bych byl hodne opatrnej s tim posuzovanim „neskodlivosti“ jadernych vybuchu z pohledu vyzarene radiace a jejiho dlouhodobeho pusobeni.

                  Jinak je fakt, ze diky presnemu navadeni lze vyradit jednou hlavici 50kT s preciznosti navedeni na 1 metr pri vybuchu 5 metru pod zemi stejne opevneny podzemni objekt, na ktery by byla potreba 1MT naloz s presnosti (nebo radeji nepresnosti) 100 metru. Odtud mozna prameni vize, ze jaderna valka budoucnosti by mohla zpusobit diky modernejsim raketam mnohem vetsi skody na primarnich cilech s mnohem mensi radioaktivitou a collateral damages pro okoli. Ale jsou to jen kecy v kleci, protoze jak Rusaci, tak Americani maji stale strategicke jaderne naloze s nicivosti v nasobcich megatun ve vyzbroji a jen to co maji na ponorkach by znicilo zivot na cele Zemekouli nekolikanasobne…., at by to trefilo, co by to trefilo.

                  1. Tuna jako jednotka hmotnosti se značí malým „t“, velké „T“ je Tesla, jednotka magnetické indukce.

                  2. 10-100 kusů, to musí být fakt super studie… To je jako kdybych do daňového přiznání napsal, že beru něco mezi deseti a sto tisíci měsíčně :-D

                    50 Mt puma existovala pouze jedna a byla de facto bojově nepoužitelná, protože na tu upravenou Tu 95, která to nesla by stačily i lepší stíhačky z konce druhé světové války (nehledě na to, že jen výroba jednoho padáku pro tu pumu byla pro tehdejší sovětské hospodářství docela slušný problém, byť se jim to nakonec povedlo).. Největší ve výzbroji zařazené jaderné zbraně byly ca poloviční.

                    Ne že bych stál o to, aby mi nějaká podobná věc bouchla nad hlavou, ale jak píše výše LWG, „obyčejné“ jaderné zbraně, odpálené ve vzduchu, nepředstavují z hlediska dlouhodobého zamoření ani zdaleka takový problém, jako pozemní výbuchy a zbraně, úmyslně konstruované jako „špinavé“.

                    Co se týče přesnosti ICBM (dovozuji z použití pojmu „hlavice“), taka 100 metrů je i dnes poměrně dobrá přesnost (CPE), které dosahují jen některé americké střely. Rusově se pokud vím pořád plácají kolem 250 metrů i u novějších Bulav apod. O přesnosti navedení pod 10 metrů něco plácali Číňani a Indové, ale pokud vím, zatím to nikdo neviděl (čínské střely mívají přesnost navedení kolem 500 metrů až kilometru) a panují pochybnosti o tom, zda to vůbec fysikálně jde – atmosféra není homogenní a s ohledem na rychlost se malé odchylky v poslední fázi letu korigují sakra blbě.

        2. Cili pul miliardy lidi se ma schovat, protoze 350 milionu jednech si potrebuje neco vyrikat se 160 miliony jinych.

          Normalne bych si myslel, ze jsme v presile, ale asi se pletu ;-)

  5. STAŇ SE I TY DAŇOVÝM UDAVAČEM!
    S tímhle Andrej Bába nemůže šlápnout vedle a dozajista potěší srdce tisíců loajálních ovčanů v Protektorátu.
    FOTO http://jpeg.cz/images/2016/10/12/bxIkK.png
    Co je dobré pro ANOfert, je dobré i pro Českou republiku.

    1. Tak to je nářez!!!! Díky…

      1. Re: shifty
        Štve vás podnikatel – soused,známý,kamarád či příbuzný?
        Sere vás,že má hezké auto,pěkný dům,krásnou ženskou?
        Tak ho udejte!
        …bude to taková národní, lidová zábava, neboť lid si žádá chlép a hry :-)

          1. no právě :(

    2. No, doteď jsem zdůrazňoval při nákupech, že žádnou účtenku nechci a markovat že se to vůbec nemá, u všech věcí, jež nejdou dát do nákladů.

      Myslím, že odteď dál to každý slušný zákazník musí zdůraznit u všech nákupů bez výjimky (nebo snad nejvýše s výjimkou věcí natolik drahých, že nedávat je do nákladů by zruinovalo firmu) — samozřejmě, že placení následně zvýšené daně, pokud to nepůjde anulovat nějakým jiným způsobem, je velmi neetické; ale mám aktuálně silný dojem, že to je pořád menší zlo než podporovat to Babišosvinstvo.

      1. Ostatne my, co si „to nedavame do nakladu“ to mame jednoduche…Ja uz si doted neberu uctenky v podstate nikdy a nikde, pokud zaroven neslouzi jako „zarucak“.
        Pravda, mam urcite lokalni dodavatele urcitych sluzeb, kde si doklad neberu ani v pripade, ze slouzi jako zarucak a vim, ze me tam znaji a vedi, co mi prodali a s reklamaci by nebyl problem.
        Takto napriklad primo vyzaduji v mem oblibenem autoservisu, aby mi vse delali zasadne bez dokladu a jiz leta nam to funguje…A dokonce mi prijde, ze ceny mi mirne upravuji cenu smerem dolu, ale nijak to od nich primo nepozaduji, respektive muj „pozadavek“ obvykle zni „nejak to udelejte, cim min to bude stat, tim lip, ale delejte, co musite“

        1. Ona je to trochu sofiina volba, protože zase tak nějak z principu věci, u účtenek, jež prodejce stejně vydá (a nechceš-li je, zahodí je), je neetické to zahazovat — měl by sis je vzít a dát je komukoli, kdo si o ně výpalné ponížit dokáže.
          Ale jak píši výše, pokud a dokud neuvidím nějaké nové argumenty, jež jsem si třeba neuvědomil, zdá se mi to menší zlo.
          Stran záruky souhlas (vlastně si nevzpomínám, že bych si vůbec kdy účtenku pro tento účel bral; většinu věcí prodejce v případě nutnosti vezme zpět i bez účtenky, a tu zbývající menšinu kašle pes; beztak podle mých zkušeností se dražší a kvalitnější věci rozbíjejí až po záruční době, zatímco levný šmejd vůbec nestojí za to reklamovat ;))

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017