E.E.(e – e)T., kontrolní hlášení a jiné fujtajbly - zpět na článek

Počet komentářů: 223

  1. Problem s podanim e-mailem je DLE MEHO NAZORU A ZKUSENOSTI pouze v tom, ze neumi takove podani (technicky) zpracovat. Minimalne jeden z financnich uradu dokonce na jakykoliv e-mail odpovi, ze OK, podani melo elektronicky podpis a vse bylo overeno v souladu se zakonem, ale nelze tak podat danova priznani (pisi vlastnimi slovy, oni to dokonce meli jako doslovnou negaci toho co je v danovem radu :) ). Takovy mail mi prisel na odeslane danove priznani k dani z nabyti nemovitosti, ktere jako EPO podat nelze. Dalsi den mi volali, ze to nezpracuji, ze to mam podat pisemne, a hned vyhrozovali ze bude „penale“. Rekl jsem, ze mi to je jedno, at‘ ucini nejake rozhodnuti, ze se odvolam. Za chvili volala vedouci, opet ta sama pohadka. Pani se totalne motala v terminech (EPO, elektronicky podpis, datovka … hodinky nebo hodinky ). Ve finale to se mnou resila reditelka prislusneho FU, pripadal jsem si jako kdyz na druhe strane zapli gramofon a pousti mi dokolecka tu samou desku. Priznam se, ze nakonec jsem vymeknul a rekl, ze jim to teda poslu vyhledove postou… (nemam na fyzickou osobu datovku).

    Jestli je tedy nekdo chcete dobre nasr*t, tak jim neco nekdy podejte presne takhle a trvejte na svem. Rekl bych, ze to nakonec skonci u soudu.

  2. Unie certifikovaných účetních to odhaduje až na 100k na jednoho, viz http://www.podnikatel.cz/clanky/100-tisic-korun-ucetni-vycisluji-kvuli-kontrolnimu-hlaseni-naklady-a-zdrazuji/

    Samotný zmrdiserstvo to údajně odhadlo na 1,37 miliardy, reality bude opravdu mnohem větší. Je asi zbytečný se rozčilovat, jak si můžou vůbec dovolit takový sračky předhazovat řádně fungujícím subjektům a nutit je do takovejch naprosto bezdůvodnejch nesmyslů a investic.

    A mimochodem, bureš už nabírá tisíce dalších budižkničemů https://web.svobodni.cz/clanky/karel-zvara-debata-o-statnich-financich Za minulej a tento rok 21000 novejch státních vyžírků, přičemž bych všem pánům co diskutovali oponoval, že ne, s opicajtama rozhodně nesouhlasím, protože v lepším případě dělaj hovno, v horším buzerují slušný lidi. A že by se desítky miliard neustále nalejvanejch do škol nějak projevovaly, když tam do nich tlačí akorát samou propagandu, se mi taky nezdá.

    Eště chvíli a bude tady státních vyžírků víc, než pracujících!!

    1. Uz celkem pet mych pratel pracuje na presunu firmy ven. Ja jsem absolvoval prvni KH a je to uplne zbytecna a nesmyslna buzerace tech, kteri zadne podvody nedelaji. Stat pro mne udela hovno a po mne chce praci zadara.

    2. To už bohužel je… státních vyžírků víc, než pracujících, protože je třeba si uvědomit, že část privátního sektoru pracuje na zakázkách pro státní správu.

  3. 1) kontrolních hlášení bude řádově víc – pokud je 3100000 přiznání k dani, kontrolních hlášení se podává 12x víc (každý měsíc). Mám dojem, že celkový rozsah legrace zjistí povinné subjekty i stát v průběhu příštího týdne, až sedne prach a uplyne lhůta D+5. To se všichni ještě nasmějeme.
    2) nejjednodušší cesta podání je elektronická – „nějak“ si vygenerujte XML (všechny věty jsou relativně jednoduché) a pošlete ho přes portál EPO, pokud máte uznávaný elektronický podpis.
    3) kolik bude stát EET se zatím neví, pan neAgent to chce dělat in-house. Vrabci na střeše si cvrlikají, že Státní Tiskárna Cenin vypíše tender. Takže in-house vocaď pocaď. Pokud to bude v kalibru státní pokladny (a to bude, i větší), tak systém řádově v ceně několika desítek MKč, dle zákona do provozu za 9 měsíců, se bude tři roky implementovat za částku v řádech desítek M€. Nárůst času i nákladů bude jako vždy srovnatelný s prototypem stealth stíhačky v gesci USAF.

    1. ad 1) Tech KH je mene, priznani k DPH se podava 4x nebo 12x do roka. Kazdopadne to, ze 24.2. bylo podano pry jen 190k z cca 300k KH je vserikajici.

      ad 2) Dabel je v detailech, mit ta spravna data do toho XMLka. Staci jedna „nestandardni“ faktura a … rekl bych, ze ted‘ ucetni budou mit spoustu novych klientu z rad osob, ktere si DPHcko nejak udelaly samy sectenim v Excelu nebo exportem z ucetnictvi. Co jsem koukal ani ucetni programy zatim prilis dusledne neresi vsechny zadrhele.

      Jestli system bude dusledny a bude posilat vyzvy k opravam KH, tak podle meho nazoru spousta lidi povesi zivnost na hrebik. Zivnostnik, ktery ma problem zaplatit 10k za najem (ktery pro nej je nutnosti a neco mu prinasi) tezko bude platit 4-5k za zpracovani DPHcka/KH, ktere je z jeho pohledu uplne nanic.

      1. Uz jen stupidni je, ze existuje KH a priznani k DPH, kdyz formulare se na sebe odkazuji. Kurva aspon to mohli dat do jednoho glejtu. Kolonek,ze by se z toho jeden posral a navod na to jak od Jiraska plus vagon vyjimek. Stejne tim udelali z qartalnich platcu mesicni, protoze jde predevsim o ten dokladovej buzerakov, ne o ty penize.

        1. Me to ani neprekvapuje. Treba VIES nebo clo, to financni sprava take vidi, ale opsat to do DP DPH musite stejne. Dobre, u toho cla muze byt castecny odpocet, ale to by zase slo dat do JSDcka.

          Nebo celnici po nas chteji rocne potvrzeni o bezdluznosti socialka+vzp+ … financni urad !!!. Pritom to sami na jedno kliknuti vidi a bez dalsiho to i priznaji – ale ve spise byt musi. Hura !! Financak vydelal stovku na spravnim poplatku.

    2. Počet přiznání DPH je absolutní číslo za rok 2013. To zahrnuje i to, že někdo přiznává DPH měsíčně a někdo čtvrtletně – a někdo jednorázově po založení a před zrušením firmy v případě Burešových karuselů.
      Předpokládám, že kontrolní hlášení se podává stejně jako přiznání DPH, tedy kdo má čtvrtletní režim a DPH, bude KH dávat taky čtvrtletně. Zda se to číslo od roku 2013 změnilo nevím, toto je poslední statistické číslo které o sobě finanční správa prozrazuje na svém webu. Asi zaměstnávají úředníka co to sčítá a ten má dva roky dovolenou, nebo tak něco. Je to prostě banda líná. Hlavně že po mě to chtějí hned příští měsíc.

  4. Podle mne jakykoli pokus o refundaci nejake namahy je zcela zbytecny. Pomerne dobre tuto pionyrskou praci zastal CSU, kdyz ze sveho sidla (tusim z Plzne?) bombarduje kazdeho noveho podnikatele, ci jiny novy subjekt fasciklem tabulek a picovin pod pohruzkou 50t flastru v pripade vysranis e na to.

    Muj stryc jim zkusil vycislit, kolik ho bude stat, kdyz si tuto praci zada, protoze on tomu nerozumi a kvalifikovaneho zamestnance na to nema. Na to CSU nereagoval a za pul roku prisla dalsi napechovana obalka.

    Kamarad zvolil jinou strategii – prvni formulare vyplnil naprostyma picovinama a pripojil dopis, ze se snazil, co se do nej veslo. Zadna dalsi obalka uz neprisla.

    Ja jsem jim to bojkotoval co to slo, protoze s kazdou novou moji firmou tato game jela od pocatku. U te prvni jsem jim poslal opis danoveho priznani s tim, ze na opisovani nemam cas a kvalifikaci. Volala nejaka nestastna kikina, ze kdyby jim to takto udelal kazdej, tak se z toho posere. Na to jsem ji rekl, ze ja se posiram ze svoji prace, aby byly dane na jeji mzdu a tudiz uz nemam cas na ten jeji glejt. Pak uz nikdy zadne dalsi napechovane obalky neprisly.

    Nicmene verim, ze hodne lidi vyplnuje a vyplnuje a posila a posila. Tak proc by stat nedal level dva, ze…?

    1. Me by docela zajimalo, jestli ty plakaty CSU nekdo skutecne seriozne vyplnuje. Nikoho, ale opravdu NIKOHO takoveho neznam. Vsichni vyplni bud‘ uplne nesmysly, nebo to zcela ignoruji, nebo vyplni podle nalady aby to „nejak vypadalo“. Z tohoto duvodu mam dost pochybnosti, ze nekdo do ruky vezme byt‘ jen vysledovku …

  5. Tak zatím mě to stálo 15000 kč. Předplatil jsem si server Živnostník a několik porad u účetních. Dneska Vám vyplním kontrolní hlášení za pět minut. V tom ale není problém. Ani EET není problém. Propočtem jsem zjistil, že zdražíme v restauraci tak průměrně asi o 25 %. Ubude hostů, zase ušetříme zase za pracovníky. Konkurence asi ubude, tím, že jsme ve vlastním, máme výhodu. Tak alespoň nebudu muset tak dřít, jako dříve. Jinak nová kasa pro náš provoz bude stát tak 30000 kč. Takové ty mobily jsou vhodné jen tak na farmářský trh. Ale nebojím se. A těším se na to, až náš pan ministr padne na držku. Už se stejně nad ním stahují mraky. Je to ksicht prdelní.

    1. Bohužel naopak, dostane se mu velkého potlesku, protože ti podnikatelé jsou přece paraziti, kteří okrádají normálního zaměstnance Pepu a navíc jezdí v drahým fáru, takže bude jen dobře, že ti hajzlové dostanou přes držku.

      1. První část příspěvku je v mnoha případech konstatování správné, druhá polovina obecně nikoliv, což si normální zaměstnanec Pepa neuvědomuje.
        Každé zvýšení nákladů podnikatelových má v konečném důsledku jen jednoho plátce, jímž je normální zaměstnanec Pepa.

        1. Jenže Pepů je hodně a mají svojí pravdu. Proto ten potlesk :(

          1. Ano, Pepů je hodně.
            Protože si, jak jsem psal, základní fakt neuvědomují, mohou spokojeně tleskat.

            Mají-li nějakou pravdu, mají tu svou (Každý jen tu svou má za jedinou…, Prodaná nevěsta, Bedřich Smetana, Karel Sabina, Praha, 1866).
            Nebo svoji.
            Svojí pravdě by pak mohli něco obětovat.

      2. Mam ten dojem, ze se o5 planuje zvyseni minimalni mzdy, coz je krok stejnym smerem. Stat si od toho zrejme slibuje vetsi odvody vypalneho na soc+zdrav, ale jsem zvedav, jaxe to projevi v globalu. Podle mne vyberou tradicne stejne a jeste jim pribude lidi na pracakach.

        Nechapu, jak to Rusove delaji, ale uz nekolik let se s nezamestnanosti motaji mezi 5 a 6 procenty. Pritom vsude ctu, jak uz se Rusko rozpada, vsechno tam jde zum Grunt a vubec, ze uz pomalu pristi rok tam nebude nic, nez step. Divne. Pak se ale clovek nemuze divit, ze ma Putin takovou podporu domacich a u nas to jde zcela opacnym gardem.

        1. Jen dotaz: mají Rusové stejnou metodiku výpočtu procent nezaměstnaných jako „my“?
          Dokáží Rusové statistická data sebrat a zpracovat přibližně stejně jako „my“?
          ___________
          Možná by mělo být i „Rusové“, nebo by mělo místo „my“ být něco jiného, to je ale asi k jiné diskuzi.

          1. Maji to stejne. Ta data ostatne jsou ze zapadnich investicnich spolecnosti, ktere predevsim tyto udaje zajimaji. Ostatne i proto celkem zapadni banky nemaji problem v Rusku investovat, protoze rizikovost neni nijak vyrazne vetsi, nez kdekoli jinde. Ted se tusim snazi Kreml o obejiti sanci zapadu prave proto, ze Kreml chce prachy, zapadni banky chteji v Rusku investovat a tak se dohodli, ze banky pujci Rusku a to pak pujci spolecnostem, ktere jsou v embargu.

            Washington je z toho trosku rozpacity a zada investory, aby to nedelali. Ale to vem cert, podstatne je, ze investori asi nebudou mit stejny nazor, jako nas mainstream.

            1. Jojo, lidi z CEB by mohli vypravet jak promrdat 5 miliard na elektrarne Poljarnaja…
              Statistiky jsou presne, akorat se presne nevi kde pracuje asi 44% praceschopneho obyvatelstva http://www.rodonit-miass.ru/501.html
              No tak hlavne kdyz nejsou nezamestnani…

              1. No evidentne tito potemkinovi pracovnici jsou ale spokojeni, protoze je to jeden z duvodu, proc voli Putina.

                Na druhou stranu, u nas se to nevi take. Ne mozna takove cislo, ale jen kdyz se podivam v nasi rodine (vcetne sebe), tak malokdo zvenku tusi, jak to funguje. A funguje.

        2. No jestli taky Putin nekouzlí s čísly, jako všichni.

          Nicméně výhody to taky má, víc lidí může být na pracáku a oficiálně si vydělávat k tomu a stále budou bráni jako nezaměstnaní a ušetří zdravotní daň…čili ano, režim na tom bude v konečném důsledku tvrdě tratit, protože Lafferova křivka, na druhé straně tím lepší pro hlubší daňovou optimalizaci.

        3. to pan Potěmkin by ti to vysvětlil. Tam věci fungují jinak

  6. „A to je přesně to, co je ANOfert – jsou to socialisti.“ … No, to je mi novinka :-).

    1. Pro někoho ano. Já to tvrdil už v době jejich založení…

      1. já je tedy považuji za ukázkové fašisty…

  7. ANO, bude líp! Babiš to přece říkal a Kalousek tam už není, takže je líp a bude zase zvolenej, vždyť mu lidi ty miliardy přejou, vždyť on jedinej tam něco dělá.

  8. “A to je přesně to, co je ANOfert – jsou to socialisti.” … omyl jsou to FAŠISTI

    1. no italové to asi nebudou, ale ano… souhlasím. ale oni musoliniho fašisti byli taky socilaisti…

  9. Samé negativní reakce ke KH, tudíž přidám jednu pozitivní. Podvody velkých ubudou a malilinkaté podvůdky ve velkém přibudou. Pro mne a široký zástup malých podnikatelů je to požehnání. Za to mi to stojí. Věnuji se této problematice profesionálně a po prvních zkušenostech jsem spokojen. Nepatrný kontrolní čas navíc. Dokonce jsem zjistil letité nedostatky, a došlo k napravení.

    Klienti dostali jasný rozkaz:

    doklad nad deset tisíc nesmí projít.

    Státní správa bude zasypána daty. No a kdo trošku s daty pracuje, ví jak obtížně je cokoli vyhledat. Ještě několik těchto kroků a je po státní správě jak po žábě.
    Žehnejme těmto krokům, dřív se to položí.

    1. No, jen aby to neodsral ten podnikatel. Jak znamo, tak kokot na FU vyzve k nejakemu dolozeni neceho, to neuzna a vymeri flastr + penale. Odkladny ucinek nema, ze je vul a ze se clovek s FU zacne tahat.

      Mne osobne tento stat okradl postrednicvim FU o 320 tKc jen proto, ze proste chtel. Je to uz par let, takze jsem si to zase refundoval s naprosto cistym svedomim. Na zacatku mi ale moc hej nebylo.

      Pokud v tech datech se organ nevyzna, tak se muze stat, ze nez zkolabuje, odsere to fura nevinnych.

      1. mě takhle obrali o 39tKc, zatím jsem si to nezrefundoval, není moc jak.

    2. To:Opuz
      Ze tvého postu dedukuji, že se zabýváš zpracováváním účetnictví. Zeptám se na jediné – opravdu jsi klientům kvůli KH nezdražil ani o korunu ? Opravdu ne ? Prosím dej na to čestné ANOFertské…..

      1. Proc by zdrazoval? Proste jen vyuctuje vice ukonu. Neznam cloveka, ktery nepodnika pro penize.

      2. Ne. Není důvodu. Ve své podstatě jde jen o jeden xml soubor navíc z dat které se stejně tvoří a kontrolují. Ale chápu, pro toho kdo se problematikou nezabývá je to nepříjemnost a opruz navíc.

        Sysop
        Přirozeně zatím nevíme jaké „důkazní“ prostředky budou vyžadovány, ale to že mi něco jako „vyměří flastr“ je jen projev neznalosti problematiky. Jsem připraven jen k jednomu kroku. Pokud udělala účetní chybu v opisu dat dokladu, napraví ji, pokud ne, zašlu kopii dokladu. Převážná část dokladů je dnes již zasílána v pdf. Jsem připraven i tyto doklady zaslat jako přílohu, ať se z toho pos….
        Další možnost o které uvažuji je, každý den se doptat elektronicky mejlem zdali je vše v pořádku.
        Automat zašle každý den tento text:
        dne 25.02.2016 jsem zaslal kontrolní hlášení z DSxxxxx číslo podání. V rámci součinnosti se správcem daně prosím o poskytnutí ujištění, že je podané podání přijato, má všechny náležitosti a je správné.

        Se státem je třeba bojovat jeho zbraněmi. Zavalit daty a nemůžou se z toho vymanit.
        Porazit tuto hloupost je jen otázka vůle většiny. A naskytne se již brzy s EET další výtečná příležitost, dokonce několikrát denně.
        Brečet nepomůže a stěžovat si na podrazy státu (okradl postrednicvim FU o 320 tKc), k smíchu. Vidím to jako obden pobrečet na lampárnu.

        1. O prijeti podani prece chodi potvrzenka, takze na redundanci se FU imho vysere.

          Ja nebrecim, ze mne FU okradl. I muj poradce mi rekl, ze s tim neslo nic delat. Mimochodem reditele tohoto FU pak prave za podobne kauzy zavreli. Ale dovolani nebylo. Bylo by to na dlouhe povidani, o co slo. Nejsem ucetni, ale nad firemnim ucetnictvim delam dohled uz od roku ’91, takze snad neco malo vim. Moje reakce byla ta, ze od te doby statu neodpustim ani korunu a kde je prilezitost, tak mu proste nedam ani korunu. Drive jsem byl vice velkorysy. Blbec.

          1. Je to smutné, ale potvrzení nechodí a každým podáním se musí úředník z úřední povinnosti zabývat. Tímto považuji problematiku KH za uzavřenou.
            V obecné rovině, státu, nebo spíše politikům jež nezodpovědně spravují naše peníze je třeba neodpustit nic. Již před mnohým rokem jsem přijal osobní poučku.
            Pokud mám státu platit v jakékoli formě, zvážím zdali lze najít způsob jak to snížit, či obejít. Pokud se to nezdaří, začít znovu, zdali zle najít…

        2. Potvrzení o doručení chodí, navíc máte možnost stáhnout si ten .p7s fajl, kde „polečné technické zařízení správců daně“ to přijetí potvrzuje včetně kontrolního čísla apod. A samozřejmě to jde ověřit na webu. Celý ten systém je svinstvo, ale na téhle základní technické úrovni kupodivu funguje relativně OK*

          Zavalit stát daty v tomto měřítku nepomůže – stát má příliš mnoho prostředků k tomu, aby Vás v případě zájmu smázl. Může provádět buzerační kontroly, může si nechat za Vaše peníze napsat robota, který bude na Vaše a podobné maily reagovat prefabrikovaným potvrzením že vše je erömü a když na to přijde, může si v klidu za Vaše peníze najmout dalšího úředníka. Jo kdybyste vymyslel nějaký geniální útok, který jim ten systém fysicky dlouhodobě shodí, vymaže všechna data nebo něco na ten způsob, to by byla jiná.

          To se týká i toho Vašeho „V obecné rovině, státu, nebo spíše politikům jež nezodpovědně spravují naše peníze je třeba neodpustit nic“ – v rovině principiální s tím samozřejmě nemohu nesouhlasit, nicméně v rovině praktické je asi daleko lepší udržovat „low profile“, snažit se interakci se státem co nejvíce omezovat (stejně jako státu odváděné peníze) a pokud najdete účinný způsob jak do státního soukolí sypat písek, činit tak anonymně.
          ___
          * např. EPO2 se dá vytknout asi jen docela pofiderní implementace podepisování zaručeným elektronickým podpisem, kdy obskurní Java aplikace ministerstva financí vyžaduje přístup k privátnímu klíči.

          1. JJ
            Nerozumíme si. Potvrzení o přijetí podání přirozeně přijde. Myslel jsem, a připouštím, že jsem nebyl přesný, odpověď na přijaté podání.
            Stokrát pošlu podání, stokrát musí úředník odpovědět.

            Ale jo, je to jen taková myšlenka z bezmoci.

            Mají nás na lopatě jak politici, tak jimi zřizované donucovací úřady. Opět si trošičku povzdechnu, nejednostnost nás poráží. I tak, dobře nám tak.

          2. ad poznamka: Ja bych EPO2 (a celemu systemu) vytknul treba jeste to, ze tam neni mozne nalit CSVcko s nejakymi daty a cele je to delane „strankove“ i u formularu ktere nelze podat papirove). Typicky souhrnne hlaseni („VIES“), proc tam jsou ty stanky a proc nemuzu vzit CSV soubor a ten tam nahrat (do jakesi sablony) ? Nebo u DPPO nelze povinne prilohy nahrat jako CSV, kdyz ucetni program nevygeneruje spravne vysledovku/rozvahu, je potreba RUCNE opravit XML, ulozit v EPO2 rozpracovany dokument, dopasovat cast XML struktury, nacist do EPO a podivat se co to provedlo … a tak opakovat dokud to neni OK (EPO2 jednou potichu zmenilo radky jednoho z vykazu a tak se vsechno posunulo – ucetni to predpokladam opisovali, nebo si toho vubec nikdo nevsimnul ).

        3. Ale chápu, pro toho kdo se problematikou nezabývá je to nepříjemnost a opruz navíc.

          Nepříjemnost a opruz navíc to není pro pana Opruze :-)

          Většina odborné veřejnosti Váš pozitivní přístup nesdílí:
          https://www.kdpcr.cz/informace/aktuality/tiskove-zpravy/nesouhlasime-s-automatem-na-pokuty
          http://www.komora-ucetnich.cz/cze/informace-komory/media/media_zpravy
          http://www.udpcr.cz/index.php?r=web%2Fzprava&id=27

          1. Je to brek na nesprávném hrobu umocněni nesprávným hřbitovem.
            Kupodivu je brek slyšet od institucí jež jsou nějak navázány na stát.
            Je zajímavé, že neprotestují velké firmy.
            Pohled z jiné strany. Myslet si, že nám budou počítače dobře sloužit a stát-politici nějak tohoto dobrého důsledku nevyužijí, je převelikánská plochost myšlení. Ano, i druhá strana barikády jde do boje. Jen neinformovaný přecházel obrovitánské vyvádění prostředků fiktivními službami mimo daňový systém. Dnes má ta pakáž útrum. V obecné rovině jsem proti jakémukoli dohledu, nejde-li to ale jinak, je třeba se smířit i s touto nepříjemností. Ano, nastal konec rejdění velkého zločinného kapitálu a „podnikatelů“ typu Krejčíř, Janoušek a podobný výkvět. Je ale zásadní otázka zdali stát bude umět tato data správně vyhodnotit. Snad se to tak ta 10-15 let naučí.

            1. Jste fakt tak naivní, že zrovna lidi jako Janoušek si cest nenajdou? A co vůbec jaký fiktivní plnění? Se plní úplně normálně, akorát 3× dráž. A pak se ven plní někam na kanáry, do JAR apod., kam to burešserstvo stejně spáruje tak leda samo sobě do análu.

              Velkejm firmám co by to vadilo? Kolik je pár desítek tisíc za novej SW a dvoje školení pro účetní oddělení pro firmy s obratem stamiliony a víc? Samozřejmě to bude bolet jenom ty malý, kteří mají účetní externisty, co si jako myslíte.

              1. Planě plácáte z neznalosti. Omlouvám vás.

            2. Velké firmy neprotestují?

              Svaz průmyslu a dopravy ČR:
              Svaz se zavedením kontrolního hlášení nesouhlasil a považuje jej za další administrativní zátěž pro poctivé s potenciálními komplikacemi v běžné praxi.
              http://www.spcr.cz/images/Kontroln%C3%AD_hl%C3%A1%C5%A1en%C3%AD__Shrnuti_informace_a_aktivitySPCR_%C4%8Dl%C3%A1nek_srpen2015.pdf

              Jedná se o zcela nový nástroj, pro řadu malých firem znamenající povinnost elektronické komunikace. Dodatečnou zátěž a riziko komplikací ale znamená pro většinu firem. Navíc firmy mají stále obavy z nezáměrné chybovosti a systému sankcí.
              http://www.spcr.cz/aktivity/z-hospodarske-politiky/9144-kontrolni-hlaseni-dph-nelze-podcenovat

              Zbývající části Vašeho komentáře bohužel nerozumím.

              1. Probůh „Svaz průmyslu a dopravy ČR“ není firma. Zkuste alespoň trochu k věci. Pokud jste „Zbývající části Vašeho komentáře bohužel nerozumím.“ je mi to líto. Z Vašeho projevu lze usoudit, že na to jen lidsky nemáte. I vás omlouvám.

                1. Svaz průmyslu a dopravy ČR zastupuje zájmy svých členů.
                  Pokud toho jste schopen, pak se seznamte s významnými členy tohoto zájmového sdružení.

                  Ano, není to firma. Natož velká firma.
                  Pokud se domníváte, že nějaká velká firma se přímo ústy své hlavní či pomocné účetní ohradí vůči zvyšující se byrokracii, pak mi nezbývá než konstatovat, že jste opravdu úplně mimo.

                  Od toho jsou ty svazy. Víme?

                  Ano, máte pravdu. V tom, že „na to lidsky nemám“. Nemám. Neboť zde automaticky přepokládám, že oponent bude věcný a bude se držet faktů. Což Vy nesplňujete. Nejenže jste neiformovaný, ale navíc jste arogantní.

                  Nicméně: Koblihám zdar !

                  1. Pokud jsem byl s to sledovat příspěvky ve vlákně, nebyla ústa hlavní či pomocné účetní před vámi zmíněna.
                    Je tedy nepochopitelné, že je sem taháte.
                    Proč?

                    Malá firma (ano, řeč je o velkých firmách, tedy jen pro úplnost)zaplatí za zpracování KH (většinou) externí účetní firmě, která se ozývat pravděpodobně nebude.
                    Vyzkoušel jsem to. Ozývání proběhlo asi takto:“Samozřejmě vám to zpracujeme!“

                    Velká firma zaplatí za zpracování KH své hlavní či pomocné účetní, jejichž ústa velmi pravděpodobně zůstanou v nečinnosti. Třeba proto, že vedlejší účetní bude zvýšen úvazek a ona bude konečně moci „pustit“ ten úklid.
                    Zvýšení byrokracie je zvýšením podnikatelových nákladů.
                    Takový jev má za následek buď zvýšení ceny produkce, nebo snížení nákladů na produkci v „nebyrokratické oblasti“.
                    Zvýšení byrokacie a výše naznačená řešení tohoto na straně postižených přinese zvýšení HDP, takže se všichni budeme mít papírově lépe.
                    Pokud se v něčem mýlím, tak v čem a kde?
                    (Tu druhou variantu považuji za méně pravděpoobnou, proto jsem ji nerozvedl.)

                    Co prosím přesně znamená vaše závěrečné zvolání?
                    Paměť-li mne nešálí, je předřečník odborníkem v oblasti vln a potažmo cen nafty.

                  2. Je možné mi sdělit v čem shledáváte mou aroganci?. Rád se poučím abych se příště vyvaroval onoho arogantního projevu.

                    1. Například v autoritativnosti, se kterou tvrdíte kraviny, které Vám tu vyvracelo dost lidí, kteří vědí, o čem mluví. Vlnami a ropou počínaje.

                      Mně osobně to nijak moc nevadí, znám v tomto směru lidi podstatně horší, ale když se ptáte…

                    2. Ptal jsem se v souvislosti s probíraným problémem.

                      K příspěvku:
                      „Například v autoritativnosti, se kterou tvrdíte kraviny“
                      Takové ty obecné kraviny a tím jsem mu to pacholkovi dal.

                      „které Vám tu vyvracelo dost lidí, kteří vědí, o čem mluví.“
                      Opět v obecné rovině a hlavně nejasně a neadresně, trošku tajemně i zlověstně. O tom je možné diskutovat do nekonečna a hlavně unavit a vyhrát.

                      „Vlnami a ropou počínaje.“
                      O vlnách zde nemá nikdo ani nejmenší povědomost, tudíž ani náznak vyvracení. Můžeme to v obecné rovině považovat za naprostou pitomost a kravinu, ale vyvracet.

                      K ropě se již nemíním v žádném případě vyjadřovat neb máte minimálně 3 úrovně nižší povědomí.

                      Připadá mi to jako nesouhlasím, nedovedu argumentovat, nelíbíš se mi, tak jsi arogantní a ještě k tomu i vůl.

                      V tento okamžik si vždy postesknu nad zoufalým lidským diskusním materiálem. Dnes tak již neučiním s nabídkou smířlivého tónu.

                    3. S tou ropou to je krasna ukazka.
                      Ty evidentne jses o 3 urovne vestsi odbornik, nez vsichni zbyli tady (mozna to je I pravda, proc ne), no nejak stale a stale nastat ta situace, kterou ty uz tu nekolik let prorokujes.
                      Jako jasne, jednou se tak urcite stane, minimalne z duvodu inflace. Ale uprimne receno, kdybych byl investor a investoval podle toho, co jsi tu o rope napsal, tak bych prodelal i ty posledni kalhoty.

                      Jako me je to fuk, ale chovas se uprimne receno jak Zeman – ok, tak neco nevyslo, je to malicko jinak, nez jsme mysleli…Ale ty nereknes „hele sorry, je to divny, ale nejak se to trosku posunulo a vypada to, ze to bude malicko jinak“, ale ty reknes neco jako „vy vsichni jste volove a vubec tomu nerozumite a vubec, ja mam pravdu a vy jste debilove“.

                    4. ja chci edit :-( melo byt …a stale NECHCE nastat….

                    5. Kouzelné bylo například i tvrzení, že na komoditě nelze prodělat. Později korigované na to, že nelze prodělat, když ji člověk už má. A když jsem namítl, že i samotné skladování komodity něco stojí a přidal i příklad z tulipánové horečky, tak jsem se maximálně dozvěděl, jaký jsem blbec, který ničemu nerozumí.

                    6. Vracíme se dosti do minulosti tak ještě jednou a snad i naposled.

                      Pokud prodám vlastněnou komoditu na burze, tak při jakémkoli pohybu její burzovní ceny vždy a za každých okolností(vyjma konce světa) dostanu požadovanou cenu. Nemohu za žádných myslitelných podmínek prodělat.

                    7. „Požadovanou cenu“ nedostanete – dostanete cenu, která je průnikem Vašeho požadavku a ochoty protistrany zaplatit.

                      Prodělat můžete – jednak proto, že tu komoditu musíte za něco koupit, což Vy neustále velkoryse přehlížíte. A pokud ona tržní cena bude nižší…

                      Prodělat za určitých okolností můžete i pokud Vám tak komodita spadne do klína zdarma, byť uznávám, že to není zcela obvyklé. Například v situaci, kdy se Vám ji nepodaří prodat hned a její skladování Vás stojí dost peněz (např. mražené maso).

                      IMHO máte značné mezery v chápání vztahů mezi obchodováním s cennými papíry a světem reálných plnění těch transakcí. To, co píšete, by v mnohých případech dávalo smysl, ovšem pouze pokud bychom se na obchod s cennými papíry dívali jako na jakousi počítačovou hru, kde vše má nulové transakční náklady.

                      Pravdou ovšem je, že v tom nejste sám a mnozí současní obchodníci to propojení s fysickou realitou také docela ignorují.

                    8. Drahý JJ,

                      na svých závěrech trvám, neb se každý den toto děje a musím opět být arogantní. Jste blbec, který burze nerozumí. Snad mi bude jednou v burzovním nebi odpuštěno:

                    9. Můžete mě, jako člověku, který burze fakt nerozumí (tedy nad úroveň nějakých základních pricipů), říci, co tam má JJ špatně? Přiznám se, že mi jeho vysvětlení přišlo logické, ale rovněž mi připadá, že jste asi myslel něco jiného. Jenom nemohu zjistit co.

                    10. Re: JJ
                      4.3.2016 v 12:59

                      Zcela vystizne.

                    11. Já vám v tom vyjádření, bráno do puntíku, rozumím, ale v této debatě to nemá smyslu, je to trošku OT. Tahati sem komoditní burzu (znám ji velmi dobře) je … pro druhé nepochopitelné. Přesahuje to rámec nutných asociací, které debatu rozvíjejí a přitom se stále drží původního podnětu (tématu).

                    12. „Pokud prodám vlastněnou komoditu na burze“ – důležité je slovíčko „pokud“. Pokud mi někdo dá za chleba 10 kilo zlata, taky nemůžu prodělat.

                    13. Re: Goro
                      4.3.2016 v 20:27

                      No, komodity umoznuji neco, co treba akciovy trh az tak uplne nezna – prodat neco, co vubec nemate. Ovsem podminkou je, ze to jednou stejne musite nekde koupit. Cili prodate neco za $100, pak to jednou (az cena spadne) koupite za $50 a po odecteni komise mate vejvar. Proste nezalezi na tom, co bylo drive, jestli nakup, nebo prodej. Easy deal.

                      Jenze… otevrenou kratkou pozici (tedy prodane neco, co nemate) nemuzete drzet vecne, protoze komodity maji kazda svuj termin, kdy se z „futures“, cili „budouci“ komodity preklopi do komodity skutecne. Hypoteticky si to muzete predstavit treba tak, ze prodate vagon plsenice draze a cekate, az cena spadne, ono nic a ve finale vam na dvere zaklepe nejakej Johny, ze ma u vas vuzvednout ten vagon psenice. V realu to funguje trosku jinak, dostanete flastr od burzy jako Brno, ne-li vetsi.

                      Abyste se tomu vyhnul, tak proste v posledni den obchodovani teto komodity proste musite koupit aspon za trzni cenu a treba otevrit novou pozici na stejne komodite, ale obchodovane v dalsim mesici. To ale mate ztratu jako krava.

                    14. “Pokud prodám vlastněnou komoditu na burze” – důležité je slovíčko “pokud”. Pokud mi někdo dá za chleba 10 kilo zlata, taky nemůžu prodělat.

                      Myslím si, že klidně můžete; pokud je třeba hladomor velkého rozsahu a chleba má skutečně vysoký kurz. Pak přijde někdo a nabídne 10kg zlata. Za bochník. Pouvažujete, tolik prachů! Prodáte tedy. A rád. Chlápek ale obratem váš bochník otočí za 20 kg zlata. Vejvar 10 kg si nechá a za zbytek koupí od dalšího framáře (pekaře, mlynáře, atd) opět bochník. Zase za deset kg. Oni budou stejně (zdánlivě) spokojený. A ten chlápek, protože to umí a ví jak na to, obrátí ten Váš chleba třeba 5x, 10x 20x (možno dosadit, dle jeho šikovnosti). Mezitím vyleze cena komodity, tedy chleba, na 12,5 kg zlata. Týpek to větřil, tedy kupoval a platil, zdánlivě dobře.
                      Dojde Vám to pozdě. Letíte do krámu. S deseti kilama zlata. Tam se Vám vysmějou. Že je to jako málo a tak, bochník je dneska za 12,5 kila zlata a kde to jako žijete a tak…
                      A tak hladovíte, zlata se nenajíte. Navíc jej máte málo. Hošan si mezitím vesele zakrojí patku (má ještě na prodej čtyři bochníky) a namázne si sádlem, posolí i cibule bude (na to si vydělal stejným způsobem o něco dříve).

                      Vzpomínám si, že Amíci někdy ke konci dvacátých let, stejně hejbali cenou zlata, když hladovějícímu Rusku prodávali obilí. Po té, co tam (v Rusku) bylo dost frišno, bylo po občanské válce, později šel do háje NEP, respektive jej sami bolševici zadusili v zárodku.
                      Amíci vycítili příležitost. Tlačili tedy uměle světovou cenu zlata dolů. Ivan nakoupil (za zlato co měl, pochopitelně).
                      Krátce na to, co transakce proběhla, zvedli Amerikáni tu cenu zpět, neřku-li výše. Ivan krvavě zaplatil a Amíci decentně zbohatli, žrali vypečený patky, mazali sádlem, sypali solí a cibule taky byla.
                      Pokud by to placení nebylo keš, ale třeba na splátky, bylo to ještě veselejší…

                    15. Johann: Neprodělám, protože jsem si pořídil speciální diamantové zuby a sliznice mi produkuje lučavku královskou. Takže zlatý chleba mi vydrží déle než skutečný.
                      Ano, mohl jsem chleba vyměnit za celou zeměkouli, jenže to by na ni mohl letět hladící meteorit. Pak jsem ještě mohl získat celou galaxii, jenže pak bych tu mohl být úplně sám a neměl si s kým poměřovat pindíky.

                    16. Re: Opruz
                      4.3.2016 v 12:46

                      Vzdy muzete prodelat.

                      Pokud jste spekulant, tak i kdyz si nastavite SL, muze dojit k extremnimu pohybu, burza zavre a jsem zamcen v pozici, ktera jde klidne proti vam. A muzete rovnou premyslet, jestli mate na zenu prepsany opravdu vsechen majetek. Ze se to dlouho nestalo? Ale stalo :=). A casto. Pomerne znamy velky pripad byl pad WTC. Kdo jel zrovna na NYBC ve ztrate, mel smolika…

                      Pokud nejste spekulant, tak staci mit zobchodovany future a treba vam pred sklizni znici urodu hurikan. Nebo jedete v mase a skot dostane chripku, nebo parazita. Ropa? Staci to mit v tankeru, ktery jak na potvoru se vam sekl kdesi u Somalska.

                      Je tisic zpusobu, jak projebat penize v komoditach. Az zase nekdo jumpne z okna na Wall street, zeptejte se ho, v cem zrovna jel :-)

                      Komodity coby futures jsou obecne lepsi, nez akcie (cely akciovy trh je lepsi obchodovat jako futures) a to predevsim diky kratkym pozicim, ale riziko byva mnohdy i mnohem vetsi prave diky pakovemu efektu. V akciich, pokud je vlastnite v plne hodnote a muzete si dovolit ten komfort – jejich hodnotu mentalne plne odepsat jako pripustnou ztratu – pak jste stastny clovek, protoze vetsi ztrata uz vas cekat nemuze.

                      U komodit to neni pravda ani omylem.

                    17. Eh… zapomnel jsem komoditni opce, ale to tady, ve smyslu Opruzem zmineneho, je zcela redundantni.

                    18. Drahý Sysop a ostatní,

                      uvažujete o spekulacích, tedy co se stane když. Zblbuvzdorním to. MÁM kilo zlata, podstatné je to mám, tedy neroste, ani nic jiného. Když se rozhodnu, že toto kilo zlata prodám na burze za určitou mnou požadovanou cenu, tuto cenu dostanu ať se burzovní cena pohne kamkoli a jakkoli neočekávaně.

                      Tento princip byl počátek burzování. To, že se stejně jak bankovnictví překlopilo do fikce je jiná pohádka jíž se snažíte nějak neumětelsky vysvětlovat.

                    19. Já tomu taky nerozumím. Koupil jsem před měsícem kilo zlata za 1200 argentinských dolarů. Teď chci zlato prodat. Ale burze nyní zlato prodávají za 1000 argentinských. Já ale chci 1500 argentinských abych měl přiměřený zisk. Jak to na té burze udělám abych je dostal?

                    20. Počkejte si až cena na burze bude vámi požadovanou cenu a tu stoprocentne dostanete, bez vlivu pohybu na burze.

                    21. Mozna to jen spatne chapu, mozna se spatne vyjadrujes…nevim…
                      Ale pokud budu mit kilo zlata a rozhodnu se toto kilo zlata prodat na burze za mnou pozadovanou cenu, tedy za 1 000 000 000 000 000$, tak si nejsem uplne jisty, ze tuto cenu skutecne dostanu. A to at se bude burzovni cena pohybovat jakkoliv.
                      Mozna mas nejakou dobrou myslenku, ale nedokazes ji spravne prezentovat, nebo nevim, kde je problem.

                    22. Počkejte si až cena na burze bude vámi požadovanou cenu a tu stoprocentne dostanete, bez vlivu pohybu na burze.

                    23. A co kdyz se tak za meho zivota nikdy nestane?
                      Nevim, skoly nemam, ale nepredpokladam, ze by napriklad za meho zivota slo nekdy na nejake burze dostat 1 000 000 000 000 000$ za kilo zlata.

                    24. Snažte se prodloužit si život dostatečně dlouho a pokud se vám to podaří dostatečně, určitě vámi požadovanou cenu dostanete.

                    25. Aha…takze se jedna o cisty trolling? Asi jsem holt pomalejsi, tak ti gratuluji, urcite se ted dobre bavis, preji ti to…ja vul…

                    26. Koukám, že jdeš do sebe :)

                    27. Já nevím, jestli jde do sebe, když se označil za přežvýkavého sudokopytníka, notabene vykleštěného. Netuším, jak by s těmi kopyty mohl bušit do klávesnice.

                    28. Ani toto neplatí absolutně – v malých množstvích to platit bude, ale pokud by Lojza měl té komodity opravdu hodně, tak tu cenu dostat nemusí. Cena na burse je indikátor, ne něčí závazná nabídka na odkup konkrétního Lojzou nabízeného množství.

                      Existuje-li poptávka po n jednotkách komodity za cenu y, neznamená to, že se Lojzovi podaří prodat 2 x n jednotek té komodity a utržit 2 x y peněz.

                    29. No na to je ultimatni nevyvratitelna odpoved, ze si proste mas zaridit nesmrtelnost a jednoho dne se to jiste podari :-D
                      Viz vyse.

                    30. Re: Lojza
                      5.3.2016 v 17:22

                      Samozrejme, to je ze stejneho soudku jako „dve rovnobezky se v nekonecnu protinaji“. Easy.

                    31. Re: Opruz
                      5.3.2016 v 9:42

                      Mily Opruzi, vase komoditni teorie se neshoduji s moji praxi. Toz tak. Udelejte si treba aspon papertrade, tak mesic a vystrelte si tam ty svoje ceny. Pokud si fakt verite, udelejte si budget tak $50k, at ta cisla o necem jsou a ukazte se. Zrejme byste prepsal ucebnice komoditniho obchodovani.

                    32. Drahý Sysop, i když již neobchoduji, účet stále otevřen. $50k je dnes již dost málo.
                      To, co píši není teorie, ale denně žitá praxe. Bohužel jste nepochopil podstatu problému. A taky pointu z čehož usuzuji, že o obchodování na burze nemáte ánung.

                      Přijímám vaši omluvu.

                    33. Nám to začalo v komoditách fungovat až od 1 mio provozního kapitálu.

                    34. Re: h72
                      5.3.2016 v 20:35

                      Ja jsem kdysi zacinal (ale pred 11.9., to jeste hodne veci bylo jinak) s $10k a taky to slo. Jen holt komise sezrala nemalou cast profitu a SL se nastavoval diky tomu nahovno. Samozrejme, cim drazsi lot, tim lepe pro „zniceni“ komise :-)

                      Nicmene, zakladni pravidla funguji stejne, at clovek obchodule oves, nebo S&P. Opruz placa teorie, ktere lze snadno vyvratit. Sice nelze napriklad zarucit, ze nejaka komodita za milion let nedostahne treba tisicinasobku sve dnesni hodnoty (pokud tak nejak vypustim „detail“, ze tak dlouhy obchod proste ve futures neni mozny, protoze je vzdy terminovany), nicmene uplne stejne nelze zarucit, ze to na te hodnote opravdu bude.

                      Takze i kdybych ted zil do skonani vesmiru, tak pokud treba koupim nejakou picovinu za $10/lot a budu chtit prodat za $10mio/lot, klidne se muze stat, ze tato hodnota proste nikdy nepadne, a to ani od scalperu. Proste… hovadina. Totalni.

                      Sebestredny blbec, nic vic. Mozna si nekde koupil nejaky rychlokurz v PDF, nebo mu nejaky telefonicky makler doporucil koupit kafe, nebo crude, takze ted se citi jako vseved :-))

                      Ti, co fakt nevite, o cem je rec, tak to nereste, fyzika a matematika samozrejme plati dal. Opruz nic prevratneho nevymyslel. Klid.

                    35. Opruzi, prosím zkuste mi to vysvětlit. Já tomu opravdu nerozumím. Jde o myšlenku:

                      MÁM kilo zlata, podstatné je to mám, tedy neroste, ani nic jiného. Když se rozhodnu, že toto kilo zlata prodám na burze za určitou mnou požadovanou cenu, tuto cenu dostanu ať se burzovní cena pohne kamkoli a jakkoli neočekávaně.

                      Rozhodnu se, že kilo zlata prodám za X. Cenu dostanu ať se burzovní cena pohne kamkoliv a jakkoliv neočekávaně. Co když se neočekávaně pohne z 0,98X na 0,43X. Jak to X dostanu?

                      To není polemika (mě připadá, že JJ má pravdu, ale nejdu konfliktu, protože tomu houby rozumím). Já netuším, jak se získává požadovaná cena bze ohledu na to, že se burzovní cena hýbe kamkoliv. Děkuji za vysvětlení.

                    36. Re: LWG
                      5.3.2016 v 20:54

                      Predstav si burzu jako trh. Proste se tam hulaka, jeden pres druheho, jeden nabizi, druhy poptava, pri strose stesti se domluvi a tak se to zapise a obchod je ujednan.

                      A ted si predstav, ze na tom trhu se obchoduji ten den jablka za 15 Kc/kg. Co se asi tak stane, kdyz nekdo vyleze na stul a zarve „nabizim 15 tun jablek za 250 Kc/kg“. No stane se uplne jednoducha vec – cely trh se dobre zasmeje.

                      Komoditni burza nevznikla proto, aby tam radili spekulanti, ale primarne proto, aby chovatele a zemedelci meli kapital, ktery mohou pouzit drive, nez vubec maji svuj produkt k dispozici. Cili neco jako forma uveru. Zemedelec sel na burzu, vedel, ze ten rok by se mohlo urodit treba tolik a tolik psenice a tak tam tu psenici v lednu nabidl za nejsou cenu s tim, ze k dispozici bude koncem srpna. On dostal penize, protoze nekdo to koupil. Jestli majitel mlyna, nebo spekulant, to mu bylo jedno.

                      Snahou toho zemedelce samozrejme bylo, dostat co nejvice penez. Ale prijit tam s nejakym totalnim bludem proste neni lze. Bud proda za trh a jde domu ihned, nebo proste tam prosedi par dni a ceka na lepsi cenu. Nebo si zaplati maklere, rekne mu, za kolik to ma prodat a on to udela s tim, ze si za to vesme komisni poplatek.

                      Proste je to uplne normalni zakon trhu, nic vic. Zadna veda, zadna alchymie, ale take zadne zazraky.

                    37. Mate talent na vysvetleni zdanlive slozitych veci. Opravdu.

                    38. Re: misaka
                      5.3.2016 v 21:31

                      Technicky je to strasne jednoducha vec. Americane miluji jednoduche veci.

                      Druha vec je, naucit se v tom vydelavat penize. To chce kapital, informace, stesti a vagon trpelivosti. A to uz je zcela neco jineho.

                      Nicmene, kdo ma cas a chut, doporucuji si to zkusit. Vek nehraje roli, fura veci nehraje roli a vyhoda nas, stredoevropanu je casovy posuv. Takze clovek se vecer podiva, jak U.S. burzy zavrely, udela si plan na druhy den, burzy v U.S. oteviraji, kdyz je u nas pozdni odpoledne (vynecham ted elektronicike obchodovani 24/7), clovek koukne na oteviracku a pripadne da prikaz. Cili da se to skombinovat s normalni praci, kterou clovek ma.

                      A dale pak je vyhoda, ze si clovek muze treba mesic jen hrat s cisly v Excelu, aniz by investoval dolar. A az mu to teprve fiktivne jde, muze do toho jit naostro.

                      Neni to spatna zabava, ale ma to sva pravidla a nesmi se do toho jit s vidinou jisteho a velkeho profitu. To fakt ne. Jinak to cloveka sezere.

                    39. Ano, to je rozumne. A rozumne je taky si uvedomit, ze i kdyz si to stokrat vyzkousim nanecisto, tak po sto prvni muze prijit vyssi moc a zahucim. A dalsi obvykla vec je, ze si clovek nezapocita fees..
                      Je to trh, tim je receno vse.

                    40. Re:misaka
                      5.3.2016 v 22:41

                      Na to funguje jedna jedina pomucka: ten kapital, ktery se clovek rozhodne na zacatku investovat, musi byt kapital, ktery si muze dovolit ztratit. A uplne nejlepe, pokud se s tim kapitalem mentalne rovnou rozlouci. Proste ty prachy jsou jednou pro vzdy v prdeli.

                      A druha vec je, nespechat a pokud clovek neco vydela, tak investovat zpatky jen nejakou cast, rekneme polovinu. Zbytek dat bokem. Tvorit profit pomalu a jisteji.

                      V komoditach vzdy jsou ztraty. Podstatne je z dlouhodobeho hlediska mit previs profitu nad ztratou a to vcetne komisi. Tady je pak ta vyhoda vetsiho kapitalu, protoze se daji obchodovat drazsi komodity, ale pri stejne komisi. Ergo vetsi procentualni profit.

                    41. Tak nějak jsem si to představoval a v plus mínus i věděl, ale pořád mi to nesedí na Opruzův popis toho, jak když to má, tak to prodá jak chce. Nebo řekněme, že Opruzův popis umožňuje širší výklad (nebavím se o úplných absurditách, ale prostě o tom, jak „dostane co chce“, což podle mě prostě není pravda). Když se pšenice v průběhu roku sesype a už nezvedne, tak podle mě prostě prodělat musím.

                      Nejsem ekonom, takže mi může něco unikat,konečně onehdá mi jeden člověk nabízel obchody s komoditami a na mé pochybnosti, ohledně toho že na tom (tuším ropě) prostě musím vydělat balík a prodělat nelze, mi začel do telefonu s řevem (!) vysvětlovat, že on rozumí praxi a ví, jak se vydělávají prachy. Kdyby při tom nebyl do jisté míry vulgární, tak jsem si popovídal, ale po třech hodinách u soudu jsem už neměl náladu… Třeba jsem o něco zásadního přišel.

                    42. Re: LWG
                      5.3.2016 v 21:37

                      Mate naprosto zdravy pohled na vec.

                      Ten telefonista, kdyby opravdu umel vydelavat prachy, tak davno toci svuj kapital a nedela kurvu po telefonu. O tom to je. Dobre maklere musite sam aktivne hledat. Ti se vam po telefonu nikdy nabizet nebudou, protoze maji svoje pohodlne portfolio klientu.

                      Bezny clovek nema chechtaky na to, aby si zaplatil kreslo na burze a nepotreboval maklere. Ale zase to neznamena skocit na lep prvnimu lhari.

                    43. RE: Synops

                      Především mě fascinovalo, že nejdříve se mnou jednal jak s debilem (dával nějaké velmi jednoduché ekonomické případy na úrovni řekněme konce základní školy, které mohou fungovat jen ve velmi osekaném modelu) a po upozornění, že může jít rychleji k věci (sliboval pět minut na vysvětlení, za první minutu neřekl nic), že přeci jenom mám určité představy o světě (i bez něj tuším, že existují těžařské státy, které jsou na ceně ropy do značné míry závislé nebo že ropa je teď levnější než byla ještě před rokem) a například nemusíme odečítat, jestli firma, která vyrábí zboží kus za 20 a prodává za 10 má nebo nemá na tom zboží zisk, že přeci jen nějakou zkoušku z ekonomie mám a tak bychom mohli… no a potom už na mě jen řval. Asi jsem mu přetrhnul naučenou básničku, nebo by také chtěl mít zkoušku z ekonomie, nebo nevím. Když jsem se dozvěděl, že si svojí zkoušku můžu někam strčit, tak jsem to típnul. De facto měl pravdu ohledně té zkoušky (dva semestry před dvaceti lety a žádná praxe v oboru), ale vocať pocať.

                    44. Re: LWG
                      5.3.2016 v 22:38

                      To jsou vsechno naucena divadelka:

                      Scena: volajicimu je za zady slyset hluk dalsich volajicich, proste srumec, potreba navozeni iluze, ze jde o cas a vsechno frci, jen my v tom nejsme

                      Dej: Volany nam nejprve vtlouka do hlavy, ze zrovna doslo ke konstalaci, ktera nastava jednou za sto let a ja jsem ten stastny, komu zrovna vola, ze kdyz koupim pet lotu ropy, mam zitra vlastni ostrov a jachtu. Sen se zacina barvite zobrazovat

                      Vytvareny pocit: Prave na nas hovori andel z nebes, ktery jako jediny vi, jak se vydelavaji opravdove penize po telefonu a hlavne vsechno se toci na tech burzach, co ukazuji v televizi, jak tam ti bohati Americane vydelavaji ty velky penize

                      Klapka, scena jede, volany ma v hlave gulas a jen se dozvida, ze staci ihned nekam poslat tam dve sta tisic a vsechno uz zaridi. Jen se jeste hodny pan na telefonu pta na majetkove pomery, nejaky ten domek, byt, nebo auto, no to je fuk proc se pta, zi tra uz budu milionar a ulice se posere! V praci dam vypoved! A jdu si hned pro ten novej bourak!!!

                      Nominovan byl… And the winner is…..

                      Uplne normalni smejdi, jako ti s panvema.

                    45. „Když jsem se dozvěděl, že si svojí zkoušku můžu někam strčit…“ Řekl bych, že jste nemluvil se skutečným makléřem, ale s nějakým individuem z call centra, jehož úkolem je obvolávat všemožně vydolovaná čísla a naučenými pohádkami a frázemi lanařit důvěřivé kořeny do pochybných kšeftů svého chlebodárce. Tuto práci dělá jistá sorta lidí, u kterých nelze očekávat vysokou úroveň vzdělání a slušného chování. Občas se neovládnou a vzteky explodují, zejména když zpočátku nadějný hejl začne projevovat skepsi. Něco podobného se mi stalo u nabídky mobilního paušálu. Z ničeho nic telefonát z neznámého čísla: „Máte pár minut na anketu? blablabla…“. Řekl jsem si, proč ne. Dlouho jsem mlčky poslouchal a slušně odpovídal na položené otázky, načež jsem sdělil, že na základě celkového posouzení nemám o tuto skvělou nabídku zájem. Frustrovaná operátorka mě seřvala, že na takové šmejdy a vtipálky, co ji připravují o drahocenný čas a zdržují od práce, je alergická, a práskla mi s telefonem. Holt neměla den.

                    46. Re: TigiBlack
                      5.3.2016 v 23:29

                      To se mi, bohuzel, stava dost pravidelne, kdyz si nedam pozor a zvednu nezname cislo. Skryta mi ani nezvoni, takze mne neobtezuji, ale nezname obcas nechtene zvednu.

                      Uz jsem zazil i typka, co na mne hucel, at mu neskacu do reci, ze hovor plati on! :-D Tak to jsem se fakt neudrzel a zavesil ho hned. Aspon jsem se zasmal.

                    47. Zde bych jen podotkl, ze muze existovat clovek, ktery neco umi (napriklad investovat), ale nema sam prilis prostredku na to, aby na tom mohl nejak zbohatnout – potom chapu, ze shani lidi, co penize maji, aby mohl mit nejaka procenta z toho, co jim vydela (napriklad).
                      Muj kamarad napriklad ma nejaky maloobchod a kdyby mel 1 milion korun, umel by ho zhodnotit za 1 rok o cca 100%. Jenze ten milion nema, tak k tomu prizval me, ktery jsem sehnal nejake penize a jdeme se ziskem napul. Podobny pripad… (respektive to je tak, ze on jiz nyni toci cca pul milionu, a samozrejme za rok na tom vydela, ze pak bude moct tocit vice a vice a vice…ale I kdyz bude mit 10 milionu na toceni, potencial je porad mnohem vetsi. Podobne to vidim s manikem, co jako poradce napriklad investoval milion a ten mu neco vydelava, ale potencial je temer neomezeny a proto radi I dalsim , jak investovat, nebot sam nikdy nebude moct mit tolik penez, aby obsahl vse)

                    48. Re: Lojza
                      5.3.2016 v 23:05

                      Tohle ale neplati pro burzovniho maklere. Ani omylem. Prave diky pakovemu efektu komoditni burzy ovladate mnohem vetsi majetek, nez na jaky potrebujete kompletni kapital. Jinak receno: Predstavte si, ze koupite deset tun jablek za 10 Kc/kg a prodate je nekomu jinemu za 12 Kc/kg. Abyste tento obchod normalne mohl uskutecnit (pokud neresime splatnost faktur, ale ze proste zaplatite a pak dostanete zaplaceno), tak musite mit v kapse 100 000 Kc na nakup tech deseti tun jablek. Pak mate po prodeji vyvar 20 000 Kc.

                      Na komoditni burze to ale funguje jinak. Tam je takzvany „pakovy efekt“, cili na to, abyste mohl koupit deset tun jablek, potrebujete mit jen jistinu rekneme pet tisic korun (v pripade jablek, jina komodita to ma treba jinak). Takze koupite ten lot, burza vam blokne pet tisic na ucte. Prodate lot, vydelal jste 20 000 Kc a burza vam odblokuje tu jistinu, pet tisic korun.

                      Cili s mnohem mensim kapitalem ovladate cely mozny zisk na tomto ksefte.

                      Z toho plyne, ze schopny, opravdu schopny burzovni makler nepotrebuje mit milion na to, aby vypotil padesat tisic a porad ten milion otacet, aby vyvaril behem par dni treba deset procent sveho kapitalu. Opravdu schopny makler, ktery vam maze med kolem huby, by ten milion vynasobil dvema behem tydne. Jsou taci. A ti prave sebudou ztracet cas s nejakym Lojzou po telefonu.

                      O to jde. My se nebavime o akciich, ale o futures. To je zcela neco jineho. To je jizda po horske draze.

                    49. Jeste nakonec dodatek: pokud chcete na komoditach vydelavat jiste penize, pak:

                      1) smirte se s malym, ale jistym ziskem
                      2) vlastnete maklerskou spolecnost, kupte si kresla na burzach a vydelavejte prave na tech komisich

                      To je jedina cesta k jistote ;-) At vas klient vydelava, nebo prodelava, vy mate svoji komisi jistou.

                    50. Problém je převelice jednoduchý. Zkusím jej objasnit. Především jsem nikde nepsal, že dostanete jakoukoli cenu, ale, když prodáte komoditu na burze dostanete vámi požadovanou, tedy prodejní právě obchodovanou cenu vaší komodity ať se cena na burze pohne jakýmkoli směrem.

                      Pokud začnete obchodovat, burza vám zašle prostřednictvím vašeho makléře několik formulářů k vyplnění. Podstatná je jedna položka a to je do jaké kategorie se zařadíte. Obchodník nebo spekulant. Jelikož nemáme zájem na fyzické dodávce jsme spekulanti a tudíž se nemůže stát jak se často traduje, že vám PPL zavolá, že vám vezou 3kg zlata ať chystáte keš. Burza vás nejprve upozorní, že se blíží čas expirace a když nereagujete ukončí váš kontrakt. Přirozeně s negativním dopadem na váš účet.

                      O této oblasti jsem se nezmiňoval, ač to všichni tak vnímali.
                      Psal jsem o obchodníkovi, jenž, když se mu právě cena na burze líbí tuto komoditu prodá, v tento okamžik již je to cena jež vskutku dostane bez vlivu na pohyb burzovní ceny.
                      Příklad fiktivní. Prodáte 1kg zlata za 1000 jednotek jež je právě na parketu. Pokud jde cena proti vám a při expiraci, fyzické dodávce, bude např. 1100 jednotek, sice jste v průběhu prodělal 100 jednotek ale dostal 1100. 1100-100=1000. Pokud jde cena opačným směrem a skončí na 900 jednotkách na účet vám přibylo 100 jednotek. 900+100=1000. Vždy vámi požadovaná cena.
                      Tímto si fixujete cenu třeba v budoucnosti.

                      Je na této konstrukci jež se odehrává v milionech počtů denně něco fiktivního, či teoretického?

                      Je to na úrovni malé násobilky, přesto je zde vzrušená polemika z neznalosti.

                    51. Prosim te, pokud to myslis takhle, tak to rekni rovnou.
                      Ty napises „vami pozadovanou cenu“ a clovek pak jaksi predpoklada, ze mluvis o cene, kterou clovek za sve zbozi pozaduje. Tak nejak ta slova davaji takovy smysl.
                      Ale pokud „vami pozadovana cena“ = „cena, jaka je aktualne na burze a kterou vubec nemuzete ovlivnit“, potom muzeme zahodit vse, co se tu doposud resilo.

                    52. Máte se o to zajímat, pak byste rozuměl. Je jasné, jak to myslel s tou cenou, to plyne z podstaty věci. Ale ono je to fuk. V praxi to je hlavně tak, že ten, kdo se tomu nevěnuje jako práci, opravdu mnoho hodin denně (a třeba v nekřesťanský časy, jsou časový pásma a burzy otvírají v různou hodinu), a nedělá to roky, aby tomu vůbec porozuměl a uměl to, nevydělá si. Futures jsou skvělé, ale je to tvrdá práce. A je potřeba i cit a talent. Nedá se to jen odmakat. Je to jak se vším – talent, správné emoce, štěstí … a spousta práce, především na sobě a na té věci. Nepodléhá to náhodě, jak si mnozí myslí.

                    53. Lojzo, je to silnější než já a tak si nemohu pomoci.
                      Jste vskutku neskutečný ak tomu ještě nemyslící pitomec.

                    54. Jojo, to jsem ja…a zato ty jses uplnej genius, co se holt vyjadruje tak sofistikovane, ze my, nemyslici pitomci, to vubec nedokazeme pochopit…

                      A nebo je to jinak a ty jses neskutecnej kokot.

                    55. Lojzo jeden, padni na kolena a pros za odpuštění, třeba Ti pak udělí nějakou soukromou ekonomickou věštbu a budeš za vodou!

    3. Proč zrovna deset tisíc?

      1. Tipnu, zjednodušenej doklad? A ten můžou párovat tak s vrátným na pátým nástupišti…

        1. Nejsem účetní, houby se v tom vyznám. Znamená to, že doklad pod 10000Kč nemá evidenční číslo, ani označení druhé strany obchodu?

          1. Má (§31a/1), ale v KH se vykazuje v A5/B3, tedy kumulativně.

            1. Oprava: 30a/1. Název ani DIČ příjemce tam není.

          2. Má evidenční číslo, ale tím, že je zjednodušenej, tak jsou tam jenom údaje prodejce, nic víc.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017