Double shithead system - zpět na článek

Počet komentářů: 81

  1. K Hillary asi tolik: https://youtu.be/qcqh0gRy-og

      1. 3. světová?
        Tak to jsou jen 2 možnosti:
        -začít sklep okamžitě přestavovat na protiatomový kryt se zásobami aspoň na 2 roky
        -směnit urychleně veškeré majetky za zlato, sbalit kufry a odletět někam… nejlépe na Mars.

        1. No, uvidime, co se bude dit po Putinove ultimatu. Rusove chteji rozvratit spojenectvi Evropy a USA. V tom je podle mne klic, co bude dal.

          1. Nechtějí spíše USA obklíčit, rozvrátit, oslabit a přepadnout Rusko?

            1. Ale kdepak. Naprosto se mýlíte. To že rusko zcela agresivně udržuje svoje západní hranice na stejném místě a neumožní dobrovolně rozšířit území humanitární organizace jménem NATO aspoň za Ural, to je přece jednoznačný akt agrese!

              Rusko dělá chybu, že dobrovolně nechce předat svoje fosilní bohatství do rukou někoho, kdo pro ně najde lepší využití – ropné koncerny USA. Stejnou chybu udělal Irák i Lybie. Proto tam musela být zcela humanitárně importována demokracie. Nával nevýslovného štestí ze svobodné demokratické vlády pak nepřežily statisíce jejich obyvatel. Milióny jich dokonce samým štěstím emigrovaly do okolních států (asi aby se o tu radost mohli podělit se sousedy).

              Američani ve svých konvojích křižujících nedávno po Evropě navozily do svých mírových hippie základen v baltských loutkových státech kvanta mírových holubic s plochou dráhou letu a zároveň tamtéž dislokovaly přes 40 000 profesionálních amerických holubářů k jejich obsluze. Rusy to tak dojalo k slzám, že začali nacvičovat dril s plynovými maskami (zřejmě se obávají alergie na holubí peří, až je na rusy najednou hromadně vypustí).

              Někteří tvrdí, že rusové panikaří protože mají zprávy, že tam dislokovali i taktické holubice nad 10 kilotun. Dokonce se prý některé z nich nacházejí na českých vojenských základnách (vyškov) ve skladech kam nemají čeští vojáci vůbec přístup. Ti amíci jsou opravdu milí, že nám tímto dávají připomenout nedávno minulé doby se sovětským svazem. Asi z nostalgie taky začnu slzet.
              Ale nejdřív zapracuju na tom protiatomovém krytu, protože netuším kam by se dalo utéct, když mají USA svoje demokracii a mír šířící základny v 70 zemích světa, kde rovnou nainstalovaly i svoje loutkové vlády.

              1. Mam ten dojem, ze ten USA slavi svoji nejdelsi valku za posledni roky, a to 15 let v Afganistanu. Ono se na to tak nejak zapomnelo, protoze na oslavy se uz tak nejak zacina srat (viz 15. 3.), ale pritom je to naprosty uspech 15 let vitezit, no ne?

            2. Na to USA nemaji. Spojenci v NATO se na ne v tomto zcela logicky vyserou a USA maji vojaky rozfrcane po celem svete. Kdyby chteli dat dokupy kontingent, ktery by se alespon rovnal ruske armade, tak by se jim mezitim rozsypaly ty zakladny, ze kterych by vojaky stahli. Predpokladam, ze jako prvni by je vymlatili cepicema Japonci, pak na Blizkem vychode a pak by slo jako domino.

              Takze oni sice navenek maji obrovskou armadu, ale na tento ucel nepouzitelnou. Potrebuji proxy valku, jenze do toho jim nikdo z NATO nepujde. Jedinou sanci je „preventivni“ jaderny uder. A na to, alespon zatim, nemaji koule.

              1. Amíci mají hlavně armádu unavenou. Díky neustálému válčení nemají dost vojáků, kteří by nebyli v boji jen jednou či dvakrát, spousta z nich má několikeré nasazení a dost to začíná být znát. Množí se dezerce, i vysoce dekorovaných hrdinů, psychické nemoci apod.
                A i na technice to musí být znát. Např. Amíci nevyrábí žádné tanky, jen dokolečka perfektně repasují už vyrobené Abramsy. A to jich teď 150 prodají Saudům, aby zas Jemenci měli do čeho střílet.

        2. Podstata toho clanku, co jsem jsem napastil z kanadskeho webu, neni o tom, ze USA hrozne chteji 3ti svetovou, podstata je v tom, ze system pseudodemokracie USA, kde si volici mohou „demokraticky“ zvolit z jedne RepublikoDemokraticke strany je iluze. Pokud se podivate na obe ty partaje, tak v tech dulezitych a podstatnych vecech se naprosto shoduji, to jest, Republikani i Demokrati jsou manipulovani oligarchy a wallstreetem a nikdy nezvednou dane korporacim a nesnizi dane drobnym podnikatelum, stredni tride atd.
          Nejhorsi traga je, ze oboji strany reprezentuji neoconservatismus, to je vmesovani se USA do celeho sveta pod zaminkou jejich exceptionalismu a prosazovani silove politiky a zaroven ekonomickou letadlovou hru s tistenim penez na rotackach aa nafukovani celosvetove dluhopisove bubliny skrze USD coby globalni rezervni menu.

          To je to same, co mimochodem kritizuje Le Pen ve Francii. Nekdo jako Le Pen zoufale chybi v USA, Trump to nevytrhne, taky ho jako DFENS vnimam jako americkou obdobu Babise, lec mozna Trump je navic jeste samoliby narcis, coz u Babise jeste nestihlo vybobtnat do tech rozmeru. Jinak jsou to stejni polointeligenti s patologickou potrebou kolektovat penize a moc.

          Takze lze v posledni prezidentske debate ocekavat, ze se budou ptat na snatky gayu a adopci deti gayi a podobne „zasadni“ temata, kde se demokrate a republikani lisi, ale urcite se nebudou ptat na pokles americkeho exportu, zadluzeni, Obamacare, socialni vydaje , policejni nasili a dalsi ozehave problemy.

          A pak je tu samozrejme ten dalsi problem, ze kdyz se to v USA totalne podela a vysledek voleb nezaruci dalsi cyklus politicke pseudostability, tak se to neoconum, oligarchum, wallstreetu a spol. totalne vymkne z pod kontroly a pak to zakonite povede k 3ti svetove at uz ji chteji, nebo nechteji. Nebudou to mit pod kontrolou a uz ted je to na hrane, viz Cinani, kteri Obamovi nepristavili ani zebrik k letadlu a viz Filipinsky prezident, ktery o Obamovi verejne prohlasil, ze je to zkurvysyn. Imperium uz se droli, bohuzel, Imperium sedi na jadernych zbranich a hodla je pouzit. Narozdil od byvaleho SSSR, kde to i ve fazi totalniho rozpadu ridili relativne vzdelani a odpovedni lide, nikoliv silenci v zajeti svych vlastnich lzi o sve vlastni vyjimecnosti.

          Osobne bych USA pral, aby se jim to rozpadlo totalne a v jeden den pod rukama, aby probehla celosvetova revoluce proti USA a aby Cina prevzala odpovednost za svetovou rezervni menu tak rychle, ze by se k tomu USA ani nestihly vyjadrit. Asi tak rychle, jako Rusko obsadilo Krym. Totalni porazka na mezinarodni i vnitrni scene behem jednoho dne. Ale i tak nebude vyhrano. Svetova ekonomika je v tak strasnem stavu, ze kocovina potrva mozna 50let, nez se to vsecko da aspon trochu do late. Pokud ale dojde na nuklearni konfrontaci, tak to je konecna…

          1. Omg jakejch zase 50 let? Co to meles???
            Vzdyt se to prece vsechno sesype uz letos v listopadu…prinejhorsim, ale to fakt v nejhorsim moznem pripade, v prosinci…

          2. Pokud vím, tak se světové ekonomiky zhroutí do konce roku, to jest tvoje prorocká slova. A třetí světova bude, to jsi sám říkal.

            1. Je důležité definovat to zhroucení. Ono, kdyby se měřilo např. zvyklostmi a parametry před 100 lety, tak defakto už jsme ve fázi zhroucení dávno…
              A pokud bude zvolena Clinton, tak je 3. světová velice reálná, jelikož ji defakto avizovala. A kroky končícího Obamy v Sýrii tomu silně nahrávají.

              1. Tak fajn, tak bude 3.svetova, jaderna, krachy atd., atp.
                Co by se tedy melo delat jinak?
                Urza ma aspon svoji ucelenou teorii anarchokapitalismu, ale vy co to tady bombardujete svymi temnymi prognozami zadne myslenky, jak tedy jinak a lepe soudruzi, nemate.
                Me treba cinsky ani rusky model nevyhovuje.
                A jsem velky priznivec pripadneho izolacionismu USA. Ktery ovsem bohuzel nikdy nenastane i kdyby zazrak racil Trumpa do Bileho domu procpati.

                1. Carpe diem, kolego. To je jediný, co dělat, pokud mají pravdu.

                  1. Já myslím, že by pro začátek stačilo nebrat ty žvásty, kterejma tu zrg1 a jemu podobní sputnikovci trolují, vůbec vážně. Carpe diem samozřejmě platí pořád, bez ohledu na počet těchhle proroků :)

                    1. Slepý neslyší, hluchý neslyší. to opravdu nevidíte, co se děje okolo Sýrie? Že v USA padly vážně míněné návrhy zaútočit na ruské základny, nejen v Sýrii, ale i v Rusku?
                      A v ekonomice? Myslíte, že záporné úroky nejsou naprosto bezprecedentní šílenství?

                    2. Ok, ale Dachmeistrova otázka zněla, co za této situace dělat – já myslím, že to, co chceme. Tyto procesy prostě nijak podstatně neovlivníme.

                      Podle mě k útoku na ruské základny ze strany US či NATO nedojde. Záporné úroky jsou jasnou známkou vymknutí systému z kontroly a pokud ne, tak jeho neschopnosti řešit aktuální situaci. Buď se to „nějak“ vrátí do starých kolejí evolučně a relativně klidně, nebo systém projde nějakou větší krizí, resetem a začne to celé nějak nanovo.

                    3. Jistě, proto píšu, že je třeba si užívat a rozhodně si z těchhle věcí nedělat hlavu. Nijak je stejně neovlivníme, peníze má snad každej uložený nějak rozumně(pokud má nějaký navíc), volit taky chodíme a to je asi tak celý. Tím opravdu my tady v čr neovlivníme to, jak bude strategicky postupovat USA, Rusko, nebo ostatní velmoci. Dokonce ani to blbý německo nijak nedokážeme ovlivnit. Pokud se někdo chce nějak více politicky angažovat, prosím, já to podporuju. Pokud mi trollové typu zrg1 či jfb začnou nabízet nějaká řešení či návody, či budou diskutovat o věcech, které můžeme nějak ovlivnit, ok já to taky beru. Nebo můžeme jen tak krafat, to je taky fajn. Ale tyhle breky a strachy jsou fakt úplně vo hovně, k ničemu nevedou a hlavně to tu furt dokola omílají ti samí lidé…. jako když urza naprosto odtržen od reality nebyl sto pochopit, že si tu dobrovolně většina, u nás v čr, opravdu nesvrhne demokracii(či to co to je dneska, nebo co to bude)a nedomluví se zcela svobodně na ancapu. Přijde mi to dost podobné, pořád kýble hoven a omílání dokola….

                    4. Shifty, když jsem troll, co jste proboha ty? Jen ostaním nadáváš do sputnikovců atd. Radit nic nebudu, jelikož na to rady nejsou, souhlasím s LWG, carpe diem a modlit se, aby se to nestalo. A když jo, tak to snad přežijeme a zahrajeme si Fallout na ostro.

                    5. ad: volit taky chodíme.

                      Hmm, no to teda máte dobrý…:D
                      Ale na druhou stranu, dobře vám tak! Nač je stádům darů svobody, že?

                2. No ideální by bylo postřílet socialisty. Což asi nepůjde.
                  Takže co by se mělo dělat jinak? Hlavně by měly USA přestat šířit demokracii, ale zase praktikovat normální realpolitik. Zvolit si své spojence dle mezinárodních smluv, a za ty se postavit a nesrat se do spojenců jiných. Nesrat se do Ruska, naopak se s ním domluvit na řešení sporů.
                  V ekonomice se postupně vrátit k nějakým normálním měnám, když už ne k nějakým stálým standardům, tak alespoň k něčemu, co by znemožnilo neomezený „tisk“
                  A postřílet socialisty …

                  1. Utopie. Rusko je ekonomicky tam, kde je, protoze uz nema drzavy. A zapad prece nechce vypadat jako Rusko, Rusko je davano jako priklad xmichu. Aby zapad nebyl jako Rusko, potrebuje prave ty drzavy.

                    Pokud by se USA prestaly srat do vseho ve svete a zrusily nepodlozeny dolar, v tu ranu se propadnou ekonomicky uplne do prdele, dost mozna i hloubeji, nez je Rusko.

                    Vzpominas, jak byla postavena prvni reklama na Macintosh? Vychazela z toho, ze pokud jednou nekdo neco ma, uz se toho nevzda. Easy. Lidi jsou ochotni dat penize za to, ze neprijdou o to, co maji. Je to logicke. U.S. danovy poplatnik je ochoten zaplatit za to, ze mu vlada zajisti alespon neklesajici zivotni uroven. Porad valcime za stejne principy, jen se to obleka do lepsiho kabatu, to je snad jasne.

                    Neverim, proste neverim tomu, ze USA se jen tak lehce vzdaji sveho doposud udrzovaneho postaveni a ze proste jen reknou „okay, tak par stoleti jsme to dirigovali my a ted to nechame Rusum, Cinanum, Indum, Japoncum,…“. Obama se dostal na svuj flek prave proto, ze lidem slibil, ze cely svet bude delat to, co chteji USA. Hillary oprasila uplne to stejne, jenze v dobe, kdy se Rusko vzmaha a Cina vystrkuje vice drapy, takze uz to holka nema tak snadne z cim dal tim vice Amiku se zacina ptat.

                    Cela ta utopie „USA by se mely vysrat na agresi a bejt kamos s vychodem“ je ve stylu „mame plne kriminaly, resenim je, aby vsichni vrazi prestali vrazdit a zlodeji prestali krast“. Uplne vidim tu uslzenou miss universe, jak si preje, at je na celem svete mir.

                    Jo, jasne. Ja jsem taky pro.

                    1. k te teorii, ze my tu nic neovlivnime a ze nic nejde delat … naprosta blbost. A to ze je vetsina lidi zabezpecena ? K smichu. Uz jen ten priklad z moji rodiny, kdyby tu energii, se kterou nekteri v me blizkosti resi emisni limity EU na svuj domaci kotel a na povinne zimni pneumatiky na svych autech aplikovali na veci dulezite, to je na svych 5.000.000 Kc ve sporitelne, tak uz rok maji trezor a v nem 10kilo zlata ve slitcich a mincich a nasledne mohli resit, co dal, jestli treba nekoupit neco na zpusob male vodni elektrarny nekde v miste, kde lisky davaji dobrou noc a kde nebude podezrele, ze tam co chvili prijede betonarka aneco bude betonovat a upravovat a co chvili zamecnici a cosi budou svarovat a montovat a kde se da nenapadne realizovat dilna, sklad potravin, leku, zbrani, streliva PHM a dalsich nezbytnosti.

                      Ja venoval treba spoustu casu, kdy se poprve objevil na verejosti Vyvadil, chodil na ty stranky a tloukl lidem do hlav, ze invaze Ruska na Donbas nebude, ze by to vedlo k eskalaci ze strany NATO a ze jednani v Minsku jsou na hovno a ze se tam nic nedojedna a spoustu dalsich, tehdy nepopularnich a kontroverznich nazoru a vsecko se to 100% potvrdilo. Nacez jsem zjistil, ze Vyvadil je looser, ktery provaril potencial, kteri pratele Ruska meli a cele to hnuti nechal zkompromitovat jako maly naivni skolacek, ti co neco mohli prinest vyhodil jako konkurenci a blbcama se naopak obklopil…

                      Ale at je Vyvadil jaky je, aspon je bylo videt pri jizdach Dragounu a aspon neco udelal. Kdyz si date anti NATO protests, vyjede vam Praha a to ma docela vahu, narozdil od toho, co delaji napriklad Polaci a Rumuni a dokonce i Srbove. Takze ne, ze to lidi nemohou ovlivnit. Lidi to ovlivnuji vice, nez by se zdalo a to, ze USA si u nas netroufnou co v Polsku a Rumunsku je zasluhou spousty bezejmennych lidi, co se na to nevysrali, sebrali se a fakt do te Prahy dojeli a dali o sobe vedet, kdyz tu idiot a kurva Pavel delal spanile manevry NATO.

                      A o tom to je. Mozna to nemuzeme zvratit, ale rozhodne s tim muzeme neco delat.

                    2. Rusko je ekonomicky tam, kde je, protože je to Rusko. Čistě prakticky žádné državy nepotřebují, protože místa, lidí i přírodních zdrojů mají kvanta. Získávání držav, předsunutých sfér vlivu a snahy o projekci síly jsou primárně pokusy o vypořádání se s iracionálním komplexem z toho, že je zase někdo napadne a oni se na to musejí připravit. Sekundárně pak jde o to, poskytnout plebsu vnějšího nepřítele, aby moc nedumal o tom, zda by to v Rusku přece jen po těch stoletích sra..ek nemohlo fungovat nějak jinak. Přitom jestli Rusku hrozí ve střednědobém horizontu nějaké reálné nebezpečí, tak je to ze strany Číny, která jim už teď neoficiálně kolonisuje dálněvýchodní oblasti.

                      Pokud by se Rusko přestalo s..t do všech svých (západních) sousedů, v tu ránu by bylo všem ostatním u Vámi zmíněné části těla a Rusové by dostali příležitost, konečně si zamést před vlastním prahem.

                      Dolar není o nic víc nepodložený, než libovolná jiná dnešní měna. Pokud je mi známo, USA ani nikdo jiný nikoho k používání dolaru nenutí (tedy nad rámec toho, že dolar je oficiální měnou uvnitř USA).

                      Obama dostal flek proto, že i v USA se v důsledku demokracie zabydlely různé levičácké tendence a vyrostlo dost lidí, kteří nejsou schopni racionální úvahy o tom, jak věci fungují a uvěří kdejaké pitomosti, kterou jim politik před volbami slíbí. Ani tohle není specialita USA.

                    3. Rusko je ekonomicky tam, jelikož tam měli 70 let komunismus. Nechápu, že se na to neustále zapomíná. A od té doby ušli obrovský kus dopředu, relativně možná i větší, než ostatní exkomunistické státy, snad kromě Číny.
                      Imaginární komplexy. Jasně, USA likvidují jednoho spojence Ruska za druhým, provokují pitomce jako Saakašvili k vojenskému řešení problémů, a prý imaginární. Co takhle si poslechnout projev generála Clarca o 7 zemí za 5 let? CO takhle si přečíst Velkou šachovnici a další spisky Brzezinského?

                    4. Že ono to před nástupem komunismu v Rusku vypadalo o mnoho lépe… Stačí se podívat na zkušenosti Karla Havlíčka, ale v podstatě kohokoli, kdo tu zemi navštívil, případně si přečíst nějaké ruské autory té doby (nebo byl Dostojevskij protiruský agent, který si vše cucal z prstu)?

                      Ano, komunismus v Rusku byl obrovský průser, hlavně proto, že trval tak dlouho, takže po jeho konci už nebyl naživu v podstatě nikdo, kdo by předkomunistické Rusko pamatoval, takže ten vývoj tam byl přetržený daleko víc než v zemích, které se z komunistické vlády „těšily“ kratší dobu. Jenže na komunismus se není možno vymlouvat do nekonečna. A hlavně je totální chucpe si myslet, že se ten současný průser vyřeší nějakým, třeba částečým, návratem k něterým bolševistickým velmocenským manýrům.

                      Saakašvili, jakož i vedení Ukrajiny a většiny ostatních postkomunistických států jsou klasickými produkty komunistické doby, stejně jako Putin a vedení ruské. Takže jejich vzájemné spory vnímám jako obdobu kmenové války mezi nějakými domorodci v pralese. IMHO je to jedna verbež a ani jednu stranu toho konfliktu nevnímám jako „ty dobré“. Jen ta válka je holt blíž a vede se moderními prostředky.

                    5. V rusku nic podobného komunismu nebylo a být nemohlo.
                      V rámci teorie: stát nedokázal překonat etapu diktatury proltariátu,a to zejména proto, že proletariát va smyslu té teorie prakticky neexistoval a byl vlastně nahrazen armádou.

                      Co se týče té dlouhodobosti: při navracení klektivizované půdy vlastníkům bylo prý nutné svědectví pamětníků, myslím, že alespoň dvou (mám to z ústního podání, zákon jsem nestudoval).

                    6. No dobře, dám si pozor a příště budu důsledně psát „období vlády komunistické strany“ :-)

                    7. Rusko bylo v prdeli vždycky. Za posledních 1200 let zažily český země různý sračky, ale i v těch největších sračkách jsme na tom vždycky byli líp než Rusové. A i ty naše největší sračky byly oproti těm ruskejm furt slabej odvárek. A to pominu, že když už si Rusové ty svoje sračky náhodou nezavinili sami, tak udělali všechno možný pro to, aby se v těch sračkách co nejvíc vyváleli. Prostě, Rusové jsou fascinující národ.

                    8. Snad proto, že to Rusové vlastně ideu komunismu spustili a uvedli do praxe?
                      Že už faktický socialismus, jako vývojový předstupeň komunismu, degradoval sám sebe a v podstatě tak zabránil jeho, třebas i zkušebnímu nástupu kdekoli mimo hippie komuny?
                      Lenin a 1917? Nemůže toto být příčinou dříve, než co jiného?

                    9. Ideu komunismu spustili v Evropě snad Francouzi, ne?
                      Později se kromě Rusů pokusili Maďaři, Slováci, Němci, ovšem v menším měřítku a tyto pokusy byly státní mocí zlikvidovány.
                      Na Slovensku například, jak někteří nedávno zesnulí pamětníci tvrdili, českými četníky s častou legionářskou minulostí.
                      Socialismus nemohl degradovat sám sebe, protože nikdy nemohl být, a tedy ani nebyl, zaveden.

                      To, že se diktatury nazývaly lidovými, demokratickými, socialistickými nebo lidově demokratickými, na věci nic nemění.
                      „Mediální nápepkování“, jak lze používání různých komunismů a postkomunismů nazvat, to je jiná káva a rozebírat to z hledika srovnávání faktů nemá smysl.

                    10. Nonevím, zda zrovna Francouzi; nejstarší ryze a hluboce komunistické dílo, o němž vím (byť neužívá přímo toho pojmu), je πολιτεία. Nějakých zhruba 400 BC, od Platóna.

                    11. Odhaduji, že máme každý svůj výklad slova „spuštění“, ale na tom není nic překvapivého.
                      Spíše si nejsem jist, zda jsem oprávněně vynechal tábority a jiné podobné kolektivy.

                    12. „Pokud je mi známo, USA ani nikdo jiný nikoho k používání dolaru nenutí“

                      No jo a ne. Těm, co například chtějí obchodovat ropu za něco jiného se stávají ošklivé nehody, jakože je někdo vybombarduje, udělá jim sankce a tak.

                    13. Hlavni problem Ruska spociva v tom, ze je to posledni kousek nerozmrdane zeme s prirodnimi zdroji, kde je hustota populace, jaka je a prirodni bohatstvi, jake je. Vsude jinde to uz USA svou letadlovou hrou, ktere eufemisticky rikaj ekonomika, davno vyzrali, znicili a vypalili. Nekde byli od druhe svetove mozna i trikrat, ctyrikrat. A tam kde nebyli, tam drzi u moci dosazene psychopaty, kterym eufemisticky rikaji „spojenci“. Jejich letadlova hra, kdy v ekonomice maji 20x vice natistenych penez, nez kolik v ni je realne zbozi nemuze fungovat davno jinak, nez na valecnem principu, ze pozira vse kolem sebe. Zacalo to okupaci Texasu, potom Haiti, potom Filipin potom dosazenim loutkovych vlad v Evrope, rozmrdanim blizkeho vychodu no a ted to prerostlo v prumyslove vyvazeni barevnych revoluci tempem 5-6 pucu za rok. Za letosni rok jmemnujme namatkou neuspesny puc USA v Turecku, Makedonii a Armenii .. vsecko zeme, ktere kurva maji s USA spolecneho asi tolik, jako kdyby Rusko delalo puc v Mexiku a na Kube. Za posledni roky by do seznamu obeti USA namatkou patrila pulka blizkovychodnich zemi v souvislem pasu od Egypta az po Afghanistan a Irak. Mala otazka, co se do toho USA serou, kdyz jsou na druhe strane zemekoule ? Bylo jim snad malo, ze spachali ekonomicke krize 2000, 2008 a ted prave probihajici 2016 ? Ze zaplavili EU uprchlikama z Afriky ? Ze okupuji Ukrajinu a vyprovokovali horsi studenou valku s Ruskem, nez byla ta stara tradicni studena valka se SSSR ?
                      Jestli lze Rusum neco mit za zle, tak to, ze druhou svetovou nedotahli do konce. Tehdy cele Evrope zachranili prdel, kazdy treti mrtvy byl Rus a kazdy ctvrty Cinan a co z toho…, zajasali si v pruvodu a dali si odznacek na uniformu. Zatimco na Zapadu uz delali Churchill a spol plany na svrzeni atomovky na Moskvu, jak vyplynulo z odtajnenych dokumentu. A zatimco Rusove si rikali, ze uz nikdy nebude valka, tak USA hned zacali delat bordel v Koreji, ktera se z toho nezvetila dodnes. Metodou preventivnich valek vsude ve svete, jen ne na svojem uzemi. Vzsledkem tohoto tlaku na Rusko je Putin, jelikoz jak se rika, co te nezabije, to te posili. Rusove jsou zoceleni, maji vizi na 50 let dopredu, vedi co chteji, maji zdroje, maji lidi, jsou zdrave nasrani a hlavne se spojili s Cinou, svetovou ekonomikou NO1 ve svete. Zapad ma dve moznosti. Budto se potichu zahrabe do zumpy, anebo spacha jadernou valku. Nic mezi tim uz neni. Hra na letadlo, valceni na cizim uzemi a nekonecne zadluzovani ekonomiky skoncila.

                    14. Rusko a nero…daná země? Hahaha.

                      Ano, americká ekonomika má spoustu velmi problematických míst. Jenže na každé takové má ekonomika ruská minimálně dvě, spíš tři.

                      Úspěšnost ve válce se neměří tím, kolik lidí zařvalo. Nechci oběti jednotlivých ruských vojáků a civilistů jakkoli zmenšovat, ale při typickém ruském způsobu vedení války se těm číslům není co divit. Nebýt anglických a amerických dodávek v roce 1941, SSSR to v zimě 1941-1942 projel na plné čáře a nikdy nedostal šanci odsunout vlastní průmysl mimo dosah Wehrmacht. Už jsem tu uváděl linky na statistiky. V kritických obdobích byla západní pomoc pro SSSR nepostradatelná a i později spousta „původních sovětských“ zbraní byla vyrobena ze západem dodaných surovin na západem dodaných strojích.

                      SSSR plánoval světovou revoluci (a v případě potřeby válku) dvacet let před koncem druhé světové války. Později to byl SSSR, kdo měl desítky let plány na útok proti západu, zatímco USA a NATO plán prvního úderu neměly.

                      Že v Koreji sever napadl jih dnes nepopírá ani komunistická historiografie. Ještě mi řekněte, že ten průser na severu je vina USA…

                      Spojenectví Ruska s Čínou je IMHO úplně stejná pitomost, jako spojenectví SSSR s Hitlerem.

                    15. Aniz bych JJ popiral pomoc Lend & Lease, tak i bez nej by to Rusove zvladli.
                      I v roce 1941. I ke konci roku 1942.
                      Bylo by to dramatictejsi, bylo by to na hrane, ale zvladli by to.
                      Ale trvalo by to vyrazne dele a vysledek by nebyl tak oslnivy.
                      Paradoxne spise pozdeji v dalsich protokolech z nej (LL) Rusove vytahli maximum potrebneho. Neslo jen o stroje a vyrobky a zbrane, ale take o know how a zradlo. Bez (LL) by se placali na miste cely rok 1943.
                      Na serveru valka.cz je o tom pekne pojednani.
                      Samozrejme ocekavam o5 krasoduchy, kteri budou kazat, ze to byla kapka v mori.
                      A hlavne, protivnik v letech 41-43 zcela zklamal ve vyuziti vlastnich zdroju a hlavne dobytych zdroju. Coz je u Nemcu zvlast prekvapive.
                      Co se Severni Koreje tyce, verte tomu, ze se najdou lidi, co Vam budou tvrdit, ze je to tam vlastne fajn, zadne zacpy (dopravni), zadne prejidani, zadna zbytecna svoboda a lidi jsou tam stastni. A jen zla zapadni propaganda to tam lici prilis cerne…
                      Pravda hlasovat nohama a emigrovat tam nebudou, ale kecu vyblijou plny kybl.

                    16. Re: Dachsmeister 19.10.2016 v 21:36

                      Myslím, že Rusko bylo prostě takřka nedobytné pro svůj rozsah, infrastrukturu a podmínky. LL byl podle mého názoru nepotřebnější v době stěhování závodů za Ural, kdy prostě mašiny ve vlaku nevyrábí vůbec na holé pláni prostě méně než ve fabrice.

                      Obrovské byly i dodávky kolejí a náklaďáků, konečně i paliv.

                      Ale základem Německého neúspěchu podle mého byla geografická podoba operačního prostoru (hrubě podceněná), absence tankových uskupení na jižním křídle (to se to ocel na Bismarck dala použít lépe…) a nechopnost využití šancí pro obrovské riziko – Guderian mohl zkusit Moskvu a pokud ne tohle, tak měl být rychleji veden a za každou cenu dokončen útok na Leningrad, který blokoval síly a vyráběl tanky i přes blokádu (a neodvelet část jednotek na Tajfun). Pak mohl mít Wermacht nějakou šanci. Jakmile se postup zastavil, protáhla se válka jednotek do války ekonomik a to kvanitativních výkonů ekonomik a tam neměli D šanci.

                    17. Otázkou je, co si představujeme pod pojmem „zvládli by to“. Ani já nejsem tak naivní, abych si myslel, že Wehrmacht by se zastavila až ve Vladivostoku. Rusko je tak velké území, že se v podstatě nedá efektivně celé okupovat ani dnes, natož pak začátkem čtyřicátých let.

                      Zastávám ovšem nadále názor, že bez britských dodávek v období 1941 až 1942 by se zhroutil organisovaný odpor armády a dost možná i SSSR jako jednotný stát. Zbyly by třeba osamocené roztroušené enklávy (na evropské poměry klidně i dost velké) se zbytky nějakého zřízení, pravděpodobně okolo zdrojů nerostných surovin. Některé by se asi zvládly držet velmi dlouho, jiné by se snažily s Říši najít nějaký status quo. Zda by se jim z toho podařilo zase zorganisovat nějaký koordinovaný odpor, tím si nejsem jist – nechci tu možnost zcela zavrhovat, ale organisační schopnosti jsou jedna z věcí, ke kterým jsem v Rusku / SSSR nejvíce skeptický.

                    18. Ano, válčení na cizím území.
                      Jen na kousek jejich země, do jedné části jejich města a na pár jejich domů na chvilku přišla ukázka války – a nevzpamatovali se z toho dodnes a dodnes z toho těží.
                      11. září jsem viděl v přímém přenosu. Montoval jsem tehdy svému bratranci na dokončeném domku satelitní komplet a při prolaďování jsem to na chvíli nechal na CNN. Na nekvalitním, zašuměném obrazu s „live“ v rožku bylo na statickém záběru z exteriérové kamery vidět hořící barák a po chvilce jsem opravdu v přímém přenosu viděl vpálit druhé letadlo do druhého baráku. Říkal jsem si „tyvole to si někdo dělá prdel či co to kurva je?“, mátlo mě to „live“ v rohu. Rádio nic, na jiných zpravodajských kanálech v tom momentu také nic. Ten chaos okolo, naprostá bezmoc, z baráku lítající lidi luftem, mračna prachu, ten obraz nezapomenu do smrti – pak už to dávali jen různě prostříhané a upravené.
                      Nedošlo mi tenkrát vůbec, že Amerika dostala okoštovat vlastní medicíny.
                      Bylo vidět, že jim nešmakuje.
                      Proto, když je vidím u vlajky s rukou na srdci a dalšími projevy jejich „vlastenectví“, chce se mi smát a někomu z nich bych dal po držce zároveň.
                      Nikdy skutečnou válku a smrt svých blízkých nepoznali, vždy jen zprostředkovaně ze všech zbytečných válek, které opravdu vždycky vedli na cizím území.
                      Včetně druhé světové války, na které Amerika defacto s minimem obětí /proti Rusům/ neskutečně vydělala. Přímo neskutečně. Bohatá, rozkvétající Amerika 60.let byla jen díky válečnému a trvajícímu poválečnému zisku z druhé světové, už nikdy se jim takový hospodářský boom nepovedl.
                      Neumím si dost dobře představit vedení jen lokální války, ale třeba přímo mezi mrakodrapy Chicaga a NY.
                      Nikdy válku a všecky její důsledky, smrt, zmar, utrpení, hlad a bezmoc nepoznali a ani nepoznají. Amerika na nic takového, ani přibližného není ani stavěná, ani připravená. Stačilo pár teroristických útoků a půl Ameriky je paralyzováno.
                      Neumím ani pochopit, že třeba Rusové-obecně to dokázali nejen přežít, ale ještě nad tím zlem i zvítězit. Je jedno, kdo jim pomohl – zbraně drželi v rukou ruští vojáci a je jedno, kdo jim velel a jak, třeba pistolí politruka. Byli to Rusové, kdo nad tím vyhráli a kdo za to zlo, co vzniklo ve střední Evropě zaplatil nejvíc. Ostatně některé úseky nacisty spálené země, jen s viditelnými základy vesnic jsou tam vidět po všech těch hrůzných letech dodnes.
                      Neumím pochopit, jak třeba na Ukrajině ještě mohou lidé žít a rodit děti.
                      Američan by v takovém prostředí a podmínkách už musel být mrtev.

                      Vážně neumím

                    19. Re: servisdok
                      19.10.2016 v 21:41

                      Ja si 11/9 pamatuju taky velmi dobre. Sedel jsem u PC a cekal na oteviraci ceny burzy NY, ktera zrovna sidlila ve dvojcatech… jen si pamatuju, jaxem byl stastnej, ze jsem nebyl ten den v otevrene pozici. Nikdy potom uz obchodovani nebylo, jako pred 11/9. Nikdy.

                      Rusove jsou vice zvykli „zrat travu“, proto pripadny pruser lepe zvladaji. Na tom neni nic divneho. U nas to v malem meritku mame, pokud srovname treba cloveka z velkomesta s clovekem z velkoprdele. Najde se hodne prikladu, ktere toto reprezentuji. Dokonce i to, ze drtiva vetsinaa lidi chce zit ve velkomeste proste prave pro jeho pozlatko. Pokud tam lze zit na dluh, nebo na hrbu nekoho jineho, pak je to super.

                      Kdyz ale prijde nejaky kolaps, no tak holt je na tom lepe ta velkoprdel. Lze rict, ze dokud neni ten kolaps, je to v te velkoprdeli dost nahovno. Tedy pro toho, kdo ma rad pozlatka.

                    20. Především to byli Rusové, kdo to zlo v Evropě vyvolal: nebýt Stalina, nebyl by ani Hitler; byl to právě Stalin, kdo si Adolfa vypěstoval, aby mohl Sovětský Svaz celou Evropu „osvobodit“. Spásou západní Evropy bylo to, že Hitler to nakonec pochopil a obrátil se proti Sovětům včas; nebýt toho, byla by bývala železná opona v lepším případě na Kanálu, v horším v Atlantiku.

                    21. Re: ocs
                      19.10.2016 v 22:23

                      No, nevim. Hitler byl produktem nemecke nalady 20.-30. let. Hodne myslenek, ktere prosazoval, nebyly vubec jeho. Stalin byl zajiste jeden z katalyzatoru, ale tvrdit, ze nebyt Stalina, tak by Dolfa vytahl Nemecko z ekonomickeho pruseru nejakou slunickovou metodou, mi prijde byt hodne odvazne.

                      Tim vubec nevyvracim spekulaci, ze Stalin chtel valcovat Evropu take.

                    22. Re: ocs 19.10.2016 v 22:23

                      Rudá armáda v útoku by způsobila strašlivé ztráty už jen svým pohybem vpřed. Míněny ztráty vlastní. Schopnost koordinace zoufalá, logistika žádná…

                    23. Zajisté. Což to snad někdy Rudé armádě vadilo, resp. zabránilo v útoku?

                    24. Přesně tak, cožpak by se Hitler dostal nahoru, nebýt Německo drceno hospodářskou krizí, šílenou výší reparací za 1. světovou válku, které odčerpávaly větší půli HDP?
                      Cožpak ho nahoru nevynesli sami Němci – svou bezvýchodně udřenou apatií, velkým úpadkem všeobecné morálky?
                      Copak Hitler už v Mein Kampfu nevyhrožuje „světovému židovstvu“ likvidací a viní je takřka úplně ze všeho?
                      Samozřejmě, měl už v MK dosti spadeno i na židobolševiky/komunisty, ale že by k jeho vzestupu jakkoli přispěl sám JVS svojí existencí, to asi ne. Každý měl v 30.letech sféry svého zájmu a AH při každé příležitosti deklaroval úmysl rozšířit Němcům životní prostor a to i do Stalinovy říše, jak se nakonec ukázalo – jen to prostě jaksi „zapomněl“ předem vytroubit. Toto byl Hitlerův proradný, dlouho skrývaný úmysl i přes pakt Ribbentrop/Molotov, jen zástěrka, jak se nakonec ukázalo.
                      Jinak by totiž Stalin nepostřílel tolik svých důstojníků a neoslabil by tak armádu do faktické nebojeschopnosti.

                    25. Rusko državy potřebuje a má je.
                      Expanzi přímořských států do zámoří nahradilo Rusko expanzí do asijského vnitrozemí.
                      Získávání držev se mezi byvšími mocnostmi tedy lišilo nikoli pincipem, ale provedením.
                      Vzhledem k velmi bohatým historickým zkušenostem, které lze datovat snad od střetů s Hordou, ať již měla třpyt jakýkoliv, není vámi připomnutý komplex ani v nejmenším iracionální, je naopak histoicky dobře podložen.

                      Rusko se do svých západních skorosousedů opavdu sere mocinky moc, jedna trubka pod mořem už nestačí, prý budou dvě!

                      Jak řekla ta ruská politička, tolik přírodního bohatství pro tak málo lidí je nespravedlnost, která musí být napravena…

                    26. Ruskou historickou zkušenost nepopírám. Ale přesto trvám na tom pojmu komplex – rozhodně ve vztahu k západním státům vůči kterým směřuje většina slovních výpadů a demonstrací síly. Tento komplex z útoku západních států je něco podobného, jako posedlost E. Beneše možností restaurace monarchie v Maďarsku či Rakousku, která ho vedla k zanedbání nebezpečí nacismu, případně pozdější mnichovský komplex toho samého zmetka, který zase dovedl ČSR pod nadvládu komunistů.

                      Samozřejmě je možné, že současné ruské vedení interně hodnotí risika racionálně a onen protizápadní komplex udržuje a přikrmuje pouze z vnitropolitických důvodů. Přiznám se, že netuším, zda to tak je a že bych to čistě ze zvědavosti rád věděl.

                    27. JJ 19.10.2016 v 16:32
                      Sice nevím jak to v Rusku doopravdy funguje, ale mají komplex ze západu.
                      Rusko je država západu.

                      Spíš se zdá, že komplex mají zejména někteří zdejší diskutující:)

                    28. Re: ygorek
                      19.10.2016 v 15:44

                      Pokud vim,tak tento posvatny vyrok prohlasila Maruska Olrajtova a to je puvodne Ceska, ne Ruska. Tedy, pokud nebudu rozebirat jeji zidovsky puvod, coz je v teto souvislosti mozna fuk, ze…

                    29. Dobrá tedy:
                      jen kvůli výrazně neduživému habitu mě nepřezdívají iron man.

                    30. Re: ygorek
                      19.10.2016 v 15:44

                      Rusko je dnes postaveno na kapitalismu a krome nerostnych surovin, raketovych motoru a zbrani uz toho neni moc, co by mohlo nabidnout ke konzumu ve „svych drzavach“. Taxem to myslel. U nas se konzumuje zapadni zbozi a plati dobre konvertibilni menou. Rubl je nahovno a nevozi se sem skoro nic. Ostatne, i Rusko furu konzumnich veci dovazi a tedy samo je drzavou zapadu, at se jim to libi, nebo ne.

                      Uz jen z toho titulu se ze zvoji pozice tezko muzou vyhrabat.

                    31. „Rubl je nahovno a nevozi se sem skoro nic. Ostatne, i Rusko furu konzumnich veci dovazi a tedy samo je drzavou zapadu, at se jim to libi, nebo ne.“
                      To si trochu (hodně) protiřečí, ne?
                      Navíc, podle téhle logiky jsou všichni ostatní državou Číny, tedy východu:-).

                    32. Re: CNN
                      20.10.2016 v 6:22

                      Nevidim v tom protimluv. Rublu nikdo neveri tolik, jako treba dolaru, nebo euru, ostatne i RF ma devizove rezervy predevsim prave v techto dvou menach.

                      Na druhou stranu RF je obrovsky trh, pro kazdeho je vyhodne tam prodavat konzumni zbozi. Jen nemeckych firem je v RF okolo 4500.

                      Drzava je zeme, kterou nejakym zpusobem zotrocuji. Pokud dane zemi prodavam svoje produkty a za to se mi dostava bud mnou prijatelna mena, nebo nejake naturalie, pak mi ta zeme slouzi. Co se Ciny tyce, tak tady se radeji zdrzim hlasovani. Cina drzi nejvice statnich obligaci USA (hned dalsi je Japonsko) a je tedy skutecne na par lahvi dobreho moku a dlouhy vecer k diskusi, kdo zrovna dnes vlastne slouzi komu.

                  2. Proc by neslo postrilet socialisty nebo kohokoliv jineho dle hesla silnejsi pes mrda?
                    Proc by neslo zavest zlaty standard?
                    Proc by neslo se na zbytek sveta vysrat?
                    Neb jestli si mam vybrat mezi tim, ze jsem zly protoze neco delam a jsem zly protoze nic nedelam, tak beru to nicnedelani, je to vyrazne levnejsi. Aspon kratkodobe.
                    Kazdopadne ja si kazdy den uzivam.
                    A ovlivnuji v ramci moznosti.

                    1. Jistěže to jde. Můžete samozřejmě třeba hned s tím střílením socialistů začít, avšak v takovém případě se mi jeví enormně pravděpodobným, že velmi, velmi záhy v praxi zjistíte, že ten silnější pes je někdo jiný než Vy, a zmrdá Vás, že se nestačíte divit.

                    2. No tak zaklad je byt silnejsi pes, ze? ;-)
                      To mate tak, strileli by socialisty, pak kapitalisty, pak cyklisty a jednoho krasneho dne, jak uz to pri takovem strileni byva, by zastrelili i je.
                      A az ruska mensina v Estonsku vyprovokuje drobny konflikt v Narve ala Doneck, tak USA a NATO nezasahnou a bude to spatne. Nebo zasahnou a bude to zase spatne.
                      Neni to krasne mit tak konzistentni nazory? At udela kdokoli cokoli je to spatne.
                      Kdyz udela cokoli jejich oblibenec, je to vzdy dobre.
                      Mam takovych par kolegu v praci. Oni treba opravdu veri, ze prezidenta Zemana cestou na pohreb zdrzelo pocasi, ŘLP, vlastne ho nic nezdrzelo a za vsechno muzou zli novinari.
                      Tak jako s Peroutkou, dokonce i soudce krajskeho soudu projevil pro cistou lez pochopeni.

                    3. Pokud ruská menšina vyvolá konflikt v Estonsku atd., tak pokud jejich vlády požádají o pomoc, tak samozřejmě by státy NATO měly pomoci, od toho jsou smlouvy. Ale zatím konflikty vyprovokovaly vždy neruské většiny.

                    4. Re: jfb

                      Pokud si pamatuji, tak by ostatní státy NATO měly přijmout opatření, považovaná za potřebné, nebo jak ta smlouva zní.

                      Problém Pobaltí je, že jej lze bránit proti RF pouze strategickým odstrašením. Má malou operační hloubku, ve velké části rozumně prostupný terén, dlouhou hranici s potencionálním agresorem, velkou vzdálenost k ostatním členům NATO a to ještě přes moře… Proto Pobaltí nejlépe ubrání agresivní magoři, kterým odvetu ve velkém budou všichni věřit. Paradox.

                    5. Máte ceokem pravdu, jen to nemusí být agresívní magor, ale realistický gentleman. Pokud by se v Rusku opravdu někdo zbláznil a zaútočil na stát NATO, tak opravdu nebude zbytí nic jiného, než stlačit to jaderné tlačítko, jelikož by k tomu později stejně 100% došlo.

                    6. Koridorem Suwalki se neco protlacit da.
                      Otazkou je v jakem case.
                      T+72h uz by nemuselo stacit. Ani T+48.
                      A taky co.
                      Chtelo by to mit ready VJTF par stovek Leopardu ve verzi aspon 2PL + 1000 Rosomaku a BMP 1. A PVO destnik.
                      A ne par praporu bez tezke techniky.
                      A samozrejme po historickem vzoru mit Pobaltany ozbrojene jako Svycary.
                      Kazdemu zalozakovi zbran do domu. Lesy jsou tam hluboke.
                      A hlavne, neposrat se.

                    7. Odpusťte – není v tomto případě tím větším psem pořád ještě stát? Tedy bohužel?

  2. Myslim, ze D-fensovy otazky byly zodpovezeny pred temer padesati lety. Dovolim si citovat z klasicke tvorby:

    „Řekněme si upřímně, musí se konat volby. Proč to tutlat? Dyť my vás k nim potřebujem. Vy rozhodnete svým hlasováním, zda zvítězí strana, či strana. Vy rozhodnete svým hlasováním, zda zvítězí na našem obvodě progrese, zda zvítězí kandidát nejlidovější, to jest kandidát, který z lidu pošel, Dušan M. Pupák z Vídně se vrátivší, který poznal bídu kapitálu na vlastním těle. Soudruh Pupák, předstup před voličí zraky. Usedni, Pupák.“

    1. Ale kdež. Už před bezmála sto lety, kdy psal Ortega y Gasset Vzpouru davů. Už před čtvrt miléniem, kdy se Otcové Zakladatelé moudře a předvídavě vyjadřovali k možnosti, že by se jejich nový stát mohl stát demokracií*. Už před skoro přesně desetinásobně delší dobou, kdy Sókratés rozebíral výhody athénské demokracie, a byl odměněn číší bolehlavu.

      Ostatně v diskusích na tomto serveru jsme to také už rozebírali tisíckrát a jednou, velmi detailně.
      ___
      * Jen tak namátkou: “Real liberty is not found in the extremes of democracy, but in moderate governments. If we incline too much to democracy we shall soon shoot into a monarchy, or some other form of a dictatorship.” Nebo “A democracy is nothing more than mob rule, where fifty-one percent of the people may take away the rights of the other forty-nine.” Nebo “Remember, democracy never lasts long. It soon wastes, exhausts, and murders itself.” Nebo “Democracies have ever been spectacles of turbulence and contention; have ever been incompatible with personal security or the rights of property; and have in general been as short in their lives as they have been violent in their deaths.” Nebo samozřejmě ten asi vůbec nejslavnější o dvou vlcích a beránkovi, ten ani nemá smysl citovat, všichni jej znáte zpaměti.

      1. Jsme cesi, pracujeme s tim, co mame po ruce, mnozi ti, co do divadla na SG chodili, dneska voli prave tak blbe, jako tehdy ti, ktere kritizovali. Ma odpoved je „protoze jsou to porad ti sami burani, co inspirovali Grossmana, aby tuhle hru u Tradicniho sepsal“. Fyzicky ti sami.

        1. Mně šlo tak nějak o to, že to vůbec nemusí být burani. Demokracie takto funguje spolehlivě se zcela libovolným materiálem; kvalita populace může ovlivnit rychlost, ale nikoli směr. Však se stačí podívat na USA, na Británii, na Holandsko, na Švýcarsko…

          Ale pravda, než po tisícáté druhé vést zbytečnou diskusi na toto téma, to je lepší si pustit z prastarého záznamu nějakého Š+G ;)

          1. On i jinak decentni clovek se vzdelanim a vychovou preci jen castecne pri jistych cinnostech prepina na model „buran“

            Pak takove za burany pocitam.

            1. Já mám osobně dost zásadní filosofický problém s definicemi, z nichž plyne, že většina lidstva jsou „burani“, „grázlové“, „tupci“ a tak všelijak podobně.

              Osobně soudím, že derogativa se z principu věci nutně musí vztahovat na (poměrně výraznou) menšinu populace, neboť jinak jejich derogativita ztrácí jakýkoli rozumný smysl.

              1. ad: Já mám osobně dost zásadní filosofický problém s definicemi, z nichž plyne, že většina lidstva jsou „burani“, „grázlové“, „tupci“ a tak všelijak podobně.

                S tím si vůbec nelamte hlavu. Svět definic – (z latinského de = od, pryč a finis = hranice, tedy definitio = ohraničení, vymezení)*** – je světem omezenosti a omezenců vůbec. Svět je všechno co se má tak a tak.

                *** – https://cs.wikipedia.org/wiki/Definice

                K čemu jsou definice, když stejně vedou jen k dalším nedefinovaným pojmům? (Ludwig Wittgenstein)

              2. Chapu, ze ti to nevyhovuje a tvuj postoj nehodlam nijak menit. Nicmene osobne zase nesouhlasim s druhym radkem. Pokud tedy mluvime o buranech, zde na D-F by slo pouzit vhodnejsiho oznaceni „vohnout“. Vohnout muze byt vohnoutem v deseti ruznych situacich, napriklad pri volbach, pri pristupu k sousedskym vztahum, atd… ale pak prijde situce, ve ktere dotycny napriklad musi poskytnout prvni pomoc a to zvladne na jednicku. Je fer, nebo nefer o dotycnem pak prohlasit, ze se chova jako vohnout, kdyz tak kona po vetsinu sveho zivota?

                Prohlasit, ze se drtiva vetsina lidi v drtive vetsine pripadu zachova vohnoutsky mi neprijde prehnane.

                Tupost beru jen jako jakousi podminku buranstvi. Jako neschopnost, nebo neochotu logicky uvazovat.

                Grazlovstvi, to beru jako neco jineho. Grazl nemusi byt ani tupec, ani buran, grazl je nekdo jiny. Jinak lepsi, nez „grazl“ je pouzit pojem „janosik“. Lidi to nenastve a pritom je to to same.

      2. Jen bych podotknul, že v praxi rozhoduje 10-5 % o zbylých 85-90 %. Stačí si vypočítat těch 51 % z účasti u posledních voleb…

        1. Týmto sa oháňa kde kto, ale myslím, že to tak nie je. Ja sa domnievam, že 10% elektoratu (dajme tomu pol mega voličov) je solídna štatistická vzorka na to, aby sa výsledok dal považovať za reprezentatívny. Prieskumy sa robia na 1000-2000 kusoch… Keby prišlo aj 100%, bude to to iste, so zanedbateľnou odchýlkou.

          1. Čistě technicky z hlediska statistiky, úplně representativní vzorek to není, neboť tam hrozí výběrový bias — lze důvodně předpokládat, že mezi ochotou vůbec jít k volbám a mezi následnou volbou samotnou nějaká nezanedbatelná korelace bude.

            Tak či onak, osobně se mi to jeví bezpředmětným, protože demokracie takto funguje spolehlivě se zcela libovolným materiálem, jak rozebírám výše.

  3. Jo, taky jsem to viděl, jenže je třeba si uvědomit jednu podstatnou věc. Ty dva, do té televize, alespoň pustili a to je podstatné. To třeba Svobodní, ti mají tak demagogický a utopický volební program (a je úplně jedno o jaké volby jde), že to nikdo normální ani nedočte do konce, natož aby je pustili do televize, to by bylo možná ještě smutnější než zábavné pořady komerčních TV. A podle toho samozřejmě také vypadjí ty výsledky …

  4. No ty voe, Prima přestala vysílat pevnost boyard, že to má hardcore sledovanost, že si to nechá na někdy jindy. Ty voe to jsou hajzli! Jsem se těšil na tu kocábovou džamilu a vono hovno, xindle českej co volí babiše.

  5. 1/ Archimédův zákon platí. Váha váženého soudruha se rovná součtu vah vážených soudruhů tímto soudruhem vytlačených.
    2/ Konspirační teorie (moje vlastní): Clintonová je vážně nemocná a ví to. Má ale šanci vyhrát volby. Někde v pozadí čeká osoba, která je i pro nepříliš orientované voliče přece jen příliš velký lotr. Clintonová vyhraje, jmenuje vicepresidenta a ze zdravotních důvodů přestane vykonávat úřad…

  6. Nečitelný geront?
    Myslím, že zrovna naši prezidenti i hlavní kandidáti byli vždy dost čitelní a předvídatelní, na rozdíl třeba od představitelů stran „na jedno použití“ jako VV, Bursíkovci, Okamurovci, apod. což byla politická obdoba ruské rulety.

    Schwarzenbilderbergberg alias Poserplína I. Bastard von Wienerschnitzelberg byl vždy transparentní kolaborant, který prosazoval všechny možné zájmy kromě těch českých (jelikož dluží určité protislužby lidem kteří mu pomohli okrást pravé dědice majetku rakouských Schwarzenbergů a přiklepnout je jemu, adoptivnímu levobočkovi) což dokládá jeho účast na zasedáních skupin Bilderberg a Trilaterální komise. Nikoho tedy nepřekvapí, že podporuje vše co je proti ČR a jeho občanům od rektálního alpinizmu vůči EU a USA až po podporu homosexuáů.

    Klaus alias Kikina Pružinský svoje názory nezměnil od doby, kdy byl prominentem komunistického režimu v Prognostickém ústavu s možností cestovat dokonce i do Ameriky. Což bylo běžným smrtelníkům tehdy zcela nedostupné. Málokoho asi překvapilo, že na konci svého období amnestoval zloděje, kterým před 20 lety umožnil rozkrást tento stát. Klaus je politikem s nejkonzistentnějšími názory, v tomto se mu asi nikdo nevyrovná.

    Zeman alias Ovar Becherovič je taky velice předvídatelný. Jeho schopnost obklopit se v politice neschopnými, nebo naopak všehoschopnými lidmi kteří ho nakonec vyšachují ze hry je legendární. Tomu se jako prezident naštěstí může vyhnout. vždy se zaměřoval na dolních 10 milionů, tomuto přizpůsobil i svou jadrnou mluvu, čímž byl klausovým protipólem (ten se vždy zaměřoval na horních 10 tisíc, což se projevilo třeba při vyvlastnění tisíců malých akcionářů). Zeman odjakživa mluvil tak, že z toho rozněžnělí pravdoláskaři padali do mdlob, což se taky nezměnilo.

  7. Dvě přednášky MUDr. Koukolíka, které to trochu osvětlují
    http://m.youtube.com/watch?v=PpMJkaf117g
    http://m.youtube.com/watch?v=vLsWBeTaGl4

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017