Chvilka pro milion chvilek - zpět na článek

Počet komentářů: 239

  1. Čarodějnické procesy jsou NOVOVĚKOU záležitostí, nikoli středověkou, naopak celý středověk církev proti čarodějnickým pověrám bojovala. Malleus maleficarum pochází z osmdesátých let 15. století, tedy ze samého konce středověku.

    Na hranici tehdy končili kacíři a sodomité.

    1. Souhlas.
      Jak říkal Werich, otázka je, do jakého časového bodu řadíš středověk, neboť tento se neustále posouvá…..
      Inkvizice byla hlavně a zejména svým prapůvodním nástrojem účelem získání majetku. Pozdější hysterie za účelem očernění pouze církve je lichá. Těch pár tisíc upálených chudáků, z pár procent bohatých a zbytek chudáků na udání sousedů. Už jenom to, že samotný výkon trestu nikdy nevykonávala církev, to světská moc.
      https://cs.wikipedia.org/wiki/Inkvizice
      Koneckonců ani holokaust se tím nijak až zas tak neliší. Možná tím, že to ve středověku neměli tak zmáknuté co do provozu. A co do počtu, kam se inkvizice hrabe. Možná i Řím by zaplakal..a jak tam jezdí vohnouti na zájezdy. Holt to není trestné.

      1. Ale ne, inkvizici bychom dnes nazvali „náboženskou policií“, něco jako mají ručníkáři tak kde je jejich víra součástí výkonné moci. Majetek nepropadal církvi ale vrchnosti která inkviziční soudy „zřizovala“ (snad jen ve Španělsku a Portugalsku to bylo jinak, ale zase spíše fanatismus než hrabivost), pokud se o majetku dá vůbec u poddaných mluvit, většinou byl inkviziční soud prodělečná činnost a sloužil jen k vylepšení obrazu (často notně pošramocené) bohabojnosti vrchnosti. Jasně závist ve smyslu „sousedovic kozy“ určitě hrála v nařčeních roli, ale církev získávala majetky jiným způsobem (většinou dary panovníků a šlechty, dědicví a pod.), taky kšeftovali, jak řády mezi sebou tak i se světskými subjekty.

        1. Cele čarodějnické procesy byly záležitostí světské moci. Obvykle když se nějakým šlechticům zachtělo majetku někoho jinýho. Majetek upálených taky připadal jim. To je ta noblesní šlechta, které by se různí blouznivci ještě dneska klaněli až k zemi.

          1. Soucasna slechta je moderni. Obvykle ma rakouske ovcanstvi a pri jakekoli prilezitosti horuje za poslani nasich lidi do nejake valky. Zrejme diky pokrevnimu krizeni doslo k urcitemu stupni debility, kdy slechtic nechape, ze timto zpusobem jiz majetek padleho ve valce neziska.

  2. Zeman v KSČ byl, bohužel. Nicméně byl po okupaci komunisty vyhozen ze strany a byl postupně 3x vyhozen z práce za své názory. Od lopaty se vždycky dokázal zase vypracovat nahoru, i přes nepřízeň tehdejších mocných. Nic proti, ale tohle není zrovna člověk, kterým by měl kdokoli pohrdat.

    1. 1) jak se od té lopaty (u které nikdy nebyl) vypracoval? Jestlipak nám taky trochu nepráskal…
      2) jeho práce dnes – obdivuji. Málokdo si umí nechat takhle vykouřit péro od celé politické scény.
      3) Kdyby nebylo ale – ty prasárny s kamenolomem v Lánech nevidí, nebo to kryje on sám?
      4) Celá ta návštěva od čínského prezidenta před třemi či kolika lety, ověnčená cesta, nechá mlátit vlastní občany PČR, bambusové jsou chráněný – to si ani Rusák nedovolil povolat vlastní mávače vlaječek – jak obhájí nulový přínos – čistě pragmaticky? PČR a SZ mlčí…

      1. ad 1) čert ví, ale na to, že ho měli vyhodit z KSČ, tak dopezřele luxusně, zvlášť když měl pronést nějaký významný, dosud neobjevený projev či článek odsuzující okupaci.
        ad 3) je mu to fuk a vždycky bylo. On nikdy nebyl na prachy, ale nevadilo mu, když jeho poradci a spolupracovníci kradli jako straky. Třeba Šlouf, ne kterýho se Zeman nakonec velkolepě vysral, ačkoliv ho Šlouf provázel celou první prezidentskou kampaní. Holt Mynář nepotřeboval konkurenci.

        1. tak dopad podezřele luxusně

        2. Vidím to tak, že prezident Zeman si díky prolobbované přímé volbě vyřizuje účty se svou rodnou stranou.
          Ta potupa před národem, kdy ho jeho vlastní strana potopí v prezidentské volbě, v podstatě na vrcholu jeho politické kariéry, to se prostě nezapomíná a neodpouští. On tu stranu přece vytáhl z bahna na dost vysoký procenta – a ona se mu takhle odměnila. Nikdo z nás neví, jak by se po takové potupě a zradě zachoval.
          V prezidentově pojetí to prostě zasluhuje pomstu v podobě totálního zničení té proradné strany.
          To se mu za poměrně krátkou dobu velmi dobře podařilo, pomsta je víceméně dokončena a já už čekám jen na nějakou třešínku na dortu. Netroufnu si odhadnout, co to bude, ale nepochybně něco velmi pikantního.
          Ale říkat, že je prezident mstivý a vrtošivý stařík bez znalosti nedávné historie a kontextu, to není ono.
          O vrtošivém starci se mluvilo i v době prezidentování VKst, pamatujete?

          1. pokud se pamatuju, tak v prezidentské volbě nejdřív potopilo Zemanovo křídlo původního kandidáta ČSSD Bureše (Jardu, ne Andreje), aby mohli do druhého kola procpat Zemana. No a Sobotkovo křídlo jim to ve druhém vrátilo a potopilo Zemana. Takže tady jde spíš o křivárnu ze strany Zemana i když tady je to poměrně dost komplikovaný, protože členové ČSSD většinově preferovali Zemana a Zeman sám snad dokonce chtěl nastoupit až do druhýho kola. Tady se holt chytračilo a taktizovalo, až se přetaktizovalo.
            Já tak napůl očekávám, že Zeman nakonec tu vytouženou milost nebo abolici Burymu nedá. Celý ty roky lezení do Zemanovy prdele a hovno z toho – ten Burešův výraz si mstivá svině jako Zeman nemůže nechat ujít. Jinak se samozřejmě můžeme těšit na další roky excesů, lezení do čínský prdele a podobný lahůdky. Zeman nemá so ztratit a když už ho lidi nechtěj milovat, tak ať ho aspoň nenáviděj. A mezitím Vráťa Mynář s kámošema rozkradou třičtvrtě Lán a kanceláře presidenta.

            1. Mě to náhodou baví. Taková upocená verze Hry o trůny…
              Třeba si VKml sežene draky.

              1. Tak draka chtěl Dominik Feri. Ale dostal od místních Dothraků na budku :) Ale jo, musím říct, že i mě to tak nějak perverzně fascinuje. Zvlášť teda poslední kolo s ministrama. I když tady podle mě už dávno nejde o socany, nebo alespoň ne jenom o ně. Babiš z toho má větší problémy než socani.
                Zeman mu právě narval držku do kaluže, chčije mu na lopatky a Babiš musí dělat že je vodní mlejnek.

                1. Hezký příměr :-)
                  Nikdy jsme moc nechápal, proč Zeman vybojovává za Babiše jeho bitvy, a teď taky nechápu, o co mu jde.. Buď je to nějaký naprosto rafinovaný plán, anebo teda fakt nevim.

                  1. tak to se dozvime jestli s odvolanim Stanka jmenuje Smardu. Jestli ne, uz se to neda nazvat jinak nez za snahu dostat cssd z vlady (tezko cssd pristoupi na jineho sveho kandidata) a Babisovi uvolnit ruce tim ze si doplni vladu jak potrebuje samozrejme s ohledem na to, aby mel minimalne tichou podporu v PS (SPD, komunisti ale ad hoc treba i opozicni cssd)

                    ale taky to proste muze byt takova nejaka jesitnost ze Zeman nechce aby prezident byl jen jakysi automat kam se strci listek a vypadne potvrzeni … ma ambici aby prezident byl silnejsi nez mu dle stavajiciho vykladu Ustavy nalezi, coz o to, ja bych si pral silnejsiho prezidenta a o to se mozna Zeman snazi, defacto nyni ridi nasi politickou scenu …

                    1. čert ví. Je možný že si dědek hraje a zkouší co kdo vydrží. Nebo se začal mstít i Burešovi za ty vofuky co dělal v poslední prezidentský volbě. Sice nakonec Ovara podpořil, ale dělal docela fóry.
                      Silnější president u nás nemá význam, máme premiérský systém vlády, ne presidentský. Posílení pravomocí presidenta by muselo bejt nutně na úkor pravomocí premiéra a to by akorát dělalo bordel a přinášelo zybtečný problémy. Pokud je vláda a její složení v dikci premiéra, tak mu do toho nemá president co zasahovat.

                2. Je možné, že teď už ČSSD slouží Zemanovi jenom jako prostředek k týrání Bureše :) Prvního srpna budeme vědět víc…

                  1. Možný to je. I když tady bych řek že Zeman spojuje příjemné s příjemným – tejrá Babiše a mstí se ČSSD. A navíc zase jednou hejbe politikou a to ho těší. Zeman není ten typ co by jen přihlížel. Bohužel nevíme, jakej je vlastně vztah Zeman – Babiš. Je celkem jistý, že maj nějakou společnou minulost ještě z časů když byl Zeman šéf ČSSD, ale jakou, to ví asi jen oni sami.

                    1. domnivam se ze prezident ma nejsilnejsi a nejvic nezpochybnitelny mandat vubec, byl zvolen primou volbou vetsinovym systemem volby osobnosti primo lidmi, musel dostat nadpolovicni vetsinu odevzdanych hlasu v druhem kole Tak silny mandat imho nema ani premier, nekdo voli v parlamentnich volbach spis podle lidra, nekdo spis podle programu, vetsinou vitezna strana miva kolem 30 procent, volic nema zadny vliv jak bude vypadat personalni slozeni vlady. Myslim ze tomu by mely odpovidat i zvysene pravomoci prezidenta, samozrejme by to bylo tezke vybalancovat aby premier a vlada vubec mohli fungovat (do personalniho slozeni premierem navrzene vlady by imho prezident zasahovat nemel, maximalne by mohl vyjadrit svuj nazor na jednotliva jmena), mel by mit spis nejakou zvysenou pravomoc ve vztahu k vlade jako celku a pak ve vztahu k Parlamentu, zejm. PS. Ale nejsem ustavni pravnik, mozna ze tak jak to je ted je OK a pripadna zaloba na prezidenta co pripravuji senatori by byla dulezita, nebot by US jasne musel vylozit co prezident u nas muze a co uz ne, co je primerena doba atd …

                    2. Ono to teď v podstatě OK je, jediná komplikace je, že starej ještěr slovíčkaří a dělá ofuky a premiér se ho bojí. Kompetenční žaloba by to rozhodla do tejdne, jenže tvůrci ústavy nepočítali se situací, kdy se premiér z presidenta zesere a nechá si od něj kálet na hlavu. V podstatě by tu situaci vyřešilo, kdyby kompetenční žalobu mělo možnost podat víc subjektů a ne jen premiér.
                      Jinak v premiérském systému opravdu není třeba posilovat pravomoce presidenta, protože v situaci kdy premiér a president představují dva odlišné proudy by to mohlo efektivně zablokovat vytvoření jakékoliv vlády. Si zkus představit jako premiéra nějakého svého oblíbence a presidenta někoho jehož idejemi opovrhuješ a zkus si představit, jak by to vypadalo, kdyby měl president zákonné pravomoce zasahovat premiérovi do vlády.

                    3. Ať už mezi sebou mají Zeman s Babišem z minulosti cokoliv, Babiš dobře ví, že kompetenční žalobou by si to u Zemana definitivně podělal, proto se pořád tváří, že to vyjedná. Je totiž jasné, že u Ústavního soudu by to Zeman prohrál a komu by to asi dával za vinu?

                    4. Po pravdě to nezní vůbec špatně. Zablokovaná vláda nic nezkurví. :)

                    5. Jaký je vztah Zeman – Babiš, víme velice dobře. Něco jako „privatizace Unipetrolu českou cestou“ a „hele, Grégre, tyto zakázky hoď tý firmě, jak se to… no, Agrofert.“
                      Babiš se stal skutečným kmotrem za Zemana a Grosse.
                      Nepochybui, že i na tohle má Bureš svoji složku, jenže odkrýt ji by poškodilo více jeho, než Zemana…

                    6. Je taky mozny, ze v te StB bunce v Prognostaku, ktera tam nebyla, delal Zeman skolitele pro Burese, kterej se vratil z Dzerzinskeho skoly, kterou nestudoval a tak ten vztah senior/junior muze byt delsi, nez si myslime :-)

                3. Joo, to je dobrý, to si uložím do hlášek :D
                  Já prostě mám ten pocit, že primárně jde prezidentovi o ČSSD. Že tím dělá potíže i Burešovi, tak to jsou takový nepodstatný vedlejší škody.
                  Můžem se vsadit, že sice Staňka odvolá, ale Šmardu do funkce odmítne jmenovat. Dokonáno bude a Hamtáčkovi nezbude, než to celé odpískat. Bureš už má podle mě dávno domluvené doplnění vlády a čeká, až celá ta šaškárna od socanů skončí. Bolševici se totiž tváří podezřele spokojeně, mám je na mušce už dlouho.

                  1. Že ho odmítnje jmenovat je nabíledni. On Bureš podle mě žádné doplnění vlády domluvené nemá a nechce aby ČSSD odešla. ČSSD je pro něj jedinej přijatelnej partner. S SPD do party nechce. Jednak je to tam samej neschopnej dement a druhak nechce bejt spojovanej s extremisty, kteří navíc hlásají věci, o které Babiš nestojí. Spojenectví s SPD by ho připravilo o část voličů a přineslo by mu problémy ve vlastní straně. S komunisty vládnout nemůže, nedá s nima většinu a asi ani komunisti o to moc nestojí, mohli by se kompromitovat. Doplnění vlády je riskantní krok, protože by to podle všeho dopadlo tak, že by mu tam Zeman nacpal svoje lidi a tím by jeho pozici ještě víc oslabil. Předčasných voleb se Babiš trochu bojí, protože se rovnováha změnila, ČSSD a KSČ(m) se ještě více propadly, SPD taky ztratilo a posílilo ODS a Piráti, kteří s Babišem do holportu jít odmítli. S Vlajkou se počítat nedá a dá se očekávat, že koalice TOP a STAN se do sněmovny dostat může, naopak je tu jisté riziko koalice ODS, Piráti, TOPSTAN a KDU, kteří by dohromady mohli Bábu vyšachovat a ANO by dopadlo jak Paroubek blahé paměti.
                    Jediné dobré východisko pro Bureše je pokračování současné vládní koalice s podporou KSČ(m).

                    1. Jen tak na okraj, řek bych, že si teď estébák rve vlasy, že nepodpořil Drahoše. Ten by mu rozhodně takový problémy nedělal :)

          2. Já se těším na konec měsíce, co za sviňárnu zase Hamáčkovi provede, když ten se teď tluče do prsou, jak toho Staňka u prezidenta vyjednal. A podle toho, že si socani na předsednictvu odhlasovali, že bude mít Hamáček u sebe demise socdem ministrů a právo je hodit do placu, s tím socani počítají také :)

          3. No ať byl Vláďa Zdroje Jsou Špidla jaký byl, tak v roce 2003 to se Standou Myslím To Upřímně Grossem (dej mu Pánbů lehké peklo) udělali jak nejlépe uměli.
            Miloš dělal Zagorku, nešel do to od začátku jako VKst který jak si pamatuju pronášel smířlivé projevy a v zákulisí intenzívně vyjednával s podporou Mirka Falešného a Prázdného Topolánka.
            I kdyby dělal Zeman to samé, stejně by měl problém získat bez 31 senátorů těch 142 hlasů ve 3.kole. neb lidovci a unionisti mu to fakt hodit nechtěli.
            A senátorů co by to chtěli hodit Milošovi bylo poskrovnu.
            Jak se ukazuje od roku 2013, bylo nezvolení Miloše v roce 2003 správná věc.
            Možná jediná co Špidla s Grossem kdy udělali…

            1. Na druhou stranu, Zeman by tenkrát pravděpodobně nedělal takový excesy jako dnes, domácí a světová politická situace byla tenkrát jiná, Zeman sice byl hulvátská mstivá svině odjakživa, ale ještě se držel zpátky a premiéři byli sice všelijací, ale do Bureše měli daleko a nedělali by Zemimu loutky. Celkem pochybuju, že by kdyby se Klaus se Zemanem prohodili, že by šel Klaus s Babišem do holportu jako Zeman.

              1. Přesně tak. Kulturní válka zdaleka neběsnila tolik jako po roce 2010.
                Tehdy jsme vstupovali do Evropské unie a Zeman by si nejspíš vychutnával roli moudrého starce na Hradě, vyvěšování modrého hadru a všechnu tu slávu.

                1. Velmi pravděpodobně. Občas by se někde ožral a poblil, občas by při státní návštěvě prohodil nějaký ten svůj zlomot, nasral hostitelskou zemi, zamini by se muselo omluvit a jelo by se dál. A možná že i do toho Vajthausu by se dostal.

                  1. No a co dělá tak zásadně jinýho než třeba dělal Druncker?

                    Mne tahle obsese tim panákem fascinuje. Hejtujete usilovně Zemana, ale v parlamentu vám reálně v klidu škoděj Venezuely a podobný bolševici a nikdo se kvůli tomu moc nevzrušuje.

                    1. To že dělá ostudu Juncker Zemana neomlouvá. Stejně jako Pepíčka neomlouvá, že pětku z matiky dostal i Toníček a Mireček. Zeman už naštěstí nemá moc možností jak škodit. Jinak teda nezapomínej, že Zeman byl ten, kdo sociální demokracii vytáh z hovna na výsluní a udělal z ní jednu z nejmocnějších partají v republice a stranu, která se na vládnutí za posledních 25 let podílela asi nejvíc. Nebejt Zemana, tak není ani Venezuela.

                    2. Já ho celkem i chápu. Nikdo mi sice neni vzdálenější, než tuten eurofederalistickej starej bolševik. Ale fandim mu v těch jeho válkách s všudypřítomnou idiocií. Obvyklá mentální i argumentační nouze zemanobijců si o nakopnutí rovnou do pozadí hlasitě řiká.

                      Starej dědek nad hrobem si je dává k snídani a jediný, co z nich vyleze, je ještě odpudivější Drahoš. Pro mne teda zábava jako prase.

                      Já myslim vim velmi dobře, co je Zeman zač a čeho je/byl schopnej. Ale v současný době mi nijak žíly netrhá, to ta Venezuela. Dědek má aspoň funfaktor. To budou zas prasátka kvičet, až zas uslyší starýho kance, jak si nich dělá prdel.

                    3. A tak já se tim taky bavim. Je to celkem dobrá komedie. Ne tak dobrá jako Brexit, ale furt slušný. A Zemana jsem neměl rád už před dvaceti lety, i když tenkrát byl občas i vtipnej.
                      Chuj s Drahošem, ale moc mu tenkrát k vítězství nechybělo. Rozhodně míň než Schwarzenbergovi v první volbě, takže to zas takovej tragéd nebyl, ale Zeman byl prostě lepší diskutér a politik. Třicet let zkušeností je třicet let zkušeností.

                    4. Že mu moc nechybělo je spíš docela strašidelný. Neměl jsem ho rád vlastně nikdy a v máločem s nim souhlasil. Ale respektuju ho, protože je a) inteligentní a za b) má rád moc pro moc, nezajímají ho prachy. V tomhle je docela férovej.

                      Akorát se občas neubránim starýmu nepříteli zafandit, když vidim jaká smečka uřvanejch čivav mu zkouší nachcat do polobotky.

                    5. Moc pro moc je spíš negativum, tihle lidé jsou schopni zavést totalitu jako řemen aby si tu moc udrželi, lidi kterejm jde hlavně o peníze sice odkláněj a kradou, ale nemívaj totalitářský tendence a celkem nemají problém z funkce odejít a hrabat jinde. Takovýmu Burešovi jde o prachy a v ekonomické rovině se snaží likvidovat konkurenci a protežovat Agrofert, ale občanské svobody jej nezajímají, pokud nekolidují s jeho hrabáním.
                      Jinak ano, já Zemanovy schopnosti respektuji, nicméně nelze nevidět, že se stává karikaturou sebe sama a ty jeho schopnosti už slouží jenom k tomu, aby se mstil všem co mu kdy zkřížili cestu. V minulosti byl taky bezskrupulozni svině co neváhal obětovat ani svoje blízké spolupracovníky (Akce Olovo, odstavení Šloufa), ale tuhle svoji stránku dokázal korigovat a jednak vcelku státotvorně. Dnes už toho není schopen nebo na to prostě kašle, protože ví, že už mu moc času nezbývá.
                      Samostatnou kapitolou pak jsou ti, kterejma se obklopuje a kterejm bez mrknutí oka umožňuje hrabat a žrát. To byla banda prospěchářskejch šmejdů už před dvaceti lety a dnes je to snad ještě horší. Tenkrát se i ten Šlouf držel v pozadí a nikdy si nedovolil to, co si dneska dovolí Mynář. Vůbec bych se nedivil, kdyby až Zeman natáhne bačkory nebo až mu vyprší mandát, že jeho poskoci z Hradu odnesou i květináče a odšroubujou vypínače.

                    6. Ani ne tak obětovat jako podrazit. Slovo obětovat by znamenalo že je hodil přes palubu z donucení.

                    7. No ono kdyby se do jeho poskoků tak nešlo, oni by ho rychle omrzeli. Jejich užitek je přímo úměrnej nenávisti, jakou vzbuzujou. A jeho oponenti – ti nechápou ani takhle primitiví aritmetiky. Nebo nechtějí chápat. Tak chuj s takovejma blbcema.

                      Já po něm nechci aby se choval státotvorně, já po něm chci aby dělal přesně to co dělá! Paralyzoval vládu i politiky, ideálně celej parlament, protože já se nejvíc děsim toho, že budou mít čas dělat zákony pro lidi, jak tomu s oblibou říkají.

                      Holej a smutnej fakt je, že jedině když mají politickou paralýzu, tak mi momentálně neškoděj. Já mam zájem aby to vydrželo co nejdýl. A nikoho lepšího než Miloš momentálně nevidim.

                    8. No já se úplně děsím, až za necelé 4 roky Miloš I. skončí, kdo po něm.
                      Jestli Okamůra nebo VKml nebo sám velký Bureš.
                      A až to nastane, pak budu datlovat zlatej Miloš tak jako dnes vzpomínám na VKst.

                    9. Miloš je tak nakonzervovanej, že už je prakticky nezničitelnej, jako veverka ve školním kabinetě. A než mu skončí mandát, FlintenUschi po Bundeswehru efektivně neutralizuje i Čvrtou Říši, takže já tu budoucnost vůbec nevidim černě. Dobře to Bába vybral a zařídil.

                    10. „Chuj s Drahosem…“ sakrys, nema tady nekdo puvodni zneni toho dobryho ruskyho vtipu o tom, jak soudruh predseda hospodarskeho vyboru KSSS skoli svoje podrizene, ze az zemre, maji mu urezat curaka a zahrabat na druhe strane Kremlu? Ja ho samozrejme v rustine dam, ale naposledy jsem ho slysel asi pred 15 lety v ustnim podani a rad bych umel original. Pripadne diky.

                    11. Ne, ale pamatuju si jinej sovětskej.

                      Ivan s Voloďou dělají něco v žumpě. Ivan vleze mezi hovna a řekne Voloďovi:

                      „Dej mi čtrnáctku.“

                      Voloďa mu podá čtrnáctku, Ivan nadechne, zapluje do těch hoven, vyplave a řiká „Čtrnáctka to neni, dej mi třináctku“. Dostane třináctku, zapluje, zas vypluje a řekne si o sedmnáctku. Tak to jde dokud neni hotovo a když je, tak si sednou na kraj žumpy, ubalej machorku a Ivan odhrne hovna z čela, zapálí čvaňho a povídá:

                      „Kdyby ses líp Voloďo učil, nemusel bys klíče podávat!“

                    12. Jo, ten je dobrej. To ja znam taky jeden ze zivota.

                      Nad ranni Volhou se prevaluje opar, proti proudu jede veslice. Zena ztezka vesluje, pot ve tvari, vzadu sedi Rus, pokuruje machorku a spokojene kouka do kraje.

                      „Bud zdrav, Ivane Pavlovici, to mame ale dnes krasne rano“ ozve se ze brehu.
                      „Ano… ano. Tak. Krasne, klidne rano, Stepane Kuzmici. A jak ty se mas?“ spokojene vyfoukne kour muz na veslici.
                      „Ale to vis, kamarade, zase do prace, zase do prace“ vola muz ze brehu. „A kampak ty jedes, Ivane Pavlovici?“
                      „Inu, Stepane Kuzmici, vezu zenu do porodnice…“ spokojene odveti muz na veslici, ktera mizi v ranni mlze.

                      Ten vtip, ktery shanim, se musi podat v rustine, pak ma efekt. Podstatou je, ze soudruh stoji s partou svych podrizenych u kremelske zdi, kde jsou hroby slavnych a vysvetluje, ze az zemre, tak ze ho tam maji pochovat, ale predtim mu museji odrezat curaka a toho zahrabat na druhe strane zdi. I jeden ze soudruhu se ho pta, procpak maji takovou vec delat. A soudruh predseda pravi „az sem prijdou americti turiste a budou se ptat, kdo je zde pochovan, tak reknete, ze to je soudruh predseda hospodarskeho vyboru KSSS. Oni na to reknou – i chuj s nim! A na to vy ihned odvetite – ale kdepak, jeho chuj je pochovan na druhe strane Kremlu…“

                    13. Krom toho, řeč je o Zemanovi. Až se bude hejtovat Maláčová, budu hejtovat Maláčovou.

      2. PČR a SZ mlčí? A co by tak asi měly k osobě prezidenta dělat? Zpívat opery?

    2. To:Jo-Do
      Mam duvod se domnivat, ze vsichni zamestnanci prognostickeho ustavu byli na vyplatni listine KGB. Clovek s takovym krytim se za bolsevika vyhrabal ze vseho a klidne i trikrat. Na te stejne vyplatni listine byli vsichni zamestnanci tehoz ustavu, vcetne Klause st,Komarka, Dlouheho atd. Na jine vyplatni listine te stejne sovetske organizace byl i Babis, Meciar a nekteri dalsi polistopadovi politici a dnesni byznysmeni. A nejen v CSSR, proto se organizovany pad komunistickeho systemu podaril v podstate za rok.

      1. @Jozko: technická poznámka (doplnění): Prognostický Ústav byl zřízen na přímý rozkaz Moskvy našemu ÚV v první polovině 80.-tých let. Těch osob, které více či méně veřejně působili v politice a ekonomice po roce 1989, je hodně. Bohužel.

        Petr Havlík, zakladatel ODS, bývalý politik, publicista, se tím hlouběji zabýval a vyjmenoval třeba tohle: „Mně z toho vyšlo jedno poněkud opomíjené jméno – Svatopluk Potáč. To byl jeden z hlavních exponentů normalizačního období, šéf Státní banky československé, místopředseda Adamcovy vlády. A dvacet let byl šéfem Václava Klause ve Státní bance. Před tím, než se stal Klaus součástí party v Prognostickém ústavu, který byl zásobárnou budoucích vysokých politiků a podle jeho šéfa (Valtra Komárka – pozn. red.) školou revoluce. Byli to Vladimír Dlouhý, Václav Klaus, Valtr Komárek, Jiří Dolejš, Miloslav Ransdorf, Jan Mládek, Zdeněk Tůma, Miroslav Singer, Karel Dyba, Rita Klímová a jiní, včetně licencovaného agenta KGB Koechra.
        Aby bylo jasné, proč jdu tak hluboko do minulosti: Potáč byl spoluzakladatelem investiční skupiny Motoinvest, dlouhá léta byl poradcem Pavla Tykače. Motoinvest spoluzakládal také bratr hlavního architekta kupónové privatizace Dušana Třísky, který pak neprošel lustrákem (nedostal lustrační osvědčení – pozn. red.) atd. Pak se začnete ptát: A kde byli ti ostatní? Například bezpečnostním poradcem Penty byl generál Lorenc (poslední náčelník Státní bezpečnosti Alojz Lorenc – pozn. red.). A tak dále a tak dále.“

        1. To:Cerny Mor
          Dekuju za doplneni a upresneni, ja jsem mel info, ze rozkaz dal osobne Andropov, v te dobe sef KGB, nekdy v roce 1981-2. Potom z nej udwlali genwralniho tajwmnika a potom jim umrel…naahodou.

          1. Pomerne do hloubky se Prognostakem zabyval Cibulka. A mel na to dobry zdroje. Problem ovsem je, ze to neustal.

            1. To:Sysop
              S Cibulkou jsem videl nejaky video, jak urcuje siderickym kyvadylkem kdo je agent a kdo ne, myslim, ze by mel vyhledat aktualne nejake dobre lekare. Z minulosti jsem cetl nejake jeho clanky, nedava mi to moc souvislosti. Prognosticky ustav byl vcelku utajena zalezitost, malokdo vedel o jeho existenci a jeste mene lidi vedelo, co se tam ve skutecnosti delo. Pokud Cibulka nebyl insider, tezko mohl neco duleziteho zjistit. Kompletni ukoly, vcetne prace, kterou vykonaval prognostak, jsou ulozeny v archivu MV CR a z casti v archivu FSB v Moskve, oboje v rezimu PT a bez moznosti pristupu. Neco malo o svoji uloze rekl Klaus, ale nic duleziteho. Zeman jen rikal verejne, ze v tom delal, ale nic o konkretni praci jsem nedohledal.
              Vcera jsem za jizdy poslouchal projev Milose Jakese z Cerveneho Hradku. Zajimavy, jak se historie opakuje…

              1. Zeman do prognosťáku nastoupil až po revoluci. Dá se s relativní jistotou říct, že k tomu tvrdýmu jádru nepatřil a nakolik byl zapletenej s KGB asi nikdo nezjistí. StB na něj vedla spis, ale co v něm bylo se neví. Ono je vůbec kolem Zemanovy předrevoluční minulosti dost nevyjasněnejch věcí.

            2. Cibulka bohužel kompromitoval sám sebe. Zdroje měl dobrý, ale je to mašíbl. Něco jako Rejžek, ten taky vidí komouše za každym dubem. A nepotřebuje k tomu ani siderický kyvadýlko.

  3. Proč tam nebylo hodně policajtů a připravené antony a krajská zásahovka se nekrčila za keřem?

    Protože se to odehrálo v Praze, kde je veřejnost a tím i vedení města, které má na bezpečnostní opatření a povolování demonstrací vliv, naladěná o dost jinak, než dejme tomu v nějakém rudém městě s bolševickým primátorem a hejtmanem za ANO nebo komouše.

    1. Spíš si fízli a město vyhodnotili, že dav, který nese transparenty, že má někdo odstoupit bude jiného druhu než ten, co jde s šálama baníku na stadion sparty.

  4. https://echo24.cz/a/S2LqF/recept-na-porazku-andreje-babise
    Slušná analýza, jen ta Trikolora nam nějak chybí.

    1. To:Jihocech Honza
      Clanek jsem necetl, je za paywallem, ale mne spise zajima, v cem je konkretne Babis tak spatny, ze je potrebne ho personifikovat jako nepritele lidstva a vest s jim „svatou valku“. Presneji receno, v cem je o tolik horsi nez jiny oligarcha, v cem tolik ublizuje CR, ze je to horsi nez jini oligarchove. Ano, skoupil a ruzne jinak nepratelsky prevzal spoustu firem. Dokonce si koupil i noviny, radio a telku, financne ovlada tretinuCR, ale porad u nej nevidim neco, co dela jinak nez jiny oligarchove kdekoliv na svete.

      1. Ja osobne s nim mam ten problem, ze lze jako kdyz tiskne. Politici jsou prolhani, ale on je vsech lharu sef. Politik ma pracovat pro volice, jenze Bures pracuje jen pro sebe. Pripadny profit pro volice je collateral effect.

        1. On lže tak, že tomu sám věří. To je pak těžký.

          1. To:Jihocech Honza
            Lze, lhal i prezident Kiska, usvedcenej danovej podvodnik. A kdysi jsem cetl, ze nam Cesko Kisku zavidi. Politici uz davno nejsou moralnim vzorem vsech ctnosti, proto muswji lhat, je to v jejich popisu „prace“.

            1. Proto mě tak strašně uráží Milion chvilek. Protože Babiš při všech jeho nectnostech je demokracie. Dotace pro Agrofert nejsou o nic horší než pro jakýkoli jiný koncern a nebyly by o nic lepší, kdyby Babiš v politice skončil anebo nikdy nebyl. Na jeho vlastnictví novin není nic špatného, rozhodně nic horšího než Bakalovo vlastnictví Respektu a HN. NO a Marie Benešová, hrozba soudnictví? HA, ha.

              Poučovat o morálce fakt nepotřebuju ani od politiků, ani od nějakých studentíků, kteří se tváří jako poslední spravedliví. To si radši přečtu Mudrce Bidpaje, Pána prstenů nebo Bibli.

        2. To:Sysop
          Ano, ja vim ze lze. Vim, ze praxuje pro sebe. Snazim se jen z verejnych i neverejnych zdroju nejak zjistit, jakej je rozdil mezi oligarchou Babisem a rekneme namatkou oligarchou Bakalou. Oligarcha Babis se pasoval za premiera, dela vsechno naprimo a bez bilych koni v pozici premiera, narozdil od jinych oligarchu, treba Pokorneho, kteri stoji za CSSD. Oligarcha Bakala stoji za jinymi stranami, takze mne jde o to, v cem je Babis jinej nez tihle oligarchove. Cetl jsem nazor, ze pustil bolseviky k moci, ale oni od te moci nikdy nwodesli uplne, jen se museji delit s bolseviky z jinych stran nez KSC.
          Kdyz tedy lide chodi protestovat proti Babisovi, proc stejne neprotestovali treba proti Bursikovi, kterej stal napriklad za zavedenim „ekodane“ na likvidaci starych vozidel? Proc neprotestovali stejne proti Topolankovi, jehoz vlada to prosadila? Proc zrovna Babis je terc? Benesova byla za hvezdu a najesnou ohrozuje..nezavislost soudnictvi? Soudy jsou uz nezavisly i na zakonech, podle kterych by mely rozhodovat a to nezpusobila Benesova. Kde byli demonstranti, kdyz soudy odsoudily Petra Kramnyho nebo Lacinu? Kde byli demonstranti, kdyz se zacala v Praze ODS hrabat lidem v penezenkach za parkovaci zony? Proste..prijde mi to cely divny a nevidim jadro selmy psovite

          1. Pokud to nechápeš, tak asi nemá smysl ti to vysvětlovat. To je asi jako se divit, proč jsou za vraždu větší tresty než za rozbití huby. Babiš už je prostě moc a navíc je to dost odpudivej psychopat s hroší kůží. Kapka ke kapce a pohár přeteče. Dřív politici odstupovali i pro podezření z nějaký nekalosti (zdravíme Upřímného Standu) a tenhle sráč se nechá slyšet, že neodstoupí ani když ho odsouděj. Prostě lidi víc sere. Bakala je napůl mytická postava, nikdo ani pořádně neví jak vypadá, o Pokornym ani nemluvě, ale držka toho slovenskýho estébáka čumí odevšad (A to mi to jeho agentství nijak zvlášť nevadí). Co oko nevidí, srdce nebolí, ale u Babiše už nejde ani o to mlaskání, ten se drží moci jak hovno košile.

            1. Jak Babiše nemám rád, tak v tom „neodstúpím“ mu upřímně fandím. Nikdy jsem neměl rád odstřelování politiků skandály, protože jsem přesvědčený, že na každého se dá něco najít a že naprostá většina těch skandálů má nějaké ošklivé pozadí, ne poctivý úmysl o zlepšení poměrů.

              1. To:Jihocech Honza
                Dneska jsem se dozvedel, ze soud osvobodil Kevina Space z obvineni za zneuzivani. Trochu to ma suvisnik. Presne takhle vznikaj skandaly. Podival jsem se na kauzu Capi hnjzdo pohledem ridice dodavky a co jako Babis udelal zle? A i kdyby udelal, maji nejaky odposlechy, nebo jiny dukaz, ze to zorganizoval presne kvuli dotacnimu podvodu? A je skutecne jedinej, kdo si sahnul na dotace?
                Stejne jako s tema korunovejma dluhopisama. Byl jedinej, kdo me mel? Nebyl..tak proc se obuli zrovna do nej? Protoze odrezal od penezovodu vsechny ostatni a hrabe jenom pro sebe. Narusil leta fungujici penezovody a ostatni oligarchove zacinaj susit hubu. Bohuzel, nikdy neslo zadnymu politikovi o zlepseni pomeru. Pokud po zasahu politiku m nejakemu zlepseni pomeru doslo, tak jen omylem, jako bonus pro obcany..

                1. Problém je, že stát prorostl jako plíseň do celé země. Ve střetu zájmů jsme všichni. Ale cestu ven z toho nevidím.

                  1. To:Jihocech Honza
                    A co to je takovy stret zajmu? Ja v nem ziju asi celej zivot, protoze napriklad nemuzu pracovat v kolektivu, protoze moje zajmy se vzdy stretavaly se zajmy jinych lidi a proto sedim v kabine sam a mam klid.
                    Asi jsem blbej, ale tim stretem zajmu jako se u Babise mysli, ze jeho zajmy se stretavaji se zajmy jinych oligarchu?

                    1. Jozka: No a teď si představte, že se dostanete do vysoké politiky a budete rozhodovat třeba o dostavbě dálnic, daních z pohonných hmot, podpoře pro železnici, mýtu na…

                    2. To:Jihocech Honza
                      Na to mam presnou odpoved. Mne se takova vec nemuze stat ani omylem. Ani na lokalni ani na nejvyssi urovni. Mam sice nejakiu predstavu, jak by stat mel fungovat, ale moje predstava se nemuze nikdy potkat s predstavou ostatnich ani v polovine. Mozna ani s vasi predstavou.
                      A pokud se budeme bavit o penezich, nejsou stredobodem myho vesmiru. Dokonce nejsou ani na druhym nebo treba patym miste myho zebriku hodnot. Takze..nevim. Nezabyvam se nepravdepodobnyma vecma.

                    3. Jasně, jen jsme chtěl poznamenat, jak strašně stát za posledních sto let nakynul a jak se s ním potkáváme na každém kroku.

                      Rubáš nemá kapsy.

                    4. To:Jihocech Honza
                      Prave ze rubas nema kapsy tak nechapu, proc se vsichni jonej za penezma jeste si je stradaj. Co mi jako bude v 70ti platny ze mam miliony na ucte kdyz se mi nepostavi? Nebo neudrzim myslenku a stolici? Jasne ze nejaky penize by asi clovek mit mel, ostatne taky pracuju, ale k cemu je dobry mit miliony na ucte, to nepochopim.

                    5. Re: Jozko
                      21.7.2019 v 1:22

                      Ono treba staci, kdyz tvoje dite prodela nejakou fatalni nemoc, nebo uraz. To ti tak provetra ucet, ze bys cucel.

                    6. Uraz je ještě vetsinou dobrej, ale chronicky onemocnění, to je potom průvan v keseni. Nebo když neco potká tebe. Nejlip neco co ti znemozni makat. To se pak usporeny miliony siknou. Zeptej se Adenedhela, az se tu ukaze, jak se zije invalidnimu duchodci ve triceti.

                    7. Peníze jsou fajn mít, umožněj ti příjemnej a pohodlnej život. Akorát se nesmíš stát jejich otrokem, no. CO jsem tak pozoroval těch pár milionářů co znám, tak ty jejich miliony jsou v podstatě vedlejší produkt toho, že jsou v podnikání úspěšní. Nejde o žádný Kellnery nebo Buffety, ale o lidi co si prostě kdysi založili nějakou malou firmu aby se uživili a ono se jim dařilo. Ne každej musí začít podnikat s vidinou jachty v Karibiku, dokonce bych řek, že je to spíš na překážku. Je dobrý mít cíle, ale taky je dobrý, aby ty cíle byly realistický.
                      Milionář v důchodu si může dovolit lepší životní styl, stravu a doplňky než socka v důchodu, což mu umožní prožít ten zbytek života příjemněji a s méně starostmi. Pokud je senilní tak je mu to fuk, ale ne každej důchodce je v sedmdesáti senilní.

                    8. To:shane, Sysop
                      Nebyl jsem u doktora cca 15-20 let. Kde je napsano, ze bych musel nejakou zavaznou chorobu vubec resit? Ze budu zit o dva tri roky dele? K cemu by to bylo dobre? Mozna mam nejakou chorobu a nevim o ni, tak ziju v klidu. Nelpim na zivote, nemam potrebu se tu udrzet za kazdou cenu, az to prijde, tak klidne umru, jako miliardy lidi prede mnou a miliardy lidi po mne. Rodina si poplace, jejich zivoty pujdou dal, stejne jako muj zivot jde dal, kdyz mi umrel napriklad otec. Lide se boji smrti uplne zbytecne, kazdej umre az se naplni jeho zivotni draha. Nikdo s tim z nas nic neudela, muzu umrit za par hodin, az vyjedu a nekdo se do mne blbe trefi. S cim si jako mam lamat hlavu?

                    9. To:shane
                      Co to je „lepsi zivotni styl doochodce“? Kebyze se nahodou doziju duchodoveho veku, budu sedet na zahrade, krmit ptaky a srat mlady svejma blbejma kecama. Cestovani si uzivam dost a merou vrchovatou uz ted. Ziju od cca 16 let tak, abych si uzival zivot bezprostredne, delam co mne bavi, neziju s planem „az budu v duchodu, budu zit“. Chapu, ze to je o celkovym pristupu k zivotu, vetsina lidi to ma jinak a to je jeden z duvodu, proc nemuzu pracovat v kolektivu a proc si moc nerozumim s lidma…

                    10. Jožko: Jste stoik, nebo samuraj-zenový buddista?

                    11. nebo zdědil bydlení. Jinak by si na tu zahrádku musel vydělat. On lepší životní styl není jen cestování, ale třeba i mít slušný bydlení a nemuset se klepat kde vezmu na nájem, nebo si moct dovolit kvalitní potraviny a nemuset žrát odpad, jinak nebude mít na nájem. nebo třeba to, že si budu moct dovolit zubní náhrady. Nebo že mě doplatky za léky a potravinový doplňky nezruinuje.
                      Nebo třeba že budu moc i v důchodu jezdit vlastním autem, nebo si zajít někam za kulturou, nebo si budu si moct koupit knížku nebo cokoliv co mě zajímá, aniž bych musel škudlit každou korunu. atd

                    12. Heel, Jožko, kolik ti je? Když mi bylo dvacet nebo třicet tak podobný řeči ved skoro každej. Po čtyřicítce už je tolik neslýchám. Padesátníky co na všechno serou protože stejně umřou už snad neznám vůbec. A to je remcalů plný česko.

                    13. Jinak tady ani nejde o to jestli bude nebo nebude žít dýl. jde o to, jak ten zbytek života prožije. Jestli v bídě a starostech nebo alespoň trochu důstojně. Opravdu bych nerad skončil jako ten důchodce z tý Krylovy písničky.
                      A pravda je, že aktivní důchodci se spoustou činnosti a zájmů mívaj delší a kvalitnější život a líp jim slouží zdraví a mozek než těm, co akorát hnijou u televize.

                    14. Stanislav Komárek měl jeden pěkný postřeh: že nejvyššího věku se dožívají církevní a akademičtí hodnostáři (nikoli farní kněží či odborní asistenti). Proč to tak je ponechává laskavému čtenáři.

                    15. No jasně, žádnej stres, dostatek duševní aktivity, jsou v teple a nepředřou se a maj slušný příjmy na to, aby mohli dobře jíst a bydlet. Dnes to asi bude trochu jiný, ale ve středověku to platilo. Nobilita sice taky měla dobrou výživu, ale vedla dost fyzicky namáhavej kočovnej život a válčila, což na zdraví nepřidá ani když se ti podaří z bitvy odejít po svejch.

                    16. Ale on psal právě o dnešku. Aspoň u nás na fakultě bylo těch různých pamětníků docela dost.
                      A Benedikt XVI. abdikoval už před šesti lety (to to letí) ze zdravotních důvodů a pořád je tady.

                    17. Já zas ten dnešek neznám natolik, abych mohl soudit. Ale věřím, že to tak klidně může bejt.

                    18. No von i ten Havel. Druhý období byl ve špitále víc jak doma a jak šel do důchodu a skončily stresy a rajzování, tak tu strašil dalších 8 let. I když on se teda žádnýho velkýho věku nedožil.

                    19. Na těch šedesát marlborek, které dával v mužném věku, to doklepal daleko.

                    20. No jéje. To ještě byli chlapi chlapy. Ne jak ty dnešní sněhový vločky :-)

                    21. 75 je málo? na to jakej vedl život se dožil hodně….

                    22. Na jeho životní styl je to slušný. Jinak to žádná hitparáda neni, není to ani průměrná doba dožití u mužů.

                    23. ne průměrná ale střední doba dožití. Teď jsem na to koukal a Havel to plus mínus dal, je to asi 76 let.

          2. Je poměrně hloupej a moc lakomej, nechce se dělit, nerespektuje pravidla a chce si všechno dělat sám. Takhle se to tady nehraje, to je celý.

            1. Zase nežij v iluzi že má všechny toky pod palcem Babiš. Jemu jde o Agrofert a jeho aktivity a ostatní penězotoky zas tak neřeší, tolik kapacit zase nemá, musí řídit vládu. A od krajský úrovně dolu už to jede jako za stara, tam má Babiš jen malej vliv.

              1. Však taky moh bejt v pohodě, kdyby nedělal bordel u mariášnickýho stolu. Bavíme se o první lize, ne o okresním přeboru.

              2. To:Shane
                Urcite nema pod palcem vsechny financni toky v cely zemi. I kdyz EET..kdo vi. Nicmene, podarilo se mu rozbit penezovody na ty vysoky urovni a presmerovat je k sobe a svym lidem. A jako tresnicka na dortu je financovani mimovladek. Chapu, ze spousta z nich je uzitecna. Nicmene, pokid takova Transparency je mimovladka, proc teda bere prachy od vlady(ze statniho). Co je na nich potom nestatni, mimovladni? V cem jsou mimovladky mimovladni, kdyz jejich lidi sedej na ruznejch ministerstvech a ucastnej se tvorby zakonu?

                1. On ovládl jen část penězovodů. V podstatě hlavně ty, co už ovládal i předtím, akorát to bylo dražší. V oblasti působnosti Agrofertu Babiš nemá a neměl konkurenci. Do politiky šel jednak proto, aby ty peníze ovládal přímo bez prostředníků, proto aby dostal pod palec finanční správu a pak proto, aby moh líp likvidovat prípadnou konkurenci nebo zájmový subjekty. Celá jeho činnost se ale týká jen úzkýho pole aktivit Agrofertu a jiné oblasti zas tolik neřeší, protože z nich nic nemá. Sice dovoluje sosat svým příznivcům, ale to je v politice celkem normální a větčina kmotrů to má posichrovaný na víc stranách a rozhodně si nedělám iluze, že by ANO bylo v tomhle směru imunní. Ti si chtěj taky nahrabat a zcela jistě jsou napojení na lokální čerpače, zhusta na ty samý jako jejich předchůdci v úřadě. Zas takovej přetlak kmotrů není.

        3. To je naivní. Tuhle zemi řídí nějakejch deset nejvejš klanů. Vy se tady dohadujete že by politik měl pracovat pro voliče (checht, taková kravina!) a přitom se můžete jenom dohadovat, jestli ty prachy v tom jsou Péťovo nebo Zdendovo.

          Jedinou jistotu máte že nejsou Andrejovo, protože ten starej kolenovrtskej škrt si dělá všechno sám a nikomu líznout nechce nechat. Takže teďka sedí na tygrovi a musí se kurva dobře držet za uši, protože až spadne, bude mela.

          Nebuďte furt jak malý naivní děcka.

          1. To:Arnold J Rimmer
            Vsak jasne. Proto tolik kriku, Babis nenecha nikomu jinymu nic. Mozna se stalo neakutecne, spojili se nespojitelni na zaklade „nepritel meho nepritele je muj pritel“ a jedou v tom spolecne, potom se i tezko rozkrejva to financovani chvilkaru. Ja nejsem odbornik na nic, jen vim, kolik bylo na fakture za prepravu blbejch dvou repraku a trech beerjetu, a nejak mi jejich matematika nevychazi. A to jsem to nevezl na Letnou, ale na nejakej blbej alternativni festival…

            1. Vizte 20.7.2019 v 23:47 o patro vejš.

              1. Jo, diky, vsiml jsem si pozde…

            2. U takovýhleho masovýho protestu je možný spoustu věcí získat od sympatizantů zadarmo. U charitativních koncertů a akcí je taky spousta věcí zadarmo nebo za náklady. Ty firmy to maj jako propagaci nebo to prostě berou jako příspěvek na dobrou věc. Buď si jistej že po financování Milionu chvilek jdou Babišovi lidi jak slepice po flusu a finanční správu snad nikdo jinej než Babišovi lidi netvoří. měl na to šset let aby ji zcela ovládnul.
              A o tom že by Babiš nenechal nikomu nic si můžeš akorát tak nechat zdát. Od krajský úrovně níž to všechno jede po starejch kolejích. To je mimo Babišovu rozlišovací schopnost

              1. To:Shane
                Tak neverim, ze by nekdo nekomu jen tak „za naklady“ neco pujcil. A i kdyby,tak naklady na dopravu toho celyho vybaveni musely bejt v sesti az sedmimistnejch sumach…neznam nikoho, kdo by daroval nekomu jen tak treba 600 tisic CZK. Vy ano?

                1. Sponzorské dary. Slyšels? Ostatně, on jim nikdo žádnejch 600 tisíc nedal, jen jim poskytl zdarma aparaturu, jejíž pronájem by stál 600 tisíc. Tudíž o nic nepřišel, jen nevydělal. A to je ještě otázka, nakolik je vytíženej a jestli by mu ta aparatura ten stejně akorát neležela ve skladu. V tom případě byl akorát šulnul. A pokud má někdo miliony, tak celkem v pohodě oželí potenciálně ušlý zisk a místo toho radši podpoří něco na čem mu záleží. Lidi co jsou za vodou už mívaj k penězům jinej postoj než běžnej člověk.
                  Ale tak či onak, buď si jistej že Babišovi lidi na tom makaj až se z nich kouří a jestli tam je nějaký šméčko, tak se to brzo dozvíš.

                  1. To:shane
                    Ja tu sumu pouzil jako priklad, ale kazdopadne ano, vim co jsou sponzorsky dary. Chapu vsechno, co jste napsal. Presto tomu neverim. Kdyby nic jinyho, aspon by nekde na tech svych strankach meli napsano „aparatutu zapujcila bezplatne firma XY“ nebo „dopravu doochodcu z Ostravy zabezpecila jako dar firma ZX“. Chapete co tim myslim? Ja to nikde nenasel. Cimz nechci rict, ze to nikde neni, mozna jen neumim dobre cist nebo hledat.
                    No..a velmi silne mi to pripomina protesty „Za slusne Slovensko“, mimochodem Seliga je byl podporit svym ubohym slovnim projevem.

                  2. To:shane
                    A vzpomnel jsem si neco jako nefinancni plneni a jak okolo toho byl nejakej humbuk v suvisniku s volbou Zemana. Nejak po nem nekdo chtel, aby to nejak nekde uvadel..nechce mi se to hledat. Takze by to nekde meli mit asi napsany, kdyz jsou takovy transparentni..nebo uz jsem proste jen unavenej a chtel bych po nich hodne…

                    1. OK, proti víře není argumentů. Snad jen – Dočkej času, Andy už na tom maká. Pokud něco najdou, tak to pořádně rozmáznou, to si piš.

                    2. To:shane
                      Proti vire neni argumentu. Jsem realista v tom smyslu, ze chci odpovedi na otazky. Cela politika je otazkou viry, protoze racionalne bych musel rict, ze volby jsou nahovno, stat by meli vest manazeri se schopnostmi a napriklad soudce by se dalo nahradit pocitacovym programem, kam by se zadaly vstupni parametry a vypadl by z toho rozsudek. Protoze u soudu v podstate jde jen o to, ze jsou dukazy plus a dukazy minus a i kdyz nejsem programator, umim si predstavit, ze by takovy program nemel vetsi chybovost nez dnesni soudnictvi.
                      Co se tyka politiky, tak bud potrebujeme libovolne velkou partu kecalku, co budou recnit nebo potrebujeme efektivni spravu „veci verejnych“. Ta efektivni sprava podle mne by znamenala, ze se zrusi cca 60% statnich uradu bez nahrady, zuatanou pouze urady vnitra, obrany, infrastruktury, soudnictvi a financi. Vsechno ostatni je nadbytecny. Zaroven by bylo potrebne zrusit cca 80% predpisu, zakonu a narizeni, protoze spoustu veci si lide muzou resit bez ucasti statu. Napriklad stavby. Co je komu do toho, co si postavim na svem pozemku? Maximalne sousedi. Takze to je muj pohled na stat.

                  3. shane, tak akorát prd a ne sponzorské dary. V téhle lize se na tohle nehraje, tohle není fesťák, kde můžete vyvěsit iks poutačů s reklamou a něco vyvařit.
                    Je to do koruny zaplacený i se ziskem pro danou rentálku – jen se o tom na tom „transparentním účtu“ bohudík nedočtete. Vás shane by to porazilo a dost dalším lidem by se výše částky pěkně zalomila v řiti. Nevím úplně přesně, kdo to platil. Vím ale rámcově kolik, za co a vím, kdo to fakturoval. Byla to současná, nejmodernější a ultraprofi technika – tedy nic, co by jen tak „leželo ve skladu“ jako nějaké dvě starší jeté reprobedny, víte?
                    shane, buďte opatrnej :D

                    1. To:servisdok
                      Jasne ze to bylo drahy jako zlaty prase v zivotni velikosti. Nevyznam se v elektronice, ale zivim se dopravou. Urcite to tam neprivezli v jedny orezly dodavce a tak zustava vlastne jedna jedina otazka. Kterej majitel dopravni firmy by dal nekomu „darem“ par stovek az tisic litru nafty, platy ridicu, praxhy pro lidi, ktery staveli podium? Tady v Bratislave, kdyz si Slusne Slovensko delalo podium, vyplaceli „brigadnikum“ 6 eur na hodinu cash na miste. Jak to dali do ucetnictvi? Je to vubec legalni?
                      Pointa je v tom, ze kdyz jsem jim poslal mail s temito otazkami, tak zustal bez odpovedi. Uplne. Ani za tecku v predmetu mailu jsem jim nestal. A tenhle organizator Seliga jde recnit na Milionovy chlivek? Ma za sebou nejaky skoleni financovany OSF. Stejne jako jeho antisexualni kamoska Karolina Farska. Tahle banda celozivotnich studentu, neschopnych se uzivit nejak smysluplne, nam bude urcovat..co vlastne chteji? Chteli demisi Fica, chteli demisi Babise, ale nejaky program „den pote“ uz nedali. A tak jen rozesiraji. Ja mam rad konstruktivni destrukci, tedy stylem „tohle zbourame, protoze chceme postavit tamto“. Ale tyhle demonstrace mi prijdou samoucelny, bez pointy. Cemu to tedy ma slouzit?

                    2. Na druhou stranu, když máš na účtě pár mega který musíš vyplejtvat na tu akci, tak to neni takovej problém jako když s kámošema děláte na sousedově louce fesťák. A oni ti prachy na tom účtě maj.
                      Tahle snaha najít na tom za každou cenu nějakou levotu je už celkem směšná. Levárny a malý domů tam patrně nějaký budou, ale takhle primitivní a snadno prokouknutelný opravdu ne, Babiš by po tom skočil jak slepice po flusu a Chvilkaři to moc dobře vědí. Ono je patrně dokonce velmi pravděpodobný, že po finanční stránce to v tuhle chvíli bude opravdu košer, protože by bylo zbytečný riskovat zhroucení celýho podniku kvůli hrstce usmolenejch drobnejch.

                    3. Tenhle komoušskej argument „a kdo to vlastně platí“ jsem nikdy neměl rád. Jako by lidi nemohli být oprávněně naštvaní. Nějaký oligarcha anebo tajná služba mohou dav usměrnit, mohou ho nasměrovat někam, mohou to přiživit, ale většina té akce je spontánní. Ať to byl Pinochet v Chile, nebo Majdan na Ukrajině, nebo syrská občanská válka, nebo naši chvilkaři.

                    4. Mně nevadí, že to někdo platí. Mně vadí, že transparentní účet není transparentní a celý ten podnik není transparentní ani trochu.
                      Nepamatuju situaci, že by autobusový dopravky i železnice dělaly takový manévry s posilováním linek, přidávání vagónů a výpravami zvláštních – kvůli jedné demonstraci – a hlavně zadara.

                    5. Však co, tak si zademonstrovali, my se jim vesměs vysmáli, a kolem poloviny listopadu odpojíme na týden internety a jedeme dál, močálem černým kolem bílých skal.

                    6. servisdoku, vy nejste z Prahy co? Když tu byl před pár dny koncert Eda Sheerana, tak metro posilovalo až do půl druhý do rána a to tam bylo blbejch 80 000 lidí. Posilování MHD je běžná praxe kdykoliv se v Praze děje podobná masová taškařice. Vychází se z předpokladu, že prodloužení provozní doby a zkrácení intervalů je mnohem menší komplikace než když ti v metru a okolí zůstane o půlnoci trčet čtyřicet tisíc nasranejch lidí nebo aby se v okolí místa konání snažilo zaparkovat pětadvacet tisíc aut navíc.
                      Vozidla a lidi na to maj, peníze na přesčasy taky takže žádnej problém.

                    7. Mistrovství světa v hokeji dtto.

                    8. Jinak abych to dovysvětlil – Praha ( jiné územní celky) mají připraveny a secvičeny krizové plány pro různé typy krizových událostí. tyhle plány jsou koordinovány s dalšími orgány veřejné správy a samosprávy a IZS a jejich cílem je minimalizovat dopad oné události na běžný život v Praze. Není to tak dávn o když v Praze nacvičovala obec a IZS co dělat v případě masového teroristického útoku na metro. jela v tom PČR, DP HMP, ZS HMP, nemocnice, MP, radnice městské části, magorát a kdovíc ještě. Situace, kdy se do Prahy nahrne v krátkém časovém intervalu obrovské množsatví lidí navíc rovněž patří mewzi krizové události, naštěstí takové, které se dějí každou chvíli, takže všechny zainteresované složky už to maj dávno v malíku. Navíc je to brnkačka, ví se to dopředu a je čas nahnat lidi do práce a překopat měsíční plány. (Větší průser je výpadek metra, ten se děje nečekaně). V případě koncertů se povolává do akce MP, PČR, dělají se dopravní uzávěry, stanovují se provizorní parkoviště, vytvářejí se dočasné zóny se zákazem parkování mimo rezidentů, posiluje se MHD. Předpokládám, že podobné plány ma i středočeský kraj, takže není celkem problém posílit příměstské vlakové linky a podobně.

                    9. Spoje se úplně běžně posilujou i kvůli skautskýmu setkání, koncertům, místním slavnostem… Že to nevíte, neznamená, že se to neděje.

                    10. Neměl jsem na mysli Prahu, to je stát ve státě. Už den dopředu běžely reportáže o tom, jak dopravní podniky z Moravy vypravují do Prahy zvláštní autobusy a nebylo jich zrovna málo.
                      Nikdo ale nevysvětlil, zda si demonstrující ty autobusy sami platili, nebo zda platili jen běžné jízdné, o tom nikde nepadlo ani slovo, přitom jsem to celkem pozorně sledoval.

                    11. Panebože, vy jste fakt zblblí… Kapacita naplněná, zájem trvá > vypravením zvláštních spojů se kapacita navýšila. Co za tím hledáte víc? Jako že dopravní společnosti poslaly fakturu Sorosovi?

                    12. To-podotek
                      Vy jste snad v životě neřídil žádnou dopravní firmu. Žádný dopravce nemá v garáži 5-6 autobusů, které tam jen tak stojí a čeká se až na nějakou příležitost pro posílení. Ani v Praze, ani mimo Prahu. V Praze se podobné situace řeší tak, že u BUS dopravy se v dané době stáhne pár vozů z linek, které nejsou zapojeny do akce a posílí se linky u akce. U metra to nejde vůbec. Tam nemůžete dnes již nic posilovat. Možná v noci ano, ale ne ve špičce. Tam jsou dnes intervaly na hranici bezpečnosti a nelze je již snížit. U železniční dopravy je to podobné, jak u BUSů. Nikdo z dopravců, kdo provozuje dálkovou železniční dopravu nemá vozy navíc. Takže vypravit zvláštní vlak zdarma je blbost. Další problém s dopravou těch mimopražských lidí vidím v jednom. Do jednoho BUSu se vejde 50 lidí, do jednoho vlkau 800. Tak si to spočítejte, kolik potřebujete BUSů a vlaků na dopravu 150 mega lidi z venku do Prahy. Přičemž to vše nikdo předem neorganizoval, prostě nějaký výpravčí v Holomócu viděl že tam čeká mnoho lidí, tak vzal mobil a přistavil další vlak, nebo totéž autobus? To si snad ani nemyslíte vážně.

                    13. Metro v neděli zcela jistě posilovat lze. V neděli totiž logicky není ve špičce. Takže děkuji za poučení.
                      Železnice samozřejmě zvýšit kapacitu umí, děje se to zcela běžně. Ano, vlak se nezdvojnásobí, ale přesto se kapacita zvýšit dá.
                      A ne, nedělo se to náhle – jejda, je tu hodně lidí, zvýšime kapacitu – lidé od dopravy nejsou hloupí a umí předvídat a kapacitu v přepravních směrech navyšovat s předstihem.

                      Co že jste to vlastně chtěl říct?

                    14. Shrnu to: říkáte že v neděli nelze zvýšit kapacitu dopravy na řekněme páteční? Jejda, a proč? §1?

              2. Měl bys toho Bábu líp poslouchat.

                Když chtěli milony, tak jim je dával jako každej jinej. Když začali chtít desetimiliony, tak ho začali srát a začal zkoumat jak optimalizovat náklady. Když chceš zákon a nejseš premiér, je to holt drahý. Voni ty chudáci tam musej taky živit dost rozvětvený rodiny.

                Zbytek bez komentáře.

                1. To:Arnold J Rimmer
                  Ja mam naposlouchany hodiny a mozna uz stovky hodin ruznejch projevu. On vlastne nelze, kdyz kricel na Kalouska, ze „zkorumpovana pravice“ ho donutila vstoupit do politiky. On musi vedet nejlip, kolik a za co se davaly penize politikum. Proto asi rika ze vsichni jsou zkorumpovany, sam jim ty prachy daval. Ve spouste veci lze, ale tohle mi jediny dava trochu smysl.

                  1. No jasně že nelže. Porušil omertu a pravidla a proto mu taky zalejou nohy do betonový kostky. Ne že by ten fakt z něj dělal nějakýho lepšího člověka, ono vlastně se moc škody ani nestalo, lidi lpějí na svých důvěrně známých iluzích, jinak cítí jistý diskomfort. A proto je po zásluze veřejným nepřítelem č. 1 všech.

                    Jak na ně tenkrát ve sněmovně řval „To vy jste mne zplodili, to vy jste zplodili Babiše“ tak to samozřejmě neni žádná prdel, ale poměrně suchej fakt a Bába asi dostal sérum pravdy. Ne ale sleduj ho, když se neovládá, schválně.

                    1. To:Arnold J Rimmer
                      Pruser je, ze on se umi vzdy ovladat. Kdyz takhle vyjel na Kalouse, ani se mu nezvysil tlak a kazdy slovo mel dopredu pripraveny i s gestama. On je psychopat v medicinskym smyslu toho slova. Nema emoce, dokaze je predstirat, vsechno dela s jasnou kalkulaci.

                    2. Tak to bych zase neřek. Ovládá se slušně, ale občas mu to ujede. To jsou pak ty jeho největší excesy. U něj je spíš průser že moc nerozlišuje mezi objektivní realitou a svejma představama. Ve svejch představách je to co dělá naprosto normální, akorát všichni ostatní jsou pokrytecký svině co po něm jdou. On svym způsobem soudí všechny podle sebe. Proto absolutně nechápe, že by někdo moh zastávat jiný postoje. Viz to jeho „Tolik peněz do nich pumpuju a oni furt protestujou“.

                    3. No, zase nezapomeň že on je to mistr polopravd a sebeklamů. Nejeden zločinec se domnívá že byl k páchání svých zločinů donucen zlou společností nebo systémem a hledá vinu všude jinde než v sobě. A babiš je mistr ve svalování viny na kohokoliv jinýho. V tomhle je jak malý dítě. A navíc mu to jeho příznivci žerou. Ostatně, co má říkat jinýho? „Jsem od malička chamtivá oportunistická svině co jde přes mrtvoly?“

                    4. Už se začínáme cyklit.

                      Podstatný je, že ta hra tady vždycky měla nějaký pravidla a když vidíš vysokýho politika, musíš se ptát automaticky: „kdo tě pase, šmejde?“ To samozřejmě nevylučuje existenci nejakejch antisystémovejch Zemanů a rúznejch podobnejch idealistickejch divnolidí, ale stůl hospodářů v týhle hospodě, tam maj pevně svý židle Péťa, Zdenda a další. Měl tam židli i Andrejko, jenomže to blbý slovenský mačo se přepilo borovičkou, takže začalo vyvádět, dokonce jim to tam poblil a vynadal jim do kurev. Něco takovýho se přece nedělá. No tak mu jako v každý správný putyce ukážou kde má svině píču, na tom neni celkem nic vzrušujícího, ani nic, co bysme museli sáhodlouze rozebírat.

                      Ale jestli chceš mít furt nějaký iluze, řekni to radši rovnou

                    5. Ono je to jedno. Tohle bych mu i odpustil. Co je nejvetsi pruser je to, ze furt zvedá mandatorni vydaje statu a navzdory nejvetsi konjunkture za x let furt zatina sekeru. Rezervy uz prozral a ted zacina zvedat dane. V dobe konjunktury! A az ekonomika pujde dolu, tak se z toho vsichni poserem. Ten curak nas všechny prijde pekne draho.

                    6. Shane: No jede na tygrovi, tak holt se musí držet za uši, jak jen nejlíp dovede.

                      Úplně se vymknul kontrole a vidíš, sám sis došel na to, že je vlastně i v tvým zájmu, aby klucka obnovili zpátky status quo. :)

                    7. To:shane
                      Mandatorni vydaje statu se zvedaji kontinualne od nepameti. Ja se pamatuju, jak po sametu rikali, jak mame v CSSR rozbujelou byrokracii a jak jsme policejni stat. Meli jsme na celou tu CSSR cca 29 tisic fizlu a cca 120 tisic statnich uredniku. Dnesni cisla jsou uplne jinde. V CR je tabulkovej stav fizlu 42 tisic a v SR 24 tisic. Statnich uredniku(podle toho co vsechno zapocitate) muze byt zhruba 400 tisic v obou republikach.
                      Vydaje na duchody budou stoupat vzdy uz jen proto, ze starne populace, tezko s tim neco dwlat. Smula je, ze nikdo neudelal reformu, takze lidi se statnim duchodem mohlo ubyvat a cim dal vic by bylo lidi se soukromym duchodem, kterej by nebyl vydajem rozpoctu, na druhou stranu ani prijmem. Takze tohle by prislo tak jako tak bez ohledu na vladu.

                    8. No, kdyz sel do politiky Fischer, tak ho nikdo nepasl. Proto taky vyletel, ani se neohral.

                      Ja sice chapu, jak System funguje, ale neznamena to, ze s tim souhlasim. Proto mne Bures sere, protoze lze vic, nez ti druzi, namisto klidneho rozkradani statni kasy vymyslel EET a porad ma fasistickou potrebu predelat tento stat jako money machine jen pro nej.

                      Milionovy chlivek je traparna a navic… zcela zbytecna.

                    9. Bém byl prej taky na zacatku cistej. A na konci.. Ech, darmo mluvit. Si ho proste koupili.

                    10. To:shane
                      Slusnej clovek politiku nedela. A je jedno, jestli se jmenuje Fiser nebo Bem. Na to musi bejt povaha srat se jinym lidem do zivota…

                    11. Kde píšu slušnej? Píšu čistej, a to opravdu není synonymum pro slušnej.

                    12. Milion chvilek je traparna, ale zbytečná neni, protoze Babisovi pridelava starostia a dela problemy a on pak nema klid na hraba.. teda na praci… Takze dobrý, i kdyz to samozřejmě zadnej jinej vysledek mít nebude

                    13. To:shane
                      Podle mne je to uplne zbytecny. Divadlo pro media, pro zviditelneni par umwlcu, o kterych jsem v zivote neslysel, vlastne..co jako chteli dosahnout? Nechteli predcasny volby, nemaji zadnej plan. Jen rozbit a..co dal? Baba by dal demisi. Byly by predcasny volby. Baba by je opet vyhral. Jakej by to melo smysl?

                    14. To:shane
                      Jasne ze mu to zerou. A bude mu to zrat cim dal tim vic lidi. Presne proto, ze je oportunisticka a chamtiva svine, rozdava z penez ktery nejsou jeho a tak ho to neboli. A taky si je vedom,ze by ty prachy nijakym zpusobem neprinesl domu. Takze klidne prida duchodcum i maminkam, z jeho to nejde, ale lidi ho budou milovat. Kalkulace jako krava. Chtel okopirovat Ficovy vlaky zadarmo, ale to se mu nepodarilo, tak aspon zavedl velky slevy. Lidi ho milujou. A Mara mu dela skvely PR, takze je to napohled dokonaly. Pomaha mu v tom policie a SZ, protoze kdyby ten pripad s capim hnizdem byl tak jasnej, jak nam servirujou, uz by byl odsouzenej. Jenze tohle je pripad, kterej nejde vyhrat, jenom to muze vyhnit do ztracena jako korunovy dluhopisy. SZ poda za rok kbzalobu, protoze musi a soid to za tri roky v tichosti zastavi. Kdyz to zastavi, bude cela Letna rvat o poruseni nezavislosti justice, kdyz ho odsoudej, bude tretina naroda rvat o objednanym rozsudku. A podle prava si myslim, ze mu neprokazou zadnej umysl a kde neni umysl, neni dotacni podvod. Nezapkminejme,ze ta vec ma za swbou devet auditu, ktery nic zevaznyho nenasly…

  5. !OFF TOPIC
    Sysope nebo někdo s bližším vztahem s germánií, co tam lidi říkají třeba na tohle?
    https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/reichstag-berlin-prikop-bezpecnost.A190719_062346_zahranicni_bur

    1. Zeptam se. Problem ale je, ze Germani drzi hubu a krok. Dokonce jsem pred tydnem mel zajimavou situaci, kdy jsem zjistil, ze s vyjimkou jednoho cloveka, cele oddeleni vyvoje jsou lide, kteri absolutne nevi nic o prvni svetove, netusi nic o roku ’39, maji jen mlhave znalosti o prubehu druhe valky. Ten jedinej, co to dobre zna, je typek, co jako jedinej krome me ma Uni a je mu 60. Drtiva vetsina vysokoskolaku (FH) je okolo 35 a ti maji totalne vymyty mozky. Tim padem jim zcela chybi nejaky precedens, ktery by v hlave rozsvitil cervene svetlo.

      1. Co se teda učí o první polovině 20. století? Švindlkaust a pak nějaké bojování kolem?

        1. Nevim. Muj osobni dojem je, ze se tam ucej uplny lejno. Prisel mi na pracovni pohovor cerstvej abslovent FH a to, co on vedel, vedi u nas pubosi v patnacti. Takze chtit, aby mel v hlave jeste dejiny Rise, je sci-fi.

          1. puboši v patnácti umí sestavit lego pole návodu, víc bych od nich nečekak..
            To není tak špatný výsledek.

        2. Mrkněte k Pecinovi, na diskusi o Sosnarové. To se jen tak nevidí.

  6. OT: moje anglictina bohuzel neni na takove urovni, abych porozumel hodinovemu videu s Trumpem a medii v zahlavi stranky. Pokud by to nekoho nesralo, mohl by sem napsat co tam povida? Diky ;)

    1. http://neviditelnypes.lidovky.cz/justice-nesnesitelna-lehkost-vladnuti-ii-fgz-/p_spolecnost.aspx?c=A190718_220656_p_spolecnost_wag
      Jo i soudci jsou přetížení…
      A baba Benešová to má pevně v rukou tu spravedlnost…

    2. A co s tím jako? Pokud jste to četl, soud meritorně nerozhodl.

      1. Nerozhodl, ale rozhoduje. Banální spory, které by král Šalamoun rozhodl za jedno odpoledne, se táhnou roky, chudáčci jsou strašně přetížení, a najdou si čas šikanovat někoho za hospodské řeči na fejsu?

        1. spory se táhnou roky, protože obžalovaní se aktivně snaží, aby se to ty roky táhlo. To jsou furt samý obstrukce, nemocenská, omluvenky, odvolání… ono se to nasčítá. A většinou to jsou občanskoprávní spory. Trestněprávní spory se obvykle rozhodujou dost rychle, zvlášť když je obžalovanej nějakej jouda, co nemá na drahý právníky.
          Navíc, to co je uvedený v článku je normální přestupkový řízení, to nedělaj soudy ale přestupková komise obecního úřadu. To se sfoukne ajn cvaj.

          1. Volksgericht by s tím byl rychle hotov…

            Sfoukla by se, kdyby se do to sráč Zeman nesral. Uvidíme podle výsledku, jak moc být loayální k liberálně demokratickému zřízení.

  7. To:Sysop
    Podle mne by EET prislo tak jako tak. Zajimavy je, ze zatimco v CR byl okolo toho velkej cirkus, tafy v SR zavedli ted E-kasu, to je stejny, a nikdo ani nepipnul. Jen nadavali,ze licence na ten system drzi jen par firem a jsou kurefsky drahy. A zavedli to vsem najednou a bez rozdilu. Uz driv se z velkych obchodaku, retezcu pump a podobne odesilaly celkovy denni trzby na denni bazi, dneska vsichni, s detailama a online.

    1. Podle meho nazoru EET nic neresi, jen zveda vydaje provozovatele. U nas v prdelakove to byl duvod k zavreni hopsody, ktera tu jela Pa+So. Hospodskej v doochodu to delal proste pro kamarady, protoze jinak kazdej chlastal doma v „myslivecke misnosti“, do cehoz se obvykle navezly manzelky a obsah mistnosti vymetly i s vajglama jeste pred pulnoci.

      Ted je to tak, ze hopsodu, kterou vlastni obec, si za korunu pronajali hasici, ten hospodskej je tam zase, ale dovnitr se dostanou jen mistni a zvani. Bejt luftak, docela mne to sere.

      Nicmene, byl to priklad. Co mne osobne se tyka, je KH, coz je zcela zbytecna buzerace, protoze ucetni toci doklady v ramci DPH uplne stejne, kdezto takto ma s tim vic prace plus FU ceka na sebemensi chybicku, aby moh’ vymerit tucnej flastr. Kuriozni napriklad bylo, z kdyz jsem odesilal KH za jednu firmu v qetnu, tak na mne web FU hulakal, ze kdyz nemam co hlasit, tak velmi pravdepodobne si koleduju o kontrolu (!). Ze jsem v qetnu mel nulovej obrat, protoze aktivity jsem proste presunul mimo EU, to se KH nelibilo. Kurva doprdele co mne ma nejakej zajebanej sw buzerovat?

      Ze megaobchody a firmy, kde je brutalni obrat v malotrzbach v tomto zpusobu dokladovani jely uz davno – no a? To jako v kazde prdeli ma bejt hytlermarket? Nebo naopak – kazdej ma jezdit nakupovat do mesta? Proc proboha?

      Ja nevim, co maji Nemci, jestli maji nejake EET a KH, ale denne rano si v malym pekarstvi kupuju dve Butterbreeze a nikdy jsem nevidel, ze by tam majitelka mela aspon kasu.

      1. EET (ruku v ruce s KH) řeší vše, co Babiš sliboval – pořádně to nandat podnikatelům. Co si má co taková odporně bohatá kadeřnice nebo hospodský vyskakovat, žejo. Jen ať si to pořádně užijou a ty prachy o který okradli vobyčejný lidi ať jim zhořknou v krku.

        1. Podle mne jde nekde ve tretim az ctvrtym planu o vytvoreni portfolia potencialnich masticu pro Agrofert. Kdyz to nevyslo s imigrantama, tak sahneme do vlastnich kadrovych rezerv. Zkrachovaly hospodsky muze klidne porcovat kurata, nebo zpracovavat soju, zejo.

          1. Sysop: s imigranty to vychází dobře, Režim Ukrajina šel loni z 10k na 20k a letos na 40k zrychlených žádostí ročně. K tomu se přidávají Režimy Ostatní státy, Srbsko a Indie. Ostatní státy zahrnují Mongolsko, Filipíny a ještě něco. Kvóty jsou řádově nižší než Ukrajina (1k Mongolsko a Filipíny, 2k Srbsko).

            K tomu pochopitelně běží standardní řízení. Ne, že by se zkrachovalý hospodský nemohl zapojit do procesu výroby sojových buřtů, ale problém je jeho lokace – to ten imigrant z Ukrajiny neřeší, Bureš si jistě dobře pamatuje umístěnky a Ukroše pošle tam, kde je potřebuje a těm nic jiného nezbude, u Asiatů pak už vůbec ne.

            Celkově nám sem ale takových 50k imigrantů ROČNĚ frčí, nicméně to je oficiální, přátelská cesta a tak je to OK, jinak nás Bureš pochopitelně tvrdě a nekompromisně ochrání, jak hřímal u voleb do EP z billboardů. A s neziskofkáři sem-tam sehrají divadlo, když se pohádají, jestli tady jeden Ali se svými čtyřmi manželkami může nebo nemůže brát sociální dávky.

            1. Celkově nám sem ale takových 50k imigrantů ROČNĚ frčí, nicméně to je oficiální, přátelská cesta a tak je to OK, jinak nás Bureš pochopitelně tvrdě a nekompromisně ochrání, jak hřímal u voleb do EP z billboardů. A s neziskofkáři sem-tam sehrají divadlo, když se pohádají, jestli tady jeden Ali se svými čtyřmi manželkami může nebo nemůže brát sociální dávky.

              Jo, jo a největší prdel je, že když se Ali vykašle na ČR, půjde do Německa, bude dělat tu nejpodřadnější práci, tak bude mít víc větší mzdu než většina Čechů.

              1. Nejen to, Ali nema problem brat davky na vsechny manzelky. Zatimco polygamie neni v EU povolena, tak ale davky muze Ali brat na kolik manzelek potrebuje. Nevim, jak v Nemecku, ale v Rakousku stoprocntne ano.

                Nemci resili problem s Turky, davno pred Makrelinou imigraci. Turkyne sedi doma na prdeli a rodi o 107, Turek se nekde flaka a financuje to Nemecko. Nicmene, nikdo s tim nehnul, i kdyz tech manzelek bylo nekolik. Nabyt vice zen v EU nelze, ale privandrovat s nimi lze fpohode.

                Mozna jen spekuluju, ale pokud by clovek nabyl (koupil) ovcanstvi nejake slimacne zeme, nasledne tam nabral optimalni pocet manzelek a naburacel s nimi z5 do EU, tak co? Bude na nej pohlizeno jako na ovcana EU, protoze toto ovcanstvi ma take a tim padem smolik, a nebo se proste vzda EUovcanstvi a zazada o imigrantsky azyl a zensky muze mit v klidu doma? A nebo je EU tak rasisticka, ze kdyz nemam cernou hubu, tak proste imigrant z Afriky bejt nemuzu?

    1. To je tichá a pečlivě plánovaná mentální genocida evropy. Kdo se bude míň bránit islamizaci, deindustrializaci a dalším svinstvům které pro nás globální elita má přichystané? Vzdělaný a sečtělý člověk, nebo pologramotný idiot co jde vyřvávat na náměstí a demonstrovat jen proto, že ostatní retardi tam jdou taky?

      V evropském chalifátu nepotřebuješ vzdělání. Jen kobereček a odolné čelo :-P
      A švédsko i s tou Grétardovanou holkou je prototyp islámského chalifátu. Taková laboratoř v malém.

      Mimochodem, v socializmu bylo tak kvalitní vzdělání, že i Kennedy prohlásil, že SSSR vyhrál vesmírný závod ve školních lavicích.
      I my jsme byli v první desítce s úrovní školství. A dnes se nevejdeme ani do první padesátky světového žebříčku.

      1. Alláh se o klima postará :-)

        Školství v USA v těch letech nebylo tak špatné. Za druhé světové byli chlapci povzbuzováni v tom, aby se stali inženýry a vymysleli něco, čím Japíkům zatnout tipec, a to se táhlo do padesátých let.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017