Brexit. Všechno už tu kdysi bylo. - zpět na článek

Počet komentářů: 268

  1. Tady se opravdu zdržím komentáře.

    1. Proč to nekomentuješ? Příliš odvážná myšlenka na tvuj brainwashingem zpracovaný mozek ? Pokud je fašismus totalitární zřízení řízené zájmem korporací, co je potom teda EU jiného ? Eu je jasně byrokratický totalitární mechanismus sledující zájmy nikoliv 750 milionu svych obyvatel, kteri nemohou ani volit jednotlive funkce v Europarlamentu, ale fasisticka diktatura sledujici zajmy nadnarodnich korporaci. Potud 100% souhlas s D-Fensem a jeho prirovnanim.

      Ma to ale jeste jeden rozmer, ktery DFENS asi nevidi. Po 2. sv. valce veskere know-how Hitlerovy 3.ti rise utilizovali v USA. Dnesni mainstream v USA si muze s Goebelsem ruku podat. Neni to jen o barvach na tisteni dolaru, je to take o preventivnich valkach a niceni pripadne opozice, nez se stihne zformovat a o crowd controlu, mainstreamu, barevnych revolucich a prumyslove vedenym valkam jako soucasti narodniho hospodarstvi USA. (za nejakych 214 let historie asi 20 let nevalcili, takze maji od vyvrazdeni Indianu opravdu na co navazovat.)

      http://www.loonwatch.com/2011/12/we-re-at-war-and-we-have-been-since-1776/

      Takze EU neni na urovni nacisticke 3.ti rise, protoze centrum momentalniho nacistickeho superstatu je ve Washingtonu a Brusel je jen efektivne centralizovanou kolonii, kde to „ridi“ US protektorka Adolfa Merkelova, zlomena zenska na drogach a odposlesich CIA, kterou by meli zavrit do ustavu pro choromyslne a ne ji prezentovat v mediich jako Velkou Vudkyni k lepsim zitrkum pro 750 milionu lidi.
      Kdyby chtely USA zkorumpovat 27 vlad clenskych statu EU, asi by je to stalo vice prace, drog, odposlechu a vysledek by asi nebyl zarucen, viz nas prezident Zeman, ktery se Shapirem vyrazil dvere, neziskovkam, mainstreamu a kavarne navzdory. Porad dost dobre nechapu, jak se relativne kulturni 750 milionova Evropa muze nechat manipulovat 350 miliony vypatlanych Americanu, kterym sadlo z hamburgeru sezralo mozek, ale je fakt, ze my jsme prodelali 2 svetove valky, ve kterych ti nasi nejlepsi padli, zatimco v USA meli 80 let naskoku budovat v klidu kapitalismus a zamorske kolonie…

      P.S> Pokud vrazda britske MP Coxove nekomu pomohla, tak urcite Eurointegristum a fasistum z Washingtonu. Nechci ani naznacovat, ani omylem.
      Podobnost s falsovanim prezidentskych voleb v Rakousku s korespondencnimi hlasy je ciste nahodna. Co taky cekat od naroda, ktery odpali mrakodrap s vlastnimi lidmi a falsuje utoky islamistickych teroristu ve Francii, pricemz jim CIA jeste umete cesticku. Porad to same dokola, at uz operace Gladio anebo Northwoods. Anebo Gliwice a Gulf of Tonkin incident.

      1. Fasiste byli vice nacionalisticti. To EU zcela zasadne chybi, naopak se snazi nas naredit se vsemi barvami. Ostatni aspekty zustavaji. No,… mozna Duce udelal trosku vice pro chude lidi v otazce zemedelstvi. EU podporuje spise korporaty.

        1. Nojo, multikulti fasismus je vyvojove nadrazen rasove podminenemu nemeckemu nacismu. To je presne ta hloupa chyba, o cem pise DFENS, protoze je blby, kdyz ma oficialne rasisticky nacisticky stat za Fuhrera borce, jehož otec Alois byl potomkem služky Marie Schickelgruberové a 19letého židovského mladíka Frankenbergera.
          To by se v multikulti fasistickem Svedsku stat nemohlo, tam by se podobny puvod pokladal za jednoznacne plus.

  2. Smutná paralela, snad je třeba jen vyzdvihnout větu „Kdyby tiskl peníze jako současná EU, potřeboval by jen papír a barvy a příjemci by si pomocí nich rozvraceli svoje ekonomiky sami.“ Jako bonus nejen příjemci, dokonce i vlastní banka centrální se snaží ochromit ekonomiku hned dvěma účinnými kroky. Inflací a ovlivňováním kurzu. Ještě nějakých pár roků souhry vlastního podrážení si noh a doražení evropskou unii a jdeme do kolen. Za světlé evropské zítřky!! Smrt aby tu unii pojebala.

    1. Inflace a ovlivňování kurzu – to nejsou 2 různé věci, inflace je pevně danou součástí měnového kurzu.

      1. Vice versa, ovlivňování měnového kurzu se dá dlouhodobě dělat jen skrze monetární expanzi, což mívá vliv na kupní sílu peněz.

        1. imho zduraznil bych to slovo dlouhodobe .. jinak CNB co roky tiskne CZK a nakupuje za ne cizi meny aby umele drzela kurz CZK/EUR na 27+ muze ve finale ten balik penez (bude to radove bilion korun) co pak prohodi z cizich men zpet do CZK sterilizovat a vznikne „jen“nikoliv jen ucetni ale realna ztrata cca radove 250+ mld Kc … ale asi spis necha ten novej bilion vklidu v obehu a tak se prubezne od zacatku intervenci zveda inflace … CNB ma z ustavy pecovat o stabilitu meny pod cimz si holt mysli ze znamena mirna inflace… jinak v USA i jinde se zcela vazne uvazuje krome QE1,2,3 … o realizovani helicopter money …

          1. Jelikož přirozený je spíš růst kupní síly peněz, tak přetlačit jej a přihodit k tomu 2-3 procenta bych jako „mírnou“ inflaci asi neoznačoval.

        2. Ne tak docela, měnový kurz se může změnit bez zásahu domácí centrální banky – pokud se změní cenová hladina v cizí zemi. Ale jinak je to v zásadě jak říkáte, jen jsme každý mluvili a různě dlouhém období.

          1. Neřekl bych, že je to délkou období, spíš jde o terminologii. Já napsal „ovlivňování měnového kurzu“, čímž jsem myslel cílené úsilí nějaké skupiny lidí. Změnit se měnový kurz může z hafa důvodů, které s centrální bankou nemají co do činění. O tom žádná. Slovo dlouhodobé jsem pak přihodil jen proto, že krátkodobě může centrální banka také použít své devizové rezervy, pokud nějaké má, k intervenci ve prospěch své měny. Jakmile ale rezervy vyčerpá, zůstane ji jen to jediné, expanzivní monetární politika, ať už se to technicky nazve a provede jakkoliv.

      2. Jako, když to někdo někdy napíše a „odborníci“ k tomu i odhodlaně přikyvují, tak je to pravda všech pravd a konec pochybování.

        Jsou to naprosto dvě odlišné skutečnosti, jež mohou a taky nemusí mít příčinu v měnovém kurzu.
        To jako při stejném objemu peněz v ekonomice inflace nemůže nastat, žeé? Boží prostoto!!!
        Nakonec v jistou formu Boha věří polovina populace, tak proč by nemohlo v ekonomickou víru věřit pár odborníků.

        1. Pokud máte nějaký problém, možná byste měl vyhledat odbornou pomoc, tady jej nevyřešíte.

        2. Inflace – zvyšování cen bez „tištění“ peněz může nastat jen při nějaké katastrofě apod, a je vždy dočasná.

          1. lol. Rikas to vazne anebo si delas srandu ? Deutsche Bank, ta zapachajici zdechla mrtvola drzi rizikove derivaty v cene 55 biliónů Euro – pětinásobek HDP celé Eurozóny, 18ti násobek HDP Německa. Pokud ti nepripada jako katastrofa, ze Nemecko vyhlasi klidne uz zitra, ze je hospodarsky kaput a ze odepsali penize, ktere by stacily na 18 let provozu celeho Nemecka, ze tam maji nejakou „drobnou ucetni chybu“, tak fakt uz nevim, co si predstavujes pod pojmem balancovat na hrane totalni katastrofy.

            1. Jfb zcela správně konstatoval, že pád Deutsche Bank by měl jen krátkodobý vliv. Deriváty by se přecenily, některé až k nule, ostatní banky převzaly byznys DB, za rok a půl nejhůře by všecko frčelo vpřed vlastně lépe než dřív, protože by se trhy pořádně pročistily. A to je laissez faire scénář, kterým keynesiánci straší studenty! V reálu DB padne, ostatní dostanou tučný bail-out, chlév bude jen marginálně čistší a pojede se také dál, s pořádným hrkáním a o dost pomaleji.

              1. postup s deutsche bank by byl asi podle podobneho scenare jako v USA (tam to zaclo myslim s Fannie Mae a Freddie Mac), tedy ECB by ty junkies od DB odkoupila atd …

                https://en.wikipedia.org/wiki/Subprime_mortgage_crisis

                https://en.wikipedia.org/wiki/Federal_takeover_of_Fannie_Mae_and_Freddie_Mac

                1. Klíčová je otázka času, Lehmani také padli, protože byli hodně v hajzlu, první větší na řadě a (možná) neměli patřičný „pull“.

                  Dále jen technická, domnívám se, že zatímco Fed různý hajzlpapír kupuje, ECB to akceptuje jako kolaterál.

                  1. Kdyby byli LB skutečně v hajzlu, tak z nich věřitelé na seniorních nezajištěných dluhopisech nedostanou do dnešního dne přes 60% původního nominálu. Někomu se musel otočit palec dolů. Investiční banka, byť sebevětší, je v US systému stravitelné sousto. Byla to politicky řízená destrukce. LB se dali sanovat mnohem jednodušeji a levněji, než obě dvě monstrozní hypoteční agentury a velké banky se spoustou junku zabaleného do přerejtovaných derivátů.

                    1. Vždyť jsem také řekl, že neměli dostatečný „pull“. To se prostě občas stane, rychlý vývoj v kombinaci s nedostatečným politickým zajištěním.

                      Fannie a Fredie jsou v podstatě detašované federální instituce, tam byla situace zcela jiná.

                      A 60% s odstupem sedmi let je tristní výsledek.

                    2. Lehmani byli prd ve vetru oproti tomu, co se deje dnes. Tehdy to byla jedna predluzena banka s blbym portfoliem, dneska to je na celem bankovnim sektoru a Deutsche neni jedina, ktera drzi derivaty v obludnych meritcich. To se neda s Lehmanovcemi vubec srovnavat, ted jsme o osem let jinde a problemy s Lehmanovcemi se nejen nevyresily a nejen nedoslo k zadnemu ozdraveni, ale naopak ty problemz se ted rozrostly do globalniho meritka a vynasobily desetkrat.

                      Odepiste z Deutsche 90% kapitalu s tím, ze prijde jen drobna krize a banka bude mit nedobytne pohledavky. Gratuluji, prave jste odepsali 16 let hospodarske aktivity celeho Nemecka s tim, ze po sedmi letech krizovym managementem a tistenim penez ve velkem zmensite nesplatitelne pohledavky na 8 let hospodarske aktivity celeho Nemecka anebo 2 roky hospodarske aktivity cele EU.

                      Paneboze, to zadny bankovni system neustoji, prijit pred lidi v cele EU a rict – sorry hosi, ode dneska 2 roky nedostanete vyplatu, protoze jsme se uklikli a koupili rizikove investice. To skonci obcanskou valkou a bankeri budou viset na lampach jako ozdoby…

                      Ja osobne si nedovedu predstavit, jak treba Slovaci, kteri platili Recku na Euroval budou platit radove 100x tolik na Nemecko.
                      To proste nemuze dopadnout dobre.

                    3. To je normální důsledek situace, kdy se to nenechalo popadat a problém se jen odsunul. Děje se to nejméně dvě staletí a vždycky kolem toho někdo řval, že konec světa nadešel. Přitom se jede dál, dokonce se bankovnictví reformuje stále k horšímu.

                      Ale k věci. Odpis je jen účetní operace. Ve skutečnosti ta toxická aktiva jsou stejné sračky den před krachem jako den po něm, krach je jen okamžikem odhalení problému. Vtip je v tom, že celé to domnělé bohatství neexistuje, nebylo nikdy vytvořeno, takže jeho účetní likvidací utrpí jen jeho přímí vlastníci a na ně napojení partneři. Je jen morálně i ekonomicky nezbytné, aby ztrátu nesli.

                      Skutečně důležité je v se v takové chvíli bránit pokusům sanovat průser z veřejných rozpočtů, protože to skutečně bolí, když se reálné zdroje z kapes veřejnosti přesouvají, aby přifoukly bublinu.

                    4. Souhlas.
                      Kope se do plechovky uz dlouho a jeste se system nerozsypal.
                      Jen tech otroku je 2x vice nez pred cca 60 lety…na nich to vse drzi.

                    5. to je neco jako ten cigan, co ucil kozu nezrat a po 14 dnech, kdyz uz to skoro umela, tak ta potvora chcipla hladem.
                      V USA je letos realna recese pres to, ze FED pumpuje do ekonomiky 3 biliony dolaru rocne. V EU je realna recese uz 2 roky.
                      Z Ruska se mohou zapadni analztici pokakat, ze maji 5% recesi, kterou letos patrne snizi na 1%.
                      Ve skutecnosti je mezi nama a „RUSKEM zmitanym sankcemi a recesi“ rozdil necela 4% a pokud to pujde podle trendu, tak letos bude mit Rusko mensi deficit hospodareni, nez nase slavna EU.

                      Problem je, ze recese v EU prichazi do jeste ne tak uplne odeznele recese pred 8mi lety, kdy treba realna ekonomika CR zustava pod urovni roku 2008, zatimco Rusko udelalo od dob Jelcina mensi hospodarsky zazrak a klesa po dekadach strmeho rustu.

                      Takze ono to kopani do plechovky speje k velice rychlemu a velice neodvratnemu konci. Je teda fakt, ze 99% ovcanu to dopne, az v Lidlu uvidi prazdne regaly a na bankovnim uctu uvidi krasnou nulu, ale to bude uz kapku pozde neco resit.

                    6. Nu, v USA a v EU je rálná recese, různým tempem běžící, již dvacet let, minimálně. Já osobně si za ty samé peníze co před DESETI lety koupím asi polovinu, v některém artiklu třetinu, toho, co tenkrát. V USA je to to samé.

                    7. Koupíte si méně i za svůj plat? Nebo za plat někoho, kdo dělá srovnatelnou práci jako Vy před těmi deseti lety?

                      Inflace, jakkoli není o co stát, není to samé co recese.

                    8. Když spustili Fed v roku 1913 stála unce zlata 20,67 dolarů. Teď stojí 1280.

                      Chápu, že salámovou metodou to tak nevypadá, ale banksteři na tištění ničím nekrytých peněz a inflací za těch sto let reálně ukradli z ekonomiky 83% objemu reálné kupní síly v neprospěch všech lidí, kteří si nespoří ve zlatě, nemovitostech a podobně.
                      Ani když jste důchodce a strkáte své celoživotní úspory do důchodových fondů a akcií , tak si moc nebudete vyskakovat, přinejlepším na tom budete o něco lépe , než ten, co strčil peníze do slamníku. Rozhodně nikdo není takový frajer aby přišel před lidi a řekl v roce 1913 s tím, že za 100 let zhodnotí uspory o 6400%. Ale inflace takový borec je, bohužel opačným směrem, protože inflace znehodnocuje.

                      Krom reálné recese je inflace a míra zadlužení další bubbák, který USA dříve nebo později zakroutí krkem. V současné době jsme totiž v USA svědky stagflace, stagnující ekonomiky a rostoucí inflace, kdy centrální banky nemohou jen tak vytáhnout tiskařské nádobíčko a pumpovat další peníze do přehřáté ekonomiky, jinak spustí hyperinflaci a domaček z karet spadne.

                    9. „… To skonci obcanskou valkou a bankeri budou viset na lampach “
                      Vy mi pripominate toho chlapika na rohu 4th Ave a Main s ceduli „The end is nigh“
                      https://redeeminggod.com/wp-content/uploads/2012/01/The-End-is-Nigh-2012.jpg

              2. Že tohohle přiblblýho trolla ze sputniku ještě krmíte :(

          2. imho inflace ve smyslu vseobecneho zvysovani cen muze nastat velmi jednoduse napr. razantnim zvednutim cen ropy na svetovych trzich, vypadky na strane nabidky pri stejne poptavce …

            1. To jsou vlastně dvě stejné věci, co jmenujete, ne?

              Obojí jfb klasifikuje, zdá se celkem odůvodněně, jako krátkodobé příčiny.

  3. Snad ještě jedna drobnost. Traduje se, že se historie opakuje. Jednou jako tragedie a jednou jako fraška. Pokud jsou D-FENS závěry správné, čeká nás frašková část oné druhé půlky. Tak se připravme na kabaret zvrácenosti unie.

  4. Brexit nebude, i kdyby měli někoho zastřelit.
    Osobně mi přijde divné, že zastřelením politika dojde (podle zveřejňovaných preferencí) hodně lidí k názoru, že EU se tím nejspíš asi nějak změnila a namísto Brexitu budou hlasovat pro setrvání.

    1. I kdyby to náhodou vyšlo, tak je tu osvědčený irský model.

      1. Na ten mám copyright já :-)

        1. ROTFL!

          BTW..“…Většina lidí si myslí, že koncern IG Farben jen vyráběl Zyklon B“
          Oh ne!
          Jejich reportoire byl bohaty, mimochodem zyklon B objevil nemecky zid: https://cs.wikipedia.org/wiki/Fritz_Haber

          Apropos, Zyklon B zustal dost popularni, v Cesku se pry vyrabi dodnes jedna jeho varianta -> Uragan D. (ale na webu uz jej nenabizeji)
          http://www.rozhlas.cz/radiozurnal/publ_izurnal/_zprava/37564

          1. Kdyby pouzivali dymovnice na krtky, tak by dneska nebylo cim cistit zahrady? Ja nechapu, proc se vzdy lidi upinaji az na samotny prostredek. Jsem rad, ze se v koncentrakach hromadne nepodrezavalo, jinak bych si dneska chleba musel trhat a mazat maslo rukama. Lidi jsou neskutecne blbi.

            1. V Německu se to snad už takhle dělá, nebo jak jinak byste chtěl uříznout chleba nožem s čepelí ne delší než 8.5 cm?

              1. Mozna to bude ten duvod, proc dnesni chleba v Nemecku zacina mit prumer spise italske bagety. :-)

                1. Pritom je reseni tak jednoduche, zakazat prodej nekrajeneho chleba.
                  Dotovat nebo dodat zdarma krajece chleba, melounu, zeli do kazde rodiny.
                  Noze vymazat ze vsech filmu, knih, novin, pohadek.
                  Zadat kampan na zle noze.

                  1. 1984

              2. A není to tak, že nůž s čepelí delší, než 8,5cm JEN nesmíte mít v kapse na veřejnosti?
                Copak v kuchyních a řeznictvích nejsou nože delší, než 8,5cm? Nebo na ně musíte mít v Německu zbrojní průkaz?
                Proč tu melete takovéhle demagogické ptákoviny o obecném 8,5 centimetru, trhání chleba apod.?
                Jste úplně normální?

                1. Heh, no ono je obecne dost blbe kupovat 2 druhy chleba, jeden normalni a druhy, ktery muzete legalne vzit treba na piknik nebo na vejlet a nebudete riskovat vezeni za to, ze si ho chcete nakrajet adekvatnim nozem.
                  Je celkem pochopitelne, ze vyrobci predkrajeneho anebo bagetotvorneho chleba ziskavaji konkurencni vyhodu nad tradicnimi prave proto, ze lidi jsou proste pohodlni a radeji si zvykaji na EU compliant varianty chleba, nez na pokutu a pripadne i basu :D

              3. Jistě, Sysop nakopne trháním chleba, pzkudk vypustí blábol o 8,5cm a další, než by si ověřili fakta, melou o italských bagetách a nekrájeném chlebu..

                1. OK.
                  Tak ja si to nastudoval a mam stale spatnou zpravu. Sysop chce zjevne v Nemecku krajet chleb na verejnosti nozem delsim nez 12cm. A protoze to neni soucasti jeho tradic a zvyku a nezivi se krajenim chlebu nekde na Octoberoderanderefestu, tak bude zatcen a potrestan…

                2. fakta jsou jedina. Muslimske no go zony sidale budou zit vlastnim zivotem a pokud budou multikulti urezavat ovcim a kozam zaziva hlavu na ulici pulmetrovymi macetami a delat si z nich halal, tak na to euro pomahat a chranit budou hazet bobek. Az budou muslimove vylezat z no go zon jako krysy a urezavat hlavy lidem, tak uz bude kapku pozde to resit.

                3. Já krájím chléb zásadně vyhazovákem (přece se nebudu ohýbat, abych vytáhl z kanady oboustranně broušenou dýku), takže se mě těch 8.5 cm zatraceně týká. Krom toho si tu dýku schovávám na lidi bez smyslu pro lehkou nadsázku :-)

    2. On jeste nekdo veri predvolebnim preferencim coby nezavislemu a serioznimu zdroji?

    3. Jakypak „kdyby meli nekoho zastrelit“? Vzdyt pred par dny odpraskli tu Coxovou, i kdyz to zrejme bude mit opacny ucinek (vice lidi je pro Brexit).

    4. To je samozřejmě hodně podezřelé. Pravděpodobně to nemá žádný vliv, jenom se musí nějak zamaskovat zkreslené odhady průzkumů, které hovořili pro brexit. Na druhou stranu, dost lidí nemá na tyhle věci žádný názor, jenom si plují životem, je jich bohužel fakt hodně a Británie nebude výjimkou a pro takový to může být dobrý impulz jak hlasovat.

  5. Pokud se nepletu, tak Dolfa zakazal koureni v dopravnich prostredcich a i na nekterych pracovistich. Celkem se divim, ze jeho fotku nemaji antihulici ve svych klubovnach.

    Co jsem koukal, tak Italove si sice take odhlasovali zakaz huleni v restauracich, ale take oproti lonsku jsem tam videl dost radikalni pokles navstevnosti. V uzavrenych nakupnich centrech je treba cele patro od Mekace az po kdejakou kavarnu a nikde ani noha. Venku na parkovisti pak mala kavarna s predzahradkou narvana k prasknuti. Zeby nejaka chybka?

    No a co se Bushovic podniku s barvama tyce, tak je to dost podobnej model, jako dneska TTIP a Monsanto. Jak jde o chemii a leciva do zahranici, Amik nespi.

  6. K Brexitu – hezké video s českými titulky lze najít na webu http://desitka.org/?p=6998 (pokud vám nevadí, že to je komunistický web).

    Ze stejného webu z adresy http://desitka.org/nkbeu.pdf lze stáhnout velice zajímavou e-knihu (v češtině), autorů Paul Anthony Taylor, Alexandra Niedzwiecki, Matthias Rath a August Kowalczyk, (ten poslední jmenovaný byl vězněm v koncentračním táboře Osvětim – pobočce chemičky IG Farben Osvětim a přežil). Na konkrétích faktech dokumentují, jak EU vznikla v režii chemického, petrochemického a farmaceutického Kartelu s cílem kontrolovat multibilionové globální trhy v nově vznikajících oblastech patentovaných chemických výrobků. Také je tam zmíněn D-FENSEM citovaný Walter Hallstein – prominentní nacistický advokát a klíčový strůjce „bruselské EU“.

    PS. K tomu chybějicímu zákazu kouření jen poznámka: Není bez zajímavosti, že to byla právě nacistická strana, která zavedla nejúspěšnější moderní zákaz kouření, když Hitler (bývalý kuřák) rozhodl, že kuřáci nepředstavují ideál jeho nadřazené rasy. Cituji z článku Victoria Hardy – (Americanchronicle.com), překlad a celý článek pod názvem Hitlerův zákaz kouření je na http://www.wp.topcz.net/?p=1548#more-1548

  7. Řekl bych, že je pořád pravděpodobnější, že brexit nebude, i když hlasování dopadne většinou pro leave. Nějaký důvod, proč to zrovna teď nejde, se najde. Cameron bude pořád premiér, v parlamentu většina příznivců setrvání v EU taky zůstane (pro je půlka konzervativní strany a všichni labouristi). Bude se dva roky jednat. Mezitím EU něco Britům nabídne, někde bouchne bomba nebo bude nějaká menší válčička, stane se spousta věcí a za dva roky si sice vzpomeneme, že referendum bylo, ale „od té doby se situace změnila“.

  8. mam doma (urcite jde sehnat treba v antikvariatu v myslikovy ul, praha 1) skolni atlas svetovych dejin … nedavno jsem si jim listoval a bylo to pro mne inspirativni byt divakem mnoha tisiciletych risi ktere nikdy nemely skoncit ale nakonec stejne vsechny skoncily v propadlisti dejin, je tam k tomu i strucny textovy popis ke konci .. ale pro mne to bylo poucne … kdyz jsem byl na ZS tak jsem to v tehle souvislostech nejak nevidel … spis by bylo asi zajimavym nametem na clanek co objektivne s odstupem casu (i kdyz autenticke vnimani pametniku ma taky svoji vahu) vedlo k padu techto risi … imho existuje nejaka kriticka mezni velikost uzemi nad kterou uz se to z „ustredi“ blbe manazuje, muselo by se to nejak postmoderne ridit decentralisticky jinak to ma casem po vystrizliveni tendenci k rozkladu zvlast pokud se maji dodrzovat nejake demokraticke principy (vsude casem vyskoci nejaky separatista, nacionalista apod.,viz Rakousko pozdeji Rakousko- Uhersko a nasi narodni obroditele – zalar narodu) .

    Imho to nejlip ridej penize, banky a nadnarodni korporace (vsimnete si treba i Pfizer ale hlavne naftarskych, rafinerskych .. spol., staci dat vyhledat v googlu nejlepe anglicky nejvetsi akvizice vsech dob ..) samotne (resp. kapitalovy trh, zatim historicky FED, dolar a wall street po opusteni zlateho standardu, ale casem muze byt jinak) coz se ostatne deje a ty jsou schopny v klidu ridit v ere globalizace celej svet bez ohledu na to kdo je kde zrovna u lizu + nejakej ten policajt coz usa zatim ochotne plnej vymenou za inkaso zprostredkovanych prijmu prostrednictvim „ochrany“ svych strategickych zajmu v jimi urcenych oblastech sveta (on ten zanik kolonialnich mocnosti ve 20. stol. a vznik samostatnych statu se z dnesniho pohledu z hlediska byvalych mocnosti vubec nejevi jako spatnej napad, daji se ty byvaly kolonie podojit jeste mnohem lip nez kdyby byly pod nejakym protektoratem kde by se musela nejak dodrzovat demokracie, lidska prava apod.), ale rekl bych ze trend bude ze Cina mozna prevezme vudci roli i tady preci jen 1,4 mld je opravdu hodne lidi (btw na Zemi pribyva 400 mil. lidi kazdych 5 let)

    jinak tady je hezky videt jak byly rise v historii velike a s nimi se EU vubec nemuze merit

    https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_největš%C3%ADch_ř%C3%ADš%C3%AD_světa

    1. Co do velikosti se na několik těch říší EU sice nechytá, ale co do náročnosti na správu je to dle mě naopak. Jednak míra zalidnění mnohonásobně vzrostla, stejně tak jsme jinde technologicky, a za druhý má plebs mnohonásobně víc peněz a celkově si víc vyskakuje. Spoustu dnešních problémů by se dřív za problém nikdo neodvažoval ani označit. Blbý pomazánkový máslo je schopný zaměstnat stovky lidí na několik dní a to ne proto, že by způsobovalo černej mor nebo po něm odpadávaly kusy těla, ale protože se někomu nelíbí, jak se jmenuje…

      Centrální řízení je podle mě od určitý velikosti území/počtu obyvatel/národností a kultur/dosaďte si něco vlastního … skutečně nežádoucí. Nevidím důvod, proč si v rámci Evropy srát na hlavu s nějakými cly a šikanovat se v obchodu, když tu nikdo nežijeme na stromech. Sice to není ideál, ale donedávna se nám tu nepromenádovali teroristi, nekamenovali jsme a v sousedních osadách se neztrácel dobytek. Tak vo co go. Ale na to stačí blbá dohoda a není potřeba dávat někomu výkonnou moc, aby mohl přímo ovlivňovat zákony jednotlivých států. Nechali jsme se zlákat na dotace, který stejnak neumíme pořádně čerpat za cenu dalšího omezení svobody. Je načase se přestat spolíhat pořád na druhý a začít se zase osamostatňovat. Dát dokupy armádu, která je obecně v Evropě až na pár výjimek v tristním stavu (nadávejme si na Amíky jak chceme, ale oni jsou poslední západní zemí se opravdu silnou armádou), vyplet tu fůru řepky a začít pěstovat něco, co se dá žrát atd. Není potřeba se separovat a obestavět si hranice zdí, ale všeho moc škodí.

      1. Pane, do kamene tesat taková slova. Opravdu a bez ironie. Klobouk dolů za zdravý pohled na realitu.

      2. Ehm..ještě jsem chtěl dodat:
        Jestli se na nás dívají jen o něco vyspělejší bytosti z jiné planety /s náskokem jen tak +-200 let/, jak si tu doslova sereme pod sebe, na hlavy, řežeme si větve a sami se jako druh s jásotem ženeme do jisté záhuby, tak si nemohou neťukat na čelo. Nebo jinam, prostě tam, kde mají mozek :-)
        Nabízí se drobná paralela s běžnou, jakoukoli činností ovčana ČR:
        Pokud se v ČR něco – cokoliv „opravuje“, „renovuje“, „rekonstruuje“, modernizuje“ atd., tak proč je to vždycky nejméně o třídu horší, než bylo to staré ?
        Vždycky jsem si myslel, že pokud se cokoli rekonstruuje a modernizuje, tak by to nové logicky mělo být lepší, hezčí, na vyšší technické úrovni atakdále. Ale ono je to opravdu v 95% případů ještě horší, než „ten původní komunistickej krám“.
        Proč místo skutečného vylepšování všechno doslova kurvíme? Tam, kde byla cihelná příčka, namlátíme sádrokartony. Tam, kde dřív vydržela fermežová či syntetická barva deset let jen s vyblednutím, ale bez koroze, napatláme fakturačně ultradrahou značkovou srágoru, co po jedné sezóně leze dolů. Tam, kde byl 50 let původně festovní, mírně předimenzovaný elektromotor z MEZu, dáme při rekonstrukci sotva poloviční srágorku od Siemensu, třeba o stejném číselném výkonu, které ještě v zákonné záruce odejdou ložiska či shoří. A tak by se dalo pokračovat do rána jen z mého blízkého okolí. Můžete říkat co chcete, nikdo Vás neposlouchá, třebaže s tím pracujete čtvrtstoletí. Protože rekonstrukce, protože prachy a protože dotace.
        Všimli jste si toho ve svém okolí taky ?

        1. Koncem 80. let vysel v Dikobrazu vtip: Perestrojka -> dle RJ/CJ slovniku „prestavba“ -> dle jakehosi jineho technickeho slovniku „rekonstrukce“ -> a to je dle jakehosi dalsiho „navrat do puvodniho stavu“.

  9. Vsechno tu uz bylo, ale stoji za to si to ozivit… v jake forme.
    Hitler, IG Farben a nazisti -> eugenika.
    Nasli inspiraci v USA, kde to vse zacalo kolem 1911.
    Zrovna tak se Goebels nechal inspirovat jak vyrabet propagandu – opet USA behem WWI.
    A ten hakenkrojc – hindu symbol pro stesti – pravotocivy otoceny o 45 stupnu – ten tu taky byl.
    A hvezdicky v kruhu? https://en.wikipedia.org/wiki/Circle_of_stars
    Nic noveho.
    Jak poznamenal Alan Watts….hra se hraje pokud andel vyhrava, ale jeste nevyhral, a dabel prohrava ale jeste neprohral(*)
    (*)[The Book: On the Taboo Against Knowing Who You Are]

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017