Brainxit pohledem polského instalatéra - zpět na článek

Počet komentářů: 120

  1. Ten clanek nepopisuje realitu a predklada natolik extremni obrazek, ze mam pomalu pochybnosti, ze dany autor ma skutecne dlouhodbou zkusenost z UK. Oblasti, kde je vetsina deti ve skole neni bila je minimum, hadam ze jen nektere ctvrti Londyna ci jinych velkych mest. Zamestanani jako instalater ci uklizecka rozhodne Brity odmitana nejsou, i kdyz situace v techto oborech je jeden z duvodu pro plno lidi reklo v referendu leave. Hlavnim je asi nezvladnuta imigrace a chyby Westminsteru, ktere se podarilo demagogy hodit na EU.

    1. Jak může ochota lidí rozumně ocenit instalatéra či uklízečku souviset s Westminsterem?
      Pokud u nás v Čechách stojí hodina práce řemeslníka to samé či dokonce více (leckdy o mnoho více) než práce ouřady či prodavačky, proč si to tam v makovici nepřenastaví také tak?
      Byli hamižní, to je to …. když sousedovi nepustíš chlup, nediv se, že se na tu práci vysere a nechá to dělat za pár šupů Poláka nebo cikána ….

      1. Co mam vlastni dlouholetou zkusenost, tak Anglicane by si sice pro libru koleno nechali provrtat (jeden zakaznik si od nas koupil zarizeni po kouskach,aby si ho mohl slozit a usetril nejake penize – pritom nakupoval radove za statisice czk),ale na rozdil od Nemcu nemaji Anglicane takovy problem priznat,ze nakoupili techniku z CR.Nemec proste vyzaduje kamuflaz.Anglan ne.

      2. > Jak může ochota lidí rozumně ocenit instalatéra či uklízečku souviset s Westminsterem?

        Takto jsem to nepolozil. V nekterych oborech jsou lide vystaveny konkurenci pristehovalcu mnohem vice nez v jinych a pak zafunguje poptavka/nabidka a stlaci cenu prace dolu takovym zpusobem, ze se v podstate bez socialnich davek z ruky do huby neuzivite. Pokud mate rodinu a platite najem za byt, tezko budete konkurovat nekomu kdo ji nema a zije ve sdilenem byte s peti dalsimi. Jinak to melo dopady i na pracovni podminky, v nekterych oborech pak lze tezko diky tomu najit praci mimo agentury, ktere prakticky zamestnavaji jen cizince a jeste na zero hour contracts. Pak se proste nelze divit, ze se do toho nikdo z mistnich nehrne.

  2. Brexit neni a niky nebyl o vyhaneni polaku z ostrova a pokud ma snad Jacek ten pocit, tak ma prilis narostle ego.
    no a kdyz uz ma autor takovou oblibu ve fekalnich primerech, tak britove uz jen samotnym odhodlanim volit projevili neskutecnou statecnost a znovu celou evropu tahaji z totalitnich sracek. diky a nedelejte si prosim nic z tech idiotu co si honi ego komolenim nazvu Vasi vlasti, nevedi co cini.

    1. Jistě, že ne, ale pro vykreslení zastánců brexitu jakožto zlých a tupých omezenců se hodí všechno, tak proč je neoznačit rovnou za nácky.

      1. No, vzhledem k tomu, že nikdo z nich není pořádně schopen odpovědět na otázku, co se má stát nyní, se to o těch tupých omezencích skutečně neodbytně vkrádá na mysl…

        1. No to se ví poměrně jasně, dopis s oznámením o vystoupení z EU, jen ten srábek Cameron řek´že odstoupí a nechá to na září svýmu nástupci, takže partička co prohrála (zastánci stay) kvičí, že ta druhá strana neví co dělat a že by se mělo referendum opakovat, nebo že by na něj neměl bejt brán zřetel a další výplody zhrzeného ega jako řeči o podvodu a lhaní Farage v kampani, osočování voličů, kteří neměli stejnej názor, že to jsou starý nevzdělaní burani a podobně.

          1. No to se rad necham poucit. Jasne to neni a trhy to ohodnotili, Cameron jim jen dal cas neco pripravit.

            1. https://www.novinky.cz/ekonomika/408624-britanie-diky-brexitu-podstatne-usetri-na-novych-uverech.html Navíc jsem dneska někde zahlédl, že Francie chce lákat britské finančníky na nižší daně, to jsou mi věci…

              1. Nadhera. Zatim se podarilo masivne libru vuci dolaru na nejnizsi hodnotu za poslednich tricet let, coz u importni ekonomiky dovazejici i zakladni potraviny a energie je docela problem, ktery odeserou ti nejchudsi, dostat ekonomiku z rustu do recese, dostat penzijni fondy do stavu, kdy z nich nelze vyvadet penize, a pak kdyz zoufali drzitele libry vidi spasu i v dluhopisech statu, ktery se diky recesi zacne opet masivne zadluzovat, tisknout penize a odpiskal svou dlouhodobou rozpoctovou politiku, jsou levnejsi dluhopisy pokladany za uspech. Velka Britanie je snad jediny stat zapadni Evropy, kteri potreboval v minulosti peci MMF, jako nejaka zeme tretiho sveta, coz uz me ted ani neudivuje.

                1. … masivne devalvovat libru vuci dolaru …

                2. Schodek obchodní bilance GB je cca 30mld GBP (jen pro představu zahr. obchod je cca 510mld GBP, takže to není ani 10%), navíc oslabením GBP vzniknou příležitosti exportérům, a podpoří se domácí spotřeba a sníží se deflační tlaky. No, co by za to ČNB dala kdyby to šlo takhle jednoduše, že?:-) Váš nářek nad snížením výnosů ze státních dluhopisů je až zábavnej v kontextu se záporným výnosem např. v Německu.

                  1. > Schodek obchodní bilance GB je cca 30mld GBP (jen pro představu zahr. obchod je cca 510mld GBP, takže to není ani 10%)
                    30 miliard za prvni ctvrtleti a je to nejvyssi hodnota od roku 1955, viz https://www.ons.gov.uk/economy/nationalaccounts/balanceofpayments

                    > navíc oslabením GBP vzniknou příležitosti exportérům,
                    Jakym exporterum? UK je importni ekonomika a pozitivni obchodni bilanci maji jen u exportu financnich sluzeb, ktery bude zasazen Brexitem.

                    > co by za to ČNB dala kdyby to šlo takhle jednoduše, že?:-)
                    Znovu, CR je exportni ekonomika, UK neni.

                    > Váš nářek nad snížením výnosů ze státních dluhopisů je až zábavnej v kontextu se záporným výnosem např. v Německu.
                    Zadny, narek, jen v kontextu veci je to zoufalstvi drzitelu libry.

                    1. Podívejte (já sice mluvil o roku 2015), obchodní bilance není jediný a ani hlavní ukazatel úspěšnosti ekonomiky. USA dosahují pravidelně schodku o řád vyššího (a USD devalvoval jako prase a nikdo nehysterčil tak jako doomsayers teď), ČR má naopak přebytky, ale o úspěšnosti to neříká v celku nic.
                      Stejné zoufalství je to pro držitele CZK (při umělé devalvaci CZK), ale ukazuje se prstem na GB.
                      Nikdo nenaříká nad kvantitativním uvolňováním EUR (ohromným pumpováním peněz), respektive ti co si stěžují jsou posíláni do prdele. Navíc obchodní bilanci za 1Q těžko ovlivnil Brexit ve 2Q.
                      Z mýho pohledu to jsou jen plky zhrzenců.

                    2. plky odsouzencu na smrt. O probihajici recesi zapadnich ekonomik pisu minimalne ctvert roku…

                    3. jojo, a do konce roku ma nastat doom a vsechno se zhroutit…
                      Jsem zvedavej, az na konci roku doom nenastane, co budes rikat pak..
                      Predpokladam, ze ho odsunes o rok, a pak zase, a pak zase…
                      Podobne jako jini experti zde..

                    4. > o konce roku ma nastat doom a vsechno se zhroutit…
                      To ti ale nikdo netvrdi.

                    5. > já sice mluvil o roku 2015
                      I v takovem pripade mate ta cisla kompletne blbe, jen za Q4 2015 to bylo 33 miliard.

                      > a ani hlavní ukazatel úspěšnosti ekonomiky.
                      Pomerne zasadni, byt ne jediny. UK ma strukturalni problemy, vcetne nizke produktivity prace.

                      > Navíc obchodní bilanci za 1Q těžko ovlivnil Brexit ve 2Q.
                      To nikdo netvrdi, jenze devalvace libry tomu nepomuze vzhledem k tomu, ze podstatna cast schodku je dana dovozem potravin a energii.

                      Ja v UK jiz 10 let ziji a pracuji, prozil jsem si dopady krize v 2008, naslednou devalvaci, takze vim co ocekavat.

                    6. cela zapadni ekonomika neni podlozena nicim jinym, nez virou investoru, ze za jejich jednickama a nulama na bankovnich kontech je nejaka realna hodnota. Ve skutecnosti neni. Respektive je, ale muselo by dojit k menove reforme a umazat tak dve nuly. Kdyby ted vsichni propadli panice a zacali vybirat konta, tak cena zlata vyleti dvacetinasobne a cena zakladnich potravin, leku a pohonnych hmot mozna i stonasobne. Stacilo, jak v tuhl;e v nejmenovane moravske metropoli 5 hodin nesla elektrina a pekari nenapekli ranni pecivo. V 11 dopoledne bylo cele mesto vyprodane v a ve 3 odpoledne prodavali cigani bochnik chleba za stovku. Kdyby se to stalo v celoevropskem meritku, tak v 11 dopoledne vjedou do ulic vojaci a ve 3 odpoledne budou strilet do davu. Balancujeme na hrane totalniho kolapsu a ovcan o tom nema ani tuseni.

                    7. Re: zrg1
                      8.7.2016 v 12:47

                      Jasne, ale cim vetsi „firma“, tim vetsi setrvacnost.Musel by se najit nekdo (Cinan,Japonec,…) kdo by bouchl do stolu,ze chce treba splatit dluhopisy ihned.Ale to zatim neudelaji,protoze za ty nicim nepodlozene papirky postupne Evropu a Ameriku skupuji.Takze proc by si srali do vlastnich spodku.Leda ze by treba nova presidentka USA rekla neco nehezkeho o Jihocinskem mori a sikmacum tak nejak dosla trpelivost.

                      Dalsi vec je,ze podobne scenare ctu o Rusku uz skoro 25 let a taky furt nic.Tim netvrdim,ze se to posrat nemuze.Samozrejme muze.Ale nikdo nevi kdy.

                      Ted byl u mne kamarad s Volvem,porad nema cas vymenit v motoru retezovku.Furt neni cas a nebo zrovna prachy.Kdy se to posere?Dnes?Zitra?Za rok?Nikdy?Kazdy prece vi, ze retezovka chce tak nejak po sto tisicich vymenit…

                    8. …ctu o Rusku uz skoro 25 let….
                      To nevadi, kriticky bod je to oc tu bezi.
                      A pak se to rozjede.
                      „Jacek Pšonek“ se nejak rozepsal….https://www.theguardian.com/profile/witold-waszczykowski
                      Ten Global Hawk v Polsku….no uvidime….[A Nato Global Hawk drone in Warsaw…]

                    9. to je fakt, ale v listopadu 2015 zacala stare vrane zvane EU svitit zluta kontrolka ridici jednotky, v lednu se pridala cervena mazani oleje ted po brexitu zacala svitit rezerva paliva a EU se tvari, ze porad maji 25 let casu to resit.
                      Ano. Kdyby se EU otocila, slevila ze svych megalomanskych hvezdnych vizi a poklesla do reality vsedniho dne, zajela nejkratsi cestou na benzinku a pak to dala na rok do servisu, tak by meli ti kokoti jeste sanci. Ale oni resi ubytek vykonu motoru a vir v nadrzi tim, ze o to vic slapou na plyn. Britanie uz to pochopila, az nas to samotne prekvapilo. V Rakousku se za [uporneho mlceni mainstreamu] chystaji zopakovat nelegalni a prokazatelne zmanipulovane prezidentske volby.

                      Tak v tomto pripade uz zbyva fakt uy jen utikat do hor. Ekonomicky a politicky kolaps je uz ted hotovka. V historii vzdy za podobne situace elity spachaly nejakou velkou svetovou valku a zabily veritele. Tentokrat by lidi mohli byt o neco chytrejsi a nenechat se zabit.

                      No hlavne, ze jeste v lednu 2016 nase presstitutky neco plkaly o naslapnute ekonomice, nejnizsi nezamestnanosti a rekordnim rustu ekonomiky. Ted uz jim to neveri ani posledni Lojza u pasu ve Skode.

                    10. Nezamestnanost je skutecne velmi nizka…kudy jezdim, tam vidim cedule, ze berou zamestnance, to jsem jeste pred rokem az tak nevidal v takove mire, jako dnes..

                    11. Koukám, že Lojza opravdu nevěří.
                      To, že spoustě firem chybí lidi, nemusí znamenat nízkou nezaměstnanost, ale i pravý opak – příliš mnoho volných míst může signalisovat nízkou ochotu lidí pracovat, v důsledku pak vysokou nezaměstnanost.
                      Časy, kdy nezaměstnanost něco vypovídala o množství pracovních příležitostí, jsou dávno pryč. Ale to ještě nebyla práce považována za alternativní životní styl.

                    12. Ne, je nízká, o polovinu nižší než je průměr EU, nižší než v zemích Visegradu včetně Rakouska, srovnatelná s Německem.

                    13. Tak jsem se na to podíval a máš pravdu. Ano, je relativně nízká, i když pořád ne tak, jako za bolševika.

                    14. Příživa za bolševika byla trestný čin, takže to fakt není měřítko.

                    15. Ano, bolševik to dotáhl ještě o kousek dále, protože krom umělé zaměstnanosti zavedl i pracovní povinnost. Proto my máme jen nízkou, zatímco on nulu.

                    16. coyot 08.07.2016 v 16:25
                      Souhlas, že současná míra nezaměstnanosti je nízká.

                      Nicméně dle mého názoru otázkou je, zda je skutečně tak nízká, jak tvrdí oficiální statistiky. A to zejména v porovnání s daty z let minulých.

                      Pokud jde o statistiky MPSV, pak v době existence ČR došlo – pokud vím – minimálně ke dvou změnám ve výpočtu tohoto ukazatele:
                      1) v roce 2004
                      „MPSV ve výpočtu míry registrované nezaměstnanosti vychází ze statistik úřadů práce o počtech registrovaných uchazečů o zaměstnání. Do roku 2004 počítalo MPSV míru registrované nezaměstnanosti jako podíl neumístěných uchazečů o zaměstnání a disponibilní pracovní síly. Podle staré metodiky tak míra nezaměstnanosti v roce 2004 v Libereckém kraji činila 9,06 %. K 1.7.2004 však toto ministerstvo přistoupilo ke změně metodiky výpočtu.
                      Podle nové metodiky se míra registrované nezaměstnanosti vypočte jako podíl dosažitelných neumístěných uchazečů o zaměstnání a součtu zaměstnaných z Výběrového šetření pracovních sil, počtu pracujících cizinců podle evidence MPSV a MPO a počtu dosažitelných neumístěných uchazečů o zaměstnání. Její hodnota pro Liberecký kraj v roce 2004 byla v porovnání se starou metodikou nižší, a to 8,22 %.

                      zdroj: https://www.czso.cz/documents/11260/17901422/Nezam%25C4%259Bstnanost%2520_1993_2004.pdf/7310053a-b659-4b19-807a-d5ec1a4cdf4a

                      2) v roce 2013
                      Na základě dohody s Českým statistickým úřadem Ministerstvo práce a sociálních věcí počínaje lednem 2013 přechází na nový ukazatel registrované nezaměstnanosti v ČR s názvem Podíl nezaměstnaných osob, který vyjadřuje podíl dosažitelných uchazečů o zaměstnání ve věku 15 – 64 let ze všech obyvatel ve stejném věku. Tento ukazatel nahrazuje doposud zveřejňovanou míru registrované nezaměstnanosti, která poměřuje všechny dosažitelné uchazeče o zaměstnání pouze k ekonomicky aktivním osobám. Údaje počínaje měsícem říjnem 2012 jsou zveřejněny podle stávající i nové metodiky paralelně, od ledna 2013 pouze podle nového výpočtu.
                      https://portal.mpsv.cz/sz/stat/nz/zmena_metodiky
                      https://www.czso.cz/csu/czso/zmena_vypoctu_ukazatele_registrovane_nezamestnanosti20121107
                      Zatímco podle dosavadní ministerské metodiky dosáhla míra registrované nezaměstnanosti v prosinci 9,4 procenta, podle metodiky Eurostatu to bylo 7,2 procenta. A podle nové metodiky, na niž nyní přechází české ministerstvo, jde o 7,4 procenta.
                      http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/ceska-ekonomika/nezamestnanych-v-cesku-ubyde-nova-statistika-je-unikat/r~i:article:768680/

                      A pokud jde o údaje ČSÚ, pak si jen dovolím citovat následující:
                      Rozdílná metodika
                      Eurostat vychází z údajů poskytovaných národními statistickými úřady. Český statistický úřad tzv. obecnou míru nezaměstnanosti počítá podle metodiky Mezinárodní organizace práce (ILO) na základě vlastního šetření prováděného v domácnostech.
                      Ukazatel vyjadřuje podíl počtu nezaměstnaných na celkovém součtu zaměstnaných a nezaměstnaných osob ve věku 15–64 let. Statistické šetření umožňuje podchytit i velkou skupinu lidí bez práce, kteří si práci vůbec nehledají, neboť často nevěří, že by ji mohli nalézt.
                      Čísla statistiků o nezaměstnanosti proto vycházejí nižší než údaj zveřejňovaný Úřadem práce ČR (ÚP). Ten uvádí počet nezaměstnaných registrovaných na úřadu vydělený počtem všech lidí ve věku 15–64 let, kteří žijí na daném území.

                      https://www.novinky.cz/ekonomika/402011-cesko-ma-nejnizsi-nezamestnanost-z-cele-eu-predbehlo-uz-i-nemecko.html

                      Můj příspěvek jsem nevěcně umístila pod Vaším posledním komentářem. Snad mi to odpustíte.

                    17. Ty nam tu nejak posledni dobou trolis, cece :-)

                      Jinak, nezamestnanost je tak nizka, az vedeni firem casto hovori o tom, ze je nizka prilis a zamestnanci roupama nevi, co by…
                      Tuhle bracha prijel do firmy, kde jim to zamestnanci rozkradaj pod rukama, vsichni o tom vedi, ale vyhodit je nemuzou, protoze uz by nikoho jinyho proste nesehnali. Takze si to nechavaj trosku rozkradat, porad se jeste nejak uzivej…
                      To fakt pred par lety nebylo.
                      Naopak to samozrejme bylo za bolsevika, abys mel radost :-))

                    18. Čistě pragmaticky: velký počet volných míst by hlavně měl znamenat, že se vláda nemusí (a nemá) problémem nezaměstnanosti zabývat :-) Jestli někdo umře hlady pod cedulí „přijmeme svářeče, řidiče, mechanika, montážního dělníka, …“ tak jenom dobře, genofond se pročišťuje :-)

                    19. Jo Lojza, za minimální mzdu v Praze. S tím sice i v Praze přežiješ, ve sklepě nebo ve čtyřech lidech na bytě. Trochu si akorát neuvědomuješ, že lidi nechtěj celej život hákovat 10 hodin denně+1-2 hodiny cesta a pak akorát padnout do postele ve sklepě nebo ve čtyřech lidech na bytě. Aby si pak nemohli dovolit ani vylejt hlavu, protože už na to nemaj. Tak je hrozně nečekaný, že na to každej sere. No a takovejch pozic, kde lidi hákujou někde v krámě 10 hodin denně a maj eště hmotnou zodpovědnost za všechno, je právě všude plno. Víc si totiž majitelé ani nemůžou dovolit, nejedná-li se zrovna o některé obchody v centru, kam jezděj utrácet turisti „tvrdé“ měny. Protože jim ten krám na to nevydělá. A tam zase chtěj taky znalosti cizích jazyků atd. a voproti tomu ten plat taky není nijak extra.

                      Já teď začal chodit na noční s tím, že si tam budu dělat svou práci, protože jako obvykle dopadly věci na hovno a e-shop si budu muset spáchat sám, jinak bych se nedožil. Takže to tam chci dělat (protože jaksi tahle část nic nenese, ale bude to trvat dost dlouho, tak za to sezení aspoň nejsem úplně škodnej). Jsem tam chvíli a začíná to bejt poslední dobou pěkná pakárna. Kdybych si tam od začátku nenosil vlastní práci a neměl z toho další příjem, tak bych se na to vysral hned druhej den.

                    20. V Praze se moc nepohybuju…ale po Ceskych Budejovicich vidam napriklad nabidky od Bosche, delnicke pozice, tusim za 23 tisic tam maj…
                      Pripadne pred firmama u silnic obcas maj primo pozice, co hledaj…

                    21. To je možný. A díval ses co na těch dělnickejch pozicích je? Minimum výuční list v oboru elektrikář, strojař atd., i když se toho oboru týká jen okrajově? Režim totiž posral i toto, a na každou kravinu musíš mít vzdělání a správnou licenci, a to i na blbosti jako výměnu čerpadla třeba, když děláš správce bazénu, jinak na to nesmíš legálně hrábnout. Nejjednodušší jak to dneska získat je stále chodit rok na denní studium, nebo dva roky na dálkový. Denní studium asi padá, protože člověk 30+ by u toho zemřel hladem. Dálkovejch bezplatnejch je minimum. Sám to teď dělám, takže mám informace od kolegů ze třídy z první ruky.

                    22. Nemám to blbě http://services.czechtrade.cz/pdf/sti/velka-britanie-2016-06-01.pdf

                      Plete si pojmy, VB nemá nízkou produktivitu práce jen neroste tak rychle jako do roku 2008, to ostatně ani v Německu (a opět nikdo nehysterčí, že?)

                      Čemu nepomůže? Navíc máme 3 týdny po hlasování, na konci roku to bude jinak, s největší pravděpodobností se vrátí na přibližně stejné hodnoty. Spíš než o GBP a GB bych se bál o EUR a jižní křídlo eurozony.

                    23. to neni o produktivite prace, jako spise o ochote obyvatelstva pracovat. U nas to je uplne to same, mame tu vrstvu nedotknutelnych mladiku na davkach, kteri akorat kradou zelezo delaji bordel a plni kriminaly, ale oni nejsou nezamestnani, nene, oni jsou proste neco extra, oni jsou diskriminovana minorita a socialni pripad.

                      To same v USA, kde 90% nezamestnanych neni v zadne evidenci lidi hledajicich si praci, protoze kdo do 2 mesicu v USA nenajde praci, oficialne neni nezamestnany, ale socialni pripad. Takovych socialnich pripadu tam maji 30procent praceschopnych, pri 5ti procentni ofiko nezamestnanosti to znamena, ze 35% praceschopnych Americanu nepracuje, to je nejhorsi mira pracovni utilizace za poslednich 40 let. A u nas to same, sehnat svarece, zdravotni sestru, programatora, obrabece, obsluhu CNC je mission impossible jen proto, ze ti lidi se na to za ty platy mohou tak leda vysrat zvysoka a jdou kamkoliv do zahranici a v CR pomalu ale jiste nema stat koho zdanit, aby rozkradacum zeleza vyplatil vypalne v podobe socialnich davek. Tento levicovy mor uz sezral celou EU a je jen otazkou casu, kdy to cele zkolabuje a macetari potahnou volne ulicemi a policajti je budou jeste chranit. Protoze luza na davkach jsou nejspolehlivejsi levicovi volici….

                    24. Interpolovany rust produktivity je stale 17% pod urovni roku 2008 (https://www.ons.gov.uk/economy/economicoutputandproductivity/productivitymeasures) a prakticky vsechny vyspele staty utekly. V praxi to znamena, ze vetsina novych pracovnich mist vytvorenych od 2008 ma malou pridanou hodnotu, jedna se prevazne o low-skill profese a ekonomicky rust byl tazen predevsim narustem poctu pracovniku (priliv imigrantu).

                    25. Ale růst, tzn, že produktivita neklesá ale neroste takovým tempem, respektive stagnuje.To nepostihlo jen GB, ale i jiné státy včetně Německa.
                      Jinými slovy produktivita nerostla i když byla GB v EU, dávat tedy do souvislosti pokles produktivity s hlasováním o Brexitu je klasický straw man.

                    26. > , dávat tedy do souvislosti pokles produktivity s hlasováním o Brexitu je klasický straw man.
                      Ale no tak – proc tohle hloupe obvinovani? Ja jsem to do souvislosti s Brexitem nedaval, tohle je znamy problem pretrvavajici od 2008, tedy davno predtim a jen ilustruje dlouhodobe problemy britske ekonomiky. Ale bylo to pouzito v kampani obou stran: jedna tvrdila, ze za to muze volny pohyb pracovni sil, ktery stlacil cenu prace a az se pohyb omezi, cena prace pujde nahoru a zvysi se i produktivita; druha strana tvrdila, ze odejiti z EU znici desitky tisic dobre placenych mist ve financnim prumyslu, ktera bude pak tezke nahradit. At je to jak chce, skutecnost ze UK je na tom hure nez Italie je proste varujici, viz srovnani v ramci G7 http://www.ons.gov.uk/economy/economicoutputandproductivity/productivitymeasures/bulletins/internationalcomparisonsofproductivityfirstestimates/2015-09-18

                    27. Proč to tedy vytahujete pod článkem o Brexitu?
                      Nicméně, ekonomika GB při současném členství v EU jde do prdele tak jako tak. Takže proč něco nezměnit a nezkusit to bez EU? Mě to připadá jako relevantní argument. Problém zastánců remain je ten, že všechny argumenty mají postavené na emocích, faktických argumentů jak by mohlo členství GB v EU vylepšit její ekonomickou situaci jsem se nedočetl. Ostatně Titanic byl britská loď, takže vědí, že i nepotopitelná loď se dá potopit, zbytečné oběti v důsledku zanedbání dostatečného počtu záchranných člunů a chaos při řízení záchranných akcí, tak nějak mi to navozuje asociaci s EU:-).

                    28. > Proč to tedy vytahujete pod článkem o Brexitu?
                      Kouknete se na kontext diskuze.

                      > aProblém zastánců remain je ten, že všechny argumenty mají postavené na emocích
                      Hadam, ze vy jste neprozil kampan v UK. Pokud nekdo hral na emoce, zejmena proti imigracnich nalad, kdy imigranti byli delani zodpovedni za vsechno mozne a ignoroval jakakoliv fakta, byla to leave kampan.

                      Ja bych celkem chapal, pokud chce nekdo odejit, nebot se nechce vzdat casti suverenity ci mit kontrolu nad imigraci, to je legitimni duvod. Nicmene pokud nekdo treba postavi argumenty pro odchod na tvrzeni, ze v prumeru vyrazne mladsi imigranti ruinuji zdravotni system, i kdyz vsechno ukazuje ze duvodem je starnuti populace a nemoci stari, od cukrovky po nemoci kloubu, clovek jen zasne, zejmena kdyz zdravotni system stoji na lekarich a sestrach ze zahranici (jen ~1200 lekaru z CR), nebot britske vlady roky krati rozpocty na jejich trening.

            2. Jasné to je, GB oznámí že vystupuje z EU, během dvou let se ukončí veškeré smluvní vztahy s EU a uzavřou nové. Chápu, že spousta lidí v tom vidí „problém“, protože jim někdo rozšlápl bábovičku. Divím se, že nikdo z nich nehysterčil když praskla bublina s hypotečními deriváty, nebo s podvody v hospodaření Řecka a dalších zemí eurozony. To taky trhy „ohodnotili“ (to je nějakej eufenismus?) a jediný co se stalo bylo, že se nakoupilo víc barvy a víc hlubotiskovejch lisů. Bezradná je především EK a Evropská rada, ale to je jejich setrvalej stav takže to není nic divnýho.

              1. obávám se, že EK a ER nejsou bezradné a naopak situaci hodlají zneužít dalším utahováním šroubů. Aspoň zatím to tak vypadá a to mě na tom trochu děsí, jako kdyby jen na to čekali . . Snad se pletu.

                1. Hlavně EU ani UK nejsou v situaci, kdyby si vzajemnym rozvodem byli schopni jakkoliv polepsit. Jak EU, tak UK jsou na hrane ekonomickeho kolapsu, ktery (jak necekane) opet zacina v USA. Po technologicke krizi a hypotecni krizi tu ted mame realnou dluhopisovou krizi USA, kterou odpalili i nevinne tvarici se 0,25% urokove sazby FEDU, ktere plati od listopadu 2015. I tyto nepatrne urokove sazby spolehlive udusily veskere nadeje na hospodarsky rust Zapadu, prodrazily spravu dluhu jednotlivych ekonomik a vyustily v onanii zapornych urokovych sazeb v Japonsku, Svycarsku a EU, k dluhopisum se zapornymi vynosy, v raketovy rust zlata a stejne raketove hospodarske recesi a inflaci spotrebnich cen.

                  Ted se EU muze vymlouvat na Brexit, ale pricina toho problemu lezi jeste davno pred rokem 2008 a zcela mimo Britanii a EU. Mohou za to americani a jejich tiskarny na nicim nekryte dolary. A taky samozrejme jejich supernakladna vojenska dobrodruzstvi a neustale nutkani vsude stavet vojenske zakladny, nejlepe na Ukrajine, v Polsku, Pribalti a chranit tatrske mensiny proti 90% ruske vetsine pomoci hospodarskych sankci, ktere se USA nedotknou, ale relativne zaostala prevazne zemedelska Evropa na nich zcela nevzhnutelne vykrvaci.

                  1. Ja myslim, ze jestli v U.S. vyhraje Clintonova, tak to bude novy general Lyman Lemnitzer, takze ekonomicke problemy Evropy pujdou velmi rychle stranou. Taskarice NATO u ruskeho plotu jsou jen palebna priprava.

                    1. Na Brexitu měla lvi podíl spatne vnimana bezpecnostni situace. Například drobni zlodeji – rumunsti migranti tmavsi pleti – měli podle statistik na svedomi az 75% kradezi platebních karet u bankomatu v Londyne. GB je kvůli legislative EU nebyla schopna vyhodit. Nicmene EU jakožto klicovy projekt USA na manipulaci 750 milionu lidi bez Britanie jaksi není to prave orechove. Ono to mozna bude jako s Jakesem, kdy komunisti se tvarili jako velci hauri a sprchovali to na Vaclavaku hlava nehlava a pak se do toho drclo a vsecko to letelo jak domek z karet, protože loutkovodiči v zakulisi se otocili zady a Jakes tam zustal trcet jako „kul v plote“. Soros prodal banky a koupil zlato, Murdoch psal ve svém platku the Sun pro Brexit. Mohou se taky blbe vyspat a rict si, ze vlastne nechcou Clintonovou, ze na Trumpovi mohou vydělat ještě vic a proste celou EU an jeji politiku odpískaji, multikulti zacnou kritizovat, uprchlíky poslou s macetzama do ulic podrezat borce z neziskovek a presstituty, EU prevedou na uroven Ukrajiny, kde to je nácek kam oko dohlédne a pak se par let budou v poklidu zivit ohorelyma mrtvolama….

                      Protože tihle borci v pozadi vydělají svoje peníze vždy, nezavisle na rezimu. A demokracie ? Ona nekdy nejaka byla ?

                      Po revoluci v 89tem to bylo to same, my chteli socialni stat z 68meho a reformu socialismu a dostali jsme divokou nerizenou privatizaci hranicici s kriminalitou, utahovani opasku, zadluzeni státu a obyvatel… Dubček záhadně zahynul při autonehodě a v médiích nedostal ani zlomek prostoru, co ožrala Havel…

                    2. To nevím jestli jsme chtěli sociální stát a reformovaný socialismus :-) Možná nějaká ta mlčící většina, co i revoluci proseděla v hospodě, ale ta tohle chce pořád, nezávisle na režimu. Co pamatuju, tak jsme většinou chtěli, aby komouši šli do prdele a nikdo se nemontoval do toho, co chceme dělat. Ale ani to se nevydařilo :-)

              2. > Jasné to je, GB oznámí že vystupuje z EU, během dvou let se ukončí veškeré smluvní vztahy s EU a uzavřou nové.
                Pokud nevime kdy se tak stane, zdali vubec v dohledne dobe, a jak ony vztahy budou vypadat, jasne neni nic. Vy, a ani nikdo jiny odpoved nemate.

                Navic, tady se nejedna o nejake smluvni vztahy, ktere lze jednoduse vypovedet ci ukoncit, ale o skutecnost ze evropske pravo bylo ctyricet let integrovano snad do vsech oblasti zivota, a bude trvat mnoho let se odpoutat a pritom zachovat pravni kontinuitu.

                1. Děláte z toho kovbojku a přitom je to jednoduchý. Pamatuju když se odcházelo (rušilo) z RVHP, když se integrovaný socialistický právo vymetalo ze všech možných oblastí života, ani to tak dlouho netrvalo, že se to tam , a nejen kvůli EU zase vrací, je jiná pohádka.

                  1. RVHP a EU jsou nesrovnatelne.

                  2. Vymetení socialistického práva že netrvalo dlouho? No já nevím…

                    A to radši nemluvím o soudcích, prokurátorech/státních zástupcích, fízlech a ostatní verbeži, která to právo v praxi provozuje.

  3. Tak prej sem příliš paranoidní když si myslím že d-fens není d-fens, ale co to nečtu dneska na hovinkách.cz?

    https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/408659-zhari-zautocili-na-polskou-rodinu-v-britanii.html

    taková náhoda u nás v kocourkově? Ale jdetě, takže d-fens byl příliš vidět a byl umlčen a nahrazen propagandou. Strana si to tak přála.

  4. Je tojejich země, ne Poláka Jacka.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017