Až do posledního bacilu - zpět na článek

Počet komentářů: 351

  1. Uvidíme, systému začne brzo docházet dech, zatímco lidi co sou bez práce to budou chvilku pytlíkovat, než stáhnou všechny rezervy, a, pravděpodobně, nejpozděj po prázdninách, to nabere takovej fičák, že si nestihnem držet čepice.

    Zmrdi ve vládě se můžou snažit, jak budou chtít, aby nasypali trochu drobků každýmu, jenže 1. těch skupin je hrozně moc, 2. jako obvykle stylem kobercovýho bombardování stejně pomůžou jednomu a zabijí tři jiný a 3. po čase začnou úředníci s likvidačníma sankcema chtít hromadu těch peňazí zpátky s tím, jak mozkovým myšlením usoudí, že dotyčnej neměl nárok.

    1. Z tohohle pohledu si můžeme ještě gratulovat, že ten virus přišel zrovna teď.
      Během podobných krizí a těsně po nich typicky roste podpora vlády (což můžeme sledovat i teď), kdyby to bylo příští rok před volbami, mohlo by to dopadnout všelijak.

      Takhle naopak příští rok nebude Babiš mít v rozpočtu peníze na dárečky voličům.

      Na druhé straně je dost nepříjemná myšlenka, že by vláda vyhlásila nouzový stav příští rok před volbami.

      1. Tady si myslim, ze nemate pravdu. Dokud bude nekdo ochotny mu pujcit, AB bude mit na darecky volicum penez dost ;)

  2. Osobně nemám nejmenších pochyb o tom, že koronadivadlo je cílená plánovaná akce, jejímž cílem je brutální osekání (již tak chabých) lidských svobod, které směřuje k elektronické totalitě orwelovského typu. Bohužel je to dokonalý, téměř ďábelský, nástroj, který umožňuje věci jinak nepředstavitelné. V rámci „ochrany zdraví“ je zakázáno cestování (jak jsme se smáli Grétě, a ona nás takhle převezla), jsou zavírány malé podniky a živnostníci (velké řetězce jsou otevřené a mají permanentní „Vánoce“), lidé se (zatím dobrovolně) nechávají sledovat pochybnými aplikacemi, čeká nás povinné očkování (v Dánsku už je schváleno dokonce „násilné“ očkování), budou tlaky na zákaz hotovosti, časem i na to očipování dojde.

    Co bude dál? Teď nás nechají trochu vydechnout a na podzim se to rozjede znovu podle již ověřeného scénáře (roušky, zákaz vycházení a shromažďování, zavřené živnosti). A proč je tento nástroj tak účinný? Protože jsou všichni doslova podělaný strachy z rýmičky (u nás se krásně ukázalo, že nic víc to není). Řádově víc lidí zemřelo a ještě zemře na následky všech opatření, než na samotný virus.

    Proto apeluji na všechny lidi se zdravým rozumem: vyhoďte televizi, přestaňte sledovat počty nakažených („Tři stupně lži – lež, hnusná lež, statistika.“), utužujte dobré rodinné a sousedské vazby (ty se budou ještě moc a moc hodit), trénujte tělo a mozek, odhoďte roušku a usmívejte se na lidi kolem Vás.

    1. Podle me to taky nasvedcuje spis pripravene globalni medialni akci dobre zaplacene z penez filantropu typu Billa Gatese… Predstavte si ze stat naridi naockovat vsechny obcany vakcinou na kterou mate patent!

      Druha vec je ze viry se pry nejlepe siri v uzavrenych prostorech kde je stabilni teplota a vlhkost a nesviti tam UV slunce.

      A nejvetsi masakr je podle me prave to zavreni malych obchodniku: Supermarket s tisici navstevniky denne ok, ale obchudek kam vleze 30 lidi za den ne-e. Kdybych byl konspiracni teoretik, anebo se ptal „komu to prospeje“ – tak jedinej komu to prospeje jsou „velci hraci“, protoze vsichni mali hraci jsou v soucasne „koronakrizi“ uspesne likvidovani.

      Kdyz sel Wehrmacht do valky, Nemci byli chudi a meli hlad… Protoze bohatej Nemec nema duvod jit do valky.

      1. Nejde o nic mensiho, nez o prachy. Kdyz se zasperovala cara a Makrela houkla, ze ale Germanie potrebuje topra tseskcha feltschar, tak nase vlada stala v haptaku a nejrizikovejsi cast pendleru nechala pendlovat. Ted se tak nejak mimodek resi, jak je mozny, ze zrovna v okrese Domazlice je tolik nachcipanejch. Mozna to svedou na luftaky z Prahe, uvidime.

        Velci hraci vlastnici retezce maji podobne nastroje, kdezto Pepa se svoji garazi predelanou na obchudek sanci nema, protoze neco se zavrit prece musi, zejo.

        1. Jup. O prachy jde vzdy v prvni rade. A ze jsi malej pendler, ktereho Makrela nechce a ze s tebou Baba vyjebal – co uz. Riziko podnikani. DLouho ti to prochazelo no a ted te zaklekli. Nejsi prvni ani posledni, ktery ma kvuli Corone potize. IMHO pujde srat cely cesky automotive a to velice brzy, jen co VW zacne omezovat vyrobu.
          V IT uz pulka zakazniku nema prachy drzet stavajici supportni projekty, o novem vyvoji ani nemluvim, to uz zrusili prakticky vsichni.
          Cena akcii na burze je jedna vec, tu strejda S0ros muze nafejkovat intervencema FEDu a manipulacema, ale vykon realne ekonomiky je zcela jina story a momentalne je propad celosvetove realne ekonomiky kolem 10-15 procent a to uz je recese jak pred druhou svetovou v Nemecku. Nebyt bratru CInanu, kteri vyrabeji o sto pero, tak uz si serem az do gati, protoze by nebyl ani ten posranej toaletak.

          1. Zase trepeš chobotiny, ako furt. Harmanecké papierne fičia, takže hajzlák bude.

          2. Tovíšžejo, blábolivej debile, a ty všem těm Sorošovo rejdům rozumíš. Nejenže rozumíš, ty nám to i povíš. Tak dík, a teď běž do prdele.

          3. Tak ja konkretne jsem nijak omezen nebyl, do Germanie jsem mohl bez problemu tam i z5 a mohu porad. Ale fura beznych lidi ne. Je to, jako kdyby se prikazalo, ze se musi zavrit hospody, ale jenom ty, co nejsou na namestich.

            1. Tak v tom pripade to neres… Jako, me je Baba ukradeny, ja ho nevolil. Skoda, ze tu neni politicka strana inteligentnich lidi, ale takova tu neni a nebude, protoze mainstream ma fakt velke kladivo a zatluce vse, jen se to objevi. Treba stara piratska strana mohla byt zajimava, nez tam udelal Sérosuv model Bartos palacovy prevrat. Koneckoncu neco podobneho se stalo i Okamurovi, ktery je ovsem na muj vkus hloupy pozer, neschopny politickeho kompromisu, ale mel dost prachu se obnovit, tak tam jeste je. Ale totalne zatlucenych stran by se naslo, treba Konvicka s jeho protiislamskou stranou byl ucebnicovy priklad, jak udelat likvidacni kampan na potencionalne nebezpecnou stranu. Vyvadil, co se odtrhl od socialni demokracie, ten skoncil jeste hur, pravda, ten moc rozumu nemel.
              Starej Ransdorf s krivou hubou to dotahl az na mucednika, kdyz z neho udelali bileho kone. Nicmene spousta lidi to nevidi, neslysi, nepamatuje si a mysli si, ze to jsou jen nahody a konspirace.
              Jasne, jsou to jen nahody, akorat na tom tisice lidi makaji na plny uvazek dnem i noci a jeden Séros to cele plati…
              Baba je docela velka rybka i pro Sérosa a k Sérosove smule, spousta ovci uz zacina videt. Pro me Baba porad mensi zlo, jak Séros a jeho poskoci Fiala s Bartosem a dalsimi, ktere ani neznam jmenem. Ze je Babis zmrd, o tom nepochybuju. Ale nikdo jiny, nez miliardar s dlouhyma pazourama to proti Sérosovi neustoji.

              1. Soroš vole, BACHA MÁŠ HO POD POSTELÍ!!!!

    2. Proto apeluji na všechny lidi se zdravým rozumem: vyhoďte televizi, přestaňte sledovat

      z tech tvojich apelu je dobre akorat to zahozeni televize.
      Usmivanim se na sousedy daleko nedojdes. Hlavne, az zacne hryzat hyperinflace a lidem se zmeni priority z noveho mobilu na sehnani aspon nejakeho zradla. Nevim, jestli ti neco rika stagflace a inflacni spirala.
      Aneb, kdyz televize mluvila o rekordnim rustu ekonomiky, pripravoval jsem se na recesi. Kdyz televize mluvi o recesi, pripravuju se na rozpad politickeho systemu a anarchii. Kdyz nastane rozpad politickeho systemu a anarchie, budu se pripravovat na krvavou revoluci (ala Ukrajina). Az lidem dojde, ze nastala krvava revoluce, spustim jen SHTF valecny survival scenar, ktery mam pripraveny uz par let, zatimco mamrdi honili kariery a trika na diskuzich.
      Jedine, co te muze trosku potesit, je fakt, ze Cesi jsou backory a 500 let se tu poradne nevalcilo, vzdy jsem se hrdinne vzdali pred prvnim vystrelem a pak se narvali do prdele komukoliv, kdo vypadal, ze bude viteznou mocnosti. K tve smule, ve valce USA vs Cina a zbytek sveta jde o boj Elit vs Elit, respektive, lepe receno, Elity podporuji opet oba tabory, stejne jako za druhe svetove pulka rotschildu podporovala USA a druha pulka Hitlera, to, ze vyhral bolsevik absolutne nebylo v planu a dusledky napravil az sametovy Puc. Ze by Elity tentokrat prohraly a my se narvali do prdele necemu rozumnemu, tak to fakt, opravdu, ale vubec nehrozi. Nic rozumneho ve svete neni, protoze proti Elitam to nema zadnou sanci. Bud CIna, nebo American, nebo Rus, to jsou nejsiolnejsi psi, kteri mrdaji.
      Alternativou je leda tak blaznivy Kim, ale na to tady lidi tak jako tak nemaji koule.
      Uvedomte si konecne, ze lepe uz bylo a globalizacni tlaky uz se projevuji i v nasem zaprdenem Kocourkove. Neco bych vam popral, ale nevim co. Leda krasnou deziluzi a prani dobreho dne.

      1. Kde máš milion mrtvejch italů, prolhaná blábolivá zasíračská lopato?

      2. zrg1: 20.4. „zatim jsem se ve vsech odhadech trefil, takze to klidne risknu.“

        Odhad č. 1, 10.3. o ČR: „Blbe na tom je, ze 15% z tech nemocnych bude mit tezky prubeh a nepreziji bez intenzivni lekarske pece a 5% zemre i pres veskerou peci. To je 280.000 lidi mrtvych, vice, nez umrelo za celou 2. svetovou v tehdejsim Ceskoslovensko vcetne odtransportovanych Zidu.“

        Realita č. 1, 5.5.: 252 mrtvých, 1111x méně, tedy, chemtarde, FAIL

        Odhad č. 2, 13.3., IT: „v italii bude z 60 milionu nakazenych 48mega a z nich 10 mega s tezkym prubehem, kteri nepreziji bez kysliku, ktery jm nebude mit kdo dat.“

        Realita č. 2, 5.5.: 211k případů, 227x méně, tedy, chemtarde a panikáři jeden, FAIL

        Odhad č. 3, 14.3., EU: „takze se se nakazi cca 70% celeho obyvatelstva apak se to zacne zpomalovat“

        Realita č. 3, 5.5.: 1.47M z 447M, tedy 0.3%, tedy 233x méně, tedy, lopato, FAIL

        Odhad č. 4, 15.3., zlato: „Nekteri pisou, ze zlato pujde na 2000 dolaru za unci. Ja si myslim, ze pujde velice rychle na USD 10.000+“

        Realita č. 4, 5.5.: 1695 USD. Lháři chemtardskej, FAIL

        Odhad č. 5, 15.3., Praha: „V Praye uy je pozde, tam to chytne 70% vsech, to je bez debat.“

        Realita č. 5, 5.5.: 1767 potvrzených případů, tedy 0.13%, tedy 538x méně, tedy zas a znova jen a pouze FAIL

        Kdy už konečně s tím svým alobalovým kvákáním vypadneš do hrobu, jaks sliboval v březnu?

        1. Dáváte účtenku při předkrmu. Takto spěchá jen zloděj.

      3. Myslím, že mě trochu podceňuješ. Mám pozemky a hospodářství, které uživí několik rodin, a se sousedy mám dobré vztahy, protože vím, že kdyby šlo do tuhého, tak jim rozdám (legálně držené) zbraně a budou mít příležitost se ukázat :). Ale to je dost nepravděpodobný scénář, zatím ty globální procesy vedou k absolutní kontrole každého jedince elektronickými prostředky a umělou inteligencí. Drony, kamery, sledovací čipy, kontrola pohybu, cestování pouze na povolení, nákupy online, auta pouze pro nejbohatší a též sledovatelná. Levného žrádla bude dost pro každého, to, že to bude syntetický odpad, je jiná věc. Lidi budou sedět doma a bavit se u PC, Netflixu apod. Spoustě lidí to bude vyhovovat a ti co v tom vyrostou, to budou považovat za normál.

        1. on ten nepravdepodobny scenar, muze vypadat nasledovne:
          1. probudis se, kurva nejede internet, nejede mobil, mam prachy v bance, co budu delat
          2. na ulicich jsou nejaci divni rvouci lidi, kterym nejede internet, nejede mobil, maji prachy v bance a nemaji co zrat
          3. v televizi vysilaji neoc o utoku ruskych teroristu a ze prej je nekde nejaky masakr, ala Srebrenica anebo Lidice anebo Gliwice, cert se v tom vyznej
          4. na letistich je nejaky cily provoz letadel NATO a vsude jsou nejaci divni vojcli mluvici divnymi jazyky
          5. moje slavna zahradka tak nejak kurva neexistuje, barak mi tak nejak hori a moji sousede po me strileji tema zbranema, co jsem jim nelegalne rozdal, pripadne me za to jeste bonznou pri prvni prilezitosti prvnimu organu, ktery vypada dost duveryhodne, ze tu prevzal veleni..

          Aneb, lidi, co rikaj, ze jsou pripraveni, pravdepodobne vubec nemaji paru, co se ve skutecnosti muze stat.
          Silne mi to pripomina nasi republiku pred Mnichovem 38. Aenbo proc chodit tak daleko, kolik Jugoslavsu si pripoustelo, ze jejich zemi bude bombardovat spojenecke vojsko NATO a dokonce to budou schvalovat jejich nejlepsi kamosi a dalo by se rict i sousede z byvaleho Vychodniho bloku ?
          Hm ?

          1. On ten nepravděpodobný scénář může vypadat následovně:

            1. Probudíš se a zjistíš že zrgo už neni zasíračskej blbeček, ale že dostal rozum, našel si babu a socializoval se nakolik to jen psoun prériový dokáže. Je jasný že díry do gauče ti bude dělat furt, geny zkrátka nezabiješ.

          2. To jo, koho by po letech občanský války napadlo, že ho bude někdo bombardovat. Mimochodem, NATO byl srbský spojenec v kterém vesmíru?

          3. jo jinak, nvm, co tu zas kdo prisral, ale co se tyce mych celozivotnich zkusenosti v IT, tak vim, ze co se muze vysrat, to se zpravidla vysere. Otazka neni IF, otazka je WHEN.
            Pokud vim, proti globalniu vypadku internetu neni jisteno vubec nic, mozna vojaci.
            I kdyby jste nakrasne meli fyzickou cash, je vam to napicu, protoze ani na rucni paragony uz nkdo neprodava.
            Navic podniky jsou tak kokotsky zranitelne, ze casto ani nemaji vlastni serverovny, ale maji virtualizaci a data tahaji po cloudu strejdy S0rose, takze pri SHTF scenari ani nebudou vedet, co maji na sklade, kdo je jeich zakaznik a jake maji ceny. Mozna ani nebudou vedet, kdo je jeich zamestnanec a kolik ma plat.
            Zasoby potravin ma EU na den, takze pokud ten globalni vypadek internetu potrva vic jak 24h, mame tu vladu noze a kalasnikova.
            Ale jinak ja vim, spousta teoretiku je perfektne pripraveno na vsechny scenare…

            1. Kde máš milion mrtvejch italů na čínskej bacil, Zasírači?

      4. Ad „…Az lidem dojde, ze nastala krvava revoluce, spustim jen SHTF valecny survival scenar, ktery mam pripraveny uz par let, zatimco mamrdi honili kariery a trika na diskuzich.“

        zrgu, doufám, že sis nezapomněl připsat tu posledně opomenutou technickou… To by moh bejt život ohrožující průser, který by ti krvavá revoluce nejspíš neodpustila!

        A transparent „JÁ JSEM VÁM TO ŘÍKAL, DEBILOVÉ!“ – ten už, chlapče, máš?

        1. To si nechá vytesat na náhrobek

          1. A brzo-li? Nevěřím, že v reálu potkává samé flegmatiky, kteří nikdy nemají to ruce trubku… :-)

            1. bych řek, že v reálu povětšinou drží hubu

    3. Cituji:“…jsou zavírány malé podniky a živnostníci…“
      To se máte špatně. Náš malý podnik zavřený není a sousedé živnostníci jsou také na svobodě, potkávám je denně.

  3. Vztekejte se nad omezováním „svobod“ jak chcete, ale nezapomínejte, že díky tomu u nás nemáme hromady mrtvých, jako v Itálii, USA, Španělsku a jinde. Můžeme se přít o to, zda je to zásluha vládních opatření, stejně jako se můžeme donekonečna dohadovat nad tím, jestli stále teplejší počasí je důsledkem lidské činnosti. Znovu připomínám, že všechna ta opatření byla zavedena kvůli nebezpečné koronavirové nákaze.

    A že je to jen rýmička? Řekněte to někomu, komu je 70, má vysoký tlak, cukrovku a problémy se srdcem. Ostatně i těch mladých a zdravých na koronavirus umřelo víc, než by bylo zdrávo. A jaké to bude mít dlouhodobé důsledky na zdraví u těch, kteří se „vyléčili“ (resp. dvakrát po sobě měli negativní test – někteří ho pak měli zase pozitivní) to ještě nemůžeme vůbec vědět.

    Nemyslím si, že v průměru 50 nakažených denně je málo. Uvědomte si, že inkubační doba, po kterou je člověk nakažlivý, ale necítí příznaky, je 10-14 dní. Takže tu máme 500 až 700 nakažených, kteří se to o sobě teprve dozví, a úplně neznámý počet těch, u kterých to přejde bez příznaků. Celkem se tedy po ČR pohybuje cca 1000 nakažených, kteří to o sobě nevědí. Kdyby byla omezení zrušena a jen polovina z nich šla v pátek večer na nějakou hromadnou akci, kde by každý nakazil průměrně 10 lidí, pak bychom měli dalších 5000 nakažených. Ti potom půjdou domů a každý tam nakazí dalších průměrně 5 příbuzných, sousedů a přátel. Dalších 25000 nakažených, dohromady tedy 31000 – po jediném večeru. Z nich cca 3100 bude vyžadovat hospitalizaci a to už by pro zdravotnictví byla pořádná zátěž. Nezapomeňte, že nákaza se šíří exponenciálně!

    Vláda dělá chyby (ty dělá každý, kdo něco dělá), ale měřeno výsledkem tuto epidemii zvládá velice dobře.

      1. jo, to sedí

      2. Mimochodem, co maj ted alobalovy hlavy s tim Gatesem? Nejak nestíhám trendy.

        1. Já moc nevim, asi dal nějaký prachy na očkování. Oni jsou vesměs hodně háklivý na ty depopulační triky a úskoky. Taky mají předsravu, že se na tom BigPharma šílené kapsuje. A američanům speciálně navíc vadí, že by to mělo bejt povinný.

          (Nehodnotím, nezastávám, popisuji)

          1. Jo, to dává smysl. Dík. jak je člověk chvíli spustí z vočí, hned je tu novej satanáš. Lidé, bděte!

            1. No on měl Gates před pár lety nějakou přednášku o nebezpečí virové pandemie, nebo tak něco (s tím se obecně straší už léta). Za ním, jako prezenčka, fotka viru influenza. A už to letělo, Gates o Coroně věděl už tehdá, dyť za ním je ten obrázek toho viru)…

              Link je ilustrativní: https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/539537/vetsina-cechu-ma-virus-ktery-snizuje-inteligenci-zjistili-vedci.html

              1. Nj, koronaviry, retroviry, noroviry, chripkoviry, bába nebo sníh, vsechno jedno…

    1. Přesně o tobě je článek, hloupá nemyslící vystrašená ovce.

    2. V zasade mas pravdu. Vlastne by bylo uplne nejlepsi, kdyby se postupne zacali lidi svazet nekam ke zdi a tam strilet, protoze jako prevence proti chytnuti Cinskeho viru se to ukazuje byt nejucinnejsi. Jakekoli opatreni, ktere vir zastavi, je dobre.

      1. Sysop11.5.2020 v 8:20
        V zasade mas pravdu. Vlastne by bylo uplne nejlepsi, kdyby se postupne zacali lidi svazet nekam ke zdi a tam strilet,

        Places krasne, ale na spatnem hrobe. Jako ja jsem ten posledni, kdo by odoroval STBaka Babise,
        ALE
        nebyl to on, kdo nabadal Kovidioty, aby jeli na lyzovacku do Italie, kdyz uz bylo nad slunce jasnejsi, ze tam radi pandemie,
        dokonce bylo i nad slunce jasnejsi, ze S0rosomety chteji, at ta pandemie mela co nejvice obeti a delali vsecko mozne i nemozne, aby se to rozlezlo po cele Evrope a to co nejrychleji.
        Vzpomen si, jak Proticeska S0rosovize rvala jak podsvincata, ze lidi maji zaplaceny zajezd a bylo by to strasna ekonomicka skoda, kdyby jim ten zajezd propadl.
        A jak rvali, ze se nesmi zavirat hranice a nesmi lidi zavirat do karanten a vubec nic se nesmi, akorat se musi nosit rousky, ktere jsou stejne uplne nahovno,
        jak ukazaly cinske studie uz nekdy v unoru.
        Odhadem ty dva mesice karanten nas staly nejakych 150 miliard Kc na primych ekonomickych ztratach (muj hodne strizlivy odhad) a buhvi, co se na to jeste nabali tim, ze se nam dlouhodobe vysere zahranicni obchod s nasimi slunickovymi zapadnimi partnery, kteri se na to vyjebali jeste hur, jak my, strelili se do nohy a zavlekli celou EU do recese, ktera nebude ani na mesic, ani na rok ani na pet let, jakoze vetsina EU byla v recesi jeste pred Koronou.
        Kurva, to nas ty zajezdy prisly docela draho…
        A jinak opakuju, nic proti tobe Sysope, chapu, ze ti buzerace STBakckeho debila s IQ sumiciho listi na nalade nepridava, ale zkus zachovat aspon trochu objektivity, nez zacnes ukazovat prstem.

        1. Rozdil mezi Buresem a darkmonkem je jen v tom, ze Bures ma tu pravomoc ty picoviny prosadit.

          Lyzare z Italie mam v pazi. Kdyby to nepritahli oni, tak nekdo jinej. Neni mozny bejt ostrov uprostred Evropy.

          1. Technicky je to mozne se odizolovat. Kim COng Un to tak ma. Uz ho asi 10x pohrbili na CNN, ale zrgovy konspiracni kanaly v dobe, jak CNN hlasal hoax o Kimove zpackane operaci srdce vygooglily, ze posera Kim, co se boji i litat letadlem, je zivy, zdravy a zalezly na horske chate se svym divcim fanclubem nactiletejch korejek a izoluje se od Corony, zatimco mu PchjonJang chcipe pred ocima, protoze komunisitcky rezim zajebal jakoukoliv prevenci a zdravotnictvi je na urovni doby kamenne.
            No. ovsem tak jsi to asi nemyslel. Odizolovat se a nezrat tracvu, to opravdu nejde. Jo, to je presne to, co jsem rikal o Belorusku, ze oni, se svym zemedelstvim a vyrobou stroju, budou proti nam tezce za vodou, az nas automotive pujde srat a na nasich polich bude hnit repka babisovka, kterou Uhnije nebude chtit nadale dotovat.

            Ceka nas dalsi obdobi utahovani opasku a ekonomicke transformace, jako to bylo v devadesatkach, akorat nam bude chybet takovy ten raus z iluze znovunabyte svobody po padu sociku, ktery nam vydrzel – kolik ?
            Deset let, at nezeru.

            1. Kde máš milion mrtvejch italů na čínskou nemoc, zasíračskej pičusi?

            2. „Technicky je to mozne se odizolovat. Kim COng Un to tak ma.“ Protože hlásá 0 nakažených. A ty mu to věříš, viď, ichtyle vyjeblý. :-D

              1. Skoda ze ma holou prdel. Hnedle bych mu zkusil prodat Karlstejn.

                1. :-DDD

    3. Vás asi nepřesvědčí nic. Ale zkusím to.

      V roce 1995/96 byla v ČR chřipková epidemie, při které zemřelo 12000 lidí. To je 1200 na milion obyvatel. K dnešku takového čísla dosáhlo San Marino (1,208), ostatní země jsou hluboko pod ním.

      A prosíííím, neargumentujte tím, že to je opatřeními. Švédové úplně nezblbnuli a ke dnešku mají 319 mrtvých na milion obyvatel.

      Ano, ta čísla ještě porostou, ale žádné hromady mrtvol se nekonají. Čísla viděna v kontextu odpovídají možná těžší chřipkové epidemii.

      Zaseknutá sekera v ČR budou stovky miliard – několik ročních rozpočtů zdravotnictví. Nepřeji to nikomu, ale nastane to, budem umírat na nemoci, které jsme ještě loni dokázali léčit, protože na to prostě nebudou peníze.

      Ale nebude to na koronavirus – takže si můžete připadat zachráněný :-)

      1. Umírají celou dobu, i v tento moment umírají lidi, jejichž léčba stojí třeba jen milion, protože polostádní pojí-štěnicovna ukázala fakáč. Jediný, co se změní, že to padne třeba na půl milionu. Takže už ani blbý ozařování, náročný neurochirurgický zákroky a podobně, nic nebude.

        Hlavně že na ty zachráněný, z větší části geronty, padnou tak desítky milionů na kus, přičemž pokud se na to podíváme z ekonomickýho hlediska, během následujících pár let, o který se jim ten život prodlouží, bude i nadále jenom čerpat. Ostatně i většina těch mladších, co by jinak nejspíš zemřeli, páč mají několik diagnóz, čerpá poměrně dost hodně, na ty (nejen) hrsti prášků, co do sebe sypou.

      2. Ve Svedsku maji krasny narust, den ode dne, s[ocitame si mrtve Svedy, az ta pandemie skonci, jo ? A vubec, bez se odstehovat do NewYorku, tam maji nakazenych 25%, respektive meli, ted uy to bude hadam pres tricet a porad jim to roste a neyastavuje se. To je ten spravnz pristup. Pri smrtnosti 1procento a deset milionech obyvatel NYC ta dan za otevrernou ekonomiku a nulova opatreni vychayi na stotisic mrtvol na koronavirus. Ted jeste abz priklusal ocas Mrcas a yacal neco blabolit o tom, ze mrtvi nejsou a ze se to ztrati ve statistice.
        A krom toho, tenhle koronavirus je fungl nova bojova zbran z laboratore, nici imunitni system se s tim nestkal, protoze narozdil od chripkz, ktera tu vesele obiha miliony let je tohle uplne jina liga. Naposledy se neco podobneho stalo, kdyz Krystof Koluimbus doplul do Ameriky a pritahli syfla sem a nestovice tam.

        1. zrg1: 20.4. „zatim jsem se ve vsech odhadech trefil, takze to klidne risknu.“

          Odhad č. 1, 10.3. o ČR: „Blbe na tom je, ze 15% z tech nemocnych bude mit tezky prubeh a nepreziji bez intenzivni lekarske pece a 5% zemre i pres veskerou peci. To je 280.000 lidi mrtvych, vice, nez umrelo za celou 2. svetovou v tehdejsim Ceskoslovensko vcetne odtransportovanych Zidu.“

          Realita č. 1, 5.5.: 252 mrtvých, 1111x méně, tedy, chemtarde, FAIL

          Odhad č. 2, 13.3., IT: „v italii bude z 60 milionu nakazenych 48mega a z nich 10 mega s tezkym prubehem, kteri nepreziji bez kysliku, ktery jm nebude mit kdo dat.“

          Realita č. 2, 5.5.: 211k případů, 227x méně, tedy, chemtarde a panikáři jeden, FAIL

          Odhad č. 3, 14.3., EU: „takze se se nakazi cca 70% celeho obyvatelstva apak se to zacne zpomalovat“

          Realita č. 3, 5.5.: 1.47M z 447M, tedy 0.3%, tedy 233x méně, tedy, lopato, FAIL

          Odhad č. 4, 15.3., zlato: „Nekteri pisou, ze zlato pujde na 2000 dolaru za unci. Ja si myslim, ze pujde velice rychle na USD 10.000+“

          Realita č. 4, 5.5.: 1695 USD. Lháři chemtardskej, FAIL

          Odhad č. 5, 15.3., Praha: „V Praye uy je pozde, tam to chytne 70% vsech, to je bez debat.“

          Realita č. 5, 5.5.: 1767 potvrzených případů, tedy 0.13%, tedy 538x méně, tedy zas a znova jen a pouze FAIL

          Kdy už konečně s tím svým alobalovým kvákáním vypadneš do hrobu, jaks sliboval v březnu?

        2. „ta dan za otevrernou ekonomiku a nulova opatreni vychayi na stotisic mrtvol na koronavirus“ To je něco jako ten tvůj milión mrtvých v Itálii?

          „A krom toho, tenhle koronavirus je fungl nova bojova zbran z laboratore“ :-DDDDDDDD Asi jako šémtrails, co?

          „je tohle uplne jina liga“ :-DDDDDDDD

        3. zrg1: ty lháři jeden vymatlanej, co zase meleš s NY? Mají tam 260k aktivních případů, celkem 345k. Na které chemtardské kalkulačce je toto 25% z 19.45M? Celkově tam mají cca 1.6%. A ty ještě budeš cintat že to už bude přes 30? Zalez do hrobu, jaks sliboval.

          Jo jo, je to bojová zbraň, nakazí to klidně i 1% populace a zabije dokonce i 0.1%. Už teď je Země plná míst, kde nikdo nebydlí, protože po laboratorní pandemii a depopulaci jsme se s hustotou zalidnění posunuli někam na úroveň roku 2000 př.n.l. Svatá prostoto…

      3. čísla odpovídají vcelku lehké chřipkové epidemii. Kdyby odpovídaly těžší epidemii, tak jen v Česku máme pár desítek tisíc mrtvejch, v případě těžké statisíce. Chřipka umí bejt sakra svině, to zas bacha.

        1. Zase ale za jakou cenu. Ja si troufam tvrdit, ze by cisla lehke chripkove epidemie brali lide ve Spanelsku, Italii nebo NYC po hrstech. A to se bavime o silenych restrikcich a mame tu „jen“ lehkou chripku.

          On problem v tech opatrenich je, ze je potreba je udelat jednoducha, aby je pochopil
          1) radovej blbec, co ma 3 pujcky, aby mohl zplacetpredchozi 4 pujcky
          2) radovej opicajt(coz bude mit prunik se skupinou #1)

          faktem je, ze nektera omezeni byla asi zbytecna. Ale po bitve je kazdej general(to oni u nove nemoci nemohli vedet a situace v Italii naznacovala, ze to riskovat nechceme) a soucasne se vracime k tomu, ze kdyz se to udela moc slozity, tak to dost lidi nepochopi.

          1. Blbci většinou nemaj problém poslouchat příkazy. S tím mají problém především inteligenti, protože si myslí že když jsou chytřejší než je průměr tak že ví všechno nejlíp (jo, já taky)

          2. Bacha na ty axiomy! Ono je hlavně nedokazatelný, že mírnej průběh v ČR je nějaká extra zásluha vládních opatření a ne třeba toho pitomýho očkování proti TBC

            1. Od doby zacatku koronaviru doma v obejvaku zatahujeme zavesy drive, nez obvykle.

              Koronavirus nase rodina nechytila.

              Ergo, nase opatreni jednoznacne funguje.

            2. přesně tak. navíc se do prahy opravdu nelítá tak jako do new yorku například…

            3. Hele, vono to v tom prostu bude. Je blby si to priznat, ale holt to tak je. Nase zdravotnictvi az tak velke kapacity nema a jak by se to dostalo poradne do nekolika LDN/domovu pro duchodce, meli bychom zajimava cisla.

              Ja osobne vidim spis problem v tom, jaky zmatky se v tom dely a ze nikdo neomlatil Babisovi ty sracky o palici. ale to se vracime k devkam prodejnym v mediich a neinformovanych volicich.

              1. Může bejt, já se o to hádat nemůžu a ani nechci. Nikdo nechce přeplněný špitály. Jenom bych rád aby se nezapomnělo, jak hlavní chaot chtěl osobně rozvážet materiál. To abysme nezapomínali s jakým materiálem tady pracujem a nepřičítali jim nezasloužený body. A nezapomínat na to celosvětový kouzlení s číslama!

              2. Zase bacha, nase zdravotnictvi ma celkem slusny kapacity a v prumeru patri spis mezi ty lepsi. Treba co se tyce tech ventilatoru tak jich mame v prepoctu na pacose vic nez vetsina zemi v Evrope. Ono je to svym zpusobem dedictvi po komousich, kteri kvalitu dohaneli dostupnosti a budovali špitály a střediska v kdejaký prdeli.

          3. deacon: vážně si myslíte, že ta opatření – s výjimkou roušek a hospod – byla k něčemu dobrá? Jakože když v relativně plném supermarketu, nota bene se zkrácenou otvírací dobou se stalo prd, v případě otevřené obuvi nebo sportu by se nákaza šířila víc?

            Pokud si to myslíte, proč?

            1. to nemá cenu, svědkové Babgišovi tomu prostě věří. (Deacon tedy není doufám…)

            2. DOPICE UZ. TO JE JAK U DEBILU.

              DYT TAM KURVA PISU, ZE NE VSECHAN OPATRENI BYLA VHODNA A ZE ZPETNYM POHLEDEM(OSTATNE I TAMNIM), NEKTERA BYLA PRIMO ZBYTECNA.

              PISU TO TU PORAD DOKOLA A PORAD SE NAJDOU KOKOTI, CO TO MUSI VYVRACET.

              Nepsal bych to capsem, ale kokot shifty pod tebou tomu dodal korunu, protzoe ja jsem spis Babis hater. ALE DOPICE, CO CHTIT PO INTERNETU….

              1. deacon: takže se vlastně shodneme, že kdyby nebyla opatření žádná, ale kdo se bojí, nikam by nelezl a zůstal zavřený doma, tak je to v pohodě? Proč pak ale píšete, že „některá opatření nebyla vhodná“?

                Nahoře píšete, že „kdyby se to dostalo do domovu pro důchodce, tak budou čísla vysoká“. Fajn, které konkrétní opatření VLÁDY tomuto zabránilo? Nestačilo prostě zavřít domovy pro důchodce, stejně jako se každoročně zavírají třeba školy nebo školky kvůli chřipce?

                1. Když se to konečně do domovů dostalo, tak jim bureš vzkázal fakáč a nechal i ostatní nakazit a pomřít, asi takle to tady probíhalo.

                  Ve slušné zemi by za to šel aspoň ke zdi, tady dostane eště pochvalu, že?

              2. hehe, koukam nejsem sam, kdo tu ma problem s banikovskou „logikou“ :)

              3. nebuď nervní jak malá holka, psal sem to jasně – (Deacon tedy není doufám…)

            3. Mohl bych ukázat fotky, a měl bych fotit víc, ať mám dokumentaci toho, jak to vypadalo za I. Prymulátu, jak to vypadá v praxi – fronty dlouhý jak tejden bez neděle tam, kde nikdy nebejvaly, nesmyslný kokoťárny ve firmách, kde sedí 50 lidí hlava na hlavě a denně tam milionkrát profrčí 200 dalších zaměstnanců, a zřejmě je všechny zachránil ten zázračnej závoj a to prkno co dali do dveří, aby jim tam nevlezlo i 50 zákazníků.

              Ale myslim, že lidi, co mají mozek, prozřeli tak nejpozděj první březnovej týden, a tomu zbytku nepomůže ani svěcená.

              1. Me fascinovaly ty fronty na vysetreni ve spitalech. Kazdej kdo jen trochu chrchlal si tam sel na pul dne stoupnout a nechat si udela odber. Co ti lidi asi tak cekali, ze jim tam reknou. Stejne to skoncilo tak, ze jim rekli at si vezmou paralen a jdou se domu vylezet a kdyz by se jim blbe dejchalo, tak at si zavolaj sanitku. To tam nemusim lezt, akorat v ty fronte neco chytnu.
                Jenze co maj lidi delat, kdyz se obvodaci zabarikadovali a vysetrovali po telefonu.

      4. Tady jsou grafy úmrtí v Evropě bez ohledu na příčinu za několik let: https://euromomo.eu/graphs-and-maps/#z-scores-by-country – vážně vám Belgie, Španělsko a Anglie z grafu připadá, že se tam nic neděje? A to srovnáváme jablka s hruškami, protože ten současný výkyv je i přes karanténu, která nemá obdoby.

        1. A vzpomínáte na tu strašnou holandskou chřipku l.p. 2018 v březnu?
          Jak byly v Nizozemí zavřené obchody, hospody, coffee shopy a i tak zemřelo tolik lidí? ;-)

        2. Grafy https://euromomo.eu/graphs-and-maps/#z-scores-by-country jsou zajímavé – třeba ten z Francie, kde je prudký výkyv směrem nahoru následován výkyvem směrem dolů.
          Kdybych z toho měl dělat nějaké závěry, tak bych skoro řekl, že koronavirus byl u mnoha lidí tím posledním hřebíčkem do rakve. A kdyby nebyl, tak ti lidé zemřeli o pár dní později na něco jiného, křivka by byla pěkně hladká, pes by po nich neštěknul.

      5. Švédové mají úmrtnost cca 10x větší než ČR, takže ta opatření asi nějaký vliv mají.

        Jedni straší milióny mrtvých na koronavirus (které se zatím opravdu nekonají), druzí stamiliardovými ekonomickými škodami. Myslím, že ten virus zas takové škody nezpůsobí. Přece nezničí žádný majetek a jediný jeho ekonomický důsledek je, že některé obchody a služby nebyly 2-3 měsíce v provozu. V řadě případů to lidé po znovuotevření doženou (kdo si chtěl koupit nové boty v dubnu, koupí si je holt v květnu), jiní zase dostanou nějaké to odškodné od státu (uznávám, že nic moc). Někteří podnikatelé bezpochyby zkrachují, ale to je holt riziko podnikání – tady bych si spíše posvítil na pojišťovny, proč se pojištění nevztahuje na zavření podniku v důsledku karantény.

        Ostatně, bylo by pro ekonomiku lepší, kdyby u nás onemocnělo 100 tisíc pracujících lidí? To by jejich zaměstnavatelé nezkrachovali?

        1. Tak to si myslíte v podstatě správně. Virus skutečně žádné škody nezpůsobil. Ty způsobily opatření, které byly nasazeny.

          Ta opatření jsou naprosto likvidační. Spousta firem jede na zisk v řádu jednotek či malých desítek procent obratu. Takže – kdyby to bylo 12%, tak za měsíc přišli o celý letošní zisk. Druhý měsíc znamená, že mají povinnost vyhlásit bankrot, protože nejsou schopni dostát svým závazkům. Mám pokračovat?

          Rychloobrátkové zboží a zásoby, které se kazí, náklady na skladování kdečeho, náklady na zaměstnance, nájmy, leasingy strojů, úroky, které rostou … to jsou přímé škody.

          Nepřímé škody – narušené vztahy, druhotná platební neschopnost.

          Just-in-time delivery, lean, … to jsou taký líbivý kecy, ale v praxi to znamená, že je ekonomika v daných podmínkách vyladěná na maximální možný výkon. Víte, co se stane, když se to vypne? Myslíte si, že se to dá zase zapnout?

          Nedá. Škody budou strašlivé. Po vyhlášení opatření jsem říkal, že to není fér, že férová volba pro Frantu Lopatu byla: „Franto, je tu korona, máš možnost jít do hokny bouchat a pokud se nakazíš, s pravděpodobností X% zemřeš. Nebo do hokny nepudeš, budeš sedět doma, a za tři měsíce se s pravděpodobností 30% staneš nezaměstnaným a prakticky nezaměstnatelným, protože nebudou firmy, který by tě zaměstnaly.“

          Myslím, že spousta lidí, by si selským rozumem dokázala vybrat, jestli hodlají možná zemřít na koronu nebo jistě zemřít hlady.

          I ten pštros zvládne tu hlavu z písku vytáhnout a jít se najíst.

          A ano, 100,000 nakažených by ekonomika zvádla rozhodně líp než 3 měsíce nejistoty a chaotických opatření.

          1. Ostatne, vzhledem k tomu ze se prej chripkou rocne nakazi k milionu lidi, tak predpokladamyze 100 000 memocnejch je v zimni chrchlaci sezone beznej prumer, mozna i vic, zvlast co se nemocenská plati od prvniho dne. A ekonomika to zvlada zcela bez problemu. Ostatne, v lete je na dovolenejch tech lidi mnohem vic.

        2. Ještě k tomu Švédsku – ano maji 10x víc mrtvých než ČR na COVID-19. Ale, furt o dvě třetiny méně, než měla ČR na chřipku v roce 1995/96.

          Jak je možné, že jsme chodili do škol, práce, divadel, kin, dokonce jsme mohli cestovat …

    4. Memu otci je pres 70, ma vysoky krevni tlak, trojity bypass a cukrovku. Je smireny s tim, ze na neco umrit musi a dalsich 50 let tu zrejme nebude. A aby se schovaval doma a cekal, az to prejde, na to nema cas ani chut.

      Na venkove se clovek se smrti setkava, chodi se na pohrby a potom vlastni smrtelnost neni zadny ultimatni strasak. Umime zit s rizikem, ze tu zitra nebudem.

      Mluvite o exponencialnim sireni desive choroby, ale pravda je, ze chripka umi byt o nekolik radu horsi, kdyz zrovna prijde ostrejsi mutace. Chripka take umi vyvolat zapal plic, zanet srdecniho svalu, umi zlikvidovat ledviny, zaridit encefalitidu. A take je pravda, ze vsechna ta opatreni jsou uplne k nicemu – https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahada-na-morave-pres-40-nakazenych-nepomohly-rousky-ani-rukavice-104636 – jedine, co zabira, je izolace rizikovych skupin (pokud o to samy stoji) a izolace nakazenych.

      Nechci vam vysvetlovat, ze jste hystericky, ale lide, kteri uvazuji jako vy, by se meli predevsim vyrovnat s vlastni smrtelnosti. Patogenu je okolo nas obrovske mnozstvi a nechat se kvuli nim zavrit do izolace a cekat na smrt vekem, to podle me neni uplne dobra strategie.

      1. Lidi jako darkmonk v soucanosti maji obrovskou sanci udelat politickou karieru. Proti tomu je fasismus cuckar. I ti nejvetsi naciste a fasiste museli byt nejakym zpusobem silne osobnosti, aby svoje volice presvedcili, nez ovladli vetsinu.

        Moderni vojevudce muze byt uplnej chcipak, posera a slaboch.

        1. popirat koronavirus muzes, ale jen do te doby, nez chytnem druhou vlnu…. kterou samozrejme chytneme, o tom neni nejmensich pochyb. Pak se ta slavna Skoda automotive bude muset zavrit podruhe, pokud Prymula zaveli a neudelate s tim vubec nic. Stejne, jako je naprosto blahove doufat v to, ze se otevrou hranice.
          Kazdopadne, ted neni hlavni pruser koronavirus, ted je pruser zesrana ekonomika a ta by se zesrala tak jako tak, i bez koronaviru, koronavirus byl jen posledni hrebicek do rakve.
          Babis si ten koronavirus nevymyslel, stejne jako ta opatreni proti nemu si nevymyslel, to je standardni reakce na pandemii a my meli jen neuveritelne stesti, ze nas to potrefilo az potom, co v Italii lehli doktori a nasledne prehrabovali kupy mrtvol, ktere ti doktori v nemocnicich stihli nakazit, protoze doktori jak znamo tomu rozumi a jsou to borci, hovno je jejich strejc, jako tady Challenger, kteremu to trvalo par mesicu, nez si vubec nastudoval zajladni fakta, ktera tou dobou volne litala po internetu a mek je kazdy k dispozici.
          Nebyt toho italskeho pruseru, tak by Babis pres rev Kavarny a Uhnije ani ta standardni opatreni nemohl udelat a touhe dobou jsi misto pocitani ekonomickych skod mohl taky prdet do hliny. Ze na tom Sysope prodelavas balik penez je sice smutne, ale ted prodelavaji baliky penez uplne vsichni. Muzes byt rad, ze jsem propluli tak, jak jsme propluli. Nebylo to totiz nasi zasluhou.

          1. Blábláblábláblá

          2. zrg1: 20.4. „zatim jsem se ve vsech odhadech trefil, takze to klidne risknu.“

            Odhad č. 1, 10.3. o ČR: „Blbe na tom je, ze 15% z tech nemocnych bude mit tezky prubeh a nepreziji bez intenzivni lekarske pece a 5% zemre i pres veskerou peci. To je 280.000 lidi mrtvych, vice, nez umrelo za celou 2. svetovou v tehdejsim Ceskoslovensko vcetne odtransportovanych Zidu.“

            Realita č. 1, 5.5.: 252 mrtvých, 1111x méně, tedy, chemtarde, FAIL

            Odhad č. 2, 13.3., IT: „v italii bude z 60 milionu nakazenych 48mega a z nich 10 mega s tezkym prubehem, kteri nepreziji bez kysliku, ktery jm nebude mit kdo dat.“

            Realita č. 2, 5.5.: 211k případů, 227x méně, tedy, chemtarde a panikáři jeden, FAIL

            Odhad č. 3, 14.3., EU: „takze se se nakazi cca 70% celeho obyvatelstva apak se to zacne zpomalovat“

            Realita č. 3, 5.5.: 1.47M z 447M, tedy 0.3%, tedy 233x méně, tedy, lopato, FAIL

            Odhad č. 4, 15.3., zlato: „Nekteri pisou, ze zlato pujde na 2000 dolaru za unci. Ja si myslim, ze pujde velice rychle na USD 10.000+“

            Realita č. 4, 5.5.: 1695 USD. Lháři chemtardskej, FAIL

            Odhad č. 5, 15.3., Praha: „V Praye uy je pozde, tam to chytne 70% vsech, to je bez debat.“

            Realita č. 5, 5.5.: 1767 potvrzených případů, tedy 0.13%, tedy 538x méně, tedy zas a znova jen a pouze FAIL

            Kdy už konečně s tím svým alobalovým kvákáním vypadneš do hrobu, jaks sliboval v březnu?

      2. Vona i blbá angína kterou většina lidí přechází může zanechat trvalé následky. každá nemoc s dostatečně těžkým průběhem může zanechat trvalé následky, zvlášť když se přechodí. I blbá rýma může zabít. Sice vzácně, ale může. Boj s nemocí je dost velká zátěž pro tělo. Proč myslíš že s moderními léky se střední doba života prodloužila o 20 let a proč dnešní šedesátníci žijou aktivnější život a vypadají lépe naž šedesátníci před sto lety?

        1. Protože lidi nepracují tak těžce fyzicky. Padesátník na venkově před sto lety byl sedřený stařec. I teď je obrovský rozdíl mezi šedesátníky dělníky a kancelářskými.

          1. Oni ti 50-nici boli hlavne zodreni z toho strasneho kvanta domaceho alkoholu a mizernej stravy. Tie romanticke predstavy o bio kvalite volakedy boli v realite 7x do tyzdna zemiaky, z toho 2x plesnive, lebo ine neboli a raz do mesiaca klobasy a jaternice zo zabijacky (čo je z hladiska zivotospravy horší odpad, nez fast food). A par zimnych mesiacov ziadne poriadne vitaminy a hrozba skorbutu. Nebol kazdy rok hojny. Boli roky, ked uroda nebola. Dnes ludia nadavaju, ze jablka su postrekovane a paradajky vo februari zlte a bez chuti. Banda nevdačná….

            1. To taky. Každý rok umíraly stovky lidí na otravu námelem. Ty různe -cidy nezavedl do zemědělství Soros.

            2. Co je na jitrnici škodlivýho?

              1. Přesně to, co je škodlivé na klobáse nebo jelitě – nic.

                1. Tak obecně vepřové maso se má za tučné a nejméně zdravé, naopak zdravé jsou ryby nebo drůbeží maso.

                  Ale že by zrovna z vepřového měli lidi před 100 lety podlomené zdraví?

                  1. A pritom veprove sadlo je prej podle nejnovějších vyzkumu nejzdravejsi tuk pro kuchynske pouziti.
                    Ono jako vzdy zalezi na množství.

                    1. No, ještě bych se vrátil k tomu zdraví. Škoda, že nejde porovnat člověka, který žere dnešní „zdravý“ kuřecí z Polska nadopovaný ATB a třeba každej den prasátko krmený poctivě šrotem a bramborama z roku 1920.
                      Když si čtu Rettigovou, vidím samý čistý suroviny. Dneska to je prdni do toho sušenou jíšku, dochucovadlo č.3, kup zdrogovaný kuře co má prsíčka větší než zbytek těla a je bílý jak sebevrah na pitevně a uvař z toho ňamku.
                      Vezměte si pánové jenom takovou majonézu. Od Rettigový a složení dnešní Hellmans šmakulády.
                      Takže s tím porovnáváním zdraví bych byl bejval opatrnější.

                    2. Kdo vi. Driv si zase míval ruzny plisne a toxiny, coz je ostatne hlavni problem dnesnich Bio potravin. Co bylo vylozene plesnivy se odkrojilo a zbytek sezral (i K. H. Macha pise v dopise ze mu uzený zasmradlo, ale ze ho stejne sezral, bo mel hlad. Je klidne mozny ze ho zabilo právě to zkazeny uzeny, umrel par dni potom na sračku). Nejaky neviditelný sajrajty nikdo neresil, protoze je neznal.

                2. “Nasa” strava zalozena na kazdodennej konzumacii masa, hlavne bravcoveho, hovadzieho a diviny, a nedostatok vlakniny su pricinou nelichotiveho prvenstva v rakovine hrubeho creva. Ze su udeniny velmi vyrazny karcinogenny faktor, je jasna vec.

                  1. Jenze kdo mel pred sto lety maso trikrat tejdne uz byl hogofogo. A tezce pracujici potrebujou úplně jinou stravu nez kancelarsky krysy. Zkus si kacet stromy a zivit se lehkym salatkem, jogurtem a kurecim prsem s bulgurem.

                    1. Přesně tak.
                      Před sto lety…když si čtu ve Švejkovi o jídle, tak mi to nepřijde až zas takový rozdíl oproti dnešku – vepřové na kmíně, zadělávané ledvinky, vepřová pečeně s rýží, hovězí guláš, pečené holoubátko, hovězí polévka, párek z hořčicí atd. Když čtu tu pasáž s páterem Lacinou, musím hned do lednice.
                      Jo kdybychom řekli před 200 lety, to by asi byla jiná.

                    2. Na počátku stoleti byly cesky zeme jednim z nejbohatsich a nejvyspelejsich regionu sveta. Samozřejmě v kontextu dobovych pomeru. Ony ty jidla byly podobny, ale zase je dobry si uvedomit ze se to nejedlo kazdy den, resp. bylo mnohem min masa, to bylo jen pro chut, základ byla priloha. Hodne se jedly polivky a chleba. Jeste za sociku byla standardni porce masa v restauraci 100 gramu. Dnes je 150g minimum a 200g je celkem bezny. (coz je dobry vzit v uvahu pri porovnavani cen tehdy a dnes).
                      Ono bylo taky maso mnohem dražší nez dnes a malokdo mel lednicku, takze proto uzeny, špek, sadlo, burty, klobásy a podobne. Konzervy prej pomerne paradoxne ne, maximalne domaci zavarovany do sklenic. Fabricky konzervy se prej u nas masove rozsirily az po druhy svetovy (sad s vyjimkou olejovejch rybicek, ty prej byly i driv)

                    3. No nevim, nevyvařovali tak akorát pro oficíry?
                      Jinak ve Švejkovi (nebo nejaké Haškové povídce) mysim taky bylo, že k vobědu býl knedlík polité cibulkó, jako hlavní jídlo.

                    4. I pro vojcly. Rozdil byl v míře naředění a velikosti porce.
                      Ona ta kuchyně byla podobná, jenze ne kazdej si to moh dovolit. Ale tenkrat byly jeste obrovsky socialni rozdily. Jinak zili delnici, jinak stredni trida, jinak nobilita a jeste byl obrovskej rozdil mezi mesty a vesnicemi, to byly kategorie samy o sobe. Plus regionální rozdíly, jinak se zilo v bohatym Polabi, jinak na horách. Nedá se to moc pausalizovat.

                    5. No tak Švejk není jenom o vojclech, píše se tam taky jak debužíroval v civilu Baloun (zabijačka, švestkový knedlíky, koprová omáčka) nebo Katz (míchaná vajíčka, šunka, řízek atd).
                      A když si přečteš Cronina (ještě padesát let dozadu), tak to by ses teprvá užral (ústřice, husté i řídké polévky, pudinky, kýty, nákypy, omáčky, huspeniny, zákusky všeho druhu….). Kam se hrabal bolševik, ten to utopil v UHO.

                    6. misaka – bolševici si žrali ty samé dobroty, to se neboj…. Uho žral vděčný a spokojený lid co měl všeho dost, teda až na toaleťák, vložky, ovocce, možnost cestování a pár dalších drobností.

                    7. Hele, jednou jsem (už nevím kde, asi na Barrandově) viděl pořad, kde vařil bývalý šéfkuchař asi ze tří 5 hvězd za bolševika, že prý nestor české špičkové kuchyně i pro zahraniční delegace. Takový vyžraný starý sádlo. Udělal (nekecám) sulc z uzený makrely, potom vzal takovou tu formičku srnčí hřbet, spařil mraženou!!!! zeleninu, tu tam kydnul, zalil to tou sračkou a když to vytuhlo, tak na to cukrářským rukávem dělal takový ty dortový ozdobný minihovínka….z umělý majonézy!!! A že prej to je majstrštyk, po kterým se každý oblizoval.
                      To si ty delegace musely myslet svý, když večer strávily na míse.
                      Bolševici ukrutně zkurvili českou kuchyni.

                    8. Ty vole… fuj. No to je bez debat, že tomu nepomohli. Stačí se podívat na komoušský normy a tabulky, učňáky z toho jedou skoro doteď. Stačí si občas pustit Ano šéfe. Všechno koupíme oloupaný, předvařený a nakrájený, do všeho nasypeme ty samý sračky a divíme se, že to nikomu nechutná. OMG. Přitom při kvalitní surovině stačí obvykle sůl, pepř, sem tam česnek, kmín, něco málo kyselo/sladko a je to bájo.
                      Ale byl bych klidnej, korona nás zase gastronomicky vrátila o 10 let zpět. Podnikatelé maj mít tu vatu a čerstvý suroviny, nedej bože drahý, to je pomalu sprostý slovo. Teď jen čekám, kdy Andy rozjede nějakou síť „tradičních českých“ hospod…

                    9. Asi myslíš Vltavo Batzera: „Víš, u nás v Kašperských Horách děláme takové maličké knedlíčky z těsta ze syrových brambor, ty se uvaří, pak se obalejí ve vejci, posypou se pěkně houskou a potom se opíkají na špeku“….“a nejlepší jsou z kyselým zelím, to musí jít makaróny do hajzlu.“ Vím, není tam cibulka, ale zase jsem Haška nečetl celýho.
                      To jen tak, jak tady někdo psal, že se před sto lety nežralo tak dobře :). Koneckonců Sysop bych mohl říci, zda se s tím receptem ještě dneska setkává, když je tam nejčko zdejší.

                    10. Pokud se vrátíme ještě víc do historie, tak jeden renesanční cestovatel označil českojazyčné obyvatelstvo kotlinky za „žrouty“ a to německojazyčné za „pijany“.

                      V časopisu My vycházela série starých receptů, všechny ty kaše a jíchy a polévky… Nebyli naši předkové hlupáci, ani asketové :-)

                    11. Dovnitř se ještě dává uzený (když je neděle). A nejsou to knedlíčky, spíš takový placičky. Zelí může bejt i vařený a s cibulkou.

                    12. Nemohu slouzit, kdyz je zena doma, vari se po italsku a kdyz neni, tak po moravsku. Zdejsi mnamky moc neznam, protoze po navstevach jsem byl jen parkrat a vzdy do mne rvali bude neco sladkyho (holt susickej cukrarskej ucnak byl produktivni a vychrlil tech cukrarek pomalu vic, nez je tu chalup) a nebo ‚jakykoli maso na zelenine‘, coz je mistni verze UHO.

                      Moje zena mi obcas rika, ze jeji babka delala z brambor ‚susku‘ (to prvni ‚s‘ ma hacek, ale ja tady nemam diaktiritku) a neni s to zjistit recept. Prej moc dobry jidlo.

                  2. 1) Je zajímavé, že naše strava se v zásadě neliší od stravy například německé (bavorské?), zatímco výskyt rakoviny tlustého střeva se liší.
                    https://nsc.uzis.cz/index.php?pg=aktuality&aid=6
                    2) Je zajímavé, že lokality s převahou středoevropského slovanského obyvatelstva v USA jsou typické počtem případů rakoviny tlustého střeva.
                    3) Uzeniny nejsou českou specialitou. Dále se zapomíná, že ještě před sto lety se udily například konzumní brambory a cibule pro zimní uskladnění.

                    1. Věcný dotaz … a fakt jakože dotaz … jak se to dělalo? Myslím to uzení brambor a cibule? O tom jsem nikdy neslyšel, což není nic divného:-), a ani si to neumím moc v praxi představit … což je divné ještě méně:-).

                    2. Děda tvrdil, že to věšeli v pytli do udírny. V praxi mi to již nepředvedl. Asi nešlo o celou zimní zásobu, ale o část určenou na jaro.
                      Ve zajímavé, že se stále omílají uzeniny – co výrobky ze sladu sušeného v dýmu z rašeliny a další podobné výrobky?
                      Kdo neochutnal kávu z žita upraženého do podoby retortového uhlí?
                      Kdo se napil černéhgo Paradoxu, ví, o čem je řeč.
                      http://paradoxbeercompany.com/index.php

                    3. Ovšem slovanský haplotyp má jenom asi 30-40% Čechů …

                      Typickej čech je ukrutná směska.

                    4. Ale prd ukrutná. Základem R1a a R1b, k tomu něco severských íček, trochu patrně ještě předlaténské E1b1b, a zbytek už je jen stopový. Víceméně to dost přesně odpovídá teoriím o osidlování kotliny.

                  3. Co je na jitrnici a jelitě uzenýho, ty jelito? :o)

                    1. Cituji:“…lebo ine neboli a raz do mesiaca klobasy a jaternice zo zabijacky…“

                    2. Reč bola o klobáse, ty klobáso!

                    3. Psal jasně klobásy a jitrnice ze zabijačky, a pak to rozšířil, cituji: “Nasa” strava zalozena na kazdodennej konzumacii masa, hlavne bravcoveho, hovadzieho a diviny, a nedostatok vlakniny su pricinou nelichotiveho prvenstva v rakovine hrubeho creva. Ze su udeniny velmi vyrazny karcinogenny faktor, je jasna vec.

                      Jitrnice nejsou zase tak moc to maso jakožto namletý slaninový části s krví a kroupy (krajově nahrazovaný případně jinejma věcma obilovinovýho původu), víceméně samý zdravý věci z výživovýho hlediska (zvlášť pokud konzumace masa moc nebyla) a uzený to není.

            3. Zajímavé je porovnat tělesnou výšku předků (rodičů, prarodičů …) třeba z fotografií a hledat souvislosti s kvalitou a dostupností stravy.

              1. Nejen výšku, ale i stavbu tela. Predci byli vesmes slachoviti s malym mnozstvim svalove hmoty a uzkymi hrudniky. Coz je logicky, sval potrebuje hodne energie a navic je k jeho vybudovani potreba hodne zivocisnych bilkovin.

                1. Rovnako dobre poslúžia aj rastlinné bielkoviny, napr. strukoviny. Ale strava predkov založená na chlebe a zemiakoch to samozrejme neposkytla.

                2. Obávám se, že v dnešní době se o nedostatek živočišných bílkovin postarají špaldamatky …

                  1. Znamej vegan mi tvrdil, ze z lupeni jsi schopen dostat co potrebujes, ale da to praci s kombinovanim a malokterej travozrout to dokáže. Ale on byl celkem neortodoxni, svoje deti zivil normalne s tim, ze deti maso potrebujou a veganstvi pro ne neni. A stejne se na veganstvi casem vysral, kdyz zacal tezce manualne pracovat (prořezávání stromu a podobny vejskovy prace).

                    1. Tak, až donedávna to byl problém nakombinovat, aby bylo opravdu všechno, dneska to taková hrůza není, když se sem tahají potraviny z celýho světa.

                      Ale B12 v podstatě v rostlinách není, takže ti fakt veganovití to musí žrát v tabletách. Vona existuje skupina lidí, co živočišný produkty geneticky moc nedávají a pokud se mu vyhýbají, časem úplně ztratí schopnost to rozumně trávit, ale není moc velká. V dávnějších dobách moc neprosperovali, to byli takoví ti neduživci, věčně nemocní, asi se nedožívali moc vysokýho věku.

                      Takoví ti módní pitomci jsou přesně to, pitomci. Obvykle tak po půl roce až roce začnou chřadnout právě na nedostatek některejch živin, hlavně ty vitamíny skupiny B, pokud se vrátí k všežravé stravě, spraví se.

            4. Jo, to je pravda.
              Co pamatuju, v lítě z herteplí ve slepě už co druhá tekla, a jak to smrdělo, jako kluk to byla pro mně néhorší práca.
              A dřív? Moja matka spomíná, jak gdysi na starým baráku dyš vytáhla uzený s komína tak s něm musela prvně klepnót vo stůl, aby vopadali červí…

            5. K tem kurdejim – na Slovensku jste neznali kysely zeli? Korenova zelenina a jabka se pres zimu skladovaly celkem dobre, to pamatuju jeste ja. Plus kvanta kompotů. (marmelády a ovocny želé nepočítám, v tech asi moc vitaminu nezbejvalo)

              1. (ale zase v nich zbejvala hromada vlákniny, teda dyž se to nepasírovalo, ale džemovalo se slupkou; a to zelí je v podstatě jenom voda a celulóza)

              2. Jasne, že poznali zelí aj ovoce, aj ich skladovali. Ale asi tiež závisí ako kto a ako koľko. Ten skorbut/kurdeje stačí dostať raz za život, aby to človeka poznačilo.

                1. Zelí nepoznali, akorát tak kapustu.

          2. A tak zase z toho nedelej kamenolom. V prumyslu to v roce 1920 nebylo o moc namahavejsi nez na stejne pracovni pozici v roce 1990 (vynechme bezpecnost prace, ta byla v minulosti opravdu bidna) a ani zemedelstvi uz zdaleka nebyla takova drina jako za Marie Terezie.
            Problem bylo mnozstvi a kvalita (skladba) stravy. Jidlo bylo drahy a pro chudinu spatne dostupny v dostatecnem mnozstvi, kvalite a skladbe. Uz jen zavedeni hygienickych norem věci dost zlepsilo. Nekde na netu koluje clanek nekdy z roku 1905 o falsovani potravin. Nejenze nebyli o nic min kreativni nez dnes, ale kB ako bonus byla pulka tech primesi vylozene jedovata a skodliva uz v tom mnozstvi v tom jidle obsazenem a ne hypoteticky po desitkach let intenzivní konzumace.

            1. No ale vono se fakt dřív víc makalo.
              Eště v 50. rokách se na menčích stavbách běžně míchávala malta greblem v karbovni, vozilo se kolcama.
              Nebo sečení, jako kluk nepamatuju, že by mňél negdo sekačku. Šecko se síkávalo rukama, sám sem se neco nachodíl s kosó na róšnó králíkom…
              Můj děda chodívál za krize ve 30. rokách dělat na dráhu, krumpáčem podbíjali pražce. Dyš došél dom, 5 km pěšky vod vlaku, tak mňél ruky samé plyskéř, a eště si přichvalovál, že budó koruny.

              1. To jo. Mně dělali sokl na baráku dva důchodci jako melouch. Navez jsem jim fůru žulovejch kamenů na dvůr a kameník celej den dělal zedníkovi x*kilovou palicí kameny na míru. Semleli u toho pátý přes devátý, vypili flašku kořalky, dělali pomalu, ale furt a na konci byl sokl jako víno.

                Z toho by se dneska myslim řemesnící posrali.

                1. Starý fachmani. Ten celoživotní grif nicim nenahradis.

                2. Z toho jsem se ve výrazně menší míře kdysi málem posral i já. A to jsem byl opravdu kua ve formě a bylo mi okolo 20. Jenže to není fyzickýma dispozicema, ale fortelem. Kdysi za totáče jsem byl na Šumavě rubat na 3 týdny dřevo … zadarmo a můj nápad to nebyl:-) … a než se do toho člověk v tom prvním cca týdnu aspoň trochu dostal, tak se dřel jak vůl a úplně k prdu.

                  Na tohle měl Dušek kdysi fajn historku o tom, jak mu dala babička kdysi na chvíli hníst (nebo jak se tomu říká:-) těsto.

                  Jiná věc je ta, že před bolšánama se fakt dělalo o dost víc, žádný 8h a padla, dělalo se i v sobotu a doprava do háku, ale třeba i do škol na venkově, byla někdy makačka sama o sobě. Beru samozřejmě dělnické profese, když byl někdo třeba vrchní rada, tak to byl rázem hodně jinej svět.

                  1. Jo, dřevo, to ščípu vot 14 roků.
                    Jednó mně přišél ze dřevem pomoct příbuzné, bévalé kulturista, bicepse jak já stehna, ale dyš vzál sekeru tak do teho „klofál jak vrana do hovna“ jak napsál klasik. Tak šél podávat k cirguli a ščípál sem já.
                    Potom sem půlíl klustý polena kalačem, tak na 2 na 3 seky, a von akorát krótíl hlavó, to nechápál.
                    Přitem dyš je poleno naprasklý tak celý umění je trefit tó prasklinu.

                    1. Drit se umi kazdy hovado. Ale fortel je delat to co nejefektivnejc s co nejmensi námahou.

                    2. No, právě že každej ani to neumí. To v praxi dost často zjišťuješ, že takoví ti magoři vyhnaní z posilofitka sice udělají špičkově (někdy ani to ne) víc, ale nemají výdrž. Dva tejdny kopat, několikrát překládat a katrovat 10-15 tun písku (po zpracování ~10 tun černozemě) nějak nedávají a kupodivu ani se 40kilovejma kopírkama nějak moc nehnou :D

                      Ostatně to je vidět na cigánech, ti fakt dobří kopáči co to dělají 10 let, jakou to dává postavu.

    5. > „A že je to jen rýmička? Řekněte to někomu, komu je 70, má vysoký tlak, cukrovku a problémy se srdcem.“

      Člověk s takovu diagnózou má pravděpodobně i nadváhu, proto bych mu doporučil radikálně změnit stravovací návyky a začít pravidelně cvičit (zhubnout) a pohybovat se co nejvíce v přírodě. Pokud má strach z nákazy, může se vyhýbat veřejným místům a v krajním případě nosit i ten respirátor. Ale pořád jsem přesvědčen, že ta korona opatření jsou pro něj větší hrozbou, než virus (např. omezená lékařská péče, strach šířený médii, izolace od ostatních lidí, dokonce i rodiny, zákaz vycházení na sluníčko). Přímo mám zkušenost s tím, že v domově důchodců zakázali lidem vycházet i na chodbu, plus zákaz návštěv rodiny atd. to horší než vězení. V takovéto osamělosti staří lidé ztrácí chuť žíť a umírají – a pokud ještě u nich najdou koronavirus (i když nemají příznaky), tak to napíšou jako oběť koronaviru – takto se tvoří ty statistiky (Itálie apod.).

      1. Pokud je někomu 70, má vysoký tlak a problémy se srdcem, tak rozhodně nemá radikálně měnit stravovací návyky, začít pravidelně cvičit a zhubnout.
        Čtyřicátník to realizovat může, o tom není sporu.
        Zákazy návštěv jsou v domovech důchodců a nemocnicích pravidelné, chřipková omezení jsou snad každoroční, ne?
        Se zákazy vycházet na chodbu v domovech důchodců zkušenosti nemám, v naší rodině se tato zařízení nevyužívají.

        1. Pokial ma niekto 70, problemy so srdcom, vysoky tlak a nadvahu, tak rozhodne MUSI zmenit stravu a zacat primerane cvicit, pokial nechce, aby sa jeho stav zhoršoval.

          1. Radikální změna životních zvyklostí, jak psal předřečník, je v předmětném věku obvykle letální. Kolikrát stačí i náhlé stěhování.
            Je správné, že jste vynechal právě to „radikální“ a použil „primerane“. Pozvolné úpravy zvyklostí jsou samozřejmě nutné, ale je to také něco jiného, než radikální změna.

    6. Darkmonk: tento narativ vyvracel článek
      http://dfens-cz.com/pravda-o-ncov-19/

      I pokud s tím ale nesouhlasíte, nemůžete popřít tento fakt:

      Protože neexistuje iminuta proti COVID, na podzim se COVID vrátí. Vláda nemůže znovu zavést šílenou karanténu, aniž by úplně zničila a zestátnila ekonomiku jako Gottwald.

      Ergo vládní „léčba“ nevyřešila vůbec nic, jen odložila promoření o 6 měsíců za cenu drtivých ekonomických dopadů -8% HDP či horších.

    7. No a jak ukázal ten velký test, tak ten boj byl tak úspěšný že skoro nikdo v populaci nemá protilátky, takže se můžeme těšit na další a další opakování této a dalších bacilohisterií. A až ti naprosto geniální zachránci celé populace před bubuvirem zjistí že na další kola bacilohistrie nějak není v kasičce.. tak? Hmm?

      A o té jejich tzv. ochraně společnosti myslím naprosto svědčí jejich „opatření“ k těm nejrizikovějším skupinám jak v domovech důchodců, tak i těm volně žijícím.. Vyhradit jim „happy hours“ kdy tam nikdo jiný nesmí v obchodech a současně jim zbytek dne umožnit promořování s ostatní populací…

      Za mne je lepší risknout možnou nákazu, než mít jistotu smrti hladem, nebo na banální nemoc (a další vedlejší ztráty), protože nebudou prachy na jídlo či zdravotnictví..

      1. To jsou kecy v kleci. Nikdo neví jak co bude. Existuje i buněčná imunita a existujou i imunologové, který odhadujou 1,5 mega promořenejch. Žádnej ve skotečnosti ale neví jak to je. Velký test ukázal akorát velký hovno.

        1. Jasně že nikdo neví co bude. Já též ne, pochopitelně.

          Nicméně můj názor je že negativní důsledky koronahisterie řádově předčí důsledky samotné nákazy.

          Zda je můj názor či odhad správný či nikoliv ukáže pochopitelně až čas, přesněji časový odstup, který umožní udělat celkový obraz zkázy.

          1. Já jenom říkám že studie znamená jenom kolik lidí nemá protilátkovou imunitu a že absolutně nic nevypovídá o počtech lidí který se s čínským bacilem popsali.

            (Soukromě si myslim, že ten oficiální údaj nemá logiku. Ten virus tu je určitě podstatně déle a potkal určitě podstatně víc lidí. A s vaším závěrem souhlasim)

            1. erm, –potkali–

      2. FirkaJ13.5.2020 v 10:50
        No a jak ukázal ten velký test, tak ten boj byl tak úspěšný že skoro nikdo v populaci nemá protilátky, takže se můžeme těšit na další a další opakování této a dalších bacilohisterií. A až ti naprosto geniální zachránci celé populace před bubuvirem zjistí že na další kola bacilohistrie nějak není v kasičce.. tak? Hmm?

        uvazujes spravne, ale nedusledne.
        Nikdo netvrdi, ze je spravne reseni. Je jenom spatne a jeste horsi.
        My si vybrali to spatne, tj. zastavit to hrubou silou v zacatku.
        Americani si vybrali to horsi, vysrat se na to.
        My jsme otevreni, Americani jsou zavreni, my mame 300 padlych, americani 83 tisic a dalsich 20.000 na ceste, to jen tech ofiko ydiagnostikovanzch, neofiko 3x vice.
        My mame nejake mensi ekonomicke problemy a hodne sedive vyhlidky do budoucna, americani maji 20% nezamestnanych.

        Ovsem to nebrani Mrcasovi a spol. odorovat Americko-Svedsky model a kritizovat Babu, ze to udelal spatne.
        Jasne, Kavarna, ta by to zmakla tisickrat lepe, USA nas vzor.
        Sarkasmus alert.

        1. ┏━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━┓
          ┃ Upozornění pro čtenáře ┃
          ┗━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━┛

          Předchozí příspěvek napsal konspirační teoretik věřící v chemtrails, globální spiknutí Sorose a přicházející apokalypsu; usvědčený z nepravdivých predikcí o „milionu mrtvých v Itálii“ r.2020 a „válce s Íránem“ r.2019; a nadávající všem, kteří nesouhlasí s jeho fantaziemi.

          Na server přišel relativně nedávno a zneužil situace, kdy bylo zrušeno moderování diskusí.

          Neberte prosím jeho texty jako reprezentativní pro články nebo diskuse na serveru D-FENS a nereagujte na něj.

          1. Tak teď jsem to sem chtěl zkopírovat za vás:-).

            1. Dobrý, příště jste na řadě.

              1. Já nemám tu vaši důslednost a vytrvalost:-).

        2. Záleží s jakou perpektivou se kdo dívá. Ta okamžitě vyčíslitelná (a to ještě asi pochybnými čísly) a nebo s perspektivou v dlouhodobějším horizontu?
          Já se snažím o tvorbu svého názoru z hlediska toho dlouhodobějšího a to ještě nejen z pohledu čistě zdravotního. Ikdyž jsem přesvědčen, že ikdybych si udělal názorové mantinely čistě zdravotnické, tak i v tom případě mi vychází z dlouhodobějšího pohledu to co tady vláda zavedla horší, než kdyby to nechala být úplně(což vidím jako menší zlo). Ideál, tedy chránit rizikové a zbytek společnosti nestrašit, jen všude rozvěsit doporučení či/a zavést přísnější hygienická opatření tady nehrozí. To by nebylo to pravé v našem odezdikezdistánu.

          Vy máte ta řešení seřazena přesně opačně než já.
          Já považuji za horší totálně vyčerpat ekonomiku, úplně ji položit ve jménu svých politických bodíků a preferencí a doufat že další vlna, nebo jiný bacil nepřijde, protože si další takovou šílenost nebudeme moci dovolit.

          1. Ta okamžitě vyčíslitelná (a to ještě asi pochybnými čísly) a nebo s perspektivou v dlouhodobějším horizontu?

            Ciste k veci, neb jsme ajtak, ktery se hrabe v informacich kazdy den a o korone jsem precetl nasobne vice, nez polovina tohodle fora dohromady.
            1. Ten virus uz stihl zmutovat. Za tri mesice.
            2. Zmutoval velmi nehezky, tj. ta nova forma je nakazlivejsi a ma vyssi smrtnost.
            3. Ti co prodelali tu prvni variantu nemaji imunitu na tu druhou variantu a vice versa
            4. Spousta lidi, co to prodelala, si vyvinula chronickou formu, takze hovno hovno imunita, ale chronicti prenaseci
            5. nikdo nevi, jak dlouho vydrzi protilatky, nekteri mluvi o sesti mesicich, nekteri mluvi o dozivotni imunite, praxe vypada tak, ze nekteri pacosi uz to maji potreti, co jim predtim vysly opakovane negativni testy na pritomnost virove RNA…
            Zaver: americke reseni je napicu , at kratkodobe, nebo dlouhodobe.
            Babisovo reseni vyjde lip, i kdyz chytnem druhou vlnu a zavrem se podruhe, neb americka opozdena reakce znamenala v konecnem souctu delsi vypadek ekonomiky, nez nase relativne vcasna reakce.
            Nikde neni psano, ze americane druhou vlnu mit nebudou, protoze je uplne klidne mozne, ze nes se americani promori dostatecne, tak ti prvni vyleceni uz budou mit vyexpirovane protilatky a chytnou to zase
            Konspirativni zaver: mozna ta druha mutace toho viru neni vubec zadna prirozena mutace, ale druhy vzorek z labaku. V tom pripade je uplne nezmyslne bavit se o nejake prirozene imunite skupiny,
            pokud je nekde ve svete utajena biolaborator, ktera to siri naprosto zamerne (nejde ani potvrit, ale ani vyloucit)


            1. ┏━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━┓
              ┃ Upozornění pro čtenáře ┃
              ┗━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━┛

              Předchozí příspěvek napsal konspirační teoretik věřící v chemtrails, globální spiknutí Sorose a přicházející apokalypsu; usvědčený z nepravdivých predikcí o „milionu mrtvých v Itálii“ r.2020 a „válce s Íránem“ r.2019; a nadávající všem, kteří nesouhlasí s jeho fantaziemi.

              Na server přišel relativně nedávno a zneužil situace, kdy bylo zrušeno moderování diskusí.

              Neberte prosím jeho texty jako reprezentativní pro články nebo diskuse na serveru D-FENS a nereagujte na něj.

            2. Víte Zergu opravdu vidíme věci každý o hodně jinak.
              1-jasně je to vir a viry holt mutují, slyšel jste už o chřipce, rýmě, oparu, … ?
              2-je to možné
              3-viz 1
              4-netuším, možné to je. Ovšem to jistě poskytují i další breberky, ač mne teď žádná nenapadá.
              5-jistě, no a?

              Váš závěr je dle mne chybný.
              Další vlny budou v případě jakéhokoliv řešení. Jen v případě toho našeho bude umírat ještě víc lidí, protože prostě nebude na jejich léčbu. V tom je jádro pudla.
              Lidi zavření doma či karanténách nebudou odvádět daně, zdravotní a sociální, zavřené firmy také ne a to nemluvím o zemědělství, kde už teď nemá kdo sklízet a později už ani nebude mít kdo zasévat.. No a půjčovat si také nelze do nekonečna..
              Jen připomínám že za 30 let se vládám povedlo vyrobit dluh necelé 2 biliony a kabrňák bába to za pár měsíců zvedne na 3.. Tedy „všechno zdraží“=klesne hodnota peněz + koronaopatřeními vytvořený nedostatek…

              Stále si tedy stojím za svým názorem že lépe je to risknout s rozumnou mírou opatrnosti a nechat všechno fungovat, než vše vypnout a umřít jistě a to hlady či na hrozné i dnes banální nemoci.

              Že nejsem pravděpodobně daleko od pravdy začínají dokládat v poslední době se objevující zprávy a informace jako například ta uniklá zpráva nějakého Německého odborníka, který ji vypracoval pro interní potřeby Německé vlády o následcích tamních o dost mírnějších opatřeních než byly a jsou u nás.
              Například:
              https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek/opatreni-pozabijela-vic-lidi-nez-virus-sam-tvrdi-nemecka-analyza-40324118

  4. k primuloj to žeto je prostě pan plukovník takže voják nóó a rozkas zněl jasně koronavirus nesmí projít. jedinýmu prymuloj z těch figurek věřim že nedělal politiku a fakže myslel boj s koronavirem vážně a určitě se snažil udělat max. noa když se konečně ukázalo že je bezpečný lidi trošičku promořit no tak neváhal a řek žeto je nejvíc nejlepší i když se z toho bába málem po… :O :D

    se mi na tom strašně líbí jak furt mleli že musíme poslouchat vodborníky musíme poslouchat vodborníky a musíme poslouchat ty vodborníky nóó a když nejenom prymula přišel s tamtim promořením populace tak byl uklizenej do pryč a třeba na čt24 se misto nej začal voběvovat pan maďar (nenarážim na bábův hornouherskej původ. maďar se menuje maďar :D :D)

    primula byl v pozici kdy každý rozhodnutí mohlo bejt akorát špatný a je snadný mu jako něco pořát vyčítat. byl to prostě takovej jeho úkol jakoby vůůůbec nic nepodceňovat. taky si moc dobře zpomínám jak sme jako měli nazačátku stažený zadečky uplně všichni (až na mrcasíka ;D) nóó a primula prostě asi v tomdle režimu jede dál. neni to politik aby měl váhu se dvěma miskama a na jedný bylo zdraví a na druhý ekonomika svoboda a takový tyhlety. jeho práce byla starat se jakoby jenom vo tu jednu misku :O ;D vo druhou misku vah se měli starat diamantový mozky našich schopnejch politiků :D :D :D :D

    Pak jsou tady koronachcípáci.

    tydlety lidi se nechovaj tak jak se jako chovaj protože by jim to nařizovala vláda. byse chovali vopatrně i bez nějakýho nařizování. vim vo hodně chytrejch lidí co běhaj po lese s respirátorama a přitom bábovládu nemaj jakoby moc rádi ;D

    chytrej koronachcípák ví že vláda se na něj vykašle aže vládě stačí jenom jakoby dělat že s tim koronavirusem bojuje a hrát divadýlko pro vohnouty. skutečnej ‚boj‘ s koronavirem je řádově draší než propaganda a lhaní že vyhráváme. pročpak asi v tý koronakrizi zustal jakoby dělat ministra zdravotnictví propagandista adam vojtěch???????? :O :O :D :D sem čekala že bude vyraženej ale né misto něj sito vypapal pan prymula :O :O jinak bába by neváhal nechat lidi chcípat po tisícovkách kdyby se mu to jako vyplatilo todleto von prostě má v sobě :O :O :'( :'( tahleta vláda má jediný štěstí ato že koronavirus nebyl až tak hroznej. bejt koronavirusová pandemie třeba srovnatelná ztrátama se španělskou chřipkou vopatření naši vlády by jako byl uplně stejnej amatérismus jakej mužem teďko pozorovat :O :O :'( :'(

    se mimochodem připravte na druhou vlnu asi někde začátkem podzima prej :O ;D je slušná šance že koronavirus tady snáma zustane dočasně nafurt ;D

    Holičství a kadeřnictví jsou už druhý měsíc zavřená, ale dámy jsou dál pečlivě upravené

    v německu si to nenechaj líbit takový ilegální holiče hele :D :D holt dřív chodili různý ty anarchisti a rebelové vlasatý nóó a dneska jeto navopak :D

    Neustále prezentují kumulativní počty nakažených, protože informace o tom, že se za den nakazilo třeba sedmdesát osob, není způsobilá vyvolat dostatečný strach, ale osm tisíc nakažených kumulativně, to je mnohem lepší

    sem si taky všimla :D ;D
    udělala sem blogísek hele s přepočítáváním těch jejich dat. třeba jako takovej přepočet nakaženejch pšikalů na 1k testů deně vypadá děsně strašidelně hele :O :D sranda taky je jak se jakoby snažej furt tlačit nahoru počet provedenejch testů by vubec nějaký pšikali pochytali hele :O :O :D :D jinak řečeno když nemáš exponenciálu vod přirody si ji jako vyrob :D :D :D :D :D :D ;D ;D

    1. Když už píšeš jako mamlas, tak to aspoň zkrať. Tohle se vážně nedá číst.

      1. Co máte za problém se čtením? Vy fakt nedáte více, než technickou zprávu ve stylu 21.století?

        1. Jako sorry, ale tobě tenhle grafomanskej vejplod přijde normální a čitelnej? Jestli je autor dyslektik tak OK, ale jinak je to děs, dyť to nemá ani hlavu ani patu, skáče z tématu na téma, hrubic tam má po kokot, o emotikonech ani nemluvě. To už jsou přehlednější diskuze na emiminu, než tohle.

          1. Skoč si do krámu pro nějaký maso.

          2. Jsou-li diskuze na emiminu přehlednější, neposoudím, nevím, o čem to mluvíte. Ale jsou-li skutečně přehlednější, tedy je čtěte a Gretu nechte s pokojem gretovat, mně se její grafy docela líbí.

            1. Tak to pardon. Ygorkovi se to líbí, v tom případě je tedy všechno v naprostém pořádku.

              1. Vaše práce s textem je symptomatická, nejste nakonec novinář?
                K věci:
                Ygorkovi Grétin styl nevadí.
                Ygorek jasně napsal, že se mu docela líbí Grétou upravené grafy.
                Z Ygorkova pohledu je všechno v pořádku, ostatní hladiska mu mohou být ukradnuta.

                1. Shaneovi se Grétin styl nezamlouvá.
                  Z mého pohledu to tedy v pořádku není, Ygorkovo hledisko mi může být ukradeno, stejně jako Ygorkův názor na moje kognitivní schopnosti.
                  Gréta ať se zařídí podle svého uvážení. Feedback jí/mu byl poskytnut, dokonce z více stran, a zbytek je na ní/něm.

      2. příště ti jako napišu delší nějakej když seti tak líííběj :O ;D

        1. hoď to radši do článku :)

  5. Věřit na svobodné volby je asi jako věřit na Ježíška. Silnější pes vždycky mrdá a stejně tak volby vždycky vyhraje ten, kdo si jejich výsledky zfalšuje. Každý totalitní režim potřebuje udržet zdání svobody. Tady vůbec nejde o nějaké důchodce nebo jiné skupiny obyvatel. Všechno je to jenom hra, která má za cíl přimět lidi, aby věřili, že můžou něco změnit.

    1. mala technicka, o duchodce jde, protoze celosvetove dosly prachy v duchodcovskych fondech socialniho pojisteni.
      tudiz se zde uplatnuje svedsky model :
      1. duchodce vyhnat z vlastnich baraku a zavrit do domovu pro seniory, napriklad pod zaminkou, ze maji prilis uzke dvere na hajzlu a neodpovida to normam (to je jakoze fakt, to neni konspirace)
      2. do baracich po duchodcich natahat slunickove migranty, kteri sice taky nepracuji, ale zato maji ty spravne prosorosovske nazory a volebni preference
      3. nadbytecne duchodce koncentrovane v domovech senioru depopulovat coronou a v jejich umrtnim oznameni dat jako pricinu smrti vsechno jine, jen ne coronu (jediny, kdo reportuje mrtve duchodce spravne je Belgie a proto ma tez Belgie 750 mrtvych na koronu na milion obyvatel, zatimco Svedsko udava ani ne polovinu)
      Ale s tim ostatnim, napriklad mrdajicich psech, zdani svobody a nalejvarnu debilnich nazoru debilnim lidem pres debilni mainstream docela souhlas.
      Ono to – kupodivu – funguje. Stejne jako debilni Alza, ktera ma nejdebilnejsi a nejotravnejsi reklamy na sveter, a presne proto je to nejvetsi e-shop s elektronikou a buhvi cim vsim jeste na nasem trhu.
      Holt sociologie v praxi funguje, jak uz to vedel strejda Goebbels

      1. Blábolivej Zasírači, kde je ten milion mrtvejch taliánů na čínskej komoušskej bacil?

      2. Drazi vypiceni Banikovci von Ignore.
        Zkuste se s tim nejak smirit, ze se s vasim klubem vypicenych sorosovskych vyplachlych dusevnich mrzaku nebavim.
        muze se stat, ze me nejaky vas vykrik ve tme zaujme natolik, ze vam vynadam, ale to je zhruba vse.
        Zaprve, jste debili. Zadruhe, neumite argumentovat. Zatreti, neznate fakta. Zactvrte, mate nulovou pamet.
        Neni muj problem, ze vase vize ekonomicky silne USSA-EU-CR jsou v pici.
        Polibte si prdele, muzete to udela i navzajem kolektivne a muzete si u toho sundat rousku.
        Tady mate seznam… kdybyste si nahodou nepamatovali, do patri do vaseho vypiceneho klubu:

        Áčko Adam Adanedhel an_cek Anorex Arnold J Rimmer Behemot besny obcan Capoditutticapi carter Cerny Mor Cernysip CNN corona\
        cyklista Dachsmeister DaveTheAlien De_Bill deja vu Enemy enjay Eric ex.lex fatdwi Flajzi foxtrot Glabra Greta Thunbergova
        Griffon GriffonCZ gumidos Hans-Paul hedonism.bot Honza777 CharlieV Ice cream Indian indianapolis Jack Daniels Jack Torrance
        Jan Mrcasik jenyk jerry.mysak jersey_se jfb John P. Graver johny_r Joker Jozko k3nu Kokot Ko-za Kozel Kryton Lh Lojza lola
        loleerd Losk Lukas B. LWG malleus marek28 Max original MB. merce Mirek F. misaka mjfox moussa no remorse noclaf Notor Opicak
        PanPredseda Pathy pelanj PetrD pivko PolarBear Pornoskret Pospec PSS pz100000 RMick RomanL rowexy Rusworm Sandstorm santini
        Saratoga sardik SatanOkkY semancko shane shifty sinuhet Skrabo SkReT Spazik starter25 Stradlin Sunmoon Sven talarich
        Tanguero Torm trx2010 Urza UTG Vanguard vasek Vodotesny Kapr vonH Wildcat wondog x-f xlsxls XXE ygorek

        1. Buhehe, ty prolhanej zasíračskej srágoro, jaký to je vědět že seš všem pro srandu králíkům?

        2. Zrgu, chlapče nešťastná, chybí ti tam Defens, jinak bys to měl komplet! :-D

        3. S tebou se nelze bavit, z tebe si lze tak maximálně dělat srandu. Protože jsi tak pitomý, že je to až proti přírodě, osle. NIKDO se s tebou nebaví, bavíš se jen sám se sebou. A na tvůj ignore list, který svědčí o tom, že tě všichni ti ignorovaní setřeli jak hovno z podrážky (nic víc totiž nejsi), zvysoka kakám.

          1. Tak ještě mu zbyli SS.
            Servisdok se Sysopem.

            1. S těma se taky moc, jak se tak koukám, nepobaví. :-) Když tam o tom přemýšlím, nevím, jestli bych taky nechtěl radši být ten blahostavený chudý duchem, aspoň bych neměl z té lidské hlouposti všude okolo deprese. :-D

            2. Ještě KaBrnak. A je z toho Komunistická Strana Slovenska.

              1. Zajimave, nestava se mi prilis casto, ze mne neco prekvapi. Ale zrovna ted to nastalo, protoze jsem o vas mel vyssi mineni.

                1. No, asi stejně usnu klidným spánkem, upřímně řečeno.
                  Já jsem hlavně rád, že jsem na seznamu zrga, dost by se mne dotklo, pakliže bych tam nebyl.

                  1. To asi kazdej. By me zajímalo, co zlyho mu udelal Adenedhel, ze si vyslouzil ignore. Dyk ten clovek je ledacos, jen ne konfliktni diskuter. Mám podezreni, ze zerg hazi preventivne do ignore kazdyho, jehoz nepovažuje za svoji krevni skupinu, nebo kdo mu dostatecne nepodlejza.

                    1. nebo neodpovídá. čert ví co se magorovi v hlavě děje..

        4. zrg1:
          Dobře, dobře,… Tak jsem v ignoré, nojo…
          Ale vyjádři se k těm šémtrájs už konečně, ať je jasno. Buď důkaz, nebo uznej, že jde o blábol…

          :O)

        5. @zrg1
          tam sem jako taky v tom seznamu!!!!!! :O :O :D :D :D
          by mě jako zajímalo co sem ti jako udělala protože sem s tebou neprohodila jediný slovíčko :O :O nebo právě proto?? :O :O ;D
          joa bych jako věděla tamti baníkovci sou fotbal nebo hokej kdyžuž teda sem jakoby u nich????????? :O :O :D :D :D :D ;D

      3. Švédský model nejvíce postiženého seniora je člověk starý přes osmdesát let, žijící shodou okolností single a hospodařící na své půdě, navštěvující lékaře až se smrtí na jazyku. Můj informační zdroj pracuje jako zdravotní sestra na infekčním oddělení jedné švédské nemocnice „na kraji města“. Jak to tam s důchodci chodí ve velkých městech, netuším, ale předpokládám, že vy také ne.

        Má-li mít migrant správné volební preference, bude mít nejspíš i občanství, migrantem bude až při útěku do Dánska.

  6. Já s tím nesouhlasím. Je to záměna příčiny a následku.
    Je sice pravda, …

    To je sice DEFENSi krasne, ze mas svuj svetonazor, napriklad o zamene priciny a nasledku,
    ovsem (mirne receno) jsi v argumentacni nouzi, protoze na svuj svetonazor nemas ani jeden podpurny dukaz, dokonce ani neprimy.

    Zatimco mezitim elity naprosto prukazne mluvi o depopulaci lidstva, naprosto prukazne destabilizuji tradicni hodnoty, jako narodni staty, rodiny, nici lidem uspory, zabavuji rodicum deti, zivi pochybne zivly, netahla a ekonomicke migranty a do vseho cpou nos nekonecnym smirovanim, zakazy, prikazy a omezenimi, vydavanim fejk news a manipulaci vysledku referend, voleb atd.

    A to nejen v CIne, ale uplne stejne i v USA, Svedsku, Norsku a dalsich slunickovych demokraciich, ktere si uz vubec nezadaji s putinovskym Ruskem a zachvili si budeme moct tykat po soudruzsku se Severni Koreou.

    Pisu o tom 4 roky, ze to k tomu smeruje, ze ekonomike rachne a ono to k tomu dosmerovalo, ekonomika rachla, zlato se urvalo, trh je rozlozeny a nikdo ho uz neda do kupy a depopulacni virus elit, vyrobeny v laboratori, vesele obiha po svete, zatimco globalizacni papez sezve tisice ovecek na namesti, aby to sirily dal a dal a globalizacni WHO popira pandemii a EU tlaci na udrzeni otevrenych hranic, i kdyz tou dobou v Cine je uz pul miliardy lidi v karantene, protoze cinsky komunista je sice hajzl, ale umi si spocitat, ze mrtvi cinani mu do statni pokladny penize neprisypou, zatimco v Evrope Gretka jasa nad mrtvymi Italy, protoze v Benatkach plavou ryby.

    Moznosti jsou jen dve.
    Zaprve, bud jsi DEFENSi hloupy clovek, coz si nemyslim.
    Zadruhe, trpis zcela obycejnym, nezajimavym a nudnym kognitivnim biasem, kterym trpi 11 lidi z dvanacti a ktery nam brani:
    – prijmout nepriznivou pravdu, radeji zit v milosrdne lzi (pstros strkajici hlavu do pisku)
    – prijmout nazor, ktery neni v souladu s nazorem vetsiny, cili sorosem vyplachleho buciciho stada, ale chcije proti vetru
    – prijmout nazor, ktery neni konzervativni a vyzaduje zmenu mysleni
    – prijmout nazor, ktery je riskantni

    https://www.dailyinfographic.com/cognitive-bias-explainer

    Jelikoz v tomhle delam takrikajic kazdy den, tak si dovolim ti poslat tvou diagnozu na dalku, udelej s tim, co uznas za vhodne…

    1. Zase nič nové ku chemtrails, ani ku tomu milionu mrtvych Talianov. Kto ťa má brať vážne?!

    2. Zasírač se opět vyblil. Samozřejmě nezapomněl zmínit elity.

      „Pisu o tom 4 roky, ze to k tomu smeruje“ Když budu psát 4 roky (ty o tom blábolíš mnohem déle mimochodem), že bude tornádo, tak se nejspíše trefím, ale to hňupovi tvého levelu vysvětlit nelze.

      Kde máš ten milión mrtvých v Itálii, (duševní) impotente?

      1. On 4 roky nepíše že přijde tornádo a konečně přišlo. On 4 roky píše, že když se bude v rybníku chovat moc kaprů tak že pod tou tíhou praskne hráz a rybník zaplaví obec a když místo toho přišlo tornádo a srovnalo se zemí půl obce, tak vyřvává, že to celou dobu říkal.

        1. :-D +1

  7. zrg1: 20.4. „zatim jsem se ve vsech odhadech trefil, takze to klidne risknu.“

    Odhad č. 1, 10.3. o ČR: „Blbe na tom je, ze 15% z tech nemocnych bude mit tezky prubeh a nepreziji bez intenzivni lekarske pece a 5% zemre i pres veskerou peci. To je 280.000 lidi mrtvych, vice, nez umrelo za celou 2. svetovou v tehdejsim Ceskoslovensko vcetne odtransportovanych Zidu.“

    Realita č. 1, 5.5.: 252 mrtvých, 1111x méně, tedy, chemtarde, FAIL

    Odhad č. 2, 13.3., IT: „v italii bude z 60 milionu nakazenych 48mega a z nich 10 mega s tezkym prubehem, kteri nepreziji bez kysliku, ktery jm nebude mit kdo dat.“

    Realita č. 2, 5.5.: 211k případů, 227x méně, tedy, chemtarde a panikáři jeden, FAIL

    Odhad č. 3, 14.3., EU: „takze se se nakazi cca 70% celeho obyvatelstva apak se to zacne zpomalovat“

    Realita č. 3, 5.5.: 1.47M z 447M, tedy 0.3%, tedy 233x méně, tedy, lopato, FAIL

    Odhad č. 4, 15.3., zlato: „Nekteri pisou, ze zlato pujde na 2000 dolaru za unci. Ja si myslim, ze pujde velice rychle na USD 10.000+“

    Realita č. 4, 5.5.: 1695 USD. Lháři chemtardskej, FAIL

    Odhad č. 5, 15.3., Praha: „V Praye uy je pozde, tam to chytne 70% vsech, to je bez debat.“

    Realita č. 5, 5.5.: 1767 potvrzených případů, tedy 0.13%, tedy 538x méně, tedy zas a znova jen a pouze FAIL

    Kdy už konečně s tím svým alobalovým kvákáním vypadneš do hrobu, jaks sliboval v březnu?

    1. OK, z času na čas dobré, ale netapetuj, prosím.

      1. Tady tapetuje především někdo jinej, a to debilníma blábolama vybranejma z generátoru náhodnejch textů. Doporučuju obrátit pozornost tam.

        1. To je sice pravda, ale když mu na každou jeho tapetu přistanou další tapety jako reakce, tak se tady z toho za chvíli pochčijeme.

          1. Kdepak, jedině takle toho magora umlátíš…

          2. Je třeba se smířit s faktem, že diskusi už Zasírač dávno zabil. Tak proč se na jeho účet aspoň nepobavit.

  8. Problém je, že většina z domén společnosti, kterým státní represivní opatření, fízlování a zcizování práv vadí, nemají žádné adekvátní politické zastoupení, které by se staralo o nějakou rovnováhu.

    A proc tedy tito nevoli nekoho, kdo by jim toto zajistil a dekady tu voli nekoho, komu tohle nic nerika? Mozna to bude tim, ze tato skupina je ve skutecnosti dost mala, ze? ;)

    1. (nebo je tem lidem toto u prdele)

    2. Ta skupina není až tak malá, odhadem 10-20%. Problém je, že jejich hlasy (pokud vůbec jdou k volbám) se rozmělní mezi několik pidistran (to je ta skutečná alternativa), takže jejich hlasy připadnou těm mainstreamovým stranám. A jakmile nějaká alternativní strana získá potenciál dostat se do sněmovny (a začít něco měnit), je okamžitě infiltrována placenými kádry z hlavních stran a stává se takzvanou řízenou opozicí (naoko prostestní strana, reálně se chovající dle mainstreamu). U nás je tohle krásně vidět na SPD, původně alternativní strana založená lidmi zespoda, kde postupně převzali moc lidé s již uhlazenými názory (např. z vystoupení z EU se stala iluzorní reforma EU a nakonec ani to ne) a nyní je to mainstream. Podobným procesem prošla AfD v Německu nebo Fronta Marine le Pen ve Francii.

      1. SPD vznikla jako asi třetí nebo čtvrtej podnikatelskej záměr Tomia Okamury. Žádný založení zespoda se nekonalo, založil ji Tomio pěkně shora když ho pro finanční machinace vyrazili z Úsvitu.

        1. Vykrast partajni kasu neni zadna machinace, to se stalo i Romum, ze jim Cikani vybrali partajni kasu. To je zrejme nejaka soucast povolebniho programu. My bezpartajnici do toho nemuzeme videt.

          1. tak zase konzultační služby za mega, to už je vyšší level než cigoš s pajcrem. To už by se za machinace mohlo dát označit. To bych Tomiovi zase neupíral.

            1. Nebyl bych na nej tak zlej, to byla naprosto jasna priprava na vstup do vlady. Dokonce ty castky mi prijdou dost podhodnoceny.

              1. Tak, nic neukradl a ta částka taky nesouhlasí…
                Já myslím, že z hlediska PR a cash flow je to pro piTomia zatím nejlepší byznysový projekt v životě! ;-)

                1. Zejmena ted, kdyz turistika sla srat. Ten se ted jako pravoverny Japonec modli k cinskym bohum za to, ze vcas presedlal na lepsi zpusob obzivy.

            2. Podojil to šikovně, a vlastně: proč ne? Když je ruka státu otevřená.
              Důležité, že se v mediálním prostoru objevují názory, které nejsou PC/MC.

              1. Tak von nepodojil ani tak stát, jako vlastni stranu. Predpokladam, ze spolustranici maji plne pravo vnimat to jako podraz a svinarnu.

                1. Ať to bylo jakkoliv, ta strana po odchodu Okamury prakticky zanikla. Vyhodit lídra a tvář strany bylo jistě hodně chytré.

                  Podobně chytré by bylo vyhodit v devadesátkách Klause z ODS. To se sice nestalo, ale pokus byl, Ruml & Pilip ho chtěli vyštípat (sarajevský atentát), Klaus ale obhájil pozici předsedy strany, Ruml & Pilip si založili novou, tzv. „Unii svatých“ (dále jen US). ODS pak zažila odliv voličů, tříštění hlasu mezi ODS a newODS (=US), čímž pádem se vítězem voleb stala ČSSD. Když se v roce 2006 ODS znovu dostala k vládě, Unie svobody byla prakticky mrtvá.

                  Čachry ve straně nikdy nejsou ku prospěchu věci. Stabilita je to, na co voliči slyší a taky mají rádi známého maskota. Kdyby se Babiš dneska trhnul a založil si novou stranu, původní ANO nejpozději po dvou volebních obdobích přestane existovat.

                  1. Vyhodit lidra nutne nemusi vadit, pokid nejde o stranu jednoo muze, coz v pripade Usvitu ještě nebylo tak zrejmy jako u SPD. V SPD si to jednak posichroval tim ze tam natahal neschopny trotly a navic uz je jasny, ze SPD stoji a padá na Tomiovi. Takze espedaci drzej hubu a krok, protoze jim je jasny ze by si sami neskrtli. A kdyz se objevi nejakej rebel jako Volny tak ho pro jistotu vyrazi i s celou místní stranickou muňkou.. teda buňkou.
                    Na druhou stranu, budme radi, ze je Tomio chamtivej zmrd. Kdyby mu slo opravdu o vec, tak by moh napachat dost skody. Takhle ho vetsina volicu hned prokoukne.

                    1. Jako s přímou demokracií? To asi jo. Veřejné mínění je už tak dost vybičované neustálými volbami, a ještě referenda.

                    2. Re: Jihocech Honza
                      12.5.2020 v 10:14

                      Neboj, jakmile System dosahne toho, ze kazdej ovcan bude elektronicky dohledatelnej a obracene – prokazatelnej, tak se nam z voleb stane neco jako Superstar. Lidi budou jen ze svejch matlafounu posilat hlasy, odpovedi na referenda, do toho budou blikat reklamy, vsechno to bude super a lidi k tomu budou chroustat susenky Bajo bago.

                    3. Takze vlastně stejne jako dneska, akorat nebude potreba se štrapicírovat nekam k urne.

                    4. Nejen to, navesi se na to konzum reklamy, mozna online sazkareni, neprokazany ksefticky s hlasy a takovej ten klasickej kolotoc a lidi to zacne i vic bavit. Lidi radi rozhodujou o druhejch, ale strasne neradi pro to neco delaji. Klepnout prstem je uplne idealni vec, co lze po burtozroutech chtit.

                      Holt se mi vybavil ten Neff, protoze ta povidka uz na tehdejsi dobu byla podle mne vyborna a, jak vidno, plati dodneska. Ba dokonce jsme tomu i bliz, protoze technicky uz je ledacos mozny.

                    5. Sysop: sociální kredit a elektronické peníze:-)
                      Demolition man byla satira, ne návod!

                    6. Zena mi rikala, ze Sly chce prej tocit dvojku… mam z toho smiseny pocity, ale zvedavej jsem. Pomalu osmdesatiletej zachrance budoucnosti…?

                    7. Tak třeba bude jen mentor nějakého mladého ambiciozního…
                      Ale abychom tu nebyli tak negativní:
                      https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/ombudsman-stanislav-krecek-obhajoba-zastal-ridic-telefon-vina-mobil-svedek-policie-urady-rizeni.A200512_105309_domaci_pmk

                      Jen taková malá vlaštovka.

                    8. Ono to většinou o straně jednoho muže je. V devadesátkách to byl Klaus vs. Zeman, komanči měli svého Grebeníčka ml. (to jméno mělo zvuk), Lux v KDU-ČSL, atd.

                    9. To je trochu jina situace, Klaus, Ovar i Greba davno strany opustili a ty jedou furt dal, v urcitych momentech i lepe nez s nima. Jak dlouho myslis ze prezije ANO bez Babise nebo SPD nez Pitomia? Asi stejne jako VeVerky bez Barty.

                    10. Jasně, jedou dál, ale je vidět jistá souvislost volebního výsledku s výměnou lídra.

                    11. To ano, protoze ksicht lidra je vsude. Ale i v Klausovy ODS nebo Zemanovy CSSD bylo dost jinejch vyraznejch typu. Ruml, Dlouhy, Pilip, Macek, Gregr, Skromach, Buzkova, Gross… Tady opravdu nejde o stranu jednoho muze. Bych to prirovnal ke kapele vs pisnickari. Mas kapely kde se sestava furt obmenuje a nakonec tam nemas nikoho z puvodniho obsazeni, ale furt jedou lajnu a repertoar. A pak mas kapely ktery stojej na jednom zpěvákovi a zbytek je jen krovi. Treba Dan Landa. Nebo Ortel. Ten ma nekde vzadu nejaky smrdlaly co podkreslujou tu jeho recitaci. Ale nikoho nezajímaj, kazdej jde na Landu nebo na Ortela, ne na ten zbytek. Kdyby tam pousteli hudebni podklad z kazetaku, vyslo by to nastejno.

                    12. Nebo ještě jinak. U ODS nebo CSSD je důležita ta znacka, ne lidr sam o sobe. Vem si Paroubka. Doved CSSD k volebnimu vítězství (byt Pyrrhovu), pak abdikoval, zalozil si LEV21 a shorel jak papirovej cert. Bez značky CSSD byl v pici. Zato Tomio vyletel z Usvitu, zalozil si SPD a Usvit shorel. Bez Tomia byl v pici. Pokud by vyletel Fiala z ODS a zalozil jinou stranu, byl by v pici. Bez značky ODS neni nic. Nula.

                    13. Nu protože Kanimůra je zkušený marketingář a umí zařvat přesně to, co chce jistá část davu slyšet – bláblá-vlastenectví, bláblá-kontramigra, bláblá-antikorupce.
                      Umí tohle Fiala? Ne, ten umí hovno, je to absolutně nevýrazný týpek, monotónně mlející o tom, jak někdo jinej něco udělal špatně…

                    14. Coz ale s tematem nikterak nesouvisi. Paroubek taky umel zarvat co chtěla cast davu slyset, doved CSSD k viztezstvi ve volbach a stejne bez CSSD shorel. Za Topolanka v roce 2006 mela ODS historicky nejvetsi volebni uspech, vetsi nez kdykoliv za Klause a jak dopad Topol v presidentskejch volbach?

      2. Piráti jsou stejnej připad. S pirátskou stranou z doby svýho založení už to nemá nic společnýho.

        1. To po uplynuti doby potka každou stranu. Ono to potka vlastne i kazdyho člověka. Dobre je to videt na Zemanovi. Kdyz si clovek vytahne co hlasal zacatkem 90. let a co dnes…

    3. Problém je, že většina z domén společnosti, kterým státní represivní opatření, fízlování a zcizování práv vadí, nemají žádné adekvátní politické zastoupení, které by se staralo o nějakou rovnováhu.

      Nikoliv. Problem je v tom, ze kdyz se politicky system dostane za bod nenavratu (paralela se starovekym Rimem v dobe upadku ciste nahodna),
      tak uz neni sance obnovit to politicky volbama, cili zevnitr.
      Napriklad USA jsou tak shnila „demokracie“, ze to tam otevrene kormidluje par familii oligarchu,
      dokonce nektere klany maji snad urad prezidenta dedicne, takova megera CLintonova, ta to dotahla tak daleko, ze jeji bastardni dcera uz za chvili bude kandidovat taky.
      Ma na to team lidi, co se ji staraji o public relations, vlastni nadace a vicemene neomezeny rozpocet, do ktereho nemalou merou sypou Saudi, bez kterych by ani to 11te zari a nasledne epidemie statniho smirovani a orezavani svobod nebyla.
      Jaka je pravdepodobnost, ze v narode 300mio obyvatel dela prezidenta manzel, pak ma delat prezidenta jeho manzelka, k cemuz nedojde jen proto, ze ma na krku vrazdu vlastniho velvyslance v Lybii (vina prokazana – nepotrestano) a ze clenove jejiho vlastniho volebniho stabu v ramci pizzagate ojizdeji nezletile v privatnich klubech, zatimco Mrs. Hillary tam porada „pouze“ satanisticke ritualy (pardon, spiritual cooking). Opet prokazano – nepotestano.
      Zase podobnost se starovekym Rimem v dobe upadku ciste nahodna, kdy vsechni ti znudeni Neronove, Caligulove a spol. nevedeli, coby z nudy.
      Doufam, ze mlada CLintonova necha zapalit Whitehouse, protoze ji to prijde dobry napad divat se, jak to hori.
      Tupa je na to dost.

      1. Tovíšžejo lopato a ty seš tak chytrej, žes to všechno prohlídnul. I to strašný Sorošovo spiknutí na depopulaci lidstva. Ještě že tě máme, blbe. Marš zpátky k míchačce, tvrdne ti beton!

  9. Roušková magie je fascinující, jak by řekl pan Spock.
    Cituji z článku: „Dobře to bylo vidět v ten den, kdy vláda zavedla povinné roušky, aniž by občanům řekla, kde ty roušky mají vzít…“
    Pokud mi slouží pamět, vláda povinné roušky nezavedla, takže nemusela nikomu říkat, kde je má vzít.
    Téměř do poloviny dubna, a jedině kvůli růstu odpoledních teplot, jsme v pracovním kolektivu vystačili s tunelovými šálami Under Armour, případně s šátky (spíše děvčata).

    1. Ale neeeee, konkurenci, notabene tak ordinérně fádní, nebrat!

      1. Jak fádní? Ten elegentní černo-modro-fialový design nemá chybu! I ten název jse stalový. I když je pravda, že při prvním spatření loga jsem si byl jist, že ukrajinská šála nebude k ničemu.

        1. Na šálu defekuje Bílej tesák, Spock vadí…

          1. Jak může vadit Spock? Je to normální míšenec a navíc živý, i když snad trošku fádní, ale jak a čím vám může konkurovat?

            1. Nemáme s nima nejlepší vztahy. Od jednoho fórku s Romulanama, kterej dost blbě vzali, to s nima stojí za vyliž.

              1. přiznej se, neumíš spockův pozdrav prsty a sere tě to :)

                1. jak dlouho? už

    2. Tak mě je jedno, co mi bureš osobně nebo česká pošta přivezli, abych to jejich nařízení mohl splnit, jestli to byla šála, hadr na podlahu nebo rouška…aha, vlastně dosud nepřivezli.
      Tím se také dostáváme k tomu proč plnit něco, co nedává absolutně smysl. Ty si roušku už koupit můžeš, ale používáš (používal) jakýsi neúčinný hadr, který ti stará pere možná jednou za týden. Teď hádám již na to nařízení s děvčaty zvysoka kálíte, že?

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017