Analýza: Homosexuální manželství není svoboda, nýbrž zákaz nesouhlasit - zpět na článek

komentářů 557

Přidat komentář
  1. Dříve za mládí sem se zamiloval do dvou holek. Byl jsem přesvědčován společností, že si mám vybrat jednu slečnu. Udělal jsem to.. (až ted mě došlo, že jsem byl životně diskriminován) Proč musí být jen jeden muž a jedna žena nebo ted moderně jeden homo a jeden homo? Nejsou náhodou tajné trojice štastné mnohem víc než zchudlé páry co třeba při nemoci jednoho nestíhají ani výchovu.

    1. „Tys rozbil nas vztah, protoze jsi mezi nas privedl ctvrteho…“

    2. Jsou lide, co to tak maji, ale co jsem tak cetl, tak jich ve finale nezustane moc. Nakonec proste nejaci dva z nich k sobe zacnou mit blize, jak k tomu tretimu a je to v haji..

      1. Toto platí nielen pri manželských / mileneckých trojuholníkoch.

  2. Clanek mne zaujal a s chuti (a hruzou) jsem jej precetl az do konce! Jen mne mrzi ze neprosel lepsi korekturou. I s moji mizernou znalosti cestiny tam vidim zbytecne nedostatky. Pokud by to bylo k necemu, zde jsou me poznamky:
    „názory napřít Euroatlantickou civilizací.“ – preklep
    „aby keždý ze zákona“ – preklep
    „na stranu Jacka Phillips proti“ – nekonzistence: krestni s ceskou koncovkou, prijmeni bez
    „ten samý termín a město“ – preklep, termin a misto
    „Elaine by totiž nediskriminuje homosexuální páry“ – nesouroda formulace
    „smetl se stolu se symptomatickou argumentací“ – odkaz nefunguje
    „Soudce Nejvyššího soudu Nového Mexika nakonec otevřeně konstatoval, že ačkoli má k Hugueninovým respekt, ze zákona se musí zpronevěřit hodnotám na nichž staví své životy, protože „to je cena za občanství v multikulturní zemi”. – nechapu z toho kdo se musi zproneverit, soudce nebo fotografove?
    „Polsku bylA takto pravomocně“ – preklep
    „komentáře k OSŘ“ – jako lajkovi mi ten akronym nic nerika, predpokladam ze text je mineny pro lajky
    „zákoně alší trojští koně“ – preklep

  3. Tahle věc mi naložila na bedra nechutnou práci. Svůj jediný účet jsem měl odjakživa u České spořitelny, s tamními bankovními službami (zejména internetovým bankovnictvím) jsem byl vždy spokojen. Jenomže České spořitelně zřejmě nestačí mít konzervativního nenáročného zákazníka s potenciálem spořit a investovat. Ne, oni musejí vytáhnout do společenského boje za právo sodomitů uzavírat sňatky. Konzervativní zákazník si to nesmí nechat líbit a měl by hlasovat peněženkou, tedy jít jinam a oznámit důvod, proč tak činí. Krucifix, tohle jsem fakt nepotřeboval řešit …

    1. To je holt život. Já jsme takhle před časem musel vyhodit dvě plný a jednu načatou flaštičku Gilette Storm a nakoupit jinou vodu po holení.

      1. Já jsem dlouho nevěřil, že můžou existovat lidi, kteří by si nikdy nedali vodku nebo boršč, protože Rusko je pro ně zlo. Tohle je zřejmě další level. Ostatně se mi vybavuje, jak nedávno jakási laktační provokatérka nabádala národ, aby odešel od Rajfky, páč ji tam nenechali kojit.
        Gilette udělali co hrozného?

          1. Toxická maskulinita? Ty vole, to je hustý. Jejich agošku bych chtěl mít :-).

            1. Rozhodnul jsem se, že když mají prachy na takový krávoviny, tak že je za trest nechám zkrachovat.

          2. A bernard mi taky přestal šmakovat.

        1. Tomu se jinak říká „zásadovost“, pane Gravere.

          1. Akorát to připomíná toho obviněného z ohrožování valutového hospodářství, který se bránil tím, že skupuje dolary, aby Američani neměli na zbrojení.

          2. Nazývat homosexuály sodomity a koukat na ně podle toho, není zásadovost, ale 2000 let starý náboženský nesmysl. Zajímalo by mě, jestli Sandstorm zástava i nějaké podobně neaktuální názory vyčtené z Koránu.

            1. Tenhle pokus o demagogii se opravdu nepovedl. Zkuste to znovu a lépe.

      2. No jo, ale u změny banky to není taková sranda. Co když projdu vším tím administrativním hnusem a skončím u něco horší banky, jenom aby se tato následně k podobným aktivitám taktéž propůjčila? (Třeba podpoří migraci, istambulskou úmluvu, gender sračky, …). Požadovat, aby mi něco takového předem slíbili ve smlouvě, je nereálný nesmysl. Sere mě, že zákazník musí řešit něco takového jako je „chování banky“ nad rámec kvality služeb a výše poplatků.

        1. Rozmohl se nám tady takový nešvar, že se kramář pokouší zákazníka vychovávat, místo aby si hleděl svýho kšeftu. Přesto, nebo spíš právě proto, věřím na to, že by takovej kramář měl dostat obratem zpětnou vazbu. Když nic jinýho, aspoň si člověk může říct s McMurphym: „No co, aspoň jsem to zkusil“.

          BTW změna banky neni už dneska až taková trága. Dělal jsem to před pár měsícema. Stačí jeden podpis a upozornit pravidelný zákazníky. Daleko nejhorší je změna internetovýho bankovnictví, všechny ty opruzy se šablonama, odlišnejma metodama ověřování transakcí a tak… Ale dá se to. Samozřejmě možnost, že se vedení nový banky taky zblázní, je nenulová a poněkud obtížná.

          1. Takze chapu to spravne, ze ty kdybys byl na miste obchodnika, klidne prodas komunistovi provaz, presto ze vis, ze se na nem prave chysta povesit yho kulaka? Protoze prece by sis mel jen hledet kseftu a nevychovavat zakazniky, aby nedelali neco, co se ti nelibi, ze jo…

            1. Takže chápu to správně, že ty bys jako prodavač provazů prověřoval zákazníky, jestli to nejsou komouši chystající se oběsit svýho kulaka?

              1. Rozhodne pokud bych to vedel, ci pokud bych mel nejake silne podezreni, tak urcite ano a pokud bych dosel k zaveru, ze tomu tak je, rozhodne bych neprodal.
                Ostatne, I v mem zivote se mi v minulosti parkrat stalo, ze se mnou chtel udelat obchod nejaky subjekt, se kterym jsem mel zasadni moralni problem a tak jsem obchod neudelal a nevydelal si penize.

                Me to prijde samozrejme, priznam se.

                1. Fajn, nebudu se teď radši pitvat v tvejch kšeftech s Osou, radši mi zkus vysvětlit, jak tohle celý nesmyslný cvičení souvisí s předmětem diskuse.

                  1. Psal jsi: Rozmohl se nám tady takový nešvar, že se kramář pokouší zákazníka vychovávat, místo aby si hleděl svýho kšeftu
                    Tak na to reaguju.
                    Jinak samozrejme s Osou jsem zadne obchody nemel… (Nejspise si pletes uplne ruzne organizace a tak..a dokonce i s tou druhou jsem neobchodoval, alebrz s Microsoftem v ramci nejakych kampani. A ano, stale si stojim za tim, ze pokud vyuzivam nejaky SW, mel bych si ho koupit, pokud za nej autor toho SW zaplatit chce…)

                    1. OK, takže jenom prostá ichtylizace, nic sofistikovanýho.

                      Hele a různý ty advokáti, co se pomocí těch jejich právních kliček snaží vysekat sodomitskýho vraha nezletilců od zaslouženýho potrestání, to jsou ale odporný lidi, což?

                    2. A tak ja ti nebranim diskutovat sofistikovane, nevim, proc to nedelas…Ale tak alespon ze si to sebekriticky priznas, to je fajn…

                    3. Lojzo, pleteš dohromady „hledění si svýho kšeftu“ a účastenství na trestném činu. Prodáš-li někomu zbraň, o které víš, že jí kupjjící hodlá spáchat trestný čin …

                      Pořád dokola stejný závěr: PŘÍKLADY NE-FUN-GU-JÍ.

                      AJR samozřejmě myslel snahu velkých prodejců ovlivňovat i jiné než spotřební chování zákazníka (tedy vychovávání). Odmítnout prodat granát se slovy „chlapče, jeden jsem ti před chvílí prodal a ty jsi jej hodil naproti do kadeřnictví“ je sice také „vychovávání“, v tom spatřuji určitý ichtylský achievment, ovšem jak jistě víš, mají-li dvě věci společný jeden znak, nečiní je to nutně totožnými.

                      Pořád dokola stejný závěr: PŘÍKLADY NE-FUN-GU-JÍ.

                    4. Dobre, dam ti jiny priklad: Pred nejakyma volbama jsem kdysi odmitl provest nejakou analyzu pro nejakou agenturu, pracujici pro KSCM. Cimz jsem poskodil meho zamestnavatele, pro ktereho delam obchodnika, poskodil jsem sebe, jelikoz jsem nemel provizi… Ale proste jsem rekl, ze se odmitam podilet na necem, z ceho ve finale ma profitovat KSCM.
                      Je to uz lepsi priklad?

                    5. :)) Nezlomný lidský duch.

                    6. Lojza: Přijde mi to jako vlastní morálka na cizí účet. Tedy se nedá ani říct, jestli sis hleděl nebo nehleděl SVÉHO kšeftu. Kromě toho mi Tvůj přístup přijde extrémní. Ten extrém spočívá v tom, že odmítneš dělat práci, z níž „ve finále“ bude „protifovat“ subjekt, který nemáš rád. Extrémy je přitom možné vyhrocovat pomocí drobných krůčků. Třeba automechanik odmítne provést určitou opravu, protože majitel auta má třeba účet u banky, kterou dotyčný zaměstnanec považuje za zlo na zemi. A třeba o tom nikomu neřekne, byť neúmyslně, protože kdo do práce plete aktivismus, ten svou práci dělá blbě a je jen otázkou času, kdy (se) něco zkurví. Nebo lékař …

                    7. Sandstorm: Tak někdo tady psal, že ten cukrář taky odmítl udělat ten dort homosexuálům ke svatbě. Přišel o kšeft, ale jeho přesvědčení, víra, morálka, nechuť, odpor (můžeme to nazvat různě) bylo silnější než ty vydělaný prachy. Takže Lojza to má asi podobně.

                    8. Delam jako OSVC, vetsinove pro jednu firmu. Takze prvotne jsem nevydelal prachy ja (beru pouze provize, nemam zadny „zaklad“, takze pokud neudelam ksefty, nemam „vyplatu“), samozrejme sprostredkovane firma, pro kterou delam.
                      Ja za sebe musim rict, ze automechanik, ktery neopravi auto nekomu, koho nema rad (z jakehokoliv duvodu) je mi vrcholne sympaticky a myslim si, ze presne takhle by svet mel fungovat. Aby si lide mohli sve sluzby poskytovat komu chteji / neposkytovat, komu nechteji. A duvody typu „neposkytnu sluzbu nekomu, koho z moralnich hledisek nemam rad, I kdyz tim prijdu o prachy“ jsou pro me jedny z tech, ktere nejvice respektuji.

                    9. Lojza: Já třeba Váš postoj chápu, chápu pohnutky, které Vás k tomu vedou. Je to vystavěno na podobném principu, jako třeba dříve se některé sňatky domlouvaly, prostě ti dva spolu vůbec chtít nechtěli, ale rodiče, jako nadřízený orgán to domluvili za ně a oni se vzali, bez ohledu na to, zda je to vůči těm dvěma košer. Takže když já budu nějaký obchodník a stát jako můj „nadřízený“ mně nařídí, že budu prodávat i zeleným mužíčkům, i když k nim mám třeba odpor, nebo jejich morálka je nekompatibilní s mojí, tak já jim prostě ten rohlík prodat nechci, takže odmítám být loajální k tomu „nadřízenému orgánu“ a navíc podporuji separatismus, těm zákonodárcům dělám problém a mám problém, protože ten zelený mužíček mě bude žalovat, že ho diskriminuji a že červeným mužíčkům prodávám a zeleným ne.

        2. Sandstorm: zrovna tento týden mi volala nějaká pipina, že mě má na starosti, že mi bude končit sleva na účtu a jestli ji chci dál, ať se za ní stavím na pobočku (jako bonus sedí v centru Brna, nejbližší parkoviště sice 10 minut pěšky, ale proboha proč, že). Tak jsem řekl, že slevu pochopitelně chci, ale na pobočku ne, že jsem to minule vyřešil telefonicky a chci to tak i teď. A ona „že to po telefonu nejde, že jí musím podepsat převod účtu“. Přemýšlel jsem, jestli je tak debilní nebo jestli jim tam tak hezky degeneruje vedení, nicméně jsem řekl, že chci mít i nadále účet zdarma, ale účet měnit nehodlám a na jaký účet mi to chce vlastně převést. Na to mi řekla, že mi nic po telefonu o produktech říkat nesmí, i když by ráda a že musím přijít.

          Takže dost zvažuju, že na pobočku skutečně skočím, ale na nějakou bližší a se záměrem to zrušit, když už stejně musím něco podepsat.

          Další věc, která mě nebaví je debilní džordž s nutností vypisovat kód když chci jen zjistit zůstatek (nejsem telefonní fetišista, takže holt ne vždy ho mám při ruce). Pořád mě s přechodem na „nový lepší“ způsob přihlašování otravovali, až mi systém řekl, že buď teď, nebo žádné bankovnictví nebude. Když už to tedy mám, tak teď kus obrazovky zabírá nezrušitelný pruh o tom, že jsem jim nedal souhlas s prodejem údajů třetí straně a jak to mám udělat – bez možnosti to prostě neudělat, asi to tam bude svítit už napořád.

          Takže tohle je jen taková poslední kapka, proč soudruhy opustit.

          PS: nevím, co vše využíváte. I já jsem nakonec u CS tak dlouho, protože svého času bylo jejich IB fakt vymakané, zůvěřilosti typu Komerčky ani nekomentuju. Nicméně mám z různých důvodů další dva účty (mbank, Fio) a přijdou mi funkčně v pohodě. Džordž se mi nelíbí a otravuje mě svým mobilním vzhledem (od toho mám IB, abych se na to díval na monitoru proboha, kdybych na to chtěl čumět na telefonu, stáhnu si apku), k tomu teď ty opletačky s nutností jít na pobočku, takže vlastně proč nemít jen účty zdarma, kde mi kvůli tomu, abych to měl zadarmo nikdo nevolá a netahá mě na pobočku „něco podepsat“? Ale věřím, že většinový „zákazník“ ČS to tak chce a je s tím OK.

          PPS: jako perličku na závěr přidám story s jinou vymaštěnou telefonistkou téhož ústavu, která mi nějaký rok-dva zpět nabízela pojištění účtu. Vysvětlila mi, jak je to výhodné a že je to „jen 80 kč měsíčně“ (takže litr za rok, jen tak). Mektala ještě nějaké další hovadiny, načež jsem jí řekl, že nic nechci. A ona „takže to pojištění Vám tady aktivuju“. Já na to, že jsem snad jasně řekl NE a ona „ale tak to je jen 80 měsíčně, to je snad automaticky, ne?“. Fakt jsem tehdy přemýšlel, jestli se mi to jen nezdá. Zopakoval jsem, že NE, slepice naprosto dotčená a agresivní, ale neaktivovala to. To jsem taky přemýšlel, kolik lidí tomu podlehlo, že byla tak vytočená, že jsem ji s tím poslal do háje.

          1. Problémy prvního světa :)

          2. Jojo, zlatý Servis24. Sice to nelze vyloučit ani potvrdit, ale s ohledem na teorii emergence je možné, že Spořka prostě začala teplat. Žoržík je vlastně jen zteplalý Servis24.

            Jak říkám, leccos zkousnu, když vidím, že se někdo snaží. Zkousnul jsem, že po uplynutí platnosti mé karty já jsem opět týden bez této. (Manželka je mizerný bankomat. Na jednu bankovku litr keců.) Je to korporace, blbý úl lidí, co dělají blbou práci, z nichž mnozí jsou i samí blbí. Ale když si přiberou další aktivity, se kterými navíc dost nesouhlasím, a věci se začnou o něco víc sypat …

            1. → Jojo, zlatý Servis24.

              Jojo, bejvávalo.:-) Nemám rád změny pro změny, notabene když něco funguje. S Žoržíkem (všechny ty grafy, kraviny, logování, plánování, píčoviny, atd.) mě tak nasrali, že jsem s rakouskou českou spořitelnou po 15ti letech skončil.

              1. Nemci to maji jinak. Jejich Sparkasse neni primo dcerinka Erste, proste banky sice maji logo Sparkassy, ale jsou to samostatne firmicky, takze pokud v jedne zalozis ucet, o par kilometru dal ve druhe ti s nim nic nepomuzou. Bezne bankovni operace samozrejme funguji vsude. Kazdpadne poplatky nizsi, jak v Cesku. Mel jsem tam pocit, ze jsem o dvacet let zpatky. Cenik na webu? Zapomen, visi pred dverma na nastence. Vypisy elektronicky? Hovno, ve vchodu vedle bankose je bedna, strc tam platebku a ona ti je vybleje. Nicmene, je to levnejsi, jak u nas a ty softwarovy sracky mi necpou pod tlakem.

          3. K těm telefonistkám: Začínám slovy „dobrý den, dovolali jste se na můj telefon. For communication in English, please, press star“, přičemž na tom „press star“ si dám fakt záležet, je to nadýchané jako bublanina. Zatím to vždycky končilo smíchem, jakože jasný. Je to blbá korporace, má blbá pravidla. Jedno z nich je, že telefonista toho spoustu nesmí, třeba sám ukončit hovor apod. Musíš použít správné kouzelné slovíčko, takový trigger word. Podobně jako nemá smysl se rozčilovat „ale já nechci Escape, já nejsem srab, já chci akorát ukončit tenhleten zasranej program“. S korporáty to je stejné.

            1. Na ukončování telefonických nabídek mám několik zaříkávadel…
              Nejčastěji používám větičku: „Děkuji, nemám zájem, to je na mě moc složité…“ Následuje replika: „Já vám to vysvětlím“, načež odtuším: „To nebyl námět k diskusi, to byl závěr…“
              Na nabídky finančního poradenství* pak kategoricky prohlašuji: „Teď nemám čas šetřit, musím utrácet…“

              * Jak tu už kdosi psal: kdyby to ten poradce opravdu uměl, válel by se na své jachtě v Karibiku a neobtěžoval by lidi po telefonu…

              1. → Na ukončování telefonických nabídek mám několik zaříkávadel…

                Tak to jste ještě v „pubertě“, to je vývoj, to se podá:-)
                Na ukončování telefonických nabídek mám jasnou a ráznou odpověď, větu: běžte s tím do prdele!. Přičemž je šuma fuk, kterej poskok-otrok má tu drzost a volá mi.

                1. pozor na to, oni si ten hovor nahravaji, pokud by clovek vyslovne nevyjadril nesouhlas, zrejme by podle NOZ bylo mozne povazovat smlouvu za uzavrenou a soudne vymahatelnou…

                  1. → pozor na to, oni si ten hovor nahravaji,

                    No a co? Že si to nahrávaj, to je jen důkaz jejich zoufalství, stejně jako důkaz zoufalství celýho systému, zdechliny, která je v posledním tažení.

                  2. Ne. Musis naopak zcela zrejme rict, ze to chces. Jinak to jako dukaz neobstoji.

                    Krome toho muzes hned na zacatku take rict, ze hovor nahravas a duvodu zkvalitneni svych sluzeb. Obcas to nekdo zavesi. Evidentne z nenalosti, protoze stejne s tou nahravkou nemuzes ven a soudit se asi nebudes, nemas proc.

                    1. → muzes hned na zacatku take rict, ze hovor nahravas a duvodu zkvalitneni svych sluzeb.

                      :-))))) Kafka hadr..:-)))

                    2. Jsou to sulini. Fura lidi rekne ‚voni za to nemuzou, je to jejich prace‘. Jo, Gestapaci taky jen delali svoji praci. Kdo nic neumi, bud uci, nebo dela telefonistu. A co je mi po tom, ze proflakal mladi a ted nekde dela curaka…?

                    3. → A co je mi po tom, ze proflakal mladi a ted nekde dela curaka…?

                      Tak, taky si říkám. Je to dost možná taky tím, že jsem ve věku, kdy nepotřebuju, a slovíčko nepotřebuju 100x zdůrazňuji, diskutovat s debilama. Zní to asi povýšenecky, možná, snad, nevím, ale můj čas a život je jenom jeden. Věnovat a darovat ho debilům (ať už jsou „schovaní“ za čímkoli) nemíním. Ani vteřinu!

                    4. Re: Honza777
                      10.5.2019 v 18:15

                      Tak, rikam to same. Nehodlam si svuj cas devastovat nejakym debilem.

                    5. Jen se tak zeptam do davu obecne – a proc se s tema lidma vubec bavite, kdyz jste vsichni takovi drsnaci, ze je k nicemu nepotrebujete?:-) Proc proste a jednoduse jen nezavesite beze slov?

                    6. Protoze to se miji ucinkem, sulinek za tyden vola zase. On to neplati, ma to u prdele. Vyzkousel jsem kdeco. Moje cislo bohuzel prosaklo z CSOB a od te doby mi volali s nabidkama kdejake investice nebo podobne sracky. Zavesovani nemelo efekt, otravovali dal. Zpocatku par jsem slusne pozadal, at si mne smazou z otravovaci databaze jimi nazyvane ‚portfolio‘, zbytek jsem pak posilal do prdele. Trvalo to roky, ale uz je klid.

                    7. Sysop: Tak ten aparátek prostě vypnete, kdo na tom není úplně závislý, vypne ho, na den, na dva, na týden, měsíc. Zmizí z dosahu.

                    8. → Proc proste a jednoduse jen nezavesite beze slov?

                      Proč? No protože drzost těch cvičenejch opic nezná hranic. A jediný co na ně platí, je poslat je šmahem do prdele. Tolik má zkušenost. Kdyby to udělal každej, můžou ty svý „callcentra“ s nabídkou sraček a hoven z fleku zavřít.

                    9. :-)
                      Drsnejsi, nez Chuck :-D
                      Mimochodem, prozradim ti tajemstvi. Z lidi, kteri je posilaji do prdele, maji vetsinou operatori docela prdel..
                      Jako jako, obcas tim dostanej nejakou vystresovanou studentku, co si privydelava na brigade… Ale pokud je to call centrum se stalyma lidma, tak ti jsou na tohle skoleni a maj z toho tak maximalne prdel.
                      Btw, me se uz nekolikrat vyplatilo zjistit, ze mi dotycna osoba chce nabidnout (obvykle tomu davam tak do pul minuty casu), uz parkrat to, co s cim volali, pro me bylo natolik zajimave, ze jsem trebas neco koupil a tak.
                      Ale chapu, ze nekdo proste z principu nekoupi po telefonu nic, I kdyby to bylo sebevyhodnejsi, protoze nema rad tenhle prodejni kanal. Naprosto chapu :-)

                      Ostatne ja sam jakozto obchodnik jsem nekde mezi – sam volam lidem a domlouvam si s nima schuzky, takze jsem sam obcas na pozici toho „call centra“.
                      Ale tak snazim se volat lidem, o kterych si myslim, ze je to, s cim volam, pravdepodobne zajima. Ostatne, kdybych volal tem, ktere to nezajima, moc penez bych si nevydelal…

                    10. Tak ono stačí, když nezvedáte telefonní čísla, které neznáte. Číslo, které neznám, pro mě není důležité.

                    11. Ja jsem tuhle zvedl takove jedno cislo a zjistil jsem, ze jsem schopny se s uverem dostat na takove uroky, o kterych jsem ani netusil, ze to vubec jde. (Vypovidal jsem uver u sve banky s tim, ze ho budu refinancovat jinde, uz tak za o dost lepsich podminek. Nasledne volali z retencniho z me banky, ze mi daji jeste o nekolik procent nizsi urok a aktualne mam uver s urokem nekde okolo 4%, coz je imho docela dobra situace)
                      Jak rikam – obcas to neni od veci si to poslechnout, o co jde :-)

                    12. Lojza: Neberu si úvěry, představa, že někde dlužím peníze, je pro mě horší, než pobyt v dřevěné chatě na Sibiři. Na co nemám peníze, to si nekoupím. Nemusím mít všechno.

                    13. → Ja jsem tuhle zvedl takove jedno cislo a zjistil jsem, ze jsem schopny se s uverem dostat na takove uroky, o kterych jsem ani netusil, ze to vubec jde.

                      Vsaď boty, že ti volal přímo Satan, nebo přinejmneším jeho „prodloužená ruka“. Lojzíku, na takovejch jako jsi ty, celej tenhle systém (dluhů s názvem blahobyt) stojí.

                    14. → Tak ono stačí, když nezvedáte telefonní čísla, které neznáte.

                      Tahle „teorie“ je dobrá a „stačí“ do momentu když nic nenabízíte, neprodáváte. Zkuste nezvednout telefon když vám volá zájemce. Uděláte to jednou, dvakrát, a už vám nikdo nikdy nezavolá. Znám lidi (rozuměj: otroky), který jsou právě a jen z tohoto důvodu 24hod/den/365/rok permanentně na příjmu.

                    15. Honza777: To chápu, já nejsem obchodník, takže si ten luxus vypnout telefon či nezvedat neznámá čísla mohu dovolit.

                    16. → luxus vypnout telefon či nezvedat neznámá čísla mohu dovolit.

                      Ano, je to tak, také si mohu tento luxus dovolit. Kdo by si jen pomyslel, že po éře bananů a hajzlpapíru, nastoupí „komodita“ s názvem: nezvednout telefon – že?..:-) Miluju tohle „tržní hospodářství“..:-))

                    17. A co teprve, když prostě vypnete počítač, to je luxus, na den, na dva, na měsíc.. :o))).

                    18. → A co teprve, když prostě vypnete počítač, to je luxus, na den, na dva, na měsíc.. :o))).

                      Vobčas to na ten den, dva, dám. Ale tejden, měsíc? Na to bych teda za sebe ruku do ohně nedal..:-D

                    19. Myslím tím soukromý pc, nemyslím tím pracovní, ten pracovní taky nemohu vypnout a ignorovat. Když máte kolem jen pc a pracujete s pc, tak těch pc máte plný zuby :oD. Je to stejný, jako když někdo pracuje pořád s lidmi live, když se pak ocitne někde na samotě u lesa má z toho psychický orgasmus :o).

                    20. → Myslím tím soukromý pc, nemyslím tím pracovní,

                      A ono něco takovýho (rozuměj: soukromý/pracovní) dnes vůbec existuje? Co tak okolo sebe běžně a jako normu vidím, tak kdo není „online“, přičemž je úplně jedno přes jaký „rozhraní“, jako by vůbec nebyl. Divný lidi, divná doba…

                    21. Existuje. Jsou to tzv. interní pc. Aby se Vám tam nedostal nějaký „šotek“, kterého tam nemůžete potřebovat ;o).

                    22. → Existuje. Jsou to tzv. interní pc.

                      Fakt jo? Dodneška jsem neměl o existenci jakýchsi „interních pc“ ani ánung. No jo, no, my rentiéři, takový vjecy holt neznáme. Neznáme, protože je k životu nepotřebujem..:-D

                    23. Vy jste rentiér? To máte po starostech, z nás filozofů se rentiéři většinou nestávají :o). Ale už naštěstí neumíráme nepochopeni a v bídě jako dřív.

                    24. Jasne, ted se stat postara, takze zbyva jen to nepochopeni :)

                    25. gilhad: O mě se stát nestará, bydlím ve svém a jím za své, takže jaksi nechápu ten Váš ironický tón..?

                    26. → Vy jste rentiér?

                      Ano, dnes už ano. A jak už to tak bývá, přišel jsem k tomu jak slepý k houslím. Nevím jestli se má radovat…

                    27. Tak ono to neni nic zvlastniho, je spousta pocitacu, ktere pripojeni k verejne siti nepotrebuji a tak ho nemaji. Takovych mam dost jak v praci, tak doma – ma to docela dost vyhod. Ale je na kazdem, co ho bavi – me zase nijak nebere se valet na plazi a nic nedelat, to si radsi s necim zajimavym hraju, nebo neco podniknu s kamarady :)

                    28. Re: ex.lex
                      10.5.2019 v 19:58

                      Jo. Neznama cisla mam na telefonu primo blokovana, takze mi nezvoni. Pani na financaku vi, ze se se skrytym neprozvoni, takze necha vzkaz a taktez kdyz vola nekdo z armady. Policie cisla zobrazuje. Tim mam vyresene to, ze blokovani nenapacha skody. Jinak mi volaji vyhradne lide, ktere bud znam, nebo jejichz cislo ocekavam. Zbytek proste nezvedam.

                    29. Nebrat neznámý čísla je druhé extrém, a taky pěkně nepříjemné.
                      V práci mám pevnó linku, keró možu používat nevomezeně a zadarmo. A je mně to prd platný, protože polovička lidí mně to nevezme. Včetně řemeslniků, a dokonce včetně méch vlastních příbuznéch, kerém volám schválně z práce, protože vím, že só to kecky a bude to nadlóho.
                      A proč? Telefón nekóše. A poslat najakýho votravnýho hňupa do vole prdele je brnkačka.

                    30. → prozradim ti tajemstvi. Z lidi, kteri je posilaji do prdele, maji vetsinou operatori docela prdel..

                      To není žádný tajemství, Lojzíku. Jsme ve válce. Jeden proti druhému, všichni proti všem. Taková je bohužel skutečnost. „Útoky“ tzv. telefonních operátorů jsou jen součástí války. Kdo chce, ten vidí.

                    31. To je pomerne zajimave.
                      Ty je chces nasrat, aby ti uz nevolali a udelas to, o cem vis, ze z toho maji prdel a pobavis je. Zlepsis jim naladu a tim bojujes ve valce.
                      Ale tak kazdy holt ma v tom boji jinou strategii, no :-D
                      Btw pokud jses ve valce proti vsem, tak zkus nejakeho odbornika…mozna by ti pomohly nejake leky…

                    32. → Ty je chces nasrat,

                      Někoho chtít nasrat?, nic takového nehrozí, Lojzíku. Každý se nasírá sám. Až tak je to jednoduchý.

                    33. Re: Lojza
                      10.5.2019 v 19:46

                      Tvoje hypoteza se neschazi s moji zkusenosti. Teprve az po posilani do prdele se podarilo dosahnout klidu. Pamatuju se, jak jeden srac pote, co jsem ho poslal do riti mi povida „ale ten telefon platim ja!!!“. Natolik zabedneni kreteni to jsou (ostatne normalni clovek si nemusi vydelavat sranim lidi), takze konstruktvni snaha o dosazeni neotravovani zcela logicky nikam nevede. Jses jen polozkou na seznamu, ktere se bude volat tak dlouho, az se ji neco nacpe. Ty to mas rad, ja ne. Ty dosahned sveho nakupem neceho, ja dosahnu sveho tim, ze volajiciho poslu do prdele. Oba dosahneme sveho a oba jsme spokojeni.

                    34. → Teprve az po posilani do prdele se podarilo dosahnout klidu.

                      Přesně tak! Potvrzuji némlich totéž. Tak dlouho jsem snažil bejt na všechny ty volače tzv. slušnej, až jsem se jednoho dne zasek a řekl si: a dost!

                    35. Re: Lojza
                      10.5.2019 v 19:34

                      Pokud nekdo neco nabizi po telefonu, tak je to na 99.999 % sracka. Nejsem tak bohatej, abych kupoval sracky. Tim je definovan muj postoj k tomuto vtiravemu a bezohlednemu zpusobu prodeje. A prave proto, ze je mi u prdele cely produkt, koool centrum i lidi v nem, tak je mi i u stejneho mista to, jestli po mem poslani do prdele se smali, nebo ne. To je jejich cas a jejich zivot, at se smeji, cemu je jim libo. Ale muj cas necht nechaji ladem.

                  3. To by tu smlouvu nejdřív ale museli říct. Když mě se takhle dovolají, tak jim během první věty skočím do řeči a zeptám se jich na jejich fakturační údaje, načež se začnou ptát, na co je potřebuju a já vysvětlím, že samozřejmě rád věnuju nějaký čas na to, abych si vyslechnul, co mi chtějí říct a odpověděl jim, ale že jim ten čas pochhopitelně budu fakturovat dle svého ceníku a tím se celý rozhovor odkloní k tomu, že se mi snaží vysvětlit, že oni ode mě nic nechtějí kupovat a platit, ale právě naopak a já prohlásím, že volali oni a chtějí můj čas a ten pochopitelně není zdarma, pokud ten jejich zdarma je, tak mi můžou přijít porýt zahrádku – dál jsme se zatím nedostali, nejpozděj tady zavěsili s tím, že se nechápeme, a dali mě na černou listinu – teď už to zkouší skutečně zřídka a patrně nováčci v oboru, co ještě netuší, že se dovolali na placenou podporu …

                    1. → tak jim během první věty skočím do řeči a zeptám se jich na jejich fakturační údaje

                      ty máš ale nervy..:-)

                    2. …a nebo naopak. Pokud jedes treba v aute, v radiu stejne hraji sracky, tak si pustis borca. Dulezity na kazdou otazku odpovidat pomalu, zakoktavat se, delat dlooouhe pomlky, znovu revidovat predchozi odpovedi a negovat je… to nevydrzi.

                    3. Sysop: Kdo jezdí v autě má vyšší pravděpodobnost, že umře dříve než ten, kdo chodí pěšky.

                    4. Re: ex.lex
                      10.5.2019 v 19:17

                      Pravdepodobnost… to je ta veda, ktera nemuze vyloucit, ze zitra slunce nevyjde? Je snad samozrejme, ze vzdy nejakym zpusobem zvysime pravdepodobnost, ze se nam neco muze stat. Pod sklenenym zvonem zit nechci. Radeji zivot kratky, zato ale stavnaty.

                    5. Ten výzkum proběhl, výzkumný mozek Vojtíšek z ČVUT vyvinul metodu, která dokáže změřit, kolik prachových částic vniká do řidiče automobilu a kolik do chodce nebo člověka, co využívá MHD. Řidič automobilu na tom byl nejhůře, do něho vniká v tom malém prostoru auta nejvíce prachových částic.

                    6. Re: ex.lex
                      10.5.2019 v 20:44

                      Uzasny. Vojtiska zvu na Jizni Moravu na sklizen obilovin. Ma bejt horky leto, takze az kombajny vyrazi, bude uplne jedno, ve ktere dedine, kterym baraku a dost mozna i ve ktere mistnosti nekdo bude. Stejnetak se pak muze treba projit po polich po znich, az je pekne sucho a vetrno.

                      Kdyby nebyl levej a obcas treba umyl okna, tak by mu docvaklo, jak to s tim prachem ve vzduchu je.

                    7. Sysop: Není prach jako prach. Takový hvězdný prach je taky úplně něco jiného :o).

                    8. Rozumím, ale mám se rád. Seru na jakoukoli „hru“ a přetahovanou kdo z koho vydrží. Jak už jsem řekl, můj čas a život je jenom jeden.

                    9. Honza777: To není o nervech, vždyť on tím, že zabředne do toho dialogu, ztratí spoustu času. Takže řekne, že jeho čas je drahý, a přitom zabředává do dialogu s tím volajícím, takže melou o hovně obě strany, volající strana nemohla říci proč volá a on ztratil ten čas, o kterém říká, že je drahý :o).

                    10. → ex.lex 10.5.2019 v 20:21

                      Nervama byla míněná jakási zkratka. Ale jinak souhlas: diskuze o hovnu, zůstávají za všech okolností diskuzemi o hovnu.

                      ps a poznámka: → vždyť on tím, že zabředne do toho dialogu

                      o dia-logu, neboli o rozmluvě – https://cs.wikipedia.org/wiki/Dialog – nemůže být v tomto kontextu vůbec řeč.

                    11. Tak nervy z toho nemam, je to standardni postup v takovychto pripadech – on me prerusi v tom co delam, ja ho prerusim po par slovech, ta chvilka, nez to timto zpusobem ukoncim mi stoji za to, ze se dostanu na blacklist. Dokud jsem jim jen zavesoval, nebo po par slovech rekl, ze nemam zajem a at uz nevolaji, tak volali furt. Takhle je to tak ob 2-3 mesice jeden.
                      Vzhledem k tomu, ze mi relativne casto volaji z neznamych cisel lidi, o ktere zajem mam, tak neznama cisla zvedam stejne.
                      Rozlisit, o co jde je snadne, zajimavi vetsinou zacnou :Dobry den/Ahoj, je tam Gilhad? Ja jsem ten a ten }od toho a toho] a volam kvuli (neco rozumneho)“
                      prodejci zacinaji „Dobry den, mate chvilku na monito-“ a uz mluvim ja ..

                    12. → je to standardni postup

                      Co to je, odmýslíme-li si bohapusté floskule a fráze, co to znamená ten tzv. „standardní postup“? Z tohodle jazyka bláznů se fakt vosypávám..:D

                      ps: pro případ, že byste nevěděl, neznal odpověď na položenou otázku, pak vězte,že ten tzv. „standardní postup“, je nicneříkající slovní sračka a hovno par excellence!

                    13. Dobre, rozepisu to pro vas – je to vec, kterou delam bez velkeho usili, nemusim na ni nijak zvlast myslet (podobne jako nemusim myslet na zapinani kosile, zavazovani tkanicek …) a prakticky se nijak nemeni, takze zatimco mu reknu tech par vet, tak si dojdu nalit caj, postavit na kafe, nebo tak neco, co bych stejne v dohledne dobe udelal. Tim, ze ten telefon zacal zvonit me stejne uz vyrusil.

                      Oproti prostemu zaveseni, ci poslani do prdele, to ma pro me vyhodu v tom, ze mi z dotycne firmy uz nikdo priste nevola a (patrne) si to i predaji mezi sebou. Od doby co pouzivam tento obrat pocet podobnych hovoru klesl z 10-20 tydne na jeden za 2-3 mesice (a to behem velmi kratkeho obdobi), takze to patrne funguje. Predchozi pokusy se jich zbavit (zavesovani, nadavky, odmitnuti a zadost o vyrazeni z databaze, …) nebyly zdaleka tak uspesne.

                      Cislo na me se da dohledat a vytezit z tolika ruznych mist, ze nema cenu ho zkouset tajit a na druhou stranu mi casto volaji me drive neznami lide, se kterymi mluvit chci, takze hovory z neznamych cisel zvedam.

                    14. → je to vec, kterou delam bez velkeho usili,

                      Ale jó, ale děláte, pracujete, šuma fuk jestli s přívlastkem „bez velkeho usili“, nebo bez něj. Furt je to o nějaký rachotě, práci, povinnostech, nesvobodě. Chápete? Vidíte ten „bič“ nad sebou a v sobě samým?

                    15. Nějak nevidím – neberu jako povinnost zvednout každý zvonící telefon, stává se, že ho bez zvednutí zavěsím, nebo prostě nechám zvonit, pokud se mi to výrazně nehodí. A taky ho neberu s sebou všude, pár dní bez telefonu není výjimka, na druhou stranu je to jeden komunikační kanál, který se mi hodí mít, a tak ho mám a používám, když mi to vyhovuje.

                      A většina těch neznámých hovorů, co zvedám jsou spíš z oblasti koníčků, než pracovní záležitosti. Lidi, které baví podobné věci jako mě a se kterými rád popovídám, nebo se sejdu osobně, akorát jsme se dosud potkávali jen na internetu a číslo na ně (zatím) nemám. Když si sedneme, tak si je přidám mezi známá čísla, když ne, tak ne.

                      Ale stejně ve volání převažuje rodina a asi tak 5-10 blízkých kamarádů a věci typu „Jsem na cestě, ale přijdu něco pozděj, začněte beze mě, sorry“, „Jestli jsi ještě doma, můžeš ssebou vzít tu svojí novou hračku, jak jsi o ní psal?“, „Budeš mít večer čas, že bych se stavil?“ – čili věci, na které je telefon ideální a jako bič je rozhodně neberu.

                2. To je vec evoluce. Pred dvaceti lety jsem taky bejval slusnej. Bohuzel moje cislo prosaklo mezi obvolavace, takze jsem pak byl asi deset let sprostej a nakonec mam klid.

                  1. → To je vec evoluce. Pred dvaceti lety jsem taky bejval slusnej. Bohuzel moje cislo prosaklo mezi obvolavace, takze jsem pak byl asi deset let sprostej a nakonec mam klid.

                    Přesně tak!

                  2. Mám telefon s číslem, které je už skoro 20 let zveřejněné na opravdu mnoha místech…
                    Zvedám všechny hovory, protože to číslo slouží především k tomu, aby se mě lidé (které neznám a něco ode mě potřebují) dovolali…
                    Otravný hovor mám cca 2-3x měsíčně, cca jednou za dva měsíce mi volají omylem, protože chtějí jakýsi obchod (pokaždé ten samý)…
                    Při této frekvenci mě nijak neobtěžuje chvíli si s volajícím popovídat, docela mě to i baví…
                    Kdyby mě to obtěžovalo, nebudu ho posílat do prdele – popřeju mu hezký den a zavěsím…

                    1. → jizlivec 10.5.2019 v 21:02

                      Je-li vše vámi uvedené tak jak je, proč ne. Je to dozajista vaše volba a proti tomu nelze absolutně nic namítat.

                    2. U nas ve vesnici mame kazdych 14 dni msi a tuhle jsem toho jejich predaka poslouchal, svatej clovek. Fakt jsou lidi, co to maj uplne jinak lozeny. Jako jo, verim tomu, proc ne.

                      Jen nechci, aby otravovac vychazel z premisy, ze proste vsechny to bavi a o hovor s nim stoji.

              2. Kdyz uz je rec o tomto telefonnim spamu: kolega z prace na to vymyslel jiny trik. On je slusnak, takze si vyslechne par uvodnich vet a pak se zepta, kde vzali jeho telefonni cislo a zda ho maji v souladu s GDPR. Pote obvykle nasleduje rychly konec hovoru ze strany volajiciho. :-D Jednou se mu pry stalo, ze operator byl na tuto otazku pripraven a dokonce mu i rekl, odkud to cislo maji. Na to mu kolega rekl, at uz mu znovu nevolaji, nebo vezme svuj souhlas ze zpracovanim udaju zpet. Pry to zafungovalo…

                1. → kde vzali jeho telefonni cislo

                  Jo, to je dobrá otázka. Párkrát jsem ji svého času také položil. Nicméně s odpovědí typu „vaše číslo nám vygeneroval počítač“ jsem se jaksi nesrovnal, ostatně jako s jiným děláním z lidí blbce.

                  1. Mozna te to prekvapi, ale generovani nahodnych cisel mobilu pocitacem se provadi …asi tak dlouho, jak tu mame mobily.

                    1. Určite sa to deje, lebo raz nejaká ženská volala na číslo telefónu, kde držíme pohotovosť pre výpadky jednej konkrétnej aplikácie jedného konkrétneho zákazníka našej IT korporácie, a teda to číslo nie je uvedené nikde, len v interných systémoch.

                      Škoda, že ma nenapadol ten ťah s fakturačnými údajmi, mohol som jej ponúknuť platenú podporu za 60€/hod., účtovanú po celých štvrťhodinách… a to by som bol ešte asi lacný.

                    2. To sice jo, ale dneska už většinou znají i jméno, to nevygeneruješ…

          4. Ja jsem si prvni vyplatu z Germanie nechal poslat do Ceska. Bohuzel, byl jsem zvykly, ze devizy byvaly levnejsi, nez valuty. Pote, co mi za ten prevod v ramci EU strhli sice par kacek poplatek za prevod, ale pres dva tisice za rozdil v kurzu oproti valute, jsem se sebral a sel zalozit ucet do Nemecka. Az budu potrebovat prachy, vyberu v Nemecku cash a skocim v Cesku k vexlakovi. Usetrim pres tri litry celkem. Zadna drina, takze to absolvuju.

            No, a v Germanii jsem resil pristup k uctu. Chytrej telefon je pro blby, ten nemam a nechci. Banka umi potvrzovat homebanking pres SMS a web, ale jen na nemecka cisla. Nemecky telefon zatim nemam, ale vzhledem k tarifum nad tim zacinam vazne uvazovat. A tak tam na mne koukali jak na exota, kterej prisel z praveku. Ja jsem jim opacil, ze v Rakousku fasuju papir s prihlasovacima TAN kodama, proste je odskrtavam a problemmi to necini. Voila, oni si vzpomneli, ze na to maji za patnact ojro krabicku, ktera to generuje z platebni karty a weboveho QR kodu. Takze jsem dostal krabicku, nemam s tim problem, prevodu delam malo (hlavne proboha zadnej do Ceska) a matlafoun nechci.

            1. Kupodivu má Ono docela fakt dobrý kurzy. Jen to ne všechny báby na pokladně znají že jsou vlastně směnárna a tak občas na lidi taky čumí jak péro z gauče :D

              1. Jojo, to je pravda. U Hradce jsem casto menival na Ono za lepsi kurz, nez ve smenarne u namesti.

                1. tak nejlepsi varianta je asi revolut. Vedeni a karta zdarma, kurzove prevody hned za nejlepsi kurz siroko daleko atd.

                  1. zaslani karty 99 Kc :(

                    1. no jo, tak holt nemuzete mit zadarmo vsechno

            2. A co takhle účet v cizí měně v české bance? Ha!

              1. Re: CNN
                10.5.2019 v 19:48

                A jak to pak funguje, kdyz budu chtit zaplatit treba za elektriku? Vyzadam si u Eonu fakturu v ojrech, nebo v te bance vyzvednu cash z ojrovyho, vybehnu za vexlakem a pak se vratim s korunama a ty nasypu na ucet?

                Ceska banka s uctem v ojrech se nemuze vyrovnat nemecke bance, bohuzel. Ani servisem, ani poplatkama, ani nabidkama. Kolega v praci ted kopnul do zeme, zacal stavet. Samozrejme ma hypo, ptal jsem se kolik, dali mu na 20 let a RPSN ma ted 1,7 %.

                1. To je na uvážení dle částky a účelu. Můžeš to převést z EUR-> CZK přímo v bance, nebo přes nějakou devizovku (RoklenFx), vybrat z bankomatu v CZK (si musíš dát pozor na DCC), apod – těch variant je jistě více a teď se mi je nechce špekulovat.
                  A já bych to na ten EON zkusil, třeba by na to šli.:-)

                  Jinak je dle mýho píčovina využívat EUR účet (ať už v zahraničí nebo v ČR) na placení složenek v ČR.

                  1. No jasne, ze platit CZK z EUR uctu je hovadnost, prave proto vzdycky potrebuju treba pade poslat v CZK na cesky ucet. Nezkoumal jsem moznosti zprostredkovatelu, protoze mne to proste zaskocilo. Vzdycky byly valuty drazsi, protoze byla prace s manipulaci. Dneska je to tak, ze valuta je levnejsi. Curaci. Vyber CZK z ceskeho bankose ze zahr. uctu se nevyplati i presto, ze zvolim prepocet ve vychozi bance, protoze treba bankos CS v Zelezne Rude mi na to i tak naparil extra poplatek, tusim dve stovky, pricemz ja jsem chtel vybrat jen nejakej baksis, anzto u sebe vecne hotovost nemam.

                    Musim to nejak poresit, nehodlam narvat do ceskych poplatku ctyricet tacu rocne, to je pro beznyho cloveka mesicni plat. Zatim jsem to vyresil valutovou smenou, ale delat blbce moc casto, to se mi taky nechce. Lidi, kterejm za neco platim hotove, jsem presvedcil na ojra za kurz nakup, coz oni uvitali a ja to mam bez prace. Jenze toho je minimum.

                    Kdyz jsem rekl zene, ze deviza je drazsi nez valuta, tak si myslela, ze si delam prdel, leta v bankovnictvi delala a porad tehdy lidem musela vysvetlovat, proc je valuta drazsi. Rikala, at se nekdy v bance zeptam, proc je to ted naruby a tu pohadku ji pak reknu, ze ji to zajima.

                    Schvalne se podivam v Nemecku, jestli to tam maji taky tak a nebo jestli jen vomrdavaji banky v Cesku.

                    1. Tak problem jsem asi vyresil. Kdyz si poslu napriklad 2000 ojro na CZK ucet do Ceska, prijde mi 49820 CZK (poplatek ted neresim). Ve Sparkasse kdyz vyberu CZK valutu (a nahlasim den dopredu), dostanu 51444 CZK. V Cesku by mi za 2000 EUR dali 50540 CZK. Ze mne to nenapadlo hned. Tady je ten rozdil jeste do plusu skoro o litr!

                    2. Fio teď úplně zrušila poplatky za příchozí ojroplatby. Co se divíš dyž používáš všechny ty spořitelňácký dojčlandský kriple? A bodejť by to doma neměli levný, když vodírají votroky v zahraničí, aby si tím financovali služby doma.

                    3. To ja samozrejme vim (Btw, Sporitelna jsou Rakusaci), ale nemoh’ jsem pobrat, ze je to kurva takovej ranec. A jeste je uzasny, ze ta zmena valuta/deviza probehla potichoucku nekdy pred trema rokama. Zrejme uverova krize nuti zlatokopy hledat nove zdroje.

                      Poplatek za ojroplatbu je nejak danej smernici EU, takze ten se navysovat neda. Takze se pakujou na kurzovym rozdilu. Doposud byl v tomto expert PayPal, ale proti tomuhle je cuckar. To uz mozna vyjde levnejc WU i s poplatkem. Kurvy jeny zasrany.

                2. tak to je asi vyhoda prijeti eura – evr. centralni banka ma od roku 2016 interest rate on main refinancing operations (MRO) – coz se nejvic blizi nasi lombardni sazbe (kterou ma cnb cca 3% a zhruba odpovida urokum za kterych se poskytuji hypoteky – na urovni od cca 9.11.2011 vzdy ZAPORNOU !!! coz je podle mne nesmysl z povahy veci , byla i minus 0.25%, od roku 2016 je minus 0.05%, cili ciste teoreticky by slo poskytovat zaporne urocene (nebo alespon neurocene) hypoteky !!!

                  na druhou stranu od roku 2016 ma ECB diskontni sazbu minus 0.4% a diskontni sazba zhruba odpovida urokum co komercni banky nabizeni na sporicich uctech

                  http://sdw.ecb.europa.eu/quickview.do?SERIES_KEY=143.FM.B.U2.EUR.4F.KR.MRR.CHG

                  https://www.ecb.europa.eu/stats/policy_and_exchange_rates/key_ecb_interest_rates/html/index.en.html

                  1. hmm tak lombardni sazbe odpovida (dnes se nazyva marginální zápůjční facilita )

                    https://cs.wikipedia.org/wiki/Lombardn%C3%AD_sazba

                    Marginal lending facility a ta je od roku 2016 0.25%, ale stejne …

                  2. No,… ja temhle cisilkum nerozumim, zato vim, ze Rakusaci po opusteni silinku zdrazili v prumeru o 1/3, Nemci po opusteni marky zdrazili o 1/4. Dalsi vec je, ze v tu ranu financujes cerne diry typu Recko, Italie, Spanelsko… Slovaci by mohli vypravet. Takze to radeji ozelim ten kurzovni rozdil.

                    1. je to nejspis jedna z mala vyhod eura pro nas, divim se ze komercni banky tedy nenabizeji hypoteky v eurech tam by stacilo se zajistit proti zmene kursu (ktery v dlouhodobejsim horizontu imho bude posilovat takze by splaceni prohozenim koruna za euro bylo vyhodnejsi) ale uroceni (to nizke) by melo byt dle podminek ECB

                    2. ale nejspis je to proto ze nase komercni banky tim ze nemame euro na ty vyhodne sazby ECB nemaji narok ..

                    3. Spis tipuju, ze neni duvod lidem nabizet lepsi podminky, kdyz plati. Ze brblaji…na to sere pes. Kdyz jsem videl, jake urokove sazby mi nabizi treba ING v Nemecku a co nabizi ING v Cesku, tak je to temer trojnasobny (!) rozdil. Myslis, ze kdyby ze dne na den si ceska banka sahla na vyhodne sazby ECB, tak klesnou lidem uroky? :-)

                      Podivej se, kolik u nas stoji treba telefonni poplatky, kolik u nas stoji plyn (dokonce u te stejne RWE jako v Nemecku), und so weiter und so fort. Proste se nechame holit, tak nas holi.

                    4. Sysop: „Proste se nechame holit, tak nas holi.“ Tak. Prostě je to politicky provázaný, už dávno neplatí, že když máte silnější ekonomiku, máte silnější kurz měny. Třeba krásný příklad nám nabízí USA versus Canada, přestože Canada má silnější, pružnější ekonomiku, jakmile klesne americký dolar automaticky klesne i ten canadský, bez ohledu na to, že by ten canadský měl naopak posílit.

                    5. ex.lex – USA versus Canada, přestože Canada má silnější, pružnější ekonomiku

                      to si rozhodne nemyslim, to ze s poklesem kursu dolaru vzdy nasleduje i pokles kanad.dolaru podle mne spis souvisi s tim, ze kanadska ekonomika je silne zavisla na te americke …

                      jinak kurs dvou men obecne se imho vytvari na trhu (nabidka poptavka), k tomu aby treba jedna mena vuci jine posilovala (pomijim ted umele zasahy centralnich bank apod..) je proste tim, ze ta ekonomika prvni meny roste rychleji (hdp ..), lepe se ji dari, zivotni uroven stoupa vic, je prebytek obchodni bilance (export import ve vztahu k te druhe zemi) nez ekonomika te druhe meny

                    6. trevor12: Tady jde o to, jak Vy chápete bilanci, pro mě je to výkaz zachycující veškerá pasiva a aktiva, jejich součty se musí rovnat, a pak jak se tu hovořilo o tom euru, tak euro přece první tři roky fungovalo výhradně jen v bezhotovostní formě, teprve později byly vytištěny bankovky a mince, a další věc je euroměna, protože ty peníze patří bance nebo nějakému státu , jsou uloženy sice v Evropě, avšak mimo zemi svého původu, třeba americké dolary, které drží londýnská banka, to jsou tzv, eurodolary anebo třeba když francouzské franky by byly v držbě německé banky, to vše jsou euroměny. Těm penězům se říká slangově tzv. peníze bez domova a kupodivu podléhají menší regulaci než domácí měny. Takže když to shrnu, euroměnový trh je totiž důležitým zdrojem globálního kapitálu.

                    7. Hele, uplne z jinyho soudku. V tydnu kolega v praci dotah‘ nejaky konzervovany maso, prej to zere 20 let a chutna porad stejne. Chvili jsme debatovali nad tim, jestli ten vyrok muze byt pravda, ale vyrobce toho masa je jedno reznictvi v Bavorech a tvrdi, ze recepty nemeni.

                      Pred chvili se mi honila huba a nasel jsem Majku, retro edice, zena mi ji koupila v Lidlu prej az zavzpominam. Ja jsem Majku nejedl taky pres dvacet let. Tak si rikam – hura, zavzpominam na vandry. Otevrel jsem plechovecku a kouka na mne nejaka mazlava sediva hmota. Ctu slozeni… repkovy olej… hmmm… Pamatuju se zcela bezpecne, ze Majka bejvala ruzovejsi a mela lepsi konzistenci. Mozna se do toho drive rvalo vice dusitanu a ted je to eko, ale nevim proc, nemuzu teto myslence verit.

                      Takova picovina, jako je Majka, ktera se navic holedba napisem ‚retro edice‘ a je to sracka, kterou bych si zcela jiste nekupoval, kdyby takto hnusne chutnala. Bud do toho komari rvali vagon dochucovadel a nebo je chyba nekde jinde.

                      A na takovychto prkotinach to dneska stoji. Tuhle zakaznika vomrdame, tuhle mu neco podrazime, vsak proc ne, kdyz smime. Ja nejsem pritel regulaci, ale evidentne ‚neviditelna ruka trhu‘ nejen, ze neni videt, ale ani poznat.

                    8. a neni dnesni „Majka“ jen genericke oznaceni pro urcity druh pastik ? treba bys nasel jinou „Majku“ktera by vic odpovidala te komunisticke

                      ja si zase vzpominam na „jatrovku“ a pak na „lansmit“ za komunistu, to jsou podle mne taky generika, jestli dnes lepsi asi nektere jo, nektere ne …

                    9. …no je to babickej produkt, ta stejna fabrika to delala i tehdy, tak jsem naivne doufal, ze stejny bude i obsah pixly.

                    10. Majka je snad ta nejvetsi sračka co se v oblasti pastik u nas vyrabi. Retro edice v lidlu az na vzacny vyjimky (gothaj, sunkovej salam) znamena akorat retro obal.
                      Cesky konzervy jsou vesmes hnusny, celkem dobry bejvaly konzervy Viva, ale uz jsem to dlouho nejed. Hame byl a je takovej humac, ze se az divim, ze nepatrej pod Agrofert.
                      Smutny je, ze i ty polakama ojebany veprovky ve skle z Lidlu jsou furt lepsi nez drtiva vetsina nasi tuzemske produkce.
                      V podstate nejlepsi jsou zahranicni vyrobky pro zahranicni trhy, pak zahranicni pro cesky trhy a nejhorsi odpad jsou cesky pro domaci trh.

                    11. Vsechno tomu nasvedcuje. Pastiky jsem zraval v dobe, kdy jsem vandroval a nebo jezdil stopem, takze leta jsem to nedal do huby. Evidentne uz ani nedam.

                      Timto nijak neresim francouzske, belgicke a jine pastiky, ktere s gustem zeru na dovolenych a vozim domu. Chapu, ze tyto pastiky jsou za jine penize, ale nechce se mi verit, ze lidi uprednostni sracku, nez by byla treba o bura drazsi a o tech par detailu nezkurvena.

                      Psonci se za toho 1/4 stoleti docela naucili s masem delat, takze opravdu, pokud clovek chce nejakej low-level, radsi vzit polskej, nez ceskej.

                    12. Se obavam, ze Cech sezere i hovno kdyz bude levny. Takovy ty pastiky v tech plastovejch vanickach mi neprijdou o moc drazsi a chutove jsou nekde uplne jinde. Dost me desi ze produkty Hame jsou v Rusku nejpadelanejsi znackou. Bud to znamena ze v Rusku je jeste vetsi bida nez se zda, nebo jsou tamni Hame kvalitnejsi nez nase. Asi to druhy, hladomor a kanibalismus by uz dnes asi neutajili.

                    13. shane
                      12.5.2019 v 13:07

                      Hamé spadlo před deseti lety pod švédy, párkrát si to tam prohodili a teď to fůzují s kdejakejma práškama, třeba Vitana. Nevim esli už to přetím neměll Bureš, každopádně od té doby je to stle větší kekel.

                      Docela mě ovšem překvapuje Znojmia, což zřejmě spolkli taky. Je fakt, že to občas stojí slušnej ranec proti těm nejlevnějším kyselicím, ale třeba jejich zelí je jedno z mála co se v kšeftě najde, kde není jenom vocet a chemický sladidla, ale dokonce to sladí jenom opravdovým cukrem. Nebo to aspoň píšou :D

                    14. To zelí kupuju taky, je dobrý, tak ono je taky vyrobeno na jižní Moravě, a jižanskej Moravák by se těžko „podepsal“ pod nějaký sopl-ekel, to jsou přesně ty výrobky, který si ti výrobci prostě hlídají, jsou sice dražší, ale máte nějakou jistotu, že to nejen chutná, ale je z kvalitních surovin.

                    15. ex.lex
                      12.5.2019 v 18:31

                      Věřit na to, že si někdo něco hlídá v době nadnárodních práškoven, kde ten dělník u pásu (pokud už to není zrovna nějakej ukrajinec nebo rumun a jinej bulhar) na to má asi tak zápornej vliv, je poněkud hodně naivní.

                    16. Ale hlídá, to byste se divil, já když budu mít nějakou značku a moje jméno tam bude figurovat, tak přerazím vejpůl každýho, kdo mně tam změní byť jen krouhání toho zelí. Protože i na tom krouhání záleží, jakmile bude silnější, už ta chuť bude jiná. Vy víte o výrobě docela prdlajs :oD.

                    17. ex.lex
                      12.5.2019 v 18:45

                      To jen děláte, nebo ste fakt vadnej? Dyť to do prdele píšu, tady nikdo nic nemá, většina žrádelen včetně Hamé je přes X značek a schránek vlastněná nějakým korporátem kdesi v řiti a kdo je skutečnej majitel nikdo neví, každopádně ředitela někde tisíc kilometrů daleko nezajímá nějakej lopaťák z krouhárny zelí nebo z pračky na vokurky, což je věc, kterou von třeba ani nezná. Ten prostě navelí úspory, todle tamto a lopata v krouhárně buď udělá, nebo poletí že až za polem začne zvolna klesat.

                      Co zůstalo český, tak to „akvizuje“ všechno Bureš a většina těch jeho vývařoven je stejnej nebo horší šmejd jak ty zahraniční. Dneska je nová doba, dneska se všechno vomrdá (katování kostů) a vyveze někam do třetího světa, kde se jméno té značky eště nezlikvidovalo.

                      Schválně by mě zajímala kvalita těch těstovin a sejrů s ohledem na to, že i tady lidi sami popisovali, kterak přímo na ulici v Itálii jim prodávali „turistickou“ pizzu a když chtěli kvalitní, tak to museli dát majiteli najevo, aby jim udělal takovou, jako peče sobě. Tak určitě budou do takovýho banánistánu prodávat supr zboží. Dneska je každej byznysmen, takže ví, že ušetřit na balíčku jeden cent znamená prémii 10000 ojro z jedné šarže. Tak se dneska podniká a hrát si na nějaký hrdosti…kdyby taliáni nějakou měli, tak svoje vlády dávno pověsili po kandelábrech, místo aby si nechávali ordinovat daň ze slepic ty we.

                    18. Behemote, co vyšilujete? Co to do Vás vjelo? Tak si namlouvejte, že jsou všechno sračky, já si to namlouvat nehodlám, ještě pořád existují výrobci, co nevyrábějí jen sračky. A jestli nějací lidé jedí tam, kde Vám servírují nějaký sračky na ulici, tak to není můj boj. Já na ulici nejím. A těstoviny vyrobené v Itálii jsou dobré, kupuju si je, jsou z tvrdé pšenice a pitné vody, mají perfektní strukturu, chuť i barvu.

                    19. Vy dáváte za příklad pana Babiše, ale pan Babiš je byznysmen a politik, to není klasický výrobce, tomu je vcelku u systému, co je v nějakém zelí anebo jak se krouhá. On si pak koupí to, které mu bude chutnat a bude třeba úplně z jiné „fabriky“ než z té jeho.

                    20. Ad shane:
                      Za mne konservy Viva nebrat (a nežrat). Tenhle názor mám už asi deset let, jak to bylo předtím, to netuším.

                    21. Jinak Majka není generikum ale trade mark. Nejspis by se na to mela vztahovat konvence o zakazu chemickych a biologickych zbrani. Neco tak hnusnyho abys v potravinarstvi pohledal.

                    22. Myslim, ze uz jsem na to prisel. Jeste jednou jsem ted prozkoumal obal ten konzervy a tam neni nikde ani slovo o tom, ze by se to melo jist. Takze chyba je u mne, spatna aplikace.

                    23. Nojo, ale co s tim jinyho? Jist se to neda, okno tim nezakytujes, nelepi to. Asi by se tim dali hubit potkani, ale to bys ho tou pikslou musel umlatit. Jedine snad s tim hrat v zime hokej.

                    24. Sysop: Jo, Smith Adámek, to je totiž první dílo politické ekonomie, v podstatě když to shrnu do jedné věty, tak tato teorie, zdůrazňuji slovo TEORIE, obhajuje neomezenou konkurenční soutěž mezi podnikateli. Je to jasný jak facka, takže je těm podnikatelům úplně u prdele, jestli máte majku z masa, anebo z růžovýho plastu, hlavně když neomezená konkurenční soutěž funguje. Já Smithovu teorii neuznávám, ale já nejsem ekonom, jsem filozof, pro ekonomy je to asi dar z nebes.

                    25. Jiste, funguje. Majka patri mezi nejprodavanejsi pastiky u nas, lidi ji kupuji a zjevne jim to vyhovuje. Takze je vsechno v nejlepsim poradku, svuj okruh zajemcu jejichz potreby to uspokojuje si ten produkt nasel a ostatni to kupovat nemusi.

                    26. shane: No, funguje, přesně na principu laissez-faire, takže pak se nedivte, že máte dvojí kvalitu potravin, jedete teorii z roku 1776, to gratuluji, to jste skutečně „pokrokoví“.

                    27. No, a on vam nekdo jako ma garantovat, ze zrovna nejaka Majka bude chutnat zrovna tak, jak vy chcete? Nebo obecne moc nechapu tuhlectu debatu, kde vsichni shodne placou, jak pred lety, jooo, to byla Majka uzasna a dneska se to neda jist.
                      Osobne kupuju pastiky, ktere mi chutnaji, domnivam se, ze budou i z vyrazne lepsich surovin, za cenu te Majky, mozna I levneji. Pravda, nejsou v konzervach, coz pro nekoho muze byt minus. Ale kdyz si chci koupit pastiku, co me chutna, mam asi tak 5 moznosti jen u nas v te velke vesnici, kde bydlim, ci v blizkem okoli.
                      Uplne miluju tyhle kecy, ze jsou dneska potraviny sracky. Ano, kdo si CHCE kupovat sracky, tak si je skutecne muze koupit. Ma tu moznost, ale jaksi mu ty sracky nikdy nenuti s pistoli u hlavy. Ja sracky nekupuju, a nebo alespon se snazim je nekupovat, a vystacim si uplne v pohode s tim, co mam kolem sebe. Reznictvi, pekarna, a nakonec i v tom Tescu ci Lidlu ci Globusu clovek koupi potraviny, co nejsou sracky.
                      A ano, budou drazsi, nez ty sracky.
                      Takze me pride, ze plac vetsiny zde pritomnych a asi i lidi obecne je na tema: Beeeee, my si chceme kupovat potraviny, ktere budou tak levne, jako ty sracky, ale bude to prvotridni kvalita a ono to nejde. Beeeeee

                    28. Trochu michas dve veci. Ano, pastik je v krame plna prdel co hrdlo raci, jen se srdce smeje. Nicmene bych předpokládál, resp povazoval za slusne, ze kdyz se nejaks vyrobek prodava pod nejakym zazitym trademarkem, tak ze receptura a chut bude stale stejna, a ne ze ji bude vyrobce menit jak se mu zlibi. Pokud si v hospodě objednam Wiener schnitzel, ocekavam ze bude z teleciho a ne ze mi prinesou osmazeny gothaj nebo eidam.

                    29. A úplně nejvíce to sleduji u léků a vitamínů. Protože jakmile má lék, nebo vitamín napsáno „vyrobeno v EU“, tak to je pro mě naprosto nečitelné, nemohu zjistit, kdo se na té výrobě a přidaných ingrediencích v tom výrobku skutečně podílel, kdo dodal jakou složku do toho léku či vitamínu, takže to si rozhodně nekoupím.

                    30. No, ja chapu, ze clovek ma rad, kdyz se veci nemeni, ale ony se holt veci meni… Ja mel taky driv Majku rad, pak mi od urcite doby (tak nejak po tom, co to koupil tusim Babis) nejak prestala tolik chutnat, alespon me to dokopalo, abych se podival po trhu, co se v tomhle vubec da koupit, zjistil jsem, ze u lokalnich dodavatelu dokazu koupit nesrovnatelne lepsi pastiky a Majku uz jsem v puse nemel ja nevim jak dlouho…jako 5 let urcite, spis ale vice.
                      Pokd si v hospode objednam gulas z jelena, predpokladam, ze bude z jelena. Ale pokud si koupim nekde Eidam, tak jsem jaksi srozumen s tim, ze to muze chutnat ruzne – mozna lepsi priklad nez Eidam by byl salam, trebas Vysocina. 10 vyrobcu, 10 zcela ruznych chuti.
                      Co se tyce toho, ze by firma mela drzet chut porad stejnou, tak to si uplne nemyslim (samozrejme nemam proti tomu nic, kdyz to tak chteji delat), protoze spousta veci se meni, suroviny se meni, uz se neda do toho davit to, co drive, protoze se to trebas uz nedela, a nebo nejake prisady se uz nepouzivaji (kecy o tom, jak se za komancu jedlo zdrave, me fakt dostavaji, protoze te chemie se do toho cpalo horem dolem a ne ze ne) a podobne.
                      Majka je takovy produkt, ktery je hodne znamy, ale dotazeno do dusledku by vyrobci museli pri kazde drobne zmene receptury menit znacku, protoze „uz by to nebyl ten puvodni vyrobek“.
                      Ano, obcas se pak clovek napali, protoze si pamatuje, ze „gothaj chutnal tak a tak a ted vubec neni tak dobrej“. Njn, tak uz si ho priste nekoupi… A nebo pujde nekam, kde to delaji porad stejne, priplati si..

                    31. Drobna zmena sem, drobna zmena tam a za pet let je z toho jinej vyrobek. Ty furt smesujes genericky nazvy s konkretni znackou. Ale i ten eidam musi splnovat jisty kriteria. Ja si tuhle koupil neco ceskyho, čemu vyrobce rikal čedar. Jako, nebyl to spatnej sejra. Akorat ze to bylo neco jako eidam a s cedarem to nemelo spolecnyho nic. Kdyby to nazvali cheddam nebo treba čedaríto, tak ani neceknu. Ale protoze to nazvali cedar, tak proste drzkovat budu. Kdyz si koupim vysocinu, chci aby to plus minus vypadalo a chutnalo jako vysocina a ne jako gothaj. Atakdal. Kdyz neco nazvu mobilnim telefonem, ocekavam ze to bude umet telefonovat a pokud ne, tak je to špatně, i kdyz to bude mit osmdesat vychytanych funkci vcetne vodotrysku a otviraku na pivo. Do karbanatku at si namelou treba matrace, ale wiener schnitzel je presne danej a ne ze se z toho po serii drobnych zmen stane rejzovej nakyp.

                    32. Lojza
                      12.5.2019 v 15:37

                      Zrovna Vysočina je velice blbej případ, protože na to je ČSN jaký to má mít minimální složení. Výrobce může použít suroviny lepší, víc masa apod., ale nesmí to vojebat. Proto pokud ojebaná není a je dodržen i technologickej postup, chutná hodně podobně, až stejně, jedno od jaké značky.

                      Kupodivu mám vysledováno, že burešovo Krahulík je fakt dobrá (jednou jedinkrát to bylo běsný, asi nějakej zmetek – jedna štangle ze tří) a dvakrát se mi podařilo zkusit z lídlu ve výprodeji a chutná zcela totožně, tak jim buď dodává Krahulík, anebo oba dodavatelé skutečně drží recepturu :)

                    33. Salámy už nekupuju, po šoku, kdy lovecký salám už není lovecký salám a ani nechutná jako lovecký salám, nevěřím salámům, když si chci pochutnat na nějaké uzenině, koupím buď kvalitní šunku, nebo pravou slaninu anebo klobásu od „Naše Miloslav“, ta klobása je fakt dobrá, bez éček, bez spousty tlustého, libová, v pravém vepřovém střívku a 89 procent masa. Je to sice dražší, ale tak já toho nekupuji kila, žejo, jenom to, co spotřebuji.

                    34. shane: Pokud bude kuchař fungovat na principu laissez-faire, tak Vám klidně ten obalený gothaj přinese. Jistě víte, na jakém základě ten princip funguje – nechte lidi dělat co chtějí. Takže si tam klidně dá do jídelního lístku telecí řízek a Vám přinese obalený gothaj. To je politická ekonomie.

                    35. Ad ex.lex:
                      A probudil jste se s rukou v nočníku, že?
                      Ten kuchař by to mohl udělat, ale brzy by zkrachoval.

                    36. Předsedo, nebuďte hysterický, to byl jen příklad s tím kuchařem, aby bylo jasné, co je politická ekonomie. Když ten člověk nebude znát jak chutná skutečně telecí řízek, klidně bude baštit obalovaný gothaj a bude si myslet, že baští telecí řízek. V poslední době pozoruji, že jste prchlivý a útočný, nějaké soukromé problémy?

                    37. Ad ex.lex:
                      Ó nikoliv, pouze mne hněte, když tu někdo píše blbosti, až to dveřma práská. A to pozoruji u Vás a to nejen v poslední době. Vlastně skoro furt.

                    38. Říct někomu, že píše blbosti, není argument. Jste pohoršen, protože co říkám já, není kompatibilní s Vaším gerontokratickým strnulým myšlením?

                    39. Ó nikoliv. Jsem pohoršen, protože musím často opravovat dveře, neb jsou kvůli Vašim příspěvkům celé opráskané. A navíc mi to práskání nedá spát, což teď v noci nepotěší.

                    40. Předsedo, jednoduchá pomoc – tak mě nečtěte. Dejte si mě do ignoru a máte to vyřešený.

                    41. Ad ex.lex:
                      A co na to ty dveře?
                      No ale teď vážně: Chcete vysvětlit princip laissez faire, klidně i za použití Vámi výše zmíněných ingrediencí (telecího řízku a obalovaného gothaje)?

                    42. Lojza: Já třeba za sebe podporuji český trh, pokud je to vypěstováno a vyrobeno na našem území, dám tomu přednost. Samozřejmě, že některé potraviny vzhledem k našim podmínkám se na našem území pěstovat nebudou (třeba banány, káva, kakaové boby, čaj apod.), ale kdo ví, klima se mění dost výrazně, kde je česká vlajka na výrobku tak do toho já jdu, samozřejmě čtu složení a éčka, to je pro mě důležité. Nejvíce mě děsí výrobky, které mají napsáno, kdo je distribuuje, ale vyrobeno v EU, tudíž vůbec nevíte, které země se na tom jednom výrobku podíleli a nemáte jistotu, že ty přísady co tam jsou podléhají skutečně tvrdé kontrole, protože každá země to má jinak nastaveno.

                    43. No, vsak o tom pisu. Pastiky kupuju typicky u nas u reznika(ostatne, kupuju u nich i salamy a sunky, oni si delaji vse sami, a napriklad „vysocinu“ jsem si nekoupil uz nekolik let nikde zadnou jinou, nez neco podobneho vysocine u nich). Klidne doporucim http://www.dolejsi.cz/
                      Pecivo…tam je to asi jak kdy a jak co, kupuju od lokalnich pekaren, trebas zitnej chleba (za nehorazny prachy, davam za to uz pres 40kc a to je to takovej ten malej hranatej chleba, co ma snad pul kila), Obcas si koupim neco u Stani ( http://www.pekarna-stana.cz/ ), ale pravda je, ze obcas koupim i nejakou beznou „kaiserku“ ze zmrazeneho polotovaru :-)
                      Atd atd. Ani moc neresim, kde to bylo vyrobeno, pac to bylo vyrobeno pravdepodobne o par vesnic vedle :-)
                      Pravda, u spousty veci to takhle nejde, nerikam nic, trebas u olivovyho oleje taky dost peclive koukam, odkud to pochazi, nakonec jsme tuhle problematiku vyresili asi pred rokem, kdy jsme ve spanelsku nakoupili asi 10 litru a nejakej patek nam to jeste vydrzi :-)

                    44. Lojza: Ještě k těm „sračkám“ potravinovým. Třeba já mám takový systém, kterým roztřiďuji ty potraviny. Dám příklad: těstoviny kupuji výhradně italské, musí tam být vysloveně „vyrobeno v Itálii“, distributor mě nezajímá, nebo české, jiné ne, mouku českou, mléko a mléčné výrobky české, čokoládu švýcarskou.. prostě tento systém používám u většiny výrobků, protože každá ta země má něco co je skvělé, to samé platí pro exotické ovoce nebo pro kávu či čaj apod. Jablko z Kanady nemá stejnou chuť jako jablko od českého farmáře, skutečně to je tak. Protože ty konečné potraviny z flory a fauny, strašně záleží na tom, na jaké půdě to pěstujete či chováte. Třeba meruňky potřebují specifickou půdu i podnebí a takhle to máte se vším.

                    45. Cece testoviny kupuju http://www.adriana.cz/cs/ a prijdou mi v pohode. To same trebas „parmazan“ – do vareni pouzivam http://www.brazzalemoravia.com/ a jsem s nimi zcela spokojen…Ostatne, pokud clovek chce trebas dobrou mozzarellu, nemusi kvuli tomu nutne do Italie, ale muze do http://www.mozzarellart.com/ a myslim, ze bude vice, nez spokojen :-)
                      Ono se docela da najit dost lokalnich veci, ktere jsou dobre :-)

                    46. Tak dnes už ty řetězce mají nabídku takovou, že já si vyberu těstoviny, kde je jasně uvedeno, že jsou vyrobeny v Itálii, takže receptura Italů je zachována, Italové jsou na své těstoviny hrdí, zrovna tak jako Řekové jsou hrdí na své výrobky nebo Švýcaři na své. Tady jde o zachování té receptury, Vy si můžete koupit těstoviny, které mají třeba nápis Italské těstoviny, ale ta receptura už není ta italská, jenom se tak jmenují a jsou vyrobeny úplně jinde, tudíž i jinak chutnají a kvalita těch těstovin je příšerná. Jak říkám, je strašně důležité, kde to bylo vyrobeno a dle jaké receptury, a pak kde vypěstováno či chováno, zkuste pěstovat třeba angrešt na území, na kterém ten angrešt nemá šanci správně se uchytit, tudíž i ty plody (pokud vzejdou) budou úplně jinak chutnat, takže vy i ten konečný výrobek, kam ten angrešt dáte, přizpůsobíte tomu, aby chutnal jako angrešt a tak tam nacpete hafo dalších ingrediencí, anebo ten angrešt musíte dovážet a zase tím musíte nějak ošidit ten konečný výrobek, jinak by byl pro spotřebitele hrozně drahý. To samé obilí, není mouka jako mouka, to samé dobytek, drůbež, ryby a tak dále. Já si nekoupím kanadské jablko, ale kanadské borůvky si koupím. Uvádím to jen jako příklady.

                    47. Zkus si trebas neco z toho, co jsem posilal – imho trebas ty syry jsou super a ten mozzarellart je uplnej top ze vsech topu, co znam :-) Majitel je ital, delaj to tam vsechno na miste, kolikrat se mi stalo, ze mi davali ochutnat jeste z vyroby, proste tam sahnul do kotle a dal mi ochutnat…tam to je neuveritelny…

                    48. Díky za tipy :o). Já to třeba dělám dnes i v obchodě, jdu si třeba koupit hroznové víno, většinou už poznám dle těch hroznů, barvy těch bobulí, jaké je sladké, někdy ovšem to musím ochutnat, tak prostě tu jednu bobulku utrhnu a pak se rozhodnu, zda koupím to nebo to, nebo žádné. Třeba meloun jaksi ochutnat nemůžu, nebo jablko apod. Tam se řídím zase tím, odkud ta jablka nebo melouny jsou a jak dlouho cestovaly, to je taky důležitý. Bohužel čas sklizně tam ještě nepíšou, to je taky důležitý.

                    49. Lojzo, manzelka to koupila PRAVE A POUZE PROTO, ze tam bylo uvedeno ‚retro edice‘.

                    50. :-) No…doba, kdy clovek veril tomu, ze rasenka prodlouzi rasy 10x a zhubneme 20 kilo za tyden a podobne, uz je snad pryc, ne?:-)
                      Retro edice, to bych predpokladal, ze to bude mit stejny obal jako driv :-)
                      Btw, oni si leide radi idealizuji to, co bylo. Me Majka nejak extra nechutnala nikdy, pamatuju si dodnes, ze jsem si na ni vzdycky sypal alespon trosku pepre, aby to melo nejakou chut…Spis jsi zapomnel, ze uz tehdy to nebyla zadna slava. To je to samy s gothajem. Ona to byla vzdycky docela sracka, ale clovek si to tak nejak idealizuje, jako ze to vlastne s cibuli a octem bylo dobry. Jako jo, bylo, ale nebylo to zadny terno, spis nic jinyho nebylo. Koupil jsem si asi pred rokem gothaj, kde vylozene udavali, ze je vyrobeny podle te stare normy, urcite byl, a ze by mi to nejak chutnalo…uz je clovek holt zvyklej na lepsi…

                    51. K nam jezdil dedek se stankem s uzeninama a tam mel gothaj a ten byl fantastickej. Jenze taky stal kilo pres dve kila, protoze pouzival kvalitni suroviny co se normalne do salamu typi gothaj nepoužívaj, protoze gothaje a podobny vznikly jako zpusob zuzitkovani odrezku a zbytku prasete co by jinak nikdo nezral.

                    52. Tak ty kvalitní potraviny dnes taky seženete, ale musíte si připlatit, jde spíše o to, zda jsou skutečně tak kvalitní jak hlásá ten obal, to byste doma musel mít celou laboratoř a zkoumat každý ten potravinový výrobek, takže proto je ten humbuk kolem těch potravin, aby se skutečně psalo na ten obal přesně to, co to obsahuje, já si taky nekoupím light nápoj, ale koupím si slazený cukrem, tudíž jakmile mám na výběr colu nebo pepsi, sáhnu po pepsi, protože je slazená cukrem. Ten výběr je, ale lobbing funguje tak, že někde tu pepsi prostě neseženete, protože ten obchod musí odebírat jen tu colu, všude jen cola neslazená cukrem, protože dostal nějakou úlitbu či lepší podmínky, to je další nešvar, který tu máme, takže ten původní úzus už neplatí a pro tu pepsi musíte přes půl města. Opět to uvádím jako příklad.

                    53. Sysop: Ano, to je přesně to, o čem píšu, Vy si koupíte výrobek, který hlásá „retro edice“, ale ta původní receptura už není zachována.

                    54. → původní receptura už není zachována.

                      I kdyby ta původní receptůra čehokoli byla zachována do puntíku, tak ty vstupní suroviny jsou dneska zdegenerovaný, zmutovaný a totálně v píči.

                    55. Retro edice je jenom o obalu. Nezačnou vyrábět podle receptu před 50 lety, dají tam to, co vyrábí teď, jen si na to nechají vyrobit jiné obaly.

                    56. To mně připomíná zmrzlinu. Není zmrzlina jako zmrzlina. Dnes si koupíte na točenou zmrzlinu ten automat, k tomu hafo krabic s „chemickou směsí“, mrsknete to do toho automatu s vodou, on to promíchá a točíte zmrzku „zaručeně kvalitní ze smetany, vanilky a jahod“, no to jdu vždycky do kolen :oD.

                    57. Pokud by to byla stara receptura, tak by to tam napsali. Na tom lidlackym retro gothaji a sunkaci to napsany meli, jinak na to serou.

                    58. Tomu se nelze divit, když v Německu a jiném „vyspělém západě“ mají prvotřídní kvalitu za stejnou cenu, jakou Čech musí vydat za ty „sračky“ a ta prvotřídní kvalita je tu předražená pod kontrolou německých řetezců.

                    59. U nas v praci zhruba tretina lidi ji k obedu ‚grosser salat‘, coz je Svedak stul a nakydej si tam co chces od hlavkovyho salatu, pres tunaka, vejce, ruzny krupinky, seminka, mrkev, kukurici, zalivky,… co soudruh raci. Malej salat (dostanu malej talirek) si muzu nakydat k jakemukoli jidlu. Sedel jsem tuhle naproti kolegovi, kterej do sebe tlacil tenhle salat a ptam se ho, proc si neda treba rybu, co mam ja, nebo ty specle, co ma vedle kolega a tak. A on na to ‚vis, kolik v tom mas ty, nebo kolega chemie?‘.

                      Docela mne prekvapil, ze i ta trocha, kterou tam oni maji, prakticky jedne tretine lidi vadi. To neni zrovna malo. Fakt jsem si vsiml, ze stejny lidi si porad dokola davaji salat, jen ho ruzne kombinuji.

                      Dokonce delnici mnohdy si nosi jidlo z domu a neni to kvuli usetreni dvou ojro, ale ze ‚vim co zeru‘. Fakt mi to uz prijde hodne ulitly.

                    60. Špecle jsou fuj, ale salát ze zeleniny pdopořené Roundupem je vrchol zdraví. :-)

                    61. Me specle chutnaj. Nevim, jak jsou na tom germanske zdroje s glyfosaty. Ten hlavkovej salat muze byt z jihu Italie, pokud je vubec z Evropy, nevim. A netusim, co tam do toho serou. Bejt to z Francie, tak jsem v klidu, to je glyfosatama nadupany ve vsech trech barvach. Ale takhle… nevim.

                    62. → hlavkovej salat muze byt z jihu Italie, nevim. Bejt to z Francie, tak jsem v klidu.

                      Vzhledem k tomu, že planeta (půda, voda) je zasraná a promořená chemií skrz naskrz, nevěřím na zázraky a nějakou „lokalizaci“ typu Itálie, Francie, atp., už vůbec ne.

                    63. Re: Honza777
                      12.5.2019 v 21:28

                      Tak ono jde o miru zasvineni. Ze zahumenku jsem odebral vzorky pudy, na kterejch od roku ’92 rostla jen trava. Nechal jsem udelat dukladnej rozbor a nenasly se zadny rezidua. Takze tam zena pestuje a protoze siroko daleko jsou jen louky a nikdo nestrika, mam klid. Nejaky kysely deste jsou caj proti memu detstvi ve velkomeste.

                      Frantici maji vyrazne vyssi kvoty na postriky a hnojiva, takze to zcela jiste bude nekde jinde. Pred lety jsem koupil meric dusitanu/dusicnanu, kdyz jsem delal zeleninovy kasicky potomstvu a panecku… to bylo diveni.

                    64. Sysop: jenže takové homony z hormonální antikoncepce prosáknou až do spodních vod… A takovýchto svinstev je více.

                      (HAK je vůbec svinstvo, to prostě lidstvo objevilo „jé hormony!“ a začalo je masově zneužvat naprosto bez přemýšlení, jaké nežádoucí vedlejší účinky to bude mít. Ženským to ničí zdraví už několik generací, všem to zamořuje vodu… Stupidita, ale příznačná pro „Technojasánky“ – milovníky nekritického pokroku.)

                    65. Jendo, nezapomínejte na politiku. Skoncovat s patriarchátem… Bez takto pohodlné, spolehlivé a „bezpečné“ antikoncepce by se to nikdy nezdařilo.

                      C.S. Lewis měl jeden (z mnoha) dobrý postřeh, že HAK zcela změnila pohled na 7. přikázání. Protože i zcela pragmaticky při porušení se mohlo děvče společensky zlikvidovat, když by se stalo matkou bastarda (anebo fyzicky při riskantním potratu).

                    66. A jéje vražedná antikoncepce. Už chybí jenom dvouhlavý ryby a chemtrails.

                    67. No, antikoncepce, kdyby ji radši dávali těm, kterých je nejvíce, ale to ne, cpali ji jen Evropanům. Pak se diví, že je počtem převyšují všichni ostatní, hehe.

                    68. re: Jihocech Honza

                      Tak aby se zhřešící děvče nedivilo, HAK není 100% spolehlivá (technicky je tam nespolehlivost malá, uživatelsky už větší) a například v kombinaci s ATB jsem slyšel názor přednášejícího, že cca. 5% dětí se (údaj asi 2005?) rodí ženám, kterým v takovém případě HAK selhala.

                    69. → A takovýchto svinstev je více.

                      To už asi nikdy nikdo nespočítá, o souvislostech a fatálním vlivu na lidský organismus, ani nemluvě.

                    70. re: Jan Mrcasík

                      Ohledně HAK se tradují určité nepřesnosti:

                      Takže za prvé, nelze úplně srovnávat původní a novější pilule. Pokum mám dobré zdroje, tak obsah hormonů se podařilo dosti snížit.

                      Za druhé, problémem HAK byl vliv na zdraví žen s některými predispozice, zejména oběhového systému. Leidenská mutace je dnes zjistitelná vcelku levným genetickým testem (nechodím moc k gynekologovi, ale před pěti lety tam visela reklama na test za patnáct stovek), další predispozice jsou také sledovatelné (trombózy, atd.), tzn. tato rizika lze do značné míry omezit. Na druhou stranu vše je otázka uživatelek, protože to není tak dlouho, co měla jedna dívka zjištěnou a jí oznámenou predispozicí, které HAK sice odmítli napsat, ale pochopitelně kdo chce, ten má. Nyní si o tom může povídat s krtky.

                      Za třetí. Rezidua hormonou jsou zřejmě problém (zdroje se liší v tom, jak velký jim přisoudit), ale na druhou stranu údajně asi 60-70% jich pochází z neantikoncepčních hormonálních léčiv (substituce při meopauze, atd.). Krom toho je v systému mrak hormonálních disruptorů, které zasahují do hormonální regulace (ať již hormony blokují, nebo jako hormony samy působí), ale pochází z jiné chemie (léčiva, rozpouštědla… nebo i z přírody, např. fytoestrogeny). HAK v tom není nevinně, ale z populárních článků by člověk mohl nabýt dojmu, že je hlavním viníkem těchto problémů. Zdá se, že nikoliv. (Podobně jako výzvy k sciplíně při užívání ATB mají svůj význam, ale když vezmeme v úvahu, že většinu ATB nespolykají lidé, ale sežerou je hospodářská zvířata a že ATB rezidentní bakterie známe i z půdy a byly tu zjevně dříve, než ATB léčiva, tak je jasné, že disciplinovaní uživatelé pomáhají ATB éru protáhnout, ovšem skončí tak či tak).

                      Co se naopak poměrně málo říká, je skutečnost, že HAK ovlivňuje pohlavní výběr a po vysazení HAK se preference zase posunou a vybraný nemusí zůstat v poli akceptovatelnosti. (to tedy platí také pro např. ethanol, ale tam je to obecně známé a hranice jsou čitelnější). Když se nad tím zamyslíme, nic divného to neí, hormonální výkyvy jsou změnami vnímání světa provázeny celkem logicky, rozdíl mezi teroritou a ženou v premestruační tenzi spočívá v tom, že s teroristou je možné vyjednávat, že… tak proč by Hléčba nebo HAK neměly mít také vůj vliv.

                    71. LWG: dobře a správně napsáno. Ještě bych dodal, že roli hraje taky kdy se HAK nasadí (v jakém věku) a jek dlouho se bere. To jsou ty smutné případy, kdy holka dostane prášky v šestnácti často z banálních důvodů (akné, nepravidelný cyklus), pak to baští dvacet let a diví se, že nemůže otěhotnět…

                    72. Re: Jihocech Honza
                      12.5.2019 v 22:17

                      Pripad moji svagrove. Zobala to od sedmnacti, ze prej planovany poceti. A az chtela planovane pocit, tak ani hovno. Udajne se objektivni pricina nenasla. Takze si jaksi a cimsi cistila dva roky telo, pak na to zase vlitli a voila! Otehotnela. Jina story uz pak je, ze po dvou mesicic potratila, protoze je blba a narocna prace ji prisla jako neopustitelna. Ve finale dite nikde, manzelstvi se rozpadlo (jeji bejvalej ma ted dve deti s jinou) a z te prace sla nakonec stejne do prdele.

                    73. Re: Sysop
                      Vítězství nad patriarchátem má poněkud hořkou příchuť.

                    74. → Tak ono jde o miru zasvineni.

                      Tak to určitě a souhlas. Tvrdím, že nezasviněné dnes (po cca 100letech tzv. „intenzívního zemědělství“) neexistuje, že nezasviněné je iluze a naivní víra bláznů.

                    75. → Uplne miluju tyhle kecy, ze jsou dneska potraviny sracky.

                      Miluj si co chceš a jak je libo. Ale že jsou ti sračky prezentovaný jako něco hóchechtekvalitét, tak na to vem jed. Zdegenerovaný potraviny = zdegenerovaný lidi. Jak prosté, že…

                      http://www.dobajedova.cz/

                    76. ….jsem filozof….ntvl

            3. V tom AT to asi bude záležať aj od banky, lebo u takej Sparkasse cez Georga (čítaj Džordža – internet banking) a TAN pomocou SMS na rakúske číslo vlak proste nejde.
              Ani ja nepoužívam smartfón a tiež na mňa často kukajú jak na exota. A mne ani to užívateľske rozhranie na smartfóne nejak nevyhovuje.

          5. Mně takhle vždycky po asi měsíci volala jedna poradkyně z Monety, že bych se měl zastavit na pobočce a změnit si podpisový vzor, abych si lépe zabezpečil účet. Když to udělala potřetí, tak jsem jí řekl, že na základě těchto telefonátů začínám mít dojem, že u nich mé peníze nejsou v bezpečí a přijdu tedy zrušit účet, od té doby mám klid :)

      1. Tam jsou snad všichni vč. Google. Tak tady je asi někdo hodně v prdeli.

        1. Zajímalo by mě, jestli by si nějaká firma dovolila odmítnout.

          1. Inu, jak vidno, nějaké zákazníky by tím naopak získala.

            1. Jo. Jenže v ČR nejsou Konzervativci tak vyprofilovaní, jako v USA kde to tak funguje (křesťanský řetězec Fastfoodů takhle úspěšně čelil bojkotům Progresivní Levice a tržby se mu zvýšily).

              Amerikanizace české politiky probíhá tak, že Progresivní Levice úspěšně infikovala vysoké školy a „městské intelektuály“, kdežto Konzervativci jsou vysmívaný pojem ke kterému se hlásí zhruba tak Klaus senior a jinak jej nikdo nechápe a je v nemilosti.

              Proto část „podvědomně konzervativních“ voličů přebral Zeman, a posouvá je kamsi do háje.

              1. On je to hlavne rozdil mezi ceskou a americkou spolecnosti. Kdyz se amikum neco nelibi, tak se zorganizuji, protestuji a bojkotuji. Kdyz se neco nelibi cechum, tak rvou, at to stat zakaze, prikaze nebo zreguluje.

                1. To taky není úplně pravda. Různých protidiskriminačních zákonů mají dost, a co nejde zákonem, zařídí soudy. Hnusná doba.

        2. Místo Google stejně každý IT gramotný člověk používá DuckDuckGo… Tedy pokud není ten typ, co když vidí StBáka jak se mu hrabe v popelnici, tak pokrčí rameny a řekne „já stejně nemám co skrývat“.

          1. Nebo někdo, kdo používá vyhledávač na vyhledávání a ne jako politické gesto…

            DuckDuckGo je mi sice sympatický a privátně ho používám, ale pro spoustu oborů (namátkou vývoj a programování elektroniky) z něj lezou nepoužitelné nesmysly.

            1. pest
              V Duckducku se dá hledat i s googlem, stačí dát před hledané !g.

              1. Takže DDG pak funguje jako proxy? Díky za tip, to jsem nevěděl a provozuju si na to proxy vlastní :-)

          2. Coz o to, v podstate opravdu nemám moc co skryvat, ale docela me sere, ze se google snazi myslet za me a filtruje mi vyhledavani ne podle toho co me zajima, ale podle toho, co si google mysli ze me zajima. I když je teda fakt, ze to googlacky smirovani a bonzovani uz překročilo i moji pomerne dost tolerantni hranici.

            1. Google te vychovava. On ma casu…

  4. Kdyby se živnostníci chovali profesionálně a ne jako špatní zaměstnanci, a lidi nesoudili ostatní podle vzhledu nebo sexuální orientace a nedrželi se nesmyslných náboženských/tradičních přesvědčení, které si sami zvolili (kdežto vzhled, pohlaví nebo sexuální orientaci si nevyberete, teda vlastně vzhled i pohlaví už jo), nikoho by ani nenapadlo sepisovat antidiskriminační zákony 😉 Tak se podívejte do zrcadla a zeptejte se sami sebe, jestli náhodou za existenci antidiskriminační totality nemůžete taky vy. Někteří se tady k tomu ještě přiznají…

    1. A můžou za to živnostníci? Ty žiješ v jakým vesmíru, vole?

      1. Ti, kteří se chovají jako příklady uvedené v článku, rozhodně.

        1. Ale hovno. Ti lidi uplne normalne proste odmitli delat neco, s cim vnitrne nesouhlasi. Kdyz nekdo vnitrne nesouhlasi se zabijenim zvirat, tak ho posles makat na jatka a udelas na to zakon? Takhle to totiz funguje. Proste pri pohledu na libajici se buziky je mi na bliti a nehodlam pro ne delat, nechci jejich penize. Finito. Ze se toho chyti nejakej levicackej srac je moje vina? Se prober.

          1. Mimochodem, před pár dny zrušili jeden z prominentních blogů manosféry, Roissy/Chateau Heartiste. Dále přišel o twitterový účet třeba Milo Yiannopoulos. Přituhuje.

            1. No, vzhledem k tomu, ze budou brzo vycerpany IP, tak to jen pomuze rozvoji alternativni komunikace. Treba se vratime k nejake forme BBS.

              1. No to při IPv6 za našeho života dost těžko.

                1. IPv6 je asi jak ten zákon přinucující vegany makat na jatkách.

                  Tak si v kumbálu ujíždějte na v6, my ostatní si počkáme na v7 :D

    2. Ad vcr:
      Nesouhlasím s Vámi.

    3. statistika je neuprosna, kazdy zhruba 25 ctenar tohoto webu ma jinou sexualni orientaci nez je obvykla heterosexualni orientace

      1. Tolik nás sem zase nechodí. ;-)

          1. Ok, měním své vyjádření na: tolik jich sem zase nechodí. A Vy se zkuste zamyslet, proč na to nejde jít čistě statisticky a počítat se 4%.

            1. tak kazdy web ma nejake spektrum ctenaru, dfens se radi mezi hodne vyhranene a radikalni weby (xenofobni ?), tak jich tu bude asi min nez by odpovidalo statistice v populaci

              1. Pokud nemám náhodný výběr – což nemám – pak vím o složení úplné hovno. Mohou tu být všichni a nebo nikdo. Sociolog by k tomu řekl, že jich tu bude možná méně, ale kdo ví?

                1. Ano. Teoreticky jsou muzi a zeny v populaci tak pul na pul, podle vekovych kategorii. Tak proc nas teda na stavarne bylo 96 chlapu a 4 zensky? :)

                  1. stejne jako je treba chlapu – ucitelu v materskych skolkach …

                    1. trevor12
                      No vidíte, takže vaše teze na počátku vlákna o počtech buzerantů mezi čtenáři je vyvrácena, protože web navštěvuje zcela výběrová a nikoli reprezentativní skupina populace, tedy nemůžeme aplikovat obecná čísla.

                      shane
                      Tak to je snadný příklad z učebnice sociologie pro mladé marxisty. Je to přece bezprecedentní diskriminací žen na jedné straně a nepřátelským šovinistickým maskulinním prostředím jaké se na fakultě udržuje. Takže část žen je společností zahnána na zdrávku a ekonomku a ty zbylé jsou znechuceny prostředím natolik, že studují raději jiné obory. Chce to masivní převýchovný program, povinné kvóty, podporu školek na staveništích a v architektonických kancelářích… spousta práce nás čeká.

                    2. ada – ja se vyjadroval dle vaseho prispevku jako spis ten sociolog, netusim nakolik je minorita imunni vuci naladeni tohoto webu, to ze nejspis prehanim jsem si byl vedom uz pri psani toho „statistika je neuprosna“, presna cisla nevime a ani mne to nezajima

      2. Jo. A kazdej osmej je tady Cinan.

    4. A kdo jste vy, abyste o něčích preferencích řekl že jsou nesmyslné? Za antidiskriminační totalitou stojí různé nátlakové skupiny, které si tím řeší vlastní mindrák nebo politický program. Diskriminují se lidé a skupiny, které si to většinou svým chováním jako skupina zaslouží.
      Ochranářská legislativa pak funguje zcela naopak. Pokud chráním např. nájemníky do té míry, že vyhodit neplatiče trvá reálně rok a na nikom si nic nevezmu, pak logicky odmítnu každého Červeňáka nebo Horvátha, protože nemám čas a prostředky na to zjišťovat, jestli tenhle konkrétní nějak vybočuje ze skupiny a nemusím se bát o byt a příjem. Pokud bych mohl uzavřít smlouvu, že kdo nezaplatí dva nájmy letí na ulici a bylo to okamžitě právně vykonatelné, pak bych to třeba risknul a zjistil že je to ok.

      Jednou jsem se chtěl ubytovat o dovolené v klášteře a v podmínkách bylo, že nesezdané páry neubytují na jednom pokoji, ale máme jít každý do své cimry. Je to hrozná diskriminace, ale taková jsou pravidla v daném domě, takže jsem se ubytoval jinde. Kdybych byl aktivista, tak se tam demonstrativně s přítelkyní nakýblujem, zamkneme se na cimře a budeme s neziskovkou a ombudsmáňou za zády bojovat proti nehorázné diskriminaci. (a ještě líp kdybych tam přišel s registrantem).

    5. A na toto tvoje tvrdenie si ako prišiel? Mozgovým myslením – či jak tú činnosť nazýval ten policajný hovorca.
      Tie diskriminačné a anti-diskriminačné zákony vznikajú aj napriek tomu ako sa chovajú živnostníci resp. väčšinová masa obyvateľstva. Je to totálne svinstvo ak mi niekto nakazuje koho mám či nemám obslúžiť v mojom podniku – špeciálne ak mi ten niekto neprináša pre moje podnikanie nič pozitívne (hlavne štát).

    6. Tak se podívejte do zrcadla a zeptejte se sami sebe, jestli náhodou nemůžete taky vy za to, že lidi který neměli s buzerantama až do teď celkem žádnej problém, už ho mít začínají, protože už mají plný zuby toho věčnýho řvaní, ublíženosti a vynucování si.

      1. +1

    7. re: vrc

      Podíval jsem se do zcadla. Nemůžu za to. To, že někdo něco nechce dělat, je naprosto běžné.

      Co příště třeba dají stavebním firmám, co nedělají dřevostavby, povinnost je dělat a RD Rýmařov bude povinně betonovat monolity, protože přeci nebudou diskriminovat podle preferencí bydlení?

      Nesmyslná je snaha protlačit povinnost udělat cokoliv, kdykoliv, pro kohokoliv, ačkoliv to dělat nechci, bez ohledu na názor a svědomí. I když nějakou regulaci připustíme, tak mimo základní životní potřeby si každý může hledat, zda to, co chce, také někdo poskytuje. Mám třeba kolegyni, ze zásady nedělá rodinné právo. Není to ostrakizace rodičů? Když má universální právní vzdělání a advokátní zkoušku? Atd.

      1. S tim nesouhlasim. Treba na prikladu toho dortu toho cukrare nenutili delat neco co nedela. V analogii vasi kolegyne – pokud nedela rodinne pravo nikomu, nediskriminuje. Pokud by ho delala hetero a odmitala delat homo parum, pak by se o diskriminaci jednalo, protoze by svou beznou sluzbu odmitala poskytovat ciste jen na zaklade orientace klientu.

        1. noclaf: a to by bylo špatně přesně proč?

          Diskriminace je základ všeho, co děláme (i Vy). Všechno, co se rozhodnete dělat je výsledkem diskriminace ostatních možností, kterým jste nedal šanci. Proč jste to udělal je ale jen Vaše věc. Že cukrář neudělal dort – no a co? Jeho věc. Že by advokátka nechtěla zastupovat homo – no a co, to je přece její věc. Taky nemusí chtít zastupovat pana Nováka, protože jí není sympatický, protože má křivý nos – je to správný důvod k odmítnutí služby? Co třeba jako důvod k odmítnutí nabídky k sňatku? Tam by to obstálo? A pokud ano, proč ne v práci?

          Jako advokátka, která dělá na sebe si totiž může v práci vybírat, stejně jako v jiných vztazích. A to znamená jediné diskriminuje a diskriminuje, každý den se rozhodne něco vzít a něco ne. Důvody můžou být každému u zadku, není to jediná advokátka a nevzniká žádná újma.

          1. Takhle by to neslo, to bychom ten socialismus… ehm… hentu demokracii nevybudovali. Pokud Andulka Frantiska odmitne a zasnoubi se s Josefem, pak samozrejme Frantisek ma plne pravo podat zalobu proti diskriminaci. Resenim je, samozrejme, zrusit debilni zakon, ktery zakazuje, aby Andulka pojala za manzela Frantiska i Josefa soucasne. Tady je jasna diskriminace na strane statniho aparatu.

          2. fatdwi: myslete trochu třídně :-)

        2. Takova MS napriklad diskriminuje podle veku, protoze prijima jen male deti. Jasne svinstvo a cert vi, jestli v tom nehraje roli i nejaka ta -filie.

          Stat zcela otevrene diskriminuje zdrave jedince, protoze podporu dava jen smatlavym a dokonce ma tu drzost ji kvantifikovat podle miry postizeni.

          Zdravotni pojistovny diskriminuji muze, protoze na antikoncepci prispivaji jen zenam. A to radeji ani nechci vedet, jak se chovaji k chudakum presivancum.

          Svinstvo, svinstvo, svinstvo na kazdem kroku.

          1. Hezké slovo je taky transmutant.
            Ale připomnělo mi to Strakatou bábu a armádu sešívanců ze série Abarat. Pokud máte rádi fantasy a nemáte co číst, doporučuji.

Napsat komentář

D-FENS © 2017
Do NOT follow this link or you will be banned from the site!