Agent s náhubkem - zpět na článek

Počet komentářů: 606

  1. Tak OM-90 má na výdechovém ventilku krytku a ta je otevřena směrem dolů, takže pokud chrchleme do masky, kapénky směřují kolmo dolů, tedy nám na vestu. Leda bychom koukali do nebe, to by pak šel usměrněný „paprsek“ přímo kupředu ;-).

    Jistě, asi to není úplně ideální, ale zatím stále pevně věřím, že se mi ještě podařilo udržet infekci mimo vlastní organismus a byl bych moc rád, aby tomu tak i nadále zůstalo. OM-90 není samospasitelná, ale se slušnými rukavicemi přece jen o něco lepší, než z trička ušitá rouška a rukama a obličejem bez ochrany. Navíc musím připustit, že v té masce je mi při současných mrazících teplo na hubu :-).

  2. Ani jsem nepotřeboval OM10 aby mě došlo, že respirátor chrání mě, ale ne ty okolo. Bo ventilek. Dělám s náhubkem už pár let. Mám alergii na skelnou vatu a barák jsem izoloval čím? Takže bez respirátoru jen dávení a dušení. A když jsem slyšel plky, že rouška a respirátor chrání ty okolo, tak jsem se nestačil divit a babám tio doma názorně vysvětlil. Ještě pár náhubků po izolacích zbylo. Takže baby sedly a šily. Pro sichr, co kdyby byl někdo nakaženej. Ale stejně mě to hlava nebere. Kus trenýrek mě fakt ochrání akorát od toho, abych neměl mouchy na zubech.

    1. Ne úplně, ten kus trenýrek Vás uchrání aspoň od toho, že si nebudete dloubat holuby z nosu a poté, co sundáte ruce z nákupního košíku, tak se nebudete šťourat v zubech. To je pro spoustu lidí hotovej převrat.

    2. Stran te vaty musim rict, ze o5 mame na pude kundu. Kundu kunu. Je hlucha jak poleno, protoze ten ultrazvukovej hvizdak, co tam rve jak prokopnutej, 18 kHz-40 kHz naprosto ignoruje, ackoli tento privadi k silenstvi meho psa a manzelku, bo je pry slyset dost daleko od baraku. A ta kunda kuna si vesele reje v te skelne vate na strope a nema zadne alergie. Kdyz jsem tam na ni vybehl ve tri rano s baterkou, tak to skoro vypadalo, ze ji chytim za ocas, protoze absolutne nejevila zajem opustit pudu, devka jedna. Musel jsem po ni hazet veci, abych ji donutil odejit (bezet k ni jsem nemohl, bo strop neni defaultne pochozi a zatimco ona sla po vate, ja jsem balancoval po fosnach, co ruzne nedabyle lezi pres klestiny).

      Neni mi jasny, jak to, ze ji ten skelnej bordel nevadi. Neni to kamenina, je to tuty sklo.

  3. Mimo tému, ale neviem kam to dať:
    https://www.aktuality.sk/clanok/776842/ako-moze-k-restartu-slovenskej-ekonomiky-prispiet-elektromobilita/
    Je tam všetko – dokonca aj VIP nabíjanie pre vyvolených…………
    Veselú diskusiu prajem.

    1. Notyvole.
      Kdyby se tohle dělo v USA nebo Tanzanii, vytáhl bych si čipsy a jal se sledovat, jak to dopadne.
      Takhle je to ale nebezpečně blízko.

      Samosprávy dostanou nabíječky zadarmo, ostatní za půlku, přičemž VIP budou nabíjet na úkor ostatních. Naprosto dokonalé.

      1. To jsou uz jen takovy křeče elektrolobby. V realu na ty predrazeny srace nebudou penize, zvlast pokud se splnej ty prognozy o padu cen ropy.

        1. Kdyz byla minula krize, tak prazsky policajti provozovali olitany mrdky s najezdem pres 400 000, protoze nebylo na novy. Na podporu elektrosracu nebudou tuplem.

          1. Trochu mám strach, že tahle krize neskončí normálním stavem, takže z mého pohledu může nastat skoro cokoli, včetně naprosto absurdního tlaku na uhlík a baterkovozy. Mám z toho normálně strach, protože pak už jen přijde Čína a celé to tu koupí.

      2. Ad sinuhet:
        Je to blízko, ale hranice jsou neprodyšně uzavřené, takže přes ně nepronikne ani obyčejná lidská blbost. ;-)

        1. Lidská blbost pronikne vším, obávám se, že zvládne i cestování subprostorem…

          1. Takže vlastně uvažujeme jako lidstvo špatně, když ve vesmíru hledáme mimozemskou inteligenci? ;-)

            1. Zcela nepochybně. Kdo vymyslel tu dětinskou kravinu, že se s nima chceme potkat?

              1. Někdo, kdo si představoval, že mimozemšťanky mají tři ňadra.

                1. PanPredseda: to byl nejspíš Shusett, scénarista Total Recall. Ale nějak si nejsem jistý, že zrovna třetí ňadro by bylo symbolem inteligence…?

                  1. To byla i na pomery Marsu mutantka. Ne az takova jako Kuato, ale byla.
                    Prvni medialne znama trojkozna mimozemstanka byla Excentrika Gallumbits, Tříprsá děvka z Eroticonu 6.

                2. Tak tohle mne, přiznám se, doposud nenapadlo. Zatím jsem se zajímal jenom o to, kolik mohou aktivovat divizí.

                  1. Kam ty na tohle chodíš :-D

                    1. V tomdle pripade poogle bo Opera Mini, jinac jahuu, DDG a tak. Vyhledavac se tomu rika…

                    2. Co tě přimělo hledat trojňadernou ženu? :-D
                      Mě by to prostě asi nikdy nenapadlo :-D

                    3. Three tits…that’s awesome!

                    4. sinuhet
                      27.3.2020 v 15:55

                      Si ze mě děláš kozy?

            2. PanPredseda: podobně jako na Zemi, je mnohem pravděpodobnější, že ve vesmíru spíš nalezneme mimozemskou blbost, ale jak na to chcete získat grant?

  4. US Reports Largest Jump In New Cases, Deaths As „Apocalyptic“ Surge Rocks New York Hospitals: Live Updates
    Wednesday was the deadliest day yet for the US with 233 fatalities reported, taking the US to 65,273 cases and 938 deaths…

    Nekdo se nam rozhodl dohnat a predehnat Italii do konce tohoto vikendu.
    Aneb myslel jsem si, ze debilnejsi (ne)reseni nakazy novym koronavirem nez v Italii neni mozne.
    Ale ono je.
    Viz muj post u predchoziho clanku:

    zrg1
    25.3.2020 v 9:02

    1. italský průběh. Srát na vsecko, cestovat, netestovat, jebat na karantenu a pak mít průmysl zavřený tak jako tak do září, protože lidi mrtví – nakažení – zdravotnictví v piči, ekonomika v piči, všechno v piči. V tomto modelu momentálně jede krom Italie take Německo, Spanelsko, Francie, GB a USA.
    Jedine GB se trochu rozhoupala a od vcerejska presla na nas model.
    2. iransky prubeh. Zmatena nekoordinovana opatreni, ktera castecne pomahaji, ale jsou nedostatecna. Netestuje se v dostatecnem meritku. Krivka prubehu v Iranu se zda byt lepsi nez v Italii, ale ne o moc. Narozdil od Iranu nase zdravotnictvi zatim zvlada na vybornou (ted nemluvim o prijmech a obvodacich atd, ale o specialitovanych pracovistich pro infekcni pacienty na JIP. Do tehle kategorie spada valna cast tzv, vychodniho bloku, Rusko a take my. Vysledky se lisi pomerne dramaticky, nejlepsi jsou krom nas take v Rusku, nejhorsi ve vyse zminenem Iranu.
    3. jihokorejsky prubeh. Ucinna koordinovana opatreni. Testuje se masivne a preventivne. Karanteny pro nakazene funguji. Nemocnice funguji. Zavrene skoly, omezeny provoz. Krom Jizni Koreje take Singapur, TchajWan, Japonsko atd.
    4. cinsky prubeh. Drakonicka opatreni. Vetsina populace zamcena doma, centralni zasobovani, vojensky dohled. Lide nedodrzujici karantenu perzekvovani, prisne tresty. Nakazeni svazeni do centralnich izolaci, kde jsou leceni hromadne. Spousta nouzovych nemocnicnich kapacit. Nejrychlejsi vysledky – nakaza zlikvidovana po trech mesicich.

    To uz neni pravda protoze tu mame reseni 0:
    0. americký průběh. Srát na vsecko, cestovat, netestovat, jebat na karantenu a pak mít průmysl zavřený navěky, protože lidi mrtví – nakažení – zdravotnictví v piči, ekonomika v piči, všechno v piči, krom rotaček FEDu, které budou donekonečna „léčit“ propad akciových indexů pumpováním bilionu fejkovych dolaru do ekonomiky, takže se rozbije jakýkoliv zdravý ekonomický základ, na kterém by se dalo stavět, až akutní ohrožení nákazou pomine.
    A samozřejmě tím nerozbíjet jen svou lokální ekonomiku, ale globální, aspoň v těch zemích, které k vlastní škodě neustále uznávají USD jako celosvětovou rezervní měnu. No, že mě to neřekvapuje. O hyperinflaci jsem tu už také nějaký ten týden nazpět.

    1. jen doplnim hdp usa 2019 21,5 bilionu usd

      senat schvalil podporu 52 bilionu usd tj. 2.5 nasobek hdp usa

      1. oprava kratka dlouha skala – ta podpora cini 2 biliony usd

        1. problem je prave s tim statusem USD jako rezervni meny. Americani opet postupuji podle osvedceneho hesla : USD je nase mena a vas problem.

          1. pokud budeme analogicky postupovat u nas tak sekera by nemela byt 200 mld ale cca 560 mld

            1. ja myslim ze zadne aktivity centralnich bank tohle nespasi.
              Futures uz zase klesaji.

              If $2 trillion * in fiscal stimulus was only enough to keep markets afloat for a couple of days, that’s a huge warning sign for what lies ahead.“

              * to jsou americke trillions , takze nase billions, neboli tisice miliard neboli milion milionu, at jsme v obraze :D

              1. zrg1 – kde lze sledovat ty futures ?

                  1. diky moc

            2. Kdo rika ze nebude? 200 miliard je jen nástřel od boku.

        2. Neni to miliarda? Anglicky billion je nase miliarda. Bilion je trilliard.

          1. to opravene – 2 biliony usd je spravne

            1. jen pro zajimavost ted na redditu pisou ze nekdo kdo nemel (docasne) pojisteni se nechal v new yourku otestovat na coronavirus, byla v tom i jednodenni hospitalizace, ucet 35.000 usd

              1. Ono to bolo viacero navstev na pohotovosti. Ale aj tak je to sokujuce.
                https://time.com/5806312/coronavirus-treatment-cost/

                1. Wildcat: u nás je takových lidí taky pár. Pokud má člověk vysoké příjmy a k doktorovi nechodí (a z pohledu systému ideálně zemře v 65 na první infarkt než stihne přijet sanitka), může být jedna taková nemoc každých 5 let klidně i mnohem dražší.

                  Současně stejně, jako u nás de facto stát krade z pojištění DPH, tak v USA zase vymýšlí, jak si přilepšit a holt přišli na to, že super nápad bude administrativa, tam se toho vejde! Kolik by to po rozpočítání vyšlo u nás?

                  Článek jinak děsný, takový ten klasicky americký, psaný stylem chudáčka, který hrozně platí a vůbec o tom neví. Přijde mi to jako si stěžovat, že jsem rozbil auto a pojišťovna po mě chtěla spoluúčast (teď nenarážím na tento případ, ale ty rozplizlosti kolem, které tam auto promptně naházel, aby dort dobře chutnal).

                  1. Inak toto je krasny priklad vyroby hoaxov. Stacilo trocha zagooglit a z vysetrenia na coronavirus s jednou nocou v nemocnici mame odrazu onkologicku pacientku ktorej lekar sa obaval zhorsenia stavu a viacero navstev pohotovosti na ktorej predpisali bohvieake vysetrenia. Celkom ako ten vtip s autami rozdavanymi v Moskve…
                    Inak by som neodsudzoval ani tu pacientku. Clanok spomina ze sa chystali stahovat kvoli praci. Teda poiztenie z prace nemali a ona mala nulovu sancu si zjednat komercne poistenie.

                    1. Wildcat: to jo. Nic to ale nemění na tom, že položka „hospital services“ je v poněkud zajímavém nepoměru vůči vlastním výkonům. Z článku je link na jiný, který to porovnává zrovna s Vaší Kanadou a tam je to mnohem nižší. Což ale neznamená, že reálné náklady nejsou úplně jinde (něco jako u nás, žádné „admin services“ nemáme, za to máme agendu pojišťoven, výběru pojistného a další věci).

                      Pacientku neodsuzuji, jen to divení se nebude úplně „genuine“. Zvlášť onkologická pacientka s hláškou „I do not know anyone with this kind of money“ už nejspíš viděla na účtech z nemocnice mnohem zajímavější cifry.

                    2. Inak to ze tie naklady su u nas nizsie je velmi zaujimave. Mnohi americania totiz obvinuju medicare/medicaid z toho ze nechali ceny v nemocniciach vyletiet velmi vysoko. A u nas nemocniciam plati prakticky len ich obdoba – statna zdravotna poistovna.

  5. Já naprosto nesouhlasím s tím, že to neochrání okolí. Ten výdechový ventil je kolečko z gumy, které má za sebou často ještě stěnu plastu, která ten výdech stáhne dolu, aby se nezapocovaly brýle. Když někdo v respirátoru zakašle, tak velkou část kapének bude mít zevnitř na respirátoru a ten zbytek někde na triku. Určitá ochrana tam tedy je, protože to nepoletí ostatním do očí.

    Jak už tu ale psali ostatní, tak nosit respirátor ve chvíli kdy člověk kašle je nesmysl tak jako tak. I docela pochybuji že to někdo dělá, protože zakašlat v tom si umím představit že je všechno, jen ne příjemné (sám jsem si v tom pšíknul a nikdy víc).

    Mimochodem už jsem to doporučoval jinde, tak to doporučím i tady – takovým fajn vývojovým stupněm mezi jednorázovým respirátorem a plynovou maskou jsou obličejové masky 3M. Mám 7503 s ffp3 filtrama (na aukru se dají občas koupit za ne úplně špatné peníze) a pohodlím je to někde úplně jinde, než jednorázový respirátor. Samozřejmě ideálně to k tomu chce ještě brýle. Taky filtry v tom vydrží asi měsíc občasného používání.

    1. jako jedina vyhoda respiratoru a bryli mi prijde v tom, ze se dost spatne shani dioptricke korekce na masku.
      Ty stare socialisticke M10 jsou asi uplne zabite, soucasne OM-90 maji sice v kazdem navodu psane, ze jsou kompatabilni s dioptrickymi korekcemi, ale tim to hasne. Jak se ty korekce montuji, ani radka. Ne, ze bych to v beznem zivote potreboval, ale kdybych se jednou rozhodl treba strilet na terc v OM-90, tak uz by to mohl byt problem.

      1. To mě sere nejvíc, našel sem i návod jak se do M10 montují, ale problém jaksi je, že je nejspíš nikdo nikdy neviděl ani za minulýho režimu – dneska je to tak čirá fantazie. Takže akorát čočky.

        1. Mohu potvrdit, že do M10 l.p. 1997 ani u relativně špičkově materiálově zabezpečené jednotky žádné diptry nebyly k mání. Lennonky jsem pod to dostal…

  6. Úroveň diskutujících
    https://youtu.be/jn3YjQSvDzA

  7. Než začnete šířit bludy o respirátorech, prosím ověřte si fakta u těch, kteří to skutečně měřili.

    Ochrana okolí je u respirátoru s výdechovým ventilem lepší než u roušky. Je kontaproduktivní, aby lidé zahodili respirátory a přešli na masky.

    Samozřejmě, respirátory FFP3 s filtrovaným výdechem pro všechny by byly ideální, ale ty dnes nemají ani lékaři. (A při ceně jednorázového respirátoru kolem 200 Kč si lze těžko představit, že se z toho stane na ulicích norma.)

    Professional and Home-Made Face Masks Reduce Exposure to Respiratory Infections among the General Population
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2440799/

    1. šířit bludy … Ochrana okolí je u respirátoru s výdechovým ventilem lepší než u roušky.

      Mno, tak jsem si klikl na odkaz a co nevidim, porovnavaji se:
      1.homemade rouska z neceho, co popisuji jako „cajove platno“,
      2.standardni jednorazova chirurgicka rouska a
      3. (FFP)-2 mask 1872V® (3M)
      Dal jsem si tu praci a nasel si, jak ten FFP2 3M srac vypada a prostudoval popis:
      https://www.3mireland.ie/3M/en_IE/company-uk/3m-products/~/3M-Aura-Particulate-Healthcare-Respirator-FFP2-Valved-1872V-/?N=5002385+3293906293&rt=rud
      Muzu vas usetrit klikani, jedna se o levny nekvalitni ffp2 s ventilem

      A nyni debunk

      Ochrana okolí je u respirátoru s výdechovým ventilem lepší než u roušky. Je kontaproduktivní, aby lidé zahodili respirátory a přešli na masky.

      Zajimave, ale v clanku se pise:
      In a final experiment, retention of particles expelled inside the masks was studied. Here again, mask type was strongly correlated with (transformed) protection factors. Protection factors for all type of masks were considerably lower than those observed for inward protection. The home-made masks only provided marginal protection, while protection offered by a surgical mask and an FFP2 mask did not differ

      Preklad pro mene chapave. Homemade rouska je pro ochranu okoli absolutne k hovnu a chirurgicka maska a FFP2 srac s ventilem byli NA UPLNE STEJNE UROVNI , totiz jen o trochu mene k hovnu, nez homemade rouska

      P.S: za me vsechny 3 zkousene bazmeky proti coronaviru naprosto neucinne, tvrzeni autora povazuju za debunked
      P.S2: hezky pokus, muzes to zkusit znova, ale priste radsi lepe. A jeste bych si nechal ukazat ten FFP3 s vydechovym filtrem. Vydechovy filtr, to bude nejspis nejaka specialitka, ktera se ke mne jeste nedonesla, cimz netvrdim, ze to nemuze existovat. Ale ona to neni zadna prdel, protoze kondenzujici vlhkost a filtry zachycuji viry o rozmerech zlomky mikronu jaksik nejdou dokupy.

      1. > FFP3 s vydechovym filtrem

        3M Aura 1883+

    1. Není to už skoro na obvinění z vlastizrady? Asi by to bylo jen gesto, když mají tu imunitu, ale politické body by jim to zrovna nepřidalo ….

      1. Musíte hulit dost nekvalitní matroš.

        Zákon č.40/2009 Sb, Trestní zákoník
        § 309
        Vlastizrada

        (1) Občan České republiky, který ve spojení s cizí mocí nebo s cizím činitelem spáchá trestný čin rozvracení republiky (§ 310), teroristického útoku (§ 311), teroru (§ 312) nebo sabotáže (§ 314), bude potrestán odnětím svobody na patnáct až dvacet let, popřípadě vedle tohoto trestu též propadnutím majetku, nebo výjimečným trestem.

        1. Sabotáž by se tam mohla najít…

          1. Podle znění § 314Sabotáž

            (1) Kdo v úmyslu poškodit ústavní zřízení nebo obranyschopnost České republiky anebo poškodit mezinárodní organizaci…

            asi ne.

            Ale právníků sem chodí hromada.

            1. Možná by to šlo napasovat na obecné ohrožení?

              Nevím, nejsem právník a v trestním zákoníku se moc nevyznám… ale pokud by agent cizí moci měl napáchat větší škody než oni svoji činnností, musel by se sakra snažit :)

              1. Tak zejména ti tam chybí ten úmysl, natož ho dokázat. Teoreticky nějaká nedbalost, ale i kdyby je to neprokazatelné.
                U politiků ale funguje jedna taková šikovná fíčura, a to je politická odpovědnost. Ani soud ani důkazy k tomu nepotřebuješ, představ si.

    2. Paní Slonková je v oboru zpracování a filtrace informací skutečná tuzemská špička.
      To, jak v článku popisuje, že lékař sháněl sponzora, aby na oddělení mohl koupit pračku a přeprat roušky v nemocnici, která má jako jediná v Praze
      certifikovanou prádelnu, mě dojalo až k slzám.

      Zdravotnictví – OS 80 01
      Číslo certifikátu: 005/2005
      Název :SALESIANER MIETTEX CHEMUNG,s.r.o.
      Místo: Praha, provozovna Thomayerova nemocnice

  8. TY KRAAAAAAVO TO NEEEEEE!

    Jak na situaci vydělat zjistil pan minist Vojtěch a propaguje roušky šité na Míru salonem DELOR

    https://denikplus.cz/content/images/5e/7b/5e7b8e74bb98f-1549.jpg

    Product placement jak vyšitej

    1. Nebo si prostě potřeboval pořídit roušku, a aby se přiblížil lidu, nesměl to být elitní respirátor, ale bavlněný hadr.
      A protože se mu to nechtělo šít, tak to koupil na prvním eshopu, co mu přišel pod ruku. Respektive někoho pověřil, ať to koupí.
      Bych to úplně neprožíval, mimochodem máme presumpci neviny.

      1. Podpora stádovitosti je vskutku neskutečná. Před týdnem se Vojtěch šťoural v nose a Kobliha olizoval prsty a dneska nosí lidi roušku, i když volají sami z domu přes Skype a v TV pořadech musí být disclaimer pro pořady natočené před rouškovým fetišem, aby TV nebyly zahlceny návalem udání od smějících se bestií.
        Všichni v oboru si samozřejmě ťukají na hlavu, bohužel bestie přišly i na ně, viz prásknuty mail jakéhosi ředitele nemocnice, kterého Kobliha pak chtěl stylem „stát jako moje firma“ vyrazit.

        1. A uvědomujete si, že ta stádovitost tu není kvůli přenosu choroby, ale jako psychická podpora?
          Aniž bych to chtěl jakkoli obhajovat, je třeba si uvědomit, že roušky jsou symbolem Covid-19 díky Číně, zároveň stéblem, kterého se zoufalci mohou chytat, no a nakonec symbolem vzájemné pomoci.
          Tudíž i kdyby hadr na xicht neměl žádný vliv na šíření infekce, má velký psychologický vliv, který si netroufám vyjádřit. A možná i spoustu dalších vlivů, co já vím.

          Jiná věc je to pokutovat a hysterčit kolem toho, ale zase si vemte, co za vymahače práva máte k dispozici.

          1. To je hrozna kopa sracek, sorryjako.

            Co todle je za civilizaci, ze budes milionum lidi lhat do voci a poradat na ne bolsevicky hony, abys jim dal jako „psychickou podporu“? Co to je kokso za chucpe?

            1. Hrozná kopa sraček?
              Podle tebe je hrozná kopa sraček dnešní společnost a to, kam směřuje. Souhlasím s tebou.
              Ale to taky znamená, že právě my dva asi nejsme ti, kdo by tuhle kopu sraček měli krizově řídit, že.
              Trochu respektu k tomu, ona totiž ta kupa sraček kupodivu pořád nějak funguje.

              1. „Porad nejak“ bude fungovat za naprosto jakekoli situace. I ted, navzdory tem saskum u koryta.

                Fakt ale nemam pocit, ze rozbitou spolecnost spravis tim, ze budes ustavicne lhat a vymejslet picoviny v koncentraku.

                Az rezim vsem naridi, aby naskakali do studny, tak se s nima chytnes za ruce a postavis do fronty? Ma to samy jistoty a socialni pozitiva. Dokonce ani mexickypiiivo nechytnes dyz budes pod hromadou tel ve studni, 100% ochrana!

          2. Psychologická podpora koho, čeho? Máme všichni nosit na ksichtě polofunkční hadr, i když to nedává smysl? Jenom proto, aby sluníčkoví lidé měli svoje čakry v rovnováze? To je přesně ta stádovitost a je jedno jaký vznešený cíl těmhle afektovaným symbolům najdeš.
            Komunismus se tu nezapře. Západní přátelé se neskutečně diví, že nám stát nakáže roušky, ale žádné nerozdá ani si je nejde koupit a místo vykynožení vlády tu všichni s jásotem a afektovanou účastí začnou šít tyhle hadry doma a tvářit se u toho jako kdyby schovávali ve sklepě Gabčíka s Kubišem.

            1. Polofunkcni je este dobry. Podle te studie co tu sla vychazi ucinnost u hadry tak do 5 % dovnitr a kolem 2 % ven. Vono to v praxi bude malicko lepsi s ohledem na to, ze merili de facto saze ze svicek, zatimco kapenky jsou jaksi mokry a hadra je sava. Na druhe strane se pak voda odpari a bude to trousit malicky castecky virionu. Jo, je jich min, ale zase jsou pronikavejsi.

              Kazdopadne i dyz je to v prikrym rozporu s tim, co jim vyslo, tak autori nezapomneli stadovite vobekat jak jsou hadry spravny, protoze jsou spravny, a jejich uloha v pripade pandemie je obrovska, protoze proto.

              1. Viry to nezastaví. Ale u velkých prudkých kýchanců, které by jinak vyplodily rychle se pohybující dalekonosný oblak se to rozptýlí v menším okolí kolem nakaženého. Virů sice odchází pořád stejně (hadr je nezastaví), ale nedoletí tak daleko. Takže nějakou funkci to má, snižuje to riziko nákazy na delší vzdálenost, i když asi za cenu vyššího zamoření nejbližšího okolí nakaženého. Spolu s „neshlukujte se“ by tam už nějaká účinnost být mohla.

                1. Zacina me to bavit, jak se tu banik squadra po 24h horko tezko a jeste nepresne shodne na tom, co ja postnul davno pred nimi.

                  zrg1
                  26.3.2020 v 6:38

                  reakce na

                  Klasická rouška chrání nositele i okolí. Vzduch se “filtruje” oběma směry. Dle některých informací, uvedených i zde na webu, rouška ochrání okolí skoro na 100% a nositele na 50%

                  Tak nevim, ktere udaje ma autor na mysli, ale kdyby se ten udaj podelil tak deseti, tak by to mozna mohlo byt realne.
                  Nositele rouska nechrani prakticky vubec, protoze pri nadechu jde vzduch vsude mozne bokem, ne pres ten beznadejne ridky a pro viry lehce pruchozi textil.
                  Rekneme 5% je maximum, co tomu davam. Po pulhodine ta kokotina zvlhne a zacne se chovat kontraproduktivne, jinymi slovy si pred usty zacnete nosit toxickou skladku nalepenych viru,kera ta vlhka rouska zacne aktivne vyzobavat z vaseho okoli. Rekneme, ze jeji ucinnost spadne nekam k -10%.

                  Co se tyce okoli, ano, kdyz nekdo kycha a smrka, tak ty pcikance a smrkance rouska chytne, ale to by mohl udelat mnohem efektivneji papirovy kapesnik, kdyby se po pouziti zmackal a hodil do kose. Ale lidi neumi pouzivat papirove kapesniky, takze ti nakazeni si nosi pul hodiny a dele jeden supertoxicky plateny kapesnik na hube, kde ty provlhle viry krasne prezivaji a jen cekaji, kdy z dlasim prskancem odleti do prostoru. Ucinnost ochrany okoli 10%, vic ne.

                  Respirator musi mit ventil, protoze vydechovy vyduch je vlhky a znicil by filtr. I plynove masky maji ventil.
                  Ochrana nositele temer 100%, ochrana okoli 0%. Prece by si nadclovek Bures nenasadil neco, co by primarne chranilo okoli a ne Jeho Velicenstvo.
                  U toho respiratoru je i tak porad riziko, ze virus pronikne skrz ocni sliznice. Staci se jednou dotknout rukou obliceje a je to hotove. Podle nejake studie se clovek dotkne rukou sveho obliceje prumerne co 6 minut.

                  P.S: byl to mainstream, ktery lidem vtloukl do hlavy mantru Koronavirus = Rouska. Posilal jsem tu post, kde nejaky zvatlala v CT muvil o koronaviru a v kazde vete bylo aspon jedenkrat slovo rouska. To neni nahoda. To je zly zamer Sérosa, aby lidi propadli falesnemu presvedceni, ze nejake priblble rousky mohou nakazu zastavit. Ne, nemohou. Jedine, co funguje, jsou karanteny a testovani pacientu.
                  Rouska je jen placebo, jako kdyz nechate posadku plachetnice pri blizici se bouri drhnout kartacema palubu, coz odvede jejich pozornost nekam jinam a zabrani to „panice“. Hahahaha.

              2. Netuším jaká studie tu šla, ale podle toho, co jsem viděl je efektivita roušky od 50% do 90% (podle toho z čeho je vyrobená) a těch 90% má být chirurgická rouška.
                https://iforum.cuni.cz/IFORUM-16715.html

                1. Tak určitě :D Pokaváď je dochtorská v průměru o polovinu horší než N95, tak to vychází kolik, kefalin? No 47,5 %, 47,5!!

                  A to je eště dochtorská primárně na to, aby nenaprskal do vodevřenýho pacienta. Ne vobráceně.

                  1. Tak tady jde o ten průběh funkčnosti. Nemám problém nevěřit, že jednorázový test provedený na nové roušce takto dopadne. Problém mám s tím, že ji odpovídajícím způsobem nikdo nepoužívá. Všichni odborníci se shodnou, že když rouška navlhne tak výrazně ztratí na funkčnosti. Pod slovem výrazně si představují desítky procent. Tedy pokud někdo chirurgickou roušku nemění každou půlhodinu, ale typicky ji nosí celý den tak je efektivita nízká, u roušek z ostatních materiálů vyrobených samodomo (dneska většina obyvatel) to bude úplná fraška.
                    Je možné to vidět u lékaře. Ochranné pomůcky si bere jen když tě jde vyšetřit na kontaktní vzdálenost, pak to zahodí. Smysl to tedy má pouze v obchodech, MHD, když s někým mluvíš, atpod.. Nosit to v otevřeném prostoru naprosto postrádá jakýkoliv smysl. Naopak to vyvolává panikářské a hysterické reakce.

                    1. No podle testů s těma sazema naopak vlhký trochu zlepšily záchyt – páč se to tam nalepilo. Takže krátkodobě mokrát i lepší, potíž je, že to nezůstane jen tak mokrý, ale bude se to různě vodpařovat a pak je tam tolik negativních efektů, že na to nestačí papír. Včetně toho, že pokáď to někdo nosí i dny, tak v takovým sajrajtu si začnou lebedit bakterie a plísně.

                      Jako že různý ty báby co někde posedávají celej den, tak si to samozřejmě za tu 12hodinovou šichtu z huby nesundají.

                    2. Tak saze se možná nalepí a díky velikosti dál neprojdou. Každopádně jestli nezaměňuješ filtraci pevných částic v plynu s filtrací daleko menších částic ve vodě. Já si tu nefunkčnost představuju teda tak, že když rouška zvlhne tak ta vlhkost ty viry také obsahuje a pokud tato vlhkost osmózou provzlíná na vnější stranu a já kýchnu tak ty kapénky vypustím taky. Obdobně naopak, pokud na vlhkou roušku nachytám z vnější strany viry tak prostřednictvím kapaliny se na vnitřní stranu dostanou lépe a rychleji.

                2. Norma na chirurgickou je >87%. Aspon tak jsem to videl v protokolu pro CE.

                  1. Sysop
                    27.3.2020 v 21:59

                    Otázka za sto bludišťáků…

                    >87 % čeho?

                    1. Je na to jakejsi testovaci postup, kolik to ma zachytit jak velkyho bordelu. Muzu ti to dat precist, ale mam to jen v cinstine. Vzhledem k CE to musi byt compatible k nasim vorschriftum.

                    2. Tak to sežeň v nějakým civilizovaným jazyce :D

                      Každopádně to může zachytit (a asi zachytí) nějaký velký chrchlance, ale tady ty pohádky co píšou vo virionech do 200 nm, to já radši o Zlatovlásce, tu už sem dlouho neslyšel.

                      Ai kapénky kolem 2-20 um jsou podle testů (ne dojmů) dost na štíru (i dyž jak sem říkal, měřili saze ze svíček, ne kapky).

                    3. Podle paní Pekové má ten virus velikost mezi 0,7 a 1,5nm.
                      Bavíme se o jednotkách nanometrů, ne o mikronech..

                    4. Podle paní Pekové má ten virus velikost mezi 0,7 a 1,5nm.
                      Bavíme se o jednotkách nanometrů, ne o mikronech..

                      Ono to je cele jedno velke nedorozumeni, respektive ani ne nedorozumeni, ale povysenost a nebetycny kokotismus banik squadry.
                      V tom svem clanku pisu, ze virus se SIRI AEROSOLEM o casticich < 2μm
                      Nasledne se musel ozvat nejaky chudak (uz nevim kdo) ze 2μm zachyti HEPA filtr, kdyz ja pisu, ze virus HEPA filtrem projde.
                      Jenze ta veta byla jinak, psal jsem, ze castice < 2μm nemaji tendenci sednout na podlahu, ale viri vzduchem donekonecna.
                      Takze to bylo k dobe usazovani te castice, ne ke skutecne velikosti viru a poru ve filtru. To zaprve (ale co cekat od banikovcu s plazim mozkem)
                      A zadruhe, samotna velikost viru je nicnerikajici udaj.
                      Scenar ze zivota: pacos vychrchle kapenky, dost velke, mohou to byt radove desetiny milimetru. Ty uschnou, ale virus nechcipne, prezije to. Kapenky se uschnutim smrsti, ale pozor, nejsou to jen pouhe viry o velikosti nanometru. Jsou to shluky chrchalncu,prachu z okoli, viru a vseobecne bordelu, chapes ?
                      Velikost tech uschlych kapenek se samozrejme ruzni, ale co maji spolecne, valna vetsina jich je PO USCHNUTI pod < 2μm, tedy viri donekonecna A PROCHAZEJI FILTRY ROUSEK, HEPA filtry klimatizaci atd (i kdyz ne vsechny ale dost velka cast, aby sirila nakazu, potoze i ty HEPA maji ucinnost radove 90% a to je malo), temer 100% chytnou jen FFP3 a plynove masky.
                      Kdyby banik squadra nebyla banda kokotu, tak by to z meho textu pochopila, ale oni jsou banda kokotu a jen konspiruji, aby si dokazali, ze zrg je debil a ma to nastudovane spatne, yatimco debili jsou oni a studuji leda ceskz mainstream a svoje vlastni hovna.
                      To je cele. Ale me to fakt nebavi psat ke kazde sve vete clanek a vysvetlovat banikovcum, jake jsou pice. At si ty informace najdou sami, pokud toho jsou jejich plazi mozky vubec schopny. Jakoze nejsou…

                3. Prolítl jsem to jen v rychlosti a vypadá to jak hrozná kopa sraček. Prej bakteriofág, který mají velikost řádově 20-200 nm, zastaví z až velkejch desítek procent hadr? Ale NOTAK, tady už pomáhá pouze a jedině aktivní uhlí. To sou zase nějaký kydy na objednávku.

                4. Jináč takle začíná vypadat improvizovaná, ale už celkem účinná ochrana: https://navratdoreality.cz/vzhuru-do-boje-10284.html

                  Srovn. se saniťákama co sem neska viděl co si jeli pro nějakou ženckou v ulici – nasadili si ty slavný slisovaný hajzlpapíry co sem číňan posílá jako FFFFFPP8797685 a přes ty svoje strakatý mundůry si přehodili něco, co by někdo mohl z dálky vydávat za jednorázovou pláštěnku, ale spíš to tipuju na velkej LDPE igeliťák :D

                  1. Chytrej jak rádio zase, akorát na věci. Ty, co jsem potkal já předminulej týden v pondělí, měli kapuci, spermioobleky, rukavice, brýle a respirátor.
                    Do práce jim kecat nebudu, jednak oni sami ví nejlépe, jak se chránit, jednak jistě nemají adekvátní ochranu, a stejně to dělají. Středočeská záchranka, například, musí nosit celej den ten papírovej jednorázák (jeden), protože bavlněný roušky, kterých by mohli mít víc a měnit je, vypadají neprofesionálně. S tímhletím tam ti lidi musí bojovat a ty bys nadával ještě na respirátory.

                    Jinak nevím, co máš pořád s tím aktivním uhlím. Jako plocha super, ale jeho hlavní výhoda je v chemickým filtrování a teď jsem si kvůli tobě přečetl o něm i anglickou stránku na wiki a o virech tam není ani hovno. Velká částice neproleze, ale to ani houbičkou na nádobí nebo papírovým filtrem.

                    Navíc ve stavu, kdy není jasné, jestli náhodou není nakažená už půlka populace, a jediná země, které se dá věřit, že se s tím vyrovnala, je Jižní Korea. Ta použila prostředky, které jsou v západním světě nereálné (dispiclín, obrovská hromada peněz, skvělá technická úroveň).

                    1. Pulka populace to nebude, zas tak nakažlivý to neni, ale par set tisic to muze bejt klidne. Na chripku onemocni podle odhadu tak milion lidi rocne a to nejsou prakticky zadny ochranny opatreni, lidi chrchlaj kudy chodej, nikdo se neomezuje a ani nechrani a spousts lidi to presto nechytne ani ve spolecne domacnosti. Tohle je sice podle vseho nakazlivejsi nez chripajzna, ale zase se lidi vic chranej. Navic je pomerne pravdepodobny ze desetitisice lidi uz budou vyleceny, aniz by to nekdo poznal. Ostatne, jestli je pravda ze mezi priznaky mirny verze muze patrit i ryma, tak uz to mam dost pravdepodobne za sebou a priznaky se objevily nekdy v dobe kdy se zacly objevovat prvni zjisteny nakazy. A to jsem nevytah paty z Cech od minulyho rijna.

            2. Jo a jeste jedna vec, kdyby jenom v klidu sili, ale jako spravny ovce zacnou hystericky bekat a udavat jakmile de nejakej kus proti proudu a dovoli si hadru nemit. A to snad tim vic, cim veci kokotarna to je (typicky na kole nekde na lesni stezce kde jsou maximalne tri lidi na kilometr).

              Tvari se jak partyzani a pritom jsou to indoktrinovani kolaboranti. To nevymyslis…

              1. Pockej, az prikazou mit na oholeny hlave alobal.

                1. Sorry Sysope, ale co dela Babis je dost rozumne. Uz to pochopili jak v Italii, tak ve Spanelsku, tak v GB a dokonce i v USA. Trump se chysta zasperovat cely stat NY. Ono to jinak nez prisnyma karantenama nejde, protoze vakcina je porad v nedohlednu a kdyz se tomu necha volny prubeh, tak se zahlti nemocnice a jinak lecitelni pacosi umrou, jako se to deje v Italii, Spanelsku a uz i v USA.
                  Budme radi, ze tech nasich tisic luzek zatim staci, Germani na to ze zacatku srali a uz jsou pomalu ne hranici sve nemocnicni kapacity. Budiz nam to vaznym varovanim. Je treba to pozdrzet a doufat, ze tu vakcinu nekdo hopem vyrobi, jinak bude doom.

                  1. Tak konkretne to, co vypotili s pendlerama, je picovina od A do Z:

                    – ti, kteri delaji ve zdravotnictvi a socialni peci, mohou pendlovat do Nemecka a Rakouska dal. Tito lide zrejme neprijdou do styku s virem?
                    – ti, kteri zustanou v Nemecku, musi tam zustat tri tydny minimalne. Cili nelze, aby nekdo tam byl treba tyden, pak mel doma homeoffice s karantenou na dva tydny a pak treba zase vytahl do prace paty.
                    – ti, kteri se vrati po 3 tydnech do Ceska a budou 2 tydny v karantene, dostanou financne uplny hovno, protoze nemecke zdravotni pojistovny rekly, ze tato karantena neni z duvodu indikovane nemoci, ale z duvodu rozhodnuti ceske vlady. Takze at ty lidi plati ceska vlada.

                    Mezi nama, vetsi picovinu bych nevymyslel ani ja a to moje zena obcas rika, ze jsem uplne blbej. Takze za mne – Bures and his melody boyz v tom plavou jak se da, pocatek prokaucovali a ted to lepi jedou picovinou vetsi, nez druhou. Obcas i slepe kure zrno najde, ale to by tam s takovou mohla byt i parta svazaku.

                    1. Tak konkretne to, co vypotili s pendlerama, je picovina od A do Z:

                      – ti, kteri delaji ve zdravotnictvi a socialni peci, mohou pendlovat do Nemecka a Rakouska dal. Tito lide zrejme neprijdou do styku s virem?
                      – ti, kteri zustanou v Nemecku, musi tam zustat tri tydny minimalne. Cili nelze, aby nekdo tam byl treba tyden, pak mel doma homeoffice s karantenou na dva tydny a pak treba zase vytahl do prace paty.
                      – ti, kteri se vrati po 3 tydnech do Ceska a budou 2 tydny v karantene, dostanou financne uplny hovno, protoze nemecke zdravotni pojistovny rekly, ze tato karantena neni z duvodu indikovane nemoci, ale z duvodu rozhodnuti ceske vlady. Takze at ty lidi plati ceska vlada.

                      Mezi nama, vetsi picovinu bych nevymyslel ani ja a to moje zena obcas rika, ze jsem uplne blbej. Takze za mne – Bures and his melody boyz v tom plavou jak se da, pocatek prokaucovali a ted to lepi jedou picovinou vetsi, nez druhou. Obcas i slepe kure zrno najde, ale to by tam s takovou mohla byt i parta svazaku.
                      Ono Češi jsou obecně vychcánci. Pokud už má človět to štěstí, že pracuje v Německu, tak je nejlepší se tam i odstěhovat. V případě, že pouze dojíždí tak hrozí, že s ním Češi nějak vyjebou. Třeba stejným způsobem jako nyní.

                    2. Marty, preco nazyvas vyuzitie prilezitosti vychcanostou? Dochadzat niekam je urcite prijemnejsie ako sa zdvihnut sa a prestahovat sa s celou pereputou. Ver mi, viem o com hovorim, presiel som tym (SK->CDN). Jo, a byvanie v kanade nezabranilo tomu aby som sa ocitol v podobnej situacii ako Sysop.

                    3. Marty, preco nazyvas vyuzitie prilezitosti vychcanostou?
                      Asi jsem se prostě mentality východního bloku už přejedl, vzhledem k tomu, kolik jsem toho po EU najezdil.

                      Marty, preco nazyvas vyuzitie prilezitosti vychcanostou?
                      Protože pendleří leží dlouhodobě vohnoutím Čechů v krku, tak jim to teď dali sežrat.

                    4. Marty: „Asi jsem se prostě mentality východního bloku už přejedl“

                      Ale v tomto pripade to nema vobec nic spolocne s vychodnym blokom. Vyuzivanie toho co je na druhej strane hranice je uplne bezna vec a praktikuje sa na celom svete.

                      Marty:“Protože pendleří leží dlouhodobě vohnoutím Čechů v krku, tak jim to teď dali sežrat.“

                      Ale to je predsa problem tych vohnoutov a nie pendlerov. Ci snad nie?

                    5. Vyuzivanie toho co je na druhej strane hranice je uplne bezna vec a praktikuje sa na celom svete.
                      Vidíme to stejně.

                      Ale to je predsa problem tych vohnoutov a nie pendlerov. Ci snad nie?
                      Opět to vidíme stejně. Ale při bydlení v ČR z toho může vohnout udělat i váš problém.

                    6. co konkretne vypotili s pendlerama patrne je picovina, nicmene, svazaci Fiala a spol vymysleli teorii kurovec patri do lesa, promorit obyvatelstvo a pockat, az to tu bude jako v italii a spanelsku a USA, kde nemocne odpojuji od ventilatoru a dalsi umiraji na chodbach nemocnic a umira jich tisic denne pomalu uz.
                      Jako, chapu, ze pro Babise pendleri snadny cil, zase nejake male skupine neco zatrhne a tupa vetsian radostne zachrochta, ze jich se to netyka a beztak se pendleri topi v prachach, tak at si to hajzli vyzerou. Co na to rict, Tohle je zmrd babis. Rozdel a panuj.
                      Melo se hned zkraje mnohem intenzivneji testovat a nakazeni vracejici se z italie meli skoncit v centralni karantene a ne domaci a mohli jsme byt tam, co jsou ted slovaci a neresit tisice nakazenych, ale stovky (jakoze ty tisice nakazenych jsou v realu desetitisice neotestovanych).
                      Ja jsem taky docela nasranej, protoze se mi konecne podarilo zajistit si u auta technickou, bohuzel je mi jasne, ze ten technik do toho nachcrchle viry, ktere chytl z ostatnich aut, protoze ted uz je ta slavna korona uplne vsude. Takze cela ta slavna karantena, ve ktere se snazim sebe odizolovat, prijde vicemene vnivec. No co, pojedu proste se stazenyma okynkama a v plynove masce. Doufam, ze do tydne vetsina viru v aute pochcipe, ale hlasi nam ochlazeni, takze buhvijak dlouho bude auto toxicke. 14 dnu bez auta je super vyhlidka, hlavne, ze bude mit cerstvou technckou.

                    7. Co ti brání vzít si sebou desinfekci? v autě ji vozím od začátku a desifikuji pravidelně sebe i to na co hrabu při každém příchodu do auta.
                      Na technickou jdu zítra a postup je u nás takový : přístavit auto venku, nechat otevřený dveře pro vyvětrání s doklady uvniř, na jednu hodinu zmizet potom se vrátit pro udělaný auto.

                    8. Zrgu, tenhle post jsem jako nečetla…! Neberte mi iluzi, že my všichni jsme v prdeli, protože buď nemáme ty vaše analytické schopnosti anebo vás neposloucháme, ale vy jste all-doom-ready persona. Přece neškobrtnete o nějakou technickou! Přece máte plán B nebo aspoň pět dalších aut… nebo aspoň jednoho koně, který technickou nepotřebuje!

                    9. Na zaklade toho co tam napisal sa cudujem ze sa vobec neboji vyjst na ulicu. Ved tam ciha tolko nebezpecenstiev…

                    10. Přesně! Mě to vyloženě zaskočilo! Asi začínám rozumět těm jeho hysterickým postům… :-)

                    11. zerg – tohle když jsem si četl, tak sem se skoro smíchy posral. Doomem tady straší už asi 3 měsíce, ale technickou si nechá na poslední chvíli, takže je na 14 dní bez auta. Fakt bych tu tvojí připravenost na krizový situace chtěl vidět. To snad fakt ani není možný, že si to sem ještě napsal :D

                    12. No jo, tie obmedzenia su sracka. Ja som uz tiez nevidel rodinu 3 tyzdne a este ich nejaky cas neuvidim. Ono by to totiz znamenalo 2 tyzdne karanteny pri ceste domov a potom dva tyzdne po navrate. Cize mesiac by som robil hovno. Ono by ma firma sice platila, ale radi by neboli…a to uz nehovorim o tom ze este stale by som nerad cestoval cez Miami.
                      Toho roku je to proste nahovno.

                  2. Sorry zrg1, souhlasím se Sysopem.

                    1. On na to sere, si predsa na zozname. Ci snad nie?

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017