A kameru už máte…? - zpět na článek

Počet komentářů: 131

  1. „upozorňuji řidiče, aby si každou interakci s policií zaznamenávali a vůbec neopouštěli domov bez zařízení, které to umožňuje. Píšou vohnouti, že to shledávají tu extrémní, tu paranoidní nebo dokonce nefér k příslušníkům Policie ČR a strážníkům“

    Ale slušný člověk, kor pan Policista, se přece vůbec nemusí kamer a nahrávacích zařízení bát, páč přece nemá co skrývat ne? Aspoň sami vohnouti to tradičně tvrdí. :)))

    1. Tak tohle bude vskutku geniální, až to v této souvislosti někdo policistovi opravdu řekne. Dodám co už jistě víte – policistu netřeba žádat o souhlas se zaznamenáváním, neb policista je veřejný čunitel.

      1. Celkem chapu, ze pak nekteri radeji odchazeji k armade. Tam aspon neprichazeji do styku s lidmi, kteri jsou chytrejsi, nez oni.

      2. Nič také ako verejný činiteľ už neexistuje. Existuje len úradná osoba: https://cs.wikipedia.org/wiki/%C3%9A%C5%99edn%C3%AD_osoba

  2. Je super, jak se tady každou chvilku objeví nějaká kverulantská predikce typu „tohle už konečně umožní strčit do kriminálu úplně každého“, nebo „tohle opatření už definitivně zničí úplně všechny“ … a hovno. Ožralých a nafetovaných hovad jezdí po silnicích čím dál víc, ale nikdy žádné nezavřou, protože je vždycky někdo „obhájí“. To už musí být jo vyvrhel nebo celebrita aby se něcoo stalo. Ale zase na druhé straně je mi jasné, že když se někdo chová na silnici jako debil, všude se tím chlubí a už se pomalu stává celebritou, tak se začíná bát i vlastního stínu a vymýšlí „teorie spiknutí“.

    1. Vy jste to asi moc nepochopil že ?
      Tady vůbec nejde o to, že když jede někdo nafetovaný, aby se vyhnul trestu. Problém je, když jedete úplně normálně podle nejlepšího vědomí a svědomí a přesto si vás vyhlédne opolicie a rozhodne se dostat svou čárku stůj co stůj. Tvrzení, že to „všechny“ dostane do kriminálu je opravdu přehnané, ale spoustě lidí to zbytečně bude ztrpčovat život. Mé osobní setkaní s policií se až na jednu čestnou vyjímku v Otrokovicích (kdy opravdu „pomohli“) nese v tom samé duchu:
      – „Víte že máte propadlou technickou ?“ (byl začátek dubna a technická platila do 30.). Jako vohnout, který si myslí, že policista je profesionál bych se rozklepal a začal si sypat popel na hlavu, načež policista by to blahoskloně vyřešil „symbolickou pokutou 1000 Kč na místě“ a já bych odjížděl s pocitem viny a zároveň štěstí, že jsem narazil na takové dobráky. Takto jsem je poslal kulantně doprdele a oni si beztak vyhlídli jiného chudáka. A já se zeptám: Proč naše konverzace začala obviněním mé osoby z přestupku bez jakéhokoliv důkazu ? Proč mi třeba neřekli: „Pane řidiči, tady máte STK do dubna, tak si dejte pozor, ať vám nepropadne“ ?

      – Zaparkoval jsem na ulici, kde jsem měl v plánu stát celý týden. V neděli během příjezdu nikde žádná značka upozorňující na blokové čištění a zákaz stání. Pak někdy ve středu vidím kolonu odtahovek, jak odjíždí z ulice. Jdu se podívat co se děje a chapadlo se již natahuje na můj vůz. Skáču tedy dovnitř a odjíždím na bezpečné místo. I tak za stěračem bloček. O co šlo ? Podle mě to byla záměrná akce zmrdiměsta Brna, které ví, že na oné ulici parkují hlavně studenti, ví že ti přijíždí nejčastěji v neděli a až do pátku na auto nesáhnou a tak tam možná v pondělí doinstalovali přenosonou značku zákaz stání a pustili se do exekuce. Napřed pro jistotu všem dali bloček za okno a pak se rozjela odtahovková akce. Co jsem to sledoval, tak stihly odvézt možná 20 aut. Je toto normální jednání ?
      Do kriminálu to sice nikoho z nás nedostalo, ale město se asi napakovalo slušně a přitom dát tam tu značku třeba v neděli, tak je všechno v nejlepším pořádku.

      Takže tady se nebavíme o „teorii spiknutí“, ale o realitě všedního dne.

      1. Nemluvě o tom, že značky upozorňující na blokové čištění, mají být umístěny tuším dva týdny předem podle zákona.

        1. Už je to pár let, tak podrobnosti si nepamatuju. Tehdá ještě šlo se třeba i vymluvit na osobu blízkou. Já blb jsem se tehdy „čestně“ přiznal a stálo to pětikilo, ale dodnes to beru jako výjeb magistrátu s ovčanem. Dřív jsem dělal vůbec zvláštní věci (věřil na zimní gumy, byl pro zpřísňování zákonů apod. :-)

        2. Před takovými pěti lety si obce prosadili, že stačí tejden, ale hlavně, že jsou občané povinni si sledovat úřední desku úřadu. Takže i kdyby někdo argumentoval tím, že tam značka v pondělí nebyla, takže odjel v klidu na tejden na montáž a v pátek měl auto odtažené, bude obec argumentovat tím, že si měl dotyčný zkontrolovat úřední desku.

        3. Zrovna řeším podobný problém. Obdržel jsem Výzvu k uhrazení stanovené částky za stání na zákazu zastavení.

          Naštěstí mám kamerový záznam pořízený den předem, ze kterého je jasné, že tam žádná značka nebyla. Přesněji řečeno, válela se v prachu cedulí dolů.

      2. Dokud jsem v Brne zil,taxe znacky upozornujici na blokove cisteni davaly dva tydny dopredu. Za cele ty roky, co jsem tam bydlel, to tak bylo ve vsech mestskych castech stejne.Asi je to ted verze ‚light’…

    2. Ano, třeba plk. Kadlec, to je toho typický příklad.

    3. CL, vaše projekce jsou … přinejmenším diskutabilní, spíše směšné. Soudy typu „ožralých hovad jezdí po silnicích víc a víc“ si nechte do parlamentu, až se tam dostanete. Podejte si pak ruku s Humlem.
      Váš problém je ten, že nemáte žádnou historickou paměť, dále si nedovedete dáti dvě a dvě dohromady, přání je u vás otcem myšlenky, a pokud uvidíte fakta (nebi si je uvědomíte), stejně je odmítnete.

      1. Přesně! Tyhle lidi jenom papouškujou televizi Nova, aniž by se rozvzpomněli, kdy naposledy viděli skutečně piráta na silnici. Asi voliči ANO. Babiš jim řekne, že je dobrej, a voni tomu věří.

    4. Moje matka pracovala s manzelkou sefa brnenske policie v 70. letech. Jeli jsme jednou vsichni z brnenske prehrady do kohoutovic, sef nejvyssi ridil a protoze se na podnikove chate radne posilil, tak mel co delat, aby se do tech zavodnickych zatacek vchazel. Pred vrcholem byval maly lom a v nem se haltovalo. Byla tam hlidka, zvedla placacku vida snadnou korist. Sef vytahl prukaz, pribouchl na sklo, hlidka v pozoru a snerovali jsme si dal…

      Je to ted nejak vyrazne horsi? Nemyslim.

      1. Jj, jednou jsem také vezl celou rodinu z koupáku. Byl velmi horký den a dali jsme si asi šest dvanáctek. Nu, buď byla silnice úplně rovná a já jel klikatě, nebo byla plná serpentin a já jel rovně. Odlišit obě možnosti nedokážu.

    5. Vážený, můžete nás oblažit konkrétními fakty dokazujícími Vaši tezi, cituji: Ožralých a nafetovaných hovad jezdí po silnicích čím dál víc? Já tento dojem nemám, právě naopak, zdá se mi, že ve srovnání s lety devadesátými se naopak jezdí všeobecně slušně a vzhledem k daleko větší hustotě provozu toto potvrzují i všechny statistiky. Jinak by počet nehod musel nutně kopírovat narůstající množství vozidel, neboť hustota našich silnic, nedejbože dálnic se nijak valně nezvětšuje. Veškerá silniční buzerace, omezování, zklidňování, zpřísňování atd., jsou iniciována ve valné většině úředníky u moci, kteří potřebují zažít pocit vlády nad bezmocnou lůzou.

    6. O par drbanu nejde, jde oto, ze se to pouziva proti tem, ktere chteji znicit, nebo aby si udelali carecku, coz uz je pak veci ruske rulety.

      Vsichni nadavaji na internetu, virtualne vrazdi, planuji male genocidu, vyvrazdovani atd. … ale stihaji jen Konvicku za veci vytrzene z kontextu a brany zjevne jako nadsazku.

      Pokud clovek zaplati policii za smysleny prestupek tak taky nema problem, ale jen co problemy dela, tak uz se zacne zneuzivat moznost polsat nekoho na technickou a police lze … potvrdil to i Motejl, konkretne lze v 96%, presne tolik zaplacenych prestupku vubec zadnymi prestupky nebylo …

      Do vazby taky v CR muzou strcit kazdeho, nemusi k tomu mit dukazy ani duvod, muzou si vse vycucat s prstu … ano cely nrad nesedi, ale tem, kterym se to stalo vedi, ze kdyz neco muze urednik a police zneuzit, tak toho taky zneuziva.

  3. ad .. Možná by bylo lepší odebrat policistům přestupkovou netrestatelnost.

    kde najdu ze policiste maji prestupkovou imunitu ?

    1. Tam venku, dyž vylezete z baráku.

    2. Policisty nelze trestat za přestupky na rovině trestně správní. V takovém případě se nejedná o přestupek, ale jednání se znaky přestupku a trest za něj je disciplinární. Je to důsledek toho, že policista narozdíl od strážníka je ve služebním poměru. Najdete to v zákoně 200/1990 Sb. a dalších.

      1. mate pravdu, nemyslim si ze je to spravne kdyz treba ani soudci jiz nemaji takovou moznost (tj. projednat nadrizenym a defacto to zamest pod koberec), pak nevim proc by policiste, hasici… meli mit (a maiore ad minus)

        pro zajemce je to upravene v § 186 a nasl. zak . c. 361/2003 Sb. ve zneni pozdejsich predpisu , § 10 zak. o prestupcich (i vojaci to maji jinde)

        https://portal.gov.cz/app/zakony/zakonStruct.jsp?idBiblio=55966&recShow=221&unpackedPath=0_204_221&nr=361~2F2003&rpp=15#parCnt

      2. Pardon, prosim, ale nebylo by uz prec jen namiste priznat se mistnimu Redakcniho Sposdilci, ze i letosni letnozimni casova sabotaz tem cyklistum zase vysla?

    1. Zamestnavatel te podle zakoniku prace nema co tajne smirovat a nahravat, to je OK, ze se jim to nelibi. obcan policajty ve sluzbe nahravat muze, mam za to, ze je na to i nejakej judikat.

      1. Občan nepotřebuje judikát. Policisté se sice dovolávají práva na ochranu osobnosti, jenže tu má jen fyzická osoba. Policista snažící se vám dát pokutu je ovšem zjevně osoba úřední, a tu vám zákon natáčet bez souhlasu nezakazuje. Ostatně i Ministerstvo vnitra tohle celkem jasně deklaruje.

        To je jen typický přístup policie: LZPS sice definuje nějaká práva, ale v realitě máte jen taková práva která si před policistou uhájíte. Pokud svá práva neznáte, policista si prostě vymyslí co všechno smí až do okamžiku, než narazí na zeď. Důsledek jsou pak videa, kde si policisté vyberou nějakou „slabou“ oběť (bezdomovec, smažka, alkoholik, cigán) kterého zvalchují atd protože ví že ze zákona nesmí, ale v zásadě to spousta lidí přejde s tím, že „je to přece bezdomovec – no a co s ním mají dělat“. Pak to samozřejmě obhájí tím, že kladl odpor a proto použili „hmaty a chvaty“, vyrukují s tím že „není na občanu aby posuzoval adekvátnost zákroku, musí se podřídit a stěžovat si pak může na Vnitřním odboru/u GIBS“. Ale fakt že na začátku vůbec nebyl důvod aby se něco dělo se pak neřeší, spousta lidí naopak fandí tady těm strážníkům ala „Drsný Harry“. Narazí v zásadě jen tehdy když to natočí nějaké šikovné sluníčko, nebo třeba právnička z neziskovky.

  4. Podobná zkušenost se zkouškou na alkohol: byl jsem vyzván policejní hlídkou k orientační dechové zkoušce na alkohol. S tou jsem souhlasil, ale odmítl jsem foukat do předloženého Drägeru s tím, že není certifikovaný a nemá tiskový výstup, a tedy neodpovídá zákonným podmínkám pro měřící zařízení. A že jsem ochoten k odbornému lékařskému vyšetření na přítomnost alkoholu.
    Policista mi vystavil doklad o odebrání ŘP a protokol o odmítnutí podstoupení orientační dechové zkoušky na alkohol k podpisu, přičež mne vyzval k zajištění vozidla. Odmítl jsem protokol podepsat a upozornil policistu, že se dopouští trestného činu zneužití pravomoci úřední osoby a vydírání. Ten se mi vysmál s tím, že už je hodně po 17. hodině (bylo asi 21.15), takže na GIBS už dávno nikdo není a tudíž zákon tu v tuto chvíli jen on a pokud neudělám, co on chce, tak mám prostě smůlu a můžu si stěžovat třeba na lampárně. Vyzval jsem jej ke spojení s operačním důstojníkem, načež mne poslal do háje s tím, že nikoho spojovat nebude, nikam na krev mne vozit nebude (protože na Bulovku to jsou skoro dvě hodiny cesty a do té doby by mohl alkhol vyprchat) a nic řešit nebude; prostě buď fouknu nebo přijdu o řidičák a můžu si zavolat taxíka.
    Bohužel jsem spěchal a tudíž jsem se této vyděračské zvůli podřídil – pochopitelně s negativním výsledkem, protože si neumím představit, že bych sedl za volant pod vlivem alkoholu – ale musím říci, že jsem byl z chování policisty dost zděšený. Přesně takto si představuji Hitelrovský národně-socialistický režim. A jak bylo uvedeno, je to jen začátek.
    Samozřejmě, kdybych nespěchal, auto bych odstavil, zajel na tu Bulovku taxíkem, nechal si odebrat krev a s tímto výsledkem pak skutečně na dotyčného gestapáckého zmrda podla trestní oznámení pro zneužití pravomoci úřední osoby, ale to je x hodin a hromada peněz, které člověk musí obětovat, aby společnost ochránil před podobnými zločinci. A to je někdy (a vždy napotvoru zrovna v době, kdy se nejméně hodí) dost problém. De iure se sice člověk může dovolat svých práv, de facto je ale obvykle dost komplikované…

    1. No, nerad Vam beru iluze, ale pokud jsou moje rodinne zdroje solidni, pak chovani policistu behem druhe valky bylo na vice profesionalni urovni, nez je to dnes. Ne, ze bych tu dobu privolaval, ale v nekterych smerech to bylo mene sracek, nez mame nyni pod rouskou „svobody a demokracie“.

      1. nejhorsi na tom je, ze i ti dopravni policajti o tom vedi, kam to smeruje, ale je jim to takrikajic jedno.
        po 89tem byli policajti posuzovani jako kolaboranti s rezimem, lidi na ne otevrene srali a oni se vubec stydeli za to ze existuji.
        krucek po krucku jim narustala kridylka (a co lekarnicku, ukazte mi lekarnicu.. pamatujete ? A Rumlovu padesatku ?) a ted uz to jsou horsi svine, jako byli jejich komunistciti predchudci v 80tych letech.
        respektive svine jsou mozna uplne stejne, tj. maximalni, akorat maji oproti SNBakum lepsi materialni a technicke prostredky, jak vas zlikvidovat.
        za komancu nebyly miliony kamer a prassatu a nebyla technicka moznost pokutovat sprdeli tisic lidi za minutu.

        Kdyby komanci ty moznosti meli, urcite by jich taky pouzili, ale nemeli je, tudiz soucasny stav ceske policejni buzerace povazuju za bezprecedentne spatny.

        samozrejme, kdyz je tlak, vyvola to zakonite protitlak. Na Slovensku vyhral hlasy prvovolicu Kotleba, prekvapuje vas to ? Me ne.

        1. Mluvil jsem dnes s tatikem, ma firmu cca 30 zamestnancu a FU na nej udelal tunylek asi za 0,7 mice formalni chybou pri prevodu dat zamestnancu. Pravnik mu rekl, ze sice je v pravu, ale asi to nevyresi a pokud, tak cert vi kdy a primo zenska na FU, pod kterou to spada, mu rekla, ze co je u vesla Babis, tak fura veci funguje automaticky a padaji z toho neuveritelne kraviny, nicmene, vzdy ve prospech FU. Detaily tady rozebirat nebudu a tatik se na to asi vysere, ale az uvidim Burese v bedne, jak hrima svoje hmatatelne vysledky, tak nebudu pochybovat, na kolika lidech se povozil, curak.

          1. Jen mala poznamka k tomu.
            Komanci v 48mem take rikali, jak se jejich reforma nedotkne zivnostniku a drobmych zemedelcu, ze pujdou jen po velkych fabrikach a velkostatkarich.
            Dneska Babis likviduje firmicky o 30ti zamestnancich ve prospech sveho ANOfertru a dela z toho populismus pro cca milion lidi, co ziji na davkach s zivotnim minimem a dalsi cca 2 miliony, ktere se tomu velice tesne blizi, protoze delaji jen spatne placenou praci, nemaji uspory a tahnou to od vyplaty k vyplate a svadeji to na sve zamestnavatele.
            Ale az Babis zarizne slepici, vyzene zivnostniky a drobne podnikatele na pracak a do rozpoctu od nich neziska vubec nic, tak zitra nezbudou penize ani pro nezamestnane a spatne placene, vsichni budou na pracaku a bez penez.

            Pokud pada hovno shora dolu, tak zridkakdy to dopadne jinak, ze se nakonec rozmazne na ty uplne nejnize.

            To by si socky volici Babise kvuli jeho populismu mohly uvedomit.
            At uz to jsou ridici, kteri dostanou flastr 70tisic za bagatelni prestupek, anebo jsou to lidi, kteri nemaji stempl EU na kotli nebo to jsou propusteni hornici a hutnici na Ostravsku. System je nastaven tak, ze oskube kazdeho a hejlove a socialni pripady, kteri ted Babise voli a maji ho plne huby, na to dojedou samozrejme taky, jen o neco pozdeji.

            1. Oni si to samozřejmě uvědomí …. a postupně jich bude víc a víc jim to bude docházet …. jako za Klémy. Problém ale je, že za Klémy jim to v dostatečném množství a míře došlo ve chvíli, kdy už bylo pozdě.
              Myslíte, že to tentokrát bude lepší?
              Bylo by to fajn, ale ….

          2. 2 Sysop:
            No já nevím, měl jsem jako živnostník jednu dobu také slušný obrat, ale i přesto je pro mne ještě dneska 700.000,-Kč poměrně velký balík, na který v čistém dosáhnu jen hodně usilovnou prací.
            Takže já být jím, tak za tím jdu i přes politické mrtvoly a nechal bych si v prvé řadě od soudního znalce vyčíslit, o kolik jsem přišel díky těm zadržovaným penězům – po dobu sporu bych šel do několika výběrových řízení, které bych podsekl a vyhrál – ale nemohl zakázku získat, protože zadržený kapitál. Takhle párkrát dokola, zapojit vlivnější médium /pokud nemám co skrývat/ a myslím, že výsledný vývar z chyby FÚ by mohl dosáhnout slušné výšky.
            Ale chápu, že ne každý by na to měl čas, nervy, trpělivost a peníze pro znalce a dobré právníky.
            Stát se dnes, v mém věku něco podobného mně, tak nejpozději do týdne bys to viděl zdokumentovné včetně odborných a kvalifikovaných právních názorů na Primě. Dva kontakty tam ještě z dřívějška mám, vím zhruba, jak to tam chodí a co mám informace, tak je tam pár vlivných a schopných lidí, co si do Babiše velice ochotně a hluboko rýpnou. Už párkrát mu dost slušně zatopili tak, že se musel omlouvat a vysvětlovat. Pokud se nepletu, tak Čapí hnízdo měla v režii právě Prima a ty své červeně nalakované pazoury v tom měla zaseknuté i Sabina.

            1. 7 tKc je fura penez, tatikuv tydenni obrat. Na ulici je nenajde, jenze on je mekkej na urady a ja na to nemam cas. Ja uz jsem jednou s FU valku vedl, ve finale mne curak reditel obral o 350 tKc. Ze ho pak zavreli, z toho ja mam hovno. Takze bude lepsi, kdyz tatik ten zasranej stat nekde migne na danich a tim si to vykompenzuje rychleji a snadneji.

        2. I bezni Nemci v pulce valky vedeli, kam to smeruje. A? Hovno, slavny soude. „My nic, my museli“. Porad stejny model, na kterem hrstka curaku ovlada miliony vohnoutu.

      2. To je přesně ten příklad, kdy se sakra moc hodí mít vytažený telefon a nahrávat. Jestlipak by si policista troufl toto říct na záznam. Velmi rychle zkrotnou, když člověk vytáhne mobil objektivem. Párkrát vyzkoušeno během silničních kontrol. Obecně když vím, kde stávají, raději tudy nejedu.

    2. Já jsem v tomto směru vyloženě laik a možná naivní trouba, ale pokud jste trval na provedení odborného lékařského vyšetření, a bylo vám to policistou na místě odmítnuto, tak by mi přišlo logické zavolat na 158, a celou situaci řešit „tam“. Pokud si zaznamenáte čas kdy voláte, osobu se kterou hovoříte, tak těžko mohou popřít, že k hovoru došlo, navíc si myslím, že ty hovory jsou nahrávány.
      Bylo by tedy možno jasně dokázat, že jste požadoval odborné lékařské vyšetření, že vám toto bylo policistou na místě odepřeno a že jste vzápětí na to kontaktoval PČR na lince 158, kde jste jim uvedené oznámil a požádal jste je o pomoc při řešení vzniklé situace.
      Opakuji … jsem laik, možná si to představuji jak Hurvínek válku a budu velmi rád, když mi někdo zasvěcenější napíše, zda, a případně v čem, je má úvaha chybná.

      1. Úvaha je chybná v tom, že vás tam můžou poslat do prdele úplně stejně. Řešil jsem jednou na operační lince opicie ČR buzeraci od městapáků, odkázali mě někam (teda na nějakou jejich kontrolu nebo co), absolutně je nezajímalo, že porušují zákon. Uráčili by se přijet možná kdybych jim řekl, že městapice jsou ožralý a mávají tam pistolí. A to bylo prosím pěkně na nejrušnějším náměstí v zemi, kde i ti státní šmejdi choděj tisíckrát denně a služebnu maj 5 minut chůze. Ne jednu, několik oddělení.

        Už to vyloženě čeká na případy jako v US of A, kde kontrolovanej místo předložení papírů vytáhne AKčko a začne to do nich prát. Zatím nejblíž jsme se k tomu dostali když opička skočila před rozjetýho feťáka, byť tady byl míč evidentně na její straně hřiště. Ale to přijde. Příště se třeba bude Uherskej Brod opakovat taky někde na služebně, ne v hospodě plné úředníků…

        1. Úvaha podle toho co píšete chybná není … protože pokud je ten hovor se 158 monitorován, existuje důkaz o tom, že jsem souhlasil s provedením odborného lékařského vyšetření, či že jsem je dokonce sám požadoval, a příslušník PČR mi uvedené neumožnil, ačkoli je to jeho povinnost.
          Protože pokud se vám toto podaří prokázat, je možno uvedené použít jak při stížnosti na policistu, tak v případném správním řízení.
          Bez výše uvedeného je to jen vaše tvrzení proti tvrzení policisty na místě, což víme jak většinou dopadá. Takto se mi ale situace jeví výrazně odlišnou.
          Tedy ano, do prdele mne poslat mohou, ale já jsem následně schopen prokázat, že se tak stalo ….

          1. Urcite bych ale nespolehal na to, ze ten dukaz volani na 158 se nekde, ciste nahodou a nedopatrenim, neztrati.

            1. Může se teoreticky ztratit záznam toho hovoru …. i když si nejsem jist, že by se kvůli tomu až tak namáhali, spíš by zasahujícímu nakonec řekli, ať se na to vysere a na tu krev mne doveze(nebo pošle do háje a nechá jet), protože to pro všechny zúčastněné bude menší vopruz.
              Co se ale neztratí je fakt, že jsem tam volal a s nějakým „příslušníkem na telefonu“ mluvil … a pokud oni ten záznam ztratí, je to důkaz jejich bordelu a těžko budou rozporovat mé tvrzení o obsahu hovoru.
              Osobně si myslím, že tomu šikanujícímu policistovi by se nakonec prd stalo, ale na krk by vám odmítnutí zkoušky s ohledem na výše uvedené házeli celkem těžko.

              1. Nevím proč mě napadlo jak by se asi policista tvářil, kdyby si člověk chtěl odebrat tu krev sám svépomocí a přímo na místě.

                Ale chtěl jsem ale napsat jinou věc: Tohle je jedna z mála výhod smartšmíráků – může sám automaticky nahrávat všechny hovory z linky (app. CallRecorder a spousta dalších). Tedy i kdyby se „ztratil“ záznam z operačního střediska, pro úplnou jistotu budou muset policisté začít preventivně plošně okrádat lidi o smartfouny, a toho už si někdo všimne určitě.

                1. jedna z mála výhod smartšmíráků – může sám automaticky nahrávat všechny hovory z linky

                  Což on už to iOS umožňuje? Když jsem se díval naposled, bylo to zablokované tak, aby nahrávátko hovorů nemohl udělat nikdo jiný než Apple (a ten to nedělal).

                  1. Vzhledem k tomu, ze vetsina lidi ma telefon s Androidem, predpokladam, ze je rec o tomto system:-)
                    A ten to, pokud se nepletu, umi – pravda pred casem jsem videl nejake diskuze na tema, ze nejakej Samsung to umel a jinej ne a tak, ale obecne pokud je mi znamo tak Android to umi.

                    1. Podle mých zkušeností má výrazná většina lidí iOS, jen dost malá menšina Android — přinejmenším z lidí, s nimiž se stýkám natolik, abych věděl, co používají za telefon.
                      Ale to je fuk, protože řeč šla o „smartšmírácích”, což celkem zjevně zahrnuje oba dva, a to zcela bez ohledu na konkrétní sociální bublinu.

                    2. At ocs 19.11.2016 v 2:15

                      Podle mých zkušeností má výrazná většina lidí iOS, jen dost malá menšina Android — přinejmenším z lidí, s nimiž se stýkám natolik, abych věděl, co používají za telefon.

                      Možná je to poplatné Vaší sociální sítí – v roce 2014 byl totiž tržní podíl Androidu cca 81%, iOS 15%, v roce 2015 82% vs 15%, v roce 2016 do srpna 86% vs 13%. Starší historická data se mi nechce hledat.

                      Pokud jde o diskutovanou možnost nahrávání hovorů, používám ji jakožto velmi užitečný doplněk určitě více než 15 let (na GSM telefonech Siemens a Sony Ericsson, Android na smartfonu). Dcera si ze států přivezla návyk na iPhone, ale o tom, že si nemůže nahrávat hovory se nezmínila. Tahle vlastnost (spíš neschopnost :-) by mi vadilo natolik, že bych změnil platformu.

                2. Re: Dax
                  18.11.2016 v 23:46

                  V zakone je tusim uvedeno, ze ridic je povinen „podrobit se“, dale pak „na vyzvu policisty“ a nakonec „podle zvlastniho predpisu“. Takze autoodber krve asi neprojde.

                  1. Je mi to jasné, to byla spíš taková legrácka mířená do sociální roviny.

            2. Jednou u mě v prpvozovně došlo k slovní potyčce mezi dvěma magorama. Ten velkej začal toho malýho kopat do hlavy. Malej na něj následně vytáhl bouchačku, dalo se to pochopit. Policie chtěla záznam, kterej sem jim dal. Vyšetřující policista byl kámoš toho velkýho, takže nakonec z toho kopání do hlavy byla nutná sebeobrana pred vytaženou zbraní. Záznam se „ztr
              atil“. Takže bylo jedno že je to v rozporu s tím co je na videu. Iluze o policajtech už nemám.

              1. Iluze má málokdo z dospělých kdo má zkušenosti, mě o iluze taky připravili dost brzo, nicméně to neznamená, že jim všechno dovolíme a že si můžou dělat co chtějí. Rezignace není na místě, pořád tu máme nějaké zákony, které mají nejenom dodržovat, ale také reprezentovat, a tak to prostě je. Kdokoliv na tohle chce rezignovat, je hlupák, který tím rezignuje zároveň na svou svobodu, práva, na svoji rodinu, přátele a na svůj život.

                Takže se včas proberte. „Policajti” tohle budou zkoušet nejspíš vždycky (nebo minimálně do té doby, než se stanou slušnými a nezkorumpovanými), ale v tomhle směru je zase na nás, abysme utáhli šrouby – a o tom je mimochodem i ten článek.

        2. I mne by velmi zajímalo, jak by naše lžimédia asi vysvětlovala kompletně vystřílenou služebnu spolu s krádeží veškerých zbraní, co by v místě našli. Na takovou akci by dle mého mínění postačil dobrý plán, postavený na základě znalostí, několikatýdenního pozorování místní situace i zvyklostí v místě – a pouhých několik málo minut.
          Že se tak ještě nestalo, mohou čeští fízlové poděkovat hlavně české lenivosti a ochotě nechat si na hlavu vyklopit i kýbl hoven. Nelegálních zbraní je podle mne mezi lidmi ještě hodně.
          Schází k tomu jediná věc. Odhodlanost, pár zbraní a nemít už co ztratit, přesně jako pan Kovář.

          1. Kdo a proc by to delal? Na fizlarne maji hovno, pokud chces poradne zbrane, zajed si pro ne do supermarketu Ukrajina. Muzes si vybrat a pravdepodobnost, ze te u toho zastreli, je vyrazne nizsi.

          2. Tož to by ses divil, co všecko je na služebně města nad 5.000 hlav. Fakt bys čuměl. Dost se toho změnilo.

            1. Ale ta dostupnost je mizerna. Nez by nekoho s flintou u hlavy donutili vydat zbrane, uz by byla venku diskoteka. Neverim, ze do toho by nekdo sel bez notne davky fetu. Porad je jednodussi vojenske zbrane a k tomu nejake to RPG, pripadne krabice F1, coz na fizlarne nemaji, co by s tim delali. Dalsi vec je, k jakemu ucelu by dotycny ty zbrane potreboval. Drtivou vetsinu veci zvladne s tim, co sebere nejakemu myslivci.

          3. Navíc si vážně nejsem jistý, zda to z Ukrajiny je opravdu bezpečnější. Možná v tom, že nebudeš muset s železem v ruce nikoho přesvědčovat, ať Ti otevře magacín, tam Ti jej otevřou bez železa, sami a rádi. A možná i v tom, že o to všechno nakoupené i s autem při některé z „náhodných kontrol“ jenom přijdeš. Oni ti kšeftaři taky nejsou úplně blbí, pravda. Kluci už tam „nakupovat“ byli, něco slušnějšího na ukázku dovezli /nepoužité věci výroby RF/, ale říkali, že jim celou cestu zpátky a ještě i tam v místě prdele cvakaly pětku drát – a to měli koupené-vyměněné auto za jiné a to, kterým přijeli, tam zůstalo u jedněch lidí za tučnou úplatu zagarážováno pro příští akci. Je tam dost nepřehledno v tom, kdo za koho a pro koho, taková banderovština 21. století se vším všudy.
            A to ti kluci nejsou podle mne žádná ořezávátka, ještě za bolševika celkem zkušení a vynalézaví pašeráci, které to přes deset let živilo a nikdy je s ničím nechytili. Ohledně polovodičů a dalšího materiálu jsem jejich služeb velmi dlouho využíval. Takové BFR91 jsem měl jako jeden z prvních, tenkrát na to nedosáhly ani výzkumáky. Sice za skoro dvacet dolarů/kus, ale on to byl na tehdejší dobu křemíkový vf zázrak a převrat v technologii okolo a nad 1GHz, jako byly svého času převraty ve vakuu RV12P2000, E180F a E88CC.

            1. Koupit material na Ukrajine a pak si to vozit sam domu je prace amatera. Na Ukrajine vyberes, dodavka sem. Neni to jednoduche, ale porad lepsi, nez si hrat na Masiny.

    3. jasne voe a ted tu o Karkulce.
      Mel si cas tam stepovat pul hodinu nebo mozna i vice nez to vsechno sepise a pak ti doslo ze ses jenom internetovy chvastal – hrdina, posral sis pantofle a dejchnul.
      Proc si proste nenapsal, ze ses jenom ubohy srab?

      1. Protože by prohlášením, že je ubohý srab, narozdíl od tebe, Sunmoone, lhal :)

    4. Takhle se nechovalo ani Gestapo, neexistuji pripady muceneho lidi, kteri by byli nevinny, gestapo totiz nemuselo vykazovat carky, ale muselo resit realne pripady, ano gestapo mohlo lidi i zabit a nic se jim nestalo, kazdy s nich byl podelany a ti na ktere meli dukazy casto vyslech neprezili a pokud ano, tak sli do koncentraku. Kazdopadne gestapo si nevymyslelo a snazili se eliminovat i falesne hlaseni a ruzne pomsty udavacu.

      Na proti tomu police v te dobe byla velmi korektni a dost lidem pomahala, zamlcovala kde co, mnoho veci ani nehlasilo, stopila kazde pitome udani, kde vedeli ze o nic nejde, privreli oko nad cernym prasetem, pokud to bylo v malem rozsahu, velke hlasit museli, jinak by skoncili v koncentraku.

      Suma sumarum je vymyslejici si police mnohem horsi nez ta za protektoratu a casto horsi nez gestapo, ktera aspon svych extremnich pravomoci nezneuzivala … konec koncu pokud by to udelali, tak by skoncili trestem smrti.

      1. Doplňte si vzdělání. S tím Gestapem to máte setsakra a hóódně pomotaný. Je-li něco synonymem pro teror, pak je to neodiskutovatelně Gestapo.

        https://www.youtube.com/watch?v=Q33gkRW7o4o

      2. No… co vim, tak Gestapo dost casto sebralo trikrat vic lidi, nez potrebovalo, trosku je propleskli a pak dve tretiny pustili domu, cimz jednak ziskali sireni „povesti“ mezi luzu, dale pak furu „spolupracovniku“ a v neposledni rade i vdek tech, co je pustili.

        Ja bych oddeloval ceskou policii a nemeckou tajnou. Je mezi nimi propastny rozdil, asi jako mezi VB a StB.

        1. Čistě mezi náma. Chtěl byste se dostat do pařátů Gestapa? Nevím jak Vy, ale já teda rozhodně ne. Všechno ostatní jsou kecy vo hovnu.

          1. Ciste mezi nama: to jste reagoval na mne?? Ja jen, ze jsem reagoval na Izaka a mam podobny, ne-li stejny nazor, jako vy.

            1. Sysope, reagoval jsem především na izaka. Tady to „stromování“ je tak trochu chaos :-) Omlouvám se.

              1. Re: Honza777
                18.11.2016 v 21:43

                Ok, pak chapu. Jedina mozna obrana je holt zkopirovavat hlavicku textu, na ktery clovek reaguje. Ten strom je fakt na… Renault.

              2. Chaos je to svinskej a stezi omluvitelnej, nicmene zacina az o hodny kus dal – v patym levlu jste sotva za pulkou cesty.
                Ofsem muze to byt taky tim, ze si pisete hodinu dopredu. Uz mi acina charakteristicky tik v levem oku.

                1. Dreyfus? ;-)

                  1. Ts, Dreyfus byl proti mne ostriz s pokerfacem. Navic za to nemam koho pojebat.

        2. ad: Ja bych oddeloval ceskou policii a nemeckou tajnou. Je mezi nimi propastny rozdil, asi jako mezi VB a StB.

          „Oddělujte“ si co chcete a koho chcete. Na prosté pravdě a holém faktu, že zlo zůstává za všech okolností zase a jen zlem , se tím lautr nic nemění.

          1. Re: Honza777
            18.11.2016 v 21:38

            Meni se mira toho zla. Neprovereni a malo loajalni jsou vetsinou u fizlu. Zato ty nejvetsi kurvy byly, jsou a budou u tajnych. To je zrejma vec. I zlo lze qantifikovat.

            1. Rozumím,Sysope. Obvykle se tomu říká taková je doba, přičemž je je jasné a evidentní, že takoví jsou lidé. Protože lidé tvoří dobu. Všechno ostatní jsou kecy vo hovnu. Apropó, připomněl jste mi Čapka…

              Ano, mnoho se změnilo, ale lidé zůstali stejní; jenomže teď víme líp, kdo je kdo. Kdo je slušný, byl slušný vždycky; kdo byl věrný, byl věrný i teď. Kdo se točí s větrem, točil se s větrem i dřív. Kdo myslí, že teď přišla jeho chvíle, myslí vždycky jenom na sebe. Nikdo se nestává přeběhlíkem, kdo jím nebyl vždycky. Kdo mění víru, neměl žádnou. Člověka nepředěláš, jenom se Ti vybarví.

              1. Re: Honza777
                18.11.2016 v 22:01

                Presne tak.Vymluvy na „dobu“ jsou ciry alibismus.Vsechno delaji lidi.

    5. Musíš pochopiť jednu vec: Vždy keď človek jedná s policajtami, ide o život. Policajti sú pomstychtiví, agresívni, majú vysoké ego (tak ako všetci ostatní ľudia) a urobia čokoľvek aby svoje ego uchránili pred ponížením alebo aby ťa potrestali za to, že si ich urazil/ponížil. Takéto správanie nie je výsadou policajtov, správajú sa tak všetci ľudia. Lenže policajti majú oproti ostatným ľuďom obrovskú moc vyhrať.

      V porovnaní so spackaným životom je pár hodín (kľudne dní, kľudne týždňov) strávených na lekárskom vyšetrení totálne bezcenná komodita. Vždy, keď ťa zastavia policajti a začnú voči tvojej osobe vykonávať nejaký úkon, automaticky to ruší všetky tvoje plány na daný deň, možno dokonca na niekoľko dní. Kým toto neprijmeš, nemáš šancu proti policajtom a vždy ťa dojebú. Policajti nemajú zľutovanie, nevedia čo je fair-play, nepoznajú zákony (a keď aj poznajú, tak spoliehajú na to, že ty ich nepoznáš alebo že nebudeš ich konanie rozporovať), klamú, podvádzajú a nemajú s tým najmenší problém. Kedykoľvek ťa policajt zastaví, považuje ťa za grázla, za človeka ktorý porušil zákon a teda ťa MUSÍ potrestať a je úplne jedno, ako toho dosiahne. A keby aj nakrásne súd rozhodol, že si žiadny zákon neporušil, tak policajt to bude považovať za dôkaz toho, že systém nefunguje a necháva grázlov nepotrestaných.

      Policajt je tvoj nepriateľ.

  5. Dovolim zeptat se zdejsich ctenaru na radu jakou nejlepe dashboard kameru do auta. Pozadavky: dobra kvalita i v noci, nahravani na cloud (moznost vypnuti zaznamu na vnitrni pamet), co nejmene kabelu branici vyhledu. Pokud mozno co nejvetsi uhel (pripadne I do boku vlevo)? Predem diky

    1. Na to nahravanie na cloud zabudnite. Snad ma niekto vyvedie z omylu, ale pri mojom hladani pred cca pol rokom som nenasiel. Mam Truecam A6 (zavazil dovod, ze nahrava naraz z prednej aj zadnej kamery a ma vcelku dobru optiku), no ta vec je schopna zaplnit 32 GB SD kartu za cca 10 hodin.

      Na real-time konverziu 1080p+720p videa do x264 v nejakom znesitelnom bitrate to jednoducho nema vykon, nehovoriac o pokryti 3G/4G, nutnosti mat v tom SIM kartu a neviem co este vsetko.

      Viem si predstavit Androidovy telefon, aplikaciu Dailyroads Voyager, nastavene minutove intervaly na video, stale beziacu konverziu do povedzme 480p x264, upload na Dropbox alebo ovela lepsie, na vlastne FTP. No ale kto sa s tym bude babrat. To uz mi pride jednoduchsie pouzit maly solid-state PC s linuxom do schranky spolujazdca, 4G modem, USB kamery, zopar sikovnych skriptov. Isty pan JJ by o tomto nieco vedel povedat :)

      Hm a este k SD kartam – pouzivam Industrial verzie s vyssou odolnostou voci teplote. SD karta je ale smejd by definition (ak mate v telefone na karte vela fotiek, pozrite si nejake stare, mozno uz v nahladoch uvidite sive bloky – poskodene data), takze ak nahodou kamera nahra na kartu nieco dolezite, okamzite kopirovat.

      1. Víceměné platí, pokud to chci ukládat lokálně, beru GoPro atd., protože mi nevadí, když chci uložit záznam, trochu práce okolo s tím spojené.

        Pokud s tím chci dál pracovat nebo s tím cokoliv dělat (uploady on-line, nebo když přijedu do depa), beru IP kameru.

  6. Ve věci odmítnutí zkoužky na chlast jsem četl znepokojivou story, již na levelu rozhodnutí soudu, bohužel si nemohu přesně vzpomenout ani dohledat. Jistý pan z Ostravy (nebo jiného severomoravského města) pomáhal pořádat místní veselici, tak autem pendloval mezi HQ a hospodou, kam navážel matroš. Znepokojení občané pojali podezření, jestli si v checkpointech nedává frťany, tak preventivně bonzovali. Cajti ho našli až hodinu poté, co odstavil auto a skutečně začal pít, bo padla a auto odveze až další den. Polucisté požadovali dýchnout, nacož do sebe překlopil paňáca a poslal je k šípku, že již hodinu neřídí. To jej stálo papíry, tak to nechal probubat až k soudu. Tam proti sobě stál přibližný stejný počet udavačů, co trvali na tom, že řídil zlitej, a svědků, co tvrdili opak. Soud připustil, že nelze prokázat tezi udavačů, nicméně řidič byl potrestán za nedýchnutí. Soud pak v závěrečném monologu mlžil, kdy je osoba v blízkosti svého vozu považována stále za řidiče, kerý je povinen funět do detektoru. Onen řidič již dávno seděl v hospodě, tudíž se k vozu ani nepřibližoval.

    To ve mně vyvolává právní nejistotu, co když po popití potřebuju něco najít v autě, nebo v autě přespat a polucisté prudí se zkoužkou na chlast. Dýchnout a až pak rozporovat, že jsem řídil?

    1. Tam je otázka jak to nakonec celé dopadlo, tedy pravomocný rozsudek, a kam se to až dostalo. Protože před demencí konkrétního soudce vás neochrání nic.

      Například jako v případě tohoto majstrštyku …. https://www.novinky.cz/domaci/420835-slepy-jizdenku-nepotrebuje-prazske-soudy-to-ale-nedokazaly-pochopit-a-tak-skoncil-v-exekuci.html

      A právní nejistota je nedílným atributem dnešní doby minimálně v tomto státě.

    2. Já bych rozhodně nedýchal za předpokladu, že bych opravdu v tu chvíli pil, protože by to mohl být trigger ke ztrátě řidičského oprávnění (když už ne průkazu, protože byste řekl, že ho u sebe nemáte). Je jedno, že oni pochybili a začnou chodce trestat jako by to byl řidič, oni ten proces opravdu mohou nastartovat, vy o ty papíry přijdete a až po tom co se s nima budete rok soudit, je dostanete zpátky. A pak se budete další rok soudit o nějakou směšnou náhradu?

      Takže já bych se s nima vůbec nebavil. Zapnout telefon, nahrávání, svědky. Já nejsem řidič, na základě jakého zákona požadujete provedení orientační dechové zkoušky? Pokud by i nadále trvali na provedení, zavolat GIBS, zavolat PČR a počkat na druhou hlídku. Všechny identifikovat, všechny nafotit, všechny natočit.

      V tuhle chvíli jde podle mě o hodně a zatímco je nebaví se tam srát s jednim vohnoutem, kor když vohnout začne zaměstnávat i jejich kámoše, co se mohli v klidu v teple škrábat na prdeli a zašívat se. Pro ně to začne smrdět průserem a je šance, že se na to vyserou a vodtáhnou.

      Rozhodně bych je prudil už z kraje. Na co chcete občanku, ústní sdělení jména, svědek, který jméno potvrdí, už v tu chvíli musí mít dobrý důvod dále žádat občanku. Řidičák nemám, neřídim. Který auto jestli jsem řídil – nebudu odpovídat, zjistěte si to.

      Všechno na video, čím víc procesních pochybení udělá, tím líp. A hlavně, jakkoliv se to vyhrotí, zachovat klid, ruce podél těla, žádné emoce.

      1. Muze nebo nemuze clovek odmitnout dechovou zkousku? Nekde jsem vyGooglil toto:

        v zakone cislo 273 z roku 2008 o Policii Ceske republiky §67 clanek 1, b „Policie je v souvislosti s odhalováním a šetřením přestupku oprávněna vyžadovat provedení orientačního vyšetření při podezření na ovlivnění alkoholem nebo jinou návykovou látkou pomocí dechové zkoušky nebo odběrem slin anebo potu,“

        a dale §114 „Každý je povinen bez zbytečného odkladu a bezplatně uposlechnout výzvy anebo pokynu nebo vyhovět žádosti policie, policisty nebo inspektora; to neplatí, pokud tento zákon nebo jiný právní předpis stanoví jinak. Nelze-li účelu výzvy, pokynu nebo žádosti dosáhnout pro odpor osoby, je policista nebo inspektor oprávněn tento odpor překonat.“

        1. Jeste ti chybi jeden zakon, kde jde o zdravi jednotlivce, protoze tam je povinen se podridit dechove zkousce kazdy, i neridic vozidla.

          Zalezi tedy na tom, s odvolanim na jaky zakon te organ vyzve.

    3. A nebo eště mě napadlo bejt neho hrát tak ožralýho, že by nebylo provedení žádného úkonu možné pro podroušenost podezřelého :)

    4. Opilý našrot jsem spal v autě několikrát. Uložili mne tam hodní kamarádi(a sebrali mi moudře klíčky, abych neodjel). Pokud by přišel policajt prudit, dost bych si stál na svém. Jde vždy o faktickou podstatu věci, ne o nějaké domněnky. Neřídils, nebyls řidič. Je to tvý auto, mimo řízení si s ním můžeš dělat, co chceš. Ožralej ho můžeš spravovat, tedy sedět za vlantem a zkoušet blinkry, brzdy, zrcátka, můžeš ho uklízet, mlžeš tam něco hledat atd.

    5. to je hezkej pribeh. Ale ten s tou pernikovou chaloupkou mi prijde preci jen promakanejsi. Stran spani v aute viz prispevky vyse.

      1. Pokud myslíš to, co psal hun, ta ten případ je bohužel reálný – a vím minimálně o jednom dalším, kdy se fízlové pokoušeli udělat řidiče z někoho, kdo neřídil ale před domem se hrabal v autě s nahozeným motorem (řešil nějaké topení či chlazení). To naštěstí shodil v nějakém záchvatu zdravého rozumu už orgán 1. stupně.

        1. Vzácný záchvat!
          Známý, kurýr, jednou takhle přijel domů, zaparkoval dodávku a šel se koukat na fotbal. Vypil pár piv a o poločase si šel do auta pro něco co tam zapomněl. Při tom si vysloužil pomoc a ochranu od místní hlídky, které prý automaticky na výzvu o doklady dal i řidičák. Na to policajt začal tahat drager a ten nešťastník že dýchat nebude protože už pil a není řidič. Fízl se zase sbalil do auta, za pár minut mu z okýka podal občanku a doklad o zadržení řidičáku a odjeli, že už to není jejich starost ať to řeší s magistrátem. Chudák, pevně přesvědčený o své pravdě a nevině tu situaci fatálně podcenil, uvěřil pražským magistrátním ouřadům nehorázné lži a skončil s pravomocnou vinou za řízení pod vlivem, pokutou 25k a zákazem na rok a půl. Aby nepřišel o práci, celou tu dobu než dostal zpátky aspoň Béčko navíc musel jezdit na kole. Zbytek papírů obnovoval skoro dva roky.
          Jiný případ možná nestačil vydýchat dvě piva, spíš to asi fakt bylo jak říkal kvůli zamlženým sklům když na kraji vesnice na konci asfaltky sjel do škarpy a zapadl. Vlastní silou auto ven nešlo, ale ani nijak nepřekáželo tak ho tam nechal a domů odšel pěšky, že to druhý den vyřeší s někým ze sousedů. Než to ráno stačil, nějaký bdělý občan zavolal místní opicajty. Ti si pro majitele/řidiče dojeli domů, o řidičák si výslovně řekli ve dveřích do domu a on blbec jim ho dal. Pak si ho odvezli, výpověď kde přiznal dvě piva před jízdou s ním sepsali bez ptaní – prý vyhrožovali zabavením auta – a postoupili ouřadu.
          Tam se k tomu už přistoupilo zodpovědněji, s ouřadem celkem byla řeč, přesto to bylo na dvě stání, lhůtu na rozhodnutí o vrácení si vybrali celou a se vším všudy byl ten sprostý podezřelý bez papírů skoro pět měsíců.
          Spát v autě našrot klidně i s klíčema, ale tu kartičku bych musel dát někomu kdo jí schová do bezpečí.

        2. I tahle je reálná

          1 As 84/2009 – 77

    6. Story je reálná. 2 As 130/2011-63

      http://www.nssoud.cz/files/SOUDNI_VYKON/2011/0130_2As__110_20120403102927_prevedeno.pdf

      Rozhodnutí bylo soudem zrušeno, protože obviněný právě tu povinnost dýchat už neměl, protože se přímo neúčastnil provozu na PK (bylo naopak prokázáno, že byl asi hodinu v hospodě). Mám dokonce skoro celý spis v této věci a je to vážně výživné. V podstatě došlo ke konspiraci uvědomělých občanů středního věku, kterým nevadilo, že by dotyčný byl nebo mohl být opilý, ale že dovážel vozidlem Opel zásoby na lokální sportovní podnik a přitom vytáčel motor.

      1. Já ten spis nečet‘ a tedy mi možná něco zcela zásadního uniká; ale mám tak nějak za to, že uvědomělí občané libovolného věku zde nehrají zhola žádnou roli.

        Neboť zcela bez ohledu na to, kolik blbých strejců, smutnících po své bývalé kariéře PS VB, případně volalo na esenbé „Von támhle Tonda tady jezdil kolem ožralý jak slíva, pomoc, přijeďte okamžitě!“ stále platí, že pokud esenbák na základě takových bonzů přijede a nezastihne Tondu za volantem ale za barem, prostě nemůže tasit Drägera. Namísto toho může, ba musí leda pokrčit rameny, strejcům říci „příště zavolejte dřív, a teď zaplatíte 1000 Kč za zbytečný výjezd“, ne?

        Tedy v civilisovaném státě, v němž samozřejmě nežijeme :(

        1. Ze svého okolí jsem slyšel o 2 případech marného výjezdu měšťapa a ani v jednom případě nechtěli úhradu.
          Obě story jsou dost staré, ale nemyslím, žeby stát snažící se budovat síť udavačů bude jednotlivé prvky demotivovat pokutama.
          Story 1: ožralec šel spat do auta a 2. ožralec propadl panice, že se v tom uzavřeném autě může udusit, tak po marných pokusech se jej probudit (měl zamčíno) volal benga. Ti jej pouze seřvali, ale nic neplatil; ožralci v autě nevěnovali pozornost.
          Story 2: babka si šla s ešusem do místní školní jídelny pro oběd a ztratila peněženku. V domnění, že to štípla děcka, volala benga; mezitím peněženku našla zapadlou v kabelce. Opět bez úhrady.

  7. rekl bych ze nafetovanych (vcetne tech na lecich pod kterymi se nesmi ridit jako benzodiazepiny ..) se jezdi vic nez treba v devadesatkach a taky driv se to vubec nezjistovalo, nevim jak nyni jestli detekcni pristroje umej i z dechu toto odhalit nebo az v nemocnici z krve pri podezreni … btw mame u nas nyni cca 50.000 problemovych (tj jehla) uzivatelu drog, z toho cca 35.000 matamfetamin (pervitin) a zbyvajicich 15.000 opiaty (heroin), samozrejme jsou to cisla nepresna urcite bude nejake skryte procento (jak velke ?) ktere neprochazi zadnymi evidencemi, ti co to jen snupaj … zavislych na alkoholu se u nas odhaduje cca 600.000 a ti uz casto marne klickujou mezi minimalne zbytkacem a rizenim …

    1. Běžný test, co mají k dispozici fízlové, tak benzodiazepiny ani případné barbituráty /pokud je ještě někdo užívá a je ještě naživu/ nepoznají. Ale pokud jich máte v sobě víc, tak to na Vás ti inteligentnější fízlové poznají a zavezou Vás kvůlivá „důvodnému podezření“ rovnou na krev, kteréžto důvodné podezření se potvrdí a máte kurevský problém, jste postaven na roveň maníka, sjetého perníkem.
      Další věc, na kterou bych si /ve vyšším věku, nebo po úrazech apod./ dával hodně dobrý pozor, je kodein a dihydrokodein, zkráceně DHC. Oba jsou stejný hajzl v tom, že se v játrech mění na opiát 1.kategorie, tedy morfin. Kodein ani DHC jako takový běžný drugtest opět neodhalí, ale opět můžete mít smůlu, pokud Vás z nějakého důvodu /už mají Váš řidičák v pazourách/ zavezou na krev.
      DHC zpravidla užívají lidé s jinak neléčitelnými bolestmi pohybového aparátu /pravidelně klouby a páteř/, jest to poměrně účinná věc, ale z výše uvedených důvodů za volantem nebezpečná. Kodein se pak vyskytuje ve spoustě složených analgetik /kdysi to býval Alnagon, který krom něj obsahoval ještě nemálo fenobarbitalu – holt původně ruský recept/, dneska je to i v Panadolu Ultra, Korylanu, Dr. House zpropagovaném Vicodinu a spoustě dalších. Předepíše Vám to kdejaký obvoďák od běžných, malých a středních bolestí, ale za volantem s tím můžete mít problém. Nejsem si úplně jist, ale mám pocit, že zrovna ten Panadol Ultra a Korylan žádné varování před řízením na sobě nemá.
      Ale myslím, že lidí, kteří „jezdí pod vlivem“ těchto a podobných léků je zanedbatelné množství proti těm, co mají co do činění s alkoholem, THC nebo i něčím tvrdším.
      Všechny mediální výstupy fízlů beru s velkou rezervou, ale je až neuvěřitelné, co někteří jedinci pod vlivem perníku či alkoholu dokáží. Zíral jsem např. na Kadlecovo opakované řádění a říkal si, nakolik u daného konkrétního člověka uvolňuje alkohol všechny zábrany a spouští všechno to horší já v něm. Neznám – nepamatuju se na případ, kdy by člověk i se čtyřmi promile rozbil padesát aut, fakt nepamatuju. Tři – čtyři, pokud stály za sebou či vedle sebe snad jo – ale padesát a spoustu z nich úmyslně a opakovaně???

      1. Kadlec byl pod vlivem. Policejniho mozku. Toje uplne jinej level oproti fetu, nebo chlastu. Clovek se z toho nevyspi a prusery to dela neuveritelny.

  8. samozrejme to uplne pomijim nejbeznejsi rizeni pod vlivem THC (marihuana)

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017